Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 12:35
Matched: flets, Oled
Laguna schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:52:
Oranje -> test fase?
Wit -> soft launch?
Ik heb een exemplaar met een oranje logo gekregen, helaas. Had liever een witte gehad, maar goed..

Fijne box overigens, zo snappy vergeleken met de trage Mediabox XL. Ik heb overigens ook wat issues op m'n LG Oled als ik de Next op 4k output zet. Zoals al eerder vermeld in dit topic, de kleuren komen ontzettend flets over. Door deep color uit te zetten komt het beeld weer tot leven, vreemd.

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-10 16:33
Rck010 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb een exemplaar met een oranje logo gekregen, helaas. Had liever een witte gehad, maar goed..

Fijne box overigens, zo snappy vergeleken met de trage Mediabox XL. Ik heb overigens ook wat issues op m'n LG Oled als ik de Next op 4k output zet. Zoals al eerder vermeld in dit topic, de kleuren komen ontzettend flets over. Door deep color uit te zetten komt het beeld weer tot leven, vreemd.
Ik had echt even eerst hier moeten kijken......
De Ziggo had ik hierover gebeld en die wilde perse een monteur sturen. op 1080P is het inderdaad perfect maar 4k doet het heel raar.

Bedankt voor de deep color tip !

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-10 12:42
dinandus schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:35:
Je kunt in het menu via het tandwiel, vervolgens diagnostiek, en dan zie je er staan je Love Nature via een internet verbinding kijkt, dat is zoals hierboven aangeven de 4K Stream, mits je via een UHD tv kijkt. Staat er bij de info niks over de internet connectie is het gewoon via de coax en dus in HD kwaliteit.
Om dat kanaal in 4K te kunnen kijken moet de beeldinstelling van de Mediabox ook op 4K worden gezet. Wat me opvalt is dat de kleuren dan niet kloppen. Alles toont flets op mijn LG Oled. Vooral de overige zenders (HD). Is dat te verhelpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:52
Dionysos schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:31:
Hoe kan ik zien of het weergegeven beeld 4K is?

Als ik kijk naar Love Nature, dan ziet het er wel prima uit maar dat kan maar zo HD zijn,
Als ik op OK druk dan krijg ik wel wat meer info, maar niets over de beeldkwaliteit.
Zodra je na het OK drukken naar beneden scrollt zie je daar HD of 4K staan.
Putifar schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:34:
[...]

Om dat kanaal in 4K te kunnen kijken moet de beeldinstelling van de Mediabox ook op 4K worden gezet. Wat me opvalt is dat de kleuren dan niet kloppen. Alles toont flets op mijn LG Oled. Vooral de overige zenders (HD). Is dat te verhelpen?
Dat is niet nodig. Die van mij staat op neem van TV over en bij love nature zie ik vervolgens 4K staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:19
Putifar schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:34:
[...]

Daarvoor is nog een update vanuit LG nodig, machine aan gewerkt te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tenbosch
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 10:08
Ik heb hier sinds gisteren het Ziggo Next kastje binnen. Mijn ervaring in combinatie met een (4K) LG OLED 55B7 televisie is als volgt:

Ik schrok me een hoedje toen ik hem eerst aansloot.
Ik had de box toestemming gegeven de gegevens met de TV af te stemmen in het setup proces. Wat een slecht beeld resulteerde daaruit! De Next stond op 4K, maar de kleuren waren erg flets (rood en oranje meest opvallend neigend naar bruinig), de heldere delen van het beeld (lucht bijvoorbeeld of een wit shirt) volledig 'blown out' maw geen detail meer zichtbaar: dus veel witte vlakken zonder enige nuance. Ook leek het alsof er een 'instagram filter' over de gezichten lag. Een soort overdreven digitale ruisonderdrukking waarbij ook veel detail weg valt in vergelijk met hetzelfde beeld bekeken via de ouwe mediabox XL die ik ook nog heb staan.

Voor alle duidelijkheid, ik heb op mijn TV alle opties voor digitale beeld' verbetering' uit staan dus daar komt het niet uit voort en ik gebruik het 'technicolor' beeld profiel.

Ik ontdekte dat door de resolutie op de NEXT box op 1080p te zetten ipv 4K (ingebouwde upscaling chip van de LG tv schijnt sowieso erg goed te zijn) de kleuren al een stuk beter werden. Die tip las ik later hier in dit topic ook terug.

Twee andere instellingen op de LG die ik heb aangepast die nog verbetering brachten staan bij LG in het menu onder picture -> picture mode settings -> expert controls
Gamma: stond automatisch op BT.1886 maar heb nu op 1.9 gezet (andere opties 2.2 en 2.4)
Colour Gamut: nu op 'extended' (andere opties zijn Wide en Auto)
White balance staat op Warm2 'Method: 2 points (geen idee wat 'points' hier betekent)
Luminance point staat op 'Low' (verschil ??)

Ik vond vandaag deze topic op tweakers en ook de tip om HDMI ULTRA HD Deep Colour op UIT te zetten voor alle inputs. Dat heb ik dus ook maar gedaan.

Maar ik blijf de beelden op alle zenders er nog steeds 'digitaal overbewerkt' uitzien en heldere vlakken teveel 'blown out'. Veel meer dan op bijvoorbeeld geripte bluray bestanden via de USB input van de TV, of Netflix of Amazon prime (ook beiden via de app op de TV zelf)

Heb met Ziggo gebeld. vrijdag komt een monteur, wellicht dat het aan dit exemplaar van de box ligt.
Affijn, tot dusver mijn ervaring qua beeld. Niet bepaald een verbetering.

Ik focus op de teleurstelling, maar verder een prima apparaat. Schakelt snel en de nieuwe functionaliteiten lijken goed in orde.

PS: De ingebouwde spraakbesturing werkt trouwens verassend goed!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:19:
[...]
[knip]

Ik speelde laatst 4K HDR Our Planet af op de Next en het was een beetje flets met donker grijze ondertiteling... terwijl dit via de Shield mooi helder is met wit doorzichtige ondertiteling (helemaal wit doet pijn aan je ogen met HDR). Of de Shield is veel te helder of de Next is veel te donker/flets met HDR materiaal. Ik heb dan iets meer vertrouwen in de weergave van de Shield
@Hulleman, ik begrijp dat jij de Netflix ondertiteling hebt aangepast voor je Shield? Omdat deze anders te helder wit waren? Dat heeft mijn Oled dus eveneens bij gebruik van de interne app (en vrijwel iedere Oled bezitter), dus daarvoor moet je de helderheid eruit halen en transparantie toevoegen, anders overheerst de ondertitel.

Nu Netflix via de Next toch wel heel aardig draait (en aardig vlot), heb ik de transparantie er weer uitgehaald en de kleur weer naar wit gebracht. Op de Next zonder HDR volledig wit nu (maar niet te helder), en met HDR wat grijzig, prima zo vind ik. Dat laat ik zo eens even staan.

Nu geldt de aanpassing van de ondertitel weergave voor alle apparaten die gebruikt worden op dezelfde Netflix account. Dus voor het ene apparaat staat ie dan goed ingesteld, voor een ander dan weer niet.

A smile a day....

• rohitpenace
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 15:35
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Hier precies hetzelfde - heb ook een LG OLED (C9). Ben maar weer terug gegaan naar mijn CI+ kaart en gebruik de next alleen voor terugkijken. Volgende week komt er een Ziggo monteur langs.
heb de next twee maanden geleden ontvangen, toen al dit probleem op mijn c6... Ben toen terug gegaan naar de mediabox XL (ugh), beeld was echt vele malen beter, je merkt dat het beeld op de Next heel 'flets' is.
Destijds had ik al gelezen dat het een probleem was tussen de next en LG's oleds, maar had wel verwacht dat het nu na twee maanden opgelost zou zijn. Net weer aangesloten, nog steeds ruk. Ik heb ook de suggesties geprobeerd van het wisselen tussen 1080p/i 4k etc. niet geholpen.

Ben benieuwd wat de monteur te melden had Grando!

Op apps als Youtube en Netflix is het beeld wel gewoon prima, dus het heeft echt met DTV te maken. Op netflix ervaar ik wel constante microstutters die er niet zijn als ik de netflix app op mijn TV gebruik.

rohitpenace wijzigde deze reactie 25-06-2019 22:19 (14%)

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:18
rohitpenace schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:08:
[...]

heb de next twee maanden geleden ontvangen, toen al dit probleem op mijn c6... Ben toen terug gegaan naar de mediabox XL (ugh), beeld was echt vele malen beter, je merkt dat het beeld op de Next heel 'flets' is.
Destijds had ik al gelezen dat het een probleem was tussen de next en LG's oleds, maar had wel verwacht dat het nu na twee maanden opgelost zou zijn. Net weer aangesloten, nog steeds ruk. Ik heb ook de suggesties geprobeerd van het wisselen tussen 1080p/i 4k etc. niet geholpen.

Ben benieuwd wat de monteur te melden had Grando!

Op apps als Youtube en Netflix is het beeld wel gewoon prima, dus het heeft echt met DTV te maken. Op netflix ervaar ik wel constante microstutters die er niet zijn als ik de netflix app op mijn TV gebruik.
De monteur zag geen verschil ;( . Wel heeft hij (onder lichte dwang) een versterker geïnstalleerd, zodat ik genoeg signaal had voor de next, CI+ en de tv boven. Ik kijk nu live via de CI+ en kijk via de Next terug. M.i op dit moment de beste optie als je een LG OLED hebt

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
jkoeners schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Ligt niet aan de tv!! Dus tv firmware lost niets op. Is mediabox probleem. Een update van de mediabox heeft het probleem wel verkleind, maar er blijft een (subtiel) kleur probleem in 4k upscale. Dus in 1080i zetten.
Ik kreeg de volgende mail van LG over het fletse kleuren probleem op 4K (LG OLED55B6):
Onze technische dienst heeft aangegeven dat uw klacht niet merk specifiek is. Het is een fenomeen welke bij diverse merken genoemd wordt in combinatie met de Next decoder van Ziggo.

Wij zijn dus niet overtuigd van een probleem met onze TV's welke kan of moet verholpen worden.
Hoop dan dat er bij Ziggo het een en ander aangepast wordt. Tot die tijd kijk ik gewoon op 1080p.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True