Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 151 152 Laatste
Acties:

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 16:28
lord_fh schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:16:
**zucht**, auto 1,5 week geleden terug geweest voor defecte handgreep en het feit dat random als de auto dicht is de achterlichten spontaan aan gaan soms na uren stilstaan. nu gaan de lichten weer spontaan aan. hij is al 2x teruggeweest daarvoor met 2x een software update met de melding dat het verholpen is. Nou mooi niet dus.

Volgende week moet hij terug voor die handgreep (moet nieuw binnenwerk in) en dan zal ik dat meteen ook weer melden...
Vervelend, je hebt een maandagmorgen exemplaar getroffen lijkt wel.

Ik hoop dat het gefikst gaat worden voor je.

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:11
lord_fh schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:16:
**zucht**, auto 1,5 week geleden terug geweest voor defecte handgreep en het feit dat random als de auto dicht is de achterlichten spontaan aan gaan soms na uren stilstaan. nu gaan de lichten weer spontaan aan. hij is al 2x teruggeweest daarvoor met 2x een software update met de melding dat het verholpen is. Nou mooi niet dus.

Volgende week moet hij terug voor die handgreep (moet nieuw binnenwerk in) en dan zal ik dat meteen ook weer melden...
Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je de sleutels in je zak? Die knoppen kun je makkelijk indrukken bij een verkeerde beweging. En bij de juiste instelling gaan de lampenaan als je dichtbij de auto komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Steeck03 op 01-04-2026 12:08 ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35

lord_fh

PS5

Steeck03 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:52:
[...]

Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je de sleutels in je zak? Die knoppen kun je makkelijk indrukken bij een verkeerde beweging. En bij de juiste instelling gaan de lampenaan als je dichtbij de auto komt.
Nope die ligt grwoon in een bakje. (Daarbij kan je daarmee ook niet ALLEEN de achterlichten bedienen) , de dealer gaat er dinsdag weer naar kijken .misschien een hangende schakelaar of iets denken ze...

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:25
Update op mijn bericht van gisteren mbt Bluelink(y):

Heb alles opnieuw ingesteld, ook uitgelogd uit de MyHyundai app, en nu lijkt de myhyundai app ook weer 'normaal' te reageren op requests. Ik ervaarde de laatste maand dat de app heel erg traag was. Vaker kon hij ook geen commando's sturen naar de auto. Geen idee waar dat aan lag (wellicht migratie van bluelink naar myhyundai)?

Ook opnieuw een token aangemaakt om de Kona te connecten via Bluelinky in mij HA omgeving.

Alles lijkt hopelijk weer te werken!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:03
darkfujita schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:36:
Update op mijn bericht van gisteren mbt Bluelink(y):

Heb alles opnieuw ingesteld, ook uitgelogd uit de MyHyundai app, en nu lijkt de myhyundai app ook weer 'normaal' te reageren op requests. Ik ervaarde de laatste maand dat de app heel erg traag was. Vaker kon hij ook geen commando's sturen naar de auto. Geen idee waar dat aan lag (wellicht migratie van bluelink naar myhyundai)?

Ook opnieuw een token aangemaakt om de Kona te connecten via Bluelinky in mij HA omgeving.

Alles lijkt hopelijk weer te werken!
Kun je ook stuurwielverwarming alweer aanzetten via de app?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:32

Steef

GoT's Most Eaten

Toch maar een "frunk" besteld voor mijn MY20 Kona :) die kabel ligt toch vaak net wat in de weg in de kofferbak.

Het is uiteindelijk deze geworden:
https://www.frunk-ev.de/products/frunk-kona-ev

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 58 F1.4 DG DN Art

• lord_fh

lord_fh

PS5

Steef schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:17:
Toch maar een "frunk" besteld voor mijn MY20 Kona :) die kabel ligt toch vaak net wat in de weg in de kofferbak.

Hoe ziet dat er uit bij een vorig model kona dan onder de "motor" kap ? bij de SX2 zit er standaard een mooie bak in (inderdaad mijn lader heb ik na 2 weken ook direct daar heen verhuisd haha)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

lord_fh schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:06:
[...]

Hoe ziet dat er uit bij een vorig model kona dan onder de "motor" kap ? bij de SX2 zit er standaard een mooie bak in (inderdaad mijn lader heb ik na 2 weken ook direct daar heen verhuisd haha)
Bij de oudere modellen is geen frunk aanwezig, alleen een hoop ruimte en een plastic afdek kap die over de AC lader zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OzVDDU83Q0uEp3MYgrEC-IJKAY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6A7nGlPsb3ycj0J38NAmiUCQ.png?f=user_large

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 58 F1.4 DG DN Art

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:26
lord_fh schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:06:
[...]

bij mij ligt de kabel, als ik hem niet thuis aan de lader laat hangen, idd ook in de frunk, samen met dingen als dat bandenpompje, gevarendriehoek en EHBO setje.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:25
michaelvo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:50:
[...]

Kun je ook stuurwielverwarming alweer aanzetten via de app?
Oh geen idee, dit heb ik nooit geprobeerd. Ik zet alleen soms de climate stand aan in de ochtend (via de myhyundai app)

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:41
Steef schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:17:

Ik heb ook een Kona 2020 gehad, en een frunk geplaatst, maar gasveren om de motorkap te openen was de kers op de taart :)

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-04 19:45
Buske schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:51:
[...]

Ik heb ook een Kona 2020 gehad, en een frunk geplaatst, maar gasveren om de motorkap te openen was de kers op de taart :)
Heb je een setje universele gasveren gekocht of de originele van Hyundai?

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 23:28

The Adder

Happy racing from Holland

Sjabba1979 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:30:
[...]

hier mijn project in mijn 1e Kona, helaas gestolen (pas op met remote unlock!) en later ook weer in mijn 2e Kona gemaakt. Echt super handig,type 2 kabel, granny, gevaren driehoek en luchtpompje alles in de frunk.

de gasveren zijn inderdaad super toevoeging, ik heb gewoon universele gekocht via Bol en Co.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:02
Op zoek naar een EV. Kona en Niro zijn op dit moment allebei een kandidaat. Budget ca 33.000 a 34.000.
Voor dat geldt haal je een 2024 Kona Smart Comfort (met warmtepomp). Maar voor 32k is een nieuwe Kona Pure ook een optie. Erg lastig. De pure heeft geen warmtepomp en andere zaken weer wel en niet.
Maar die warmtepomp....is dat nu echt een ding? Ik rijd ca 25.000 km vooral recreatief in de weekenden en vakanties. Kia heeft het uberhaupt niet op de Niros.

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 16:28
pk128934 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:39:
Op zoek naar een EV. Kona en Niro zijn op dit moment allebei een kandidaat. Budget ca 33.000 a 34.000.
Voor dat geldt haal je een 2024 Kona Smart Comfort (met warmtepomp). Maar voor 32k is een nieuwe Kona Pure ook een optie. Erg lastig. De pure heeft geen warmtepomp en andere zaken weer wel en niet.
Maar die warmtepomp....is dat nu echt een ding? Ik rijd ca 25.000 km vooral recreatief in de weekenden en vakanties. Kia heeft het uberhaupt niet op de Niros.
Ik ben van mening dat een EV een warmtepomp moet hebben.

Maar als je in de winter nog minder range kan accepteren, zou je het zonder een WP kunnen overwegen.

In de winter loopt de range sowieso al terug, maar als je dan een energie slurpende verwarming hebt, gaat dat nog sneller.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De smart comfort is waarschijnlijk 2e hands en met groot accupakket? De Pure € 33.000 is kleine accu. Of heb je ergens een paasactie/deal van een dealer?
Het is net ook wat je belangrijk vindt, ik had keuze tussen nieuwe pure of een voorraad comfort smart, voor maar € 1.000 meer (allebei groot accupakket), dus dat was een makkelijke overweging voor mij.
Als ik die deal niet had gehad, was ik voor de Pure gegaan. Je mist dan HUD, V2L/warmtepomp, electrische achterklep, gekleurde interieur verlichting, de led strips voor/achter.
Het is iig een erg fijne auto en welke je ook kiest, is allebei een prima keus.
Warmtepomp is altijd lastig te zeggen hoeveel nut t heeft, vergelijking is erg lastig.
Voor mijzelf was het zeker geen doorslaggevende factor.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Warmtepomp blijft inderdaad een lastig verhaal. De discussie hier zorgde dat ik weer ben gaan zoeken, kwam hierbij deze test tegen:

YouTube: Eindelijk getest! Het effect van een warmtepomp in de praktijk

Dit soort tests is er weinig, ze zijn ook heel moeilijk te doen, en zelfs met deze tests blijft het heel lastig om een algemeen oordeel te geven over het nut van een warmtepomp. Deze test doet veel goed, maar gaat alsnog wel de mist in bij de berekening op jaarbasis, min of meer de helft van het jaar verwarm je immers niet. Ook de conclusie dat de extra opties verantwoordelijk zijn voor het verschil, is wat dunnetjes, en ik vertrouw de "boekhouding" van het energiedistributieoverzicht ook niet (want wat wordt nu precies waarbij gerekend in beide uitvoeringen?). Ook zit er enorm veel verschil tussen de efficientie van een WP bij verschillende temperaturen, 9-10 graden zal dicht bij de optimale temperatuur zitten voor een WP, op koudere dagen zal de efficientie/COP wel minder zijn (maar moet wel gezegd worden: NL heeft behoorlijk geschikte gemiddelde wintertemperaturen voor een WP).
Maar het is zeker 1 van de interessantste tests die ik op dit vlak heb gezien, en de conclusie ben ik het ook mee eens: ja er is verschil, maar is dat het waard voor jou?
Ondanks mijn kritiek, erg veel respect voor de makers van deze test, want het is knettermoeilijk.

Overigens heb ik een Kona 2021 mét warmtepomp, bewust gekozen, voornamelijk om de reden die later in het filmpje genoemd wordt: als ik deze auto verkoop of inruil, wil ik niet dat het tegen me gebruikt wordt in de onderhandeling 8)
Het duurt nog wel een paar jaar voor ik weet of dit terecht blijkt te zijn, maar voor nu slaap ik er zeker 2% beter door.

Oh en andere conclusie: 18 of 19 inch velgen versus 17 inch hebben veeel grotere invloed, ik lees in de huidige brochure dat er op dezelfde uitvoering 70! WLTP-kilometers verschil zit tussen 17 en 19 inch.

• Buske
  • Registratie: September 2018
Sjabba1979 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:30:
[...]

Ik heb de originele gekocht met degelijke bevestiging, wel duur maar dan heb je ook wat :D

Zie mijn post op zondag 12 september 2021 12:05 met foto's.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Iemand de melding "controleer de remmen" al eens gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYculjuKCI8hLWfmhiJo_3_qdf0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k7BY3t2P74T5MtdFvpidbBwB.jpg?f=user_large

De auto rijdt en remt verder prima. Ook geen slepende rem oid te bekennen.

🖥️ | 🚗

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:14:
[Afbeelding]

Zelf dit probleem nog nooit gezien. Maar op het volgende forum was het de ABS module die dit waarschijnlijk veroorzaakte:
https://www.hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=10&id=7567&Itemid=4378

Ik zou zelf denk eerst controleren of de 12volt accu goed vol is (desnoods even bijladen met een acculader) en deze even loskoppelen voor een reset. :)

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

elmo1

Kona Electric jan-2019

MadMarky schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:14:
[Afbeelding]

Remolie nivo al gecheckt?

• pk128934
Solarsparc schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 02:47:
Warmtepomp blijft inderdaad een lastig verhaal. De discussie hier zorgde dat ik weer ben gaan zoeken, kwam hierbij deze test tegen:

YouTube: Eindelijk getest! Het effect van een warmtepomp in de praktijk

Dit soort tests is er weinig, ze zijn ook heel moeilijk te doen, en zelfs met deze tests blijft het heel lastig om een algemeen oordeel te geven over het nut van een warmtepomp. Deze test doet veel goed, maar gaat alsnog wel de mist in bij de berekening op jaarbasis, min of meer de helft van het jaar verwarm je immers niet. Ook de conclusie dat de extra opties verantwoordelijk zijn voor het verschil, is wat dunnetjes, en ik vertrouw de "boekhouding" van het energiedistributieoverzicht ook niet (want wat wordt nu precies waarbij gerekend in beide uitvoeringen?). Ook zit er enorm veel verschil tussen de efficientie van een WP bij verschillende temperaturen, 9-10 graden zal dicht bij de optimale temperatuur zitten voor een WP, op koudere dagen zal de efficientie/COP wel minder zijn (maar moet wel gezegd worden: NL heeft behoorlijk geschikte gemiddelde wintertemperaturen voor een WP).
Maar het is zeker 1 van de interessantste tests die ik op dit vlak heb gezien, en de conclusie ben ik het ook mee eens: ja er is verschil, maar is dat het waard voor jou?
Ondanks mijn kritiek, erg veel respect voor de makers van deze test, want het is knettermoeilijk.

Overigens heb ik een Kona 2021 mét warmtepomp, bewust gekozen, voornamelijk om de reden die later in het filmpje genoemd wordt: als ik deze auto verkoop of inruil, wil ik niet dat het tegen me gebruikt wordt in de onderhandeling 8)
Het duurt nog wel een paar jaar voor ik weet of dit terecht blijkt te zijn, maar voor nu slaap ik er zeker 2% beter door.

Oh en andere conclusie: 18 of 19 inch velgen versus 17 inch hebben veeel grotere invloed, ik lees in de huidige brochure dat er op dezelfde uitvoering 70! WLTP-kilometers verschil zit tussen 17 en 19 inch.
geenstijl schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:10:
[...]
De smart comfort is waarschijnlijk 2e hands en met groot accupakket? De Pure € 33.000 is kleine accu. Of heb je ergens een paasactie/deal van een dealer?
Het is net ook wat je belangrijk vindt, ik had keuze tussen nieuwe pure of een voorraad comfort smart, voor maar € 1.000 meer (allebei groot accupakket), dus dat was een makkelijke overweging voor mij.
Als ik die deal niet had gehad, was ik voor de Pure gegaan. Je mist dan HUD, V2L/warmtepomp, electrische achterklep, gekleurde interieur verlichting, de led strips voor/achter.
Het is iig een erg fijne auto en welke je ook kiest, is allebei een prima keus.
Warmtepomp is altijd lastig te zeggen hoeveel nut t heeft, vergelijking is erg lastig.
Voor mijzelf was het zeker geen doorslaggevende factor.
hvwees schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:01:
[...]

Ik ben van mening dat een EV een warmtepomp moet hebben.

Maar als je in de winter nog minder range kan accepteren, zou je het zonder een WP kunnen overwegen.

In de winter loopt de range sowieso al terug, maar als je dan een energie slurpende verwarming hebt, gaat dat nog sneller.
Allemaal bedankt voor de reacties. De Smart Comfort is inderdaad tweedehands uit 2024 met groot pakket.
En de Pure is nieuw ook met het grote pakket. Dat maakt het ook zo'n dillema.
Eigenlijk is het sowieso allemaal teveel geld voor een stuk blik. ;)

@Solarsparc rijdt met een 2021 en is er waarschijnlijk ook hartstikke blij mee? Scheelt zo 10k....

• The Adder

The Adder

Ik heb op dit moment een Kona uit 2021 en ben zoekende naar een Kia Niro. Wat ik vooral aan de Niro beter vind is de binnenruimte en uitstraling (al is dat natuurlijk erg persoonlijk) Qua rijden viel de Niro eigenlijk wel wat tegen, ik had deze toch stiller verwacht t.o.v. de Kona, en qua zuinigheid valt de Kona niet te evenaren. Daarbij komt dat ik de Kona Premium heb en dan qil je toch graag dat ook op de volgende auto hebben en dan kom je bij de Niro in de ExecutiveLine uit...
Klopt niet helemaal, de ExecutiveLine heeft een warmtepomp en in ben het met @hvwees eens dat een EV in de klasse eigenlijk een warmtepomp zou moeten hebben.

Succes met de zoektocht en ben benieuwd waar je op uitkomt!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:04
The Adder schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:36:
[...]

Ik heb op dit moment een Kona uit 2021 en ben zoekende naar een Kia Niro. Wat ik vooral aan de Niro beter vind is de binnenruimte en uitstraling (al is dat natuurlijk erg persoonlijk) Qua rijden viel de Niro eigenlijk wel wat tegen, ik had deze toch stiller verwacht t.o.v. de Kona, en qua zuinigheid valt de Kona niet te evenaren. Daarbij komt dat ik de Kona Premium heb en dan qil je toch graag dat ook op de volgende auto hebben en dan kom je bij de Niro in de ExecutiveLine uit...
Maar hij kijkt naar een Kona uit 2024. Die hebben veel meer ruimte dan een Kona uit 2021. Ook een hele andere auto kwa uitstraling.

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar home

• Kvibe
Wil je persé zo'n nieuwe auto? Ik zou persoonlijk eerder voor een premium variant gaan met ander bouwjaar en goedkoper.

https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2022-59105070

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar home

• pk128934
Kvibe schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:09:
[...]

Maar hij kijkt naar een Kona uit 2024. Die hebben veel meer ruimte dan een Kona uit 2021. Ook een hele andere auto kwa uitstraling.
Ik vind de Kona voor de 2024 facelift/modelwijziging echt bizar lelijk. De nieuwe Kona is nog steeds geen schoonheid, maar ik moet zeggen dat het vrij snel went. Maar de oudere zoals de 2021 die je doorstuurt, is echt wel een afknapper. Ik begrijp dat het technisch gezien nog steeds een goede auto is. Maar ik zou hem echt niet op de oprit willen hebben. Sorry :)

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:13
pk128934 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:36:
[...]

Ik vind de Kona voor de 2024 facelift/modelwijziging echt bizar lelijk. De nieuwe Kona is nog steeds geen schoonheid, maar ik moet zeggen dat het vrij snel went. Maar de oudere zoals de 2021 die je doorstuurt, is echt wel een afknapper. Ik begrijp dat het technisch gezien nog steeds een goede auto is. Maar ik zou hem echt niet op de oprit willen hebben. Sorry :)
Ik rijd zelf een 2025 maar ik had dan persoonlijk weer liever een pre-facelift op de oprit staan.

• Kvibe
pk128934 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:36:
[...]

Haha ja blijkt maar weer dat alles heel persoonlijk is. Ik vind het vorige model juist mooier. Mooi compact autootje.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Satch ik verdenk nu ook de accu. Vanochtend was het 2°C en nu na een dag in de zon staan is er niets meer aan de hand. Binnenkort de accu maar eens uitbouwen, doormeten en fatsoenlijk opladen.
KerstRunner schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:14:
[...]

Ik rijd zelf een 2025 maar ik had dan persoonlijk weer liever een pre-facelift op de oprit staan.
Ik heb zelf een pre-facelift maar zou toch liever het strakke smoelwerk hebben dan het golfbal uiterlijk ;)
Beschikbare kleurenpalet van een facelift is ook veel leuker. Bij de eerste serie is enkel het groen (met wit dak) wel geinig, de rest is echt oersaai.

🖥️ | 🚗

• lord_fh

lord_fh

PS5

hvwees schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:47:
[...]

Vervelend, je hebt een maandagmorgen exemplaar getroffen lijkt wel.

Ik hoop dat het gefikst gaat worden voor je.
Update: hele binnenwerk vd achterdeur hendel is vervangen dus de deur werkt weer top. Achterlicht dat spontaan aan gaat konden ze niet echt de vinger opleggen en aangezien 2x nieuwe software niet hielp, komt er een nieuwe schakelaar in (geen idee wat voor schakelaar) , 4 mei weer terug haha

• pk128934
Nog steeds op zoek naar een EV. Vandaag wat Kona's bekeken uit begin 2024. Alle drie Smart Comfort met warmtepomp. Ook met 1 oog naar Kia Niro EV aan het kijken. Voor minder geld dan de Kona uit 2024 heb je een nieuwe Niro. Zonder warmtepomp welliswaar. Keuzestress.
Over de Niro lees ik allerlei snellaad issues. Soms max 25 kW in de winter. Maar ook in de zomer vaak maar 50kW. De Kona schijnt het iets beter te doen, maar ook daarover lees je horror stories. Maar ook weer mensen die niet de 102 kW aantikken maar in ieder geval de 75 wel.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik zal niet veel snelladen omdat we zoveel mogelijk thuis zullen laden. Maar een vakantie van 1100 km ofzo in de zomer en 800 km in de winter moet nog wel een beetje planbaar zijn.
Het is mij ook onduidelijk of je kunt preconditionen zonder gebruik van de navigatie. De verkopers zijn er allemaal vaag over. Idem bij Kia.

[ Voor 9% gewijzigd door pk128934 op 11-04-2026 20:31 ]

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
pk128934 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:55:
Nog steeds op zoek naar een EV. Vandaag wat Kona's bekeken uit begin 2024. Alle drie Smart Comfort met warmtepomp. Ook met 1 oog naar Kia Niro EV aan het kijken. Voor minder geld dan de Kona uit 2024 heb je een nieuwe Niro. Zonder warmtepomp welliswaar. Keuzestress.
Over de Niro lees ik allerlei snellaad issues. Soms max 25 kW in de winter. Maar ook in de zomer vaak maar 50kW. De Kona schijnt het iets beter te doen, maar ook daarover lees je horror stories. Maar ook weer mensen die niet de 102 kW aantikken maar in ieder geval de 75 wel.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik zal niet veel snelladen omdat we zoveel mogelijk thuis zullen laden. Maar een vakantie van 1100 km ofzo in de zomer en 800 km in de winter moet nog wel een beetje planbaar zijn.
Het is mij ook onduidelijk of je kunt preconditionen zonder gebruik van de navigatie. De verkopers zijn er allemaal vaag over. Idem bij Kia.
In de zomer hoef je niet te preconditioneren. De batterij zal warm genoeg zijn en de aangegeven laadcurve halen. In de winter door de kou krijg je slechte curves als je niet kan preconditioneren. Wintersport moet je wat langere laadsnelheden accepteren als je niet kan preconditioneren. Preconditioneren zorgt ook voor energieverbruik, waardoor de range nog korter wordt.

Wil je sneller laden dan moet je naar 800v bijvoorbeeld Kia EV6 of Ioniq 5 kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door FCTW op 11-04-2026 23:50 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De Kona en Niro zijn sowieso 'trage' snelladers, met 75kW voor het kleine en 100kW voor het grote accupakket.
25.000km per jaar vind ik nog best wel wat, daarvoor zou ik echt wel de grote accu willen en de Pure links laten liggen. Is ook met de langere ritten op vakantie wel zo handig.

🖥️ | 🚗

• pk128934
MadMarky schreef op zondag 12 april 2026 @ 02:50:
De Kona en Niro zijn sowieso 'trage' snelladers, met 75kW voor het kleine en 100kW voor het grote accupakket.
25.000km per jaar vind ik nog best wel wat, daarvoor zou ik echt wel de grote accu willen en de Pure links laten liggen. Is ook met de langere ritten op vakantie wel zo handig.
Misschien zie je op YT dan vooral kleine Konas die niet hoger dan 75 komen. Wij kijken enkel naar de grote accupakketten. Ons enige zorgpuntje is de betrouwbaarheid van de snelheid van het laden. Betrouwbaar traag wat Hyundai belooft is niet erg. Iets van 40-45 min voor 20-80 laden. Paar lange ritten met een chain aan snellaadsessies per jaar. Dat wordt een drama als sessie 90 minuten gaan duren.
Ik hoop dat dat allemaal meevalt.

De Kona is voor ons de beste mix tussen niet-Amerikaans, gebruik kosten, betrouwbaar, garantie en inzetbaarheid. Ik vrees dat de Niro hier door de laadsnelheid en gemis van warmtepomp ook niet in gaat vallen.

Hyundai Ioniq en Kia EV vallen af op betrouwbaarheid ivm de aanhoudende ICCU problemen.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

pk128934 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:55:
Met 2x per jaar zulke afstanden voor de vakantie vraag ik me af of dit een goede keus is, met 10-80% snelladen laad je dus 70% capaciteit per sessie in 40-45 minuten.

Dat betekent dat je per laadsessie van 40-45 minuten ~280 km aan range krijgt in de 64 kWh variant. Tel maar uit hoe veel je stil staat en besluit of dat acceptabel is voor je familie.

Op 1100 km in de winter zijn dat al snel 3 laadsessies van 45 minuten. Ervan uit gaande dat je met een volle accu vertrekt, niet te hard rijd en dat de accu op 100% state of health zit.

Warmtepomp gaat bij wintervakantie wel wenselijk zijn dan.

Kids? En dus vakantie in hoogseizoen met drukte op de snellaadstations? Bergen op vakantie, ivm eventueel hoger verbruik?

Zelf zou ik zeggen dat een Kona nogal wat opoffering en geduld vraagt voor dergelijk gebruik, maar de afweging van de nadelen is persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Steef op 12-04-2026 09:59 ]

• XanderDrake
  • Laatst online: 16:10

XanderDrake

Build the future!

Steef schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:40:
Kids? En dus vakantie in hoogseizoen met drukte op de snellaadstations? Bergen op vakantie, ivm eventueel hoger verbruik?

Zelf zou ik zeggen dat een Kona nogal wat opoffering en geduld vraagt voor dergelijk gebruik, maar de afweging van de nadelen is persoonlijk.
Het ligt nogal aan de leeftijd van de kids. Zijn ze onder de vijf-zes dan zou ik regelmatig stoppen voor beweging, eten en toilet. Kan mooi gecombineerd worden met opladen. Zoek naar snelladers met speeltuinen, supermarkten, weg restaurantjes, natuurwandelingen, etc.
Zitten ze nog in de maxicosi? Dan MOET je (officieel) zelfs om de twee uur ongeveer 45-60 minuten stoppen, want het is anders niet goed voor de ruggen van de kleintjes. (Ideaal voor een Kona oplaadcurve)
Zijn ze ouder dan 10? Dan is een oudere Kona allicht niet de beste optie. Lang wachten terwijl je anders kilometers kan vreten, is niet optimaal.

800 km voor wintersport is overigens niet veel. Ik zit regelmatig op 1100, wat wel echt een uitdaging is om in een dag te doen in de bergen met winter.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 16:15
Wij hebben een 64 kWh Kona zonder preconditioning en maken veel lange ritten. Ik vind het prima te doen. Het snelst is om iets vaker te stoppen, zodat je steeds het snelste deel van de laadcurve benut. Dat komt neer op ruim 1,5 uur rijden en dan ca. een half uur laden. Normaal gesproken reden we altijd 2 uur met dan 20 minuten pauze, of zoiets. Met de Kona is het allemaal wat relaxter, wij hebben er geen last van dat een reis hierdoor in een slecht geval 13 uur in plaats van 12 uur duurt.

In de winter duurt het allemaal iets langer en willen we soms wel door als de auto nog een paar minuten moet laden. Maar als je dat maar één keer per jaar doet, zou ik me er niet al te druk om maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nova163 op 12-04-2026 12:25 ]

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:09
Wij hebben nu bijna 5 jaar de Kona 64kWh premium 2020. Eigenlijk voor de vakanties in de zomer het langzame laden niet als erg vervelend ervaren. Wij rijden dan met tieners en een hond. De laadpauzes worden dan gecombineerd met plaspauze, eten en de hond uitlaten. Dus de beperkte laadsnelheid is dan niet een probleem. Echter dit jaar met de Kona naar de wintersport gegaan. Dan merk je wel de tekortkomingen van de Kona. Laadsnelheid zakt nog verder in en uiteindelijk erg lang onderweg geweest. Wij stonden dan vaker lander dan 45 minuten te laden dan korter. Dus dan tikt dat wel flink aan. Dus als je ook op wintersport wilt met de auto, zou ik er goed over nadenken of de Kona daar voor jou geschikt voor is.

• pk128934
MitchAngelo73 schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:37:
Wij hebben nu bijna 5 jaar de Kona 64kWh premium 2020. Eigenlijk voor de vakanties in de zomer het langzame laden als erg vervelend ervaren. Wij rijden dan met tieners en een hond. De laadpauzes worden dan gecombineerd met plaspauze, eten en de hond uitlaten. Dus de beperkte laadsnelheid is dan niet een probleem. Echter dit jaar met de Kona naar de wintersport gegaan. Dan merk je wel de tekortkomingen van de Kona. Laadsnelheid zakt nog verder in en uiteindelijk erg lang onderweg geweest. Wij stonden dan vaker lander dan 45 minuten te laden dan korter. Dus dan tikt dat wel flink aan. Dus als je ook op wintersport wilt met de auto, zou ik er goed over nadenken of de Kona daar voor jou geschikt voor is.
Maar ook in de zomer vind je het dus vervelend?

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:09
Ik vergat de 'niet'. Maar als je het kunt inpassen in je reisschema is er mee te leven. In de zomer proberen we het samen te laten vallen met ontbijt, lunch of diner. En rijden we vaak in 2 dagen naar het zuiden. Dan houdt het niet over, maar is niet vervelend, omdat onze Kona tot zo'n 110-120 km/u redelijk efficiënt is en je dus best wel even door kunt rijden voor de volgende laadstop. In de winter zijn die stints korter en dan duurt het laden ook langer. Dus dan loopt het wel op.
Resume, ik vindt het vervelend genoeg, dat de volgende geen Kona wordt. Is niet alleen door het laden, ook wordt hij wat klein met de tieners achterin en ook nog bagage meenemen.
Nog een aanvulling: wij gaan zo'n 3 keer per jaar met de auto verder weg op vakantie. In april/mei, in de zomer en in de winter. Als je een keer per jaar met goed weer verder weggaat, zou ik hem niet meteen afschrijving vanwege de laadsnelheid. De rest van het jaar rijden we vooral kortere afstanden met weinig snelweg kilometers. Eens per maand wat verder weg in Nederland of België. In dat scenario voldoet hij prima voor ons. We kunnen prima op en neer van omgeving Breda naar Amsterdam zonder te laden onderweg. En dan thuis gewoon op de oprit laden.

[ Voor 29% gewijzigd door MitchAngelo73 op 12-04-2026 15:04 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dit is allemaal gewoon mening berust he.
Wij hebben een 64kw 2024 Kona Comfort Smart met warmtepomp. Kinderen van 5 en 7. vorig jaar naar Denemarken gevlamd met skikoffer op het dak, ging allemaal prima (950km) , laadde gewoon met goede snelheid en door de grote standaard range van 500+ km is er prima een lang stuk mee te rijden tussen het laden door.

Oke als je elke week aan de snellader moet hangen voor je werk dan is 800v pakket lekker, maar ik heb tot nu toe echt geen problemen met de 100kw snelladen van de Kona, bang voor buck is prima.

Mijn broertje woont in Groningen, das 360km (retour), k laad hem dan meestal even tot 100 vooraf en dan kan ik gewoon op en neer. dus alles in NL is prima te doen zonder snelladen eigenlijk altijd.

[ Voor 15% gewijzigd door lord_fh op 14-04-2026 11:44 ]

• KerstRunner
lord_fh schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:42:
Dit is allemaal gewoon mening berust he.
Wij hebben een 64kw 2024 Kona Comfort Smart met warmtepomp. Kinderen van 5 en 7. vorig jaar naar Denemarken gevlamd met skikoffer op het dak, ging allemaal prima (950km) , laadde gewoon met goede snelheid en door de grote standaard range van 500+ km is er prima een lang stuk mee te rijden tussen het laden door.

Oke als je elke week aan de snellader moet hangen voor je werk dan is 800v pakket lekker, maar ik heb tot nu toe echt geen problemen met de 100kw snelladen van de Kona, bang voor buck is prima.

Mijn broertje woont in Groningen, das 360km (retour), k laad hem dan meestal even tot 100 vooraf en dan kan ik gewoon op en neer. dus alles in NL is prima te doen zonder snelladen eigenlijk altijd.
Ik heb een 64kw uit 2025 met warmtepomp sinds oktober en haalde hem laatst voor het eerst van de lader met 100% en 455km actieradius toen het 23 graden was.

Heb je die 500 écht wel eens gezien?

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-04 15:45
@KerstRunner Zelfs met mijn 64kWh uit 2020 krijg ik wel eens 500+. Ligt er vooral aan wat je rijstijl was en of je veel of weinig snelwegkilometers gemaakt hebt de laatste paar honderd kilometer.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• KerstRunner
pmiddeld schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:11:
@KerstRunner Zelfs met mijn 64kWh uit 2020 krijg ik wel eens 500+. Ligt er vooral aan wat je rijstijl was en of je veel of weinig snelwegkilometers gemaakt hebt de laatste paar honderd kilometer.
Ik rijd alleen maar snelweg. Misschien dat dat het is.

• The Adder

The Adder

KerstRunner schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:02:
[...]

Ik heb een 64kw uit 2025 met warmtepomp sinds oktober en haalde hem laatst voor het eerst van de lader met 100% en 455km actieradius toen het 23 graden was.

Ja zeker, ik heb nu een 100% range van 435km en in de zomer (vooral op vakantie lekker dorpjes bekijken) zie ik regelmatig 500+ tot zelfs 550km afgelopen zomer in Tsjechië!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SCuGdTgCOERdju3c6n_ArXWfzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaLUEISvukHSSkix8su1zOMn.jpg?f=fotoalbum_large

• lord_fh

lord_fh

PS5

[...]

Zeker. Maar ik rij veel 80km wegen (wel met veel stoppen en optrekken weer) dus rij dan meestal niet harder dan 95 door de weeks, 480 haal ik meestal wwl (niet in de winter)

Tis vooral heel erg temperatuur afhankelijk, in de winter is 400 of 450 wel de max met kou.

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 14-04-2026 13:39 ]

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

The Adder schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:13:
[...]

Ja zeker, ik heb nu een 100% range van 435km en in de zomer (vooral op vakantie lekker dorpjes bekijken) zie ik regelmatig 500+ tot zelfs 550km afgelopen zomer in Tsjechië![Afbeelding]
7.1 kWh / 100 km is natuurlijk niet realistisch voor langere ritten. Met veel "stadsgebruik" in de zomer zul je dat soort getallen wel tegen komen, maar de vraag is denk ik vooral hoe de ervaring is tijdens de lange snelweg ritten op weg naar het vakantie adres (en terug).

550 Km range op 64 kWh is gemiddeld 11.6 kWh/100 km. Dat is op stadsritjes inderdaad wel te halen, maar niet met 120 op de snelweg onderweg naar zuid Italie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smVJjm8WUFuw9mlWExwqmdVXNjE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/URe5U7NlFTvsXHlOePAApiZb.jpg?f=user_large

* Steef is alsnog heel blij met de Kona

• The Adder

The Adder

Steef schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:43:
[...]

7.1 kWh / 100 km is natuurlijk niet realistisch voor langere ritten. Met veel "stadsgebruik" in de zomer zul je dat soort getallen wel tegen komen, maar de vraag is denk ik vooral hoe de ervaring is tijdens de lange snelweg ritten op weg naar het vakantie adres (en terug).

550 Km range op 64 kWh is gemiddeld 11.6 kWh/100 km. Dat is op stadsritjes inderdaad wel te halen, maar niet met 120 op de snelweg onderweg naar zuid Italie :)

[Afbeelding]

* Steef is alsnog heel blij met de Kona
De 7.1 kWh / 100 km is het verbruik van deze rit (26,8km in 50min, oops dat was wel erg langzaam, maar je bent op vakantie hé :)). De 550km is echter wel berekend aan de hand van het lopend gemiddelde verbruik van de laatste x laadbeurten, maar blijft natuurlijk onrealistisch (maar ziet er wel leuk uit _/-\o_ ).

Blijft over, dat als je niet altijd in NL niet altijd in de 130km tijden rijdt, met een mix van stad en snelweg een range van 450-460km kan halen. Mijn gemiddeld verbruik over de laatste 50000 km staat in de auto nu op 14.1 kwh/100km wat qua laadpaal verbruik 15.9 kwh/100km (+12% verlies) betekendt, en laat dat ook kloppen met ritten-app :)

Wel fijn te lezen dat je heel blij bent met je Kona!

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 20:58
daniel96 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:33:
Nou ik heb een Kona Premium 64KWH gekocht hoor, comet orange, 2019, 105.000km. 13000EUR (13800 incl 12 maanden garantie) bij hyundai dealer... Ik heb 1 fase(4.6KW) lader van 50five thuis, dus 3fase was geen must, bluelink leek me wel heel fijn maar vond dit een erg goede deal...

Volgens de dealer was de SoH 100%, tijdens proefit had ik 5 streepjes(100-120km range), totaal is volgens mij 16 streepjes dus dit zou 352km range zijn, omstandigheden waren ideaal (17graden)... ben benieuwd hoe dit in de praktijk is. Met deze SoH en omstandigheden had ik eerder 450km verwacht.. maar goed ik weet niet of je ook zo kan rekenen

Tips & Tricks, must knows, leuke informatie of websites? Ik hoor het graag!

Voor degene die gisteravond/vandaag op mij gereageerd heeft, bedankt!
Nou ik heb 'm hoor! Vol opgeladen vanuit de dealer meegekregen (nadat 1e keer ophalen deze maar 50km range had(niet genoeg) en bij stuur draaien er klonken te horen waren (beide wiellagers vervangen))

bij 100% stond er dat ik zo'n 420 km range had, best blij mee! tijdens het rijden was er een flinke regenbui en schakelde de ACC uit, is dit normaal? na een minuut of 20 bij wat meer miezer regen verdween de error weer en werktte de ACC weer.

[ Voor 6% gewijzigd door daniel96 op 15-04-2026 21:27 ]

• XanderDrake
  • Laatst online: 16:10

XanderDrake

Build the future!

daniel96 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:21:
[...]

Nou ik heb 'm hoor! Vol opgeladen vanuit de dealer meegekregen (nadat 1e keer ophalen deze maar 50km range had(niet genoeg) en bij stuur draaien er klonken te horen waren (beide wiellagers vervangen))

bij 100% stond er dat ik zo'n 420 km range had, best blij mee! tijdens het rijden was er een flinke regenbui en schakelde de ACC uit, is dit normaal? na een minuut of 20 bij wat meer miezer regen verdween de error weer en werktte de ACC weer.
Klinkt goed. Ja de microgolf radar werkt niet goed meer in die omstandigheden, net als in dichte sneeuwval. Maar toch is het beter dan een dubbele webcam die verblind is door zon en mist (wat voor auto bedoel ik hiermee ;) )

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:53
daniel96 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:21:
bij 100% stond er dat ik zo'n 420 km range had, best blij mee!
Voor het geval je het nog niet wist: de range varieert enorm per seizoen. Hartje winter haalde ik ~330km ofzo, nu zit ik denk ik rond de 400 en zal wel richting 440/450 ofzo gaan, hartje zomer.
tijdens het rijden was er een flinke regenbui en schakelde de ACC uit, is dit normaal? na een minuut of 20 bij wat meer miezer regen verdween de error weer en werktte de ACC weer.
Maak ik eens per jaar ofzo mee, dan zijn het toch wel wat extreme neerslag-omstandigheden. Hevige sneeuwval of regen. Is gelukkig meer uitzondering dat dit gebeurt.

• Eupeodes
vanaalten schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:56:
[...]

Voor het geval je het nog niet wist: de range varieert enorm per seizoen. Hartje winter haalde ik ~330km ofzo, nu zit ik denk ik rond de 400 en zal wel richting 440/450 ofzo gaan, hartje zomer.

[...]

Maak ik eens per jaar ofzo mee, dan zijn het toch wel wat extreme neerslag-omstandigheden. Hevige sneeuwval of regen. Is gelukkig meer uitzondering dat dit gebeurt.
zijn meer systemen die onder bepaalde omstandigheden uit kunnen vallen, ik heb in het voorjaar en najaar een paar weken dat de camera systemen op een bepaald stuk weg uitvallen door een zeer laagstaande zon recht voor. Dan blijft ACC overigens wel werken, alleen dingen als rijbaanhulp en diverse botsingswaarschuwingen niet meer.

• geenstijl
  • Niet online
vanaalten schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:56:
[...]k eens per jaar ofzo mee, dan zijn het toch wel wat extreme neerslag-omstandigheden. Hevige sneeuwval of regen. Is gelukkig meer uitzondering dat dit gebeurt.
Hier iets regelmatiger, voornamelijk op een stuk weg wat van bos overgaat in heide: vaak temperatuur drop en wisseling (ook als ik vanaf hei weer bos in rijdt) zorgt ook altijd voor condens op ramen/buitenspiegels.

• geenstijl
  • Niet online
Gisteren tot 90% geladen (kona Electric 2026). Vanochtend wil ik hem verder thuis laden tot 100%, start eerst met maar 1.5kw en nu zit is op 500W.

Al paar keer laadsessie gestart, stekker eruit etc. Iemand dit ook meegemaakt? Of tips waardoor dit op te lossen is?

Het lijkt alsof ie niet verder dan 90% wil. In de app verschillende keren laad niveau aangepast, staat uiteraard op 100%.

[ Voor 19% gewijzigd door geenstijl op 17-04-2026 09:01 ]

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:35

EVBert

Hyundai KONA Premium 2026

EVBert schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:11:
Van de week mijn nieuwe Kona Premium EV ontvangen en mijn iPhone ingesteld als digitale sleutel met behulp van de bijgeleverde nfc-kaart. Werk goed. Nu vraag ik mij af of de bijgeleverde nfc-kaart ook nog gebruikt kan worden om de auto te ontsluiten en starten. Dit werkt niet.
Heb nu toch zowel mijn iPhone als de Hyundai NFC kaart aan het werk. Voorwaarde is dat je beide smartkeys in de auto moet hebben bij het initialiseren. Kan nu met iPhone en NFC kaart de auto openen en starten. Blij ei hier! Hoef ik die lompe sleutels niet meer mee te nemen.

Hyundai KONA Premium Serenity White TT

• pk128934
Ik wil iedereen nov bedanken voor alle info laatst. Vandaag getekend voor een 2024 Comfort Smart.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:50
Pandarrama schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:
Een grote beurt voor de Kona EV was in het begin 60 euro totaal.
Dat hebben ze na een tijdje verhoogd naar 120 euro om er nog wat aan te verdienen.
Geef ze eens ongelijk.......
Ik was van de week voor de laatste beurt zonder extra's voor kona uit eind 2020 187.40 euro kwijt.
Vorig jaar 174,99 euro, 5,4% stijging.

Ik begrijp dat ze geld moeten verdienen, maar ik heb de indruk dat het vooral een dure wasbeurt is :+
Of gebeurt er toch meer dan dat ik weet?

• Kvibe
rube schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:13:
[...]

Ik was van de week voor de laatste beurt zonder extra's voor kona uit eind 2020 187.40 euro kwijt.
Vorig jaar 174,99 euro, 5,4% stijging.

Ik begrijp dat ze geld moeten verdienen, maar ik heb de indruk dat het vooral een dure wasbeurt is :+
Of gebeurt er toch meer dan dat ik weet?
Wel een jaar pechhulp erbij. Scheelt weer.

• rube
Kvibe schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:38:
[...]

Wel een jaar pechhulp erbij. Scheelt weer.
Ja, hebt gelijk. Dus dan heb ik:
-Wasbeurt
-Pechhulp
-Inspectie/controle
8)

• Kvibe
rube schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:40:
[...]

Ja, hebt gelijk. Dus dan heb ik:
-Wasbeurt
-Pechhulp
-Inspectie/controle
8)
Meeste is controleren idd.
voor de volledigheid:

--- Aan en in de auto ---
Controleer koetswerk op beschadiging (inclusief spiegels en afschermingen).
Controleer en actualiseer indien noodzakelijk de laatste kaartupdate van het navigatiesysteem.
Controleer het computersysteem met GDS (Global Diagnostic System).
Het brandstofverbruik volgens richtlijn 2021/392 rapporteren door middel van de GDS-M (Alleen voor voertuigen gebouwd vanaf 2021).
Updates van motorbeheersysteem installeren (indien beschikbaar).
Status hoogspanningsaccu controleren met GDS-M.
Lader en laadpunt van elektrisch voertuig controleren.
Binnenverlichting controleren
Controleer richtingaanwijzers dashboard.
Claxon controleren
Ruitensproeiers en wisserbladen V+A controleren.
Voor-, zij- en achterruiten controleren.
Ventilatiesysteem en achterruitverwarming controleren
Aircosysteem controleren.
Bevestiging stuurkolom/stuurwiel controleren
Bestuurdersmat versleten Ja / Nee
Pedaalrubbers controleren
Stoel en veiligheidsriem (v + a) controleren
Airbags en Airbagsysteem controleren.
Handrem afstelling en werking controleren
Loop van rempedaal controleren
Controleer verlichting (inclusief afstelling).
Scharnieren, sloten, deurvangers controleren/smeren
Controleer rubbers van afschermingen, deuren en ruiten.
--- Onder de auto ---
Beschermplaat onder het voertuig demonteren en opnieuw monteren.
Banden controleren (beschadiging & slijtagepatroon)
Bandenspanning en profieldiepte controleren (incl. reserveband)
LV .... RV .... RA .... LA .... RES ....
Staat en verloopdatum van de bandenreparatiekit controleren (indien van toepassing).
Controleer bandentype en classificatie.
Wiellagers controleren
Controleer remblokken, remklauwen & schijven.
Remleidingen en remslangen controleren
Visuele controle op lekkages
Hoogspanningsaccu controleren.
Algemene visuele controle van de onderzijde
Schokbrekers op werking en lekkage controleren
Veersysteem controleren
Fusees stofkappen en manchetten controleren
Algemene controle van de stuurinrichting
Controleer aandrijfassen en beschermkappen.
Controleer ophangingsarmen en subframe.
Controleer carrosserie roestbescherming
--- In de motorruimte ---
Koelvloeistof (antivries)controleren
Controleer koelsysteem (incl. slangen, klemmen, radiator, thermostaat en waterpomp).
Accu op bevestiging, niveau en lekkage controleren
Accu controleren. Aflezing testapparaat Standaard……. .Gemeten……..
Remvloeistofniveau en -leidingen inspecteren.
Vul het reservoir sproeivloeistof.
--- Proefrit ---
Rijgedrag, wegligging, remwerking en besturing
Auto wassen.
Eindcontrole uitvoeren
--- Serviceadviseur ---
Controleer de wagen op hangende campagnes.
Pas voor pechhulp onderweg gemaakt.
Digitaal Service Paspoort invullen
Gratis Hyundai Pechhulp ter waarde van € 185.

• Erwin K.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:14
Zo de knoop is doorgehakt. Onze Kona Limited 2020 ingeruild op een nieuwe Inster Envolve. Toch wel wat getwijfeld of de Inster niet te klein voor ons was, maar na proefrijden helemaal om. Wat een praktische auto. Wel wennen aan het uiterlijk. Reden van het vervangen de Kona was eigenlijk het eindigen van de garantieperiode en de hoogte van het onderhoud elke 15k. Ik ga dit forum verlaten en wens jullie alle plezier toe met jullie Kona’s.

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-04 18:25
Vandaag gemerkt dat de apple update naar versie 26.4.1 er voor heeft gezorgd dat carplay niet meer werkt in mijn Kona.
Hopelijk wordt dit weer snel opgelost door apple of door Hyundai want zonder carplay is wel een dingetje.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring met versie 26.4.1 ios ?

• scartissue
  • Niet online
Ronald1245 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:36:
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring meet versie 26.4.1 ios ?
In mijn Kona uit 2021 heb ik geen problemen.

• Ronald1245
scartissue schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:49:
[...]

In mijn Kona uit 2021 heb ik geen problemen.
Dat is mooi voor je maar mijn kona is van 2025 model 2026 dus wellicht dat het bij jou dan nog wel goed werkt.
Ik las op reddit dat ook bij toyota carplay niet meer goed werkt op ios 26.4.1 dus wellicht dat apple een update moet gaan maken voor dit issue.

• scartissue
  • Niet online
Dat wist ik niet. Vandaar dat ik het jaar er even had bijgezet.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Na een vage storingsmelding toen het laatst 's ochtends erg koud was nu de 12v accu maar preventief vervangen. Naar mijn mening wat aan de vroege kant (auto is van 12-2020) maar een 50Ah accu kost je ook de kop niet. Misschien heeft ie vroeger al eens een keer plat gestaan voordat de terugroepactie voor de BMS uitgevoerd was?

Was verder positief verrast hoe eenvoudig het wisselen is, enkel de twee accupoolklemmen (10mm boutjes) en één makkelijk toegankelijke beugel (12mm) en de accu komt er zo uit. Simpeler wordt het niet :)
Was wel teleurgesteld over de staat van het betreffende beugeltje. Alles onder de motorkap zag er netjes en vrij schoon uit, maar de bovenkant van het beugeltje dat de accu op zijn plaats houdt was na 5 jaar al roestbruin :/
Die dus meteen maar opgeschuurd, schoongemaakt en van een nieuw laagje zwarte verf voorzien.

🖥️ | 🚗

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
MadMarky schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 23:56:
Na een vage storingsmelding toen het laatst 's ochtends erg koud was nu de 12v accu maar preventief vervangen. Naar mijn mening wat aan de vroege kant (auto is van 12-2020) maar een 50Ah accu kost je ook de kop niet. Misschien heeft ie vroeger al eens een keer plat gestaan voordat de terugroepactie voor de BMS uitgevoerd was?

Was verder positief verrast hoe eenvoudig het wisselen is, enkel de twee accupoolklemmen (10mm boutjes) en één makkelijk toegankelijke beugel (12mm) en de accu komt er zo uit. Simpeler wordt het niet :)
Was wel teleurgesteld over de staat van het betreffende beugeltje. Alles onder de motorkap zag er netjes en vrij schoon uit, maar de bovenkant van het beugeltje dat de accu op zijn plaats houdt was na 5 jaar al roestbruin :/
Die dus meteen maar opgeschuurd, schoongemaakt en van een nieuw laagje zwarte verf voorzien.
Ik ben er ook naar het kijken, om hem te vervangen. Welke accu heb jij gekozen?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mediacj schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:03:
[...]

Gewoon een Bosch S4002 die me werd voorgesteld door Winparts. Achteraf misschien beter een zwarte accu genomen, part beter bij het zwart van de accupool afdek kap dan Bosch blauw ;)

🖥️ | 🚗

• rube
Mediacj schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:03:
[...]

Exide EA530 Premium 12V 53Ah voor 81 euro.
Zit er nu 6 maanden in, dus nog erg kort maar tot nu toe prima.

• Ronald1245
Oplossing voor niet werkende carplay op ios 26.4.1 was eigenlijk weer te simpel.

Het blijkt dat apple allerlei extra features heeft toegevoegd aan carplay waardoor de storing ontstond tussen diverse merken auto’s en ios 26.4.1

De oplossing (werkte bij mij) was om de telefoon voor minimaal 10 minuten volledig uit te zetten, hierna werkte alles weer prima.

• KerstRunner
Ronald1245 schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:28:
Oplossing voor niet werkende carplay op ios 26.4.1 was eigenlijk weer te simpel.

Het blijkt dat apple allerlei extra features heeft toegevoegd aan carplay waardoor de storing ontstond tussen diverse merken auto’s en ios 26.4.1

De oplossing (werkte bij mij) was om de telefoon voor minimaal 10 minuten volledig uit te zetten, hierna werkte alles weer prima.
Ik heb dit probleem überhaupt nog niet gehad sinds ios 26.4.1. in de 2026 Kona.

• Ronald1245
KerstRunner schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:55:
[...]

Ik heb dit probleem überhaupt nog niet gehad sinds ios 26.4.1. in de 2026 Kona.
Dat is heel mooi, maar mocht het voorkomen dan is dit de oplossing die werkte bij mij.
Ik las in de beschrijving dat we over niet al te lange tijd ook video via carplay in de auto krijgen, dat is wel lekker een film kunnen kijken terwijl je aan het laden bent in het buitenland.

[ Voor 24% gewijzigd door Ronald1245 op 19-04-2026 11:48 ]

• easyriider
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 23:56:
Na een vage storingsmelding toen het laatst 's ochtends erg koud was nu de 12v accu maar preventief vervangen. Naar mijn mening wat aan de vroege kant (auto is van 12-2020) maar een 50Ah accu kost je ook de kop niet.
Bedoel je dat er nog de originele 12V accu uit 2020 in zat? Wel erg lang gezien de verhalen die je hier en daar leest over 12V accu's die het maar enkele jaren volhouden. In mijn vorig jaar gekochte Kona uit 2020 zit een Powerboozt PB.552.400 accu. Wanneer de originele accu daardoor vervangen is weet ik niet.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@easyriider normaalgesproken doe ik 10 jaar of langer met een accu. Zeker in een situatie waar deze nooit zwaar belast wordt (bijv winterse starts) en regelmatig wordt bijgeladen door de auto zou ik verwachten dat ie minstens zo lang mee gaat. Het is immers haast alsof de accu continu aan de druppellader hangt :)

In den beginne hadden Kona's last van leeglopende accu's omdat het BMS deze onvoldoende bijlaadde, wat verholpen is door een software update. Ik denk dat veel van de originele accu's daar wel een knauw van hebben gehad. Een loodaccu loopt permanente schade door diepontlading.

🖥️ | 🚗

• pk128934
Heeft iemand van jullie ervaring met de Hyundai app icm GrapheneOS of LineageOS? Ik heb nu GrapheneOS en het is me gelukt om de Europese app te installeren. Inloggen is gelukt, maar er zijn wat schermpjes die foutmeldingen geven (server onbereikbaar, etc). Mijn Kona is er pas op 4 mei, dus ik heb nu nog geen auto geregistreerd staan, maar de voorbodes zien er dus niet zo goed uit.
Ik zal toch niet weer een iPhone moeten kopen he?

• Eupeodes
[...]

Ik had vanmorgen in de eco ook 550 erop staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NH0kPoQclbXg4ZrCLc7eWx2vIC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHUNPdWBrz5k6z0YPplNwddP.jpg?f=fotoalbum_large

• KerstRunner
Eupeodes schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:11:
[...]

Ik had vanmorgen in de eco ook 550 erop staan
[Afbeelding]
Kijk aan! Ik vanmorgen 458km met 100%. Ik rij denk ik iets minder zuinig haha.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ik kon lange tijd niet achterhalen waarom de verwarming automatisch aan sloeg bij het starten van de auto. Nu blijkt schijnbaar dat de verwarming alleen aan gaat bij een specifieke ventilatie modus - de modus waarin zowel de voeten als het voorraam actief zijn :?

Video onderstaande, je ziet dat "Heat" aan slaat bij een specifieke modus - en ook weer uit gaat als ik door druk naar een andere ventilatie modus.
MY 2020 - komt dit bekend voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 19-04-2026 16:24 ]

• pmiddeld
Ja, is volgens mij hier al eens eerder opgemerkt.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 19:33

sjirafje

No inspirational quotes here

Nieuwe Kona bestuurder hier en meteen2twee vraagjes:
  1. zijn er mensen die de 12v lood accu hebben vervangen door bv een lithium accu? Ik wil namelijk graag een dashcam monteren met park functie en zou het fijn vinden om niet na 2 weken stilstaan een lege accu te hebben.
  2. vraagje voor de mensen bij wie de verdamper (airco) is vervangen; hoe is de diagnose gesteld? Hier is de hoeveelheid gas te laag. De airco wordt opnieuw gevuld en nu met een kleurstof maar ze kunnen niet zeggen of ze hiermee een lek kunnen vinden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• vanaalten
sjirafje schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:27:
  1. vraagje voor de mensen bij wie de verdamper (airco) is vervangen; hoe is de diagnose gesteld? Hier is de hoeveelheid gas te laag. De airco wordt opnieuw gevuld en nu met een kleurstof maar ze kunnen niet zeggen of ze hiermee een lek kunnen vinden.
Mja... zomer 2024 is het airco-systeem opnieuw gevuld toen ik klaagde dat 'ie het niet super deed. En in de zomer van 2025 klaagde ik weer dat 'ie het slecht deed en er een 'slepend' geluid van de airco afkwam. Wilde ze hem opnieuw bijvullen en toen ik opmerkte dat dat een jaar eerder al gedaan was zijn ze pas verder gaan kijken.

Dus nee, echt een diagnose stellen is toen niet gedaan, denk ik. Meer een 'binnen jaar opnieuw leeg + slepend geluid = verdamper vervangen', gok ik.

• hoevton
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-04 23:15
Ik heb een Hyundai Kona 64kwh EV (dec. 2020) gekocht, deze zou 3 fasen kunnen laden, 11kw. Echter ik twijfel. Kan iemand mij vertellen of dit model inderdaad 3 fase kan laden of slechts 1-fase? Ik heb een Zaptec Go 2 met P1 Sense op 3 x 25A

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:40

ThsAdrns

Be the change!

hoevton schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:01:
Ik heb een Hyundai Kona 64kwh EV (dec. 2020) gekocht, deze zou 3 fasen kunnen laden, 11kw. Echter ik twijfel. Kan iemand mij vertellen of dit model inderdaad 3 fase kan laden of slechts 1-fase? Ik heb een Zaptec Go 2 met P1 Sense op 3 x 25A
Kijk in je laadpoort. Zijn alle pinnen bezet, dan 3-fasen. Zijn er twee lege gaten, dan 1-fase.

Andere tests, zoals knoppen naast/onder display, zijn (zeker bij importauto's) niet altijd betrouwbaar.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

• vanaalten
ThsAdrns schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:08:
Kijk in je laadpoort. Zijn alle pinnen bezet, dan 3-fasen. Zijn er twee lege gaten, dan 1-fase.
Dat inderdaad. Voor een voorbeeldje van 1-fase, zie:
vanaalten in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sjirafje schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:27:
  1. zijn er mensen die de 12v lood accu hebben vervangen door bv een lithium accu? Ik wil namelijk graag een dashcam monteren met park functie en zou het fijn vinden om niet na 2 weken stilstaan een lege accu te hebben.
  2. [...]
Dit is een EV, geen brandstofauto waarbij de 12V accu enkel wordt bijgeladen als de motor loopt ;)
Het BMS van de Kona zal je accu automatisch bijladen. Bij mijn 2020 model brandt er een geel lampje onder het logo in de neus als ie daar mee bezig is. Gebeurt op compleet willekeurige momenten.

🖥️ | 🚗

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MadMarky schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:13:
[...]

Dit is een EV, geen brandstofauto waarbij de 12V accu enkel wordt bijgeladen als de motor loopt ;)
Het BMS van de Kona zal je accu automatisch bijladen. Bij mijn 2020 model brandt er een geel lampje onder het logo in de neus als ie daar mee bezig is. Gebeurt op compleet willekeurige momenten.
Zoals ook bij de e-Niro is dat wel gelimiteerd tot een x aantal keer achter elkaar. Loopt de 12V accu dus te snel leeg, dan zal de HV batterij de 12V batterij na x aantal keer niet meer opladen. Dit is as-designed om te voorkomen dat je een defecte 12V accu aan het opladen blijft.

Een sterkere 12V accu is dus wel aan te raden (en de default 12V accu uit 2020 tijdperk was bij Kia/Hyundai al niet sterk).

• pmiddeld
Get!em schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:25:
[...]

Zoals ook bij de e-Niro is dat wel gelimiteerd tot een x aantal keer achter elkaar. Loopt de 12V accu dus te snel leeg, dan zal de HV batterij de 12V batterij na x aantal keer niet meer opladen. Dit is as-designed om te voorkomen dat je een defecte 12V accu aan het opladen blijft.

Een sterkere 12V accu is dus wel aan te raden (en de default 12V accu uit 2020 tijdperk was bij Kia/Hyundai al niet sterk).
Die "x" keer is 20 x (Kona 2020)

• hoevton
Alle pingaten lijken bezet. In de onderste regel met pinnen lijken twee pinnen echter niet van metaal te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf2aou5TCIKkJdd9aNq6xwZahH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFu8Ic4autPQX9fTk51moS9I.jpg?f=fotoalbum_large

• hoevton
Alle pingaten lijken bezet. In de onderste regel lijken de twee pinnen echter niet van metaal te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf2aou5TCIKkJdd9aNq6xwZahH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFu8Ic4autPQX9fTk51moS9I.jpg?f=fotoalbum_large

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
Alle pinnen waar laadstroom doorheen gaat beginnen als plastic, maar verderop zijn ze metaal. Dit is zodat communicatiesignaal en aarding altijd als eerste contact maken, voor de veiligheid. De pinnen voor 3-faseladen zijn aanwezig op deze laadpoort.

• sjirafje

sjirafje

Get!em schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:25:
[...]

Dat is waarom ik een accu met grotere capaciteit zoek. De accu in de Kona hoeft niet als start accu te fungeren dus neem ik aan dat het ook bv een li-ion accu kan zijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Mediacj
Heb ik weer, mijn Kona Electric (2020) heeft last van een ratelende deurvergrendeling linksachter. Na wat speurwerk online blijkt dit helaas een vaker voorkomend probleem bij Hyundai te zijn.

Een eenvoudige oplossing is er niet, dus dat wordt een ritje naar de garage voor een nieuwe door actuator. Op dit moment ontgrendelt hij nog wel, maar het schijnt een kwestie van tijd te zijn voordat hij er definitief mee ophoudt. Zijn er hier meer die dit al hebben meegemaakt?

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
Hier toevallig een verse eigenaar van een occassion Kona 2020 met hetzelfde probleem, bij dezelfde deur. Mijn deur werkt nog wel maar maakt een zeer bijzonder geluid wanneer hij op of van slot gaat. Ook het knopje waarmee je de deur vanuit binnen op slot kan doen gaat zeer soepel heen en weer en klikt niet echt lekker. Ik hoor graag wat jouw eventueel fix is, voordat ik de garage ermee ga lastig vallen ($$$).

Tevens ook last van een achterklap die niet meer soepel omhoog (of naar beneden gaat). Is dit gewoon een kwestie van nieuw setje gasveren? Zoiets x2 (random website)?

• sjirafje

sjirafje

Hier ook een luidruchtig motortje gehad maar dan in de bestuurdersdeur. Is voor de aflevering vervangen dus geen idee van de kosten.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mediacj schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:40:
[...]
Een eenvoudige oplossing is er niet, dus dat wordt een ritje naar de garage voor een nieuwe door actuator.
[...]
Hangt er vanaf, als je wat basis gereedschap in huis hebt hoef je hiervoor echt niet naar de garage. Nieuwe actuator is gewoon online te bestellen.

🖥️ | 🚗

• Mediacj
MadMarky schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:38:
[...]

Hangt er vanaf, als je wat basis gereedschap in huis hebt hoef je hiervoor echt niet naar de garage. Nieuwe actuator is gewoon online te bestellen.
[YouTube: Door actuator Repair Hyundai Kona 2018-2023]
[YouTube: Step by step Lock actuator removal Hyundai Kona]
Bedankt! Die bovenste video had ik gezien maar ziet er nu niet echt uit als een degelijke oplossing. Ik heb ook naar 2de hands onderdelen gezocht, en dan kun je ze op ebay voor ongeveer 60€ krijgen. Waar vind jij ze nieuw?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Mediacj ik koop bijna al mijn onderdelen via Winparts of Autodoc. In dit geval wel even dubbelchecken dat je het correcte onderdeel hebt, liefst met verificatie op kenteken. Er staan ook veel 'generieke' deuropeners tussen die waarschijnlijk niet 1 op 1 zullen passen.

🖥️ | 🚗

• Mediacj
MadMarky schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:28:
@Mediacj ik koop bijna al mijn onderdelen via Winparts of Autodoc. In dit geval wel even dubbelchecken dat je het correcte onderdeel hebt, liefst met verificatie op kenteken. Er staan ook veel 'generieke' deuropeners tussen die waarschijnlijk niet 1 op 1 zullen passen.
Ja bij winparts had ik al gezocht op kenteken daar kan ik het niet vinden, en op autodoc nu ook niet. Heb ook nog op dit onderdeelnummer gezocht: 81420J9000

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Mediacj in dat geval wordt het toch ebay of onderdelenlijn, staan er meerdere te koop voor rond de €65
Vandaag een lange rit gemaakt in vrij ideale omstandigheden. Vanuit Apeldoorn een paar wandelaars afgezet in Pieterburen. Veel snelweg @ 107km/u, na Groningen wat 80 en 60 wegen. Heen 14°C en terug 19°C dus verwarming of airco nauwelijks nodig gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQn7R2fsmYY_emhxHXUr4bOqtYs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a6FuwStcJ8HEZoOFlnv8ynT7.jpg?f=user_large

Met een volle accu vertrokken, 4,5 uur in de auto gezeten en nog steeds 25% over :z
Heb hem nu een jaar maar ik verbaas me er nog steeds over hoe zuinig je met deze auto's kunt rijden.

🖥️ | 🚗

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Weet iemand waarom de myHyundai app (die weet welke auto ik heb) denkt dat ik mijn accu ik 15min van 20 naar 80% kan laden?

Mijn 64kwh 2020 Kona doet volgens mij max 70kW. Hij lijkt wel te denken dat ik de 38kwh accu heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14OCwi56ZR7_8uarkqVNzsqPs-Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tNyxt07muwvnwIqnFPp6qYiI.jpg?f=user_large

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 151 152 Laatste