n00bs schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:54:
[...]
Nee Hardstyle op die Magnats 1109 klinkt gewoon sowieso minder lekker omdat de speakers de neiging hebben veel detail in het hoog te laten horen, wat het minder aangenaam maakt na een tijdje

. Natuurlijk is niet elke track hetzelfde. Ik moet er ook bijzeggen dat hardstyle sowieso vaak erg compressed klinkt. Als ik echt wil genieten van muziek en het geluid, dan kies ik weer andere muziekstijlen.
Op de Yamaha werkte het helemaal niet in combi met deze speakers. Ondanks het hoog theoretisch vermogen, miste het detail en controle over de speakers. Yamaha klinkt mij meer klinisch tov Marantz.
Auro 2D en 3D idd als upmixing. Ik vind het zelf veel beter klinken dan DTS, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ook kan het "soms" bij bepaalde muziek een toevoeging zijn t.o.v. stereo of multi channel stereo.
Dat herken ik inderdaad wel maar waar ik bij de Denon X4400h vaak nog wel kippenvel kon krijgen van Hardstyle nummers was dat bij de C30 in het begin niet maar dat is nu gelukkig terug.
A1E heeft ook wel een groot verschil gemaakt om het naar een nieuw niveau te tillen hardstyle klinkt nu nog veel beter dan eerst bass is veel strakker en gedetailleerder geworden.
Heb je A1E wel eens gebruikt voor Harstyle muziek? want volgens mij is de Target curve die daar gebruikt wordt ideaal om het probleem wat jij beschrijft te verminderen.
Ah ja dat zullen Denon, NAD en Onkyo dan ook wel meer hebben met die speakers.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor muziek nog steeds geen upmixing gebruik het klinkt nu al heel erg ruimtelijk met hoe ik mijn setup nu heb. Upmixing maakt het niet altijd beter ja het klinkt soms ruimtelijker maar ook rommeliger of dat de SPL balans over het frequentie bereik wat anders wordt. Bassen en mid valt dan soms anders uit. Dus ben toch weer terug gegaan.
Enige manier hoe ik Upmixing mooier vond klinken was met center spread aan. Anders is Stereo volgens mijn oren mooier.
Nadeel is dat je die met films weer niet aan wilt hebben en die blijft dan helaas wel aan staan.
Multi Channel Stereo klinkt helemaal niet lekker. Ik vind de Dolby en Auro 3D upmixers tot nu toe het beste. Over het algemeen heb ik denk ik een voorkeur voor de dolby upmixer klinkt dan iets meer als de normale Stereo versie.
Nog even over dit stukje. Ik dacht eerst dat de looks me niet zo uit maakte en in het begin was het wennen. Maar na 2 weken de Marantz gehad te hebben en toen naar de A1H te gaan miste ik de afstandbediening van de Marantz. Je hebt hem niet veel nodig maar toch. Hij is veel fijner veel veel mooier. En de witte achtergrond verlichting is ook veel mooier dan het groene van de A1H. Dat ziet er wel heel erg gedateerd uit.
Ook de looks van de receiver zelf zijn inderdaad wat moderner en hij is meer symetrisch.
Ik gebruik de verlichting zelf meestal niet want hoe donkerder de kamer met film kijken hoe beter. Maar als je muziek aan het luisteren bent dan ziet het er savonds in een kamer met sfeer verlichting wel heel mooi uit. Je betaald wel meer maar je krijgt er ook wat voor terug. Ik kan het zelf wel waarderen. Maar snap ook dat er genoeg mensen zijn die dat niet zo veel uit maakt en liever minder betalen voor de Denon.
Belangrijkste keuze was wel het geluid en vooral de ruimtelijkheid van de C30. Maar de looks deden wel meer voor me dan ik vooraf gedacht had.
[
Voor 21% gewijzigd door
Astennu op 23-08-2024 14:09
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....