Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dank @wvkreg, specificatie van mijn tv is als volgt.
HDMI 2.0 met HDCP 2.2 support op HDMI 1 en 2.
Helaas zie ik de optie 4K er nog niet tussenstaan. Ik verdenk mijn kabel.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
iApp schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:56:

[...]

Heb je de bijgeleverde kabel al getest? Deze werkt hier naar behoren namelijk.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Categorie muggenziften ;) : Waarom staat het microfoontje op de spraak knop niet 100% in het midden? Bij mij (ook al een foto op pepper gezien) zit het icoontje iets meer naar links. Ik vind dat best slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:19
Vandaag box aangesloten. Helaas alleen Nederland 1, 2 en 3. Alle andere zenders doen het niet. Ziggo geeft aan dat het tot 24 uur kan duren. Inmiddels al 9.
Jammer. Voor de rest bevalt de box goed.

Ik gebruik de Next overigens zonder de internet verbinding van Ziggo te gebruiken.
Maar wel een andere snelle verbinding.

[ Voor 24% gewijzigd door jopie op 04-05-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
iApp schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:56:

[...]

Kabel zou het kunnen zijn, maar laat je niet gek maken door de HDMI farce. Koop een 15 EUR kabel 4k dan lukt t.

Meegeleverde kabel kun je ook gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 04-05-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees regelmatig dat als Ziggo klanten naast een Mediabox XL ook een Extra Mediabox XL hebben, ze eerst deze extra box moeten opzeggen voordat de Next besteld kan worden. Wellicht vervelend voor sommigen, maar Next is nu eenmaal een ander platform (cloud based) dan Horizon/XL (lokale opslag).

Wat ik me nu afvraag, zal Ziggo ooit meerdere Next boxen aanbieden per huishouden? Ik kan me voorstellen dat er maar een per huishouden mag of (technisch) kan. En dat extra televisies maar voorzien moeten worden van een chromecast of een Airplay compatible device. Niet voor niks is Ziggo druk bezig (en ook al een vrij lange tijd, maar gezien Next en cloud wel begrijpelijk) met een Apple TV en Android TV app.

Wat denken jullie (zegt jullie glazen bol ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
meesje schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:19:
Ik lees regelmatig dat als Ziggo klanten naast een Mediabox XL ook een Extra Mediabox XL hebben, ze eerst deze extra box moeten opzeggen voordat de Next besteld kan worden. Wellicht vervelend voor sommigen, maar Next is nu eenmaal een ander platform (cloud based) dan Horizon/XL (lokale opslag).

Wat ik me nu afvraag, zal Ziggo ooit meerdere Next boxen aanbieden per huishouden? Ik kan me voorstellen dat er maar een per huishouden mag of (technisch) kan. En dat extra televisies maar voorzien moeten worden van een chromecast of een Airplay compatible device. Niet voor niks is Ziggo druk bezig (en ook al een vrij lange tijd, maar gezien Next en cloud wel begrijpelijk) met een Apple TV en Android TV app.

Ja, na uitrol mag je een 2e Next bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Laat mij dan gewoon de reguliere Mediabox houden, die zet ik dan wel in de andere kamer en de Next in de woonkamer. Dat werd mij eerst voorgesteld, maar bleek niet in het systeem te kunnen worden verwerkt. Gebruikers van de Extra Mediabox moeten nu eerst wachten op de volledige uitrol, beetje een tegenvaller van Ziggo. Bovendien is AirPlay/Cast nou niet bepaald een alternatief voor de Next/Mediabox XL.

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 04-05-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Ja, na uitrol mag je een 2e Next bestellen.
Dat wist ik niet. Thanks voor de info! (niet dat we het nodig hebben, we hebben maar 1 tv ins ons huishouden)
NotSoSteady schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:33:
[...]

Laat mij dan gewoon de reguliere Mediabox houden, die zet ik dan wel in de andere kamer en de Next in de woonkamer. Er komt overigens gewoon een tweede box, maar die verschijnt op een later moment. Bovendien is AirPlay/Cast nou niet bepaald een alternatief voor de Next/Mediabox XL.
Waarom is Airplay geen alternatief? Qua functionaliteit heb je toch alles(?) in de Ziggo Go app (op iOS of Android) en live tv, opnames, replay tv, ondemand kun je dan toch streamen via Airplay?
Of doel je op de beeldkwaliteit? Ik denk dat de beeldkwaliteit via Airplay inderdaad wel een stuk minder is dan de live stream via coax maar ook ondemand en replaytv. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de AppleTV app. Is de beeldkwaliteit dan wel een stuk beter? Nou ja, we zullen wel zien en zoals hierboven aangegeven, we hebben het niet eens nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Dat wist ik niet. Thanks voor de info! (niet dat we het nodig hebben, we hebben maar 1 tv ins ons huishouden)

[...]

Waarom is Airplay geen alternatief? Qua functionaliteit heb je toch alles(?) in de Ziggo Go app (op iOS of Android) en live tv, opnames, replay tv, ondemand kun je dan toch streamen via Airplay?
Of doel je op de beeldkwaliteit? Ik denk dat de beeldkwaliteit via Airplay inderdaad wel een stuk minder is dan de live stream via coax maar ook ondemand en replaytv. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de AppleTV app. Is de beeldkwaliteit dan wel een stuk beter? Nou ja, we zullen wel zien en zoals hierboven aangegeven, we hebben het niet eens nodig. ;)
Omdat ik niet elke keer een smartphone of tablet wil gebruiken om tussen zenders te wisselen of bepaalde functies uit te voeren. Smartphone pakken, smartphone ontgrendelen, app openen, zender zoeken en het commando naar mijn televisie sturen. Op mijn afstandsbediening druk ik gewoon het nummer in van de zender. Daarnaast is de beeldkwaliteit doorgaans ook minder van kwaliteit, echter is dat eenvoudig door Ziggo te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Omdat ik niet elke keer een smartphone of tablet wil gebruiken om tussen zenders te wisselen of bepaalde functies uit te voeren. Smartphone pakken, smartphone ontgrendelen, app openen, zender zoeken en het commando naar mijn televisie sturen. Op mijn afstandsbediening druk ik gewoon het nummer in van de zender. Daarnaast is de beeldkwaliteit doorgaans ook minder van kwaliteit, echter is dat eenvoudig door Ziggo te verhelpen.
Qua bedieningsgemak is het inderdaad wat minder. Wat betreft de (wat mindere) beeldkwaliteit, dat noemde ik toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Ik heb de Next net even mogen proberen. De beeldkwaliteit viel me direct tegen. Ik kijk doorgaans via Kodi die streams serveert van een HDHomerun decoder. Dat geeft toch echt een superieur beeld t.o.v de Next. Scherp, kleurrijk en beter contrast.

Morgen maar eens proberen om hem direct op de tv aan te sluiten en hem op 4K te zetten, hopende dat dat de beeldkwaliteit nog ten goede komt. Anders ben ik bang dat hij direct weer terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
BizzieBis schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:32:
Ik heb de Next net even mogen proberen. De beeldkwaliteit viel me direct tegen. Ik kijk doorgaans via Kodi die streams serveert van een HDHomerun decoder. Dat geeft toch echt een superieur beeld t.o.v de Next. Scherp, kleurrijk en beter contrast.

Morgen maar eens proberen om hem direct op de tv aan te sluiten en hem op 4K te zetten, hopende dat dat de beeldkwaliteit nog ten goede komt. Anders ben ik bang dat hij direct weer terug gaat.
Dan lag het aan de tv/beeldinstellingen.
Was het een lg? Dan de next niet op 4k maar 1080p zetten en op isf expert en geen Technicolor.
Beeld bij mij is uitstekend. Mss zelfs beter dan met de Mediabox XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Beetje off topic en misschien al eerder gevraagd. Excuses.

En kennis is net verhuisd en heeft nog een Pace DCR7111 van UPC. Zou ze deze kunnen omruilen voor een/deze nieuwe Mediabox.

Ik heb begrepen dat deze via WiFi het tv signaal kan ontvangen? Ze heeft haar tv namelijk om een erg lastige plek staan en moet dan met een coax kabel gaan stunten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Het is echt een kleinigheidje, maar is het mogelijk dat dat ledje uit kan rechts naast het ziggo logo?

[ Voor 6% gewijzigd door Janus Bier op 04-05-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Janus Bier schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:37:
Het is echt een kleinigheidje, maar is het mogelijk dat dat ledje uit kan rechts naast het ziggo logo?
Wanneer je het op eco mode zet dan gaat ie uit als je het dus op standby hebt staan.
Maar die witte led lampje is idd erg fel wanneer de box aanstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Laatst online: 17:50
Ja precies , het gaat mij er om als die aan staat, dan vind ik het te fel. Ik snap dat dit geen prioriteit heeft maar ik denk dat ik het contact formulier invul om aan te geven dat ik graag zou willen zien dat je in de settings de led verlichting kan aanpassen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik word toch steeds afgescheept, zowel per chat als telefonisch dat de box er nog niet is. Zelfs tweakers benoemen helpt niet. Iemand nog een idee :-)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
kraades schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:35:
Beetje off topic en misschien al eerder gevraagd. Excuses.

En kennis is net verhuisd en heeft nog een Pace DCR7111 van UPC. Zou ze deze kunnen omruilen voor een/deze nieuwe Mediabox.

Ik heb begrepen dat deze via WiFi het tv signaal kan ontvangen? Ze heeft haar tv namelijk om een erg lastige plek staan en moet dan met een coax kabel gaan stunten.
Ze zou hem kunnen inruilen maar moet dan wel haar abonnement aanpassen. Je moet minimaal het Compleet pakket afnemen om de nieuwe box te kunnen krijgen.

Als je lineair TV wilt kijken heb je coax nodig, echter zou je natuurlijk via de wifi wel direct het programma terug kunnen kijken via de wifi maar dit lijkt me erg omslachtig en dan moet je ook nog eens goede wifi hebben. Als ze net verhuisd is zou het toch mogelijk moeten zijn om ff te klussen en een coax en UTP kabeltje te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:13

Nagil in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic"

Geldt voor ons ook. Wij hebben beneden een grote en boven een kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
goedendag
Misschien is de vraag al gesteld maar kan hem niet vinden.
Ik wil de next via de harmony one doen nu is mijn vraag wat is de volledige naam van de next box welk typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

keeskloon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:30:
goedendag
Misschien is de vraag al gesteld maar kan hem niet vinden.
Ik wil de next via de harmony one doen nu is mijn vraag wat is de volledige naam van de next box welk typenummer.
Het staat als eerste hit met CTRL+F met 'Harmony' in de TS nota bene :F
Wat voor afstandsbediening kan ik gebruiken?

De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo/Pace DCR-7111 of Arris DCX960).
De meegeleverde afstandsbediening werkt middels RF. Tevens zit er een knop op om door te geven.
En verder

https://community.ziggo.n...ng-logitech-harmony-38707

En

christopher72 in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 05-05-2019 08:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:53:
Ik word toch steeds afgescheept, zowel per chat als telefonisch dat de box er nog niet is. Zelfs tweakers benoemen helpt niet. Iemand nog een idee :-)?
Lees de topic warning eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:55
Gisteren de box proberen aan te sluiten, maar helaas geen succes. Krijg steeds foutmelding CS1028..
Inmiddels al contact met de helpdesk, hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

M@cer schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:36:
Gisteren de box proberen aan te sluiten, maar helaas geen succes. Krijg steeds foutmelding CS1028..
Inmiddels al contact met de helpdesk, hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
Bekabeld of via WiFi aangesloten?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Via kabel. Gisteren de 3 knoppen 20 seconden ingedrukt gehouden en zowel met als zonder kabel geprobeerd. Zonder kabel bleef hij maar proberen om de firmware te vervangen (pijltje kwam steeds terug) met kabel ging de box wel verder, maar weer naar CS1028. Nieuwe modem als bridge.

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 05-05-2019 08:41 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Sharule schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:37:
[...]

Dan lag het aan de tv/beeldinstellingen.
Was het een lg? Dan de next niet op 4k maar 1080p zetten en op isf expert en geen Technicolor.
Beeld bij mij is uitstekend. Mss zelfs beter dan met de Mediabox XL.
Nee ik heb een Samsung TV. Ik denk dat Kodi i.c.m een goede (mini)PC betere beeldverwerking heeft, en dus een hogere kwaliteit weergave levert.

Ook ben ik niet onder de indruk van de opnames. Je levert duidelijk in op bitrate omdat je vanuit de cloud werkt.

De Netflix app kon ik twee keer niet opstarten. Pas nadat ik de stroom van de Next gehaald had werkte het weer.

Voor mij genoeg reden om de box te retourneren. Misschien overweeg ik hem nog een keer als F1 in 4K uitgezonden gaat worden. En dan gebruik ik hem ook ALLEEN voor de F1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
BizzieBis schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:10:
[...]
Ook ben ik niet onder de indruk van de opnames. Je levert duidelijk in op bitrate omdat je vanuit de cloud werkt.
Opnames hebben dezelfde bitrate als de live uitzending, dus je mag geen verschil zien. Replay zou blijkbaar wel met een iets lagere bitrate werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Probeerde gisteren Netflix uit via de box maar de film die ik had aangezet happerde toch wel vervelend... net of de framerate niet klopte met de TV (Samsung UE55JS8000) maar volgens mij moet dat bij Netflix niet veel uitmaken. TV stond op 4k 50hz, dus ik liet hem nog even doorlopen maar het werd niet beter, is dit een bug?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 05-05-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Opnames hebben dezelfde bitrate als de live uitzending, dus je mag geen verschil zien. Replay zou blijkbaar wel met een iets lagere bitrate werken.
Je hebt gelijk, ik bedoelde Replay TV :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Dat wist ik niet. Thanks voor de info. Ik dacht dat opnames ook van lagere kwaliteit waren, want ‘internet’. Dus niet.

@BizzieBis In ons huishouden hebben we nog een full hd scherm. Ik ervaar dat het beeld iets beter is geworden tov Horizon/XL. 100% vergelijken kan ik dat niet meer, want dan zou ik beide boxen moeten aansluiten. Wellicht heeft de door jou ervaren slechtere beeldkwaliteit ook te maken met hoe (minder goed) Next 1080 materiaal opwaardeert naar 4K?

Bij ons gaat Next zeker niet retour. De snelheid en gebruiksgemak vind ik super. Even op je ipad iets opstarten en later (als de tv weer beschikbaar is ;)) probleemloos verder kijken. En dit allemaal zonder ‘geknutsel’, maar menig tweaker vind dat juist leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Update: Ziggo geeft aan dat het aanmelden van Next kastjes problemen geeft en tijdelijk stilstaat. Ik mag mijn Mediabox XL weer aansluiten om meer dan 3 zenders te krijgen.
Het rare is dat ik hier niemand anders over lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

jopie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:26:
Update: Ziggo geeft aan dat het aanmelden van Next kastjes problemen geeft en tijdelijk stilstaat. Ik mag mijn Mediabox XL weer aansluiten om meer dan 3 zenders te krijgen.
Bijzonder, gister binnen 30 min geïnstalleerd zonder enig probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Dat wist ik niet. Thanks voor de info. Ik dacht dat opnames ook van lagere kwaliteit waren, want ‘internet’. Dus niet.
Een Ziggo monteur vertelde mij afgelopen week dat zowel live tv, replay en video-on-demand allemaal over Coax gaan. Ethernet wordt alleen gebruikt voor het aansturen daarvan, er gaat geen beeldinformatie over ethernet begreep ik van hem.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
Ik zie jou niet als een geloofwaardige bron hiervoor, je bent zelf zo eigenwijs dat je de Next probeert te gebruiken zonder internetverbinding van Ziggo (jopie in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"), dan weet je dat je tegen problemen kan aanlopen.
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Een Ziggo monteur vertelde mij afgelopen week dat zowel live tv, replay en video-on-demand allemaal over Coax gaan. Ethernet wordt alleen gebruikt voor het aansturen daarvan, er gaat geen beeldinformatie over ethernet begreep ik van hem.
Met uitzondering van 4k uitzendingen die gaan wel via internet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee dat klopt niet helemaal. Haal maar eens de coax kabel eruit. Als het goed is kan je dan toch nog gebruik maken van ReplayTV en on demand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
@Nagil
Dus voor lineair tv kijken bij Ziggo heb je altijd coax nodig? Er was mij door een kennis verteld dat dit ook via ethernet/wifi kon tegenwoordig (hij zat wel bij KPN). Die vond het maar vreemd dat er coax moest worden getrokken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]Een Ziggo monteur vertelde mij afgelopen week dat zowel live tv, replay en video-on-demand allemaal over Coax gaan. Ethernet wordt alleen gebruikt voor het aansturen daarvan, er gaat geen beeldinformatie over ethernet begreep ik van hem.
Alleen live TV (op uitzondering van het 4K kanaal 205) gaat via Coax, maar Replay, video-on-demand & opnamens gaan via Ethernet bij de Next

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
EJSEJS schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Alleen live TV (op uitzondering van het 4K kanaal 205) gaat via Coax, maar Replay, video-on-demand & opnamens gaan via Ethernet bij de Next
Dat zou best eens kunnen kloppen. Ik heb net even een testje gedaan: opname terugkijken. Ethernet eruit trekken, weergave stopt na zo'n 30 seconden (buffer?). Als ik ethernet er in laat en coax eruit haal, blijft de opname gewoon doorspelen en kan je ook doorspoelen enz.
Dan had de monteur het dus fout :)

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 05-05-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Dat zou best eens kunnen kloppen. Ik heb net even een testje gedaan: opname terugkijken. Ethernet eruit trekken, weergave stopt na zo'n 30 seconden (buffer?). Als ik ethernet er in laat en coax eruit haal, blijft de opname gewoon doorspelen en kan je ook doorspoelen enz.
Dan had de monteur het dus fout :)
Bedankt voor testen! Wat ik al regelmatig voorbij zien komen (in algemeen Ziggo topic), is dat niet elke monteur even kundig is.

Ik kijk op dit moment, tijdens de koffie, even naar Eurosport (motogp). Ik geniet echt van de beeldkwaliteit (gewoon op full hd scherm). Wellicht dat dit tussen mijn oren zit ;), omdat ik al genoten heb van het snelle opstarten (1 druk op de knop, zowel gelijk tv en box aan) en het snelle zappen.

Ik ben echt super blij met de box, tv kijken wordt nu een stuk plezieriger. Ik heb al van alles uitgeprobeerd en nog geen problemen ervaren (behalve de cs1002 melding en het volume probleem, wat jullie al hebben opgenomen in de FAQ). Iets selecteren op je ipad en dat dan bekijken op je tv, werkt ook fantastisch. Next is echt een mooi doordacht platform geworden. Nu snel het Horizon (later XL) debacle vergeten.... ;)

Nog een vraag. Op de Ziggo Go app kan ik in de tv gids aangeven dat ik alleen de zenders voorbij wil zien komen waarvoor ik geabonneerd ben. Is zoiets ook mogelijk bij Next? Voor zo ver ik gezien heb, kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:07:
[...]
Nog een vraag. Op de Ziggo Go app kan ik in de tv gids aangeven dat ik alleen de zenders voorbij wil zien komen waarvoor ik geabonneerd ben. Is zoiets ook mogelijk bij Next? Voor zo ver ik gezien heb, kan dat niet.
Je kan op de Next je favoriete zenders instellen. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Microkid
Ik begrijp niet zo goed waarom je vragen stelt over dingen die je in je eigen TS al uitlegt...

Er is 1 cloudplatform voor replay TV en de opnames. Het is onmogelijk als iemand hier kwaliteitsverschil in zit want het is exact dezelfde stream.

Wat betreft die monteur: Dat klopt voor de Horizon, Samsung, Humax (en CI+ 1.3 modules waarbij de TV interactieve diensten ondersteund). Maar niet meer voor de Next, helaas wordt dus niet iedereen netjes getraind (of wordt het niet goed gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Je kan op de Next je favoriete zenders instellen. Bedoel je dat?
Dat bedoel ik niet, maar zou wel een (intensieve) workaround zijn (70+ zenders toevoegen). In de Ziggo Go app heb je een setting dat alle zenders waarop je niet geabonneerd bent verdwijnen uit de tv gids.

Is er trouwens ergens een feature request en/of bug melding mogelijkheid?

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 05-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:08:
@Microkid
Ik begrijp niet zo goed waarom je vragen stelt over dingen die je in je eigen TS al uitlegt...

Er is 1 cloudplatform voor replay TV en de opnames. Het is onmogelijk als iemand hier kwaliteitsverschil in zit want het is exact dezelfde stream.

Wat betreft die monteur: Dat klopt voor de Horizon, Samsung, Humax (en CI+ 1.3 modules waarbij de TV interactieve diensten ondersteund). Maar niet meer voor de Next, helaas wordt dus niet iedereen netjes getraind (of wordt het niet goed gelezen).
Hmmmm..... je hebt wel een punt. Maar waarom zo aanvallend verwoorden?
In de TS staat het inderdaad vermeld, maar de auteurs kunnen later toch ook vernieuwde informatie krijgen (in dit geval dus onjuist)?

Het is onmogelijk als iemand hier kwaliteitsverschil in zit want het is exact dezelfde stream. Hoe kom je aan deze stelligheid? Het is inderdaad 1 cloud platform, maar Ziggo kan bitrates toch aansturen? Bv. eigen opname hoge bitrate en replay tv wat lagere bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Sinds vandaag is opeens de 4k bij de Next verdwenen. Is Ziggo bezig met het 4k OLED probleem of is er iets anders? Bij mij is niks veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Hmmmm..... je hebt wel een punt. Maar waarom zo aanvallend verwoorden?
Excuses, was niet de bedoeling om aanvallend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jullie de box op 1080P zetten vanwege de kleur/scherpte bug met 4K. En je zet hem de volgende ochtend weer aan, is hij dan ook weer terug op 4K?

Iemand een idee omdat permanent te fixeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stormfly Nee geen problemen mee,
Blijft bij mij gewoon 1080P staan i.p.v. 4K.
Misschien ligt het aan de stand-by stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
stormfly schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:55:
Als jullie de box op 1080P zetten vanwege de kleur/scherpte bug met 4K. En je zet hem de volgende ochtend weer aan, is hij dan ook weer terug op 4K?

Zoals al eerder is aangegeven als je bij je TV deep colour uitschakelt voor de HDMI poort waar je Next op aangesloten zit dan heb je dat hele probleem niet. Je kan dan het beste de optie "van je TV" kiezen zodat alles in de juiste resolutie wordt getoond (1080 in 1080, 4k in 4k).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Zoals al eerder is aangegeven als je bij je TV deep colour uitschakelt voor de HDMI poort waar je Next op aangesloten zit dan heb je dat hele probleem niet. Je kan dan het beste de optie "van je TV" kiezen zodat alles in de juiste resolutie wordt getoond (1080 in 1080, 4k in 4k).
Nu heb ik een samsung dus ik moet even kijken hoe het daar heet, maar ik zal hem eens updaten en met die instellingen spelen.

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

hardware-lover schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:17:
Vrijwel alles ging smooth, tot de activatie van de Next zelf, hangt nu op CS1011.
Op dat punt ben ik nu ook. Ik heb al geprobeerd het zenderpakket te herstellen zoals in die link staat maar ik ben nu een uur verder en er is niks veranderd. Ziggo klantenservice geeft aan dat de Next nog niet als afgeleverd geregistreerd staat en dat ze tot die tijd niks kunnen doen. Ze geven ook aan dat het meestal binnen 24u vanzelf goed komt en vragen zolang te wachten. Gaat weer toppie allemaal :')

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:44:
Sinds vandaag is opeens de 4k bij de Next verdwenen. Is Ziggo bezig met het 4k OLED probleem of is er iets anders? Bij mij is niks veranderd.
Bijzonder, nu is de optie weer terug. Niks gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Kleine update, ik heb als test in de router mijn Ziggo verbinding geactiveerd en nu werken de zenders direct.
Nu weer omgezet naar glasvezel, en straks kijken of de zenders het nog doen.

Ik vermoed dat het kastje alleen provisioned over de Ziggo verbinding, en niet over een andere verbinding.
Het rare is dat er in het diagnostiek menu een aantal zaken voor de verbinding getest worden, daar had dit er ook 1 van kunnen zijn.

Edit:
Internet weer teruggezet naar glasvezel, en de zenders blijven het doen.
Alleen de extra zenders doen het nog niet. Wel het eredivisie abonnement, maar niet de uitgebreide zenders, maar op Mijn Ziggo staat het abonnement ook nog op Start, dus gaat nog niet helemaal goed.

[ Voor 15% gewijzigd door jopie op 05-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:13
M@cer schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:39:
Via kabel. Gisteren de 3 knoppen 20 seconden ingedrukt gehouden en zowel met als zonder kabel geprobeerd. Zonder kabel bleef hij maar proberen om de firmware te vervangen (pijltje kwam steeds terug) met kabel ging de box wel verder, maar weer naar CS1028. Nieuwe modem als bridge.
Ik heb hetzelfde probleem gehad.Heb je DNS servers van Ziggo zelf ingesteld staan in je eigen router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Wellicht opnemen in de FAQ? Kennelijk lopen meerdere personen tegen dit probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
Ik zie dat ik het vanmorgen in het verkeerde topic heb gepost;

Gisteren is de NEXT binnen gekomen maar het activeren ervan lukt niet bij Ziggo (CS1010 fout).

Medewerker van gisteren gaf aan maximaal 4 uur wachten. Maar nu geven ze aan dat ze vertraging hebben met het verwerken van orders en dat de NEXT nog op "onderweg" staat en daardoor niks kunnen. Dit kunnen ze blijkbaar niet handmatig regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xares schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:41:
Ik zie dat ik het vanmorgen in het verkeerde topic heb gepost;

Gisteren is de NEXT binnen gekomen maar het activeren ervan lukt niet bij Ziggo (CS1010 fout).

Medewerker van gisteren gaf aan maximaal 4 uur wachten. Maar nu geven ze aan dat ze vertraging hebben met het verwerken van orders en dat de NEXT nog op "onderweg" staat en daardoor niks kunnen. Dit kunnen ze blijkbaar niet handmatig regelen.
Zoiets inderdaad al eerder voorbij zien komen. Ze wachten kennelijk op een geautomatiseerd bericht van postnl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Wellicht opnemen in de FAQ? Kennelijk lopen meerdere personen tegen dit probleem aan.
Was ik al mee bezig. Inmiddels wat zaken toegevoegd in de OP bij de FAQ/Foutcodes/Bugs/Feature requests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:26:
Probeerde gisteren Netflix uit via de box maar de film die ik had aangezet happerde toch wel vervelend... net of de framerate niet klopte met de TV (Samsung UE55JS8000) maar volgens mij moet dat bij Netflix niet veel uitmaken. TV stond op 4k 50hz, dus ik liet hem nog even doorlopen maar het werd niet beter, is dit een bug?
Klopt ziggo zou hier nog eens naar kijken om een optie 24p support in menu testoppen, alles word nu naar 50p gezet met gevolg microstutter op 24/30p streams.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Was ik al mee bezig. Inmiddels wat zaken toegevoegd aan de FAQ/Foutcodes/Bugs/Feature requests.
Mijn complimenten voor de topic start (en het onderhoud daarvan)!
Straks hebben we hier op tweakers nog een betere FAQ dan op de site van Ziggo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Mijn complimenten voor de topic start (en het onderhoud daarvan)!
Straks hebben we hier op tweakers nog een betere FAQ dan op de site van Ziggo. ;)
Hier sluit ik mij bij aan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Laguna Nog een toevoeging aan feature requests.
Mogelijkheid om in de TV gids alleen de zenders te tonen waarop je geabonneerd bent. Dit kan in de Ziggo Go app wel. Daarnaast hoef je dan niet nutteloos langs niet geabonneerde zenders te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik begrijp dat de remote van de Next gebruik maak van een RF signaal, maar wat nou als ik een universele remote wil gaan gebruiken? Gezien de topics hier waarin de Harmony voorbij komt, kan die wel met de Next overweg (via IR of via RF?), maar ik ben niet zo gecharmeerd van dat merk. Heb een 8-in-1 van One for All op het Oog, de URC7980, maar kan niet echt vaststellen of ik daarmee de Next aan kan sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
De next kan ook omgaan met ir, reeds genoemd in dit topic en staat zelfs in de faq.

[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 05-05-2019 14:16 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Laguna, mbt het volgende gedeelte in TS.

De kleuren van het beeld worden niet goed weergegeven bij 4k?
Dit heeft niet met 4k te maken, maar momenteel lijkt de Next niet goed om te kunnen gaan met HDR (bij LG heet dit Ultra HD Deep Colour). Om dit op te lossen zal je deze functie moeten uitschakelen voor de HDMI poort waar de Next op aangesloten zit (totdat Ziggo dit probleem middels een firmware update kan fixen). Indien je HDR niet kan/wilt uitschakelen, dan is de workaround om bij beeld 1080p te kiezen.

In principe heeft het enkel te maken met het wel of niet actief hebben van de Deep Color instelling op de gebruikte hdmi poort van de TV, HDR zelf heeft daar weinig tot niets mee van doen. Dat de instelling Deep Color actief moet zijn om iets met een HDR weergave te kunnen doen, dat is wel juist.

In mijn opstelling gebeurd het volgende;

Next aangesloten op receiver met HDCP 2.2 en doorvoer actief (geen beeld conversie).

HDMI Deep color aan: Next start op met de 4k resolutie actief
HDMI Deep color uit: Next start op met 1080p resolutie actief.

Ik hoef daarbij niets aan de Next beeld instellingen te veranderen.

Ik heb op alle apparatuur actief dat ze het via CEC onderling zelf maar moeten regelen. Dus mijn Next zet de receiver en tv aan/uit.

Ik moet erbij vermelden dat mijn "oude" Oled 4k tv de kleuren, met de 4k instelling en Deep Color actief, goed weergeeft, in tegenstelling tot andere gebruikers zo te lezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
hardware-lover schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:25:

Ik moet erbij vermelden dat mijn "oude" Oled 4k tv de kleuren, met de 4k instelling actief, goed weergeeft, in tegenstelling tot andere gebruikers zo te lezen.
Dit wel met Deep colour uit neem ik aan? Want dan gaat het bij mijn “oude” oled ook goed.

[ Voor 7% gewijzigd door jkoeners op 05-05-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Dit wel met Deep colour uit neem ik aan? Want dan gaat het bij mijn “oude” oled ook goed.
Nee, met DC actief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Je weet zeker dat bt2020 niet actief is? (Klikken op hdmi logo geeft die info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:42:
[...]
Je weet zeker dat bt2020 niet actief is? (Klikken op hdmi logo geeft die info)
@jkoeners, ik heb mijn VU+ actief op dit moment (Moto2), dus even geduld met het antwoord op je vraag. HDMI logo via de Next?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:47:
[...]

@jkoeners, ik heb mijn VU+ actief op dit moment (Moto2), dus even geduld met het antwoord op je vraag. HDMI logo via de Next?
Hdmi logo van de oled tv (bij mij iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:48:
[...]
Hdmi logo van de oled tv (bij mij iig)
@jkoeners, ik zie bij mijn type tv (EF950V), niet direct waar dit te vinden is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:10:
[...]

@jkoeners, ik zie bij mijn type tv (EF950V), niet direct waar dit te vinden is?
Zit daar de magic remote bij? Als ik de lg cursor actief maak en dan ergens op het scherm klik zie ik links boven de huidige actieve aansluiting (hdmi2 bijv.). Als ik dan met de lg cursor op hdmi2 klik zie ik de resolutie etc. en dus ook bt2020 signaal etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:33
Mixpower schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb zelf het probleem dat de Denon geen volume weergave meer doet als de Next op 4K staat, meer mensen die hier last van hebben?
Ja hier ook, tevens is het Denon menu vreselijk vervormt. (niet gekeken of dat het met 1080 wel goed werkt...)

Verder ging de installatie vlekkeloos. Na installatie even de de CS1002 melding gehad, maar ging vanzelf weer weg.

Gebruik de Next samen een een Philips TV, Denon en de Logitech Elite, en werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Zit daar de magic remote bij? Als ik de lg cursor actief maak en dan ergens op het scherm klik zie ik links boven de huidige actieve aansluiting (hdmi2 bijv.). Als ik dan met de lg cursor op hdmi2 klik zie ik de resolutie etc. en dus ook bt2020 signaal etc
@jkoeners, ik krijg daarbij idd de actieve verbinding te zien (of via de info toets). Daar staat de naam van de verbinding, de actuele HDMI poort, de beeldweergave [16:9], resolutie [2160p], audiocodec [PCM]. Er gebeurd echter niets als ik op HDMI klik.
Dit is de info via de VU+ box, maar dat zal met de Next actief niet anders zijn verwacht ik, probeer ik zo wel even. Denk echter dat mijn type tv iets minder info geeft dan jouw tv?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:31:
[...]

@jkoeners, ik krijg daarbij idd de actieve verbinding te zien (of via de info toets). Daar staat de naam van de verbinding, de actuele HDMI poort, de beeldweergave [16:9], resolutie [2160p], audiocodec [PCM]. Er gebeurd echter niets als ik op HDMI klik.
Dit is de info via de VU+ box, maar dat zal met de Next actief niet anders zijn verwacht ik, probeer ik zo wel even. Denk echter dat mijn type tv iets minder info geeft dan het jouwe?
Dat is ook alle info die er bij mij staat bij een standaard 4k signaal. Bij een hdr/dolbyvision of bt2020 signaal wordt dat ook daar genoemd. Bij de next in 4k en deep colour aan staat daar bij mij dus ook bt2020 en zijn de kleuren dus incorrect.

[ Voor 6% gewijzigd door jkoeners op 05-05-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laguna @Microkid Ik heb de eerste bug gevonden voor de TS.
Wanneer ik via Movies&Series een film of serie start en deze halverwege stop zet omdeze later weer verder te kijken, kan ik film/serie via de Next box niet verwijderen. Onder Bewaard > Verder kijken staat wel de betreffende serie/film, maar je kunt met mogelijkheid deze verwijderen. Dat kan wel via de Ziggo Go app.

Heren, nogmaals de complimenten voor dit topic! Jullie zijn er maar druk mee.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 05-05-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Dat is ook alle info die er bij mij staat bij een standaard 4k signaal. Bij een hdr/dolbyvision of bt2020 signaal wordt dat ook daar genoemd. Bij de next in 4k en deep colour aan staat daar bij mij dus ook bt2020 en zijn de kleuren dus incorrect.
Net gekeken, bij mij dus niet. Maar DC is actief en het signaal staat op 2160p. Mijn toestel zal iets missen wat bij latere modellen wel aanwezig is? Zal zo eens een HDR signaal via de VU+ activeren, eens kijken of info dan veranderd.

Edit: Nope, HDR actief, er komt niets bij aan info.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-05-2019 15:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
hardware-lover schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Net gekeken, bij mij dus niet. Maar DC is actief en het signaal staat op 2160p. Mijn toestel zal iets missen wat bij latere modellen wel aanwezig is? Zal zo eens een HDR signaal via de VU+ activeren, eens kijken of info dan veranderd.

Edit: Nope, HDR actief, er komt niets bij aan info.
Ok, geen idee hoe je de info dan krijgt bij jouw tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet, denk ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
BizzieBis schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Nee ik heb een Samsung TV. Ik denk dat Kodi i.c.m een goede (mini)PC betere beeldverwerking heeft, en dus een hogere kwaliteit weergave levert.

De Netflix app kon ik twee keer niet opstarten. Pas nadat ik de stroom van de Next gehaald had werkte het weer.

Voor mij genoeg reden om de box te retourneren. Misschien overweeg ik hem nog een keer als F1 in 4K uitgezonden gaat worden. En dan gebruik ik hem ook ALLEEN voor de F1 >:)
Ik vind de beeldkwaliteit ook stukke minder. Minder mooie kleuren. Motion lijkt ook minder goed. Hoop dat dit allemaal nog wordt verbeterd.

Op een Qled 8F 2019 btw. Mb next staat op 1080

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
stormfly schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:55:

Aha...ik ben dus niet de enige? Maar op 1080p is het nog steeds slechter als de mediabox xl..vind ik.

Wat vinden jullie?

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Peppy1972 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Ik vind de beeldkwaliteit ook stukke minder. Minder mooie kleuren. Motion lijkt ook minder goed. Hoop dat dit allemaal nog wordt verbeterd.
Ik betwijfel of het beter kan. Wat ik (als leek) vermoed is dat het kastje alle DVB-C SD en HD kanalen decodeert via het over de COAX aangeleverde signaal. Het lijkt me stug dat daar na zoveel jaren nog veel aan verbeterd kan worden. Wel zie ik mogelijkheden voor UHD en de digitale Netflix en Ondemand kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik vind het beeld veel beter dan de XL. Scherper. geen blokjes meer geen geluids haperingen. Blij mee..
Heb alleen de antennekabel gebruikt welke in de doos erbij zat, de vorige was een Hirshmann dus dat zou het het verschil niet uit mogen maken.

Gebruik de Next samen een een Philips 4k TV, Denon en de Logitech Elite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Wat een geneuzel over de beeldkwaliteit zeg. Hier perfect beeld bij de Next, zowel bij lineaire TV, Replay als VOD. Alleen het 4k kanaal is niet spectaculair, net als Netflix 4k dat niet is. Bij YouTube 4k zie je pas echt 4k.

@hardware-lover de beeldkwaliteit van de Next is voor mij vergelijkbaar met de Humax 5200c, daarnaast doet Replay voor mij niet onder aan lineaire TV.

[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 05-05-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:19:
Wat een geneuzel over de beeldkwaliteit zeg. Hier perfect beeld bij de Next, zowel bij lineaire TV, Replay als VOD. Alleen het 4k kanaal is niet spectaculair, net als Netflix 4k dat niet is. Bij YouTube 4k zie je pas echt 4k.
Ik kom zelf van Horizon/XL en heb ‘maar’ een full hd scherm. De afgelopen dagen alleen lineair en VOD getest en ik vind de beeldkwaliteit echt super goed. Ik ervaar het als een iets betere beeldkwaliteit dan die van Horizon, maar ja vergelijken kan ik nu niet meer. Naast de snelheid van het apparaat en mooie integratie met de Ziggo Go app vind ik het echt een absoluut top produkt.

Ik kan geen oordeel geven over de upscale mogelijkheid van de Next box. M.i. lijkt me het beste dat men alles door Next laat afhandelen (deze dus laat upscalen). Maar ik lees ook over dat sommigen niet de 4k optie hebben in Next. Wordt er dan 1080 door gegeven en moet de tv upscalen? Zou dit wellicht een wat mindere beeldkwaliteit kunnen opleveren?

Nogmaals (ik kan het niet vaak genoeg herhalen ;)). Ik vind de beeldkwaliteit echt heel erg goed. Vandaag al genoten van Eurosport en Ziggo Sport. Mijn Sony TV heb ik wel op een normale kleurenstand ingesteld. Out of the box waren deze te fel. LG en Samsung zijn daar helemaal een kei in. Groen gras bestaat bij hun niet, dat is gelijk fluorescerend.... Smaken verschillen natuurlijk, maar soms is ‘kleuren spatten van het scherm af’ een beetje te letterlijk.
Wellicht geeft Next kleuren op een iets andere wijze door en moeten gebruikers kijken of ze in hun tv de kleurinstellingen kunnen fine tunen. Mijn standaard ‘bioscoop’ scene keuze levert in ieder geval een super beeld op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:35:
[...]
Ik kom zelf van Horizon/XL en heb ‘maar’ een full hd scherm. De afgelopen dagen alleen lineair en VOD getest en ik vind de beeldkwaliteit echt super goed. Ik ervaar het als een iets betere beeldkwaliteit dan die van Horizon, maar ja vergelijken kan ik nu niet meer. Naast de snelheid van het apparaat en mooie integratie met de Ziggo Go app vind ik het echt een absoluut top produkt.

Nogmaals (ik kan het niet vaak genoeg herhalen ;)). Ik vind de beeldkwaliteit echt heel erg goed.
Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Ik kom van een Humax 5050C en de tv is een gekalibreerde Panasonic VT60, dus echt wel goed. De beeldkwaliteit van de Next op 1080p is subliem, zowel live als opgenomen als replay. En ik ben daar echt zeer kritisch op. Ik zit nu een replay van Discovery Channel te kijken, superscherp.
Als ik lees dat sommigen een mindere kwaliteit hebben, mogelijk kunnen ze eens kijken naar hun configuratie, zoals coax voor live TV en netwerk voor opnames/replay/VoD. Meer kan ik zelf niet verzinnen wat het verschil in waargenomen kwaliteit kan verklaren.
Helaas mist in de diagnostiek momenteel nog een signaalsterkte en BER indicator, dat was nu wel handig geweest. Deze staat op de feature request.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 05-05-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
kraades schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:48:
@Nagil
Dus voor lineair tv kijken bij Ziggo heb je altijd coax nodig? Er was mij door een kennis verteld dat dit ook via ethernet/wifi kon tegenwoordig (hij zat wel bij KPN). Die vond het maar vreemd dat er coax moest worden getrokken.
Ja, altijd coax nodig voor lineair tv kijken bij Ziggo. KPN maakt ook gebruik van glasvezel dus dat gaat dan via UTP in je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nagil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Ja, altijd coax nodig voor lineair tv kijken bij Ziggo. KPN maakt ook gebruik van glasvezel dus dat gaat dan via UTP in je huis.
@kraades Voor lineaire tv heb je daarom (want: coax) altijd betere beeldkwaliteit dan bij KPN of andere providers die hun televisie dienst leveren via ip. Natuurlijk, de een ziet het onderscheid, de ander niet, maar ik ben daar (gelukkig ben ik niet de enige, @Microkid ;)) een zeikerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jkoeners schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Ik had het zelf nog niet getest (ik wist niet eens dat ik die optie in mijn TV had voor dit topic), aangezien ik geen HDR bronnen heb. Maar net dus even HDMI Ultra HD Deep Colour aangezet bij mijn LG en inderdaad zijn dan de kleuren niet correct (vrij flets). Ook als ik de info oproep van de HDMI ingang dan zie je daar BT2020 staan, zodra je dan wisselt naar 1080p dan zijn de kleuren weer correct en staat er geen BT2020 meer. Deep Colour dus nu weer fijn uitgezet. Wel vreemd dat @hardware-lover met een oudere generatie TV dit probleem niet heeft.

Op internet kwam ik trouwens nog het volgende tegen:

However if you are accessing the iPlayer UHD content via a set-top box or HDMI dongle, it is essential that you ensure that the HDMI input you are using is correctly configured for wide colour gamut (BT.2020/BT.2100) UHD HDR. If the TV is left in standard colour (BT.709) mode, the HDR images will look pale and washed-out.

Nu gebeurd dus precies het omgekeerde, de Next gebruikt BT2020 ipv BT709, maar het effect is hetzelfde.

Jammer trouwens dat de enige 4k zender (Love Nature, kanaal 205) nu niet meer voor iedereen te bekijken valt (in april was het blijkbaar zender van de maand). Juist met de uitrol van de Next is dat toch iets wat mensen graag willen testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 05-05-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpiep
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 21:31
Is de ethernet-aansluiting op de box een Gigabit of een Fast ethernet-aansluiting? Ik heb al overal gezocht, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:01:
@Laguna Nog een toevoeging aan feature requests.
Mogelijkheid om in de TV gids alleen de zenders te tonen waarop je geabonneerd bent. Dit kan in de Ziggo Go app wel. Daarnaast hoef je dan niet nutteloos langs niet geabonneerde zenders te zappen.
Wat je eventueel zou kunnen doen is, om een favorietenlijst te maken. Dan heb je dat niet meer.
Bpiep schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:58:
Is de ethernet-aansluiting op de box een Gigabit of een Fast ethernet-aansluiting? Ik heb al overal gezocht, maar kan het niet vinden.
Net even gekeken voor je, mijn ASUS router laat hem zien als 1 Gigabit.

[ Voor 25% gewijzigd door king006 op 05-05-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bpiep schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:58:
Geen idee (heb hem aan een 100Mbit switch hangen), maar maakt dat uit? Meer dan 35Mbit gaat er niet doorheen (25Mbit voor Netflix UHD en 35Mbit voor Youtube UHD streams).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Wat je eventueel zou kunnen doen is, om een favorietenlijst te maken. Dan heb je dat niet meer.

[...]

Klopt. Ik kan inderdaad aan de slag met favorietenlijst. Het is ook helemaal geen ramp, maar vond de feature zoals in de Go app wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Microkid, dat kan helemaal kloppen wat jij ervaart, de Humax 5050C heeft standaard al een mindere beeldkwaliteit, dat zou dus best een stap vooruit kunnen zijn, in vergelijking met de Next. Ook deze ontvanger staat hier nog (actief) in huis (het was onze eerste aangekochte HD Irdeto recorder).

V.w.b. het hele 4k Deep Color debacle. Ik begrijp nu hoe vervelend dit kan zijn, tenslotte kan er via de Netflix app in het apparaat ook 4k/HDR weergegeven worden (gaat ook prima hier). Bij Deep Color uit gaat dat dus niet op.

Ik ga later even met de Youtube app aan de slag, deze zou 4k weergeven volgens de info in dit topic maar ik zie geen HDR opmerking (of heb dit niet kunnen vinden)? Edit: Geen HDR.

Edit: @Laguna, de Humax 5200c is wat dat betreft weer een stuk beter (vergeleken met de 5050).

We kunnen er lang en kort over blijven mauwen, maar er bestaan nu eenmaal verschillen tussen de diverse decoders. Nergens zie je mij schrijven dat deze van de Next beroerd zou zijn, en zo bedoel ik het ook beslist niet, maar als je deze gaat vergelijken (als je daar de mogelijkheid ook voor hebt), dan kunnen er verschillen zichtbaar zijn. Dit agv de aanwezige hardware in het apparaat.

Laten we wel wezen, als men tevreden is met wat men onder ogen krijgt, dikke prima d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 05-05-2019 19:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Microkid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Ik kom van een Humax 5050C en de tv is een gekalibreerde Panasonic VT60, dus echt wel goed. De beeldkwaliteit van de Next op 1080p is subliem, zowel live als opgenomen als replay. En ik ben daar echt zeer kritisch op. Ik zit nu een replay van Discovery Channel te kijken, superscherp.
Als ik lees dat sommigen een mindere kwaliteit hebben, mogelijk kunnen ze eens kijken naar hun configuratie, zoals coax voor live TV en netwerk voor opnames/replay/VoD. Meer kan ik zelf niet verzinnen wat het verschil in waargenomen kwaliteit kan verklaren.
Helaas mist in de diagnostiek momenteel nog een signaalsterkte en BER indicator, dat was nu wel handig geweest. Deze staat op de feature request.
Idd. Mensen kalibreren gewoon niet..
Als ik mijn tv beeldinstelling op standaard of nog erger levendig zet in combi met de Next.. Afschuwelijk.. Terwijl het met isf expert (met nog vanalles extra gekalibreerd) gewoon subliem beeld leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharule schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Idd. Mensen kalibreren gewoon niet..
Als ik mijn tv beeldinstelling op standaard of nog erger levendig zet in combi met de Next.. Afschuwelijk.. Terwijl het met isf expert (met nog vanalles extra gekalibreerd) gewoon subliem beeld leverd.
Inderdaad. Je wil bij sommige merken echt niet op ‘standaard’ naar voetbal kijken. Ik snap niet dat mensen fluorescerend gras mooi vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpiep
king006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Oke, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpiep
jongetje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:19:
[...]

Geen idee (heb hem aan een 100Mbit switch hangen), maar maakt dat uit? Meer dan 35Mbit gaat er niet doorheen (25Mbit voor Netflix UHD en 35Mbit voor Youtube UHD streams).
Ik zou de box graag met de hoogst mogelijke snelheid willen verbinden voor de iTV functies, zodat er zo min mogelijk lag is. Netflix en YouTube interesseren mij niet zoveel, die staan al op de TV.
Als de ethernet-aansluiting 100Mbit is kan ik de box net zo goed met Wi-Fi verbinden, dat is vaak nog sneller, maar wel weer minder stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bpiep schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Ik zou de box graag met de hoogst mogelijke snelheid willen verbinden voor de iTV functies, zodat er zo min mogelijk lag is. Netflix en YouTube interesseren mij niet zoveel, die staan al op de TV.
Als de ethernet-aansluiting 100Mbit is kan ik de box net zo goed met Wi-Fi verbinden, dat is vaak nog sneller, maar wel weer minder stabiel.
Snap hem even niet... wat heeft snelheid met lag te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34
meesje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:55:
[...]

@kraades Voor lineaire tv heb je daarom (want: coax) altijd betere beeldkwaliteit dan bij KPN of andere providers die hun televisie dienst leveren via ip. Natuurlijk, de een ziet het onderscheid, de ander niet, maar ik ben daar (gelukkig ben ik niet de enige, @Microkid ;)) een zeikerd in.
offtopic:
Dit is niet vawege "Coax", maar vanwege "bandbreedte" en de kwaliteit van de bron. TV via glasvezel van T-Mobile (en wellicht anderen) is minstens on par met Ziggo. Bij de een is de ene zender net iets hogere btirate, bij de ander de andere, etc. Als je kunt kiezen tussen glasvezel of Coax is beeldkwaliteit niet het verschil.

Bron: ikzelf, vaak geswitcht. Laatste vergelijk die ik heb gemaakt is 1 jaar geleden, toen ik Ziggo en T-Mobile heel even tegelijk in huis had. Ik vond toen T-Mobile iets beter, maar dat was vooral vanwege de blokjes die de Horizon box wel erg vaak gaf (en de box zelf trouwens ook).
Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic