Afgelopen dagen met m'n nieuwe Marantz Model M1 mogen spelen:
Kwam van een NAD D3045 die 5 maanden na garantie zichzelf opblies.
De M1 is echt een stuk krachtiger. Ik weet niet of het daardoor komt, maar de bas lijkt een stuk aanweziger dan bij de D3045. Niet onprettig, want hij is niet muddy. Ook goede soundstage en voor zover ik mij de D3045 kan herinneren, een stukje spannender/opwindender om te luisteren. Dat maakt de M1 ook iets vermoeiender merk ik.
Wel had ik een aantal problemen met de M1 waardoor ik overwoog hem terug te sturen:
- Als de versterker uit Stand-by komt zit komt er ruis uit mijn Concept 20 speakers. Ik lees dat op internet vaker terug. Stand-by uitschakelen en Quick Start inschakelen lost het op. Maar ik vind het een raar probleem.
- Airplay en Spotify Connect gaven disconnects en haperingen. Airplay was echt onspeelbaar. Dat ondanks een los 5Ghz kanaal met 100% signal quality. Wat bleek de oplossing? Wifi Security van WPA3 naar WPA2 zetten. Raar, want de M1 ondersteunt WPA3.
Verder wel tevreden over het gebruiksgemak en de samenwerking met streamingdiensten op mijn iPhone, en met de TV en Apple 4k. Werkt allemaal vlekkeloos
Overweeg alleen nog Dirac. Al twijfel ik een beetje voor de prijs en aangezien het maar een 2.0 setup is.
[
Voor 8% gewijzigd door
MailMan op 25-07-2025 19:05
]