Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Wordt de activatie gestart nadat de box voor het eerst is aangesloten, of is dat een administratief proces binnen Ziggo, dat samenhangt met de gepland afleverdatum? M.a.w.: als ik de box na ontvangst een dagje extra in de doos laat, is er dan een kans dat de activatie dan al afgerond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Frank S schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:08:
Wordt de activatie gestart nadat de box voor het eerst is aangesloten, of is dat een administratief proces binnen Ziggo, dat samenhangt met de gepland afleverdatum? M.a.w.: als ik de box na ontvangst een dagje extra in de doos laat, is er dan een kans dat de activatie dan al afgerond is?
1 manier om daar achter te komen :9 bij mij werkte hij meteen out of the box. (vrijdag besteld, zaterdag geleverd, gelijk aangesloten).
Bij andere duurde het een paar dagen voordat hij geactiveerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

ArcticWolf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:28:
[...]

1 manier om daar achter te komen :9 bij mij werkte hij meteen out of the box. (vrijdag besteld, zaterdag geleverd, gelijk aangesloten).
Bij andere duurde het een paar dagen voordat hij geactiveerd werd.
Hier ook; zondag via webchat besteld, dinsdagmiddag geleverd, aangesloten en direct werkend.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Dev0o schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:04:
Dit topic gaat wel heel snel... vanochtend mijn mediabox aangesloten via een Denon-AVR1911 waar ook de appleTV aan hangt. Gezien eerdere berichten was ik er al bang voor, maar de Next box drukt gijzelt de Denon door continu de eigen hdmi naar voren te drukken. Ook als ik kies voor hdmi1 waar de Atv aan hangt, schakelt de Denon snel weer terug naar de Next box (hdmi2). Ook nadat ik overal de stroom heb afgehaald en opnieuw opgestart, diverse settings in de Denon en Panasonic TV heb aangepast etc. Mijn TV ziet de Denon nu ineens ook anders waardoor ik geen controle meer heb over welke hdmi-source ik vanaf de Denon wil spelen. Voorheen hing er een Kodi aan de hdmi2, en dat werkte probleemloos. Graag snel een update met cec settings die kunnen worden aangepast Ziggo . Verder een hele goede vervanger voor de zeer slechte horizon, kudo’s daarvoor Ziggo!
Weet je zeker dat er in de settings niets aan te passen is? ( ik heb nog geen tijd gehad het hele topic door te lezen ). Misschien ook wel een instelling in de Denon versterker ?
En uit het zich in het feit dat de Denon versterker constant van HDMI kanaal wisselt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:45
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:07:
[...]

De opnames die je gepland hebt, heb ik niet in een overzicht terug zien komen. Hopelijk wordt dat nog aangepast in een nieuwe firmware.
Heb je ook de Ziggo Go app geinstalleerd op tablet of phone. Dan kun je als workaround in de Go app onder Bewaard > Opnames > Gepland je geplande opnames terug vinden.
Hetzelfde geldt voor uitzendingen die je hebt toegevoegd aan de kijklijst of ‘verder kijken’. Deze lijsten kun je alleen opschonen via de Ziggo Go.
Ziggo moet de software van Next nog verder ontwikkelen. Hopelijk staat het bij hun al in de planning.
@Laguna @Microkid Kunnen jullie deze zaken toevoegen aan bugs/feature requests? Zo niet, laat dat dan ook even weten.
Ow dat is wel een fijne tip, thanks. Ik had gister de app al even geopend op mijn telefoon, maar
zag geen verschil met voorheen. Dus mijn app staat nog in de oude modus denk ik.

Even gezocht op de support site van ziggo

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/ziggo-go/

Dat helpt mij ook niet :) De oude horizonXL staat nog aangemeld in de app, en kan
dus logisch niet gevonden in mijn netwerk. Ik wacht rustig af.

Ik zie trouwens nu ook pas, dat er in het menu van de next gewoon "bewaard" staat,
met daaronder ook de lijst met geplande opnames O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 08-05-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:48:
Ik zie trouwens nu ook pas, dat er in het menu van de next gewoon "bewaard" staat,
met daaronder ook de lijst met geplande opnames O-)
Dat had ik nog niet gezien. Thanks.
Wat betreft de app. Bij mij hielp om een keer uit en weer in te loggen. Bij bepaalde functionaliteit werd me gewezen om een profiel aan te maken. Zo ver was ik toen nog niet, heb dat even gelaten. ;) Een paar momenten later had ik automatisch een gedeeld profiel. Helemaal goed. In ons huishouden hebben we (nog?) geen behoefte aan profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12
Mijn Next is zaterdag aangesloten, maar nog niet zichtbaar in Mijn Ziggo.

Op zich niet zo erg, maar nu kan ik geen extra zender pakket activeren.

Extra info: support gesproken, en de Next hoeft niet via Ziggo internet verbonden te worden. Dit kan iedere ISP zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
jopie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:15:
Mijn Next is zaterdag aangesloten, maar nog niet zichtbaar in Mijn Ziggo.

Op zich niet zo erg, maar nu kan ik geen extra zender pakket activeren.

Extra info: support gesproken, en de Next hoeft niet via Ziggo internet verbonden te worden. Dit kan iedere ISP zijn.
Ik heb maandagavond de Next geinstalleerd, Replay tv werkte gisterenmiddag (ongeveer 24 uur later).
Vandaag is mijn mediabox XL pas uit mijn overzicht van producten, maar de Next staat er ook nog niet tussen. Ik verwacht dit wel weer binnen 24 uur waarschijnlijk :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:41:
Uiterst merkwaardig de huidige tussenstand in de poll. Veel meer stemmen dan reacties van mensen die hebben geklaagd over de 4k weergave.
We hebben liever niet 38x 'ik ook' natuurlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 08:50
jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Bij mij dus niet. Volgende dag weer 4k. Gemeld bij ziggo, kwam soms voor. Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou eventueel kunnen helpen, maar helaas.
Dit 'probleem' had ik dus ook. Sinds ik hem op "Van je TV" heb gezet blijft hij wel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
GilbertvH schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Dit 'probleem' had ik dus ook. Sinds ik hem op "Van je TV" heb gezet blijft hij wel goed staan.
"Van je TV" optie geeft bij mij altijd 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
jkoeners schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Same here. Op mijn Samsung QE55Q8D overigens ook last van vlakke kleuren welke beter zijn in 1080p, maar dit heb ik enigszins opgelost door HDR+ uit te schakelen en de beeldinstelling op Dynamisch te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
GilbertvH schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Same here. Op mijn Samsung QE55Q8D overigens ook last van vlakke kleuren welke beter zijn in 1080p, maar dit heb ik enigszins opgelost door HDR+ uit te schakelen en de beeldinstelling op Dynamisch te zetten.
Dat kan ook, maar ik heb meerdere bronnen via dezelfde hdmi ingang (via versterker) en dan werkt hdr/dolbyvision niet meer voor deze bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:56:
[...]

Had ik ook. Even de batterijen uit de AB halen bleek de oplossing.
Deze doet dus niks helaas . En die van de klanten service zijn zo dom...

nou maandag komt er een monteur. al net zon drama als de eerste horizon box

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:04:
[...]

maandagochtend model :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:04:
[...]
Ach ach. Je weet toch dat je een van de eerste klanten bent met zo'n ding? Je hebt er tenslotte moeite voor gedaan om hem voor de echte lancering te krijgen.
Daarnaast kan het bij uitleveren van honderden van die boxen per dag best een keer een kapotte afstandbediening tussen zitten of anders fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Ach ach. Je weet toch dat je een van de eerste klanten bent met zo'n ding? Je hebt er tenslotte moeite voor gedaan om hem voor de echte lancering te krijgen.
Daarnaast kan het bij uitleveren van honderden van die boxen per dag best een keer een kapotte afstandbediening tussen zitten of anders fout gaan.
Hoezo hij is nu voor idreen te bestellen . Hij is hier net 1 dagen in huis. Nog niet kunne gebruiken. Hopelijk maandag beter nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 09:04
Ik heb me rot gezocht maar kan nergens een Radio app vinden, alleen via Voicecontrol. Waar zit deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
jvbragt schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:15:
Ik heb me rot gezocht maar kan nergens een Radio app vinden, alleen via Voicecontrol. Waar zit deze app?
Menu -> radio tenminste bij mij staat die gelijk onderaan in beeld als ik naar menu ga :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
jvbragt schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:15:
In het menu onder TV & REPLAY staat helemaal rechts RADIO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of voice command 'Radio'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb nu al 2x meegemaakt dat een opname is mislukt (zie https://imgur.com/a/7wf65L1 voor screenshots van ziggo app). Ook op de Next dus niet af te spelen. Toch gek dat opnames mislukken als de box niet aan hoeft te staan en alles in de cloud komt toch?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toen ik de Mediabox XL nog in gebruik had, gebruikte ik de Samsung Magic remote horende bij mijn TV. Best handig, weinig knoppen maar toch zowel TV (inclusief apps), Ziggo Mediabox als Shield bedienen.

Wat extra knoppen is eigenlijk toch wel handig zoals op de Ziggo afstandsbieding horende bij de Next aanwezig. Beetje glazen bol kijken, maar zou het gaan gebeuren dat je met de Ziggo Next afstandsbediening ook de apps van de TV kunt gaan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 09:57

Flitskikker

Forumkikker

ppeterr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:51:
De replay en opname functie zijn na een dag hier geactiveerd, fantastisch hoe
je nu door de gids heen kan scrollen en selecteren wat je wilt opnemen.

Nou zat ik te zoeken naar een overzicht van geplande opname's, iemand die weet of
dat ergens verstopt zit. Een overzicht, ipv enkel het rode icoontje in de gids ?
Homeknop > Bewaard > Onder 'Geplande opnamen' het eerste item 'Meer' selecteren > OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Flitskikker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Homeknop > Bewaard > Onder 'Geplande opnamen' het eerste item 'Meer' selecteren > OK.
Thanks voor je reply. Ik had het daar indertussen ook al terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Next vandaag, 8-5 ontvangen om 11:00 uur
Aangesloten via mijn eigen ASUS ROUTER en de connectbox (GEEN BRIDGE). Gaat via mijn Onkyo naar Panasonic (geen4k tv).
Alle bestaande kabels gebruikt die ook in de XL zaten.
Na 20 minuten was alles netjes geïnstalleerd.
APPS geactiveerd waarvan ik wilde dat ze werkten, Netflix, YOUTUBE, Film1 (verdwijnt miv 1 juli)
Alle instellingen bekeken en zonodig aangepast waar nodig
Helaas verplicht om pincode te blijven gebruiken, jammer was voor ons niet echt nodig. Onnodige handeling nu dus.
Netjes weggezet bij andere apparatuur. Hou nu hoop ruimte in kast over nu XL weg is. 😁
Echter blijf mijn Humax 5200C als 1e gebruiken.
Hier kan ik tenminste bij herinnering instellingen zelf aangeven welke tijd dat ik dat programma wil starten en aangeven wanneer ik wil kijken, dagelijks wekelijks etc etc
Dat zit niet in de Next, dus valt hij bij mij af om als 1e op te starten.
Als ik hem start, starten ook de TV en RECEIVER op. Dat is wel netjes.
Grote voordeel van de Next, meer ruimte in de kast over en minder stroomverbruik dan de XL.
EN de replay optie die zal ik wel af en toe gebruiken.
En.... het irritant brandende lampje voorop afgeplakt. 😜

Het was ook netjes bijgewerkt bij mijn ZIGGO account , om ongeveer 13:00 uur.
Dus ik ben klaar nu.. 😁☕️

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:42:
[...]
En bij mij dan weer niet ;) (dus weer vast naar 4k output).

Ik ben verder wat aan het spelen met de opstart-instellingen van de Next, waarbij de Next mijn receiver en TV aan moet slingeren.

Bij de hoogste energiestand (snel starten), gebeurt het wel eens dat er geen geluid komt uit de receiver (maar wel beeld op TV), soms moet ik de Next dan tot 2 keer toe uit- en weer aanzetten om dit goed te krijgen. Daarbij wordt de TV en receiver ook steeds uit- en weer aangezet.

Nu ben ik aan het testen met de middelste stand, dat gaat tot nu toe wel goed (hoewel amper getest).

Mijn TV heeft toch al enige tijd nodig om op te starten dus een snelle boot van de Next is niet werkelijk noodzakelijk.

Een prettige bijkomstigheid viel mij op bij de Next icm de Netflix app. Deze dimt de ondertitel bij HDR materiaal (is dan wat meer grijs dan spierwit), zonder het beeld daarbij aan te tasten. Bij non HDR materiaal is deze zoals ingesteld binnen het Netflix profiel (in mijn geval dus nu weer volledig wit zonder transparantie).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ppeterr Nu pas gelegenheid om het te checken. Onder bewaard > opnames heb je inderdaad Je opnames en Geplande opnames. Destijds helemaal overheen gekeken. Blijft alleen nog over dat onder Bewaard niet de kijklijst en ‘verder kijken’ via de Next box kunt opschonen (wel via de app). Nog even verder getest. Het lijkt er op dat je trouwens alleen uitzendingen kunt toevoegen aan de kijklijst via de Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relived
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Sinds zaterdag de Next mogen ontvangen, heel erg snel! (vergeleken met de XL)
Helaas veel last van audo/video sync delay problemen (lipsync), ben benieuwd or er meer hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Relived schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:27:
Helaas veel last van audo/video sync delay problemen (lipsync), ben benieuwd or er meer hier last van hebben.
Ik krijg alleen een beetje synch problemen als ik dolby als uitvoer aanzet,
dat kan ik waarschijnlijk wel oplossen met wat timings, maar voor nu dus even 5.1 uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 07:32
Relived schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:27:
Ik heb er bijna dagelijks last van. Dolby aan of uit maakt geen verschil. Ook 4k of 1080p, het maakt allemaal niet uit.
En andere HDMI apparaten hebben dit issue niet.
Mijn opstelling: Sony 4kTV met Sony soundbar, aangesloten op de ARC aansluiting met high speed HDMI kabel.
Enige oplossing voor mij op dit moment is de afstandsbediening van de soundbar bij de hand te houden, en regelmatig even uit en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lausemaus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Ik heb er bijna dagelijks last van. Dolby aan of uit maakt geen verschil. Ook 4k of 1080p, het maakt allemaal niet uit.
En andere HDMI apparaten hebben dit issue niet.
Mijn opstelling: Sony 4kTV met Sony soundbar, aangesloten op de ARC aansluiting met high speed HDMI kabel.
Enige oplossing voor mij op dit moment is de afstandsbediening van de soundbar bij de hand te houden, en regelmatig even uit en weer aanzetten.
Ik heb mijn Next box direct op tv aangesloten. Verder geen soundbar oid. Gisteravond had ik het idee dat bij ZiggoSport (peptalk) het geluid niet 100% in sync was. Niet echt veel aandacht aan geschonken. Ik beschouwde het maar als een incident. Verder voornamelijk voetbal gekeken. Bij de voorbeschouwing bij Veronica leek me de lipsync wel in orde.

Bij M&S (serie Vikings) geen last gehad van incorrecte lipsync.

Heb je het probleem bij alle zenders? Of alleen een bepaalde? Heb je ook al M&S geprobeerd?
Hoe is het als je Next direct aansluit op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Next direct op tv, soundbar via hdmi arc op tv geeft hier ook audio sync problemen.
Soundbar via analoge ingang gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N!co schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:14:
Next direct op tv, soundbar via hdmi arc op tv geeft hier ook audio sync problemen.
Soundbar via analoge ingang gaat wel goed.
En zonder soundbar? Dus geluid via de speakers van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
De next icm met mijn LG C8 oled en Sony ST5000 soundbar is een doffe ellende. Door de agresiseve CEC van de Next is schakelen tussen de verschillende HDMI poorten een ramp.
Hij schakelt steeds terug naar de Next en 5 van de 10 x zonder geluid (uit de soundbar). Ook komt het regelmatig voor dat na schakelen naar de HDMI van de Next ik geen beeld krijg. Mijn TV zegt dan dat deze geen signaal aangeboden krijgt en vraagt of ie de decoder moet aanzetten, waarna deze vrolijk uitschakelt. De enige oplossing is dan de Next helemaal uit en weer aan schakelen.
De Next aansluiten op de soundbar geeft weer hele andere problemen (bij het inschakelen van de Next schakelt de soundbar naar het menu van de soundbar).

Uit pure furstratie heb ik maar zo'n CEC blocker besteld, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:21:
[...]

Dat is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Afgelopen vrijdag de mediabox Next ontvangen, deze had ik woensdag aangevraagd via Twitter. Super snel dus. Nu aan het aansluiten maar meteen de CS1002 error en denk een firmware reset te moeten uitvoeren, activatie was men helaas vergeten en nu handmatig door Ziggo opgestart (kon tot 24 uur duren). Hoe dan ook nog in de begin fase maar dank aan allen hier met alles wat ik al aan tips/adviezen lees👍🏻. Geweldig weer!

Een laatste vraag; kan ik de Next afstandsbediening ook zo instellen dat deze op mijn LG C7 werkt? De oude XL AB kon dat namelijk.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relived
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:21:
[...]

Helaas bij mij speakers van de tv, ook vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relived schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Helaas bij mij speakers van de tv, ook vertraging...
Bij alle content (alle zenders, movies & series)? Gebruik je de bijgeleverde hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
WizzieJP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:53:
Afgelopen vrijdag de mediabox Next ontvangen, deze had ik woensdag aangevraagd via Twitter. Super snel dus. Nu aan het aansluiten maar meteen de CS1002 error en denk een firmware reset te moeten uitvoeren, activatie was men helaas vergeten en nu handmatig door Ziggo opgestart (kon tot 24 uur duren). Hoe dan ook nog in de begin fase maar dank aan allen hier met alles wat ik al aan tips/adviezen lees👍🏻. Geweldig weer!

Een laatste vraag; kan ik de Next afstandsbediening ook zo instellen dat deze op mijn LG C7 werkt? De oude XL AB kon dat namelijk.
Wat wil je bedienen op de C7? Ik denk dat, althans zoals ik 't doe, je de LG Magic remote nog nodig hebt voor beeldkalibratie, Netflix etc.
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:56:
[...]

Bij alle content (alle zenders, movies & series)? Gebruik je de bijgeleverde hdmi kabel?
Ik heb een Denon Bar en 5.1 set via Wifi trouwens en totaal geen last van vertragingen in geluid.

[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 08-05-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

wvkreg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Wat wil je bedienen op de C7? Ik denk dat, althans zoals ik 't doe, je de LG Magic remote nog nodig hebt voor beeldkalibratie, Netflix etc.

[...]

Ik heb een Denon Bar en 5.1 set via Wifi trouwens en totaal geen last van vertragingen in geluid.
Het gaat mij alleen om de basic bediening van volume en kanalen. Maar het heeft zich net tijdens installatie al automatisch opgelost 😉👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Het is even wachten tot ik de NExt mediabox binnen heb. In de Topicstart wordt wat zaken beschreven over de Connect box en dat dit samen zou moeten werken met de nieuwe mediabox Next. Ik heb echter een Cisco modem welke in bridge mode staat, want ik regel de rest bij grote voorkeur liever zelf. Ik heb die hele connect box toch niet nodig? zeker niet als de nieuwe ziggobox next gewoon een client is en geen modem fratsen meer aan boord heeft.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:02:
Daarom stel ik ook de vraag aan @Relived . :)
Zonder gekheid, goed om te horen dat jij geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
martinvdm schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:12:
Het is even wachten tot ik de NExt mediabox binnen heb. In de Topicstart wordt wat zaken beschreven over de Connect box en dat dit samen zou moeten werken met de nieuwe mediabox Next. Ik heb echter een Cisco modem welke in bridge mode staat, want ik regel de rest bij grote voorkeur liever zelf. Ik heb die hele connect box toch niet nodig? zeker niet als de nieuwe ziggobox next gewoon een client is en geen modem fratsen meer aan boord heeft.
Jawel want je oude modem werkt niet optimaal met Next en wordt na twee weken gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Sinds enkele dagen de nieuwe next box in huis ten eerst wat een verademing t.o.v de Ziggo XL box.

Maar volgende gebeurd dat connect box vaak geen beeld wordt weergegeven ( zwart beeld) geen error.
Alle andere apparaten wel verbinding o.a de Xbox One. Na een stroom onderbreking van de next box werkt het beeld weer.

Nu wil ik niet telkens om tv te kijken de stroom eraf halen, alles is aangesloten via een externe kastje dat werd bijgeleverd bij me Samsung televisie.
Er gaat 1 hdmi aansluiting naar me televisie en rest via de connect box naar alle andere apparaten.

Waarschijnlijk zit daar de heuvel, maar hoe en wat kan ik nog nergens vinden.

Iemand ook deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

wvkreg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:36:
[...]

Jawel want je oude modem werkt niet optimaal met Next en wordt na twee weken gedeactiveerd.
Pff is dat echt zo? Dat hadden ze wel ff mogen zeggen. Dan is de vraag. Kan die Connectbox een beetje fatsoenlijk in Bridge mode?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
martinvdm schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:44:
[...]

Pff is dat echt zo? Dat hadden ze wel ff mogen zeggen. Dan is de vraag. Kan die Connectbox een beetje fatsoenlijk in Bridge mode?
Absoluut, zelfs beter dan de oude en het gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:21
Net de Next geïnstalleerd. Maar, ook de cs1002 foutmelding gekregen. Ziggo bellen hoef ik nu niet meer te doen. Hij zit via een unifi utg 3p aan de Connectbox gekoppeld. Die geeft gewoon een ip uit, dus dat moet het probleem niet zijn. Internet werkt gewoon (ben nu aan het posten :p).

De unifi ziet ook de box op komen en geeft een ip, dus dat gaat goed en de Connectbox staat in bridge.

Denk dat ik de Next gewoon de nacht aan laat staan op dat scherm. Wie weet gaat hij verder.

Ik heb hem wel al sinds vorige week. Misschien dat dat het is.
Heb ook de firmware forceer optie gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 08-05-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relived
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Daarom stel ik ook de vraag aan @Relived . :)
Zonder gekheid, goed om te horen dat jij geen problemen hebt.
Gebruik inderdaad de meegeleverde HDMI kabel(direct op tv), alleen live tv nu getest, ga vanavond andere content testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
hardware-lover schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:29:
[...]

En bij mij dan weer niet ;) (dus weer vast naar 4k output).
Dat is wel vreemd. Wat gebeurd er dan bij jou zodra je "van je TV" kiest?

@martinvdm de antwoorden op je vragen waren ook al in de OP te lezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:30
amphora schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:19:
Ik heb nu al 2x meegemaakt dat een opname is mislukt (zie https://imgur.com/a/7wf65L1 voor screenshots van ziggo app). Ook op de Next dus niet af te spelen. Toch gek dat opnames mislukken als de box niet aan hoeft te staan en alles in de cloud komt toch?
Ik heb dit ook al 2x gehad, inmiddels bij ziggo gemeld via twitter, en dit hoort uiteraard niet zegt men, zeker niet bij de next, ze gaan het onderzoeken. Hopelijk word vervolgd & oplossing uiteindelijk.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

WizzieJP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Het gaat mij alleen om de basic bediening van volume en kanalen. Maar het heeft zich net tijdens installatie al automatisch opgelost 😉👍🏻
Inmiddels heb ik de Next volledig werkende. Prima apparaat. Een hele verademing tov de XL. Wel één enorme wens, zoals ook ik de feature request vermeld, het kunnen uitzetten van de HDMI CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:16:
Net de Next geïnstalleerd. Maar, ook de cs1002 foutmelding gekregen. Ziggo bellen hoef ik nu niet meer te doen. Hij zit via een unifi utg 3p aan de Connectbox gekoppeld. Die geeft gewoon een ip uit, dus dat moet het probleem niet zijn. Internet werkt gewoon (ben nu aan het posten :p).

De unifi ziet ook de box op komen en geeft een ip, dus dat gaat goed en de Connectbox staat in bridge.

Denk dat ik de Next gewoon de nacht aan laat staan op dat scherm. Wie weet gaat hij verder.

Ik heb hem wel al sinds vorige week. Misschien dat dat het is.
Heb ook de firmware forceer optie gedaan.
Al rechtstreeks op de Connectbox geprobeerd?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hansvk dat nog niet. Daar zou ik de Connect weer op normale modus moeten zetten en kabels van de router om moeten zetten. Voelde ik nog niet zoveel voor. :p
Zag de Next ook niet op mijn account, maar kan zijn dat dat pas na activeren gebeurd.
Klim nog wel even vandaag de chat in om te zien wat ze kunnen doen. En anders vanavond inderdaad even de Connect rechtstreeks aansluiten.
Bedenk me dat het misschien niet nodig is de Connect uit bridge te halen. Wellicht gaat het zonder ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WizzieJP schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:51:
[...]

Inmiddels heb ik de Next volledig werkende. Prima apparaat. Een hele verademing tov de XL. Wel één enorme wens, zoals ook ik de feature request vermeld, het kunnen uitzetten van de HDMI CEC.
Kun je hdmi-cec niet uitzetten op het ontvangende apparaat? Als ik me niet vergis, kan ik op mijn tv deze functie aan/uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
WizzieJP schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:51:
[...]

HDMI CEC is een veelvoorkomend probleem. Goede tip die eerder in dit topic voorbij is gekomen is een CEC-killer kopen. Ik heb het dit ook geprobeerd en het was voor mij die paar euro zeker waard om van die ergernis af te komen. Zoek in dit topic ff op killer. Krijg je geen spijt van. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
S1NN3D schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:00:
[...]

HDMI CEC is een veelvoorkomend probleem. Goede tip die eerder in dit topic voorbij is gekomen is een CEC-killer kopen. Ik heb het dit ook geprobeerd en het was voor mij die paar euro zeker waard om van die ergernis af te komen. Zoek in dit topic ff op killer. Krijg je geen spijt van. :+
Ook al heb ik geen problemen met de HDMI-CEC van Next. Toch maar even gezocht op 'killer'. Ik wist niet dat dit zo agressief was. Je opmerking dat Next zich blijft bemoeien ook al staat hdmi-cec overal uit, vind ik best wel schrikken.
S1NN3D in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Zelf heb ik een simpele setup (tv + next + apple tv). Als ik Next aanzet, gaat mijn aan, en andersom. Hetzelfde geldt voor de Apple TV. Als ik wil switchen van Next naar ATV, gaat bij mij dus de tv even (onnodig) uit en aan. Ik vind dat wel best. Wat me trouwens opvalt, doordat ik de XL box heb vervangen door Next, opeens de HDMI-CEC functie via de ATV veel beter (stabieler) werkt. Waar dat aan ligt, geen flauw, in ieder geval heb ik geen settings aangepast in de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank S
Gisteren ontvangen en aangesloten. Ik had al een connect-box, dus alleen de Next gedaan. Via wifi verbonden met Google Wifi. Heel even een foutmelding dat de software niet kon worden gedownload, maar die verdween vrijwel direct om vervolgens de installatie normaal af te maken. Werkte daarna perfect (alles was meteen geactiveerd), beeld (1080p) lijkt beter dan bij de horizon. Apps zijn stabiel. Twee kleine issues:

1. In de TV-gids hadden de eerste 7 zenders geen programmagegevens, voor de dag zelf. Voor morgen en gisteren stond het wel helemaal goed. Vaste programma's geprogrammeerd en ook een opname op RTL4 voor vandaag werd normaal goed opgenomen.
2. Er lijkt een kleine vertraging te zitten op het beeld. De voetbalwedstrijd tussen Ajax en Tottenham ging daardoor net een paar seconden te lang door. Vermoed dat dit geen Next-probleem is... ;-)

Bijkomend voordeel van de Next: een lopende opname kan via de Go-app gestreamd worden naar Chromecast. Daardoor heb je wel een vorm van replay-TV op Chromecast. Een tweede box (die ik bij Horizon wel had) is daardoor overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FrankS Een vorm van replay? Ik begrijp wat je bedoelt, maar nou nee. Met Replay kun je vrijwel alles terug kijken zonder dat je er bij stil staat dat je nog opnames moet plannen. Als je van alle zenders een week lang alles opneemt, is je 400 uur zo vol. :)
In je opmerking van tweede box overbodig, kan ik me meer vinden. De noodzaak voor extra decoders wordt zo een stuk kleiner, doordat de opnames in de cloud staan. In ons huishouden hebben we maar 1 televisie, dus voor ons speelt het niet. Maar ik kan me voorstellen dat een extra Next box op de slaapkamer qua gebruiksgemak wel fijner/sneller is. Ik heb overigens begrepen dat na de zomerperiode gestart wordt met het uitleveren van extra Next devices per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:34:
@FrankS Een vorm van replay? Ik begrijp wat je bedoelt, maar nou nee. Met Replay kun je vrijwel alles terug kijken zonder dat je er bij stil staat dat je nog opnames moet plannen. Als je van alle zenders een week lang alles opneemt, is je 400 uur zo vol. :)
Daarom zeg ik ook "een vorm van". In mijn geval gebruik ik Replay meestal omdat ik een kwartiertje of zo later aan een programma wil beginnen, maar dat wel tevoren weet. Of een programma beneden zie en dat op de slaapkamer wil verder kijken. Dan werkt de app+Chromecast prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank S schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Daarom zeg ik ook "een vorm van". In mijn geval gebruik ik Replay meestal omdat ik een kwartiertje of zo later aan een programma wil beginnen, maar dat wel tevoren weet. Of een programma beneden zie en dat op de slaapkamer wil verder kijken. Dan werkt de app+Chromecast prima.
Ik geef ook aan ik je opmerking, maar "vorm van" vind ik niet juist. Je gaat een opname vergelijken met replay tv. Replay kent een restrictie en opname niet. Dit staat los van hoe je je opname of replay terug kijkt (Go app, chromecast, airplay, Next, ziggogo website). Dit neemt niet weg dat het inderdaad top is dat dit werkt en for the time being een mooie workaround totdat de extra boxjes geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:05
Gisteravond even de HDMI+CEC functie van mijn Samsung 55Q6F weer aangezet en gelijk staat de 4K optie weer tussen de beeldinstellingen (TV is rechtstreeks aangesloten met de Next).

Vanmorgen zet ik de tv aan en ik heb wederom last van wel geluid en menu, geen beeld. Beeldscherminstellingen stonden ook op 1080i ineens terwijl 1080p ook aanwezig was. 4k was echter weer verdwenen. Ook hier doet CEC vreemde dingen heb ik het gevoel.

Ik weet dat ik de 4k optie niet nodig heb maar het stoort mij en het hoort gewoon te werken :) Even wachten op een software update denk ik of anders de CEC killer bestellen.

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
(jarig!)
basst85 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Heb zelf wat reverse engineering gedaan en het lukt mij nu om via een NodeJS script de Next aan te zetten en van zender te wisselen.

Hierbij communiceer ik echter niet direct met een API van de Next box, maar gaat via een MQTT server (obomsg.prod.nl.horizon.tv).

Zal binnenkort een voorbeeld script op GitHub zetten.
Het voorbeeldscript staat hier:
https://github.com/basst85/NextRemoteJs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De Next blijft op CS1002 hangen. Van alles al getest.

Nu in de chat met Ziggo over de Next. Altijd fijn als je precies weet wat je geprobeerd hebt en dus weet waar je naartoe moet. Scheelt een hoop tijd voor beide partijen.
Ze zijn nu aan het kijken wat nog meer opties zijn.

Hmm, was vergeten om een andere kabel te testen. Maar denk dat ik de lange kabel bij het modem aan ga sluiten rechtstreeks op het modem. Kijken of dat verbetering geeft. Anders kon ik weer contact opnemen met ze.

Ga vanavond het modem ook even weer in Bridge zetten en anders nogmaals contact met Ziggo opnemen. Denk dat dat het is. Zit nu via een Linksys Switch aan de router naar het modem (bridge).
Dus dat wegstrepen door de lange kabel van het modem te pakken en dan rechtstreeks op het modem aansluiten nadat die weer als router is ingesteld. Kijken of dat het verschil maakt. Enige is wel, dat ik dan niet voor me zie hoe het in de normale situatie moet blijven werken, maar dat kan aan mij liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:26:

Nu in de chat met Ziggo over de Next. Altijd fijn als je precies weet wat je geprobeerd hebt en dus weet waar je naartoe moet. Scheelt een hoop tijd voor beide partijen.
Ze zijn nu aan het kijken wat nog meer opties zijn.

Hmm, was vergeten om een andere kabel te testen. Maar denk dat ik de lange kabel bij het modem aan ga sluiten rechtstreeks op het modem. Kijken of dat verbetering geeft. Anders kon ik weer contact opnemen met ze.

Ga vanavond het modem ook even weer in Bridge zetten en anders nogmaals contact met Ziggo opnemen. Denk dat dat het is. Zit nu via een Linksys Switch aan de router naar het modem (bridge).
Dus dat wegstrepen door de lange kabel van het modem te pakken en dan rechtstreeks op het modem aansluiten nadat die weer als router is ingesteld. Kijken of dat het verschil maakt. Enige is wel, dat ik dan niet voor me zie hoe het in de normale situatie moet blijven werken, maar dat kan aan mij liggen. :P
Of de box resetten?

staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ArcticWolf Firmware forceren ook gedaan (ofwel de reset), was een van de eerste dingen eigenlijk. Rechtstreeks op de Connectbox via de Switch ook gedaan, maar daar zitten nog andere apparaten op en het modem stond nog in bridge, maar volgens Ziggo zou dat niet uit moeten maken. Alhoewel ik betwijfel of het met de andere apparaten dan ook niet uit zou maken, maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 09-05-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arunia Wat is de kleur van het Ziggo logo op de Next box/afstandsbediening? Oranje of wit/zilver?
Bijzonder trouwens dat je dit probleem hebt. In de OP staat aangegeven dat deze code te maken heeft met een foutieve batch en dat deze niet meer werden uitgeleverd. Maar misschien nog net een randgevalletje.

Afgelopen vrijdag had ik ook deze melding. Bij mij was het forceren van de firmware wel de oplossing. Mijn Connectbox is staat trouwens niet in bridge modus. Straks heeft dit toch effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@meesje Die van mij is Oranje voor beide als ik het me goed voor de geest kan halen. Ik had de box vorige week al binnen, maar nog niet aan kunnen sluiten tot gisteren ivm af kijken van opnames e.d. :D
Zal een randgevalletje zijn.

Ga het uit bridge modus halen van de Connect nog wel even proberen. Gaat wel goed komen. Vanavond weer even wat tijd om er iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:13
ik heb hem inmiddels ook een half weekje in huis, prima dingetje! Voordelen zijn inmiddels al wel besproken.

1 ding vind ik raar, als ik naar een bepaalde zenderreeks zap, moet ik elke keer de pin ingeven, terwijl ik de leeftijdsgrens uit heb staan.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:55:
@meesje Die van mij is Oranje voor beide als ik het me goed voor de geest kan halen. Ik had de box vorige week al binnen, maar nog niet aan kunnen sluiten tot gisteren ivm af kijken van opnames e.d. :D
Zal een randgevalletje zijn.

Ga het uit bridge modus halen van de Connect nog wel even proberen. Gaat wel goed komen. Vanavond weer even wat tijd om er iets mee te doen.
Laat je weten wat de uitkomst is? Indien het dan wel lukt, kan de OP uitgebreid worden.

Ik heb gelukkig Next aangesloten met de netwerkkabel en zodoende de forceeractie kunnen uitvoeren. Mijn ouders wil ik ook adviseren om over te stappen van XL naar Next. Echter bij zij hebben geen UTP aansluiting bij de tv. Voor de zekerheid zal ik tzt bij de installatie van Next wel een lange utp kabel meenemen, zodat we de box altijd tijdelijk via utp kunnen verbinden.

Wat betreft de kleur vraag, ik was benieuwd of oranje oude batch betekent en wit/zilver nieuwe batch. Het valt mij namelijk op dat bij de ab met oranje logo bepaalde icoontjes op de knoppen niet 100% gecentreerd zijn. Bijvoorbeeld het microfoontje op de spraak knop. Deze staat iets naar links. Op ab met wit/zilver logo, wat ik gezien heb, staat het wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 09-05-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@meesje ik laat het zeker weten hier in het topic. Draadloos zal ik ook nog proberen.
Zal thuis de kleur ook nog even bekijken van het logo.
We gaan het zien.

Qua kabel zit er een hele lange bij de Next. Dus dat lijkt me dan prima. Vanwege de beperkte afstand heb ik die van het modem gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mijn Next heeft een oranje logo weet ik zo uit het hoofd maar de AB weet ik niet zeker. Ik weet wel dat het microfoonlogootje bij mij mooi recht en centraal zit maar het plaatje op de Home-knop zit een beetje scheef. Zal toch per exemplaar iets verschillen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ziggo GO ligt er uit hier voor mij, nou had ik nog steeds de oude mediabox
in de settings. Dus wellicht is er een verandering gaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 19:08

Gebruik je custom DNS in je Linksys router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:13:
[...]

Ook al heb ik geen problemen met de HDMI-CEC van Next. Toch maar even gezocht op 'killer'. Ik wist niet dat dit zo agressief was. Je opmerking dat Next zich blijft bemoeien ook al staat hdmi-cec overal uit, vind ik best wel schrikken.
S1NN3D in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Ik heb een setup met een LG C7 65 inch en Denon receiver AVR-X3500H en met o.a. ook een Nvidia Shield etc welke wél via CEC gekoppeld zijn en goed functioneren. Echter één device, in deze de Ziggo mediabox Next, kan ik niet apart uitschakelen vanuit de Denon. Ik zal eens gaan nadenken over zo een "CEC killer". Of nog steeds hopen op een firmware update om vanuit de Next het alsnog uit te kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
_/-\o_
Hier was ik naar op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@WizzieJP

Ik heb hier de shield ook samen met de next op een LG oled, en de next
ging werkelijk in gevecht met de shield om het weer te geven beeld.
De boel bleef maar heen en weer switchen.

Ik heb dat oplost door maar even op de shield de CEC settings aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Mijn box en ab hebben witte logo's. Alles verloopt prima.
In de OP staat trouwens dat bij lg tv's je hdmi deep colour moet uitzetten voor beste kleurweergave. Maar die van mij staat aan samen met isf expert mode op 1080p en dat geeft de beste resultaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Sharule op 09-05-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rinaldootje nee, geen Custom dns. Zover was ik überhaupt niet met het instellen dus dat scheelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 20:18
Ik bleef ook problemen houden met, dacht ik, CEC, maar nadat ik in de instellingen mijn TV en Receiver naar een ander merk en model had aangepast, was het weg. Ik denk dat er een soort van Harmony remote in zit of dat de CEC van het andere merk niet samenwerkt met het merk dat ik heb (heb nog niet getest op de HDMI kabel los te halen en dan te kijken of het nog steeds aangaat, dan zou het werken als een soort Harmony remote).
Maar als je dus dit doet, ben je van je "CEC" problemen verlost zonder CEC killer.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:40:
Ziggo GO ligt er uit hier voor mij, nou had ik nog steeds de oude mediabox
in de settings. Dus wellicht is er een verandering gaande :)
Bij mij ligt sinds vanochtend de Ziggo Go site er ook uit:

Oeps… Ziggo GO doet het niet. Je begrijpt: hier is het nu alle hens aan dek om het snel weer aan de gang te krijgen. Probeer je het straks nog een keer? Sorry hiervoor.

Deze foutmelding krijg ik bij bewaard en de zenders kan ik niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik heb ook een probleem met Ziggo Go. Bij het inloggen zie ik in de Chrome Developer Toolbar een 500 error met de melding "Missing expected extSerialNumber for physicalDevice". Enig idee waarom ik niet kan inloggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Extigo op 09-05-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Koldur schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:11:
Ik bleef ook problemen houden met, dacht ik, CEC, maar nadat ik in de instellingen mijn TV en Receiver naar een ander merk en model had aangepast, was het weg. Ik denk dat er een soort van Harmony remote in zit of dat de CEC van het andere merk niet samenwerkt met het merk dat ik heb (heb nog niet getest op de HDMI kabel los te halen en dan te kijken of het nog steeds aangaat, dan zou het werken als een soort Harmony remote).
Maar als je dus dit doet, ben je van je "CEC" problemen verlost zonder CEC killer.
En welk merk is dit geweest/geworden? :) Ik neem aan dat je bedoeld dat je de Next in de systemen van je tv en receiver aan een andere merknaam/systeem hebt gekoppeld?

[ Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 09-05-2019 13:11 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demo31051987 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:46:
Ik heb ook een probleem met Ziggo Go. Bij het inloggen zie ik in de Chrome Developer Toolbar een 500 error met de melding "Missing expected extSerialNumber for physicalDevice". Enig idee waarom ik niet kan inloggen?
Ik hing toevallig net met de klanten-service aan de lijn, en deze gaven aan dat sommige klanten op dit moment idd problemen hebben met de Go service en het inloggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:04
Zojuist ook het kastje besteld bij Ziggo

Echter de dame zei dat hij alleen via een netwerkkabel aangesloten hoefde te worden, dat de COAX kabel dan kwam te vervallen. Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

targaryanwolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:20:
Zojuist ook het kastje besteld bij Ziggo

Echter de dame zei dat hij alleen via een netwerkkabel aangesloten hoefde te worden, dat de COAX kabel dan kwam te vervallen. Klopt dat wel?
Was het geen KPN? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:09:
[...]

En welk merk is dit geweest/geworden? :) Ik neem aan dat je bedoeld dat je de Next in de systemen van je tv en receiver aan een andere merknaam/systeem hebt gekoppeld?
Klopt, van mijn Panasonic TV heb ik een random Philips TV gemaakt en van mijn Onkyo Receiver heb ik een random NAD van gemaakt, daarna ging er niets meer aan of uit met het aan of uit zetten van mijn Next box.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Koldur schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Klopt, van mijn Panasonic TV heb ik een random Philips TV gemaakt en van mijn Onkyo Receiver heb ik een random NAD van gemaakt, daarna ging er niets meer aan of uit met het aan of uit zetten van mijn Next box.
Dit heb je dan aangepast in je receiver? In de instellingen van de Next en je TV kan je dit toch niet aanpassen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Ik hing toevallig net met de klanten-service aan de lijn, en deze gaven aan dat sommige klanten op dit moment idd problemen hebben met de Go service en het inloggen.
Ah ok. Dan neem ik wel even contact met hen op. Thnx voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Dit heb je dan aangepast in je receiver? In de instellingen van de Next en je TV kan je dit toch niet aanpassen?
Kan je prima aanpassen in de Next box! Ben op het moment niet thuis, dus kan het even niet benoemen nu hier, maar het kan prima. Als je even goed zoekt, vind je het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Koldur schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Kan je prima aanpassen in de Next box! Ben op het moment niet thuis, dus kan het even niet benoemen nu hier, maar het kan prima. Als je even goed zoekt, vind je het wel!
Top, ga ik vanavond even kijken!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

harm12nl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Dit kun je in de settings van de Next aanpassen. Heb ik eergisteren ook gedaan, maar hij bleeft de hdmi poort telkens wegkapen van de AppleTV. Heb de next vooralsnog maar even via wifi aan de tv in de keuken gehangen totdat dit is opgelost (zonder een cc killer te moeten aanschaffen).

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Nee, echt Ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha. :)

@targaryanwolf Volgens mij hoef je geen verstand van zaken te hebben om bij de helpdesk van Ziggo te werken. ;)
Zoals aangegeven in de OP heb coax nodig (voor lineaire tv) en netwerk (wifi of utp) voor ondemand/replay tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Haha. :)

@targaryanwolf Volgens mij hoef je geen verstand van zaken te hebben om bij de helpdesk van Ziggo te werken. ;)
Zoals aangegeven in de OP heb coax nodig (voor lineaire tv) en netwerk (wifi of utp) voor ondemand/replay tv.
Ja, dat zag ik ook al, ook aangegeven bij Ziggo. Toen ging ze het navragen en gaf ze aan dat enkel utp voldoende was. Daarom ging ik twijfelen. Maar Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms krijg je ook heel kundige mensen aan de lijn .

ik had er een ik had duidelijk aangeven dat de AB niet koppelt
je dat komt omdat de signaal te zwak is waarschijnlijk komt hij niet door de installatie

na 10sec dat hij aan staat kreeg ik al de melding van het koppelen dit 5 keer moeten melden * knip * niets toevoegde sneer

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 10-05-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dev0o schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Dit kun je in de settings van de Next aanpassen. Heb ik eergisteren ook gedaan, maar hij bleeft de hdmi poort telkens wegkapen van de AppleTV. Heb de next vooralsnog maar even via wifi aan de tv in de keuken gehangen totdat dit is opgelost (zonder een cc killer te moeten aanschaffen).
Ik had ook CEC van mijn TV en receiver uitgezet, had ik niet gemeld in mijn vorige post, maar dus ook gedaan. Door beide te doen is het bij mij in ieder geval opgelost. Ik had eerst CEC uitgezet in de TV en reciever, ging de boel nog steeds aan, daarna het merk/type veranderd en toen was het voor mij opgelost.
Gezien jouw reactie verwacht ik dat jij dit ook gedaan hebt, maar even voor de volledigheid hoe ik het heb aangepakt.

Ik denk dat er in de toekomst nog wel een optie komt om het in het geheel uit te schakelen, het lijkt mij dat dit niet heel moeilijk te doen is en bij veel mensen een heel irritant probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

<knip>
Ik had ook continue de CS1002 error, na een firmware reset direct via utp werkende gekregen. Ik heb de connectbox in bridge staan met daaraan gekoppeld een Asus RT-AC68U (waaraan dus ook de Next gekoppeld) en dit werkt prima. Hoop voor je dat je issue inmiddels gefixt is d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@WizzieJP Zodra ik thuis ben kan ik verder gaan testen. We gaan het zien. Alles is iig aangesloten en anders regelen we wel wat.
Enige waar ik bang voor ben is dat ik het rechtstreeks op het modem fix en dat het daarna weer niet werkt als ik de normale situatie weer in ga zetten, maar wellicht vergis ik me gewoon.
Bedankt iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Mijn Next is ook onderweg. Met zn 4K en HDR support zou het wel erg relax zijn om ooit de mogelijkheid te krijgen eigen media af te spelen via de box, maar zoals ik het begrijp is die optie er helaas nog niet.

Maar goed, ik ben in ieder geval wel van het verwarmingselement aka Mediabox XL af. Was zo erg dat ik die altijd met de knop uit zette. En vervolgens was de opstarttijd echt enkele minuten.
Pagina: 1 ... 16 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic