In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sinds wanneer had je er last van? Afgelopen week was er ‘s avonds een storing. Alleen lineaire tv leek toen nog te werken. Dit probleem de volgende ochtend in ieder geval opgelost.Pierre schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:18:
[...]
Ik kan bevestigen dat ik mijn opgenomen programma's weer terug kan kijken. Ook via de app.
Sinds afgelopen zaterdag.meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:29:
[...]
Sinds wanneer had je er last van? Afgelopen week was er ‘s avonds een storing. Alleen lineaire tv leek toen nog te werken. Dit probleem de volgende ochtend in ieder geval opgelost.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor de korte tijd dat ik nu getest heb ziet het er in ieder geval prima uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij is er vele malen de wens geuit dat er naast de resolutie keuzes of van tv ook een optie komt die gewoon de resolutie van de uitzending overneemt. Zou jij dit in de Feature requests willen opnemen?
Hoi allemaal, om eerst maar een kort antwoord te geven: video passthrough staat niet op de agenda.
Stel dat passthrough wel beschikbaar was en je zapt van een HD naar een SD kanaal (of elke andere resolutie/framerate wijziging) dan moet de HDMI connectie opnieuw gemaakt worden waardoor je enkele seconden zwart beeld zult zien. Als je de tv zo veel mogelijk zelf de upscaling wilt laten doen kun je de mediabox inderdaad het beste instellen op 1080i (HD).
Voor Netflix komt wel een aparte modus, vanwege het framerate probleem wat @hanh bovenstaand heeft uitgelegd.
De mediabox onthoudt nu de voorkeursresolutie inderdaad niet, zoals @Jruys al opmerkte. Deze bug wordt in een toekomstige update opgelost.
Zie reactie van @Nagil hierboven.Shaggie_NB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:48:
@Laguna
Volgens mij is er vele malen de wens geuit dat er naast de resolutie keuzes of van tv ook een optie komt die gewoon de resolutie van de uitzending overneemt. Zou jij dit in de Feature requests willen opnemen?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Aslmede krijg ik vaak de medling dat de Next is niet is aangesloten op de connectbox. Even naar instelling van ethernet opnieuw instellen en het is weer connected.
En nu nog even verdiepen in de kleurinstellingen, vind het nog flets.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Ik vind het opzich een goed antwoord van ziggo, en redelijk te begrijpen dat dit nietNagil schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 02:26:
Helaas heeft Ziggo hierover het volgende gemeld in het community forum:
Hoi allemaal, om eerst maar een kort antwoord te geven: video passthrough staat niet op de agenda.
Stel dat passthrough wel beschikbaar was en je zapt van een HD naar een SD kanaal (of elke andere resolutie/framerate wijziging) dan moet de HDMI connectie opnieuw gemaakt worden waardoor je enkele seconden zwart beeld zult zien. Als je de tv zo veel mogelijk zelf de upscaling wilt laten doen kun je de mediabox inderdaad het beste instellen op 1080i (HD).
Voor Netflix komt wel een aparte modus, vanwege het framerate probleem wat @hanh bovenstaand heeft uitgelegd.
De mediabox onthoudt nu de voorkeursresolutie inderdaad niet, zoals @Jruys al opmerkte. Deze bug wordt in een toekomstige update opgelost.
wenselijk is voor de meeste ziggo gebruikers.
Toch, zal er ooit een breder aanbod zijn van 4k kanalen, ik persoonlijk vind het dan niet
bepaald wenselijk dat de next de scaling gaat doen voor de rest van de zenders.
Ik ben er niet van overtuigd dat de next dit beter zal doen dan een gemiddelde tv.
Een optie is dan natuurlijk zelf handmatig te schakelen tussen de outputs, maar ja
dat vind ik minstens net zo weinig wenselijk
Dus evengoed denk ik dat het een optie zou moeten kunnen zijn in de settings.
Dus ik opteer voor een feature request. Zodat het wellicht wel op hun agenda komt.
Is er een optie om de herinnering voor een programma starten ook zo gezet kan worden dat hij ook daadwerkelijk het betreffend kanaal inschakelt op de ingestelde tijd.
Of blijft het bij een herinnering en moet ik zelf overschakelen.
Persoonlijk vind ik het niet handig als ik dat zelf moet blijven doen.
Zou ook erg graag zien dat ik de programma herinneringen zelf kan instellen qua tijd en duur(1 dag wekelijks, dagelijks etc) net als bij de Humax.
Is nog de enige reden dat ik vaker via de Humax 5209c kijk dan via de Next.
Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)
Dit probleem is bekend bij Ziggo nu nog wachten op een oplossing...toastingnow schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:23:
Echter nu heb ik vaak een kraakje in het geluid. Dacht dat het aan de speaker lag, aar na eerst de bedrading tussen de receiver gecontroleerd te hebebn en geheel vervangen (hoor het allen in de linkerspeaker), is het er nog steeds.
Toch ben ik het niet eens met die redenatie. Hoe vaak ga je daadwerkelijk van HD naar SD wisselen op je box? Meestal zijn de basiszenders wel gelijk qua kwaliteit.
Ik kan mij wel voorstellen dat het nogal vervelend wordt als elk programma zijn eigen formaat gaat krijgen, maar dat lijkt mij een bijzondere implementatie van de kant van Ziggo als ze dat gaan doen.
Daarnaast hebben populaire mediaboxen zoals een AppleTV ook gewoon die optie. Dan is het aan de gebruiker om te kiezen of zij een blackout over hebben voor een passthrough. Waarom zou je die keuze voor de gebruiker willen maken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yup, router, DHCP server en 192.168.192.x adres range werkt meestal niet in een keerPierre schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:23:
Wat ik wel weet is dat op het moment dat ik een UTP in die MediaBox XL prikte mijn netwerk keihard over de pis ging
Een maal inloggen op de Mefdiabox XL en alles uitzetten is dan een verademing...
Het enige argument dat ik me kan bedenken, is de mogelijke negatieve gebruikservaring (langere tijd tussen zappen). Deze keuze zou je inderdaad ook aan de consument kunnen overlaten. Daarentegen de meeste Ziggo klanten zitten niet op tweakers en hebben geen idee wat dit alles betekent en dan wil je alles zo gemakkelijk ingeregeld hebben. Ik denk dat Ziggo voor dit laatste is gegaan.Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:58:
[...]
Toch ben ik het niet eens met die redenatie. Hoe vaak ga je daadwerkelijk van HD naar SD wisselen op je box? Meestal zijn de basiszenders wel gelijk qua kwaliteit.
Ik kan mij wel voorstellen dat het nogal vervelend wordt als elk programma zijn eigen formaat gaat krijgen, maar dat lijkt mij een bijzondere implementatie van de kant van Ziggo als ze dat gaan doen.
Daarnaast hebben populaire mediaboxen zoals een AppleTV ook gewoon die optie. Dan is het aan de gebruiker om te kiezen of zij een blackout over hebben voor een passthrough. Waarom zou je die keuze voor de gebruiker willen maken?
Bij Apple TV 4K is er ook geen Auto optie meer voor resolutie:Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:58:
[...]

Maar Apple TV heeft wel meer opties, waarmee bijvoorbeeld issues met kleurweergave verholpen kunnen worden. De Next is momenteel qua instelmogelijkheden op dat gebied te beperkt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Als je naar de TV gids gaat en het betreffende programma selecteert kun je naast de keuze voor opname ook een herinnering intellen. Ik heb zelf nog niet getest of de Next dan automatisch naar dat kanaal overschakelt.HaeMKa schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:51:
Heb het niet direct kunnen vinden, maar misschien niet goed gekeken.
Is er een optie om de herinnering voor een programma starten ook zo gezet kan worden dat hij ook daadwerkelijk het betreffend kanaal inschakelt op de ingestelde tijd.
Of blijft het bij een herinnering en moet ik zelf overschakelen.
Persoonlijk vind ik het niet handig als ik dat zelf moet blijven doen.
Zou ook erg graag zien dat ik de programma herinneringen zelf kan instellen qua tijd en duur(1 dag wekelijks, dagelijks etc) net als bij de Humax.
Is nog de enige reden dat ik vaker via de Humax 5209c kijk dan via de Next.
Op zich met je eens, maar de mensen die dergelijke apparaten kopen zijn ook de mensen die deze instellingen over het algemeen beter begrijpen en degene die dat niet doen verwachten vaak meer gerommel met dit soort apparaten.Laguna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:59:
[...]
Bij Apple TV 4K is er ook geen Auto optie meer voor resolutie:
[Afbeelding]
Maar Apple TV heeft wel meer opties, waarmee bijvoorbeeld issues met kleurweergave verholpen kunnen worden. De Next is momenteel qua instelmogelijkheden op dat gebied te beperkt.
Mijn inschatting is dat 95% van de mensen die een TV ontvanger kopen, de verwachting hebben dat zij deze ontvangers makkelijke aan kunnen sluiten en daarna niet meer de instellingen hoeven te wijzigen.
Ik snap Ziggo, maar jou ook. Het beste zou zijn dat er een soort van speciaal menu inkomt waarbij je een pincode aan kan vragen bij Ziggo zodat zij zeker weten dat de gebruiker die deze instellingen op de Next wilt aanpassen dit ook bedoeld doet. Op deze manier kan de desbetreffende gebruiker het niet op onwetendheid gooien. Is wel weer een heel gedoe logistiek en op ICT gebied.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat ben ik niet met je eens. Juist Apple gebruikers zijn over het algemeen mensen met weinig technische kennis, omdat hun producten zo simpel in gebruik zijn. Zowel de Next als de Apple TV staan standaard al zo ingesteld dat het werkt, dus gebruikers hoeven daar verder niets aan te passen. Ziggo kan prima wat extra opties in het menu toevoegen, zoals Apple ook heeft gedaan. Als mensen het verklooien hoef je er alleen maar voor te zorgen dat er een manier is om de standaardinstellingen terug te zetten.Koldur schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:07:
[...]
Op zich met je eens, maar de mensen die dergelijke apparaten kopen zijn ook de mensen die deze instellingen over het algemeen beter begrijpen en degene die dat niet doen verwachten vaak meer gerommel met dit soort apparaten.
Mijn inschatting is dat 95% van de mensen die een TV ontvanger kopen, de verwachting hebben dat zij deze ontvangers makkelijke aan kunnen sluiten en daarna niet meer de instellingen hoeven te wijzigen.
Ik snap Ziggo, maar jou ook. Het beste zou zijn dat er een soort van speciaal menu inkomt waarbij je een pincode aan kan vragen bij Ziggo zodat zij zeker weten dat de gebruiker die deze instellingen op de Next wilt aanpassen dit ook bedoeld doet. Op deze manier kan de desbetreffende gebruiker het niet op onwetendheid gooien. Is wel weer een heel gedoe logistiek en op ICT gebied.
Er komt een melding in beeld met de keuze; "kijken" of "sluit". De melding blijft zo te zien staan tot je een keuze maakt.GilbertvH schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Als je naar de TV gids gaat en het betreffende programma selecteert kun je naast de keuze voor opname ook een herinnering intellen. Ik heb zelf nog niet getest of de Next dan automatisch naar dat kanaal overschakelt.
Testing, one, two ...
Mijn verwachting is dat Ziggo voor een dergelijke kleine doelgroep niet allerlei tweak opties gaat toevoegen (verborgen of niet). Ze gaan inderdaad à la Apple gedacht voor zo’n simpel mogelijke gebruikservaring.Koldur schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:07:
[...]
Op zich met je eens, maar de mensen die dergelijke apparaten kopen zijn ook de mensen die deze instellingen over het algemeen beter begrijpen en degene die dat niet doen verwachten vaak meer gerommel met dit soort apparaten.
Maar helaas
Dan valt nog de kwaliteit me tegen eigenlijk. Maar lees hier meer klachten over. Hopelijk op te lossen door een update binnenkort.hardware-lover schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:44:
[...]
Je TV geeft datgene aan waarop de Next staat ingesteld. Maak jij er 1080i van, dan zal je TV ook dat laten zien als signaal info. Proberen maar met de uitvoer op 1080i en kijk wat het brengt?
Je wilt het eigenlijk niet zien, omdat de voordelen best groot zijn van dit kastje, maar eigenlijk is het een dealbreaker. Ik kijk hier op een C8 en de instellingen kunnen dit niet verbeteren, het is inderdaad een soort filter. De smeer op de gezichten is leuk voor barbiepoppen, maar een reëel plaatje no way.
Ik denk eerder dat het met de bitrate te maken heeft omdat het effect eigenlijk een soort "blur" is.
Uhm, dat is vervelend. Ik ervaar dit in zijn geheel niet met mijn E7.bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
Toch blijft het zeer jammer dat de beeld kwaliteit beduidend slechter is als we gewend zijn van de oude brommende hete stof aantrekkende trage XL.
Je wilt het eigenlijk niet zien, omdat de voordelen best groot zijn van dit kastje, maar eigenlijk is het een dealbreaker. Ik kijk hier op een C8 en de instellingen kunnen dit niet verbeteren, het is inderdaad een soort filter. De smeer op de gezichten is leuk voor barbiepoppen, maar een reëel plaatje no way.
Ik denk eerder dat het met de bitrate te maken heeft omdat het effect eigenlijk een soort "blur" is.
Sterker nog ik vind het beeld zichtbaar verbeterd.
Ik gebruik een aangepast ISF expert profiel, en laat de next 1080p uitsturen.
Welke resolutie setting gebruik je voor de next ?
Rottig dat jij dit ervaart. Maar blader even dit topic door. De meesten ervaren de beeldkwaliteit beter dan bij Horizon/XL (los van het ‘4k’ probleem). Met mijn full hd tv ervaar ik dat de beeldkwaliteit van Next flink beter is dan XL.bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
Toch blijft het zeer jammer dat de beeld kwaliteit beduidend slechter is als we gewend zijn van de oude brommende hete stof aantrekkende trage XL.
Ik heb het topic al doorgelezen en samen met enkele collega's die onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, ieder met hun eigen apparatuur moet ik zelf toch concluderen dat er wel degelijk een verschil in kwaliteit is.meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:
[...]
Rottig dat jij dit ervaart. Maar blader even dit topic door. De meesten ervaren de beeldkwaliteit beter dan bij Horizon/XL (los van het ‘4k’ probleem). Met mijn full hd tv ervaar ik dat de beeldkwaliteit van Next flink beter is dan XL.
Misschien een kwestie van smaak, dat zou kunnen. Als voorbeeld neem ik de gezichten, daar zie je duidelijk de smootness en dat kun je als kwaliteit betitelen ja, maar is het niet hoor.
Of zijn bij jullie de gezichten niet smooth gemaakt dan?
Nee hier is er absouut een verbetering t.o.v. de horizon box, en die was al redelijk goed ja.
Je bent bekend met het 4k probleem van de next ?
Ook als je hem op 1080 zet? Ik heb de smoothness issue in alle situaties. Ik denk nog steeds dat het een smaak is dan misschien. Niet tweakers die dit beeld zien zijn enthousiast, maar als ik het verschil laat zien zeggen ze oh ja inderdaad zijn de gezichten vlakker gestreken bij de nieuwe box, de lijnen zijn geëffend.ppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:20:
@bfrqrv
Nee hier is er absouut een verbetering t.o.v. de horizon box, en die was al redelijk goed ja.
Je bent bekend met het 4k probleem van de next ?
Voor de helderheid het is een nuance hoor, niet dat het beeld slecht is of zo.
Welk profiel heb je voor de weergave staan, en is dit op dezelfde hdmi port as de horizon ?bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:50:
[...]
Ook als je hem op 1080 zet? Ik heb de smoothness issue in alle situaties. Ik denk nog steeds dat het een smaak is dan misschien. Niet tweakers die dit beeld zien zijn enthousiast, maar als ik het verschil laat zien zeggen ze oh ja inderdaad zijn de gezichten vlakker gestreken bij de nieuwe box, de lijnen zijn geëffend.
Wil je kunde niet in twijfel trekken hoor, absoluut niet. Maar wellicht maak je een instel foutje ergens.
Ik ervaar dit ook op mijn full-HD Sony LCD. Inderdaad met name gezichten waar veel minder details zichtbaar zijn t.o.v. de Horizon Box. Het lijkt wel wat op een agressieve vorm van ruisonderdrukking die wordt toegepast.bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
Het is in mijn ogen het minst zichtbaar in de 1080i output-setting, maar nog zeker aanwezig. Next box is aangesloten op dezelfde ingang als de Horizon met zelfde settings.
Doet helaas wel af aan de ervaring, is verder echt een top apparaat dus hoop nog op een software update die dit kan verbeteren.
Zie je dat alleen bij gezichten (close-up) of ook bij andere objecten? Op dit moment even Ziggo Sport (basketball) aangezet, maar dit ziet er echt verschrikkelijk scherp uit.bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:50:
[...]
Ook als je hem op 1080 zet? Ik heb de smoothness issue in alle situaties. Ik denk nog steeds dat het een smaak is dan misschien. Niet tweakers die dit beeld zien zijn enthousiast, maar als ik het verschil laat zien zeggen ze oh ja inderdaad zijn de gezichten vlakker gestreken bij de nieuwe box, de lijnen zijn geëffend.
@bas2807 Ervaar je dit ook bij Movies & Series?
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 22-05-2019 18:20 ]
Helemaal met je eens. Ik ben ook blij dat die box zoveel sneller is, maar ook “baal” wel van de beeldkwaliteit. Zou dit in de toekomst nog veranderen? Ik heb overigens ook geen 4K TVbfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
Was net tot dezelfde conclusie gekomen vlak voordat jij dit schreef! 1080i is iets beter, maar nog steeds niet hoe het optimaal kan met televisie 1080i signalen. Het interlaced/progressive verhaal gaat hier opspelen.bas2807 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]
Ik ervaar dit ook op mijn full-HD Sony LCD. Inderdaad met name gezichten waar veel minder details zichtbaar zijn t.o.v. de Horizon Box. Het lijkt wel wat op een agressieve vorm van ruisonderdrukking die wordt toegepast.
Het is in mijn ogen het minst zichtbaar in de 1080i output-setting, maar nog zeker aanwezig. Next box is aangesloten op dezelfde ingang als de Horizon met zelfde settings.
Doet helaas wel af aan de ervaring, is verder echt een top apparaat dus hoop nog op een software update die dit kan verbeteren.
Het is ook een kwestie van gevoeligheid voor het het een en ander. Ik ben al zo lang bezig met digitale video dat je allerlei digitale neven effecten zo snel op pikt. Helemaal niet leuk eigenlijk.

Dus interlace/deinterlace samen met de toch nog te lage bitrate is wat we zien denk ik.
Ziggo sport lijkt wel een iets hogere bitrate te hebben (sport?) Ik zie het fenomeen vooral in de gezichten, maar als je goed kijkt zit het wel overal hoor.meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:18:
[...]
Zie je dat alleen bij gezichten (close-up) of ook bij andere objecten? Op dit moment even Ziggo Sport (basketball) aangezet, maar dit ziet er echt verschrikkelijk scherp uit.
@bas2807 Ervaar je dit ook bij Movies & Series?
van de tv zelf. En niet (lees dit niet verkeerd) direct met de next te maken.
Er zijn natuurlijk bergen variabelen kwa tv's, erg vervelend te lezen dat jullie
een slechtere kwaliteit ervaren. Terwijl ik juist super enthousiast ben over wat ik zie.
Geen idee. De box is nog nieuw en qua techniek moet de Next het zeker kunnen dus er is hoop.GertJan2012 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:34:
[...]
Helemaal met je eens. Ik ben ook blij dat die box zoveel sneller is, maar ook “baal” wel van de beeldkwaliteit. Zou dit in de toekomst nog veranderen? Ik heb overigens ook geen 4K TV
Kijk eens goed naar de details van de gezichten en de lijnen ervan. Het is zoiets als het digitale rainbow effect, als je die eenmaal ziet blijf je hem zien. Ik geloof zeker dat het per set kan schelen hoor.ppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:42:
Dan heeft het volgens mij volledig te maken met vorm van processing
van de tv zelf. En niet (lees dit niet verkeerd) direct met de next te maken.
Er zijn natuurlijk bergen variabelen kwa tv's, erg vervelend te lezen dat jullie
een slechtere kwaliteit ervaren. Terwijl ik juist super enthousiast ben over wat ik zie.
Ik weet wat ik zie, en dat is gewoon goed. En dat met een LG oled en die staan noubfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:49:
[...]
Kijk eens goed naar de details van de gezichten en de lijnen ervan. Het is zoiets als het digitale rainbow effect, als je die eenmaal ziet blijf je hem zien. Ik geloof zeker dat het per set kan schelen hoor.
niet direct zo goed bekend om hun beeld processing wel om andere factoren natuurlijk.
Ik vind het daarom echt apart dat jij een slecht beeld ervaart op je C8.
Een E7 en C8 zullen niet heel erg veel van elkaar verschillen.
Maar goed, wat je zegt het kan per set verschillen. En de interpretatie per mens ook natuurlijk.
Met Netflix is het weer stukken beter zie ik nu. Om die reden en ook omdat al mijn andere HD en UHD materiaal perfect is op de C8 lijkt een processing issue wel uitgesloten.ppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:53:
[...]
Ik weet wat ik zie, en dat is gewoon goed. En dat met een LG oled en die staan nou
niet direct zo goed bekend om hun beeld processing wel om andere factoren natuurlijk.
Ik vind het daarom echt apart dat jij een slecht beeld ervaart op je C8.
Een E7 en C8 zullen niet heel erg veel van elkaar verschillen.
Maar goed, wat je zegt het kan per set verschillen. En de interpretatie per mens ook natuurlijk.
Ik denk dat we dit even blijven volgen, er zijn genoeg tweakers die dit dus wel ervaren en misschien komen er nog experts langs op dit gebied die uitsluitsel kunnen geven.
En mee eens, misschien is de manier hoe je er naar kijkt, maar zeker ook wat je hebt gezien qua beeldmateriaal in het verleden wel bepalend hoe je dit ziet.
En ook een eigen ISF of instellings profiel.
Jij gaat al de mist in, om dit met een soortgelijke instelling te bekijken op je LG.
Waar leid je dit aan afppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:07:
SD en HD en UHD materiaal hebben bij mij eigenlijk allemaal een eigen ingang.
En ook een eigen ISF of instellings profiel.
Jij gaat al de mist in, om dit met een soortgelijke instelling te bekijken op je LG.
Dit gaat puur om het uitgezonden televisie signaal van Ziggo als je het bekijkt via de Next.
ISF is prima, maar heeft hier volgens mij niets mee te maken.
Ik denk dat als we dit draadje blijven volgen er wel experts komen die ons kunnen helpen hierin.
Hoop ik..
En overigens jij zit aan de tevreden kant dus niets te vrezen.
[ Voor 4% gewijzigd door bfrqrv op 22-05-2019 19:15 ]
Je zegt net dat netflix al beter isbfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:15:
[...]
Waar leid je dit aan afUHD en SD hebben een aparte ingang hier hoor!
Dit gaat puur om het uitgezonden televisie signaal van Ziggo als je het bekijkt via de Next.
ISF is prima, maar heeft hier volgens mij niets mee te maken.
Ik denk dat als we dit draadje blijven volgen er wel experts komen die ons kunnen helpen hierin.
Hoop ik..
En overigens jij zit aan de tevreden kant dus niets te vrezen.
Maar we laten het maar even rusten, hopelijk komt er ergens een verbetering.
Ik bedoel de Netflix app van de next die draait op dezelfde input uiteraard.ppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Je zegt net dat netflix al beter is
Maar we laten het maar even rusten, hopelijk komt er ergens een verbetering.
Oke ik ben wat op het spoor dus meld me later weer.
Bedankt voor de feedback.
Een te agressief digital noise filter, simpelweg slordige digitale verwerking door de Next of inderdaad een bitrate kwestie???bfrqrv schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
(Ik heb ook wel eens zitten denken of de Next niet op een of andere manier toch een lagere bitrate ontvangt dan de Horizon, om op termijn dus bandbreedte op het Ziggo netwerk te besparen?)
Dat lijkt me niet overigens.
Het 'instagram' resultaat spreekt ieg wel boekdelen. Al heeft Next output van 4K -> 1080i (ipv 1080p) bij mij wel iets geholpen om dit gladde effect te verhelpen.
Verwijderd
Ik heb een Philips 55POS9002 Oled en heb de Next hetzelfde aangesloten als de XL.
Resolutie net als bij de XL op 1080P gezet omdat mijn Denon AVR3312 geen 4K ondersteund.
In mijn beleving moet de Next minimaal in staat zijn dezelfde kwaliteit te leveren maar doet dat niet.
Gezichten zijn inderdaad te glad gestreken en bij stoppels en haren zie je schitteringen. Dus er zit een filter overheen en daarna lijkt het alsof er daarna nog een overdreven scherpte instelling aangezet is wat opvalt bij de kapsels en stoppels.
Ook heb ik de Next op de HDMI1 4K ARC poort aangesloten gehad maar dat vond ik nog minder.
Dus in mijn ogen is de beeldkwaliteit zeker achteruit gegaan al moet ik zeggen dat de kleuren en contrasten daarentegen wel mooi (beter) zijn.
Maar al met al vind ik de Next op dit moment zeker niet 4K waardig. Ik hoop dat dit met een volgende update verbeterd. Ik heb ook begrepen dat dit ook beter is geweest met eerdere versies van de software. Nu dus 4.15
We wachten nog even af maar verlang qua details terug naar de XL maar dit was weer een traag, herrieschoppend en stroomvretend apparaat. Dus wat dat aangaat mis ik hem niet.
Ik wilde reageren met het feit dat resolutie de minst belangrijke factor is om in mee te schakelen, maar lees nu dat de feature request zuiver over resolutie gaat. Dat vind ik ook niet zo interessant inderdaad.Laguna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:59:
Bij Apple TV 4K is er ook geen Auto optie meer voor resolutie:
[Afbeelding]
Velen verwarren 4K nog met UHD, mede door de termverwatering die veel gehanteerd wordt, maar UHD is natuurlijk veel meer dan de resolutie. Juist de andere factoren maken de echte toegevoegde waarde.
Bij Apple was ik blij dat je de gedwongen omzetting naar DV kon uitschakelen, want daar werd het echt niet altijd beter van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naar mijn mening geeft dit een zeer slechte weergave over wat werkelijk hierNagil schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 03:00:
Iemand op de Ziggo community heeft foto's van de verschillende kwaliteit en de "instagram" filter die men waarneemt. Ik vind dit nogal gezegd een schokkend verschil in kwaliteit.
het probleem is. Je ziet totaal verschillende waarde's in de manier van scherpte
verbetering, contrast, en kleur.
Dit zegt eerder iets over hoe de tv met de ci module omgaat, t.o.v. de gebruikte hdmi port.
Dit lijkt mij dus eerder een gevalletje, met de ci module heb ik ooit eens met de settings
zitten rommelen, en nu ziet het er opeens anders uit op de hdmi aansluiting.
[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 23-05-2019 07:37 ]
Inderdaad. Daarnaast betwijfel ik welke foto de waarheid is. De eerst foto wordt als waarheid gezien. Ik vraag me af of de meneer in het echt er zo rood uit ziet. verder denk ik dat het overhemd juist een stipjes motief heeft en niet streepjes.ppeterr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:32:
[...]
Naar mijn mening geeft dit een zeer slechte weergave over wat werkelijk hier
het probleem is. Je ziet totaal verschillende waarde's in de manier van scherpte
verbetering, contrast, en kleur.
Dit zegt eerder iets over hoe de tv met de ci module omgaat, t.o.v. de gebruikte hdmi port.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 23-05-2019 07:40 ]
Zie daaronder mijn post waarin je het verschil direct kunt zien met de Netflix apps. Ik krijg het niet voor elkaar om het beeld van de Next beter te krijgen. Zowel HDMI UHD Color ingesteld op uit of aan (kan op alle HDMI poorten) maakt geen verschil. Ook de Next op 1080i geeft geen beter resultaat.Nagil schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 03:00:
Iemand op de Ziggo community heeft foto's van de verschillende kwaliteit en de "instagram" filter die men waarneemt. Ik vind dit nogal gezegd een schokkend verschil in kwaliteit.
Wat ik wel tegenkwam in de gebruiksaanwijzing van mijn TV is dit:
Bij mij is die functie niet beschikbaar, dus zou de Next geen RGB 4:4:4 uitsturen.Gebruik HDMI-zwartniveau om een laag zwartniveau te compenseren, bijvoorbeeld bij lage contrasten en fletse kleuren die worden veroorzaakt door externe apparaten die via een HDMI-kabel worden aangesloten op de tv.
Deze functie is alleen beschikbaar als het ingangssignaal, dat via een HDMI-aansluiting met de tv is verbonden, wordt ingesteld op RGB 4:4:4.
Geen idee of dit verder verband zou kunnen hebben met de beeldkwaliteit issues...
[ Voor 7% gewijzigd door Lassy op 23-05-2019 07:58 ]
Zodra ik de box aanzet verdwijnt de pieptoon gelijk.
Meer die dit ervaren of is het echt een probleem met deze box alleen want dan ga ik contact opnemen met Ziggo voor vervanging.
Is het de box of de voeding? Klinkt als een condensator/coil(whine) die niet lekker is. Gewoon vervanging aanvragen; heb een paar andere gezien die ook een dergelijke melding hadden gemaakt.MikeOO schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:10:
Na tijdje de NEXT in bezit en bevalt mij uitstekend. Maar als ik de NEXT uitzet komt er na een tijdje een zeer hoge pieptoon. Lijkt er dus op dat de box vervangen moet worden want die toon wordt je gek van.
Meer die dit ervaren of is het echt een probleem met deze box alleen want dan ga ik contact opnemen met Ziggo voor vervanging.
Signature
Dat heb ik ook van de pieptoon. Wanneer deze via de aan/uit knop op de achterkant wordt uitgezet dan is de pieptoon ook weg.MikeOO schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:10:
Na tijdje de NEXT in bezit en bevalt mij uitstekend. Maar als ik de NEXT uitzet komt er na een tijdje een zeer hoge pieptoon. Lijkt er dus op dat de box vervangen moet worden want die toon wordt je gek van.
Zit er aan te denken om die aan te geven bij Ziggo. Is af en toe toch wat vervelend met zo'n pieptoon.
Klopt helemaal, dit is ook de reden dat ik weer via mijn Ci+ LiveTV en Netflix kijk, en de Next voor "terug kijken & opnamens" gebruik. Bij eerdere firmware versies was dit beeld probleem er niet op de Next, er is dus nog goede hoop dat Ziggo deze beeldinstelling weer terug gaat zetten in een toekomstige firmware versie...Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:14:
Gezichten zijn inderdaad te glad gestreken en bij stoppels en haren zie je schitteringen. Dus er zit een filter overheen en daarna lijkt het alsof er daarna nog een overdreven scherpte instelling aangezet is wat opvalt bij de kapsels en stoppels.
Hier moeten we nog even wachten, omdat we een extra media box boven hebben en vrouwlief kan niet zonder TV op de slaapkamer. Maar volgens een medewerker van Ziggo komt de extra media box Next er binnenkort aan, dus nog even geduld. Als het goed is, krijg je daar ook bericht van zodra ie leverbaar is.Mitchell schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:57:
Die van mij komt vandaag binnen. Ben zeer benieuwd!
Tussenoplossing kan ook zijn om een Chromecast te gebruiken en de Ziggo Go app te castenchim0 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:06:
[...]
Hier moeten we nog even wachten, omdat we een extra media box boven hebben en vrouwlief kan niet zonder TV op de slaapkamer. Maar volgens een medewerker van Ziggo komt de extra media box Next er binnenkort aan, dus nog even geduld. Als het goed is, krijg je daar ook bericht van zodra ie leverbaar is.
Waren er kortingen actief, bijvoorbeeld X maanden voor X? Die vervallen wanneer je kiest voor de Next.Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Oké, ik krijg nu mijn eerste factuur binnen na het bestellen van de Next, en die is ineens 3 tientjes hoger dan normaal! Meer mensen die daar last van hebben? Ziggo site is natuurlijk weer eens niet bereikbaar..
Nope, niets van dat alles. Alles in 1 complete van 64,50 naar naar 95,66. En dan te bedenken dat ik juist de telefoon eruit heb gegooid om een euro per maand te besparen.JBS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:20:
[...]
Waren er kortingen actief, bijvoorbeeld X maanden voor X? Die vervallen wanneer je kiest voor de Next.
Bij mij hetzelfde. Als ik de factuur bekijk lijkt het een correctie v/d maand mei.Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Oké, ik krijg nu mijn eerste factuur binnen na het bestellen van de Next, en die is ineens 3 tientjes hoger dan normaal! Meer mensen die daar last van hebben? Ziggo site is natuurlijk weer eens niet bereikbaar..
You only live once, so enjoy the ride.
Heeft te maken met maand vooruit betalen, je betaalt nu waarschijnlijk 1,5 maand in die factuur.Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Nope, niets van dat alles. Alles in 1 complete van 64,50 naar naar 95,66. En dan te bedenken dat ik juist de telefoon eruit heb gegooid om een euro per maand te besparen.
Ik had ook hogere factuur, maar het klopte wel in de specificatie.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Inmiddels contact per chat weten te krijgen. Ik heb vast bellen verwijderd omdat dat een euro per maand zou schelen. Die grappige mensen bij Ziggo hebben vervolgens besloten dit los te gaan factureren.Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:28:
[...]
Heeft te maken met maand vooruit betalen, je betaalt nu waarschijnlijk 1,5 maand in die factuur.
Ik had ook hogere factuur, maar het klopte wel in de specificatie.
Hoe bedoel je dat? Hoe kan bellen a 1 euro in de maand 30 euro extra op een factuur betekenen? Betreft het niet gewoon wat @Martinusz zegt Martinusz in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"?Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:36:
[...]
Inmiddels contact per chat weten te krijgen. Ik heb vast bellen verwijderd omdat dat een euro per maand zou schelen. Die grappige mensen bij Ziggo hebben vervolgens besloten dit los te gaan factureren.
JBS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:40:
[...]
Hoe bedoel je dat? Hoe kan bellen a 1 euro in de maand 30 euro extra op een factuur betekenen? Betreft het niet gewoon wat @Martinusz zegt Martinusz in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"?
Zo te zien was er een fout met de facturatie. Ze hebben vast bellen spontaan los gefactureerd. Vast Bellen zou met de wijziging van het abonnement verwijderd worden?
Precies. Alleen ben je nu 30 euro duurder uit door een fout bij ons. Ik kijk even wat er nodig is om dit te corrigeren.
Dunno, Ziggo is er in ieder geval van overtuigd dat het daar fout is gegaan. Zou ook niet inzien waarom ik ineens 1,5 maand zou moeten gaan betalen?Zo te zien stond bellen nog in het systeem die heb ik net verwijderd. Daar krijg je zo nog een mail van. Ik reken nu even uit wat ik aan je ga crediteren en wat het systeem zelf doet.
Dat is interessant! En geeft ieg nog hoop op verbetering in de toekomst.EJSEJS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:00:
[...]
Bij eerdere firmware versies was dit beeld probleem er niet op de Next, er is dus nog goede hoop dat Ziggo deze beeldinstelling weer terug gaat zetten in een toekomstige firmware versie...
Ik was eerlijk gezegd al bang dat de beeldbewerkingsparameters ergens op de SoC van de Next ingebakken zouden zijn.
Nu nog een iets hogere bitrate en onze TV's komen weer een stuk beter tot hun recht! :-D
Anders kunnen ze wat mij betreft die dure camera's en lenzen in de studio gewoon met mobieltjes vervangen...
Ik had zelfs geluk dat ik hetzelfde publiek ip-adress nog had.
De modem staat in bridge-modus waardoor mijn firewall alles afhandeld.
Ik loop echter tegen 1 ding waar de helpdesk ook niet mee kon helpen.
Na het activeren van bridge-modus kan ik de ziggo-modem niet bereiken op 192.168.178.1.
Ook niet via een directe kabel-verbinding.
Bij de helpdesk hebben ze dit geëscaleerd.
Detail : De modem geeft wit lampje, maar groen.
Alles draait voor de rest in orde.
Iemand dit dit herkend en een oplossing weet?
Edit : gevonden, ip is veranderd naar 192.168.100.1
Alleen raar dat het lampje op de modem niet wit is.
[ Voor 8% gewijzigd door pitchdown op 23-05-2019 12:05 ]
Ik kan dat effect op de tweede foto wel nabootsen, maar alleen zodra ik Deep Colour aanzet (oftewel BT2020) en de Next op 4K of "van je TV" heb staan. In alle andere gevallen ziet er bij mij meer uit zoals op de eerste foto.Nagil schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 03:00:
Is bij mij ook, is simpelweg een correctie op je abonnement vanaf het moment dat je Next abonnement inging. Kon je zelf ook gewoon zien op je factuur ipv het direct hier neer te plempen.Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Qua detail ben ik ook wel benieuwd, daar lijkt wel met instellingen voor verscherping en ruisonderdrukking gespeeld te worden.
Dat werd bij mij zelfs vooraf verteld. Vanwege verrekeningen en dergelijke heb je initieel een hogere factuur. Daar schijnt half Nederland dan meteen voor in de telefoon te hangen.Brammos85 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Gewoon even afwachten dus wat de komende facturen doen en als het goed is klopt het uiteindelijk wel gewoon.
[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 23-05-2019 12:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat vind jij van het stipjes of streepjes overhemd? Volgens is de stipjes de correcte waarheid.Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:13:
Die eerste foto heeft ook gewoon veel te veel verzadiging. Dat is een beetje het punt wat al eerder aan gehaald werd. Men heeft bij het kopen van de TV allerlei instellingen zitten knutselen en is gewend aan de huidige waarde, dat is dan nu ineens de waarheid geworden. Terwijl de kans immens groot is dat de 'zo als het moet zijn beelden' van de klagers onderling ook gewoon enorm verschillen.
Qua detail ben ik ook wel benieuwd, daar lijkt wel met instellingen voor verscherping en ruisonderdrukking gespeeld te worden.
[...]
Dat werd bij mij zelfs vooraf verteld. Vanwege verrekeningen en dergelijke heb je initieel een hogere factuur. Daar schijnt half Nederland dan meteen voor in de telefoon te hangen.
Gewoon even afwachten dus wat de komende facturen doen en als het goed is klopt het uiteindelijk wel gewoon.
Ik hoop niet dat dit nu een dingetje gaat worden en dit Ziggo gaat achtervolgen (Horizon/XL had een slechte naam). Zelf ervaar ik dat het beeld beter is geworden, maar dit kan ik niet meer vergelijken met XL. Het kan natuurlijk tussen mijn oren zitten. Checken met de ingebouwde DVB-C tuner vind ik wel een goede optie, maar dat kost ook weer wat tijd en vraag ik me af waarom ik het zou doen. Ik ben nu tevreden en dat kan dan alleen maar slechter worden.
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 23-05-2019 13:01 ]
Klopt, dat werd ook door de desbetreffende medewerker geadviseerd, maar het is, zoals je zelf aangeeft omslachtig en geduld heeft ze wel dus komt goed.Notna schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:10:
[...]
Tussenoplossing kan ook zijn om een Chromecast te gebruiken en de Ziggo Go app te castenIets omslachtiger, voor als je ongeduldig bent
Dat deze hogere frames belangrijker waren dan 4k resolutie t.o.v. full hd ??
Dus moet ik nu begrijpen dat ik met deze NEXT deze toekomstige uitzendingen dan in deze geweldige kwaliteits-ervaring niet kan ervaren.. Maar met 60 of ergens las ik slechts 50 kan zien ??
Verwijderd
Correct. Er zijn nog steeds 2 kampen, maar ik denk zelf dat er inmiddels al genoeg bewijs is dat er iets mis is. Heb contact gehad met wat video mensen van HT forum en die beamen dit exact zo. Afwachten maar, echt veel goede andere opties zijn er niet toch?Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:09:
Heb sinds een week de mediabox en was meteen enthousiast over de snelheid en alles werkte meteen goed dus een prima verbetering t.o.v. de Mediabox XL! Maar nadat ik tv ging kijken viel het me meteen op dat, zoals hier al meerdere keren is aangegeven, het beeld minder was en vooral minder scherp( gezichten leken bewerkt en gladgestreken) en de kleuren waren minder. Eerst Ziggo gebeld en probleem was paar keer vermeld en kon iemand langs laten komen maar wist dat dat het probleem niet was en wilde het zelf eerst uitzoeken. Via google kwam ik op forum ziggo en hier terecht en heb eigenlijk alles wel geprobeerd met instellingen en heb Ultra HD Deep Colour uitgezet en inmiddels resolutie op 1080i staan maar helaas beeld blijft achter bij oude mediabox en dan vooral de gladgestreken gezichten( zo ziet het eruit) met minder details vind ik storend. Ik heb het probleem niet op de apps van de tv zelf dus alleen via tv kijken mediabox Next. Maar goed wilde het ook aangeven dat het dus bij mij net zo is .....handig om te vertellen ik heb de LG Oled c8! Hopelijk snel een firmware voor dit probleem en anders is zelfs terug naar Mediabox XL een optie( die ik eigenlijk niet wil) Beeld gaat dan voor de snelheid en verbeterde functies. Tips altijd welkom.
Tot nu toe heb ik vnl. naar sport gekeken en naar Movies&Series. Dit oogt allemaal super scherp. De komende tijd ga ik eens kritisch kijken naar de gewone zenders. Misshchien ook eens een test doen met de dvb-c tuner van mijn tv.
Wat betreft CEC, ik weet niet wat de gedachte er achter is. Ik ervaar het niet als een probleem, maar heb dan ook geen soundbar of receiver aangesloten. Ik kan me je verbazing wel voorstellen. Dit topic werd al vrij snel gevuld met CEC-problemen. Eigenlijk idem voor de beeldkwaliteit. De vraag waarom dit niet eerder in een test traject is opgevallen, kunnen alleen de testers en Ziggo beantwoorden. Wellicht is het wel gemeld bij Ziggo, maar is er nog niks mee gedaan en staat het in de planning.
Zelf zou ik het wel fijn vinden als ze inzicht verschaffen in welke issues er bij hun bekend zijn, hoe ze deze prioriteren en welke wanneer (in welke sprint) op gaan pakken.
Nu moet ik ook gelijk denken aan de opmerking van @Gonadan over testfase. Hierop heb ik geantwoord dat deze voorbij is, maar nu vraag ik me af of dat het geval is. Zitten we nu gewoon niet in een publieke testfase? Dat zou dan ook verklaren dat bij de abonnementen nog steeds de Mediabox XL wordt genoemd.
Wat betreft de (wellicht) mindere beeldkwaliteit kan ik wel leven. Het zal tzt ongetwijfeld beter worden. Van het overige dat Next biedt, geniet ik wel. Het hoort nu eenmaal bij early adopter, hetzelfde destijds bij Horizon.
Nog een laatste opmerking
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 23-05-2019 20:06 ]
Op zich wel slim want nu moet je er zelf om vragen, dat betekend dat je al op zoek bent naar iets anders. Waarschijnlijk accepteer je dan meer dan wanneer je hem opgedrongen krijgt.
De komende tijd zal ik ook eens op de beeldkwaliteit letten, maar ik kijk niet heel veel TV dus dat duurt even.
Of het te zijner tijd beter wordt moeten we afwachten, ik hoop het wel. Maar de Horizon als voorbeeld nemen is geen beste, want die is nooit echt bruikbaar geworden.
CEC moet je overigens gewoon niet willen gebruiken, dat is altijd gezeik, met wat voor apparaten dan ook. Ik zweer bij een Harmony.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Edit: ik zie dat mijn ziggo weer werkt en mijn factuur keurig gelijk is met vorige maanden. No problem.
[ Voor 13% gewijzigd door martinvdm op 23-05-2019 20:47 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Helaas kunnen we dat niet omdat we niks over de test periode naar buiten mogen brengen. Ik kan je alleen zeggen dat er zeer kritisch is/word getest, door de test groep, dus dan weet je volgens mij genoegmeesje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:03:
Dit topic werd al vrij snel gevuld met CEC-problemen. Eigenlijk idem voor de beeldkwaliteit. De vraag waarom dit niet eerder in een test traject is opgevallen, kunnen alleen de testers en Ziggo beantwoorden.
Mijn advies is om de bevindingen / problemen dan ook zoveel mogelijk te melden op het Ziggo forum, want hoe meer mensen er aan de bel trekken, hoe groter de kans is dat Ziggo in actie komt...
Alhoewel hier een keer cynisch werd gedaan over kennisniveau op het Ziggo forum, denk ik dat het inderdaad beter is om daar de problemen te melden. Medewerkers van Ziggo zijn daar volgens mij best actief en geven ook aan of aan een probleem wordt gewerkt. We kunnen hier wel een bug en feature request lijst bijhouden, maar hoe wordt dit naar Ziggo gecommuniceerd?EJSEJS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:27:
[...]
Helaas kunnen we dat niet omdat we niks over de test periode naar buiten mogen brengen. Ik kan je alleen zeggen dat er zeer kritisch is/word getest, door de test groep, dus dan weet je volgens mij genoeg![]()
Mijn advies is om jullie bevindingen / problemen dan ook zoveel mogelijk te melden op het Ziggo forum, want hoe meer mensen er aan de bel trekken, hoe groter de kans is dat Ziggo in actie komt...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat zie ik inderdaad ook. Dus ik snap een dergelijke cynische opmerking niet.hansvk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:48:
Kennisniveau op het Ziggoforum is niets mis mee. Zitten ook genoeg tweakers..
Ik zal het ziggo forum ook wat vaker bezoeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Okay, okay.... ik lees al over veel reacties heen.Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:59:
Ik snap zo'n opmerking heel goed, het niveau is erbarmelijk laag. Maar dat ligt aan de bezoekers die een vraag dumpen en te lam zijn om überhaupt aan te geven of het geholpen heeft, niet aan de mensen die de hulp verlenen.
Kan in dit topic, net als bij het Ziggo topic, ook niet een Ziggo medewerker aanhaken? Of kan/mag dat (nog) niet?
Je kunt het niet uitzetten[b]
CEC moet je overigens gewoon niet willen gebruiken, dat is altijd gezeik, met wat voor apparaten dan ook. Ik zweer bij een Harmony.
Was er niet een workaround dat je een ander merk apparatuur in geeft bij de instellingen?
Jawel hoor, het staat op m'n TV uit. Dan kan de Next doen wat hij wil, maar CEC doet niets.bfrqrv schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:08:
Je kunt het niet uitzetten
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik begrijp hieruit dat onze bevindingen al zijn genoteerd bij Ziggo. Nu afwachten hoe snel ze dit oplossen.EJSEJS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:27:
[...]
Helaas kunnen we dat niet omdat we niks over de test periode naar buiten mogen brengen. Ik kan je alleen zeggen dat er zeer kritisch is/word getest, door de test groep, dus dan weet je volgens mij genoeg![]()
Mijn advies is om de bevindingen / problemen dan ook zoveel mogelijk te melden op het Ziggo forum, want hoe meer mensen er aan de bel trekken, hoe groter de kans is dat Ziggo in actie komt...
Als HT liefhebber gaat in de meeste gevallen kwaliteit boven een wat snellere interface.
In ieder geval concludeer ik dat we in zowel een gesloten als een publieke testfase zitten.bfrqrv schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:12:
[...]
Ik begrijp hieruit dat onze bevindingen al zijn genoteerd bij Ziggo. Nu afwachten hoe snel ze dit oplossen.
Als HT liefhebber gaat in de meeste gevallen kwaliteit boven een wat snellere interface.
In veel gevallen valt de CEC van de Next veel te agressief uit. Zolang je alleen een TV hebt en de Next kan het goed gaan als je de CEC van je TV uit hebt, maar in veel gevallen blijf je last hebben van de Next.Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:10:
[...]
Jawel hoor, het staat op m'n TV uit. Dan kan de Next doen wat hij wil, maar CEC doet niets.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze issues zijn zo duidelijk dat ik maar aanneem dat de conclusies gelijk zijn.meesje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:14:
[...]
In ieder geval concludeer ik dat we in zowel een gesloten als een publieke testfase zitten.
Goed om te volgen hier. het is natuurlijk wel een kastje die vaak gebruikt gaat worden, dus wel belangrijk dat het een topper gaat worden.
De CEC kan niet uit van de Next, dat is een van de redenen dat mensen de killer kopen en aansluiten. Het scheelt wat voor apparatuur je in de keten hebt zitten. De Next CEC heeft niet alleen invloed op een TV.Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:17:
Ik zou niet weten waarom, tenzij je het selectief wel wilt gebruiken. Maar dat is dan ook vragen om problemen met CEC.
[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 23-05-2019 23:00 . Reden: Reacties samengevoegd. ]
@VodafoneZiggo is hier ook actief maar heeft nog niet veel in dit topic gepost. Ik ga er vanuit dat ze slim genoeg zijn om dit topic te volgen en de bevindingen hier meenemen in hun besprekingen.meesje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:07:
[...]
Kan in dit topic, net als bij het Ziggo topic, ook niet een Ziggo medewerker aanhaken? Of kan/mag dat (nog) niet?
Ik heb het geprobeerd met het Digitale TV testbeeld op kanaal 997 (zie ook mijn post op het Ziggo forum), maar om een goede test uit te voeren heb ik een HD/4K bron nodig. met een SD testbeeld (welke ook nog verschilt tussen kabel en Next) valt er verder niet zoveel te testen. Met bewegende beelden is het lastig vergelijken.
Tot nu toe bleek dat TV beelden op mijn Samsung QLED, met HDMI UHD Color uit, de kleuren in ieder geval beter zijn. Helaas geldt dit niet voor de Netflix app, dat blijft gewoon slechter dan de app op de TV zelf.
Volgens mij komen hier regelmatig mensen van Ziggo Spieken. Maar om eerlijk te zijn staan er weinig dingen in de openingspost die nog niet bij ziggo bekend zijn. Je hebt wel gelijk dat het geen kwaad kan om het daar ook nog eens uitgebreid te melden. Des te meer mensen dit aangeven des te meer kans je hebt.meesje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:43:
[...]
Alhoewel hier een keer cynisch werd gedaan over kennisniveau op het Ziggo forum, denk ik dat het inderdaad beter is om daar de problemen te melden. Medewerkers van Ziggo zijn daar volgens mij best actief en geven ook aan of aan een probleem wordt gewerkt. We kunnen hier wel een bug en feature request lijst bijhouden, maar hoe wordt dit naar Ziggo gecommuniceerd?
Zijn er meer mensen die dit hebben?
You only live once, so enjoy the ride.
Er wordt als sinds september met een grote groep mensen getest; Ik heb in dit topic nog niets gelezen dat niet ook al in die test naar voren is gekomen. Er valt dus weinig nieuws voor Ziggo Webcare te lezen hier,Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:29:
[...]
@VodafoneZiggo is hier ook actief maar heeft nog niet veel in dit topic gepost. Ik ga er vanuit dat ze slim genoeg zijn om dit topic te volgen en de bevindingen hier meenemen in hun besprekingen.
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic