Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 9 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:21
Na een weekje Kona ben ik niet ontevreden. Het vermogen is natuurlijk erg leuk, alhoewel rijden in de Sport stand wel erg zenuwachtig is, dus standaard op Comfort.
Zaken die wat mij opvallen:
- Dat stomme VESS geluid standaard uit, doet echt af aan de stille rij-ervaring => heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden (desnoods door ergens een stekker los te trekken :-)?
- De auto is erg zijwind gevoelig vind ik (nu waait het wel erg hard deze week), regelmatig tegensturen op de snelweg
- De subwoofer is wel erg aanwezig, helemaal als je een van de geavanceerde geluidsopties (bijv Concert) selecteert (misschien een tip voor mensen die er last van hebben, zet die op standaard en dan is het al een stuk minder)
- Het laden duurt wel lang, mijn 2 fasen eGolf was echt significant sneller vol, iets om rekening mee te houden, je moet hem eigenlijk wel standaard aan een lader kunnen hangen als ie stilstaat
- Hij remt goed! Maar reageert op de SCC ook wel laat, bij stilstaand verkeer in de verte ga ik toch maar zelf remmen ipv hopen dat het goed komt.....
- Nog een SCC dingetje, de Golf hield rekening met verkeer op de naastgelegen baan en haalde niet zomaar rechts in, de Kona gaat er in volle vaart rechts langs als er vrij baan is, is dat nog ergens in te stellen?
- Verbuik valt me mee, ondanks het slechte weer en nog frisse temperaturen zit ik rond de 18Kw/100. Rijdend in de spits van Brabant naar Utrecht, dus niet al te hard. Snelheid maakt echt heel veel uit.
- De SCC werkt in de file echt helemaal goed, je hoeft vrijwel niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Marko72 hij kan precies net zo snel laden als de e-Golf, maar de accu is bijna 2x zo groot :) dus qua “procenten” lijkt ie misschien langzamer te laden. Je moet wel op 32A laden, als je met de e-Golf 2x16A gebruikte moet je misschien de laadpaal anders instellen, afhankelijk van je aansluiting thuis.
Rechts inhalen met SCC is idd hoe het werkt, soms is dat fijn, maar vaak moet je ingrijpen.
Het hard afrijden op een file en dan wel net op tijd stilstaan is idd irritant. Je kunt de reactiesnelheid volgens mij aanpassen, maar geen idee of ie dan veel eerder en geleidelijker zal gaan remmen.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 21:21
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:03:
@Marko72 hij kan precies net zo snel laden als de e-Golf, maar de accu is bijna 2x zo groot :) dus qua “procenten” lijkt ie misschien langzamer te laden. Je moet wel op 32A laden, als je met de e-Golf 2x16A gebruikte moet je misschien de laadpaal anders instellen, afhankelijk van je aansluiting thuis.
Rechts inhalen met SCC is idd hoe het werkt, soms is dat fijn, maar vaak moet je ingrijpen.
Het hard afrijden op een file en dan wel net op tijd stilstaan is idd irritant. Je kunt de reactiesnelheid volgens mij aanpassen, maar geen idee of ie dan veel eerder en geleidelijker zal gaan remmen.
Ik moet het van openbare paaltjes hebben dus veel verder dan 16A kom ik niet denk ik.
De reactiesnelheid heb ik idd al gewijzigd, beetje onduidelijk in de manual, ik interpreteer die als dat ie sneller aanhaakt bij de voorligger als die weer gaat rijden (ergo minder groot gat laat vallen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo, een andere (betere!) voorloper gekregen. Ik had een VW T-Roc (zou ik omschrijven als takkebak, je blijft roeren in de versnellingsbak), en nu een Nissan Leaf! Eindelijk elektrisch. :) En nu maar wachten op de Kona... Wordt wel een stuk aangenamer dan met die VW.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 03-05 12:59
internet4me schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:10:
Update: Mijn Kona-Ev met opendak staat bij de dealer. :*) Helaas moet ik wachten tot volgende week vrijdag. ivm laadpas enzo.

Sidenote: Wat een gedoe met NewMotion om een laadpaal te krijgen. Ben al sinds Oktober bezig.
Dat NewMotion kan bestaan. ze komen geen enkele afspraak na en zijn nagenoeg telefonisch niet bereikbaar. :X :X
Wat voor kleur heb je? En is hij nou met open dak geleverd, of wordt dat achteraf gedaan?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 15:03
Dat is galactic grey en direct geleverd met open dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Leuk om jullie ervaringen te horen! Als ik het zo hoor overwegend positieve ervaringen! En 350-400 km onder redelijke omstandigheden en relaxte rijstijl moet dus wel te halen zijn lees ik. Nog 6 nachtjes slapen voor mij 😁...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Blokker_1999 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:35:
[...]

Het kan wel, maar niet als instelling in de wagen. Ben op internet al 2 oplossingen tegengekomen:
- Iemand die met een papiertje de knop in de ingedrukte stand had geblokkeerd. Dan start de wagen met autohold aan
- Iemand die ging kijken om op elektronische manier een impuls te sturen naar die schakelaar bij het starten van de wagen.
Die knop maak ik zelf, maak ze ook voor start stop op een vw uit te schakelen. Maar prince blijft zelfde....hij onthoud de laatste setting van de knop en die doet hij bij elke herstart opnieuw. Staat die aan, dan staat die aan als je wagen start. Stond die uit dan staat die ook uit de volgende keren je de wagen start.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Marko72 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Same here, de LM heeft al tig keer aangegeven dat NM contact gaat openmen, nog steeds niets gehoord.... Gelukkig voldoende openbare laadpalen in de buurt

Edit: ze lezen mee denk ik: net gebeld door ze :-)
Heb dezelfde ervaring met NM.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
RRvP schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Heb dezelfde ervaring met NM.
Zijn tot acteren te bewegen als je ze geregeld stalked via de telefoon?

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Andere paal nemen ...... ik zou er niet op wachten, niet leveren, de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 22:28

Url

rechargingshow.com

internet4me schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:10:
Update: Mijn Kona-Ev met opendak staat bij de dealer. :*) Helaas moet ik wachten tot volgende week vrijdag. ivm laadpas enzo.

Sidenote: Wat een gedoe met NewMotion om een laadpaal te krijgen. Ben al sinds Oktober bezig.
Dat NewMotion kan bestaan. ze komen geen enkele afspraak na en zijn nagenoeg telefonisch niet bereikbaar. :X :X
Ik heb een travelcard laadpas dus geen ervaring vanuit de LM mee. Maar ik heb een prive NM pas maar dat was zo gepiept!

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-12-2021
Hoogie2004 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Klopt, laatst viel het iemand al op dat er ook een bootje minder kwam deze maand, dus misschien was het wel gepland.
Het aantal “bootjes” naar Tilbury en Bremerhaven is anders enorm toegenomen. Nederland staat echt even op een zijspoor bij Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:47
tdelint schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:32:
[...]

Het aantal “bootjes” naar Tilbury en Bremerhaven is anders enorm toegenomen. Nederland staat echt even op een zijspoor bij Hyundai.
Klopt, maar daarbij niet te vergeten dat er nog veel meer uit de fabrieken komt rollen dan alleen de Kona EV en de e-Niro.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
prettig schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:52:
Andere paal nemen ...... ik zou er niet op wachten, niet leveren, de groeten.
Bij mij is pas een Zappi paal gemonteerd (nu de auto nog...).
Ik begreep van de monteur dat het plaatsen van nieuwe palen, ongeacht het merk, door enorme vraag ook op lange wachttijden kan gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zelfbouw Laadpaal ervaringen
Weinig wachttijd, flexibel maar zonder backend.
:)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
Trackerfire schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Klopt, maar daarbij niet te vergeten dat er nog veel meer uit de fabrieken komt rollen dan alleen de Kona EV en de e-Niro.
Haha, ja dat klopt natuurlijk. En het VK en Duitsland zijn ook veel groter dan Nederland.
De hoeveelheid boten die naar onze buren staan gepland is echt significant groter dan de afgelopen maanden. Viel me gewoon op.
Plus dat ik zo onderhand na 10 maanden wachten ongeduldig begin te worden en op dit soort zinloze informatie ben gaan letten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
tdelint schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Bij mij is pas een Zappi paal gemonteerd (nu de auto nog...).
Ik begreep van de monteur dat het plaatsen van nieuwe palen, ongeacht het merk, door enorme vraag ook op lange wachttijden kan gaan rekenen.
Ja als je z'n "laadpaal" bedrijf wilt gebruiken. Maar dat is compleet onzin (te duur), gewoon paal kopen en elektricien de boel laten aansluiten (meterkast, maar ook buitenwerk doen die, hooguit flink graafwerk uit besteden).
We hebben alles zelf geregeld (op de zaak ook TNM palen ivm de backend, destijds weinig keuze, nu stuk meer) en vervolgens hoeven ze alleen de paal (palen) in bedrijf te stellen.

Zie het als het plaatsen van een tuinlamp: ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

elmo1

Kona Electric jan-2019

Het is inderdaad bizar wat ze vragen voor een aansluiting reken zelf maar uit een 1 of 3 fase automaat.
Aantal meter kabel heb je onder de 100 euro 6mm 5 aders en aansluiten stelt niks voor.
Was inclusief kabel en elektricien voor 20m kabel 250,- kwijt.
Terwijl newmotion hier 900,- voor vroeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

https://insideevs.com/hyu...kona-electric-production/
Ik hoop dat dit geen effect heeft op de levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Tsja....willen ze wel EV's verkopen? Zijn accu's probleem? Politiek spel? Lastig te zeggen, en wij maar wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:36:
[...]

Tsja....willen ze wel EV's verkopen? Zijn accu's probleem? Politiek spel? Lastig te zeggen, en wij maar wachten.....
We wachten maar af, ik heb wel navraag gedaan bij de LM maar nog geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Electrons schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Zijn tot acteren te bewegen als je ze geregeld stalked via de telefoon?
Heb 5 keer gebeld met het verzoek om in contact te komen met de uitvoerende installateur. Vele beloften om in ieder geval mij te laten terugbellen maar uiteindelijk niet gelukt..... De paal staat er nu en de auto hangt er aan :*) Ik ben tevreden over de paal en de auto.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier zijn ze ook een het speculeren over het waarom van de terugval in productie voor de Kona EV: https://insideevs.com/hyu...kona-electric-production/
Men denkt aan een bottleneck door de accuproductie door LG Chemicals. Blijkbaar worden de Kia e-Niro cellen door een andere leverancier gemaakt (SK Innovation).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
Nou ik weet eindelijk wat meer. Mijn auto komt als het goed is met het bootje van 9 april. Geen idee welke dat is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdvorstenbosch
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-06-2024
Kleine update van mijn kant: mijn Kona (ceramic blue, open dak) is geleverd en wát een genot om in te rijden zeg. De kleur vind ik in het echt ook een stuk mooier dan op de meeste foto's. Ik ben na het rijden van de Nissan Leaf echt verbaasd dat deze twee auto's tot dezelfde klasse behoren. Het enige dat ik mis is de app, dat voorverwarmen was bij de leaf wel echt lekker luxe. Maar verder: heel blij met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Daacuso schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
Nou ik weet eindelijk wat meer. Mijn auto komt als het goed is met het bootje van 9 april. Geen idee welke dat is.
Ook geen idee. De enige boten die aankomen zijn de Morning Composer op 26 maart en de Morning Linda op 26 april... hij zal wel op de morning composer staan en dan binnen 1-2 weken uitgeleverd worden. Vandaar de 9 april.

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 18-03-2019 12:17 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
Daacuso schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
Hoe kom je aan die info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
tdelint schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:48:
[...]

Hoe kom je aan die info?
Dealer belde. Hyundai NL hadden contact met ze opgenomen nadat ik hun gestalkt had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Contact gehad met de lm, volgens de dealer staat de levering nog op 14 juni, voor wat het waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

wie kan mij helpen ik heb al gezocht maar kan niet precies vinden.

Betreft aansluiten permanent stroom dashcam.

Helaas heeft er een ... tegen mijn Kona electric aangezeten terwijl die netjes geparkeerd stond, en natuurlijk geen fatsoen om een briefje achter te laten.....

Dus ik wil nu een dashcam monteren zit aan de Blackvue te denken, alleen waar kan ik in de zekering kastje continue stroom aftappen?
Dit is al vaker gedaan maar kan in de fora niet vinden hoe dit precies is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
elmo1 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:40:

Helaas heeft er een ... tegen mijn Kona electric aangezeten terwijl die netjes geparkeerd stond, en natuurlijk geen fatsoen om een briefje achter te laten.....

Dus ik wil nu een dashcam monteren zit aan de Blackvue te denken, alleen waar kan ik in de zekering kastje continue stroom aftappen?
Dit is al vaker gedaan maar kan in de fora niet vinden hoe dit precies is gedaan.
De truc is om een aftapje te maken in het zekeringenkastje.

https://nl.aliexpress.com...-4643-a0ec-a363835558f9-7

In de link een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vanmorgen reed er een Witte Kona EV achter me op de oprit bij Hapert. De eerste die ik in het wild gespot heb. Iemand van hier? (Ik blauwe Ioniq EV).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik sta te laden (Nissan Leaf) in B. building naast een witte Kona Electric. Iemand van hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 00:37
Ik zie zo snel in het topic (en ts) nog geen verwijzing naar onderhoudsboekje.
https://carmanuals2.com/d/113001

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-04 12:13
elmo1 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:40:

Als je het kapje van de kona open maakt staat daar de zekering indeling. Ik kan zo wel even een fototje maken. Wellicht ook wel leuk voor het forum :)

@elmo1 Bij deze:
fuses_kona

fuses_schema_kona

[ Voor 19% gewijzigd door Wackerstamfer op 19-03-2019 14:57 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Electrons schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:02:
[...]

De truc is om een aftapje te maken in het zekeringenkastje.

https://nl.aliexpress.com...-4643-a0ec-a363835558f9-7

In de link een voorbeeld.
Handige tap hopelijk is er een vrij slot wat niet gebruikt wordt maar wel continue stroom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wackerstamfer schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Als je het kapje van de kona open maakt staat daar de zekering indeling. Ik kan zo wel even een fototje maken. Wellicht ook wel leuk voor het forum :)
Das handig zal ook kijken als hij terug is van de spuiter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05

Hoogie2004

Whohooooo

Wohooo, volgende week dinsdag kan ik mijn nieuwe auto gaan ophalen. Eigenlijk deze week al, maar het kwam hier thuis niet uit :+

Leverweek 12 is dus gehaald, afgezien van dat ik hem in die week niet kan halen. Kan niet wachten :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Zit af en toe nog eens te spieken in het e-niro topic maar blijf het toch bijzonder vinden die verschillen in levertijden en communicatie tussen KIA en Hyundai waarbij KIA als het dochter merk in de markt staat tov Hyundai.

Vandaag meldt er iemand een order geplaatst te hebben voor een niro en die kan dan in 7/8 maanden geleverd worden. Aan de hand van berichten van mensen die de niro ondertussen al geleverd hebben gekregen lijkt dit voor het overgrote deel aardig te kloppen met de eerder afgegeven verwachting.

Dan terug naar Hyundai. Levertijden lijken aanzienlijk langer. Communicatie ronduit onduidelijk. Boten die ineens 1 keer in de maand komen. Productiecijfers naar beneden in de fabriek.
Afgegeven aflever verwachtingen zijn al vele keren verschoven zowel naar achter als naar voren en als de laatste stand van zaken klopt dan zou de wachttijd van order tot levering op 14 maanden komen.

Kan het allemaal moeilijk matchen met de indruk die ik bij KIA krijg. Het is dat er een getekende order via een LM ligt voor de Kona maar als ik de mogelijkheid had tot inwisselen voor e-niro had ik het al lang gedaan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Model 3 kwaliteit. Hoe verzinnen ze het om dat op die plek toe te passen.

YouTube: Tesla Model 3: I ruined my center console, don't ruin yours!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Wat is de relevantie om dat hier te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Daacuso schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:10:
[...]

Wat is de relevantie om dat hier te posten?
Misschien met te weinig woorden omschreven maar vergeleken met de Kona die qua uitstraling goedkoper oogt maar qua kwaliteit beter is afgewerkt dan de model 3 terwijl deze modellen qua markt positionering dicht bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Opzich niet gek om hier te posten. Prijzen voor de EV vallen in dezelfde range (duur maar toch relatief goedkoop). Ik schrik wel van de afwerking van de middenconsole, vooral omdat het iets is waar je eens tegenaanleunt, iets opzet, etc. Dan ben ik het met @Electrons eens dat het wel wat degelijker mag en dat de Hyundai (en Kia) dat gewoon netter voor elkaar hebben.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Electrons schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:35:
Zit af en toe nog eens te spieken in het e-niro topic maar blijf het toch bijzonder vinden die verschillen in levertijden en communicatie tussen KIA en Hyundai waarbij KIA als het dochter merk in de markt staat tov Hyundai.

Vandaag meldt er iemand een order geplaatst te hebben voor een niro en die kan dan in 7/8 maanden geleverd worden. Aan de hand van berichten van mensen die de niro ondertussen al geleverd hebben gekregen lijkt dit voor het overgrote deel aardig te kloppen met de eerder afgegeven verwachting.

Dan terug naar Hyundai. Levertijden lijken aanzienlijk langer. Communicatie ronduit onduidelijk. Boten die ineens 1 keer in de maand komen. Productiecijfers naar beneden in de fabriek.
Afgegeven aflever verwachtingen zijn al vele keren verschoven zowel naar achter als naar voren en als de laatste stand van zaken klopt dan zou de wachttijd van order tot levering op 14 maanden komen.

Kan het allemaal moeilijk matchen met de indruk die ik bij KIA krijg. Het is dat er een getekende order via een LM ligt voor de Kona maar als ik de mogelijkheid had tot inwisselen voor e-niro had ik het al lang gedaan. :F
Klopt, Kia doet het heel netjes: e-niro is bij ons precies op de afgesproken tijd geleverd. De e-niro is qua prijs/prestatie beter. Iets duurder, maar meer auto, meer ruimte, beter afgewerkt en een app (wel alleen uitlezen). Kona vindt ik alleen mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wackerstamfer schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:29:
[...]

@elmo1 Bij deze:
[Afbeelding: fuses_kona]

[Afbeelding: fuses_schema_kona]
Thanks, denk dat ik de aftap zekering dan op multimedia erbij zet of zou zo'n spare gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo,

De spare kun je inderdaad gebruiken, wel eerst ff controleren of deze ook spanning heeft als het contact uit staat.
elmo1 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Thanks, denk dat ik de aftap zekering dan op multimedia erbij zet of zou zo'n spare gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Rob45 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:49:
Hallo,

De spare kun je inderdaad gebruiken, wel eerst ff controleren of deze ook spanning heeft als het contact uit staat.

[...]
Stroom aftap zou ook nog van de ODB2 poort kunnen komen. Pin 16 is +12V en pin4 is chassis ground. Die pin 16 zou met de accu in verbinding staan en dus continue spanning moeten hebben. Ik heb zelf een splitterkabeltje voor de ODB2 zodat ook de bluetooth adapter er nog op kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trackerfire
Voor de mensen die nog op een Kona wachten. Ik weet toevallig dat Mobility Services Nederland (zakelijkelektrischleasen.nl) er een flink aantal krijgt in mei t/m juni. Zou ook heel goed kunnen staven met het feit dat er, jawel, 3 boten in maart richting ons landje komen. Allemaal rond begin mei hier in NL. Lang geleden dat er totaal 4 boten gepland stonden (Morning Composer is er over 5 dagen).

De Morning Linda (24 april)
De Tarifa (4 mei)
De Grand Uranus (7 mei)

Blijft altijd even gissen hoeveel precies, maar drie bootjes is natuurlijk niet slecht. Ze hadden ook wel wat in te halen onze vrienden van Hyundai.

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 22-03-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Trackerfire schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 02:50:
Voor de mensen die nog op een Kona wachten. Ik weet toevallig dat Mobility Services Nederland (zakelijkelektrischleasen.nl) er een flink aantal krijgt in mei t/m juni. Zou ook heel goed kunnen staven met het feit dat er, jawel, 3 boten in maart richting ons landje komen. Allemaal rond begin mei hier in NL. Lang geleden dat er totaal 4 boten gepland stonden (Morning Composer is er over 5 dagen).

De Morning Linda (24 april)
De Tarifa (4 mei)
De Grand Uranus (7 mei)

Blijft altijd even gissen hoeveel precies, maar drie bootjes is natuurlijk niet slecht. Ze hadden ook wel wat in te halen onze vriendin van Hyundai.
Hoop dat de mijne op de laatste staat, dan gaat de levering op tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1152667

stomme vraag, ik ben even op zoek naar iemand die me kan vertellen hoe ik de inschatting van de GoM reset. na de eerste maanden rijden en het uitproberen van de verschillende zaken ben ik benieuwd hoe het nu gaat. daarom wil ik de GOM eigenlijk resetten en opnieuw met mijn afstand aan het puzzelen.

weet iemand hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
Jhb62 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Hoop dat de mijne op de laatste staat, dan gaat de levering op tijd
Ik hoop het ook voor je!
Dat betekent dat je levering zelfs voor juni plaatsvindt.

[ Voor 20% gewijzigd door tdelint op 22-03-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, de laadpaal hangt :)
Nu wachten op dinsdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Gisteren mijn Kona in Den Bosch opgehaald. Hij is nog beter dan verwacht! Snel, comfortabel en soepel. En wat een mogelijkheden! En van Den Bosch naar Den Haag 16kW op 100 km gehaald met veel snelweg en tussen 100 en 120 km/u gereden. Niet slecht toch? Ik zal snel wat meer ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik heb vandaag voor het eerst eens mijn best gedaan economisch te rijden, 105/uur op de CC max..... (normaal 130 waar het mag), en het maakt echt verschil. Denk dat ik normaal rond the 18,5kWh/100km zit, nu (waarschijnlijk ook geholpen door het wat warmere weer) rond de 15,0 kWh/100km.
Ben benieuwd wat hij straks op de zomersloffen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-04 15:38
Anoniem: 1152667 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
stomme vraag, ik ben even op zoek naar iemand die me kan vertellen hoe ik de inschatting van de GoM reset. na de eerste maanden rijden en het uitproberen van de verschillende zaken ben ik benieuwd hoe het nu gaat. daarom wil ik de GOM eigenlijk resetten en opnieuw met mijn afstand aan het puzzelen.

Dat wil ik ook wel weten. Hij staat nu bij mij op 330 km met 100% lading :/ De spielerij is nu wel over, en ik probeer nu toch wat economischer te rijden, maar de gom gaat niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Hamkaaz schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Dat wil ik ook wel weten. Hij staat nu bij mij op 330 km met 100% lading :/ De spielerij is nu wel over, en ik probeer nu toch wat economischer te rijden, maar de gom gaat niet omhoog.
Misschien eens terugzetten naar fabrieksinstellingen? Geen idee anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

tdelint schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Ik hoop het ook voor je!
Dat betekent dat je levering zelfs voor juni plaatsvindt.
De lm neemt meestal een aantal weken als reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Laat de hond uit draait er een kona ev voor het huisje op texel de koog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
Daacuso schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Daarom laat ik bij levering ook direct andere banden er omder zetten ;)
Hoe is dat gelukt ik heb het nog niet voor elkaar!?
Een EV hoort standard op acoustic banden te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Juggie0007 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Hoe is dat gelukt ik heb het nog niet voor elkaar!?
Een EV hoort standard op acoustic banden te staan
Vanuit LM heb je gewoon winterbandenpakket. En daarbij zijn de Nexen die er standaard opzitten ook niet de stilste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Anoniem: 1152667 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:

En anders complete reset misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 07:21
Ik heb me door een collega en mede Kona rijder laten vertellen dat hij de laatste 10 ritten meeneemt. Dus wellicht nog iets langer geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Net trip gedaan, 375km haal ik nu op de snelweg (105-115-125kmh, meerendeel toch 115-120 kmh gereden), is nu stukje warmer, merk je.
Totaal ruim 480 km gereden (een keer even snellader).
Wat wel opviel, wordt drukker bij snelladers (beetje op gelet), 1st keer gewoon doorgereden omdat het vol stond, volgende genomen (en dan is de goede range wel lekker).

[ Voor 12% gewijzigd door prettig op 24-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Laatst online: 30-05-2024
Wie weet of er nog upgrade mogelijkheden zijn voor de Krell audio installatie van de Kona Electric, behalve andere speakers. Ik denk aan bijvoorbeeld een ESP of (een andere sub met) zwaardere versterker. Maar ik heb geen idee welke aansluitingen 'onder de kap' gebruikt worden, wellicht heel andere dan de standaard tulp stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
jgkt schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:40:
Wie weet of er nog upgrade mogelijkheden zijn voor de Krell audio installatie van de Kona Electric, behalve andere speakers. Ik denk aan bijvoorbeeld een ESP of (een andere sub met) zwaardere versterker. Maar ik heb geen idee welke aansluitingen 'onder de kap' gebruikt worden, wellicht heel andere dan de standaard tulp stekkers.
Succes..... wordt hele puzzel zonder handleiding/schema. Of alles los trekken en opnieuw bedraden.
De headunit zal vast een uitgang hebben, maar waar en hoe (wellicht moet die aangepast worden).

Headunit/versterker..... hyundai algemeen (ioniq en andere) gaan zoeken, wellicht iets van bekend (veel zal hetzelfde zijn). Kona is gewoon te nieuw om iets van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Daarnaast zit er vast al een DSP in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
daemonix schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:44:
Daarnaast zit er vast al een DSP in. :)
Als ik daar content mee zou zijn zou ik dit toch niet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het hangt er helemaal van af waar die DSP zit, ik vermoed in de head unit. Veel plezier met het vervangen... Je gaat de hele auto verbouwen, inclusief de bediening van alle andere spullen.

[ Voor 27% gewijzigd door daemonix op 24-03-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
jgkt schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Als ik daar content mee zou zijn zou ik dit toch niet vragen?
Op papier zijn de specs voor een auto in deze klasse vrij aardig. Wat ontbreekt er precies aan volgens jou? Zelf weet ik 't nog niet, krijg de auto pas volgende week maar ben wel een muziekfanaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
prettig schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:51:
Net trip gedaan, 375km haal ik nu op de snelweg (105-115-125kmh, meerendeel toch 115-120 kmh gereden), is nu stukje warmer, merk je.
Totaal ruim 480 km gereden (een keer even snellader).
Wat wel opviel, wordt drukker bij snelladers (beetje op gelet), 1st keer gewoon doorgereden omdat het vol stond, volgende genomen (en dan is de goede range wel lekker).
Mee eens. Wordt inderdaad drukker bij de snelladers. Ik stop in ieder geval niet meer bij de laatste. Ik voorspel begin volgend jaar wachtrijen.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Rick1855 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:11:
[...]

Mee eens. Wordt inderdaad drukker bij de snelladers. Ik stop in ieder geval niet meer bij de laatste. Ik voorspel begin volgend jaar wachtrijen.
Zelfde hier: ik hou rekening met een bezette snellader met stoppen, dus niet de laatst mogelijke, maar eerder.

Ik voorspel ook wachtrijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
Ligt ook een beetje aan je regio denk ik. Ik rij veel tussen Tiel en Zwolle en zowel aan de A50 als aan de A28 zijn kom ik eigenlijk nauwelijks andere auto's tegen.

Behalve de I-Pace.. die kom je overal tegen.. altijd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronalddeno
  • Laatst online: 28-02-2022
Afgelopen donderdag mijn Kona opgehaald. Is m.i. mooie combi geworden van Chalk White met Dark Knight dak, 18" wielen en donkerbruin leer. Ik probeer een foto te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/7IEE1mV
https://imgur.com/a/7IEE1mV

[ Voor 8% gewijzigd door Ronalddeno op 25-03-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Runner15 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:36:
Ligt ook een beetje aan je regio denk ik. Ik rij veel tussen Tiel en Zwolle en zowel aan de A50 als aan de A28 zijn kom ik eigenlijk nauwelijks andere auto's tegen.

Dit was fastned bij weert (2 x ioniq), niet echt randstad. Ik gok het niet, want wachten kan zo maar 30 minuten zijn. Plan je op een allego lader.... staat er meestal 1 en ook al vaak gezien dat daar een EV stond.

Nu rij ik gewoon door, pak de volgende. Met de range van de kona heb je al zelden een snellader nodig dus moet ik een keer een flink stuk rijden en weet ik dat ik moet laden: of ik nu bij 50%, 40 of 20% laad maakt dan weinig uit. Meestal is 50-100km bijladen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Runner15 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:36:

Klopt, maar het komende jaar komen daar nog eens een heleboel etrons, kona's, niro en model 3 bij. De architectuur van FastNet is nu zo opgezet dat er maximaal 4 laders op een laadplaats passen. Dat gaat krap worden. We zullen toch een beetje naar de Noorse situatie moeten toe groeien.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 20:46
Het is als bij benzine, niet wachten tot de laatste druppel. Zie je in Duitsland nog wel eens bij files, meteen na de file staat het hele pompstation vol tot op de snelweg. Wij tanken meestal bij net na half leeg en een rustige pomp.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@nessio maar het jammere is dat het laden bij de meeste EV's van 0-50% vaak heel veel sneller gaat dan van 50 - 80 % (laat staan het laatste deel tot 100%) omdat het BMS een rem gooit op de laadsnelheid als de cellen wat meer gevuld raken.
Rick1855 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Klopt, maar het komende jaar komen daar nog eens een heleboel etrons, kona's, niro en model 3 bij. De architectuur van FastNet is nu zo opgezet dat er maximaal 4 laders op een laadplaats passen. Dat gaat krap worden. We zullen toch een beetje naar de Noorse situatie moeten toe groeien.
Wat is de Noorse situatie? Meer snelladers op locatie ipv langs de snelweg?

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-03-2019 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 00:37
CyBeRSPiN schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:59:
@nessio maar het jammere is dat het laden bij de meeste EV's van 0-50% vaak heel veel sneller gaat dan van 50 - 80 % (laat staan het laatste deel tot 100%) omdat het BMS een rem gooit op de laadsnelheid als de cellen wat meer gevuld raken.

[...]

Wat is de Noorse situatie? Meer snelladers op locatie ipv langs de snelweg?
Afbeeldingslocatie: https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/20000/200/30/Tesla-Supercharger-Nebbenes-Norway.jpg

Bijvoorbeeld 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Daar heb je alleen niet zoveel aan met je Kona 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Trackerfire schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:59:
[...]
Op papier zijn de specs voor een auto in deze klasse vrij aardig. Wat ontbreekt er precies aan volgens jou? Zelf weet ik 't nog niet, krijg de auto pas volgende week maar ben wel een muziekfanaat!
Ik vind met name de subwoofer matig. Een echte blubber-bas, totaal niet strak en erg overheersend. Ook is de ruimtelijke weergave (staging) niet zo geweldig. Ik overweeg mijn oude Boston Acoustics twee weg set voorin te zetten om te proberen. De 12" sub met verstreker zal hem wel niet worden, ik denk dat de LM niet blij wordt als ik die kabels ga trekken... En daarnaast heb ik geen idee of de Krel set wel met standaard tulpjes e.d. werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
*kuch* een auto heeft de akoestiek van een plastic zak. Kun je dan wel over staging spreken?

(zegt daemonix die al een jaartje of 40 high end audio luistert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:51:
*kuch* een auto heeft de akoestiek van een plastic zak. Kun je dan wel over staging spreken?

(zegt daemonix die al een jaartje of 40 high end audio luistert)
Inderdaad..... 1 minuut luisteren en je weet het: kansloos, wordt nooit wat in een Kona.

Tip van de week: koop een highend stax koptelefoon met high-end koptelefoonversterker, nog mooie dac erbij.... top geluid in je kona .... en dat voor maar 10K.

Met daemonix eens, weggegooid geld. Wordt 9 van de 10 keer slechter (omdat het niet zo eenvoudig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
prettig schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Inderdaad..... 1 minuut luisteren en je weet het: kansloos, wordt nooit wat in een Kona.

Tip van de week: koop een highend stax koptelefoon met high-end koptelefoonversterker, nog mooie dac erbij.... top geluid in je kona .... en dat voor maar 10K.

Met daemonix eens, weggegooid geld. Wordt 9 van de 10 keer slechter (omdat het niet zo eenvoudig is).
Maar is er dan echt niet naar te luisteren? Ik moet zeggen dat ik hem tijdens de proefrit nier slecht vond klinken. Wel blubberig qua bass maar dat kun je een stukje wegfilteren denk ik door deze wat lager te zetten. Tevens inderdaad nog maar weinig auto's gehad waar je überhaupt van een lekkere sound kan spreken. Zelfs zo'n Audi met 20 speakers is nog mehh en zozo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Trackerfire schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Maar is er dan echt niet naar te luisteren? Ik moet zeggen dat ik hem tijdens de proefrit nier slecht vond klinken. Wel blubberig qua bass maar dat kun je een stukje wegfilteren denk ik door deze wat lager te zetten. Tevens inderdaad nog maar weinig auto's gehad waar je überhaupt van een lekkere sound kan spreken. Zelfs zo'n Audi met 20 speakers is nog mehh en zozo.
Is maar net wat je gewend bent...... is inderdaad prima voor wat achtergrondgeluid en BNR, verder is het 3x niks (best wat ik ooit gehoord heb is een mark levinson installatie in een lexus en zelfs dat haalt het met afstand niet bij een high-end audio systeem). Enige wat werkt: volume omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
prettig schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:16:
[...]

Is maar net wat je gewend bent...... is inderdaad prima voor wat achtergrondgeluid en BNR, verder is het 3x niks (best wat ik ooit gehoord heb is een mark levinson installatie in een lexus en zelfs dat haalt het met afstand niet bij een high-end audio systeem). Enige wat werkt: volume omlaag.
Hehe OK. Ben benieuwd.

Voor alle bootjes volgers en liefhebberts. De Morning Composer is zojuist aangemeerd in Rotterdam. En nee, ik volg het niet de hele dag... krijg er melding van per email :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:03

3_s

Ongetwijfeld een domme vraag, maar hoe zie ik in welke straat ik zit met die k*t gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
Rick1855 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Ja, dat ben ik wel met je eens. Het gaat dit jaar en in 2020 (denk aan Seat, Volkswagen, Mercedes, goedkope 3's) echt keihard.

Overigens is dit niet alleen voor Fastned een uitdaging, maar ook voor de gemeentes. In mijn woonplaats (Zwolle) is men ook bezig met openbare laadpalen plaatsen (ik kan hem niet op eigen terrein kwijt met goed fatsoen). Maar degene die ik aangevraagd heb, laat waarschijnlijk nog een paar maanden op zich wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
jgkt schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:31:
[...]

Ik vind met name de subwoofer matig. Een echte blubber-bas, totaal niet strak en erg overheersend. Ook is de ruimtelijke weergave (staging) niet zo geweldig. Ik overweeg mijn oude Boston Acoustics twee weg set voorin te zetten om te proberen. De 12" sub met verstreker zal hem wel niet worden, ik denk dat de LM niet blij wordt als ik die kabels ga trekken... En daarnaast heb ik geen idee of de Krel set wel met standaard tulpjes e.d. werkt.
Is het niet gewoon een blubber afwerking van hoe de bass speaker achterin gemonteerd zit achter de plastic plaat. Als dit gedemonteerd kan worden dan is er misschien ieen versteviging in aan te brengen dat er minder omliggend materiaal mee resoneert.
Just my 2 cents...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 21:59
Ik kreeg vanmorgen bijgevoegd bericht van de hyundai garage :

Goedemorgen Meneer Mol,

Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat ik in april en Kona EV Premium in de kleur Ceremic blue binnen krijg.

Zoals beloofd zou ik dan contact met u opnemen. Graag hoor ik of u interesse heeft in deze auto.

Waarschijnlijk zal deze dan eind april / begin mei aan u afgeleverd kunnen worden.

Verder zou ik nog terug komen op de prijsverhoging van € 800,-. Deze is inderdaad doorgevoerd door onze importeur, ook op bestelde auto's.

Ik hoor heel graag van u.

Onze auto zou eigenlijk pas in december komen dus we hoeven niet lang na te denken over het antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Voor de bezitters van een Ioniq of Kona is er nu een uitbreiding beschikbaar om met een app o.a. het laden van afstand te monitoren. Het apparaatje is eenvoudig aan te sluiten en kost €299,-. https://openwb.de/shop/?product=evnotipi-plugnplay

Hoe het in zijn werk gaat zie je hier. YouTube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
prettig schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:07:
Voor de bezitters van een Ioniq of Kona is er nu een uitbreiding beschikbaar om met een app o.a. het laden van afstand te monitoren. Het apparaatje is eenvoudig aan te sluiten en kost €299,-. https://openwb.de/shop/?product=evnotipi-plugnplay

[YouTube: Ladestand per App abfragen -Hyundai Kona & Ioniq - Fernabfrage PlugnPlay]
Mooi kant en klaar product. Redelijk aan de prijs gezien de hardware die er onderliggend wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En mijn Kona komt toch niet vandaag, kenteken is er schijnbaar nog niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-05 15:27
prettig schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:07:

[YouTube: Ladestand per App abfragen -Hyundai Kona & Ioniq - Fernabfrage PlugnPlay]
https://www.autopi.io/
Deze lijkt me ook interessant. (Nog) niet helemaal stabiel voor EV's, maar zodra dat gefixed is heb je voor €275,- meer mogelijkheden, zeker als je er zelf wat in wilt (en kunt) duiken.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Dave Mol schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:49:
Ik kreeg vanmorgen bijgevoegd bericht van de hyundai garage :
Welke dealer is dat eigenlijk?
Onze auto zou eigenlijk pas in december komen dus we hoeven niet lang na te denken over het antwoord.
Zou graag zo'n bericht krijgen van dealert... Van Harte!

[ Voor 43% gewijzigd door Martijn.J op 26-03-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
Dank je,

Wij zitten bij Hyundai van Riel in Breda
Morgen maar wat worstenbroodjes afgeven daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 23:58
mjdvandenberg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:00:
[...]

https://www.autopi.io/
Deze lijkt me ook interessant. (Nog) niet helemaal stabiel voor EV's, maar zodra dat gefixed is heb je voor €275,- meer mogelijkheden, zeker als je er zelf wat in wilt (en kunt) duiken.
https://evnotify.de/
Ook nog een oplossing als je een oude telefoon en extra simkaart hebt liggen. Eén laat je in de auto om connected te zijn met de ODBII dongle en met je eigen telefoon log je in op hetzelfde account.

Aangezien ik zelf geen bluetooth ODBII dongle onbeheerd in mijn auto zou willen laten waarop mensen kunnen connecten, wil ik t.z.t. zelf nog iets gaan knutselen met een microcontrollertje en 4G modem. Helaas moet ik nog tot augustus wachten op mijn Kona. Tot die tijd zal ik mijn dieselgate Golf op afstand in de gaten houden... ;)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 22:28

Url

rechargingshow.com

NetRipper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:36:
[...]

https://evnotify.de/
Ook nog een oplossing als je een oude telefoon en extra simkaart hebt liggen. Eén laat je in de auto om connected te zijn met de ODBII dongle en met je eigen telefoon log je in op hetzelfde account.

Aangezien ik zelf geen bluetooth ODBII dongle onbeheerd in mijn auto zou willen laten waarop mensen kunnen connecten, wil ik t.z.t. zelf nog iets gaan knutselen met een microcontrollertje en 4G modem. Helaas moet ik nog tot augustus wachten op mijn Kona. Tot die tijd zal ik mijn dieselgate Golf op afstand in de gaten houden... ;)
Ik heb zelf ook constant een odb2 bluetooth dongle in de auto. Met deze kan alleen verbonden worden als het knopje op de dongle wordt ingedrukt.

Iemand kan er dus niet zomaar naar connecten. Heel de dongle is zelfs niet zichtbaar als het knopje niet is ingedrukt.

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 20:46
@cypberspin : helaas nog geen ervaring met laden EV's.
Dave Mol heeft blijkbaar mijn blauwe gekregen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door nessio op 27-03-2019 14:04 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
nessio schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:02:
@cypberspin : helaas nog geen ervaring met laden EV's.
Dave Mol heeft blijkbaar mijn blauwe gekregen :'(
Had jij er ook 1 besteld bij Hyundai van Riel ?

Wij hadden al bij de reservering gevraagd als er iemand zijn reservering zou annuleren of wij deze dan toevallig zouden kunnen overnemen.

Nu nog even het laadpaaltopic doorspitten om snel een laadpaal aan te schaffen, gelukkig kan ik hem zelf installeren.
Pagina: 1 ... 9 ... 138 Laatste