acoster schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Wat versta je onder 'internet functionaliteit'?
Netflix op de Mediabox XL was mogelijk als je de box enkel via COAX had aangesloten. Ik weet niet wat je onder een 'netwerkverbinding' verstaat. Hoogst waarschijnlijk dat er over de coax-kabel een netwerkverbinding (tcp/ip) werd opgezet, tussen Ziggo en de Mediabox, maar die hoefde je zelf niet op te zetten.
Mijn mediabox gebruikte ik niet als modem, had er een extern modem naast, was enkel aangesloten via de coax en heb jaren prima gebruik gemaakt van de apps op de mediabox.
Ondanks dat @
Laguna en @
echo237 blijven volhouden, kan ik het 100% met jou eens zijn.
Mijn oude Horizon XL heeft maar een paar dagen een netwerkkabeltje gehad, maar omdat hij meer kwaad deed dan 'helpen' lag dat al snel eruit.
Ook geen wifi verbinding ( en de eigen AP's zoveel mogelijk offline gezet, al werden die irritant weer aangezet op onverwachte momenten )
Toch deden Videoland en Netflix het altijd.
De Horizon was gewoon een modem / TVbox in één, signaal op de coax gaf gewoon een tcp/ipstack voor het apparaat zelf ( wifi had nooit 'internet' beschikbaar - als zijnde modem )
De conversie werd gewoon op de box gedaan, los van het thuisnetwerk, ik had ook 2 verschillende externe IPadressen, één voor mijn thuis-netwerk ( bereikbaar van buitenaf ) en één die op de horizon te vinden was onder connectie-info ( niet te bereiken van buitenaf )
echo237 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:17:
[...]
Voor de internet functionaliteit zat er in mijn Mediabox XL gewoon een netwerkkabel, zonder deze (of Wifi) werkte Replay TV enzo ook niet. Retoursignaal is naar mijn weten nodig als je de Mediabox als modem gebruikte, indien niet, dan was het niet nodig, maar had je wel een netwerkverbinding nodig.
Retoursignaal doet het modem, die in de horizon zit ( coax )
Dus OF je zit in f-UPC gebied, waar het anders geregeld was, of je instellingen klopte niet.
Ik had de volle functionaliteit zoals replay, ondemand en streamingapps zonder kabel/wifi
[
Voor 18% gewijzigd door
FreshMaker op 21-05-2019 13:40
]