Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 158 159 Laatste
Acties:

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11
Ik heb een 2022 kona electric met al 140k op de teller. Heb het rad van fortuin niet gehad. Ik vraag me nu af of het nog gaat komen.. Zowiezo ga ik bij de volgende beurt vragen de gdu olie te vervangen.

Nu mijn vraag: zij. er mensen met hoge km standen die geen last hebben gehad van kapotte gdu lagers? En heb je dan ook de gdu olie laten vervangen?

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:06
En, wat kost het vervangen van de GDU olie?

Ik heb binnenkort de 105k km beurt en tot nu heeft de garage mij nog niets gezegd over het vervangen van olie, koelvloeistof e.d.

• Signor Doekie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:00
rube schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 10:16:
En, wat kost het vervangen van de GDU olie?

Ik heb binnenkort de 105k km beurt en tot nu heeft de garage mij nog niets gezegd over het vervangen van olie, koelvloeistof e.d.
Ik heb dit in mei laten doen bij de dealer en dat kostte €144,00. Een behoorlijk bedrag m.i. voor een half uurtje werk. Je zou eens bij een lokale garage kunnen vragen wat die hier voor rekent.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
gjtokkel schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 10:11:
Ik heb een 2022 kona electric met al 140k op de teller. Heb het rad van fortuin niet gehad. Ik vraag me nu af of het nog gaat komen.. Zowiezo ga ik bij de volgende beurt vragen de gdu olie te vervangen.

Nu mijn vraag: zij. er mensen met hoge km standen die geen last hebben gehad van kapotte gdu lagers? En heb je dan ook de gdu olie laten vervangen?
Hyundai Kona EV uit augustus 2019, nu zo’n 175k op de teller en nog geen last van kapotte GDU lagers. Nooit de olie laten vervangen (tenzij onderdeel van een standaard Hyundai onderhoudsbeurt, maar dat weet ik niet).

* vanaalten klopt af…

• Signor Doekie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:00
vanaalten schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 10:24:
[...]

Hyundai Kona EV uit augustus 2019, nu zo’n 175k op de teller en nog geen last van kapotte GDU lagers. Nooit de olie laten vervangen (tenzij onderdeel van een standaard Hyundai onderhoudsbeurt, maar dat weet ik niet).

* vanaalten klopt af…
Toen ik de opdracht gaf om de olie te verversen, bij 30.000km, werd ik een beetje vreemd aangekeken met de opmerking dat er "oil for life" inzit. Ga er maar vanuit dat het niet gebeurd als je er geen opdracht voor geeft. Maar nogmaals, iedere garage kan dit uitvoeren en waarschijnlijk voor minder dan de dealer. Het is alleen zaak dat de goede olie er in gaat.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:06
Signor Doekie schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 10:23:
[...]
Ik heb dit in mei laten doen bij de dealer en dat kostte €144,00. Een behoorlijk bedrag m.i. voor een half uurtje werk. Je zou eens bij een lokale garage kunnen vragen wat die hier voor rekent.
Ik wilde eerst schrijven dat het me wel meevalt, olie is vaak ook niet goedkoop. Maar AI verteld me dat geschikte olie circa 30-37 euro kost. Ja, dan vind ik 144 euro redelijk prijzig, maar ja, dealer.... Voor het gemak en zekerheid (garantie?) zou ik het dan waarschijnlijk toch wel bij de dealer doen.
Zoiets als een luchtfilter en de 12V accu vervangen doen ik dan wel weer zelf.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

De olie afvoeren maakt het ook duur

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 158 159 Laatste