Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk gesteld heb, of iets over het hoofd zie.rens-br schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:59:
[...]
Als je de MQTT manier gebruikt, dan update de lamp zijn status zelf.
Wat bedoel je dan wel precies?Meester_J schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk gesteld heb, of iets over het hoofd zie.
Wil je eigenlijk één device in Domoticz hebben die de actuele status heeft? Want dan kan je ook de handzender niet toevoegen in Domoticz.
Wanneer je dan via de handzender de lamp aanzet, stuurt de lamp dit door naar de Hub en de hub via MQTT weer naar domoticz. Hierdoor heb je in Domoticz dus wel altijd de laatste update.
De Hub laat ik het ID van de muurzender gebruiken. Als je dan met de muurzender de lamp aanzet wordt dit door de hub uit de lucht geplukt, en gesynchoniseert via MQTT naar domoticz. Resultaat: in Domoticz klopt de status. Een extra handzender heeft echter weer een eigen ID, dus kan je dit truukje niet nog een keer mee doen. Tenzij ik iets fundamenteels over het hoofd zie.rens-br schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:13:
[...]
Wat bedoel je dan wel precies?
Wil je eigenlijk één device in Domoticz hebben die de actuele status heeft? Want dan kan je ook de handzender niet toevoegen in Domoticz.
Wanneer je dan via de handzender de lamp aanzet, stuurt de lamp dit door naar de Hub en de hub via MQTT weer naar domoticz. Hierdoor heb je in Domoticz dus wel altijd de laatste update.
Dat klopt volgens mij niet 100%. Hoe het volgens mij zou werken is:Meester_J schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:34:
De Hub laat ik het ID van de muurzender gebruiken. Als je dan met de muurzender de lamp aanzet wordt dit door de hub uit de lucht geplukt, en gesynchoniseert via MQTT naar domoticz. Resultaat: in Domoticz klopt de status. Een extra handzender heeft echter weer een eigen ID, dus kan je dit truukje niet nog een keer mee doen. Tenzij ik iets fundamenteels over het hoofd zie.
Als je dan met de muurzender de lamp aanzet wordt dit door de hub uit de lucht geplukt, en gesynchoniseert via MQTT naar domoticz. Resultaat: in Domoticz klopt de status.
Als je vervolgens via een andere zender de lamp aanzet, stuurt de lamp naar al zijn bekende ID's dat hij aanstaat en wordt dat via MQTT naar Domoticz gestuurd.
Tenminste dat is hoe ik dacht dat ik het paar maanden geleden werkend had.
Ik heb momenteel twee Mi-light hubs (iBox2). Via Domoticz krijg ik het niet voor elkaar om de nieuwere type lampen en led controllers aan te sturen, LS-2 en FUT045. Kan het zijn dat deze protocol v7 praten? In Domoticz gaat de plugin niet verder dan V6.
Een eigen gebouwde hub, zoals hier wordt besproken gaat hier dan ook niet bij helpen, denk ik. Of wel?
Een eigen gebouwde hub, zoals hier wordt besproken gaat hier dan ook niet bij helpen, denk ik. Of wel?
De FUT045 is geen nieuw type, als je in het Milight topic zoekt, zie je deze al teruggaan tot 2018.Mickman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:22:
Ik heb momenteel twee Mi-light hubs (iBox2). Via Domoticz krijg ik het niet voor elkaar om de nieuwere type lampen en led controllers aan te sturen, LS-2 en FUT045. Kan het zijn dat deze protocol v7 praten? In Domoticz gaat de plugin niet verder dan V6.
Volgens mij moet deze gewoon compatible zijn met de iBox2.
De postbode is hier onderweg met mijn MCU3Node bordje!.... Dus met geluk deze vakantie lekker prielen!
Welke ibox heb je precies? De nieuwe ibox, zonder webinterface, kan niet verbonden worden met Domoticz.Mickman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:22:
Ik heb momenteel twee Mi-light hubs (iBox2).
Ter voorbereiding:
Ik zie in de OP dat je op 2 manieren kunt werken?
Je kunt ze als virtuele Box toevoegen (oneindig veel) of via MQTT per lamp, zie ik dat juist?
Werkt er 1 beter dan de ander?
Je kunt ze als virtuele Box toevoegen (oneindig veel) of via MQTT per lamp, zie ik dat juist?
Dat is beide correct. De MQTT manier heeft als voordeel dat deze ook feedback geeft, maar daar werken kleuren sturen niet of niet goed.DarkAllMan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
Ter voorbereiding:
De UDP manier heeft als voordeel dat het lekker flexibel is, maar het heeft geen feedback. Kleuren sturen werkt wel perfect.
Ik heb beide gebruikt en ben uiteindelijk volledig overgegaan op de UDP manier, omdat ik veel kleuren gebruik.
Ik heb mijn spullen 3 jaar geleden gekocht. Toen waren deze t.o.v. de FUT039 nieuwer mbt ondersteuning van afstandsbediening (8 groepen) en protocol V7.DarkAllMan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:59:
[...]
De FUT045 is geen nieuw type, als je in het Milight topic zoekt, zie je deze al teruggaan tot 2018.
Volgens mij moet deze gewoon compatible zijn met de iBox2.
De postbode is hier onderweg met mijn MCU3Node bordje!.... Dus met geluk deze vakantie lekker prielen!
De iBox die ik heb, iBox2, is zonder ingebouwde lamp. Daarna zijn er nieuwe exemplaren op de markt gekomen met bijv Alexa ondersteuning.
Waar het om gaat is dat ik via de app en de verschillende afstandsbedieningen die daarin te vinden zijn FUT092 en FUT089 ik al mijn verschillende producten kan aansturen. Ook de producten waar het nieuwere protocol V7 gesproken wordt.
Kan ik dit ook vanuit Domoticz laten werken? Is er al iemand bezig om dit protocol in te bouwen in de plugin?
[ Voor 3% gewijzigd door Mickman op 18-12-2020 13:13 ]
Het is de eerste keer dat ik iets lees over protocol V7, heb je daar meer informatie over?Mickman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:10:
Waar het om gaat is dat ik via de app en de verschillende afstandsbedieningen die daarin te vinden zijn FUT092 en FUT089 ik al mijn verschillende producten kan aansturen. Ook de producten waar het nieuwere protocol V7 gesproken wordt.
Voor zover ik weet niet.Kan ik dit ook vanuit Domoticz laten werken? Is er al iemand bezig om dit protocol in te bouwen in de plugin?
De nieuwere boxen, met Alexa ondersteuning, werken sowieso niet met Domoticz, want voor zover ik weet zijn deze boxen niet van buiten te benaderen.De iBox die ik heb, iBox2, is zonder ingebouwde lamp. Daarna zijn er nieuwe exemplaren op de markt gekomen met bijv Alexa ondersteuning.
Dan ga ik zeker niet via MQTT werken... Dat is wel jammerrens-br schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:23:
[...]
Dat is beide correct. De MQTT manier heeft als voordeel dat deze ook feedback geeft, maar daar werken kleuren sturen niet of niet goed.
De UDP manier heeft als voordeel dat het lekker flexibel is, maar het heeft geen feedback. Kleuren sturen werkt wel perfect.
Ik heb beide gebruikt en ben uiteindelijk volledig overgegaan op de UDP manier, omdat ik veel kleuren gebruik.
Inmiddels heb ik de NodeMCU voorzien van de software en zit hij op mijn WIFI.
Ik heb een DeviceID aangemaakt en elke groep voorzien van een naam.
Echter, wanneer ik nu een lamp op stroom zet en op Pair druk, gebeurt er niets....... Waar begin ik met debuggen?
Na de pair actie, zie ik de led ook ff knipperen.
Als ik mijn lampen via de huidige hub aan of uit zet, moet de sniffer dit dan oppakken?
Ik zie geen verkeer namelijk...
Begin met de headers op de juiste manier aan te sluiten en dan lukt alles wel
Ik heb een DeviceID aangemaakt en elke groep voorzien van een naam.
Echter, wanneer ik nu een lamp op stroom zet en op Pair druk, gebeurt er niets....... Waar begin ik met debuggen?
Na de pair actie, zie ik de led ook ff knipperen.
Als ik mijn lampen via de huidige hub aan of uit zet, moet de sniffer dit dan oppakken?
Ik zie geen verkeer namelijk...
[ Voor 34% gewijzigd door DarkAllMan op 20-12-2020 19:18 ]
Dat wil wel eens helpen ja. Haha. Nu wel alles werkend?DarkAllMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:12:
Hebben jullie ook dat de diy hub minder goed het signaal stuurt dan de originele? Of heb ik simpelweg iets niet goed zitten en moet ik een nieuwe controller fixen?
Wat bedoel je met minder goed?Robbie T schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:06:
Hebben jullie ook dat de diy hub minder goed het signaal stuurt dan de originele? Of heb ik simpelweg iets niet goed zitten en moet ik een nieuwe controller fixen?
Ik ben overigens verhuisd en heb die originele controller allang niet meer, ik kan dus zelf geen vergelijk maken. Maar woon nu in een rijwoning met 3 etages, de controller zit beneden onder de trap en op zolder hangen ook Mi Light lampen die prima worden aangestuurd. Zelf dus geen problemen.
Nadat ik alles goed heb aangesloten heb ik het werkendrens-br schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:05:
[...]
Dat wil wel eens helpen ja. Haha. Nu wel alles werkend?
Echter, gisterenavond bij het naar bed gaan, gaf ik een commando, bleef de LED fel blauw branden... heb toen de stekker er maar uit gehaald.
Vandaag opstarten.....
Geen WW meer op de webpagina, en helaas ook helemaal geen config meer...... is dit iets wat vaker gebeurt?
Ik heb alle lampen gisteren gekoppeld...dat was best veel... maar helaas zie ik nu niets meer hiervan terug.
Minder als in dat het signaal soms een paar keer verstuurd moet worden voor het opgepikt wordt.rens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:08:
[...]
Wat bedoel je met minder goed?
Ik ben overigens verhuisd en heb die originele controller allang niet meer, ik kan dus zelf geen vergelijk maken. Maar woon nu in een rijwoning met 3 etages, de controller zit beneden onder de trap en op zolder hangen ook Mi Light lampen die prima worden aangestuurd. Zelf dus geen problemen.
Zoiets had ik laatst ook toen ik zo'n hub heb gemaakt voor iemand anders. Die bleef niet hangen, maar was na het verwijderen van de stekker wel ineens zijn instellingen kwijt.DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:12:
Geen WW meer op de webpagina, en helaas ook helemaal geen config meer...... is dit iets wat vaker gebeurt?
Ik heb alle lampen gisteren gekoppeld...dat was best veel... maar helaas zie ik nu niets meer hiervan terug.
We hebben toen de backup teruggezet en toen werkte alles weer. Het is niet nodig om lampen opnieuw te pairen.
Ik heb wel een backup in de vorm van een Json file. Over welke config heb je het?rens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:45:
[...]
Zoiets had ik laatst ook toen ik zo'n hub heb gemaakt voor iemand anders. Die bleef niet hangen, maar was na het verwijderen van de stekker wel ineens zijn instellingen kwijt.
We hebben toen de config teruggezet en toen werkte alles weer. Het is niet nodig om lampen opnieuw te pairen.
Nee, dit heb ik sinds ik in mijn nieuwe huis alles heb ingesteld niet meer gezien. Heb je dit met alle lampen of specifieke lampen?Robbie T schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:40:
Minder als in dat het signaal soms een paar keer verstuurd moet worden voor het opgepikt wordt.
In mijn oude huis had ik namelijk wel wat problemen met een bepaald type lamp.
Die backup heb ik het ook over, heb mijn post wat verduidelijkt.Robbie T schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:50:
Ik heb wel een backup in de vorm van een Json file. Over welke config heb je het?
In de Mi Light hub kan je onder 'Admin' -> Backup & Restore' de settings backuppen.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 21-12-2020 13:53 ]
Dit is exact wat ik ervaar, elke keer als de stroom eraf is geweest.....rens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:45:
[...]
Zoiets had ik laatst ook toen ik zo'n hub heb gemaakt voor iemand anders. Die bleef niet hangen, maar was na het verwijderen van de stekker wel ineens zijn instellingen kwijt.
We hebben toen de config teruggezet en toen werkte alles weer. Het is niet nodig om lampen opnieuw te pairen.
Als ik de json terug laadt, ziet hij echter nog steeds de device id's en de aliassen niet meer.....
[ Voor 9% gewijzigd door DarkAllMan op 21-12-2020 13:54 ]
@rens-br Vergeet mijn quote over de config file. Ik quote een reactie van je die niet voor mij bedoeld is, haha.
Ik heb het bij alle lampen. Ik ga nog eens wat stekkertjes e.d aanduwen en wat wijzigingen doorvoeren in domoticz.
Ik heb het bij alle lampen. Ik ga nog eens wat stekkertjes e.d aanduwen en wat wijzigingen doorvoeren in domoticz.
Overigens heb ik alles nu in een lego doosje gestopt
Past precies...
Dan is dat een probleem met nieuwe(re) bordjes denk ik of specifiek met dat bordje wat wij beide hebben gehaald.DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:53:
Dit is exact wat ik ervaar, elke keer als de stroom eraf is geweest.....
Nee, echt totaal geen problemen mee. Als je een lamp via de webpagina aan/uit zet, heb je die problemen dan ook?Robbie T schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:54:
Heb je een mooie foto voor in de openingspost?DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:55:
Overigens heb ik alles nu in een lego doosje gestoptPast precies...
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-12-2020 13:56 ]
In de JSON zie ik volgens mij ook geen DEVICE ID or ALIAS.
Waar heb je die voor nodig dan? Snap dat het voor de netheid mooier is als de hub allemaal fancy namen weergeeft, maar nadat je één keer de lampen hebt gekoppeld kijk ik daar niet meer naar.DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:57:
In de JSON zie ik volgens mij ook geen DEVICE ID or ALIAS.
De JSON file worden volgens mij ook alleen dingen opgeslagen, zoals de UDP settings e.d.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 21-12-2020 13:59 ]
Ik had verwacht dat het bewaard zou blijven... en waarom backup je niet allesrens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:59:
[...]
Waar heb je die voor nodig dan? Snap dat het voor de netheid mooier is als de hub allemaal fancy namen weergeeft, maar nadat je één keer de lampen hebt gekoppeld kijk ik daar niet meer naar.
De JSON file worden volgens mij ook alleen dingen opgeslagen, zoals de UDP settings e.d.
Ik had de lampen wel gekoppeld, maar nog niet aan Domoticz gehangen...... dus nu moest ik trial and error weer alles goed zetten.....
Ah, dat is wel flink balen ja! Waarom hij in backup niet alles meeneemt weet ik ook niet precies.DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:00:
Ik had verwacht dat het bewaard zou blijven... en waarom backup je niet alles
Ik had de lampen wel gekoppeld, maar nog niet aan Domoticz gehangen...... dus nu moest ik trial and error weer alles goed zetten.....
En kunnen we dat oplossen? Ik wil eigenlijk niet altijd een backup terugzetten als de stroom eraf is geweest.....rens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:56:
Dan is dat een probleem met nieuwe(re) bordjes denk ik of specifiek met dat bordje wat wij beide hebben gehaald.
Of we dat kunnen weet ik niet. Maar je zou voor het idee een bordje kunnen kopen van een andere verkoper om te kijken of die geen problemen heeft.DarkAllMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:06:
En kunnen we dat oplossen? Ik wil eigenlijk niet altijd een backup terugzetten als de stroom eraf is geweest.....
Protocol "v7" ben ik hier ook tegengekomen. https://www.domoticz.com/...opic.php?t=6411&start=200.rens-br schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:34:
[...]
Het is de eerste keer dat ik iets lees over protocol V7, heb je daar meer informatie over?
[...]
Voor zover ik weet niet.
[...]
De nieuwere boxen, met Alexa ondersteuning, werken sowieso niet met Domoticz, want voor zover ik weet zijn deze boxen niet van buiten te benaderen.
Daar wordt hetzelfde euvel besproken als hier. Sommige lampen kunnen niet aangestuurd worden door Domoticz samen met de iBox. Ik denk dat het protocol van de plugin in Domoticz te vergelijken is met de twee afstandsbedieningen die ik heb. FUT092 werkt met 4 groepen en praat protocol A en FUT089 werkt met 8 groepen en praat met protocol B.
Ik was benieuwd of dit probleem met de DIY hun opgelost zou kunnen worden.
Ik heb dit ook in de huidige setup.Robbie T schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:40:
[...]
Minder als in dat het signaal soms een paar keer verstuurd moet worden voor het opgepikt wordt.
Ik heb bijv 6x GU10 lampen in 1 groep en nu komt het dus voor dat er 5 uit gaan en 1 niet.....
Nu een week verder moet ik zeggen dat inmiddels alles wel stabiel draait. Ik heb nu nog eens een reboot en/of vd stroom gehaald en de config bleef nu wel bewaard.
De hit n miss komen sporadisch voor..... niet vervelend vaak.
De hit n miss komen sporadisch voor..... niet vervelend vaak.
Hi,
Ik heb recent ook de hub zelf gebouwd en geconfigureerd. Ik gebruik Home Assistant en stuur updates via MQTT, op zich gaat dit goed, alleen wanneer ik een scene activeer, zeg 10 lampen dan gaat het mis.
Ik zie alle update topic's geüpdatet worden alleen lijkt de hub ze niet allemaal kunnen te verwerken. Als ik de scene dan nog eens heractiveer gaat het dan wel goed. Het lijkt er dus op alsof er teveel updates tegelijkertijd komen.
Iemand die hier ervaringen mee heeft? of juist zonder issues 10 lampen tegelijkertijd van status kan veranderen?
Het gaat er dus echt om dat sommige updates niet uitgevoerd worden, dat ze stuk voor stuk aangepast worden is voor mij helemaal prima.
Ik heb recent ook de hub zelf gebouwd en geconfigureerd. Ik gebruik Home Assistant en stuur updates via MQTT, op zich gaat dit goed, alleen wanneer ik een scene activeer, zeg 10 lampen dan gaat het mis.
Ik zie alle update topic's geüpdatet worden alleen lijkt de hub ze niet allemaal kunnen te verwerken. Als ik de scene dan nog eens heractiveer gaat het dan wel goed. Het lijkt er dus op alsof er teveel updates tegelijkertijd komen.
Iemand die hier ervaringen mee heeft? of juist zonder issues 10 lampen tegelijkertijd van status kan veranderen?
Het gaat er dus echt om dat sommige updates niet uitgevoerd worden, dat ze stuk voor stuk aangepast worden is voor mij helemaal prima.
Ik gebruik scene's in Domoticz.Jbd-2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:46:
Hi,
En daarin zet ik een vertraging op het aanzetten per lamp groep.
Dus Groep 1 aan
Groep 2 aan na 1 seconde
Groep 3 aan na 2 seconden
etc etc om dit te voorkomen.
Anders wil domoticz sneller dat de hub en dat werkt idd niet lekker.
Dankjewel, had al een vermoede dat ik het in deze hoek moest zoeken. Volgens mij is het alleen standaard niet mogelijk een vertraging in de scenes van Home Assistant te bouwen. Maar dan ga ik op zoek naar hoe ik dit het mooiste op kan lossen.DarkAllMan schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:35:
[...]
Ik gebruik scene's in Domoticz.
Dus Groep 1 aan
Groep 2 aan na 1 seconde
Technisch kan je er natuurlijk een script o.i.d. achteraan gooien, maar deze moet wel afgebroken worden zodra je een nieuwe scene aanroept.
Mijn controller is gisteren overleden, lampen reageerden nergens meer op.
Nieuwe controller in elkaar gezet, software erop. Kan prima inloggen in de web GUI en zones maken e.d maar koppelen of unpairen niets ervan.
Straks de originele controller weer eens aansluiten kijken hoe dat gaat maar anders stappen we maar over naar Tradfri.
Nieuwe controller in elkaar gezet, software erop. Kan prima inloggen in de web GUI en zones maken e.d maar koppelen of unpairen niets ervan.
Straks de originele controller weer eens aansluiten kijken hoe dat gaat maar anders stappen we maar over naar Tradfri.
Zolang je de IDs hetzelfde houdt is opnieuw koppelen niet nodig, kwestie van de backup file terugzetten. Maar als ook je nieuwe controller niks lijkt te doen, heb je dan niet iets fout zitten met de pinout?Robbie T schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:31:
Mijn controller is gisteren overleden, lampen reageerden nergens meer op.
Dat idee had ik ook. Backup terug geplaatst maar niets reageert. De pins zijn exact overgezt zoals op de "oude".rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Zolang je de IDs hetzelfde houdt is opnieuw koppelen niet nodig, kwestie van de backup file terugzetten. Maar als ook je nieuwe controller niks lijkt te doen, heb je dan niet iets fout zitten met de pinout?
Maar wellicht heb je nu een nieuwe revisie, waardoor de pinout anders is. o.i.d. Plaats anders even wat afbeeldingen van je bordje.Robbie T schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:37:
Dat idee had ik ook. Backup terug geplaatst maar niets reageert. De pins zijn exact overgezet zoals op de "oude".
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-01-2021 12:38 ]
Destijds twee bordes tegelijkertijd gekocht. Maar ik zal het nog eens controleren :-)rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Maar wellicht heb je nu een nieuwe revisie, waardoor de pinout anders is. O.i.d.
rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Maar wellicht heb je nu een nieuwe revisie, waardoor de pinout anders is. o.i.d. Plaats anders even wat afbeeldingen van je bordje.
:strip_exif()/f/image/3MYTwSHRhR3PLq8JFj10WqjN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bUKeDVG7GzT1bfEwwzvglVZL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/biEAEvJcq79NbSu68lTwcd73.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vzvMmK27BAGvK2PduVOKVktk.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze de afbeeldingen. Schema er nog eens bij gepakt en alles opnieuw aangesloten maar helaas.
Edit: Nog eens de layout aangehouden zoals hier beschreven staat:
https://delightnet.nl/ind...er/19-milight-esp8266-hub
Maar ook dat werkt niet. Ik zie de controller wel reageren (lampje knippert) maar er gebeurt niets.
[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 07-01-2021 14:07 ]
Ik zie wat dingetjes:Robbie T schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:52:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij deze de afbeeldingen. Schema er nog eens bij gepakt en alles opnieuw aangesloten maar helaas.
- Niet dat het heel veel zou moeten uitmaken, maar probeer alle connectoren dezelfde richting op te zetten. Dus met de opening naar dezelfde kant.
- Waar is je antenne?
- Je hebt een andere 3V3 en GND gebruikt dan in het originele schema, zou niks uit mogen maken lijkt me.
- Staat je pinout settings goed? De mijne staan zo:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DAbgrLKbT82RCuQt8EQ7e3JG.png?f=user_large)
Verder zie ik dat er november een nieuwe versie is verschenen, probeer het eens met een oudere versie?
Inmiddels de pinnetjes nog even dezelfde kant op gezet.rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Ik zie wat dingetjes:[Afbeelding]
- Niet dat het heel veel zou moeten uitmaken, maar probeer alle connectoren dezelfde richting op te zetten. Dus met de opening naar dezelfde kant.
- Waar is je antenne?
- Je hebt een andere 3V3 en GND gebruikt dan in het originele schema, zou niks uit mogen maken lijkt me.
- Staat je pinout settings goed? De mijne staan zo:
Verder zie ik dat er november een nieuwe versie is verschenen, probeer het eens met een oudere versie?
Antenne zit er overigens op.
Ik krijg 1 lamp aan en uitgeschakeld, de lamp welke het dichtst bij de controller zit. Voor de rest werkt niets.
Zou dan zeggen dat er iets mis is met je bereik. Maar jij hebt niet de versie met externe antenne?Robbie T schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Inmiddels de pinnetjes nog even dezelfde kant op gezet.
Antenne zit er overigens op.
Ik krijg 1 lamp aan en uitgeschakeld, de lamp welke het dichtst bij de controller zit. Voor de rest werkt niets.
/f/image/Esa0viCAtTCqebw0pPM2hhys.png?f=fotoalbum_large)
En ook de Radio Settings goed staan?
:fill(white):strip_exif()/f/image/zDAWxNpkVoeOI6GuyclB3mGJ.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-01-2021 15:11 ]
Ik heb inderdaad de versie met externe antenne. Die zit er ook op. Ook nog een andere geprobeerd. Ook de instellingen in de App staan zoals je schetst.rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Zou dan zeggen dat er iets mis is met je bereik. Maar jij hebt niet de versie met externe antenne?
[Afbeelding]
En ook de Radio Settings goedstaan?
[Afbeelding]
De originele controller aangesloten en geconfigureerd. Die ligt inmiddels op zolder om het bereik te testen. Werkt probleemloos in de woonkamer.
Beide geprobeerd zojuist. Helaas geen oplossing.rens-br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:13:
@Robbie T kan je met de bridge wel sniffen?
En heb je al oudere firmware geprobeerd?
Het heeft even een paar dagen geduurd maar inmiddels ben ik terug naar de originele controller. Via Marktplaats een tweede bij gehaald om alle lampen aan te kunnen sturen.
Valt me op dat de lampen een stuk sneller schakelen in elk geval.
Valt me op dat de lampen een stuk sneller schakelen in elk geval.
@Robbie T jammer! Maar de ESP controller dus niet meer werkend gekregen?
Hopelijk blijft het hier wel allemaal werken. Ik heb inmiddels 6 virtuele controllers in gebruik.
Hopelijk blijft het hier wel allemaal werken. Ik heb inmiddels 6 virtuele controllers in gebruik.
Met geen mogelijkheid. Nog wat verschillende setups en versies geprobeerd maar op geen enkele wijze leven. Toen was ik er wel klaar mee en de originele er weer eens bij gepakt. En eigenlijk positief verrast, bereik leek vele malen beter. Als test op zolder gelegd en de buitenlamp of woonkamer was alsnog in een milliseconde geschakeld, dat haalde ik echt niet met de zelfbouw.rens-br schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:44:
@Robbie T jammer! Maar de ESP controller dus niet meer werkend gekregen?
Enige nadeel is dat ik een tweede controller nodig had en nu nog 1 zone over heb. Verwacht echter niet dat ik veel ga wijzigen aan de setup dus dat zou goed moeten komen.
Ik loop tegen wat problemen aan. Ik heb de nodemcu v3 waar ik de kant en klare .bin file op het geflashed.
Deze heeft ook gewerkt.
Alleen nu, voor mijn gevoel door veel uit en aan te zijn gegaan, lijkt hij zich in een loop te begeven.
Via Arduino IDE zie ik de volgende regels telkens langskomen.
:strip_exif()/f/image/OwC5UbPWS94w23Mwijket8RS.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik niet meer de controler verbinden.
Ik zie hem niet in mijn eigen netwerk terugkomen en hij maakt ook geen eigen AP aan.
Heeft iemand enig idee? is er een manier om de nodemcu volledig terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Deze heeft ook gewerkt.
Alleen nu, voor mijn gevoel door veel uit en aan te zijn gegaan, lijkt hij zich in een loop te begeven.
Via Arduino IDE zie ik de volgende regels telkens langskomen.
:strip_exif()/f/image/OwC5UbPWS94w23Mwijket8RS.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik niet meer de controler verbinden.
Ik zie hem niet in mijn eigen netwerk terugkomen en hij maakt ook geen eigen AP aan.
Heeft iemand enig idee? is er een manier om de nodemcu volledig terug naar fabrieksinstellingen te zetten?
Na ruim twee jaar zonder enig probleem gefunctioneerd te hebben, knippert het LEDje van mijn Mi-Light hub ineens met hoge frequentie.
Het lijkt erop dat de verbinding met het WIFI netwerk is verbroken. Ik kan weer verbinden met de wifi manager, daar vind hij ook de SSID van mijn wifi netwerk, als ik daarmee probeer te verbinden gebeurt er niks.
Heeft iemand anders hier ervaring mee, dat hij er op deze manier spontaan mee stopt. Het bordje is niet kapot lijkt me, dan zou ik toch niet kunnen verbinden en wifi netwerken kunnen scannen.
Edit:
Inmiddels heb ik de NodeMCU opnieuw geflashed, dit ging allemaal prima. Zodra ik de wifi manager opstart blijf ik vast zitten op hetzelfde punt, na het invoeren van de SSID en wachtwoord gebeurt er niks.
Edit2:
Na van alles geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven, besloten om naar lampen met zigbee over te stappen.
Het lijkt erop dat de verbinding met het WIFI netwerk is verbroken. Ik kan weer verbinden met de wifi manager, daar vind hij ook de SSID van mijn wifi netwerk, als ik daarmee probeer te verbinden gebeurt er niks.
Heeft iemand anders hier ervaring mee, dat hij er op deze manier spontaan mee stopt. Het bordje is niet kapot lijkt me, dan zou ik toch niet kunnen verbinden en wifi netwerken kunnen scannen.
Edit:
Inmiddels heb ik de NodeMCU opnieuw geflashed, dit ging allemaal prima. Zodra ik de wifi manager opstart blijf ik vast zitten op hetzelfde punt, na het invoeren van de SSID en wachtwoord gebeurt er niks.
Edit2:
Na van alles geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven, besloten om naar lampen met zigbee over te stappen.
[ Voor 23% gewijzigd door vincent.w93 op 25-01-2021 07:34 ]
Goedenavond,
Ik heb sinds kort de zelfbouw milight hub, lees vanavond, flashen ging goed, instellen ook. Kon een lamp via de browser toevoegen. Nu heb ik het toegevoegd aan domoticz, ook met poort instelling voor UDP, V6/RGBWW. Nu reageert de lamp echter niet op instructies vanuit domoticz, wel vanuit de browser.
Enig idee wat hier mis gaat/kan gaan?
Ik kan de hub niet benaderen via invoeren van ip adres, wel via milight-hub.local.
Ik heb sinds kort de zelfbouw milight hub, lees vanavond, flashen ging goed, instellen ook. Kon een lamp via de browser toevoegen. Nu heb ik het toegevoegd aan domoticz, ook met poort instelling voor UDP, V6/RGBWW. Nu reageert de lamp echter niet op instructies vanuit domoticz, wel vanuit de browser.
Enig idee wat hier mis gaat/kan gaan?
Ik kan de hub niet benaderen via invoeren van ip adres, wel via milight-hub.local.
Ik denk dat hier je probleem ligt. Weet je zeker dat je ip-adres correct is?klaasvd79 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:53:
Dat was ook mijn twijfel, maar dat is wel het ip wat in de router erbij staat.
Kun je eens kijken met een app, zoals Fing of Advanced IP scanner, of daar een ander IP adres staat?klaasvd79 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:02:
En gebruik je verder geen gekke / aparte netwerksetup?
Probeer eens een nslookup milight-hub.local vanuit cmd venster (ik neem ff aan dat je windhoos gebruikt). Benieuwd welk ip adres er uit komt, zou ook nog ipv6 kunnen zijn.klaasvd79 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:02:
Definieer gekke setup:). Kpn router V8 en twee superwifi punten. Ik zal even kijken vanavond of morgen, alvast bedankt voor de tips. Wat zou die ipv6 voor invloed hebben en wat zou ik dan moeten doen?
Meerdere routers in je netwerk. Eigen router met VLAN's ingesteld, etc. Maar je setup klinkt niet heel exotisch.klaasvd79 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:41:
Definieer gekke setup:). Kpn router V8 en twee superwifi punten.
ik zie niemand in dit topic met mijn probleem
bij mij gaan rond de klok van 4:00 mijn lampen aan
is het mogelijk om de sniffer z'n data ergens weg te laten schrijven
of hoe houdt ik deze tussen 22:00 en 7:00 actief ??
mijn probleem topic
spontane Reboot domotica
bij mij gaan rond de klok van 4:00 mijn lampen aan
is het mogelijk om de sniffer z'n data ergens weg te laten schrijven
of hoe houdt ik deze tussen 22:00 en 7:00 actief ??
mijn probleem topic
spontane Reboot domotica
Heren beide bedankt, blijkbaar ging er iets niet goed met het statische ip wat ik had uitgedeeld. Dit verwijderd, en nu gaat het perfect. Nu eens kijken of ik er wel statisch ip aan kan hangen.maupie1967 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Probeer eens een nslookup milight-hub.local vanuit cmd venster (ik neem ff aan dat je windhoos gebruikt). Benieuwd welk ip adres er uit komt, zou ook nog ipv6 kunnen zijn.
Heel erg bedankt
Hoe had je dat ingesteld? In de hub of in je router?klaasvd79 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:17:
[...]
Heren beide bedankt, blijkbaar ging er iets niet goed met het statische ip wat ik had uitgedeeld. Dit verwijderd, en nu gaat het perfect. Nu eens kijken of ik er wel statisch ip aan kan hangen.
Heel erg bedankt
Op de router en later op de hub zelf, maar denk dat ik de fout nu ook heb, het mac adres was anders. Ik snap niet hoe of wat dat kan, gisteren had ik dat ook al fout. Nu drie verschillende Mac adressen gebruikt en deze werkt dus wel.rens-br schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:11:
[...]
Hoe had je dat ingesteld? In de hub of in je router?
Toch bijzonder, wederom static ip aangewezen en vanmiddag deed hij het weer niet. Static op router aangewezen. Nu op de hub zelf aangewezen, ben benieuwd of het nu wel goed blijft gaan
@klaasvd79 ik heb dat ingesteld op de router en dat werkt hier perfect.
Als je dit op de hub zelf doet, vergeet dan niet een ip te kiezen buiten de dhcp range van je router.
Als je dit op de hub zelf doet, vergeet dan niet een ip te kiezen buiten de dhcp range van je router.
Ik had het dus ook op de router ingesteld, maar dat werkt dus niet. Wat valt buiten de range dan?rens-br schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:08:
@klaasvd79 ik heb dat ingesteld op de router en dat werkt hier perfect.
Als je het op de router ingesteld, dan kan je een IP adres pakken in de range. Als je het op het apparaat zelf instelt dan moet je een ip-adres buiten de range instellen. De situatie hieronder gaat er dus vanuit dat je een IP-adres instelt erbuiten.klaasvd79 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Ik had het dus ook op de router ingesteld, maar dat werkt dus niet. Wat valt buiten de range dan?
Wat ik bedoel met de DHCP range is het volgende. Je router deelt IP-adressen uit in een bepaalde range. Zeg dat het IP adres van de router het volgende is: 192.168.1.1. En dat hij adressen uitdeelt van 192.168.1.2 tot aan 192.169.1.200. Dan is 192.168.1.201 tot 192.168.1.256 buiten de range en die IP adressen kan je dus gebruiken om in te stellen als vast IP.
De reden waarom dit buiten de range moet zijn, is dat je router geen weet heeft dat het specifieke IP adres vastgezet is in het apparaat. Als je een IP kiest dat in de range kiest, zou het kunnen voorkomen dat je router dat IP-adres ook gaat uitdelen, maar dan aan een ander apparaat.
Persoonlijk ben ik wel fan van het vastzetten van het IP in de router, dan heb je alle IP-administratie op één plek.
Ik had dit probleem ook, echter bleek de nrfl power op high zetten de oplossing (dus niet op max). Hierdoor ging de nodemcu er onderuit als je teveel commando's achter elkaar stuurt (ook met een usb 3A voeding, en ook in de eigen gui.) Daarna kan de Nodemcu ze bufferen en heb ik geen probleem meer. Ook niet met het bereik overigens.. dus waarom dan Max aan zetten..DarkAllMan schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:35:
[...]
Ik gebruik scene's in Domoticz.
Dus Groep 1 aan
Groep 2 aan na 1 seconde
Dank voor deze bijdrage, dat ga ik zeker even proberen!Ferrox1 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:25:
[...]
Ik had dit probleem ook, echter bleek de nrfl power op high zetten de oplossing (dus niet op max). Hierdoor ging de nodemcu er onderuit als je teveel commando's achter elkaar stuurt (ook met een usb 3A voeding, en ook in de eigen gui.) Daarna kan de Nodemcu ze bufferen en heb ik geen probleem meer. Ook niet met het bereik overigens.. dus waarom dan Max aan zetten..
Dat heb ik van de week geprobeerd en dat werkte bij mij echt voor geen meter. Lampen die vertraagd reageerde of helemaal niet, dus heb dat snel weer teruggezet naar Max.Ferrox1 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:25:
[...]
Ik had dit probleem ook, echter bleek de nrfl power op high zetten de oplossing (dus niet op max). Hierdoor ging de nodemcu er onderuit als je teveel commando's achter elkaar stuurt (ook met een usb 3A voeding, en ook in de eigen gui.) Daarna kan de Nodemcu ze bufferen en heb ik geen probleem meer. Ook niet met het bereik overigens.. dus waarom dan Max aan zetten..
Maakt er hier iemand gebruik van de Rest API? Ik heb hier gisteren mee zitten spelen, maar krijg het eigenlijk niet werkend vanuit de browser of via Postman.
Als ik het onderstaande stuur krijg ik netjes de juiste informatie terug.
code:
1
| http://milight-hub/about |
code:
1
| {"firmware":"milight-hub","version":"1.10.4","ip_address":"192.168.0.187","reset_reason":"Software/System restart","variant":"nodemcuv2","free_heap":9752,"arduino_version":"2_4_2","queue_stats":{"length":0,"dropped_packets":0}} |
Probeer ik echter een lamp aan/uit te schakelen dan werkt het niet en krijg ik alleen het onderstaande terug.
Ik heb de volgende commando's geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| http://milight-hub/gateways/0x0002/rgb_cct/0?state=On http://milight-hub/gateways/0x0002/rgb_cct/0?state="On" http://milight-hub/gateways/0x0002/rgb_cct/0?status=On http://milight-hub/gateways/0x0002/rgb_cct/0?status="On" http://milight-hub/gateways/0x2/rgb_cct/0?state=On http://milight-hub/gateways/0x2/rgb_cct/0?kelvin=100 192.168.0.187 in plaats van milight-hub. |
Maar krijg eigenlijk altijd het onderstaande terug, maar zonder dat er iets gebeurd
code:
1
| {"success": true} |
Mijn controller is RGB_CCT en mijn ID is 0x0002 (Maar ook andere ID's geven dezelfde respons)
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 17-02-2021 14:59 ]
Zins kort ook mijn box aan de gang.
Merk alleen dat het heel erg traag is vergeleken met de originele.
Heb ik de tuin 10 tal GU10 lampen en deze reageren heel slecht.
Even je config opslaan en de power van de box afhalen. Dat wil nog wel eens helpen.k_ers schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:03:
Zins kort ook mijn box aan de gang.
Ook ik heb sinds kort een wifibox gemaakt. Ik wil hem gebruiken icm diyHue. Op zich is alles gelukt maar er zitten wat haken en ogen aan;
- Led strips krijg ik in de Hue app niet aan of uit, kan ze wel “koppelen”
- Tijdgebonden opdrachten in de Hue app gaan niet aan, dit zou diyHue wel moeten kunnen.
- Het is erg langzaam, vaak reageren lampen zeer laat of helemaal niet. Lampen in dezelfde groep wijken af van elkaar of gaan niet synchroon, dit lijkt mij een probleem in de wifibox?
- Led strips krijg ik in de Hue app niet aan of uit, kan ze wel “koppelen”
- Tijdgebonden opdrachten in de Hue app gaan niet aan, dit zou diyHue wel moeten kunnen.
- Het is erg langzaam, vaak reageren lampen zeer laat of helemaal niet. Lampen in dezelfde groep wijken af van elkaar of gaan niet synchroon, dit lijkt mij een probleem in de wifibox?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Als je de lampen via de box aan/uitzet gaan ze dan ook traag?pwillemske schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:35:
Het gaat net zo langzaam helaas. Vaak gaat het in het begin goed maar dan gaat het bergafwaarts. Ik heb 7 spots in 3 groepen, al heb ik ze ook alle 7 los gekoppeld maar dat maakt niks uit. Wifi bereik is goed volgens mijn router.rens-br schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:11:
[...]
Als je de lampen via de box aan/uitzet gaan ze dan ook traag?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dan zal het inderdaad mogelijk aan het bordje liggen. Heb je deze al geflasht met oudere firmware? En welke hardware gebruik je?pwillemske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:49:
Het gaat net zo langzaam helaas.
Ik gebruik een NodeMCU V3 CH340G en een nfrl24 met externe antenne. Beiden van ome ali en aangesloten volgens de github pagina. De pinout komt overeen met mijn bordjes.rens-br schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:00:
[...]
Dan zal het inderdaad mogelijk aan het bordje liggen. Heb je deze al geflasht met oudere firmware? En welke hardware gebruik je?
Welke bordjes gebruiken jullie? Oude firmware nog niet geprobeerd, welke moet ik hebben?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Hi all,
Ik haalde net men esp nog eens boven om met home assitant te laten werken. Ik zie dat de milight hub verkeer krijgt wanneer ik er een bericht naar stuur vanuit home assitant maar er verandert niets aan de lampen. tips?
Ik haalde net men esp nog eens boven om met home assitant te laten werken. Ik zie dat de milight hub verkeer krijgt wanneer ik er een bericht naar stuur vanuit home assitant maar er verandert niets aan de lampen. tips?
Zijn je lampen wel gekoppeld aan je hub?zierbeek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:40:
Hi all,
Yep want vanuit de hub kan ik ze gewoon besturen. Ik heb gebruik gemaakt van de autodiscovery in HA. Dit zijn mijn settings in de hub
/f/image/GxIm0gAPxomaEdxzjCnS9R1e.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door zierbeek op 17-08-2021 13:03 ]
Mijn settings:zierbeek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
Yep want vanuit de hub kan ik ze gewoon besturen. Ik heb gebruik gemaakt van de autodiscovery in HA. Dit zijn mijn settings in de hub
[Afbeelding]
MQTT topic pattern:
milight/:device_id/:device_type/:group_id
MQTT update topic pattern:
leeg
MQTT state topic pattern
milight/states/:device_id/:device_type/:group_id
MQTT Client Status Topic
milight/client_status
Maar al die device is Enzo aangepast aan eigen setup toch?denuz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Mijn settings:
MQTT topic pattern:
milight/:device_id/:device_type/:group_id
MQTT update topic pattern:
leeg
MQTT state topic pattern
milight/states/:device_id/:device_type/:group_id
MQTT Client Status Topic
milight/client_status
Die settings die ik heb gepost zijn niet aangepast aan mijn eigen setup. Die staan ook op de wiki pagina.zierbeek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
Maar al die device is Enzo aangepast aan eigen setup toch?
Ja, weet ik maar je past ze dan toch aan Aan je setup met bvdenuz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
Die settings die ik heb gepost zijn niet aangepast aan mijn eigen setup. Die staan ook op de wiki pagina.
/Milight/states/0x1/rgb_cct/1
Nee.. je neemt het gewoon letterlijk overzierbeek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Ja, weet ik maar je past ze dan toch aan Aan je setup met bv
/Milight/states/0x1/rgb_cct/1
Zou ook een beetje lastig zijn om;
:fill(white):strip_exif()/f/image/DMn38sLvNUQ4x5q0ssyVx5Au.png?f=user_large)
in je settings neer te zetten
[ Voor 33% gewijzigd door denuz op 17-08-2021 13:53 ]
Ahaa ja makes sense loldenuz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Nee.. je neemt het gewoon letterlijk over
[Afbeelding]
denuz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Nee.. je neemt het gewoon letterlijk over
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door zierbeek op 17-08-2021 14:33 ]
Heb jij toevallig ook gebruik gemaakt van deze integratie met de remote?
Alsook, hoe kan ik vanuit homeassistent de temperatuur en kleur wijzigen zonder naar de detailscherm te gaan?
Alsook, hoe kan ik vanuit homeassistent de temperatuur en kleur wijzigen zonder naar de detailscherm te gaan?
/f/image/UM8GHvpORs0l09XBY9baMS0A.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door zierbeek op 21-08-2021 13:02 ]
Ik had dit probleem ook en heb het opgelost door een apart MQTT topic te gebruiken en daar de berichten af te vangen, aan te passen en te sturen naar het eigenlijke MQTT topic. Het is gebaseerd op trial and error, maar het werkt als een trein. Ik gebruik het al een jaar en weet dus ook niet meer helemaal hoe ik heb gevonden dat dit werkt, maar omdat hier nog geen oplossing staat.....rens-br schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:48:
@Robbie T mijn systeem is inmiddels weer up and running en heb nu ook de MQTT plugin gebruikt om te communiceren met Domoticz. Dit werkt perfect en de lampen schakelen een stuk sneller.
Ik heb er echter alleen wel een vreemd probleem mee. Ik heb hier alleen maar RGB+CCT lampen staan en op het moment dat ik Warm White stuur, dan schakelt de lamp ook naar Warm White, maar binnen één seconden springt deze vervolgens op Cold White. Heb jij dit ook?
Ik vang de paketten op in Node-Red en dit stukje Javascript doet het werk (nodered flow zou ik ook kunnen posten als er vraag naar is):
//wijzig het topic van de inkomende berichten van milightred naar milight, zodat ze naar de hub gestuurd worden nadat ze zijn aangepast
msg.topic = msg.topic.replace('milightred', 'milight');
//zorg dat set_white commandos niet meegestuurd worden, zodat de lamp op kleur blijft
if (msg.payload.command == "set_white"){
msg.payload.command = "";
}
//zorg dat het pakket een ON heeft; Dit ontbreek bij een commando, weet niet meer welke
if (msg.payload.status != "OFF"){
msg.payload.status = "ON";
}
return msg;
DeputyNL
Ondertussen heb ik nagezocht wat de reden was voor de wijzigingen in de mqtt paketten. Voor de status heb ik het niet kunnen terug vinden, maar het overbodige set_white commando heb ik in de code van de plugin gevonden. Ik heb een pull request gemaakt om de regel code te verwijderen. Zelf kun je dit doen door regel 352 uit plugin.py te verwijderen.
Daarin staat het overbodige commando: payload['command'] = 'set_white'
Ik heb het bij mij getest en het werkt.
DeputyNL
Oh, dat is echt fijn! Dan ga ik misschien binnenkort toch weer terug naar de MQTT methode. Die beviel, ook kwa snelheid, een stuk beter.deputy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:31:
Ondertussen heb ik nagezocht wat de reden was voor de wijzigingen in de mqtt paketten. Voor de status heb ik het niet kunnen terug vinden, maar het overbodige set_white commando heb ik in de code van de plugin gevonden. Ik heb een pull request gemaakt om de regel code te verwijderen. Zelf kun je dit doen door regel 352 uit plugin.py te verwijderen.
Ik ben alleen benieuwd of de plugin maker nog een nieuwe build uitbrengt.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-09-2021 12:11 ]
Ik ben ook benieuwd wat de maker er van vindt. Je zou ook mijn fork kunnen clonen, tot er een officiele versie is.rens-br schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:09:
[...]
Oh, dat is echt fijn! Dan ga ik misschien binnenkort toch weer terug naar de MQTT methode. Die beviel, ook kwa snelheid, een stuk beter.
Ik ben alleen benieuwd of de plugin maker nog een nieuwe build uitbrengt.
https://github.com/depuytnl/espmilighthub-domoticz.git
[ Voor 49% gewijzigd door deputy op 08-09-2021 14:49 ]
DeputyNL
Ik heb een probleem met het openen van de webpage.
Het flashen gaat goed. Ik kom ook in de wifi manager.
Maar daarna kan ik niet de webpagina openen.
Esp8266 heeft een op adres op de router.
Zou het aan onderstaande V3 zonder bekende esp chip liggen?
EDIT :
Ik kan nu in de webui komen.... Alleen wanneer ik heel snel een reset doe en de pagina herlaad.... Ga ik menus klikken of ik doe ff niets dan is het over... 🤪🤪
Esp8266 met esptool flash gewist...
Andere esp8266 gekocht en het lag dus aan de module zelf.
Het flashen gaat goed. Ik kom ook in de wifi manager.
Maar daarna kan ik niet de webpagina openen.
Esp8266 heeft een op adres op de router.
Zou het aan onderstaande V3 zonder bekende esp chip liggen?
EDIT :
Ik kan nu in de webui komen.... Alleen wanneer ik heel snel een reset doe en de pagina herlaad.... Ga ik menus klikken of ik doe ff niets dan is het over... 🤪🤪
Esp8266 met esptool flash gewist...
Andere esp8266 gekocht en het lag dus aan de module zelf.
:strip_exif()/f/image/F4KyyYgMYBp3BnD4PQMoLGK1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 21-10-2021 22:19 ]
.
Ik heb afgelopen 2-3 weken met succes dit project uitgevoerd bij mij thuis. Milight hub stuurt nu alle lampen op de begane grond aan + state sync met remote control. Ik heb 2 B8 wall panels en een fut089 8-groep remote om alles aan te sturen.
Echter, als de 'domme' licht schakelaar gebruikt wordt gaat er simpelweg geen stroom naar de lamp en werkt de 'smart' bulb niet meer.
Mijn volgende doel is dat ik de domme licht schakelaar slim maken d.m.v. Shelly 1. Heeft iemand hier ervaring hoe je dit met milight hub moet integreren?
Echter, als de 'domme' licht schakelaar gebruikt wordt gaat er simpelweg geen stroom naar de lamp en werkt de 'smart' bulb niet meer.
Mijn volgende doel is dat ik de domme licht schakelaar slim maken d.m.v. Shelly 1. Heeft iemand hier ervaring hoe je dit met milight hub moet integreren?
Dat heb ik op die manier ook gedaan. Je kan dit alleen niet direct regelen, maar zal een smarthub moeten gebruiken. Ik gebruik daar zelf Domoticz voor.Kaizah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:48: