Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Ik heb ooit wel eens een CI+ module overwogen. Het zappen via de Next box is nog sneller dat via CI+? Dat vind ik goed om te horen!
Klopt, was ook verbaasd. Maar het duurde sowieso relatief lang voordat je überhaupt kon gaan zappen vanwege het opstarten. Nu kan dat eigenlijk nagenoeg meteen nadat de box wakker is geworden en bij de CI+ module zat er een vertraging in tijdens het zappen terwijl je bij de Next meteen kan doorzappen naar de gewenste zender.
Of er ook sneller beeld is kan ik 123 niet vergelijken (en de module gaat vandaag terug naar Ziggo :+ ). Volgens mij zit daar weinig verschil in. Ik had bij de module wel dat hij soms moeite had met de smartcard verificatie en dat kon weleens 5 tot 10s extra duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harm12nl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Dat ligt er een klein beetje aan waar de prioriteit ligt bij je familie. Ik ben minder kritisch op het beeld maar het mag zeker nog beter. Heb er ook vertrouwen in dat dit in de toekomst beter wordt (en dat @VodafoneZiggo mee leest en dit intern als feedback doorgeeft ;)) Daar tegenover staat de efficiëntie van de Next t.o.v. de Horizon. Dit is echt een wereld van verschil en dat weegt voor mij op dit moment zwaarder dan de beeldkwaliteit :)

Ik zou hem zeker aanraden bij de familie met als notitie dat de beeldkwaliteit nog verbeterd wordt :)
Ik heb ze eerlijk gezegd al enthousiast gemaakt. Er is eindelijk geen weg meer terug. Ik zal ze wel attenderen op het mogelijke probleem en dat dit waarschijnlijk wel opgelost zal worden door Ziggo. Er zijn nu al meerdere klanten die dit probleem ervaren.
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:44:
[...]

Klopt, was ook verbaasd. Maar het duurde sowieso relatief lang voordat je überhaupt kon gaan zappen vanwege het opstarten. Nu kan dat eigenlijk nagenoeg meteen nadat de box wakker is geworden en bij de CI+ module zat er een vertraging in tijdens het zappen terwijl je bij de Next meteen kan doorzappen naar de gewenste zender.
Of er ook sneller beeld is kan ik 123 niet vergelijken (en de module gaat vandaag terug naar Ziggo :+ ). Volgens mij zit daar weinig verschil in. Ik had bij de module wel dat hij soms moeite had met de smartcard verificatie en dat kon weleens 5 tot 10s extra duren.
Zelf ervaar ik het ook als zeer plezierig dat met 1 druk op de knop zowel de Next box als de tv opstart. Hierdoor springt de tv ook gelijk naar het juiste HDMI kanaal. Normaal gesproken moet ik bij mijn (Sony) tv even geduld hebben voordat ik van source kan wisselen (via de knop op de ab, als ik dit te snel doe, krijg ik de melding om even te wachten), maar nu gebeurt het automatisch en gelijk. Helemaal top!

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 07-05-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
[...]

Ik heb ooit wel eens een CI+ module overwogen. Het zappen via de Next box is nog sneller dat via CI+? Dat vind ik goed om te horen!

[...]

Zelfs heb ik ook maar een full hd scherm en ik vind de beeldkwaliteit ook beter dan bij Horizon/XL. Het probleem zit dus echt icm 4K televisies. Ik heb juist de Next box bij familie aangeraden, echter deze hebben beide een 4K scherm (Samsung en LG). Wellicht kunnen ze beter wachten tot er een fix is?
Wat ik wel bijzonder vind, is dat niet iedereen met een 4K scherm het beeld als slechter ervaart.

[...]

Nee hoor, je bent zeker niet de enige! Ik stond op het punt om dit hier te posten. Je bent me net voor. ;)
De ab kraakt inderdaad een beetje. Ook vind ik de scherpe randen wat minder comfortabel aanvoelen. Ze hadden hier inderdaad wat meer werk van kunnen maken. De ab van Horizon/XL voelt veel beter, helemaal het oude exemplaar zonder toetsenbord aan de achterzijde.
Heb een 4K tv (geen oled) en beeld is op isf expert perfect.
Afstandsbediening maakt veel klik lawaai (numerieke knopjes). Maar dat is gwn die bouwkwaliteit/materiaalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharule schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Heb een 4K tv (geen oled) en beeld is op isf expert perfect.
Afstandsbediening maakt veel klik lawaai (numerieke knopjes). Maar dat is gwn die bouwkwaliteit/materiaalgebruik.
Fijn om te horen. Dan kunnen mijn familieleden ook gaan bestellen! Voor de zekerheid wijs ik ze wel op het mogelijke probleem.

@Microkid Nog een toevoeging aan de feature requests: spraakbesturing ook in de apps, zoals Netflix en Youtube. Dit kan bv wel bij mijn Apple TV.
En een toevoeging voor de bugs: via de Next bod is het niet mogelijk om een uitzending te verwijderen uit je kijklijst (via Bewaard). Idem voor het verwijderen van (replay tv) uitzendingen onder 'verder kijken', deze kun je ook niet verwijderen via de Next box.
Deze uitzendingen zijn trouwens wel via de Ziggo Go app te verwijderen. Er is dus een workaround.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Nick schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:19:
Ik gebruik de Mediabox Next nu een aantal dagen.
Enigste nadeel van het opnemen is dat je toch niet alles kunt opnemen vanwege rechten kwesties.
In mijn ervaring kan dit wel bij Mediabox XL of KPN.

[Afbeelding]

Ik wilde op FOX Avengers: Age of Ultron opnemen.
Goedemorgen,

Het opnemen hiervan zou eigenlijk geen problemen mogen opleveren. Ik zie dat de film in de tv-gids in twee delen is opgesplitst. Het eerste deel is ook niet vrijgegeven voor Replay TV, maar het tweede deel wel. Dat doet me vermoeden dat er ergens een fout is ingeslopen, we hebben het op dit moment in onderzoek. Thanks voor de heads-up!

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Fijn om te horen. Dan kunnen mijn familieleden ook gaan bestellen! Voor de zekerheid wijs ik ze wel op het mogelijke probleem.

@Microkid Nog een toevoeging aan de feature requests: spraakbesturing ook in de apps, zoals Netflix en Youtube. Dit kan bv wel bij mijn Apple TV.
Dat gaat komen, wist de monteur mij vorige week te melden :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Eerst die stutter bug er maar uit bij Netflix :P Al kan ik de TV app ook nog gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:19
VodafoneZiggo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Goedemorgen,

Het opnemen hiervan zou eigenlijk geen problemen mogen opleveren. Ik zie dat de film in de tv-gids in twee delen is opgesplitst. Het eerste deel is ook niet vrijgegeven voor Replay TV, maar het tweede deel wel. Dat doet me vermoeden dat er ergens een fout is ingeslopen, we hebben het op dit moment in onderzoek. Thanks voor de heads-up!
Klopt inderdaad, hij staat twee keer achter elkaar in de tv gids. Bij de tweede staat ook een replay icoon. Viel mij gisteren ook al op maar nooit over nagedacht om de tweede te kiezen voor het opnemen. Gelukkig is het een bug en geen rechten kwestie. Zou toch zonde zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 07-05-2019 09:44 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
stormfly schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:14:
Ik ben de vorige box niet gehad maar op onze 40 inch Samsung zie je direct verschil tussen 4K en 1080P.

Zelfs al in het wit van de menu structuur na omschakelen. Veel lichter/intenser op 1080p en scherper beeld bij gezichten.
Het is mij nu niet geheel duidelijk welke resolutie jij beter vindt.... de 4k of de 1080p ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Het is mij nu niet geheel duidelijk welke resolutie jij beter vindt.... de 4k of de 1080p ??
1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 22:31
[...]

Goedemorgen,

Bedankt voor de feedback.
Ik zie deze inderdaad ook 2x in de tv gids staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E3NW5t6raKBa7JOBHVuulguY/thumb.png

Ik heb mijn reactie ook geupdate met jullie feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Dat gaat komen, wist de monteur mij vorige week te melden :)
Is dat die monteur die erg kundig was (geen utp nodig voor replay en vod)..... :)
Als die functie er is, zal ik mijn Apple TV vrij weinig gaan gebruiken, vermoed. Nu wil de kleine graag youtube filmpjes zien op de tv. Dan is zoeken via spraak wel erg handig.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 07-05-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Vis schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:37:
[...]
Verder werkt de Next wel lekker snel enzo hoor, heerlijk.. alleen vind ik beeldkwaliteit wel ietsje belangrijker. Het lijkt nu soms bij sommige scènes alsof je terug in de tijd gaat, vooral bij praat programma's de gezichten zie ik veel verlies van kwaliteit en kleur.. heel jammer..
Dat van die 'gezichten' had ik hier ook al een keer aangeslingerd. Op de stand 4k worden gezichten in met name studio-opnamen (Journaal, praatprogramma's) uitgesmeerd weergegeven. Weinig tekening, geen rimpels, geen pukkels. Een egaal vlak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
(jarig!)
TripleQ schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Bijvoorbeeld de box aanzetten dmv Google Home "ok google, tv aan"

Of gewoon de spraakcommando's die je nu via de AB kan versturen via Google Home.
Je bent immers niet altijd bij de AB in de buurt om die spraakknop in te drukken.
Heb zelf wat reverse engineering gedaan en het lukt mij nu om via een NodeJS script de Next aan te zetten en van zender te wisselen.

Hierbij communiceer ik echter niet direct met een API van de Next box, maar gaat via een MQTT server (obomsg.prod.nl.horizon.tv).

Zal binnenkort een voorbeeld script op GitHub zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Als ik in de gids naar de F1 race van komend weekend browse,
vervolgens op de record knop druk krijg ik:

Breid je abonnement uit, met je huidige abonnement kan je geen opname's maken.

Die ik iets fout dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
ppeterr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:23:

Die ik iets fout dan
Heb je de next net geinstalleerd e.d. of gisteren bijvoorbeeld?
Doet replay tv het wel?

Waarschijnlijk moet (net zoals bij mij) de boel nog gesynchroniseerd worden, waardoor replay tv gaat werken en waarschijnlijk ook zaken als opnemen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:23:

Die ik iets fout dan
Je doet volgens mij niks fout. Net even in de Ziggo Go app gecheckt en ik kan de opname gewoon inplannen.
Heb je dit alleen bij de F1 van a.s. zondag of ook bij andere uitzendingen? Je kunt het beste met Ziggo bellen. Kunnen ze e.e.a. op afstand checken. Soms sturen ze 'iets' naar je de box en dan doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Martinusz @meesje

Met replay komt er dat ik een abbo moet nemen, ik zit al in de chat met ze.

Vast inderdaad een vinkje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:19
@ppeterr check even wat eerdere posts in dit topic, is al meerdere keren ter sprake gekomen.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
harm12nl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:36:
@ppeterr check even wat eerdere posts in dit topic, is al meerdere keren ter sprake gekomen.
Yes je hebt gelijk, zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ppeterr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:34:
@Martinusz @meesje

Met replay komt er dat ik een abbo moet nemen, ik zit al in de chat met ze.

Vast inderdaad een vinkje ergens.
Het is het activeringsproces, kan tot 48 uur duren werd mij verteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:13
Hmmm k mag mijn test-next-boxen terugsturen en nieuwe ontvangen via het reguliere kanaal. Beide om te vragen of ze niet gewoon mochten boven staan maar dat feest ging niet door. Zijn blijkbaar gekoppeld aan een test account nummer.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
joost_e_1990 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:00:
[...]

@Ralph88 Ik zit met hetzelfde probleem. Is het opgelost met een nieuwe next mediabox? Dan ga ik dit ook proberen te regelen.
Sorry, voor mijn late reactie. Het is minder, maar niet geheel weg.
Het is wel mooi geregeld dat de nieuwe Next automatisch de instellingen overneemt van de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14

[...]

Zelfs heb ik ook maar een full hd scherm en ik vind de beeldkwaliteit ook beter dan bij Horizon/XL. Het probleem zit dus echt icm 4K televisies. Ik heb juist de Next box bij familie aangeraden, echter deze hebben beide een 4K scherm (Samsung en LG). Wellicht kunnen ze beter wachten tot er een fix is?
Wat ik wel bijzonder vind, is dat niet iedereen met een 4K scherm het beeld als slechter ervaart.
Dit is al meerdere keren voorbij gekomen en de oorzaak staat ook in de OP, dit heeft niet met 4k te maken.
Misschien handig als @Vis en @rowicom dat ook lezen in de OP.
[...]

Goedemorgen,

Goed om te lezen dat dit onderzocht wordt, want als er daadwerkelijke beperkingen worden opgelegd wat mensen mogen opnemen, dan kan ik net zo goed mijn Humax laten staan om het alsnog op te nemen. Ik probeerde overigens het tweede deel op te nemen en ook daarbij werd dezelfde foutmelding getoond.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben de gelukkige gebruiker van een Next, het werkt echt allemaal top. Ik mis alleen functionaliteit van de Next afstandsbediening (AB) in combinatie met LG OLED TV. Ik mis gewoon teveel functies die ik niet kan bedienen met de Next AB (die overigens verder echt super werkt). Ik wil daarom mijn LG Magic Remote gaan gebruiken met de Next media box. Heeft iemand al ervaring opgedaan met de Next en een LG Magic Remote? Ik heb LG al benaderd, maar die geven aan geen andere producten dan LG te ondersteunen. Ik hoop dat iemand het al werkend heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Dit is al meerdere keren voorbij gekomen en de oorzaak staat ook in de OP, dit heeft niet met 4k te maken.

[...]

Goed om te lezen dat dit onderzocht wordt, want als er daadwerkelijke beperkingen worden opgelegd wat mensen mogen opnemen, dan kan ik net zo goed mijn Humax laten staan om het alsnog op te nemen. Ik probeerde overigens het tweede deel op te nemen en ook daarbij werd dezelfde foutmelding getoond.
Heeft het zetten van de Next naar 1080p andere gevolgen mbt beeldkwaliteit op een 4K TV (behalve dan het Deep Colour verhaal)? Ik heb net tussen de 2 modi zitten wisselen, en het enige 'nadeel' was dat ik de 4k zender (205) niet kon zin totdat de Next weer op een 4K resolutie stond. Verder kan ik mij geen nadelen bedenken, afgezien dat de apps (YT, Netflix etc.) en het menu zelf (:') ) niet in 4K te zien zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Als je het onderwerpje De kleuren van het beeld worden niet goed weergegeven bij 4k in de OP bedoelt, dan is dat niet de vlag die de lading dekt. Wij doelen niet op zulke grote (kleur) verschillen, maar meer subtiele dingen als minder detail in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Als je het onderwerpje De kleuren van het beeld worden niet goed weergegeven bij 4k in de OP bedoelt, dan is dat niet de vlag die de lading dekt. Wij doelen niet op zulke grote (kleur) verschillen, maar meer subtiele dingen als minder detail in het beeld.
Ik was gelijktijdig bezig met een zelfde soort reactie te typen. Ik wilde ook vragen naar welk FAQ gerefereerd werd. De problemen die gemeld worden, hebben inderdaad niks te maken met (kleur)verschil, maar meer het gemis aan detail.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 07-05-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
rowicom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Dan ligt het aan je TV (of setup) en niet aan de Next, anders had iedereen met een 4k TV dat probleem.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Dan ligt het aan je TV (of setup) en niet aan de Next, anders had iedereen dat probleem.
Ik denk dat de meesten het niet zien... 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
rowicom schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Ik ben daar heel gevoelig voor en als er verschil was geweest had ik het echt wel gezien net als @Microkid.
Er is bij mij geen verschil te zien tussen 1080p en 4k, zolang deep colour maar uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
[...]

Nou dat lijkt mij erg stug, hier op mijn oled, met deep color uit is het zelfs erg goed
te zien dat er iets mis gaat. Pas als ik hem op 1080p zet is het wel goed.

Anyway, de 1080p setting zie ik trouwens een verbetering t.o.v. de horizon.

@Laguna hier dus als ik deep color uitzet voor de active hdmi port is het nog steeds slecht.

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 07-05-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Notna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Heeft het zetten van de Next naar 1080p andere gevolgen mbt beeldkwaliteit op een 4K TV (behalve dan het Deep Colour verhaal)? Ik heb net tussen de 2 modi zitten wisselen, en het enige 'nadeel' was dat ik de 4k zender (205) niet kon zin totdat de Next weer op een 4K resolutie stond. Verder kan ik mij geen nadelen bedenken, afgezien dat de apps (YT, Netflix etc.) en het menu zelf (:') ) niet in 4K te zien zijn.
@Notna, v.w.b. Netflix, ook geen HDR (indien je dit abonnement ook beschikbaar hebt), en je valt terug op de Netflix HD kwaliteit bij het 4k aanbod (mocht men dit belangrijk vinden).

Ik zou het prettig vinden indien de framerates gelijk worden aan dat van het oorspronkelijke stream-aanbod (vaak 60Hz), nu zie je een kleine hapering bij diverse streams. Niet gruwelijk vervelend, maar dat zou beter kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:54:
[...]

@Notna, v.w.b. Netflix, ook geen HDR (indien je dit abonnement ook beschikbaar hebt), en je valt terug op de Netflix HD kwaliteit bij het 4k aanbod (mocht men dit belangrijk vinden).

Ik zou het prettig vinden indien de framerates gelijk worden aan dat van het oorspronkelijke stream-aanbod (vaak 60Hz), nu zie je een kleine hapering bij diverse streams. Niet gruwelijk vervelend, maar dat zou beter kunnen.
Ach, ik gebruik de Next alleen voor lineair TV kijken; die apps die er op draaien kunnen mij gestolen worden.
[...]

Kwaliteit is 'slechter' op een 4K TV (In mijn geval een 50NU7400 van Samsung, via een Pioneer VSX 831 receiver) op de 4K resolutie dan het is op 1080P, nog even niet gekeken naar de kleuren. Beeld lijkt ..... wollig vs wat het is op 1080p. En ik heb een donkerbruinvermoeden dat het komt door (al dan niet brakke) upscaling (of juist het gebrek aan?). En nee; die van mijn receiver staat uit (de upscaling)

Nu boeit het mij echt niet of ik de reso op 4K zet of op 1080p aangezien er geen (op 205 na) zender in 4K zit en ik de apps op de Next toch al niet gebruik. Maar wellicht dat het in de toekomst wel een dingetje gaat worden. Maar dan is er geen upscaling nodig, dat scheelt

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Ook hier de Next box binnen en aangesloten, maandag aangesloten en dinsdag ochtend vroeg was de cs1010 melding weg en werkte alles naar behoren.

De installatie liep toen zeer vlot, voor resolutie gekozen voor de functie "resolutie van tv aanhouden, dus op 4K" onze tv is een Samsung Q7 65 inch 2018, en niets van de hierboven genoemde problemen zoals een slechtere kwaliteit beeld, gewoon alles super scherp en super gedetailleerd, dus dit is geen Samsung tv dingetje.

Een tip voor de nieuwe gebruikers, zet het geluid direct op DB digital in het menu en de ondertiteling op aan, hier blijft het dan ook zo en hoef het tot nu toe niet soms handmatig terug te zetten.

Tot nu toe erg tevreden en alles over de super bediening van deze box is waar.

En ja ik zal het wel kunnen zien, als het wollig of afgevlakt zal zijn, heb er gewoon geen last van, wel staan op de tv alle hdr verbeteringen en poespas uit, maar dat is het eerste wat ik heb gedaan toen de tv in gebruik werd genomen.

Een ander dingetje was, dat ik bij apparaten toevoegen op de tv bij de HB box voor Ziggo moest kiezen om de Samsung AB werkend te krijgen en nu bij de Next voor UPC moet kiezen. ik woon in voormalig UPC gebied.

1 ding waar ik een verbetering in kan zien is dat als je b.v Netflix of YouTube via de app op de Samsung tv kijkt, de AB van de next niets doet,(je kan dan geen profiel wisselen e.d) dus nog steeds een 2e AB nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Skybiker op 07-05-2019 16:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Notna Wat je daar tikt geef ik je helemaal gelijk in.

Maar denk eens aan al die mensen die een 4k tv hebben gekocht bij de media markt,
dat ding vol hebben staan shinen in hun woonkamer, en dan vervolgens vol goede hoop.

DE 4K decoder van ziggo eraan prikken.....want 4K is beter en mooier.
Dat kan denk ik nog wel eens voor gezeur gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rappejap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:04:
1 ding waar ik een verbetering in kan zien is dat als je b.v Netflix of YouTube via de app op de Samsung tv kijkt, de AB van de next niets doet,(je kan dan geen profiel wisselen e.d) dus nog steeds een 2e AB nodig.
Maar waarom zou je Netflix en youtube dan weer via je tv app willen kijken? :?
Die staan toch ook gewoon op de next, voor Netflix kun je zelfs makkelijk naar kanaal 150 gaan :)

@ppeterr 99% van de zenders zijn niet in 4K dus, dat heeft verder niet zoveel met de box zelf te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
ppeterr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:05:
@Notna Wat je daar tikt geef ik je helemaal gelijk in.

Maar denk eens aan al die mensen die een 4k tv hebben gekocht bij de media markt,
dat ding vol hebben staan shinen in hun woonkamer, en dan vervolgens vol goede hoop.

DE 4K decoder van ziggo eraan prikken.....want 4K is beter en mooier.
Dat kan denk ik nog wel eens voor gezeur gaan zorgen.
Weer een behoorlijk overtrokken reactie en kort door de bocht. Gelukkig zet Ziggo de Next niet in de markt als 4k ontvanger, daarmee voorkom je iig al een hoop van dit soort reacties.

Echter is mij niet bekend of deep colour bij de recente TV modellen standaard aanstaat, indien dit wel het geval is dan is het wel een issue en zal Ziggo er goed aan doen om dit op te lossen alvorens de Next officieel aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Weer een behoorlijk overtrokken reactie en kort door de bocht. Gelukkig zet Ziggo de Next niet in de markt als 4k ontvanger, daarmee voorkom je iig al een hoop van dit soort reacties.

Echter is mij niet bekend of deep colour bij de recente TV modellen standaard aanstaat, indien dit wel het geval is dan is het wel een issue en zal Ziggo er goed aan doen om dit op te lossen alvorens de Next officieel aangeboden wordt.
Geeft niks als je de strekking van mijn comment niet helemaal snapt, wellicht
was ik niet duidelijk genoeg. Ik zal proberen het te nuanceren.

Het gaat mij erom dat er gebruikers zullen zijn, die voordat dit euvel is opgelost,
verwachten dat als je hem op de 4k instelling zet, je kan verwachten dat het
beeld minstens zo goed is als zoals de horizon is. Dat zal het dus niet zijn
in sommige gevallen, en dus problemen opleveren.

En doe jij eens voor de grap een google'tje op 4k media box/decoder ziggo :)

Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk van dit apparaatje, dus begrijp mij nou niet weer vekeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Die staan toch ook gewoon op de next, voor Netflix kun je zelfs makkelijk naar kanaal 150 gaan :)

@ppeterr 99% van de zenders zijn niet in 4K dus, dat heeft verder niet zoveel met de box zelf te maken ;)
Tja waarom, op de horizon box deed de netflix app het zeer beroerd, ook op kanaal 150 geen succes, lange wachttijden of helemaal niet online komen en vaak laadcirkels tijdens het kijken, op de samsung netflix app hier nooit last van gehad en hierdoor maar op blijven hangen op wat wel werkte.

Maar kan het wel nog een kans geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Dit topic gaat wel heel snel... vanochtend mijn mediabox aangesloten via een Denon-AVR1911 waar ook de appleTV aan hangt. Gezien eerdere berichten was ik er al bang voor, maar de Next box drukt gijzelt de Denon door continu de eigen hdmi naar voren te drukken. Ook als ik kies voor hdmi1 waar de Atv aan hangt, schakelt de Denon snel weer terug naar de Next box (hdmi2). Ook nadat ik overal de stroom heb afgehaald en opnieuw opgestart, diverse settings in de Denon en Panasonic TV heb aangepast etc. Mijn TV ziet de Denon nu ineens ook anders waardoor ik geen controle meer heb over welke hdmi-source ik vanaf de Denon wil spelen. Voorheen hing er een Kodi aan de hdmi2, en dat werkte probleemloos. Graag snel een update met cec settings die kunnen worden aangepast Ziggo . Verder een hele goede vervanger voor de zeer slechte horizon, kudo’s daarvoor Ziggo!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Geen Denon hier maar een Onkyo, ik heb de Nextbox niet via de versterker aangesloten maar direct aan de tv, alle andere apparaten gaan wel via de versterker, de hdmi out op de versterker gaat in de hdmi arc van de tv, op deze manier werkt hier alles zonder hdmi problemen. Zo kan ik ook makkelijk kiezen tussen tv speaker en versterker.

[ Voor 10% gewijzigd door Skybiker op 07-05-2019 17:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
ppeterr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Geeft niks als je de strekking van mijn comment niet helemaal snapt, wellicht
was ik niet duidelijk genoeg. Ik zal proberen het te nuanceren.

Het gaat mij erom dat er gebruikers zullen zijn, die voordat dit euvel is opgelost,
verwachten dat als je hem op de 4k instelling zet, je kan verwachten dat het
beeld minstens zo goed is als zoals de horizon is. Dat zal het dus niet zijn
in sommige gevallen, en dus problemen opleveren.

En doe jij eens voor de grap een google'tje op 4k media box/decoder ziggo :)

Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk van dit apparaatje, dus begrijp mij nou niet weer vekeerd :)
Heeft niets met niet snappen te maken, blijkbaar begrijp je mijn bericht niet. Jij trekt conclusies die je niet kan doen, op basis van een aantal reacties in dit topic. Tevens berust je 4k uitspraak alleen maar op aannames. Nogmaals Ziggo adverteert niet met 4k (logisch gezien het huidige 4k aanbod), dat er een paar technerds zijn die de Next wel met 4k associëren wil niet zeggen dat de gemiddelde consument dit doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Heeft niets met niet snappen te maken, blijkbaar begrijp je mijn bericht niet. Jij trekt conclusies die je niet kan doen, op basis van een aantal reacties in dit topic. Tevens berust je 4k uitspraak alleen maar op aannames. Nogmaals Ziggo adverteert niet met 4k (logisch gezien het huidige 4k aanbod), dat er een paar technerds zijn die de Next wel met 4k associëren wil niet zeggen dat de gemiddelde consument dit doet.
Laten we het niet groter maken dan het is, je hebt ook gelijk in wat je daar neer tikt.
Laten we vooral even genieten van de next.
En hopen dat niet teveel mensen hem op 4k output instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

rappejap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:07:
Geen Denon hier maar een Onkyo, ik heb de Nextbox niet via de versterker aangesloten maar direct aan de tv, alle andere apparaten gaan wel via de versterker, de hdmi out op de versterker gaat in de hdmi arc van de tv, op deze manier werkt hier alles zonder hdmi problemen. Zo kan ik ook makkelijk kiezen tussen tv speaker en versterker.
Dat zou inderdaad ook mijn eerste oplossing zijn ware het niet dat er tussen mijn TV en de apparatuur 1 hdmi kabel van 7 meter ligt waar alles overheen gaat. Ziggo kastje achter de tv verstoppen zou ook nog kunnen, maar dan moet er een coax splitter achter de tv komen. Waarschijnlijk gaat dat hem uiteindelijk wel worden vermoed ik. Thnx voor het meedenken!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 17:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb eens even gekeken welke poorten er open staan op de Next.
PORT STATE SERVICE REASON
80/tcp open http syn-ack
110/tcp open pop3 syn-ack
143/tcp open imap syn-ack
993/tcp open imaps syn-ack
995/tcp open pop3s syn-ack
8081/tcp open blackice-icecap syn-ack
8091/tcp open jamlink syn-ack
8093/tcp open unknown syn-ack
9080/tcp closed glrpc conn-refused
9536/tcp closed laes-bf conn-refused
Wel vreemd dat er een lading mail poorten open staan. De poorten op 8000+ ken ik niet.
Op 8081 krijg je een meding "NOT FOUND !!!!". Wellicht API?
Op 8091 krijg ik "Error 404: Not Found
Not Found"

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 07-05-2019 17:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rappejap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:02:
[...]

Tja waarom, op de horizon box deed de netflix app het zeer beroerd, ook op kanaal 150 geen succes, lange wachttijden of helemaal niet online komen en vaak laadcirkels tijdens het kijken, op de samsung netflix app hier nooit last van gehad en hierdoor maar op blijven hangen op wat wel werkte.

Maar kan het wel nog een kans geven.
Ik zou het zeker even checken, de apps zijn echt rete snel op de next!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:05

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb de Next gezien bij de buur.

Net als bij de horizon go app... waarom het scherm "dimmen" bij zappen. |:(

zo irritant.
Dimmen weg en zap informatie bovenaan in plaats van onderaan. Kan je tenminste de ondertiteling lezen bij die niet Engelse content :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
*knip* ieder zijn eigen voorkeur.

[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 08-05-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Bovenstaande bericht betekent toch niet dat we elke melding met slecht(er) beeld icm een 4K televisie hoeven weg te wuiven en te verwijzen naar de OP? In het OP wordt alleen melding gemaakt van kleuren en niet over andersoortig mindere beeldkwaliteit.
Aangezien Ziggo er nog niet mee adverteert, kan het toch juist het geval zijn dat er nog bugs in zitten? M.i. lijkt het me daarom zinnig om problemen met 4K schermen verder (samen) te onderzoeken (en niet weg te wuiven) en de uitkomst te melden bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Poll: Zie je verschil tussen 1080p en 4k op de Next (met Deep Colour uit)?
Nee
Ja, 1080p ziet er beter uit
Ja, 4k ziet er beter uit
Ik weet niet of DC uit staat
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401792&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 07-05-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:31:
Nee
Ja, 4k ziet er beter uit
[Afbeelding]
Optie 4: heb geen 4k-tv dus sowieso niet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:31:
Nee
Ja, 4k ziet er beter uit
[Afbeelding]
Optie 1, zie alleen het verschil op kanaal 205, netflix 4k valt hierbij in het niets, en ga de 4k optie hier dan voor opzeggen.

of ik hem nu op 1080 of op 4k zet, alles ziet er gewoon super uit op mijn Samsung QE65Q7fn 2018, niks wollig of afgevlakt qua beeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
SnoeiKoei schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:36:
[...]

De poll is alleen voor mensen met een 4k TV, lijkt mij vrij logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
lees hier dat er mensen zijn die de Next met een oranje of een wit logo krijgen, de Next die ik gisteren binnen kreeg heeft een zilver logo, ook op de AB die hier bij zit werken beide aan/ uit knopen, de ene zet alles uit de andere alleen de Next box, du hier geen cec problemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Dat zou optie 5 moeten zijn: ik heb geen 4k scherm. Deze optie zou ik hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook de next box binnen nu rest mij 1 vraag moet ik perse die hdmi gebruiken die er bij kwam ? de mijn zit op een nogal rot plek weg gewerkt voor de TV

de huidige is toch ook 4K geschikt .zijn zde toch allemaal ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:53:
hier ook de next box binnen nu rest mij 1 vraag moet ik perse die hdmi gebruiken die er bij kwam ? de mijn zit op een nogal rot plek weg gewerkt voor de TV
Nee hoeft niet als je een 1.4 of high speed kabel heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Skybiker op 07-05-2019 18:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd je kan gewoon die van jezelf gebruiken.
Moet het wel een high speed HDMI kabel zijn.
Dit staat vaak op de kabel high speed.
Dit is voor de 4K HDR ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rappejap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:48:
lees hier dat er mensen zijn die de Next met een oranje of een wit logo krijgen, de Next die ik gisteren binnen kreeg heeft een zilver logo, ook op de AB die hier bij zit werken beide aan/ uit knopen, de ene zet alles uit de andere alleen de Next box, du hier geen cec problemen.
Bij mij is het logo op Next als ab oranje. Bij mij zet de rechterknop alles uit en aan (dus zowel Next als tv). De linkerknop zet alleen de tv uit/aan. Dat de rechterknop alles uit zet, heeft te maken met de hdmi-cec instellingen van de tv. Als ik deze optie uit zet op de tv, zet ik met de rechterknop alleen de Next box uit.
Volgens mij is bovenstaande conform hoe het zou moeten werken. Ik begrijp dus je ‘cec problemen’ niet. Daarvoor moet je in de instellingen wezen van je tv (of receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Bij mij is het logo op Next als ab oranje. Bij mij zet de rechterknop alles uit en aan (dus zowel Next als tv). De linkerknop zet alleen de tv uit/aan. Dat de rechterknop alles uit zet, heeft te maken met de hdmi-cec instellingen van de tv. Als ik deze optie uit zet op de tv, zet ik met de rechterknop alleen de Next box uit.
Volgens mij is bovenstaande conform hoe het zou moeten werken. Ik begrijp dus je ‘cec problemen’ niet. Daarvoor moet je in de instellingen wezen van je tv (of receiver).
even goed lezen, ik heb juist geen cec problemen en op de tv staat hier cec gewoon op aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de huidige is toch ook 4K geschikt .zijn zde toch allemaal ?
In jouw geval zou ik eerst lekker aan de slag gaan met je huidige hdmi kabel. Mocht je tegen vage problemen aanlopen (of tzt over wil naar 4k) hou dan in gedachten dat dit wellicht aan je hdmi kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rappejap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:58:
[...]

even goed lezen, ik heb juist geen cec problemen en op de tv staat hier cec gewoon op aan.
Sorry, sorry, klopt helemaal!
We hebben dan nog wel een verschil. Bij mij zet de rechterknop (icm hdmi-cec aan) alles uit, met hdmi-cec uit zet de rechterknop alleen de box uit. Met de linkerknop stuur ik alleen de tv aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

de huidige is toch ook 4K geschikt zijn ze toch allemaal ?
Ik had in eerste instantie de kabel gebruikt die al gebruikt werd met de oude HD decoder. Met de hoogste Next beeldinstelling actief, inclusief HDMI Deep Color (als dit je wat zegt), viel het beeld en geluid af en toe weg (niet met de instelling op 1080p). Next HDMI kabel uit de doos gehaald en geplaatst, en geen problemen meer gehad.

Hoewel High Speed opdruk op oude kabel, blijkbaar toch niet van een beste kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Heerlijk om nu dat gezoem nu niet meer in de woonkamer te hebben, en super
hoe snel het ding opstart als ik wil tv kijken.

Tot nu toe ben ik zeer blij met de next, paar kleine dingen - maar die worden vast snel opgelost!

[ Voor 78% gewijzigd door ppeterr op 07-05-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:58:
[...]

In jouw geval zou ik eerst lekker aan de slag gaan met je huidige hdmi kabel. Mocht je tegen vage problemen aanlopen (of tzt over wil naar 4k) hou dan in gedachten dat dit wellicht aan je hdmi kabel ligt.
dan vervang ik hem liever nu aangezien het tv meubel toch van wand moet om bij een aantal zaken te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Ik had in eerste instantie de kabel gebruikt die al gebruikt werd met de oude HD decoder. Met de hoogste Next beeldinstelling actief, inclusief HDMI Deep Color (als dit je wat zegt), viel het beeld en geluid af en toe weg (niet met de instelling op 1080p). Next HDMI kabel uit de doos gehaald en geplaatst, en geen problemen meer gehad.

Hoewel High Speed opdruk op oude kabel, blijkbaar toch niet van een beste kwaliteit.
ok duidelijk dan doen we dat hier ook maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:09:
[...]

dan vervang ik hem liever nu aangezien het tv meubel toch van wand moet om bij een aantal zaken te kunnen
Die info had je nog niet verstrekt he... ;) In dat geval inderdaad de kabels geleverd door Ziggo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:46:
[...]

De poll is alleen voor mensen met een 4k TV, lijkt mij vrij logisch toch?
Nee, de vraagstelling laat wat te wensen over. Achteraf opties toevoegen helpt ook niet om een representatief beeld te krijgen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Die info had je nog niet verstrekt he... ;) In dat geval inderdaad de kabels geleverd door Ziggo gebruiken.
klopt ook de antenne kabels ? of gewoon de witte zijn 3 maanden oud ziggo keurmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:18:
[...]

klopt ook de antenne kabels ? of gewoon de witte zijn 3 maanden oud ziggo keurmerk
Ik zou de coax gebruiken die er bij zit. Tenzij je de andere kabel achter tig meter kabelgoot heb weggewerkt. ;) Dat laatste is bij mij het geval, maar is Hirschmann 4G kabel (10m), inderdaad ook met keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Ik zou de coax gebruiken die er bij zit. Tenzij je de andere kabel achter tig meter kabelgoot heb weggewerkt. ;) Dat laatste is bij mij het geval, maar is Hirschmann 4G kabel (10m), inderdaad ook met keurmerk.
inderdaad die heb ik ook grootste stuk zit in de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Nee, de vraagstelling laat wat te wensen over. Achteraf opties toevoegen helpt ook niet om een representatief beeld te krijgen.
Hmmmm.... ik vind het eerlijk gezegd wel logisch. Je kunt hier alleen aan deelnemen als je een 4k tv hebt. Anders kun je toch geen vergelijk maken tussen 1080 en 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Dat is ook alle info die er bij mij staat bij een standaard 4k signaal. Bij een hdr/dolbyvision of bt2020 signaal wordt dat ook daar genoemd. Bij de next in 4k en deep colour aan staat daar bij mij dus ook bt2020 en zijn de kleuren dus incorrect.
@jkoeners, stom van mij, ik kan het via mijn receiver controleren, niet eerder aan gedacht. Was nu het standaard opstart audio niveau aan het aanpassen, en toen liep ik er tegenaan.

Met doorvoer actief;

Resoluties: 4K:50Hz > 4K:50Hz
Color space: BT.2020 YCbCr > BT.2020 YCbCr
Pixeldiepte: 10bits > 10bits

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:36:
[...]

@jkoeners, stom van mij, ik kan het via mijn receiver controleren, niet eerder aan gedacht. Was nu het standaard opstart audio niveau aan het aanpassen, en toen liep ik er tegenaan.

Met doorvoer actief;

Resoluties: 4K:50Hz > 4K:50Hz
Color space: BT.2020 YCbCr > BT.2020 YCbCr
Pixeldiepte: 10bits > 10bits
Aha, dus ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
Ik heb een CI+ module besteld. Ik heb een erg vlotte Qled uit 2018. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Heb goede hoop. 1 schakel minder.

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jkoeners, maar blijkbaar zonder enige consequentie op mijn model tv 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Uiterst merkwaardig de huidige tussenstand in de poll. Veel meer stemmen dan reacties van mensen die hebben geklaagd over de 4k weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:26:
[...]

@jkoeners, maar blijkbaar zonder enige consequentie op mijn model tv 😏
Ik denk dat je het niet ziet, maar waarschijnlijk is er wel degelijk een kleur fout.

[ Voor 10% gewijzigd door jkoeners op 07-05-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:41:
Uiterst merkwaardig de huidige tussenstand in de poll. Veel meer stemmen dan reacties van mensen die hebben geklaagd over de 4k weergave.
Een poll invullen is makkelijker dan een reactie plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En sommigen accepteren het gewoon en hopen dat het opgelost is met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Een poll invullen is makkelijker dan een reactie plaatsen?
Natuurlijk, al is een poll ook makkelijk naar je hand te zetten als je dat zou willen. Maar laten we ervan uitgaan dat de poll representatief is, dan vraag ik mij wel af waar het hier bij zoveel mensen mis gaat. De vraag is ook nog of de scaling van 1080i naar 2160p door de Next wordt gedaan of door de TV/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:44:
[...]

1. Netflix met magic remote werkt super op mn lg.
2. Netflix app op de lg ziet er mooi uit met leuke voorvertoningen.
3. Next kan dan uit wat weer wat scheelt in de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Natuurlijk, al is een poll ook makkelijk naar je hand te zetten als je dat zou willen. Maar laten we ervan uitgaan dat de poll representatief is, dan vraag ik mij wel af waar het hier bij zoveel mensen mis gaat. De vraag is ook nog of de scaling van 1080i naar 2160p door de Next wordt gedaan of door de TV/receiver.
Terechte vragen. Ik heb ook voorbij zien komen dat sommigen niet de 4k output optie hebben bij de instellingen. Ik weet niet of dat tijdelijk van aard was en wellicht al opgelost. Indien niet, dan duidt zoiets ook op dat Next de tv niet goed herkent met mogelijk vage klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Zou kunnen dat de 4k upscale van een 4k tv erg goed is. Dan ga je misschien verschil zien met de 4k upscale van de next (los van de bt2020 mode problemen). Wat ik nu vooral een probleempje vind is dat de 1080p instelling na elke reboot opnieuw gekozen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Zou kunnen dat de 4k upscale van een 4k tv erg goed is. Dan ga je misschien verschil zien met de 4k upscale van de next (los van de bt2020 mode problemen). Wat ik nu vooral een probleempje vind is dat de 1080p instelling na elke reboot opnieuw gekozen moet worden.
Wat bedoel je met reboot?
Als ik mijn Next uitzet (eco modus) en weer aan blijft het gwn op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Sharule schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Wat bedoel je met reboot?
Als ik mijn Next uitzet (eco modus) en weer aan blijft het gwn op 1080p.
Bij mij dus niet. Volgende dag weer 4k. Gemeld bij ziggo, kwam soms voor. Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou eventueel kunnen helpen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Bij mij dus niet. Volgende dag weer 4k. Gemeld bij ziggo, kwam soms voor. Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou eventueel kunnen helpen, maar helaas.
Wel vervelend.
Bij mij werkt alles nu naar behoren.
Zitten dus hier en daar wat software bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Sharule schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:56:
[...]

Wel vervelend.
Bij mij werkt alles nu naar behoren.
Zitten dus hier en daar wat software bugs.
Al is het starten van de next en resolutie goed zetten nog steeds veel sneller dan de horizon box aanzetten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:53:
[...]
Ik denk dat je het niet ziet, maar waarschijnlijk is er wel degelijk een kleur fout.
In dat geval doet elk apparaat wat is aangesloten het dan blijkbaar niet zoals het zou moeten, dat is dan vrij dramatisch 😏

Kan de kalibratie apparatuur ook de vuilnisbak in 😱

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
jkoeners schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Al is het starten van de next en resolutie goed zetten nog steeds veel sneller dan de horizon box aanzetten was ;)
Zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:01:
[...]

In dat geval doet elk apparaat wat is aangesloten het dan blijkbaar niet zoals het zou moeten, dat is dan vrij dramatisch 😏

Kan de kalibratie apparatuur ook de vuilnisbak in 😱
?????
Bij mij is het alleen een bt2020 mode fout bij de next. Alle andere uhd bronnen gaat het goed.
Bij jou heb je bij andere uhd bronnen ook een bt2020 mode als het geen hdr etc. is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een tip om de afstandbediening te koppelen ? de 0 en tv knop pakt hij dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:13
[...]

Bij mij springt hij ook weer op 4k na een reboot, Dit met vlakke kleuren als gevolg in vergelijking met 1080p. Vervelend, morgen eens proberen een reset te geven naar fabrieksinstellingen.

Gaat hier om een next aangesloten op een Denon 4300 receiver (passthrough) naar lg C7.

Verder werkt de box subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
[...]

Instellingen/systeem /verbruik in standby: "hoog"

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Peppy1972 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:22:
[...]

Instellingen/systeem /verbruik in standby: "hoog"
Mijne staat op eco modus en hij verspringt nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:13:
iemand een tip om de afstandbediening te koppelen ? de 0 en tv knop pakt hij dus niet
Had ik ook. Even de batterijen uit de AB halen bleek de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb gisteravond tijdens Liverpool - Barcelona even geswitched tussen Deep Colour aan en uit (beide @ 4k res), maar moet zeggen dat ik de kleuren beter vond met Deep Colour aan op m'n TV (Samsung UE55JS8000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
De replay en opname functie zijn na een dag hier geactiveerd, fantastisch hoe
je nu door de gids heen kan scrollen en selecteren wat je wilt opnemen.

Nou zat ik te zoeken naar een overzicht van geplande opname's, iemand die weet of
dat ergens verstopt zit. Een overzicht, ipv enkel het rode icoontje in de gids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:51:
De replay en opname functie zijn na een dag hier geactiveerd, fantastisch hoe
je nu door de gids heen kan scrollen en selecteren wat je wilt opnemen.

Nou zat ik te zoeken naar een overzicht van geplande opname's, iemand die weet of
dat ergens verstopt zit. Een overzicht, ipv enkel het rode icoontje in de gids ?
De opnames die je gepland hebt, heb ik niet in een overzicht terug zien komen. Hopelijk wordt dat nog aangepast in een nieuwe firmware.
Heb je ook de Ziggo Go app geinstalleerd op tablet of phone. Dan kun je als workaround in de Go app onder Bewaard > Opnames > Gepland je geplande opnames terug vinden.
Hetzelfde geldt voor uitzendingen die je hebt toegevoegd aan de kijklijst of ‘verder kijken’. Deze lijsten kun je alleen opschonen via de Ziggo Go.
Ziggo moet de software van Next nog verder ontwikkelen. Hopelijk staat het bij hun al in de planning.
@Laguna @Microkid Kunnen jullie deze zaken toevoegen aan bugs/feature requests? Zo niet, laat dat dan ook even weten.
Pagina: 1 ... 15 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic