Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:31:
[...]

Er stond toch ook een vraagteken bij? :>

Gaan ze alle XL proactief vervangen of is het alleen op aanvraag en straks voor nieuwe klanten?
Haha, ja inderdaad. Bij deze een antwoord op je vraag: Nee, het is geen proefperiode. Alleen is de uitrol gedoseerd. ;)

Mijn vermoeden is dat alle XL klanten straks wel bericht krijgen. Weg met dat horiozon/xl debacle, zullen ze waarschijnlijk bij Ziggo denken. :+ Ik heb er overigens nooit echte problemen ondervonden.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 16-05-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Komt het later dan wel weer goed? Of is je opname permanent kwijt?
Dat weten helaas niet. Omadat het niet werkte hebben we de desbetreffende opname verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien heeft iemand anders dat nog wel eens geprobeerd, ben wel benieuwd.
meesje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:35:
Mijn vermoeden is dat alle XL klanten straks wel bericht krijgen. Weg met dat horiozon/xl debacle, zullen ze waarschijnlijk bij Ziggo denken. :+ Ik heb er overigens nooit echte problemen ondervonden.
Ik ga morgen gewoon eens vragen. Die XL haat ik echt heel intens. Vreselijk traag, surround niet bruikbaar, slecht menu, vreet stroom, lomp groot, etc.etc.
Het is dat m'n oude box kaduuk ging en ik wel een nieuwe moest. Nu gauw Next proberen.

Waar ik wel huiverig voor ben is die uitzendingen die echt internet streams gaan worden. Bij veel platformen zijn die gewoon niet goed genoeg om bewegend beeld zoals sport goed te tonen. Hopelijk doet de Next dat beter.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:31:
[...]
Gaan ze alle XL proactief vervangen of is het alleen op aanvraag en straks voor nieuwe klanten?
Ik vermoed dat mensen die ernaar vragen (zoals nu) of problemen hebben/krijgen hem kunnen omruilen en de rest de XL gewoon nog even houdt. Ziggo wint er op dit moment niets mee om alle XL boxen om te ruilen, kost ze alleen maar geld.
Mijn vader heeft 2 jaar na de upgrade van 30 naar 40Mbit nog een oud Docsis 2 modem gehad waarmee maximaal 30Mbit gehaald kon worden. Ziggo heeft hem nooit benaderd dat hij zijn snelheid niet kon halen en daarom een nieuw modem zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met 'cloud' is opgelost. Bij mij doen M&S en replay tv het weer. Ik kan niks zeggen over opnames, die had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Over het niet gelijk lopen van geluid en beeld zag ik al wat posts voorbij komen, voornamelijk opgelost door geluidsvertraging te finetunen.

Mijn Next is via mijn Samsung K950 soundbar (ARC) aangesloten op mijn Samsung KS7000 TV.
Ook met geluidsvertraging op de 0 merk ik dat het geluid niet exact gelijk loopt met het beeld.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de Mediabox XL was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Meer mensen die ditzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
@JBS Ja, ik merk dat ook. Ik heb in de Harmony een tweede activiteit waarmee ik tv kijken op de versterker kan doen. De Next zit dan met optical aan de versterker vast. Daar zit ook vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 09:28
Iemand enig idee over er later toevallig nog apps bijkomen zoals "Plex" en "Kijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XNL073 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:58:
Iemand enig idee over er later toevallig nog apps bijkomen zoals "Plex" en "Kijk"?
Mijn glazen bol zegt.... :+

[ Voor 58% gewijzigd door meesje op 17-05-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDirecteur
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 16:58
Ik hoop Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou wel een goede toevoeging zijn. Bij Horizon/XL en nu bij Next wel Deezer, maar helaas geen Spotify.
Ik verwacht trouwens eerder dat apps toegevoegd worden die streaming diensten ondersteunen, dan een app als Plex welke gebruikt kan worden voor het afspelen van illegaal verkregen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Dat zou wel een goede toevoeging zijn. Bij Horizon/XL en nu bij Next wel Deezer, maar helaas geen Spotify.
Ik verwacht trouwens eerder dat apps toegevoegd worden die streaming diensten ondersteunen, dan een app als Plex welke gebruikt kan worden voor het afspelen van illegaal verkregen content.
Je kan toch geen content afspelen vanaf een NAS naar de Next, dus ik denk dat Plex niet gaat komen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Heb sinds gisteren de Mediabox Next binnen, super gelukkig dat ik én mijn Philips TV én mijn Yamaha versterker kan besturen met dezelfde afstandsbediening.

Het enige wat nog mist is dat ik de 4-inputs van de versterker gebruik als mijn HDMI-hub, en mijn Philips TV altijd op hetzelfde HDMI-kanaal (van de versterker laat staan), maar de 'change input' knop van de Mediabox afstandsbediening alleen de source van de TV kan wisselen.
Is het 'change source' knopje alleen voorbestemd voor de TV-functionaliteit of is er een manier om dit zo in te stellen dat ik de afstandsbediening van mijn Yamaha compleet achterwege kan laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Je kan toch geen content afspelen vanaf een NAS naar de Next, dus ik denk dat Plex niet gaat komen.
Ik geef toch aan dat ik verwacht dat Plex niet gaat komen. Los daarvan, waarom zou je, ALS er wel een Plex komt, geen content kunnen afspelen? Het woordje 'dus' lijkt me daarom ook misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:31
De Next lijkt contact te maken met verschillende servers van derden, zo blijkt uit de log van mijn Pi-hole (de 3 bovenste). ook al heb ik gepersonaliseerde advertenties uit staan. Toch wel verontrustend. :/
https://imgur.com/ON85coz

