Die helpdesk medewerkers kletsen maar wat. Stop je verbinding maar eens helemaal vol (en dan ook helemaal strak vol met downloads, torrent, usenet etc.) en dan je Next aanzetten en een opname kijken. Ik heb het voor elkaar gekregen dat afspelen niet lukte. Toen alle downloads stop gezet en toen startte de opname direct.jkoeners schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:55:
[...]
Ok, misschien. Ik heb de connectbox ook in bridge mode, maar bij het afspelen van een opname is een speedtest exact gelijk aan een speedtest zonder tegelijk afspelen van een opname. Mij werd dit ook verteld door de helpdesk (voor wat dat waard is).
@jkoeners, als ik een opname afspeel via de W10 ZiggoGo app dan zie ik dat terug in het netwerkverbruik (taakbeheer), het lijkt mij dan dat dit toch ten koste gaat van je totale bandbreedte, al stelt dit t.o.v. je internet abonnement (download) waarschijnlijk niet zo heel veel voor?jkoeners schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:55:
[...]
Ok, misschien. Ik heb de connectbox ook in bridge mode, maar bij het afspelen van een opname is een speedtest exact gelijk aan een speedtest zonder tegelijk afspelen van een opname. Mij werd dit ook verteld door de helpdesk (voor wat dat waard is).
Testing, one, two ...
Kan idd te klein zijn t.o.v. de 250 mbit. Maar als ik met maximale snelheid een grote file aan het downloaden ben dan werkt het afspelen van opnames prima.hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:12:
[...]
@jkoeners, als ik een opname afspeel via de W10 ZiggoGo app dan zie ik dat terug in het netwerkverbruik (taakbeheer), het lijkt mij dan dat dit toch ten koste gaat van je totale bandbreedte, al stelt dit t.o.v. je internet abonnement (download) waarschijnlijk niet zo heel veel voor?
Klopt zeker, toen ik te horen kreeg dat het 24 tot 48 uur ging duren voordat de nieuwe ConnectBox ging werken, Vroeg ik of het niet handiger was de ConnectBox al van te activeren in het systeem op het moment dat deze het magazijn verlaat.
De medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was om die modems op voorhand al te activeren in het systeem, omdat ze de Serienummers niet kunnen weten. Vage gang van zaken daar....
Ik vind af en toe de de toon die gezet wordt over de ziggo helpdesk wel sneu. Die gasten
doen vaak hun uiterste best om een goed gesprek aan te gaan met de klanten. Dat ze niet
altijd helemaal sluitend de juiste antwoorden kunnen geven over de gang van zaken is enigszins logisch.
Dat maakt ze nog niet onkundig, als het antwoord niet niet helemaal past bij de vraag van vaak
zelfbenoemde experts die dan klachten over hun hebben.
Nee ik ben ook niet altijd goed geholpen, althans dat denk ik dan. Maar aan het einde van de streep
komt het altijd goed. En onthoud, dit is een nieuw product met nieuwe problemen.
Duimpje omhoog voor de ziggo helpdesk
doen vaak hun uiterste best om een goed gesprek aan te gaan met de klanten. Dat ze niet
altijd helemaal sluitend de juiste antwoorden kunnen geven over de gang van zaken is enigszins logisch.
Dat maakt ze nog niet onkundig, als het antwoord niet niet helemaal past bij de vraag van vaak
zelfbenoemde experts die dan klachten over hun hebben.
Nee ik ben ook niet altijd goed geholpen, althans dat denk ik dan. Maar aan het einde van de streep
komt het altijd goed. En onthoud, dit is een nieuw product met nieuwe problemen.
Duimpje omhoog voor de ziggo helpdesk
Ik ben ook niet tegen die mensen die daar werken. Alleen als je iets niet weet, dan moet je het goed op (kunnen!!!!!) zoeken. Zelf een antwoord verzinnen is niet professioneel. Dan ga ik als klant liever door een goed script bij problemen zodat ik een passend antwoord krijg. Daarbij moet de medewerker gewoon een goede FAQ hebben waar zulke antwoorden instaan.
Is niks vaags aan, het serienummer wordt pas gekoppeld op moment dat die gepicked wordt aan jouw order, dus idd de helpdesk kan dat niet vooruit activeren.targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:31:
[...]
Klopt zeker, toen ik te horen kreeg dat het 24 tot 48 uur ging duren voordat de nieuwe ConnectBox ging werken, Vroeg ik of het niet handiger was de ConnectBox al van te activeren in het systeem op het moment dat deze het magazijn verlaat.
De medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was om die modems op voorhand al te activeren in het systeem, omdat ze de Serienummers niet kunnen weten. Vage gang van zaken daar....
Op zich zouden ze natuurlijk het wel kunnen automatiseren dat het geactiveerd wordt zodra die koppeling heeft plaatsgevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 13-05-2019 18:17 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Sinds vandaag nieuwe Next binnen, ook ik kreeg de 1010 melding tijdens het installeren dat het abonnement niet gevonden kon worden.targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:31:
[...]
Gebeld en e.e.a. stond niet goed, halfuur wachten en dan even van het stroom.
Twee uur later nog steeds deze melding, weer gebeld, andere medewerker kon mij inderdaad vertellen dat het 24 tot 48 uur kon duren alvorens het account gekoppeld was....
We wachten het af maar kennis bij de helpdesk is helaas nog niet wijdverspreid.v
Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want de Ziggo GO app heeft alleen de internetverbinding ter beschikking. De Next heeft ook nog de coax verbinding, maar die zou als het goed is niet gebruikt worden tijdens het terugkijken van opnames en bij het gebruik van Replay. Ik ben echter wel benieuwd naar het bandbreedte gebruik hiervan.hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:12:
[...]
@jkoeners, als ik een opname afspeel via de W10 ZiggoGo app dan zie ik dat terug in het netwerkverbruik (taakbeheer), het lijkt mij dan dat dit toch ten koste gaat van je totale bandbreedte, al stelt dit t.o.v. je internet abonnement (download) waarschijnlijk niet zo heel veel voor?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Voor mensen met een Logitech welk Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next
gaan kiezen, de optie “DVR” zit niet in deze database. Ik heb zojuist mijn ticket bij Logitech bijgewerkt met het verzoek deze weer toe te voegen.
gaan kiezen, de optie “DVR” zit niet in deze database. Ik heb zojuist mijn ticket bij Logitech bijgewerkt met het verzoek deze weer toe te voegen.
Zoek in de software van Logitech naar een Arris DVR werkt perfect.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat is de datum die staat op je bevestigingsmail? Soms krijg je het pakket een dag eerder dan ingangsdstum.Scheeringa schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:34:
[...]
Sinds vandaag nieuwe Next binnen, ook ik kreeg de 1010 melding tijdens het installeren dat het abonnement niet gevonden kon worden.
Gebeld en e.e.a. stond niet goed, halfuur wachten en dan even van het stroom.
Twee uur later nog steeds deze melding, weer gebeld, andere medewerker kon mij inderdaad vertellen dat het 24 tot 48 uur kon duren alvorens het account gekoppeld was....
We wachten het af maar kennis bij de helpdesk is helaas nog niet wijdverspreid.v
Ik heb n bovengemiddeld gehoor en ik vroeg me af of andere ook in de verte 'n ratelend geluid horen heel erg zachtjes als het dood stil is. Zo niet hoor je het wel als je je oor bij de Mediabox Next houd?
Ik vroeg me af of meerdere mensen dit ervaren.
Nee hoor, hier precies hetzelfde. ‘s Avond staat de tv bij ons niet hard en dan hoor ik op 4/4,5 meter wel iets draaien/ratelen. Het is inderdaad wel heel ver weg en sowieso een verbetering tov Horizon/XL. Daar hoorde ik altijd de harddisk welke meer geluid produceerde. Het liefst had ik gezien dat ie passief gekoeld was.tomvdmijden schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:14:
Ik heb n bovengemiddeld gehoor en ik vroeg me af of andere ook in de verte 'n ratelend geluid horen heel erg zachtjes als het dood stil is. Zo niet hoor je het wel als je je oor bij de Mediabox Next houd?
Het kan zijn dat het omgevingsgeluid gedurende de avond minder wordt, maar ik heb wel het idee dat de ventilator dan meer toeren maakt (want langer aan en zodoende meer warmte).
Gelukkig ben ik niet de enige die dit ervaart.meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:33:
[...]
Nee hoor, hier precies hetzelfde. ‘s Avond staat de tv bij ons niet hard en dan hoor ik op 4/4,5 meter wel iets draaien/ratelen. Het is inderdaad wel heel ver weg en sowieso een verbetering tov Horizon/XL. Daar hoorde ik altijd de harddisk welke meer geluid produceerde. Het liefst had ik gezien dat ie passief gekoeld was.
Het kan zijn dat het omgevingsgeluid gedurende de avond minder wordt, maar ik heb wel het idee dat de ventilator dan meer toeren maakt (want langer aan en zodoende meer warmte).
Ik ben namelijk best gevoelig voor zachte geluidjes maar is misschien 'n kwestie van wennen. Heb er 'n schakelaar tussen gedaan zodat ik op afstand de stroom eraf kan halen. Misschien word het softwarematig ook nog beter ik heb geen idee.
[ Voor 31% gewijzigd door Leg3ndaryGuy op 13-05-2019 19:41 ]
Hij zou erg stil en koel moeten zijn. Mijn Next was aardig warm en maakte dusdanig veel lawaai dat ik de fan op 3 meter afstand kon horen. Gemeld bij Ziggo en een paar dagen later lag er een vervangende Next klaar. Die is wel doodstil.tomvdmijden schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:14:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hmm dat zet me wel aan het denken.Microkid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:45:
[...]
Hij zou erg stil en koel moeten zijn. Mijn Next was aardig warm en maakte dusdanig veel lawaai dat ik de fan op 3 meter afstand kon horen. Gemeld bij Ziggo en een paar dagen later lag er een vervangende Next klaar. Die is wel doodstil.
En als je er bij staat hoor je um dan ook niet of als je je oor er dicht bij houd?
Hoeveel ruimte heeft de jouwe om te koelen? mijne maar 5-8cm hij zit namelijk bovenin het meubel.
[ Voor 9% gewijzigd door Leg3ndaryGuy op 13-05-2019 19:55 ]
Alleen als ik echt bovenop sta.tomvdmijden schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:53:
[...]
Hmm dat zet me wel aan het denken.
En als je er bij staat hoor je um dan ook niet of als je je oor er dicht bij houd?
Hoeveel ruimte heeft de jouwe om te koelen? mijne maar 5-8cm hij zit namelijk bovenin het meubel.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Een brakke verbinding uitsluiten is altijd nuttig, maar de draad zegt tegenwoordig niet zoveel meer. Sterker nog, met de huidige hardware is wifi vaak sneller en stabieler dan bedraad.meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:11:
Waarom is dat niet relevant? Bij je analyse van het probleem sluit je in ieder geval een eventuele brakke wifi verbinding uit.
De vraag of de verbinding stabiel en voldoende is lijkt mij wel relevant, aangezien andere diensten wel gewoon werken lijkt mij die wel oké.
Op zich heb je ook naar weinig nodig voor de streams van tegenwoordig, zo hoog is die bitrate niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oké nu ben ik aan het twijfelen of ik um om moet ruilen of niet..
@tomvdmijden Mijn Next box staat helemaal vrij. Als ik mijn hand bovenop de Next box leg, merk ik dat ie best warm is. Ik kijk het nog even aan. In ieder geval goed om te weten dat ie probleemloos omgeruild kan worden.
@Laguna, dat is idd logisch, en als je die logica doortrekt, en beseft dat Opnames/Replay's via de internet-verbinding gaan, dan kan je ook uitrekenen wat het je ongeveer aan maximale bandbreedte kost.Laguna schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:35:
[...]
Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want de Ziggo GO app heeft alleen de internetverbinding ter beschikking. De Next heeft ook nog de coax verbinding, maar die zou als het goed is niet gebruikt worden tijdens het terugkijken van opnames en bij het gebruik van Replay. Ik ben echter wel benieuwd naar het bandbreedte gebruik hiervan.
[knip]
Edit: @Laguna, blijkbaar wordt er (of dit gaat nog komen?), i.c.m. de Connectbox, 30Mbit bandbreedte gereserveerd voor de Next. Dit gaat dan NIET ten koste van je internet-verbinding.
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 14-05-2019 12:13 ]
Testing, one, two ...
Bij deze reactie haak ik volledig af, niet qua inhoud, maar wel qua relevantie en behulpzaamheid voor het oplossen van problemen.Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:59:
[...]
Een brakke verbinding uitsluiten is altijd nuttig, maar de draad zegt tegenwoordig niet zoveel meer. Sterker nog, met de huidige hardware is wifi vaak sneller en stabieler dan bedraad.
De vraag of de verbinding stabiel en voldoende is lijkt mij wel relevant, aangezien andere diensten wel gewoon werken lijkt mij die wel oké.
Op zich heb je ook naar weinig nodig voor de streams van tegenwoordig, zo hoog is die bitrate niet.
@Vegetto ervaart problemen met Netflix. @Martinusz stelt als eerste analysevraag of de Next box bedraad is aangesloten. Dan stel jij de vraag of de vraag van Martinusz relevant is.....
De vraag van Martinusz is toch hartstikke relevant! Dat is stap 1 in het uitsluiten van een mogelijk instabiel netwerk. De vraag had ook kunnen zijn: maak je gebruik van wifi? Als Vegetto die vraag met ja beantwoordt, dan is waarschijnlijk de eerstvolgende vraag van hoe is het als je de Next box bekabeld aan sluit.
Daarnaast is bij ons helemaal niet bekend wat en hoe precies het netwerk gebruikt wordt voor verschillende diensten. Het kan toch zijn dat Netflix meer vraagt van het de netwerkverbinding dan de andere diensten? Hoe kom je er bij dat wifi stabieler is dan bedraad? Er zijn toch meer storingsfactoren voor wifi dan bedraad?
Nice 👍🏻 binnenkort ga ik het project een beetje uitbreiden, bijvoorbeeld met de aan/uit functionaliteitlolgast schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:46:
[...]
Ik heb hier een Docker container van gemaakt. Heb jij dit verder in ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld het aan-/uitzetten van de box? Niet dat ik er verstand van heb, maar als jij helemaal niet bezig bent ga ik in ieder geval een poging wagen![]()
Container kan gestart worden via
code:
1 docker run -d --name nextremote -e USERNAME=<ziggo_username> -e PASSWORD=<ziggo_password> -p 49160:8080 lolgast/nextremote
Dat zou echt Nice zijn. Top , ook van @lolgastbasst85 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:38:
[...]
Nice 👍🏻 binnenkort ga ik het project een beetje uitbreiden, bijvoorbeeld met de aan/uit functionaliteit
Zou handig zijn, zeker ook de integratie in HA.
Ook de status of de box aan of uit staat zou super zijn, wil je er automations op los laten.
[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 13-05-2019 20:41 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Zojuist via Facebook Messenger met ziggo contact gehad en de omruil is in gang gezet wegens dat geratel alleen bij mij voelt ie niet warm aan ofzo.meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:04:
[...]
@tomvdmijden Mijn Next box staat helemaal vrij. Als ik mijn hand bovenop de Next box leg, merk ik dat ie best warm is. Ik kijk het nog even aan. In ieder geval goed om te weten dat ie probleemloos omgeruild kan worden.
Ik heb gevraagd als de nieuwe hetzelfde geluid maakt of erger oftewel dat wat ik constateer dus normaal is of ik de huidige box mag houden en de nieuwe terug mocht sturen. Dat kon en zou die de huidige next box geactiveerd houden.
P.S. Ik heb een nieuwe gebruikersnaam mocht dit verwarrend overkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Leg3ndaryGuy op 13-05-2019 21:11 ]
Bedankt voor update! Laat je weten of het nieuwe exemplaar stil(ler) is?Leg3ndaryGuy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:11:
[...]
Zojuist via Facebook Messenger met ziggo contact gehad en de omruil is in gang gezet wegens dat geratel alleen bij mij voelt ie niet warm aan ofzo.
Ik heb gevraagd als de nieuwe hetzelfde geluid maakt of erger oftewel dat wat ik constateer dus normaal is of ik de huidige box mag houden en de nieuwe terug mocht sturen. Dat kon en zou die de huidige next box geactiveerd houden.
P.S. Ik heb een nieuwe gebruikersnaam mocht dit verwarrend overkomen.
Maar daar ontbreekt de Prev Back knopPierre schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:56:
Zoek in de software van Logitech naar een Arris DVR werkt perfect.
Graag gedaan,meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:13:
[...]
Bedankt voor update! Laat je weten of het nieuwe exemplaar stil(ler) is?
Ik zal zeker even laten weten of er verbetering is of niet.
Ik heb um nu even bovenop het meubel gezet inplaats van in het tv meubel en dan is ie wel 'n klein tikkeltje stiller maar het geratel is nog steeds op dezelfde afstand hoorbaar.
NeeNotSoSteady schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:21:
Kun je er inmiddels al twee bestellen?
Haha ik snap je gevoel maar dat is een kwestie van perspectief, ik probeer juist irrelevante zaken buitenspel te zetten. Dat versnelt oplossen.meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:25:
Bij deze reactie haak ik volledig af, niet qua inhoud, maar wel qua relevantie en behulpzaamheid voor het oplossen van problemen.
@Vegetto ervaart problemen met Netflix. @Martinusz stelt als eerste analysevraag of de Next box bedraad is aangesloten. Dan stel jij de vraag of de vraag van Martinusz relevant is.....
De vraag van Martinusz is toch hartstikke relevant! Dat is stap 1 in het uitsluiten van een mogelijk instabiel netwerk. De vraag had ook kunnen zijn: maak je gebruik van wifi? Als Vegetto die vraag met ja beantwoordt, dan is waarschijnlijk de eerstvolgende vraag van hoe is het als je de Next box bekabeld aan sluit.
Daarnaast is bij ons helemaal niet bekend wat en hoe precies het netwerk gebruikt wordt voor verschillende diensten. Het kan toch zijn dat Netflix meer vraagt van het de netwerkverbinding dan de andere diensten? Hoe kom je er bij dat wifi stabieler is dan bedraad? Er zijn toch meer storingsfactoren voor wifi dan bedraad?
Als iets braks als Videoland al goed werkt dan geloof ik niet dat het netwerk onvoldoende zou zijn voor Netflix. Of het dan WiFi of kabel is maakt eigenlijk niet uit want het werkt blijkbaar goed genoeg voor een stream.
WiFi heeft inderdaad meer mogelijkheid tot storing maar de meeste apparaten hebben tegenwoordig maar een goedkope 100 Mb poort terwijl WiFi lachend een paar honderd Mbitjes haalt zonder hiccups terwijl je maar één streepje haalt. Maar dat gaat wellicht wat off topic.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ziggo next en een nieuwe modem vandaag ontvangen en aangesloten helaas werkt het allemaal nog niet.
Staat ook duidelijk bij ingangsdatum 14 mei dus moet nog even een dag wachten, ben erg benieuwd naar de nieuwe experience!
Staat ook duidelijk bij ingangsdatum 14 mei dus moet nog even een dag wachten, ben erg benieuwd naar de nieuwe experience!
Klopt zou morgen (dinsdag) geleverd worden maar zoals ik al aangaf heb ik tweemaal telefonisch contact gehad, dus activeren moet vandaag (maandag) hebben plaatsgevonden.meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:01:
[...]
Wat is de datum die staat op je bevestigingsmail? Soms krijg je het pakket een dag eerder dan ingangsdstum.
Inmiddels kleine 12 uur later, helaas nog steeds de 1010 foutmelding dat hij mij abonnement niet herkent.
[ Voor 12% gewijzigd door Scheeringa op 13-05-2019 23:22 ]
Ziggo Next werkt prima met mijn oude modem. Waarom zou ik de nieuwe installeren, heeft dat echt toegevoegde waarde?
Niet doen dus? Wellicht mis ik context maar wie zegt dat je dat moet doen?.GoO schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:32:
Ziggo Next werkt prima met mijn oude modem. Waarom zou ik de nieuwe installeren, heeft dat echt toegevoegde waarde?
Morgen ook eens kijken of die het met de huidige modem ook doet, zie ook geen toegevoegde waarde aanzien ik bridge modus draai..GoO schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:32:
Huidige modem: TC7210
Nieuwe modem: TG2492-LG-ZG
Zal die nieuwe wel gaan gebruiken maar wel zonde van alle hardware want hoef het oude modem niet terug te sturen.
Lees de topicstart eens, zou ik zeggen.GoO schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:32:
@xeoMe @.GoO ik had ook een Cisco epc3925 in bridge en vervangen door de connect box. Was echt een fluitje van een cent. Connect box in bridge mode gezet en klaar. Eigen router erachter blijft gewoon zoals het is.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
waarom zetten jullie alleemaal die connect box in bridge mode ? waar dient dat voor ?
hier wordt deze alleen gebruikt als door geef luik naar mijn AP en de next gebruikt hem alleen maar
hier wordt deze alleen gebruikt als door geef luik naar mijn AP en de next gebruikt hem alleen maar
Al het verkeer wordt dan doorgestuurd naar je eigen router. Eventuele portforwards maak je dan ook op je eigen router. Tevens heb je geen dubbele NAT.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:02:
waarom zetten jullie alleemaal die connect box in bridge mode ? waar dient dat voor ?
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik helemaal niet gekeken heb of ik dat zelf kon doen. Nieuwe modem eraan gehangen terwijl ik al aan de telefoon hing. De klantenservice gaf daar ook niet aan dat het vanzelf over werd genomen oid, maar heeft de bridge mode blijkbaar gepushed vanaf hun servers. Tenminste, zo is het mij verkocht
Zoals jij het gebruikt, kan ook gewoon probleemloos hoor. In ons huishouden hebben we een Connectbox modem/router in de meterkast en een (Ziggo) Access Point op de eerste verdieping. Op beide apparaten staat wifi aan met zelfde SSID. Als ik met mijn iPad naar boven wandel, merk ik dat deze automatisch over gaat van Connectbox naar Access Point. Helemaal top! Zo geen dure netwerkopstelling nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:02:
Had verwacht dat de CB een onding zou zijn maar ben ook van de TC naar de CB gegaan 2 weken geleden en merk geen verschil, modem waardes zijn ook prima.xeoMe schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:33:
[...]
Morgen ook eens kijken of die het met de huidige modem ook doet, zie ook geen toegevoegde waarde aanzien ik bridge modus draai.
Huidige modem: TC7210
Nieuwe modem: TG2492-LG-ZG
Zal die nieuwe wel gaan gebruiken maar wel zonde van alle hardware want hoef het oude modem niet terug te sturen.
Dat komt omdat iedereen elkaar na loopt te roeptoeteren. Ik heb hem ook een half jaar staan (had ervoor een eigen router) en nu is de connectbox mijn router en heb nog nooit zo'n goed modem gehad van Ziggo.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:38:
[...]
Had verwacht dat de CB een onding zou zijn maar ben ook van de TC naar de CB gegaan 2 weken geleden en merk geen verschil, modem waardes zijn ook prima.
CC: @lolgastmartinvdm schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:40:
[...]
Dat zou echt Nice zijn. Top , ook van @lolgast
Zou handig zijn, zeker ook de integratie in HA.
Ook de status of de box aan of uit staat zou super zijn, wil je er automations op los laten.
Ik heb o.a. de functionaliteit om de box aan of uit te zetten toegevoegd:
https://github.com/basst85/NextRemoteJs
Er is alleen nog een issue met de sessie, deze wordt niet automatisch vernieuwd. Dit betekend dat na een x-aantal uur het script uitlogt.
Naja een paar jaar geleden was die echt slecht dus zo vreemd was dat nietjongetje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:50:
[...]
Dat komt omdat iedereen elkaar na loopt te roeptoeteren. Ik heb hem ook een half jaar staan (had ervoor een eigen router) en nu is de connectbox mijn router en heb nog nooit zo'n goed modem gehad van Ziggo.
Je zou toch denken dat wanneer hardware van Ziggo hun magazijn verlaat en op de post gaat, dat zij de Serienummers / MAC adressen inzichtelijk hebben. Hoe weten ze anders naar welke klant welke hardware gaat? Misschien doen zij dit uit veiligheidsoverwegingen?Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Is niks vaags aan, het serienummer wordt pas gekoppeld op moment dat die gepicked wordt aan jouw order, dus idd de helpdesk kan dat niet vooruit activeren.
Op zich zouden ze natuurlijk het wel kunnen automatiseren dat het geactiveerd wordt zodra die koppeling heeft plaatsgevonden.
Nu is het omgekeerde wereld, ik krijg een modem van Ziggo thuis die nog geactiveerd moet worden, vervolgens gaat het 24 tot 48 uur duren, voordat het werkt. Gelukkig kon ik mijn oude modem nog gebruiken.
Ik ga denk ik ook van mijn eigen router naar de CB als router, @jongetje . Dit alles in het kader van de energie-, klimaat- en geldbesparingjongetje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:50:
[...]
Dat komt omdat iedereen elkaar na loopt te roeptoeteren. Ik heb hem ook een half jaar staan (had ervoor een eigen router) en nu is de connectbox mijn router en heb nog nooit zo'n goed modem gehad van Ziggo.
Port-forwarding is mogelijk neem ik aan. Enige manco is dat je op de CB geen afwijkende DNS in kunt stellen?
Verwijderd
Zou het mogelijk om de functie geluid harder zachter van mijn soundbar te koppelen aan de AB van de next ? Zodat ik maar 1 ab nodig heb
Ja dat is mogelijk...Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:25:
Zou het mogelijk om de functie geluid harder zachter van mijn soundbar te koppelen aan de AB van de next ? Zodat ik maar 1 ab nodig heb
Sinds gisteren de Next maar de volume knoppen werken niet voor m'n tv.
Kan je nog ergens het model instellen van de tv zoals dat met de Horizon box kon?
Kan je nog ergens het model instellen van de tv zoals dat met de Horizon box kon?
Dat kanDeDirecteur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:45:
Sinds gisteren de Next maar de volume knoppen werken niet voor m'n tv.
home>instellingen>beeld en geluid>koppel je afstandsbediening
You only live once, so enjoy the ride.
worldfastest schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:54:
[...]
home>instellingen>beeld en geluid>koppel je afstandsbediening
©2004
Jeps dat heb ik, gaat vanzelf via de Beeam van Sonos als je hem optisch aan je TV koppelt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:25:
DVR knop op de Elite die werkt met Zigggo profiel niet om opnames te openen. Deze werkte wel bij de Arris.king006 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:36:
Ter informatie voor de mensen met een Logitech ABze hebben een nieuw profiel gemaakt:
Fabrikant : Ziggo
Daarmee werkt ook de 'Channel Previous'. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met Harmony het Context Menu te openen of stembediening gebruiken.
Ik kreeg dit als extra informatie van Logitech:
Let op, meerdere klanten hebben gemeld dat de Mediabox sporadisch niet langer reageert op de Harmony opdrachten en daarna weer begint te reageren. Wij weten nog niet waardoor dit wordt veroorzaakt, maar wij vermoeden dat het mogelijk aan de bedieningsmethode ligt (infrarood) dat Harmony gebruikt terwijl de originele afstandsbediening draadloos werkt, maar wij hopen binnenkort meer uitsluitsel te kunnen geven.
Let op, meerdere klanten hebben gemeld dat de Mediabox sporadisch niet langer reageert op de Harmony opdrachten en daarna weer begint te reageren. Wij weten nog niet waardoor dit wordt veroorzaakt, maar wij vermoeden dat het mogelijk aan de bedieningsmethode ligt (infrarood) dat Harmony gebruikt terwijl de originele afstandsbediening draadloos werkt, maar wij hopen binnenkort meer uitsluitsel te kunnen geven.
Verwijderd
Ik heb een Samsung soundbarstormfly schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:12:
[...]
Jeps dat heb ik, gaat vanzelf via de Beeam van Sonos als je hem optisch aan je TV koppelt.
Ga op de Next naar home > instellingen > beeld en geluid > koppel je afstandsbediening.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:55:
[...] Mooi en hoe doen we dat ?
Dan krijg je even uit mijn hoofd de optie "TV" / "audio systeem" daar kies je voor TV en dan kun je daarna de volume knoppen instellen...
zie topic start.GoO schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:32:
Moet ik Next in combinatie met de Connectbox gebruiken?
In theorie niet, maar Ziggo heeft daar wel een sterke voorkeur voor (en aangezien het modem in bruikleen is, heb je daar zelf weinig over te zeggen). De Connectbox werkt optimaal samen met de Next en is technisch gezien superieur aan de oudere modems (ondersteunt meer downstream kanalen en de WiFi kwaliteit/ondersteuning is beter). Het Puma 6 verhaal is ook reeds achterhaald. Indien je geen gebruik maakt van de Connectbox dan wordt je oude modem na 2 weken gedeactiveerd, tenzij je met Ziggo anders weet af te spreken.
Ik heb voor nu toch de container geupdatet met je toevoegingenbasst85 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:50:
[...]
CC: @lolgast
Ik heb o.a. de functionaliteit om de box aan of uit te zetten toegevoegd:
https://github.com/basst85/NextRemoteJs
Er is alleen nog een issue met de sessie, deze wordt niet automatisch vernieuwd. Dit betekend dat na een x-aantal uur het script uitlogt.
En ik ben niet thuis, das ook lastig testen met een TV die via CEC inschakelt en ik vanaf hier niet kan uitschakelen
Vraagje: heb de Next en nieuwe modem binnengekregen.
Wilde netjes eerst maar eens bekabeld alles installeren maar niets deed het dus oud modem er weer tussen (alles qua internet en bellen weer ok) maar hierna deed (bekabeld) de mediabox next het nog niet (CS1010)
Nu weet ik inmiddels dat dit te maken heeft met het het systeem, wat nog op de oude configuratie staat dus moet ik wachten...een uur ,....tot morgen.. maar wat ik dus wil vragen is :
Nu heb ik in eerste instantie bij eerste installatie aangegeven bekabeld te willen installeren.
Nu wil ik dat niet meer ...UTP verwijdert en mac adres v/d next in mijn draadloos modem gegooid als zijnde toegang toegestaan.
Gaat nu straks de next dat overnemen? denk ik niet dus ...moet ik de next een harde reset geven? dan komt ie neem ik aan weer met de vraag draadloos of bekabeld.
Moet nog ff zoeken hier hoe harde reset te doen als dit nodig blijkt te zijn.
Wilde netjes eerst maar eens bekabeld alles installeren maar niets deed het dus oud modem er weer tussen (alles qua internet en bellen weer ok) maar hierna deed (bekabeld) de mediabox next het nog niet (CS1010)
Nu weet ik inmiddels dat dit te maken heeft met het het systeem, wat nog op de oude configuratie staat dus moet ik wachten...een uur ,....tot morgen.. maar wat ik dus wil vragen is :
Nu heb ik in eerste instantie bij eerste installatie aangegeven bekabeld te willen installeren.
Nu wil ik dat niet meer ...UTP verwijdert en mac adres v/d next in mijn draadloos modem gegooid als zijnde toegang toegestaan.
Gaat nu straks de next dat overnemen? denk ik niet dus ...moet ik de next een harde reset geven? dan komt ie neem ik aan weer met de vraag draadloos of bekabeld.
Moet nog ff zoeken hier hoe harde reset te doen als dit nodig blijkt te zijn.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Ik ben niet heel bekend met Node-Red, maar mogelijk heb je hier wat aan?lolgast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:29:
[...]
Ik heb voor nu toch de container geupdatet met je toevoegingenNaar aanleiding van jouw code ben ik aan de gang gegaan om via Node-RED een en ander uit te kunnen lezen/automatiseren. Probleem waar ik nu tegenaan loop is de authenticatie voor de MQTT server, die moet je bij NR fixed invoeren.
En ik ben niet thuis, das ook lastig testen met een TV die via CEC inschakelt en ik vanaf hier niet kan uitschakelen
https://www.compose.com/a...de-red-with-jsonwebtoken/
De next werkt met profielen maar is dit ook aan de orde met opnames, hier gooit hij namelijk alles in 1 map welk profiel je ook gebruikt.
Bij mij is niet bekend wat de bitrate van diverse streams is en daardoor valt de bandbreedte ook niet te berekenen.hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:14:
[...]
@Laguna, dat is idd logisch, en als je die logica doortrekt, en beseft dat Opnames/Replay's via de internet-verbinding gaan, dan kan je ook uitrekenen wat het je ongeveer aan maximale bandbreedte kost.
[knip]
Edit: @Laguna, blijkbaar wordt er (of dit gaat nog komen?), i.c.m. de Connectbox, 30Mbit bandbreedte gereserveerd voor de Next. Dit gaat dan NIET ten koste van je internet-verbinding.
Dat van dat reserveren had ik al een vermoeden van, maar als dat zo zou zijn dan zou het in theorie niet mogelijk moeten zijn om je internetverbinding zodanig vol te gooien dat de Next niet meer goed werkt en dat is @jongetje wel gelukt.
Tevens klein verzoek om niet telkens te quoten EN te taggen dat zorgt namelijk voor dubbele notificaties.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is correct, staat zo ook omschreven op de ziggo site.RoaDHouse schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:37:
De next werkt met profielen maar is dit ook aan de orde met opnames, hier gooit hij namelijk alles in 1 map welk profiel je ook gebruikt.
https://www.ziggo.nl/klan...f0fa404d31b9ddf8094a9cead
Alle opnames zijn nog wel bereikbaar op elk profiel. Je kunt maximaal zes verschillende profielen aanmaken.
Voor mij is wel bekend wat de bandbreedte van de diverse DVB-C kanalen maximaal is, en de streams (behoudens het 4k kanaal), komen daar nooit boven.Laguna schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:37:
[...]
Bij mij is niet bekend wat de bitrate van diverse streams is en daardoor valt de bandbreedte ook niet te berekenen.
Dat van dat reserveren had ik al een vermoeden van, maar als dat zo zou zijn dan zou het in theorie niet mogelijk moeten zijn om je internetverbinding zodanig vol te gooien dat de Next niet meer goed werkt en dat is @jkoeners wel gelukt.
Tevens klein verzoek om niet telkens te quoten EN te taggen dat zorgt namelijk voor dubbele notificaties.
Het is niet duidelijk of die firmware al in de Connectbox aanwezig is, mogelijk moet deze nog komen waardoor de @jkoeners ervaring wel te verklaren is?
Offtopic; ik krijg geen notificatie bij een quote, enkel bij een tag, dit zal vast wel ergens in de instellingen zitten?
Edit: yep, de quote melding staat uit, vandaar dat ik dit niet in de gaten had
[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 14-05-2019 14:03 ]
Testing, one, two ...
Ik ervaar helemaal geen problemen met de Logitech AB in combinatie met Ziggo Mediabox Next. Wellicht hebben deze mensen het oranje logo?Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:28:
Ik kreeg dit als extra informatie van Logitech:
Graag stoppen met het insinueren dat er verschil zou zitten tussen een Next met een oranje logo en een wit logo, anders dan de kleur.king006 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:20:
[...]
Ik ervaar helemaal geen problemen met de Logitech AB in combinatie met Ziggo Mediabox Next. Wellicht hebben deze mensen het oranje logo?
Als het opnemen van programma's slechts het markeren van een entry in een database is (zie berichten hiervoor) dan moet het toch ook mogelijk zijn om een programma binnen de 7-dagen-terugkijktermijn alsnog voor opname te markeren?
Ik bedoel: gisteravond was er een programma over de productie van Heineken bier (!) en dat zou ik graag alsnog willen zien, echter: ik vrees dat dit er binnen de eerstkomende 7 dagen niet van komt.... Dan zou het toch mooi zijn als je ''postuum'' een opname kunt plannen? Ik snap dat dit dan wel binnen een beperkte periode zal moeten zijn. En als ''opnemen'' daarvoor geen geschikt woord is, noem het dan ''bewaren'' of zo.
Ik bedoel: gisteravond was er een programma over de productie van Heineken bier (!) en dat zou ik graag alsnog willen zien, echter: ik vrees dat dit er binnen de eerstkomende 7 dagen niet van komt.... Dan zou het toch mooi zijn als je ''postuum'' een opname kunt plannen? Ik snap dat dit dan wel binnen een beperkte periode zal moeten zijn. En als ''opnemen'' daarvoor geen geschikt woord is, noem het dan ''bewaren'' of zo.
Dat inderdaad. Standaard series geprogrammeerd, in het begin zag je dan ook de uitzendingen die van voor de Next waren. Waarom dan niet ff een vinkje zodat je die ook hebt
Haters everywhere but I don’t really care
Technisch wel, commercieel niet.rowicom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:39:
Als het opnemen van programma's slechts het markeren van een entry in een database is (zie berichten hiervoor) dan moet het toch ook mogelijk zijn om een programma binnen de 7-dagen-terugkijktermijn alsnog voor opname te markeren?
Dat doe ik graag, echter schijnen de meeste mensen met een oranje logo toch echt diverse problemen te hebben met de Logitech AB welk mensen met het witte logo niet hebben. Leg dat maar eens uit?Laguna schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Graag stoppen met het insinueren dat er verschil zou zitten tussen een Next met een oranje logo en een wit logo, anders dan de kleur.
Hoe kom je daarbij? Ik lees dat in dit topic niet terug.king006 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:15:
[...]
Dat doe ik graag, echter schijnen de meeste mensen met een oranje logo toch echt diverse problemen te hebben met de Logitech AB welk mensen met het witte logo niet hebben. Leg dat maar eens uit?
Wel op community ziggo.Laguna schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:30:
[...]
Hoe kom je daarbij? Ik lees dat in dit topic niet terug.
Inderdaad op de Ziggo community, maar ook van Logitech zelf.Laguna schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:30:
[...]
Hoe kom je daarbij? Ik lees dat in dit topic niet terug.
@scorpio Controleer eerst of je abonnement al geactiveerd is bij Ziggo (ff bellen).
Voordat je iets aan je netwerk configuratie wijzigt!
Gewoon volgens de aanwijzingen alles aansluiten, je eigen router op de Connectbox en dan zullen al je oude LAN instellingen ongewijzigd functioneren. Sluit de Next aan op de Connectbox, niet op je eigen Router.
Doe je dat niet, dan gaat je eigen Router alles opnieuw instellen en ben je al je instellingen kwijt.
(Geldt alleen als je een eigen router blijft gebruiken, wat wel zo handig is.).
Ik heb alvast een paar zaken die me niet zo bevallen;
- Door scrollen aan het eind van je programmagids naar het begin gaat niet, je moet helemaal terug.
- Bij veelvuldig zappen gaat het beeld op zwart en moet je de box opnieuw opstarten, had ik ook bij de Horizonbox.
- Geen datum vermeldt boven de programmagids, alleen tijd.
Voordat je iets aan je netwerk configuratie wijzigt!
Gewoon volgens de aanwijzingen alles aansluiten, je eigen router op de Connectbox en dan zullen al je oude LAN instellingen ongewijzigd functioneren. Sluit de Next aan op de Connectbox, niet op je eigen Router.
Doe je dat niet, dan gaat je eigen Router alles opnieuw instellen en ben je al je instellingen kwijt.
(Geldt alleen als je een eigen router blijft gebruiken, wat wel zo handig is.).
Ik heb alvast een paar zaken die me niet zo bevallen;
- Door scrollen aan het eind van je programmagids naar het begin gaat niet, je moet helemaal terug.
- Bij veelvuldig zappen gaat het beeld op zwart en moet je de box opnieuw opstarten, had ik ook bij de Horizonbox.
- Geen datum vermeldt boven de programmagids, alleen tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door PCan op 14-05-2019 17:03 ]
Knopje rechts aan de zijkant van je AB.PCan schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:57:
- Favorieten ingesteld, maar hij kiest daar niet voor als je inschakelt. Is niet duidelijk hoe je overschakelt naar je profiel.
@prijk :-) kwam ik net ook achter, die knop had ik over het hoofd gezien.
Ehmmm, ik zei juist dat ik geen last had van bandbreedte vermindering en ik suggereerde juist dat het modem dit misschien verzorgde. Misschien dus ook een reden dat ziggo een nieuw modem aanraadt bij de next.Laguna schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:37:
[...]
Bij mij is niet bekend wat de bitrate van diverse streams is en daardoor valt de bandbreedte ook niet te berekenen.
Dat van dat reserveren had ik al een vermoeden van, maar als dat zo zou zijn dan zou het in theorie niet mogelijk moeten zijn om je internetverbinding zodanig vol te gooien dat de Next niet meer goed werkt en dat is @jkoeners wel gelukt.
Probeer eens "miauw" of "woef woef"MrAlbino schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:36:
[...]
Iemand deze al gevonden?![]()
"Er zijn enkele zogenaamde easter eggs verstopt in deze functionaliteit.
Weet jij er één te vinden? Deel je ontdekking met andere klanten via de Community. "

@LagunaDe kleuren van het beeld worden niet goed weergegeven bij 4k?
Dit heeft niet met 4k te maken, maar momenteel lijkt de Next niet goed om te kunnen gaan met Deep Colour (bij LG heet dit Ultra HD Deep Colour). Om dit te verhelpen zal je deze functie moeten uitschakelen voor de HDMI poort waar de Next op aangesloten zit (totdat Ziggo dit probleem middels een firmware update mogelijk kan fixen). Indien je dit niet kan/wilt uitschakelen, dan is de workaround om bij beeld 1080p te kiezen.
Kan dit opgelost zijn? Heb Next sinds vandaag werkende en mijn LG met 4k en UHDC aan ziet er verdomd goed uit...
Dan nog om te voorkomen dat men hier massaal over de kleur gaat klagen, lijkt het me verstandig om officiële statements af te wachten. In plaats van af te gaan op reacties van enkele gebruikers op een forum waar het niveau betrekkelijk is.king006 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Inderdaad op de Ziggo community, maar ook van Logitech zelf.
@jkoeners excuus verkeerde getagd, inmiddels gecorrigeerd.
Als de lg aangeeft dat het signaal bt2020 is dan zijn de kleuren niet goed.Scheeringa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:21:
[...]
@Laguna
Kan dit opgelost zijn? Heb Next sinds vandaag werkende en mijn LG met 4k en UHDC aan ziet er verdomd goed uit...
Ik merk hier ook dat er iets niet klopt:meesje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:59:
[...]
@Laguna @Microkid Ik vind dit wel aannemelijk klinken. Kunnen we dit ook als bug aanmerken?
Op stand stereo krijg ik wel ruimtelijk geluid (alle speakers) uit mn 5.1 denon avrx1200. Die geeft dan "surround" aan.
Op stand Dolby krijg ik Stereo geluid uit mn denon maar geeft wel "Dolby digital + Dolby Surround" aan. Alleen links- en rechtsvoor doen het dan. Geen centre en ook geen achterspeakers.
Lijkt me wel degelijk een bug. Geluid heb ik aangesloten via optisch kabeltje van Next naar denon.
Samsung Q8F 55" 2018
In eerste instantie overheerste positiviteit dat ik snel mijn Ziggo Next box ontving op eigen verzoek
. Maar inmiddels ook wel vervelende bugs zoals;
1) Vaker vermeld het beeld is zwart maar menu’s zijn wel zichtbaar.
2) Opnames gemaakt (in de cloud) maar bij afspelen hapert het geluid, om de 10 sec wel en geen geluid. Krijg het niet gefixt. Vind het lastig het vertrouwen nu niet te hebben in “mijn opnames”. Hoop dat hier snelle oplossing voor komt.
3) Het CEC issue en vooral hoe “agressief” het is. Wellicht toch de CEC killer aanschaffen?
4) Soms vanzelf terug naar HDMI 4K resolutie terwijl ik 1080P overruled aangezet.
Benieuwd of deze issues al uit tests eerder naar voren zijn gekomen en worden firmware updates bij deze Next geheel automatisch op de achtergrond uitgevoerd?
2) Opnames gemaakt (in de cloud) maar bij afspelen hapert het geluid, om de 10 sec wel en geen geluid. Krijg het niet gefixt. Vind het lastig het vertrouwen nu niet te hebben in “mijn opnames”. Hoop dat hier snelle oplossing voor komt.
3) Het CEC issue en vooral hoe “agressief” het is. Wellicht toch de CEC killer aanschaffen?
4) Soms vanzelf terug naar HDMI 4K resolutie terwijl ik 1080P overruled aangezet.
Benieuwd of deze issues al uit tests eerder naar voren zijn gekomen en worden firmware updates bij deze Next geheel automatisch op de achtergrond uitgevoerd?
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.
Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
Dit bedrijf kan gewoon niks goed is opleveren wat stabiel draait, prijzen omhoog service naar beneden!
[ Voor 7% gewijzigd door Samplex op 14-05-2019 23:47 ]
Hoe controleer ik dit?jkoeners schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:43:
[...]
Als de lg aangeeft dat het signaal bt2020 is dan zijn de kleuren niet goed.
Tja dan begint het gezeur weer,ik neem nog alles met mijn humax op geen centje pijnSamplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Had gehoopt dat de Next het opnemen van programma's eindelijk is oplost, het is net zo drama als de Horizon box weer! Weer programma's niet opgenomen, uitroep tekens erbij.
Verwijderd
Hier neemt hij anders prima op 😃. Dus dat geld niet voor elke box(next) gelukkigSamplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Ik kan het zien door met de lg remote op het hdmi logo linksboven te klikken.
Beetje kort door de bocht omdat jij problemen hebt en bedrijf niets goed kan doen. Natuurlijk moet het gewoon werken en als je al langer problemen hebt is dat zwaar irritant en dat is zacht uitgedrukt maar mogelijk heb je er 1 gekregen die niet lekker werkt en na het vervangen waren de problemen opgelost.Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:
Bel Ziggo en geef je probleem aan en dat je nieuwe wilt en als het dan nog niet werkt een storingsmonteur wilt omdat de problemen blijven bestaan.Mogelijk dat het signaal niet correct binnenkomt of iets anders en meten is weten.
Next draait hier uitstekend en opnames gaan zonder problemen. Waar ik met de Horizon nog wel eens haperende live tv had is sinds de Next dat probleem ook verdwenen.
Ik mag er niet al teveel over zeggen, maar er is mij ter oren gekomen dat het CEC issue in een komende update wordt opgelost, althans dat je het uit/aan kan zetten. Puur om te voorkomen dat je nu een nutteloze aanschaf doet.WizzieJP schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:46:
In eerste instantie overheerste positiviteit dat ik snel mijn Ziggo Next box ontving op eigen verzoek. Maar inmiddels ook wel vervelende bugs zoals;
Dan stap je over naar KPN oid, aan deze reactie hebben we niks.Samplex schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:31:

Bij mij draait de Next namelijk super, nou moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet echt veel problemen met de Horizon Box heb gehad.
Verwijderd
het is in elk geval een fijn apparaat
de horizon deed het hier ook prima maar toch is dit net even beter allemaal 
ook dat ik op de slaapkamers nu gewoon opnames kan kijken via de chomecast ipv een extra kastje
ook dat ik op de slaapkamers nu gewoon opnames kan kijken via de chomecast ipv een extra kastje
Ohh kan dat? vanavond eens even uitproberen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:37:
Verwijderd
nog niet zelf geprobeerd maar de service man die maandag hier was .daar vroeg ik naar een exra box over wifi of dat in de toekomst komt . toen zij hij ik denk het niet maar je kan via chomecast je opnamen kijken en tv kijken .toen was ik wel blij verrast . ik kan op de zolder geen kabel leggen zonder breekwerk en daar heb ik niet zo veel zin intargaryanwolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
[...]
Ohh kan dat? vanavond eens even uitproberen.
Ik keek altijd al op de slaapkamer via Chromecast, alleen vond het irritant dat ik dan niks kon terug kijken.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:43:
[...]
nog niet zelf geprobeerd maar de service man die maandag hier was .daar vroeg ik naar een exra box over wifi of dat in de toekomst komt . toen zij hij ik denk het niet maar je kan via chomecast je opnamen kijken en tv kijken .toen was ik wel blij verrast . ik kan op de zolder geen kabel leggen zonder breekwerk en daar heb ik niet zo veel zin in
Verwijderd
Fijn dat nu werkt dantargaryanwolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:53:
[...]
Ik keek altijd al op de slaapkamer via Chromecast, alleen vond het irritant dat ik dan niks kon terug kijken.
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic