Astennu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:58:
[...]
Ik heb nog geen tijd gehad om te luisteren hoop dat zo te kunnen gaan doen.
ipc kan je het beste niets aanvinken. Met small fronts gaat hij misschien voor een te hoge crossover. Die knopjes zijn er alleen maar voor mensen die perse iets willen forceren beste resultaat krijg je als je niets aanpast.
Je kan altijd een van de oudere scripts opnieuw draaien beide even de evo3 curve laten gebruiken zodat je ze goed kan vergelijken.
Ik heb hem opnieuw gedraaid met de v3 versie, en dat komt redelijk overeen met hoe de andere preset is.
Wel stel ik alle afstanden bij, die rond ik wat netter af. En die zijn ook beetje ingesteld op het gehoor tijdens het afspelen van een film. Ook de sub afstelling, is van -10 naar -3 gegaan. En dit kan dan wel aardig kloppen, omdat ik de knopjes achterop nu juist heb staan. Dus nu zijn preset 1 en 2 redelijk gelijkwaardig
Of dat dan de juiste EVO of Audyssey afstelling is, geen idee. Maar zo vind ik het erg mooi.
Astennu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:59:
[...]
Heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Maar je moet eigenlijk ook niet willen klooien met die EQ
Vind die EQ sowieso slecht werken. Veel te brede banden soms wil je alleen 30-40 boosten of 60-70 dat kan niet zijn hele grote ranges.
Maar je hebt voor je gevoel nu te weinig bass?
Ik ben toch eens met de EQ aan de gang gegaan, nadat het laatste resultaat van het script zo slecht was. En ja, ik krijg het idee dat ik wat laag mis. Dat is eigenlijk al een beetje vanaf het begin. Ik weet mij nog te herinneren dat ik in de winkel nog opmerkte "zo dat klinkt nog stevig, zelfs zonder subwoofer".
Maar dat idee heb ik thuis nog niet gehad, het ruimtelijke beeld en harde bass leunt toch echt op de subwoofer. Niet heel erg veel mis mee, want klinkt mooi, en soms niet heel erg goed te beoordelen of het nou uit de speaker komt of uit de subwoofer. Maar toch.
Daarom dacht ik ik ga eens met de EQ rommelen, en niet alleen voor de fronts, maar zeker ook voor de rears. Mijn rears zijn daar helemaal lastig op te beoordelen, dus ik dacht met de EQ kan ik het even wat forceren en dan beter beluisteren. Maar dat gaat dus niet.