Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
cerebrum schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 06:34:
[...]

Ik heb dezelfde TV en een C70s. Deze werkt inderdaad exact hetzelfde. Ik heb daar geen last van want ik gebruik beide afstandsbedieningen niet, maar ik weet vrij zeker dat ik bij de installatie van beide hier niks over gezien heb...
De TV audio bron verwacht geluid via (e)ARC. Ik ben wel benieuwd waarom dan niet de TV aan zou moeten. Kun je niet een andere aansluiting gebruiken?
Nou, stel dat en de receiver aan staat, en de TV ook aanstaat. Ik switch op de marantz van media-player naar TV-audio. Dan stuurt hij dus een power on/off signaal naar de TV waardoor de TV uitgaat terwijl ik enkel van input wilde wisselen. CEC is zo zo slim dat hij weet wat de aan/uit stand is, dus die zet vervolgende de receiver uit.

En misschien is het wel de TV die iets heeft geleerd dat hij op dat specifieke signaal aan/uit moet gaan, maar ik heb de TV dus ook al een factory reset gegeven en het gebeurt nog steeds. De marantz heeft ook al een factory reset gehad, dus dan blijft de AB over. Maar die zou ik theorie niets moeten kunnen leren, en een resetcombi is nergens te vinden.

1) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de recveiver (Zodat de TV geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan switcht hij enkel van input.
2) Doe ik hetzelfde maar zodat TV en Receiver beide signaal ontvangen dan gaat de TV uit, en switcht receiver van input
3) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de TV (Zodat de Receiver geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan gaat de TV uit.

Ik ben na alle resets er dus vrij zeker van dat het probleem bij de AB ligt. Maar hoe...?

[ Voor 20% gewijzigd door Lumics op 06-10-2025 08:05 ]

• surfplank
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-10 18:55
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een succesvolle reparatie aan een Marantz NR1711 receiver?

Ik ervaar het bekende probleem dat de receiver om de haverklap in de "Start Calibration" / "Setup" modus schiet. In wat oudere posts in dit topic zijn een aantal suggesties gedaan wat dit kan oplossen, maar niets lijkt te helpen.

Het is nu zelfs zo dat tijdens het Setup proces (met de mic ingeplugd), er op een gegeven geen geluid meer uit de luidsprekers komt (voorafgaand door een hard "plop" geluid).

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 22:50
Roefel76 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:26:

Vanavond ga ik het testen met wat films — ben benieuwd hoe surround-effecten en soundtracks zich houden in deze nieuwe instellingen. Als muziek nu al zo goed klinkt, dan belooft dat veel goeds.
Hoe is Dirac ART met surround geluid je bevallen?

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 21:38
Ruubschen schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:51:
[...]

Hoe is Dirac ART met surround geluid je bevallen?
Ik kan het van Harte aanraden, het is voor mij de investering dubbel en dwars waard films Worden er intenser van en het geluid is beter focused en komt voor mij wat gedetaileerder over Op het avsforum staat er inmiddels aardig wat aan ervaringen over ART beschreven icm Marantz

[ Voor 5% gewijzigd door Roefel76 op 20-10-2025 21:30 ]

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 18:28
Marantz fans,
wat zou een WIIM of een andere streamer Eversolo, etc, toevoegen aan een setup met een Marantz 40n, platenspeler, cd-speler? Zal de streaming kwaliteit dusdanig verbeteren?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-10 20:58
Je kunt wel hogere kwaliteit media spelen, zoals SA-CD. De Eversolo is wel erg goed en kan alles aan wat je er in gooit (DMP-A6 hier). Daarnaast alle streaming opties, online en vanaf bijv. PC of NAS.

Ik ben er blij mee en de kwaliteit van het geluid is fantastisch!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:43
Gentleman schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:36:
Marantz fans,
wat zou een WIIM of een andere streamer Eversolo, etc, toevoegen aan een setup met een Marantz 40n, platenspeler, cd-speler? Zal de streaming kwaliteit dusdanig verbeteren?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kom er niet uit of een Cambridge Audio MXN10 mijn setup (Marantz NR1200 met Wharfedale Linton) nou echt verbeterd. Sowieso ben ik dan van de onhandige en trage HEOS-app af, maar of het ook echt wat doet qua geluid..
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste