Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!

Ik begrijp alleen niet, dat wanneer ik het selecteer. De MAC van de UDMP er zelf al standaard bij staat?

[Afbeelding]
Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.
Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.
Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?
De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:27:
[...]

De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)
In principe moeten daar alleen de apparaten die gevonden moeten.
Ik heb zelf 2 wifi speakers, 2 TV's en de AVR als uitzonderingen. Daarmee werkt alles prima (spotify connect / tidal connect / HEOS). Zodra ik een apparaat uit de lijst haal werkt het gelijk niet meer.

Lijkt erop dat de instabiliteit van de verbinding bij jou een andere oorzaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:19
Ik heb bij mijn Marantz NR1710 regelmatig dat het linker kanaal het niet doet. Het aan en uitschakelen van de receiver verhelpt dit soms, de stekker eruit trekken werkt nog het beste.
Heeft iemand van jullie dit probleem al is eerder gehad? Ik heb toch wel een donkerbruin vermoeden dat het een hardware probleem lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:30
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]

In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Wellicht heeft jouw netwerk iets soortgelijks.
Later werkte het weer gewoon, maar ik zal mijn modem eens checken vnaaf. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:30
Wellicht niet geheel Marantz specifiek. Maar weet iemand of het mogelijk is om als ik via mijn telefoon en bluetooth bijvoorbeeld Spotify stream naar de versterker, dat deze doorgaat als ik een andere app met geluid open op mijn telefoon?

Soms wil je gewoon even iets bekijken zonder geluid, maar dan wordt elke keer de muziekstream onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoDi54
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 20:20
Ik heb een Cinema 70 aangesloten op de KPN+ box. HDMI CEC instellingen staan volgens mij op beude apparaten goed, maar toch schakelt de kpn+ box de Marantz alleen maar uit, maar wil hem niet inschakelen als ik de kpn+ box aanzet. Iemand een idee wat hier fout gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
ppeterr schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.
Bij mij onthoud hij de versterker wel.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHPW0JINsKMYuGzpdTmsBcxNpH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e0cfVU8dbmFUCktBLTXWQuVU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn NR1711 is terug van de tweede reparatieronde na het welbekende 'audysseysetup blijft triggeren' probleem. Doet het weer prima, maarja, dat was de vorige keer ook de eerste vijf dagen. We gaan het zien.

Er is wel meer gedaan nu. de eerste keer was de 'interne flex vervangen'. Nu is er 'sub voeding hersteld' 'front pcb hersteld' en '1 x zd vervangen'. Wat dat allemaal doet weet ik niet maar hopelijk blijft hij nu wel werken.

Overigens prima service, het gaat niet snel, maar het gaat, en volgens mij hebben ze hem nu ook langer getest voordat hij weer naar mij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:25
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Is deze versterker gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
hallo allemaal...

Ik zoek een manier om een digitale uitgang te krijgen op mijn Cinema 30.... mijn Yamaha Aventage had een digital output maar de nieuwste amp's doen daar niet meer aan .. ik heb een HDMI -> optical converter gekocht, maar uiteraard schakelt de amp de audio naar de TV uit als de amp aan gaat ..

iemand een idee hoe alsnog geforceerd geluid uit HDMI TV1 of HDMI TV2 uitgang te krijgen?

(reden: digitale opname op MD/DCC/DAT)

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Heb je wel audyssey gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:56

Op welke manier heb je die speakers op je marantz aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:25
Arjantje72 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Heb je wel audyssey gedraaid?
Ja, maar die stelde eigenlijk beide boxen hetzelfde in (zat minimaal verschil in). Wat betreft de aansluiting gewoon met speakerkabels in front R en L. Kabels zijn even lang en werken goed op de andere versterker.

Ik heb tevens de versterker bekabeld op mijn netwerk aangesloten en als ik dan bijvoorbeeld spotify rechtstreeks op de versterker draai is het geluid ook slecht dus het lijkt niet de verbinding met de TV te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels.
[...]
eARC HDMI is leuk als het werkt, maar het blijkt een gok. Sluit je Marantz 1510 aan via optical out en je zal zien dat die veel stabieler is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12

Arethusa

Niet die server

Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww16pLbFRNzk9M5rXNknpToJybo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xnmNYiHFYZyBnJ3oqA9ZQVDx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DE9NtnVXwfLsqTNbbS5jY7o6-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ezC3UozAzjny6VhmeC5hV3aC.png?f=fotoalbum_large

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roefel76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 00:06
Eindelijk officieel bevestigd (en al zichtbaar op de DIRAC website) ART is bevestigd dit jaar nog naar de AV10, AV20 te komen.
Ik heb momenteel DIRAC LIVE i.c.m bass control en gezien die verbetering kan ik niet wachten op ART gezien de reviews met ART op Storm en Trinnov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kijk verbaasd op naar mijn SR7011 die stopt met geluid voortbrengen. Hij krijgt as we speak een update binnen. Toch mooi voor een apparaat dat al zo lang meegaat. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Arethusa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 03:09:
Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De cd speler komt uit 2007, vwb de receiver (en draaitafel) kan ik je - bij gebrek aan modelnummer(s) - niet verder helpen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Jorgen schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:59:
Ik kijk verbaasd op naar mijn SR7011 die stopt met geluid voortbrengen. Hij krijgt as we speak een update binnen. Toch mooi voor een apparaat dat al zo lang meegaat. :)
Vroeger... ging je hifi apparatuur gewoon 25 jaar mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

n00bs schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Vroeger... ging je hifi apparatuur gewoon 25 jaar mee 8)
Dat zou ik nu ook erg waarderen, maar behalve je speakers, lukt dat vrijwel nergens meer mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jorgen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Dat zou ik nu ook erg waarderen, maar behalve je speakers, lukt dat vrijwel nergens meer mee.
Het grootste struikelblok tegenwoordig is de software en licenties. In dat opzicht zou ik liever ook compleet gescheiden apparatuur kopen, zodat je enkel bv de DAC/Streamer om de X jaar hoeft te vervangen; Zij het niet dat zo de apparatuur aankopen minimaal 2-3x duurder is dan een goede all-in-one device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Hebben hier gebruikers van de cinema serie de update al gekregen? Ik lees wel in het denon topic dat sommige de update al ontvangen hebben, ik zelf krijg nog niets binnen, dacht misschien dat tijdzone aanpassen het verschil zou maken. Het is ook de eerste keer dat ik er naar uit kijk, in dit geval vanwege de roon ready toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Veertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08:
Hebben hier gebruikers van de cinema serie de update al gekregen? Ik lees wel in het denon topic dat sommige de update al ontvangen hebben, ik zelf krijg nog niets binnen, dacht misschien dat tijdzone aanpassen het verschil zou maken. Het is ook de eerste keer dat ik er naar uit kijk, in dit geval vanwege de roon ready toevoeging.
Hij staat hier klaar. (c70s)

En mooi dat je het noemt, ik zat toevallig ook te kijken of ik Roon een mooie toevoeging vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Ik gebruik als endpoint momenteel een bluesound node, ik krijg het idee dat via qobuz connect direct naar de marantz(c50) het geluid wat warmer is, wat ik fijner vind. Dus stiekeme hoop ook als er een tussenstation(de bluesound) uit wordt gehaald en de marantz als endpoint functioneert het geluid iets anders, warmer, gaat zijn met Roon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Veertien14 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:28:
Ik gebruik als endpoint momenteel een bluesound node, ik krijg het idee dat via qobuz connect direct naar de marantz(c50) het geluid wat warmer is, wat ik fijner vind. Dus stiekeme hoop ook als er een tussenstation(de bluesound) uit wordt gehaald en de marantz als endpoint functioneert het geluid iets anders, warmer, gaat zijn met Roon.
Aha, maar "Roon ready" staat toch los van Qobuz Connect. Beide zit inderdaad in de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

C40 hier en nope, net geforceerd gecontroleerd via de heos app en marantz app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Cinema gebruiker hier: Kreeg enkel een update van dat het geluid van 40 naar 20 kan, het ding gaat al niet hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Raar dat jullie vooralsnog overgeslagen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9VkJpnnkju_v9-1cXTEn59SCV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLjPELdJ7NDyfNH7nEESnLrR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Nee, qobuz connect optie heb ik nog niet. Ik heb wel eerder vanuit de qobuz app mn marantz kunnen selecteren om connect af te spelen, heeft een paar nummers geduurd daarna werkte het niet meer. Mn marantz staat wel in de qobuz app als optie om als connect te selecteren maar blijft vervolgens alleen verbinden, dus hoop dat dat ook met de fw opgelost is en anders wordt het erna troubleshooten.

@ppeterr welke fw versie heb je staan onder algemeen -> informatie -> firmware?

[ Voor 58% gewijzigd door Veertien14 op 08-06-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Veertien14 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:22:
Nee, qobuz connect optie heb ik nog niet.
@ppeterr welke fw versie heb je staan onder algemeen -> informatie -> firmware?
Version 3400-3240-2064-7760
DTS Version 3.90.50.82

Ik haal hier overigens geen U36.1 uit....

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 08-06-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Ah oke, valt ook niet veel uit te halen dus.
Zit zelf nu op: 8500-9153-F072-7760, 4.30.10.15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12

Arethusa

Niet die server

Comp User schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 01:53:
[...]

De cd speler komt uit 2007, vwb de receiver (en draaitafel) kan ik je - bij gebrek aan modelnummer(s) - niet verder helpen.
Bedankt voor je antwoord, de receiver heeft als model nummer SR3001.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Vandaag de fw ook binnen gekregen, werkt allemaal erg goed.
Wat mij alleen wel opvalt, als de marantz uitstaat en ik klik op play in de roon app, staat het volume opeens op 40. Terwijl in mn marantz instellingen 49 staat bij het aanzetten, andere bronnen nemen de volume wel juist over. Vanuit heos ook alle apparaten herstart, Roon server herstart, in roon staat volume op fixed, dus kan daardoor niet iets fout doen met sliders van mn telefoon buiten de apps om.

Ik ben eerder juist gestopt met heos te gebruiken vanwege een probleem dat heos het volume opeens naar het maximum kan zetten ook al staat er een limiet op, ook twee keer meegemaakt op mn vorige receiver(sr5009). In feite neemt heos nu het volume ook niet over van mn marantz. Ik zie ook geen instelling mogelijkheden binnen de heos app, volume opties in mn marantz staan goed. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel ik mijn Cinema70S eigenlijk al erg lang in huis heb, maar niet eerder een echte reden gehad om deze ook daadwerkelijk in te zetten, krijg ik nu die laatste update aangeboden zo te zien. Ik heb er inmiddels al aardig wat gemist aan het firmware overzicht te zien.

Ik mag er gevoeglijk vanuit gaan dat alle fixes en wijzigingen in die vorige, ook in de laatste versie zijn opgenomen? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:30:
[...]

Hoewel ik mijn Cinema70S eigenlijk al erg lang in huis heb, maar niet eerder een echte reden gehad om deze ook daadwerkelijk in te zetten, krijg ik nu die laatste update aangeboden zo te zien. Ik heb er inmiddels al aardig wat gemist aan het firmware overzicht te zien.

Ik mag er gevoeglijk vanuit gaan dat alle fixes en wijzigingen in die vorige, ook in de laatste versie zijn opgenomen? 😉
Ja natuurlijk. Dat is wel de normale gang van zaken. Updaten dat ding.

Iets anders. Weet iemand ondertussen al iets meer over de verstoorde 50hz metingen?

Jij wellicht @Astennu ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iIfvJfSkFt378Y4NlcUYTHkX1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwVgONPAXC4a3NP97nmBGAZD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:21:
[...]

Ja natuurlijk. Dat is wel de normale gang van zaken. Updaten dat ding.

Iets anders. Weet iemand ondertussen al iets meer over de verstoorde 50hz metingen?

Jij wellicht @Astennu ?

[Afbeelding]
D&M heeft er zo ver ik weet niets mee gedaan. Ik ben zelf overgestapt op REW metingen in combinatie met A1Evolution ipv Audyssey gebruiken om het te omzeilen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:56:
[...]

D&M heeft er niets mee gedaan. Ik ben zelf overgestapt op REW metingen in combinatie met A1Evolution ipv Audyssey gebruiken om het te omzeilen.
Oke. Dat was toch Nexus? Dus inmeten ook in REW?

Dat vond ik toch echt te complex. Heb dat dus overgeslagen. Overigens draait het nu al maanden hier met een vaste instelling. Ben dik tevreden. Dus ik hoef niet persee een andere meting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Oke. Dat was toch Nexus? Dus inmeten ook in REW?

Dat vond ik toch echt te complex. Heb dat dus overgeslagen. Overigens draait het nu al maanden hier met een vaste instelling. Ben dik tevreden. Dus ik hoef niet persee een andere meting.
Inmiddels zijn ze al een paar versies verder dan nexus. Ik gebruik nog Neuron v2.4 Rise of the Commish (2.5v was de laatste van die project groep daar na is hij zelf verder gegaan met Acoustica).
Maar inmiddels is Acoustica V6 ook al even uit:
YouTube: A1 Evo Acoustica

https://drive.google.com/...fBYZePW9lGPE2sbqrx_x96Vrr

https://github.com/Obsess...Audiophile/A1EvoAcoustica

Je zou kunnen kijken of het nu makkelijker werkt.
Ik heb er zelf even geen tijd voor gehad. Ik wil er wel weer naar gaan kijken maar het werkt nu goed. En toen ik Naar Acoustica keek zaten ze op v3.x met wat issues.

De eerste keer is het even goed opletten wat je met REW moet doen maar als je de stappen in het filmpje gewoon na doet is het eigenlijk goed te doen. Als je de metingen een maal hebt is het simpel dan kan je die blijven hergebruiken ookal komen er nieuwe updates uit. (tenzij je je speakers verplaatst of grote aanpassingen in je interieur doet).

Edit:
Hier kan je de release notes vinden:
https://github.com/Obsess...e/A1EvoAcoustica/releases

Ik zie ook al een V7 Branch dus verwacht dat daar komende maanden ook wel een pre release van gaat komen. Maar voor nu zou ik die 6.6 of de Turbo versie gewoon pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 12-06-2025 16:07 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Inmiddels zijn ze al een paar versies verder dan nexus. Ik gebruik nog Neuron v2.4 Rise of the Commish (2.5v was de laatste van die project groep daar na is hij zelf verder gegaan met Acoustica).

Ik heb er zelf even geen tijd voor gehad. Ik wil er wel weer naar gaan kijken maar het werkt nu goed. En toen ik Naar Acoustica keek zaten ze op v3.x met wat issues.

De eerste keer is het even goed opletten wat je met REW moet doen maar als je de stappen in het filmpje gewoon na doet is het eigenlijk goed te doen. Als je de metingen een maal hebt is het simpel dan kan je die blijven hergebruiken ookal komen er nieuwe updates uit. (tenzij je je speakers verplaatst of grote aanpassingen in je interieur doet).
Mooi, thanks voor de linkjes voor als ik het ooit weer in mijn bol krijg om dit te willen doen. Maar voorlopig maar even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:06:
[...]

Mooi, thanks voor de linkjes voor als ik het ooit weer in mijn bol krijg om dit te willen doen. Maar voorlopig maar even niet :)
Het is wel echt de moeite waard. Het verschil met Audyssey is echt enorm van slecht geluid naar echt heel erg goed. Ik vind het wel de moeite waard om tijd in te steken. Enige andere manier is denk ik DIRAC full kopen wat duur is of iemand inhuren om het te doen. (of Multi EQ-X licentie proberen). Allemaal duurder dan deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Het is wel echt de moeite waard. Het verschil met Audyssey is echt enorm van slecht geluid naar echt heel erg goed. Ik vind het wel de moeite waard om tijd in te steken. Enige andere manier is denk ik DIRAC full kopen wat duur is of iemand inhuren om het te doen. (of Multi EQ-X licentie proberen). Allemaal duurder dan deze oplossing.
Ik doe de metingen met het meegeleverde microfoontje. En dat is ansich niet heel slecht en goed te gebruiken met het Audyssey one script, maar ik krijg het idee dat (weet even het type niet die beter is kwa mic) het niet voldoende is om het juiste resultaat te krijgen. Multi EQ-X heb ik wel al natuurlijk, die heb je nodig voor Audyssey. En dan de c70s met mijn speaker setup (5.1) (Dali Oberon 5 - dali sub, en 2 b&w M1 rears.

Hoe ver moet je gaan, en hoeveel winst is er te behalen? Ik kan dat heel moeilijk inschatten, ook vooral omdat ik het nu al heel fijn vind klinken.

Ik zit eerder te denken aan het toevoegen van "iets". Speaker, of sub. Of een nieuwe 83 inch LG OLED O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:23:
[...]

Ik doe de metingen met het meegeleverde microfoontje. En dat is ansich niet heel slecht en goed te gebruiken met het Audyssey one script, maar ik krijg het idee dat (weet even het type niet die beter is kwa mic) het niet voldoende is om het juiste resultaat te krijgen. Multi EQ-X heb ik wel al natuurlijk, die heb je nodig voor Audyssey. En dan de c70s met mijn speaker setup (5.1) (Dali Oberon 5 - dali sub, en 2 b&w M1 rears.

Hoe ver moet je gaan, en hoeveel winst is er te behalen? Ik kan dat heel moeilijk inschatten, ook vooral omdat ik het nu al heel fijn vind klinken.

Ik zit eerder te denken aan het toevoegen van "iets". Speaker, of sub. Of een nieuwe 83 inch LG OLED O+
Multi EQ-X bedoelde ik de Pro app mee waar je 100+ euro voor een licentie moet betalen ik bedoel niet die Android App maar de PC Versie waar je veel meer mee kan.
De mee geleverde Mic kan je ook gebruiken moet je wel een extra stap doen is ook in een video omschreven. Zelf heb ik een calibrated USB mic gekocht dat werkt toch een stuk makkelijker.

Als je beter geluid wilt zou ik toch eerst tijd in de kalibratie steken voor je nieuwe speakers gaat kopen. En als je dan nieuwe speakers of dual sub's hebt zeker de moeite nemen er dan alles uit te halen. Pas met speakers wel op dat je C70 dat nog aan kan want die heeft niet zo veel power om grote speakers op hoger volume goed te laten spelen. Dat is met mijn C30 al iets waar ik op moet letten. Maar omdat ik Bookshelfs gebruik en geen torens is dat nog geen issue (tenzij ik in de toekomst voor Arendal 1528 bookshelfs ga die willen graag wat meer dan mijn C30 kan).

Ik weet niet wat voor een TV je nu hebt maar ik vind de nieuwe 4Stack LG Panelen wel heel interessant. Ik heb zelf een 83A90J top toestel maar de nieuwe OLED's kunnen meer dan 2x zo fel in de highlights en iets van 90% feller met full screen white. Dus het begint nu wel een upgrade te worden. Ik wacht het denk ik nog even 1-2 gen's af vooral of de 97" een keer een update gaat krijgen en wat betaalbaarder gaat worden. Die zit nog steeds op zo'n 800-900 nits pannel wat de G1 serie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Ik weet niet wat voor een TV je nu hebt maar ik vind de nieuwe 4Stack LG Panelen wel heel interessant. Ik heb zelf een 83A90J top toestel maar de nieuwe OLED's kunnen meer dan 2x zo fel in de highlights en iets van 90% feller met full screen white. Dus het begint nu wel een upgrade te worden. Ik wacht het denk ik nog even 1-2 gen's af vooral of de 97" een keer een update gaat krijgen en wat betaalbaarder gaat worden. Die zit nog steeds op zo'n 800-900 nits pannel wat de G1 serie heeft.
uitvoering: LG OLED55E7N Zwart

Het ding is al bijna 7 jaar oud zie ik nu. Maar ik ben nog een beetje van de oude stempel "Een tv moet wel 10 jaar mee kunnen gaan".

Onzin natuurlijk, iets anders is direct een mooie upgrade. Uhmmm even overwegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:49:
[...]

uitvoering: LG OLED55E7N Zwart

Het ding is al bijna 7 jaar oud zie ik nu. Maar ik ben nog een beetje van de oude stempel "Een tv moet wel 10 jaar mee kunnen gaan".

Onzin natuurlijk, iets anders is direct een mooie upgrade. Uhmmm even overwegen :)
Dat gaat sowieso een gigantische upgrade zijn.
Sowieso qua grote dat is al een gigantisch verschil
Maar ook qua brightness die van jou doet nog +-800 nits de nieuwe 2300
En kleur volume is met die 4-Stack panels ook hoger

Maar goed dit is een beetje offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
SgtCaffran schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:28:
Ik ben zeker geen ervaren audiofiel maar ik wil alleen even melden dat ik sinds vandaag de Marantz Model M1 streaming stereo versterker heb staan thuis. Kan er nog erg weinig over vinden dus mochten mensen specifieke vragen hebben, stel ze gerust!

Tot nu toe is de ervaring erg positief. Kom vanaf een oude low tier Onkyo 5.1 versterker uit een home cinema set. Speakers zijn Q Acoustics 3050i. De versterker had ik nog en ik ben rustig op zoek gegaan naar een mooiere stereo versterker. Dat is nu de Marantz geworden.

Ik wilde graag een streaming versterker met eARC zodat ik met een enkel compact apparaat klaar ben. Met de Onkyo moest ik altijd de Spotify app van mijn TV gebruiken. De Marantz is voor mij de perfecte versterker. Klein formaat, strak design, klasse D dus efficiënt, eARC, EQ, subwoofer out, en so far erg mooi geluid.

Vergelijkingen met andere high end versterkers kan ik niet maken. Ten opzichte van de Onkyo heb ik echt het gevoel (zonder A/B test...) dat de speakers meer open zijn geworden. De bas lijkt ook lager en beter gedefinieerd. Klinkt gewoon erg goed!
Na defect van mijn NAD D3045 overweeg ik ook deze streaming amp met mijn QA Concept 20 speakers. Hoe bevalt de M1 na een tijdje gebruik?

Ik vraag mijn vooral af of het de meerprijs tov een Wiim Amp (Pro) bv waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Astennu schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Edit:
Hier kan je de release notes vinden:
https://github.com/Obsess...e/A1EvoAcoustica/releases

Ik zie ook al een V7 Branch dus verwacht dat daar komende maanden ook wel een pre release van gaat komen. Maar voor nu zou ik die 6.6 of de Turbo versie gewoon pakken.
Ik heb de A1Evo gebruikt, het geluid is gigantisch verbeterd. Is Neuron een stapje beter nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:51:
[...]

Ik heb de A1Evo gebruikt, het geluid is gigantisch verbeterd. Is Neuron een stapje beter nog?
Als je de metingen via rew doet is het zeker nog een stuk beter.
Ik zou Neuron niet meer gebruiken tho zou meteen naar Acoustica gaan dat zou nog weet beter zijn maar heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Astennu schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Als je de metingen via rew doet is het zeker nog een stuk beter.
Ik zou Neuron niet meer gebruiken tho zou meteen naar Acoustica gaan dat zou nog weet beter zijn maar heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen.
A1 Evo, moest je in REW je metingen inladen, daarna gaat alles automatisch.
Ik zal als ik tijd heb Acoustica eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
Ik heb een kleine vraag. Ik heb sinds gister een sub toegevoegd aan mijn setup (2.1) en een Marantz NR1509. Ik twijfel over de instellingen. Ik heb speakers nu op small, subwoofer mode LFE en LPF op 80hz. Maar er is ook nog een menu "Crossovers" waar de fronts nu ook op 80hz staan. Moet de LPF en de Crossovers altijd aan elkaar gelijk zijn? En wat doet deze instelling bovenop de LPF of hoe is deze anders en wanneer is deze van toepassing? Ik speel stereo muziek in Direct (niet Pure Direct) en de subwoofer speelt goed mee.

Fronts Klipsch Heresy IV
Sub SVS SB1000 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Perseus schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:06:
subwoofer mode LFE en LPF op 80hz.
"LPF for LFE"? Die kan op 120 Hz (default) blijven staan. Setting staat los van de crossovers die je instelt voor de front speakers (die alleen beschikbaar is als je de speakers op "small" jnstelt).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
FeaR schreef op zondag 15 juni 2025 @ 00:32:
[...]

"LPF for LFE"? Die kan op 120 Hz (default) blijven staan. Setting staat los van de crossovers die je instelt voor de front speakers (die alleen beschikbaar is als je de speakers op "small" jnstelt).
Als ik stereo speel op de Marantz doet de instelling LPF inderdaad niks voor het geluid.

Maar wat gebeurt er dan als ik een DD signaal naar de Marantz stuur als LPF op 120Hz en crossovers op 80Hz met speakers op small staat?
- Signaal fronts onder de 80Hz gaat ook naar de Subs bovenop LFE signaal?
- Er zit een overlap tussen 80Hz en 120Hz tussen LFE en Frontsignaal?
- "Crossovers" worden genegeerd en 120Hz is het crossover punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Perseus schreef op zondag 15 juni 2025 @ 07:49:
[...]
Als ik stereo speel op de Marantz doet de instelling LPF inderdaad niks voor het geluid.
Diepgaand hoe en wat qua "LPF for LFE" durf ik niet te zeggen. Default van 120 Hz wordt aangeraden en daar hield mijn onderzoek op. Ingestelde waarde is de bovengrens van wat naar de subwoofer gestuurd wordt van het LFE kanaal.
Maar wat gebeurt er dan als ik een DD signaal naar de Marantz stuur als LPF op 120Hz en crossovers op 80Hz met speakers op small staat?
- Signaal fronts onder de 80Hz gaat ook naar de Subs bovenop LFE signaal?
Signaal fronts onder ingestelde crossover (voor de fronts) naar de subwoofer is wat de instelling "small" en de crossover doet. Met 2.0 (geen dedicated .LFE) zal de subwoofer meespelen als de media frequenties bevat onder de ingestelde crossover.
- Er zit een overlap tussen 80Hz en 120Hz tussen LFE en Frontsignaal?
De 120 Hz is van "LPF for LFE" en geldt alleen voor de subwoofer, bevat geen informatie die naar front speakers gaat.
"Crossovers" worden genegeerd en 120Hz is het crossover punt
Zie hierboven. LPF for LFE is alleen voor de .1.

Je kan speakers op een crossover van 200 Hz zetten en LPF for LFE op 120 Hz laten staan. De subwoofer zal nog steeds de tonen onder de 200 Hz laten horen die af worden gevangen door de crossover. De 120 Hz bovengrens geldt namelijk puur voor LFE.

Grens van crossover is natuurlijk niet zo zwart-wit als getallen doen overkomen, het gaat via een curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedemp
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-08 14:46
Ik heb een marantz 7015, Hoewel ik superblij ben ermee, zit er toch een ding wat ik er niet uitkrijg. Ik speel veel af via airplay. Maar dan gaat de volume niet boven de 74 (0-98 range) Hoewel meer eigenlijk absoluut niet nodig is. Heb ik soms dat ik een bepaald stukje echt op rammen wil zetten en dat lukt dan niet. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen. (bij bluetooth lukt het wel, maar het verlies is zoveel dat ik hem dan juist niet harder wil zetten)

Setup
- Marantz Sr7015
- Audio quest bekabeling
- Definitive technology bp9080x
- Rega Planar 3 nd5

ingesteld als multi stereo, waardoor het echt lijkt als een wand van muziek wat op je afkomt. Kippenvel elke keer nog steeds, als ik tijd heb om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dedemp schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:32:
Ik speel veel af via airplay. Maar dan gaat de volume niet boven de 74 (0-98 range).
Google geeft mij meer hits op exact 74% volume in combinatie met Airplay. Oftewel, lijkt geen issue maar een eis opgelegd door Apple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
Afgelopen dagen met m'n nieuwe Marantz Model M1 mogen spelen:

Afbeeldingslocatie: https://www.marantz.com/dw/image/v2/BGJH_PRD/on/demandware.static/-/Sites-master-catalog-soundunited/default/dwc92a0c8c/marantz/PDP_Images/Model%20M1/modelm1_image_2_na.png

Kwam van een NAD D3045 die 5 maanden na garantie zichzelf opblies.

De M1 is echt een stuk krachtiger. Ik weet niet of het daardoor komt, maar de bas lijkt een stuk aanweziger dan bij de D3045. Niet onprettig, want hij is niet muddy. Ook goede soundstage en voor zover ik mij de D3045 kan herinneren, een stukje spannender/opwindender om te luisteren. Dat maakt de M1 ook iets vermoeiender merk ik.

Wel had ik een aantal problemen met de M1 waardoor ik overwoog hem terug te sturen:
- Als de versterker uit Stand-by komt zit komt er ruis uit mijn Concept 20 speakers. Ik lees dat op internet vaker terug. Stand-by uitschakelen en Quick Start inschakelen lost het op. Maar ik vind het een raar probleem.
- Airplay en Spotify Connect gaven disconnects en haperingen. Airplay was echt onspeelbaar. Dat ondanks een los 5Ghz kanaal met 100% signal quality. Wat bleek de oplossing? Wifi Security van WPA3 naar WPA2 zetten. Raar, want de M1 ondersteunt WPA3.

Verder wel tevreden over het gebruiksgemak en de samenwerking met streamingdiensten op mijn iPhone, en met de TV en Apple 4k. Werkt allemaal vlekkeloos :)

Overweeg alleen nog Dirac. Al twijfel ik een beetje voor de prijs en aangezien het maar een 2.0 setup is.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 25-07-2025 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Nieuwe firmware 17.07.2025-30.07.2025 - U37

https://support-uk.marant...firmware-update-available

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 27-07-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

Ik denk dat dit wel mijn laatste Marantz is.altijd heel blij geweest met mijn 7011.
Maar…. 2 audio streamingdiensten, werken prima op elk apparaat. Behalve op de Marantz. Spotify is op zijn best ingewikkeld: dan weer geen geluid, dan weer mismatch tussen volume op iPhone en Marantz. Tidal is helemaal niet te doen. Tidal Connect werkt 1 op de 5 keer en als hij eenmaal nukken heeft werkt AirPlay ook niet meer.
Fantastisch geluid hoor, maar je hebt er niks aan als je niks af kan spelen…

[ Voor 5% gewijzigd door page404 op 29-07-2025 07:32 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
@page404 Dat is een bekend probleem. De Marantz netwerk stack is niet heel stabiel. Even de stroom eraf en er weer op lost het voor mij altijd op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zie die support voor streamingdiensten als een leuke gimmick maar je kan eigenlijk niet verwachten dat een receiver jarenlang bijgewerkt voor om alle (nieuwere) diensten te blijven supporten.
Beste is dan om een streamer erop aan te sluiten. Beetje zonde om je goedwerkende receiver te vervangen puur voor streamingdienst support.
Ik gebruik zelf Spotify op mn LG tv die dan via HDMI eARC geluid afspeelt op de versterker.

Wat anders: heb me een beetje ingelezen op dat A1 Evo Acoustica dat hier door o.a. @Astennu besproken werd.
Nog een kleine verbouwing gaande in de woonkamer, als dat afgerond is ga ik dat zeker uitproberen, ik lees alleen maar razend enthousiaste reacties dus mn verwachtingen zijn hooggespannen :)

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-07-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:33
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:31:

Wat anders: heb me een beetje ingelezen op dat A1 Evo Acoustica dat hier door o.a. @Astennu besproken werd.
Nog een kleine verbouwing gaande in de woonkamer, als dat afgerond is ga ik dat zeker uitproberen, ik lees alleen maar razend enthousiaste reacties dus mn verwachtingen zijn hooggespannen :)
Oh, down the rabbithole you go! Werkt wel mooi hoor, maar je kan wel helemaal verloren raken in het finetunen met diverse targetcurvers en 'advanced' settings :)
Maar het is een verademing vergeleken met de voorgaande versies. Ik heb het ook gebruikt maar ik ga geen targetcurvers meer vergelijken. Ik ben tevreden met hoe het nu klinkt en verbeteringen zullen marginaal zijn (hoop ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ErikG2 ja, die OCA is wel echt "obsessive compulsive" haha. Ik heb tot nu toe alleen Audessey calibratie gedaan wat al lekker klonk, maar qua bass mis ik nog wat en dat lijkt A1 Evo op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:
@ErikG2 ja, die OCA is wel echt "obsessive compulsive" haha. Ik heb tot nu toe alleen Audessey calibratie gedaan wat al lekker klonk, maar qua bass mis ik nog wat en dat lijkt A1 Evo op te lossen.
Ja, je kan met target curves heel veel bereiken met de bas weergave. Je kan ook je eigen target curves maken. Dat staat ook ergens in 1 van de duizenden posts aange9. Ik weet alleen helaas niet meer waar precies....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:
Dat was bij mij zeker het geval. Was hier een wereld van verschil. En ik gebruik nog een oude versie van Nexus (denk 2.3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
page404 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:31:
Ik denk dat dit wel mijn laatste Marantz is.altijd heel blij geweest met mijn 7011.
Maar…. 2 audio streamingdiensten, werken prima op elk apparaat. Behalve op de Marantz. Spotify is op zijn best ingewikkeld: dan weer geen geluid, dan weer mismatch tussen volume op iPhone en Marantz. Tidal is helemaal niet te doen. Tidal Connect werkt 1 op de 5 keer en als hij eenmaal nukken heeft werkt AirPlay ook niet meer.
Fantastisch geluid hoor, maar je hebt er niks aan als je niks af kan spelen…
Is dit met wifi of bedraad? Als het met wifi is, welke WPA security gebruik je dan? WPA2 of WPA3?

Met de Marantz M1 streaming versterker heb ik consequent problemen met Airplay en Spotify Connect (Tidal en Qobuz zullen het vast ook hebben) als ik WPA3 gebruik. Dan zijn er korte haperingen in het geluid of valt de verbinding weg. Met WPA2 geen enkel issue. Wel de 5Ghz een andere SSID gegeven dan 2.4.

De nieuwe software update is bij mij nog steeds niet beschikbaar trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 31-07-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

RichieB schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:33:
@page404 Dat is een bekend probleem. De Marantz netwerk stack is niet heel stabiel. Even de stroom eraf en er weer op lost het voor mij altijd op.
Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:31:
Ik zie die support voor streamingdiensten als een leuke gimmick maar je kan eigenlijk niet verwachten dat een receiver jarenlang bijgewerkt voor om alle (nieuwere) diensten te blijven supporten.
AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.
Is zo’n streamer dan dé oplossing? Die krengen zijn idioot duur en hoe lang is dat dan gesupport?
MailMan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:08:
[...]

Is dit met wifi of bedraad? Als het met wifi is, welke WPA security gebruik je dan? WPA2 of WPA3?

Met de Marantz M1 streaming versterker heb ik consequent problemen met Airplay en Spotify Connect (Tidal en Qobuz zullen het vast ook hebben) als ik WPA3 gebruik. Dan zijn er korte haperingen in het geluid of valt de verbinding weg. Met WPA2 geen enkel issue. Wel de 5Ghz een andere SSID gegeven dan 2.4.

De nieuwe software update is bij mij nog steeds niet beschikbaar trouwens.
De Marantz is bedraad. Netwerk is fritzbox wifi 6 met WPA3. Zou stabiel moeten zijn. Als het werkt is het stabiel, ik kan gewoon geen audio starten via tidal Connect of AirPlay.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

page404 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:18:
[...]

Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.

[...]

AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.
Is zo’n streamer dan dé oplossing? Die krengen zijn idioot duur en hoe lang is dat dan gesupport?
Airplay 2 is toch ook relatief nieuw, had de x011 serie dat al? Ik dacht dat dat in 2018 met de x013 serie pas werd geïntroduceerd, of hebben ze Airplay2 dan wel nog gebackport naar de oudere modellen?

Ik vind wel dat je een punt hebt overigens. Al die softwarematige dingen die steeds veranderen en fabrikanten die laks zijn met support in firmware van iets oudere modellen..
Je houdt natuurlijk nog steeds wel een dijk van een receiver, maar qua software wordt je dan afhankelijk van een externe bron.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-07-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
page404 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:18:
[...]

[...]

[...]

De Marantz is bedraad. Netwerk is fritzbox wifi 6 met WPA3. Zou stabiel moeten zijn. Als het werkt is het stabiel, ik kan gewoon geen audio starten via tidal Connect of AirPlay.
En Firmware is up to date van je versterker en Fritzbox? Ik heb toevallig ook een Fritz (7590) waar ik de problemen mee had.

Op zich zou je verwachten dat het bedraad vlekkeloos werkt, zeker als alles up to date is. Bij mij veroorzaakte de Fritz Mesh voor soortgelijke problemen dat apparaten elkaar niet goed konden vinden. Je zou dit kunnen nalopen: https://en.fritz.com/serv...o%20save%20the%20settings.

En daarnaast het splitsen van 2.4 en 5Ghz, en toch eens WPA2 instellen.

Verder herken ik het gedoe met het volume. De Marantz op 50% volume limit zetten in Heos helpt daarin wel. Dat geeft je ook extra resolutie op de spotify volume slider. Je kan ook vanuit Spotify casten met Airplay, dan heb ik dat probleem niet en kan ik ook nog eens het volume aanpassen op het lockscherm van m'n telefoon. Moet je wel Apple hebben :)

Met de M1 (overigens met flink wat korting te koop tegenwoordig) maak ik me ook beetje zorgen dat die over 10 jaar in de prullenbak kan omdat niemand hem meer ondersteunt.

Maar goed, m’n vorige NAD blies zichzelf na 5 jaar op 🥲

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 31-07-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Meer mensen bij wie de Marantz/Denon langs AdguardHome/Pi-hole gaat? Ik keek gisteren even in AGH en zag op 3-8 (zondag) echt miljoenen requests van m'n Marantz NR1609. Meerdere requests per seconde naar production.ws.skyegloup.com (lijkt iets te zijn waar hij op firmware checkt).

Ik blokkeer voor de Marantz verder niets, mogelijk een issue aan hun kant? (API die niet teruggeeft wat de receiver verwacht waardoor hij blijft proberen o.i.d.).

Het is inmiddels weer rustig.

Wat mij onlangs ook opvalt is dat internetradio (TuneIn via HEOS) niet meer automatisch speelt (Radio 10). Ik moet de HEOS app openen en dan op 'Play' drukken.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
ThinkPad schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:05:
Meer mensen bij wie de Marantz/Denon langs AdguardHome/Pi-hole gaat? Ik keek gisteren even in AGH en zag op 3-8 (zondag) echt miljoenen requests van m'n Marantz NR1609. Meerdere requests per seconde naar production.ws.skyegloup.com (lijkt iets te zijn waar hij op firmware checkt).

Ik blokkeer voor de Marantz verder niets, mogelijk een issue aan hun kant? (API die niet teruggeeft wat de receiver verwacht waardoor hij blijft proberen o.i.d.).

Het is inmiddels weer rustig.

Wat mij onlangs ook opvalt is dat internetradio (TuneIn via HEOS) niet meer automatisch speelt (Radio 10). Ik moet de HEOS app openen en dan op 'Play' drukken.
Ik zie het hier ook voorbij komen, het lijkt nu ongeveer om de 2 uur even te checken. Overigens een cinema 70s.

Ik gebruik hier trouwens Music Assistant voor de Radio streams. Werkt uitmuntend. Wat mij dan nu net wel opvalt, is dat de versterker opeens github gaat opzoeken als ik een heos stream start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAfTr_XThEoclJaCxSuL58mwcDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2fIl1ymru1kBVdTXrcNmjZ5Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2

Dit heb ik ook af en toe. Nadat ik het dan met Heos op[os is het daarna wel weer goed trouwens, dan speelt het automatisch als ik de preset gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
Ja, irritant. Dit heb ik ook. Van alles geprobeerd, maar nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Ik heb sinds dat ik mijn nieuwe marantz cinema heb en mijn reciever in combinatie met mijn Apple TV 4K opstart dat het beeld dan heel vaak zwart wordt, beeld geeft, weer zwart wordt etc dat gebeurt een keer of 3 en dan kan ik tv kijken en gebeurt het niet meer. Wat zou dit probleem kunnen zijn. Heb een Philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
panbami schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Ja, irritant. Dit heb ik ook. Van alles geprobeerd, maar nog niet kunnen oplossen.
Ik kreeg vandaag een firmware update op mijn Marantz NR1609 en het lijkt nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

hydex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:52:
Ik heb sinds dat ik mijn nieuwe marantz cinema heb en mijn reciever in combinatie met mijn Apple TV 4K opstart dat het beeld dan heel vaak zwart wordt, beeld geeft, weer zwart wordt etc dat gebeurt een keer of 3 en dan kan ik tv kijken en gebeurt het niet meer. Wat zou dit probleem kunnen zijn. Heb een Philips tv.
Ik heb dit ook met mijn C40 en google chromecast, vooral als ik mijn beamer als output gebruik die weer 1080P is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerebrum
hydex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:52:
Ik heb met deze combi (55OLED909 + C70s + AppleTV 4K (2022) ) ook rare verschijnselen.
Als de ATV via de Marantz naar de TV gaat wordt het beeld regelmatig bijna helemaal donker op het moment dat de ATV omschakelt tussen DoVi, HDR en/of SDR. Alsof het laatste frame heel donker in beeld blijft. TV naar andere input en terug lost dit dan op.

Dit probleem heb ik niet als ik de ATV direct op de TV aansluit, en geluid via eARC naar de Marantzstuur.
In die laaste situatie heb ik echter weer regelmatig dat ik de ATV aanzet (en via CEC de rest), even later wordt het beeld zwart en gaat alles weer uit.

Ik heb nu de (CEC) control functie op de ATV uitgezet en bedien nu alles via de TV remote. Dit lijkt het meest stabiel tot nu toe. (ATV -> TV -> Marantz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zag dat ik Audyssey nog niet actief had op internetradio (HEOS TuneIn). Ingeschakeld en damn dat klinkt echt veel beter (had ik ook wel verwacht, gebruik het voor TV/films wel).

Maarrrrrrrrrrrrr, de setting blijft niet actief als ik de receiver (NR1609) uitschakel. De volgende keer staat het weer uit :-( Setting zowel via webinterface receiver als via het OSD aangepast, in beide gevallen is het tijdens luisteren actief, maar daarna weer verdwenen.

Iemand een truukje? Want als je het eenmaal mét gehoord hebt, dan klinkt zonder Audyssey toch wel erg shit.

Te snel gepost, dit komt omdat ik 'Smart Select' gebruik met m'n Logitech Harmony. Als ik zelf de receiver weer opstart en source HEOS internetradio kies dan is het wel netjes allemaal weer actief ;) Audussey goed gezet, smart select opnieuw opgeslagen en nu blijft het bewaard.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2025 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Is Tunein op de marantz uit te schakelen? Als ik Roon gebruik, welke via heos loopt en zet mijn tv aan, start tunein gelijk, ook al is de bron anders ingesteld bij aanzetten tv, ik zie dat de marantz op tv audio begint maar overgaat naar heos zodra de tv aan is. Zie geen opties in de heos app of in de marantz. Marantz ook al gefact reset, heos account en app verwijderd. Soms gaat het vreemd genoeg wel goed, zal misschien ook deels een cec probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Veertien14 op 31-08-2025 12:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Laatst met A1 Evo Acoustica een nieuwe calibratie gedaan. Marantz SR6015, Dali Oberon 5 fronts, Oberon Vokal center, Oberon 1 surrounds en SVS SB-1000 sub.

Wow. Het klinkt allemaal echt zoveel beter. Het laag is nu gewoon goed aanwezig op het luistervolume dat ik veel gebruik (niet te hard). Met Dynamic EQ werd het altijd boomy, nu totaal niet. Ik laat die stand nu uit omdat “Flat” nu gewoon super klinkt.
Misschien nog eens experimenteren met andere target curves maar denk dat ik het voorlopig zo laat.

Als je een Denon of Marantz hebt met een subwoofer erbij dan doe je jezelf tekort als je dit stukje software niet eens probeert.
Dank aan anderen in dit topic die dit al eerder ter sprake brachten, had er eerder nog niet van gehoord.

https://www.avsforum.com/...non-marantz-only.3324025/

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-09-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb een NR1508 en een Bd5004 met elkaar verbonden via hdmi op de blu-ray ingang van de receiver. Ik had verwacht dat ik met de ab van de NR1508 wel de blu-ray zou kunnen bedienen. Dat werkt niet. Wat mis ik om nog te doen? Ik heb nog geprobeerd de flasher OUT op de bd te verbinden met de Remote IN op de receiver, maar dat zijn merkwaardig genoeg verschillende stekkers.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@woutur Wat je zoekt is HDMI-CEC tussen je versterker en Blu-ray speler. Dat moet je soms expliciet aanzetten. Sommige fabrikanten noemen deze functie anders zoals AnyNet+, SimpLink of Bravia Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@RichieB Het zijn beide Marantz apparaten. HDMI CEC werkt met de tv (Ziggo) prima. Ik dacht dat het misschien een kabel ding was, maar ik heb de tv kabel nu tussen BR en receiver hangen en hetzelfde effect.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@woutur Weet je zeker dat de Blu-ray speler HDMI-CEC ondersteunt en zo ja, dat het aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

RichieB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:13:
@woutur Weet je zeker dat de Blu-ray speler HDMI-CEC ondersteunt en zo ja, dat het aanstaat?
Ik dacht dat ik dat gezien had en dat het aanstond. Nog maar eens checken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Arethusa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 03:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er is in die serie alleen de SD4050. Die is zwart en matte.
Wat audio kwaliteit betreft. Je zou er een mooie PM7001 bij kunnen kopen. Dat verschil ga je merken ten opzichte van je SR

[ Voor 6% gewijzigd door Aphelion op 07-09-2025 19:21 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zojuist de high-res update voor Spotify ontvangen en natuurlijk gelijk getest:
FLAC op telefoon, maar direct streamen naar mijn C40 via Spotify Connect levert Vobis 320Kbit op :/
idem als ik het via de HEOS upp doe. Ik heb verder geen updates voor mijn C40 of Marantz.

Iemand een idee of fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@n00bs geduld hebben totdat lossless ook op apps buiten de telefoon beschikbaar komt. Op mn LG tv app is die optie er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:52:
@n00bs geduld hebben totdat lossless ook op apps buiten de telefoon beschikbaar komt. Op mn LG tv app is die optie er ook nog niet.
Gek genoeg is het geluid echt wel beter op mijn C40 met Spotify Connect maar het is dus daar niet of nog niet lossless en nee het is geen placebo effect

• Arjantje72
n00bs schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:54:
[...]

Gek genoeg is het geluid echt wel beter op mijn C40 met Spotify Connect maar het is dus daar niet of nog niet lossless en nee het is geen placebo effect
De update van Spotify wordt langzaam uitgerold deze maand. Komt goed.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste