Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.

Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
Dit is geen tweaker waardig bericht.

Bel inderdaad gewoon met Ziggo en leg je probleem voor. Ze laten zo een monteur langs komen met een vervangende Next box bij zich. De monteur kan dan ook gelijk e.e.a. nakijken.
Sinds Horizon is er destijds bij mij al de wcd in de woonkamer vervangen (2 HD kanalen hadden geen goede weergave), terwijl deze wcd nog maar een paar jaar oud was (nieuwbouwwoning). Ook is er ooit een (destijds door Ziggo geleverde) splitter vervangen, want er waren al weer nieuwere modellen die een betere 4G afscherming hebben (tenminste dat is me verteld).
Wellicht is bovenstaande allemaal al vervangen en gecontroleerd en heb je al top Hirschmann kabels (met goede connectoreren), dan heb je waarschijnlijk te maken met een faulty Next box. Dat kan gebeuren.

Bij mij draaide Horizon/XL en nu de Next box hartstikke goed, op wat kleine kinderziektes na (die hier al gemeld zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:43
Timminator schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:25:
[...]

DVR knop op de Elite die werkt met Zigggo profiel niet om opnames te openen. Deze werkte wel bij de Arris.
Dat klopt! Logitech is op de hoogte en gaat hem als het goed is weer toevoegen. Het is mij niet duidelijk waarom hij er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Inmiddels al 2x gehad dat een opgenomen programma niet af wilde spelen. Opname mislukt.
Na wat stoeien bleek uitschakelen van Dolby Digital de oplossing. Terugkijken via Horizon Go gaf ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 08:23
Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.

Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
Hoe zien de opnames er dan uit op je GSM, pc of tablet? Daar zijn ook de de opnames te zien.
In principe kun je volgens mij opnames plannen/terug kijken zonder dat de Next zelfs aan staat.

Ik heb tot nog toe trouwens geen opname issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:09
Timminator schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:25:
[...]

DVR knop op de Elite die werkt met Zigggo profiel niet om opnames te openen. Deze werkte wel bij de Arris.
Bedoel je dat je dan in 1x naar je opgenomen programma's gaat? Stel je de DVR knop op de Harmony in als 'DVR' of 'Myshows'? Was even nieuwsgierig en ben nu niet thuis namelijk :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 11:01
jkoeners schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:04:
[...]

Ik kan het zien door met de lg remote op het hdmi logo linksboven te klikken.
Hmmm ik helaas niet, info zegt alleen 16:9 2160p 50hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Scheeringa, heb jij je Next via een receiver aangesloten? Zo ja, dan kun je daar mogelijk ook het aangeboden HDMI signaal controleren? Via mijn type TV komt die info ook niet naar voren, wel via mijn receiver.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laguna Nog even een test gedaan mbt de kijklijst. Voor de zekerheid wel even de Next box echt van de strook gehaald. Een film/serie uit M&S kan ik nu wel toevoegen aan de kijklijst (zowel via context knop als via het infoscherm van de film/serie). Rechtsboven wordt aangegeven dat de film/serie is toegevoegd aan/verwijderd uit de kijklijst. Deze melding kreeg ik voorheen niet.
Ook vanuit de tv gids kan ik nu uitzendingen toevoegen aan de kijklijst (en ook verwijderen). De kijklijst via Ziggo Go is netjes synchroon met Next. Als ik content toevoeg aan de kijklijst via Go dan is dat ook zichtbaar op Next.
M.i. werkt de kijklijst functie nu helemaal goed!

Wellicht was het een bug in de cloud bij Ziggo? Misschien heeft power off geholpen? De versie van de Next box is ongewijzigd (4.15). Applicatieversie en softwareversie vind ik te lange codes om te onthouden ;). Hopelijk zijn deze gekoppeld aan versie.

De enige bug die ik nog ervaar, is dat je vanuit bewaard de lijst voor ‘verder kijken’ niet kunt opschonen via Next (wel is Go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Scheeringa schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Hmmm ik helaas niet, info zegt alleen 16:9 2160p 50hz
Volgens mij zit je dan gewoon op de SD (rec709) kleurruimte. Voor zover ik weet word alleen de kleurruimte links boven in weergegeven op een LG toestel als er BT2020 wordt ontvangen.

Ik was overigens helemaal niet op de hoogte dat de Next onjuiste kleurruimte weergeeft als ie via HDMI Deep Colour is aangesloten. Via gewoon tv kijken is me dacht echt nooit opgevallen en ik heb de Next toch al sinds augustus vorig jaar (tester geweest).

Mijn receiver is aangesloten op een HDMI poort van de TV waarop Deep Colour aan staat. TV uitzendingen worden niet in BT2020 uitgezonden waardoor je TV (of receiver) gewoon een rec 709 signaal ontvangt. Dan heb je dat probleem toch niet lijkt me? Ook al stat je Next op 4K ingesteld, het is niet zo dat 4K gelijk betekent dat de content een BT2020 kleurruimte bevat.

Wat me trouwens wel opviel. Netflix HDR content via de Next ziet er niet uit vergeleken met dezelfde content via de Shield. (donker en flets). Wellicht dat ik daar dan wel het probleem van verkeerde kleuren ervaar. Maar dat is dus alleen met HDR content.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Hulleman hardware-lover in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Mijn LG staat ook op Deep Color ingesteld. Wat daar staat is het TV (zender) beeld wat door de Next wordt aangeboden als deze op 4k staat ingesteld met Deep Color actief

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14
meesje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:22:
De enige bug die ik nog ervaar, is dat je vanuit bewaard de lijst voor ‘verder kijken’ niet kunt opschonen via Next (wel is Go).
Mooi dat het nu wel werkt. Bij mij is sinds enkele dagen de kijklijst ook plots synchroon, mogelijk was er idd een issue op de back-end bij Ziggo.

Dat laatste is geen bug, maar blijkbaar een functie die ze vergeten zijn te implementeren bij de Next. Ik verwacht dat dat op termijn wel wordt toegevoegd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Mooi dat het nu wel werkt. Bij mij is sinds enkele dagen de kijklijst ook plots synchroon, mogelijk was er idd een issue op de back-end bij Ziggo.

Dat laatste is geen bug, maar blijkbaar een functie die ze vergeten zijn te implementeren bij de Next. Ik verwacht dat dat op termijn wel wordt toegevoegd.
Ach, laten we het dan maar een feature request noemen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Laguna, misschien kunnen we de actuele firmware versie toevoegen aan TS? Mijn Next startte nét met de pauze mededeling op het scherm, en daarbij flikkerde het beeld, met die mededeling op het scherm, een paar keer tijdens die periode (± 1 minuut). Daarna startte de Next probleemloos door en werkt verder ook prima.

1 minuut lijkt mij wat kort voor een firmware-installatie, maar ik heb geen idee hoelang deze zou moeten duren bij dit apparaat. Ik ben alleen updates gewend van de andere decoders die ik in het bezit heb en daarbij was dit nogal een tijdrovende kwestie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:52:
@Laguna, misschien kunnen we de actuele firmware versie toevoegen aan TS? Mijn Next startte nét met de pauze mededeling op het scherm, en daarbij flikkerde het beeld, met die mededeling op het scherm, een paar keer tijdens die periode (± 1 minuut). Daarna startte de Next probleemloos door en werkt verder ook prima.

1 minuut lijkt mij wat kort voor een firmware-installatie, maar ik heb geen idee hoelang deze zou moeten duren bij dit apparaat. Ik ben alleen updates gewend van de andere decoders die ik in het bezit heb en daarbij was dit nogal een tijdrovende kwestie.
Welke versie heb jij? Ik heb 4.15. De applicatieversie en softwareversie nummers vind ik te lang. In ieder geval werken ze via agile/scrum (sprint60). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@meesje, ik zal er later eens een foto van maken, dacht dat het versienummer nog steeds 4.15 was.

Was het geen firmware update, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er wel gebeurde. Gisteren (mobiel) / vandaag (desktop), was er wel een update van de W10(M) ZiggoGo app zag ik. Mogelijk heeft het één met het ander te maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23
Geeft de box dat aan? Dat er een fw-update klaar staat of reeds geinstalleerd is? Wil dat wel graag weten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik kreeg gisteren de melding dat de software was bijgewerkt, kwam rechts bovenin te staan. Was bij een mediabox die ik net uit de doos haalde ivm problemen met de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 14:22
rowicom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:08:
Geeft de box dat aan? Dat er een fw-update klaar staat of reeds geinstalleerd is? Wil dat wel graag weten namelijk...
Download die vanzelf, doen ik hem de eerste keer aansloot deed die alles vanzelf.
Later na krijg je dan rechts boven een pop-up met dat er een software update geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Is vanaf vandaag helaas een storing bij ziggo mbt activatie van de Next. Kon wel wel 2 dagen duren. Oude box maar weer aangesloten en over een paar dagen maar weer proberen :(

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die hadden ze eergisteren ook al. Gisteren kon ik mijn nieuwe box wel aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
Die van mij komt als het goed is morgen binnen......
Waar kun je de status vinden van die storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@DarkAllMan Ik heb geen idee. Ik had er 3 telefoontjes naar Ziggo voor nodig voordat ze aangaven dat er een storing was en het niet aan mij lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:48
Misschien een beetje een aparte vraag, maar is het voor de Next mediabox ook noodzakelijk dat het gehele 'coaxgedeelte' van de aansluiting retourgeschikt is, of haalt deze wel het retoursignaal uit de internetaansluiting?

In mijn woning hangt nu een signaalversterker (/splitser) die niet retourgeschikt is. Hierdoor kan ik de Mediabox XL niet activeren en gebruiken. Als ik via een CI+ module via mijn TV kijk werkt alles, aangezien die het on demand gedeelte wel via de internetverbinding van de TV regelt.

Uiteraard is het het beste om alles te vervangen, maar als dat niet noodzakelijk is doe ik dat liever niet (iets met een huurwoning en geen zin om te investeren omdat het niet duidelijk is hoe lang ik hier nog zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
noodgang schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:21:
Misschien een beetje een aparte vraag, maar is het voor de Next mediabox ook noodzakelijk dat het gehele 'coaxgedeelte' van de aansluiting retourgeschikt is, of haalt deze wel het retoursignaal uit de internetaansluiting?

In mijn woning hangt nu een signaalversterker (/splitser) die niet retourgeschikt is. Hierdoor kan ik de Mediabox XL niet activeren en gebruiken. Als ik via een CI+ module via mijn TV kijk werkt alles, aangezien die het on demand gedeelte wel via de internetverbinding van de TV regelt.

Uiteraard is het het beste om alles te vervangen, maar als dat niet noodzakelijk is doe ik dat liever niet (iets met een huurwoning en geen zin om te investeren omdat het niet duidelijk is hoe lang ik hier nog zit)
Als je de Next besteld heb je recht op een gratis monteur, die sluit alles kosteloos aan. Deze zal ook de wandcontactdoos vervangen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Het is gelukt om via Node-RED verbinding met Ziggo te maken en via MQTT de mediabox in-/uit te schakelen. Probleem met het verlopen van het autorisatietoken is nog niet opgelost, een dynamisch wachtwoord voor de MQTT broker lijkt vooralsnog niet mogelijk ;(

Inschakelen via het netwerk lijkt overigens alleen mogelijk als je de power settings van de mediabox op 'Hoog' hebt staan. De mijne staat op normal en die lijkt na 1 minuut in de status OFFLINE_NETWORK_STANDBY te vallen en reageert daarna niet op verzoeken. Ook niet vanuit de ziggogo.tv website trouwens. De eerste minuut na uitschakelen heeft hij de status ONLINE_STANDBY waarbij hij wel bereikbaar is voor de servers van Ziggo.

@basst85 Als ik een MQTT bericht verstuur voor een power on/off is dit voldoende. Zonder de clientID dus
JSON:
1
{"type":"CPE.KeyEvent","status":{"w3cKey":"Power","eventType":"keyDownUp"}}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Op de eerste pagina wordt gesproken over de problemen met Deep Colour op tv's van LG. Zelf ervaar ik soortgelijke problemen op mijn Samsung QLED tv (QE55Q9FN). Het beeld is minder scherp dat op de Horizon XL en ook de kleuren ogen flets. Zijn er hier meer mensen die deze ervaring hebben met hun QLED tv? Zo ja, hebben jullie een manier gevonden om het beeld voor nu te verbeteren? In mijn beleving maakt het wijzigen van de HDMI-resolutie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
Peppy1972 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Ik merk hier ook dat er iets niet klopt:

Op stand stereo krijg ik wel ruimtelijk geluid (alle speakers) uit mn 5.1 denon avrx1200. Die geeft dan "surround" aan.

Op stand Dolby krijg ik Stereo geluid uit mn denon maar geeft wel "Dolby digital + Dolby Surround" aan. Alleen links- en rechtsvoor doen het dan. Geen centre en ook geen achterspeakers.

Lijkt me wel degelijk een bug. Geluid heb ik aangesloten via optisch kabeltje van Next naar denon.
Dit is logisch door de rare actie van Ziggo om stereo geluid naar Dolby om te zetten met alleen geluid uit de front speakers. Jouw Denon zet het stereo geluid om in surround waardoor er geluid uit alle speakers komt.

Als je Denon echter Dolby ontvangt van de Next gaat hij niks aan het geluid veranderen en stuurt hij het geluid naar al je speakers zoals hij het binnenkrijgt, wat resulteert in geen geluid uit 3.1 van de 5.1 speakers.

@Laguna het lijkt me inderdaad een goede feature request om te kunnen kiezen voor geluidssporen zoals ze door de zenders worden doorgegeven ipv dat Ziggo alles naar dolby omzet.

[ Voor 8% gewijzigd door Nagil op 15-05-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@worldfastest @lolgast bij mij zeiden ze ook hetzelfde verhaal dat er idd een activatie storing zou zijn en wel 2 dagen kan duren. Ik heb eind van de dag nogmaals gebeld en toen wist men nergens van en kon ik gewoon activeren. Lijkt een beetje vreemd verhaal dus.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leg3ndaryGuy
  • Laatst online: 21-09-2023
Ben erachter gekomen dat als je de Mediabox Next in Eco modus zet dat ie binnen 15-20 seconden is opgestart en tijdens standby dus geen ventilator kan horen draaien want die gaat namelijk uit. Enige nadeel is dat je niet op afstand 'n opname kan plannen maar goed dat deed ik toch al amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Leg3ndaryGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 04:11:
Enige nadeel is dat je niet op afstand 'n opname kan plannen maar goed dat deed ik toch al amper.
Dat kan wel, gewoon via Ziggo Go :) En aangezien dat via het web gaat, heeft dat niks met het aanstaan van de Next te maken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg3ndaryGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 04:11:
Ben erachter gekomen dat als je de Mediabox Next in Eco modus zet dat ie binnen 15-20 seconden is opgestart en tijdens standby dus geen ventilator kan horen draaien want die gaat namelijk uit. Enige nadeel is dat je niet op afstand 'n opname kan plannen maar goed dat deed ik toch al amper.
Deze info inderdaad niet (helemaal) juist. In Eco modus duurt het hooguit 15 sec. voordat de Next box is opgestart. In mijn beleving zelfs nog minder (hooguit 10 sec.).
Het niet kunnen inplannen van opnames was een probleem bij Horizon/XL in eco modus.
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik merk toch wat vervelends helaas, wellicht te maken met eerder genoemde Hdmi CEC issues. Waar ik voorheen gewoon mijn Samsung tv kon aanzetten met de Samsung ab en dan direct ook mijn Denon middels CEC aanspringt werkte dit top. Na de nieuwe box werkt dit niet goed meer, terwijl de box op een andere Hdmi zit. Het gebeurt nu vaak dat de Denon niet uit gaat terwijl de tv dit wel gaat en andersom, de Denon uit blijft terwijl de tv aan gaat, of ook wel dat alles aan gaat maar er gewoonweg geen geluid is. De ziggo box staat gewoon uit, wat ook de intensie is.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
lolgast schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb hier een Docker container van gemaakt. Heb jij dit verder in ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld het aan-/uitzetten van de box? Niet dat ik er verstand van heb, maar als jij helemaal niet bezig bent ga ik in ieder geval een poging wagen :+

Container kan gestart worden via
code:
1
docker run -d --name nextremote -e USERNAME=<ziggo_username> -e PASSWORD=<ziggo_password> -p 49160:8080 lolgast/nextremote
Toevallig nog een tip hiervoor. Docker container start zonder problemen maar als ik naar http://ip-nas:8080 gaat krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Next staat uiteraard aan en is bedraad aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@MikeOO Je moet ook naar http://ip-nas:49160 (afhankelijk van welk nummer je gekozen hebt) browsen :) Als je http://ip-nas:8080 wilt gebruiken moet je de container starten met -p 8080:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
(jarig!)
lolgast schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:52:
Het is gelukt om via Node-RED verbinding met Ziggo te maken en via MQTT de mediabox in-/uit te schakelen. Probleem met het verlopen van het autorisatietoken is nog niet opgelost, een dynamisch wachtwoord voor de MQTT broker lijkt vooralsnog niet mogelijk ;(

Inschakelen via het netwerk lijkt overigens alleen mogelijk als je de power settings van de mediabox op 'Hoog' hebt staan. De mijne staat op normal en die lijkt na 1 minuut in de status OFFLINE_NETWORK_STANDBY te vallen en reageert daarna niet op verzoeken. Ook niet vanuit de ziggogo.tv website trouwens. De eerste minuut na uitschakelen heeft hij de status ONLINE_STANDBY waarbij hij wel bereikbaar is voor de servers van Ziggo.

@basst85 Als ik een MQTT bericht verstuur voor een power on/off is dit voldoende. Zonder de clientID dus
JSON:
1
{"type":"CPE.KeyEvent","status":{"w3cKey":"Power","eventType":"keyDownUp"}}
Node-RED heeft dus geen functionaliteit om automatisch die token te vernieuwen, via een HTTP-request?

Die client-id is waarschijnlijk alleen nodig als hij een terugkoppeling moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@basst85 Ik kan wel automatisch een nieuwe token aanvragen via een http request, dat werkt prima. Het probleem zit hem in het token in de mqtt broker configuratie krijgen ;)

@MikeOO Top. Overigens wellicht ten overvloede maar toch: alle credits van deze container gaan naar @basst85. Het enige wat ik heb gedaan is zijn code in een Docker container zetten, de code komt 99,9% van zijn hand.

[ Voor 39% gewijzigd door lolgast op 16-05-2019 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
lolgast schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:32:
@MikeOO Je moet ook naar http://ip-nas:49160 (afhankelijk van welk nummer je gekozen hebt) browsen :) Als je http://ip-nas:8080 wilt gebruiken moet je de container starten met -p 8080:8080
Dat werkt een stuk beter >:)
Zag 8080 staan en ben die zo gewend met Domoticz dat ik even last had van een blinde vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb nu iedere keer dat ik de Next aanzet een melding op het scherm dat de Next geen verbinding heeft met internet, wat bullshit is want alles doet het gewoon na het wegklikken van die melding. Beetje irritant. Next zit gewoon met de meegeleverde UTP-kabel aangesloten op de Connectbox.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

noodgang schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:21:

Retourgeschikt is niet nodig, alle retour verkeer gaat via de ip verbinding. Er zit geen modem in de Next.
Wanneer je alleen een coax verbinding hebt zal die alleen lineair geven, mits geprovisiont(dat gaat via ip). Wanneer je alleen een ip verbinding hebt kun je alle interactieve diensten gebruiken, inclusief opnames replay e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
SnoeiKoei schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:11:
Ik heb nu iedere keer dat ik de Next aanzet een melding op het scherm dat de Next geen verbinding heeft met internet, wat bullshit is want alles doet het gewoon na het wegklikken van die melding. Beetje irritant. Next zit gewoon met de meegeleverde UTP-kabel aangesloten op de Connectbox.
Dat heb ik ook, ben er inmiddels al aangewend. Denk dat er wel een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 08:50
dakota85 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:06:
Op de eerste pagina wordt gesproken over de problemen met Deep Colour op tv's van LG. Zelf ervaar ik soortgelijke problemen op mijn Samsung QLED tv (QE55Q9FN). Het beeld is minder scherp dat op de Horizon XL en ook de kleuren ogen flets. Zijn er hier meer mensen die deze ervaring hebben met hun QLED tv? Zo ja, hebben jullie een manier gevonden om het beeld voor nu te verbeteren? In mijn beleving maakt het wijzigen van de HDMI-resolutie geen verschil.
Heb ik ook met de QE55Q8D. Ik heb de HDMI resolutie van de Next op 'Van je TV' gezet en HDR+ uitgeschakeld. Daarna heb ik mijn scherm op "Dynamisch" gezet en dat geeft een wat beter beeld qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik heb sinds deze ochtend geen internet meer, blijkt dat die CB is geactiveerd.. Dus ik heb gebeld met Ziggo en als ik weer internet wil moet ik de CB er weer neer zetten, en als ik Mijn TC7210 wil blijven gebruiken moet ik de Next maar weer in leveren want deze word alleen gebruikt met de CB..

Iemand een oplossing hiervoor of is dit nu echt de huidige gang van zaken? :(

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 13:46
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:01:

Iemand een oplossing hiervoor of is dit nu echt de huidige gang van zaken? :(
De CB aansluiten en gebruiken.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Ritchie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:03:
[...]

De CB aansluiten en gebruiken.
Ja die had ik zelf ook wel bedacht, maar vind het een beetje onzin om mijn Technicolor te vervangen als deze perfect werkt.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Ja die had ik zelf ook wel bedacht, maar vind het een beetje onzin om mijn Technicolor te vervangen als deze perfect werkt.
Heb ik ook aangegeven bij ziggo, dat ik mijn eigen router gebruikte en de modem in bridge modus had. Ziggo gaf aan dat de Next alleen in combinatie met de ConnectBox geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
targaryanwolf schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Heb ik ook aangegeven bij ziggo, dat ik mijn eigen router gebruikte en de modem in bridge modus had. Ziggo gaf aan dat de Next alleen in combinatie met de ConnectBox geleverd wordt.
Hmm Scheiße, beetje rare tacktiek van Ziggo maar goed.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Vind ik niet eigenlijk. Ziggo verspreidt in korte tijd vele duizenden Nexts. Als er iedere keer dat iemand een probleem heeft eerst een uur lang moet worden besteed om te elimineren dat het probleem met de modem te maken heeft wordt dat een veel kostbaarder zaak dan gewoon iedereen een Connectbox leveren die dat nog niet heeft en eisen dat die ook gebruikt wordt in combi met Next. Weet je iig zeker dat het niet aan de modem ligt. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dit is inderdaad zeker geen rare tactiek. Je wil toch als bedrijf zijnde zo min mogelijk apparatuur te hoeven ondersteunen? Beheersmatig lijkt de keuze om iedereen aan de CB te krijgen, ook de beste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
[...]

Ach jij hebt alle apparatuur in bruikleen, dan mogen zij bepalen welke apparatuur gewenst is toch?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
SnoeiKoei schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Vind ik niet eigenlijk. Ziggo verspreidt in korte tijd vele duizenden Nexts. Als er iedere keer dat iemand een probleem heeft eerst een uur lang moet worden besteed om te elimineren dat het probleem met de modem te maken heeft wordt dat een veel kostbaarder zaak dan gewoon iedereen een Connectbox leveren die dat nog niet heeft en eisen dat die ook gebruikt wordt in combi met Next. Weet je iig zeker dat het niet aan de modem ligt. :)
Tja, maar die Connectbox is al crap uit de doos met de Puma chipset.
Dat is juist de reden dat ik deze niet wil, maar net contact gehad met een aardig medewerker en ze gaan de Connectbox omruilen voor een UBC1318ZG. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Dat is juist de reden dat ik deze niet wil, maar net contact gehad met een aardig medewerker en ze gaan de Connectbox omruilen voor een UBC1318ZG. :)
OP zeker niet gelezen?

Moet ik Next in combinatie met de Connectbox gebruiken?
In theorie niet, maar Ziggo heeft daar wel een sterke voorkeur voor (en aangezien het modem in bruikleen is, heb je daar zelf weinig over te zeggen). De Connectbox werkt optimaal samen met de Next en is technisch gezien superieur aan de oudere modems (ondersteunt meer downstream kanalen en de WiFi kwaliteit/ondersteuning is beter). Het Puma 6 verhaal is ook reeds achterhaald. Indien je geen gebruik maakt van de Connectbox dan wordt je oude modem na 2 weken gedeactiveerd, tenzij je met Ziggo anders weet af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Laguna schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:20:
[...]

OP zeker niet gelezen?

Moet ik Next in combinatie met de Connectbox gebruiken?
In theorie niet, maar Ziggo heeft daar wel een sterke voorkeur voor (en aangezien het modem in bruikleen is, heb je daar zelf weinig over te zeggen). De Connectbox werkt optimaal samen met de Next en is technisch gezien superieur aan de oudere modems (ondersteunt meer downstream kanalen en de WiFi kwaliteit/ondersteuning is beter). Het Puma 6 verhaal is ook reeds achterhaald. Indien je geen gebruik maakt van de Connectbox dan wordt je oude modem na 2 weken gedeactiveerd, tenzij je met Ziggo anders weet af te spreken.
Daar inderdaad even overheen gelezen, en aangezien ik zag dat meerdere mensen hun bestaande modem konden blijven houden had ik verwacht dat dit geen probleem zou opleveren.

Maar goed het is opgelost, dank voor de reacties.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:48
DOA schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Retourgeschikt is niet nodig, alle retour verkeer gaat via de ip verbinding. Er zit geen modem in de Next.
Wanneer je alleen een coax verbinding hebt zal die alleen lineair geven, mits geprovisiont(dat gaaat via ip). Wanneer je alleen een ip verbinding hebt kun je alle interactieve diensten gebruiken, inclusief opnames replay e.d.
Thanks! Duidelijk, daar was ik naar op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Daar inderdaad even overheen gelezen, en aangezien ik zag dat meerdere mensen hun bestaande modem konden blijven houden had ik verwacht dat dit geen probleem zou opleveren.

Maar goed het is opgelost, dank voor de reacties.
Er zijn maar weinig mensen die erin geslaagd zijn om hun bestaande modem te behouden, Ziggo heeft dat simpelweg liever niet (de redenen daarvoor zijn reeds gegeven). Wel bijzonder dat ze nu een UBC1318ZG aanbieden. Een DOCSIS 3.1 modem zonder WiFi zo te zien, dus ik neem aan dat je zelf beschikt over een WiFi router.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Wat een drama over welk modem je moet gebruiken :o. Als je je zo druk maakt om de performance ervan heb je er toch allang een eigen router achter gehangen en staat het modem in bridge mode? Dan maakt het echt niet uit of die doos zwart of wit is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Laguna schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die erin geslaagd zijn om hun bestaande modem te behouden, Ziggo heeft dat simpelweg liever niet (de redenen daarvoor zijn reeds gegeven). Wel bijzonder dat ze nu een UBC1318ZG aanbieden. Een DOCSIS 3.1 modem zonder WiFi zo te zien, dus ik neem aan dat je zelf beschikt over een WiFi router.
Klopt, en inmiddels hebben ze de Technicolor ook weer geactiveerd dus ik heb sowieso weer internet.
En hij staat inderdaad in bridge met mijn eigen spul erachter.
lolgast schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:45:
Wat een drama over welk modem je moet gebruiken :o. Als je je zo druk maakt om de performance ervan heb je er toch allang een eigen router achter gehangen en staat het modem in bridge mode? Dan maakt het echt niet uit of die doos zwart of wit is hoor.
Het is geen drama, maar ik heb toch verschillende testen gedaan en ben gewoon niet tevreden met de stabiliteit van de Connectbox en dat is mijn eigen keuze.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:53:
[...]
Klopt, en inmiddels hebben ze de Technicolor ook weer geactiveerd dus ik heb sowieso weer internet.
En hij staat inderdaad in bridge met mijn eigen spul erachter.

[knip]
Hoe het bij een ander vergaat weet ik niet, maar de Connectbox in bridge draait hier bullet proof, al zolang ik deze nu in gebruik heb. Totaal geen issues.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
hardware-lover schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:15:
[...]

Hoe het bij een ander vergaat weet ik niet, maar de Connectbox in bridge draait hier bullet proof, al zolang ik deze nu in gebruik heb. Totaal geen issues.
Dat is fijn om te horen, ik zal het nog eens een keer testen. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Als ik zoek op tvgids zie ik mijn vraag niet terugkomen dus ik stel hem toch maar...

Is het mogelijk om in de tvgids alleen zenders te laten zien waar ik een abbo op heb? Scheelt erg veel ruimte en voorkomt teleurstelling ;) De box weet wel exact welke zenders ik niet heb, want deze zijn al greyed out in de tvgids

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Royz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:40:
Als ik zoek op tvgids zie ik mijn vraag niet terugkomen dus ik stel hem toch maar...

Is het mogelijk om in de tvgids alleen zenders te laten zien waar ik een abbo op heb? Scheelt erg veel ruimte en voorkomt teleurstelling ;) De box weet wel exact welke zenders ik niet heb, want deze zijn al greyed out in de tvgids
Je zoekt te specifiek ;) met gids had je het wel gevonden. Maar nee is op dit moment niet mogelijk bij de Next.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:11

maak een eigen profiel aan inclusief de door jouw gewenste zenders. Dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Wellicht idee om je zenders te rankschikken zodat diegene die je wel hebt allemaal achter elkaar staan?
(weet overigens niet of de tvgids zich daaraan aanpast?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeDiBo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02-2021
lolgast schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb hier een Docker container van gemaakt. Heb jij dit verder in ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld het aan-/uitzetten van de box? Niet dat ik er verstand van heb, maar als jij helemaal niet bezig bent ga ik in ieder geval een poging wagen :+

Container kan gestart worden via
code:
1
docker run -d --name nextremote -e USERNAME=<ziggo_username> -e PASSWORD=<ziggo_password> -p 49160:8080 lolgast/nextremote
Ik hoop niet dat jullie me een moron vinden, maar ik kan hier geen chocola van maken.
Voorzover ik het begrepen heb, draaien jullie een script op de Next. Maar hoe dan? Hoe komt die daar?
Linkje naar een plaats waar dar uitgelegd wordt is natuurlijk ook prima,

Ben hier heel erg in geïnteresseerd. Begrijp me niet verkeerd 8)

[ Voor 3% gewijzigd door HeDiBo op 16-05-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zie feature request in OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Laat me raden je bent een zakelijke abonnee? ik belde namelijk naar Ziggo en kreeg te horen: "Wij leveren alleen nog een Connectbox aan klanten". Is natuurlijk apart aangezien de UBC1318ZG een docsis 3.1 modem is.

[ Voor 17% gewijzigd door king006 op 16-05-2019 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
king006 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:24:
[...]

Laat me raden je bent een zakelijke abonnee? ik belde namelijk naar Ziggo en kreeg te horen: "Wij leveren alleen nog een Connectbox aan klanten". Is natuurlijk apart aangezien de UBC1318ZG een docsis 3.1 modem is.
Klopt, inmiddels is de TC7210 weer geactiveerd en de UBC1318ZG onderweg. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Dat dacht ik al! Aan particuliere leveren ze hem dus nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 02-10 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D'r hangt nu een kastje van Technicolor aan m'n muur, dat is dan zo'n TC7210 neem ik aan. Maar die en zijn voorgangers staan al jaren in bridge dus ik maak mij niet zo'n zorgen als daar weer iets anders voor zou moeten komen.

Moet wel zeggen dat ik bij Technicolor nog altijd meer aan films en Thunderbirds denk dan aan een modern, maar goed. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Groot was mijn teleurstelling een paar jaar geleden toen ik de Horizon Box ontving. :X Na een uur of 3 kloten heb ik dat onding terug in zijn doos gesmeten, retour Ziggo gestuurd en mijn vertrouwde Humax 5050c weer aangesloten.

Daarna een aantal jaren een TC7210 modem in bridge mode en de Humax 5050c als decoder gehad. Achter de TC7210 hangt Unifi spul en de Humax deed tot de dag van vandaag inmiddels 10+ jaar fantastisch zijn werk.

Ik was vandaag blij verrast!

Nieuw modem (Connectbox) en Mediabox Next ontvangen na een kort chatgesprek met Ziggo. Modem gewisseld, even gewacht tot de modem-activatiepagina via het wifi van de Connectbox bereikbaar was, geactiveerd, weer 15 minuten gewacht, klaar. Modem online, in bridge mode (automatisch, die setting heb ik niet gedaan) en heeft zelfs mijn public ip behouden.

Mediabox Next aangesloten (Humax 5050c toch maar even achter de hand gehouden, want dat debacle met die Horizon Box zat nog in mijn geheugen....). Twee minuten welkom/setup, klaar.

Klaar. Gewoon klaar. _/-\o_ Op een manier zoals het hoort, zonder onbegrijpelijke foutcodes. Zo kan het dus ook.

Dikke prima Ziggo. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door max op 16-05-2019 20:39 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Laat ff weten wat je ervaringen zijn(met een tag naar mij)

Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Want zie mijn post van een dag of twee geleden. De Ubee komt nagenoeg gelijkwaardig uit de testen met smokeping als de CB Arris😉

Ben heel benieuwd naar jouw test resultaten.

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 16-05-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Zojuist de next ontvangen. Aangesloten en installatie binnen 5 minuten. wel jammer dat ze ook gelijk die connect box erbij leveren.. werkt super vloeiend en snel en ook de spraakbesturing werkt gewoon fantastisch..

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
lolgast schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:52:
@basst85 Ik kan wel automatisch een nieuwe token aanvragen via een http request, dat werkt prima. Het probleem zit hem in het token in de mqtt broker configuratie krijgen ;)

[...]
Het is me gelukt om het binnen Node-RED te houden! Op een vrij omslachtige en smerige manier aan elkaar geknoopt, maar het werkt :9

Ik heb in mijn docker-compose bestand van Node-RED een environment variabele geplaatst, ZIGGO_TOKEN. Naar die variabele verwijs ik in het wachtwoordveld van de MQTT broker via ${ZIGGO_TOKEN}. Vervolgens haal ik via http requests het token op, via een sed command plaats ik het nieuwe token in de docker-compose en vervolgens herstart ik de Node-RED container. Vooral dat laatste ik niet ideaal (eigenlijk gewoon kut) en wil ik nog iets op verzinnen. Maar het werkt :+

Zijn er hier mensen die denken, ja doe maar, post die flow? Of moet het iets geraffineerder? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00

Vis

Iemand van jullie wel eens de CS2118 melding gekregen als je een live programma terug spoelt? Op een gegeven moment stopt ie met terug spoelen en krijg je de foutmelding en kun je alleen nog maar terug live kijken.. nu al op meerdere kanalen getest.. hoop dat dit een tijdelijk iets is. Kunnen jullie eens testen ?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:38:
Iemand van jullie wel eens de CS2118 melding gekregen als je een live programma terug spoelt? Op een gegeven moment stopt ie met terug spoelen en krijg je de foutmelding en kun je alleen nog maar terug live kijken.. nu al op meerdere kanalen getest.. hoop dat dit een tijdelijk iets is. Kunnen jullie eens testen ?
Replay tv levert hier een CS2518 op. Ook is Movies&Series niet beschikbaar (CS3400). Ik denk dat ze een storing hebben.
Dit zegt de website van Ziggo over deze foutcode:

Wat betekent foutcode CS2518?
Deze code geeft aan dat het momenteel niet mogelijk is om verder te kijken.

Wat betekent foutcode CS3400?
Deze code geeft aan dat het momenteel niet mogelijk is om de gekozen film of serie te kijken.

Voor beide advies om 5 min. te wachten en dan kijken of het probleem is verholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 16-05-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

lolgast schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:12:
[...]

Het is me gelukt om het binnen Node-RED te houden! Op een vrij omslachtige en smerige manier aan elkaar geknoopt, maar het werkt :9

Ik heb in mijn docker-compose bestand van Node-RED een environment variabele geplaatst, ZIGGO_TOKEN. Naar die variabele verwijs ik in het wachtwoordveld van de MQTT broker via ${ZIGGO_TOKEN}. Vervolgens haal ik via http requests het token op, via een sed command plaats ik het nieuwe token in de docker-compose en vervolgens herstart ik de Node-RED container. Vooral dat laatste ik niet ideaal (eigenlijk gewoon kut) en wil ik nog iets op verzinnen. Maar het werkt :+

Zijn er hier mensen die denken, ja doe maar, post die flow? Of moet het iets geraffineerder? :9
Is idd wel beetje dirty. Ik gebruik geen nodered, dus tja. Zou wel Nice zijn, met name uitschakelen is voor mij eigenlijk het enige wat ik dagelijks gebruik in een automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

meesje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Replay tv levert hier een CS2518 op. Ook is Movies&Series niet beschikbaar. Ik denk dat ze een storing hebben.

Wat betekent foutcode CS2518?
Deze code geeft aan dat het momenteel niet mogelijk is om verder te kijken.

Kunnen we niet echt veel mee.
Ik krijg ook errors bij opgenomen programmas terug kijken via Saved Programmes. Zal dus idd aan de Ziggo kant liggen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Ik krijg ook errors bij opgenomen programmas terug kijken via Saved Programmes. Zal dus idd aan de Ziggo kant liggen.
Via de ZiggoGo app werkt M&S overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

meesje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Replay tv levert hier een CS2518 op. Ook is Movies&Series niet beschikbaar (CS3400). Ik denk dat ze een storing hebben.

<knip>

Voor beide advies om 5 min. te wachten en dan kijken of het probleem is verholpen.
Hier sinds een uur zowel CS2118 (bij replay) en CS2518 (na op pauze gezet te hebben tijdens live kijken en weer verder willen kijken).

Hoop op een tijdelijke storing bij Ziggo en niet (weer) een bug. Let wel, ik ga van verbetering en positiviteit uit, maar een aantal bugs zijn erg onprettig.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 08:23
Kan ook niet terug kijken of een eerder opgenomen programmas kijken, zelfde foutcode (Cs2518).
Via de Ipad geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb na het upgraden van mijn Test Next een echte Next gekregen en nu een retourdoos ontvangen.

Maar wat moet ik nu terugsturen, mijn oude gare horizon box of de test Next?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slasher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:59:
Ik heb na het upgraden van mijn Test Next een echte Next gekregen en nu een retourdoos ontvangen.

Maar wat moet ik nu terugsturen, mijn oude gare horizon box of de test Next?
Euh... beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
dakota85 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:06:
Hier idem. QE55Q8FN. Precies zoals je beschrijft, minder scherp en fletsere kleuren. Heb resolutie op 1080i gezet. Beeld lijkt iets scherper mischien. of tussen de oren.

Heb hier ergens gelezen dat de streams van ziggo 1080i zijn. Dan mag mijn TV dat upscalen. Die kan dat vrij goed.

Verder heb ik ook nog niets kunnen vinden. Wel vanalles geprobeert maar helaas.

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:38
@migeye bij ziggo is de melding bekend en is een probleem bij hen. Las het op het ziggo forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:24:
@migeye bij ziggo is de melding bekend en is een probleem bij hen. Las het op het ziggo forum.
Ik heb inderdaad veel berichten voorbij zien komen bij ziggo community, maar nog niet gezien dat iemand van Ziggo heeft gereageerd. Jij wel?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-05-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:38
@meesje iemand in dat topic had nu 5 minuten geleden Ziggo gebeld. En die gaven dat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:35:
@meesje iemand in dat topic had nu 5 minuten geleden Ziggo gebeld. En die gaven dat aan.
Ok. Dan hoef ik niet bellen. ;) Was ik ook niet van plan overigens. Dit is typisch iets dat in de ‘cloud’ zit en waarschijnlijk ziggo al mee bezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
Hier kan ik momenteel ook geen opnames terugkijken en Replay werkt ook niet, telkens een foutmelding: CS2218 bij opnames en CS2518 bij Replay. Ook M&S werkt niet, foutmelding CS3400. En niet eens een melding op hun website, communication is key.

[ Voor 28% gewijzigd door Laguna op 16-05-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier idem dito. Als er zoveel meldingen zijn, waarom wordt er dan niets op ziggo-storingen vermeld? Nu alle tv-programma's in de cloud staan, heeft een storing wel gelijk een enorme impact in het tv-kijkgebeuren. Krijg al heimwee naar mijn humax (nou ja, nog niet echt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
king006 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:12:
[...]

Dat dacht ik al! Aan particuliere leveren ze hem dus nog altijd niet.
Alleen als je geluk hebt geloof ik, er zijn een paar mensen die het voor elkaar hebben gekregen via een 2e lijns medewerker.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

prijk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:03:
Hier idem dito. Als er zoveel meldingen zijn, waarom wordt er dan niets op ziggo-storingen vermeld?
Het is toch nog proefperiode?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48
Hier ook CS2218 bij de oonames. Mijn vrouw wil al weer terug naar de oude Mediabox XL.. Ik niet, ben zeer tevreden over mijn nieuwe Next. Hoop wel dat het probleem snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gandalf schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:08:
Mijn vrouw wil al weer terug naar de oude Mediabox XL.
Heb je al zo vaak ellende gehad dan? Of is het nu gewoon de irritatie dat het niet 'gewoon' werkt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Het is toch nog proefperiode?
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Heb je al zo vaak ellende gehad dan? Of is het nu gewoon de irritatie dat het niet 'gewoon' werkt?
Het is de pas de 2e keer, maar mijn vrouw heeft niet zo'n geduld met apparaten. Als iets niet werkt dan is het gelijk een waardeloos apparaat. Het niet kunnen terugkijken hebben we met de XL nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:50:
En niet eens een melding op hun website, communication is key.
Inderdaad heel erg slordig dit!

Ze zullen de uitrol wel even stop zetten. ;) Koester je Next box maar. :+

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 16-05-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:18:
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ziggo zelf. Daar wordt nog steeds gewoon de XL als standaardbox aangeboden. Blijkbaar is next dus nog niet echt een standaard dienst en dan verbaast het mij ook niet als ze geen zin hebben in meldingen over storingen.
Gandalf schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Het is de pas de 2e keer, maar mijn vrouw heeft niet zo'n geduld met apparaten. Als iets niet werkt dan is het gelijk een waardeloos apparaat. Het niet kunnen terugkijken hebben we met de XL nooit gehad.
Komt het later dan wel weer goed? Of is je opname permanent kwijt?

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 16-05-2019 22:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat zou leuk zijn, als de doos groot genoeg zou zijn. Die horizon box is niet de kleinste.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Ziggo zelf. Daar wordt nog steeds gewoon de XL als standaardbox aangeboden. Blijkbaar is next dus nog niet echt een standaard dienst en dan verbaast het mij ook niet als ze geen zin hebben in meldingen over storingen.
Dit toch een voorbarige conclusie? Gedoseerde uitrol <> proefperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Dat zou leuk zijn, als de doos groot genoeg zou zijn. Die horizon box is niet de kleinste.
Klopt helemaal, ik kon met moeite de tweede ab er in proppen. :) Oorspronkelijk zat er een andere ab bij, later werd dit een exemplaar met tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:24:
Dit toch een voorbarige conclusie? Gedoseerde uitrol <> proefperiode
Er stond toch ook een vraagteken bij? :>

Gaan ze alle XL proactief vervangen of is het alleen op aanvraag en straks voor nieuwe klanten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic