Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpiep
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 21:31
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:54:
[...]

Snap hem even niet... wat heeft snelheid met lag te maken?
Ik bedoel buffering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
Bpiep schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Ik zou de box graag met de hoogst mogelijke snelheid willen verbinden voor de iTV functies, zodat er zo min mogelijk lag is. Netflix en YouTube interesseren mij niet zoveel, die staan al op de TV.
Als de ethernet-aansluiting 100Mbit is kan ik de box net zo goed met Wi-Fi verbinden, dat is vaak nog sneller, maar wel weer minder stabiel.
Maar gelukkig is het geen 100 Mbit 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpiep
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 21:31
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Precies (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Ach, met een 40mbit internet verbinding werkte het ook prima zonder dat je vertraging hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
wvkreg schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Bijzonder, nu is de optie weer terug. Niks gedaan...
Ik heb er ook zo nu en dan last van. Soms staat de 4K optie er wel tussen en soms niet.. zal vast een reden voor zijn maar ben nieuwsgierig wat dit nu veroorzaakt..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
Nog iets gevonden:. Bij een aantal zenders kun je niet meer vooruit spoelen. Dit ging bij de mediabox XL wel gewoon. Alleen tijdens reclame niet. Nu gaat het dus helemaal niet meer op bv Veronica. Hoop dat ook dit nog veranderd.......

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
harm12nl schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Ik heb er ook zo nu en dan last van. Soms staat de 4K optie er wel tussen en soms niet.. zal vast een reden voor zijn maar ben nieuwsgierig wat dit nu veroorzaakt..
Waarom wil je per se de 4k optie? Waarom kies je niet gewoon "van je TV"?
Peppy1972 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:18:
Nog iets gevonden:. Bij een aantal zenders kun je niet meer vooruit spoelen. Dit ging bij de mediabox XL wel gewoon. Alleen tijdens reclame niet. Nu gaat het dus helemaal niet meer op bv Veronica. Hoop dat ook dit nog veranderd.......
Staat in de OP waarom dat is en nee dat verandert niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Laguna op 05-05-2019 21:21 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41
Iemand ervaring met een Next die geen signaal meer geeft? Hij bestuurt de TV gewoon nog via CEC, maar geeft op de TV geen signaal qua beeld. Gisteren na installeren werkte het wel, daarna opeens niet. Kan ik de Next op een of andere manier resetten zonder beeld? Mogelijk staat er ergens een instelling verkeerd.

De Next is gewoon met de HDMI kabel aangesloten. De korte ervaring was top, vergeleken met de Horizon. Jammer dat ik die niet naar het grofvuil mag brengen, dat ding wil je ritueel verbranden.

Positief verrast dat de Connectbox de bridge instelling overnam, ik had me al voorbereid op een paar belletjes met Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 05-05-2019 21:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het Next bericht op pepper las ik:
De box die ook als modem fungeert, verschijnt over ongeveer een maand.
Dit is toch grote onzin? Modem/box combi was bij XL een groot drama. Gelukkig nooit zelf meegemaakt en destijds gelijk aangegeven mijn modem te willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
jongetje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:19:
[...]

Geen idee (heb hem aan een 100Mbit switch hangen), maar maakt dat uit? Meer dan 35Mbit gaat er niet doorheen (25Mbit voor Netflix UHD en 35Mbit voor Youtube UHD streams).
En dan te bedenken dat Ziggo klantenservice mij 'verplicht' om de Connectbox in gebruik te nemen.... en dat terwijl mijn Ubee EVM3200 (in bridge) ook gewoon 225 mbit/s haalt.... En meer hoeft ie niet te doen, lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:44:
Dit is toch grote onzin? Modem/box combi was bij XL een groot drama. Gelukkig nooit zelf meegemaakt en destijds gelijk aangegeven mijn modem te willen behouden.
Volgens mij komt er geen NEXT met modem. Daar zijn immers geen foto’s van verschenen online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Arjan90 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:26:
Iemand ervaring met een Next die geen signaal meer geeft? Hij bestuurt de TV gewoon nog via CEC, maar geeft op de TV geen signaal qua beeld. Gisteren na installeren werkte het wel, daarna opeens niet. Kan ik de Next op een of andere manier resetten zonder beeld? Mogelijk staat er ergens een instelling verkeerd.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:44:
Post alsjeblieft niet zulke onzin hier.

[ Voor 34% gewijzigd door Laguna op 05-05-2019 23:09 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 21:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
rowicom schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:55:
[...]
En dan te bedenken dat Ziggo klantenservice mij 'verplicht' om de Connectbox in gebruik te nemen.... en dat terwijl mijn Ubee EVM3200 (in bridge) ook gewoon 225 mbit/s haalt.... En meer hoeft ie niet te doen, lijkt mij.
Lees de TopicStart even. Het gaat om meer dan alleen snelheid ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 23:05:
Post alsjeblieft niet zulke onzin hier.
Hmmmmm..... Ik begrijp dat je het er erg druk hebt met dit topic, maar iets vriendelijker verwoorden zou niet verkeerd zijn. Ik post toch geen onzin? Ik geef al aan dat het bericht me grote onzin lijkt. Via dit topic wil ik het alleen maar verifiëren.
Degene die het bericht had geplaatst zou deze info toch verkregen kunnen hebben van een Ziggo medewerker? Hetzelfde geldt voor het bericht in dit topic over de monteur die beweerde dat replay tv en vod over coax gaan (wat dus niet het geval is). De verstrekte informatie van (ingehuurde) Ziggo medewerkers kan onjuist zijn, ze zijn niet allemaal even kundig.
Een verwoording als 'Dit lijkt me inderdaad ook grote onzin' zou een stuk vriendelijker hebben geklonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Peppy1972 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:18:
Gewoon veel opnemen. Dan kun je wel vooruit spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 14:00
Laguna schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 04:43:

Mijn huidige modem staat in bridge mode. Hoe krijg ik de Connectbox in bridge mode?
Als je huidige modem al in bridge mode staat, zal de Connectbox dat volgens Ziggo automatisch overnemen. Tijdens het installeren zal de box een aantal keer resetten, zodra de installatie klaar is zal het modem in bridge mode moeten staan. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan zal je met Ziggo contact moeten opnemen om de Connectbox alsnog in bridge mode te laten zetten.

Als je in het voormalig UPC gebied woont en je IPv4 firmware box hebt dan kan je hem ook zelf in bridge mode zetten. Indien de optie ontbreekt in de web-interface dan moet je wel contact opnemen met Ziggo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

scorpie

Supra Addict

Zo, vanmorgen eindelijk de Next kunnen gebruiken nadat ik vanaf vrijdag de welbekende CS1010 error had, en het 'opnieuw zenders ophalen' niet werkte..

man man, wat een verschil met die mediabox xl zeg! In de setup was de next meteen gepaired met m'n tv, dus nu kan ik 1 afstandsbediening gebruiken. Dat ding start sneller op, beeldkwaliteit is significant beter dan de xl, het zappen gaat sneller.. wauw, zo had het vanaf het begin moeten zijn :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Mixpower schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:50:

Check even welke HDMI poort op je TV HDCP 2.2 is, daar zal de Next op moeten anders kan je geen 4K kijken helaas.
Oeff, dat is zeker helaas! Voor 4k weergave zit mijn PS4 Pro al op deze poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerlach
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-02-2021
SnoeiKoei schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Op dat punt ben ik nu ook. Ik heb al geprobeerd het zenderpakket te herstellen zoals in die link staat maar ik ben nu een uur verder en er is niks veranderd. Ziggo klantenservice geeft aan dat de Next nog niet als afgeleverd geregistreerd staat en dat ze tot die tijd niks kunnen doen. Ze geven ook aan dat het meestal binnen 24u vanzelf goed komt en vragen zolang te wachten. Gaat weer toppie allemaal :')
Ik heb hetzelfde probleem, te vroeg gestart denk ik. Begonnen met installatie voordat hij in het systeem stond. Via Wifi connectie gemaakt en daarna zou hij software gaan updaten maar daar is het nooit van gekomen door dezelfde foutmelding CS1011. Inmiddels staat hij wel bij mijn producten in mijn ziggo maar geen voorbijkomen aan de CS1011 melding. Nu komt er as vrijdag een monteur... Die zal wel een nieuw kastje plaatsen denk ik. En het lijkt aan te bevelen om via bekabelde verbinding te installeren. Afwachten maar, iets mindere klantervaring... Ik heb al tegen de helpdesk gezegd dat het handig zou zijn als in de installatiehandleiding genoemd staat dat je eerste controleert of de box al in mijn ziggo staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Gerlach schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, te vroeg gestart denk ik. Begonnen met installatie voordat hij in het systeem stond. Via Wifi connectie gemaakt en daarna zou hij software gaan updaten maar daar is het nooit van gekomen door dezelfde foutmelding CS1011. Inmiddels staat hij wel bij mijn producten in mijn ziggo maar geen voorbijkomen aan de CS1011 melding. Nu komt er as vrijdag een monteur... Die zal wel een nieuw kastje plaatsen denk ik. En het lijkt aan te bevelen om via bekabelde verbinding te installeren. Afwachten maar, iets mindere klantervaring... Ik heb al tegen de helpdesk gezegd dat het handig zou zijn als in de installatiehandleiding genoemd staat dat je eerste controleert of de box al in mijn ziggo staat..
Dat laatste is niet nodig hoor. Ik denk dat als je nu via mijnziggo opnieuw je zenders laat ophalen, dat je nieuwe mediabox wel herkend wordt, en dat je monteur ook niet meer nodig is.

Ik had het ook; vrijdag besteld, zaterdag in huis, maar niet registreren in mijnziggo. Kwam doordat PostNL pakketten ook nog als afgeleverd dient te bestempelen voordat de backoffice van Ziggo iets doet met het registreren van je nieuwe mediabox. Dus ik had al het donkerbruine vermoeden dat het op 4 en 5 mei niet zou lukken, want PostNL doet het afmelden van die pakketten blijkbaar niet in het weekend. En wat gebeurde er vanmorgen? Ik zet het ding aan en het werkt gewoon meteen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Dat laatste is niet nodig hoor. Ik denk dat als je nu via mijnziggo opnieuw je zenders laat ophalen, dat je nieuwe mediabox wel herkend wordt, en dat je monteur ook niet meer nodig is.

Ik had het ook; vrijdag besteld, zaterdag in huis, maar niet registreren in mijnziggo. Kwam doordat PostNL pakketten ook nog als afgeleverd dient te bestempelen voordat de backoffice van Ziggo iets doet met het registreren van je nieuwe mediabox. Dus ik had al het donkerbruine vermoeden dat het op 4 en 5 mei niet zou lukken, want PostNL doet het afmelden van die pakketten blijkbaar niet in het weekend. En wat gebeurde er vanmorgen? Ik zet het ding aan en het werkt gewoon meteen.
Bij mij werkte hij wel meteen out of the box, had vrijdag besteld en heb hem zaterdagmiddag geïnstalleerd. Dus denk niet dat het iets met PostNL te maken heeft...

Enige wat het niet deed was de Arris Connectbox die ze erbij hadden gedaan, die heb ik 3 uur zo gelaten en toen kon ik hem wel activeren... had wel eerst de helpdesk gebeld maar die zeiden dat ze het modem nog niet konden zien en dat er weleens vertraging in de activatie kon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

ArcticWolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Bij mij werkte hij wel meteen out of the box, had vrijdag besteld en heb hem zaterdagmiddag geïnstalleerd. Dus denk niet dat het iets met PostNL te maken heeft...

Enige wat het niet deed was de Arris Connectbox die ze erbij hadden gedaan, die heb ik 3 uur zo gelaten en toen kon ik hem wel activeren... had wel eerst de helpdesk gebeld maar die zeiden dat ze het modem nog niet konden zien en dat er weleens vertraging in de activatie kon zitten.
Oh, grappig. Ik kreeg juist van de medewerker van Ziggo te horen dat als de Mediabox niet was geregistreerd dat ik het nieuwe modem maar het beste even in de doos kon bewaren omdat die zeker niet zou worden geregistreerd.

Maarja, even geduldig afgewacht op maandagochtend, en ik kan weer tv kijken via de tv ipv via de Ziggo Go app. Niet dat ik dat erg vond, want toen ik zei dat het goedgemaakt met me kon worden dmv een HBO abo'tje kon de Ziggo medewerker er wel om lachen en gaf ie me een maandje de tijd om GoT nog een keer vanaf het begin te bingewatchen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

scorpie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Hier precies dezelfde ervaring, al heb ik de Next pas gistermorgen aangesloten ipv zaterdag (toen moest ik eerst de nieuwe modem nog aan de praat zien te krijgen en dat duurde ook een paar uur). Vanmorgen werkte alles. :)
[...]

Dat laatste is wel de reden die Ziggo opgeeft bij de mensen waarbij het allemaal NIET out of the box werkt. Mooi dat het bij jou wel meteen werkte maar dat is bij lang niet iedereen zo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

[...]

Kan het overigens zijn dat het bij jou om een nieuwe aansluiting ging? Ik had namelijk al een Ziggo abo, dus wellicht doen ze dit om er voor te zorgen dat het oude signaal (welke gekoppeld is aan je oude mediabox) niet meteen uit de lucht is zodra je het bestelt, maar nog niet binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Waarom wil je per se de 4k optie? Waarom kies je niet gewoon "van je TV"?
Staat hij bij mij ook op. Ik ben alleen gewoon nieuwsgierig hoe het komt dat deze optie er soms wel staat en soms niet en waar dat aan ligt :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
NenF2018 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Oeff, dat is zeker helaas! Voor 4k weergave zit mijn PS4 Pro al op deze poort.
Als je nog een 4K poort hebt kan je daar beter je PS4 op aansluiten, HDCP is nodig zodat je niet het HDMI signaal van je Next kan opnemen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harm12nl schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Staat hij bij mij ook op. Ik ben alleen gewoon nieuwsgierig hoe het komt dat deze optie er soms wel staat en soms niet en waar dat aan ligt :)
Als je deze optie niet hebt, heb je dan wel 4K doorgifte? Wat geeft je tv bv linksboven aan als je de tv en Next aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Als je deze optie niet hebt, heb je dan wel 4K doorgifte? Wat geeft je tv bv linksboven aan als je de tv en Next aan zet?
Ja want de ene keer staat de optie er wel bij, de andere keer niet. Soms staat hij zelf standaard op 4K. Dat is wat mij nieuwsgierig maakt. En ik lees vaker terug in dit topic dat de optie verdwijnt en verschijnt. Ben dus niet de enige :)

Verder werkt alles prima, is de beeldkwaliteit top maar ben ik gewoon nieuwsgierig wat dit veroorzaakt :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Kan het overigens zijn dat het bij jou om een nieuwe aansluiting ging? Ik had namelijk al een Ziggo abo, dus wellicht doen ze dit om er voor te zorgen dat het oude signaal (welke gekoppeld is aan je oude mediabox) niet meteen uit de lucht is zodra je het bestelt, maar nog niet binnen is.
Nee, ik had Internet Complete (TC7210) met TV Start icm CI+ module en ben naar Internet Complete & TV Complete Next gegaan.

De Next mediabox werkte meteen (bekabeld aangesloten op N66U router), daarna de TC vervangen door de CB maar die kwam niet online (bij activatie moest ik steeds de activatie gegevens invoeren). Helpdesk gebeld maar die konden het modem niet zien, dus heb m'n oude terug geplaatst.
Gisterochtend de CB weer geïnstalleerd, maar geen vooruitgang... 3 uur laten staan en toen kon ik het modem zonder problemen activeren; het modem ging daarna updaten naar de laatste versie en sprong later automatisch naar bridge mode (zo stond m'n TC ook ingesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Ja want de ene keer staat de optie er wel bij, de andere keer niet. Soms staat hij zelf standaard op 4K. Dat is wat mij nieuwsgierig maakt. En ik lees vaker terug in dit topic dat de optie verdwijnt en verschijnt. Ben dus niet de enige :)

Verder werkt alles prima, is de beeldkwaliteit top maar ben ik gewoon nieuwsgierig wat dit veroorzaakt :)
Ik heb zelf (nog) geen 4K televisie, maar ik heb wel zo'n vermoeden dat het wel/niet beschikbaar zijn van de 4K optie in de categorie 'bug' valt. Het zou me niet verbazen als die optie niet handmatig selecteerbaar is, er überhaupt geen 4K doorgifte is (wild guess hoor).
Heb je wellicht Netflix? Zo ja, wordt dat wel in 4K getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
RoaDHouse schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Ik vind het schandalig dat je keihard voor-gelogen wordt bij ziggo, sta al maanden op een lijst voor de betreffende decoder en nu kan het allemaal niet meer. Nu willen ze je verplichten om een nieuw abbo af te sluiten voor 12,00 euro meer per maand terwijl ik al het hoogste abbo heb.
Je hebt jezelf aangemeld voor die lijst neem ik aan?
Dat is niets meer of minder dan een wachtlijstje.
Dat de next met een "nieuw" abonnement wordt verstrekt is al een hele tijd bekend hoor :)
(Als je alles-in-1 complete of max hebt, veranderd er niets overigens behalve de naam)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 06-05-2019 11:50 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb mijn Next afgelopen zaterdag ontvangen en geinstalleerd. Dat was binnen 15min gebeurd en draaide prima. 's Avonds tijdens een film kijken (waar ik wat achterliep tov het live beeld omdat ik 'm een aantal minuten even op pauze had gezet (koffie komt niet uit zichzelf naar me toe :-) ) spoelde ik de film weer door met de AB, maar...toen bleef deze op spoelen staan, ook al was het beeld het live beeld. Ik had wel dus beeld, maar geen geluid en kwam hier niet meer uit. Zenders wisselen lukte niet, stoppen of welke andere knoppen reageerden ook niet. AB opnieuw pairen (5x geprobeerd) werkte niet. Alleen de aan/uit werkte, maar bij aanzetten kwam de Next terug in de zender die ik aan het kijken was, maar nog steeds in 2x vooruit spoelen.
Next met de aan/uitknop achterop herstart; hielp niet. Next stroomloos maken, 10sec wachten en aanzetten hielp ook niet.
Toen maar de Next een harde reset gegeven waarbij hij de firmware weer download. Ik kreeg toen weer wel live beeld, maar de Next bleef weigeren op de AB. Opnieuw geprobeerd te pairen, maar na pas 20x dit gedaan te hebben reageerde de Next pas weer op de AB.
Erg vreemd....ik hou het maar in de gaten...sindsdien gaat het iig wel weer goed.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
RoaDHouse schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Dat is ook het probleem,,, alle medewerkers bij ziggo hebben een ander verhaal, gaat echt nergens over.
Dan is er maar 1 optie. Weggaan bij Ziggo en je 4K box halen bij een andere provider. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
Wat ik echt vreselijk onhandig vind is dat wanneer ik de Next met de afstandbediening aanzet dat dan ook de receiver meteen mee aangaat terwijl de Next niet eens op de receiver aangesloten is. Ik moet nu elke keer de Next met de hand aanzetten want ik krijg anders de receiver ook niet zomaar uit. Snap niet dat Ziggo dit voor ons bepaald dat de receiver met dezelfde afstandbediening bediend moet worden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:37:
Wat ik echt vreselijk onhandig vind is dat wanneer ik de Next met de afstandbediening aanzet dat dan ook de receiver meteen mee aangaat terwijl de Next niet eens op de receiver aangesloten is. Ik moet nu elke keer de Next met de hand aanzetten want ik krijg anders de receiver ook niet zomaar uit. Snap niet dat Ziggo dit voor ons bepaald dat de receiver met dezelfde afstandbediening bediend moet worden.
De receiver zit wel op de TV neem ik aan? Misschien dat je in de TV kan instellen dat die niet mee aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De receiver zit inderdaad op de tv aangesloten maar heb op de tv geen optie kunnen ontdekken om het uit te zetten. De receiver reageert ook niet meer op de eigen afstandbediening wat uitzetten betreft als de Next aanstaat, erg vreemd allemaal.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:37:
Ik heb zelf geen receiver, maar vind het (in mijn geval) super handig dat de tv automatisch aan/uit gaat als de Next box aan/uit wordt gezet. Dit wordt gestuurd door hdmi-cec. Elke merk heeft deze technologie weer een ander naampje gegeven. Heeft je receiver niet ergens een instellingen waarmee je hdmi-cec uit/aan kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Zijn de zenders trouwens nu ook echt 1080p of gewoon nog 1080i/720p?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
edit: deze post hoorde in de andere thread thuis, oeps!

[ Voor 83% gewijzigd door justinkb op 06-05-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lekker Ventje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:49:
De receiver zit inderdaad op de tv aangesloten maar heb op de tv geen optie kunnen ontdekken om het uit te zetten. De receiver reageert ook niet meer op de eigen afstandbediening wat uitzetten betreft als de Next aanstaat, erg vreemd allemaal.
@Lekker Ventje, HDMI control (oid) op je receiver actief staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, check de topic-waarschuwing eens. In dit topic delen we ervaringen met de Next mediabox. Geklaag over het bestelproces hoort hier niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:33:
Zijn de zenders trouwens nu ook echt 1080p of gewoon nog 1080i/720p?
@Phusebox, het gehele Ziggo DVB-C zenderaanbod is (nog steeds), 1080i/720p. Dat er via een lokale upscaling wat anders van kan worden gemaakt, dat telt niet mee.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2019 14:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:
[...]

@Phusebox, het gehele Ziggo DVB-C zenderaanbod is (nog steeds), 1080i/720p. Dat er via een lokale upscaling wat anders van kan worden gemaakt, dat telt niet mee.
Ik zag iedereen het over 1080p hebben vandaar... ik vond het al te mooi om waar te zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pakket is thuis ontvangen aldus de vrouw.
Vanavond even kijken of ik hem vanavond al aansluit of op mijn gemakje morgen.
In de orderbevestiging stond eigenlijk dat hij morgen pas zou komen, betekent dit dat ik eigenlijk sowieso beter kan wachten tot morgen i.v.m. activeren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Bij de renovatie van ons huis ben ik vergeten om een coax aan te laten leggen 8)7 .... Er ligt wel een CAT6A utp kabel, maar het lukt me met geen mogelijkheid om mijn trekveer hier langs te krijgen.

Als ik het goed lees, ga ik met die nieuwe mediabox niet al mijn problemen oplossen of wel aangezien hij nog steeds coax gebruikt atm? Nu heb ik een Chromecast in mijn TV geplugd en kijk live tv op die manier, echter kan ik dan weer geen programma's terugkijken etc etc.

Nog slimme suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:18
Pabz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:18:
Bij de renovatie van ons huis ben ik vergeten om een coax aan te laten leggen 8)7 .... Er ligt wel een CAT6A utp kabel, maar het lukt me met geen mogelijkheid om mijn trekveer hier langs te krijgen.

Als ik het goed lees, ga ik met die nieuwe mediabox niet al mijn problemen oplossen of wel aangezien hij nog steeds coax gebruikt atm? Nu heb ik een Chromecast in mijn TV geplugd en kijk live tv op die manier, echter kan ik dan weer geen programma's terugkijken etc etc.

Nog slimme suggesties?
Coax er niet langs proberen te trekken maar de cat6a er eerst uithalen en dan gezamenlijk door de leiding trekken? Ging bij mij prima..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pabz Cat 6a eruit trekken en dan coax samen met een cat5e kabel trekken.
Cat5e is een stuk dunner en flexibeler.
En enigste voordeel van een Cat6a kabel is 10000mbit wat je nooit nodig hebt tegenover 1000mbit wat meer als genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
SmithNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:21:
[...]

Coax er niet langs proberen te trekken maar de cat6a er eerst uithalen en dan gezamenlijk door de leiding trekken? Ging bij mij prima..
Misschien dat ik dat maar eens moet proberen. Ben alleen een beetje bang dat ik dat mijn goed werkende UTP kabel kwijt ben. Hij zit namelijk erg vast en weet niet zeker of ik mijn veer door de lege buis krijg (wat wel zou moeten...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Maak je huidige cat kabel goed vast aan je coax en dunnere cat 5 kabel trek het geheel door de buis. Heb je geen trekveer voor nodig. Heb dit zelf ook eens gedaan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:06:
[...]

@Lekker Ventje, HDMI control (oid) op je receiver actief staan?
Nope. Zal toch nog eens in het menu van zowel de receiver als de Next duiken. Maar als de Next niet automatisch alles meepakt bij het installeren zou dat ook al helpen. Het is niet onoverkomelijk, enkel wat onhandig. Ben verder tevreden over de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Vandaag de Next box ontvangen .. heb nu wel die CS1010 foutcode.. kom er niet echt wijs uit hoe ik dit kan verhelpen.. moet ik wachten of is er een truc voor?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:10:
Vandaag de Next box ontvangen .. heb nu wel die CS1010 foutcode.. kom er niet echt wijs uit hoe ik dit kan verhelpen.. moet ik wachten of is er een truc voor?
Heb je de topic start gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:10:
https://www.ziggo.nl/klan...outcodes/foutcode-CS1010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:17

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Na wat gezeur vanochtend (C1010)werkt hij nu.

Wat een verbetering T.O.V de MXL, alleen merk ik nu dat niet bij alle niet NL gesproken zendersbde ondertitels aan staan(bijv. History HD).

Ik neem aan dat dit wordt gefixt in een update?

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 20:01
KevinskiNL schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad.Heb je DNS servers van Ziggo zelf ingesteld staan in je eigen router?
Even geprobeerd door de modem uit bridge stand te halen en daarna geen problemen meer en gelijk beeld.
Bedankt voor de tip.

Heeft iemand de LG Magic Remote al aan het werk op de NEXT box?? Het is mij met Pace, Arris en Cisco niet gelukt..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:11
Mensen al ervaring met een draadloze verbinding tussen het modem en de Next box? Heb nu namelijk de XL box die ook fungeert als modem, wat prima werkt. Met de Next helaas niet meer mogelijk.

Wandcontactdoos zit aan de andere kant van de woning tov de tv, coax-kabel netjes onder de vloer weggewerkt. Dus geen zin in een UTP-kabel op de vloer.. Vandaar de vraag of er mensen al ervaringen hebben met een draadloze verbinding tussen de box en modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

MisterMarcFR schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:30:
Mensen al ervaring met een draadloze verbinding tussen het modem en de Next box? Heb nu namelijk de XL box die ook fungeert als modem, wat prima werkt. Met de Next helaas niet meer mogelijk.

Wandcontactdoos zit aan de andere kant van de woning tov de tv, coax-kabel netjes onder de vloer weggewerkt. Dus geen zin in een UTP-kabel op de vloer.. Vandaar de vraag of er mensen al ervaringen hebben met een draadloze verbinding tussen de box en modem.
Even mee gespeeld(heb UTP liggen dus liever UTP)en dat werkte prima, niet heel lang zo gehad.

Inprincipe zal dit prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Draadloos werkt prima, nog geen issues gehad.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heeft iemand al ervaring met het opnemen op de Next en terugkijken via de Ziggo Go app? Werkt dat een beetje?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Slasher schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:41:
Heeft iemand al ervaring met het opnemen op de Next en terugkijken via de Ziggo Go app? Werkt dat een beetje?
Aanvullende vraag: kun je dan ook doorspoelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Slasher @JBS in de W10 Desktop app lukt beiden (DTM). Kwaliteit bij starten niet om over naar huis te schrijven, maar wordt na enige tijd stukken beter (blijft soms wel erg lang slecht moet ik opmerken). Dit via bekabelde verbinding (Ziggo 500Mbit).

Dat wel of niet kunnen spoelen is mogelijk zender gerelateerd?

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2019 19:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Intergalactic schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:17:

Wat een verbetering T.O.V de MXL, alleen merk ik nu dat niet bij alle niet NL gesproken zendersbde ondertitels aan staan(bijv. History HD).

Dit heb ik ook. Kijk het bijna elke dag wel, en moet elke dag de NL ondertiteling weer aanzetten. Ben het inmiddels wel gewend.

Overigens was die bij de mediabox XL ook al het geval, daar is niks aan veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Intergalactic schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:17:

Erm, die worden toch vanuit de zender gepushed en niet vanuit de box? Ik moest wel de gesproken taal standaard op EN zetten zodat de kinderzenders (Boomerang, Disney etc.) In het Engels waren. Je kan daar ook de subs aanpassen overigens; wellicht daar even kijken?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Het probleem is dat er wel NL subs beschikbaar zijn, die kan je ook gewoon kiezen. Maar de volgende keer staan ze weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Heb je de topic start gelezen?
Jep uiteraard.. heeft alleen niks geholpen, volgens de medewerkers aan de chat loopt hun systeem achter wat betreft de activaties etc. Moet nu 24 uur wachten en morgen weer checken of ik dan wel beeld krijg en code CS1010 weg is.. Nu maar weer de oude box XL aangesloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Jep uiteraard.. heeft alleen niks geholpen, volgens de medewerkers aan de chat loopt hun systeem achter wat betreft de activaties etc. Moet nu 24 uur wachten en morgen weer checken of ik dan wel beeld krijg en code CS1010 weg is.. Nu maar weer de oude box XL aangesloten :'(
Oei, dat is erg vervelend. Hopelijk is het snel geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Notna schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Erm, die worden toch vanuit de zender gepushed en niet vanuit de box? Ik moest wel de gesproken taal standaard op EN zetten zodat de kinderzenders (Boomerang, Disney etc.) In het Engels waren. Je kan daar ook de subs aanpassen overigens; wellicht daar even kijken?
Ik heb ze al op standaard staan, het probleem niet dat er geen subs zijn, maar dat ze niet automatisch worden gekozen op niet NL gesproken progamma's

Je kan dit dus forceren in de instellingen, maar dit werkt niet permanent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 20:01
Ik heb mijn Next box nu geactiveerd als ik het internetverkeer via mijn Connectbox laat lopen en mijn Apple Airport als bridge voor Wifi.

Maar zodra ik de Connectbox in Bridgemodus zet en het via mijn Apple Airport als router heeft mijn Next box geen internetverbinding meer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Ik wil eigenlijk alles via mijn Apple Airport Extreme laten lopen en de connectbox alleen maar als bridge laten spelen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:51

Qu3st

Dat werkt perfect! Datgene wat je hent opgenomen staat dan onder kopje "Bewaard". Er staan zelfs opnames tussen van voor de overstap naar de Next.
En @JBS, je kan doorspoelen, weet niet of dat voor elke zender geldt maar voor Veronica werkt dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JBS schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:47:
[...]
Aanvullende vraag: kun je dan ook doorspoelen?
Je kunt opnames zowel via Ziggo Go als via Next opnemen en bekijken. En opnames kun je altijd doorspoelen. Deze beperking zit alleen bij Replay TV bij de commerciële zenders (Fox overigens uitgezonderd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 22:31
Ik gebruik de Mediabox Next nu een aantal dagen.
Enigste nadeel van het opnemen is dat je toch niet alles kunt opnemen vanwege rechten kwesties.
In mijn ervaring kan dit wel bij Mediabox XL of KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wg1MCQ87iXuNpvqPpqgKJwTl/full.jpg

Ik wilde op FOX Avengers: Age of Ultron opnemen.

Feedback Ziggo:

VodafoneZiggo in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 12% gewijzigd door Nick op 07-05-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:19:
Enigste nadeel van het opnemen is dat je toch niet alles kunt opnemen vanwege rechten kwesties.

[Afbeelding]

Dat is wel een beetje balen. Net even getest, het ligt niet aan de zender. Iets anders op Fox kan ik wel opnemen. Met Horizon/XL ben ik dit ook nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[Afbeelding]

Ik had dit gisteren ingesteld om op te nemen, deed ie bij mij niet moeilijk over. Gek dat het niet bij jou werkt.

Oh, ik kijk in de app en zie dat de opname is gestopt vanwege die auteursrechtelijk geneuzel :X
Waar slaat het op zeg?

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 06-05-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat maar. Ik zie de edit van @Qu3st . Wat waardeloos zeg!
Ik ben benieuwd of de film wel via Replay TV beschikbaar is. En zo ja, kun je dan doorspoelen?
Mijn ervaring met Fox bij bv The Walking Dead dat je in tegenstelling tot veel andere commerciële zenders wel kunt doorspoelen via Replay TV.

[ Voor 177% gewijzigd door meesje op 06-05-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino_91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 22:37
Martinusz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:12:
Pakket is thuis ontvangen aldus de vrouw.
Vanavond even kijken of ik hem vanavond al aansluit of op mijn gemakje morgen.
In de orderbevestiging stond eigenlijk dat hij morgen pas zou komen, betekent dit dat ik eigenlijk sowieso beter kan wachten tot morgen i.v.m. activeren of iets dergelijks?
Ik ben hier ook benieuwd naar.
Mijn pakket komt morgen (7-5) en de leverdatum staat voor 8-5 gepland.
Heeft deze datum nog consequenties voor het activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Marino_91 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat als je bang bent voor het activeren ook gewoon even kunt bellen voor de activatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

[Afbeelding]

Viel mij ook al op.. was op de horizon geen probleem. Zal het te maken hebben met de cloud? Is er iemand die KPN heeft en kan bevestigen dat het daar niet zo is met deze film (even uit nieuwsgierigheid). Echt jammer dit. Hoop niet dat dit te vaak voor komt..
Ja werkt super!

Verder blijft de Next een toppertje _/-\o_

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

[...]

Ja, dan is er kans dat je error code C1010 krijgt, ziggo bellen en je poot stijf houden dat ze hem geforceerd moeten activeren.

Of je wacht en dag en dan werkt hij prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 21:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:36:
Laat maar. Ik zie de edit van @Qu3st . Wat waardeloos zeg!
Ik ben benieuwd of de film wel via Replay TV beschikbaar is. En zo ja, kun je dan doorspoelen?
Mijn ervaring met Fox bij bv The Walking Dead dat je in tegenstelling tot veel andere commerciële zenders wel kunt doorspoelen via Replay TV.
Denk eerder dat het aan de afspraak met Fox ligt, want heel veel uitzendingen op Fox zoals The Simpsons, The Goldbergs, Million Dolar Listing enz kan je niet via replay kijken. (replay icoontje ontbreekt).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Microkid schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Denk eerder dat het aan de afspraak met Fox ligt, want heel veel uitzendingen op Fox zoals The Simpsons, The Goldbergs, Million Dolar Listing enz kan je niet via replay kijken. (replay icoontje ontbreekt).
Inderdaad. Replay bij Million Dollar Listing werkte op de Horizon ook al niet. Die opnemen kon wel

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:26:
[...]

Dat is wel een beetje balen. Net even getest, het ligt niet aan de zender. Iets anders op Fox kan ik wel opnemen. Met Horizon/XL ben ik dit ook nooit tegen gekomen.
Met de Ziggo go app op de pc kan ik hem wel aan de kijklijst toevoegen,dus opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Heb hem net geïnstalleerd en alles werkt :)

Kraakt bij iedereen die afstandsbediening zo? (Pijltjes toetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Inderdaad zeg! Net even in de Go app gekeken. The Simpson S23E02 (van vandaag 19.10 uur) kun je wel met Replay kijken, de aflevering van vandaag 19.37 uur (S30E18) niet. Waarschijnlijk heeft Fox niet alle rechten gekocht voor het laatste seizoen om deze via Replay TV te mogen aanbieden.

Wel een dingetje om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Met de Ziggo go app op de pc kan ik hem wel aan de kijklijst toevoegen,dus opnemen...
Kijklijst is volgens mij iets anders dan opnemen. Kijklijst is volgens hetzelfde als Replay, maar dan even in een lijstje gezet. Die optie heb ik ook in de Ziggo Go app. Via Ziggo Go app kan ik 'm trouwens via de kijklijst niet kijken ("Dit programma kan om auteursrechtelijke redenen niet worden bekeken via Ziggo Go"). Via Next lukt het ook niet.

Ook een lekkere bug trouwens. Je kunt niks verwijderen in de kijklijst via Next. Wel via de Go app.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 06-05-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Intergalactic schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Ik heb ze al op standaard staan, het probleem niet dat er geen subs zijn, maar dat ze niet automatisch worden gekozen op niet NL gesproken progamma's

Je kan dit dus forceren in de instellingen, maar dit werkt niet permanent
Via die knop met [...] kan je ze evt. wel snel aanzetten.
Blijft suf dat het niet goed werkt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

matthijst schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:19:
[...]

Via die knop met [...] kan je ze evt. wel snel aanzetten.
Blijft suf dat het niet goed werkt.
Voor nu is dat de fix, hoop dat ze er wel iets aan gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanbee
  • Laatst online: 02-10 06:59
harm12nl schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:52:
Viel mij ook al op.. was op de horizon geen probleem. Zal het te maken hebben met de cloud? Is er iemand die KPN heeft en kan bevestigen dat het daar niet zo is met deze film (even uit nieuwsgierigheid). Echt jammer dit. Hoop niet dat dit te vaak voor komt..
XS4ALL (KPN) hier geen probleem met opnemen van deze film voorlopig. Lijkt hem gewoon op te nemen in elk geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Zanbee op 06-05-2019 22:27 ]

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
scorpie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:08:
Zo, vanmorgen eindelijk de Next kunnen gebruiken nadat ik vanaf vrijdag de welbekende CS1010 error had, en het 'opnieuw zenders ophalen' niet werkte..

man man, wat een verschil met die mediabox xl zeg! In de setup was de next meteen gepaired met m'n tv, dus nu kan ik 1 afstandsbediening gebruiken. Dat ding start sneller op, beeldkwaliteit is significant beter dan de xl, het zappen gaat sneller.. wauw, zo had het vanaf het begin moeten zijn :)
Nou....ik vind de beeldkwaliteit op mijn Qled 55 8F 2018 signifcant slechter. Ik heb de oude horizon voor vergelijk aangesloten en je kan het goed zien: donkere scenes zijn beter, beeld is scherper, kleuren zijn mooier op de horizon !
Zou het kunnen dat ik een lagere bit stream krijg dan anderen?

Volgens dianose is alles top !

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peppy1972 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:48:
[...]

Nou....ik vind de beeldkwaliteit op mijn Qled 55 8F 2018 signifcant slechter. Ik heb de oude horizon voor vergelijk aangesloten en je kan het goed zien: donkere scenes zijn beter, beeld is scherper, kleuren zijn mooier op de horizon !

Als je de box hard op 1080p zet is het dan beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
stormfly schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:02:
[...]

Als je de box hard op 1080p zet is het dan beter ?
Nope....Staat ie al.

Zijn er trouwens meer mensen waar de beeldkwaliteit achteruit is gegaan van MB XL naar MB Next?

Je kan het goed zien bij overgangen van 100% zwart naar lichtere tinten in donkere scènes. Je ziet dan de overgangs lijnen zoals je ze wel s ziet in lage bitrate gedownloade film. Niet dat ik dat doe trouwens.

De kleuren zijn ook niet zo mooi.

[ Voor 32% gewijzigd door Peppy1972 op 07-05-2019 00:27 ]

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben de vorige box niet gehad maar op onze 40 inch Samsung zie je direct verschil tussen 4K en 1080P.

Zelfs al in het wit van de menu structuur na omschakelen. Veel lichter/intenser op 1080p en scherper beeld bij gezichten.

Ik ben tevreden over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

[Afbeelding]

Serieus wtf is dat? Werkelijk waar belachelijk! Bij Replay prima als je zoiets niet kan terugkijken, maar met opnames moet je te allen tijde ieder programma op iedere zender die in je pakket zit kunnen opnemen!

@VodafoneZiggo ik mag hopen dat jullie hier iets aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Laguna schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:15:
[...]

Serieus wtf is dat? Werkelijk waar belachelijk! Bij Replay prima als je zoiets niet kan terugkijken, maar met opnames moet je te allen tijde ieder programma op iedere zender die in je pakket zit kunnen opnemen!

@VodafoneZiggo ik mag hopen dat jullie hier iets aan gaan doen?
Wat zou de Ziggo Webcare daar aan moeten doen?
Dit is een rechtenverhaal, wat vermoedelijk door Fox is afgedwongen.
Bij de oude Horizon/Mediabox zitten bij sommige zenders ook beperkingen, schijnbaar hebben de zenders een aanvullend eisenpakket bij nieuwe (opname)hardware.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bullet NL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 01:10:
[...]

Wat zou de Ziggo Webcare daar aan moeten doen?
Dit is een rechtenverhaal, wat vermoedelijk door Fox is afgedwongen.
Bij de oude Horizon/Mediabox zitten bij sommige zenders ook beperkingen, schijnbaar hebben de zenders een aanvullend eisenpakket bij nieuwe (opname)hardware.
Pfff neem het gewoon op met mijn humax niks rechten enz,zijn jullie maar blij met je nextbox _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Peppy1972 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:11:
[...]

Nope....Staat ie al.

Zijn er trouwens meer mensen waar de beeldkwaliteit achteruit is gegaan van MB XL naar MB Next?

Je kan het goed zien bij overgangen van 100% zwart naar lichtere tinten in donkere scènes. Je ziet dan de overgangs lijnen zoals je ze wel s ziet in lage bitrate gedownloade film. Niet dat ik dat doe trouwens.

De kleuren zijn ook niet zo mooi.
En hij doet het, ik merk ook een slechtere beeldkwaliteit trouwens zoals meer is aangegeven hier.
Heb een Samsung 55 inch 4K tv en de HDMI UHD Color optie van de Samsung heb ik ook al uitgezet, dat helpt iets. Maar vind de kleuren en kwaliteit ook slechter dan met de Mediabox XL. Heb al verschillende settings geprobeerd, en laat hem maar op Van je TV staan, geeft naar mijn idee het beste beeld. Maar is nog niet best. Hoop dat Ziggo wel met een software fix komt voor UHD televisies want het lijkt dat het met die tv's vaker voorkomt 😩

Verder werkt de Next wel lekker snel enzo hoor, heerlijk.. alleen vind ik beeldkwaliteit wel ietsje belangrijker. Het lijkt nu soms bij sommige scènes alsof je terug in de tijd gaat, vooral bij praat programma's de gezichten zie ik veel verlies van kwaliteit en kleur.. heel jammer..

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 07-05-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Peppy1972 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:48:
[...]

Nee, waarschijnlijk dat het aan de beeld verwerkingsprocessor ligt die de beelden anders verwerkt/decodeert of dat de output nog niet optimaal is. Ik merkte het gisteren ook even, maar later werd het weer beter... dacht dat het aan de TV lag (Samsung UE55JS8000), die bepaald aan de hand van het omgevingslicht de helderheid en dat duurt soms even voordat het goed werkt (na aanzetten van de TV).

Kom zelf van een CI+ module en het opstarten van de TV & zappen is echt zoveel sneller geworden... had ik niet verwacht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
Hier zojuist de next aangesloten op mijn 10 jaar oude Panasonic plasma tv. Beeld lijkt mij er juist beter op geworden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar niemand heeft last van een vreselijk krakende afstandsbediening? Heb ik een maandag morgen model? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:41:
Kom zelf van een CI+ module en het opstarten van de TV & zappen is echt zoveel sneller geworden... had ik niet verwacht :o
Ik heb ooit wel eens een CI+ module overwogen. Het zappen via de Next box is nog sneller dat via CI+? Dat vind ik goed om te horen!
codegro schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:18:
Hier zojuist de next aangesloten op mijn 10 jaar oude Panasonic plasma tv. Beeld lijkt mij er juist beter op geworden te zijn.
Zelfs heb ik ook maar een full hd scherm en ik vind de beeldkwaliteit ook beter dan bij Horizon/XL. Het probleem zit dus echt icm 4K televisies. Ik heb juist de Next box bij familie aangeraden, echter deze hebben beide een 4K scherm (Samsung en LG). Wellicht kunnen ze beter wachten tot er een fix is?
Wat ik wel bijzonder vind, is dat niet iedereen met een 4K scherm het beeld als slechter ervaart.
Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:29:
Maar niemand heeft last van een vreselijk krakende afstandsbediening? Heb ik een maandag morgen model? :P
Nee hoor, je bent zeker niet de enige! Ik stond op het punt om dit hier te posten. Je bent me net voor. ;)
De ab kraakt inderdaad een beetje. Ook vind ik de scherpe randen wat minder comfortabel aanvoelen. Ze hadden hier inderdaad wat meer werk van kunnen maken. De ab van Horizon/XL voelt veel beter, helemaal het oude exemplaar zonder toetsenbord aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Zelfs heb ik ook maar een full hd scherm en ik vind de beeldkwaliteit ook beter dan bij Horizon/XL. Het probleem zit dus echt icm 4K televisies. Ik heb juist de Next box bij familie aangeraden, echter deze hebben beide een 4K scherm (Samsung en LG). Wellicht kunnen ze beter wachten tot er een fix is?
Wat ik wel bijzonder vind, is dat niet iedereen met een 4K scherm het beeld als slechter ervaart.
Dat ligt er een klein beetje aan waar de prioriteit ligt bij je familie. Ik ben minder kritisch op het beeld maar het mag zeker nog beter. Heb er ook vertrouwen in dat dit in de toekomst beter wordt (en dat @VodafoneZiggo mee leest en dit intern als feedback doorgeeft ;)) Daar tegenover staat de efficiëntie van de Next t.o.v. de Horizon. Dit is echt een wereld van verschil en dat weegt voor mij op dit moment zwaarder dan de beeldkwaliteit :)

Ik zou hem zeker aanraden bij de familie met als notitie dat de beeldkwaliteit nog verbeterd wordt :)

©2004

Pagina: 1 ... 14 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic