Wat hebben anderen hier als setup die hetzelfde belangrijk vindenKoldur schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:08:
[...]
Wat is je vraag precies? Heel erg onduidelijk wat je bedoelt/wilt.
En wat zijn de adviezen en tips
Wat hebben anderen hier als setup die hetzelfde belangrijk vindenKoldur schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:08:
[...]
Wat is je vraag precies? Heel erg onduidelijk wat je bedoelt/wilt.
In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).G-addict schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:05:
Nah de app blijft twijfelachtig hoor
[Afbeelding]
WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23
Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]
In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Wellicht heeft jouw netwerk iets soortgelijks.
Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:46:
[...]
Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!
Ik begrijp alleen niet, dat wanneer ik het selecteer. De MAC van de UDMP er zelf al standaard bij staat?
[Afbeelding]
Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pccerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:04:
[...]
Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.
Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.
Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:07:
[...]
Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc
Dus maar even aanzien.
De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:24:
[...]
Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.
Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?
In principe moeten daar alleen de apparaten die gevonden moeten.ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:27:
[...]
De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)
Later werkte het weer gewoon, maar ik zal mijn modem eens checken vnaaf. Thxcerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]
In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Wellicht heeft jouw netwerk iets soortgelijks.
Bij mij onthoud hij de versterker wel..ppeterr schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.
En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.
Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008
Heb je wel audyssey gedraaid?thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.
Is deze versterker gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?
Op welke manier heb je die speakers op je marantz aangesloten?thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.
Is deze versterker gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?
Ja, maar die stelde eigenlijk beide boxen hetzelfde in (zat minimaal verschil in). Wat betreft de aansluiting gewoon met speakerkabels in front R en L. Kabels zijn even lang en werken goed op de andere versterker.
eARC HDMI is leuk als het werkt, maar het blijkt een gok. Sluit je Marantz 1510 aan via optical out en je zal zien dat die veel stabieler is.thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels.
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Your Friendly Neighborhood Moderator
De cd speler komt uit 2007, vwb de receiver (en draaitafel) kan ik je - bij gebrek aan modelnummer(s) - niet verder helpen.Arethusa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 03:09:
Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vaste locatie, vast netwerk.
Vroeger... ging je hifi apparatuur gewoon 25 jaar meeJorgen schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:59:
Ik kijk verbaasd op naar mijn SR7011 die stopt met geluid voortbrengen. Hij krijgt as we speak een update binnen. Toch mooi voor een apparaat dat al zo lang meegaat.
Dat zou ik nu ook erg waarderen, maar behalve je speakers, lukt dat vrijwel nergens meer mee.n00bs schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:24:
[...]
Vroeger... ging je hifi apparatuur gewoon 25 jaar mee
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het grootste struikelblok tegenwoordig is de software en licenties. In dat opzicht zou ik liever ook compleet gescheiden apparatuur kopen, zodat je enkel bv de DAC/Streamer om de X jaar hoeft te vervangen; Zij het niet dat zo de apparatuur aankopen minimaal 2-3x duurder is dan een goede all-in-one device.Jorgen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Dat zou ik nu ook erg waarderen, maar behalve je speakers, lukt dat vrijwel nergens meer mee.
Hij staat hier klaar. (c70s)Veertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08:
Hebben hier gebruikers van de cinema serie de update al gekregen? Ik lees wel in het denon topic dat sommige de update al ontvangen hebben, ik zelf krijg nog niets binnen, dacht misschien dat tijdzone aanpassen het verschil zou maken. Het is ook de eerste keer dat ik er naar uit kijk, in dit geval vanwege de roon ready toevoeging.
Aha, maar "Roon ready" staat toch los van Qobuz Connect. Beide zit inderdaad in de update.Veertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:28:
Ik gebruik als endpoint momenteel een bluesound node, ik krijg het idee dat via qobuz connect direct naar de marantz(c50) het geluid wat warmer is, wat ik fijner vind. Dus stiekeme hoop ook als er een tussenstation(de bluesound) uit wordt gehaald en de marantz als endpoint functioneert het geluid iets anders, warmer, gaat zijn met Roon.
C40 hier en nope, net geforceerd gecontroleerd via de heos app en marantz appVeertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08:
Hebben hier gebruikers van de cinema serie de update al gekregen? Ik lees wel in het denon topic dat sommige de update al ontvangen hebben, ik zelf krijg nog niets binnen, dacht misschien dat tijdzone aanpassen het verschil zou maken. Het is ook de eerste keer dat ik er naar uit kijk, in dit geval vanwege de roon ready toevoeging.
Cinema gebruiker hier: Kreeg enkel een update van dat het geluid van 40 naar 20 kan, het ding gaat al niet hardVeertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08:
[ Voor 58% gewijzigd door Veertien14 op 08-06-2025 10:27 ]
Version 3400-3240-2064-7760Veertien14 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:22:
Nee, qobuz connect optie heb ik nog niet.
@ppeterr welke fw versie heb je staan onder algemeen -> informatie -> firmware?
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 08-06-2025 10:30 ]
Bedankt voor je antwoord, de receiver heeft als model nummer SR3001.Comp User schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 01:53:
[...]
De cd speler komt uit 2007, vwb de receiver (en draaitafel) kan ik je - bij gebrek aan modelnummer(s) - niet verder helpen.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Hoewel ik mijn Cinema70S eigenlijk al erg lang in huis heb, maar niet eerder een echte reden gehad om deze ook daadwerkelijk in te zetten, krijg ik nu die laatste update aangeboden zo te zien. Ik heb er inmiddels al aardig wat gemist aan het firmware overzicht te zien.
Testing, one, two ...
Ja natuurlijk. Dat is wel de normale gang van zaken. Updaten dat ding.hardware-lover schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:30:
[...]
Hoewel ik mijn Cinema70S eigenlijk al erg lang in huis heb, maar niet eerder een echte reden gehad om deze ook daadwerkelijk in te zetten, krijg ik nu die laatste update aangeboden zo te zien. Ik heb er inmiddels al aardig wat gemist aan het firmware overzicht te zien.
Ik mag er gevoeglijk vanuit gaan dat alle fixes en wijzigingen in die vorige, ook in de laatste versie zijn opgenomen? 😉
D&M heeft er zo ver ik weet niets mee gedaan. Ik ben zelf overgestapt op REW metingen in combinatie met A1Evolution ipv Audyssey gebruiken om het te omzeilen.ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:21:
[...]
Ja natuurlijk. Dat is wel de normale gang van zaken. Updaten dat ding.
Iets anders. Weet iemand ondertussen al iets meer over de verstoorde 50hz metingen?
Jij wellicht @Astennu ?
[Afbeelding]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Oke. Dat was toch Nexus? Dus inmeten ook in REW?Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:56:
[...]
D&M heeft er niets mee gedaan. Ik ben zelf overgestapt op REW metingen in combinatie met A1Evolution ipv Audyssey gebruiken om het te omzeilen.
Inmiddels zijn ze al een paar versies verder dan nexus. Ik gebruik nog Neuron v2.4 Rise of the Commish (2.5v was de laatste van die project groep daar na is hij zelf verder gegaan met Acoustica).ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:58:
[...]
Oke. Dat was toch Nexus? Dus inmeten ook in REW?
Dat vond ik toch echt te complex. Heb dat dus overgeslagen. Overigens draait het nu al maanden hier met een vaste instelling. Ben dik tevreden. Dus ik hoef niet persee een andere meting.
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 12-06-2025 16:07 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mooi, thanks voor de linkjes voor als ik het ooit weer in mijn bol krijg om dit te willen doen. Maar voorlopig maar even nietAstennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]
Inmiddels zijn ze al een paar versies verder dan nexus. Ik gebruik nog Neuron v2.4 Rise of the Commish (2.5v was de laatste van die project groep daar na is hij zelf verder gegaan met Acoustica).
Maar inmiddels is Acoustica V6 ook al even uit:
YouTube: A1 Evo Acoustica
https://drive.google.com/...fBYZePW9lGPE2sbqrx_x96Vrr
https://github.com/Obsess...Audiophile/A1EvoAcoustica
Je zou kunnen kijken of het nu makkelijker werkt.
Ik heb er zelf even geen tijd voor gehad. Ik wil er wel weer naar gaan kijken maar het werkt nu goed. En toen ik Naar Acoustica keek zaten ze op v3.x met wat issues.
De eerste keer is het even goed opletten wat je met REW moet doen maar als je de stappen in het filmpje gewoon na doet is het eigenlijk goed te doen. Als je de metingen een maal hebt is het simpel dan kan je die blijven hergebruiken ookal komen er nieuwe updates uit. (tenzij je je speakers verplaatst of grote aanpassingen in je interieur doet).
Het is wel echt de moeite waard. Het verschil met Audyssey is echt enorm van slecht geluid naar echt heel erg goed. Ik vind het wel de moeite waard om tijd in te steken. Enige andere manier is denk ik DIRAC full kopen wat duur is of iemand inhuren om het te doen. (of Multi EQ-X licentie proberen). Allemaal duurder dan deze oplossing.ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:06:
[...]
Mooi, thanks voor de linkjes voor als ik het ooit weer in mijn bol krijg om dit te willen doen. Maar voorlopig maar even niet
Ik doe de metingen met het meegeleverde microfoontje. En dat is ansich niet heel slecht en goed te gebruiken met het Audyssey one script, maar ik krijg het idee dat (weet even het type niet die beter is kwa mic) het niet voldoende is om het juiste resultaat te krijgen. Multi EQ-X heb ik wel al natuurlijk, die heb je nodig voor Audyssey. En dan de c70s met mijn speaker setup (5.1) (Dali Oberon 5 - dali sub, en 2 b&w M1 rears.Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:09:
[...]
Het is wel echt de moeite waard. Het verschil met Audyssey is echt enorm van slecht geluid naar echt heel erg goed. Ik vind het wel de moeite waard om tijd in te steken. Enige andere manier is denk ik DIRAC full kopen wat duur is of iemand inhuren om het te doen. (of Multi EQ-X licentie proberen). Allemaal duurder dan deze oplossing.
Multi EQ-X bedoelde ik de Pro app mee waar je 100+ euro voor een licentie moet betalen ik bedoel niet die Android App maar de PC Versie waar je veel meer mee kan.ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:23:
[...]
Ik doe de metingen met het meegeleverde microfoontje. En dat is ansich niet heel slecht en goed te gebruiken met het Audyssey one script, maar ik krijg het idee dat (weet even het type niet die beter is kwa mic) het niet voldoende is om het juiste resultaat te krijgen. Multi EQ-X heb ik wel al natuurlijk, die heb je nodig voor Audyssey. En dan de c70s met mijn speaker setup (5.1) (Dali Oberon 5 - dali sub, en 2 b&w M1 rears.
Hoe ver moet je gaan, en hoeveel winst is er te behalen? Ik kan dat heel moeilijk inschatten, ook vooral omdat ik het nu al heel fijn vind klinken.
Ik zit eerder te denken aan het toevoegen van "iets". Speaker, of sub. Of een nieuwe 83 inch LG OLED
uitvoering: LG OLED55E7N ZwartAstennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Ik weet niet wat voor een TV je nu hebt maar ik vind de nieuwe 4Stack LG Panelen wel heel interessant. Ik heb zelf een 83A90J top toestel maar de nieuwe OLED's kunnen meer dan 2x zo fel in de highlights en iets van 90% feller met full screen white. Dus het begint nu wel een upgrade te worden. Ik wacht het denk ik nog even 1-2 gen's af vooral of de 97" een keer een update gaat krijgen en wat betaalbaarder gaat worden. Die zit nog steeds op zo'n 800-900 nits pannel wat de G1 serie heeft.
Dat gaat sowieso een gigantische upgrade zijn.ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:49:
[...]
uitvoering: LG OLED55E7N Zwart
Het ding is al bijna 7 jaar oud zie ik nu. Maar ik ben nog een beetje van de oude stempel "Een tv moet wel 10 jaar mee kunnen gaan".
Onzin natuurlijk, iets anders is direct een mooie upgrade. Uhmmm even overwegen
Na defect van mijn NAD D3045 overweeg ik ook deze streaming amp met mijn QA Concept 20 speakers. Hoe bevalt de M1 na een tijdje gebruik?SgtCaffran schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:28:
Ik ben zeker geen ervaren audiofiel maar ik wil alleen even melden dat ik sinds vandaag de Marantz Model M1 streaming stereo versterker heb staan thuis. Kan er nog erg weinig over vinden dus mochten mensen specifieke vragen hebben, stel ze gerust!
Tot nu toe is de ervaring erg positief. Kom vanaf een oude low tier Onkyo 5.1 versterker uit een home cinema set. Speakers zijn Q Acoustics 3050i. De versterker had ik nog en ik ben rustig op zoek gegaan naar een mooiere stereo versterker. Dat is nu de Marantz geworden.
Ik wilde graag een streaming versterker met eARC zodat ik met een enkel compact apparaat klaar ben. Met de Onkyo moest ik altijd de Spotify app van mijn TV gebruiken. De Marantz is voor mij de perfecte versterker. Klein formaat, strak design, klasse D dus efficiënt, eARC, EQ, subwoofer out, en so far erg mooi geluid.
Vergelijkingen met andere high end versterkers kan ik niet maken. Ten opzichte van de Onkyo heb ik echt het gevoel (zonder A/B test...) dat de speakers meer open zijn geworden. De bas lijkt ook lager en beter gedefinieerd. Klinkt gewoon erg goed!
Ik heb de A1Evo gebruikt, het geluid is gigantisch verbeterd. Is Neuron een stapje beter nog?Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]
Inmiddels zijn ze al een paar versies verder dan nexus. Ik gebruik nog Neuron v2.4 Rise of the Commish (2.5v was de laatste van die project groep daar na is hij zelf verder gegaan met Acoustica).
Maar inmiddels is Acoustica V6 ook al even uit:
YouTube: A1 Evo Acoustica
https://drive.google.com/...fBYZePW9lGPE2sbqrx_x96Vrr
https://github.com/Obsess...Audiophile/A1EvoAcoustica
Je zou kunnen kijken of het nu makkelijker werkt.
Ik heb er zelf even geen tijd voor gehad. Ik wil er wel weer naar gaan kijken maar het werkt nu goed. En toen ik Naar Acoustica keek zaten ze op v3.x met wat issues.
De eerste keer is het even goed opletten wat je met REW moet doen maar als je de stappen in het filmpje gewoon na doet is het eigenlijk goed te doen. Als je de metingen een maal hebt is het simpel dan kan je die blijven hergebruiken ookal komen er nieuwe updates uit. (tenzij je je speakers verplaatst of grote aanpassingen in je interieur doet).
Edit:
Hier kan je de release notes vinden:
https://github.com/Obsess...e/A1EvoAcoustica/releases
Ik zie ook al een V7 Branch dus verwacht dat daar komende maanden ook wel een pre release van gaat komen. Maar voor nu zou ik die 6.6 of de Turbo versie gewoon pakken.
Als je de metingen via rew doet is het zeker nog een stuk beter.Arjantje72 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:51:
[...]
Ik heb de A1Evo gebruikt, het geluid is gigantisch verbeterd. Is Neuron een stapje beter nog?
A1 Evo, moest je in REW je metingen inladen, daarna gaat alles automatisch.Astennu schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:10:
[...]
Als je de metingen via rew doet is het zeker nog een stuk beter.
Ik zou Neuron niet meer gebruiken tho zou meteen naar Acoustica gaan dat zou nog weet beter zijn maar heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen.
"LPF for LFE"? Die kan op 120 Hz (default) blijven staan. Setting staat los van de crossovers die je instelt voor de front speakers (die alleen beschikbaar is als je de speakers op "small" jnstelt).Perseus schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:06:
subwoofer mode LFE en LPF op 80hz.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als ik stereo speel op de Marantz doet de instelling LPF inderdaad niks voor het geluid.FeaR schreef op zondag 15 juni 2025 @ 00:32:
[...]
"LPF for LFE"? Die kan op 120 Hz (default) blijven staan. Setting staat los van de crossovers die je instelt voor de front speakers (die alleen beschikbaar is als je de speakers op "small" jnstelt).
Diepgaand hoe en wat qua "LPF for LFE" durf ik niet te zeggen. Default van 120 Hz wordt aangeraden en daar hield mijn onderzoek op. Ingestelde waarde is de bovengrens van wat naar de subwoofer gestuurd wordt van het LFE kanaal.Perseus schreef op zondag 15 juni 2025 @ 07:49:
[...]
Als ik stereo speel op de Marantz doet de instelling LPF inderdaad niks voor het geluid.
Signaal fronts onder ingestelde crossover (voor de fronts) naar de subwoofer is wat de instelling "small" en de crossover doet. Met 2.0 (geen dedicated .LFE) zal de subwoofer meespelen als de media frequenties bevat onder de ingestelde crossover.Maar wat gebeurt er dan als ik een DD signaal naar de Marantz stuur als LPF op 120Hz en crossovers op 80Hz met speakers op small staat?
- Signaal fronts onder de 80Hz gaat ook naar de Subs bovenop LFE signaal?
De 120 Hz is van "LPF for LFE" en geldt alleen voor de subwoofer, bevat geen informatie die naar front speakers gaat.- Er zit een overlap tussen 80Hz en 120Hz tussen LFE en Frontsignaal?
Zie hierboven. LPF for LFE is alleen voor de .1."Crossovers" worden genegeerd en 120Hz is het crossover punt
Google geeft mij meer hits op exact 74% volume in combinatie met Airplay. Oftewel, lijkt geen issue maar een eis opgelegd door Apple.dedemp schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:32:
Ik speel veel af via airplay. Maar dan gaat de volume niet boven de 74 (0-98 range).
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 25-07-2025 19:05 ]
[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 27-07-2025 12:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door page404 op 29-07-2025 07:32 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-07-2025 13:35 ]
Oh, down the rabbithole you go! Werkt wel mooi hoor, maar je kan wel helemaal verloren raken in het finetunen met diverse targetcurvers en 'advanced' settingsCyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:31:
Wat anders: heb me een beetje ingelezen op dat A1 Evo Acoustica dat hier door o.a. @Astennu besproken werd.
Nog een kleine verbouwing gaande in de woonkamer, als dat afgerond is ga ik dat zeker uitproberen, ik lees alleen maar razend enthousiaste reacties dus mn verwachtingen zijn hooggespannen
Ja, je kan met target curves heel veel bereiken met de bas weergave. Je kan ook je eigen target curves maken. Dat staat ook ergens in 1 van de duizenden posts aange9. Ik weet alleen helaas niet meer waar precies....CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:
@ErikG2 ja, die OCA is wel echt "obsessive compulsive" haha. Ik heb tot nu toe alleen Audessey calibratie gedaan wat al lekker klonk, maar qua bass mis ik nog wat en dat lijkt A1 Evo op te lossen.
Dat was bij mij zeker het geval. Was hier een wereld van verschil. En ik gebruik nog een oude versie van Nexus (denk 2.3).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:
@ErikG2 ja, die OCA is wel echt "obsessive compulsive" haha. Ik heb tot nu toe alleen Audessey calibratie gedaan wat al lekker klonk, maar qua bass mis ik nog wat en dat lijkt A1 Evo op te lossen.
Is dit met wifi of bedraad? Als het met wifi is, welke WPA security gebruik je dan? WPA2 of WPA3?page404 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:31:
Ik denk dat dit wel mijn laatste Marantz is.altijd heel blij geweest met mijn 7011.
Maar…. 2 audio streamingdiensten, werken prima op elk apparaat. Behalve op de Marantz. Spotify is op zijn best ingewikkeld: dan weer geen geluid, dan weer mismatch tussen volume op iPhone en Marantz. Tidal is helemaal niet te doen. Tidal Connect werkt 1 op de 5 keer en als hij eenmaal nukken heeft werkt AirPlay ook niet meer.
Fantastisch geluid hoor, maar je hebt er niks aan als je niks af kan spelen…
[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 31-07-2025 08:54 ]
Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.RichieB schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:33:
@page404 Dat is een bekend probleem. De Marantz netwerk stack is niet heel stabiel. Even de stroom eraf en er weer op lost het voor mij altijd op.
AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:31:
Ik zie die support voor streamingdiensten als een leuke gimmick maar je kan eigenlijk niet verwachten dat een receiver jarenlang bijgewerkt voor om alle (nieuwere) diensten te blijven supporten.
De Marantz is bedraad. Netwerk is fritzbox wifi 6 met WPA3. Zou stabiel moeten zijn. Als het werkt is het stabiel, ik kan gewoon geen audio starten via tidal Connect of AirPlay.MailMan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:08:
[...]
Is dit met wifi of bedraad? Als het met wifi is, welke WPA security gebruik je dan? WPA2 of WPA3?
Met de Marantz M1 streaming versterker heb ik consequent problemen met Airplay en Spotify Connect (Tidal en Qobuz zullen het vast ook hebben) als ik WPA3 gebruik. Dan zijn er korte haperingen in het geluid of valt de verbinding weg. Met WPA2 geen enkel issue. Wel de 5Ghz een andere SSID gegeven dan 2.4.
De nieuwe software update is bij mij nog steeds niet beschikbaar trouwens.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Airplay 2 is toch ook relatief nieuw, had de x011 serie dat al? Ik dacht dat dat in 2018 met de x013 serie pas werd geïntroduceerd, of hebben ze Airplay2 dan wel nog gebackport naar de oudere modellen?page404 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.
[...]
AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.
Is zo’n streamer dan dé oplossing? Die krengen zijn idioot duur en hoe lang is dat dan gesupport?
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-07-2025 09:38 ]
En Firmware is up to date van je versterker en Fritzbox? Ik heb toevallig ook een Fritz (7590) waar ik de problemen mee had.page404 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.
[...]
AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.
Is zo’n streamer dan dé oplossing? Die krengen zijn idioot duur en hoe lang is dat dan gesupport?
[...]
De Marantz is bedraad. Netwerk is fritzbox wifi 6 met WPA3. Zou stabiel moeten zijn. Als het werkt is het stabiel, ik kan gewoon geen audio starten via tidal Connect of AirPlay.
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 31-07-2025 11:26 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2025 09:06 ]
Ik zie het hier ook voorbij komen, het lijkt nu ongeveer om de 2 uur even te checken. Overigens een cinema 70s.ThinkPad schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:05:
Meer mensen bij wie de Marantz/Denon langs AdguardHome/Pi-hole gaat? Ik keek gisteren even in AGH en zag op 3-8 (zondag) echt miljoenen requests van m'n Marantz NR1609. Meerdere requests per seconde naar production.ws.skyegloup.com (lijkt iets te zijn waar hij op firmware checkt).
Ik blokkeer voor de Marantz verder niets, mogelijk een issue aan hun kant? (API die niet teruggeeft wat de receiver verwacht waardoor hij blijft proberen o.i.d.).
Het is inmiddels weer rustig.
Wat mij onlangs ook opvalt is dat internetradio (TuneIn via HEOS) niet meer automatisch speelt (Radio 10). Ik moet de HEOS app openen en dan op 'Play' drukken.
Dit heb ik ook af en toe. Nadat ik het dan met Heos op[os is het daarna wel weer goed trouwens, dan speelt het automatisch als ik de preset gebruik.ThinkPad schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:05:
Wat mij onlangs ook opvalt is dat internetradio (TuneIn via HEOS) niet meer automatisch speelt (Radio 10). Ik moet de HEOS app openen en dan op 'Play' drukken.
Ja, irritant. Dit heb ik ook. Van alles geprobeerd, maar nog niet kunnen oplossen.ThinkPad schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:05:
Ik kreeg vandaag een firmware update op mijn Marantz NR1609 en het lijkt nu opgelost.panbami schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:10:
[...]
Ja, irritant. Dit heb ik ook. Van alles geprobeerd, maar nog niet kunnen oplossen.
Ik heb dit ook met mijn C40 en google chromecast, vooral als ik mijn beamer als output gebruik die weer 1080P is.hydex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:52:
Ik heb sinds dat ik mijn nieuwe marantz cinema heb en mijn reciever in combinatie met mijn Apple TV 4K opstart dat het beeld dan heel vaak zwart wordt, beeld geeft, weer zwart wordt etc dat gebeurt een keer of 3 en dan kan ik tv kijken en gebeurt het niet meer. Wat zou dit probleem kunnen zijn. Heb een Philips tv.
Ik heb met deze combi (55OLED909 + C70s + AppleTV 4K (2022) ) ook rare verschijnselen.hydex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:52:
Ik heb sinds dat ik mijn nieuwe marantz cinema heb en mijn reciever in combinatie met mijn Apple TV 4K opstart dat het beeld dan heel vaak zwart wordt, beeld geeft, weer zwart wordt etc dat gebeurt een keer of 3 en dan kan ik tv kijken en gebeurt het niet meer. Wat zou dit probleem kunnen zijn. Heb een Philips tv.
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2025 07:18 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Veertien14 op 31-08-2025 12:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-09-2025 20:37 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik dacht dat ik dat gezien had en dat het aanstond. Nog maar eens checken .RichieB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:13:
@woutur Weet je zeker dat de Blu-ray speler HDMI-CEC ondersteunt en zo ja, dat het aanstaat?
Er is in die serie alleen de SD4050. Die is zwart en matte.Arethusa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 03:09:
Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Aphelion op 07-09-2025 19:21 ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Gek genoeg is het geluid echt wel beter op mijn C40 met Spotify Connect maar het is dus daar niet of nog niet lossless en nee het is geen placebo effectCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:52:
@n00bs geduld hebben totdat lossless ook op apps buiten de telefoon beschikbaar komt. Op mn LG tv app is die optie er ook nog niet.
De update van Spotify wordt langzaam uitgerold deze maand. Komt goed.n00bs schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:54:
[...]
Gek genoeg is het geluid echt wel beter op mijn C40 met Spotify Connect maar het is dus daar niet of nog niet lossless en nee het is geen placebo effect
[ Voor 1% gewijzigd door Roefel76 op 02-10-2025 19:08 . Reden: Toevoegen Cinema serie ]
[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 02-10-2025 21:26 ]
En welke menu optie is dit in jouw geval dan?Roefel76 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:24:
Bij mijn Marantz Cinema stel je de afstandsbediening in via het setup-menu van de Cinema zelf, niet via de afstandsbediening direct. Ik vermoed dat dat bij jouw Cinema 40 ook zo werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 04-10-2025 22:13 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq