Toon posts:

Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 2 3 ... 58 Laatste
Acties:

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 20:04
Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic

http://x-fi.nl/wp-content/uploads/2016/07/Marantz-150x150.jpg

Bij deze wil ik graag een begin maken aan een nieuw topic aangaande de nieuwe Receivers van Marantz die in de maanden Juli/Augustus en september in de verkoop gaan.
Ik zal dit topic de komende tijd als er veel vraag naar is up-to-date houden.[/list]

Dit jaar lanceert Marantz een volledig nieuwe range van audio/video componenten die elke hoek in de AV markt kunnen bedienen.
Voorzien van de allerlaatste technieken zoals 3D, USB ingang voor Digitale Audio van een Ipod. Dit zijn slechts enkele voorbeelden.
Aanvullend op de SR5005 en de SR6005 zal de SR 7005 compatibel zijn met 3D TV, voorzien zijn van 6 HDMI ingangen en twee uitgangen en biedt deze o.a. streaming vanaf PC's (inclusief internet Radio en Napster).
Nieuwe modellen AV-Receivers
  • [b]Marantz' slimline NR1601 7.1 A/V-reveiver (slimline)[/b]
De slimline NR1601 achtkanaals receiver bouwt voort op de NR1501 zijn voorloper.

Specs:

7x 50W per channel RMS
Dolby True HD, DTS HD, Dolby ProLogic IIZ
4 HDMI inputs; 1 HDMI output
3D Ready - HDMI 1.4a; audio return channel
HDMI pass-through in standby
USB input with iPod digital interface
I/P converter and video conversion
M-Xport (can be used with optional RX101 wireless Bluetooth audio module)
M-DAX2
Audyssey MultEQ
Audyssey Dynamic Volume & EQ
Prijs: € 599,-
Leverbaar Juli/Augustus

• [b]Marantz SR5005 7.1 A/V-receivers[/b] (opvolger SR5004)
Specs:

7x100W RMS
DTS HD, Dolby True HD, Dolby ProLogic IIz
4 HDMI inputs, 1 output
Upgrade firmware komt nog dit jaar

Audyssey MultEQ, Dynamic Volume and EQ
M-Xport (can be used with optional RX1010 wireless Bluetooth audio module)
M-DAX2
Learning remote control
Prijs: € 799,-
Leverbaar - Augustus

• [b]Marantz SR6005 7.1 A/V-receivers[/b] (opvolger SR6004)
Specs:

7x110W RMS
DTS HD, Dolby True HD, Dolby ProLogic IIz
6 HDMI inputs, 1 output
Upgrade firmware komt nog dit jaar

Anchor Bay ABT2015 Video Scaling
New graphical user interface

Audyssey MultEQ, Dynamic Volume and EQ
M-Xport (can be used with optional RX1010 wireless Bluetooth audio module)
M-DAX2
Remote control with LCD screen
Prijs: € 1099,-
Leverbaar - September
Nieuwe Blu-Ray Spelers
  • [img=450,232]http://mtbs3d.com/gallery/albums/userpics/10002/bluray-logo.jpg[/img]
  • [b]Marantz UD5005[/b]
Key specs, UD5005 (pictured above):

Blu-ray, DVD, SACD and DVD-Audio playback
3D Ready; HDMI 1.4a
DNLA 1.5 support
ELNA capacitors in output stage for best sound quality
USB input - BD Live storage or media playback
Stereo output option with multichannel downmix
Prijs: € 529,-
Leverbaar - Juli
  • [b]Marantz UD7005[/b]
Key specs, UD7005 (pictured above)

Blu-ray, DVD, SACD and DVD-Audio playback
3D Ready; HDMI 1.4a
32-bit audio DAC with 7.1 channel analogue out
Anchor Bay ABT2015 10-bit video processing
12-bit Analog Devices video DAC
DNLA 1.5 support
ELNA capacitors in output stage for best sound quality
USB input - BD Live storage or media playback
Prijs: € 1099,-
Leverbaar - Augustus

[Voor 27% gewijzigd door Diego27 op 22-10-2018 20:32]

• Diego27
# Gereserveerd #

Iedereen mag uiteraard hieronder los met zijn of haar ervaringen ! :)

[Voor 69% gewijzigd door Diego27 op 10-08-2010 12:28]

Anoniem: 340833

Cool, ik dacht mij de 1601 binnen enkel maanden aan te schaffen. Ben momenteel aan het kijken welke luidsprekers ik hierbij zou nemen. Ik ga beginnen met 2 fronts om dit later uit te breiden met sub, center, surrounds.
Wat denken jullie van de Wharfedale Diamond 10.5 fronts hierop? Is dit genoeg 'power'?

• Diego27
Ik heb zelf de B&W 685 frontspeakers daar ben ik erg tevreden over.
Zodra de Marantz UD7005 uit komt (september), ga ik in de winkel luisteren hoe deze klinken.
Eventueel neem ik later nog de grotere B&W 684, en dan plaats ik de 685 als achterspeakers. Iemand hier ervaring mee als audio set-up, los van deze Marantz uiteraard. Deze is namelijk nog niet leverbaar.

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Stevig aan het twijfelen om alsnog de 6004 voor 600 euri te halen, of te wachten op de 5005... Ze zouden samen met B&W 685's of XTZ 99.26's gaan =)

• Diego27
Zijn er meer mensen van plan iets in deze serie aan te gaan schaffen?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:42
Ik ga gewoon voor de oude lijn. Ik denk een SR6004 wegens zijn uiterlijk. Waarschijnlijk is deze nieuwe lijn klank matig exact hetzelfde. Marantz brengt niet vaak iets nieuws uit, Alleen wat meer functies die bij een surround versterker er wel toe doen. Was trouwens aan het interneppen en toen zag ik dit :

SR 7005
Iemand weet hoe veel dit gaat kosten ?

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 21:12
Ik zit zelf ook te kijken voor de SR6004.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 22:31
Roderiktweaker schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:48:

SR 7005
Iemand weet hoe veel dit gaat kosten ?
Adviesprijs is €1600 volgens allesoverhomecinema.nl.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Wow zien er erg mooi uit, ook kwa specs. Helaas dat ze kwa prijs niet kunnen concurreren met de Denon 1611 die ik op het oog heb.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben sinds deze week eigenaar van een Marantz 1501. ik ben de hele tijd bezig geweest met alles aansluiten en instellen en het werkt allemaal nog niet zoals het moet.

allereerst heb ik de receiver aangesloten via een HDMI kabel aan de tv. als ik vervolgens in het menu wil dan krijg ik geen beeld. zodra ik de receiver via component aansluit aan de tv krijg ik wel het menu te zien.
kabels heb ik allemaal gecheckt ik heb 3 verschillende hdmi kabels waarmee ik kan wisselen ook heb ik alles op een tweede tv gecontroleerd maar geen resultaat.

Het vreemde is dat als ik mijn ps3 en HTPC via HDMI aansluit krijg ik goed beeld en alles werkt. als ik mijn dvd speler aansluit via component dan krijg ik geen beeld, maar wel geluid via coax. zelfde geldt voor kpn digitenne wel geluid geen beeld via s-video.

handleiding heb ik van voor tot achter doorgelezen,maar ik kom er maar niet uit.

waarom zou de ps3 wel werken maar de rest niet? iemand enig ervaring hiermee? of tips zou zeer welkom zijn.
alvast bedankt.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:06
Ik heb afgelopen vrijdag de SR6004 gekocht.
Zaterdag aangesloten op mijn nieuwe Teufel Columa 900 set en me verbaast over de kwaliteit van zowel de Marantz alswel de Teufel set.
Het koste wat moeite om alles goed in te stellen en ik pak dagelijks nog de handleiding erbij, maar wat een geluid!
Dit is mijn eerste 'HiFi' opstelling, maar wat een verbetering tov ons 15 jaar oude Kenwood setje.
Binnenkort ook de CD5003 erbij halen ter vervanging van de Kenwood cd-Speler.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Anoniem: 353769

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer we de SR6005 en UD5005 kunnen verwachten. Dat wordt mijn keuze, hopelijk deze maand nog :-)))))

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 07:28
Ik heb gisteren voor mijn ouders de NR 1501 icm een Mordaunt Short Alumni set aangeschaft. Vooral het kleine voorkomen sprak mijn ouders erg aan. Ik ben zeer benieuwd naar de geluidskwaliteit icm de alumni set.

Anoniem: 337294

wingsofgold schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:52:
Ik ben sinds deze week eigenaar van een Marantz 1501. ik ben de hele tijd bezig geweest met alles aansluiten en instellen en het werkt allemaal nog niet zoals het moet.

allereerst heb ik de receiver aangesloten via een HDMI kabel aan de tv. als ik vervolgens in het menu wil dan krijg ik geen beeld. zodra ik de receiver via component aansluit aan de tv krijg ik wel het menu te zien.
kabels heb ik allemaal gecheckt
ik heb 3 verschillende hdmi kabels waarmee ik kan wisselen ook heb ik alles op een tweede tv gecontroleerd maar geen resultaat.

Het vreemde is dat als ik mijn ps3 en HTPC via HDMI aansluit krijg ik goed beeld en alles werkt. als ik mijn dvd speler aansluit via component dan krijg ik geen beeld, maar wel geluid via coax. zelfde geldt voor kpn digitenne wel geluid geen beeld via s-video.

handleiding heb ik van voor tot achter doorgelezen,maar ik kom er maar niet uit.

waarom zou de ps3 wel werken maar de rest niet? iemand enig ervaring hiermee? of tips zou zeer welkom zijn.
alvast bedankt.
Je moet apart een RCA kabel van de "monitor uit" naar je tv leggen. Dan kan je het menu zien. Ik heb mijn SR-5004 ook via HDMI naar mijn plasma en een aparte kabel naar de AV3 aansluiting.
Staat bij mij iig in de handleiding. Je kan elk rca dropvetertje hiervoor gebruiken.

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 337294 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Je moet apart een RCA kabel van de "monitor uit" naar je tv leggen. Dan kan je het menu zien. Ik heb mijn SR-5004 ook via HDMI naar mijn plasma en een aparte kabel naar de AV3 aansluiting.
Staat bij mij iig in de handleiding. Je kan elk rca dropvetertje hiervoor gebruiken.
bedankt voor de reactie. begrijp ik het goed dat je dus geen menu kan zien via HDMI? want dit staat bij mij niet in de handleiding en klinkt ook niet echt logisch.
maar bij mij werkt het ook niet als een dvd speler via component is aangesloten op de receiver om dan vervolgens alles via de HDMI te laten lopen. dit zou toch moeten werken? een receiver ontvangt alle signalen en stuurt het door via 1 kabel naar de tv, lijkt mij.

Via alleen HDMI kan je inderdaad het menu niet op het scherm krijgen, raar maar waar. Je moet een rca kabeltje trekken vanaf een monitor-out van je receiver naar een analoge ingang op je tv. Dan op je tv die ingang selecteren en je kan dan met je menu aan de slag. Succes.

• Voronwë
De 6004 stuurt wel het menu over HDMI. Weet je zeker dat de 5004 dat niet doet? Lijkt me een beetje vreemd.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103459.0 Prijzen staan daar. De SR 7005 is een zeer mooi apparaat. SR 5005 en SR 6005 verschillen niet echt van z'n voorganger de SR 5004 en SR 6004, grote verschil is HDMI 1.4 en hoe belangrijk is dat...

[Voor 54% gewijzigd door Qorne op 14-08-2010 23:29]

• Roderiktweaker
Heb vandaag maar de knoop doorgehakt. We gaan maar voor een SR5004, Echt muziek luister ik toch wel op mijn Dynaudio BM12a's en er gaan alleen wat oude luidsprekers op. Zou hem voornamelijk gebruiken als DAC.

Helaas hebben ze bij mijn werk allen zwart op voorraad. Zal even kijken of ze hem nog in het zilver kunnen bestellen. Zo niet zal ik hem bij internet moeten halen (ook zelfde prijs, met personeels korting..)

Het enigste wat mij tegen staat is dat ik de SR6004 gewoon veel mooier vind alleen die 200euro meer is dat mij niet waard. Zijn er nog meer krankzinnige verschillen tegenover de 5004 en de 6004. ?
Moeilijke keuze hoor...

Voronwë schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:42:
De 6004 stuurt wel het menu over HDMI. Weet je zeker dat de 5004 dat niet doet? Lijkt me een beetje vreemd.
Lees net dit topic van het Marantz forum:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4513.0.html

Ik heb nu ook het menu via HDMI nadat ik wat gewijzigd heb in het menu via de composiet kabel.

[Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 337294 op 15-08-2010 01:44]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Qorne: ARC is denk ik het grootste voordeel van hdmi 1.4, als je niks om 3D geeft :)

[Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2010 00:38]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Grrrrrene schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:37:
@Qorne: ARC is denk ik het grootste voordeel van hdmi 1.4, als je niks om 3D geeft :)
Ja, retour audio is een voordeel, mits het werkt. Jammer genoeg wijken veel TV merken, zoals Samsung etc af van de "standaard" (voorzover je HDMI nog een standaard kunt noemen) en dan is het niet compatible met je receiver. Beetje offtopic maar een TXSR608 met een playstation op een Samsung LCD tv geeft heel veel syncproblemen. Een SR 6004 op bepaalde Panasonic TVs geven geen beeld :(

• Roderiktweaker
ARC lijkt mij inderdaad heel handig mits je de ingebouwde digitale tuner gebruikt. Bij een losse decoder maakt dat natuurlijk niets uit wand die sluit je gewoon aan op je receiver (HDMI IN). Bij 3D weergave is het ietsjes lastiger wand dan moet je een HDMI naar je TV leggen en een optisch naar je receiver alleen dan heb je geen DTS-HD wand deze werkt alleen via HDMI. Enige oplossing is dan de DAC van de bron te gebruiken.
Mocht je in de toekomst een 3D TV willen aanschaffen dan zou ik toch even wachten tot HDMI 1.4 ondersteuning.

Dacht nooit een surround receiver aan te schaffen alleen voor deze belachelijke prijzen is het wel krankzinnig voordelig. Al zou je het alleen maar voor de Pre-outs en mogelijkheden doen. Last, Maar een ding staat vast.. Hij zal en moet er komen in de kleur zilver

Anoniem: 353769

Qorne schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:46:
[...]

Een SR 6004 op bepaalde Panasonic TVs geven geen beeld :(
Weet je toevallig ook welke types van Panasonic?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:58
Anoniem: 337294 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:17:
[...]
Dat is heel raar dan, want ik heb ook een SR5004 en kan het menu gewoon via hdmi op m'n tv krijgen. Nooit wat anders ingesteld, nooit een andere kabel gebruikt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:47:
ARC lijkt mij inderdaad heel handig mits je de ingebouwde digitale tuner gebruikt. Bij een losse decoder maakt dat natuurlijk niets uit wand die sluit je gewoon aan op je receiver (HDMI IN). Bij 3D weergave is het ietsjes lastiger wand dan moet je een HDMI naar je TV leggen en een optisch naar je receiver alleen dan heb je geen DTS-HD wand deze werkt alleen via HDMI. Enige oplossing is dan de DAC van de bron te gebruiken.
Mocht je in de toekomst een 3D TV willen aanschaffen dan zou ik toch even wachten tot HDMI 1.4 ondersteuning.
offtopic:
Psst, want is met een t :P

Volgens mij hebben bijna alle moderne hdmi 1.4-televisies wel iets van dvb-t/c/s(2) aan boord, maar je hebt gelijk: het is leuk zolang je geen externe ontvanger gebruikt (ik kan me voorstellen dat vooral voor dvb-s(2) een externe ontvanger veel meer functionaliteit kan geven). Maar dan nog: zou je geen lipsyncproblemen voorkomen door geluid via de tv naar de receiver te sturen?
Dacht nooit een surround receiver aan te schaffen alleen voor deze belachelijke prijzen is het wel krankzinnig voordelig. Al zou je het alleen maar voor de Pre-outs en mogelijkheden doen. Last, Maar een ding staat vast.. Hij zal en moet er komen in de kleur zilver
Ik vind de prijzen bij Marantz nog wel meevallen, Pioneer en Denon vallen wat dat betreft een beetje tegen. Vooral Denon lijkt begonnen te zijn met het weglaten van allerlei connectoren, waardoor de modellen allemaal iets opschuiven als het ware, terwijl de prijs gelijk of iets hoger wordt. Die dingen zien er van de achterkant gewoon kaal uit :o Opzich kom ik er wel mee weg, ik heb geen 20x stereo tulp nodig, maar als ik de keuze heb, beperk ik me liever niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Grrrrrene schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:52:
[...]Ik vind de prijzen bij Marantz nog wel meevallen, Pioneer en Denon vallen wat dat betreft een beetje tegen. Vooral Denon lijkt begonnen te zijn met het weglaten van allerlei connectoren, waardoor de modellen allemaal iets opschuiven als het ware, terwijl de prijs gelijk of iets hoger wordt. Die dingen zien er van de achterkant gewoon kaal uit :o Opzich kom ik er wel mee weg, ik heb geen 20x stereo tulp nodig, maar als ik de keuze heb, beperk ik me liever niet :)
True, vanaf de Denon AVR-3311 is het relatief normaal qua aansluitingen. Maar als je de AVR-1911 ziet moet je gewoon zoeken naar ingangen. Maar Denon en Marantz maken wel meer rare keuzes: Bij Denon heeft de AVR-2311 achterop 6 x HDMI in en 1 x Out, de AVR-3311 (dus een klasse hoger) heeft maar 5 x HDMI in aan de achterkant omdat er voor ook een ingang zit. Marantz doet exact hetzelfde met de SR6005 en SR7005 8)7

Sowieso zit ik nu meer te wachten op de XMC-1 van Emotiva met 8 x HDMI in en 2 x Out op zone 1 en daarnaast nog 1 x Out op Zone 2. Want hoe je het ook went of keert: er moet toch een keer een receiver komen met meer digitale dan analoge ingangen...

En om het nu even over Marantz te hebben: die SR 7005 ziet er wel heel erg goed uit :9~

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 17-08-2010 09:10]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:09
Weet eigenlijk niet of dit in het topic past maar ik ben erg benieuwd naar de NA-7004,
DAC, DAB/Internet/FM radio en muziekstreamer in 1.

The NA7004, complete with support for a host of digital formats, advanced iPod connectivity, and the ability to be used as a DAC. Oh, and it's a DAB/internet radio, too.

Marantz NA7004
Key specs:

* DNLA 1.5 support
* WAV. FLAC, MP3, AAC, WMA, MPEG-4 support
* DAB/DAB+/FM RDS tuner
* Internet radio/Napster/v.tuner support
* USB input with iPod digital interface
* iPod Touch/iPhone web control
* M-XPort (can be used with optional RX101 wireless Bluetooth audio module)
* CS4392 DAC
* DAC mode - 3 digital inputs: coax; optical; USB Type B direct PC connection
* Direct symmetric circuit architecture with HDAM2

[Voor 3% gewijzigd door Olghur op 17-08-2010 16:51]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

woutur

Klauwtjes uit!

Ik sneak em er toch in: Ben nu bezitter van de CD6003 en PM7003. Een cd-speler en stereo versterker. Geen poespas. Geen moeilijke instellingen (sterker nog, één knop nodig: Source Direct) en spelen.

Ook mijn luidsprekers zijn gloednieuw (gisteren gehaald, Monitor Audio RX8) en moeten nog inspelen. Erg warm geluid en zo op het eerste gehoor is het wel een beleving hoor. Hoor The Beatles nu toch zoals ik ze nooit eerder gehoord heb, en dat geldt voor een hoop muziek in mijn collectie.

Voor digitale omzetting kan ik naar het apparaat boven deze post kijken. Erg interessant!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Dane86
Ik heb gisteren de Marantz NR-1501 aangesloten bij mijn ouders op two Alumni 8 speakers en een Alumni 5 center (zeer potente speakers voor de grootte). Hierop zit een UPC settopbox en een Antec Media Center aangesloten.

Alles werkt goed, alleen de UPC box was een probleem. Na even zoeken hadden meer mensen last van het feit dat er geen beeld door wordt gegeven. Dit ligt echter aan de settopbox van UPC en het werkt nu prima door het beeld rechtstreeks naar de tv te sturen en het geluid via optical naar de receiver te voeren. Dit is voorlopig de enige oplossing met UPC zo ver ik weet.

• Diego27
Dane86 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:45:
Ik heb gisteren de Marantz NR-1501 aangesloten bij mijn ouders op two Alumni 8 speakers en een Alumni 5 center (zeer potente speakers voor de grootte). Hierop zit een UPC settopbox en een Antec Media Center aangesloten.

Alles werkt goed, alleen de UPC box was een probleem. Na even zoeken hadden meer mensen last van het feit dat er geen beeld door wordt gegeven. Dit ligt echter aan de settopbox van UPC en het werkt nu prima door het beeld rechtstreeks naar de tv te sturen en het geluid via optical naar de receiver te voeren. Dit is voorlopig de enige oplossing met UPC zo ver ik weet.
Het is niet echt een probleem van de mediabox van upc, het is een hdcp probleem (kopieerbeveiliging) waardoor sommige receivers het signaal niet doorgeven, dit is niet met alle receivers het geval. Je hebt ook televisies die hier problemen mee hebben. Heeft vaak te maken met de chipsets in de televisies die deze beveiliging niet ondersteunen.
Het is een beveiliging die door de kanalen (commercielen) wordt verplicht, anders mag er voor sommige geen doorgave via de mediabox zijn. Andere providers hebben hier ook mee te maken en dus problemen mee. Je kan hierdoor geen opnames ongeoorloofd kopieren, denk maar eens aan de cam modules (CI+) die je hebt voor Ziggo, sommige televisies kunnen daar een harde schijf aan koppelen, maar op géén enkele manier zijn deze schijven en dus opnames te bekijken op een ander apparaat dan waar ze op zijn genomen. Helaas ;(

• Diego27
Dane86 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:45:

En werken de spullen inmiddels wel naar behoren of blijft er een probleem in combinatie met de UPC box, of was het een ander probleem !

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 07:12
woutur schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:41:
Ik sneak em er toch in: Ben nu bezitter van de CD6003 en PM7003. Een cd-speler en stereo versterker. Geen poespas. Geen moeilijke instellingen (sterker nog, één knop nodig: Source Direct) en spelen.

Ook mijn luidsprekers zijn gloednieuw (gisteren gehaald, Monitor Audio RX8) en moeten nog inspelen. Erg warm geluid en zo op het eerste gehoor is het wel een beleving hoor. Hoor The Beatles nu toch zoals ik ze nooit eerder gehoord heb, en dat geldt voor een hoop muziek in mijn collectie.

Voor digitale omzetting kan ik naar het apparaat boven deze post kijken. Erg interessant!
RX8 :9~

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over RX6 omdat ik de 8 toch iets te "lomp" vind.
Gefeliciteerd met de aankoop, fantastisch mooi klinkende speakers.

Welke kleur?

edit: Ik zou ze draaien op een SR6004, dus toch niet helemaal OT ;)

[Voor 3% gewijzigd door Lynx op 27-08-2010 08:40]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De SR6005 spreekt mij het meeste aan, alleen jammer dat hij zelf geen DLNA ondersteund. Sowieso vind ik dat vaak een gemis. Waarom nog wel outdated FM/AM erop? Geef mij gewoon DLNA, dan zorg ik zelf wel voor de streams.

Na precies 1 maand in bezit heeft mijn SR-5004 last van de zogenaamde Pop of Death. Receiver geeft alleen nog maar een knipperend rood standby ledje. Resetten volgens de handleiding werkt niet :( . Ik hoop dat Marantz hier een oplossing voor heeft.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:46
Zelf in het bezit van een SR 6004. Samen met Focals 716W en zojuist heb ik een tweedehands REL Storm III erbij gezet. Wat een sound! Erg tevreden ook met de receiver. Het verschil tussen de 5004 en 6004 vond ik op zich echt heel groot, misschien dat dat ook zo bij xxx5 serie zo is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DJ-Promo
  • Laatst online: 21:47
Ik heb vanmiddag me eerste receiver gekocht een 1501 alleen komt er een tik uit de receiver als ik van source wissel. Is dit normaal? Het is geen plop door een speaker. Voor de rest super mooi apparaat en als die tik niet erg is ga ik hem morgen eens goed testen.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DJ-Promo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:58:
Ik heb vanmiddag me eerste receiver gekocht een 1501 alleen komt er een tik uit de receiver als ik van source wissel. Is dit normaal? Het is geen plop door een speaker. Voor de rest super mooi apparaat en als die tik niet erg is ga ik hem morgen eens goed testen.
Elke receiver die ik heb gehad gaf iets van een klik als ik van source wisselde. Is niet erg en hoort gewoon :)

• Dane86
Diego27 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:05:
[...]

En werken de spullen inmiddels wel naar behoren of blijft er een probleem in combinatie met de UPC box, of was het een ander probleem !
Het is niet echt een probleem aangezien we een logitech harmony hebben. Die stelt alles goed in met 1 druk op de knop. Het geluid is hetzelfde, alleen dan via optical. De UPC box rechtstreeks aansluiten met hdmi werkt in ieder geval niet bij ons.

• Lynx
Aangezien de afstandsbediening van m'n tv iets te vaak uit mijn handen is geglipt gebruik ik de afstandsbediening van mijn SR6004 nu regelmatig voor de TV.

Echter volume bediening werkt niet op de TV.
Iemand een idee of dit wel kan, en evt hoe dan?

RC0007SR (geloof dat dat 'm was) AB
en een Philips HD-ready 32" LCD (model kan ik op m'n werk niet opzoeken).

• woutur
  • Laatst online: 09:01

woutur

Klauwtjes uit!

[TLT]Lynx schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:38:
[...]

RX8 :9~

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over RX6 omdat ik de 8 toch iets te "lomp" vind.
Gefeliciteerd met de aankoop, fantastisch mooi klinkende speakers.

Welke kleur?

edit: Ik zou ze draaien op een SR6004, dus toch niet helemaal OT ;)
offtopic:
Ik denk dat ik met de RX6 ook prima uit de voeten had gekomen. Zeker gezien de huidige, vrij kleine ruimte. Tijdens luistertesten klonk de RX8 een stuk voller door de aanwezigheid van een extra basdriver, vandaar toch die genomen. Ach, toekomstgericht gekocht. Mocht ik groter gaan wonen, heb ik in ieder geval de luidsprekers ervoor! Ik heb ze in Rosenut. Ben gek op die warme kleur :)

Moest ze wel even goed opstellen en op spikes zetten voor normaal basgeluid. Het werd erg dof en dreunend zonder spikes. Nu is het werkelijk genieten, en dat doe ik ook elke dag minstens een half uur :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Anoniem: 310209

Hoi ik heb een marantz 1501 deze heeft uitgangen voor een 7.1 set.

Echter heb ik een 5.1 set.

Komen de achter speakers nu op de draaiaansluitingen(sur left en surround right)

of op de clips (achtersurround)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 21:12

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt gewoon alles aansluiten behalve de side speakers :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Anoniem: 310209

ik lees dit namelijk op kieskeurig

Bij 5.1 gebruik je alle draai aansluitingen. De 2 steek zijn voor 7.1. ????

Nu weet ik het dus niet

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
je rear speakers op je rear surround aansluiten en niet op surround!

in jou geval dus de klem ingangen surround back (beetje vreemd) maar goed ieder merk zo z'n ding zeg ik maar!

succes!

[Voor 48% gewijzigd door ICE74 op 30-08-2010 22:01]

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 22:29
Nee bij 5.1 gebruik je inderdaad enkel de draai klemmen, niet de surround backs. Altijd een gekke keuze geweest bij receivers, de surround backs staan meestal op een goeie plek voor 5.1 geluid, maar het geluid komt uit de side outputs.

/edit: wel even in de receiver instellen dat je een 5.1 setup gebruikt (zie handleiding waarschijnlijk), anders mis je wat geluid bij een 6.1/7.1 bron

[Voor 25% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-08-2010 23:12]

• Lynx
woutur schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

offtopic:
Ik denk dat ik met de RX6 ook prima uit de voeten had gekomen. Zeker gezien de huidige, vrij kleine ruimte. Tijdens luistertesten klonk de RX8 een stuk voller door de aanwezigheid van een extra basdriver, vandaar toch die genomen. Ach, toekomstgericht gekocht. Mocht ik groter gaan wonen, heb ik in ieder geval de luidsprekers ervoor! Ik heb ze in Rosenut. Ben gek op die warme kleur :)

Moest ze wel even goed opstellen en op spikes zetten voor normaal basgeluid. Het werd erg dof en dreunend zonder spikes. Nu is het werkelijk genieten, en dat doe ik ook elke dag minstens een half uur :)
offtopic:
Ik kan toch niet om de zwartglans heen als ik ze zou kopen.
Wat een mooi afgewerkte kasten! (wat ze uiteraard ook in rosenut zijn)
Héél veel plezier in ieder geval met deze mooie speakers.

Iemand nog een idee hoe ik de volume regeling aan de gang kan krijgen op m'n tv?

• mac1987
  • Laatst online: 23:27
Ik vind de SR7005 persoonlijk een mooie receiver, maar ik vind het op mijn SR8001 wel handig om te zien welke ingang er geselecteerd is, wat het volume is en welk geluidsformaat er aanstaat. Past dat allemaal op dat kleine schermpje? Want het hele design wordt verziekt zodra je het klepje open laat staan voor het grotere schermpje.

Verder ben ik bang dat hij minder gaat presteren qua vermogen dan de SR8001/8002 vanwege het gewicht en stroomverbruik.
Waar de SR800x nog 15 kg weegt en 780 watt verbruikt, weegt de SR7005 nog maar 13 kg en verbruikt hij 700 wat. Als je dan meerekent dat een ringkerntrafo bij hetzelfde vermogen de helft weegt en minder verbruikt dan een bloktrafo, dan kan de voeding van de SR7005 nooit hetzelfde vermogen leveren als die van de SR800x.
Hij zou met een bloktrafo namelijk juist zwaarder moeten zijn en meer vermogen moeten verbruiken om hetzelfde vermogen te leveren. Een ringkern is gemiddeld 95% efficiënt en een goede bloktrafo 80/85%. Met hetzelfde stroomverbruik kom je dus maximaal op .85/.95 = 89% van het vermogen van een ringkern.
Indien de meetmethode hetzelfde is gebleven levert de SR800x 780*.95 = 741 watt en de SR7005 700*.85 = 595 watt. Nu verbruikt de SR800x maximaal meer dan 780 watt en de SR7005 dus waarschijnlijk ook meer dan 700, maar verhoudingsgewijs zal de SR7005 toch minder krachtig zijn, hetgeen gezien het typenummer ook te verwachten was.

Ben ik trouwens de enige wie het opgevallen is dat alle receivers de laatste 2 jaar lichter zijn geworden en meer functies hebben voor een lagere prijs? Zou er toch op de voedingen bezuinigd worden om aan de specificatie-oorlog mee te kunnen doen en zou Marantz hier nu ook in meegetrokken worden? Ik hoop het niet, want de opvolger van mijn SR8001 zou hoogstwaarschijnlijk ook ooit een Marantz worden.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

mac1987 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:08:
Ben ik trouwens de enige wie het opgevallen is dat alle receivers de laatste 2 jaar lichter zijn geworden en meer functies hebben voor een lagere prijs?
Nee: Zware versterker/AV-reciever steeds beter of niet? ;)

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Nou, mooi is dat. Vorige week vrijdag een SR6004 gekocht en nog specifiek aan de verkoper gevraagd of hij wel eens van de Pop of Death had gehoord. Hij krijgt morgen dus z'n eerste POD terug, als ik hem zou geloven (wat ik stiekem niet doe). Had de hele week al kleine plopjes bij het starten van files via m'n mediaspeler, maar nu dus een echte harde plop, zwart beeld en een flikkerend standbylichtje. Ik kan hem gelukkig wel resetten door surr.+ exit + clear in te houden, maar ik ga zo alles maar eens losmaken, dan kan hij terug.

Heb er wel een beetje een rare smaak van in m'n mond. Ik wist dat het kon gebeuren, maar ging er eigenlijk vanuit dat het A. exemplarisch was en B. nu zo'n beetje wel opgelost zou zijn. Nou ja, ik zal wel gewoon pech hebben gehad, maar het is wel héél toevallig.

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:59
@DriveSand
Balen voor je dat de POD er nog steeds is. Ik dacht ook dat het er wel uit was gehaald in latere modellen.
Dit was voor mij mede een reden om de 6004 serie over te slaan.
Buiten het feit dat een mordaunt short allumni 5.1 setje te licht is voor een 6004 imho.

Ben benieuwd wat de verkoper zegt!

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zelf heb ik een Marantz SR-6003 receiver. 'k Zit alleen nog een beetje te rommelen met de aansluiting van de subwoofer. :? 't Zit zo:
  • Ik gebruik de verterker voor geluid in twee kamers (woonkamer en slaapkamer)
  • Om te bepalen in welke kamer het geluid aan staat, gebruik ik de A+B speakerkeuze knop
  • Als ik het geluid in A aan zet, klinken de speakers en subwoofer in de woonkamer
  • Als ik het geluid in B aan zet, klinken de speakers in de slaapkamer en de subwoofer in de woonkamer
  • Als ik het geluid in B aanzet, wil ik geen subwoofer in de woonkamer horen
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik weet dat ik handmatig de subwoofer kan uitzetten, maar zou dat graag via de receiver geregeld hebben, zodat de subwoofer automatisch in standby gaat. :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 13:25
Ik zit te denken aan een Marantz NR-1601 receiver icm met een Logitech Harmony remote, maar nu zie ik dat de NR-1601 (en ook de voorloper NR-1501) niet in de Logitech database zitten? Iemand ervaringen?

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 11:35
Ervaring met de 1501, werkt prima. Niks extra's hoeven doen. Gebruik de Harmony One

[Voor 16% gewijzigd door ChefChocolateball op 19-09-2010 19:14]

• Roderiktweaker
Phyt_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:26:
@DriveSand
Balen voor je dat de POD er nog steeds is. Ik dacht ook dat het er wel uit was gehaald in latere modellen.
Dit was voor mij mede een reden om de 6004 serie over te slaan.
Buiten het feit dat een mordaunt short allumni 5.1 setje te licht is voor een 6004 imho.

Ben benieuwd wat de verkoper zegt!
Zoiets had ik ook begrepen ja. Verkoop zelf o.a ook de SR6004 en er zijn er nog geen van terug gekomen. Natuurlijk belanden alleen de negatieve verhalen op internet maar het is toch on behoorlijk. Je kan dan als bedrijf 2 dingen doen

A: Je haalt de hele batch terug en hersteld preventief (zoals NAD in het verleden gedaan heeft)
B : Repareert alleen de defecte en blijft ondeugdelijk spul verkopen.

Optie A zorgt altijd voor veel ophef maar is naar mijn inziens toch het beste. Staan wel erg veel verhalen over de SR6004 op internet nu. Dit terwijl het zo'n degelijk apparaat lijkt te zijn !

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Het apparaat staat inmiddels bij de dealer en ik ben blij dat ze de klacht serieus opnemen, ze waren erg verbaasd. Ze gaan hem testen en ik krijg als het goed is aankomende week een nieuwe zónder plopjes. Ze hebben ook nog geprobeerd Marantz te bellen, maar degene die erover gaat is dinsdag pas aanwezig. Ze laten me in ieder geval ook nog even weten wat Marantz erover zegt, ben benieuwd.

Ik ben er van overtuigd dat ik gewoon pech heb gehad. Er zullen altijd probleempjes zijn met wat voor apparaat dan ook, het is alleen een beetje raar dat het lijkt alsof het iedere keer hetzelfde probleempje is :P.

• catchingfire
Dane86 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:45:
Ik heb gisteren voor mijn ouders de NR 1501 icm een Mordaunt Short Alumni set aangeschaft. Vooral het kleine voorkomen sprak mijn ouders erg aan. Ik ben zeer benieuwd naar de geluidskwaliteit icm de alumni set.
Nu we ruim een maandje verder zijn: wat zijn je bevindingen over de geluidskwaliteit van deze combi?

• Dane86
Ik vind het heel behoorlijk klinken. Ik heb zelf de Mezzo 6 van Mordaunt Short als vergelijkingsmateriaal en daar leggen de Alumni 8 torens het toch wel flink tegen af, maar dat is ook appels met peren vergelijken. Voor de grote van de speaker en het design klinkt het erg goed. Vooral het middengebied is erg helder. Nou hangen ze bij mijn ouders aan de muur wat het geluid misschien nog negatief beinvloed. Een subwoofer toevoegen zou het geluid compleet maken, maar op zich komt er nog aardig wat laag uit door de 4 pr's. Voor mensen met weinig ruimte of een kritische vriendin/vrouw is dit zeker een waardige oplossing.

• NvM
Ik zit inmiddels al een tijd rond te kijken en naast goed geluid vind ik enige aanwezigheid van goed design belangrijk. Nu is mijn keuze inmiddels gevallen op de Marantzlijn, maar zit ik toch met een paar vragen die via het wereldwijde googlebare web geen bevredigend of sluitend antwoord kunnen geven:

1. Wat zijn de noemenswaardige verschillen tussen de SR6004 en SR5004 (of de nieuwe SR6005 en SR5005). Vooralsnog zie ik bij de SR5004/5 minder HDMI-aansluitingen (4 i.p.v. 6) en per uitgang 100 watt in plaats van 110 watt. Maar zijn dit de enige verschillen?

2. Ik zit ook te kijken naar de Marantz NR1501/NR1601 vanwege zijn kleine edoch strakke uiterlijk. Het enige nadeel is dat ik vermoed dat door zijn grootte en de 'schamele' 50 watt per uitgang mijn luidsprekers moeilijk aangestuurd zullen worden. Ik heb twee Kef C7 zuilen voor, een Kef C6 center, twee midgrote boekenplankspeakers Kef C3 achter en een Kef C4 10 inch subwoofer. Kan ik beter voor de grotere broertjes in de serie kiezen of kan deze reciever zulke luidsprekers prima aansturen?

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 08:46
NvM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:24:
Ik zit inmiddels al een tijd rond te kijken en naast goed geluid vind ik enige aanwezigheid van goed design belangrijk. Nu is mijn keuze inmiddels gevallen op de Marantzlijn, maar zit ik toch met een paar vragen die via het wereldwijde googlebare web geen bevredigend of sluitend antwoord kunnen geven:

1. Wat zijn de noemenswaardige verschillen tussen de SR6004 en SR5004 (of de nieuwe SR6005 en SR5005). Vooralsnog zie ik bij de SR5004/5 minder HDMI-aansluitingen (4 i.p.v. 6) en per uitgang 100 watt in plaats van 110 watt. Maar zijn dit de enige verschillen?
Heb ze beide geluisterd maar ondanks dat ze technisch niet veel lijken te verschillen klonk de 6004 bij mij toch wel een heel stuk beter, echt een groot verschil. Maar natuurlijk hangt het ook af van de speakers die je eraan gaat koppelen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Er zit bij de SR6004 ook een extra infrarood-/bluetoothontvanger waarmee je de receiver in een dichte kast kunt zetten en dan toch de afstandsbediening (die bij de 6004 een klein display én een knopje heeft om hem op te laten lichten) kunt gebruiken. En via bluetooth kun je een iPhone/laptop/etc. koppelen om muziek te streamen, maar je kunt ook een USB-stick, externe HD of iPod met muziek aansluiten via de USB-poort aan de voorkant. Die poort heeft de 5004 niet.

Niet heel spectaculair, maar voor mij was het reden genoeg om de 6004 te nemen.

Ik denk trouwens dat de NR1501 of 1601 jouw luidsprekers goed/makkelijk aan kunnen. Je hebt niet zo heel veel vermogen nodig om op fatsoenlijk volume te spelen, al helemaal niet met luidsprekers die zo gevoelig zijn als de jouwe.

• Voronwë
Design aspect:
Met het klepje dicht heeft de 6004 maar 3 knoppen op de voorkant. Aan/Uit, Input en Volume. Lekker clean!!
5004 heeft een hele rits aan knopjes die je nauwelijks gebruikt.

• NvM
[b][message=34722347,noline]
Ik denk trouwens dat de NR1501 of 1601 jouw luidsprekers goed/makkelijk aan kunnen. Je hebt niet zo heel veel vermogen nodig om op fatsoenlijk volume te spelen, al helemaal niet met luidsprekers die zo gevoelig zijn als de jouwe.
Wat bedoel je met gevoelig?

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Daarmee bedoel ik de gevoeligheid van luidsprekers, die in specificaties met xxdB wordt aangeduid. In jouw geval zijn je fronts 91dB, wat betekent dat ze met 1 watt op 1 meter afstand 91dB aan volume produceren. Je rears zijn 88dB en hebben voor 91dB 2 watt nodig (3db erbij = verdubbeling vermogen). Nu zul je in de praktijk wat verder van je luidsprekers afzitten, maar je hebt dus helemaal niet veel vermogen nodig om hard te kunnen spelen. Voor meer info zie google ;).

• catchingfire
Recentelijk heb ik mijn Onkyo LS-V501 2.1 DVD-receiver vervangen door een Marantz NR-1601 5.1 receiver. Ondertussen heb ik al een center en surround rears toegevoegd en nu ben ik aan het overwegen om de fronts en sub die bij de Onkyo zaten te vervangen.

Wat ik nu heb staan:
Front: Onkyo SKF-501F (2x8cm midwoof+25mm tweet, kleine behuizing 9cm diep, 60Hz->)
Center: Mordaunt-Short Genie 404 (2x9cm midwoof+25mm tweet, 95Hz->)
Rear: Mordaunt-Short Genie 402 (1x10cm midwoof+25mm tweet, 95Hz->)
Sub: Onkyo SKW-501 sub (20cm woof, 9kg, 40ltr, 27Hz->)

Nu kan ik een goede deal krijgen met...
2x Mordaunt Short Avant 902i bookshelves (13cm midwoof, 25mm tweet, 55Hz->)
Mordaunt Short Alumni 9 sub (20cm woof, 15kg, 35ltr, 35Hz->)

... dus nu ben ik me aan het afvragen of het zin heeft om het Onkyo speakerspul te vervangen door de Mordaunt Shorts. De 902i is qua grootte de absolute max die ik in de huiskamer wil zetten, dat zou al een gigantische verandering zijn t.o.v. de strakke Onkyo fronts die slechts 9cm diep zijn. Het probleem is dat ik de speakers qua sound niet kan vergelijken met wat ik nu heb (veiling).

Als ik nu puur naar de specs kijk vraag ik me dan ook af of het uberhaupt zin heeft en of het wel een upgrade is. Specwise gaan de fronts slechts 5Hz lager, de sub gaat zelfs minder diep dan de Onkyo. Is het wel een echte upgrade? Gaat dit een hoorbaar verschil opleveren? Gaat zelfs 't vrouwtje dit horen zodat ik de verandering in grootte van de speakers ook thuis verkocht krijg?

De setup wordt 95% gebruikt voor home-cinema, 5% voor achtergrond muziek.

Enig advies?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 20:55
Ik heb een SR4003, en wilde eigenlijk upgraden naar de SR6004 maar inmiddels is ook de SR6005 uit.

De SR6005 vind ik wat duur in vergelijking met de SR6004, is de meerprijs zijn geld waard ?

Ik wilde eigenlijk de volgende functies

- Muziek streamen naar de Reciever (Gebruik nu pulseaudio op mn downloadbakje die aan de reciever hangt)
- Multiroom support zodat ik kan schakelen tussen Woonkamer en Slaapkamer
- M1 chassis omdat dit ook terugkomt in mn CD5003
- HD audio formaten (SR4003 kan dat niet)

Voor het vermogen van mn front speakers gebruik ik 2 x MA500 dus om het vermogen hoef ik denk ik niet te upgraden

p.s. @topicstarter is het niet mogelijk om de fotos van de openingspost op een andere host te zetten (zonder reclame) Ik ben zelf nogal fan van fotos van het formaat 1920x1200 of groter zodat ook de tekst is te lezen. Eventueel heb ik nog wel wat ruimte op mn colobak over.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

raymonvdm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 01:10:
Ik ben zelf nogal fan van fotos van het formaat 1920x1200 of groter zodat ook de tekst is te lezen. Eventueel heb ik nog wel wat ruimte op mn colobak over.
Als je er dan maar wel thumbnails van maakt, want foto's van 1920 x 1200 of zelfs nog groter zijn echt te groot. Zeker voor een hele rits achter elkaar in een topicstart.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

OMX2000

By any means necessary...

Het lijkt erop dat Marantz afspraken met audio winkels heeft gemaakt over de geadverteerde prijzen. Iedereen voort dezelfde adviesprijs op dit moment. Je moet dus rondbellen of langs alle winkels gaan om erachter te komen waar je de beste deal kunt sluiten...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• NvM
OMX2000 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:53:
Het lijkt erop dat Marantz afspraken met audio winkels heeft gemaakt over de geadverteerde prijzen. Iedereen voort dezelfde adviesprijs op dit moment. Je moet dus rondbellen of langs alle winkels gaan om erachter te komen waar je de beste deal kunt sluiten...
Als iedereen dezelfde adviesprijs voert, heeft het weinig zin om rond te bellen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NvM schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Als iedereen dezelfde adviesprijs voert, heeft het weinig zin om rond te bellen?
Kwestie van langsgaan dus - en afpingelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Jottem, als het goed is kan ik strakjes mijn gerepareerde SR6004 weer ophalen. Dan kan eindelijk mijn oude Yamaha weer aan de kant en kan ik weer naar muziek gaan luisteren.

@raymonvdm: De SR6005 heeft betere specs, maar het verschil met de SR6004 zal niet zo groot zijn als het prijsverschil doet geloven. Als je niet aan HDMI 1.4 (en de andere verbeteringen) hecht, dan kun je de 6004 voor de helft van de prijs van de 6005 scoren, maar die zal echt niet twee keer zo goed zijn.

Alhoewel, als de SR6005 twee weken werkt zonder kapot te gaan...

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Vorige week heb ik een van de laatste SR6004's gekocht en hij bevalt qua aansluitingen en geluidskwaliteit ZEER goed. Hiervoor heb ik veel exotischere spullen gehad (Arcam, TAG McLaren), maar de SR6004 doet IMO niet onder :)

Ik heb wel het probleem dat bij geen geluid of stille passages de receiver enorm ruist over alle kanalen.
De ruis is niet constant qua volume en frequentie. Het lijkt erop alsof er een zender doorheen komt, of dat een ander elektrisch apparaat er doorheen stoort.

Is er iemane met dezelfde problemen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 00:00
Oei...die SR1601 ziet er goed uit! Zelf ben ik eigenaar van de SR1501 en hij bevalt uitstekend.
Alleen mijn AcRyan PlayonHD wil niet werken via de HDMI ingang (probleem aan de Playon kant gelukkig, iets met handjes schudden).

Heb als speakers de Tannoy SFX5.1, om eens rustig mee te beginnen. Later wil ik de twee front speakers gaan vervangen met een ander type speaker, maar vooralsnog bevallen ze uitstekend.

Alleen jammer dat die Blu-ray spelers van hun zo akelig duur zijn...

Doe maar een onsje meer...

Anoniem: 362344

Daar is een reden voor ;)

Anoniem: 215257

Wat is die reden dan? Voor 50 euro kan je al een Blu-Ray speler kopen die zelfs MKV en alles afspeelt.. Doe je dit over HDMI dan merk je geen verschil mte een marantz blu ray die veel duurder is..

En als je er een cd in doet? :X Dan legt die speler van 50 euro het in de eerste seconde al af.

Die Marantz zal na een jaar of 10 ook nog vrolijk spelen terwijl die speler van 50 euro vele jaren eerder naar de eeuwige jachtvelden is..

Weet niet hoe je dit vergelijk gemaakt heb maar ik zie wel degelijk een verschil tussen een Sony blue ray speler en een Marantz BD7004..
Al kijk ik zelde films en kijk ik ook niet zo kritisch..
Bij cd weergave is het verschil tussen dag en nacht nog minder groot.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 362344 op 12-10-2010 19:46]

• SmidsY
  • Laatst online: 29-05 19:30

SmidsY

hallo!?.............

Iemand toevallig wat meer informatie wanneer de UD5005 binnen nederland leverbaar wordt? Elke (web)shop geeft aan dat deze in bestelling staat. Met levertijd indicatie van kan elk moment binnen komen (half september) tot eind deze maand (oktober) en ergens eind dit jaar (december).

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• catchingfire
Heeft iemand hier ervaring met een Mordaunt Short Alumni 9 danwel Avant 309i subwoofer?

Kan van beide een ex-demomodel voor een zacht prijsje scoren maar vantevoren luisteren is niet mogelijk.
Nu zit ik met het dilemma: is de Alumni 9 (8" woofer) wellicht "te klein", en is de grote (37cm vierkant, 10" woofer) 309i wellicht overkill? Als de Alumni ook prima zou zijn dan zou ik die op zich liever nemen, is een veel handzamer "doosje" dan de toch behoorlijk forse 309i.

Als ik erop zoek dan lees ik veel wisselende meningen. Dat de 309i wel oke is is wel duidelijk, maar de ene zegt dat de Alumni prima is, de ander zegt dat ie underpowered is en verbleekt bij de 309i... iemand ervaring hier??

Gebruik is 95% home cinema, 5% (achtergrond)muziek. Opstelling is in een kamer-hoek van pakweg 4x4mtr. Receiver is een Marantz NR-1601, fronts zijn Mordaunt Short Avant 902i, center en rears MS Genie.

[Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 12-10-2010 22:40]

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Intheweb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:32:
Oei...die SR1601 ziet er goed uit! Zelf ben ik eigenaar van de SR1501 en hij bevalt uitstekend.
Alleen mijn AcRyan PlayonHD wil niet werken via de HDMI ingang (probleem aan de Playon kant gelukkig, iets met handjes schudden).
Mijn 6004 heeft/had geen enkel probleem met handen schudden met mijn Playon HD Mini, maar geluid wil niet echt lukken. Dat is: er komt wel geluid uit, maar hij plopt en knalt. De eerste keer duurde het een week, afgelopen vrijdag was het zo'n half uur nadat ik hem van de éérste reparatie had opgehaald alweer gedaan. HD Mini via HDMI aangesloten, beetje skippen in een film en *PLOP*, in de protect. Ik weet nu alleen niet of het probleem in mijn HD Mini zit, of dat de 6004 niet goed gerepareerd is. Volgende keer zal ik maar even wachten met aansluiten, of in ieder geval eerst via Toslink proberen.

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 00:00
En wat is de reden? Zo slecht, dat ze eigenlijk niet verkocht mogen worden?

Doe maar een onsje meer...

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:42
Ik heb de PM8003 van Marantz sindskort, dat goed bevalt :)

Heeft iemand ervaring of je met deze versterker ook je luidsprekers (Phonar) kan bi-wiren? :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Morphogenesis schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:27:
Ik heb de PM8003 van Marantz sindskort, dat goed bevalt :)

Heeft iemand ervaring of je met deze versterker ook je luidsprekers (Phonar) kan bi-wiren? :)
De PM8003 heeft de aansluitingen om je speakers te bi-ampen, dus het is maar net of je speakers het ondersteunen. Want er is meer dan één type Phonar-speaker.

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:42
Excuus, het gaat om de Phonar P3.5 EdMa.
Ik heb 2 paar luidsprekerkabel aansluitingen in de luidspreker zitten. :)

Ik ga eens kijken :)

Intheweb schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:18:
Zo slecht, dat ze eigenlijk niet verkocht mogen worden?
Ligt aan de eisen die je stelt. En hoe kritisch je bent...
Van mij mogen ze vandaag nog van de markt af. (die goedkope cd/dvd/blue ray-spelers)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 362344 op 13-10-2010 19:12]

• SmidsY
  • Laatst online: 29-05 19:30

SmidsY

hallo!?.............

SmidsY schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:10:
Iemand toevallig wat meer informatie wanneer de UD5005 binnen nederland leverbaar wordt? Elke (web)shop geeft aan dat deze in bestelling staat. Met levertijd indicatie van kan elk moment binnen komen (half september) tot eind deze maand (oktober) en ergens eind dit jaar (december).
Update, vandaag door Correct gebeld met een status update van mijn bestelling. Volgens hun krijgen ze er zes (6) op 15/11 geleverd.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

DriveSand schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:39:
Ik weet nu alleen niet of het probleem in mijn HD Mini zit, of dat de 6004 niet goed gerepareerd is. Volgende keer zal ik maar even wachten met aansluiten, of in ieder geval eerst via Toslink proberen.
Na wat telefoontjes op en neer met de technische dienst van Marantz lijkt het er op dat ik het probleem toch echt in mijn HD Mini moet zoeken. Ze hebben het met een Playon HD geprobeerd en nergens last van en mijn receiver komt dus ongerepareerd weer terug. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant heb ik nu dus geen flauw idee wat er loos kan zijn. Kan er over HDMI zo'n sterk signaal worden verstuurt dat dat een plop veroorzaakt? Of zou het zelfs nog aan mijn (wat dunner dan normaal) luidsprekerkabels kunnen liggen? Nou ja, dat wordt lekker uitzoeken dit weekend.

p.s. excuus voor het quoten van mezelf

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Heb al ruim 2 jaar de SR4001, werkt perfect.

Heb alleen een probleempje met de hdmi.

Heb 2 x hdmi in en 1 x hdmi out

Hdmi in = PS3
Hdmi in = ac Ryan

Hdmi out = tv

Als ik via mijn sharp naar ext5 oftewel hdmi 5 ga dan doet de ac Ryan het goed. Echter als ik de PS3 aan doe dan krijg ik geen beeld/geluid. Maar de receiver moet toch zien of ik ingang 1 of 2 gebruik ?

Teminste dat zeiden ze bij de winkel.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Versteegrob schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:
Als ik via mijn sharp naar ext5 oftewel hdmi 5 ga dan doet de ac Ryan het goed. Echter als ik de PS3 aan doe dan krijg ik geen beeld/geluid. Maar de receiver moet toch zien of ik ingang 1 of 2 gebruik ?

Teminste dat zeiden ze bij de winkel.
Heb je überhaupt wel geprobeerd om de ingang waar de PS3 op aangesloten is handmatig te selecteren met de afstandsbediening? En verder vind ik het verhaal van dat de receiver weet welke ingang je gebruikt ook niet helemaal lekker klinken. Wellicht wel als je HDMI CEC aan hebt staan, maar standaard is dit zeker niet ingeschakeld.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 15:56
Ik zit een beetje in een dubio. Ik heb bij ibood een Sony STR-DA2400ES gekocht voor 308,95 incl. verzendkosten.

Echter zie ik nu dat de Marantz SR5004 wordt aangeboden voor 385 euro.

Veel mensen zeggen dat die Sony niet aan zijn vermogen komt vanwege de voeding die maar 360 watt trekt. De Marantz heeft een voeding van 600 watt.

Wat is het slimste om te doen? Ik denk dat ik de Sony nog wel kan verkopen voor de nieuwprijs en dan kan ik dus met een lichte bijbetaling die SR5004 kopen. Of denken jullie dat de STR-DA2400ES ook een prima keuze is?

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vermogen moet je je sowieso niet blind op staren. Maar wat je zegt is inderdaad waar. De Sony mag dan wel een ES-model zijn, maar helaas zegt dat niet meer zo veel als de oude QS-modellen. Ander punt is dat Marantz garant staat voor 70% van het opgegeven vermogen, iets wat je bij merken als Sony niet snel zal zien.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59
Intheweb schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:18:
[...]

En wat is de reden? Zo slecht, dat ze eigenlijk niet verkocht mogen worden?
Ik heb een cheapo blu-ray gehad voor een jaar. Maar ik heb nu reeds 3 maanden een bd5004 wereld van verschil. Ik moet zeggen wel erg duur apparaat ik had hem voor 375 gekocht wetende dat de UD5005 onderweg was.
Maarja 3d --> Niet nodig
SACD --> Niet nodig.
HDMI 1.4 --> Niet nodig ik luister stereo.

• LuPo
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:04:
Vermogen moet je je sowieso niet blind op staren. Maar wat je zegt is inderdaad waar. De Sony mag dan wel een ES-model zijn, maar helaas zegt dat niet meer zo veel als de oude QS-modellen. Ander punt is dat Marantz garant staat voor 70% van het opgegeven vermogen, iets wat je bij merken als Sony niet snel zal zien.
Ik denk dat ik vanmiddag nog maar een keer naar HiFi Corner ga om te luisteren naar de Marantz SR5004 in combinatie met de Klipsch RF-52. Als deze combinatie goed klinkt annuleer ik mijn bestelling bij iBOOD en koop ik die SR5004 voor 385 euro (HDMI 1.4 en 3D hoef ik toch niet, dus de SR5005 is niet nodig).

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

LuPo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:48:
[...]
Ik denk dat ik vanmiddag nog maar een keer naar HiFi Corner ga om te luisteren naar de Marantz SR5004 in combinatie met de Klipsch RF-52. Als deze combinatie goed klinkt annuleer ik mijn bestelling bij iBOOD en koop ik die SR5004 voor 385 euro (HDMI 1.4 en 3D hoef ik toch niet, dus de SR5005 is niet nodig).
Wat ik van Klipsch en Marantz heb gehoord kan het wel eens een goede combinatie zijn. Heb één maar Klipsch RF-82 op een Rotel gehoord en ik zou het niet willen hebben al kreeg ik geld toe: veel te schel in het hoog. Aangezien Marantz veelal als "warm" wordt omschreven zou dat wel eens het schelle van de hoorn van de Klipsch kunnen halen.

FeaR1986 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:04:
Ander punt is dat Marantz garant staat voor 70% van het opgegeven vermogen
Wat bedoel je hiermee?

• Dane86
Wat fear hiermee bedoelt is dat al die opgegeven vermogens van surround receivers 9 van de 10 keer een beetje oneerlijk zijn opgegeven. Het staat misschien wel anders in de kleine lettertjes van de handleiding. Maar de meeste receivers halen die 7 * 100 watt niet. Mijn Yamaha RX-V663 claimt bijvoorbeeld 7 * 95 watt. Maar als alle 7 kanalen vol aangestuurd worden blijft er nog ongeveer 7 * 50 watt over. Daarom kijk ik ook altijd vreemd naar onkyo's van 500 euro die 7 * 160 watt claimen.

Wat Marantz zegt bij zijn SR6004 is ook 7 * 110 watt. In principe kan elke kanaal afzonderlijk dit leveren. Deze receiver levert in 2 kanaals stereo ook 110 watt per kanaal. Als alle kanalen belast zijn garandeert Marantz dat 70 % van het vermogen kan worden geleverd over alle kanalen. Wat dus een stuk eerlijker is dan wat andere fabrikanten claimen. En 7 keer 80 watt is best netjes.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dane86 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:50:
[...]
Daarom kijk ik ook altijd vreemd naar onkyo's van 500 euro die 7 * 160 watt claimen.s.
Onkyo geeft het vermogen ook op gemeten bij één kanaal, op 6 Ohm en bij 1000 Hz. Als je een Onkyo TX-SR606 neemt dan leverde deze nog maar 35 Watt vermogen bij meerkanaals gebruik en op 8 Ohm bij 20 - 20.000 Hz. Het is vooral wat er na de "xx Watt" komt waar je naar moet kijken om een idee te krijgen of het vermogen geloofwaardig is of niet.

Ikzelf heb een Denon die opgegeven 150 Watt per kanaal bij 6 Ohm doet en 115 Watt per kanaal bij 8 Ohm. In het echt is het minder en ligt het rond 95 Watt per kanaal. Nog steeds meer dan genoeg en qua afwijking valt het wel mee. Met Marantz kan je ongeveer een zelfde afwijking verwachten. Bij merken als Sony en Onkyo is de afwijking dus vele malen groter.

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 21:40
Ik ben in de markt als het ware voor een Marantz NR1501.

Nu wil ik even zeker weten dat deze receiver ook MultiChannel Stereo speelt. Als ik bij de specs kijk op de site, lijkt het van niet, als ik in de handleiding kijk lijkt het er toch wel op.

Mijn vraag is dus, als ik een 2 kanaals geluidspoor afspeel, krijg ik dan op alle speakers geluid?
Op de links voor en achter het linkse kanaal
Op de rechts voor en achter het rechtse kanaal
Op de center een mix van links en rechts
Op de Subwoofer onder een bepaald aantal Hz

Iemand ervaring met dit model?

• catchingfire
Of de center wat doet weet ik zo even niet, maar op m'n NR1601 werkt multichannel stereo zoals je hierboven schetst. Weet niet of daarin wat verandert is tov de NR1501.

[Voor 18% gewijzigd door catchingfire op 26-10-2010 16:18]

• LuPo
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:18:
[...]

Wat ik van Klipsch en Marantz heb gehoord kan het wel eens een goede combinatie zijn. Heb één maar Klipsch RF-82 op een Rotel gehoord en ik zou het niet willen hebben al kreeg ik geld toe: veel te schel in het hoog. Aangezien Marantz veelal als "warm" wordt omschreven zou dat wel eens het schelle van de hoorn van de Klipsch kunnen halen.
Ik ben net terug en heb nog even geluisterd. Het klonk echt mooi bij elkaar. Niet te schel en ook niet te 'wollig'. Mooi helder en ook een hele mooie laag-weergave. Super!

Gisteren klonk het ongeveer hetzelfde, toen waren de RF-52's aangesloten op een NAD.

Uiteindelijk gekocht: Marantz SR5004 (€385), Klipsch RF-52 (€350, 50 euro korting gehad) en gratis onderlegschijven (t.w.v. €15).

Straks wordt het gebracht. Ik kan niet wachten. :>

[Voor 4% gewijzigd door LuPo op 26-10-2010 16:49]

Pagina: 1 2 3 ... 58 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee