Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
cerebrum schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 06:34:
[...]

Ik heb dezelfde TV en een C70s. Deze werkt inderdaad exact hetzelfde. Ik heb daar geen last van want ik gebruik beide afstandsbedieningen niet, maar ik weet vrij zeker dat ik bij de installatie van beide hier niks over gezien heb...
De TV audio bron verwacht geluid via (e)ARC. Ik ben wel benieuwd waarom dan niet de TV aan zou moeten. Kun je niet een andere aansluiting gebruiken?
Nou, stel dat en de receiver aan staat, en de TV ook aanstaat. Ik switch op de marantz van media-player naar TV-audio. Dan stuurt hij dus een power on/off signaal naar de TV waardoor de TV uitgaat terwijl ik enkel van input wilde wisselen. CEC is zo zo slim dat hij weet wat de aan/uit stand is, dus die zet vervolgende de receiver uit.

En misschien is het wel de TV die iets heeft geleerd dat hij op dat specifieke signaal aan/uit moet gaan, maar ik heb de TV dus ook al een factory reset gegeven en het gebeurt nog steeds. De marantz heeft ook al een factory reset gehad, dus dan blijft de AB over. Maar die zou ik theorie niets moeten kunnen leren, en een resetcombi is nergens te vinden.

1) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de recveiver (Zodat de TV geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan switcht hij enkel van input.
2) Doe ik hetzelfde maar zodat TV en Receiver beide signaal ontvangen dan gaat de TV uit, en switcht receiver van input
3) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de TV (Zodat de Receiver geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan gaat de TV uit.

Ik ben na alle resets er dus vrij zeker van dat het probleem bij de AB ligt. Maar hoe...?

[ Voor 20% gewijzigd door Lumics op 06-10-2025 08:05 ]

• surfplank
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2025
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een succesvolle reparatie aan een Marantz NR1711 receiver?

Ik ervaar het bekende probleem dat de receiver om de haverklap in de "Start Calibration" / "Setup" modus schiet. In wat oudere posts in dit topic zijn een aantal suggesties gedaan wat dit kan oplossen, maar niets lijkt te helpen.

Het is nu zelfs zo dat tijdens het Setup proces (met de mic ingeplugd), er op een gegeven geen geluid meer uit de luidsprekers komt (voorafgaand door een hard "plop" geluid).

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Roefel76 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:26:

Vanavond ga ik het testen met wat films — ben benieuwd hoe surround-effecten en soundtracks zich houden in deze nieuwe instellingen. Als muziek nu al zo goed klinkt, dan belooft dat veel goeds.
Hoe is Dirac ART met surround geluid je bevallen?

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
Ruubschen schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:51:
[...]

Hoe is Dirac ART met surround geluid je bevallen?
Ik kan het van Harte aanraden, het is voor mij de investering dubbel en dwars waard films Worden er intenser van en het geluid is beter focused en komt voor mij wat gedetaileerder over Op het avsforum staat er inmiddels aardig wat aan ervaringen over ART beschreven icm Marantz

[ Voor 5% gewijzigd door Roefel76 op 20-10-2025 21:30 ]

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:28
Marantz fans,
wat zou een WIIM of een andere streamer Eversolo, etc, toevoegen aan een setup met een Marantz 40n, platenspeler, cd-speler? Zal de streaming kwaliteit dusdanig verbeteren?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:51
Je kunt wel hogere kwaliteit media spelen, zoals SA-CD. De Eversolo is wel erg goed en kan alles aan wat je er in gooit (DMP-A6 hier). Daarnaast alle streaming opties, online en vanaf bijv. PC of NAS.

Ik ben er blij mee en de kwaliteit van het geluid is fantastisch!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
Gentleman schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:36:
Marantz fans,
wat zou een WIIM of een andere streamer Eversolo, etc, toevoegen aan een setup met een Marantz 40n, platenspeler, cd-speler? Zal de streaming kwaliteit dusdanig verbeteren?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kom er niet uit of een Cambridge Audio MXN10 mijn setup (Marantz NR1200 met Wharfedale Linton) nou echt verbeterd. Sowieso ben ik dan van de onhandige en trage HEOS-app af, maar of het ook echt wat doet qua geluid..

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:03
De nieuwe update gooit de webview behoorlijk op zijn kop.
Misschien wel mooier zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSGN6jpjqqAol99M2MZ7BlatbqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JI5SoPKkv8Ek7XLpa8p5aMnA.png?f=fotoalbum_large

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21
ppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:11:
De nieuwe update gooit de webview behoorlijk op zijn kop.
Misschien wel mooier zo :)

[Afbeelding]
Ben er niet zo van gecharmeerd. Je scrollt je een ongeluk nu. Er is veel te veel loze ruimte nu.

• ppeterr
ErikG2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:02:
[...]

Ben er niet zo van gecharmeerd. Je scrollt je een ongeluk nu. Er is veel te veel loze ruimte nu.
Gebruik je het veel, naast de normale app? Ik eigenlijk alleen om soms de levels per speaker iets te tunen. Verder na de initiële configuratie en calibratie eigenlijk niet meer.

• ErikG2
ppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:04:
[...]

Gebruik je het veel, naast de normale app? Ik eigenlijk alleen om soms de levels per speaker iets te tunen. Verder na de initiële configuratie en calibratie eigenlijk niet meer.
Nee niet veel meer, toen ik net nieuwe luidsprekers had was ik veel aan het tunen en uitproberen, toen viel het me meteen op dat je nu veel meer moet scrollen. De vorige interface was alles in 1 oogopslag te zien. Nu is het veel meer zoeken.

• ppeterr
ErikG2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:16:
[...]

Nee niet veel meer, toen ik net nieuwe luidsprekers had was ik veel aan het tunen en uitproberen, toen viel het me meteen op dat je nu veel meer moet scrollen. De vorige interface was alles in 1 oogopslag te zien. Nu is het veel meer zoeken.
In een browser op de pc vind het dan wel weer netjes, op de telefoon een beetje te ruim opgezet. Eens. Krijg trouwens net ook een update voor de Android app. Zo op het eerste gezicht niet heel veel anders. Hopelijk onthoud de app nou eens mijn amp. Die moet ik best vaak opnieuw selecteren.

• ErikG2
ppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:19:
[...]

In een browser op de pc vind het dan wel weer netjes, op de telefoon een beetje te ruim opgezet. Eens. Krijg trouwens net ook een update voor de Android app. Zo op het eerste gezicht niet heel veel anders. Hopelijk onthoud de app nou eens mijn amp. Die moet ik best vaak opnieuw selecteren.
De Heos app gebruik ik nagenoeg niet. Tidal connect gebruik ik het meest. En radio zit onder een sneltoets, we luisteren eigenlijk alleen maar naar Ice radio. En multiroom oplossingen hebben we niet.

• ppeterr
ErikG2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
[...]

De Heos app gebruik ik nagenoeg niet. Tidal connect gebruik ik het meest. En radio zit onder een sneltoets, we . En multiroom oplossingen hebben we niet.
De Marantz remote app had ik het over.

https://play.google.com/s...gs.MarantzAVRRemote&hl=nl
https://apps.apple.com/nl/app/marantz-remote-app/id388917986

Heos gebruik ik ook niet, inderdaad Tidal connect, en Music assistant hier.

• ErikG2
ppeterr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:53:
[...]

De Marantz remote app had ik het over.

https://play.google.com/s...gs.MarantzAVRRemote&hl=nl
https://apps.apple.com/nl/app/marantz-remote-app/id388917986

Heos gebruik ik ook niet, inderdaad Tidal connect, en Music assistant hier.
Ah ok, die van mij geeft aan, laatste update 8 oktober, vandaar dat ik dacht dat je de Heos app bedoelde. Die nieuwe web interface was er ook al wat langer trouwens.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
Update over de brom die ik hoorde toen ik mijn nieuwe (2e-hands) NAD C399 als eindversterker aansloot op mijn Marantz Cinema 50.

Zowel de Marantz als de NAD zijn nagekeken, maar daar kwam niets uit. Best frustrerend. Lange tijd kon ik er dus weinig mee, tot ik een paar weken geleden toevallig de coaxkabel uit de Ziggo Next haalde: brom volledig weg. Dat geen van de reparateurs hier zelf aan dacht… en ja, ik heb mezelf ook een stevige reprimande gegeven dat ik dit niet eerder heb getest.

Vervolgens een ground-loop filter van een tientje geplaatst en daarmee is ongeveer 90% van de brom verdwenen. Heeft iemand nog betere oplossingen? nog een (extra andere) ground loop er tussen? Idealiter zou ik de NAD in eindversterkermodus volledig open willen zetten, maar dan is er – als er niets wordt afgespeeld – nog steeds een lichte brom hoorbaar. Niet meer overheersend, maar wel aanwezig. Nu staat de NAD op fixed volume 20 en heb ik het niveau van de fronts in de Cinema 50 verder opengezet. Mijn gevoel zegt dat ik de NAD in surroundmodus zo niet volledig benut. Klopt dat, of is dat een misvatting?

Wat betreft basmanagement: ik overweeg een REL-sub, zodat ik die high-level kan aansluiten op de NAD en de LFE via de Marantz laat lopen. REL geeft zelf aan dat het dan het meest logisch is om de fronts (en de rest) op full range te zetten. Zelf neig ik er juist naar om ze op 80 Hz af te kappen in de Marantz. Gedachten hierover? En zijn er nog andere opties of merken subs die probleemloos op twee apparaten tegelijk aangesloten kunnen worden? Ik weet het, dit riekt naar aankoopadvies maar dit ;-lijkt me ook wel een nuttig topic voor deze discussie.

Ik heb ook SVS benaderd (via de Oppo Store trouwens, echt topservice). Zij zetten REL behoorlijk weg (“dat kan niet”) en kwamen met een uitgebreid alternatief om het met een SVS te laten werken. Dat voelde voor mij echter als veel te veel gedoe. Als daar interesse in is, kan ik dat advies hier nog posten.

Tot slot nog een tip: ik heb via ChatGPT een uitgebreide lijst met testtracks opgesteld en die via Soundiiz (gratis abonnement) in Qobuz-afspeellijsten geïmporteerd. Dat platform kan playlists ook tussen allerlei andere streamingdiensten synchroniseren. Ik kende het nog niet, maar het werkt echt uitstekend: simpelweg een lijstje in Kladblok maken en importeren, en nog op wat andere manieren.

Dank alvast voor het meedenken!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Zowel REL als BK Electronics kunnen tegelijkertijd via high-level en LFE worden aangesloten. Ik gebruik een Marantz SR voor de center en surround speakers, de fronts via een Marantz PM (Power Amp Direct).
LFE komt van de SR, de high-level aangesloten op de MP.
Ik heb heel veel en heel lang uitgeprobeerd wat voor mijn set het mooiste klinkt. Ook begonnen met de cross op 80 Hz en uiteindelijk uitgekomen op full range. Dan is het wel belangrijk om de high-level zo af te regelen dat deze mooi aansluit op de fronts.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
Pjotr22 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:47:
Update over de brom die ik hoorde toen ik mijn nieuwe (2e-hands) NAD C399 als eindversterker aansloot op mijn Marantz Cinema 50.

Zowel de Marantz als de NAD zijn nagekeken, maar daar kwam niets uit. Best frustrerend. Lange tijd kon ik er dus weinig mee, tot ik een paar weken geleden toevallig de coaxkabel uit de Ziggo Next haalde: brom volledig weg. Dat geen van de reparateurs hier zelf aan dacht… en ja, ik heb mezelf ook een stevige reprimande gegeven dat ik dit niet eerder heb getest.

Vervolgens een ground-loop filter van een tientje geplaatst en daarmee is ongeveer 90% van de brom verdwenen. Heeft iemand nog betere oplossingen? nog een (extra andere) ground loop er tussen? Idealiter zou ik de NAD in eindversterkermodus volledig open willen zetten, maar dan is er – als er niets wordt afgespeeld – nog steeds een lichte brom hoorbaar. Niet meer overheersend, maar wel aanwezig.
Ok heb ook zoiets, een brom als de coax in de tv gaat (Sony 77A95L) en met mijn Marantz C60. Er ontstaat een brom door groundloop Ziggo-kabel en TV. (De tv gebruik ik als center speaker, 150 Hz crossover).

Dit heb ik opgelost door een draadje stukje gestript om de metalen coax connector te knopen zodat hij contact maakt met de mantel. Ander uiteinde gaat in de Marantz grounding klem (links achter bij de phono).

(Het is bij mij een fout vd Sony, je kan er een nieuw moederbord gecorrigeerd - voor aanvragen - maar ja )

Wellicht werkt dit ook bij jou.

Bij mij is het aardingsdraadje een stukje enkel electriciteitssnoer en als je geen metaal op je coax connector kan vinden dan zou je de coax mantel iets kunnen blootleggen en daar omheen wikkelen etc.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• RobbieHifi
  • Laatst online: 19:48
sonsan schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:09:
Zowel REL als BK Electronics kunnen tegelijkertijd via high-level en LFE worden aangesloten. Ik gebruik een Marantz SR voor de center en surround speakers, de fronts via een Marantz PM (Power Amp Direct).
LFE komt van de SR, de high-level aangesloten op de MP.
Ik heb heel veel en heel lang uitgeprobeerd wat voor mijn set het mooiste klinkt. Ook begonnen met de cross op 80 Hz en uiteindelijk uitgekomen op full range. Dan is het wel belangrijk om de high-level zo af te regelen dat deze mooi aansluit op de fronts.
Met arendal sub had ik dit ook. LFE van de receiver en een cinch (2x) naar XLR van de stereo versterker naar de Arendal 1723 sub. Echt een goede oplossing.

• RobbieHifi
Hier een upgrade gedaan. De SR7012 en PM-15S1 zijn eruit gegaan en hiervoor is een Cinema 30 voor teruggekomen. Surround met Audessey is al stukken beter en wil nog wel naar Dirac.

Twijfel nu tussen Dirac Live en dan later upgraden naar Dirac ART. Ik vind die 800,- toch wel weer even een flinke investering (na de investering in de hardware). Nu heeft het nog even geen zin, omdat het huis in kerstmodus staat. Dus zal na het opruimen van boom, spullen etc de boel echt beter gaan inmeten en ik denk dat ik begin met Dirac Live.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Hopelijk mag ik hem hier even stellen.

Mijn marantz sr7010 heeft sinds donderdag avond het volgende probleem
Na 20 min slaat hij uit met een knipperende ledje. De snelle variant van de 2.
Dus of bekabeling of iets intern.
Heb nu net alle kabels op stroom na er uit gehaald en vervolgens aan gezet.
En na 20 min, poef uit en knipperlampje.
Dus is geen kabel maar intern.

Is dit iets wat bekend is, en evt zelf te repareren is? Want ik kan niet 1.2.3 een reparateur vinden hier in het noorden. En de officiële van marantz is 2 uur verder.
En natuurlijk heb ik 2 week vrij, en kan dus niet even genieten van goed geluid😥

2de hands is een optie, maar daar vragen ze ook nog goud voor..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• RobbieHifi
Ik denk dat een SR7010 laten repareren al lastig economisch rendabel te krijgen is. Onderzoekskosten zijn tegenwoordig al aan de prijs en reparatie komt daar nog bovenop. Dus je bent snel een paar honderd euro verder. Tweedehands is ook niet meteen goedkoop, want die 7XXX serie is lage rijd net onder het topmodel geweest.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
surfplank schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:11:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een succesvolle reparatie aan een Marantz NR1711 receiver?

Ik ervaar het bekende probleem dat de receiver om de haverklap in de "Start Calibration" / "Setup" modus schiet. In wat oudere posts in dit topic zijn een aantal suggesties gedaan wat dit kan oplossen, maar niets lijkt te helpen.

Het is nu zelfs zo dat tijdens het Setup proces (met de mic ingeplugd), er op een gegeven geen geluid meer uit de luidsprekers komt (voorafgaand door een hard "plop" geluid).
Ik struikel toevallig vanmiddag weer eens over dit topic, vandaar deze late reactie.

De tips en wijsheden van Internet voor fixes werken allemaal niet. Reparatie werkt wel. Zoek terug op mijn posts voor meer informatie. Ik moest hem wel meerdere keren brengen voordat ze het goed gerepareerd hadden maar nu werkt het ding al weer tijden naar behoren.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:38
Renegade666 schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:02:

Is dit iets wat bekend is, en evt zelf te repareren is? Want ik kan niet 1.2.3 een reparateur vinden hier in het noorden. En de officiële van marantz is 2 uur verder.
En natuurlijk heb ik 2 week vrij, en kan dus niet even genieten van goed geluid😥

Mijn SR6004 en UD5005 hielden er een paar jaar geleden er ook opeens mee op. Ik heb de UD5005 toen laten repareren bij https://www.coronabeeldtechniek.nl/ in Almere en de SR6004 omgebouwd tot Catreceiver.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Renegade666
Voronwë schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:33:
[...]

Mijn SR6004 en UD5005 hielden er een paar jaar geleden er ook opeens mee op. Ik heb de UD5005 toen laten repareren bij https://www.coronabeeldtechniek.nl/ in Almere en de SR6004 omgebouwd tot Catreceiver.
Bedankt, die hou ik nog even in het achter hoofd. heb ook in Heerenveen 1 gevonden, maar nog geen reactie.
Maar denk dat ik hem maar gewoon vervang door een andere. Maar ze zijn zo duur atm :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen repaircafe in de buurt? Misschien heb je mazzel dat iemand daar kan achterhalen wat het probleem is.

• Renegade666
Gisteren toch besloten om een Cinema 30 te halen voor een mooie prijs. Dus die staat nu in de kast (net.. :P).
Is toch wel een leuke upgrade. geluid klinkt allemaal net even beter, wat helderer, scherper(?). Dus goeie upgrade geweest, helaas wel een nier minder, marja, jammer dan :P

Dirac heb ik ook even ingelezen, maar dat laat eerst wel voor wat het is. Audessy is voor mij eerst prima.
Wat ik hier en daar gelezen heb, is dat daar best nog wel wat werk in zit om het goed te krijgen, dus eerst zo maar. als ik weer eens zakje geld over heb, kan ik het altijd nog doen (nadat je ook nog een losse mic hebt aangeschaft..)

• ErikG2
Renegade666 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:57:
Gisteren toch besloten om een Cinema 30 te halen voor een mooie prijs. Dus die staat nu in de kast (net.. :P).
Is toch wel een leuke upgrade. geluid klinkt allemaal net even beter, wat helderer, scherper(?). Dus goeie upgrade geweest, helaas wel een nier minder, marja, jammer dan :P

Dirac heb ik ook even ingelezen, maar dat laat eerst wel voor wat het is. Audessy is voor mij eerst prima.
Wat ik hier en daar gelezen heb, is dat daar best nog wel wat werk in zit om het goed te krijgen, dus eerst zo maar. als ik weer eens zakje geld over heb, kan ik het altijd nog doen (nadat je ook nog een losse mic hebt aangeschaft..)
Ipv Dirac kan je A1 Evo Acoustix eens proberen, dat is gratis en werkt (naar zeggen van de maker) beter dan Dirac. Werkt heel simpel in de basis, en je kan daarna nog van alles tweaken.

• Renegade666
@ErikG2
Ga hier even naar kijken ergens deze weken. Al lijkt het best wel dat je nodige kennis moet hebben :P

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:52
Ik ben er door verhuizing en andere zaken even uit geweest m.b.t. OCA zijn scripts, maar is er nog een script die ook de UMIK-1 gebruiken? Of is dat alweer achterhaald?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:02
Renegade666 schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:02:

Mijn sr7010 valt wel eens uit als ik een bron (blueray speler/mediaspeler) uitzet en dan weer aan zet. Dan schiet die in storing met lampje wat knippert.
De volgende dag doet die het weer gewoon.
Bij jou is dat nu elke dag het geval? Na 20 min einde oefening?

ik zou zelf zo'n ding niet meer laten repareren, voor een apparaat van minimaal 8 jaar oud niet echt de moeite waard meer.

• ErikG2
Renegade666 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:32:
@ErikG2
Ga hier even naar kijken ergens deze weken. Al lijkt het best wel dat je nodige kennis moet hebben :P
Nou dat valt reuze mee, het script doet alles voor je, finetunen hoeft niet perse en is door zijn instructie video te kijken goed te volgen.

• ErikG2
Koldur schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:06:
Ik ben er door verhuizing en andere zaken even uit geweest m.b.t. OCA zijn scripts, maar is er nog een script die ook de UMIK-1 gebruiken? Of is dat alweer achterhaald?
De script werkt met de standaard microfoon die je bij de receiver hebt gekregen. Dus de Umik heb je niet nodig.

• Renegade666
Trichoglossus schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:32:
[...]

Mijn sr7010 valt wel eens uit als ik een bron (blueray speler/mediaspeler) uitzet en dan weer aan zet. Dan schiet die in storing met lampje wat knippert.
De volgende dag doet die het weer gewoon.
Bij jou is dat nu elke dag het geval? Na 20 min einde oefening?

ik zou zelf zo'n ding niet meer laten repareren, voor een apparaat van minimaal 8 jaar oud niet echt de moeite waard meer.
hij valt gewoon tijdens spelen/aanstaan uit, en dat idd na ruigweg 20 min.
Als ik hem dan even stroom er af doe en er weer op, dan doet hij het weer, 20 min.

Maar ik zal wel even kijken qua reparatie, heeft geen haast iig meer.

• Renegade666
ErikG2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:21:
[...]

Nou dat valt reuze mee, het script doet alles voor je, finetunen hoeft niet perse en is door zijn instructie video te kijken goed te volgen.
Ik ga het even bekijken ;)

• RobbieHifi
Renegade666 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:57:

veel plezier, ik heb deze nu ook een week draaien. Ben er content mee.

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Het werd tijd voor een upgrade van mijn SR7007, dus ik heb met black friday een Cinema 40 aangeschaft voor €1790,- . De levering duurde wat langer dan gepland, maar nu sinds anderhalve week in bezit. Ben ook meteen all in gegaan met een UMIK-1 en Dirac Live RC, BC en ART (met de 20% black friday korting). Audyssey heb ik niet eens gebruikt.

Bij mijn vorige receiver met Audyssey, was het geluid op zich prima. Maar toch voelde de bas niet helemaal goed afgesteld. Sommige frequenties waren luider dan andere. De center speaker klonk soms blikkerig. Ook bij hogere volumes begon het scheller te klinken

Nu dat ik Dirac heb gedraaid, merkte ik al meteen een groot verschil. Na wat tweaks is het nu erg goed gelukt moet ik zeggen. Het blikkerige is uit de center speaker. De bas is gedetailleerd en veel mooier aanwezig. Het is net alsof ik nieuwe speakers heb. Erg tevreden met deze upgrade. Ook op hogere volumes klinkt het nog steeds erg goed.

Heb de EdMa Phonar P3, M3, C3 en S7 als speaker set.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
CypherMK schreef op zondag 28 december 2025 @ 01:33:
Het werd tijd voor een upgrade van mijn SR7007, dus ik heb met black friday een Cinema 40 aangeschaft voor €1790,- . De levering duurde wat langer dan gepland, maar nu sinds anderhalve week in bezit. Ben ook meteen all in gegaan met een UMIK-1 en Dirac Live RC, BC en ART (met de 20% black friday korting). Audyssey heb ik niet eens gebruikt.
....
Gefeliciteerd! Ik had dezelfde beleving met upgrade 7008 naar cinema 50, terwijl dat op papier niet echt veel verschil maakt. Kinkt allemaal net wat lekkerder, en ziet er ook mooier uit.

• Renegade666
ErikG2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:21:
[...]

Ben hier nu even mee bezig geweest. kom je er achter dat een speaker het niet doet...
Deed bij het testen/aansluiten wel, maar nadat ik de avr in zijn kastje had gedaan, is er een kabel losgekomen...
Nadat alles weer is vast gezet, even 1 test ronde gedaan, hij lijkt wel wat moeite te hebben met de atmos upfireing speakers. die geeft hij als miswired, maar zitten toch echt goed :S dus eerst maar even door laten gaan.

Dinsdag ga ik alle kabels even voorzien van nieuwe bananaplugs die wat degelijker zijn. en zal het gat in kast even groter maken zodat de achter kant iets meer ruimte heeft voor de kabels en beter in de kast past. :X

Maar even kijken als deze calibratie nu ook beter is. Vond die van audessy zelf ook niet verkeerd.
Wel blij dat ik de pc boven heb staan, blijft een akelig geluid die sweeps :|

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 28-12-2025 10:30 ]

• ErikG2
Renegade666 schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:27:
[...]

Ben hier nu even mee bezig geweest. kom je er achter dat een speaker het niet doet...
Deed bij het testen/aansluiten wel, maar nadat ik de avr in zijn kastje had gedaan, is er een kabel losgekomen...
Nadat alles weer is vast gezet, even 1 test ronde gedaan, hij lijkt wel wat moeite te hebben met de atmos upfireing speakers. die geeft hij als miswired, maar zitten toch echt goed :S dus eerst maar even door laten gaan.

Dinsdag ga ik alle kabels even voorzien van nieuwe bananaplugs die wat degelijker zijn. en zal het gat in kast even groter maken zodat de achter kant iets meer ruimte heeft voor de kabels en beter in de kast past. :X

Maar even kijken als deze calibratie nu ook beter is. Vond die van audessy zelf ook niet verkeerd.
Wel blij dat ik de pc boven heb staan, blijft een akelig geluid die sweeps :|
Die miswired melding kan soms gebeuren, maar als je zeker weet dat ze goed zitten kan je dat negeren.

• Renegade666
Heb nog even wat stukjes gehoord, maar uhm, is wel een verbetering. is wat lastig uit te leggen voor mij, maar het klonk allemaal wat scherper, maar ook meer bereik. Moest tevens het volume ook een stuk terug draaien.

Dus ik ben blij :)

• RobbieHifi
Renegade666 schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:13:
Heb nog even wat stukjes gehoord, maar uhm, is wel een verbetering. is wat lastig uit te leggen voor mij, maar het klonk allemaal wat scherper, maar ook meer bereik. Moest tevens het volume ook een stuk terug draaien.

Dus ik ben blij :)
Die laatste zin is het allerbelangrijkste.

De Cinema 30 geeft meer details. Bas was met audessey nog wat boomerig....maar met Dirac + BC weg. Misschien ga ik nog voor ART upgraden.

Zelf ben ik enorm blij, vooral met de betere surround bubble.

• Renegade666
RobbieHifi schreef op maandag 29 december 2025 @ 00:29:
[...]

Die laatste zin is het allerbelangrijkste.

De Cinema 30 geeft meer details. Bas was met audessey nog wat boomerig....maar met Dirac + BC weg. Misschien ga ik nog voor ART upgraden.

Zelf ben ik enorm blij, vooral met de betere surround bubble.
Gisteren de The Hobbit even gezien, en moet zeggen dat het echt goed klinkt. ook geen overheersende bas/sub meer. Maar gewoon goed. Ik zie iig mij niet nog x euro uitgeven aan Dirac :)

• Koldur
ErikG2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:22:
[...]

De script werkt met de standaard microfoon die je bij de receiver hebt gekregen. Dus de Umik heb je niet nodig.
Dank je voor het antwoord, ik hoopte vooral dat er nog een versie was die de Umik wel gebruikt, zodat de metingen niet door fouten in de receivers worden beïnvloed. Maar blijkbaar is dat niet meer van toepassing.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ErikG2
Koldur schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:20:
[...]

Dank je voor het antwoord, ik hoopte vooral dat er nog een versie was die de Umik wel gebruikt, zodat de metingen niet door fouten in de receivers worden beïnvloed. Maar blijkbaar is dat niet meer van toepassing.
De oude versies staan allemaal nog online. Daar kan je wel een versie vinden waar je alles handmatig moet meten. Is wel veeeeuuul meer werk.

• Koldur
ErikG2 schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:15:
[...]

De oude versies staan allemaal nog online. Daar kan je wel een versie vinden waar je alles handmatig moet meten. Is wel veeeeuuul meer werk.
Ja en zal waarschijnlijk ook wat bugs hebben, die niet meer in de huidige versies zitten. Ga ik weer lekker over op de standaard mic. Ik weet dat OCA ook al een hoop is tegen gegaan in zijn scripts, dus waarschijnlijk echt niet meer nodig. Als je driekwart jaar niet meegelezen hebt, is het een hoop inhalen haha.

Dank je!

• RobbieHifi
Renegade666 schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:41:
[...]

Gisteren de The Hobbit even gezien, en moet zeggen dat het echt goed klinkt. ook geen overheersende bas/sub meer. Maar gewoon goed. Ik zie iig mij niet nog x euro uitgeven aan Dirac :)
voor HT zou ik dat ook niet hebben gedaan. Audessey is voor home theater gebruik wat mij betreft erg goed.

Echter voor stereo vind ik Dirac Live echt meerwaarde. Zorgt echt dat individuele instrumenten beter loskomen, wat bij audessey niet voldoende gebeurde. Eigenlijk blijft het een schande dat voor een Cinema 30, die toch geen twee tientjes kost, je de Dirac live licentie nog moet bijkopen.

• RobbieHifi
Ps ten aanzien van de surround bubble die was met de Cinema 30 en Audessey ook een dikke prima. Ik refereerde daar vooral aan de verbetering ten opzichte van mijn SR7012
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste