Een leaf is qua ev techniek gewoon een hele slechte auto.
Geen actieve accu koeling, snelladen kan een 2e keer eigenlijk al niet. Doe je het wel met een leaf , dan is de kans groot dat je het accu pakket sloopt.
Ik spreek als ex leaf rijder. Ben blij dat ik hem heb ingeruild voor mijn Kona.
Ik paste even mijn reactie onder die video, sorry voor de rant.
Tja wat zal ik over zeggen, ik als ex leaf rijder weet 1 ding zeker NOOIT maar dan ook echt NOOIT meer een Nissan.
De Leaf is gewoon een hele slechte auto qua EV techniek, het accu pakket wordt niet actief gekoeld, waardoor echt lange ritten waarbij je voor een 2e keer moet snelladen al niet te doen zijn. Dan kakt de toch al niet zo snelle snellaad snelheid nog verder in.
Mijn leaf had opeens een storing in het accu pakket, het was bij mij gelukkig nog wel in de garantie en er zijn toen 1 of meerdere modules vervangen, communicatie daarover vanuit Nissan was ook heel erg slecht. Daarnaast is de range eigenlijk wel om te janken en “snelladen” kan alleen met ChaDeMo en dat is in Europa gewoon aan het uitsterven.
Ik heb de leaf z.s.m. ingeruild en rij nu een Hyundai Kona, die heeft wel actieve accu conditionering een CCS aansluiting, kan sneller snelladen en heeft een range waar je wel wat aan hebt.
Als je een Leaf hebt en je komt er nooit verder mee dan het rijbereik, dan is het een prima (boodschappen?) auto, maar eigenlijk is die voor dat gebruik te groot. Neem dan een e-Up bijvoorbeeld.
Een Leaf Snelladen is eigenlijk gegarandeerd het accupakket slopen, ik vermoed dat dit met mijn exemplaar is gebeurd, ik heb dan ook wel eens de melding gehad na het snelladen “Accu te heet, rijdt langzaam” oid, ik gok dat toen het accu pakket gewoon te heet is geworden en dat heeft wat modules gesloopt.
Ik heb het te doen met degene die nu die leaf rijdt, want volgens de RDW rijdt die weer rond.
Dus Bram, weg met dat ding! En koop aub een “echte” EV.
[
Voor 73% gewijzigd door
hvwees op 09-03-2026 20:19
]