frequency website:
''Frequency works with the world’s leading TV and mobile video operators to bring new capabilities and programming to their platforms, including the best digital and traditional video networks. Frequency’s metadata and content intelligence engines let operators create new experiences for their viewers''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:48

amphora

Websites & Fotografie

.Niek. schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:13:
De Next lijkt contact te maken met verschillende servers van derden, zo blijkt uit de log van mijn Pi-hole (de 3 bovenste). ook al heb ik gepersonaliseerde advertenties uit staan. Toch wel verontrustend. :/
https://imgur.com/ON85coz

frequency website:
''Frequency works with the world’s leading TV and mobile video operators to bring new capabilities and programming to their platforms, including the best digital and traditional video networks. Frequency’s metadata and content intelligence engines let operators create new experiences for their viewers''.
nuancemobility.net is Nuance, spraakherkenning bedrijf. Ziggo gebruikt hun diensten blijkbaar.
En https://www.frequency.com lijkt op een platform waar Ziggo hun Go op heeft gebouwd.
Beide niets met advertenties te maken denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 17-05-2019 12:26 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:56
Gisteren gekregen, vandaag geinstalleerd. Het nieuwe modem en de box Connecten van de box duurde even, maar alles werkt nu naar behoren, en snel !!!!. Na jaren van Horizon box ergernis (toch wel), nu hopen op een betere ervaring.

Vreemd is dat de meegeleverde kabel van muuraansluiting naar het nieuwe modem niet past. Is mannetje/vrouwtje kabel, maar aansluiting van muurdoos naar nieuwe modem is vrouwtje/vrouwtje.

Dan maar met oude kabel aangesloten en een mail gestuurd naar Ziggo of de muurdoos ook nog een update moet krijgen.

Van te voren alle bekabeling in huis vervangen naar cat 6. Internet snelheid boven op de gamekamer ging van 93 naar 200+ Mbit :P (middelste ziggo abbo)

Voorlopig voorzichtig optimistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeDiBo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02-2021
@basst85 @lolgast Ik heb alles draaiend hier. Begrijp ik nu goed dat de interface werkt via horizon.tv en niet rechtstreeks op de next.
Als dat zo is, is er een andere manier om in het file system van de next te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:34
Zelf heb ik de Next gisteren ontvangen en aangesloten. Het eerste wat mij opviel was de slechte beeldkwaliteit van de Netflix en Youtube apps op de Next. Deze ogen veel fletser dan met de ingebouwde apps in mijn Samsung QLED QE55Q6. Volgens meerdere berichten op de community van Ziggo geldt dat ook voor de beeldkwaliteit van de TV ontvangst. Ook zijn er issues met de agressieve werking van de HDMI-CEC (receiver gaat elke keer aan). Ook herkent mijn TV de Next niet als bron, zelfs niet na handmatige invoer. Voor de rest is het een rap apparaatje, zeker t.o.v. de Horizon, maar ik hoop wel dat Ziggo de beeldkwaliteit voorop stelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Lassy op 17-05-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
(jarig!)
HeDiBo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:26:
@basst85 @lolgast Ik heb alles draaiend hier. Begrijp ik nu goed dat de interface werkt via horizon.tv en niet rechtstreeks op de next.
Als dat zo is, is er een andere manier om in het file system van de next te komen?
Dat is correct, begrijp je goed. Dit gaat via een MQTT-server bij Ziggo.

Ik heb nog geen manier gevonden om direct met de Next box te communiceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeDiBo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02-2021
basst85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Dat is correct, begrijp je goed. Dit gaat via een MQTT-server bij Ziggo.

Ik heb nog geen manier gevonden om direct met de Next box te communiceren
Dank je. Duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Mijn next reageert opeens niet meer op de remote.. ding staat nu vast op een zender en krijg er geen leven in. Overigens werken alle tv functies van de remote wel!

Iemand tips? Stekker eruit, batterijen eruit heb ik al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
@jantje112
Knop ‘TV’ en de ‘0’ 10 à 12 seconde tegelijk ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10
Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.

Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
Heb het nu ook.
Zelfs in de cloud krijgen ze het niet voor elkaar. Die knuppels.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
lolgast schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:58:
@jantje112
Knop ‘TV’ en de ‘0’ 10 à 12 seconde tegelijk ingedrukt houden?
Dat had ik ook gedaan, lampje knippert wel.. maar werken doet t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
je mag volgens mij maximaal 2 of 3 mediaboxxen per huishouden hebben toch? Hoe zit dat met de 4K box? mag je er daar 3 van of maar 1? weet iemand dat toevallig :P

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Heb het nu ook.
Zelfs in de cloud krijgen ze het niet voor elkaar. Die knuppels.
Heb je al gebeld met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
meesje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:20:
[...]

Heb je al gebeld met Ziggo?
Ja, die zouden een update sturen :O
20 minuten wachten met TV uit, en dan moest ie ws terug zijn.
Na 20 minuten stond de box nog op exact hetzelfde scherm, dus ik denk dat er iemand bij de helpdesk een weddenschap heeft gewonnen nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We zitten hier ondertussen (ook na tig keer opnieuw opstarten) zonder beeld (live of replay). Wel geluid, en menu's e.d., maar beeld, nope, mooi zwart. Maar even overschakeld naar de backup en zoek later wel uit wat er loos is. Vreemd dat ie een live dvb-c beeld ook niet wil laten zien. Bug zo te zien in TS.

Je zou alleen maar de Next ter beschikking hebben zo, mooi k.. (je weet wel) 😎

Edit: volledig uit, en weer aan, fixed it.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 17-05-2019 21:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hier ook te melden als je opnames opgekloot raken:
https://community.ziggo.n...-opnemen-38210#post403971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stomme vraag wellicht, maar ik kan het niet vinden:

NL ondertiteling (vanuit de zender) wordt op NL 1/2/3 nagesproken. Ik weet vrij zeker dat de Horizonbox dit niet deed.

Nu ben ik de instellingen nagelopen, maar ik zie niets dat aanstaat dat hiervoor zorgt. Audio staat op Engels, subtitles staat uit en disability settings staan ook uit.

Mis ik iets? Echt super irritant, gebeurt ook met reclames :/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Notna, tijdens het kijken naar de zender > knopje met 3 stipjes indrukken (op Next AB), audio selecteren, daarna het juiste audiospoor selecteren.

@Notna Next exemplaar dus, was even vergeten dat er ook alternatieven worden gebruikt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 17-05-2019 22:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

hardware-lover schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:57:
@Notna, tijdens het kijken naar de zender > knopje met 3 stipjes indrukken (op AB), audio selecteren, daarna het juiste audiospoor selecteren.
Moet ik even zoeken op mijn Harmony hoe die heet :+

Thanks voor de tip!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
Lassy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:32:
Zelf heb ik de Next gisteren ontvangen en aangesloten. Het eerste wat mij opviel was de slechte beeldkwaliteit van de Netflix en Youtube apps op de Next. Deze ogen veel fletser dan met de ingebouwde apps in mijn Samsung QLED QE55Q6. Volgens meerdere berichten op de community van Ziggo geldt dat ook voor de beeldkwaliteit van de TV ontvangst. Ook zijn er issues met de agressieve werking van de HDMI-CEC (receiver gaat elke keer aan). Ook herkent mijn TV de Next niet als bron, zelfs niet na handmatige invoer. Voor de rest is het een rap apparaatje, zeker t.o.v. de Horizon, maar ik hoop wel dat Ziggo de beeldkwaliteit voorop stelt.
Plus one

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Notna schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Moet ik even zoeken op mijn Harmony hoe die heet :+

Thanks voor de tip!
Dat is nou precies de knop die Harmony niet ondersteunt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaapje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 04:58:
[...]

Dat is nou precies de knop die Harmony niet ondersteunt.
Dan kun je ook op "OK" drukken (tussen de pijltjes) kom je het menu van het programma en kun je het ook aanpassen (wel onhandiger maar werkt ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:14:
je mag volgens mij maximaal 2 of 3 mediaboxxen per huishouden hebben toch? Hoe zit dat met de 4K box? mag je er daar 3 van of maar 1? weet iemand dat toevallig :P
Op dit moment maar één. Op een later moment kan je er meer bestellen. Je huidige extra CI+ of mediabox blijft gewoon werken tenzij je een Extra Mediabox XL hebt. Deze heeft de Mediabox XL nodig om te blijven werken. Dit kan voor sommigen een reden zijn om nog even te wachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Jay-B op 18-05-2019 09:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 15:10
Wij hebben de Next en Connectbox nu een week in gebruik. Wat een verademing! In de oude situatie had ik een Ubee modem in Bridge met Unifi spullen erachter. De connectbox aangesloten en die deed het echt meteen. Bovendien stond hij ook meteen in bridge-mode, dus mijn netwerk was binnen een kwartier weer up and running.
Ook de Next werkte echt meteen. Saai hoor, dat alles het meteen doet.
De beeldkwaliteit is echt zichtbaar beter dan met de Horizon XL (we hebben geen 4k tv) en dingen als terugkijken werken nu wel. Dit was op de horizon altijd een drama.
Ik hoop hiermee een lange periode van gedoe met die horizon (monteursbezoek, apparaat een keer vervangen, heel vaak geen beeld of storingen met terugkijken) te kunnen afsluiten.
Als klap op de vuurpijl werkt de next ook veel beter samen met de Harmony remote.
Dus een fijne eerste week van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Met de OKS-07010 HDMI CEC killer tussen de Next en mijn receiver heb ik het probleem van aan/uitschakelen van de receiver weten te omzeilen. De adapter zit aan de receiver-zijde en ontvangt geen CEC signalen meer van de Next! Het lijkt erop dat TV fabrikanten een update moete doen om 4K TV's geschikt te maken voor de Next, althans, ik zie verhalen dat LG al een update uitgerold heeft. Nu Samsung nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09
Heeft iemand ervaring ermee dat de Next Box blokkerig beeld geeft, terwijl het signaal goed volgens diagnostisch goed moet zijn?

Oude box geeft zowel signaalsterkte als kwaliteit uitmuntend, dus het lijkt mij niet dat het aan de coaxkabel ligt?

[ Voor 30% gewijzigd door donald_dick op 18-05-2019 14:28 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donald_dick schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:25:
Heeft iemand ervaring ermee dat de Next Box blokkerig beeld geeft, terwijl het signaal goed volgens diagnostisch goed moet zijn?

Oude box geeft zowel signaalsterkte als kwaliteit uitmuntend, dus het lijkt mij niet dat het aan de coaxkabel ligt?
Hier (fUPC gebied) totaal geen last van. Alles werkt hartstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
Next een paar dagen in gebruik en werkt perfect, zeker de spraakbediening. Met een CEC killer ervoor gezorgd dat ingang tv niet automatisch terug schiet als ik een andere bron kies. Ben in het bezit van een harmony elite, maar zie hier eigenlijk de meerwaarde niet van aangezien ik de tv aan/uit kan doen, ingang tv kiezen voor apple tv/ps4 en geluid via sonos beam regelen met next afstandsbediening. Zijn er meer mensen die twijfelen tussen het gebruik van de logitech harmony of de next afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:02
@stefanvdv1988 Ik vind de next afstandsbediening ook super in vergelijk met
wat we hiervoor hadden bij de horizon. En ja deels heb je zeker gelijk dat een
harmony nu niet veel meerwaarde meer heeft. Enkel wat het hier enigszins goed maakt
is dat ik de harmony dan weer heb gekoppeld aan alexa. Wat dan een soort van
stembediening mogelijk maakt (alles wat de harmony kan, kan met je stem).

Dus ik blijf lekker bij mijn elite :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De kracht van een Harmony is dat je juist niet zelf een ingang hoeft te kiezen of meerdere apparaten in de te schakelen. Juist de activiteiten en aanpasbaarheid maken het zoveel meer dan een universele afstandsbediening met CEC.

Heb zojuist ook de Next besteld en ga m'n Elite zeker blijven gebruiken. Lollig dat de meid aan de telefoon beweerde dat ik geen nieuwe modem zou krijgen, ook al zei ik zelf dat het waarschijnlijk wel zo was. En inderdaad, de mail spreekt daar ook over. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Nou, ik ben blijkbaar de gelukkige met een van de eerste defecte Nest boxen. Na de keuze van de taal was het afgelopen, hij gaat niet eens meer aan.

Helaas is ruilen of repareren geen optie, het wordt wachten op een monteur...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14
Lassy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:21:
Het lijkt erop dat TV fabrikanten een update moete doen om 4K TV's geschikt te maken voor de Next, althans, ik zie verhalen dat LG al een update uitgerold heeft. Nu Samsung nog...
Lijkt mij eerder andersom. Beetje onzinnig dat alle TV fabrikanten hun software zouden moeten aanpassen zodat de Next goed functioneert..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:58:
[...]

Lijkt mij eerder andersom. Beetje onzinnig dat alle TV fabrikanten hun software zouden moeten aanpassen zodat de Next goed functioneert..
De macht van Ziggo is groter dan je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Lassy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:21:
Met de OKS-07010 HDMI CEC killer tussen de Next en mijn receiver heb ik het probleem van aan/uitschakelen van de receiver weten te omzeilen. De adapter zit aan de receiver-zijde en ontvangt geen CEC signalen meer van de Next! Het lijkt erop dat TV fabrikanten een update moete doen om 4K TV's geschikt te maken voor de Next, althans, ik zie verhalen dat LG al een update uitgerold heeft. Nu Samsung nog...
Welke tv's? Er is geen update voor mijn 4k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09
Jiriki schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:55:
Nou, ik ben blijkbaar de gelukkige met een van de eerste defecte Nest boxen. Na de keuze van de taal was het afgelopen, hij gaat niet eens meer aan.

Helaas is ruilen of repareren geen optie, het wordt wachten op een monteur...
Dat doen ze bij elke scheet wat er mis is met die krengen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:58:
Het is maar de vraag waar de fout ligt. Stel dat de Next zich aan de standaard houdt maar toevallig een afwijjkend formaat heeft waar de TV-fabrikanten nog weinig rekening mee hebben hoeven houden dan snap ik het wel.
Daarnaast is het natuurlijk een samenspel en stukje klantenbinding. Als je als bijvoorbeeld LG zijnde gewoon lekker snel zoiets fixt, ook al is het niet jouw schuld, dan zijn mensen toch blij met je.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domi1963
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-01-2020
Beste,
Weet er intussen iemand hoe je op de afstandsbediening net onder de rode aan/uit knop het profiel lampje kan activeren? Dit zou handig zijn als je de afstandsbediening opneemt en oplicht om te zien op welk profiel de box zal opstarten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Gonadan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Het is maar de vraag waar de fout ligt. Stel dat de Next zich aan de standaard houdt maar toevallig een afwijjkend formaat heeft waar de TV-fabrikanten nog weinig rekening mee hebben hoeven houden dan snap ik het wel.
Daarnaast is het natuurlijk een samenspel en stukje klantenbinding. Als je als bijvoorbeeld LG zijnde gewoon lekker snel zoiets fixt, ook al is het niet jouw schuld, dan zijn mensen toch blij met je.
Dat is alleen in het gunstigste geval, voor hetzelfde geld krijgt je TV geen updates meer en krijg je dus nooit een fix. Oftewel als de Next een afwijkend formaat heeft dan zorgen ze maar dat het uniform wordt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:52:
Dat is alleen in het gunstigste geval, voor hetzelfde geld krijgt je TV geen updates meer en krijg je dus nooit een fix. Oftewel als de Next een afwijkend formaat heeft dan zorgen ze maar dat het uniform wordt.
Afwijkend als in niet veel voorkomend, maar wel volgens de standaard.
Is al objectief bekend dat het daadwerkelijk aan de Next zelf ligt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Iemand die het volgende probleem ook heeft? Ik heb de afstandsbediening van de Next gekoppeld aan mijn Denon 2400h versterker. In het begin gebruikte ik de ziggo AB voor de volumregeling en dat ging prima. Nu werkt het af en toe wel en af en toe niet. Ik druk een paar keer op de knop om het volume aan te passen, en dan ineens werkt het niet meer. Probeer ik het later nog eens dan werkt het weer even. Als ik in de instellingen van de Next de afstandsbediening weer koppel met de Denon dan werkt het prima, totdat ik de versterker weer uitzet, en het probleem weer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Domi1963 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:06:
Beste,
Weet er intussen iemand hoe je op de afstandsbediening net onder de rode aan/uit knop het profiel lampje kan activeren? Dit zou handig zijn als je de afstandsbediening opneemt en oplicht om te zien op welk profiel de box zal opstarten. :)
Je kunt instellen dat de Next altijd met een bepaald profiel opstart. Weet je ook waar je aan toe bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
Gonadan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:54:
[...]

Afwijkend als in niet veel voorkomend, maar wel volgens de standaard.
Is al objectief bekend dat het daadwerkelijk aan de Next zelf ligt?
Nee dat is vooralsnog onbekend. Al ben ik wel benieuwd of bezitters hier van de LG B7/C7 (@tenbosch @Steven030 @wvkreg @Michiel193 @WizzieJP) verschil merken met deze firmware update:

SW File (Version 05.80.25)
1. Improvement 1) To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:06:
Nee dat is vooralsnog onbekend. Al ben ik wel benieuwd of bezitters hier van de LG B7/C7 (@tenbosch @Steven030 @wvkreg @Michiel193 @WizzieJP) verschil merken met deze firmware update:

Ik heb dezelfde tv en komende week ook zo'n box dus ben wel benieuwd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die reactie daar slaat helemaal nergens op. Je kunt middels een firmware_update niet de HDMI poorten zelf updaten. Het zal een standaard firmware_update betreffen waarbij er softwarematig het e.e.a. is aangepakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Lassy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:03:
[...]

De macht van Ziggo is groter dan je denkt ;)
Liberty Global is betere omschrijving :+

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Tweakez schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:46:
[...]

Liberty Global is betere omschrijving :+
>:)

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 19-05-2019 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41
[...]

Ik zal kijken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
donald_dick schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:25:

3 weken kijken we nu via de Next en geen problemen gehad.
Gister avond ineens voor het eerst problemen met de Next.

Een uurtje of zo na het aanzetten kwamen er onder in beeld regelmatig wat blokken en strepen. Dit verschijnsel is uiteindelijk na verloop van tijd zo erg geworden dat het hele beeld blokkerig en gestreept was.

Dit kwam dus voor op alle zenders.

Next van het stroom gehaald maar niets heeft geholpen. Netflix of Youtube deden het prima, puur bij de tv zenders zit er dus iets mis lijkt me? Ook een andere mediabox geprobeerd en dat gaf ook geen problemen.

Uiteindelijk hebben we via de Kijk > Kijk vanaf begin > en dan doorspoelen tot zo ongeveer 5 minuten vanaf de live uitzending, met vertraging dus de uitslag van het songfestival kunnen kijken.

Met vertraging, tv kijken of Netflix geeft geen problemen live tv wel.

Zijn er meer die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:16
Heb ik ook gehad. Even rommelen aan de kabel aansluiting en het was over.
Aangezien bij jou alles werkt behalve live TV lijkt het ook bij jou aan het signaal te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
[...]

Ik heb hier de firmware geupdate op mijn 55E7N, en kan melden dat de kleur nu juist is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvkreg
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Ik heb hier de firmware geupdate op mijn 55E7N, en kan melden dat de kleur nu juist is.
Profiel kleurdiepte is nog steeds BT2020, dus de kleuren icm Next / OLED zijn nog niet ok.
Er zal een update van de Next moeten volgen om de instelling aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
wvkreg schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Profiel kleurdiepte is nog steeds BT2020, dus de kleuren icm Next / OLED zijn nog niet ok.
Er zal een update van de Next moeten volgen om de instelling aan te passen.
Joh, laat mij het ook eens checken...welk knopje ook alweer op de AB ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Joh, laat mij het ook eens checken...welk knopje ook alweer op de AB ?
Met de magic remote in de linkerbovenhoek clicken en dan op de HDMI ingang clicken :-) Dan zie je het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
wvkreg schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Met de magic remote in de linkerbovenhoek clicken en dan op de HDMI ingang clicken :-) Dan zie je het profiel.
Yep hier ook BT2020, maar de kleuren lijken nu wel identiek als de 1080 instelling.

Ik zet hem gewoon weer op 1080p uitsturen, ik denk dat de upscaling van de LG
een stuk beter zijn werk doet dan de next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Zie hier mijn bericht op de Ziggo community m.b.t. het verschil in beeldkwaliteit tussen de Netflix apps op de Next en mijn Samsung QLED. Een beduidend verschil dus.

Met de test patterns lijkt het er ook op dat de Netflix app op de Next niet 4K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Lassy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:46:
Zie hier mijn bericht op de Ziggo community m.b.t. het verschil in beeldkwaliteit tussen de Netflix apps op de Next en mijn Samsung QLED. Een beduidend verschil dus.

Met de test patterns lijkt het er ook op dat de Netflix app op de Next niet 4K is.
Was toch allang bekend..
https://nl.hardware.info/...preview-dit-moet-je-weten
op 8:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Nou dat klopt dus niet want ik krijg nu wel 4K met de Next app 8) Ik was vergeten dat mijn receiver geen 4K doorgeeft |:( . Na de Next direct op de TV aangesloten te hebben werkt het wel. Beeldkwaliteit is nog steeds hetzelfde (fletse kleuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Lassy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Nou dat klopt dus niet want ik krijg nu wel 4K met de Next app 8) Ik was vergeten dat mijn receiver geen 4K doorgeeft |:( . Na de Next direct op de TV aangesloten te hebben werkt het wel. Beeldkwaliteit is nog steeds hetzelfde (fletse kleuren).
Je hebt gelijk. Zie hier:
https://community.ziggo.n...iabox-next-opgelost-39026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik hoop dat de fix ook op de LG OLED B6 komt. Zojuist maar even een mailtje gestuurd naar LG om dit na te vragen. Kan me niet voorstellen dat ze de 6 generatie overslaan, dit is een grote bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
tdn135 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Ik hoop dat de fix ook op de LG OLED B6 komt. Zojuist maar even een mailtje gestuurd naar LG om dit na te vragen. Kan me niet voorstellen dat ze de 6 generatie overslaan, dit is een grote bug.
Welke fix? Want de firmware voor de 7 heeft het kleur probleem ook niet opgelost blijkbaar.
De Next moet met een fix komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Yep hier ook BT2020, maar de kleuren lijken nu wel identiek als de 1080 instelling.
Er wordt hier net gedaan alsof BT2020 fout is of zo...

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
De next zegt tegen de tv dat hij een BT2020 signaal verstuurt maar levert geen WideColor waardoor het beeld fletser qua kleur zal zijn
Of de next zegt tegen de tv dat hij een BT2020 signaal verstuurt en levert ook een WideColor signaal maar de tv gaat hier niet goed mee om waardoor het beeld fletser qua kleur zal zijn

Maar het feit dat deze op BT2020 staat is toch niet fout.. Is I.i.g. beter als BT709..

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-05-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:43:
[...]

De next zegt tegen de tv dat hij een BT2020 signaal verstuurt maar levert geen WideColor waardoor het beeld fletser qua kleur zal zijn
Of de next zegt tegen de tv dat hij een BT2020 signaal verstuurt en levert ook een WideColor signaal maar de tv gaat hier niet goed mee om.

Maar het feit dat deze op BT2020 staat is toch niet fout..
Volgens mij zijn er geen uitzendingen in bt2020. Dus als de bron geen bt2020 is lijkt het mij niet de bedoeling dat er een bt2020 formaat naar de tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Of de next zegt tegen de tv dat hij een BT2020 signaal verstuurt en levert ook een WideColor signaal maar de tv gaat hier niet goed mee om.

Maar het feit dat deze op BT2020 staat is toch niet fout..
Ik weet er niet genoeg over om hier een oordeel over te geven. Ik heb vanmorgen even een
en ander doorgelezen over BT2020/REC2020 en het is complexe materie :)

Wat ik er uit begrijp is dat op het moment de TV een ander profiel aanneemt dan dat er werkelijk
naar toe gestuurd wordt. Je een soort van scaling/interpretatie op de kleur krijgt, die afwijkt
van wat het werkelijk kan/hoort te zijn. Dit lijkt mij inderdaad niet wenselijk.

Het zal dus REC.709 horen te zijn, een profiel met een minder ruim bereik.
Waar dus niet een conversie op het aangeboden profiel plaats vind?

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 19-05-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:47:
[...]
Volgens mij zijn er geen uitzendingen in bt2020. Dus als de bron geen bt2020 is lijkt het mij niet de bedoeling dat er een bt2020 formaat naar de tv gaat.
Dat is nog steeds niet geheel duidelijk. Wel blijkt uit de test-fase van de Next dat vooral bezitters van een specifiek model toen terugkoppelden over de fletse kleuren. Het lijkt op dit moment bij andere TV modellen eveneens niet helemaal lekker te gaan, maar proefondervindelijk vastgesteld dat dit niet voor alle 4k modellen het geval hoeft te zijn.

Ik heb ruim voldoende andere media bronnen om mee te vergelijken, en ik heb er op een EF950V geen enkele last van. Waarom niet, dat antwoord moet ik schuldig blijven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Dat is nog steeds niet geheel duidelijk. Wel blijkt uit de test-fase van de Next dat vooral bezitters van een specifiek model toen terugkoppelden over de fletse kleuren. Het lijkt op dit moment bij andere TV modellen eveneens niet helemaal lekker te gaan, maar proefondervindelijk vastgesteld dat dit niet voor alle 4k modellen het geval hoeft te zijn.

Ik heb ruim voldoende andere media bronnen om mee te vergelijken, en ik heb er op een EF950V geen enkele last van. Waarom niet, dat antwoord moet ik schuldig blijven.
Los van of je het wel of niet ziet, lijkt het mij niet verstandig om behalve de resolutie te upscalen ook het kleur bereik te gaan opschalen. Er is ook geen andere 4k bron die dat bij mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ITU-R Rec. BT.2020 (kort: Rec.2020) is een nog groter kleurbereik dat als standaard voor Ultra HD tv gebruikt wordt. Het is ondertussen ook de standaard voor Ultra HD Blu-ray schijven. Rec.2020 gebruikt een nog sterker groen en rood, en ook in mindere mate een intenser blauw. Het bereik is ongeveer twee keer zo groot als Rec.709 en dekt 63% van alle kleuren af, dat is bijna het maximum dat mogelijk is met slechts drie basiskleuren.
Dus als de next, in 4k UHD uitstuurt, terwijl de bron dat natuurlijk niet zo is.
Zal een tv met bijvoorbeeld deep color aan, BT2020 als kleur profiel gebruiken ?

Dus ansich is het juist ? Ondanks dat de interpretatie van de tv het fout weergeeft ?

https://www.homecinemamag...bereik-tvs-is-wide-color/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Los van of je het wel of niet ziet, lijkt het mij niet verstandig om behalve de resolutie te upscalen ook het kleur bereik te gaan opschalen. Er is ook geen andere 4k bron die dat bij mij doet.
Volgens mij kan een Nvidia Shield TV (gen 2) wel een BT.709 signaal upscalen naar BT.2020..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Dus als de next, in 4k UHD uitstuurt, terwijl de bron dat natuurlijk niet zo is.
Zal een tv met bijvoorbeeld deep color aan, BT2020 als kleur profiel gebruiken ?

Dus ansich is het juist ? Ondanks dat de interpretatie van de tv het fout weergeeft ?

https://www.homecinemamag...bereik-tvs-is-wide-color/
Dat gebeurd bij mij dus idd en alleen bij de next. Ik heb ook andere apparatuur die HD content naar 4k zet zonder dat de tv naar bt2020 gaat.
Volgens mij kun je vaak beter het originele bron formaat naar de tv sturen en deze laten upscalen etc. Dus ik zet de next altijd in 1080i. Helaas wordt deze instelling niet onthouden en moet ik dit elke keer bij aanzetten weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Volgens mij kan een Nvidia Shield TV (gen 2) wel een BT.709 signaal upscalen naar BT.2020..
Waarom zou je dat doen? Er is niet opeens meer informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Dat gebeurd bij mij dus idd en alleen bij de next. Ik heb ook andere apparatuur die HD content naar 4k zet zonder dat de tv naar bt2020 gaat.
Volgens mij kun je vaak beter het originele bron formaat naar de tv sturen en deze laten upscalen etc. Dus ik zet de next altijd in 1080i. Helaas wordt deze instelling niet onthouden en moet ik dit elke keer bij aanzetten weer opnieuw doen.
Precies, dus dan zou het eigenlijk het beste zijn als in de resolutie settings van de next,
een optie zou zitten "zoals uitzending" of iets dergelijks.

Ik ben het met je eens dat 1080i niet opeens wonderbaarlijk veel mooier wordt op
een 4k tv, met de setting op "4k".
Doch ik vind als ik hem op 1080p zet, dat mijn tv er een beter plaatje van maakt met
zijn eigen upscaling naar 4k. Wellicht krijgt hij toch iets meer beeld info, wat in beter beeld resulteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:16:
[...]

Precies, dus dan zou het eigenlijk het beste zijn als in de resolutie settings van de next,
een optie zou zitten "zoals uitzending" of iets dergelijks.

Ik ben het met je eens dat 1080i niet opeens wonderbaarlijk veel mooier wordt op
een 4k tv, met de setting op "4k".
Doch ik vind als ik hem op 1080p zet, dat mijn tv er een beter plaatje van maakt met
zijn eigen upscaling naar 4k. Wellicht krijgt hij toch iets meer beeld info, wat in beter beeld resulteert.
Precies, een 4k tv moet een 1080i signiaal altijd ‘upscalen’ naar 4k als je full screen wil kijken. Ik kan mij voorstellen dat een 4k tv die stap beter doet dan een extern aparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net nog gekeken voor die software update voor LG oled tv’s.
De firmware 05.80.25 zou dan de nieuwste moeten zijn maar ik heb 05.80.15 en vind geen update.
Zijn er nog meer mensen die geen update vinden op hun tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:22:
[...]
Precies, een 4k tv moet een 1080i signiaal altijd ‘upscalen’ naar 4k als je full screen wil kijken. Ik kan mij voorstellen dat een 4k tv die stap beter doet dan een extern aparaat.
jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Waarom zou je dat doen? Er is niet opeens meer informatie...
Haha lolbroek...
Heb jij bij upscaling van 1080 naar 4K wel ineens meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:45:
[...]

[...]

Haha lolbroek...
Heb jij bij upscaling van 1080 naar 4K wel ineens meer informatie?
Nee, maar wel fullscreen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:44:
Ik had net nog gekeken voor die software update voor LG oled tv’s.
De firmware 05.80.25 zou dan de nieuwste moeten zijn maar ik heb 05.80.15 en vind geen update.
Zijn er nog meer mensen die geen update vinden op hun tv?
Je kan die van de LG site plukken, en even met een usb stickje op de tv zetten.

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
jkoeners schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Nee, maar wel fullscreen...
Maar dan worden er toch ook pixels bij verzonnen. Dat gebeurd wel met hele slimme algoritmes waardoor je vaak op 4K een beter beeld hebt. Maar datzelfde kan natuurlijk ook met een breder kleurenspectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Maar dan worden er toch ook pixels bij verzonnen. Dat gebeurd wel met hele slimme algoritmes waardoor je vaak op 4K een beter beeld hebt. Maar datzelfde kan natuurlijk ook met een breder kleurenspectrum.
Ja, maar een 4k upscale is noodzakelijk om fullscreen te kunnen kijken. Kleuren er bij ‘verzinnen’ heeft volgens mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Ik vraag mij werkelijk af of er al tv's zijn die dat doen, volgens mij gaan die gewoon
uit van wat er aangeboden wordt. En dan nog lijkt het mij niet wenselijk, net zoals
die "HDR" opties die tv's hebben, terwijl de bron niet HDR is...

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 19-05-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MrMarcus038 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:18:
Ik heb mijn Samsung one remote kunnen koppelen door te kiezen voor Pace DCR-7111. Werkt verder prima. Het enige wat ik dan mis is de spraak knop van de Next en het uit zetten van de Next gaat wat omslagtiger.
Heb al wat boekjes bekenen maar hoe en waar stel je dit in? Heb ook zo’n Samsung One Remote en voorheen kon ik de horizon box hiermee bedienen.
Samsungremote

Edit: gelukt, zocht in het verkeerde menu. Werkt idd weer

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 19-05-2019 17:42 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Ik vraag mij werkelijk af of er al tv's zijn die dat doen, volgens mij gaan die gewoon
uit van wat er aangeboden wordt. En dan nog lijkt het mij niet wenselijk, net zoals
die "HDR" opties die tv's hebben, terwijl de bron niet HDR is...
Begint echt een discussie te worden die nergens meer over gaat...
Mijn stelling was gewoon dat BT2020 niet perse fout hoeft te zijn.

En wat betreft upscaling: Ik heb gewoon perfecte upscalings technieken gezien die echt verbeteren. En als een TV of homecinema apparaat dit ook kan voor het bredere keurenspectrum dan is dit toch mooi meegenomen.. Voor degene die echt hiermee willen hobbyen. Schaf een HDFury Vertex aan.
https://www.homecinemamag...ry-vertex-hdmi-multitool/

Maar we zijn het in ieder geval over een ding eens: Dat de keuze "Als uitzending" meegenomen moet worden in het menu. Deze kan dan als Feature requests misschien meegenomen worden in de TS.

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-05-2019 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ppeterr .
Dank je wel de software voor de G7 stond inderdaad wel op de site.
Geïnstalleerd en nu zijn de kleuren in 4K eindelijk goed en hetzelfde als op 1080P.
Bedankt voor de medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Shaggie_NB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Maar we zijn het in ieder geval over een ding eens: Dat de keuze "Als uitzending" meegenomen moet worden in het menu. Deze kan dan als Feature requests misschien meegenomen worden in de TS.
Dat is idd een goed idee en dat de setting ook onthouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Kan het niet iets te maken hebben met chroma subsampling? Dat er een beeld getoond wordt met 4:2:0 ipv 4:4:4?

https://www.homecinemamag...ma-subsampling-uitgelegd/

Indien er een TV is aangesloten die BT2020 ondersteunt, dan wordt door de Next bij 4K output de BT2020 kleurstandaard aangesproken waarna er vervolgens geen conversie van 4:2:0 naar 4:4:4 lijkt plaats te vinden, met als gevolg fletse kleuren.
Zodra je ondersteuning voor BT2020 uitschakelt op je TV (mogelijk geen optie bij iedere TV), dan wordt de BT2020 kleurstandaard niet aangesproken en gaat de conversie van 4:2:0 naar 4:4:4 wel goed.

Aangezien dit issue bij andere apparaten dan de Next niet optreedt, lijkt mij dat het probleem in de software van de Next zit. Al helpt het niet dat volgens de ene gebruiker het probleem middels een LG firmware update is verholpen (@ppeterr @Verwijderd) en volgens de andere gebruiker weer niet (@wvkreg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

MrMarcus038 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:18:
Ik heb mijn Samsung one remote kunnen koppelen door te kiezen voor Pace DCR-7111. Werkt verder prima. Het enige wat ik dan mis is de spraak knop van de Next en het uit zetten van de Next gaat wat omslagtiger.
Wat bedoel je precies met omslachtiger uitzetten van de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Laguna schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:30:
Kan het niet iets te maken hebben met chroma subsampling? Dat er een beeld getoond wordt met 4:2:0 ipv 4:4:4?

https://www.homecinemamag...ma-subsampling-uitgelegd/

Indien er een TV is aangesloten die BT2020 ondersteunt, dan wordt door de Next bij 4K output de BT2020 kleurstandaard aangesproken waarna er vervolgens geen conversie van 4:2:0 naar 4:4:4 lijkt plaats te vinden, met als gevolg fletse kleuren.
Zodra je ondersteuning voor BT2020 uitschakelt op je TV (mogelijk geen optie bij iedere TV), dan wordt de BT2020 kleurstandaard niet aangesproken en gaat de conversie van 4:2:0 naar 4:4:4 wel goed.

Aangezien dit issue bij andere apparaten dan de Next niet optreedt, lijkt mij dat het probleem in de software van de Next zit. Al helpt het niet dat volgens de ene gebruiker het probleem middels een LG firmware update is verholpen (@ppeterr @Verwijderd) en volgens de andere gebruiker weer niet (@wvkreg).
Het is niet opgelost, wel beter geworden
Pagina: 1 ... 21 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic