Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Ik heb toen ik dat probleem ook had, gezocht in de settings van mijn udmp en niks kunnen bedenken wat deze problemen zou kunnen geven. Dus bedankt voor deze tip, en ondanks dat ik nu een stuk minder problemen heb aangezien ik er een utp kabeltje in heb geprikt, heb ik dit ook gelijk doorgevoerd!

Ik begrijp alleen niet, dat wanneer ik het selecteer. De MAC van de UDMP er zelf al standaard bij staat?

[Afbeelding]
Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:12
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Zo lang jouw telefoon op wifi zit, gaat dit zeker helpen. Zonder deze uitzondering kan de Marantz zich niet bekend maken op het wifi netwerk, ook al zit hij zelf met een kabel verbonden.

Ik heb zelf een CGU; deze staat niet in de lijst met uitzonderingen. Ik kan mij niet heugen of die er oorspronkelijk wel bij stond. In mijn situatie voegt het blijkbaar niks toe.
Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Ok, ik kijk het even aan. Eigenlijk een paar minuten na het aanvinken op de udmp valt tidal connect weg, en is de marantz niet meer te zien als player in de app op deze windows pc :)

Dus maar even aanzien.
Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Als het vinkje in het geheel niet aan stond voorheen, dan voegt het ook niks toe.
Deze functie zorgt ervoor dat niet je wifi netwerk volgedrukt wordt met multicast verkeer van alle apparaten, maar uitsluitend de apparaten die je als uitzondering toevoegt.
Dus ALS de functie aanstaat moet de Marantz als uitzondering worden toegevoegd.

Zit de Marantz wel op dezelfde VLAN als de PC?
De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
ppeterr schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:27:
[...]

De Marantz staat in het zelfde netwerk als de pc. Dus dan zou ik ook de windows MAC moeten uitzonderen vermoed ik? (en de telefoon en dergelijke)
In principe moeten daar alleen de apparaten die gevonden moeten.
Ik heb zelf 2 wifi speakers, 2 TV's en de AVR als uitzonderingen. Daarmee werkt alles prima (spotify connect / tidal connect / HEOS). Zodra ik een apparaat uit de lijst haal werkt het gelijk niet meer.

Lijkt erop dat de instabiliteit van de verbinding bij jou een andere oorzaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:20
Ik heb bij mijn Marantz NR1710 regelmatig dat het linker kanaal het niet doet. Het aan en uitschakelen van de receiver verhelpt dit soms, de stekker eruit trekken werkt nog het beste.
Heeft iemand van jullie dit probleem al is eerder gehad? Ik heb toch wel een donkerbruin vermoeden dat het een hardware probleem lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-04 09:48
cerebrum schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
[...]

In mijn Unifi wifi setup staat de functie "Multicast and Broadcast Control" aan. De Marantz moet ik hierbij toevoegen aan de lijst met uitzonderingen, anders kan deze geen multicast sturen richting wifi apparaten (Spotify en Tidal connect werken dan ook heel slecht / bijna niet).
Wellicht heeft jouw netwerk iets soortgelijks.
Later werkte het weer gewoon, maar ik zal mijn modem eens checken vnaaf. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-04 09:48
Wellicht niet geheel Marantz specifiek. Maar weet iemand of het mogelijk is om als ik via mijn telefoon en bluetooth bijvoorbeeld Spotify stream naar de versterker, dat deze doorgaat als ik een andere app met geluid open op mijn telefoon?

Soms wil je gewoon even iets bekijken zonder geluid, maar dan wordt elke keer de muziekstream onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoDi54
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-04 15:31
Ik heb een Cinema 70 aangesloten op de KPN+ box. HDMI CEC instellingen staan volgens mij op beude apparaten goed, maar toch schakelt de kpn+ box de Marantz alleen maar uit, maar wil hem niet inschakelen als ik de kpn+ box aanzet. Iemand een idee wat hier fout gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
ppeterr schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
Even over die marantz app. Ik gebruik die eigenlijk altijd, en nooit de afstandsbediening.

En bijna iedere keer, moet ik opnieuw de versterker selecteren. Of "opnieuw zoeken" en selecteren.
Hebben jullie daar geen last van? Of is daar een trucje voor, dat de app het onthoud.
Bij mij onthoud hij de versterker wel.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHPW0JINsKMYuGzpdTmsBcxNpH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e0cfVU8dbmFUCktBLTXWQuVU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn NR1711 is terug van de tweede reparatieronde na het welbekende 'audysseysetup blijft triggeren' probleem. Doet het weer prima, maarja, dat was de vorige keer ook de eerste vijf dagen. We gaan het zien.

Er is wel meer gedaan nu. de eerste keer was de 'interne flex vervangen'. Nu is er 'sub voeding hersteld' 'front pcb hersteld' en '1 x zd vervangen'. Wat dat allemaal doet weet ik niet maar hopelijk blijft hij nu wel werken.

Overigens prima service, het gaat niet snel, maar het gaat, en volgens mij hebben ze hem nu ook langer getest voordat hij weer naar mij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04 14:49
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Is deze versterker gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
hallo allemaal...

Ik zoek een manier om een digitale uitgang te krijgen op mijn Cinema 30.... mijn Yamaha Aventage had een digital output maar de nieuwste amp's doen daar niet meer aan .. ik heb een HDMI -> optical converter gekocht, maar uiteraard schakelt de amp de audio naar de TV uit als de amp aan gaat ..

iemand een idee hoe alsnog geforceerd geluid uit HDMI TV1 of HDMI TV2 uitgang te krijgen?

(reden: digitale opname op MD/DCC/DAT)

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
thiadlef schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels. Ik heb al van alles geprobeert met instellingen maar ik krijg het niet goed.

Heb je wel audyssey gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

Op welke manier heb je die speakers op je marantz aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thiadlef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-04 14:49
Arjantje72 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Heb je wel audyssey gedraaid?
Ja, maar die stelde eigenlijk beide boxen hetzelfde in (zat minimaal verschil in). Wat betreft de aansluiting gewoon met speakerkabels in front R en L. Kabels zijn even lang en werken goed op de andere versterker.

Ik heb tevens de versterker bekabeld op mijn netwerk aangesloten en als ik dan bijvoorbeeld spotify rechtstreeks op de versterker draai is het geluid ook slecht dus het lijkt niet de verbinding met de TV te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een vraag over mijn vorig jaar gekochte Marantz 1510. Ik heb deze aangesloten op een LG G2 televisie via eARC HDMI en gepaard met een stel Klipsch R-50m speakers maar het klinkt echt helemaal nergens naar. Ik krijg enorm veel vervorming en het is echt niet om aan te horen. Sluit ik hetzelfde aan op mijn oude pioneer VSX-818 versterker (via optical out weliswaar) dan klink het loepzuiver dus het zijn niet de speakers of de kabels.
[...]
eARC HDMI is leuk als het werkt, maar het blijkt een gok. Sluit je Marantz 1510 aan via optical out en je zal zien dat die veel stabieler is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 15:53

Arethusa

Niet die server

Ik heb een cd speler en een ander systeem van Marantz. Ik ben benieuwd of er bij deze serie ook een cassette speler hoort. Ik ben op zoek naar een speler die ook het zelfde Marantz logo plaatje heeft als de speler en het andere apparaat. Bestaat deze ? Ik kom alleen cassette spelers tegen die een logo hebben in een andere opmaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww16pLbFRNzk9M5rXNknpToJybo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xnmNYiHFYZyBnJ3oqA9ZQVDx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DE9NtnVXwfLsqTNbbS5jY7o6-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ezC3UozAzjny6VhmeC5hV3aC.png?f=fotoalbum_large

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste