Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:07
Weet iemand hoe je op de Next handmatig een programma voor opname kan instellen ?
Want wegens een programma-wijziging kloppen de begin- en eindtijd niet meer in de tv-gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroonkurk schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:28:
Weet iemand hoe je op de Next handmatig een programma voor opname kan instellen ?
Want wegens een programma-wijziging kloppen de begin- en eindtijd niet meer in de tv-gids.
Goede vraag! Volgens mij kan dat niet. Ik voorzie een feature request voor in de OP. ;)
Als workaround meerdere programma’s selecteren in de tv gids. En dan veel doorspoelen...

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 19-05-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
En je kan na het inplannen van een opname ook niet de begin- of eindtijd aanpassen. Dat had ook een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zit nog erg te twijfelen..

Heb nu een horizon box waar ik vanaf wil op.mij lg oled c8. Twijfel of ik voor een cl+ module moet gaan of de nieuwe next box. Welke geeft het beste beeld? Is er in de toekomst ook 4k mogelijk met de cl+ module mocht ziggo de f1 in 4k gaan uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14
wvkreg schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:27:
[...]

Het is niet opgelost, wel beter geworden
Dat betwijfel ik, de kleuren worden correct getoond of niet, er is dus geen middenweg. Het verschil is bij mijn B6 ook niet enorm, alleen de rood tinten zijn misschien iets minder aanwezig, tevens hoe langer ik ernaar kijk hoe minder het opvalt.

Zojuist HDMI ULTRA HD Deep Colour weer even aangezet om te testen met YouTube. De 4K HDR video's van Jacob + Katie Schwarz zien er perfect uit niks mis met de kleuren, maar hier hoort BT2020 ook actief bij te zijn. Echter bij de Next is dat altijd actief zodra de resolutie 4K is.

Wel merkte ik bij andere YouTube video's dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
Brimme schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:20:

Heb nu een horizon box waar ik vanaf wil op.mij lg oled c8. Twijfel of ik voor een cl+ module moet gaan of de nieuwe next box. Welke geeft het beste beeld? Is er in de toekomst ook 4k mogelijk met de cl+ module mocht ziggo de f1 in 4k gaan uitzenden?
Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
Laguna schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Dat betwijfel ik, de kleuren worden correct getoond of niet, er is dus geen middenweg. Het verschil is bij mijn B6 ook niet enorm, alleen de rood tinten zijn misschien iets minder aanwezig, tevens hoe langer ik ernaar kijk hoe minder het opvalt.

Zojuist HDMI ULTRA HD Deep Colour weer even aangezet om te testen met YouTube. De 4K HDR video's van Jacob + Katie Schwarz zien er perfect uit niks mis met de kleuren, maar hier hoort BT2020 ook actief bij te zijn. Echter bij de Next is dat altijd actief zodra de resolutie 4K is.

Wel merkte ik bij andere YouTube video's dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
Op welke beeldinstelling (LG C7) staat die bij jou? Bij mij ISF Expert (lichte kamer) met default settings.
Op setting standaard is het beeld beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Youtube via de Next geeft toch geen HDR activiteit? Dat het er verder prima uitziet, dat zeker, maar HDR wordt op mijn Next niet geactiveerd bij YT 4k HDR video's.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens de T&T krijg ik hem morgen aan binnen, maar ik twijfel nog of ik hem meteen aan sluit.
Wil toch graag Game of Thrones kijken maar ben toch iets huiverig dat er iets mis gaat of gaat m'n pakket zomaar ineens even kwijt is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Gonadan, zit jij in fUPC of fZiggo gebied?

Indien het eerste, goed kijken of alles wel compleet geleverd is voor aansluiten.

Mijn dochter kreeg een nieuw modem en de Next binnen, maar zij heeft een Horizon staan die tevens de modem functie voor zijn rekening neemt (fUPC). De noodzakelijke splitter voor het DVB-C en Internet signaal ontbrak in het pakket, ze kon hem dus niet aansluiten. Logische plek zou de meterkast worden voor het modem, maar daar ligt nu ook geen netwerkkabel.

Nu hebben we maar een monteur afspraak geregeld, kan die het allemaal keurig in orde gaan maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@hardware-lover UPC, plus ik heb geweigerd de horizon box als modem te gebruiken. Dus ik heb nu nog een losse modem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
De Videoland app op de Next geeft continu foutmeldingen en loopt vast. Anderen ook last van? Ook spraakbediening werkt soms niet meer met een foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
@Gonadan Gewoon installeren. Beginnen met het modem. Dat eerst in werking zetten en controleren.
Daarna pas de mediabox verwisselen. De oude mediabox wordt niet meteen gedeactiveerd. Dat is pas na 14 dagen of zo iets of eerder als je hem in een retourdoos terugstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
wvkreg schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Op welke beeldinstelling (LG C7) staat die bij jou? Bij mij ISF Expert (lichte kamer) met default settings.
Op setting standaard is het beeld beter.
Ook ISF Expert (overdag lichte kamer, 's avonds donkere kamer). Andere settings nooit gebruikt, al net wel met HDR effect gespeeld.
hardware-lover schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Youtube via de Next geeft toch geen HDR activiteit? Dat het er verder prima uitziet, dat zeker, maar HDR wordt op mijn Next niet geactiveerd bij YT 4k HDR video's.
Geen idee, ik heb nog nooit iets met HDR afgespeeld, dus weet ook niet hoe je zou kunnen zien of er HDR activiteit is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Gonadan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:20:
Volgens de T&T krijg ik hem morgen aan binnen, maar ik twijfel nog of ik hem meteen aan sluit.
Wil toch graag Game of Thrones kijken maar ben toch iets huiverig dat er iets mis gaat of gaat m'n pakket zomaar ineens even kwijt is. :P
Dan kijk je eerst GOT en ga je daarna installeren ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Laguna, dan heb je toch nog aardig wat gemist in al die jaren ;)

Je TV schakelt zichtbaar (ook met een waarschuwing in beeld), over naar een actieve HDR mode.

Tijd om wat HDR demo's binnen te trekken? :)

Edit: de YT app op de Next activeert dus GEEN HDR mode, om het even helder te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 19-05-2019 22:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:20:
Eerst maar GOT kijken als ik jou was dan maar, er zijn teveel verhalen geweest van peeples die dus geen gebruik kunnen maken van de Mediabox Next bij direct aansluiten en dat ze toch 24 uur moesten wachten.. Tenzij je 24 uur kunt uitstellen met kijken kan je wel de Mediabox Next aansluiten :+

Je kunt echter wanneer je wel een oude Mediabox hebt nog steeds via deze Mediabox kijken aangezien deze niet direct wordt gedeactiveerd. Na 14 dagen is de oude Mediabox gedeactiveerd en kun je er niks meer mee. Wat dat betreft kan je eigenlijk wel een risico lopen zonder dat je GOT vanavond hoeft te missen trouwens _/-\o_

Ga er maar niet vanuit dat Ziggo 4k gaat uitrollen via de CI module. Ze brengen niet zonder reden een Mediabox uit die dit ondersteunt. Daarnaast is de Mediabox Next naar mijn inziens qua beeldkwaliteit toch echt een aantal stappen hoger als de CI module. Als je kosten wilt besparen omdat je nu een instappakket hebt bij Ziggo dan kan je rustig de CI module aannemen om TV te kijken al moet ik wel zeggen dat de Mediabox Next op termijn als een gemis zal voelen als je deze niet hebt gekozen.

[ Voor 50% gewijzigd door Tweakez op 20-05-2019 08:24 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:45
Ik ben best tevreden met de next, heb alleen last van de bekende sound delay als over reciever gaat via arc en dat mijn AB de receiver niet aanzet, terwijl ie hem wel herkend en overige functies doen het ook.

Wat ik erg jammer vind is dat als ik een voicecommand geef in bv de YouTube app, dat hij dan in plaats van te zoeken in YouTube het gevraagde gaat zoeken bij on demand tv / movies en series. Heel jammer, nu blijf ik dus handmatig zaken intikken in de zoekbalk van YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Heb de next sinds afgelopen vrijdag binnen en 1e indruk, wat ee verademing tov de horizon box zeg. Veel sneller, stiller etc. Enig puntje van kritiek op dit moment is dat ik al 2 eker een probleem heb gehad als ik naar net flix wil schakelen en netflix al een keer aan heeft gestaan. Het beeld wordt dan zwart en de mediabox lijkt nergens meer op te reageren. twee keer op de power schakelaar drukken zet hem dan uiteindelijk uit, als ik hem daarna weer opstart werkt alles weer inclusief netflix.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Persoonlijk vind ik het LiveTV beeld via de Ci+ module nog steeds beter dan op de Next box bij mijn 4K TV. Dit is ook logies lijkt mij aangezien de upscaling van de TV gewoon beter werkt dan die van de Next box. Ik heb daarom bij mij Next box een extra Ci+ module genomen voor 2 euro per maand om LiveTV te kijken en de Next box voor de extra's (Replay TV, Begin kijken, Opnamens, enz enz) te kijken. Mocht er ooit een optie op de Next box komen dat je de upscaling geheel uit kan zetten dan stap ik misschien helemaal over op de Next box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
FIjn het apparaat sneller t.o.v. de horizon box.

Echter dat ik deze om de dag moet resetten omdat ik een zwart beeld heb zonder geluid..
Dat is wel echt heel irritant. Ziggo zegt er is niets mis met het kastje.
De monteur heeft alles nagekeken qua bekabeling en dat was dik in orde.

Ook netwerk is goed.

En toch om de 2 dagen het kastje uitzetten d.m.v de aan uit knop op de achterkant om vervolgens opnieuw op te laten starten om weer beeld te krijgen.
Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
@r!k schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:31:
Heb de next sinds afgelopen vrijdag binnen en 1e indruk, wat ee verademing tov de horizon box zeg. Veel sneller, stiller etc. Enig puntje van kritiek op dit moment is dat ik al 2 eker een probleem heb gehad als ik naar net flix wil schakelen en netflix al een keer aan heeft gestaan. Het beeld wordt dan zwart en de mediabox lijkt nergens meer op te reageren. twee keer op de power schakelaar drukken zet hem dan uiteindelijk uit, als ik hem daarna weer opstart werkt alles weer inclusief netflix.
Hoe ga je naar Netflix? Via de app (menu) of gewoon naar kanaal 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hier gebruiken we eigenlijk altijd kanaal 150, tot op heden geen problemen ondervonden met Netflix :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Hier gebruiken we eigenlijk altijd kanaal 150, tot op heden geen problemen ondervonden met Netflix :)
Ik zal het eens zo proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
stefanvdv1988 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:10:
Next een paar dagen in gebruik en werkt perfect, zeker de spraakbediening. Met een CEC killer ervoor gezorgd dat ingang tv niet automatisch terug schiet als ik een andere bron kies. Ben in het bezit van een harmony elite, maar zie hier eigenlijk de meerwaarde niet van aangezien ik de tv aan/uit kan doen, ingang tv kiezen voor apple tv/ps4 en geluid via sonos beam regelen met next afstandsbediening. Zijn er meer mensen die twijfelen tussen het gebruik van de logitech harmony of de next afstandsbediening?
Ik gebruik de harmony eigenlijk ook niet meer. Ik mis nog maar 1 ding en dat is dat de knop voor het selecteren van de ingangspoort, niet wordt gekoppeld aan mijn TV maar aan mijn receiver. Ik heb de Next op de receiver aangesloten en daar zit nu ook nog een Chromecast op. Zou graag met de AB van de next tussen deze willen schakelen. Schakelen naar de Chromecast is geen probleem, als ik begin te streamen, schakelt de receiver over. Alleen terug wil hij niet. Al geprobeerd door bv van zender te wisselen en zo, maar dat helpt niet. Nu hoor ik vele over problemen met 'agressieve' CEC van de Next, daar heb ik dus geen last van.

Mocht iemand een tip hebben hoe ik wel makkelijk zou kunnen schakelen of de 'source-knop' aan mijn receiver kan koppelen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:28
Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Ik gebruik sinds de Next eigenlijk overal Voice-control voor. Super makkelijk. Knop "voice-control" inhouden, "Start Netflix" en knop loslaten. En Netflix staat direct in beeld. Zelfde geldt voor het zappen. "Ga naar Veronica".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

XNL073 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik sinds de Next eigenlijk overal Voice-control voor. Super makkelijk. Knop "voice-control" inhouden, "Start Netflix" en knop loslaten. En Netflix staat direct in beeld. Zelfde geldt voor het zappen. "Ga naar Veronica".
Op die manier ging het bij mij dus vorige keer mis en kreeg ik alleen een zwart scherm. Na uit en aan gedaan te hebben werkte het wel. Ben het in 3 dagen tijd 2 keer tegengekomen bij het starten van de netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clavat schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:42:
FIjn het apparaat sneller t.o.v. de horizon box.

Echter dat ik deze om de dag moet resetten omdat ik een zwart beeld heb zonder geluid..
Dat is wel echt heel irritant. Ziggo zegt er is niets mis met het kastje.
De monteur heeft alles nagekeken qua bekabeling en dat was dik in orde.

Ook netwerk is goed.

En toch om de 2 dagen het kastje uitzetten d.m.v de aan uit knop op de achterkant om vervolgens opnieuw op te laten starten om weer beeld te krijgen.
Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Ik zou toch wel een andere eisen of de rommel teug. Dit is niet acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:43
Voor de mensen met een Logitech Harmony, volgens Logitech is de optie 'DVR' inmiddels weer toegevoegd aan de database als je kiest voor Ziggo Mediabox Next. Kunnen jullie dit bevestigen/controleren?

Ik kan het zelf niet controleren omdat Logitech deze knop handmatig had toegevoegd aan mijn apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

XNL073 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:35:
Sterker nog, op "Netflix" en "Veronica" reageert hij ook al.

En programmanamen werken ook prima, alleen heeft hij wat moeite met engelse namen.
All Together Now werd Old Together Now. Dus kon hij niets vinden (kan ook aan mijn spraakgebrek liggen! :P )

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:44
Ik heb ook de Next en heb deze aangesloten op coax en netwerkkabel.
Live tv kijken gaat via de coax. De rest gaat allemaal via de data begrijp ik.
Maar als je via de app netflix kijkt ? Gaat dat ook via de data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mike-Nikon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:27:
Lijkt me wel ja

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:18
king006 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:51:
Voor de mensen met een Logitech Harmony, volgens Logitech is de optie 'DVR' inmiddels weer toegevoegd aan de database als je kiest voor Ziggo Mediabox Next. Kunnen jullie dit bevestigen/controleren?

Ik kan het zelf niet controleren omdat Logitech deze knop handmatig had toegevoegd aan mijn apparaat.
Bevestigd en gecontroleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De app heeft niks met je Next te maken... Die haalt z'n streams dus gewoon via de internet verbinding van je telefoon of tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij inderdaad ook. Kun je simpel testen he. Zet je router uit en kijk of Netflix nog werkt. ;)
Eerlijk gezegd zou mij het worst wezen of het nu over coax of netwerk gaat. Zo lang de beeldkwaliteit maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleQ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:59:
[...]

De app heeft niks met je Next te maken... Die haalt z'n streams dus gewoon via de internet verbinding van je telefoon of tablet
Mwah.... Daar vind ik niks 'gewoon' aan. Bij Horizon/XL werkte Netflix ook zonder netwerk verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 07:23
meesje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Mwah.... Daar vind ik niks 'gewoon' aan. Bij Horizon/XL werkte Netflix ook zonder netwerk verbinding.
Weet je dat zeker? 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Timminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Bevestigd en gecontroleerd!
Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Meest irritant tot nu toe in combinatie met Samsung tv en denon receiver:

CEC zeer agressief. Soms geen beeld maar wel geluid. Soms beeld geen menu. Soms springt receiver naar de Aux input en dan vervolgens niks.

Regelmatig hard uitzetten middels de knop op de achterkant.

Soms receiver geluid niet te bedienen met afstandsbediening.

Eerst handmatig receiver aan, dan tv dan next lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, mijn Horizon box had geen netwerk connectie en kon toch gebruik maken van de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:04
Sinds een aantal dagen ook de Next, ik heb echter het gevoel dat de beeldkwaliteit een stuk minder is. Het lijkt allemaal een beetje wazig. Mijn TV zegt ook 1920x1080 50p. Zou dit niet 1080i moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
EJSEJS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Persoonlijk vind ik het LiveTV beeld via de Ci+ module nog steeds beter dan op de Next box bij mijn 4K TV. Dit is ook logies lijkt mij aangezien de upscaling van de TV gewoon beter werkt dan die van de Next box. Ik heb daarom bij mij Next box een extra Ci+ module genomen voor 2 euro per maand om LiveTV te kijken en de Next box voor de extra's (Replay TV, Begin kijken, Opnamens, enz enz) te kijken. Mocht er ooit een optie op de Next box komen dat je de upscaling geheel uit kan zetten dan stap ik misschien helemaal over op de Next box...
Thanks. Dat dacht ik al.

Ik woon zelf in het oude ziggo gebied. Dan kan ik toch ook ondemand met de cl+ module doen?
Ik lees veel problemen kwa beeld kwaliteit icm de LG oled en next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SPOXYWOXY schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:47:
Sinds een aantal dagen ook de Next, ik heb echter het gevoel dat de beeldkwaliteit een stuk minder is. Het lijkt allemaal een beetje wazig. Mijn TV zegt ook 1920x1080 50p. Zou dit niet 1080i moeten zijn?
Je TV geeft datgene aan waarop de Next staat ingesteld. Maak jij er 1080i van, dan zal je TV ook dat laten zien als signaal info. Proberen maar met de uitvoer op 1080i en kijk wat het brengt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Nee dat is vooralsnog onbekend. Al ben ik wel benieuwd of bezitters hier van de LG B7/C7 (@tenbosch @Steven030 @wvkreg @Michiel193 @WizzieJP) verschil merken met deze firmware update:

SW File (Version 05.80.25)
1. Improvement 1) To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input
Ik heb even gekeken op mijn oude instellingen en de kleuren zijn inderdaad enorm verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:09
king006 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:51:

Wat doet de 'DVR' knop? O-) #durftevragen

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou de Next werkt. Is ff geduld maar het gaat vrij soepel. Nu m'n Harmony koppelen en eens kijken waarom ik geen replay in m'n abonnement heb volgens die box.

De snelheid van de interface is alvast een verademing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:01:
Nou de Next werkt. Is ff geduld maar het gaat vrij soepel. Nu m'n Harmony koppelen en eens kijken waarom ik geen replay in m'n abonnement heb volgens die box.

Geen replay tv, dat had ik ook. Ik kon ook geen opnames plannen. Toen Ziggo gesproken via de chat. Ze hadden ‘iets’ opnieuw gestuurd. Daardoor ging mijn modem ook even offline (had ik niet verwacht, best schrikken). Het probleem was daarna wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:01:

Kan tot 48 uur duren :)
Waarschijnlijk staat er in mijn ziggo de next ook nog niet en ook niet in de ziggogo app, dat moet allemaal ff syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Nee dat is vooralsnog onbekend. Al ben ik wel benieuwd of bezitters hier van de LG B7/C7 (@tenbosch @Steven030 @wvkreg @Michiel193 @WizzieJP) verschil merken met deze firmware update:

SW File (Version 05.80.25)
1. Improvement 1) To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input
Ik heb nog firmware 5.80.15 maar verwacht naast de file update ook snel de online update.
Wat echt storend blijft op mijn LG 65C7V zijn de overdreven gladde gezichten en kleurvlakken (lijkt wel een sharpening filter...) en verlies van detail in het beeld van de Next ten opzichte van mijn vorige Horizon. Ik ben qua beeldkwaliteit dan ook niet tevreden. Ik hoop dat het via een FW update op de Next snel gefixt gaat worden, ik ga toch echt voor beeldkwaliteit.

Zodra FW 5.80.25 geïnstalleerd is volgt weer een update.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Deef_K schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:32:
Meest irritant tot nu toe in combinatie met Samsung tv en denon receiver:

CEC zeer agressief. Soms geen beeld maar wel geluid. Soms beeld geen menu. Soms springt receiver naar de Aux input en dan vervolgens niks.

Regelmatig hard uitzetten middels de knop op de achterkant.

Soms receiver geluid niet te bedienen met afstandsbediening.

Eerst handmatig receiver aan, dan tv dan next lijkt te werken.
Ik ervaar precies dezelfde klachten. Zie mijn post een paar dagen geleden:
martinvdm in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Ook een combinatie van Samsung tv met Denon receiver.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Ik las ergens dat er een 4K kanaal zou zijn, 692 Insight 4K en 693 Love nature 4K. Ik heb een max abo maar die zenders zie ik niet.

Zijn die zenders komen te vervallen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:02
johoo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:32:
Ik las ergens dat er een 4K kanaal zou zijn, 692 Insight 4K en 693 Love nature 4K. Ik heb een max abo maar die zenders zie ik niet.

Zijn die zenders komen te vervallen?
probeer eens 205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Ik heb nu wat dingen door elkaar gehaald, sorry. Kanaal 693 is bij KPN.

Love Nature 4K was zender van de maand begreep ik op Ziggo Community en zou in het XL pakket komen.

Kanaal 205 is toch HD? Ik kan nu niet kijken.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Waarschijnlijk staat er in mijn ziggo de next ook nog niet en ook niet in de ziggogo app, dat moet allemaal ff syncen.
Nee, iemand van de chat heeft dat afgelopen zondag in 10 minuten (handmatig) voor me geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
Love nature is 4k als je de box op 4k hebt staan, deze zender komt dan via iptv binnen. Als je box op HD staat komt de zender via DVB-C binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

menzo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:05:
Love nature is 4k als je de box op 4k hebt staan, deze zender komt dan via iptv binnen. Als je box op HD staat komt de zender via DVB-C binnen.
En als de box op automatisch staat? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
harm12nl schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Wat doet de 'DVR' knop? O-) #durftevragen
Je komt dan direct in de opname lijst terecht. Ideaal hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

menzo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:05:
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:27:
[...]

En als de box op automatisch staat? :P
Ik krijg alleen een '4K' logo in het beeld als ik de box op Full HD zet en naar die zender ga. Pas als ik het op automatisch zet of op 4k, krijg ik de zender ook daadwerkelijk te zien.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Notna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:30:
[...]

[...]

Ik krijg alleen een '4K' logo in het beeld als ik de box op Full HD zet en naar die zender ga. Pas als ik het op automatisch zet of op 4k, krijg ik de zender ook daadwerkelijk te zien.
Hoe zet je hem op AUTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

king006 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Hoe zet je hem op AUTO?
Resolutie --> Van TV overnemen (of iets dergelijks). Volgens mij forceert de box het dan altijd op de hoogst mogelijke resolutie die de TV aanbiedt, tenzij je die kan forceren op een bepaalde resolutie). Het is niet zo dat hij Full HD materiaal op Full HD schakelt en 4k op 4k etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Notna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Resolutie --> Van TV overnemen (of iets dergelijks). Volgens mij forceert de box het dan altijd op de hoogst mogelijke resolutie die de TV aanbiedt, tenzij je die kan forceren op een bepaalde resolutie). Het is niet zo dat hij Full HD materiaal op Full HD schakelt en 4k op 4k etc.
Duidelijk! en als je geen 4K TV hebt forceert hij automatisch HD? (en zie je 4K niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

king006 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Duidelijk! en als je geen 4K TV hebt forceert hij automatisch HD? (en zie je 4K niet)
AFAIK: ja

4K heeft ook niet bijster veel nut op het moment. We hebben één zender in het pakket. Alleen de YT en Netflix app kunnen er nut van hebben, maar persoonlijk vind ik dat de ingebouwde apps van mijn Samsung TV dat een stuk beter doen én (deugdelijk) HDR support hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:46:
Als rechtgeaarde tweaker had ik dat onderhand gelezen inderdaad, was maar gewoon naar bed gegaan.
Onderhand zie ik echter wel dat Mijn Ziggo steeds leger wordt in plaats van voller dus ik overweeg toch even contact op te nemen voor de zekerheid. Wellicht kunnen ze het proces bespoedigen of is actie echt vereist. Scheelt me vanavond weer een vrouwlief op m'n dak. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:11
Netflix op de box heeft ook HDR support. Echter heeft netflix wel de 24p/50/p/60p conversie problemen waardoor ik gewoon de netflix app van de TV gebruik. Vermoedelijk komt er in 1 van de komende updates wel een optie dat je kan instellen om het orignele signaal van de bron kan overnemen. Dit zorgt dan wel weer voor een tijdelijke HDMI handshake probleem maar dat heb ik er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Yes, vrijdag 24e komt ie. Ben benieuwd, volgende week de hele week tijd om er mee te spelen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Aartstyle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:49:
Netflix op de box heeft ook HDR support. Echter heeft netflix wel de 24p/50/p/60p conversie problemen waardoor ik gewoon de netflix app van de TV gebruik. Vermoedelijk komt er in 1 van de komende updates wel een optie dat je kan instellen om het orignele signaal van de bron kan overnemen. Dit zorgt dan wel weer voor een tijdelijke HDMI handshake probleem maar dat heb ik er graag voor over.
wacht hier ook met smart op, vriendin netflixt nogal en moet nu via de tv en dat zorgt weer voor gemopper, daarbij zou het chill zijn om gewoon alles vanaf de box te doen. Hopen op snelle patch oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Yep, mijn Horizon box had geen netwerk connectie en kon toch gebruik maken van de Netflix app.
Je weet dat je Horizon box een ingebouwd modem had en dus wel degelijk een netwerk connectie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Je weet dat je Horizon box een ingebouwd modem had en dus wel degelijk een netwerk connectie had?
Is mij bekend, maar deze werd niet gebruikt. Ik heb altijd een los modem gehad.
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Als rechtgeaarde tweaker had ik dat onderhand gelezen inderdaad, was maar gewoon naar bed gegaan.
Onderhand zie ik echter wel dat Mijn Ziggo steeds leger wordt in plaats van voller dus ik overweeg toch even contact op te nemen voor de zekerheid. Wellicht kunnen ze het proces bespoedigen of is actie echt vereist. Scheelt me vanavond weer een vrouwlief op m'n dak. :P
Na een aantal weken is bij mij MijnZiggo nog steeds erg leeg. Voorheen werd de Mediabox XL nog vermeld, nu helemaal niks meer. Bij MijnZiggo moet ook o.a. M&S, opnemen 400 uur en replay TV vermeld worden. Twee weken geleden gesproken met iemand via de chat. Ik moest geduld hebben, administratieve processen kunnen vertraging hebben. Dat duurt m.i. nu wel een beetje te lang.

[ Voor 59% gewijzigd door meesje op 21-05-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Is mij bekend, maar deze werd niet gebruikt. Ik heb altijd een los modem gehad.
Ok dan nog, Netflix werkt alleen via een netwerkverbinding en niet via coax, dus je Horizon had wel degelijk een netwerkverbinding (vermoedelijk via WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Ok dan nog, Netflix werkt alleen via een netwerkverbinding en niet via coax, dus je Horizon had wel degelijk een netwerkverbinding (vermoedelijk via WiFi).
`
Dat is niet waar, met de Horizon had je geen extra netwerkverbinding, alles verliep via de COAX. Het retourssignaal verliep daar ook via de COAX, bij de Next gaat deze via het netwerk.
Ook Netflix verliep via de COAX-verbinding. Hoe en waar er de conversie naar tcp/ip plaats vond weet ik niet, kan natuurlijk zijn dat er wel een ip-verbinding werd gemaakt, maar het signaal ging (en gaat nog steeds) over de coax-kabel bij de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echo237
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
acoster schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:07:
[...]

`
Dat is niet waar, met de Horizon had je geen extra netwerkverbinding, alles verliep via de COAX. Het retourssignaal verliep daar ook via de COAX, bij de Next gaat deze via het netwerk.
Ook Netflix verliep via de COAX-verbinding. Hoe en waar er de conversie naar tcp/ip plaats vond weet ik niet, kan natuurlijk zijn dat er wel een ip-verbinding werd gemaakt, maar het signaal ging (en gaat nog steeds) over de coax-kabel bij de Horizon.
Voor de internet functionaliteit zat er in mijn Mediabox XL gewoon een netwerkkabel, zonder deze (of Wifi) werkte Replay TV enzo ook niet. Retoursignaal is naar mijn weten nodig als je de Mediabox als modem gebruikte, indien niet, dan was het niet nodig, maar had je wel een netwerkverbinding nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Wat ik wel weet is dat op het moment dat ik een UTP in die MediaBox XL prikte mijn netwerk keihard over de pis ging ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:40:
Na een aantal weken is bij mij MijnZiggo nog steeds erg leeg. Voorheen werd de Mediabox XL nog vermeld, nu helemaal niks meer. Bij MijnZiggo moet ook o.a. M&S, opnemen 400 uur en replay TV vermeld worden. Twee weken geleden gesproken met iemand via de chat. Ik moest geduld hebben, administratieve processen kunnen vertraging hebben. Dat duurt m.i. nu wel een beetje te lang.
Zo ziet het er bij mij ook uit, heb zojuist in een chat gehangen en de opdracht om het vrij te geven stond inderdaad vast.
Daar is nu melding van gemaakt dus even afwachten wanneer ze het proces los trekken en het daadwerkelijk doorgevoerd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
echo237 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Voor de internet functionaliteit zat er in mijn Mediabox XL gewoon een netwerkkabel, zonder deze (of Wifi) werkte Replay TV enzo ook niet. Retoursignaal is naar mijn weten nodig als je de Mediabox als modem gebruikte, indien niet, dan was het niet nodig, maar had je wel een netwerkverbinding nodig.
Wat versta je onder 'internet functionaliteit'?

Netflix op de Mediabox XL was mogelijk als je de box enkel via COAX had aangesloten. Ik weet niet wat je onder een 'netwerkverbinding' verstaat. Hoogst waarschijnlijk dat er over de coax-kabel een netwerkverbinding (tcp/ip) werd opgezet, tussen Ziggo en de Mediabox, maar die hoefde je zelf niet op te zetten.
Mijn mediabox gebruikte ik niet als modem, had er een extern modem naast, was enkel aangesloten via de coax en heb jaren prima gebruik gemaakt van de apps op de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 16:06
Ook hier inmiddels de NEXT aangesloten en ben zeer tevreden over het gebruikersgemak en de snelheid.
Over de beeldkwaliteit ben ik minder te spreken.

Momenteel heb ik een full-HD tv en de beelden in HD zijn een stuk waziger dan de oude Mediabox XL
Het lijkt alsof er een filter overheen zit, zoals je vroeger MPEG ruis reductie had.
Gezichten en huid bv is hierdoor allemaal smooth ipv scherp.

Volgende week komt mijn 4K tv binnen, wellicht dat het minder op valt als de box op 4k output staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
acoster schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Wat versta je onder 'internet functionaliteit'?

Netflix op de Mediabox XL was mogelijk als je de box enkel via COAX had aangesloten. Ik weet niet wat je onder een 'netwerkverbinding' verstaat. Hoogst waarschijnlijk dat er over de coax-kabel een netwerkverbinding (tcp/ip) werd opgezet, tussen Ziggo en de Mediabox, maar die hoefde je zelf niet op te zetten.
Mijn mediabox gebruikte ik niet als modem, had er een extern modem naast, was enkel aangesloten via de coax en heb jaren prima gebruik gemaakt van de apps op de mediabox.
Ondanks dat @Laguna en @echo237 blijven volhouden, kan ik het 100% met jou eens zijn.
Mijn oude Horizon XL heeft maar een paar dagen een netwerkkabeltje gehad, maar omdat hij meer kwaad deed dan 'helpen' lag dat al snel eruit.
Ook geen wifi verbinding ( en de eigen AP's zoveel mogelijk offline gezet, al werden die irritant weer aangezet op onverwachte momenten )
Toch deden Videoland en Netflix het altijd.
De Horizon was gewoon een modem / TVbox in één, signaal op de coax gaf gewoon een tcp/ipstack voor het apparaat zelf ( wifi had nooit 'internet' beschikbaar - als zijnde modem )

De conversie werd gewoon op de box gedaan, los van het thuisnetwerk, ik had ook 2 verschillende externe IPadressen, één voor mijn thuis-netwerk ( bereikbaar van buitenaf ) en één die op de horizon te vinden was onder connectie-info ( niet te bereiken van buitenaf )
echo237 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Retoursignaal doet het modem, die in de horizon zit ( coax )
Dus OF je zit in f-UPC gebied, waar het anders geregeld was, of je instellingen klopte niet.

Ik had de volle functionaliteit zoals replay, ondemand en streamingapps zonder kabel/wifi

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Wat @acoster al aangeeft, dit is onjuist. Ik heb mijn Horizon box nooit aangesloten via wifi of utp.
Netflix liep gewoon via de aangesloten coax. Of er dan iets intern omgezet wordt, dat zal dan wel. Maar dat was niet de discussie (dat was of je netwerk nodig hebt; niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier had ik op mijn Horizon ook alleen maar coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Wat @acoster al aangeeft, dit is onjuist. Ik heb mijn Horizon box nooit aangesloten via wifi of utp.
Netflix liep gewoon via de aangesloten coax. Of er dan iets intern omgezet wordt, dat zal dan wel. Maar dat was niet de discussie (dat was of je netwerk nodig hebt; niet dus).
We gaan nu wel erg off-topic, maar helaas lijkt men hier niet te begrijpen hoe het werkt. Netflix heeft gewoon een netwerkverbinding nodig anders werkt het niet. In jouw geval maakte je dus gebruik van het interne modem in de Horizon (en dus een netwerkverbinding), met alleen een coax verbinding (dus zonder modem) vindt er geen conversie naar TCP/IP plaats, daarnaast heb je een retoursignaal nodig en ook dat loopt via het modem in de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:56:
[...]

We gaan nu wel erg off-topic, maar helaas lijkt men hier niet te begrijpen hoe het werkt. Netflix heeft gewoon een netwerkverbinding nodig anders werkt het niet. In jouw geval maakte je dus gebruik van het interne modem in de Horizon (en dus een netwerkverbinding), met alleen een coax verbinding (dus zonder modem) vindt er geen conversie naar TCP/IP plaats, daarnaast heb je een retoursignaal nodig en ook dat loopt via het modem in de Horizon.
Lijkt men niet te begrijpen hoe het werkt? Volgens mij was jij degene die nog suggereerde dat de verbinding dan waarschijnlijk via WiFi verliep...?? Maar ik zie nu dat je het bijna hebt begrepen..

Offtopic of niet, als mensen onzin vertellen, lijkt het me goed om dat te corrigeren, anders gaat iedereen elkaar weer na praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
acoster schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Lijkt men niet te begrijpen hoe het werkt? Volgens mij was jij degene die nog suggereerde dat de verbinding dan waarschijnlijk via WiFi verliep...?? Maar ik zie nu dat je het bijna hebt begrepen..
Ja omdat men daarvoor beweert het ingebouwde modem niet te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Ongeacht hoe de Horizon box het intern afhandelde (dat boeit mij niet), maar om Netflix te kunnen kijken via Horizon/XL heb geen netwerk verbinding nodig. Jij suggereerde toch dat er dan ongetwijfeld een wifi connectie actief was? Dat was totaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Je maakt zelf de vergelijking: Mediabox Next zonder ingebouwd modem <> Mediabox XL met ingebouwd modem, dan is het toch logisch dat je bij de Next een netwerkverbinding nodig hebt voor Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Je maakt zelf de vergelijking: Mediabox Next zonder ingebouwd modem <> Mediabox XL met ingebouwd modem, dan is het toch logisch dat je bij de Next een netwerkverbinding nodig hebt voor Netflix?
We gaan toch geen technische discussie krijgen (over hoe intern de Horizon box mee om gaat)? Als consument hoef je geen netwerk verbinding op te zetten om gebruik te maken van Netflix via Horizon/XL. Punt.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 21-05-2019 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:06:
[...]

We gaan toch geen technische discussie krijgen (over hoe intern de Horizon box mee om gaat)? Als consument hoef je geen netwerk verbinding op te zetten om gebruik te maken van Netflix via Horizon/XL. Punt.
Als het interne modem automatisch wordt ingeschakeld op de Horizon box voor dergelijke diensten, zet je als consument door het koppelen van de kabel dus (ook al is het zonder het te weten) een netwerk verbinding op.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echo237
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Voor een eerlijke vergelijking tussen de machines moet je denk ik wel kijken naar de technische kant.

Aan de ene kant beweren dat je een extern modem gebruikt en niet de Horizon box hiervoor, maar dan toch wel het modem gebruiken voor de applicaties van de Horizon box zorgt voor verwarring.

Als je het interne modem uitschakelt, zul je toch echt op een andere manier een internet verbinding moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Als het interne modem automatisch wordt ingeschakeld op de Horizon box voor dergelijke diensten, zet je als consument door het koppelen van de kabel dus (ook al is het zonder het te weten) een netwerk verbinding op.
Dat is toch irrelevant? Er wordt beweerd dat er wifi nodig is voor Netflix op Horizon. Dat is grote BS en moet niet zomaar beweerd worden.
Daarnaast de consument hoeft geen netwerkverbinding op te zetten mer Horizon voor Netflix. Dat is wel nodig bij Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

edit: na lezen TW bericht in die topic gezet, excuus

[ Voor 72% gewijzigd door Grannd op 21-05-2019 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:38:
[...]

Dat is toch irrelevant? Er wordt beweerd dat er wifi nodig is voor Netflix op Horizon. Dat is grote BS en moet niet zomaar beweerd worden.
Daarnaast de consument hoeft geen netwerkverbinding op te zetten mer Horizon voor Netflix. Dat is wel nodig bij Next.
Niemand beweert dat er WiFi nodig is voor Netflix op de Horizon. Zoals @echo237 al heeft aangegeven je komt zelf met de mededeling dat je het modem in de Horizon niet gebruikt terwijl je die wel degelijk gebruikt, alleen niet bewust.

De netwerkverbinding bij de Horizon wordt inderdaad onder water verzorgd, maar dat neemt niet weg dat er 1 nodig is voor Netflix en daarmee is je bewering dat er op de Horizon geen netwerkverbinding nodig is voor Netflix onjuist. Het is inmiddels allang duidelijk wat je bedoelde, je verwoordde het alleen niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acoster
Heb het gewoon weer lekker over de Next.... wat heeft het nog voor zin om over de werking van de Mediabox XL te lopen roeptoeteren....Ja, je kon netflix kijken op dat apparaat, net als op de Next. Nee, op de Mediabox had je je hiervoor geen netwerkkabel in de box nodig, ja, bij de Next moet die er wel in zitten (en op je (ziggo) router aangesloten hebben).
Ik ben blij dat die box de deur uit is...

Oh..en voor de betweters, de Next kan ook zonder kabel, maar moet dan via Wifi verbonden zijn....

[ Voor 11% gewijzigd door acoster op 21-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:02:
De netwerkverbinding bij de Horizon wordt inderdaad onder water verzorgd, maar dat neemt niet weg dat er 1 nodig is voor Netflix en daarmee is je bewering dat er op de Horizon geen netwerkverbinding nodig is voor Netflix onjuist. Het is inmiddels allang duidelijk wat je bedoelde, je verwoordde het alleen niet goed.
In mijn optiek is hij juist degene die het wél goed verwoordde. Dat de Horizon-box blijkbaar uit het coax-signaal alsnog een internetverbinding gaat halen als hij dat nodig heeft is niet hetzelfde als de Horizon-box een netwerkverbinding geven. Een netwerkverbinding is namelijk een verbinding met je (lokale)netwerk, dat heeft hij dan simpelweg niet. Een beetje een fysiek vs. virtueel verhaal, het wordt er niet duidelijker van voor de minder technischen onder ons :P

On-topic:
De volgorde van de televisiepakketten in Mijn Ziggo is veranderd, zou dat betekenen dat m'n replay TV geactiveerd is? :P

Bovenin staat nu wel daadwerkelijk Complete Next en zo. Thuis maar eens kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:37:
[...]

In mijn optiek is hij juist degene die het wél goed verwoordde. Dat de Horizon-box blijkbaar uit het coax-signaal alsnog een internetverbinding gaat halen als hij dat nodig heeft is niet hetzelfde als de Horizon-box een netwerkverbinding geven. Een netwerkverbinding is namelijk een verbinding met je (lokale)netwerk, dat heeft hij dan simpelweg niet. Een beetje een fysiek vs. virtueel verhaal, het wordt er niet duidelijker van voor de minder technischen onder ons :P
Nu wordt het semantisch, internetverbinding/netwerkverbinding, zodra je de Connectbox in je Next zou kunnen plaatsen heb je ook geen aparte netwerkkabel meer nodig. Maar ik denk dat we deze discussie maar moeten laten voor wat het is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, genoeg over de Horizon box. Dit is niet het topic daarvoor. Graag terug on topic ofwel de Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
Sinds gisteren de Mediabox Next in huis. Echt plug&play. Nooit was ik zo snel klaar. Fijn dat ook alles met dezelfde afstandbediening te gebruiken is (vorige box had daar wat moeite mee). Beeldkwaliteit overigens ook niets mis mee, maar ik ben van mening dat dat aan de afstelling ligt van je TV/HDMI input. Overigens werkte nog niet direct Replay TV, maar dat is nu ook al geactiveerd.

Al met al, tot noch toe ben ik er blij mee. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Froggle, zou je misschien willen delen op welk model TV je de Next output bekijkt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Da's nogal snel op en forum, iets met tekst en zo. Zo is de hele discussie ook dan ook begonnen. :P

Voor de mensen die twijfelen of Replay vanzelf gaat werken, ik zou gewoon voor de zekerheid even contact zoeken. Bij mij stond het dus eerst vast, even gechat, en nu net thuis gechecked en het werkt.
Zou toch zonde zijn als je 24 of 48 uur wacht om er dan alsnog achter te komen dat het proces is vastgelopen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
hardware-lover schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:09:
@Froggle, zou je misschien willen delen op welk model TV je de Next output bekijkt?
Samsung UE43KU8400 (kijkhoek overigens helemaal k* van dit ding) op HDMI1.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Mijn dank is groot! Ik zat in de auto en kon niet meer reageren.

Ik heb trouwens vandaag contact gehad met Ziggo via de chat over de info in MijnZiggo. Even tussendoor op mijn werk, maar helaas heb ik de laatste (lange) reactie niet meer kunnen lezen. De chat wordt (logischerwijs) op een gegeven moment gesloten. Is het bij jou nu wel goed?

@Laguna Helemaal terecht om deze discussie te laten. Maar onderstaande is dus gewoon onjuist. Ook wel netjes om daar dan om terug te komen. Hetzelfde als destijds alle 4k problemen af te wimpelen en dan later verbaasd te zijn over de uitslag van de poll.....

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 21-05-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:19:
@Gonadan Mijn dank is groot! Ik zat in de auto en kon niet meer reageren.

Ik heb trouwens vandaag contact gehad met Ziggo via de chat over de info in MijnZiggo. Even tussendoor op mijn werk, maar helaas heb ik de laatste (lange) reactie niet meer kunnen lezen. De chat wordt (logischerwijs) op een gegeven moment gesloten. Is het bij jou nu wel goed?
Of het echt goed werkt moet ik nog bekijken, ben nu aan het koken. Maar de knopjes waren nu in ieder geval wel beschikbaar, dat was eerst niet.

Volgens de dame in de chat was de aanvraag voor opnemen en replay echt een losse stap in het proces voor een specifieke afdeling, die kan dus zomaar vastlopen en moet dan met de hand gedaan worden.
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:53:

Ik had het zelf nog niet getest (ik wist niet eens dat ik die optie in mijn TV had voor dit topic), aangezien ik geen HDR bronnen heb. Maar net dus even HDMI Ultra HD Deep Colour aangezet bij mijn LG en inderdaad zijn dan de kleuren niet correct (vrij flets). Ook als ik de info oproep van de HDMI ingang dan zie je daar BT2020 staan, zodra je dan wisselt naar 1080p dan zijn de kleuren weer correct en staat er geen BT2020 meer. Deep Colour dus nu weer fijn uitgezet. Wel vreemd dat @hardware-lover met een oudere generatie TV dit probleem niet heeft.

Op internet kwam ik trouwens nog het volgende tegen:

However if you are accessing the iPlayer UHD content via a set-top box or HDMI dongle, it is essential that you ensure that the HDMI input you are using is correctly configured for wide colour gamut (BT.2020/BT.2100) UHD HDR. If the TV is left in standard colour (BT.709) mode, the HDR images will look pale and washed-out.

Nu gebeurd dus precies het omgekeerde, de Next gebruikt BT2020 ipv BT709, maar het effect is hetzelfde.
Als ik de box op 4K zet lijkt het iets fletser, maar een verschil tussen deep colour of niet denk ik niet te kunnen ontdekken.
Jammer trouwens dat de enige 4k zender (Love Nature, kanaal 205) nu niet meer voor iedereen te bekijken valt (in april was het blijkbaar zender van de maand). Juist met de uitrol van de Next is dat toch iets wat mensen graag willen testen.
Dat had ik even eerder moeten lezen, kon hem al niet vinden. :P

[ Voor 50% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2019 19:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic