Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
ppeterr schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Met de ASIO drivers, en bij -15db krijg ik wel results. Geen idee of dat de bedoeling is om het zo hard te spelen....behoorlijke piep in mijn hoofd nu :P (wellicht scheelt het als ik de 0 setting ady inlees eerst)

Anyway, zolang ik niet weet of het bruikbare metingen zijn laat ik het even links liggen.

Trouwens, de mee geleverde Audyssey mic heeft ook een calibratie bestand, en meten daarmee zou ook een goed resultaat geven als het goed is.
Heb je dan een ACM1-X ?of bedoel je dat bestand wat Sekro mee geleverd heeft? want dat is een kalibratie bestand waarschijnlijk van die van hem. Maar iedere microfoon is weer anders. Net als met monitoren kunnen algemene kalibraties wel helpen om het beter te maken dan stock maar individuele kalibratie is het beste.
BIj de UMIK download je de file van de site aan de hand van het serienummer van de MIC.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb net even een rerun gedaan met de Dirac Harman 10db curve daarnaast een 2e run waarbij ik de crossovers even iets tweaked heb naar 60 voor mijn grotere speakers en 90 voor de kleinere.
Ik heb die laatste net even getest en ben helemaal happy! eindelijk klinkt alles zoals ik het vanaf dag 1 had verwacht. Die shitty bug heeft zo veel roet in het eten gegooid. Maar goed nu genieten!

Moet alleen mijn 2e luister positie op de bank nog gaan inmeten en ik wil nog een maken met meerdere mic posities voor als er meer mensen op de bank zitten. Maar die is iets meer werk. Maar voor nu heb ik in ieder geval mijn midden in de kamer positie helemaal goed. Scheelt dat je die metingen kan hergebruiken en niet opnieuw hoeft te doen als er een nieuwe versie van nexus uit komt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Astennu schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Heb je dan een ACM1-X ?of bedoel je dat bestand wat Sekro mee geleverd heeft? want dat is een kalibratie bestand waarschijnlijk van die van hem. Maar iedere microfoon is weer anders. Net als met monitoren kunnen algemene kalibraties wel helpen om het beter te maken dan stock maar individuele kalibratie is het beste.
BIj de UMIK download je de file van de site aan de hand van het serienummer van de MIC.
Het bestand wat er bij zat voor de ACM1. Zou moeten voldoen wat ik begrijp uit de video. Ik ga ook niet investeren in een UMIK. En uiteindelijk zal het beter zijn dan de Audyssey meting zelf vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Het bestand wat er bij zat voor de ACM1. Zou moeten voldoen wat ik begrijp uit de video. Ik ga ook niet investeren in een UMIK. En uiteindelijk zal het beter zijn dan de Audyssey meting zelf vermoed ik.
Snap ik gezien de kosten en wat een C70 kost.
Ja zal inderdaad al veel beter zijn.

Ik ben zelf wel heel blij met de investering in de UMIK en wat ik er mee heb kunnen ontdekken, anders waren we misschien ook nooit bij Nexus uit gekomen of niet nu al. Want door die bug is Serko deze kant op gegaan.

Maar eigenlijk had het niet nodig moeten zijn. Voor Dirac moest je er sowieso ook een hebben dus dat was ook een rede om er al wel een te kopen. Heb er dacht ik 70-80 euro voor betaald viel nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07
Inmiddels mijn metingen gedaan, omdat het een Denon is, in het Denon topic gedeeld:
Koldur in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Eigenlijk zouden we een D&M topic moeten hebben, is inmiddels hetzelfde merk, alleen met wat EQ aanpassingen, die je dan ook weer teniet kan doen. Daardoor zijn de receivers praktisch hetzelfde.
EQ kun je altijd zelf nog beïnvloeden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:53:
Inmiddels mijn metingen gedaan, omdat het een Denon is, in het Denon topic gedeeld:

Eigenlijk zouden we een D&M topic moeten hebben, is inmiddels hetzelfde merk, alleen met wat EQ aanpassingen, die je dan ook weer teniet kan doen. Daardoor zijn de receivers praktisch hetzelfde.
Klopt er zijn heel veel overeenkomsten.
Dat je bass niet goed was met Evo kan door die 40-60Hz bug komen. En dat is ook een grote rede waarom hij Nexus gemaakt heeft.

Ik ben zelf echt heel blij met Nexus. Ik moet nu echt met mijn ruimte aan de slag om daar wat aan te doen. Heb een 110Hz dip maar dat kan door reflecties komen die voor cancellation zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Klopt er zijn heel veel overeenkomsten.
Dat je bass niet goed was met Evo kan door die 40-60Hz bug komen. En dat is ook een grote rede waarom hij Nexus gemaakt heeft.

Ik ben zelf echt heel blij met Nexus. Ik moet nu echt met mijn ruimte aan de slag om daar wat aan te doen. Heb een 110Hz dip maar dat kan door reflecties komen die voor cancellation zorgen.
Dan denk ik dat je eerder iets aan de plaatsing moet doen. Als je rond die frequentie wil dempen om reflecties te voorkomen, moet je echt dik gaan, 110Hz heeft een golflengte van iets meer dan 3 meter, dan haal je ook andere frequenties eruit die weer voor andere problemen kunnen zorgen.

Ik was altijd overtuigd dat je met bass-traps en akoestische panelen alles kon oplossen, maar dat blijkt toch een stuk anders te liggen.

Wat ik van Nexus vooral fijn vind (t.o.v. EVO), is dat je nu een keer de metingen kunt inzien en snappen waarom een meting wel of niet goed is.
Dat was bij Audyssey metingen maar bij de stand van de sterren o.i.d. of het wel klopte.
Daarbij kun je makkelijk een meting toevoegen en hoef je niet het hele riedeltje opnieuw uit te voeren.

Moet je wel even een uurtje of vier besteden om het te bestuderen en een eerste keer uit te voeren. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, is het simpel en ben je niet meer overgeleverd aan het ogen dicht en gaan principe, want je ziet wat er gebeurt en wat je er aan kunt doen om het te verbeteren als het nog niet goed genoeg is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Dan denk ik dat je eerder iets aan de plaatsing moet doen. Als je rond die frequentie wil dempen om reflecties te voorkomen, moet je echt dik gaan, 110Hz heeft een golflengte van iets meer dan 3 meter, dan haal je ook andere frequenties eruit die weer voor andere problemen kunnen zorgen.

Ik was altijd overtuigd dat je met bass-traps en akoestische panelen alles kon oplossen, maar dat blijkt toch een stuk anders te liggen.

Wat ik van Nexus vooral fijn vind (t.o.v. EVO), is dat je nu een keer de metingen kunt inzien en snappen waarom een meting wel of niet goed is.
Dat was bij Audyssey metingen maar bij de stand van de sterren o.i.d. of het wel klopte.
Daarbij kun je makkelijk een meting toevoegen en hoef je niet het hele riedeltje opnieuw uit te voeren.

Moet je wel even een uurtje of vier besteden om het te bestuderen en een eerste keer uit te voeren. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, is het simpel en ben je niet meer overgeleverd aan het ogen dicht en gaan principe, want je ziet wat er gebeurt en wat je er aan kunt doen om het te verbeteren als het nog niet goed genoeg is.
Als ik op een andere plek ga zitten en die in meet en na meet zit de dip ineens op 80-90. Aangezien ik beide locaties gebruik en het een woonkamer is kan ik aan plaatsing weinig doen.

Ik wil er in ieder geval mee experimenteren. Als 110Hz al 3 meter is dan zal dat geen reflectie zijn. Of hij moet elders uit de kamer terug komen gezien de kamer een beetje een uitgerekte en platter gelsagen U als vorm heeft.

Nee inderdaad
Het is ook veel flexibeler als je een speaker opnieuw wilt meten en zo. Maar de eerste keer denk je waar ben ik aan begonnen en als je het dan een keer gedaan hebt denk je owh viel best wel mee het is goed te overzien en best wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
En kan het even niet laten @Astennu , maar bas in het Nederlands is bas, met een s ;)
In het woord bass-traps is het dan weer wel met dubbel s, want het is een Engels woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:46:
En kan het even niet laten @Astennu , maar bas in het Nederlands is bas, met een s ;)
In het woord bass-traps is het dan weer wel met dubbel s, want het is een Engels woord.
Ah thanks ga het proberen te onthouden.
Al die taal regels pfff... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Ah thanks ga het proberen te onthouden.
Al die taal regels pfff... 8)7
Ja, het is niet altijd makkelijk, zeker niet als je dyslectisch bent en kun je weinig aan doen behalve trucjes leren.

Wat voor opstelling heb je trouwens? Hier een 5.2.2, maar begint toch te kriebelen naar en 5.2.4. opstelling te gaan, maar dat betekent ook meteen een nieuwe AVR, mijn X3300W kan maximaal zeven speakers versterken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Ja, het is niet altijd makkelijk, zeker niet als je dyslectisch bent en kun je weinig aan doen behalve trucjes leren.

Wat voor opstelling heb je trouwens? Hier een 5.2.2, maar begint toch te kriebelen naar en 5.2.4. opstelling te gaan, maar dat betekent ook meteen een nieuwe AVR, mijn X3300W kan maximaal zeven speakers versterken....
Klopt zo heb ik pas sinds relatief kort dat Zij en Zei een beetje onder controle.

Ik heb een 5.2.4 opstelling. Ah balen is dat. Ik heb mijn X4400H al verkocht anders was dat een goede oplossing geweest.

Wellicht 2e hands even rond kijken moet je wel een beetje onderhandelen maar ik heb hem uiteindelijk voor 400 weg gedaan. Had op 500 gehoopt maar wilde er ook niet te lang mee blijven zitten. Als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt hebben kan je dat soort receivers wel voor leuke prijzen krijgen. Of straks BlackFriday of Cyber monday even in de gaten houden.
Nadeel is wel dat de x700 serie al weer duurder geworden is omdat de voorraden denk ik op zijn. Dus dan moet je eigenlijk tot de x900 serie wachten dan kan je daar na de x800 voor een leuke prijs nieuw krijgen.

Het is wel de vraag of twee extra speakers die moeite waard zijn. Al is 5.2.4 wel mooi. voor meer speakers moet je toch een behoorlijk grote luister ruimte hebben wil dat echt veel meerwaarde hebben. Heb nog aan frond wides gedacht maar als ik hoor hoe front en rear nu in elkaar over gaat vraag ik me af of dat met mijn kleine 4,8x4,8 ruimte veel zode aan de dijk gaat zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 24-10-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Klopt zo heb ik pas sinds relatief kort dat Zij en Zei een beetje onder controle.

Ik heb een 5.2.4 opstelling. Ah balen is dat. Ik heb mijn X4400H al verkocht anders was dat een goede oplossing geweest.

Wellicht 2e hands even rond kijken moet je wel een beetje onderhandelen maar ik heb hem uiteindelijk voor 400 weg gedaan. Had op 500 gehoopt maar wilde er ook niet te lang mee blijven zitten. Als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt hebben kan je dat soort receivers wel voor leuke prijzen krijgen. Of straks BlackFriday of Cyber monday even in de gaten houden.
Nadeel is wel dat de x700 serie al weer duurder geworden is omdat de voorraden denk ik op zijn. Dus dan moet je eigenlijk tot de x900 serie wachten dan kan je daar na de x800 voor een leuke prijs nieuw krijgen.

Het is wel de vraag of twee extra speakers die moeite waard zijn. Al is 5.2.4 wel mooi. voor meer speakers moet je toch een behoorlijk grote luister ruimte hebben wil dat echt veel meerwaarde hebben. Heb nog aan frond wides gedacht maar als ik hoor hoe front en rear nu in elkaar over gaat vraag ik me af of dat met mijn kleine 4,8x4,8 ruimte veel zode aan de dijk gaat zetten.
Ik heb er een volledige zolderkamer voor, niet een heel grote kamer, maar groot genoeg om het te kunnen implementeren.
Klinkt nu wel lekker en Atmos heeft effect, maar mis wel het pannen van het geluid. Dat schijnt met de .4 wel echt een stuk beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Ik heb er een volledige zolderkamer voor, niet een heel grote kamer, maar groot genoeg om het te kunnen implementeren.
Klinkt nu wel lekker en Atmos heeft effect, maar mis wel het pannen van het geluid. Dat schijnt met de .4 wel echt een stuk beter te zijn.
Ja klopt met 2 heb je in ieder geval (afhankelijk van de plaatsing) wel een wall of sound gevoel. Met 4 heb je ook de overhead nog extra. In dat opzicht is die voice of god van de auro3d zo gek nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sander38 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb um laten repareren.
Zit nu een nieuwe voeding in
En de 4x d is vervangen (geen idee wat dat is)

Hij werkt nu prima geen storingen meer gehad.
Die van mij is inmiddels ook ter reparatie aangeboden. Gelukkig had ik alles geregistreerd en dus 5 jaar garantie bij de winkel gekregen, nu even afwachten.

De setup lock hielp namelijk ook maar tijdelijk. Kennelijk wordt het probleem dat dit gedrag triggert steeds erger en erger. Dus zelfs met de setup lock aan begonnen de speakers binnen 10 seconden te pruttelen en startte de audyssey setup. Extreem stom ontwerp. Maargoed, hopelijk ook hier binnenkort een gefixed exemplaar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand of Nexus ook met een 5.0 setup (zonder sub) werkt? Destijds zag ik dat dit bij A1 Evo standaard niet het geval was, dus ik was benieuwd of dat nu wel het geval is zonder kunstgrepen.

Edit:
Antwoord zelf gevonden inmiddels "Yes, Nexus requires a subwoofer." :'(

Edit 2:
Inmiddels ook gelezen dat het schijnbaar mogelijk is om als workaround een dummy subwoofer als workaround toe te voegen door handmatig de .ady file te editen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Edit 3:
Gisteravond lijkt dit me te zijn gelukt. De .ady file is een JSON bestand dat zich makkelijk laat editen, afgezien van het grote aantal regels met metingen. Ik heb de .ady file van mijn 5.0 basismeting (8 mic posities, tight pattern) genomen en de subwoofer van iemand anders' .ady file aan toegevoegd. Hierdoor werd de .ady file wél in A1 EVO (Maestro) geaccepteerd. Helaas ging het daarna alsnog mis, omdat de subwoofer data 4 metingen bevatte en de andere speakers 8. Toen heb ik simpelweg met copy pasten 4 subwoofer metingen toegevoegd (index 4,5,6,7) en klaar was Kees; een .ady file met 8 metingen voor mijn eigen speakers en 8 subwoofer metingen was het resultaat. Dit kon vervolgens door A1 Maestro en REW worden geoptimaliseerd. Uit het resultaat (wederom een .ady file) heb ik vervolgens de subwoofer data verwijderd en het resultaat met de MultEQ app naar de receiver gestuurd. Het klink super.

[ Voor 92% gewijzigd door JaymzHetfield op 14-11-2024 09:58 ]

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 09:24
Iemand bekend met het volgende; na aanzetten koptelefoon wordt netjes melding getoond dat deze is verbonden. Zendfunctie staat op 'aan', er wordt zowel va luidsprekers als bluetooth uitgezonden In de B&W app staat netjes dat de px7 prio geeft aan de Cinema 50 boven het andere gekoppelde apparaat, de vorige keer kreeg ik wél geluid.... en je raad het al, nu niks noppes nada via de koptelefoon.. hoe dan?

Edit: end user problem, kennelijk heb ik het volume op de koptelefoon helemaal uitgezet, wat best een kunst op zich is 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Pjotr22 op 19-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:41
Koldur schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:53:

Ondanks dat het uit dezelfde firma komt, hebben ze juist 2 merken gehouden met een andere filosofie. Zowel puur uit marketing voor de goedkopere modellen. Maar zeker ook wel bij componenten en afstelling, met name bij de duurdere modellen. De mix van onderdelen moet een bepaalde prijs opbrengen. En juist die mix is nog wel verschillend. Er wordt o.a. gespeeld met voedingen en condensatoren en afregeling. Dus ondanks dat het uit dezelfde stal komt is het niet heel raar dat we nog steeds 2 merk topics hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ucsdcom schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:28:
[...]

Ondanks dat het uit dezelfde firma komt, hebben ze juist 2 merken gehouden met een andere filosofie. Zowel puur uit marketing voor de goedkopere modellen. Maar zeker ook wel bij componenten en afstelling, met name bij de duurdere modellen. De mix van onderdelen moet een bepaalde prijs opbrengen. En juist die mix is nog wel verschillend. Er wordt o.a. gespeeld met voedingen en condensatoren en afregeling. Dus ondanks dat het uit dezelfde stal komt is het niet heel raar dat we nog steeds 2 merk topics hebben.
Qua geluidsbeleving, op het stukje EQ na wat dus uit te zetten is bij de huidige modellen, instellingen en features zijn ze nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 23:07
Na heel lang wachten heb ik mijn Marantz set compleet, de levering van de center en 2 Atmos speakers liet even op zich wachten en de Dirac calibratie heeft even geduurd voordat ik het juist had.
Maar het mag er zijn!

Hierbij mijn pics

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_kNh048FoxvF_zc5mK06ikffFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moas7PtAlhAAzNcojPMEPmkG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVOvkNO6UA6Fx_HfX9J5so6iOC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7Ka4rGxddznd4CsE6C29wFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF17-hCpgh702goCvHXUTlpwruk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pX9QAgfnWpktBttUtnnI56lf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ2Qfmu7Naw7LthCbhuU8GQUDfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPrcdx5itbfNmgG1q3qzsC28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCvXJNF-Br-U22ebhOAfeqV7TbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtMF7iTgVzBqTBq9BGXUq8cQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
Er is trouwens een firmware update:

https://support-uk.marant...firmware-update-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ook een firmware update gekregen voor mijn NR1607. Toevallig op vrijwel hetzelfde moment ook een firmware update geïnstalleerd op mijn LG OLED G4 tv en daarna werkt HDMI-eARC wel! Daarvoor kreeg ik dat niet aan de praat en moest ik noodgedwongen de optische kabel gebruiken om het geluid van de LG apps te horen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Mijn MR1711 is inmiddels ook gerepareerd en doet het weer prima. Op de reparatiebon stond 'interne flex vervangen '. geen flauw idee wat dat is maar het werkte.

Dus als iemand ooit weer tegen zon audyssey trigger probleem aanloopt: vergeet alle wijsheden en tips en trucs van het internet en laat hem gewoon fixen.

Wel lang zitten kloten voordat geluid van de tv weer via arc op de receiver uitkwam. Had kennelijk een paar kabels anders ingeplugd dan de vorige keer en op mijn LG tv is HDMI 2 dus de enige met arc audio output. doh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
sander38 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb um laten repareren.
Zit nu een nieuwe voeding in
En de 4x d is vervangen (geen idee wat dat is)

Hij werkt nu prima geen storingen meer gehad.
Werkt hij bij jou nog steeds goed?

Die van mij was gerepareerd, heeft een dag of vijf goed gewerkt, en heeft nu weer hetzelfde probleem.

Dus hij gaat weer terug naar de winkel. Als die van jou nog steeds werkt geef ik daar even mee dat voeding vervangen en die 4xd die jij noemt wellicht de oplossing is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander38
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04 14:08
Jheroun schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:30:
[...]

Werkt hij bij jou nog steeds goed?

Die van mij was gerepareerd, heeft een dag of vijf goed gewerkt, en heeft nu weer hetzelfde probleem.

Dus hij gaat weer terug naar de winkel. Als die van jou nog steeds werkt geef ik daar even mee dat voeding vervangen en die 4xd die jij noemt wellicht de oplossing is
Ja hoor werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:14
Vraag aan degenen die Nexus en Evo hebben gebruikt icm met REW. Ik ben hier gisteren ook eens mee aan de slag gegaan maar heb nog niet echt het idee dat ik er een verbetering uit haal. Ik heb het gedaan met de standaard Audessy mic en daar kreeg ik in REW de melding 'low levels'. Dit kon ik handmatig wel verbeteren maar ik denk niet dat dit de bedoeling is. Hebben jullie alleen eigen microfoon of gebruiken jullie ook de Audessy mic? In het geval van dat laatste, ging dat goed?

Edit: blijkbaar moest ik in Windows de gevoeligheid aanpassen. Ik kan nu verder experimenteren.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 03-01-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:19
ErikG2 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:15:
Vraag aan degenen die Nexus en Evo hebben gebruikt icm met REW. Ik ben hier gisteren ook eens mee aan de slag gegaan maar heb nog niet echt het idee dat ik er een verbetering uit haal. Ik heb het gedaan met de standaard Audessy mic en daar kreeg ik in REW de melding 'low levels'. Dit kon ik handmatig wel verbeteren maar ik denk niet dat dit de bedoeling is. Hebben jullie alleen eigen microfoon of gebruiken jullie ook de Audessy mic? In het geval van dat laatste, ging dat goed?

Edit: blijkbaar moest ik in Windows de gevoeligheid aanpassen. Ik kan nu verder experimenteren.
Ik had die melding ook als ik directional bas gebruikte, met standard bass niet. ik meet met de audyssey Mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Na heeel lang zoeken (lees: twijfelen) eindelijk een versterker gekocht die als eindvertserker aan de CInema 50 komt te hangen, de C399.

Als geintegreerde versterker doet ie wat ie moet doen (blu os is toch best chill), maar aangesloten in de set up zoals ik voor ogen heb, helaas geen geluid. Iemand ervaring mee?

- via cinch pre out Marantz --> line 1 in NAD
- versterker settings marantz: fronts pre out only

Zodra ik de cinch aansluit komt er een brom toon. LIne 2 geprobeerd en dan komt er wel wát geluid door maar lijkt het of alleen het hoog doorkomt en moet ik de CInema50 op reference level zetten :-S om iets te horen.

vragen, uiteraard al flink gegoogled) ;
- heb ik de set up goed? (manuals 4x doorlopen)
- iemand ervaring mee?
- wat zou ik kunnen doen om het te fixen?

Ben dus niet uit op een discussie wat de toegevoegde waarde is van deze set up, maar op het technisch laten werken. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 12:59
@Pjotr22 Ik snap je probleem. Het zou zo moeten werken, de NAD 399 heeft geen aparte pre amp in dus ben je gebonden aan de line 1 ingang en moet je het volume verder regelen met de NAD.

Mocht niemand antwoorden, dan kan ik even een versterker bij mij achter de Cinema 60 hangen en kijken wat er bij mij gebeurt.

Edit: een bromtoon kan een aardlus zijn of een kapot cinchkabeltje. Aardlus is wellicht simpel te verhelpen door een draadje (stukje netsnoer ofzo) te leggen tussen de Marantz en NAD via beide ground aansluitingen. Ander cinch kabeltje zou je moeten proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door Shocked op 11-01-2025 13:18 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Shocked schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:13:
@Pjotr22 Ik snap je probleem. Het zou zo moeten werken, de NAD 399 heeft geen aparte pre amp in dus ben je gebonden aan de line 1 ingang en moet je het volume verder regelen met de NAD.

Mocht niemand antwoorden, dan kan ik even een versterker bij mij achter de Cinema 60 hangen en kijken wat er bij mij gebeurt.

Edit: een bromtoon kan een aardlus zijn of een kapot cinchkabeltje. Aardlus is wellicht simpel te verhelpen door een draadje (stukje netsnoer ofzo) te leggen tussen de Marantz en NAD via beide ground aansluitingen. Ander cinch kabeltje zou je moeten proberen.
Thx ik ga naar je tips kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27
Hier ook maar even de vraag stellen. Op het moment staat er bij ons een Sony STR-DN1080 icm Jamo S803 incl Jamo S810 Sub. De 1080 doet het prima maar mijn vriendin stoort zich aan de voeding.

Nu is na wat dingen nalopen het idee gekomen om de C70s of de 60 te gaan kopen. Ik neig meer naar de 60 maar mijn vriendin meer naar de 70s (prijs en kleiner). Waar ik mee vooral wat zorgen over maak is het aantal vermogen wat de 70s kan leveren, 50W dus zou 35W moeten zijn in praktijk als ik het goed heb.

De 1080 staat op het moment niet veel hoger dan 25% van zijn vermogen wat hij in totaal aankan en dat is eigenlijk alleen als ik een film kijk (zelden).

Zijn mijn zorgen terecht? Dat de 70s te "klein" is qua vermogen voor mijn boxen?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
Zal mij ook eens hier melden. Vanmiddag een Marantz Cinema 70 gekocht als vervanger van een Pioneer van exact 10 jaar oud die ineens de geest gaf. Vanmiddag opgehaald, aangesloten en de setup gedaan. De eerste indruk is erg goed, al vind ik de informatie op het display wel erg summier. De komende tijd moet mij nog gaan verdiepen in de functies en parameters, hier is vast wel wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Kloever schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:39:
Hier ook maar even de vraag stellen. Op het moment staat er bij ons een Sony STR-DN1080 icm Jamo S803 incl Jamo S810 Sub. De 1080 doet het prima maar mijn vriendin stoort zich aan de voeding.

Nu is na wat dingen nalopen het idee gekomen om de C70s of de 60 te gaan kopen. Ik neig meer naar de 60 maar mijn vriendin meer naar de 70s (prijs en kleiner). Waar ik mee vooral wat zorgen over maak is het aantal vermogen wat de 70s kan leveren, 50W dus zou 35W moeten zijn in praktijk als ik het goed heb.

De 1080 staat op het moment niet veel hoger dan 25% van zijn vermogen wat hij in totaal aankan en dat is eigenlijk alleen als ik een film kijk (zelden).

Zijn mijn zorgen terecht? Dat de 70s te "klein" is qua vermogen voor mijn boxen?
Die 50W is bij een impedantie van 8 ohm toch? Waar hasl je die 35W vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
Pjotr22 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Thx ik ga naar je tips kijken.
Update: Het euvel moet te maken hebben met de pre outs van de CInema 50. Dus moet naar hello tv om het apparaat weg te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand (die niet meer dan 5.1 gebruikt) al geprobeerd om towers via 4x outs aan te sluiten, waarbij je laag en hoog volledig van elkaar scheidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-04 10:22
n00bs schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:35:
Heeft iemand (die niet meer dan 5.1 gebruikt) al geprobeerd om towers via 4x outs aan te sluiten, waarbij je laag en hoog volledig van elkaar scheidt?
Ja, met een SR5015. In het menu van de versterker kun je dit aangeven.

Carlinkit te koop (voor wireless carplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Theone098 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Ja, met een SR5015. In het menu van de versterker kun je dit aangeven.
Heb je iets gemerkt in het geluid? hoger vermogen, meer scheiding van het geluid, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Ik heb dit meteen vanaf het begin gedaan. De B&W’s klinken fantastisch. Of het beter is dan zonder? Geen idee, niet geprobeerd. Maar als het kan, dan wordt het wel aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Kloever schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:39:

Mijn Cinema 70 had binnen 24 uur een defect dus gisteren terug naar de winkel en geruild voor een nieuwe. Er was geen 70 meer op voorraad, dus met geringe bijbetaling een 60 meegenomen.

Een 70 komt geen vermogen tekort op laag volume, maar op een hoger volume hoor je verschil echt (ik heb jamo S602 als surround en S60CEN als center icm audiolab cresto's als frontspeakers). Ik zou je dus de 60 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
G-addict schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:52:
[...]
Een 70 komt geen vermogen tekort op laag volume, maar op een hoger volume hoor je verschil echt (ik heb jamo S602 als surround en S60CEN als center icm audiolab cresto's als frontspeakers). Ik zou je dus de 60 aanraden.
Ik ben dan wel benieuwd wat je precies hoort. Ik twijfel namelijk of dat aan het vermogen ligt of toch aan andere zaken (andere EQ's/settings bijvoorbeeld). Cresto 2's (ga er even vanuit dat je die hebt) hebben een gevoeligheid van 87,5db. Dat is niet super laag waardoor die speakers enorme hoeveelheden vermogen nodig hebben.

Een 60 heeft op papier het dubbele vermogen van een 70. Verschil tussen 50W en 100W klinkt als veel, maar dat is net zoveel als van 1W naar 2W, namelijk maar 3db in volume (elke 3db is een verdubbeling van vermogen).

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Theone098 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:45:
Ik heb dit meteen vanaf het begin gedaan. De B&W’s klinken fantastisch. Of het beter is dan zonder? Geen idee, niet geprobeerd. Maar als het kan, dan wordt het wel aangeraden.
Thanks, mag ik vragen wat voor type kabel je hebt gebruik tbv laag en hoog?
Ik heb zelf nog een HELE oude echt zilveren kabel (en ja dat oxideert) van een behoorlijke dikte en een goede maar betaalbare clone van de "Kimber Kable" 12TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
"Normale" speakerkabel, wel 4mm aders en puur koper. Ik geloof niet meer zo in dure kabels, sinds ik mij een HDMI kabel van >100 euro heb laten aanpraten, maar in vergelijk met een 10 euro kabel geen verschil zag of hoorde :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Theone098 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:34:
"Normale" speakerkabel, wel 4mm aders en puur koper. Ik geloof niet meer zo in dure kabels, sinds ik mij een HDMI kabel van >100 euro heb laten aanpraten, maar in vergelijk met een 10 euro kabel geen verschil zag of hoorde :'( .
Met HDMI ga je het sowieso niet merken. Wel (en dat heb ik vaak genoeg gehad) een te lange kabel of te dun die de bandbreedte niet kan doorvoeren.

Met speakerkabels geloof ik niet in al die merken en mijn Kimber clone is ook echt puur koper (en dit is vaak gewoon niet het geval) met goede isolatie en pluggen. Ze zien er ook gewoon mooi uit in combi met mijn speakers en de Marantz amp.

Maar een prima koperkabel wat echt koper is en flexibele dikkere coating is ook top, alleen weet ik het niet te vinden :D. Amazon heeft wel wat maar als ik de reacties lees, is veel alsnog geen volledig koper en scheurt soms de coating of hard-uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
Hulleman schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd wat je precies hoort. Ik twijfel namelijk of dat aan het vermogen ligt of toch aan andere zaken (andere EQ's/settings bijvoorbeeld). Cresto 2's (ga er even vanuit dat je die hebt) hebben een gevoeligheid van 87,5db. Dat is niet super laag waardoor die speakers enorme hoeveelheden vermogen nodig hebben.

Een 60 heeft op papier het dubbele vermogen van een 70. Verschil tussen 50W en 100W klinkt als veel, maar dat is net zoveel als van 1W naar 2W, namelijk maar 3db in volume (elke 3db is een verdubbeling van vermogen).
Laat ik even vooropstellen dat geen expert ben.

Beide versterkers heb ik kort na elkaar in huis gehad. Aangesloten, snelle setup gedraaid inclusief een meting met de audyssey microfoon.
Alle geluidscorrecties uitgeschakeld.

Ik vind dat mijn installatie veel duidelijker klinkt op de cinema 60, vanaf volume instelling 65-70. Kan het niet verklaren, maar ik hoor het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Vraagje van een nieuwe Marantz gebruiker...

Het lijkt erop dat de Cinema 60 niet zelf schakelt tussen de audioformaten. Dus van muziek in stereo naar een film in 5.1 in bijvoorbeeld dolby digital of een ander formaat. Mijn vorige versterker van Pioneer schakelde uit zichzelf naar de juiste codec. Ik heb even gezocht in de handleiding maar kom het zo snel niet tegen, wellicht gebruik ik niet de juiste zoekterm. Is dit d.m.v. een instelling te wijzigen, of is dit gewoon Marantz eigen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
G-addict schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:35:
Vraagje van een nieuwe Marantz gebruiker...

Het lijkt erop dat de Cinema 60 niet zelf schakelt tussen de audioformaten. Dus van muziek in stereo naar een film in 5.1 in bijvoorbeeld dolby digital of een ander formaat. Mijn vorige versterker van Pioneer schakelde uit zichzelf naar de juiste codec. Ik heb even gezocht in de handleiding maar kom het zo snel niet tegen, wellicht gebruik ik niet de juiste zoekterm. Is dit d.m.v. een instelling te wijzigen, of is dit gewoon Marantz eigen?
Alvast bedankt!
De Marantz onthoud het per uitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:04
G-addict schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:35:
Het lijkt erop dat de Cinema 60 niet zelf schakelt tussen de audioformaten.
Check "Auto geluidsmodus" (NL handleiding), beschrijving is wat je zoekt:
In deze modus wordt het type digitale signaalingang, zoals Dolby Digital, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, Dolby Atmos, DTS, DTS-HD, DTS:X, DTS-ES, PCM (meerkanaals) gedetecteerd en schakelt de weergavemodus automatisch naar de overeenkomende modus.

Als het ingangssignaal analoog of PCM (2-kanaals) is, wordt stereo weergave gebruikt. Voor Dolby Digital of DTS wordt de muziek afgespeeld volgens het respectieve kanaalnummer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
FeaR schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:05:
[...]

Check "Auto geluidsmodus" (NL handleiding), beschrijving is wat je zoekt:

[...]
Thx, dat ga ik eens opzoeken in de pdf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
G-addict schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Thx, dat ga ik eens opzoeken in de pdf!
Automodus staat verborgen onder de knop “pure”.
Druk daar 2x op en na “pure” en “pure direct” komt “auto”.
:7

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
De automodus gevonden. Zal vanavond eens testen of het werkt met wat verschillende audioformaten.
Bij tv kijken via nlziet viel mij wel op dat het geluid niet als stereo werd uitgezonden, kreeg ook geluid uit de center en surround speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
G-addict schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:27:
De automodus gevonden. Zal vanavond eens testen of het werkt met wat verschillende audioformaten.
Bij tv kijken via nlziet viel mij wel op dat het geluid niet als stereo werd uitgezonden, kreeg ook geluid uit de center en surround speakers.
Ja, dat klopt. Je kan ook 3.0 krijgen soms. Of gewoon 5.1, dat is vaak al gebruikelijk maar bij reclame kan het weer 2.0 zijn. In de app kan je zien welke modus je Marantz gebruikt.

Dat hij via "pure" op "auto" staat heeft niets meer te maken met "pure". Je kan gewoon Audessey instellingen gebruiken etc.

Dit is wat je ziet in de app:
("pure" modus met 5.1 nu, beetje misleidend zo maar hij staat op "auto")Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5rRYdKyFruHaCXxNza7E41rFSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BagggvOQq08CjgmT32r0nPJa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Shocked op 06-02-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Shocked schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Ja, dat klopt. Je kan ook 3.0 krijgen soms. Of gewoon 5.1, dat is vaak al gebruikelijk maar bij reclame kan het weer 2.0 zijn. In de app kan je zien welke modus je Marantz gebruikt.

Dat hij via "pure" op "auto" staat heeft niets meer te maken met "pure". Je kan gewoon Audessey instellingen gebruiken etc.

Dit is wat je ziet in de app:
("pure" modus met 5.1 nu, beetje misleidend zo maar hij staat op "auto")[Afbeelding]
Ik hoop dat de app nog lang geupdate wordt, bij mijn vorige versterker van Pioneer liep dat vrij snel af, app onbruikbaar en alles via het display/tv via de afstandsbediening. Via het display is bij deze Marantz wel een dingetje, het display is enorm klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Bij de Marantz sta ik wel versteld van het verschil in geluidskwaliteit. Ik ben tijdens het luisteren in stereo al een paar keer richting de center luidspreker gelopen om te checken of die echt wel stil was. Je hoort duidelijk links en rechts, maar als het geluid vanuit het midden moet komen klinkt dat ook echt zo. Bij mijn vorige versterkers (Technics, Onkyo en Pioneer) was die beleving echt anders.

Ook hoor ik heel veel details in het geluid en extra geluiden die ik bij de andere versterkers nooit eerder heb waargenomen in muziek.
Of dit alles nu typisch Marantz is, of dat het is omdat de Marantz uit een andere prijscategorie komt kan ik niet zeggen, maar het valt echt op.

Of zou het tussen mijn oren zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

G-addict schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:09:
Bij de Marantz sta ik wel versteld van het verschil in geluidskwaliteit. Ik ben tijdens het luisteren in stereo al een paar keer richting de center luidspreker gelopen om te checken of die echt wel stil was. Je hoort duidelijk links en rechts, maar als het geluid vanuit het midden moet komen klinkt dat ook echt zo. Bij mijn vorige versterkers (Technics, Onkyo en Pioneer) was die beleving echt anders.
Dat is echt een kwestie van de calibratie. Dus dat de afstanden (delays) en volumes afgestemd zijn op je luisterpositie. Had je dat met de vorige ook gedaan? Zat daar een calibratiemic bij?
Ik heb me overigens ook al eens afgevraagd wat de meerwaarde voor een center speaker is in een huiskameropstelling. De center zet ik alleen aan bij film kijken, maar ik vergeet dat nog wel eens en mis het dan eigenlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-02-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:21:
[...]

Dat is echt een kwestie van de calibratie. Dus dat de afstanden (delays) en volumes afgestemd zijn op je luisterpositie. Had je dat met de vorige ook gedaan? Zat daar een calibratiemic bij?
Ik heb me overigens ook al eens afgevraagd wat de meerwaarde voor een center speaker is in een huiskameropstelling. De center zet ik alleen aan bij film kijken, maar ik vergeet dat nog wel eens en mis het dan eigenlijk niet.
Beide andere versterkers hadden ook een calibratiemictofoon, ook beide keren gebruikt. De Onkyo in 2009, de Pioneer in 2014. Wellicht is dan de calibratie van Marantz beter, of het is gewoon omdat we weer 10 jaar verder zijn.

De center, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Maar hij hangt nu aan de muur, dus ik laat 'm lekker zitten 😉

[ Voor 7% gewijzigd door G-addict op 06-02-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
G-addict schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:08:
[...]
Ik hoop dat de app nog lang geupdate wordt, bij mijn vorige versterker van Pioneer liep dat vrij snel af, app onbruikbaar en alles via het display/tv via de afstandsbediening. Via het display is bij deze Marantz wel een dingetje, het display is enorm klein.
Ja, daar ben ik niet zo bang voor. De app is gedurende de jaren steeds verbeterd en eigenlijk loopt nu alles via de app. Via "Webcontrole" beheer je eigenlijk alles. Je hebt geen display of tv menu meer nodig:

https://gathering.tweaker...message/78150926#78150926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
G-addict schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Beide andere versterkers hadden ook een calibratiemictofoon, ook beide keren gebruikt. De Onkyo in 2009, de Pioneer in 2014. Wellicht is dan de calibratie van Marantz beter, of het is gewoon omdat we weer 10 jaar verder zijn.

De center, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Maar hij hangt nu aan de muur, dus ik laat 'm lekker zitten 😉
Mijn overstap van Onkyo naar Marantz was ook zo, net alsof ik nieuwe speakers had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Shocked schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:34:
[...]

Ja, daar ben ik niet zo bang voor. De app is gedurende de jaren steeds verbeterd en eigenlijk loopt nu alles via de app. Via "Webcontrole" beheer je eigenlijk alles. Je hebt geen display of tv menu meer nodig:

https://gathering.tweaker...message/78150926#78150926
Je bericht in het andere topic gelezen, bij mij geeft de app zwart beeld als ik webcontrol selecteer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAN_dnxN7R60UUFYvaeJ6ZdCsRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKizq1ac1IWWPtkzM6yC1qDV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
@G-addict
Dan staat er iets niet goed.
Heb je toevallig een lan-kabel gebruikt?
Zo ja, probeer alleen wifi eens (wel ook wifi netwerk invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Shocked schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:36:
@G-addict
Dan staat er iets niet goed.
Heb je toevallig een lan-kabel gebruikt?
Zo ja, probeer alleen wifi eens (wel ook wifi netwerk invoeren).
Ik heb de versterker enkel via wifi verbonden. Kan ook gewoon de basis bediening doen via de app, maar webcontrol geeft zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
G-addict schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb de versterker enkel via wifi verbonden. Kan ook gewoon de basis bediening doen via de app, maar webcontrol geeft zwart beeld.
Eh, ja.

1) wat gebeurd er als je het ip adres intypt in je browser?

> netwerk > informatie > IP adres:

Dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIMn_bXaZpax3q-vfZb6ryJEQWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6P2Gm17kT2ja06F11exHw7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Het ip adres intikken in je browser als : https://192.168.1.104

(Enter)

Dan zou je het webapp menu direct moeten kunnen zien. De browser benadert het adres buitenom.

2) Marantz even helemaal van de stroom af: stekker eruit. Dan reset hij alles en ook de wifi mocht ie daar op vast zitten. Stekker moet er dus wel uit, nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Shocked schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Eh, ja.

1) wat gebeurd er als je het ip adres intypt in je browser?

> netwerk > informatie > IP adres:

Dit:
[Afbeelding]

Het ip adres intikken in je browser als : https://192.168.1.104

(Enter)

Dan zou je het webapp menu direct moeten kunnen zien. De browser benadert het adres buitenom.

2) Marantz even helemaal van de stroom af: stekker eruit. Dan reset hij alles en ook de wifi mocht ie daar op vast zitten. Stekker moet er dus wel uit, nogmaals.
1) Dan zie ik hetzelfde zwarte beeld

2) Dat ga ik dan eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
G-addict schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:21:
[...]

1) Dan zie ik hetzelfde zwarte beeld

2) Dat ga ik dan eens proberen
Het is iets met dat de app niet bij de gegevens van de Marantz kan (IP adres). Dat kan bij de installatie gebeurd zijn, of de installatie is nog niet afgerond. Of domweg is het IP adres geblokkeerd: dat kan gebeuren als de Marantz verbonden is met een LAN kabel, dan gaat die voor en kan via de wifi niet meer benaderd worden. Router opnieuw opstarten?
Kortom, iets met wifi verbindingen en dus de stekker eruit zodat alle elco's leeg kunnen lopen en het geheugen ook gewist wordt.
Wil dat niet, dan een stap verder en de app opnieuw installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
De reset deed de truc!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQKGyIiZZhc0UCbgMmCIlRfCPVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGsVdwUcQ1hq8fTbjB9yXFJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-04 19:44
Hoe hebben jullie je Eco mode staan. Bij mijn C30 staat hij al een tijdje op Auto.
Ik heb het gevoel dat ik wat power mis die ik bij mijn SR-8015 gevoelsmatig meer had.
Geen idee of dat tussen mijn oren zit.

Heb een paar jaar geleden eens een Denon AVC X8500 te leen gehad en had wel het idee dat die bij films echt veel krachtiger was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Highlander1962 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:37:
Hoe hebben jullie je Eco mode staan. Bij mijn C30 staat hij al een tijdje op Auto.
Ik heb het gevoel dat ik wat power mis die ik bij mijn SR-8015 gevoelsmatig meer had.

Heb een paar jaar geleden eens een Denon AVC X8500 te leen gehad en had wel het idee dat die bij films echt veel krachtiger was.
Altijd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je high end apparatuur hebt, moet je natuurlijk dit niet begrenzen door eco modes aan te zetten, ever :)

<edit>
En als toevoeging, ook je amp niet instellen op de impedantie van de speakers! gewoon de hoogst mogelijke waarde selecteren!

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 08-02-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik heb dit probleem ook gehad, en steekt nu nog af en toe de kop op bij mijn 70s.

Ik ben er ook nog niet achter wat het veroorzaakt. Ik heb werkelijk alle opties doorgelopen, en toch nog komt het probleem af en toe voorbij.

Dingen die wel helpen: Wifi + LAN UTP gebruiken. Dus beiden.
En de oplossing is inderdaad, wat langer van het stroom af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict

Zojuist even nagekeken. Stond hier af fabriek op auto dus even uitgeschakeld.

Wat wel bijzonder is dat volgens de app de versterker juist de minste energie verbruikt als de eco modus uit staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
ppeterr schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:36:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad, en steekt nu nog af en toe de kop op bij mijn 70s.

Ik ben er ook nog niet achter wat het veroorzaakt. Ik heb werkelijk alle opties doorgelopen, en toch nog komt het probleem af en toe voorbij.

Dingen die wel helpen: Wifi + LAN UTP gebruiken. Dus beiden.
En de oplossing is inderdaad, wat langer van het stroom af.
Hopelijk blijft ht weg, of komt er een oplossing met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
G-addict schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Op een gegeven moment ben je wel klaar met instellen van de opties in de webview. En dan zal je er minder last van hebben. Maar ik ben veel bezig geweest met Audyssey One (aanrader trouwens). En dan is het wel handig als het functioneel blijft.

Gebruik je tidal connect? Dat gaat ook moeilijk doen op het moment dat de webserver van de versterker aan het vastlopen is. Want volgens mijn is dat het, een haperende service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:55
G-addict schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Ik had dit probleem met mijn NR1607 ook al.
Alle AV apparatuur zit nu op een Shelly plug, die uitgaat als we naar bed gaan.
Geen standby verbruik meer, en het probleem heb ik daarna (ook met mijn huidige C70) niet meer gezien.

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
cerebrum schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Ik had dit probleem met mijn NR1607 ook al.
Alle AV apparatuur zit nu op een Shelly plug, die uitgaat als we naar bed gaan.
Geen standby verbruik meer, en het probleem heb ik daarna (ook met mijn huidige C70) niet meer gezien.
Spanning eraf, spanning erop. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de electronica...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
G-addict schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Spanning eraf, spanning erop. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de electronica...
Kan geen kwaad. Doe ik al 40 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Nah de app blijft twijfelachtig hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9QUurBohniNCjjShtPsAef0HZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3lramaNVVlDPCbaA7Ztbdux.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

G-addict schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Ik doe dat al jaaaaren met mijn TV en vorige amp die gewoon nog prima was en met mijn C40 doe ik dat ook.
Ik mag aannemen dat er genoeg filters tussenzitten dat er geen rare pieken ontstaan en anders is het pech :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
Dilemma.
En we houden van goed geluid bij streamen of tv kijken. En we houden van goed geluid bij het afluisteren van een plaat, cd of spotify.
Plus gemak van tv aan, setup aan, bediening met zelfse AB.

Receiver of een combi receiver en versterker de ideale setup?
Nu de trotse eigenaar van een Marantz cinema 70s. Na al meerdere PM’s te hebben gehad.
Alleen mist het de power van een PM15S1 of een PM7004 en anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Gentleman schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:38:
Dilemma.
En we houden van goed geluid bij streamen of tv kijken. En we houden van goed geluid bij het afluisteren van een plaat, cd of spotify.
Plus gemak van tv aan, setup aan, bediening met zelfse AB.

Receiver of een combi receiver en versterker de ideale setup?
Nu de trotse eigenaar van een Marantz cinema 70s. Na al meerdere PM’s te hebben gehad.
Alleen mist het de power van een PM15S1 of een PM7004 en anderen.
Wat is je vraag precies? Heel erg onduidelijk wat je bedoelt/wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
Koldur schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Wat is je vraag precies? Heel erg onduidelijk wat je bedoelt/wilt.
Wat hebben anderen hier als setup die hetzelfde belangrijk vinden
En wat zijn de adviezen en tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerebrum
In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Wellicht heeft jouw netwerk iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]

In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!

Ik begrijp alleen niet, dat wanneer ik het selecteer. De MAC van de UDMP er zelf al standaard bij staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pA6qSnyvhvGtvPJcR7ircNn9oA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp7c6ZpN7z3KlQnfquB2c2t2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!

Ik begrijp alleen niet, dat wanneer ik het selecteer. De MAC van de UDMP er zelf al standaard bij staat?

[Afbeelding]
Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.
Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.
Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?
De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:27:
[...]

De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)
In principe moeten daar alleen de apparaten die gevonden moeten.
Ik heb zelf 2 wifi speakers, 2 TV's en de AVR als uitzonderingen. Daarmee werkt alles prima (spotify connect / tidal connect / HEOS). Zodra ik een apparaat uit de lijst haal werkt het gelijk niet meer.

Lijkt erop dat de instabiliteit van de verbinding bij jou een andere oorzaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:20
Ik heb bij mijn Marantz NR1710 regelmatig dat het linker kanaal het niet doet. Het aan en uitschakelen van de receiver verhelpt dit soms, de stekker eruit trekken werkt nog het beste.
Heeft iemand van jullie dit probleem al is eerder gehad? Ik heb toch wel een donkerbruin vermoeden dat het een hardware probleem lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Later werkte het weer gewoon, maar ik zal mijn modem eens checken vnaaf. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Wellicht niet geheel Marantz specifiek. Maar weet iemand of het mogelijk is om als ik via mijn telefoon en bluetooth bijvoorbeeld Spotify stream naar de versterker, dat deze doorgaat als ik een andere app met geluid open op mijn telefoon?

Soms wil je gewoon even iets bekijken zonder geluid, maar dan wordt elke keer de muziekstream onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoDi54
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-04 15:31
Ik heb een Cinema 70 aangesloten op de KPN+ box. HDMI CEC instellingen staan volgens mij op beude apparaten goed, maar toch schakelt de kpn+ box de Marantz alleen maar uit, maar wil hem niet inschakelen als ik de kpn+ box aanzet. Iemand een idee wat hier fout gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
ppeterr schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.
Bij mij onthoud hij de versterker wel.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHPW0JINsKMYuGzpdTmsBcxNpH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e0cfVU8dbmFUCktBLTXWQuVU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Mijn NR1711 is terug van de tweede reparatieronde na het welbekende 'audysseysetup blijft triggeren' probleem. Doet het weer prima, maarja, dat was de vorige keer ook de eerste vijf dagen. We gaan het zien.

Er is wel meer gedaan nu. de eerste keer was de 'interne flex vervangen'. Nu is er 'sub voeding hersteld' 'front pcb hersteld' en '1 x zd vervangen'. Wat dat allemaal doet weet ik niet maar hopelijk blijft hij nu wel werken.

Overigens prima service, het gaat niet snel, maar het gaat, en volgens mij hebben ze hem nu ook langer getest voordat hij weer naar mij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04 14:49
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Is deze versterker gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
hallo allemaal...

Ik zoek een manier om een digitale uitgang te krijgen op mijn Cinema 30.... mijn Yamaha Aventage had een digital output maar de nieuwste amp's doen daar niet meer aan .. ik heb een HDMI -> optical converter gekocht, maar uiteraard schakelt de amp de audio naar de TV uit als de amp aan gaat ..

iemand een idee hoe alsnog geforceerd geluid uit HDMI TV1 of HDMI TV2 uitgang te krijgen?

(reden: digitale opname op MD/DCC/DAT)

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Heb je wel audyssey gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56

Op welke manier heb je die speakers op je marantz aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04 14:49
Arjantje72 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Heb je wel audyssey gedraaid?
Ja, maar die stelde eigenlijk beide boxen hetzelfde in (zat minimaal verschil in). Wat betreft de aansluiting gewoon met speakerkabels in front R en L. Kabels zijn even lang en werken goed op de andere versterker.

Ik heb tevens de versterker bekabeld op mijn netwerk aangesloten en als ik dan bijvoorbeeld spotify rechtstreeks op de versterker draai is het geluid ook slecht dus het lijkt niet de verbinding met de TV te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels.
[...]
eARC HDMI is leuk als het werkt, maar het blijkt een gok. Sluit je Marantz 1510 aan via optical out en je zal zien dat die veel stabieler is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 15:53

Arethusa

Niet die server

Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww16pLbFRNzk9M5rXNknpToJybo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xnmNYiHFYZyBnJ3oqA9ZQVDx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DE9NtnVXwfLsqTNbbS5jY7o6-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ezC3UozAzjny6VhmeC5hV3aC.png?f=fotoalbum_large

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste