Dit is geen tweaker waardig bericht.Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.
Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
Bel inderdaad gewoon met Ziggo en leg je probleem voor. Ze laten zo een monteur langs komen met een vervangende Next box bij zich. De monteur kan dan ook gelijk e.e.a. nakijken.
Sinds Horizon is er destijds bij mij al de wcd in de woonkamer vervangen (2 HD kanalen hadden geen goede weergave), terwijl deze wcd nog maar een paar jaar oud was (nieuwbouwwoning). Ook is er ooit een (destijds door Ziggo geleverde) splitter vervangen, want er waren al weer nieuwere modellen die een betere 4G afscherming hebben (tenminste dat is me verteld).
Wellicht is bovenstaande allemaal al vervangen en gecontroleerd en heb je al top Hirschmann kabels (met goede connectoreren), dan heb je waarschijnlijk te maken met een faulty Next box. Dat kan gebeuren.
Bij mij draaide Horizon/XL en nu de Next box hartstikke goed, op wat kleine kinderziektes na (die hier al gemeld zijn).