Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
cerebrum schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 06:34:
[...]

Ik heb dezelfde TV en een C70s. Deze werkt inderdaad exact hetzelfde. Ik heb daar geen last van want ik gebruik beide afstandsbedieningen niet, maar ik weet vrij zeker dat ik bij de installatie van beide hier niks over gezien heb...
De TV audio bron verwacht geluid via (e)ARC. Ik ben wel benieuwd waarom dan niet de TV aan zou moeten. Kun je niet een andere aansluiting gebruiken?
Nou, stel dat en de receiver aan staat, en de TV ook aanstaat. Ik switch op de marantz van media-player naar TV-audio. Dan stuurt hij dus een power on/off signaal naar de TV waardoor de TV uitgaat terwijl ik enkel van input wilde wisselen. CEC is zo zo slim dat hij weet wat de aan/uit stand is, dus die zet vervolgende de receiver uit.

En misschien is het wel de TV die iets heeft geleerd dat hij op dat specifieke signaal aan/uit moet gaan, maar ik heb de TV dus ook al een factory reset gegeven en het gebeurt nog steeds. De marantz heeft ook al een factory reset gehad, dus dan blijft de AB over. Maar die zou ik theorie niets moeten kunnen leren, en een resetcombi is nergens te vinden.

1) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de recveiver (Zodat de TV geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan switcht hij enkel van input.
2) Doe ik hetzelfde maar zodat TV en Receiver beide signaal ontvangen dan gaat de TV uit, en switcht receiver van input
3) Als CEC uit staat, en ik hou de afstandbediening voor de TV (Zodat de Receiver geen signaal ontrvangt) en druk op TV-AUDIO dan gaat de TV uit.

Ik ben na alle resets er dus vrij zeker van dat het probleem bij de AB ligt. Maar hoe...?

[ Voor 20% gewijzigd door Lumics op 06-10-2025 08:05 ]

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste