Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
BioHazard schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:58:
Mijn Next is ook onderweg. Met zn 4K en HDR support zou het wel erg relax zijn om ooit de mogelijkheid te krijgen eigen media af te spelen via de box, maar zoals ik het begrijp is die optie er helaas nog niet.

Maar goed, ik ben in ieder geval wel van het verwarmingselement aka Mediabox XL af. Was zo erg dat ik die altijd met de knop uit zette. En vervolgens was de opstarttijd echt enkele minuten.
De Next is echt een verademing met het gedrocht wat die Horizon XL is. Wat een wanproduct heb ik dat altijd gevonden. Zappen en de electronische gids werken ook lekker snel!

De Next is denk ik niet krachtig genoeg om eigen media af te spelen met dikke bitrate. Netflix geeft 4K HDR weer, maar ik vind niet dat die Netflix app (apps op de Next in het algemeen) soepel werken in vergelijking met de Nvidia Shield die ik heb. Het beeld is ook een heel stuk minder mooi dan de shield.

Ik speelde laatst 4K HDR Our Planet af op de Next en het was een beetje flets met donker grijze ondertiteling... terwijl dit via de Shield mooi helder is met wit doorzichtige ondertiteling (helemaal wit doet pijn aan je ogen met HDR). Of de Shield is veel te helder of de Next is veel te donker/flets met HDR materiaal. Ik heb dan iets meer vertrouwen in de weergave van de Shield

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 09-05-2019 15:21 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
Frank S schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:22:

2. Er lijkt een kleine vertraging te zitten op het beeld. De voetbalwedstrijd tussen Ajax en Tottenham ging daardoor net een paar seconden te lang door. Vermoed dat dit geen Next-probleem is... ;-)
De wedstrijd ging inderdaad iets te lang door. Dan had Ajax gewonnen namelijk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
Arunia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:16:
Net de Next geïnstalleerd. Maar, ook de cs1002 foutmelding gekregen. Ziggo bellen hoef ik nu niet meer te doen. Hij zit via een unifi utg 3p aan de Connectbox gekoppeld. Die geeft gewoon een ip uit, dus dat moet het probleem niet zijn. Internet werkt gewoon (ben nu aan het posten :p).

De unifi ziet ook de box op komen en geeft een ip, dus dat gaat goed en de Connectbox staat in bridge.

Denk dat ik de Next gewoon de nacht aan laat staan op dat scherm. Wie weet gaat hij verder.

Ik heb hem wel al sinds vorige week. Misschien dat dat het is.
Heb ook de firmware forceer optie gedaan.
Al aan gedacht om je unifi opnieuw op te starten na het installeren van de connectbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
@Lonus! Daar zeg je wat. Niet echt eigenlijk als ik er heel hard over nadenk. Ga dat ook meteen meenemen voor vanavond.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
@Arunia Ik heb een soortgelijke situatie thuis. ik ga er morgen mee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hulleman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:19:
[...]
[knip]

Ik speelde laatst 4K HDR Our Planet af op de Next en het was een beetje flets met donker grijze ondertiteling... terwijl dit via de Shield mooi helder is met wit doorzichtige ondertiteling (helemaal wit doet pijn aan je ogen met HDR). Of de Shield is veel te helder of de Next is veel te donker/flets met HDR materiaal. Ik heb dan iets meer vertrouwen in de weergave van de Shield
@Hulleman, ik begrijp dat jij de Netflix ondertiteling hebt aangepast voor je Shield? Omdat deze anders te helder wit waren? Dat heeft mijn Oled dus eveneens bij gebruik van de interne app (en vrijwel iedere Oled bezitter), dus daarvoor moet je de helderheid eruit halen en transparantie toevoegen, anders overheerst de ondertitel.

Nu Netflix via de Next toch wel heel aardig draait (en aardig vlot), heb ik de transparantie er weer uitgehaald en de kleur weer naar wit gebracht. Op de Next zonder HDR volledig wit nu (maar niet te helder), en met HDR wat grijzig, prima zo vind ik. Dat laat ik zo eens even staan.

Nu geldt de aanpassing van de ondertitel weergave voor alle apparaten die gebruikt worden op dezelfde Netflix account. Dus voor het ene apparaat staat ie dan goed ingesteld, voor een ander dan weer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
WizzieJP schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Ik heb een setup met een LG C7 65 inch en Denon receiver AVR-X3500H en met o.a. ook een Nvidia Shield etc welke wél via CEC gekoppeld zijn en goed functioneren. Echter één device, in deze de Ziggo mediabox Next, kan ik niet apart uitschakelen vanuit de Denon. Ik zal eens gaan nadenken over zo een "CEC killer". Of nog steeds hopen op een firmware update om vanuit de Next het alsnog uit te kunnen zetten.
Ja wat dat betreft hadden ze beter een uit-knop waarmee alleen de Next uitgaat op de remote kunnen plaatsen ipv een knop waarmee alleen de TV uitgaat.
Sharule schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:03:
Mijn box en ab hebben witte logo's. Alles verloopt prima.
In de OP staat trouwens dat bij lg tv's je hdmi deep colour moet uitzetten voor beste kleurweergave. Maar die van mij staat aan samen met isf expert mode op 1080p en dat geeft de beste resultaat.
Het verhaal mbt Deep Colour geldt alleen voor 4k.

@hardware-lover had je mijn reactie nog gezien?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Staat het niet-vasthouden van de resolutie (geen 4k maar 1080p) nu al op de buglijst? Want dat is wel vervelend. Op 1080p heb ik een scherper, gedetaileerder en meer verzadigd beeld op mijn Sony 55XF8599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Laguna, was dat deze? Laguna in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Zo ja, dan is de resolutie dus vrij willekeurig bij opstarten, meestal 4k, soms ineens 1080p.

Maar dat hele CEC gebeuren verdient nog geen schoonheidsprijs. De opstartprocedure is hier altijd hetzelfde.
Druk op de rode Next knop, receiver en TV gaan aan. Vaak komt het geluid daaruit zoals is ingesteld, uit mijn receiver, maar soms schakelt de Next (of de TV zelf) ineens over naar de luidsprekers van de TV.

Of dit enkel in de Next zit is twijfelachtig, ook over LG kom ik regelmatig reacties tegen met niet lekker werkende CEC commando's (vooral met ARC).

Als test heb ik nu een onbekend model TV gekozen binnen de instellingen van de Next, eens kijken wat dat gaat brengen met de audio uitvoer (welke dus altijd via de receiver moet lopen voor ons).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
De Next is nu zo'n 2 weken beschikbaar. Het is bekend dat de Next in de periode daarvoor ook al getest is door een beperkte test groep. Als ik nu de lijst van feature requests zie staan in de topic start, vraag ik mij serieus af wat en hoe die groep getest heeft. Er staan toch vrij basale zaken in die imho al snel bij een test naar voren had moeten komen, zoals het HDMI-CEC probleem, radiozenders, te weinig informatie over de uitzending en de screensaver. Weet iemand hoe die test groep aan de slag geweest is?

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 09-05-2019 17:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Microkid Er zijn tijdens de test natuurlijk ook veel zaken geconstateerd. Alleen moet Ziggo wel de capaciteit hebben om alle geconstateerde zaken ook op te lossen.... Blijkbaar vonden ze het product op dit moment goed genoeg om al te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
jongetje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:21:
@Microkid Er zijn tijdens de test natuurlijk ook veel zaken geconstateerd. Alleen moet Ziggo wel de capaciteit hebben om alle geconstateerde zaken ook op te lossen.... Blijkbaar vonden ze het product op dit moment goed genoeg om al te verkopen.
Haha, dan hebben ze buiten de echte techneuten/Tweakers/nerds gerekend. Voortaan dus eerst maar door Tweakers laten testen. ;) :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 09-05-2019 17:24 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
Zo...CI+ module erin. Perfect beeld nu. Kleuren detail motion top nu. Nu nog splitter op de coax zodat als het echt nodig is dat ik kan switchen naar de Next box. Hoop dat het nog gefixed wordt. Dan kan de ci module terug.

Samsung Q8F 55 2018

[ Voor 4% gewijzigd door Peppy1972 op 09-05-2019 17:58 ]

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jongetje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:21:
En zo ging het met de vorige mediabox ook al. Het is redelijke trend tegenwoordig om producten al te releasen voordat ze eigenlijk af zijn en dan gaandeweg bugs te fixen. Gezien de test periode had ik alleen wel gehoopt dat idd deze basale zaken wel op orde zouden zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:01
Microkid schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Haha, dan hebben ze buiten de echte techneuten/Tweakers/nerds gerekend. Voortaan dus eerst maar door Tweakers laten testen. ;) :Y
Niet oordelen over zaken waar je geen weet van hebt. Ik kan zeggen dat je er naast zit.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:34
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:02:

Als test heb ik nu een onbekend model TV gekozen binnen de instellingen van de Next, eens kijken wat dat gaat brengen met de audio uitvoer (welke dus altijd via de receiver moet lopen voor ons).
Kan je aangeven waar deze instelling zit? Ik heb alles inmiddels gehad maar kom deze instelling niet tegen... :)

Mijn 4K (verdwijnt/verschijnt in de instellingen) probleem blijft ook bizar. UHD Colors op mijn Samsung Q6F weer aangezet maar dan krijg ik geregeld weer een zwart scherm, wel geluid en wel menu (@Laguna wellicht ook op de lijst zetten?). Dacht wellicht ligt het daar aan. Had wel direct weer de optie 4K zichtbaar. Helaas kwamen de zwarte schermen dus ook weer terug. UHD uitgezet, box terug naar fabrieksinstellingen en kon alleen maar 720p kiezen. Nog een keer een terug naar de fabrieksinstellingen (UHD nog steeds uit) en ineens staat de alle resoluties er weer tussen inclusief 4K. Ik snap er niets meer van 8)7

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hansvk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:11:
[...]

Niet oordelen over zaken waar je geen weet van hebt. Ik kan zeggen dat je er naast zit.
@Microkid z’n opmerking niet te serieus nemen he. Niet voor niks gebruikt hij smileys.
Iedereen hier op tweakers weet wel dat er tweakers hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BioHazard schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:58:
Mijn Next is ook onderweg. Met zn 4K en HDR support zou het wel erg relax zijn om ooit de mogelijkheid te krijgen eigen media af te spelen via de box, maar zoals ik het begrijp is die optie er helaas nog niet.

Maar goed, ik ben in ieder geval wel van het verwarmingselement aka Mediabox XL af. Was zo erg dat ik die altijd met de knop uit zette. En vervolgens was de opstarttijd echt enkele minuten.
Naast de eerder genoemde (wellicht) technische beperkingen verwacht ik gezien het dienstenmodel van Ziggo, het debacle van Horizon/XL (ook in de markt gezet als mediaspeler) en het continu in ontwikkeling zijn van verschillende videoformaten, niet dat de mediaspeler functie zal komen.
Zie ook: meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 19:08
Microkid schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Oeps...
Dus ik ben, volgens jou geen tweaker?
Ik heb de box al sinds november 2017 (!) in huis. En ik kan je vertellen, dat er heel veel, maar dan ook heel veel bugs uitgehaald zijn en er nieuwe features in gestopt zijn. Verder mag ik er, vanwege mijn NDA niet over praten. Maar goed, dat je het allemaal niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:06:
[...]
Kan je aangeven waar deze instelling zit? Ik heb alles inmiddels gehad maar kom deze instelling niet tegen... :)

[knip]
@harm12nl, het zit binnen het gedeelte waar je je apparatuur kunt kiezen die je met de Next afstandsbediening zou willen bedienen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net alles uitgeprobeerd.
Andere kabel aangesloten. Op het modem aangesloten. Modem uit bridge mode gehaald. Melding blijft hetzelfde. Alle apparaten gereset.
Moet haast wel aan de Next liggen.
Via WiFi werkt het ook niet.

Straks maar even contact opnemen met Ziggo.

Heb trouwens het oranje logo op box en afstandsbediening.

Heb ondertussen alles wel weer in de oude staat teruggebracht.
Volgens mij zitten er geen connectie leds op de ethernet poort. Daar kun je dus ook niets aan zien, maar volgens mij heb ik hem in de router wel voorbij zien komen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 09-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rinaldootje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Oeps...
Dus ik ben, volgens jou geen tweaker?
Ik heb de box al sinds november 2017 (!) in huis. En ik kan je vertellen, dat er heel veel, maar dan ook heel veel bugs uitgehaald zijn en er nieuwe features in gestopt zijn. Verder mag ik er, vanwege mijn NDA niet over praten. Maar goed, dat je het allemaal niet weet.
Sjongejonge, lees even twee berichten terug.
meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:25:
[...]
@harm12nl, het zit binnen het gedeelte waar je je apparatuur kunt kiezen die je met de Next afstandsbediening zou willen bedienen.
De box heeft hier automatisch mijn Sony tv herkend en mijn Philips soundbar voor de audio. Als ik bij 'tv' iets wil wijzigen dan accepteert ie dat niet als ie 'm vervolgens niet kan herkennen. Kennelijk omdat ie geen antwoord krijgt van de door mij gekozen willekeurige andere tv. Toch wil ik dat wel wijzigen, want de Next stuurt af en toe zomaar de speakers van de tv aan, terwijl ik die JUIST NIET wil horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:23
Ralph88 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:40:
De Mediabox Next en/of de adapter verzorgd een zeer irritante pieptoon/suis in standby/eco-mode.
Hebben meerdere hier last van?
Toevallig begon mijn vriendin er vandaag over. Als ik dichtbij de mediabox kom hoor ik dit ook. Ik zag in een latere post dat jij een nieuwe mediabox heb toegestuurd gekregen. Heeft dit het probleem verholpen?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:04:
[...]

De box heeft hier automatisch mijn Sony tv herkend en mijn Philips soundbar voor de audio. Als ik bij 'tv' iets wil wijzigen dan accepteert ie dat niet als ie 'm vervolgens niet kan herkennen. Kennelijk omdat ie geen antwoord krijgt van de door mij gekozen willekeurige andere tv. Toch wil ik dat wel wijzigen, want de Next stuurt af en toe zomaar de speakers van de tv aan, terwijl ik die JUIST NIET wil horen....
Waar zien jullie in de settings dat je tv is herkend? Behalve tijdens een van de laatste installatieschermen (‘Sony tv’) zie ik nergens voorbij komen dat mijn tv wordt herkend? Of is dit alleen het geval als je een soundbar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Medewerker nummer 2 op de chat omdat de eerste natuurlijk weg valt als je de kabels moet wisselen. Die gaat overigens wel gewoon in hun systeem checken.

Ik kan echt eerlijk zeggen dat ik alles heb getest. Ga niet nog een keer het modem uit bridge halen. :P

Ze heeft net een seintje naar de box gegeven. Zou met een uur moeten gaan werken anders stroom eraf.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 09-05-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:06:
[...]

Mijn 4K (verdwijnt/verschijnt in de instellingen) probleem blijft ook bizar. UHD Colors op mijn Samsung Q6F weer aangezet maar dan krijg ik geregeld weer een zwart scherm, wel geluid en wel menu (@Laguna wellicht ook op de lijst zetten?). Dacht wellicht ligt het daar aan. Had wel direct weer de optie 4K zichtbaar. Helaas kwamen de zwarte schermen dus ook weer terug. UHD uitgezet, box terug naar fabrieksinstellingen en kon alleen maar 720p kiezen. Nog een keer een terug naar de fabrieksinstellingen (UHD nog steeds uit) en ineens staat de alle resoluties er weer tussen inclusief 4K. Ik snap er niets meer van 8)7
Ik heb net ook het zwarte scherm gehad, wel geluid en menu zichtbaar. Box aan uit via knop achterkant enige remedie. Dit allemaal bij 1080p reso 🤷‍♂️

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rowicom schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:04:
[...]
@rowicom, ik heb nu enkel de TV gewijzigd naar een voor mij onbekend merk (Lexor?).

Bij het wijzigen kun je dit op 2 manieren aangeven; d.m.v. het testen van wat toetsen of d.m.v. het opgeven van een typenummer. Ik heb meteen toetsen gekozen en daarna bevestigd dat deze voor desbetreffende handeling ook werken. Dat was het, meer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:25:
[...]

Ook geen idee waar dat zit. Kennelijk is er nog meer dan dat ik tot nu toe gevonden heb :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@meesje Het is eindelijk gelukt. Of het nu het signaal van de medewerkster van Ziggo was of de firmware reset dmv "-" en de "powerknop" ingedrukt houden voor 10 seconden. Ik gok eigenlijk het laatste. Kreeg geen netwerk vraag of wat dan ook. Hij kwam meteen op een zender uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:49:
[...]
Ook geen idee waar dat zit. Kennelijk is er nog meer dan dat ik tot nu toe gevonden heb :+
@harm12nl

Next afstandsbediening > Huisje > tandwiel selecteren (rechterzijde) > Beeld en Geluid; en dan wat naar onderen in het overzicht?

Als je er nu nog niet komt.... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:59:
[...]

@harm12nl

Next afstandsbediening > Huisje > tandwiel selecteren (rechterzijde) > Beeld en Geluid; en dan wat naar onderen in het overzicht?

Als je er nu nog niet komt.... ;)
Als ik dit doe met mijn Harmony dan heb ik 4 opties:
- video uitgang
- HDMI resolutie
- 4:3 verwerking
- Dolby Audio

Doe ik het via de ziggo ab dan komt er inderdaad een optie bij. Geen wonder dus dat ik er niets over kon vinden :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:51:
@meesje Het is eindelijk gelukt. Of het nu het signaal van de medewerkster van Ziggo was of de firmware reset dmv "-" en de "powerknop" ingedrukt houden voor 10 seconden. Ik gok eigenlijk het laatste. Kreeg geen netwerk vraag of wat dan ook. Hij kwam meteen op een zender uit.
Exact met diezelfde reset kreeg ik ook direct beeld zonder tussenkomst van een netwerk vraag oid :? Maar fijn dat het werkt!

Overigens ben ik wel ontevreden over de beeldkwaliteit van de tv zenders (hier vooral NPO 1-2-3). Alsof de scherpte en échte kleur weg is, iets wat met mijn LG in ISF (licht- en donker modus) niet het geval is elders bij de LG Netflix app of bijv mijn Nvidia Shield... en volgens mij is in de Next weinig aan te passen qua beeldkwaliteit?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:51:
Fijn om te horen dat het gelukt is. Ik had ook de oude batch en was een firmware reset nodig.
Je bedoelt toch “-“, “+” en “power”? Dus drie knoppen ipv twee?

Ik had destijds wel dat replay tv en opname niet aanwezig/mogelijk was, maar dat was verholpen door signaal van de medewerker.

Nog een vraag (in de categorie ‘niet heel belangrijk’). Heb jij ook dat het microfoontje op de spraak button niet 100% in het midden zit (een beetje naar links)?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 09-05-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@meesje Nope, ik hield alleen "-" en "power" ingedrukt en hij startte een aantal keer opnieuw op met het firmware logo. Daarna krijg ik een akkoord voor de voorwaarde scherm en na een ok meteen beeld.
Dus niet de "+".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:26:
@meesje Nope, ik hield alleen "-" en "power" ingedrukt en hij startte een aantal keer opnieuw op met het firmware logo. Daarna krijg ik een akkoord voor de voorwaarde scherm en na een ok meteen beeld.
Dus niet de "+".
Goed om te weten. In de OP hebben ze het over drie knoppen.
Heb jij mijn ‘microfoon’ vraag nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@meesje Nee, die heb ik niet gezien om eerlijk te zijn. Of doelde je op hoe de knoppen gedrukt zijn?
Heb er eigenlijk niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:33:
@meesje Nee, die heb ik niet gezien om eerlijk te zijn. Of doelde je op hoe de knoppen gedrukt zijn?
Heb er eigenlijk niet naar gekeken.
Ik bedoel dat laatste. Het microfoon icoontje is net niet in het midden gedrukt.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 09-05-2019 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tenbosch
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-08-2022
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:
[...]

@Phusebox, het gehele Ziggo DVB-C zenderaanbod is (nog steeds), 1080i/720p. Dat er via een lokale upscaling wat anders van kan worden gemaakt, dat telt niet mee.
OK, interessant! Ik wist niet dat er alleen in 1080i werd uitgezonden door Ziggo.

Door de Next op 1080p output te zetten, doet dus eerst de Next box de 'de-interlacing' en daarna in het geval van een 4K TV, de TV de upscaling tot 4K (waar LG in elk geval volgens veel experts een erg goeie chip voor bezit) Maar goed, twee aparte fors ingrijpende stappen van beeldbewerking dus. Dubbele kans op kwaliteitsverlies omdat voor de elk stap het beeld de-compressed en daarna recompressed moet worden waarbij sowieso informatieverlies optreedt. Als dit niet klopt hoor ik graag van iemand die betere info heeft :-)

Heb nu de Next output dus maar eens op 1080i ingesteld zodat de TV zowel de-interlacing als upscaling moet doen.
Ik kan me voorstellen door dat in een keer te doen, binnen een proces een beter gebalanceerd resultaat geeft en minder verlies door herhaalde 'de- en re-compression'.

Ga dit een tijdje proberen. Het 'instagram filter' effect lijkt hiermee op het eerste gezicht eigenlijk wel een stuk minder (placebo effect?).
Iets minder 'scherp' maar veel minder fake en uiteindelijk meer detail lijkt het.

Youtube, Netflix, Amazon in UHD via de apps op de TV (waar in 4K beschikbaar) geeft prachtig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@meesje voor zover zit het microfoon icoon in het midden. Zie er niets off aan zeg maar.

Die Next is wel echt snel zeg. Mijn vrouw is iig blij. De Harmony is ook ingesteld. Morgen maar eens rustig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
(jarig!)
N!co schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
[...]

_/-\o_
Hier was ik naar op zoek.
👍🏻Laat je weten of het naar wens werkt?

En bij verbeteringen/uitbreidingen mag je altijd een Pull Request doen op GitHub 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

tenbosch schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:32:
[...]

OK, interessant! Ik wist niet dat er alleen in 1080i werd uitgezonden door Ziggo.

<knip>

Youtube, Netflix, Amazon in UHD via de apps op de TV (waar in 4K beschikbaar) geeft prachtig beeld
Volledig met je eens aangaande de beeldkwaliteit. Op mijn LG zijn de apps van YouTube, Netflix en PrimeVideo perfect maar ook de Nvidia Shield via mijn Denon receiver. Echter de Next geeft wazig minder kleurrijk beeld (wanneer ik 4K output uitzet komt er wel al meer kleur). Echter ik zie alleen de optie 1080p en niet de keuze 1080i... :?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had vanmorgen voor het eerst dat hij niet uit standby kwam, alleen de TV ging aan. Nog een paar keer geprobeerd en uiteindelijk de stroom eraf gehaald en er weer op gezet, daarna bleef de indicatie led een tijdje oranje en ging hij na een minuut weer normaal aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:08:
Had vanmorgen voor het eerst dat hij niet uit standby kwam, alleen de TV ging aan. Nog een paar keer geprobeerd en uiteindelijk de stroom eraf gehaald en er weer op gezet, daarna bleef de indicatie led een tijdje oranje en ging hij na een minuut weer normaal aan...
Had ik gisteren ook; lijkt erop alsof hij dan crashed en zichzelf (soft)reboot. Ook omdat je dan het 'Welkom' scherm weer ziet ipv 'Even wachten'

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:52:
@meesje voor zover zit het microfoon icoon in het midden. Zie er niets off aan zeg maar.

Die Next is wel echt snel zeg. Mijn vrouw is iig blij. De Harmony is ook ingesteld. Morgen maar eens rustig instellen.
Je hebt net als mij Next box/ab met witte logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Had ik gisteren ook; lijkt erop alsof hij dan crashed en zichzelf (soft)reboot. Ook omdat je dan het 'Welkom' scherm weer ziet ipv 'Even wachten'
Bij mij stond er wel "Even geduld" meen ik... pas na een minuut oid werd de indicator led weer wit en het scherm zwart en pas 15 sec later had ik weer beeld (geen geluid). Weer uit en aangezet en toen had ik ook weer geluid :X
Heb niet gekeken of hij een update heeft gehad en zit nu op m'n werk :+

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharule schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Je hebt net als mij Next box/ab met witte logo?
De software op de box met witte of oranje logo is hetzelfde. Is alleen een andere sticker op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sharule nope, oranje. Maar lijkt me niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Wat een verademing die Next! Alles loopt zo heerlijk soepel, menu's, tv-gids, Netflix-app.
En door de nieuwe setup Connectbox <-> Next nu eindelijk ook eens stabieler WiFi.

Maareh, ben ik nu de enige die de letters op de afstandsbediening mist? Vond dat wel handig op YouTube en Netflix bij het zoeken.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tripl3 D schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:32:
Wat een verademing die Next! Alles loopt zo heerlijk soepel, menu's, tv-gids, Netflix-app.
En door de nieuwe setup Connectbox <-> Next nu eindelijk ook eens stabieler WiFi.

Maareh, ben ik nu de enige die de letters op de afstandsbediening mist? Vond dat wel handig op YouTube en Netflix bij het zoeken.
Dat is inderdaad een gemis. Tzt zal de spraakbediening toegevoegd worden aan de apps (zoals Netflix en Youtube). Dat heb ik nu wel op mijn Apple TV en is verschrikkelijk handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tenbosch
WizzieJP schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:25:
[...]

Volledig met je eens aangaande de beeldkwaliteit. Op mijn LG zijn de apps van YouTube, Netflix en PrimeVideo perfect maar ook de Nvidia Shield via mijn Denon receiver. Echter de Next geeft wazig minder kleurrijk beeld (wanneer ik 4K output uitzet komt er wel al meer kleur). Echter ik zie alleen de optie 1080p en niet de keuze 1080i... :?
ik heb hier de keus tussen:
576p, 720p, 1080i, 1080p, 4K, en 'from TV '
(ik heb een Next met oranje logo, iemand postte ergens in deze thread dat dit een iets eerdere lichting is dan die met wit logo)
Bij 720p en 1080p krijg ik hier het gladde 'instagram filter effect' op alle gezichten op een B7, 4K LG oled. Bij 1080i een stuk minder.
Mijn conclusie is, als je TV toch moet upscalen, laat hem dan meteen ook maar de-interlacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenbosch
grappig, ik had gisteren ook opeens zwart scherm bij 1080p, wel menus enzo zichtbaar.
na heen en weer schakelen van resolutie was dit verholpen.
randomice schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:36:
[...]

Ik heb net ook het zwarte scherm gehad, wel geluid en menu zichtbaar. Box aan uit via knop achterkant enige remedie. Dit allemaal bij 1080p reso 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
tenbosch schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:40:
[...]

ik heb hier de keus tussen:
576p, 720p, 1080i, 1080p, 4K, en 'from TV '
(ik heb een Next met oranje logo, iemand postte ergens in deze thread dat dit een iets eerdere lichting is dan die met wit logo)
Bij 720p en 1080p krijg ik hier het gladde 'instagram filter effect' op alle gezichten op een B7, 4K LG oled. Bij 1080i een stuk minder.
Mijn conclusie is, als je TV toch moet upscalen, laat hem dan meteen ook maar de-interlacen.
Als 'from TV' betekend 'from uitzending' dan zou ik dat helemaal goed vinden. Kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik had even het idee om meerdere profielen aan te maken, helaas heb ik het
volgens mij mis. En kan je maar 1 profiel aanmaken.

Hopelijk komt dat misschien later. Of doe ik iets fout ?

[edit] Lees toch her en der in dit topic dat het er 6 kunnen zijn, ik doe iets fout denk ik.
[edit2 In de windows app is het wel gelukt ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ppeterr op 10-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenbosch
'From uitzending' zou inderdaad best handig zijn inderdaad. :-) Weet niet hoe de TV's daar mee om zouden gaan.
'From TV' krijgt ie via de HDMI van de TV te horen wat voor signaal gewenst is. Daar gaat het dus nog wel eens mis, oa met de kleurruimte en gamma waarden. Dus stel ik het zelf in :-/
Voor nu ga ik hier met 1080i output en laat de upscaling chip in mijn TV beslissen hoe hij die pixels verdeelt over de 4K beeldpuntjes die hij maximaal kan vertonen. Dat gaat verassend goed.
Shaggie_NB schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Als 'from TV' betekend 'from uitzending' dan zou ik dat helemaal goed vinden. Kan iemand daar iets over zeggen?

[ Voor 12% gewijzigd door tenbosch op 10-05-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Heb kanaal 14 even aangezet, de F1 trainingen. Dit ziet er absoluut beter uit
op mijn LG Oled tv, dan voorheen met de horizon. Dit op de 1080p uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
tenbosch schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:55:
'From uitzending' zou inderdaad best handig zijn inderdaad. :-) Weet niet hoe de TV's daar mee om zouden gaan.
'From TV' krijgt ie via de HDMI van de TV te horen wat voor signaal gewenst is. Daar gaat het dus nog wel eens mis, oa met de kleurruimte en gamma waarden. Dus stel ik het zelf in :-/
Voor nu ga ik hier met 1080i output en laat de upscaling chip in mijn TV beslissen hoe hij die pixels verdeelt over de 4K beeldpuntjes die hij maximaal kan vertonen. Dat gaat verassend goed.

[...]
Ik ben daar niet zeker van omdat ook dit is gezegd:
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Zoals al eerder is aangegeven als je bij je TV deep colour uitschakelt voor de HDMI poort waar je Next op aangesloten zit dan heb je dat hele probleem niet. Je kan dan het beste de optie "van je TV" kiezen zodat alles in de juiste resolutie wordt getoond (1080 in 1080, 4k in 4k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:29

Vis

Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Zoals al eerder is aangegeven als je bij je TV deep colour uitschakelt voor de HDMI poort waar je Next op aangesloten zit dan heb je dat hele probleem niet. Je kan dan het beste de optie "van je TV" kiezen zodat alles in de juiste resolutie wordt getoond (1080 in 1080, 4k in 4k).
Yes bovenstaande doe ik dus ook en naar mijn mening heb ik hierbij het beste beeld ten alle tijden, het kan echt wel beter, daar niet van, maar het is pas perfect als alle zenders in 4K native opnemen en de bron identiek is. Dan pas ga je het 4K kwaliteits verschil zien. Voor nu gewoon op "van je TV" laten staan..
Samsung UE55NU8000 serie met UHD Color uit.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
ppeterr schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:49:
Ik had even het idee om meerdere profielen aan te maken, helaas heb ik het
volgens mij mis. En kan je maar 1 profiel aanmaken.

Hopelijk komt dat misschien later. Of doe ik iets fout ?

[edit] Lees toch her en der in dit topic dat het er 6 kunnen zijn, ik doe iets fout denk ik.
[edit2 In de windows app is het wel gelukt ;)
Als je op het Huisje drukt en dan omhoog in het menu klikken, kan je dat niet een nieuw profiel aanmaken?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:43

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Als je op het Huisje drukt en dan omhoog in het menu klikken, kan je dat niet een nieuw profiel aanmaken?
Of direct op de profielknop op de zijkant van de afstandsbediening?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Of direct op de profielknop op de zijkant van de afstandsbediening?
Zit daar een knop? :+

Nog niet gezien ,straks even kijken als ik thuis ben.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Gut hoe makkelijk kan het zijn :) dat werkt.

@SnoeiKoei ow, mja ik gebruik hier de harmony elite, nog niet alle knopjes zijn mij duidelijk.

thx voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Zit daar een knop? :+

Nog niet gezien ,straks even kijken als ik thuis ben.
Ja daar zit een knop met een poppetje erop getekend. Moest ook even uitproberen om te zien waar die voor was. Bleek met profielen te maken te hebben. :) Ik weet niet meer zeker of je via die weg ook nieuwe profielen kunt aanmaken maar ik denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Ja daar zit een knop met een poppetje erop getekend. Moest ook even uitproberen om te zien waar die voor was. Bleek met profielen te maken te hebben. :) Ik weet niet meer zeker of je via die weg ook nieuwe profielen kunt aanmaken maar ik denk het wel.
Zo werkt dat inderdaad ook, is om van profiel te wisselen (zo hebben we 't de kids hier aangeleerd) en je kunt 'n nieuw profiel aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:07:
Hetzelfde geldt voor uitzendingen die je hebt toegevoegd aan de kijklijst of ‘verder kijken’. Deze lijsten kun je alleen opschonen via de Ziggo Go.
@Laguna @Microkid Laat het even weten of je dit wel/niet toevoegt aan 'feature requests' of 'bugs'. Wel zo netjes lijkt me. Ook als je het niet waard vindt om het op te neme in de OP, koppel dat dan ook terug. En als je de kijklijst of 'verder kijken' wel kunt opschonen via Next (dus dat ik iets verkeerd doe), hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 28-09 20:18
Via de Ziggo Go app kan je ook makkelijk profielen aanmaken en inrichten. Ze zijn daarna dan ook gewoon beschikbaar op de Next.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het voordeel van die profielenknop? Ik heb het niet gebruikt en zie het nut er niet zo van in. Is toch kwestie van zendernummer toetsen en kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:44:
Wat is het voordeel van die profielenknop? Ik heb het niet gebruikt en zie het nut er niet zo van in. Is toch kwestie van zendernummer toetsen en kijken?
Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet echt.. Ben benieuwd waar men hem voor gebruikt!

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Je zou bijv een profiel kunnen maken voor personen (ouders, kinderen) met een eigen zenderlijst. Bijv. zenders met kids programma's voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:26
Ik vermoed dat Ziggo zich wil voorbereiden op steeds minder lineair tv kijken.
Als de Next de centrale hub wordt voor je live tv, Netflix, Youtube en Videoland en de Ziggo Movies XL / HBO on demand diensten, en dan ook nog per gezinslid aanbevelingen doet en bijhoud wat je wel en niet hebt gezien lijkt me dat wel wat.
Kort gezegd, dezelfde profielen als in Netflix, maar dan met meer diensten achter een profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet echt.. Ben benieuwd waar men hem voor gebruikt!
Wat @Microkid al aangeeft. Daarnaast als ieder z'n eigen profiel heeft, zit je elkaar niet in de weg. Zo kan iedereen gewoon verder kijken waar ie gebleven was (bv. bij movies&series, maar ook Replay TV).
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/profielen/

Wat kun je met kijkprofielen?

Met jouw eigen kijkprofiel kun je jouw tv-ervaring nog persoonlijker maken. Per profiel zijn onder andere de volgende instellingen persoonlijk:

Aanbevelingen
Het menu Verder kijken onthoudt per profiel waar je gebleven bent
Kijklijst
Taal, audio & ondertitelinginstellingen
Recent gebruikte TV Apps op de Mediabox Next
Favoriete zenderlijst
Tips & Tricks
Alle opnames zijn nog wel bereikbaar op elk profiel. Je kunt maximaal zes verschillende profielen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je hoeft het ook niet te gebruiken natuurlijk. In mijn 1-persoonshuishouden heeft het weinig zin. Ik kan me voorstellen dat het voor gezinnen wel meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je kunt de zenderindeling helemaal naar eigen voorkeur maken, volgorde, niet interessante zenders weglaten. Ik hoef bijvoorbeeld geen Duitse, Franse of Al-Jazeera achtige zenders in m'n lijst. Ik wil de sportzenders voor alle TLC, Spike, etc meuk van m'n vrouw dus ook aangepast. Volgende stap is 'n profiel voor haar apart aanmaken ;)

Je kunt in de instellingen ook aangeven met welk profiel de Next moet opstarten. Enige "probleem" is nog dat je niet 'n zelfgekozen afbeelding voor 't profiel kunt instellen, alleen maar 'n kleurtje. Maar dat zal vast nog wel eens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Je kunt de zenderindeling helemaal naar eigen voorkeur maken, volgorde, niet interessante zenders weglaten.
Hmmmm, nooit behoefte aangehad. Druk gewoon op 1 voor npo1, 4 voor rtl4, 30 voor tv West etc. Voegt dus weinig toe voor mij. Bij opnames, netflix etc.moet je gewoon alsnog het profiel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Vis schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Yes bovenstaande doe ik dus ook en naar mijn mening heb ik hierbij het beste beeld ten alle tijden, het kan echt wel beter, daar niet van, maar het is pas perfect als alle zenders in 4K native opnemen en de bron identiek is. Dan pas ga je het 4K kwaliteits verschil zien. Voor nu gewoon op "van je TV" laten staan..
Samsung UE55NU8000 serie met UHD Color uit.
In het geval van "van de TV" laat je je Next toch de upscaling doen en dat leek niet zo'n goed idee? Ik lees veel dat 1080i en dan de tv verder de upscaling laten doen het beste resultaat geeft? Tjs, wat is beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:09:
[...]

@Laguna @Microkid Laat het even weten of je dit wel/niet toevoegt aan 'feature requests' of 'bugs'. Wel zo netjes lijkt me. Ook als je het niet waard vindt om het op te neme in de OP, koppel dat dan ook terug. En als je de kijklijst of 'verder kijken' wel kunt opschonen via Next (dus dat ik iets verkeerd doe), hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Ik weet niet of het een bug is, per per-design. Ik zag bij mij ook wel eens wat programma's om verder te kijken. Nooit gedaan en op een gegeven moment was de lijst weer leeg. Kan dus ook zo zijn dat Next ze zelf wist als je niks doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:29

Vis

pietrucci schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:41:
[...]

In het geval van "van de TV" laat je je Next toch de upscaling doen en dat leek niet zo'n goed idee? Ik lees veel dat 1080i en dan de tv verder de upscaling laten doen het beste resultaat geeft? Tjs, wat is beste?
Kan ik een dezer dagen eens uittesten.. wordt vervolgd :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet of het een bug is, per per-design. Ik zag bij mij ook wel eens wat programma's om verder te kijken. Nooit gedaan en op een gegeven moment was de lijst weer leeg. Kan dus ook zo zijn dat Next ze zelf wist als je niks doet.
Bug of feature request (wens) kun je natuurlijk over discussiëren en is afhankelijk van hoe het ontwerp is opgesteld. Wellicht inderdaad zoals ontwerp. Dan zou ik het als wens opnemen.
De kijklijst en 'verder' kijken zullen wat betreft replay tv wel na 7 dagen wel automatisch verwijderd worden. Voor M&S zal dat niet gelden, wel als je een serie of film hebt gezien. Bij series wordt onder bewaard dan automatisch de volgende zender aangeklikt.

Ik ben benieuwd naar je testbevindingen. Ik vind het nu vnl. vervelend als ik even voor mijn zoontje een kinderserie heb opgestart en hij wil deze nooit meer verder kijken, dan blijft deze altijd onder 'verder kijken' staan (tenminste dat is mijn ervaring). Ik heb het al eens eerder gezegd, het is geen schokkend probleem en een workaround voor handen (verwijderen via Go app). Het zou wel als wens meegenomen kunnen worden. Zal waarschijnlijk opgepakt worden met lage pro, maar dat zijn wel meerdere feature requests. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik vind dat er in een volgende firmware-release toch echt een mogelijkheid moet komen om de rode aan/uit-knop op de ab te ontkoppelen van de tv. Dus dan heel simpel 1 knop voor aan/uit van tv (de linker) en de rode knop om de box aan/uit te zetten.
Het gebeurt hier te vaak dat vrouw/kinderen de rode knop indrukt en dan de ab niet goed richt, zodat de box wel aangaat en de tv niet. Als ze dan weer op de rode knop drukt, dan gaat de box uit en de tv aan. Gewoon lastig; ik streef ernaar dat de bediening van de apparatuur in huis door een ieder simpel gedaan kan worden. Liever een handeling meer dan ingewikkeld zitten denken, van: hoe was het ook alweer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Dus omdat iemand niet kan richten, moet de functionaliteit maar verdwijnen? ;) Ik vindt het juist erg handig: rode knop indrukken en alles springt hier aan. Geen gedoe meer, heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Microkid schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:07:
Dus omdat iemand niet kan richten, moet de functionaliteit maar verdwijnen? ;) Ik vindt het juist erg handig: rode knop indrukken en alles springt hier aan. Geen gedoe meer, heerlijk.
Ik heb het over mensen die geen microkid zijn.... Die zijn er ook weet je wel? Niet kan richten? Het is vaak zonder er erg in te hebben. En ik zeg niet dat ie moet verdwijnen.... een mogelijkheid om 'm te ontkoppelen. Microkidje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 12:21
Irritant dat bij een opgenomen serie nu niet de datum, maar het afleveringsnummer wordt weergegeven. Als je doorklikt zie je nog wel de datum, maar niet handig.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
Weet iemand of deze next mogelijk in de toekomst bluetooth kan ondersteunen of zit dat er hardware matig gezien niet in? Soms zit mijn vrouw op de bank een boek te lezen en kan ik mooi tv kijken met een BT koptelefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Microkid schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:07:
Beetje onnozel nu?
1. Schakel je tv aan
2. Schakel tv en mediabox aan

Alsof mensen altijd beide tegelijk aanzetten.
1 had beter de mediabox los kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rowicom Het maakt bij mij niet uit hoe ik de ab richt. Met 1 druk op de rode knop gaat bij mij zowel tv als de next box aan. Wellicht komt dat door hdmi-cec? Wat me trouwens opvalt, is dat voor het volume van de tv het ook niet uit maakt hoe ik mijn ab richt. Gaat volume van de tv ook via hdmi-cec? Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit allemaal automatisch is geregeld. In ieder geval vind ik het net als @Microkid fijn dat alles met 1 druk aan/uit gaat. Zo hoef ik niet meer van hdmi kanaal te wisselen. Dit gaat nu automatisch. Handmatig wisselen kon via de ab voorheen nooit gelijk na aanzetten tv. De tv (Sony) gaf dan aan dat ik even geduld moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Beetje onnozel nu?
1. Schakel je tv aan
2. Schakel tv en mediabox aan

Alsof mensen altijd beide tegelijk aanzetten.
1 had beter de mediabox los kunnen zijn.
Ik ben blij met mijn Logitec Harmony merk ik :)
Op optie 3. Schakel alleen de Next aan kan door je hand voor de IR verzender te houden, wel omslachtig maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja klopt, maar een beetje suf, aangezien de bediening bij de Next hoort en je er dus niet alleen de Next mee aan kun zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik heb nu een paar dagen de Next, lekker snel allemaal en verder ook geen problemen, binnen een uur was alles geactiveerd.

Maar als ik puur naar het beeld kijk vind ik de oude MediaboxXL beter qua deatail en kleuren. Ook zie ik geen verschil als ik het op 4K zet met tv uitzendingen. Netflx ziet er ook minder goed uit dan de interne app van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:48
Ik merkte vanavond nadat ik de tip kreeg om via de Next het geluid op Dolby Audio te zetten i.v.m. zacht geluid, dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid. Mijn Next is via HDMI rechtstreeks aangesloten op mijn TV, als ik Dolby Audio uit zet loopt het allemaal goed. Meer mensen die dit probleem opgemerkt hebben?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:02:

Zo ja, dan is de resolutie dus vrij willekeurig bij opstarten, meestal 4k, soms ineens 1080p.
Juist, maar wel vreemd, ik ervaar geen van je genoemde problemen.
pietrucci schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:41:
[...]

Shaggie_NB schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ben daar niet zeker van omdat ook dit is gezegd:

[...]
@Shaggie_NB @pietrucci
Dat is niet correct wat ik daar zei. In de stand "van je TV" wordt alles in 2160p getoond op mijn 4k TV. Het is mij alleen niet bekend welk device de upscaling doet, Next, TV of receiver.

@rowicom
Hier geen problemen met het aanzetten, ik hoef ook niet eens te richten, maar vermoedelijk gebruikt de Next daar of CEC voor of de afstandsbediening gebruikt RF om mijn TV aan te zetten.
meesje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:09:
[...]

De kijklijst kan je wel opschonen middels de (...) knop, vreemd genoeg werkt dat niet bij de items bij verder kijken daar krijg je alleen info als optie te zien, maar of je nou info oproept of op ok drukt de output is hetzelfde.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:27
Ik heb de next nu een week en krijg 1 setting niet voor elkaar icm met een Harmony afstandbediening.

De situatie is Next --> receiver (onkyo) --> Tv (LG Oled simplink off).

De receiver staat op HDMI trough (Receiver start niet standard op bij tv kijken, handmatige actie).

Opstarten gaat goed maar bij het afsluiten via de uitschakel knop op de Harmony gaan de tv en Next in eerste instantie uit maar na 3 a 4 seconden gaat de Next weer aan.

Ik heb geen idee waar de melding dat de Next weer moet opstarten vandaan komt. Voor zover ik kan zien staat de CEC settings overal uit. Ook staat de Next als laatste in rij bij power-off. Ik heb dit ook al geprobeerd met HDMI-Through off setting in de receiver.

Heeft iemand ook zo'n situatie en een oplossing hiervoor? Of anders een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr

@BurnsMM

Ik denk dat het komt omdat de power off die de harmony stuurt eigenlijk een power cycle is.

Dus op het moment dat de tv uitgaat door de harmony, gaat de next uit evengoed door de CEC functie van de next. En stuurt de afstand bediening er nog een power cycle heen waardoor hij weer aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:27
ppeterr schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:59:

@BurnsMM

Ik denk dat het komt omdat de power off die de harmony stuurt eigenlijk een power cycle is.

Dus op het moment dat de tv uitgaat door de harmony, gaat de next uit evengoed door de CEC functie van de next. En stuurt de afstand bediening er nog een power cycle heen waardoor hij weer aangaat.
Nee, dit heb ik uitgesloten door middel van de Next op te starten en af te sluiten zonder een HDMI kabel te hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 09:04
Grappig, wil ik Netflix gaan kijken op mijn TV in de slaapkamer, geeft Android mijn Next in de woonkamer als Chromecast apparaat aan. Even getest en het werkt ieder geval met Netflix en voor Ziggo Go maakt het niet veel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Over grappig gesproken: deze week zat ik ‘s avonds voor de buis, kijkend naar het journaal, toen in een venstertje op het scherm de melding verscheen ‘Game of Thrones wordt op de TV afgespeeld vanaf de iPad van X’ en even later begon GoT dus bij mij! X = mijn ex-vriendin (sinds kort) die hier gewoond heeft en ook Ziggo klant is. Ze was er al verbaasd over dat zij met haar abo (geen extra zenders) GoT kon blijven zien via haar iPad en in combinatie met een Apple TV.

Mijn verklaring daarop is eenvoudig want ze gebruikt nog mijn Ziggo inloggegevens. Sinds vorige week heb ik de Next in huis en Ziggo GO anticipeert daarop, o.a. door de optie ‘op TV kijken’ te bieden. Ex-vriendin dacht dus 25 km verderop dat te doen bij haar thuis (zelf heeft ze nog geen Next) maar onbedoeld verscheen GoT op mijn TV en bij haar verscheen er niets op het scherm. Heb haar maar geappt, ze begreep er al niets van, dat afspelen via de TV voor haar nog geen optie is... Overigens, wanneer GoT afgelopen is mag ze verder met haar eigen Ziggo account :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
BurnsMM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:03:
[...]l

Nee, dit heb ik uitgesloten door middel van de Next op te starten en af te sluiten zonder een HDMI kabel te hebben aangesloten.
Ik zal er eens op gaan letten hoe het hier gaat.

[edit]

@BurnsMM Ik ervaar hier niet dat de next weer aangaat.

Ik heb de next direct op de LG oled, (arc naar de soundbar)
(CEC op de tv uit)
Harmony elite, met een normaal profiel, zonder extra eind opties.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/315bgpf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hcztwp.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door ppeterr op 11-05-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laguna De kijklijst kun je inderdaad opschonen met de context knop. Nog even verder verdiept in de kijklijst functionaliteit. De Next box toont in de kijklijst scherm dat je programma’s, films en series kunt toevoegen aan de kijklijst.

Via M&S kun je op twee manieren de film/serie toevoegen aan de kijklijst:
(1) via het context menu (als je ‘op’ de film/serie staat)
(2) de film/serie aanklikken en dan de optie ‘voeg toe aan je kijklijst’

Maar..... beide opties werken niet. Optie 1 resulteert in dat de film/serie niet wordt toegevoegd aan de kijklijst. Optie 2 resulteert bij mij in een box die hangt op het scherm met filminformatie (op de achtergrond hoor je wel geluid van de reguliere tv uitzending). Het enige dat ik daarna nog kan doen, is de box via de ab uit en weer aan te zetten.

Voor programma’s (uitzendingen) kun je de context knop gebruiken om een uitzending toe te voegen aan de kijklijst. Echter.... ook hier het resultaat dat de uitzending niet in de kijklijst verschijnt.

Kunnen andere Next gebruikers bovenstaande ook eens testen? Is het een bug? Of ligt het aan mijn Next box?

Als ik via de Go app een film toevoeg aan de kijklijst, verschijnt deze wel in de kijklijst van de Next box. Maar.... via zowel (1) het contextmenu als (2) op het filminformatiescherm (optie ‘verwijder van je kijklijst’). Bij de tweede optie blijft de box hangen op het filminfoscherm en is de enige optie het uit/aan doen van de box.

Of ik heb een niet goed werkende box, of ik doe iets fout, of de software is nog erg buggy. Ik ben benieuwd naar jullie testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:06:
De software is nog erg buggy.
Ik denk dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vermoeden heb ik ook, maar zonder testbevindingen van anderen kan ik dat niet definitief concluderen en kunnen de auteurs van dit topic het niet meenemen in de lijst met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
mijn (niet technische) schoonouders krijgen volgende week de Next. Zij hebben nu nog een UPC kastje.
Het wordt door een monteur van Ziggo geïnstalleerd.

Vraag...
Ga ik nu meer last krijgen van hun, door vele storingen? Of is het (voor de gewone gebruiker) een hele fijne update?

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 17 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic