Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:52:
Wat een genot die Next.

Aansluiten, even wachten en alles werkte gelijk.
Kan ook gelijk opnames plannen en wat is dit heerlijk vlot zeg.
Zelf profielen knop waarvan ik dacht dat deze niet werkt lijkt toch te werken.
Voice Control werkt ook erg goed.

Eindelijk een stillen en vlotte box en nu kun je gewoon weer TV kijken zoals het hoort.

Opvallende is wel dat ik het via de Chat geregeld had en toen klapte bij Ziggo het systeem eruit en moest hij het doorzetten en dat zou een paar dagen duren maar ik zou horen als het omgezet was en de box verstuurd zou worden.

Volgende dag via Post app een melding dat er een pakket onderweg is en meer niet. Geen brief of mail met de omzetting. In de doos van Ziggo ook alleen de Next maar geen briefjes of retourlabel voor de Horizon.

Ze sturen ze gelukkig snel op maar op zich mag deze procedure toch wel verbeterd worden. Je pas je abbo aan maar krijgt verder geen informatie wat ze nu aangepast hebben. Daar moet je dus zelf achteraan.
Bij jou werkt de opname functie gelijk? Bij mij krijg ik dat nog niet voor elkaar. Idem voor Replay TV. Ik krijg bij oude uitzendingen (via de tv gids) een bericht dat ik niet geabonneerd en krijg de mogelijkheid om me te abonneren.... Hebben anderen hier ook last van? Ik heb contact gehad via de chat, ze sturen een signaal naar de box en moet het over 15 min. opnieuw proberen. Ik heb hier niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Bij jou werkt de opname functie gelijk? Bij mij krijg ik dat nog niet voor elkaar. Idem voor Replay TV. Ik krijg bij oude uitzendingen (via de tv gids) een bericht dat ik niet geabonneerd en krijg de mogelijkheid om me te abonneren.... Hebben anderen hier ook last van? Ik heb contact gehad via de chat, ze sturen een signaal naar de box en moet het over 15 min. opnieuw proberen. Ik heb hier niet veel vertrouwen in.
Hier werkte het ook meteen, maar de Next stond ook al gelijk bij mijn producten etc. Echt 0.0 issues tijdens de installatie gehad.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Dit verhalen had ik dus ook gelezen en gelijk getest en ging gelijk goed. Kan alles uitvoeren zonder problemen. Verbaasde mij ook en was ingesteld op dit soort problemen maar zo soepel nog niet meegemaakt. >:)

Blij verrast. Heb wel eerst Horizon XL verwijderd en losgekoppeld en toen pas Next aangesloten. Misschien dat daar een verschil in is als de Horizon nog actief is op het moment van aanzetten van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Hier werkte het ook meteen, maar de Next stond ook al gelijk bij mijn producten etc. Echt 0.0 issues tijdens de installatie gehad.
Daar staat ie dus bij mij ook niet. Sommigen zeggen in dit topic dat je 24 uur geduld moet hebben. Dat geduld heb ik niet.... ;) Zeker niet als het bij anderen wel direct werkt. Ook is de datum genoemd in de bevestigingsmail gelijk aan vandaag (dag van installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Dit verhalen had ik dus ook gelezen en gelijk getest en ging gelijk goed. Kan alles uitvoeren zonder problemen. Verbaasde mij ook en was ingesteld op dit soort problemen maar zo soepel nog niet meegemaakt. >:)

Blij verrast. Heb wel eerst Horizon XL verwijderd en losgekoppeld en toen pas Next aangesloten. Misschien dat daar een verschil in is als de Horizon nog actief is op het moment van aanzetten van de Next.
De Horizon had ik 's ochtends vroeg al ontkoppeld, ruim voordat ik het pakket binnen had. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
king006 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:47:
[...]

De 'Pauze' knop is tevens de 'Play' knop ;) dus je kan de 'Play' knop dan wijzigen in 'Pauze' en dan is het opgelost.
Mis alleen de 'stop' knop in o.a. Netflix op de Next remote.
Sbakker1982 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:49:
Kort vraagje; is het de moeite waard de box aan te vragen indien je nog een 1080p tv hebt?
Ja, altijd.

@Notna De XL had in normaal al een minuut nodig om uit coma te raken. De Next komt in 20 seconden uit Eco. Normaal is 10 en Hoog is 5 seconden. Die 20 seconden haalde de Horizon al niet eens, want die had dan nog 4 minuten een ochtendhumeur met TV-gids e.d. Ik heb hem nu dus op Eco staan, zeker omdat opnames ook niet meer via de Next lopen, maar ook via Go kunnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:11:
[...]
Mis alleen de 'stop' knop in o.a. Netflix.
Is dat niet 'OK/Select' op de Logitech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik heb mijn Next een tijdje op 4k gehad, maar kan het zijn dat het beeld dan een beetje onnatuurlijk wordt? Een beetje in de richting van het Soap Opera Effect? Gezichten waar nog maar weinig tekening inzit en gras dat veel harder groen is, wat kleur betreft? Wordt er met 4k in reguliere uitzendingen een soort van upscaling gedaan?
Zet ik de box op 1080p dan ziet het er wel natuurlijk uit. En 1080p is altijd nog beter dan de 1080i die ik via de ingebouwde DVB-C op mijn Sony tv had. Ik laat 'm dus maar op 1080p staan voorlopig, is altijd nog een slag mooier dan de 1080i van voorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
king006 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Is dat niet 'OK/Select' op de Logitech?
Bedoel de Next remote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Excuses! ;) die heb ik niet eens uitgepakt. heb gelijk alles op de Logitech aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onder MijnZiggo > Digitale ontvangers en smartcards staat nu wel de Mediabox Next. Echter onder Mijn Televisie staat bij Extra's nog steeds Mediabox XL.
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:20:
Onder MijnZiggo > Digitale ontvangers en smartcards staat nu wel de Mediabox Next. Echter onder Mijn Televisie staat bij Extra's nog steeds Mediabox XL.
Hebben jullie dat ook?
Het kan even een dag duren voordat de Horizon verdwijnt. Dat zag ik hier ook. Had een dubbele, dag later alleen nog maar de Next.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:20:
Hebben jullie dat ook?
Nee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ydiex6hzG4adRP20etSZ2Ema/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Hoe staat de Next bij jullie op de producten pagina in Mijn Ziggo?

Ik zie namelijk mijn mediabox XL, maar daarnaast 2 smart cards/CI modules.
Terwijl ik maar 1 smartcard in gebruik heb in een Humax boven. Is die andere dan de Next?
Of staat hij echt als Next mediabox erin?

Edit: lol en op moment van versturen van deze reactie post iemand het antwoord boven mij 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 03-05-2019 15:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Hier staat de NEXT er niet en ons pakket heet nog altijd Internet en TV Compleet. Gisteren stond de NEXT er wel heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Het kan even een dag duren voordat de Horizon verdwijnt. Dat zag ik hier ook. Had een dubbele, dag later alleen nog maar de Next.
Thanks. We wachten af.
Bedankt voor het schermafdruk. Dan weet ik hoe het er uit moet zien. Opname en Replay TV moeten er expliciet staan.

Ondertussen ben ik wel verder. Ik heb nu wel de mogelijkheid om gebruik te maken van Replay TV en de opname functie! Wellicht heeft het signaal dat ze opnieuw hebben gestuurd (wat dat ook mogen inhouden, dat zeiden ze in ieder geval via de chat) wel geholpen. Ik schrok wel even, want voor een paar minuten lag het internet er ook uit.... Het lijkt nu allemaal ok, behalve dan nog wat er onder MijnZiggo staat, maar dat vind ik minder belangrijk. Zo lang de afgenomen diensten maar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:18
Zijn de benoemde LG OLED problemen ook van toepassing op nieuwere modellen? Zie hier met name meldingen over de B6/B7/C7, maar heb zelf de B8.. iemand daar dezelfde ervaringen? Dan wacht ik namelijk nog even met bestellen van de next...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht een ouderwetse gedachte, maar is het nu niet meer nodig om bij een opname extra tijd (voor en na) in te plannen? Voor zover ik kan zien, is dat niet (meer, en ook niet nodig?) mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:10:
Wellicht een ouderwetse gedachte, maar is het nu niet meer nodig om bij een opname extra tijd (voor en na) in te plannen? Voor zover ik kan zien, is dat niet (meer, en ook niet nodig?) mogelijk.
Standaard neemt de Mediabox Next 5 minuten voor en 15 minuten na de opname op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:52
en een opname begint met afspelen op de gidstijd (om het zo maar even te noemen), je kan vanaf daar dus nog 5 minuten terugspoelen indien nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:03
Ik heb net naar ziggo een email gestuurd over de 4k kleuren probleem icm lg en ze hadden er nog niet over gehoord. Dus melden als je ook problemen hebt met 4k resolutie

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 10:17
Heb bij de Next een nieuw modem gekregen, de Connectbox. Nu werkt mijn Cisco 3925 prima in bridge mode met eigen router. Omdat de Connectbox de puma 6 chipset heeft waar veel problemen mee zijn vooral bij het gamen. (Ik speel nog wel eens een Fps game) twijfel ik om het ding te installeren. Wat is het voordeel als ik de Connectbox installeer? De next werkt ook al prima met de Cisco.

Ps. Op verzoek van Microkid ga ik hier verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:23:
Heb bij de Next een nieuw modem gekregen, de Connectbox. Nu werkt mijn Cisco 3925 prima in bridge mode met eigen router. Omdat de Connectbox de puma 6 chipset heeft waar veel problemen mee zijn vooral bij het gamen. (Ik speel nog wel eens een Fps game) twijfel ik om het ding te installeren. Wat is het voordeel als ik de Connectbox installeer? De next werkt ook al prima met de Cisco.

Ps. Op verzoek van Microkid ga ik hier verder.
Ik heb het zelf niet ervaren (ik had al een CB), maar er wordt gezegd dat je je modem wel moet vervangen. Op een gegeven moment wordt je oude gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 00:21
Kan je met de nieuwe 4K decoder ook door het deurtje van mijn ikea kastje schakelen :)

(is wel belangrijk om te weten aangezien Ziggo hetzelf niet weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Heb zojuist in mijn Harmony app de Arris DCX960 toegevoegd, voor straks als ik thuis ben. Zie echter wel dat er 2 versies zijn met elk een eigen / iets andere / aangepaste IR-taal. Zal later eens kijken wat het verschil is. Ik heb trouwens de versie met het witte logo ontvangen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 01:44
Maakt het wat beeldkwaliteit betreft uit of ik via CI+ TV kijk of via de Ziggo Mediabox Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
ma9ma schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:35:
Heb zojuist in mijn Harmony app de Arris DCX960 toegevoegd, voor straks als ik thuis ben. Zie echter wel dat er 2 versies zijn met elk een eigen / iets andere / aangepaste IR-taal. Zal later eens kijken wat het verschil is. Ik heb trouwens de versie met het witte logo ontvangen.
Bedoel je dat er twee versies in de Harmony staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
randomice schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:21:
Ik heb net naar ziggo een email gestuurd over de 4k kleuren probleem icm lg en ze hadden er nog niet over gehoord. Dus melden als je ook problemen hebt met 4k resolutie
Idd blijven melden, mij werd ook steeds verteld dat ik de enige ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

king006 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Bedoel je dat er twee versies in de Harmony staan?
Bij het toevoegen in de Harmony app kreeg ik maar één Arris DCX960 te zien, maar wel een melding dat er 2 IR-taal versies zijn. En dat standaard eentje aan staat en als deze niet voldoende werkt ik de andere kan selecteren (In de app de apparaat selecteren en dan kan je kiezen voor apparaatversies). Letterlijke omschrijving "Uw Arris DCX960 kan worden bedien door meer dan één infraroodtaal".

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
ma9ma schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:43:
[...]

Bij het toevoegen in de Harmony app kreeg ik maar één Arris DCX960 te zien, maar wel een melding dat er 2 IR-taal versies zijn. En dat standaard eentje aan staat en als deze niet voldoende werkt ik de andere kan selecteren (In de app de apparaat selecteren en dan kan je kiezen voor apparaatversies). Letterlijke omschrijving "Uw Arris DCX960 kan worden bedien door meer dan één infraroodtaal".
Die melding heb ik automatisch niet gehad, maar zie ik wel als ik er handmatig naartoe ga. Ik negeer dat ;) alles werkt op twee dingen na. Daar is Logitech nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
SmithNL schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:07:
Zijn de benoemde LG OLED problemen ook van toepassing op nieuwere modellen? Zie hier met name meldingen over de B6/B7/C7, maar heb zelf de B8.. iemand daar dezelfde ervaringen? Dan wacht ik namelijk nog even met bestellen van de next...
Ik las ook dat andere merken er last van hadden, dus ik denk dat de nieuwere lg het ook kunnen hebben.
Maar de Next in 1080p is nog steeds veel beter dan de horizon (snelheid etc.) dus ik zou ondanks de huidige 4k kleur fout de next nog steeds nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:23:
Ik heb vanmorgen deze tekst via Twitter aan Ziggo Webcare gestuurd:

Hallo mensen van Ziggo, gisteren de Next ontvangen en daarbij een Arris Connectbox. Wat ik vermoedde, werd inderdaad de waarheid.... De Connectbox verbruikt 3,5 Watt meer aan stroom en dat betekent op jaarbasis een onnodige uitgave van 7 euro aan energie. En daar heb ik geen zin in, want welk voordeel heb ik er van? Mijn huidige Ubee modem voldoet prima en is lekker zuinig. Ik ga de Arris dus weer aan jullie terugsturen. Verzoek om de automatische de-activering van het huidige Ubee EVM-modem ongedaan te maken in jullie systeem!

En kreeg zojuist deze reactie:

Hi Ron, helaas werkt de Mediabox Next niet goed samen met je UBee modem. Dit is de reden waarom je de nieuwe Connectbox hebt ontvangen.
Wil je toch gebruik blijven maken van je UBee modem dan zijn we genoodzaakt om je pakket weer terug te zetten naar de oude situatie zonder de Next.

Wat een onzin. De Next werkt prima met m'n 'oude' energiezuinige Ubee EVM3200. Ik zit er toch echt over te denken om die hele Next-zooi terug te sturen hoor.... 't Is in deze tijd toch niet meer uit te leggen dat je gedwongen wordt om een energiezuinig apparaat om te ruilen voor een apparaat dat per jaar 35 kWh méér verbruikt? Dat is het weekverbruik van een tweepersoons huishouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vrijwel alles ging smooth, tot de activatie van de Next zelf, hangt nu op CS1011.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RoaDHouse schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:31:
Kan je met de nieuwe 4K decoder ook door het deurtje van mijn ikea kastje schakelen :)

Aangezien het een RF signaal is werkt dat (werkt trouwens ook door deurtjes van andere merken :9 ).

@rowicom Dat is 58 cent per maand... nog geen 2 cent per dag. Denk dat je meer kunt besparen door een zuinigere koelkast, wasmachine, vaatwasser of droger te kopen (als die >10 jaar oud is, indien je een droger gebruikt: de was 3 a 4 keer ophangen, heb je die 7 euro al bespaard). Ziggo heeft de verschillende modems met de Next getest en blijkbaar kan er in bepaalde situaties een fout optreden in die combinatie. De wifi dan weer wel vele malen beter dan die van de Ubee of Cisco variant.

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 03-05-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Wat een onzin. De Next werkt prima met m'n 'oude' energiezuinige Ubee EVM3200. Ik zit er toch echt over te denken om die hele Next-zooi terug te sturen hoor.... 't Is in deze tijd toch niet meer uit te leggen dat je gedwongen wordt om een energiezuinig apparaat om te ruilen voor een apparaat dat per jaar 35 kWh méér verbruikt? Dat is het weekverbruik van een tweepersoons huishouden!
Echter verbruikt de Next box dan weer minder ten opzichte van de Mediabox XL (bron : Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
jongetje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Aangezien het een RF signaal is werkt dat (werkt trouwens ook door deurtjes van andere merken :9 ).

@rowicom Dat is 58 cent per maand... nog geen 2 cent per dag. Denk dat je meer kunt besparen door een zuinigere koelkast, wasmachine, vaatwasser of droger te kopen (als die >10 jaar oud is, indien de droger de was 3 a 4 keer ophangen, heb je die 7 euro al bespaard). Ziggo heeft de verschillende modems met de Next getest en blijkbaar kan er in bepaalde situaties een fout optreden in die combinatie. De wifi dan weer wel vele malen beter dan die van de Ubee of Cisco variant.
Ik heb het over de meerkosten per jaar, hè. De Ubee kost me ca. 15 euro per jaar aan stroom en de Connectbox gaat dan 21 euro kosten.... Ja, dat dat nog zoveel is voor een modem, daar staan de meeste mensen niet bij stil.
Maar mijn Ubee staat nu in bridge en de Next hangt aan m'n TP-Link router en het enige dat er moet gebeuren, is af en toe een firmware-download doen en streamen. Zoals gezegd handelt de TP-Link dat allemaal keurig af en 'weet' de Next niet eens aan wat voor modem die hangt.... Het reguliere tv-signaal wordt verzorgd door de coax en ook die is volledig onafhankelijk van het modem... Haha, laat je toch niks op de mouw spelden joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Triqster schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Echter verbruikt de Next box dan weer minder ten opzichte van de Mediabox XL (bron : Ziggo)
Ja, maar die had ik toch al niet... juist om die reden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Ik heb het over de meerkosten per jaar, hè. De Ubee kost me ca. 15 euro per jaar aan stroom en de Connectbox gaat dan 21 euro kosten.... Ja, dat dat nog zoveel is voor een modem, daar staan de meeste mensen niet bij stil.
Maar mijn Ubee staat nu in bridge en de Next hangt aan m'n TP-Link router en het enige dat er moet gebeuren, is af en toe een firmware-download doen en streamen. Zoals gezegd handelt de TP-Link dat allemaal keurig af en 'weet' de Next niet eens aan wat voor modem die hangt.... Het reguliere tv-signaal wordt verzorgd door de coax en ook die is volledig onafhankelijk van het modem... Haha, laat je toch niks op de mouw spelden joh.
Misschien erg flauw, maar dan haal je de connectbox toch uit bridge en zet je de TP-Link uit? Ik heb ook altijd een eigen router gehad maar sinds de connectbox vond ik het niet meer nodig. En zonde van het energieverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
jongetje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Misschien erg flauw, maar dan haal je de connectbox toch uit bridge en zet je de TP-Link uit? Ik heb ook altijd een eigen router gehad maar sinds de connectbox vond ik het niet meer nodig. En zonde van het energieverbruik.
Nou, als ik de reviews lees, dan is dat geen geweldige optie.... hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
jongetje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:22:
[...]

@rowicom Dat is 58 cent per maand... nog geen 2 cent per dag. Denk dat je meer kunt besparen door een zuinigere koelkast, wasmachine, vaatwasser of droger te kopen (als die >10 jaar oud is, indien je een droger gebruikt: de was 3 a 4 keer ophangen, heb je die 7 euro al bespaard). Ziggo heeft de verschillende modems met de Next getest en blijkbaar kan er in bepaalde situaties een fout optreden in die combinatie. De wifi dan weer wel vele malen beter dan die van de Ubee of Cisco variant.
Ok,,, bedankt )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:05
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Je bent toch niet verplicht om de next te nemen, dus zie ik het probleem eigenlijk niet zo.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
[...]

Hallo mensen van Ziggo, gisteren de Next ontvangen en daarbij een Arris Connectbox. Wat ik vermoedde, werd inderdaad de waarheid.... De Connectbox verbruikt 3,5 Watt meer aan stroom en dat betekent op jaarbasis een onnodige uitgave van 7 euro aan energie. En daar heb ik geen zin in, want welk voordeel heb ik er van? Mijn huidige Ubee modem voldoet prima en is lekker zuinig. Ik ga de Arris dus weer aan jullie terugsturen. Verzoek om de automatische de-activering van het huidige Ubee EVM-modem ongedaan te maken in jullie systeem!

Hi Ron, helaas werkt de Mediabox Next niet goed samen met je UBee modem. Dit is de reden waarom je de nieuwe Connectbox hebt ontvangen.
Wil je toch gebruik blijven maken van je UBee modem dan zijn we genoodzaakt om je pakket weer terug te zetten naar de oude situatie zonder de Next.

Heb zojuist gechat met een medewerker, mag de Cisco gewoon laten staan. Moet ik wel over 14 dagen contact opnemen om hem opnieuw te activeren. Ik wacht rustig op het nieuwe 3.1 modem wat volgens de medewerker niet lang meer ging duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 09:33
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Bedankt !! :/

Nu twijfel ik weer om hem erachter te gooien :P

En wat betekent dit allemaal ? Packet loss, Jitter, Latency, DoS 0-day aanval, latency spikes ...
Heb je hier ook last van wanneer je hem in Bridge modus gaat gebruiken ?

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Heb zojuist gechat met een medewerker, mag de Cisco gewoon laten staan. Moet ik wel over 14 dagen contact opnemen om hem opnieuw te activeren. Ik wacht rustig op het nieuwe 3.1 modem wat volgens de medewerker niet lang meer ging duren. :)
Kijk, weer een voorbeeld van het inconsistente Ziggo beleid.... Denk dat ik het maar afwacht tot de Ubee gedeactiveerd is en ze dan voor het blok zet... 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44
RoaDHouse schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:31:

Ja, bij mijn staat de Next in een tv meubel en de deurtjes kunnen mooi dicht blijven.
Werkt prima.

Trouwens kunnen we het beetje on topic houden, wat een geneuzel omtrent stroom verbruik om maar iets te noemen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Over welke Cisco hebben we het nu?
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:20:
[...]

Kijk, weer een voorbeeld van het inconsistente Ziggo beleid.... Denk dat ik het maar afwacht tot de Ubee gedeactiveerd is en ze dan voor het blok zet... 😋
De EVM3200 is niet geschikt en kan in bepaalde situaties voor problemen zorgen. Het is jammer dat sommige medewerkers de instructies niet volgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-B op 03-05-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met lage volume doorvoer is erkend door Ziggo.
https://community.ziggo.n...d-zacht-39158/index2.html

Hoi allemaal,

Wij hebben ook gesignaleerd dat het geluid op de Next vergeleken met de Mediabox XL wat zachter is. Het staat op de planning om in de toekomst aangepast te worden. Een exacte datum is momenteel nog niet bekend.

Uiteraard kan een bepaalde configuratie van je geluidssysteem ook invloed hebben op het volume. Het verschil wat wij hebben gesignaleerd is relatief klein, maar zeker merkbaar. Is bij jou het verschil echt aanzienlijk? Kijk dan even goed naar de configuratie van je aangesloten apparatuur.

Ik vind ‘wat zachter’ wat zachtjes uitgedrukt. De Mediabox XL was voorheen direct aangesloten (via hdmi) aan mijn Sony TV. De nieuwe Next box is op dezelfde wijze aangesloten (met de hdmi kabel geleverd bij Next). Het geluid is een flink stuk zachter dan via XL. Natuurlijk kun je het geluid harder zetten, maar je moet wel altijd alert blijven als je overschakelt naar een andere bron.

Hopelijk fixen ze dit probleem snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn Next hangt nog steeds bij het installeren. Op de voorzijde knipperen 2 oranje pijltjes, ik kan daarover niet direct iets terugvinden (of ik kijk er overheen)? De box staat inmiddels in mijn Ziggo overzicht (met juiste serienummer). Iemand enig idee wat die pijltjes betekenen (eventueel icm de foutcode CS1011)? Ik krijg een draaiende circel te zien voor enige tijd, en dan volgt er een scherm met tig talen waarin de foutmelding zichtbaar wordt.

Is dit nog steeds onderdeel van een systeem activatie die mogelijk aardig wat tijd in beslag kan nemen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Jay-B schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:39:
[...]

Over welke Cisco hebben we het nu?

[...]

De EVM3200 is niet geschikt en kan in bepaalde situaties voor problemen zorgen. Het is jammer dat sommige medewerkers de instructies niet volgen.
Cisco EPC-3925

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

dinandus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Ja, bij mijn staat de Next in een tv meubel en de deurtjes kunnen mooi dicht blijven.
Werkt prima.

Trouwens kunnen we het beetje on topic houden, wat een geneuzel omtrent stroom verbruik om maar iets te noemen?!
Waarom is dat geneuzel? Het is juist 1 van de vele voordelen tov de Horizonbox. Lijkt mij prima om te bespreken.

Ik had net de box overigens op 'medium' power gezet, maar ik had een vastloper toen ik de box een uur later wilde aanzetten. Moest de box hard uit en aanzetten (schakelaar) én middels de knop aan de voorkant aanzetten. Geen idee of het 1 met het ander te maken heeft
hardware-lover schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:58:
Mijn Next hangt nog steeds bij het installeren. Op de voorzijde knipperen 2 oranje pijltjes, ik kan daarover niet direct iets terugvinden (of ik kijk er overheen)? De box staat inmiddels in mijn Ziggo overzicht (met juiste serienummer). Iemand enig idee wat die pijltjes betekenen (eventueel icm de foutcode CS1011)? Ik krijg een draaiende circel te zien voor enige tijd, en dan volgt er een scherm met tig talen waarin de foutmelding zichtbaar wordt.

Is dit nog steeds onderdeel van een systeem activatie die mogelijk aardig wat tijd in beslag kan nemen?
Zijn die pijlen niet om aan te geven of je een netwerkconnectie hebt of niet? Verbind je middels UTP of WiFi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Waarom wou je de Next dan? Die gebruikt ook 11 Watt en dat is altijd meer dan een CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Waarom wou je de Next dan? Die gebruikt ook 11 Watt en dat is altijd meer dan een CI module.
Nou, dat lijkt me goed uit te leggen. Me dunkt dat de Next heel wat meer in huis heeft dan de Ci module. Dat is mij de 'meerprijs' wel waard, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Notna, hij is verbonden met een vaste netwerkkabel, en wordt als apparaat ook gezien door mijn router (krijgt ip-adres), maar ik heb nog geen scherm voor de neus gehad waarbij ik aan kon geven hoe het apparaat met internet is verbonden. Zover kom ik nu nog niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

hardware-lover schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:28:
@Notna, hij is verbonden met een vaste netwerkkabel, en wordt als apparaat ook gezien door mijn router (krijgt ip-adres), maar ik heb nog geen scherm voor de neus gehad waarbij ik aan kon geven hoe het apparaat met internet is verbonden. Zover kom ik nu nog niet?
Heb je die kabel wel eens eruit getrokken en de box een harde reboot gegeven? Kijk of je dan aankomt op het keuze menu voor bedraad of WiFi. Dan kan je alsnog proberen de kabel erin te doen en als dat niet werkt het via WiFi te doen; dat werkte bij mij meyeen na een korte foutmelding die verdween na OK drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:48:
Het probleem met lage volume doorvoer is erkend door Ziggo.
https://community.ziggo.n...d-zacht-39158/index2.html

Hoi allemaal,

Wij hebben ook gesignaleerd dat het geluid op de Next vergeleken met de Mediabox XL wat zachter is. Het staat op de planning om in de toekomst aangepast te worden. Een exacte datum is momenteel nog niet bekend.

Uiteraard kan een bepaalde configuratie van je geluidssysteem ook invloed hebben op het volume. Het verschil wat wij hebben gesignaleerd is relatief klein, maar zeker merkbaar. Is bij jou het verschil echt aanzienlijk? Kijk dan even goed naar de configuratie van je aangesloten apparatuur.

Ik vind ‘wat zachter’ wat zachtjes uitgedrukt. De Mediabox XL was voorheen direct aangesloten (via hdmi) aan mijn Sony TV. De nieuwe Next box is op dezelfde wijze aangesloten (met de hdmi kabel geleverd bij Next). Het geluid is een flink stuk zachter dan via XL. Natuurlijk kun je het geluid harder zetten, maar je moet wel altijd alert blijven als je overschakelt naar een andere bron.

Hopelijk fixen ze dit probleem snel.
Voor nu heb ik onder Instellingen > Beeld en geluid de optie Dolby Audio op ‘aan’ gezet. In principe kan deze bij mij (gewoon stereo geluid via de tv) eigenlijk op ‘uit’ gezet worden, maar op ‘aan’ klinkt het geluid veel voller. Op ‘uit’ lijkt het alsof het geluid van veel verder weg moet komen.

Wat is jullie ervaringen? Voor nu laat ik de Dolby Audio optie ‘aan’ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook bij het grofvuil. ;) Je kan echt beter de Connectbox aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Jay-B schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Kan ook bij het grofvuil. ;) Je kan echt beter de Connectbox aansluiten
Hoe kom je aan de informatie dat de Cisco niet goed werkt met de next? Is dat niet gewoon een truuk van Ziggo om zoveel mogelijk gebruikers aan de Connectbox te krijgen? Tot nu toe werkt de Next als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
[...]

Die 7 euro pj is idd. Wel heftig.
En kom niet met principe onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sharule schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Die 7 euro pj is idd. Wel heftig.
En kom niet met principe onzin..
Het is gewoon een principekwestie. Bijdehand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:58:

De pijltjes zijn volgens mij van de netwerkverbinding. Check die dus even.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

hardware-lover schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:28:
Ikzelf heb mee mogen testen in een eerdere fase, ik heb dit ook gehad nadat ik een pi-hole met google dns in mn netwerk had gehangen. Het mediabox backend was toen nog niet bekend in de publieke DNS servers, heb je een ziggo of liberty global dns adres in je netwerk?
Anders hebben ze bij ziggo je box niet goed geprovisiont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Ik heb trouwens een Next met witte ziggo logo. Vraag me af of ze die blijven produceren in het wit en oranje. Of enkel 1 kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Notna schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:35:
[...]
Heb je die kabel wel eens eruit getrokken en de box een harde reboot gegeven? Kijk of je dan aankomt op het keuze menu voor bedraad of WiFi. Dan kan je alsnog proberen de kabel erin te doen en als dat niet werkt het via WiFi te doen; dat werkte bij mij meyeen na een korte foutmelding die verdween na OK drukken.
@Microkid, @Verwijderd, @Notna, de harde reset (reboot) deed het 'm, met de netwerkvinding was blijkbaar niets mis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:15:
[...]

Hoe kom je aan de informatie dat de Cisco niet goed werkt met de next? Is dat niet gewoon een truuk van Ziggo om zoveel mogelijk gebruikers aan de Connectbox te krijgen? Tot nu toe werkt de Next als een zonnetje.
Ik heb de box al veeeeel langer en heb er al wat meer ervaring mee ;) Even de vraag terug. Waarom zou Ziggo een truuk moeten toepassen? De Connectbox is technisch gezien gewoon superieur aan jouw Cisco. Ondersteunt oa meer downstreamkanalen en WiFi kwaliteit/ondersteuning is gewoon veel beter. Dat is de reden waarom Ziggo je van die inmiddels bejaarde Cisco af wil helpen. Met die Cisco van jou kan Ziggo de TV kwaliteit niet waarborgen. En dat is wel het laatste wat zowel jij als Ziggo wil. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• christopher72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 00:09
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Het is gewoon een principekwestie. Bijdehand.
Wanneer je de combinatie van Mediabox Next én nieuw modem aansluit (en dat is wat Ziggo graag wil, anders sturen ze het nieuwe modem niet mee), dan heb je toch netto een flinke besparing per jaar? De Next is namelijk véél zuiniger dan z'n voorganger.

" 't Is in deze tijd toch niet meer uit te leggen dat je gedwongen wordt om een energiezuinig apparaat om te ruilen voor een apparaat dat per jaar 35 kWh méér verbruikt? Dat is het weekverbruik van een tweepersoons huishouden! "

Wanneer ik een nieuwe TV aanschaf als vervanger van de vorige, dan ga ik er niet automatisch vanuit dat 'ie zuiniger is. Je kunt onmogelijk verwachten dat ieder nieuw apparaat dat je koopt / ontvangt als vervanger van de vorige, ook automatisch zuiniger is (ongeacht merk, functionaliteit, levensduur, etc.). Nu zeg je vast: dat is appels met peren vergelijken. Dan moet ik je teleurstellen: zo'n modem is een behoorlijk complex stukje techniek (het is tevens een switch en een router), waarbij er qua functionaliteit, levensduur, stabiliteit, etc. héél veel kan afwijken van een willekeurig ander modem.

Het is prachtig als dat stroomverbruik belangrijk voor je is, maar dan had je misschien beter vóórdat je de mediabox Next bestelde even kunnen checken online (of bij Ziggo) wat je precies zou ontvangen. De informatie over wat je ontvangt was al beschikbaar, dus als het zó belangrijk voor je is.. tja.

Maar goed, dat is achteraf. Als jij om het hogere stroomverbruik van het nieuwe modem de Mediabox Next wilt laten varen, dan heb je mijn zegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
rowicom schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Connextbox wifi is idd met alle respect van 2013 :-) ofwel ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
christopher72 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Wanneer je de combinatie van Mediabox Next én nieuw modem aansluit (en dat is wat Ziggo graag wil, anders sturen ze het nieuwe modem niet mee), dan heb je toch netto een flinke besparing per jaar? De Next is namelijk véél zuiniger dan z'n voorganger.

" 't Is in deze tijd toch niet meer uit te leggen dat je gedwongen wordt om een energiezuinig apparaat om te ruilen voor een apparaat dat per jaar 35 kWh méér verbruikt? Dat is het weekverbruik van een tweepersoons huishouden! "

Wanneer ik een nieuwe TV aanschaf als vervanger van de vorige, dan ga ik er niet automatisch vanuit dat 'ie zuiniger is. Je kunt onmogelijk verwachten dat ieder nieuw apparaat dat je koopt / ontvangt als vervanger van de vorige, ook automatisch zuiniger is (ongeacht merk, functionaliteit, levensduur, etc.). Nu zeg je vast: dat is appels met peren vergelijken. Dan moet ik je teleurstellen: zo'n modem is een behoorlijk complex stukje techniek (het is tevens een switch en een router), waarbij er qua functionaliteit, levensduur, stabiliteit, etc. héél veel kan afwijken van een willekeurig ander modem.

Het is prachtig als dat stroomverbruik belangrijk voor je is, maar dan had je misschien beter vóórdat je de mediabox Next bestelde even kunnen checken online (of bij Ziggo) wat je precies zou ontvangen. De informatie over wat je ontvangt was al beschikbaar, dus als het zó belangrijk voor je is.. tja.

Maar goed, dat is achteraf. Als jij om het hogere stroomverbruik van het nieuwe modem de Mediabox Next wilt laten varen, dan heb je mijn zegen. ;)
Kan het svp weer ontopic. Als je geen geld aan stroom wilt uitgeven ga je maar in de jungle wonen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Jay-B schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:54:
[...]

Ik heb de box al veeeeel langer en heb er al wat meer ervaring mee ;) Even de vraag terug. Waarom zou Ziggo een truuk moeten toepassen? De Connectbox is technisch gezien gewoon superieur aan jouw Cisco. Ondersteunt oa meer downstreamkanalen en WiFi kwaliteit/ondersteuning is gewoon veel beter. Dat is de reden waarom Ziggo je van die inmiddels bejaarde Cisco af wil helpen. Met die Cisco van jou kan Ziggo de TV kwaliteit niet waarborgen. En dat is wel het laatste wat zowel jij als Ziggo wil. :)
Aangezien ik het modem in bridge heb staan met mijn eigen router erachter, vervalt het voordeel qua wifi. Bovendien heeft de Connectbox de puma 6 chipset en de Cisco gewoon een solide Compal zonder de veelbesproken problemen. Omdat ik veel game waarbij een lage ping noodzakelijk is Bedank ik liever voor de toch wel brakke Connectbox. Wat voor problemen zou de Cisco dan kunnen geven aan de next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Aangezien ik het modem in bridge heb staan met mijn eigen router erachter, vervalt het voordeel qua wifi. Bovendien heeft de Connectbox de puma 6 chipset en de Cisco gewoon een solide Compal zonder de veelbesproken problemen. Omdat ik veel game waarbij een lage ping noodzakelijk is Bedank ik liever voor de toch wel brakke Connectbox. Wat voor problemen zou de Cisco dan kunnen geven aan de next?
Die Puma chipset merk je natuurlijk alleen als je de wifi ook gebruikt. Daarnaast zijn er diverse firmware updates geweest en is het probleem verholpen. Als je in bridge werkt is je router de lagfactor. Wel snappen wat je zegt en back ontopic. CB in bridge is beste modem wat je kan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 03-05-2019 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
.Niek. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Heb je überhaupt weleens een Connectbox gehad? Ik game er al jaren op zonder problemen. Zowel de Compal als de Arris gehad. Krijg heel erg het gevoel dat men hier elkaar gewoon wat naparaat en veelal zelf geen ervaring heeft gehad ermee. Voor hele specifieke toepassingen kan je problemen ervaren met sommige applicaties. Vooral in het begin was dit zo en je ziet dan ook ervaringen terug op dit forum van mensen die daar last van hadden. Maar met de laatste firmware is er vrijwel geen sprake meer van overmatige jitter. Het is dus helemaal geen brak modem.

Compal in de Cisco???? Ik denk dat je je vergist. Compal is een modemfabrikant. Sterker nog in de Connectbox Compal zit ook een puma 6. Iets met een klepel...

Ik ga niet in detail treden waarom de Cisco niet geschikt wordt geacht door Ziggo. Je krijgt een nieuw modem omdat Ziggo wil dat je nu en in de nabije toekomst geen problemen ervaart met je diensten. Eigenwijs zijn mag best maar dan niet achteraf huilen als iets niet werkt. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 03-05-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Modbreak:Graag weer ont-topic over de Next. Als je wilt discussieren over de Connectbox mag je een apart topic aanmaken, of in het Ziggo topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:29
meesje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Voor nu heb ik onder Instellingen > Beeld en geluid de optie Dolby Audio op ‘aan’ gezet. In principe kan deze bij mij (gewoon stereo geluid via de tv) eigenlijk op ‘uit’ gezet worden, maar op ‘aan’ klinkt het geluid veel voller. Op ‘uit’ lijkt het alsof het geluid van veel verder weg moet komen.

Wat is jullie ervaringen? Voor nu laat ik de Dolby Audio optie ‘aan’ staan.
Ik dacht dat ik de enige was! Heb ook een Sony TV.
Maar dit probleem heb ik ook icm een Telenet TV Box in Belgie (zelfde box als de Next)
Idd, dolby aanzetten geeft het geluid een voller bereik dan het standaard geluid als je het uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Converted007 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:54:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was! Heb ook een Sony TV.
Maar dit probleem heb ik ook icm een Telenet TV Box in Belgie (zelfde box als de Next)
Idd, dolby aanzetten geeft het geluid een voller bereik dan het standaard geluid als je het uit zet.
Bedankt voor je bericht! Ik vond het al vreemd dat dit probleem nog niet in dit topic voorbij was gekomen.
@Laguna @Microkid Wellicht een optie om dit probleem (en workaround/oplossing) toe te voegen aan de FAQ? Idem voor de foutcode CS1002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
*knip* Kijk nog eens naar Microkid in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 95% gewijzigd door Zeehond op 04-05-2019 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvkreg
*knip* Kijk nog eens naar Microkid in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 89% gewijzigd door Zeehond op 04-05-2019 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@rowicom @wvkreg Hebben jullie de modbreak gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb de Next met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn 4K Philips tv. Helaas zie ik bij Instellingen > HDMI resolutie de volgende opties:
  • Resolutie van de tv zelf
  • 1080p
  • 1080i (enz..)
Ik heb dus geen optie om op 4K over te schakelen. Jullie wel? @tenbosch @D4rKy21

P.S. Als iemand problemen heeft met HDMI CEC en EasyLink, probeer dan:
  • De optie in- en uit te schakelen, TV te herstarten
  • De TV bij te werken

[ Voor 28% gewijzigd door iApp op 04-05-2019 08:50 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iApp schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:48:
Ik heb de Next met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn 4K Philips tv. Helaas zie ik bij Instellingen > HDMI resolutie de volgende opties:
  • 1080p
  • 1080i (enz..)
Ik heb dus geen optie om op 4K over te schakelen. Jullie wel? @tenbosch @D4rKy21

• De TV bij te werken
Een HDMI kabel? Bij Next wordt ook een hdmi kabel geleverd. Heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 08:34
  • 1080p
  • 1080i (enz..)

• De TV bij te werken
Een tip die ik hier eerder al gekregen heb: probeer eens een andere HDMI poort op je tv. Het kan zijn dat niet alle poorten op je TV 4K ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

@meesje dat kan ik helaas niet proberen door de korte afstand. Wel werkt mijn PS4 in UHD via diezelfde kabel, dus denk niet dat het aan de poort ligt @michaelw1998. Toch bedankt voor de tips!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Ik zie ook geen 4K optie staan. Wel resolutie van de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Laatst online: 29-12-2023
Helaas is die usb aansluiting inactief. Gaat dat later wel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NenF2018 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:42:
Helaas is die usb aansluiting inactief. Gaat dat later wel veranderen?
Waarom zouden ze? Zou niet weten wat het zou toevoegen.

USB schijf? Alles staat in de cloud. Reken daar dus niet op.

What else?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
jkoeners schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:56:
[...]

Ik las ook dat andere merken er last van hadden, dus ik denk dat de nieuwere lg het ook kunnen hebben.
Maar de Next in 1080p is nog steeds veel beter dan de horizon (snelheid etc.) dus ik zou ondanks de huidige 4k kleur fout de next nog steeds nemen.
Moet jij ook die resolutie ook steeds opnieuw naar 1080p zetten na het opstarten? Die van mij zet 'm steeds weer naar 4k. Niet zo fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
pietrucci schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:00:
[...]
Moet jij ook die resolutie ook steeds opnieuw naar 1080p zetten na het opstarten? Die van mij zet 'm steeds weer naar 4k. Niet zo fijn...
Yep, erg vervelend. Ik hoop dat ziggo snel met een oplossing komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Zo net de Next aangesloten, wat een verademing is dat vergeleken met de Mediabox XL. Dit werkt tenminste snel, zappen naar een ander kanaal, zelfs het menu reageert snel.
Na jaren van gedonder eindelijk een goed product van Ziggo. Dat mag ook wel eens vermeld worden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NenF2018
  • Laatst online: 29-12-2023
TripleQ schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Waarom zouden ze? Zou niet weten wat het zou toevoegen.

USB schijf? Alles staat in de cloud. Reken daar dus niet op.

What else?
Harde schijf aansluiten met films erop bijvoorbeeld. Had voor mij handig geweest met mijn Samsung tv die geen DTS ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Laatst online: 03-10 10:30
Iemand een idee hoe ik mijn (universele) afstandsbediening van mijn bose 700 set kan koppelen aan de ziggo next box? Met de horizon box was dit zo gekoppeld, maar de next herkent mijn afstandbediening niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
NenF2018 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Harde schijf aansluiten met films erop bijvoorbeeld. Had voor mij handig geweest met mijn Samsung tv die geen DTS ondersteund.
En hoe wou je die films vervolgens afspelen? De Next heeft daar geen chipset voor.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Laatst online: 08-09 09:33
Zojuist de nieuwe modem (Connectbox) aangesloten.
En door Ziggo in Bridge mode laten zetten.

Bedankt alle mensen die hebben gereageerd op mij :)

Nu nog uitzoeken hoe de Next afstandsbediening mijn soundsystem weer vergeet.
In de settings voor de volume knoppen staat mijn LG TV en mijn Soundsystem. En elke keer gaat die setting automatisch naar mijn soundsystem, wat totaal niet nodig is.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:20:
Zo net de Next aangesloten, wat een verademing is dat vergeleken met de Mediabox XL. Dit werkt tenminste snel, zappen naar een ander kanaal, zelfs het menu reageert snel.
Na jaren van gedonder eindelijk een goed product van Ziggo. Dat mag ook wel eens vermeld worden.
Ik heb geen vergelijk met de Mediabox XL, maar ik kan mij voorstellen dat het voor deze groep gebruikers een flinke stap in de goede richting is.

In mijn geval komt de Next ipv een Samsung C7140 Irdeto decoder, en daarmee komen er diverse mogelijkheden bij die eerst niet beschikbaar waren. Als ik heel eerlijk ben dan is de algehele beeldkwaliteit bij live tv ietsje minder dan die van de C7140, het beeld is wat minder scherp, ook indien ingesteld op 4k. Als ik hem vergelijk met een ander apparaat, een VU+ 4k decoder, dan is het verschil in beeldkwaliteit zelfs nog ietsje groter, ten nadele van de Next. Het is overigens prima te doen hoor, maar het verschil is goed zichtbaar.

Indien ik gebruik maak van replay ipv live tv, dan is het een hele stap terug, maar dit was eerder al duidelijk geworden.

De zg enige 4k zender die beschikbaar is stelt teleur, dat mag de toevoeging 4k eigenlijk niet hebben vind ik. Als HD zender ligt de bitrate al bedroevend laag (dat kan ik live checken met de VU+), wat ie in 4k is kan ik niet zeggen, maar erg hoog kan deze niet zijn gezien het plaatje.

Mijn vrouw had graag een witte afstandsbediening gezien, met zwarte opdrukken, die heeft wat moeite met de knoppen in het avondlicht, ook al zijn ze (heel kort), verlicht (hoewel tamelijk zwak). Ik heb ze al laten zien dat ze via de microfoon ook van zender kan wisselen, maar dan nog zit ze regelmatig met de volumeknoppen in de knoei. Zal wat gewenning nodig hebben denk ik, die is al jaren dezelfde afstandsbediening gewend.

Ik ben er verder best wel content mee, maar ik gebruik nu 2 apparaten naast elkaar waarmee eigenlijk alles wat maar wenselijk is beschikbaar is.
Gaat het echter om de beeldkwaliteit en opnemen, dan wordt de VU+ voornamelijk ingezet, zie dat niet direct veranderen.

Edit: het e.e.a. is vergeleken op een LG 55EF950V (voorzien van een in 2018 geproduceerd panel).

Edit2: nog een kleinigheidje 😉

Ik ben zeer waarschijnlijk nogal een rare, maar ik ben een race liefhebber en schakel, nét voor het uitgaan van de rode lampen, naar een vertraagde afspeelsnelheid (om het e.e.a. goed te kunnen volgen na de start). Normaal gesproken naar 1/8 of 1/4 van de normale snelheid. De Next heeft enkel een 1/2 als vertraagde weergave, correct?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2019 21:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door RoaDHouse op 04-05-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
hardware-lover schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Ik heb geen vergelijk met de Mediabox XL, maar ik kan mij voorstellen dat het voor deze groep gebruikers een flinke stap in de goede richting is.

In mijn geval komt de Next ipv een Samsung C7140 Irdeto decoder, en daarmee komen er diverse mogelijkheden bij die eerst niet beschikbaar waren. Als ik heel eerlijk ben dan is de algehele beeldkwaliteit bij live tv ietsje minder dan die van de C7140, het beeld is wat minder scherp, ook indien ingesteld op 4k. Als ik hem vergelijk met een ander apparaat, een VU+ 4k decoder, dan is het verschil in beeldkwaliteit zelfs nog ietsje groter, ten nadele van de Next. Het is overigens prima te doen hoor, maar het verschil is goed zichtbaar.

Indien ik gebruik maak van replay ipv live tv, dan is het een hele stap terug, maar dit was eerder al duidelijk geworden.

De zg enige 4k zender die beschikbaar is stelt teleur, dat mag de toevoeging 4k eigenlijk niet hebben vind ik. Als HD zender ligt de bitrate al bedroevend laag (dat kan ik live checken met de VU+), wat ie in 4k is kan ik niet zeggen, maar erg hoog kan deze niet zijn gezien het plaatje.

Mijn vrouw had graag een witte afstandsbediening gezien, met zwarte opdrukken, die heeft wat moeite met de knoppen in het avondlicht, ook al zijn ze (heel kort), verlicht (hoewel tamelijk zwak). Ik heb ze al laten zien dat ze via de microfoon ook van zender kan wisselen, maar dan nog zit ze regelmatig met de volumeknoppen in de knoei. Zal wat gewenning nodig hebben denk ik, die is al jaren dezelfde afstandsbediening gewend.

Ik ben er verder best wel content mee, maar ik gebruik nu 2 apparaten naast elkaar waarmee eigenlijk alles wat maar wenselijk is beschikbaar is.
Gaat het echter om de beeldkwaliteit en opnemen, dan wordt de VU+ voornamelijk ingezet, zie dat niet direct veranderen.
Wat is jouw referentie? Met andere woorden... maak ons eens deelgenoot van het merk en model van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rowicom, zie edit...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Edit: het e.e.a. is vergeleken op een LG 55EF950V (voorzien van een in 2018 geproduceerd panel).
Even uit nieuwsgierigheid je apparatuur gecheckt. ;) Ik heb zo’n vermoeden dat je in een fZiggo gebied woont. Ik woon zelf in een fUPC gebied en heb altijd alleen decoders in huis gehad van UPC/Ziggo. De laatste was Horizon (later Mediabox XL genoemd). In potentie vond ik Horizon een goed platform, echter traaaaag en gigantisch energieverbruik waren voor mij altijd de grootste min-punten.

Next is dus voor mij echt een verademing: snel opstarten (zelfs in eco modus), snel navigeren, replay tv start snel, idem voor content uit movies&series. Daarnaast laag energieverbruik. Het kan wellicht tussen mijn oren zitten ;), maar het lijkt of de beeldkwaliteit op mijn full hd televisie wat beter is via Next dan via Horizon/XL. Ik heb het dan wel over (live) kijken via coax en niet ondemand/replay tv. Dat laatste is inderdaad van mindere kwaliteit.

VU+ kende ik alleen voor satelliet decoders, maar dus ook dvb-c. Maar ja, die decoder kan dus alleen (voor gecodeerd materiaal) in een fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@meesje, ik had al bewust de Irdeto opmerking gemaakt, dat gaat (officieel) enkel op voor fZiggo.

Edit: @meesje, het staat achter C7140 ;) Daarbij heb ik geen vergelijking met de beeldkwaliteit van een Mediabox XL, wel met aardig wat andere Irdeto decoders. Maar als jij de kwaliteit van een XL al als minder inschat in vergelijking met de Next, dan zegt het mij genoeg :)

[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2019 19:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:01:
@meesje, ik had al bewust de Irdeto opmerking gemaakt, dat gaat (officieel) enkel op voor fZiggo.
Wellicht heb ik er over heen gelezen, maar in jouw reactie niet ik geen ‘Irdeto’ opmerking staan. Dit had me trouwens nog niks gezegd. ;)
rowicom in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NenF2018 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Wat voor toegevoegde waarde heeft dat dan voor het dienstenmodel van Ziggo? Ze leveren toch televisie, internet en telefonie diensten? Waar past in dit geheel het (mogelijk op niet legale wijze, maar dat laten we maar in het midden) afspelen van eigen filmmateriaal?
Destijds met Horizon/XL hadden ze al de fout gemaakt om dit apparaat ook te promoten als een mediaspeler (via DLNA content van netwerkschijven afspelen). Van het begin af aan was het aantal ondersteunde formaten al achterhaald. Daarnaast krijg je toch elke keer nieuwe containers en/of nieuwe formaten? Dan zou Ziggo dit elke keer moeten ondersteunen terwijl dit helemaal niet binnen hun dienstenpakket valt. Ik vind het een hele slimme keuze. Laat het afspelen van films via (netwerk)schijven lekker over aan specialisten met hun eigen apparatuur, welke je eventueel kunt vervangen wanneer bepaalde bestanden niet meer ondersteund kunnen worden. In dat geval zou Ziggo een nieuwe box op de markt moeten brengen, terwijl het niet binnen hun dienstenpakket valt....
Nogmaals een hele goede keuze van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 11:48
  • 1080p
  • 1080i (enz..)

• De TV bij te werken
Deef_K schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:40:
Ik zie ook geen 4K optie staan. Wel resolutie van de tv zelf.
Check even welke HDMI poort op je TV HDCP 2.2 is, daar zal de Next op moeten anders kan je geen 4K kijken helaas.
pietrucci schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:00:
[...]
Is een bekend probleem, Ziggo werkt eraan maar gewoon melden en dan gaan ze een aparte case voor je aanmaken.

Ik heb zelf het probleem dat de Denon geen volume weergave meer doet als de Next op 4K staat, meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door Mixpower op 04-05-2019 19:53 ]

It's All In The "Mix"

Pagina: 1 ... 12 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic