@
rens-br als je wilt kijken graag, na zoveel keer klikken durf ik nu wel te zeggen dat de lamp nu wel "goed" luistert naar het wisselen van kleuren en koud en warm wit. En dat dus met de andere plugin. Met debug aan ben ik wat aan het rommelen en proberen geweest en lijkt erop dat het nu wel goed gaat.
Maar.. Heel krom dat dit werkt en is eigenlijk ook geen oplossing, zou fijn zijn als iemand erna kan kijken met de juiste kennis en dus weet waarom het zo wel lukt. Goed, als je plugin.py bekijkt vind je ergens:
if payload:
payloadstring = json.dumps(payload)
self.mqttClient.Publish(topic, payloadstring)
Ik heb daar van gemaakt:
if payload:
payloadstring = json.dumps(payload)
Domoticz.Error("TRYING TO SEND: " + topic + payloadstring)
Eigenlijk dus een aantal keer hetzelfde commando geven en dan lukt het... Misschien dat iemand met deze info er wel iets mee kan?
Edit: Op deze manier werkt het dus niet als je 2 lampen van kleur wilt veranderen in DzVents 1 lamp krijgt dan gewoon helemaal het commando niet. Ik heb dus nog iets veranderd zodat je niet meer naar koud wit kan (wel kleur en terug naar warm wit) en dan dus nog maar 1 regel self.mqttClient.Publish(topic, payloadstring) dit leek goed te werken. Maar als ik de lamp in de gang en buiten tijdelijk naar bijvoorbeeld rood zet en weer terug gaat dit niet altijd goed. Hetzelfde gezeik dus als met UDP. Het is zo gewoon onbetrouwbare rommel. Ben er nu ook wel klaar mee. Ik ga eens kijken of bijvoorbeeld Ikea lampen wel goed werken met Zigbee. Het kan goed zijn dat het bij andere wel goed werkt zoals ik het nu heb (zonder koud wit) maar als ik vanuit DzVents 2 lampen tijdelijk wil veranderen naar kleur en terug naar warm wit dan gaat dit dus niet altijd goed met beide plugins. Dat is dus de reden dat ik er maar mee kap.
[
Voor 24% gewijzigd door
Tweak_ op 20-02-2020 00:49
]