Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:56
n00bs schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:24:
Vraag, ik heb de Marantz Cinema 40 en ik heb soms toch behoefte om mijn oude CDtjes weer te draaien.
Ik zat te kijken naar de Marantz 6007 cd speler https://www.whathifi.com/reviews/marantz-cd6007
De DAC daarvan is een ESS Sabre ES9010K2M. Is dit dezelfde als in de C40? anders is het wellicht zonde van het geld om zo een cd-speler te kopen en kan ik beter alleen gaan voor transport.
Geweldige cd-speler, geen moment spijt van gehad, aangesloten op een Denon PMA1700ne

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Ik heb vanmiddag mijn Cinema 70s achter moeten laten bij Hifi Klubben Haarlem. Het probleem ligt iets dieper dan een simpele instelling dus daar wordt extern naar gekeken. Maar wat een service daar. Ik heb zelfs een vervangende versterker mee gekregen. Top. (neem dat vooral mee waar je hifi spul aanschaft)

Over een week of 4 weet ik meer.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ppeterr netjes! Ja ik geef ook de voorkeur aan speciaalzaken boven een dozenschuiver. En ze hebben geregeld goede aanbiedingen.
Vond het al niet klinken als een simpel issue. Zal wel een printplaat vervangen worden verwacht ik.

• ppeterr
Mijn lief versterkertje is weer terug, er is een verbinding/connector hersteld. En de software is er opnieuw opgezet. Dus eigenlijk een beetje onduidelijk. Maar hij staat weer te spelen :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01

sjaool

Every life should have 9 cats

ppeterr schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:29:
Mijn lief versterkertje is weer terug, er is een verbinding/connector hersteld. En de software is er opnieuw opgezet. Dus eigenlijk een beetje onduidelijk. Maar hij staat weer te spelen :)
Nog geen 2 weken zonder geweest dus. Dat is zeer netjes. :D

"When you grow up your heart dies"

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:31
Volgens mij is dit nog nergens op Tweakers gepost, maar de Marantz heeft een week geleden de Cinema Series 2 reeks geïntroduceerd! Bestaande uit de volgende nieuwe modellen:Ik had deze aankondiging al een beetje verwacht, na de Denon X2900H/X3900H launch een maand terug. Net als de Denons krijgen ze nu allen de mogelijkheid om (tegen betaling) te updaten naar Dirac Live. Alleen de Cinema 50 Series 2 heeft de volledige Dirac suite inclusief bijv. ART. Best wel jammer, de 60 en 70s moeten het dus doen met de room correction tier.

Verder zie ik qua specificaties niet veel verschil met de voorganger, wat incrementele upgrades op bijvoorbeeld het HDMI vlak, net als de Denons dat hebben gekregen. FreeSync 1440p wordt nu bijvoorbeeld ondersteund.

Meer leesvoer: https://news.harman.com/releases/introducing-marantz-cinema-series-2

• ppeterr
@AJayFasho Leuk om eens te bekijken, upggraden zit er voor mij niet in helaas :)

Wat ik wel even gedaan heb, en ik ben echt wederom enorm onder de indruk wat dit doet.

A1 EVO ACOUSTIX - SONIC PRECISION ENGINE

https://www.avsforum.com/...sted_view=1#post-64330607

Ik heb maanden terug een andere versie gebruikt, en dat was nog deels handmatig de REW resultaten bewerken en dergelijke. Nu heeft de maker een versie die alles via de API doet, en het echt een one-click systeem is geworden, met ongelooflijk goed resultaat. Dit kan iedereen!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42
AJayFasho schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:12:
Volgens mij is dit nog nergens op Tweakers gepost, maar de Marantz heeft een week geleden de Cinema Series 2 reeks geïntroduceerd! Bestaande uit de volgende nieuwe modellen:
Hopelijk gaat de Cinema 50 Series 1 een stuk in prijs dalen. Zit al even te kijken naar een vervanging van mijn 5010, maar ik vind die cinema lijn echt bizar duur.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 22:33
ppeterr schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:51:
@AJayFasho Leuk om eens te bekijken, upggraden zit er voor mij niet in helaas :)

Wat ik wel even gedaan heb, en ik ben echt wederom enorm onder de indruk wat dit doet.

A1 EVO ACOUSTIX - SONIC PRECISION ENGINE

https://www.avsforum.com/...sted_view=1#post-64330607

Ik heb maanden terug een andere versie gebruikt, en dat was nog deels handmatig de REW resultaten bewerken en dergelijke. Nu heeft de maker een versie die alles via de API doet, en het echt een one-click systeem is geworden, met ongelooflijk goed resultaat. Dit kan iedereen!
Ben hier ook bezig met A1 EVO ACOUSTIX.

Was versteld van wat het met mijn front en center speaker deed. Het enige probleem wat ik er niet uit kan halen is dat mijn subwoofer minder is geworden. In kracht en volume.

Zet ik in Audyssey, MultEQ XT32 uit. Dan heb ik mijn bass weer terug. (Maar ja dat lijkt mij ook niet de bedoeling)

Heb dan nu voor GSonic Immersive & GSonic EVO 32 gekozen. Hield ik al een tijd in de gaten. Binnenkort maar eens uitproberen.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:26
dappertje25 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Was versteld van wat het met mijn front en center speaker deed. Het enige probleem wat ik er niet uit kan halen is dat mijn subwoofer minder is geworden. In kracht en volume.

Zet ik in Audyssey, MultEQ XT32 uit. Dan heb ik mijn bass weer terug. (Maar ja dat lijkt mij ook niet de bedoeling)

Heb dan nu voor GSonic Immersive & GSonic EVO 32 gekozen. Hield ik al een tijd in de gaten. Binnenkort maar eens uitproberen.
Je kan met Acoustix zelf je target curve kiezen. Dus als je bas mist kan je dat met een target curve bijstellen.

• ppeterr
dappertje25 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

GSonic Immersive & GSonic EVO 32 is dat niet zijn commerciele product, waar hij geld voor vraagt?

Anyway ik heb in preset 1 de CrisBope Music 5dB curve, eerst had ik daar de 5.5dB curve maar die vond ik te vol in het laag/sub, deze is enkel voor muziek. In preset 2 heb ik de default_Acoustix, die voldoet voor mij voor 5.1/film.

Je kan overigens in het optimalisatie menu nog veel meer aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx87nY-WZSPPuGeQMAVQC9hOcF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9qCnfWfy7FOtjBibb8BGJRf.png?f=fotoalbum_large

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 22:33
@ ppeterr het zou goed kunnen, dat dat zijn commerciële product is. Zag een video op YouTube voorbijkomen. Zag er gelikt uit. heb er al aardig met A1 EVO ACOUSTIX lopen stoeien ( niet omdat het moet, maar omdat het kan) soms is de kleine man helpen, leuker dan grote organisaties.

de CrisBope Music 5dB curve, EN de 5.5dB curve ga ik maar eens proberen. Thanks voor de tip

edit

Toch even lopen pielen. Opnieuw ACOUSTIX gedaan. En raad eens, nu wel de bass. ( enige wat ik niet heb gedaan is àlles veranderen in REW. En misschien het draadje van de subwoofer kabel verplaatst) Tis wat 🤣

[ Voor 22% gewijzigd door dappertje25 op 22-08-2026 22:33 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:51

page404

Website says no

page404 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:18:
[...]

Ik vind het toch onacceptabel voor een apparaat met een nieuwprijs van, wat, 1500€? Die powercycle helpt zelden bij mij helaas.

[...]

AirPlay 2 protocol is toch al een tijdje beschikbaar en is behoorlijk backwards compatible. Tidal support hebben ze zelf toegevoegd, zorg dan ook dat het werkt.
Is zo’n streamer dan dé oplossing? Die krengen zijn idioot duur en hoe lang is dat dan gesupport?

[...]

De Marantz is bedraad. Netwerk is fritzbox wifi 6 met WPA3. Zou stabiel moeten zijn. Als het werkt is het stabiel, ik kan gewoon geen audio starten via tidal Connect of AirPlay.
inmiddels verhuisd, en versterker staat nu op een plek waar ik alleen Wifi heb. Nu heb ik een nog gekker probleem (of het wordt nu duidelijker): mijn 7011 "vergeet" het wifi netwerk en kan dan ook niks meer vinden. Bij herstart, tada, is het er weer en werkt het even. Ik ben dat powercyclen wel een beetje zat. Is hier nog een oplossing voor? Het verstoort mijn luisterplezier nogal....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23
Ik heb een Marantz SR5006, waar m'n game-pc en Apple TV op zijn aangesloten, beide 4K HDR.
Om de zoveel tijd (maar wel vaak), zie ik static in beeld. Het soort waarbij je vroeger de kabel wat steviger in de uitgang stak. Hele kleine witte puntjes die random op het scherm worden getoond, genoeg om het irritant te laten zijn. Met name in donkere scenes duidelijk zichtbaar.

Zet ik de receiver uit, en weer aan, dan is het weg. En blijft voor die kijksessie weg. Om op een ander moment weer terug te komen. Iemand die dit ook aan de hand heeft (gehad)? Het lijkt bijna een HDMI onderhandelings dingetje. Ik hoop niet dat m'n receiver aan het overlijden is (goed excuus om een nieuwe te kopen ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 25-09-2026 14:08 ]

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:09
ppeterr schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 06:12:
[...]

GSonic Immersive & GSonic EVO 32 is dat niet zijn commerciele product, waar hij geld voor vraagt?

Anyway ik heb in preset 1 de CrisBope Music 5dB curve, eerst had ik daar de 5.5dB curve maar die vond ik te vol in het laag/sub, deze is enkel voor muziek. In preset 2 heb ik de default_Acoustix, die voldoet voor mij voor 5.1/film.

Je kan overigens in het optimalisatie menu nog veel meer aanpassen.

[Afbeelding]
Welke variant van A1 is dit? Heb ooit mijn Cinema 70 ingericht maar dat was nog met een terminal schermpje.

• ppeterr
greentea schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:03:
[...]

Welke variant van A1 is dit? Heb ooit mijn Cinema 70 ingericht maar dat was nog met een terminal schermpje.
Helemaal fantastich, gewoon via de microfoon interface van de versterker zelf:
YouTube: A1 Evo AcoustiX Automated Sound Optimization Tool

Het is het zeker waard om nog eens opnieuw te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 26-09-2026 12:51 ]

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:26
OCA is zelf niet meer actief op avsforum. Mocht je de maker rechtstreeks willen bedanken of een vraag willen stellen kan je dat via zijn Youtube kanaal doen:

YouTube: A1 Evo AcoustiX Automated Sound Optimization Tool
edit:
er lijkt wat drama te zijn.
" I have decided to suspend downloads for “A1 Evo AcoustiX” until further notice. Distribution or sharing of any version of the tool constitutes copyright infringement and will be monitored for potential legal action. Your current copies are free for personal use as always have been."

Hij ligt al een tijdje overhoop met een lid van AVS omdat ze zijn tool naar believen aanpassen en dat lijkt nu dus weer te gebeuren. In de comments geeft hij aan dat de tool wel weer online komt maar dat het voor nu even op slot zit. Dusss verwijzingen naar AVSforum voor A1 zijn wel tegen het zere been van OCA. Doe ermee wat je wil.

Edi2:

"That guy actually apologized publicly, and he isn’t the reason tool is removed. It also isn’t because of the countless, baseless personal attacks and harassment from a bunch of ill-mannered people in that certain forum (which is "literally" hijacked). The real reason is the 4,000+ others who aren’t bothered by any of that abuse and only care about getting the next free tool."

Het zit nog wat dieper dan 1 persoon blijkbaar. Dus voor deze tool niet verwijzen naar AVSforum maar naar zijn Youtube kanaal....

[ Voor 76% gewijzigd door ErikG2 op 26-09-2026 08:56 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 19:49
Wat een drama, heb de tool net op tijd binnen geharkt en is echt super. Voor mij geen Dirac hier, zal er misschien wat beter van worden, maar geen €600 beter dan A1 Acoustix.

Maar het toont maar weer aan hoe vervelend het online is tegenwoordig. In het verleden was er ook genoeg gedoe, maar tegenwoordig (waarschijnlijk doordat het nu veel bereikbaarder is) is het echt kommer en kwel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:59
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:06:
Het lijkt bijna een HDMI onderhandelings dingetje. Ik hoop niet dat m'n receiver aan het overlijden is (goed excuus om een nieuwe te kopen ;) ).
Een stervend HDMI board/chipset kan altijd met deze leeftijd maar een handshake klinkt mij ook logischer. In het geval van een defect zou het issue (relatief snel) terug moeten komen en niet wegblijven tijdens de rest van de sessie.
Ik heb een Marantz SR5006, waar m'n game-pc en Apple TV op zijn aangesloten, beide 4K HDR.
Zorgt de 4K HDR niet voor de issues? SR5006 doet volgens Google max 1080p en geen HDR.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FeaR schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 11:00:
[knip]

Zorgt de 4K HDR niet voor de issues? SR5006 doet volgens Google max 1080p en geen HDR.
Idd, HDMI 1.4 als specificatie, 4k dan in maximaal 30Hz (zonder HDR).

Testing, one, two ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:59
hardware-lover schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:15:
[...]

Idd, HDMI 1.4 als specificatie, 4k dan in maximaal 30Hz (zonder HDR).
Ik heb de handleiding van de SR5006 vluchtig doorgenomen, kon zo snel niets vinden over de max resolutie. Google vertelde mijn geen 4K maar correct me if Google is wrong :P

Mogelijk dat na een reset van de receiver de bron op een wel geaccepteerde resolutie en SDR springt en het issue daardoor tijdelijk op is gelost?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

AcoustiX kan hier ook nog worden gedownload. Ik zou wel snel zijn want ik denk dat meneer Serkan dit niet fijn vindt.

This title is for sale, please send me a PM

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FeaR , dat was uit het hoofd, maar het lijkt idd het geval te zijn 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1t7BY6YC06XrSCqq2-6nk8_aCc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fd533nqcn7mRewnAN48RtYIf.png?f=user_large

Testing, one, two ...

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23
hardware-lover schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:43:
@FeaR , dat was uit het hoofd, maar het lijkt idd het geval te zijn 😉

[Afbeelding]
Sorry, het gaat om een SR5013. Ik had de 5006 in m’n hoofd maar die is inmiddels verhuisd naar boven.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:14
Hulleman schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

Hopelijk gaat de Cinema 50 Series 1 een stuk in prijs dalen. Zit al even te kijken naar een vervanging van mijn 5010, maar ik vind die cinema lijn echt bizar duur.
Beter voor een Denon 4800h gaan, die is even duur dan de c50 maar intern hetzelfde dan de cinema c40.

Heb zelf de c40 maar toen was het prijsverschil klein tussen de 4800h

• Trichoglossus
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

Waarom geen Cinema 60? Die staat nu voor 888 euro.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trichoglossus schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:04:
[...]

Waarom geen Cinema 60? Die staat nu voor 888 euro.
Die heeft geen XT32. Is stuk beter algoritme voor de automatische room correction dan de XT die de 60 heeft.

• Trichoglossus
  • Nu online
Hangt dat ook niet erg af van de ruimte waarin de luidsprekers staan. Rechttoe rechtaan kamer of met hoeken, open keuken etc?
Het is prijsverschil is nogal fors met een cinema 50 met xt32
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste