Acties:
  • +1 Henk 'm!
streamnl schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:36:
mijn (niet technische) schoonouders krijgen volgende week de Next. Zij hebben nu nog een UPC kastje.
Het wordt door een monteur van Ziggo geïnstalleerd.

Vraag...
Ga ik nu meer last krijgen van hun, door vele storingen? Of is het (voor de gewone gebruiker) een hele fijne update?
Der laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
De Next is “eindelijk” binnen. Aangesloten en hop CS1010. Activatie maar afwachten. Wel “mooi” klein kastje zo. En stil 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:02:
Juist, maar wel vreemd, ik ervaar geen van je genoemde problemen.

@Shaggie_NB @pietrucci
Dat is niet correct wat ik daar zei. In de stand "van je TV" wordt alles in 2160p getoond op mijn 4k TV. Het is mij alleen niet bekend welk device de upscaling doet, Next, TV of receiver.

[knip]
@Laguna, er is op dit moment nog niet werkelijk een touw aan vast te knopen gezien de diversiteit aan issues bij de diverse gebruikers.

Vwb het upscaling gedeelte, als je receiver op Pass Through staat ingesteld, dan laat deze het videosignaal iig met rust. Via de video informatie van je tv zou je mogelijk kunnen achterhalen welk apparaat de upscaling voor zijn/haar rekening neemt. Bij mij laat deze zien welke resolutie wordt aangeboden aan de tv.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 18:00
Vanmorgen de Next geïnstalleerd maar uiteraard de CS1010 melding.
Na het opnieuw ophalen van de zenders keurig volgens stappenplan nog niets.
Via de chat heeft men het abonnement in orde gemaakt en de handeling met het opnieuw opstarten met de 3 knopjes ingedrukt laten uitvoeren. Dat zou moeten werken maar helaas.

Nu sturen ze een monteur met een reserve Next in de bus :+
Kan het apparaat ook niet pingen op het ip adres als de foutmelding in beeld is, weet niet of dat normaal is? Schijnt te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 11-05-2019 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:52
streamnl schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:36:
mijn (niet technische) schoonouders krijgen volgende week de Next. Zij hebben nu nog een UPC kastje.
Het wordt door een monteur van Ziggo geïnstalleerd.

Vraag...
Ga ik nu meer last krijgen van hun, door vele storingen? Of is het (voor de gewone gebruiker) een hele fijne update?
Ik denk dat ze het fijn gaan vinden, en zeker niet meer storingen zullen ervaren bij normaal gebruik.
Ten slotte, werkt het meeste gewoon goed. En dan 10x soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35
Mijn afstandsbediening reageert niet meer op de Next, het koppelen werkt ook niet ( 10 seconden tv knop en de 0 in drukken waarbij het ledje op de Next overigens wel 1 keer knippert). De afstandsbediening werkt nog wel voor het volume regelen via mijn tv.

Hoe zet ik de Next terug naar de fabrieksinstellingen zonder werkende afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Janus Bier schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:24:
Hoe zet ik de Next terug naar de fabrieksinstellingen zonder werkende afstandsbediening?
Lees de Topic Start ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ja een firmware reset, is dat hetzelfde dan?

Dat heb ik ook geprobeerd maar ik doe het waarschijnlijk fout.

Ik doe de stroom schakelaar uit, druk op de 3 knoppen vooraan en zet dan tegelijkertijd de stroom schakelaar weer aan, maar hij doet er dan alleen wat langer over met opstarten en ik zit weer op de zender die ik het laatst aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Janus Bier schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:27:
Ja een firmware reset, is dat hetzelfde dan?

Dat heb ik ook geprobeerd maar ik doe het waarschijnlijk fout.

Ik doe de stroom schakelaar uit, druk op de 3 knoppen vooraan en zet dan tegelijkertijd de stroom schakelaar weer aan, maar hij doet er dan alleen wat langer over met opstarten en ik zit weer op de zender die ik het laatst aan had.
Dan doe je het niet goed. Bij een firmware reset moet een pijltje naar beneden in beeld komen, dat betekend dat de Next de firmware aan het downloaden is. Daarna moet je het hele activatieproces weer opnieuw door. Als je dat allemaal niet ziet, gaat er iets mis. Je houdt de knoppen toch wel ingedrukt?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 15:48
Sinds een week in het bezit van de Mediabox Next.

Eerste paar dagen heeft alles super gewerkt.
Setup is als volgt->
Mediabox Next -> Denon X2500H -> LG Oled65c8.
Ik mag zweren dat wanneer ik via de ziggo Next tv keek dat de TV eerste dagen HDR meldde. Gisteren was het beeld zwart en had ik enkel menu en geluid zoals hier in dit topic eerder door anderen ervaren is. Alleen een powercycle gaf weer beeld. Sindsdien geen HDR melding meer op mijn tv, maakt niet uit of ik de Next op 4K of van je TV resolutie zet. Ik heb ook geen deep color settings oid veranderd op de AVR.

Geen idee waarom maar dat HDR foefje beviel me wel qua beeld, heb nu echt het idee dat de kleuren en scherpte minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Dan doe je het niet goed. Bij een firmware reset moet een pijltje naar beneden in beeld komen, dat betekend dat de Next de firmware aan het downloaden is. Daarna moet je het hele activatieproces weer opnieuw door. Als je dat allemaal niet ziet, gaat er iets mis. Je houdt de knoppen toch wel ingedrukt?
Ik drukte blijkbaar niet alles goed in, vind het nog best lastig met 1 hand die drie knoppen in gedrukt te houden haha.

Ik zie nu de pijl, hopelijk dat dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Wellicht handig om het ‘pijltje naar beneden’ op te nemen in de OP?

