• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:09
ik zit met een issue waar ik niet uit kom

het issue is dat rond de klok van 04:00 mijn slimme lampen "aan" gaan en een ip cam opnieuw opstart(lijkt het)

ik heb in mijn huis, groningen stad, een heel aantal slimme apparaten
dit zijn o.a.
10+ milight / miboxxer lampen
1 milight esp hub
1 esp rollerblind controller (zonnescherm)
2 IPCam
2 Zwave brandmelders
4 zwave powerplugs

etc

dit alles wordt bestuurd via een homeassistant op een raspberry 3b+

het vreemde wat er gebeurt is dat 's nachts rond de klok van 04:00
de lampen boven aangaan en dat een camera boven een "restart" doet

er is geen automation die actief is
(mqqt) command retention op de milight hub is uitgezet (dacht eerst alleen de lampen maar dus ook de ipcam)

beneden gebeurt het niet zover ik weet niet

situatie huis is van 1992, er zijn 5 groepen in de meterkast
boven alles op 1 groep (wie dit heeft bedacht 8)7 )

na heel veel zoekwerk kom ik in de loop terecht waarin veel reacties gaan over het droppen van het voltage waardoor de apparaten rebooten en de lampen na de reboot op full brightness gaan of "last known state" en de ipcam een reboot omdat het spanning weg valt

nu zetten we alles 's avonds uit maar dan is natuurlijk het hele voordeel van het hele smart weg, dus mijn vraag is
hebben jullie ook dit soort ervaringen ?
of hebben jullie ideeën hoe ik het "droppen van het voltage" kan checken/uitsluiten

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@xtrme reboot niet simpelweg je controller, waardoor dit automations aftrapt en daardoor alle lampen aanspringen?

Maar een spanningsdip, zeker gezien alle apparatuur dit lijkt te doen, lijkt me een stuk logischer eigenlijk. Merk je dit ook met andere apparatuur? Wekkerradio bijvoorbeeld?

[Voor 20% gewijzigd door rens-br op 05-02-2021 09:58]

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:09
Er zijn geen automations actief op mijn homeassistant

2x wekkers(boven) /oven & magnetron(beneden) hebben geen probleem (iig geen tijdreset)

en een spanningsdip zou waarschijnlijk milliseconden zijn maar hoe kan ik dit meten ?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee