Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Goofy1978 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:12:
@ppeterr 2 subs geven altijd een betere gemiddelder weergave door heel de ruimte.
Wel kan het ook zijn dat de 2e sub op de mlp ergens een dip maakt wat met 1 sub eerst niet was.
Blijven testen en soms de subs ergens anders zetten blijft nodig voor de beste weergave op mlp.
Ik heb nog geen 2e sub. Was meer een gedachte om inderdaad een gelijkmatigere sub te krijgen door de ruimte.

Sub verplaatsen gaat ook niet echt lukken hier, volgens mij sowieso bij de meeste mensen niet een optie toch. Ik kan het links, of rechtsvoor zetten. En dan achter heb ik aan een zijde ruimte om er een bij te plaatsen in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
So I'm back on team Marantz. De cinema 30 is terug. Heb even kort getest na wel uren alles opnieuw in gemeten te hebben voor mijn 3 luister posities.
En op de positie midden in de kamer heb ik na de aanpassingen/workarounds die ik sinds de A1H geleerd heb wel goede bass met de Cinema 30!

Het kan denk ik nog beter maar voor dat ik hem terug bracht heb ik het nooit zo goed gekregen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Ik heb een Apple TV 4K aangesloten op mijn Cinema 60.

Bij de HDMI instellingen van de Marantz heb ik “bron doorgeven” op KPN staan. Dat is de poort waar ik de KPN Box op heb aangesloten. “RC-bron selecteren” staat op “Stroom aan + bron”.

Bij de instellingen van de Apple TV heb ik bij “Afstandbedieningen en apparaten” de “Bediening van tv’s en ontvangers” op uit staan. Volumeregeling staat wel op HDMI.

Als ik nu op de afstandbediening van mijn TV (LG Oled) klik, dan gaat de TV aan en de receiver, Tot zover prima. Echter schakelt ie dan naar Apple TV ipv KPN.

Iemand enig idee? Ik word er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboys83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 20:14
Yep, hetzelfde hier. Heb ook een Apple TV 4K aangesloten op m'n Marantz Av7704. Als ik met m'n Harmony afstandsbediening de activiteit 'tv kijken start' gaat de Marantz vaak op de mediaplayer input ipv tv audio input. Lijkt er op alsof de Apple tv een vrij agressieve cec heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41

n00bs

Het is weer Zomer!

• Astennu
Ik had hem gezien. Hij was er niet zo over te spreken als ik hoor wat hij zegt (tenminste tov andere receivers zoals de veel goedkopere Sony 7000, Echt jammer dat die niet in NL te krijgen is). Dat soort opmerkingen hoorde je bij de A1H niet. Wel apart dat hij de Cinema 40 hetzelfde vind doen waar Ripwave de C30 toch wel hoger plaatste qua ruimtelijkheid en detail.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 22-08-2024 00:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Astennu schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:50:
[...]

Ik had hem gezien. Hij was er niet zo over te spreken als ik hoor wat hij zegt (tenminste tov andere receivers zoals de veel goedkopere Sony 7000, Echt jammer dat die niet in NL te krijgen is). Dat soort opmerkingen hoorde je bij de A1H niet. Wel apart dat hij de Cinema 40 hetzelfde vind doen waar Ripwave de C30 toch wel hoger plaatste qua ruimtelijkheid en detail.
Die laatste reviewer ken ik niet. Maar dat youtube kanaal gaat het om een subjectieve test in zijn eigen prive ruimte met een set aan speakers. De ES7000 had ik destijds voor ik mijn C40 kocht ook naar gekeken... maarja wat je zegt

• Astennu
n00bs schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Die laatste reviewer ken ik niet. Maar dat youtube kanaal gaat het om een subjectieve test in zijn eigen prive ruimte met een set aan speakers. De ES7000 had ik destijds voor ik mijn C40 kocht ook naar gekeken... maarja wat je zegt
Nee klopt en het is ook niet back to back. Vraag me af of als hij de A1H naast de C40 had getest hij ook zo iets iets had van mmmh niet het geld waard.
Daarnaast test hij met Dirac en andere speakers al heeft hij wel SVS Ultra Evolutions en ik gebruik zelf SVS Ultra's. Wat me ook op viel is dat hij een mixed speaker setup heeft dat kan misschien ook wat verschil maken al is het de vraag of hij die setup ten tijden van de A1H review ook niet had.
Maar opzich is het waar dat de A1H meer power per channel heeft maar ook een veel grotere power supply dus die kan ook aanzienlijk meer leveren als je hoge op hoge volumes speelt.
Al had ik verwacht dat de C40 dan net zo goed als niet meer te kort zou schieten tov de C30. Al geeft hij in de review alleen aan dat de M1 het beter deed dan de C30.

Ach ja uiteindelijk gaat het er om of je zelf tevreden bent. Ik gebruik zelf geen towers dus mijn speakers zijn minder zwaar voor de receiver. Al had ik wel een mooi setje SVS Ultra towers gezien voor een mooie prijs. Helaas zijn die Pianoglans zwart ipv Ash black. Dus vrees dat dat dan niet zo mooi staat en vooral erg lomp.

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb inmiddels een kleine 4 jaar de NR1711 staan. Voldoet functioneel prima maar hij vertoont wat slijtage waardoor de Audyssey setup random start, zonder dat die microfoon daarvoor wordt ingeplugd.

Het begint vaak met wat gepruttel over de speakers, dan klapt het geluid er helemaal uit en springt het scherm naar de Audyssey setup.

Helaas geen onbekend probleem, Marantz en Denon hebben hier kennelijk beiden na verloop van tijd last van. Een echte oplossing is er niet. Ik had het een paar maanden geleden, toen kreeg ik het opgelost door die Audyssey input even goed te jackfukken na toedienen van een dosis contactspray. Het zal vervuiling/corrosie zijn ergens daar in de buurt waardoor de versterker denkt dat een gebruiker die microfoon er in plugt.

Een setje firmwareupdates hielp niet dus ik heb nu weer een schoonmaakactie gedaan maar veel vertrouwen geeft het niet. Ik heb deze ooit gekocht via kameraexpres, samen met de TV. Na registratie is die garantie 5 jaar geworden, dus daarover ga ik contact met ze opnemen maar daar verwacht ik niet veel van. Op andere fora lees ik dat reparatieshops ook niet weten wat ze ermee moeten. De beste ervaring die ik las was van iemand zelf die het apparaat (ging over een Denon) had opengemaakt, alles schoongemaakt, met contactspray en een bus lucht waarna het weer werkte.

Heeft iemand hier nog slimme ideeën? Als ik het bij kameraexpres meldt wordt het in het beste geval waarschijnlijk versterker afgeven en maanden wachten tot er misschien iets gedaan wordt. Ik zat nog te denken aan openschroeven en de contacten van die audyssey jack losmaken, schoonmaken en afdoppen, maar dat lijkt wat rigoureus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
@Jheroun Kan je die Audyssey microfoon input niet desolderen? Dan zou je van problemen met de plug af moeten zijn. Edit: wat je zelf ook zegt: dat is wel rigoureus.

[ Voor 17% gewijzigd door RichieB op 22-08-2024 16:29 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Astennu schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Nee klopt en het is ook niet back to back. Vraag me af of als hij de A1H naast de C40 had getest hij ook zo iets iets had van mmmh niet het geld waard.
Daarnaast test hij met Dirac en andere speakers al heeft hij wel SVS Ultra Evolutions en ik gebruik zelf SVS Ultra's. Wat me ook op viel is dat hij een mixed speaker setup heeft dat kan misschien ook wat verschil maken al is het de vraag of hij die setup ten tijden van de A1H review ook niet had.
Maar opzich is het waar dat de A1H meer power per channel heeft maar ook een veel grotere power supply dus die kan ook aanzienlijk meer leveren als je hoge op hoge volumes speelt.
Al had ik verwacht dat de C40 dan net zo goed als niet meer te kort zou schieten tov de C30. Al geeft hij in de review alleen aan dat de M1 het beter deed dan de C30.

Ach ja uiteindelijk gaat het er om of je zelf tevreden bent. Ik gebruik zelf geen towers dus mijn speakers zijn minder zwaar voor de receiver. Al had ik wel een mooi setje SVS Ultra towers gezien voor een mooie prijs. Helaas zijn die Pianoglans zwart ipv Ash black. Dus vrees dat dat dan niet zo mooi staat en vooral erg lomp.
Ja ik heb een paar grote moeilijkere towers (Magnat 1109). De C40 trekt het in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige Yamaha maar weet dat met 2 monoblokken het veel beter kan zijn. Ik ben over het algemeen erg tevreden, vind alleen hardstyle vaak niet echt lekker klinken (te schel). Subs heb ik voor de bass absoluut met deze speakers niet nodig. Verder surround voor films en die Marantz doet het in films met de auro 2d surround stand goed werk om het virtueel nog ruimtelijker te laten klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-04 19:44
De Onkyo waar hij naar refereert is inderdaad een stuk meer powerfull.
Ik vind de Onkyo alleen niet zo heel erg prettig in zijn algemeenheid.

Om die reden ben ik weer teruggegaan naar Marantz en dus voor de C30 gekozen.
Minder krachtig, maar gewoon een erg fijn apparaat.

Ondanks de nodige 'reviewers' ben ik er erg tevreden over.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Highlander1962 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Voor mij juist de keuze voor Marantz ivm mijn speakers die wat actiever zijn in het hoog en die Marantz een wat meer afgerond geluid heeft, maar toch erg gedetailleerd met muziek en films. De C30 is zeker de top onder de receivers. Mijn C40 ben ik ook erg blij mee en ze zien er ook veel mooier uit dan de competitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
n00bs schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Ja ik heb een paar grote moeilijkere towers (Magnat 1109). De C40 trekt het in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige Yamaha maar weet dat met 2 monoblokken het veel beter kan zijn. Ik ben over het algemeen erg tevreden, vind alleen hardstyle vaak niet echt lekker klinken (te schel). Subs heb ik voor de bass absoluut met deze speakers niet nodig. Verder surround voor films en die Marantz doet het in films met de auro 2d surround stand goed werk om het virtueel nog ruimtelijker te laten klinken.
Hardstyle vond je op de Yamaha wel beter klinken?
Is Yamaha dan nog warmer qua sound dan de Marantz?

Auro 2D en 3D ben ik zelf nog niet bij films tegen gekomen. Of gebruik je dan die upmixer ipv Dolby Atmos of DTS-X?
Highlander1962 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Minder krachtig qua sound denk ik? want qua spec's is hij volgens mij krachtiger?
n00bs schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

Voor mij juist de keuze voor Marantz ivm mijn speakers die wat actiever zijn in het hoog en die Marantz een wat meer afgerond geluid heeft, maar toch erg gedetailleerd met muziek en films. De C30 is zeker de top onder de receivers. Mijn C40 ben ik ook erg blij mee en ze zien er ook veel mooier uit dan de competitie!
De C40 is zeker al een heel mooi aparaat. Ik kwam zelf van een X4400h dus wilde wel een stapje hoger en ook de optie hebben om eventueel nog wat speakers toe te voegen zonder losse eind versterker.
Zit aan extra atmos of front wides te denken maar moet even kijken wat het mooiste staat. Weet niet of ik veel aan front wide heb met mijn kamer layout. En ik wil het nog wel als woonkamer blijven gebruiken
elke keer speakers moeten verplaatsen na het film kijken is ook niet ideaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 23-08-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben nog even aan het rommelen met een custom Target curve in de hoop dat ik de dips in mijn bass bereik kan verbeteren. Dit is de eerste poging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9R_7U-lZ1wLmngTeuwn2m3wYYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BnscD3Q9QjPyAN4Me38JqRhE.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je weinig correctie in het echte probleem gebied rond de 58-63 Hz maar in het 70-90Hz gebied zit wel verbetering.

De Psy smoothing chart laat wel verbetering zien (dit is hoe we het geluid horen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riY4ePhu3uZxOzyw8NSjELjY8os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBOQk9NZWFkRTQt0vR2kMuiE.png?f=fotoalbum_large

Zo maar eens een luister test gaan doen

Edit:
Ik weet niet of ik super veel verschil tussen de twee hoor
Maar de bass is nu wel intens! Wel fijn dat het nu eindelijk gelukt is wel goede bass uit de C30 te halen.

[ Voor 59% gewijzigd door Astennu op 23-08-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Astennu schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:49:
[...]
Hardstyle vond je op de Yamaha wel beter klinken?
Is Yamaha dan nog warmer qua sound dan de Marantz?

Auro 2D en 3D ben ik zelf nog niet bij films tegen gekomen. Of gebruik je dan die upmixer ipv Dolby Atmos of DTS-X?
Nee Hardstyle op die Magnats 1109 klinkt gewoon sowieso minder lekker omdat de speakers de neiging hebben veel detail in het hoog te laten horen, wat het minder aangenaam maakt na een tijdje ;). Natuurlijk is niet elke track hetzelfde. Ik moet er ook bijzeggen dat hardstyle sowieso vaak erg compressed klinkt. Als ik echt wil genieten van muziek en het geluid, dan kies ik weer andere muziekstijlen.

Op de Yamaha werkte het helemaal niet in combi met deze speakers. Ondanks het hoog theoretisch vermogen, miste het detail en controle over de speakers. Yamaha klinkt mij meer klinisch tov Marantz.

Auro 2D en 3D idd als upmixing. Ik vind het zelf veel beter klinken dan DTS, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ook kan het "soms" bij bepaalde muziek een toevoeging zijn t.o.v. stereo of multi channel stereo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
n00bs schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Nee Hardstyle op die Magnats 1109 klinkt gewoon sowieso minder lekker omdat de speakers de neiging hebben veel detail in het hoog te laten horen, wat het minder aangenaam maakt na een tijdje ;). Natuurlijk is niet elke track hetzelfde. Ik moet er ook bijzeggen dat hardstyle sowieso vaak erg compressed klinkt. Als ik echt wil genieten van muziek en het geluid, dan kies ik weer andere muziekstijlen.

Op de Yamaha werkte het helemaal niet in combi met deze speakers. Ondanks het hoog theoretisch vermogen, miste het detail en controle over de speakers. Yamaha klinkt mij meer klinisch tov Marantz.

Auro 2D en 3D idd als upmixing. Ik vind het zelf veel beter klinken dan DTS, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ook kan het "soms" bij bepaalde muziek een toevoeging zijn t.o.v. stereo of multi channel stereo.
Dat herken ik inderdaad wel maar waar ik bij de Denon X4400h vaak nog wel kippenvel kon krijgen van Hardstyle nummers was dat bij de C30 in het begin niet maar dat is nu gelukkig terug.
A1E heeft ook wel een groot verschil gemaakt om het naar een nieuw niveau te tillen hardstyle klinkt nu nog veel beter dan eerst bass is veel strakker en gedetailleerder geworden.
Heb je A1E wel eens gebruikt voor Harstyle muziek? want volgens mij is de Target curve die daar gebruikt wordt ideaal om het probleem wat jij beschrijft te verminderen.

Ah ja dat zullen Denon, NAD en Onkyo dan ook wel meer hebben met die speakers.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor muziek nog steeds geen upmixing gebruik het klinkt nu al heel erg ruimtelijk met hoe ik mijn setup nu heb. Upmixing maakt het niet altijd beter ja het klinkt soms ruimtelijker maar ook rommeliger of dat de SPL balans over het frequentie bereik wat anders wordt. Bassen en mid valt dan soms anders uit. Dus ben toch weer terug gegaan.
Enige manier hoe ik Upmixing mooier vond klinken was met center spread aan. Anders is Stereo volgens mijn oren mooier.

Nadeel is dat je die met films weer niet aan wilt hebben en die blijft dan helaas wel aan staan.
Multi Channel Stereo klinkt helemaal niet lekker. Ik vind de Dolby en Auro 3D upmixers tot nu toe het beste. Over het algemeen heb ik denk ik een voorkeur voor de dolby upmixer klinkt dan iets meer als de normale Stereo versie.
n00bs schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

De C30 is zeker de top onder de receivers. Mijn C40 ben ik ook erg blij mee en ze zien er ook veel mooier uit dan de competitie!
Nog even over dit stukje. Ik dacht eerst dat de looks me niet zo uit maakte en in het begin was het wennen. Maar na 2 weken de Marantz gehad te hebben en toen naar de A1H te gaan miste ik de afstandbediening van de Marantz. Je hebt hem niet veel nodig maar toch. Hij is veel fijner veel veel mooier. En de witte achtergrond verlichting is ook veel mooier dan het groene van de A1H. Dat ziet er wel heel erg gedateerd uit.

Ook de looks van de receiver zelf zijn inderdaad wat moderner en hij is meer symetrisch.
Ik gebruik de verlichting zelf meestal niet want hoe donkerder de kamer met film kijken hoe beter. Maar als je muziek aan het luisteren bent dan ziet het er savonds in een kamer met sfeer verlichting wel heel mooi uit. Je betaald wel meer maar je krijgt er ook wat voor terug. Ik kan het zelf wel waarderen. Maar snap ook dat er genoeg mensen zijn die dat niet zo veel uit maakt en liever minder betalen voor de Denon.
Belangrijkste keuze was wel het geluid en vooral de ruimtelijkheid van de C30. Maar de looks deden wel meer voor me dan ik vooraf gedacht had.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 23-08-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Astennu schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:49:

Minder krachtig qua sound denk ik? want qua spec's is hij volgens mij krachtiger?
Gewoon qua brute power. John Wick 4 knalde bij mij bij wijze van spreken de ramen eruit met de Onkyo.

De C30 is wat beschaafder. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Astennu schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:05:
[...]
Dat herken ik inderdaad wel maar waar ik bij de Denon X4400h vaak nog wel kippenvel kon krijgen van Hardstyle nummers was dat bij de C30 in het begin niet maar dat is nu gelukkig terug.
A1E heeft ook wel een groot verschil gemaakt om het naar een nieuw niveau te tillen hardstyle klinkt nu nog veel beter dan eerst bass is veel strakker en gedetailleerder geworden.
Heb je A1E wel eens gebruikt voor Harstyle muziek? want volgens mij is de Target curve die daar gebruikt wordt ideaal om het probleem wat jij beschrijft te verminderen.
Nee ik moet nog steeds de app kopen en uitvogelen hoe dat allemaal werkt. Iemand had me wel de tip gegeven dat het ook prima zonder subs te gebruiken is door een kleine aanpassing in de config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Highlander1962 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Gewoon qua brute power. John Wick 4 knalde bij mij bij wijze van spreken de ramen eruit met de Onkyo.

De C30 is wat beschaafder. :*) :*)
Dat was er inderdaad een goede film voor! Heerlijk. Maar die film is ook wel heftiger met lfe dan andere films.

Ook met de Cinema 30 en de A1H knalde het er bij mij uit na de tweaks aan de curve. Maar ik heb geen vergelijkings materiaal behalve Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
n00bs schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:45:
[...]

Nee ik moet nog steeds de app kopen en uitvogelen hoe dat allemaal werkt. Iemand had me wel de tip gegeven dat het ook prima zonder subs te gebruiken is door een kleine aanpassing in de config.
Ah ja now I remember! Kan me inderdaad voorstellen dat het wel aan te passen is dat je toch A1E kan gebruiken voor de speaker correcties en het toepassen van de target curve. Maar het belangrijkste wat A1E doet is het goed integreren van de Sub of subs met de rest van de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik heb maar even een lange subwoofer kabel besteld op amazon, om toch de positie te veranderen. Ik ga de sub naar achteren brengen, weg vanaf het stereo beeld. En dan maar even opnieuw A1E draaien. Niet dat ik ontevreden ben over de sub, maar ik vind het geluid te duidelijk komen vanaf de positite waar hij nu staat.

Bijkomend effect is dat ik straks een plekje heb voor een 2e sub. Wat vervelend :P

Ik heb het idee, dat ik met 2 subs, ze een stuk zachter kan instellen en er dan een breeder minder duidelijk aanwijsbaar geluids/gevoel veld ontstaat.

Nou is dat voor later, eerst maar eens testen op een andere plek. Maar, hoe zit het nou.

Ik heb al even rond gekeken. Is het verstandig 2 gelijkwaardige subs te gebruiken, of kan ik bijvoorbeeld ook zo een plaatsen?

https://rel.net/shop/powered-subwoofers/serie-t/tzero-mkiii/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Dan mag je er wel vier kopen denk ik. Dit is een 6,5 inch sub. Best klein hoor.

Ik zou dan toch eerder twee keer de REL 1205 MK2 nemen. Uitstekende 12 inch subs. Zijn best voor rond de 900 euro per stuk te vinden. Audiowinkel in Den Bosch bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Highlander1962 op 24-08-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Highlander1962 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Dan mag je er wel vier kopen denk ik. Dit is 6,5 inch sub. Best klein hoor.

Ik zou dan toch eerder twee keer de REL 1205 MK2 nemen. Uitstekende 12 inch subs. Zijn best voor rond de 900 euro per stuk te vinden.
Ik heb nu deze, en ik vind hem behoorlijk aanwezig. En voor de ruimte hier voldoet het wel. en het klinkt ook goed. Ik probeer een iets gelijkmatigere verdeling van het geluid te vinden. Om er dan een zelfde of nog zwaardere sub bij te zetten, lijkt mij dan niet de oplossing.

https://www.hifiklubben.n...subwoofer/dalisube9fsabk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-04 23:45
ppeterr schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb nu deze, en ik vind hem behoorlijk aanwezig. En voor de ruimte hier voldoet het wel. en het klinkt ook goed. Ik probeer een iets gelijkmatigere verdeling van het geluid te vinden. Om er dan een zelfde of nog zwaardere sub bij te zetten, lijkt mij dan niet de oplossing.

Zou zelf ook voor de REL 1205 MK2 of een SVS sb2000 gaan die spelen van zichzelf erg vlak.
Als je kan horen waar de sub staat is er iets niet goed lijkt mij.
Toen ik 1 sb2000 had kon ik de sub niet plaatsen in elk geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Goofy1978 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Zou zelf ook voor de REL 1205 MK2 of een SVS sb2000 gaan die spelen van zichzelf erg vlak.
Als je kan horen waar de sub staat is er iets niet goed lijkt mij.
Toen ik 1 sb2000 had kon ik de sub niet plaatsen in elk geval. :)
Goed, het probleem (als je het al probleem kan noemen) is mij niet een uitgaaf van 1000 euro waard :)

Koop ik nog liever een gelijkwaardige als die ik al heb. Maar goed, eerst maar eens met de positie gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Ik heb hem niet in het echt gehoord maar als ik naar de spec's kijk vind ik hem (sorry dat ik het zeg) niet echt denderend. Een beetje tower speakers halen ook al 40Hz. 9"voor een niet ported sub is gewoon erg klein.

Een SVS SB1000 sealed sub blaast dit ding denk ik uit het water. Die kan je voor iets meer dan 550 krijgen geloof ik. Die gebruikt een 12"driver en speelt tot 24Hz.
Als je er daar twee van zou pakken heb je een geweldige upgrade.

Bass is beter te lokaliseren als je hoge crossovers nodig hebt.
Maar tegenwoordig zie je ook steeds meer dual of zelfs quad sub setups voor mensen die van veel en hele uniforme bass houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Goed, het probleem (als je het al probleem kan noemen) is mij niet een uitgaaf van 1000 euro waard :)

Koop ik nog liever een gelijkwaardige als die ik al heb. Maar goed, eerst maar eens met de positie gaan spelen.
Ik zou persoonlijk die huidige everkopen en eerst eens upgraden naar een SB1000 die zo goed als even duur is als je huidige sub. Ik denk dat dat al een gigantische upgrade is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Astennu schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:37:
[...]

Ik zou persoonlijk die huidige everkopen en eerst eens upgraden naar een SB1000 die zo goed als even duur is als je huidige sub. Ik denk dat dat al een gigantische upgrade is.
Dat is helemaal het uiterste, ding staat er net een maand. Dat gezegd hebbende, ben ik ook niet eens ontevreden er over. Misschien omdat ik van een veel mindere setup afkom.

Thanks voor de tip, maar gaat voorlopig niet gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
[...]

Kleinere subs hebben vaak de neiging om zich te laten 'horen' en je dus precies weet waar ze staan.
In mijn beleving is dat nooit een pluspunt. Het is vaak compenseren bij gebrek aan laag en power.
En hard kunnen heeft niet altijd met power te maken.

Bij mij heb je geen idee waar de subs staan en toch zijn ze aanwezig. En heel soms hoor ik ze niet eens, maar gaan mijn broekspijpen toch tekeer. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Highlander1962 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Kleinere subs hebben vaak de neiging om zich te laten 'horen' en je dus precies weet waar ze staan.
In mijn beleving is dat nooit een pluspunt. Het is vaak compenseren bij gebrek aan laag en power.
En hard kunnen heeft niet altijd met power te maken.

Bij mij heb je geen idee waar de subs staan en toch zijn ze aanwezig. En heel soms hoor ik ze niet eens, maar gaan mijn broekspijpen toch tekeer. :*) :*)
Je hebt ze ook uit het zicht staan? Hoewel ik een kleintje heb (uhmmm kom er maar in) hoeft het bij mij niet in het zicht te staan :)

Kabel is binnen, ik ga hem morgen even naar de andere kant van de kamer verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
ppeterr schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:37:
[...]

Je hebt ze ook uit het zicht staan? Hoewel ik een kleintje heb (uhmmm kom er maar in) hoeft het bij mij niet in het zicht te staan :)

Kabel is binnen, ik ga hem morgen even naar de andere kant van de kamer verhuizen.
Staan zeker niet uit het zicht, maar ze zijn erg goed in mijn systeem geïntegreerd.
Zijn gewoon te groot om uit het zicht te zetten.

Alles heeft met goede plaatsing, akoestiek en kalibratie te maken.

Zelf heb ik een waanzinnige 7.2.4 setup, maar zou anders altijd een hele goede 5.1 prefereren boven een slecht geplaatste Atmos opstelling.

Mensen willen graag, maar weten vaak niet hoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Highlander1962 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:29:
[...]

Staan zeker niet uit het zicht, maar ze zijn erg goed in mijn systeem geïntegreerd.
Zijn gewoon te groot om uit het zicht te zetten.

Alles heeft met goede plaatsing, akoestiek en kalibratie te maken.

Zelf heb ik een waanzinnige 7.2.4 setup, maar zou anders altijd een hele goede 5.1 prefereren boven een slecht geplaatste Atmos opstelling.

Mensen willen graag, maar weten vaak niet hoe.
Ok, ik heb dus voor een iets subtielere 5.1 setup gekozen. Ja het mag zichtbaar zijn, maar nee de ruimte laat het ook niet toe om vol te zetten met speakers en subwoofers. Ook niet persee hoog volume, gewoon iets normaler en evengoed genieten van het geheel. Daar zoek ik dus een balans in, en dat lukt aardig goed met de cinema 70s.

Overigens, net de sub verplaatst en opnieuw de calibratie gedaan. Volgens mij heb ik het gewenste effect te pakken. Sub is uit het zicht, gevoel en geluid komt nu veel mooier tot zijn recht. 20 euro kabeltje :9~

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 25-08-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat zijn jullie ervaringen met aftvervangende afstandsbedieningen voor je receiver?

Ik heb een SR7011 en de bijbehorende afstandsbediening RC031SR is brak. Aan/uit, volume op en neer en de tv-audio input geven geen signaal meer. De andere knoppen nog wel. Dit heb ik getest met mijn telefooncamera, er wordt dan geen zend-lichtje meer waargenomen bij genoemde knoppen.

Ik zoek nu een afstandsbediening die deze knoppen heeft:
  • power
  • alle bronnen
  • volume op / neer
  • mute
  • channel op / neer
  • richtingsknoppen
  • enter
  • info
  • option
  • back
  • setup
  • tuner op / neer
  • afspeelknoppen voor bijv Spotify (play, pause, vorige, volgende, evt stop)
Een originele RC031SR kost tussen de 87 en 120 euro. Goedkope fantasiemerk-afstandsbedieningen zijn er in alle soorten en maten. De enige die ik tegenkwam die óf SR7011 óf RC031SR aangaf én over alle knoppen beschikt die ik nodig heb, is deze https://www.amazon.nl/gp/product/B08N1B7Q8N voor circa 15 euro De Zweedse koper geeft helaas aan dat het niet werkt. Elders is het echter ook alleen deze AB die ik zo tegenkom. Deze https://www.amazon.nl/Ver...tz-receiver/dp/B08N1F57PY lijkt hetzelfde te zijn. De Duitse koper / reviewer daarvan geeft aan dat hij na opstart-trouble wel werkt.

Als iemand een fijne gevonden heeft zonder gedoe en met alle relevante knoppen dan hoor ik het graag.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 15-09-2024 15:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

Als er een paar knoppen niet werken, dan is er niet veel stuk. Wellicht een poging waard om de binnenkant van de afstandsbediening eens schoon te maken. Meestal zijn de toetsen onderdeel van een lap rubber en maken die aan de achterkant contact met een printplaat. Kwestie van contact oppervlak schoonmaken.

[ Voor 0% gewijzigd door joho op 16-09-2024 15:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
Probleem met veel AB's is dat ze maar 1 keer (met veel moeite) open kunnen en daarna slecht of helemaal niet meer terug in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:04
pman63 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:25:
Probleem met veel AB's is dat ze maar 1 keer (met veel moeite) open kunnen en daarna slecht of helemaal niet meer terug in elkaar.
Ach, wat heb je te verliezen als de remote toch al als "brak" wordt beschouwd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:38:
[...]

Ach, wat heb je te verliezen als de remote toch al als "brak" wordt beschouwd.
Dat is ook zo. Mogelijk heb ik te verliezen dat ook knoppen die ik nu nog weinig nodig heb, straks ook niks meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander38
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04 14:08
Ik heb een marantz NR1711.
Maar nu springt ie opeens uit en gaat automatisch naar het audyssey menu van de versterker,maar ik heb niks veranderd in die instellingen.

Heb de versterker terug gezet naar fabrieksinstellingen en dat helpt ook niet

Nieuwste update erop gezet,werkt ook niet.

Springt steeds naar een tijdje naar die instellingen als je tv aan het kijken bent.

Waar kan het aan liggen want ik heb geen ideeën meer erover?

Gr sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@sander38 Ik verplaats je vraag naar het Marantz ervaring topic. Daar krijg je waarschijnlijk sneller je antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
sander38 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:42:
Ik heb een marantz NR1711.
Maar nu springt ie opeens uit en gaat automatisch naar het audyssey menu van de versterker,maar ik heb niks veranderd in die instellingen.

Heb de versterker terug gezet naar fabrieksinstellingen en dat helpt ook niet

Nieuwste update erop gezet,werkt ook niet.

Springt steeds naar een tijdje naar die instellingen als je tv aan het kijken bent.

Waar kan het aan liggen want ik heb geen ideeën meer erover?

Gr sander
De aansluiting voor de microfoon maakt contact. Er staat best een en ander over geschreven op google.

https://www.avsforum.com/...ssey-calibration.3207098/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander38
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04 14:08
ppeterr schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:30:
[...]

De aansluiting voor de microfoon maakt contact. Er staat best een en ander over geschreven op google.

https://www.avsforum.com/...ssey-calibration.3207098/
Oke bedankt zal dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Verkeerde topic. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Highlander1962 op 23-09-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:13:
Wat zijn jullie ervaringen met aftvervangende afstandsbedieningen voor je receiver?

Ik heb een SR7011 en de bijbehorende afstandsbediening RC031SR is brak. Aan/uit, volume op en neer en de tv-audio input geven geen signaal meer. De andere knoppen nog wel. Dit heb ik getest met mijn telefooncamera, er wordt dan geen zend-lichtje meer waargenomen bij genoemde knoppen.

Ik zoek nu een afstandsbediening die deze knoppen heeft:
  • power
  • alle bronnen
  • volume op / neer
  • mute
  • channel op / neer
  • richtingsknoppen
  • enter
  • info
  • option
  • back
  • setup
  • tuner op / neer
  • afspeelknoppen voor bijv Spotify (play, pause, vorige, volgende, evt stop)
Een originele RC031SR kost tussen de 87 en 120 euro. Goedkope fantasiemerk-afstandsbedieningen zijn er in alle soorten en maten. De enige die ik tegenkwam die óf SR7011 óf RC031SR aangaf én over alle knoppen beschikt die ik nodig heb, is deze https://www.amazon.nl/gp/product/B08N1B7Q8N voor circa 15 euro De Zweedse koper geeft helaas aan dat het niet werkt. Elders is het echter ook alleen deze AB die ik zo tegenkom. Deze https://www.amazon.nl/Ver...tz-receiver/dp/B08N1F57PY lijkt hetzelfde te zijn. De Duitse koper / reviewer daarvan geeft aan dat hij na opstart-trouble wel werkt.

Als iemand een fijne gevonden heeft zonder gedoe en met alle relevante knoppen dan hoor ik het graag.
Ik heb besloten om voor die 15 euro het te proberen. Gelukkig stond er bij de Duitse review welke toetsencombi je nodig hebt voor Denon en Marants (Enter + Power) en het werkte meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Jorgen ik gebruik deze iOS app al vele jaren naar tevredenheid: http://www.deremote.com Ik doe niks met de standaard AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Hey all, ik zie dat de Marantz cinema70s momenteel best vriendelijk geprijsd is tov de advies prijs.
Ik heb het al even niet meer gevolgd maar weet iemand of er al geruchten gaan over een opvolger of wordt deze verwacht?
Ik zou het jammer vinden om een model te kopen dat binnenkort wordt vervangen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rajackar schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:35:
Hey all, ik zie dat de Marantz cinema70s momenteel best vriendelijk geprijsd is tov de advies prijs.
Ik heb het al even niet meer gevolgd maar weet iemand of er al geruchten gaan over een opvolger of wordt deze verwacht?
Ik zou het jammer vinden om een model te kopen dat binnenkort wordt vervangen.
Ook bij ons is de glazen bol stuk. Wat heb je zelf al gevonden? Denk aan de Marantz/Denon website, reviewers, leaks, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 06-04 16:00
Zijn er mensen met problemen met de Marantz in combinatie met de KPN TV+ box?

Als ik wissel van Playstation 5 HDMI naar KPN HDMI, dan heb ik wel beeld, maar vaak geen geluid. Ik moet dan wisselen naar andere en weer terug en dan doet ie het op een gegeven moment weer. Lijkt willekeurig te zijn wanneer het geluid het wel / niet doet.

Ik heb de Cinema 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jorgen schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:07:
[...]

Ook bij ons is de glazen bol stuk. Wat heb je zelf al gevonden? Denk aan de Marantz/Denon website, reviewers, leaks, etc.
Die van mij helaas ook.
Heb gezocht op andere fora, nieuws sites en de news rooms van Marantz / SU.
Niets kunnen vinden. Maar de ervaring leert dat sommige mensen wat beter geïnformeerd kunnen zijn of de patronen (het)kennen en wat meer inzicht kunnen geven. Vandaar de vraag ;)
De leeftijd van 1,5 jaar en het dalen van de prijs zouden indicatoren kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door rajackar op 23-09-2024 17:05 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
rajackar schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:04:
[...]

Die van mij helaas ook.
Niets kunnen vinden. Maar de ervaring leert dat sommige mensen wat beter geïnformeerd kunnen zijn of de patronen (het)kennen en wat meer inzicht kunnen geven. Vandaar de vraag ;)
De leeftijd van 1,5 jaar en het dalen van de prijs zouden indicatoren kunnen zijn.
Ik heb nu sinds een maand of 2 een cinema 70s staan. Ik heb het idee dat het een product is wat vrij kort op de markt is (ruim jaartje nu), en niet 123 zo snel vervangen zal worden in deze form factor. Misschien dat er volgend jaar iets gelijkwaardigs komt, in een kleinere vorm...maar goed dat is gissen.

Volgens mij heb ik rond de 700 euro betaald, ik ben zeer gecharmeerd van de 70s. Geniet er degelijks van.

Wat ga je vervangen, en wat is je bedoeling? Wat zoek je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

@rajackar wat is de reden dat je een nieuwe receiver zoekt. Er zijn weinig nieuwe ontwikkelingen zoals een nieuwe HDMI standaard of een nieuw Dolby formaat oid, receivers kunnen voorlopig weer jaren mee lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ppeterr schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:13:
[...]

Ik heb nu sinds een maand of 2 een cinema 70s staan. Ik heb het idee dat het een product is wat vrij kort op de markt is (ruim jaartje nu), en niet 123 zo snel vervangen zal worden in deze form factor. Misschien dat er volgend jaar iets gelijkwaardigs komt, in een kleinere vorm...maar goed dat is gissen.

Volgens mij heb ik rond de 700 euro betaald, ik ben zeer gecharmeerd van de 70s. Geniet er degelijks van.

Wat ga je vervangen, en wat is je bedoeling? Wat zoek je.
Dat is goed om te horen.
Ik heb nu een Denon X4700h staan.
Enige echte reden om naar de 70s te kijken is het formaat omdat ik mijn woonkamer anders in wil richten.
Een bijkomend voordeel is dat ik begrijp dat de interface en apps een stuk beter zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rajackar schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:04:
[...]

Die van mij helaas ook.
als je ziet wanneer de line up bekend gemaakt is tijdens de afgelopen jaren dan kan je misschien op die maand wachten. Of anders gewoon bij Bol en Amazon van hun deals profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
rajackar schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is goed om te horen.
Enige echte reden om naar de 70s te kijken is het formaat omdat ik mijn woonkamer anders in wil richten.
Een bijkomend voordeel is dat ik begrijp dat de interface en apps een stuk beter zijn. ;)
Het formaat was voor mij ook belangrijk. Sterker nog, ik heb naar AVR's gekeken die 3x zo prijzig waren, en dan wel een kleiner formaat hebben. Maar absoluut niet brengen wat de 70s doet. Ik denk dat de marantz een mooie tussenweg is. Maar goed ik kan moeilijk een vergelijk maken met wat je nu hebt staan. Zal je zelf eens moeten doen, ik raad Hifi klubben aan om eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dank voor alle reacties en advies. Ik ga nog wat verder kijken maar hou de 70S zeker in gedachten.

• ppeterr
Ik heb de laatste tijd 2 puntjes die mij opvallen bij mijn cinema 70s.

Ik heb ingesteld dat de AVR uit gaat, na een bepaalde tijd. Dit werkte voorheen goed. Nu lijkt het niet meer lekker te werken.

Bij stopzetten van Tidal Connect, gaat de AVR wel uit. Bij een dnla stream niet meer. Nou kan dat natuurlijk aan de stream provider liggen, maar ik heb daar navraag overgedaan bij de ontwikkelaars, en die geven aan de er niks veranderd is.

En de web-interface doet wat lastig, de ene keer laad hij geheel niet. Als ik even de stroom eraf gehaald heb, dan werkt het wel deels. Maar ontbreken er UI elementen.

Iemand die hier iets van herkend?

@Astennu Volg jij de Nexus discussie? Ik probeer er achter te komen wat dat nou is. Maar dat is mij ook niet duidelijk. Jou wel?

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:49:
Ik heb de laatste tijd 2 puntjes die mij opvallen bij mijn cinema 70s.

Ik heb ingesteld dat de AVR uit gaat, na een bepaalde tijd. Dit werkte voorheen goed. Nu lijkt het niet meer lekker te werken.

Bij stopzetten van Tidal Connect, gaat de AVR wel uit. Bij een dnla stream niet meer. Nou kan dat natuurlijk aan de stream provider liggen, maar ik heb daar navraag overgedaan bij de ontwikkelaars, en die geven aan de er niks veranderd is.

En de web-interface doet wat lastig, de ene keer laad hij geheel niet. Als ik even de stroom eraf gehaald heb, dan werkt het wel deels. Maar ontbreken er UI elementen.

Iemand die hier iets van herkend?

@Astennu Volg jij de Nexus discussie? Ik probeer er achter te komen wat dat nou is. Maar dat is mij ook niet duidelijk. Jou wel?
Ik gebruik die specifieke zaken niet. Bij mij gaat hij altijd vanzelf uit als ik een tijd niets doe. Het heeft met dnla wel gewerkt? En was het na een firmware update ineens niet meer?

Ik heb niet de hele discussie gevolgd. Maar ik weet wel dat hij een hele nieuwe manier van correctie wil implementeren die nog beter is dan tot nu toe mogelijk was. (even heel erg vereenvoudigd).

• Astennu
rajackar schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is goed om te horen.
Waarom zou de interface en de apps beter zijn?
De A1H en de x4400h hebben een vergelijkbare interface als mijn Cinema 30. Het ziet er net iets mooier uit maar layout is hetzelfde.

Een X4700h is wel veel beter dus qua audio kwaliteit ga je er op achteruit. Al kan het zijn dat je de Marantz klank mooier vind.

Beste manier is vegelijken in een winkel je eigen receivers en speakers mee nemen.

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:59:
[...]

Ik gebruik die specifieke zaken niet. Bij mij gaat hij altijd vanzelf uit als ik een tijd niets doe. Het heeft met dnla wel gewerkt? En was het na een firmware update ineens niet meer?
Dat is het rare, volgens mij (maar eerlijk niet 100% zeker) heeft het na de update ook gewoon goed gewerkt. Ik vind het vooral ook storend dat de web interface niet lekker werkt soms. Krijg het idee dat het dan ook van invloed is op de rest van het functioneren. Zit te denken om er even een reset aan te geven, maar wil dat liever voorkomen.

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:02:
[...]

Dat is het rare, volgens mij (maar eerlijk niet 100% zeker) heeft het na de update ook gewoon goed gewerkt. Ik vind het vooral ook storend dat de web interface niet lekker werkt soms. Krijg het idee dat het dan ook van invloed is op de rest van het functioneren. Zit te denken om er even een reset aan te geven, maar wil dat liever voorkomen.
Ik gebruik de web interface zelf niet. Heel incidenteel de remote app. Maar vind die ook te traag dus meestal lekker old fashioned de afstand bediening. Maar als je de tv uit wilt laten kan ik me voorstellen dat de app of web interface handiger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vannacht kreeg mijn Marantz SR7011 nog een update.
New HEOS App and firmware update available - Changelog (25.09.2024)

Please find below the changelogs for the HEOS app and firmware:

Firmware from 25.09.2024 - U34.2

HEOS Firmware: 3.34.410
Fixed: AVR Remote App under Options/Channel-level, only Front Heights are displayed. Surround Heights are missing.
Fixed: After the update, Amazon Music stations will play in AAC.
New feature: Roon Ready functionality for the Model 60n.

Other bugfixes and performance improvements
Zie: https://support-uk.marant...firmware-update-available

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:49:

Ik kwam dit net tegen:
It will give you an opportunity to take measurements with your calibrated microphone+ REW and you can take as much as measurements, no limit (i guess), optimize and covert to Ady file. For that you need your normal Ady file (as dummy file) to tell Nexus about your setup.
Dit is echt big! in ieder geval voor mij gezien ik die rot bug heb die Denon niet meer gaat oplossen. Ze kunnen het niet reproduceren hebben geen support cases ontvangen dus ja zal er wel niet zijn. Er zijn zeker 10 mensen die dit gemeld hebben maar goed.... :(

Anyway met deze oplossing kun je er helemaal omheen werken! dat is echt mega. + een veel betere mic dan die standaard van Audyssey. Ik heb zelf een calibrated umik1.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07
Astennu schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:07:
[...]

Ik kwam dit net tegen:

[...]

Dit is echt big! in ieder geval voor mij gezien ik die rot bug heb die Denon niet meer gaat oplossen. Ze kunnen het niet reproduceren hebben geen support cases ontvangen dus ja zal er wel niet zijn. Er zijn zeker 10 mensen die dit gemeld hebben maar goed.... :(

Anyway met deze oplossing kun je er helemaal omheen werken! dat is echt mega. + een veel betere mic dan die standaard van Audyssey. Ik heb zelf een calibrated umik1.
Welk probleem hebben we het hier nu over? Hoewel ik een Denon heb, heb ik dezelfde app en ervaar in ieder geval de bug m.b.t. de calibratie file e.d. Vind echt dat dit opgelost moet worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ppeterr
Astennu schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:07:
[...]

Ik kwam dit net tegen:

[...]

Perfect! Ik vind die bug zelf ook wel jammer, hoewel ik mij er niet heel erg aan stoor. Overigens heb ik ook geen umik1, dus ik laat dit voorbij gaan. Hoor wel heel graag van je of dit goed uit gaat werken :)

Fijn voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:19:
[...]

Welk probleem hebben we het hier nu over? Hoewel ik een Denon heb, heb ik dezelfde app en ervaar in ieder geval de bug m.b.t. de calibratie file e.d. Vind echt dat dit opgelost moet worden.
Het gaat over de verstoorde meting rond de 50hz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iIfvJfSkFt378Y4NlcUYTHkX1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwVgONPAXC4a3NP97nmBGAZD.jpg?f=fotoalbum_large

• Koldur
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:31:
[...]

Het gaat over de verstoorde meting rond de 50hz

[Afbeelding]
Hoe kan ik dat zelf even checken? Ben een maandje of twee uit de "loop", dus even geen idee meer hoe dit zit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:35:
[...]

Hoe kan ik dat zelf even checken? Ben een maandje of twee uit de "loop", dus even geen idee meer hoe dit zit.
Hier staat een korte uitleg, daarmee is het mij ook gelukt om de foute meting weer te geven in REW.

Astennu in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:19:
[...]

Over dat de metingen op dezelfde locatie in het 40-60Hz bereik grote verschillen laten zien waardoor de bass in dat gebied gewoon niet lekker is.

Edit zie dat ppeter het al naar boven gehaald heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 26-09-2024 16:46 ]

• Koldur
Astennu schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:46:
[...]

Over dat de metingen op dezelfde locatie in het 40-60Hz bereik grote verschillen laten zien waardoor de bass in dat gebied gewoon niet lekker is.

Edit zie dat ppeter het al naar boven gehaald heeft.
Net even gecontroleerd, maar dat probleem is bij mij in ieder geval niet aan de orde. Vervelend dat het voor anderen wel een issue is...

• Astennu
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:05:
[...]

Net even gecontroleerd, maar dat probleem is bij mij in ieder geval niet aan de orde. Vervelend dat het voor anderen wel een issue is...
Heb je idd geluk mee veel mensen hebben het wel. Maar Denon&Marantz vind van niet. Wel weer slecht volgende keer ga ik echt naar een heel ander merk kijken om die rede.

• ppeterr
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:05:
[...]

En heb jij dan een firmware update gedaan het afgelopen jaar?

• Koldur
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:11:
[...]

En heb jij dan een firmware update gedaan het afgelopen jaar?
Nee, heb een relatief oude X3300W, heeft het met nieuwere FW te maken dan? Laatste update is al jaren geleden.

• ppeterr
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:29:
[...]

Nee, heb een relatief oude X3300W, heeft het met nieuwere FW te maken dan? Laatste update is al jaren geleden.
Nee, dat durf ik niet te zeggen. Maar ik zag op het AVS forum ook wat mensen die er geen last van hebben. En dat waren volgens mij ook versterkers die wat ouder zijn of niet geupdate. Update hem eens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
ppeterr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:10:
[...]

Nee, dat durf ik niet te zeggen. Maar ik zag op het AVS forum ook wat mensen die er geen last van hebben. En dat waren volgens mij ook versterkers die wat ouder zijn of niet geupdate. Update hem eens :P
Haha, komt geen update meer voor, dus ik zit goed. Wel apart dat het FW gerelateerd zou zijn, vermoed eerder iets met het elektrische gedeelte. Aangezien het een 50Hz probleem lijkt te zijn. Voelt als een probleem met het afvoeren van storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wel een update voor de recentere modellen: Firmware 25.09.2024 - U34.2

https://support-uk.marant...firmware-update-available

Other bugfixes and performance improvements.

Spannend!

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 27-09-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:19
ppeterr schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:02:
Wel een update voor de recentere modellen: Firmware 25.09.2024 - U34.2

https://support-uk.marant...firmware-update-available

Other bugfixes and performance improvements.

Spannend!
Was al gepost hierboven :)

• ppeterr
Ik zie em nu ook. Maar goed deze update heeft de webUI niet veel beter gemaakt hier. Zo staat ie op de webpagina aan, en is werkelijk uit. Tevens laden elementen aan de rechterkant gewoon niet in. Helemaal brak.

• Arjantje72
ppeterr schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:49:
[...]

Ik zie em nu ook. Maar goed deze update heeft de webUI niet veel beter gemaakt hier. Zo staat ie op de webpagina aan, en is werkelijk uit. Tevens laden elementen aan de rechterkant gewoon niet in. Helemaal brak.
Dat is niet goed, ik ga maar even wachten met updaten, bedankt voor het melden.

• ppeterr
Arjantje72 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:21:
[...]

Dat is niet goed, ik ga maar even wachten met updaten, bedankt voor het melden.
Ik had het voor de update ook al, dus misschien is er iets anders mis hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FtGY_mtHPkimPy2C9ozusNwizk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkEqFxcg8yVxmKbrn4avMxvZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ppeterr op 28-09-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 12:59
ppeterr schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:23:
[...]

Ik had het voor de update ook al, dus misschien is er iets anders mis hier.

[Afbeelding]
Ik moest diep nadenken, had het ook een keer gezien (Marantz cinema 60). Hier mijn idee, hopelijk levert het iets op:

Volgens mij is dit de melding die je krijgt bij de Web UI: dat is de uitgebreidere (of diepere) UI dan de normale app-UI. Vanuit de normale 1e UI voer je de set up uit (instellen apparaat, inmeten, toewijzen etc.). Deze instellingen worden in de Web UI geladen.
Als je dus de set up niet afmaakt in de normale UI, dan blijft hij dit melden. Je zal dus de set up moeten afmaken of desnoods opnieuw inmeten/instellen om de gevraagde gegevens nodig voor de Web UI compleet te maken.
Ook wel logisch, er mist iets en dus kan hij niet alle functies uitvoeren. Set up mode afronden dus.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• ppeterr
Shocked schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:17:
[...]

Ik moest diep nadenken, had het ook een keer gezien (Marantz cinema 60). Hier mijn idee, hopelijk levert het iets op:

Volgens mij is dit de melding die je krijgt bij de Web UI: dat is de uitgebreidere (of diepere) UI dan de normale app-UI. Vanuit de normale 1e UI voer je de set up uit (instellen apparaat, inmeten, toewijzen etc.). Deze instellingen worden in de Web UI geladen.
Als je dus de set up niet afmaakt in de normale UI, dan blijft hij dit melden. Je zal dus de set up moeten afmaken of desnoods opnieuw inmeten/instellen om de gevraagde gegevens nodig voor de Web UI compleet te maken.
Ook wel logisch, er mist iets en dus kan hij niet alle functies uitvoeren. Set up mode afronden dus.
Klinkt logisch, hoewel ik wel de setup eerder heb afgemaakt op de tv. Dus ik heb hem nogmaals doorlopen. En helaas hetzelfde effect. Ik ga hem even fabrieks resetten en geheel opnieuw instellen.

• Shocked
ppeterr schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:08:
[...]

Klinkt logisch, hoewel ik wel de setup eerder heb afgemaakt op de tv. Dus ik heb hem nogmaals doorlopen. En helaas hetzelfde effect. Ik ga hem even fabrieks resetten en geheel opnieuw instellen.
Je kan de marantz wel gewoon op de app benaderen? Wifi hetzelfde? In principe kan je ook de set up vanuit de app doen en heb je de primitieve tv UI niet meer nodig.

Ik blijf er toch bij dat hij de instellingen niet kan krijgen. Dat is een benaderprobleem of de instellingen zijn (nog) niet compleet.

Ik ga voor je duimen :7

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• ppeterr
Shocked schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:30:
[...]

Je kan de marantz wel gewoon op de app benaderen? Wifi hetzelfde? In principe kan je ook de set up vanuit de app doen en heb je de primitieve tv UI niet meer nodig.

Ik blijf er toch bij dat hij de instellingen niet kan krijgen. Dat is een benaderprobleem of de instellingen zijn (nog) niet compleet.

Ik ga voor je duimen :7
Reset gedaan, en zelfde effect :'(
Vervolgens 10min van het stroom af...aangezet en het is in orde :)

MultiEQ calibratie maar even terug gezet, en weer wat fine-tunen. Hopelijk blijft het in orde nu.

• ppeterr
5 minuten later.....

Weer leeg scherm....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YRQxkqlTgTdXW8zAtV39HlgPHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16O7XZBcnuF8XivqXoUphqS9.jpg?f=fotoalbum_large

• ppeterr
@Shocked Ik heb een vermoeden, en ik denk dat je ergens gelijk hebt.

Ik ga eens opnieuw een reset doen, en dan in preset 2 de MultiEQ audyssey settings laden. In plaats van in preset 1, voordat het cache en dergelijke is aangemaakt voor de webGUI.

• Shocked
ppeterr schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:03:
@Shocked Ik heb een vermoeden, en ik denk dat je ergens gelijk hebt.

Ik ga eens opnieuw een reset doen, en dan in preset 2 de MultiEQ audyssey settings laden. In plaats van in preset 1, voordat het cache en dergelijke is aangemaakt voor de webGUI.
Dat is een goede. Wellicht bij het al meteen laden vd audyssey settings, mis je standaard componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Wat is eigenlijk gangbaar na een firmware update? De speakers opnieuw kalibreren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arjantje72 schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:05:
Wat is eigenlijk gangbaar na een firmware update? De speakers opnieuw kalibreren of niet?
Ik heb dat nog nooit opnieuw gedaan na een firmware update. Verwacht je dat andere timings/volumes nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jorgen schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:41:
[...]

Ik heb dat nog nooit opnieuw gedaan na een firmware update. Verwacht je dat andere timings/volumes nodig zijn?
Dat vraag ik me juist af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Even een update over het niet juist weergeven van de WebGUI. Het werkt nog niet goed. Er is een gelijkwaardig verhaal op AVS.
https://www.avsforum.com/...rtby=oldest#post-63058237

Wat heb ik nu allemaal gedaan.

- Factory restore, setup doorgelopen zonder audyssey.
- multiEQ presets in geladen.

- Factory reset, setup doorgelopen met audyssey.
- multiEQ preset 2 in geladen.

Het werkt even zoals het hoort, vervolgens schakel ik de AVR uit.

- In de web controls, staat de AVR nog aan (groen)
- Vervolgens schakel ik hem in, en zijn er weer diverse velden leeg, en de eerste "audio" laad helemaal niet.

- Switch herstart, netwerk nagelopen, andere browser, browser reset.
- Vanuit de APP werkt het ook niet.

- Tijdje van het stroom en dan aan, lost het weer even kort op.

Echt als iemand een tip heeft voor mij, hoor ik dat graag. Dit was overigens in het begin en een hele tijd daarna gewoon in orde. Ook bij de vorige firmware dus voor de update van vorige week was dit aan de orde.

Ik weet het niet meer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
Arjantje72 schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:05:
Ik heb al meerder updates gehad voor mijn SR7013, eergisteren nog, maar alle instellingen blijven gewoon bewaard. Dus opnieuw kalibreren is niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb hem zeker in de gaten gehouden :)
Heb nog geen tijd gehad. Dit weekend kan ik pas gaan spelen. Part 2 zal tegen die tijd ook wel uit zijn. Ben echt heel erg benieuwd. Dit lijkt wel the pinacle the gaan worden. Heb ook een donatie gedaan vind het echt geweldig wat hij gemaakt heeft en vooral hoe goed het werkt. Klinkt zo veel beter dan stock audyssey en dat is nog met de oude A1E Maestro MJ versie. Bye bye 40-60Hz bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wat vinden jullie, de webGUI en dus de controls die ik regelmatig gebruik werken dus niet goed. Ik kan alles instellen, en goed zetten. Het geluid is dan ook netjes en de rest functioneerd ook goed. Nou gebruik ik regelmatig de web pagina, om wat settings te doen. Maar een heel grote noodzaak heeft het niet. Tevens is het geluid zoals ik wil op het moment goed.

Maar het zit mij dwars. Vrij snel, is dus de webGUI mank. Deels verdwijnen er instelbare opties.

Is dit iets om even de vekoper te bellen (hifiklubben)?
Zal ik de moeite nemen om een ticket in te schieten bij Marantz?
Is dit een garantie puntje?

Ik neig er naar om dit zo te laten, maar aan de andere kant zit het mij dus behoorlijk dwars.

Graag hoor ik jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
@ppeterr

Denk het wel. Hifi Klubben is meestal wel coulant als je het gewoon redelijk brengt. Ik heb daar o.a. mijn boxen vandaan en andere zaken.
Straks heb je brak wifi board in je Marantz zitten die af en toe verbinding verliest. Zoiets is ook wel aannemelijk als hij de config settings niet goed kan inladen of steeds verliest.
Ik zou het gewoon dus aanmelden en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Shocked schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:19:
@ppeterr

Denk het wel. Hifi Klubben is meestal wel coulant als je het gewoon redelijk brengt. Ik heb daar o.a. mijn boxen vandaan en andere zaken.
Straks heb je brak wifi board in je Marantz zitten die af en toe verbinding verliest. Zoiets is ook wel aannemelijk als hij de config settings niet goed kan inladen of steeds verliest.
Ik zou het gewoon dus aanmelden en kijken wat ze zeggen.
Gut, ik dacht echt alles gedaan te hebben. Ben al 2 weken bezig. En jij noemt hier nu Wifi. Ik heb het zelf met een utp draadje aangesloten, en had eigenlijk al bedacht het even op wifi te proberen. Maar was dat dus vergeten.

Net even ingesteld, en ik moet niet te hard juichen. Maar ik heb nog niet eerder zo lang door de settings heen kunnen rommelen. En alles blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
ppeterr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Gut, ik dacht echt alles gedaan te hebben. Ben al 2 weken bezig. En jij noemt hier nu Wifi. Ik heb het zelf met een utp draadje aangesloten, en had eigenlijk al bedacht het even op wifi te proberen. Maar was dat dus vergeten.

Net even ingesteld, en ik moet niet te hard juichen. Maar ik heb nog niet eerder zo lang door de settings heen kunnen rommelen. En alles blijft staan.
Ja, via wifi is wel nodig. Ik had ook aangenomen dat je gewoon via de wifi communiceerde. Opgelost denk ik zo. :7

(Edit: als de LAN aangesloten is, dan zet hij de wifi dicht namelijk. Ter info, de Sony A90J doet dat ook: met LAN zet hij de wifi dicht en kan ik niet F1 streamen vanaf mijn Iphone, die ziet hem niet meer, dan moet de LAN eruit.)

[ Voor 15% gewijzigd door Shocked op 03-10-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van audio dropouts of hickups of hoe ze dat ook noemen?
Had het vorig jaar op mijn C40 op zowel tv als YouTube.en om die reden weer teruggestuurd.

Maandje of vijf geleden toch maar een C30 gekocht in de veronderstelling dat het wel opgelost zou zijn en kreeg meteen een firmware update.
Na die firmware update heb ik via tv geen last, maar via YouTube nog steeds.

Je leert ermee leven, maar het is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Shocked schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Ja, via wifi is wel nodig. Ik had ook aangenomen dat je gewoon via de wifi communiceerde. Opgelost denk ik zo. :7

(Edit: als de LAN aangesloten is, dan zet hij de wifi dicht namelijk. Ter info, de Sony A90J doet dat ook: met LAN zet hij de wifi dicht en kan ik niet F1 streamen vanaf mijn Iphone, die ziet hem niet meer, dan moet de LAN eruit.)
Dat snap ik niet helemaal. Hij heeft hier 3 maanden op het LAN goed gefunctioneerd, direct op een in-wall van Unify. Wifi is nooit ingesteld geweest, tot aan vandaag. Overigens alle devices op het Wifi netwerk konden natuurlijk gewoon de AVR benaderen. Ik zie zelf geen reden dat het niet zou horen te werken, zonder het wifi ingesteld te hebben. Maar wat je zegt. Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Even een hele andere vraag.

Ik kan mogelijk een volledige Dirac licentie (ook mulit subs) overnemen voor de helft van de prijs van een andere Marantz eigenaar.

Bijvoorbeeld van een C50 naar een C30.
Is dat überhaupt mogelijk? Zo ja, hoe werkt dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Highlander1962 op 03-10-2024 16:28 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste