Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
voor 600 euro heb je een bk xls 400 of een monolith, afhankelijk van je wensen en de grootte van je kamer.
zou zelf dat prefereren boven een sub van een speakermerk als b&w, monitor audio etc.

K to the KillaZ

• Faxe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:21
In I-tunes heb ik nog steeds problemen om via een wifi verbinding met airplay verbinding te maken met mijn Marantz SR7005. Het airplay icon is namelijk niet zichtbaar. Via een kabeltje kan ik de reciever wel selecteren. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Via mijn Synology lukt het gelukkig wel om draadloos via airplay de reciever aan te sturen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 23:42
quote:
FeaR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:19:
[...]

Zone 2 kan op deze Marantz zowel actief (opofferen van twee paar terminals) als via een uitgang waarna je nog een versterker moet plaatsen om het daadwerkelijke vermogen te leveren. Welke bronnen je maar Zone 2 (of met bepaalde receivers zelfs 3 tot en met 4) kan sturen hangt af van de serie. Lagere series doen alleen analoge bronnen, hogere series alleen audio van digitale bronnen en de laatste jaren kan je zelfs HDMI met beeld en geluid doorzetten naar een extra zone. Door de aparte bediening is Zone 2 niet zo maar een Pre Out en zitten er op bepaalde modellen dus nadelen aan. Netwerk lijkt mij digitaal en daarmee niet te werken, maar dat is puur theorie. Ik heb het het op gebied van netwerk nergens kunnen vinden. Je kan de Pre Out gebruiken, die stuurt alles door maar dan ben je ook het voordeel van twee verschillende bronnen naast elkaar kwijt.
Als ik de manual van mijn NR1605 goed begrijp zou je alle bronnen moeten kunnen selecteren?

http://i62.tinypic.com/11scayq.jpg

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 18:01

Daan_

Alles op zijn tijd !!

quote:
VincentG schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Niet verkeerd.

Zit zelf aan de volgende setup te denken:

Marantz SR5010
2x B&W CM8 S2
2x B&W CM1 S2 + stands
1x B&W CMC S2
Sub (nog niet over uit, misschien later erbij)

Mogelijk dat het andere speakers worden (6xx reeks of ander merk), moet nog gaan luisteren. :P
Heb denk niet veel nodig qua surrounds (appartement, 25m2 woonkamer en het volume hoeft voor mij ook niet zo hard). Enig nadeel is dat bookshelfs + stands qua prijs ook al snel oplopen.
Neem aan dat CM8 S2 prima op een 5010 kan, of is zelfs dan al 6010 / 7010 aan te raden?

Lees ook verschillende ervaringen mbt Audessey XT / XT32. Sommigen horen een duidelijk verschil, anderen niet.
Moet overigens zeggen dat ik de 6010/7010 wel iets mooier vind, door het 'afdekklepje' aan de voorzijde.
Gebruik zelf een 6009 voor de CM8 S2 | CMC | CM5 S2 combi. De 6009 trekt het prima. Zelf wel een Rotel RB-1582 MkII voor de fronts tussen gegooid. Heb je dit echt nodig ? Nee... persoonlijk vind ik het netter klinken bij muziek.

My plekje op het Web -_-

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
quote:
mcg_nl schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:09:
Omdat ik natuurlijk meerdere fora's lees, had ik begrepen dat een dedicated stereo versterker veel goed kan doen voor het stereo geluid. Dat leek mij ook wel logisch, dus wilde ik dat gewoon proberen.
Dat waren vast en zeker allemaal "audiofiele" fora, waarbij (blind) testen en/of meten een vieze begrippen zijn ;)

Nickname does not reflect reality

• VincentG
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2018
Zelf sinds een paar dagen in het bezit van de SR5010 en gelukkig geen handshake / connectie problemen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Rallye schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:42:
@Hann1bal: heb je iets van het dynamische geluid aan staan? Ik ben even de juiste naam kwijt, maar er zit een "burenstand" op de Marantz, die ook voor volumeaanpassingen zorgt. Kan dat het zijn?
In de Auddyssey settings stond Dynamic Volume inderdaad aan, maar het kan toch niet zo zijn dat dit zo slecht is dat je heel vaak volume dips hebt? Ik koop een redelijk high end receiver omdat ik "goed spul" wil hebben, dan heb ik niets aan een feature die slecht qua volume is.

Nu heb ik de feature uitgezet en lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Het grote voordeel van Dynamic volume is dat de conversaties een kleine boost lijken te krijgen qua volume. Dat kan wel fijn zijn voor relaxt films en series kijken, omdat de audio track van sommige series en films veel focussen op de effecten waardoor de conversaties slecht te volgen zijn, tenzij je het volume heel hoog zet.

(Ik heb deze feature ook nooit aangezet, maar alleen een nieuwe Audyssey meting gedaan nadat ik ben verhuisd.)

Daarnaast zou ik graag willen weten of anderen nog goede ervaringen hebben om vanaf een Windows PC muziek te streamen naar de Marantz, maar dan wel via remote bediening via tablet of telefoon.

DLNA is een drama, ik zie wel de mappenstructuur maar geen audiobestanden. Wat wel goed werkt is airplay en de Cast to Marantz feature in WMP in Windows 10. Echter kun je dan alleen een playlist maken en afspelen, zonder controle vanaf de bank. (De PC staat op zolder.)

Het zou fijn zijn als ik met de remote app van Marantz gewoon lekker kan browsen in mijn albums en van daaruit kan spelen. Wat natuurlijk wel kan is iTunes en de iTunes remote en dan via airplay naar de receiver. Het voelt allemaal als virtuele duct tape met tie wraps... :(

[Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 13-10-2015 20:24]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 11:17
Nu weet ik zelf dat de Marantz app niet echt een super app is, maar ik lees dat het daarmee zou moeten kunnen. (lees ik op de gebruikers reviews hier op tweakers)

En anders even wachten of de update voor de chromecast spotify connect goed ondersteund, en dan ergens een chromecast scoren voor 2 tientjes.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
quote:
Als je veel muziek hebt kan de 65k limit van Sonos een probleem zijn. Je zou ook Plex eens als server op je PC kunnen proberen.

• Daan_
  • Laatst online: 14-02 18:01

Daan_

Alles op zijn tijd !!

quote:
Bartske schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Maar airplay is alleen ios/osx toch? Ze hebben een windows laptop en android apparaat, het liefste zou het van de android af moeten kunnen spelen.
Zover ik heb kunnen zien heeft je receiver geen Spotify Connect.

Airplay zou moeten werken vanaf de windows laptop. Zoek hier eens op met Google diverse resultaten die aangeven hoe het werkt.

Je zou ook kunnen kijken naar bv een blussound node. Oude model heeft iets betere DAC dan de Sonos. Nieuwe Node2 is al weer stapje beter geworden. Helaas zijn dit geen goedkope oplossingen. De Cromecast is wellicht goedkopere oplossing.

My plekje op het Web -_-

• Rallye
  • Nu online
Als je geen HDMI hebt (stereo versterker) lijkt de Chromecast audio een goede tip: http://androidworld.nl/review/chromecast-audio/, zeker als je toch een Android-telefoon hebt.

Edit: in de aanbieding bij de MediaMarkt voor €29,- (net als de gewone HDMI-Chromecast trouwens).

[Voor 36% gewijzigd door Rallye op 26-10-2015 23:00]

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
VincentG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:32:
Wat is de 'juiste' manier om YouTube video's te streamen naar m'n Marantz SR5010?
Op de Marantz (of m'n UD5007) en m'n Boxee Box heb ik (dezelfde) YouTube app, maar die vind ik niet super fijn qua zoeken. Een tijdje terug was er op YT een live stream, die ik via de app niet kon vinden. Komt vaak voor dat ik op een website bijvoorbeeld een filmpje tegenkom, die ik naar m'n avr wil streamen, zonder daar via een app weer opnieuw op te moeten gaan zoeken.

Via m'n iPhone als Macbook krijg ik de Airplay opties Marantz en Boxee Box. Echter, in beide gevallen pakt die enkel het geluid. Heb op m'n iPhone wel eens gezien dat ik YT moest 'koppelen', maar dat hielp niet. Hoe kan ik alsnog eenvoudig video naar m'n receiver streamen?
Je kan een video niet streamen naar je receiver..

Mijn LinkedIn!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor paar tientjes een Chromecast kopen en die in vrije HDMI poort van je TV/Receiver stoppen, klaar.

• timelezzzzz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-02 21:59
quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:50:
[...]

Ik heb dit probleem ook sinds ik een nieuwe LG televisie heb (UF695V) voorheen een Samsung gehad en nooit problemen gehad met ARC, twee HDMI kabels geprobeerd, toen nog een 3de gaan halen bij de Action die zeker weten HDMI 1.4 was. Geen resultaat, toen maar een optische kabel gekocht bij de praxis.
Als je alles via optisch aansluit, los je toch nog steeds niet op dat de receiver automatisch schakelt naar de juiste bron?

Ik vind het nog steeds teleurstellend dat mijn 3 jaar oude Yamaha van 250 euro dit "out of the box" perfect doet, en ik het hier niet aan de praat krijg. Ook de iOS app van Marantz is waardeloos in vergelijk met die Yamaha app....

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Maar één woord voor dit soort situaties: Opgelost
Gewoon Low Level aansluiten. Scheelt kabels en is makkelijker in te regelen. En als High Level toch gewenst is kan het ook gewoon.

Edit: LFE + MAIN is inderdaad wat ik aan heb staan. Kon zo even niet op de naam/functie komen.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Malt007 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:18:
Kan iemand me vertellen of de SR5004 gebruik kan maken van de Arc functie van mijn televisie? Ofwel, moeten beide apparaten Arc hebben om het werkend te krijgen of moet ik een optische kabel aanleggen?
Beide apparaten moeten minimaal HDMI 1.4 met HDMI ARC hebben om ARC te kunnen gebruiken. Aangezien de Marantz SR5004 geen HDMI 1.4 heeft en daarmee geen HDMI ARC moet je inderdaad naar een optische kabel uitwijken.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
quote:
sonsan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:07:
M.a.w. wat gebeurt er met de speakerinstellingen (en crossover) als ik PuurDirect gebruik?
https://dl.dropboxusercontent.com/s/j7wdvyezb4u3y6s/5005pure.PNG?dl=0

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
@MasonaryPP: ik neem aan dat je de stekker eruit haalt? Stopcontact lijkt me wat rigoureus.....

Wat versta je onder haperingen? Drop-outs (hoe lang) tijdens het afspelen? Nieuwe nummers die niet beginnen (dat heb ik namelijk wel eens als ik nummers vanaf Qfile op de iPad naar de Marantz of één van de andere Airplay-apparaten in huis stuur)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:02
Ik heb een SR5010 sinds kort ter vervanging van mijn SR7002 ...

Helemaal happy mee op 1 ding na waar ik niet uit kom.

Als ik spottify connect vanaf mijn mobiel opstart, gaat de 5010 naar Spotify connect en ik zie op mijn TV ook dat het nummers wordt afgespeeld, echter heb ik geen geluid.

Verder werkt alles perfect !

Kan er niet veel recente informatie over vinden met google, iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn ?

[Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 04-06-2016 13:09]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:43
Denk dat je hun Joy even moet Killen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:01
quote:
Arunia schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:31:
Iemand ervaring met de duur van de reparateur van Marantz in Elst?
Heb hem bijna een maand geleden laten verzenden, maar nog steeds geen reactie. Wellicht vanmiddag maar eens richting de verzender. Krijg totaal geen reactie van verschillende kanten
Ik ben mijn UD7007 ruim twee maanden kwijt geweest. Stond te wachten op onderdelen. Een eerdere reparatie aan een SR5004 duurde 6 weken. Ik kreeg hem toen terug met de boodschap 'Klacht niet geconstateerd'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
rodie83 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:12:
[...]
Die speakers lusten wel wat volgens de specs, maar voordat ik ooit op dat niveau kom ben ik allang de huiskamer uitgeblazen. Er wordt 160 tot 250 watt aangegeven per speaker, en via de bi-amp optie zou ik 200 watt per speaker kunnen leveren via de SR6009. Ik denk niet dat ik ooit verder ben geweest qua volume dan de helft van wat mogelijk is en dan is het niet eens meer leuk om te luisteren. Niet omdat het geluid vervormt, maar omdat het gewoon veel te hard is.
Je conclusie klopt, maar het verhaal er omheen niet.

Je let op de verkeerde specs, vermogens van speakers moet je niet naar kijken. Door die getallen lijkt het net of ze het niet doen als je er geen 160 Watt doorheen stuurt. Je kijkt naar de gevoeligheid wat met 90 dB rond het gemiddelde ligt en een weerstand van 4-8 Ohm is ook niet speciaals. Net als het gros van de speakers stellen die Quadral niets voor qua aansturing. Je zal met normaal gebruik maximaal een paar Watt per kanaal nodig hebben. De speakers doen immers met 1 Watt al 90 dB op 1 meter afstand. En 90 dB is veel in de huiskamer

De discussie over Bi-Ampen ga ik hier niet aan, maar je kan niet het vermogen maal twee doen als je passief Bi-Amp aan gaat sluiten. Zo werkt het niet. Waarbij het dus ook totaal zinloos is doordat je maar een paar Watt gebruikt en je rekening moet houden met dat een receiver inkakt hoe meer kanalen er aan worden gesloten.

De 50 Watt moet meer dan genoeg zijn. En stel je maakt de stap van 50 naar 100 Watt dan haal je 3 dB meer uit je speakers. 3 dB merken wij als iets harder, pas vanaf 10 dB meer ervaart de gemiddelde mens het geluid als twee keer zo hard. Oftewel die 3 dB meer doet niets. Waarbij, nogmaals, je de 50 Watt oer kanaal al niet zal gebruiken en je ook niet blind af kan gaan op opgegeven vermogens. Veelal niet realistisch gemeten en altijd de vraag wat het vermogen in de praktijk doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:43
Ze waren even duur en de 5010 is voor mijn setup meer dan zat. Looks spelen dan ook mee en de zilveren 5010 vindk ik mooier dan de zwarte x3200. De x3200 heeft volgens mij geavanceerdere zone 2 output, wat ik toch niet gebruik. XT32 leek me wel interessant, maar dan ging de prijs ook met zo'n € 450 omhoog. Een eventuele upgrade van mijn jamo s606 naar een hoger niveau moet prima lukken met de 5010.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
quote:
oldsmelly schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:53:
[...]

Precies het geeft net dat beetje "extra" .

Ben geen technicus dus geen flauw idee wat het precies doet, maar ik vindt persoonlijk de receivers van Marantz altijd net is lekkerder, iets muzikaler klinken dan vergelijkbare receivers van andere merken.
Dat was ook mijn luisterervaring op muziekgebied. Meer detail en sprankeling. Hoe de denon x3200 en marantz 5010 zich op surround gebied verhouden weet ik niet. Maar muziek is een goede graadmeter voor de geluidskwaliteit. De surroundervaring vind ik met de 5010 tot nu toe een stuk beter dan de onkyo 508. Ook het upscalen van een 2.0 signaal naar een 5.1 signaal klinkt veel natuurlijker met de 5010 dan de onkyo. Ik ervaar meer details uit de surroundspeakers, dus erg tevreden met mijn upgrade:)

Ik weet niet hoe de receivers onderling waren afgesteld, volgens de verkoper was het out of the box. Met tweaking en EQ's zijn de denons vast ook tot meer in staat dan wat ik gehoord heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VincentG
Voorheen had ik mijn UD5007 altijd op mijn SR5010 staan. Dan kom je in een 'discussie', niets op je amp/receiver zetten, blok je ventilatie te veel (ook erg afhankelijk van ruimte eromheen).
Zitten kleine voetjes onder de blu-ray speler, maar wellicht dat het beter is om de componenten om te draaien, dus de AVR op de BR speler. Beter voor ventilatie van de amp (meer vrije ruimte boven), echter zwaarder gewicht op lichter component. Kan de BR speler dit gewicht aan? Lijkt een solide behuizing, maar betwijfel dit.
Anders zou ik zelf wat spacers kunnen maken, om BR wat hoger op de AVR te zetten (meer ruimte tussen de componenten). Wil sowieso al wat spacers gaan 'maken' om ook meer ruimte tussen mijn One en Horizon box te creëren.

[Voor 6% gewijzigd door VincentG op 27-07-2016 16:45]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• VincentG
Heb m'n SR5010 terug van reparatie (HDMI board vervangen) en heb weer geluid en beeld, jeej.
Alles opnieuw aangesloten en ingemeten met ADSY.
Echter moet ik het volume nu veel meer open zetten dan voorheen. Toen was bijv. 20 ok en 40 hard. Nu is 40 pas ok. Met diverse bronnen zo.
Dynamic EQ en Volume staan uit. Is er misschien een andere instelling die ervoor kan zorgen dat ik volume nu aanzienlijk meer moet opendraaien? Of zou het door het nieuwe board komen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
jokapo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
Input Level staat op 12 uur

Cross Over staat op +/- 75%

Phase Adjust ook op 12 uur gezet
Crossover geheel open zetten. Zoals gezegd regelt de receiver dat indien je Low Level aan hebt gesloten. Phase ook op 0° laten staan voor de meting.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Low Level is wel het makkelijkst. Zoals gezegd één keer het volume goed instellen op de subwoofer zelf, maar de rest van de instellingen kan je makkelijk op de receiver inregelen. High Level moet je alles op de subwoofer instellen. Plus doordat je de speakers op "LARGE" moet zetten is het afregelen ook lastiger. Als je met standen als Pure Direct geen LFE output hebt en dat wel wilt moest je in het verleden veelal naar High Level uitwijken, maar tegenwoordig hoeft dat gelukkig niet meer. Al mis ik nog steeds de optie die mijn oude mid-end Denon had: custom instellingen voor Pure Direct.

Een Y-splitter doet niet veel. Je krijgt wel een paar dB meer output dan mono aangesloten, maar hetzelfde kan je bereiken door de volumeknop een tandje hoger te zetten. Harder dan de max van de subwoofer ga je uiteindelijk toch niet komen. Niet dat het kwaad kan overigens.

• Herr Herzeleid
  • Laatst online: 04-03-2018
quote:
Laguna schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:53:
Momenteel heb ik nog een Sony STR-DA2400ES staan in combinatie met een KEF 2005.3 set, echter ivm de aanschaf van een OLED TV overweeg ik de Sony te vervangen door de Marantz NR1606 die nu voor een mooie prijs aangeboden wordt aangezien dit model eruit gaat. De ruimte in mijn meubel is beperkt en de Sony was echt net aan (enkele centimeters ruimte erboven voor koeling), dus vandaar dat mijn opties beperkt zijn. Alleen vind ik het moeilijk beoordelen in hoeverre ik er qua geluid op vooruit of achteruit ga met de Marantz vergeleken met de Sony. Iemand die hier iets over kan roepen?
Dit moet je zelf gaan ondervinden door die marantz te beluisteren. Die Sony is volgens mij wel een mooie receiver en is goed ontvangen qua geluidskwaliteit. Qua muziek is een marantz vaak wel een goede keus, aangezien ze bekend staan als muzikale receivers. Je gaat er sowieso behoorlijk op vooruit qua aansluit- en netwerkmogelijkheden. Yamaha heeft ook slimlines, zoals de 601.

Zelf heb ik een marantz 5010 en daar ben ik heel tevreden over. Prima geluid voor films en muziek. Ik kom af van een Onkyo 508, dus dan is het al snel een stukje beter.

• Oban606
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-03 16:03
quote:
Laguna schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar wat is hier de logica achter? Hoe kan een subwoofer nou juist gekalibreerd worden door het volume zo dicht mogelijk bij de 0 te zetten?
De meting die ik toen heb gebruikt kan ik zo snel even niet meer vinden. Hieronder wat ik nu gevonden heb van wat ik bedoelde, de waarom het beter is te doen. Tweede gedeelte is hoe je het moet doen.

Ik heb zelf een SB1000, die van mij zit qua output nadat ik deze op nul heb gekregen ook ongeveer op 10%-15% vermogen….

Al met al kan iedereen vinden wat die vind. Punt blijft als jij vind dat bij jou thuis een andere manier beter klinkt, of beter voelt dan zou ik dat gewoon aanhouden…

Hopelijk engels geen probleem :P
Have fun..

If the you notice the level of the subwoofer is set to -10dB or a higher negative number in the receiver, it probably means that the level on the back of the subwoofer is set too high. If the level control on the back of the subwoofer is set too high, this can cause the AV Receiver to run out of level correction range when MultEQ tries to set the subwoofer to reference level. Lower the sub level on its back and run the auto calibration again.

Bron: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

A. Calibrate the subwoofer volume

1. Some products equipped with Audyssey MultEQ XT32 have automated the subwoofer volume calibration process, making steps 2 – 8 below unnecessary. If you own one of these models, proceed to section III.
2. Set the volume control on the subwoofer at the middle (i.e. 12 o’clock) of the adjustment range allowed.
a. Please note this “starting point” may not work with all subwoofers.

3. Place the microphone at the first measurement position (see guidance in section V.) and proceed with the calibration process for the first measurement—until all speakers have been measured once.

4. After the first measurement process is complete, select "Calculate", then go to "Check Parameters".
a. Audyssey will calculate the speaker distances and trim level settings from this first measurement.
b. Each manufacturer has a slightly different interface, so the terminology may not exactly match.

5. Check the subwoofer trim level setting in the receiver / processor menu.
a. If the subwoofers’ trim level is at the maximum limit of the cut (-) or boost (+) adjustment range allowed, you need to adjust the volume control on the subwoofer and repeat step #2. Specific instructions will follow.
b. Trim adjustments are a tool used to achieve the goal of producing the same Sound Pressure Level (SPL) from each speaker / subwoofer in the system.
c. For example, Denon receivers have a trim adjustment range from -12dB to +12dB.

6. If the subwoofer trim level is at the maximum boost (e.g. +12db), turn up the volume control on the subwoofer slightly and repeat step #2.

7. If the subwoofer trim level is at the maximum cut (e.g. -12db), turn down the volume control on the subwoofer slightly and repeat step #2.

8. A suggestion for tweakers is to adjust the sub volume such that the resulting subwoofer trim is in the range of ±3 dB.
a. This is only a suggestion for the tweaker who likes to play around.
b. Audyssey’s position is to perform steps 4 to 6 above.

• Note: This process is for checking the subwoofer trim levels only. After you have completed the subwoofer setup, be sure to start the measurement process over, following the guidance in section V to use the maximum number of microphone measurement positions available.

• blueface
  • Laatst online: 17:49
quote:
JdJtA schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:52:
Mijn Marantz AV-receiver (SR5007) lust de invoer van een NES Mini (blijkbaar) niet en geeft geen beeld of geluid door. Als ik hem direct aansluit op verschillende tv's (Samsung, LG en Toshiba) werkt het probleemloos en ook een Onkyo TX-SR607 geeft het signaal prima door.

Alle andere aangesloten apparaten doen het wel (PS3, Chromecast. LG blu-rayspeler en KPN -kastje (Motorola VIP 1853). Verder heb ik zowel front-HDMI als HDMI-aansluitingen aan de achterzijde getest. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien een instelling die een handshake-probleem veroorzaakt?
Hier precies hetzelfde met NES Mini. Dit alles op de sr7010. Geen beeld of geluid. Zone 2 of 3 zelfde verhaal. Tv lust hem wel. Heb alle instellingen door gelopen. Niets helpt.

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:02
quote:
JJFS schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:46:
[...]

Voor meer dynamiek heb je evt. "Dynamic EQ", ik gebruik dit ook op mijn 7010 en mogelijk heb jij die optie ook erop zitten.
Ok maar all mijn receivers tot nu toe konden maar 1 stand en dat is "Pure direct".
Ben niet zo het toevoegen van zaken achteraf het moet klinken zoals het bedoelt is maar wellicht is deze receiver daar nu anders in..

Ga het vandaag wel ff tjekken.... tnx !

MuziekLiefhebbert

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
VincentG schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:19:
[...]

Hmm, eens kijken of ik wat in de instellingen van Marantz kan vinden qua Spotify Connect.
Netwerk is onveranderd verder.
Soms helpt het om even de IP instellingen aan te passen in de Marantz naar iets anders om het daarna weer te veranderen in hoe het zou moeten. Ik heb ook wel eens dat ineens Spotify Connect niet meer werkt, zonder dat daarvoor in mijn eigen netwerk een reden is. Volgens mij is het gewoon buggy software in de Marantz.

• Hann1BaL

Hann1BaL

quote:
TiezZ_BE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:56:
[...]

Heb het zo aangesloten om gemakkelijk naar mijn rear speakers te kunnen schakelen om muziek over de 2.1 setup te spelen.

Dat de DACs vd Xonar zeker niet beter zullen zijn was ik me van bewust. Of er een hoorbaar verschil is moet ik nog zien. Maar 5.1/surround pcm doorsturen over SPDIF gaat toch niet, er treed toch altijd compressie op als je surround over SPDIF stuurt als ik het me goed herinner?

Zou eens vergelijkingstest moeten doen...
Alle standaard DD / AC3 / DTS soundtracks (surround, 5.1) gaan zonder compressie naar de receiver toe. je kunt geen 7.1 en DTS-HD sturen over S/PDIF, maar de vraag is even hoe relevant dat is.

• Rallye
  • Nu online
Waarom zou je CEC weer aanzetten als je een film wilt kijken en het geluid via je versterker wilt laten lopen? Dan kun je toch ook elke keer je versterker aanzetten?

Waarom zou je overigens geen TV kijken via de versterker? Je hebt toch betaald voor goed geluid? Waarom dan niet er zoveel mogelijk van genieten. Gewoon de Horizon ook op de versterker! Dan gebruik je de versterker zoals hij bedoeld is: als centrale "hub" voor je audio/video.

Ik heb altijd de versterker aan en dus twee afstandbedieningen liggen. Die van de versteker en van het apparaat dat ik gebruik. Met de ab van de versterker kan ik ook de TV bedienen.

[Voor 4% gewijzigd door Rallye op 19-01-2017 15:45]

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:01
Ook het nieuws en DWDD klinken beter via goede speakers. Gewoon altijd alles via je versterker laten lopen! Zoals @Rallye al zei dus.

• Hann1BaL

Hann1BaL

quote:
opa_paul schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Dat zeg ik toch?! Als ik CEC uit heb staan, dan werkt mijn ARC toch niet? Dan heb ik toch geen geluid van de tv op de versterker?
Ik kan op de TV kijken om geluid op TV speakers weer te geven. Dan gaat de receiver nog wel aan, maar ook weer uit indien deze niet wordt gebruikt na X tijd. Die tijd is vast op de Marantz aan te passen. Dat is iets wat je nog kunt overwegen.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je komt vrij schreeuwerig en soms met een portie frustratie over. Indien je daar niet van op de hoogte was is het misschien goed om te weten. Doe er mee wat je wilt.

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:06

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Dat zijn inderdaad je opties. Maar in de handleiding staat niet expliciet dat je op de Marantz HDMI-CEC aan moet hebben staan om HDMI passthrough te kunnen gebruiken. Er staat alleen in dat HDMI passthrough alleen werkt als apparaat waarvan je het beeld en geluid wilt doorgeven (de Horizon box dus) HDMI-CEC ondersteund. Je zou dus kunnen proberen om HDMI-CEC uit de laten op je receiver en kijken of het werkt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Rallye
  • Nu online
Nu begrijp ik waarom je die CEC steeds aan en uit wilt zetten. Je hebt het idee dat je zonder CEC geen ARC hebt. Volgens mij is dat niet zo. Bij jou kan het natuurlijk anders zijn, maar volgens mij hoef je CEC niet aan te hebben als je zelf op de receiver voor de juiste (ARC-geschikte) ingang kiest. Zo doe ik het ook.

CEC zorgt volgens mij enkel voor de bedieningsfuncties (TV aan = versterker aan, bijvoorbeeld) en is niet nodig voor ARC.

Als jou TV wel de 5.1 van de Horizon doorgeeft is er inderdaad minder reden om Horizon aan je receiver te hangen i.p.v. aan je TV.

• Rallye
  • Nu online
Er zijn inderdaad veel variaties mogelijk: instellingen op de TV wel aan, maar op de Marantz niet en andersom. Sommige dingen zijn wel apart te regelen, andere niet. En dan verschilt het ook nog eens per TV.

Ik zal eens kijken naar mijn instellingen. Maar ik heb een sr6006 en een Samsung UE46D8000, dus misschien heb je daar niets aan....

Edit: voor de foto's van mijn instellingen zie mijn foto-album (klik op mijn naam links en kies voor fotoalbum).
Ik zag geen mogelijkheid links naar de foto's in deze post te krijgen....

[Voor 51% gewijzigd door Rallye op 23-01-2017 07:36]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
opa_paul schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:27:
Vraagje, ik las hier laatst dat je sub niet mee werkt op 2.0 stereo als je de speakers op large ingesteld hebt. Dit was mij echt nog onbekend en zat hier al een tijdje mee te stoeien.
Maar goed, is het aan te raden de sub mee te laten draaien bij stereo? Of is dit nogal persoonlijk?
Als je de subwoofer goed kan laten integreren dan zou ik deze altijd mee laten spelen. Echter is dat makkelijker gezegd dan gedaan aangezien het afstellen en plaatsen van een subwoofer lastiger is dan men over het algemeen doet laten denken. Als je de subwoofer niet lekker af krijgt gesteld kan ik me voorstellen dat je op 2.0 blijft en de subwoofer alleen als LFE/.1 blijft gebruiken en niet om het bereik van de gehele set te vergroten.

Speakers "LARGE" of "SMALL" is de basis van een set instellen/configureren. Er is geen optie "MEDIUM". De de instelling heeft ook niets te maken met de fysieke grootte van de speakers zoals vaak wordt gedacht. Het is puur of je de subwoofer alleen wilt gebruiken voor LFE (speakers op LARGE) of de subwoofer ook wilt gebruiken om het bereik van de speakers aan te vullen (SMALL). Indien de speakers op "SMALL" staan dan kan je per speaker een crossover instellen waaronder de subwoofer de tonen overneemt van de speakers.

De waarde van -12.0 is de maximale correctie die Audyssey toe kan passen. Het kan dus net zo goed -15.0 of nog lager moeten zijn. Daarom wordt geadviseerd de subwoofer dan wat terug te zetten qua volume en Audyssey nog eens te draaien. Klopt dat het een stukje software blijft waar fouten in kunnen zitten waarbij de SR5007 ook nog eens Audyssey MultEQ XT heeft en geen XT32. Die laatste is qua inregelen van subwoofers de betere.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een set goed afstellen lijkt mij iets wat je altijd doet of wilt doen. Alleen wil dat niet altijd even goed lukken. Ik had vroeger een Magnat subwoofer die perfect kon bonken en rommelen bij de LFE-track, maar subtiel spelen en de speakers aanvullen in het laag/bereik kon dan weer niet. In zo'n situatie zou ik dan kiezen voor geen subwoofer in 2.0 stereo. Een subwoofer hoor je niet te horen, maar zodra je deze uit zet dan moet je wat missen in het totaalbeeld.

Vermogen zegt niets over of een speaker beter is. Formaat kan je wel wat uit afleiden. De Zensor 5 is geen hele grote speaker en heeft ook geen heel grote woofers. Dus minder kastruimte en de units om druk op te bouwen dan te leveren. Dat is terug te zien in het bereik van 43 Hz op -3 dB. Een subwoofer zou ik dan al vanaf een 60-70-80 Hz mee laten spelen. De speakers even op "SMALL" zetten met een crossover en je hebt het al grof getest.

• Hulleman
Ik denk dat die pioneer een bonkkast is ipv echt een mooie aanbulling op je fronts.

Om terug te komen op je vraag. Je fronts zou ik op 60hz zetten. Mss de center ook wel op 60hz. Mannelijke stemmen kunnen onder de 80hz komen. De crossover van de sub lijkt nu op 120hz te staan. Aan de veel te hoge kant. Lekker omlaagschroeven naar 60hz. Vanaf daar pakt je sub de fronts over voor het sublaag.

• Pjotr22
A Guide to Audyssey Auto Calibration & Other Technologies
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0

Heel veel leesvoer, succes opa paul

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:31:
[...]
Ah oke! Het is dus niet dat de sub dan al vanaf 120hz gaat meespelen, maar pas vanaf de crossovers van de overige speakers?
Nope, LPF for LFE is een instelling die echt alleen voor de subwoofertrack (de .1) geldt en geen invloed heeft op de andere speakers.

Bron

• RichieB
  • Laatst online: 19:01
quote:
LuPo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:35:
[...]

Gewoon DTS instellen als dat lukt inderdaad. Wellicht kun je het in het menu uitzetten dat hij standaard springt op DTS:Neutral:X?
Ja dat kan zeker, en dat ben ik ook van plan. Ik lees nu op verschillende plaatsen dat DTS:X (en dus ook Neutral:X) 3D object geluid ook met 5.1 en 7.1 speakers probeert te bewerkstelligen. Hmmm, ik ga nog eens goed luisteren of ik mijn standaard DTS tracks hiermee wil laten bewerken.

• roderickvd
  • Laatst online: 27-03 22:30
quote:
opa_paul schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:31:
Vraagje; zijn er veel mensen die Dynamic Volume onder Audyssey aan hebben staan? Light - Medium - Heavy. Zag dat het na de Audyssey meting aan stond. Had dit bij films altijd uit staan, maar de Audyssey EQ stond wel aan. Had het met muziek uit gezet (Dynamic Volume dus) maar dat klonk echt slechter.
Nu met film aan gezet. Tja... twijfel nog een beetje. Het zou het verschil in volume tussen harde en zachte geluiden groter maken. Ok, maar toen ik het 4 jaar geleden aan had staan vond ik het vooral dempend werken. Nu juist andersom.
Vooral benieuwd naar de meningen en hoeveel mensen het uit hebben staan of juist aan (en waarom?)
TV kijken, films, 2D games: Dynamic Volume op Light. Instant fix voor te zachte dialogen.
3D games: Dynamic Volume Off, anders klopt de volumebalans op de surrounds niet.
Muziek: Dynamic Volume Off, Dynamic EQ On. Veel betere perceptie na deze room EQ. Wil niet meer zonder!

16x Solar Frontier SF-165S @ StecaGrid 3010 @ ZZO live: PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Dit zijn 'Atmos speakers' omdat ze bedoeld zijn om geluid via het plafond te reflecteren, dus niet op de manier waarop je ze nu wilt gebruiken. Het is geen verkooppraatje, maar een speaker die voor een bepaald doel gemaakt is. Als je toch je speakers aan de muur/ plafond wilt hangen kun je net zo goed een willekeurig setje boekenplankspeakers nemen.

Klipsch geeft ook aan dat ze gewoon als surroundspeaker gebruikt kunnen worden. Voordeel is dan dat je geen extra beugels nodig hebt om ze op te hangen.

[Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-04-2017 11:07]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Misschien moet je dit eens lezen: https://www.homecinemamag...wat-het-en-hoe-werkt-het/

"Maar, de kans is groot dat je helemaal geen speakers kwijt kunt in het plafond of het gewoon niet ziet zitten om je plafond aan te passen. Dan zijn er gelukkig ook andere opties in de vorm van Dolby Atmos speakers. Dit zijn luidsprekers die volledig en gedetailleerd ‘overhead’ geluid kunnen weergeven, van de plek waar je huidige speakers opgesteld staan. Deze luidsprekers beschikken over een ingebouwde module die geluid via het plafond naar de luisterpositie weerkaatsen. Dit kunnen alleen de speakers aan de voorzijde zijn maar ook de surround-speakers kunnen over een dergelijke module beschikken. Je hoeft dus geen speakers in het plafond te plaatsen maar je hebt wel nieuwe speakers nodig voor de volledige ervaring."

Tenzij je de speakers in het plafond plaatst, is het bij Dolby Atmos nu juist de bedoeling dat het geluid weerkaatst wordt. Dat geeft het ruimtelijke effect.

[Voor 8% gewijzigd door Rallye op 25-04-2017 22:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

quote:
Rallye schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:22:
Misschien moet je dit eens lezen: https://www.homecinemamag...wat-het-en-hoe-werkt-het/

(..)

Tenzij je de speakers in het plafond plaatst, is het bij Dolby Atmos nu juist de bedoeling dat het geluid weerkaatst wordt. Dat geeft het ruimtelijke effect.
Hoe kom je daarbij? De tekst die je quote geeft je twee opties: atmos enabled speakers of in-ceiling speakers. In-ceiling speakers richten gewoon hun geluid direct op de luisteraar, dat geluid wordt helemaal niet weerkaatst.

En dan zal ik ook nog even een bron geven:
Dolby recommends using in-ceiling or on-ceiling speakers for the overhead or height channels in most rooms. With no proprietary requirements, you can use any standard, off-the-shelf models, as long as they’re full range down to 180 Hz or so, have enough output capability, and have wide dispersion. They should tonally match your main speakers as closely as possible, too. On-ceiling speakers pointing straight towards the floor, perhaps small bookshelf or globe speakers, or thin on-wall-style models, are a functional option—though, as with in-ceiling speakers, they’ll require the hiding of cables behind the ceiling for a clean installation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Eh, zeg ik iets verkeerd? @smokeintheface twijfelt of de Klipsch-speakers die hij op het oog heeft omhoog gericht zouden moeten zijn of direct op de luisteraar. Mijn antwoord is dat hij, tenzij hij plafondspeakers heeft, het geluid juist moet laten reflecteren. Jouw link bevestigt dat....

Dus, ja er zijn twee opties, plafond en reflecteren.

[Voor 8% gewijzigd door Rallye op 25-04-2017 23:30]

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Maar het punt wat ik wilde maken was dat in-ceiling en atmos enabled niet de enige opties zijn. Het is ook mogelijk om boekenplankspeakers (met ophangbeugels) te gebruiken. Er zijn immers ook oplossingen zoals de SVS Prime Elevation die ook gewoon het geluid direct op de luisteraar richten en Klipsch geeft aan dat de RP-140SA ook op die manier gebruikt kan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
De NR1508 en NR1608 zijn vandaag aangekondigd. Het grote verschil tussen de NR1607 en de NR1608 is de HEOS draadloze streaming functionaliteit. Alle overige features verschijnen eind dit jaar of begin 2018 volgens de Marantz ondersteuningspagina's ook op de NR1607 (Dolby Vision en HLG).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:50

Stoney3K

Flatsehats!

Multiroom heb je eigenlijk niet bijzonder veel aan. Op de plekken waar je veel bronnen hebt staan zit je toch vaak in de buurt... en als het niet zo is, kun je het wel naar je scherm of speakers streamen via een Chromecast.

Het aantal situaties dat je het geluid van je PS4 in de woonkamer naar de keuken wil sturen is echt op één hand te tellen. Voor muziek kun je net zo goed een Sonos of een Chromecast Audio pakken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
jackzonztyl schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:52:
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen SR5011 en SR6011 in geluidskwaliteit.
Dat is er niet
quote:
en is meer vermogen ook niet ''gezonder'' voor je speakers.
Nee
quote:
Ben een beetje aan het rondneuzen wil namelijk de Dali Zensor 7 / 1 / vokal icm SvS PB-2000.

Is het de verschil waard of toch een beetje een luxe?
Tenzij je hobby, geld door de plee heen spoelen is. Is dat het verschil niet waard. Waarom dat zo is, staat in de review link in mijn signature.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:05:
Op mijn tablet heb ik ergens ingesteld dat ik inderdaad 320 kbps wil horen. Ik vraag me echter af, of dit dan geldt voor alle streams in huis. Via de Wifi zijn laptop, telefoon, tablet en de Marantz allemaal verbonden. Is dan 1 keer instellen genoeg voor de bitrate op alle apparaten? Het belangrijkste is natuurlijk dat ik het op de Marantz in de beste kwaliteit binnen krijg.[/li]
De instellingen gelden voor je account, niet voor je apparaat. Als je in Instellingen onder Geluidskwaliteit "streamen in hoge kwaliteit (alleen Premium)" hebt ingesteld, is het goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Spotify Connect gebruikt altijd de hoogste bitrate overigens, ongeacht de instellingen in je app.

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik heb net telefonisch contact gehad met marantz over de dolby vision en hlg update. Hun verzekerde mij dat er echt eind v/h jaar begin volgend jaar de update komt. Hij vroeg mij welke winkels dit hadden gezegd, En zou daar contact mee hebben. Dus v/h weekend ga ik een SR7011 kopen voor de prijs van 1050 euro..

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:08
https://www.homecinemamag...rs-verschijnt-binnenkort/
quote:
Begin dit jaar maakten Denon en Marantz bekend diverse receivers te voorzien van ondersteuning voor Dolby Vision middels een firmware-update. Inmiddels is er meer bekend over wanneer de update uitgerold wordt, en bovendien is duidelijk geworden dat ook receivers uit 2015 een update kunnen verwachten.

HLG en Dolby Vision voor av-receivers

Steeds meer tv’s en Ultra HD Blu-ray spelers bieden ondersteuning voor Dolby Vision – het HDR-formaat van Dolby – en in de nabije toekomst kunnen we ook tv-uitzendingen in HDR HLG (Hybrid Log Gamma) verwachten. De bron en het display zijn dus compatibel maar dat geldt nog niet voor de audio-apparatuur als receivers en soundbars.

D&M Holding, het overkoepelende bedrijf van Denon en Marantz, heeft aangegeven hier op in te spelen. Het bedrijf wil middels firmware-updates voor diverse av-receivers ondersteuning voor Dolby Vision en HLG toevoegen. Deze week is bekendgemaakt dat de update voor de 2016-modellen deze of volgende maand uitgerold wordt. De 2015-apparaten van beide fabrikanten kunnen de update echter pas in de zomer van 2018 verwachten.

Bekijk ook Ga je een versterker kopen? Neem dan deze tips en adviezen door
Denon av-receivers

AVR-X1300WAVR-X2300WAVR-X3300WAVR-X4300HAVR-X6300HAVR-X7200WAAVR-X6200WAVR-X4200WAVR-X3200WAVR-X2200WAVR-X1200W
Marantz av-receivers

NR1607SR5011SR6011SR7011AV7703AV8802AAV7702mkIISR7010SR6010SR5010NR1606NR1506
Nu is het zo dat dynamische metadata (benodigd voor Dolby Vision) pas officieel vanaf HDMI 2.1 ondersteund worden, maar Dolby heeft dit probleem in een vroeg stadium erkend. Het bedrijf heeft een manier gevonden om deze data via HDMI versie 1.4 of hoger vanuit de speler naar een compatibel display te sturen. De soundbar of de tv die er mogelijk tussen zit vormt echter nog een probleem en daar moet een oplossing voor komen middels firmware-updates.

AVR-X6300H
MARANTZ SR6011
MARANTZ SR7011

• DonQuiCho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-03 13:27
Ik moest er even naar zoeken, maar hier een officieel statement van Marantz over HDR10, Dolby vision en HLG support:

http://marantz-uk.custhel.../hdr-format-compatibility

• Rallye
  • Nu online
Volgens mij is de vaste servicepartner voor Marantz Audioservice in Elst. Zie https://www.audioservice.nl
Zelf geen ervaring mee.

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:38
Vandaag mijn Marantz SR7011 opgehaald ter vervanging van mijn onkyo tx nr636.
Om maar meteen met de deur in huis vallen... WAT EEN VERSCHIL. Deze marantz aangesloten (echt heel simpel), en met de speakers instellingen ook tevreden. Ik moest mijn subwoofer meer dan de helft terug uit in volume zei de marantz. Eerst dacht ik dat komt nooit goed zo, maar alles gedaan zoals werd gevraagd.
toen een goede film in de UP970 en lekker open gezet.. En toen had ik het gevoel dat het veel meer gecontroleerd wordt door gegeven. Veel veel beter dan eerst
Tevens vind ik het beeld nu ook veel mooier als toen met mijn Onkyo 636. Ik ben super tevreden met mijn aankoop, en kan nu lekker gaan genieten met mijn nieuwe receiver samen met mijn C7..

• Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-10-2017
HLG en Dolby Vision Update voor de Marantz 7011 is vandaag uitgekomen, de mijne is net geupdate ;- )

Ik zag al nauwelijks een reden om een SR7012 te kopen ( behalve wellicht de aura 3D upgrade die er al in zit en de 32 bit DAC), maar met deze update heb ik die helemaal niet meer gezien het verwachte grote prijsverschil.

[Voor 52% gewijzigd door Avatar1968 op 21-09-2017 18:10]

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-03 23:27

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
fiber44 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:36:
Met mijn NR1504 merk ik bij het zappen langs TV-kanalen een fors verschil in volume.
Veel zenders zijn dolby digital, maar zap ik langs een stereozender dan klinkt deze veel harder.
Ik heb zelf geen instelling kunnen vinden die dit oplost. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Hier ook last van... geloof dat je tussen inputs wel een soort normalizer hebt, maar voor zoiets helaas niet :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• roderickvd
quote:
jra2k schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:53:
[...]
Ik zeg niet dat nooit surroundgeluid zou willen. Ik zou het fijn vinden als er een instelling zou zijn om standaard te beginnen in stereo en dat ik zelf switch naar een surround instelling ipv dat het automatisch gaat, vooral bij het normaal TV kijken zou dat prettig zijn in mijn geval.
Op mijn Samsung TV kan ik bovenstaande regelen door in het TV menu het geluid op PCM te zetten in plaats van Dolby Digital.

• nero355

nero355

quote:
wildpicture schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:06:
Het lijkt echt alsof er van 0-40 vrijwel niets gebeurd. Voor normaal TV/film kijken, moet het ergens tussen 40-65 staan. Pas daarboven krijg je het idee dat het hard staat. Misschien is dat de normale schaal bij Marantz. Maar ik heb dan het idee dat ik het apparaat veel te veel belast voor gewoon normaal gebruik.
Liever een versterker die van heel zacht naar heel hard in kleine stappen gaat dan een versterker die je alleen maar heel hard kan zetten, maar dat onder de 40 zo goed als niks gebeurt vind ik wel raar!

Bij mijn NR1606 is een beetje normale stand zo rond de 34 a 38, terwijl 25 eigenlijk ook nog wel prima te horen/gebruiken is als "achtergrond muziek volume" zeg maar.
Echt hard is zo ergens vanaf 42-45 en bij 60 a 65 is het volume al zo hard dat het niet fijn is voor langere tijd :)
quote:
jra2k schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:53:
Ik zeg niet dat nooit surroundgeluid zou willen. Ik zou het fijn vinden als er een instelling zou zijn om standaard te beginnen in stereo en dat ik zelf switch naar een surround instelling ipv dat het automatisch gaat, vooral bij het normaal TV kijken zou dat prettig zijn in mijn geval.
Je hoeft nergens bang voor te zijn : Zowat alle Nederlandse TV kanalen zijn gewoon stereo op een paar enkele na die Dolby 5.1 signaal versturen tijdens series en films.
Dus lekker je versterker op 'Direct' laten en nergens meer aan zitten!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb een prijsopgave gedaan van controle en vervanging HDMI board gedaan. Ben benieuwd.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 30-03 17:56
quote:
alainwuytens schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:21:
Hallo Iedereen, ik heb recentelijk een marantz nr1607 aangeschaft en wil deze graag koppelen met mijn bose soundtouch 10. Dat wil precies niet echt lukken... iemand een idee? thx
Volgens mij is dat niet mogelijk, de marantz nr1607 heeft alleen een bluetooth ontvanger en geen bluetooth zender.

De soundtouch 10 is gemaakt om bv geluid van je smartphone/tablet via bluetooth er naar toe te sturen, zonder tussenkomst van een losse receiver.

Via de Pre-out van de NR1607 kan je eventueel wel verlopen naar de AUX-ingang (3.5mm) van de soundtouch 10.

[Voor 10% gewijzigd door Equazor_ op 11-10-2017 16:18]

• Pjotr22
die werkt helaas niet op univerele ab! mij harmony pakt de horizon box ook niet

edit: en gefeliciteerd met de Marantz!

[Voor 21% gewijzigd door Pjotr22 op 19-10-2017 09:15]

• MrHill
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 25-03 08:27
@Arunia Ik heb geen harmony, ik gebruik die afstandsbediening van Marantz. Die kan ook een en ander bedienen van andere fabrikanten maar niet zo geavanceerd als een harmony.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• Oban606
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-03 16:03
quote:
harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
ik heb pas gelede een SR7011 gekocht, ik heb alle stappen door gelopen qua instellingen ( Audyssey MultEQ XT32). Maar na de audyssey staan bij mij de speakers op groot. Ik heb zelf 2x front speakers klipsch r28f en ook nog een subwoofer JBL 250P. Nou heb ik ergens gelezen dat de front speakers op klein moeten staan als je een subwoofer gebruikt.

Heeft de Audyssey MultEQ XT32 het dan toch fout gedaan?, en moet ik de speakers op klein zetten. of moet je na de stappen met de audessey niet meer rommelen met de speaker grootte?? Wat is in mijn geval het beste om te doen..

Edit: Ik heb de speakers op klein gezet, en nu voel/hoor ik wel mijn subwoofer. als deze op groot staan mis ik kracht van de subwoofer. Zijn daar nog instellingen voor?? Hoor graag wat bevindingen van jullie
Volgens mij is het zo dat dat je de subwoofer zoveel mogelijk moet inregelen naar de 0(nul). Dit doe je door 1 meting te doen, calculate en bekijk de uitkomst van je sub. Zet hierna achter op de sub het volume harder of zachter. Voer wederom 1 meting uit, todat je op 0 uitkomt. Als je de sub meting op 0 hebt dan kun je een volledige Audyssey meting uitvoeren.

De reden is dat er in films door Audyssey een aansturing wordt gedaan naar je sub (LFE)
De -12 tot +12 is een buffer waarin gewerkt kan worden door Audyssey.
Als je van -12 tot +12 kunt werken en je meting sub staat op -11 kan het zo zijn dat je te weinig output krijgt zoals dat bedoeld is vanuit je sub, v.v. als deze op +11 zou staan.

Als dit niet zo is dan laat het gerust horen, dit is zoals ik het destijds heb begrepen van een heel uitgebreide handleiding...

• Technics SA-DA8
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-03 16:46
quote:
Algurgazan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:27:
Ik ben van plan binnenkort mijn hifi te upgraden naar een Marantz PM6006 en een nieuwe cdspeler. Nu heeft de cdspeler niet mijn grootste prioriteit dus denk ik erover om die tweedehands aan te schaffen.

Vraag is nu of er kleurverschil is tussen het silver/goud van de PM6006 en bijvoorbeeld een CD5003 of CD5004?

Ik heb het idee dat Marantz een paar generaties geleden een wat meer gouden gloed had en tegenwoordig het zilver/goud dichter bij het oude zilver (dat ik nu heb) ligt, maar er is wat lastig achter te komen. Heb de nieuwe wel gezien, maar de oude alleen op internetfotos.

Iemand hier met meer duidelijkheid?
Klopt inderdaad wat je zegt.Het viel me ook al op bij de denon modellen dat deze vroeger wat meer goud van kleur hadden dan de huidige modellen.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een zilveren PM6006 met een CD5005, die zijn in mijn ogen precies dezelfde kleur. Dus als de 5004 niet voldoet, is de 5005 misschien een optie.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Marnix1988 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:11:
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb gister geprobeerd om via de Ziggo Go app af te spelen, zat het icoontje rechteronderin dat ik de Marantz kon selecteren. Alleen bij het afspelen kreeg ik alleen geluid te horen maar geen beeld. Heeft de Marantz Sr5008 geen player voor beeld aan boord? Of zou het wel moeten werken, heeft iemand hier ervaring mee?
Receivers geven veelal alleen geluid weer, geen beeld via ingebouwde streaming. De SR5008 is er zo eentje. Met een losse Chromecast los je zo'n probleem op.

• Rallye
  • Nu online
Een Chromecast audio kun je, via een verloopkabeltje dat ook bij google te krijgen is, aansluiten op elke tulpingang (ook wel RCA genoemd) van je versterker, behalve een evt. phono-ingang. Zie https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

De AUX of tape-in is bijvoorbeeld vaak een tulp. Mocht je nog een optische ingang over hebben, dan kan dat ook, weer met een ander kabeltje, zie dezelfde link.

[Voor 15% gewijzigd door Rallye op 08-11-2017 13:53]

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Laguna

Connaisseur

quote:
Hulleman schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:05:
[...]

Nee, alleen wifi is minder stabiel. Mijn 5010 bleef via de wifi in n loop hangen, waardoor de update niet installeert en je apparaat onbruikbaar maakt. Daarna kabel aangesloten en dat ging gelukkig prima.
Dat had ik dus een half jaar geleden ook, maar het gevolg daarvan was wel dat ik eindelijk mijn eerdere probleem (amper laagweergave of erg rommelig bij verhogen volume subwoofer kanaal) daardoor had verholpen. Want doordat de update vastliep kwam mijn 1606 ook in een loop terecht, waardoor ik genoodzaakt was een factory reset uit te voeren. Waarna ik opnieuw de setup wizard had doorlopen, maar ditmaal de Audyssey kalibratie overgeslagen en vervolgens naar de handmatige setup gegaan. Hier stonden mijn front speakers dus ingesteld op large, terwijl ik over satellietsysteem beschik, die instelling moet dan uiteraard op small staan. Hiermee is de laagweergave eindelijk wel zoals ie moet zijn en daardoor heb ik mijn Sony 2400ES die ik bewaard had ook eindelijk van de hand gedaan.

Overigens wel opmerkelijk dat zoiets essentieels als een small/large opstelling, niet in de setup wizard zit, maar je dit dus via de handmatige setup moet aanpassen.

@Malt007 je had dus toch gelijk vorig jaar september, het lag wel degelijk aan mijn instellingen :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18:02
Hulleman

Dankje wel

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:35
quote:
Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:05:
[...]

Nee, ik wil dat de receiver start met de input die de Logitech Harmony triggered op het moment dat ik een activiteit start. Dus als voorbeeld.

- Alles staat uit (TV, receiver etc)
- Ik druk op m'n Logitech Harmony op de activiteit Xbox One
- De TV moet dan aanspringen en naar HDMI 2 schakelen
- Xbox One X gaat aan
- Receiver moet op input Game springen

Maar wat er nu dus gebeurt is, dat de receiver, op het moment dat ik die activiteit Xbox One kies, de input kiest die hij als laatste actief had voordat ik de receiver afsloot.

Net zat ik dus TV te kijken via de Horizon Box aangesloten op input CBL/SAT. Ik zet vervolgens alles uit middels de Harmony One. TV gaat uit, receiver gaat uit, Horizon Box gaat uit. Prima!

Vervolgens start ik de activiteit Xbox One op m'n Harmony. TV gaat aan op HDMI 2, Xbox One gaat aan en de receiver gaat aan. Maar in plaats van dat hij op Game springt, start de receiver weer op CBL/SAT.
Je moet gewoon de vertraging bij het inschakelen aanpassen in je Harmony. De receiver doet er langer over om te starten dan de Harmony denkt. De Harmony stuurt bijvoorbeeld na 2 seconden het commando om van input te switchen, maar de receiver is dan nog niet helemaal gestart.

• nero355

nero355

quote:
Technics SA-DA8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:
Heb weer last van een niet werkende wifi verbinding op m'n sr7011.
Gaat meestal een klein weekje goed en dan is de verbinding weg...ziet wel het netwerk maar wilt niet verbinden.
En dit gebeurt voor de 2e keer met een asus router...beide verschillende modellen.
Zou het dan toch iets met smart connect op de router te maken hebben?
Uiteindelijk toch maar bedraad gaan doen.
Gewoon Denon/Marantz firmware die brak is...

Mijn NR1606 snapt ook niet meer hoe zijn netwerk gedeelte werkt na een paar weken en die is bedraad aangesloten!

• Technics SA-DA8
  • Laatst online: 13-03 16:46
quote:
nero355 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:56:
[...]

Gewoon Denon/Marantz firmware die brak is...

Mijn NR1606 snapt ook niet meer hoe zijn netwerk gedeelte werkt na een paar weken en die is bedraad aangesloten!
Echt zo jammer want je betaalt er wel een hoop voor.
Te gek voor woorden dat zelfs bedraad het dan af laat weten.
Wat uiterlijk betreft vind ik de marantz receiver het mooist maar als ik dit zo hoor had ik beter voor een yamaha aventage kunnen gaan.

• nero355

nero355

quote:
Technics SA-DA8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:07:
Echt zo jammer want je betaalt er wel een hoop voor.
Te gek voor woorden dat zelfs bedraad het dan af laat weten.
Wat uiterlijk betreft vind ik de marantz receiver het mooist maar als ik dit zo hoor had ik beter voor een yamaha aventage kunnen gaan.
Ik heb ongeveer hetzelfde al een keer gepost in dit topic dus ik ben het helemaal met je eens : Als je meer dan audio/video verwerking wilt dan moet je niet bij Denon/Marantz zijn :/

• Rallye
  • Nu online
Mijn sr6006 zit op LAN (kan ook niet anders). Regelmatig niet te vinden op het netwerk. Een poos stroomloos maken does the trick.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:48
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:37:
No
[...]

het komt dus wel vaker voor, maar dit was de eerste keer dat er geluid aan ging. Dat komt denk ik omdat de receiver normaal op de HDMI input van de HTPC, of Horizon Box staat. Dan hoor je dus alleen het relais schakelen.

Nu, omdat de receiver op internet radio heeft gestaan, kwam er dus geluid uit.
De Receiver staat in de kast. Niemand komt er met een ab bij en al helemaal niet rond dat tijdstip.

Toegang tot het netwerk hebben de buren niet en ik geloof niet dat iemand anders op het netwerk zit, mede door locatie van het huis. (Als je in een flat woont, zou je dat bijv wat minder goed kunnen controleren.) Goed om de opties open te houden, maar ik denk toch echt dat we moeten focussen op een technisch probleem.
Mijn TV zit ook aangesloten op de Marantz Receiver en de TV springt nog wel eens aan voor een update o.i.d. Door CEC springt dan ook de receiver aan. Ik herken dit dus ook. Ik hou er alleen rekening mee en heb de receiver ingesteld dat hij standaard op volume 5.0 inschakelt. ;)

• CK3v1N
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-04-2019
Ik heb me intussen wat ingelezen en kom tot het besluit dat ik voor de prijs van de herstelling bijna een nieuwe receiver heb. Ik zat nu te kijken naar de NR1608. Hoe kan ik nagaan om deze krachtig genoeg is om mijn set B&W CM9 5.1 aan te sturen? Ik ben niet technisch genoeg om te weten waar ik op moet letten.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:14
@CK3v1N Gewoon aansluiten. B&W en Marantz zijn beide niet exotisch qua eisen of techniek. Dat moet gewoon passen. Ohm en Watt doen dan niet ter zake.

• Ethirty
  • Laatst online: 18:13

Ethirty

Who...me?

Beetje van wel en een beetje van niet.
Volgens internet kunnen je CM8 speakers aangestuurd worden met een versterker tussen 30-150W @ 8 Ohm.
(Is het nou CM8 of CM9, nogal een verschil)

De NR1608 levert 50W @ 8 Ohm per kanaal bij 2 kanalen. Evt kan je nog bi-ampen voor je fronts, maar bij 5 luidsprekers haal je die 50W denk ik niet.

Ik gok dat je speakers het gewoon zullen doen, maar of het optimaal is? Nogal gat tussen CM's en een instap receiver, ook nog in compact design.

Een SR5012 past misschien net wat beter, net wat meer power en niet eens veel duurder.

[Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 02-12-2017 17:07]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Rallye
  • Nu online
@loyske @nero355 Bij mij TV (Samsung UE46D8000) is de instelling als volgt;
Anynet+ (HDMI-CEC) Aan
Automatisch uitschakelen Nee
Ontvanger Aan

De instelling van de Marantz (sr6006):
HDMI Control
Control On
Sandby Source Last
Control Monitor Monitor 1
Power Off Control Off

Ik weet ff niet meer wat nou de source naar TV schakelt; deze set up draait bij mij al een paar jaar. Volgens mij is dit onafhankelijk van ARC.

• roderickvd
quote:
Videopac schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:58:
[...]

Mooi. Heb je die zelf gebouwd?
Ja, heel simpel eigenlijk. Meest nauwkeurige is nog het laten CNC’en van achterpaneel behuizing. Of je koopt een kant en klare behuizing.

• roderickvd
quote:
Versterkermodules en een power supply van Hypex uit Groningen. Om precies te zijn 2x UcD180HG HxR met een SMPS400A180. Enige aangebrachte modificatie: input condensatoren gebypassed door een draadje op de achterkant te solderen.

Behuizing een Hi-Fi 2000 Galaxy met aluminium panelen. Gaten in achterpaneel laten CNC'en.

https://www.vandomburg.net/wp-content/uploads/2016/08/DSC_2262-768x512.jpg

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

quote:
Ben er schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:02:
Ik heb de marantz sr6010 weet iemand of er al een update is voor dolby vision en hlg of moet deze nog komen.
Vast bedankt
Hij is er nog niet, maar komt wel ergens in 2018 volgens Marantz:
Currently, all our HDR (High Dynamic Range) capable AVRs support HDR10 pass-through.

In detail, HDR10 is compatible to

NR1506, NR1606, SR5010, SR6010, SR7010, AV7702MkII, AV8802A*
NR1607, SR5011, SR6011, SR7011, AV7703
NR1508, NR1608, SR5012, SR6012, SR7012, AV7704

For the following models, Marantz will issue / issued a firmware update to additionally support Dolby Vision and HLG (Hybrid Log Gamma) HDR pass-through:

NR1506, NR1606, SR5010, SR6010, SR7010, AV7702MkII, AV8802A* (scheduled for 2018)
NR1607, SR5011, SR6011, SR7011 and AV7703 (released already)
Wel leuk dat de update ook voor mijn receiver komt (SR7010).

• Cleyman
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 03-01 19:48
quote:
Dat zijn volgens mij ook heel standaard antennetjes die ze op 99% van de apparaten gebruiken waarbij de antennetjes afschroefbaar zijn. Toevallig geen oude wifi router liggen? Kans is groot dat die er ook op passen..

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18:02
Dankje voor het meedenken van de antennes maar er was een mede tweakers die ze nog over had en naar mij heeft verstuurd
Ben blij met tweakers
Maar vast bedankt nog

• Omabeatle
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:56
Goed nieuws: mijn Marantz NR 1504 heeft zojuist een firmware update gekregen waarbij de brakke Spotify implementatie eruit is gesloopt. En helemaal mooi: ze hebben er Spotify connect voor in de plaats gezet! Ik had dit jaren na aankoop echt niet meer verwacht en kan dus ook de Chromecast die er voor dit doel in zat weer mooi uittrekken :)

• lordfragger
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Net de melding gekregen dat er een update klaarstaat voor mijn SR5008, een model van toch een dikke 4 jaar oud.

De oude spotify app wordt vervangen door spotify connect (vanaf de sr7000 reeks is dat standaard als ik me niet vergis). Dit had ik eerlijk gezegd toch niet meer verwacht, aangenaam verrast!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het enige waar ik CEC voor wil gebruiken is volume van de receiver via de tv ivm beter bereik van het ir-oogje, helaas krijg je er dan nog meer bij. Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet aan wil met mijn Harmony.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
nero355 schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:26:
[...]

Zelfs niet optisch aan te sluiten ? Dat is wel het minste...
Het is optisch of analoog, niet coaxiaal.

#team_UTC+1

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:57:
Ik heb gisteren mijn Marantz SR6008 een update gegeven omdat ik hier las dat Spotify connect beschikbaar was.

Als ik nu bij de Network source kijk, zie ik spotify niet meer staan en ik heb nu geen idee waar ik het in kan stellen. Ik zal wel iets missen ofzo, maar ik krijg het.net het aan de praat.. Als ik spotify op mijn telefoon open zie ik ook alleen de tv beschikbaar voor spotify connect.

Iemand een idee?
Zelfde hier met mijn NR1504, nergens iets te vinden meer m.b.t. Spotify in de menu's. :?

[Voor 4% gewijzigd door Gero71 op 02-01-2018 10:17]

Misery and hate will kill us all.

• JJFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:52

JJFS

PSN: deviousDF2

quote:
Cleyman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:32:
[...]

Wel... ik heb namelijk precies enorm pech gehad...

Eerst begonnen met sr7007.
Binnen de maand ruis op een surround kanaal en opgelost in garantie.
Een jaar later hdmi board dood... Dealer heeft toen flink zijn best gedaan en toen een nieuwe sr7009 mogen ontvangen.
Achteraf gezien was waarschijnlijk een blikseminslag wel de oorzaak van het laatste defect aangezien de buurvrouw mij vertelde dat haar modem stuk was door die reden in dezelfde week...

Dan de sr7009 heeft bijna 2 jaar goed gewerkt. Maar opeens last van hdmi artifact en dan enkel op OSD menu van netwerkmodule.
Die is dan ook hersteld in garantie maar probleem kwam direct terug (wel iets minder erg maar toch)..

Deze opnieuw in garantie hersteld (deze keer nieuw hdmi board en netwerkmodule) ... enkele weken thuis spelen en opeens doken er soms artifacts op in de OSD volume bar (op elke bron) en ook extra nieuw probleem was dat er soms helemaal geen “now playing” weer gegeven werd van de netwerkplayer... deze speelde dan wel verder via app of display op toestel tot die dan helemaal crasht en zichzelf reboot en opnieuw alles werkte zo als het moet.

Dus deze voor de 3de keer binnen gedaan... en nu kunnen ze het probleem niet vast stellen (zijn zo van die once in a month probleempjes wss)...

Ondertussen had ik veel tijd om onderzoek te doen en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem bij deze series. Ik stelde vast dat het vooral de sr7008 en sr7009 waar af en toe iets over geschreven wordt over de door mij vernoemde problemen.

Wat mij ook opvalt is dat de sr7010 en sr7011 bijna nergens terug te vinden zijn op internet met zulke verhalen.

Wat ik gemerkt heb is dat ze vanaf de sr7010 gebruik hebben gemaakt van actieve koeling (vanaf sr7011 zelf 2 fans). Dus ik vermoed dat dit er voor iets tussen zit.

Intussen had ik bij de dealer aangegeven dat het vertrouwen in deze specifieke reeks dus ook ver te zoeken is nu bij mij. De dealer heeft flink zijn best gedaan en heeft daarom een deal gemaakt om voor een hele redelijke opleg over te schakelen naar de sr7012.

Daar hoop ik nu eindelijk 10 a 15 jaar mee te spelen!
Ik heb nu ook helaas last van artifacts op mijn SR7010 bij afspelen vanaf mijn NAS via LAN.
Dit is niet alleen op het OSD, maar varieert van groene horizontale strepen tot licht grijze dots en hij lijkt zichzelf daarna te herstarten waarna het beeld tijdelijk weer juist wordt weergegeven.
Ik ervaar dit verder niet tijdens passthrough activiteiten via HDMI.
Gelukkig wel 5 jaar garantie, maar de afhandeling zal mij benieuwen.

• Pjotr22
heb zelf een bluesound (400,-) en idd veel te dure aankoop voor wat je terugkrijgt, de media player van de marantz levert vrijwel zelfde kwaliteit. gebruiksgemak is wel stukje beter / hoger

445033

quote:
nero355 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:05:
[...]

Helemaal mee eens :)

[...]

Je kan Kodi inderdaad ook dingen laten streamen via DLNA achtige features die erin zitten.

Afhankelijk van welk OS je gebruikt zou je daar zelfs nog allerlei oplossingen op kunnen testen voor het afspelen van muziek via een web GUI die je dan erop kan laten draaien en via een browser kan benaderen.

[...]

Dat is een heel stuk goedkoper inderdaad : Bluesound vind ik echt veel te duur voor wat het doet!
Bluesound klinkt vele malen beter dan een el cheapo streamer. Heb in het verleden zowel een WD Live als een AC Ryan gebruikt, beide optisch aangesloten. Deze klonken echt veel slechter dan mijn huidige Bluesound. Het vlakke stereobeeld was niet om aan te horen. Digitaal is digitaal gaat niet op. (deze discussie is al eens gevoerd in andere topics). Verder is een Bluesound enorm gebruiksvriendelijk en laat ik mijn dure Oled geen 14 uur per dag aan staan om muziek te produceren. Edit: toevallig gisteren die brakke Marantz app even bekeken. Zal vanavond eens gaan luisteren of ik verschil hoor met mijn Bluesound. Qua gebruiksvriendelijkheid weet ik al wel wie gaat winnen.
quote:
Pjotr22 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:12:
heb zelf een bluesound (400,-) en idd veel te dure aankoop voor wat je terugkrijgt, de media player van de marantz levert vrijwel zelfde kwaliteit. gebruiksgemak is wel stukje beter / hoger
Ik ben iedere dag weer blij met dat ding. Heb hem nu 3 jaar en zou niet meer zonder willen.

Vraagje aan de ervaringsdeskundige: ik zag eerst bij veranderen volume een balk onderin het tv beeld. met db level. Zonder wijzigen van instellingen zie ik hem nu niet meer. Alleen een plusje of minnetje rechts in het beeld wel. Instellingen gecheckt in de receiver (SR7009) die staan goed. Iemand die weet wat hier mis gaat?

[Voor 30% gewijzigd door 445033 op 04-01-2018 12:29]

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True