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 11-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
meesje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:36:
[...]
Wellicht handig om het ‘pijltje naar beneden’ op te nemen in de OP?
Fixored :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Janus Bier schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Ik zie nu de pijl, hopelijk dat dit het oplost.
Helaas, ik kom nu niet verder bij de installatie want ik kan mijn afstandsbediening niet koppelen...

Ik doe nog maar de batterijen een uur eruit zoals geadviseerd op de site en anders ga ik maar bellen met de klantenservice.

Wel geniaal! Ik kon alsnog door met de installatie omdat ik de AB functie op de Ziggo Go app gebruikte. :P

En het is opgelost! Ik kon nu wel de AB koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Janus Bier op 11-05-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb de Next ontvangen met een zilver/wit logo, maar begrijp nog steeds niet echt het verschil met de versie met oranje logo. Iemand? Of is er geen verschil? Kan natuurlijk ook

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
martinvdm schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:00:
Ik heb de Next ontvangen met een zilver/wit logo, maar begrijp nog steeds niet echt het verschil met de versie met oranje logo. Iemand? Of is er geen verschil? Kan natuurlijk ook
Heb je dit topic doorgelezen? Dan had je gezien dat er geen verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:03:
[...]

Heb je dit topic doorgelezen? Dan had je gezien dat er geen verschil is.
Ja dat heb ik maar kwam wisselende verhalen tegen. Thanks iig

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 19:08
Ergo, het is maar een opklik plaatje en kan van diverse logo's voorzien worden:

Virgin Media (met alleen daar de extra verkrijgbare, optionele HDD)
Telenet

Zelfde boxje, ander logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Rinaldootje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:43:
Ergo, het is maar een opklik plaatje en kan van diverse logo's voorzien worden:

Virgin Media (met alleen daar de extra verkrijgbare, optionele HDD)
Telenet

Zelfde boxje, ander logo
Bij Telenet opnemen tot 200 uur ipv 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Bij mij is de Ziggo go app na de Next "update" van slag. Bij TV&Replay zie ik alleen nog maar de Ziggo sport zenders. Alle andere zijn verdwenen. Voorheen kon ik dat dan corrigeren met "mijn zenders" maar die optie kan ik niet meer vinden bij instellingen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
JvdW schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:26:
Vanmorgen de Next geïnstalleerd maar uiteraard de CS1010 melding.
Na het opnieuw ophalen van de zenders keurig volgens stappenplan nog niets.
Via de chat heeft men het abonnement in orde gemaakt en de handeling met het opnieuw opstarten met de 3 knopjes ingedrukt laten uitvoeren. Dat zou moeten werken maar helaas.

Nu sturen ze een monteur met een reserve Next in de bus :+
Kan het apparaat ook niet pingen op het ip adres als de foutmelding in beeld is, weet niet of dat normaal is? Schijnt te horen.
Even mijzelf quoten :)

Nadat de beste man in de chat een monteur had geregeld omdat het niet goed zou zijn uiteraard later nog eens geprobeerd. Nu ging de installatie wel verder, Next opgestart en de apps deden het.
Alleen geen live tv en replay, dus nog niet geactiveerd.

Wederom de chat geopend, na de uitleg vroeg ie om het serienummer.
Toen kwam naar voren dat er een partij klanten (lees Next kastjes) zijn die in de 'storingcategorie' vallen en de klanten/Next kastjes die dat niet doen.

Hij heeft handmatig de activering gedaan en tijdens de chat was er ineens beeld _/-\o_
Eindelijk up and running :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe sluiten jullie een sonos playbar aan? Via de tv of direct op de mediabox next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:27

DON PAPA

Tweaker-fan

Sbakker1982 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:17:
Hoe sluiten jullie een sonos playbar aan? Via de tv of direct op de mediabox next?
Ik heb hem via een optische audiokabel aan de TV

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 11-05-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 07:21
Hier ook de TV. Mijn idee is dat ik dan minder geluidsvertraging heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Sbakker1982 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:17:
Via TV. Iets vertraging maar dat gecorrigeerd met audio sync op de TV.

Verder sinds vandaag de Next operationeel. Eerste indruk positief. Alles werkt lekker vlot en de afstandsbediening vind ik ook heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:54:
[...]

Ik heb hem via een optische audiokabel aan de TV
Jeps hier ook optisch in tv, lijkt net wat beter te functioneren (audio delay) dan via ARC over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Net de Next box geïnstalleerd, de tv en de receiver automatisch herkend, alles werkt top, kan niet anders zeggen als helemaal super!

Wat me wel zo snel op viel is dat de microfoon speech functie niet te gebruiken is in de zoekfunctie van Netflix, dat is wel jammer op zich, dat het niet bruikbaar is als tekst input, waar je nu wel het keyboard op de afstandsbediening mist.

[ Voor 47% gewijzigd door martinvdm op 12-05-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
martinvdm schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:43:
Net de Next box geïnstalleerd, de tv en de receiver automatisch herkend, alles werkt top, kan niet anders zeggen als helemaal super!

Wat me wel zo snel op viel is dat de microfoon speech functie niet te gebruiken is in de zoekfunctie van Netflix, dat is wel jammer op zich, dat het niet bruikbaar is als tekst input, waar je nu wel het keyboard op de afstandsbediening mist.
Dat is inderdaad jammer. Hopelijk komt het nog dmv een update.
Klopt het verder dat de Next geen NPO Gemist, RTL Gemist en Kijk apps heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Hopelijk komt het nog dmv een update.
Klopt het verder dat de Next geen NPO Gemist, RTL Gemist en Kijk apps heeft?
Rtl gemist zit zo goed als in videoland. Met die andere apps zouden ze hun eigen replay platform beconcurreren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inmiddels wat issues met geplande opnames, en het afspelen daarvan. Vrijdag 1x een zwart scherm bij afspelen (zonder geluid), vandaag bij 2 afgehandelde opnamen eveneens zwarte schermen en geen geluid. Nu willen die opnames van vandaag ook niet via replay tevoorschijn komen, dus mogelijk zijn er ook issues met ZiggoGo, maar dan nog. Andere geplande opnames rondom die 2 mislukte zijn wel goed afgerond. Het opname/replay systeem lijkt iig nog niet bullitproof te zijn.

Gelukkig draait er een opname backup die wel feilloos zijn werk doet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Jammer dat er geen Fox Sports Go app is voor de Next. Iemand toevallig een idee of die nog zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-10 18:43
JBS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:36:
Jammer dat er geen Fox Sports Go app is voor de Next. Iemand toevallig een idee of die nog zal komen?
Ik denk niet dat dat komt :( je kan immers FOX 1 tot en met 6 via de TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:36:
Ik denk dat bv een Amazon Prime app meer toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@king006 Ik zie dat je geen Fox Sports Go abonnement meer kunt afsluiten los van je TV aanbieder, dan zie ik Ziggo inderdaad geen moeite steken in het toevoegen van de app aan de Next.
@meesje Ja, zo ken ik nog wel een paar vergelijkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
hardware-lover schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Bij de hoogste energiestand (snel starten), gebeurt het wel eens dat er geen geluid komt uit de receiver (maar wel beeld op TV), soms moet ik de Next dan tot 2 keer toe uit- en weer aanzetten om dit goed te krijgen. Daarbij wordt de TV en receiver ook steeds uit- en weer aangezet.

Nu ben ik aan het testen met de middelste stand, dat gaat tot nu toe wel goed (hoewel amper getest).
...
Toevallig ook een Denon?
Hier staat ie op Eco maar ook dat helpt niet.

Verder draait de Next inmiddels lekker vlot, kom van een Humax de Horizon overgeslagen.
Echter 1 groot probleem :(
Elke keer, ook tijdens herstart is er wel beeld maar geen geluid.
Ga ik in het menu en wissel ik van dolby naar stereo of andersom doet ie het ineens wel.

Dit valt niet goed thuis....
De Next is aangesloten op een Denon AVR-2310.
De Humax had geen problemen.... :|

[ Voor 48% gewijzigd door JvdW op 12-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
JvdW schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:59:
Hier draait de Next inmiddels ook. Alles is lekker vlot.
Ga ik in het menu en wissel ik van dolby naar stereo of andersom doet ie het ineens wel.

Vreemd.... ik heb bijna dezelfde setup ( Denon 2400h ) en ik heb geen enkel probleem. Als je wil dat ik wat settings voor je check, laat het dan maar ff weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@JBS,

Dat is inderdaad al een tijdje niet meer mogelijk :( dat was verdomd handig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

king006 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:07:
@JBS,

Dat is inderdaad al een tijdje niet meer mogelijk :( dat was verdomd handig ;)
Ik vroeg het overigens met name om zo de Fox Sports Go app van mijn TV niet meer te hoeven gebruiken in verband met het niet werken van de Ziggo afstandsbediening voor de TV apps: JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:52:
@king006 Ik zie dat je geen Fox Sports Go abonnement meer kunt afsluiten los van je TV aanbieder, dan zie ik Ziggo inderdaad geen moeite steken in het toevoegen van de app aan de Next.
@meesje Ja, zo ken ik nog wel een paar vergelijkingen ;)
Voor Amazon Prime hoef ik niet eerst een abonnement bij Ziggo af te sluiten (dan pas krijg je toegang to Go). Ligt dus op dezelfde lijn als Netflix, Videoland, etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ppeterr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:31:
Ik krijg alleen een beetje synch problemen als ik dolby als uitvoer aanzet,
dat kan ik waarschijnlijk wel oplossen met wat timings, maar voor nu dus even 5.1 uit staan.
Bij mijn horizon box heb ik dat ook al, zodra Dolby aan gaat heb je dat doet gezeur. Soms helpt het om even te zappen en weer terug, soms is het niet goed te krijgen. Met timings ga je dat niet oplossen en sowieso zou het gewoon moeten werken want alles is op dezelfde manier via de TV aangesloten. Dus inderdaad ook maar gewoon op stereo.

Ben dus bang dat het gewoon een probleem van Ziggo zelf is als dit bij de Next ook al speelt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ppeterr @Gonadan Het sync probleem is me ook wel eens opgevallen. Bij Horizon/XL had ik daar zelf geen last van. Als ik nog eens ervaar, dan zal ik dolby-audio uitzetten en kijken welk effect dat heeft. Ik zou dat wel jammer vinden, want (ook al is Next alleen op mijn tv aangesloten verder geen extra apparatuur) met dolby audio uit, klinkt het geluid veel zachter, minder vol en lijkt het alsof het van heel ver weg moet komen. Hopelijk gaan ze dat ik een komende release fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat klinkt dan alsof dolby uit gewoon het linker en rechter kanaal van dolby uit zendt in plaats van een echt stereo signaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Inmiddels heb ik ook met de eerste bug :? waar hier meer melding over gemaakt is, te weten zwart beeld maar wel menu’s zichtbaar. Na een power off/on weer beeld maar ook beeld output weer op 4K i.p.v. de door mij ingestelde 1080P i.v.m. de betere kleuren weergave.

Weet iemand of dit een known issue bij Ziggo is?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:21:
Dat klinkt dan alsof dolby uit gewoon het linker en rechter kanaal van dolby uit zendt in plaats van een echt stereo signaal.
@Laguna @Microkid Ik vind dit wel aannemelijk klinken. Kunnen we dit ook als bug aanmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvdW schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:59:
[...]
Toevallig ook een Denon?
Hier staat ie op Eco maar ook dat helpt niet.

Verder draait de Next inmiddels lekker vlot, kom van een Humax de Horizon overgeslagen.

@JvdW, Marantz, sooooo ;)

Maar idd, de ECO stand is niet de oplossing. Met een Samsung C7140 decoder ging het opstarten eigenlijk altijd wel goed (mits Deep Color = uit). Decoder zette TV aan, TV zette receiver aan, daarna goed beeld en geluid.

Echt een pijl valt er op dat opstarten niet te trekken met de Next. Vanmiddag was het nodig om 3 keer het apparaat uit en weer aan te zetten. Voor mij maakt dit niet zo heel veel uit, maar er zijn "gebruikers" die dan niet goed weten wat te doen in zo'n geval ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Wellicht is het al genoemd, maar mijn vriendin zat vandaag voor het eerst netflix te kijken (box twee dagen in huis) en deze stottert / hapert. videoland en of tv heeft dit niet.. dat is wel beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Vegetto schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:41:
Wellicht is het al genoemd, maar mijn vriendin zat vandaag voor het eerst netflix te kijken (box twee dagen in huis) en deze stottert / hapert. videoland en of tv heeft dit niet.. dat is wel beetje jammer..
Hier al dagen Netflix in gebruik, nog geen hapering gezien :)
Heb je de next bekabeld aangesloten?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Martinusz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:44:
[...]

Hier al dagen Netflix in gebruik, nog geen hapering gezien :)
yes volledig bekabeld via utp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:05
Vegetto schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:51:
[...]

yes volledig bekabeld via utp.
Hier hapert het ook,,, niet bij alle netflix films,,, heeft te maken met de 60/50hz bug van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
RoaDHouse schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Hier hapert het ook,,, niet bij alle netflix films,,, heeft te maken met de 60/50hz bug van ziggo.
is dit bekend bij ze? en kan / komt hier een patch voor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:05
Vegetto schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:21:
[...]

is dit bekend bij ze? en kan / komt hier een patch voor oid?
Ja dat is bekend,,, of ze er wat aan gaan doen is een tweede :) hetzelfde probleem heb je ook met de Chromecast maar die kan je naar 60 of 50 hz zetten waardoor je geen haperingen meer hebt.

Dit is de reden waarom ik niet de Netflix-app van de next gebruik maar de interne app van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
hardware-lover schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:20:
[...]

@Laguna, er is op dit moment nog niet werkelijk een touw aan vast te knopen gezien de diversiteit aan issues bij de diverse gebruikers.

Vwb het upscaling gedeelte, als je receiver op Pass Through staat ingesteld, dan laat deze het videosignaal iig met rust. Via de video informatie van je tv zou je mogelijk kunnen achterhalen welk apparaat de upscaling voor zijn/haar rekening neemt. Bij mij laat deze zien welke resolutie wordt aangeboden aan de tv.
Die staat inderdaad op passthrough. De aangeboden resolutie op m'n TV is 2160p, dus vermoedelijk verzorgt de Next de upscaling.
meesje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:06:
@Laguna De kijklijst kun je inderdaad opschonen met de context knop. Nog even verder verdiept in de kijklijst functionaliteit. De Next box toont in de kijklijst scherm dat je programma’s, films en series kunt toevoegen aan de kijklijst.

Via M&S kun je op twee manieren de film/serie toevoegen aan de kijklijst:
(1) via het context menu (als je ‘op’ de film/serie staat)
(2) de film/serie aanklikken en dan de optie ‘voeg toe aan je kijklijst’

Maar..... beide opties werken niet. Optie 1 resulteert in dat de film/serie niet wordt toegevoegd aan de kijklijst. Optie 2 resulteert bij mij in een box die hangt op het scherm met filminformatie (op de achtergrond hoor je wel geluid van de reguliere tv uitzending). Het enige dat ik daarna nog kan doen, is de box via de ab uit en weer aan te zetten.

Voor programma’s (uitzendingen) kun je de context knop gebruiken om een uitzending toe te voegen aan de kijklijst. Echter.... ook hier het resultaat dat de uitzending niet in de kijklijst verschijnt.

Kunnen andere Next gebruikers bovenstaande ook eens testen? Is het een bug? Of ligt het aan mijn Next box?

Als ik via de Go app een film toevoeg aan de kijklijst, verschijnt deze wel in de kijklijst van de Next box. Maar.... via zowel (1) het contextmenu als (2) op het filminformatiescherm (optie ‘verwijder van je kijklijst’). Bij de tweede optie blijft de box hangen op het filminfoscherm en is de enige optie het uit/aan doen van de box.

Of ik heb een niet goed werkende box, of ik doe iets fout, of de software is nog erg buggy. Ik ben benieuwd naar jullie testresultaten.
Even getest maar via beide opties werkt het toevoegen aan de kijklijst op de Next hier wel. Echter als ik in de kijklijst kijk via de Ziggo GO app dan is ie leeg :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
hardware-lover schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:50:
Inmiddels wat issues met geplande opnames, en het afspelen daarvan. Vrijdag 1x een zwart scherm bij afspelen (zonder geluid), vandaag bij 2 afgehandelde opnamen eveneens zwarte schermen en geen geluid. Nu willen die opnames van vandaag ook niet via replay tevoorschijn komen, dus mogelijk zijn er ook issues met ZiggoGo, maar dan nog. Andere geplande opnames rondom die 2 mislukte zijn wel goed afgerond. Het opname/replay systeem lijkt iig nog niet bullitproof te zijn.
Wij hadden gisteren ook twee opnames die het niet goed deden. De ene sloeg na 5 minuten vast en de andere op de helft...
Dat vind ik toch wel een risico.. Want een van die series is op de belg en die hebben geen replay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Hmm ik dacht dat dat "opnemen" niet echt opnames waren, maar meer een vinkje in de database van deze next box wilt dit programma terugzien, waardoor deze beschikbaar blijft.
Maar het zijn dus wel echt opnames per box in de cloud?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laguna Thanks voor testen. Vreemd dat jij andere testresultaten hebt. Ik zal deze week de Next box even van de stroom halen (met de schakelaar achterop) en kijken of dat effect heeft. En nog een keer uit- en inloggen op de Ziggo Go app. Het is geen ramp als dit (nog) niet goed werkt, maar net als bij Netflix vind ik het wel fijn om een kijklijst bij te houden. Ook M&S heeft (voor mij) best wel leuk aanbod.
Wordt vervolgd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw kijkt graag programma's terug via Replay (dus niet opnemen) en loopt er tegen aan dat de uitzending te vroeg begint. Dan krijgt ze nog 5 minuten van het vorige programma mee, wat dan ook nog eens niet doorgespoeld kan worden ivm reclames. Bekend bij iemand en is er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:10:
Mijn vrouw kijkt graag programma's terug via Replay (dus niet opnemen) en loopt er tegen aan dat de uitzending te vroeg begint. Dan krijgt ze nog 5 minuten van het vorige programma mee, wat dan ook nog eens niet doorgespoeld kan worden ivm reclames. Bekend bij iemand en is er een fix voor?
Commerciële zenders kan je niet doorspoelen. Oplossing is dingen opnemen, dan kan je namelijk wél doorspoelen.

Staat ook in de TS overigens

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Commerciële zenders kan je niet doorspoelen. Oplossing is dingen opnemen, dan kan je namelijk wél doorspoelen.

Staat ook in de TS overigens
De TS beantwoord mijn vraag niet. Die bevestigt wat ik al weet. Mijn vraag is hoe het kan dat Replay steenvast te vroeg begint en of daar wat aan te doen is.

Bij opnemen moet je vooraf bedenken wat je wil terugzien op een later tijdstip. Replay is ideaal als je de dag erna hoort dat een bepaald programma de moeite waard was en je wil terugkijken. We nemen al op waarvan we vooraf weten dat we het terug gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:17:
[...]

De TS beantwoord mijn vraag niet. Die bevestigt wat ik al weet. Mijn vraag is hoe het kan dat Replay steenvast te vroeg begint en of daar wat aan te doen is.

Bij opnemen moet je vooraf bedenken wat je wil terugzien op een later tijdstip. Replay is ideaal als je de dag erna hoort dat een bepaald programma de moeite waard was en je wil terugkijken. We nemen al op waarvan we vooraf weten dat we het terug gaan kijken.
Nee, daar is niets aan te doen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:18:
[...]

Nee, daar is niets aan te doen.
@Euler212 Dit was ook al zo destijds met Horizon/XL. Laten we iig blij zijn dat voor incidentele gevallen überhaupt de mogelijkheid bestaat om (via Replay TV) nog iets terug te kijken. Dan maar het stukje ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik kreeg net te horen van een medewerker dat de Next in juni aan nieuwe klanten word uitgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 21:23
Toch wel jammer dat er steeds meer bugs van de Next boven water komen. En met name zaken waar wij Tweakers wel raad mee weten (opstarten zonder beeld of geluid en dan een powercycle moeten doen), maar waar de minder technisch onderlegde huisgenoten wel van balen en meteen met de handen in het haar zitten. Op die manier is het nog geen echte 'familybox', toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 20:18
rowicom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:51:
Toch wel jammer dat er steeds meer bugs van de Next boven water komen. En met name zaken waar wij Tweakers wel raad mee weten (opstarten zonder beeld of geluid en dan een powercycle moeten doen), maar waar de minder technisch onderlegde huisgenoten wel van balen en meteen met de handen in het haar zitten. Op die manier is het nog geen echte 'familybox', toch?
Daarom wordt het ook nu op deze manier uitgerold en niet meteen bij iedereen. Nieuwe producten hebben nou eenmaal te maken met dit soort problemen. Het probleem van zonder geluid/beeld komt volgens mij vooral door verschillende receivers/TVs en de interpretatie van het HDMI protocol tussen al deze apparaten.
In de test fase is dit in te kleine getallen uitgerold waardoor je onmogelijk alle combinaties van apparaten kan testen. Ze zullen het gerust wel oplossen en ja, dan zal het voor een aantal mensen even onhandig zijn, maar ik geloof dat dit een stuk makkelijker zal gaan dan bij de oude media box doordat er nu op een opensource systeem gebouwd is en niet met proprietary systemen gewerkt wordt. We moeten wel realistisch blijven wat er verwacht kan worden met een dergelijke release.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de monteur is geweest . de NEXT draait hier . AB was kapot ander gepakt en draait .
heel blij mee ziet er super snel uit

maar de las op de kabel was niet goed . kabels in de muur naar AOP slecht aangesloten die gene die hier voor was ten tijde van het opleveren heeft echt bagger werk afgeleverd. alles is vervangen .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
Ik heb hier een Docker container van gemaakt. Heb jij dit verder in ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld het aan-/uitzetten van de box? Niet dat ik er verstand van heb, maar als jij helemaal niet bezig bent ga ik in ieder geval een poging wagen :+

Container kan gestart worden via
code:
1
docker run -d --name nextremote -e USERNAME=<ziggo_username> -e PASSWORD=<ziggo_password> -p 49160:8080 lolgast/nextremote

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 13-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• king006
Ter informatie voor de mensen met een Logitech AB :) ze hebben een nieuw profiel gemaakt:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

Daarmee werkt ook de 'Channel Previous'. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met Harmony het Context Menu te openen of stembediening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
king006 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:36:
Ter informatie voor de mensen met een Logitech AB :) ze hebben een nieuw profiel gemaakt:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

Daarmee werkt ook de 'Channel Previous'. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met Harmony het Context Menu te openen of stembediening gebruiken.
Is er een manier om makkelijk te switchen naar het nieuwe profiel?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:44:
Is dat tegenwoordig nog relevant?
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:07:
Hmm ik dacht dat dat "opnemen" niet echt opnames waren, maar meer een vinkje in de database van deze next box wilt dit programma terugzien, waardoor deze beschikbaar blijft.
Maar het zijn dus wel echt opnames per box in de cloud?
Dat zou wel een rare keuze zijn. Mijn idee is dat het qua opslag echt wel gedeeld kan worden, maar dat men de beschikbaarheid inderdaad met een vinkje regelt. Op die manier kan je de boel wel beperken maar kost het je niet te veel. Als het echt opnames per klant zijn dan bouw je toch veel te veel risico in? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Is dat tegenwoordig nog relevant?
Waarom is dat niet relevant? Bij je analyse van het probleem sluit je in ieder geval een eventuele brakke wifi verbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 14:22
Inmiddels de Next ook al 2 dagen in huis, tot nu toe weinig aan te merken.
Wat wel opvalt is dat de Next bij het aanzetten altijd even gaat zeuren dat hij geen internetverbinding heeft, na een paar seconden erna is hij weer online. Is verbonden via UTP kabel.

Nu heb ik de Next al van Eco naar Normaal gezet, maar dit heeft het probleem ook niet verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door targaryanwolf op 13-05-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
harm12nl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Is er een manier om makkelijk te switchen naar het nieuwe profiel?
Je dient dan genoemde box toe te voegen en de oude Arris te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41

Pierre

Van nature lui!

targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:15:
Inmiddels de Next ook al 2 dagen in huis, tot nu toe weinig aan te merken.
Wat wel opvalt is dat de Next bij het aanzetten altijd even gaat zeuren dat hij geen internetverbinding heeft, na een paar seconden erna is hij weer online. Is verbonden via UTP kabel.

Nu heb ik de Next al van Eco naar Normaal gezet, maar dit heeft het probleem ook niet verholpen.
Had ik ook, misschien een keer aangeven in het instellingen menu dat je UTP gebruikt, toen ook gedaan en daarna kwam die melding niet meer terug.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Pierre schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Had ik ook, misschien een keer aangeven in het instellingen menu dat je UTP gebruikt, toen ook gedaan en daarna kwam die melding niet meer terug.
Dat had ik geloof ik al gedaan, zal vanavond eens kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
lolgast schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb hier een Docker container van gemaakt. Heb jij dit verder in ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld het aan-/uitzetten van de box? Niet dat ik er verstand van heb, maar als jij helemaal niet bezig bent ga ik in ieder geval een poging wagen :+

Container kan gestart worden via
code:
1
docker run -d --name nextremote -e USERNAME=<ziggo_username> -e PASSWORD=<ziggo_password> -p 49160:8080 lolgast/nextremote
Vraagje Lolgast,...is de Next ook te bedienen of te integreren in Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind de stembediening helemaal super, een serie opzoeken of even een programma selecteren om op te nemen is nu binnen seconden gebeurd. Ideaal. Beetje jammer dat dat niet kan met de Logitech Harmony, eigenlijk wil ik die stembediening al niet meer missen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:12:
Ik vind de stembediening helemaal super, een serie opzoeken of even een programma selecteren om op te nemen is nu binnen seconden gebeurd. Ideaal. Beetje jammer dat dat niet kan met de Logitech Harmony, eigenlijk wil ik die stembediening al niet meer missen.
Zou hem ook niet meer willen missen, afgelopen zaterdag kwam mijn (schoon)opa langs van 88, die moest ook gelijk een Next hebben met spraakbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:12:
Nu nog de verdere integratie met de apps, zoals Netflix, YouTube en Videoland. Staat in de planning heb ik begrepen. Dan is het helemaal af. Hoef ik voor Youtube (voor de kleine man) niet meer de Apple TV op te starten (zoeken gaat dan via spraak).

Zul je straks nog zien dat ze integratie bieden met Google Assistant. Dan hoef je niet meer de knop van de ab in te drukken. Of je dat wilt (privacy) is natuurlijk nog de vraag.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 13-05-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king006 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Je dient dan genoemde box toe te voegen en de oude Arris te verwijderen.
In de Ziggo Go app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Nee dit betreft de Harmony afstandsbediening.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Nu nog de verdere integratie met de apps, zoals Netflix, YouTube en Videoland. Staat in de planning heb ik begrepen. Dan is het helemaal af. Hoef ik voor Youtube (voor de kleine man) niet meer de Apple TV op te starten (zoeken gaat dan via spraak).

Zul je straks nog zien dat ze integratie bieden met Google Assistant. Dan hoef je niet meer de knop van de ab in te drukken. Of je dat wilt (privacy) is natuurlijk nog de vraag.
Precies, met Netflix en andere apps is het helemaal af. Netflix opstarten lukt nog, alles daarna niet. Komt vast ook nog wel. :)

De Next zet automatisch mijn TV aan, wist niet eens dat dat kon (deed de Horizonbox iig niet), maar mijn soundbar moet ik nog wel zelf aanzetten. Moet nog uitzoeken of dat niet ook op de afstandsbediening van de Next kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Precies, met Netflix en andere apps is het helemaal af. Netflix opstarten lukt nog, alles daarna niet. Komt vast ook nog wel. :)

De Next zet automatisch mijn TV aan, wist niet eens dat dat kon (deed de Horizonbox iig niet), maar mijn soundbar moet ik nog wel zelf aanzetten. Moet nog uitzoeken of dat niet ook op de afstandsbediening van de Next kan.
Bij mij is de soundbar via de TV gelinkt, dus als de TV aan gaat gaat de soundbar ook aan.
Nu is mijn TV en Soundbar wel van hetzelfde merk. Maar via de Next kun je ook een Audioapparaat koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
We hebben het over de Logitech AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Bij mij is de soundbar via de TV gelinkt, dus als de TV aan gaat gaat de soundbar ook aan.
Nu is mijn TV en Soundbar wel van hetzelfde merk. Maar via de Next kun je ook een Audioapparaat koppelen.
Heb je de soundbar dan via HDMI aan je TV zitten ofzo? Volgens mij zitten TV en soundbar bij mij via een optische kabel aan elkaar, soundbar gaat niet automagisch aan met de TV. Misschien als ik het geluid direct van Next naar soundbar stuur. Vanavond maar eens mee klooien. En anders idd ab aan soundbar koppelen, ik zag al dit stappenplan zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Heb je de soundbar dan via HDMI aan je TV zitten ofzo? Volgens mij zitten TV en soundbar bij mij via een optische kabel aan elkaar, soundbar gaat niet automagisch aan met de TV. Misschien als ik het geluid direct van Next naar soundbar stuur. Vanavond maar eens mee klooien. En anders idd ab aan soundbar koppelen, ik zag al dit stappenplan zojuist.
ik heb dat hier ook. automaat aan en uit :) werkt hier goed. soundbar krijgt het signaal krijgt van de NEXT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Jep, Next gaat met HDMI naar de TV en vanaf de TV met HDMI zit de Soundbar aangesloten. Connected via Anynet+ is van Samsung. Misschien eens even in het menu van je TV spelen? Want ik kan ook met de AB van de Next het volume harder en zachter zetten.
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:32:
[...]

ik heb dat hier ook. automaat aan en uit :) werkt hier goed. soundbar krijgt het signaal krijgt van de NEXT.
Dat is ook een optie, rechtstreeks op de Next prikken.

[ Voor 15% gewijzigd door targaryanwolf op 13-05-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Jep, Next gaat met HDMI naar de TV en vanaf de TV met HDMI zit de Soundbar aangesloten. Connected via Anynet+ is van Samsung. Misschien eens even in het menu van je TV spelen? Want ik kan ook met de AB van de Next het volume harder en zachter zetten.

[...]

Dat is ook een optie, rechtstreeks op de Next prikken.
via de optic kabel had ik bij de horizon ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
RoaDHouse schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:32:
[...]

Ja dat is bekend,,, of ze er wat aan gaan doen is een tweede :) hetzelfde probleem heb je ook met de Chromecast maar die kan je naar 60 of 50 hz zetten waardoor je geen haperingen meer hebt.

Dit is de reden waarom ik niet de Netflix-app van de next gebruik maar de interne app van de tv.
mag toch aannemen dat ALS ze het kunnen fixen dmv patch ze dat wel doen, is best wel heeeel irritant namenlijk dat stotteren.. naja dan maar tv app het is niet anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!
king006 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:27:
[...]

We hebben het over de Logitech AB.
Check, is imiddels helder. Ik zat toevallig in de Ziggo Go app, en die gaf aan dat de profielen vol waren waardoor e.a. niet toegevoegd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Ik heb zelf geen soundbar, maar ben wel blij dat nu met 1 druk op de knop zowel de tv als de Next aan/uit gaan. De tv springt automatisch naar het juiste hdmi kanaal. Met Horizon/XL ging dit inderdaad niet. Toen moest ik altijd handmatig wisselen van hdmi kanaal. Als ik dat te snel wilde doen, gaf mijn tv (Sony) aan dat ik even geduld moest hebben. Nu met het automatisch switchen, is dit probleem ook weer opgelost. ;)
Het enige is dat als ik nu wissel van Next naar Apple TV. Dan gaat de tv uit bij uitzetten Next en weer aan bij aanzetten Apple TV (overigens ook weer uit bij uitzetten Apple TV). Dus als ik wissel is het een beetje overbodig dat de tv uit/aan gaat. Maar qua aantal handelingen vind ik dit wel best. Ik ben er iig happy mee. Door de Next lijkt het alsof hdmi-cec via de Apple TV beter werkt (dit werkte regelmatig niet goed), terwijl ik niks veranderd heb in de settings van de tv (hdmi-cec stond al aan, brava sync heet dat bij Sony).
Bij mij hoeft hdmi-cec niet uit. Sommigen ervaren er in hun opstelling wel problemen mee. Maar kennelijk is de hdmi-cec van Next erg 'krachtig'. Ook als het op het ontvangende apparaat uit staat, blijft hdmi-cec werken. Ze hebben dan een cec killer nodig. Ik wist niet eens dat dat bestond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Ik heb wel het idee dat het 'hdmi-cec probleem' niet echt door de cec komt maar dus door het koppelen van de tv en/of receiver aan de Next zoals beschreven in onderstaande link:

https://www.ziggo.nl/klan...ediening-aan-tv-koppelen/

Helaas is dit volgens mij nog niet te ontkoppelen. Wat wel werkt is een ander merk kiezen dan dat je in huis hebt. Volgens mij is het eerder benoemde 'hdmi-cec probleem' dan verholpen zonder killer (zoals al eerder benoemd in dit topic maar ik had nog niet het idee dat deze twee dingen aan elkaar gelinked werden) :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volg dit topic al een tijdje, goed om te lezen dat hij bevalt.
Kan iemand inzien hoeveel bandbreedte deze box inneemt tijdens opnemen en afspelen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:32:
[...]

Idem, wacht nog op de patch... de box ondersteund het technisch wel dus hoop dat het niet te lang duurt :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
basst85 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Heb zelf wat reverse engineering gedaan en het lukt mij nu om via een NodeJS script de Next aan te zetten en van zender te wisselen.

Hierbij communiceer ik echter niet direct met een API van de Next box, maar gaat via een MQTT server (obomsg.prod.nl.horizon.tv).

Zal binnenkort een voorbeeld script op GitHub zetten.
@codegro ; ik quote even een post van @basst85. Lijkt dus kwestie van tijd te zijn voordat hij ook te integeren is binnen HA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:46:
Volg dit topic al een tijdje, goed om te lezen dat hij bevalt.
Kan iemand inzien hoeveel bandbreedte deze box inneemt tijdens opnemen en afspelen?
@Harmen, tijdens opnemen zal dit verwaarloosbaar zijn aangezien de opname(n) in "the cloud" plaatsvinden. V.w.b. de bandbreedte tijdens het afspelen, via DVB-C niet direct meetbaar (en niet werkelijk van invloed), bij het afspelen van opnamen/replay/het 4k demo kanaal, de maximale bitrate van desbetreffende streams.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:09:
[...]

@Harmen, tijdens opnemen zal dit verwaarloosbaar zijn aangezien de opname(n) in "the cloud" plaatsvinden. V.w.b. de bandbreedte tijdens het afspelen, via DVB-C niet direct meetbaar (en niet werkelijk van invloed), bij het afspelen van opnamen/replay/het 4k demo kanaal, de maximale bitrate van desbetreffende streams.
Ik heb idee dat het afspelen van de opname stream niet ten koste gaat van de bandbreedte (i.c.m. het nieuwe modem).
Misschien dat het nieuwe modem hier voor zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
jkoeners schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Ik heb idee dat de (opname) stream niet ten koste gaat van de bandbreedte (i.c.m. het nieuwe modem).
Opname gebeurd op hun servers.
Als je iets wil opnemen wordt er enkel geregistreerd dat dat programma ook voor jou beschikbaar moet zijn.
Ze nemen dan waarschijnlijk alles op waar minstens 1 persoon voor geregistreerd is (dus al heel veel) of misschien zelf alles, voor mensen die het later opvragen.

Die data passeert tijdens opname dus niet eerst langs jouw decoder om dan teruggestuurd te worden naar hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Mschamp schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:47:
[...]

Opname gebeurd op hun servers.
Als je iets wil opnemen wordt er enkel geregistreerd dat dat programma ook voor jou beschikbaar moet zijn.
Ze nemen dan waarschijnlijk alles op waar minstens 1 persoon voor geregistreerd is (dus al heel veel) of misschien zelf alles, voor mensen die het later opvragen.

Die data passeert tijdens opname dus niet eerst langs jouw decoder om dan teruggestuurd te worden naar hun servers.
Ik bedoelde ook afspelen van opnames (net gewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Wel lekker dat het opnemen nu in de cloud werkt. Gister een opname gestart nadat het programma al een half uur bezig was. Als ik hem nu terug wil kijken dan heeft hij het hele programma opgenomen (keek iets op een andere zender en kwam hier zappend voorbij)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
jkoeners schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Ik heb idee dat de (opname) stream niet ten koste gaat van de bandbreedte (i.c.m. het nieuwe modem).
Denk dat het modem er weinig mee te maken heeft, tenzij je de modem van Ziggo ook als router gebruikt.

Ik had namelijk mijn oude Technicolor in Bridge modus er nog aanzetten op het moment dat ik mijn Next ging gebruiken. Dat werkte ook gewoon vlekkeloos. Kon namelijk de nieuwe ConnectBox nog niet gebruiken omdat hij nog niet geactiveerd was bij Ziggo.

Gister heb ik via de Next 2 films in Full HD gestreamd via netflix dan en dat was ongeveer 16GB, de films waren zo'n 2uur lang, dus zo'n 4GB per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
targaryanwolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Denk dat het modem er weinig mee te maken heeft, tenzij je de modem van Ziggo ook als router gebruikt.

Ik had namelijk mijn oude Technicolor in Bridge modus er nog aanzetten op het moment dat ik mijn Next ging gebruiken. Dat werkte ook gewoon vlekkeloos. Kon namelijk de nieuwe ConnectBox nog niet gebruiken omdat hij nog niet geactiveerd was bij Ziggo.

Gister heb ik via de Next 2 films in Full HD gestreamd via netflix dan en dat was ongeveer 16GB, de films waren zo'n 2uur lang, dus zo'n 4GB per uur.
Ok, misschien. Ik heb de connectbox ook in bridge mode, maar bij het afspelen van een opname is een speedtest exact gelijk aan een speedtest zonder tegelijk afspelen van een opname. Mij werd dit ook verteld door de helpdesk (voor wat dat waard is).

Edit: nog een keer een paar keer getest, de tests zijn niet steeds exact gelijk. Wel is er altijd minimaal 250 mbit (fluctueert tussen 250 en 255)

[ Voor 7% gewijzigd door jkoeners op 13-05-2019 17:10 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic