Het heeft langer geduurd dan de planning. Maar ik heb vandaag eindelijk de tijd gehad om Nexus werkend te krijgen. Op het moment dat ik net klaar was met 1.10 kwam 2.0 uit dus meteen even een nieuwe run gedaan.
Ik heb alles nog standaard gelaten en gebruik ook de harman curve die hij in de video zelf gebruikt.
Maar man man wat mooi is dit! bass klinkt nog weer beter. Eerst had ik door die Audyssey bug zelf measurements moeten uitkiezen en gokken welke goed waren. En daar merkte ik al dat de bass op sommige stukken in het frequentie bereik veel luider klonk. Iets klopte gewoon niet helemaal. Maar dat is met Nexus zoals verwacht en gehoopt helemaal weg! Nu is het gewoon strak en over het hele bass bereik in ballans.
Ik heb nog niet veel kunnen luistreren maar de Startrek - Into Darkness opening en de crash in chapter 12 klonken nu echt veel beter. (die heb ik afgelopen tijd heel veel gebruikt om de audio te testen dus ik weet daar van hoe het klinkt).
Ik ga nog even wat experimenteren met de Target curves ik wil de MJ en de Dirac Harman 10 curve nog gaan proberen en ik wil nog even zelf wat beter naar de crossovers gaan kijken die staan nu weer erg hoog rond de 90-120 maar veel van mijn speakers kunnen tot 40-45 halen dus die 60% heeft ook nog goede efficiency en wijkt maar 0.2-0.3% af van die hogere 90-100 die nu gekozen wordt.
Maar echt wow wow ik denk niet dat Dirac nog meerwaarde heeft nu dit beschikbaar is. Ben heel benieuwd hoe dat zou klinken. Wellicht van de winter eens een trial aanvragen om dat te vergelijken. Maar denk dat het verschil nu heel erg klein zal zijn.
Hier nog even de 2.0 release notes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| A1 Evo Nexus v2.0 (13 Oct 2024)
New Features:
• Dolby Atmos Coverage:
o Added support for Dolby-enabled Atmos speakers (front/surround/back).
o Introduced time shifting and applied high-frequency tilts.
o User input interface for Dolby speaker-to-ceiling distances (available in script
and interface).
• Dynamic EQ:
o Added high-frequency correction for Dynamic EQ.
o Added confirmation prompt for Dynamic EQ status in the final calibration file
if no REW measurement mode file was created during the session.
• Effects Removal:
o Temporarily remove during optimization all high-frequency changes from
measurements due to:
▪ Audyssey Reference curve.
▪ Dynamic EQ high-frequency boost.
▪ Dolby speaker high-frequency tilt.
• Logging and Interface:
o Added a save option for the entire log in rich text format.
o Added an automatic graph mode enabling for REW after script pauses or
errors.
Improvements:
• Subwoofer Sweeps:
o Added 10dB louder lossless LFE sweep “SWx_10dB louder.mlp” in the folder
for those having high noise ratio with the provided standard subwoofer sweep.
o Improved multiple sub volume calculation algorithms.
• Filtering:
o Removed anti-15.75Hz HPF filter from all models (pre-amps and others).
o Added anti-soft HF filter |
https://drive.google.com/...NGvZIflUVULxZk3V2G9-uA8lv
[
Voor 30% gewijzigd door
Astennu op 14-10-2024 01:22
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....