Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

• maarten_NL
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:15
Proton_ schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:37:
@maarten_NL auto's zijn niet mijn vak of hobby, dus misschien zit ik er qua terminologie naast. Elektrotechniek is meer mijn ding :)
Een blokkerend wiel staat stil, dacht ik. Een slippend wiel kan nog wel draaien (maar te snel of langzaam).

Een elektromotor kan je stil houden/blokkeren (eenvoudig voorbeeld: dc aan een synchrone motor geven) maar dat kost vermogen/energie door verliezen; je kan er richting nul rpm geen vermogen meer uit halen (1/2mv²; v=0). Het wordt dan een beetje semantisch of blokkeren nog onder regeneratief remmen valt :)
Dat zou inderdaad zo zijn als beide voorwielen vast aan de motor zitten. In dat geval zou de motor ook stil staan als 1 wiel stil staat, maar er zit een differentieel tussen. Ik moet er nog eens in duiken wat er precies met het differentieel gebeurd, onder regeneratie als 1 wiel op glas ijs staat en het andere wiel gewoon grip. De reden van mijn stelligheid is dat 1 van de onderdelen van ESP is om het effect tegen te gaan, dat is er niet voor niks.

PVoutput 3.2 & 1.9kWp PV; Kona EV; ESP8266 FTW!

• Pandarrama
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-01 16:11
maarten_NL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:02:
[...]

De Kona kan met 150kW regenereren, dat is meer dan voldoende om je wielen te blokkeren. Ze slippen immers toch ook met 150kW, als je ze aandrijft. (ok, het gewicht van de auto verplaatst door het remmen, maar 150kW is nog steeds meer dan voldoende).

[...]

Huh, de motor draait toch als je regeneratief remt? (er zit geen versnellingsbak tussen, het is echt de motor die het remmende vermogen produceert)

Of je nu met je remblokken het wiel vertraagt, of met de motor die aan het einde van de as zit maakt niet uit.

Misschien word het hier iets duidelijker hoe een AC motor en regeneratief remmen werkt.

YouTube: How does Regenerative Braking Work? - Electric car Braking Explained

YouTube: Optimal Regenerative Braking, Explained (episode 14)

[...]

offtopic:
oh ja, die dingen hebben last van chiptekort, mischien Marktplaats?
Je theorie sluit niet aan op deze werkelijkheid.
Ben je er in de tussentijd zelf al op uitgetrokken met de Kona en is het gelukt om alleen met regeneratief remmen onderstuur te generen of om de wielen te laten blokkeren?

Ik wel, weliswaar een kort ritje van een half uur, morgenvroeg een langere rit in de planning maar wat ik ook probeer lukt het me niet om in de hoogste stand (of in welke stand dan ook) door regeneratief remmen onderstuur te generen laat staan de wielen te laten blokkeren. Tevens geen zichtbare verschijnselen dat de elektronica ingreep.

Morgen nog maar eens proberen bij daglicht en een vellige situatie zoeken waar de elektronische hulpmiddelen uitgezet kunnen worden. Misschien dat het dan wel lukt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:16
Misschien tijd voor een afgesplitst topic: "Hyundai Kona: Tokyo drift"?

• Pandarrama
Daar heb je dan deze voor nodig.
YouTube: Hyundai Kona EV Rallycar - World Gravel Test Debut

Kijk maar eens wat een over- en onderstuur mogelijk is oOo

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:44
Kennelijk is er een Tweakers mode in de Hyundai auto's. Een verborgen menu met allemaal tweaknerd opties.
Ik heb er nog niet in gespeeld, en zoals ik begrijp is er een stukje software voor op de PC die kan syncen met dit menu waardoor er nog meer opties komen. Zover ben ik echter nog niet.

Meer info en andere codes/ methodes
https://www.oviradio.cz/h...adio-engineering-mode-en/

• Pandarrama
Dhr.john schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:56:
Hallo allemaal wie kan er mij helpen muziek op de hd te zetten ik heb een kona gekocht en er zit een hd in van 128gb maar ik kan hem niet benaderen ze zegven het is alleen voor memos op te nemen het is toch van de zotte
Wie heeft je verteld dat er een HD van 128GB in zit? Bij mij zit er alleen een intern geheugen in van 128MB. Daar kun je echter geen muziek opzetten. Ook de SD is daar niet voor geschikt.
Dan zal je toch van USB gebruik moeten maken voor muziek.
Streamen direct vanaf je telefoon werkt overigens ook perfect.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pandarrama schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Inderdaad en dat idee heb ik ook. Je hoort er namelijk in dit topic alleen een enkeling over.
Merendeel zal tevreden met hun Nexen zijn.
Die van mij waren ook waardeloos zelfs mijn vrouw had er last van. Wellicht dat het een batch was nu Michelin crossclimate erg tevreden over.

• grimlock
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:41
Dhr.john schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:56:
Hallo allemaal wie kan er mij helpen muziek op de hd te zetten ik heb een kona gekocht en er zit een hd in van 128gb maar ik kan hem niet benaderen ze zegven het is alleen voor memos op te nemen het is toch van de zotte
Volgens mij zit er 128MB aan geheugen in en niet GB.

• Pandarrama
Pandarrama schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Je theorie sluit niet aan op deze werkelijkheid.
Ben je er in de tussentijd zelf al op uitgetrokken met de Kona en is het gelukt om alleen met regeneratief remmen onderstuur te generen of om de wielen te laten blokkeren?

Ik wel, weliswaar een kort ritje van een half uur, morgenvroeg een langere rit in de planning maar wat ik ook probeer lukt het me niet om in de hoogste stand (of in welke stand dan ook) door regeneratief remmen onderstuur te generen laat staan de wielen te laten blokkeren. Tevens geen zichtbare verschijnselen dat de elektronica ingreep.

Morgen nog maar eens proberen bij daglicht en een vellige situatie zoeken waar de elektronische hulpmiddelen uitgezet kunnen worden. Misschien dat het dan wel lukt.
@maarten_NL
Vanmorgen heb ik een flink stuk kunnen rijden, vooral op binnendoor wegen met veel rotondes.
Uiteraard staat veiligheid te alle tijde voorop en heb ik alleen getest op plekken die ik ken, zonder andere weggebruikers in de buurt.
Ook nu weer, wat ik ook probeer het lukt me op geen enkele manier om door alleen regeneratief remmen onderstuur te creëren of laat staan de wielen te laten blokkeren. Elke stand, met of zonder flippers verliezen de banden op geen enkel moment grip simpelweg omdat daar de vertraging te geleidelijk voor is. Het lijkt haast wel dat ze daar bij Hyundai vooraf over nagedacht hebben.
Mijn snelheid werd op een gegeven moment schandalig hoog richting een rotonde maar zelfs dan blijft de Kona netjes op de weg geplakt tijdens het regeneratief remmen. Niemand die in een normale situatie zo rijdt maar zelfs aan de idioten is door Hyundai gedacht ;)

Later op een verlaten bedrijventerrein nog wat tests gedaan met de veiligheidssystemen helemaal uit maar helaas nu ook weer geen onderstuur of blokkerende wielen door alleen regeneratief te remmen in elke stand met of zonder flippers.
Zelfs op natte bladeren geen enkele vorm van slip tijdens regeneratief remmen.

maarten_NL, je theorie is bij dezen door mij officieel busted.
Wat zijn je eigen bevindingen geweest in de werkelijkheid? Wij, in ieder geval ik, zijn natuurlijk ontzettend benieuwd hoe je dit zelf ervaren hebt.

• Pandarrama

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Blokkeren tijdens regeneratief remmen is natuurkundig niet echt mogelijk want om het moment dat het wiel stil staat (blokkeert) wordt er niet geremd, en voor die tijd neemt het remvermogen al af (want de wielen draaien minder). Het lijkt mij een broodje aap.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Vlindertje01
  • Registratie: januari 2022
  • Laatst online: 24-01 13:21
Goedemiddag allemaal,

Het is vandaag 3 januari 2022, dus de sepp kan weer aangevraagd worden. Ik heb vandaag het koopcontract getekend voor een nieuwe Kona en meteen de subsidie aangevraagd.
Zijn er hier meer mensen die in afwachting zijn van een nieuwe auto? Hebben jullie al een idee wanneer deze geleverd wordt?
Ik heb een 64 kwh premium in de kleur silky bronze besteld. De dealer verwacht deze in april te kunnen leveren.

• gjtokkel
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:03
heb m ook net besteld. Subsidie ben ik aan het aanvragen maar ben al vanaf 10u bezig. Kom er niet door &^%&^%. Als het me eindelijk lukt koopovereenkomst te uploaden, zegt ie dat het geen koopovereenkomst is...
grmbll

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 24-01 22:52
daemonix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:03:
Blokkeren tijdens regeneratief remmen is natuurkundig niet echt mogelijk want om het moment dat het wiel stil staat (blokkeert) wordt er niet geremd, en voor die tijd neemt het remvermogen al af (want de wielen draaien minder). Het lijkt mij een broodje aap.
Verder is er ook nog de ABS in het spel.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• pmiddeld
Vlindertje01 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:45:
Goedemiddag allemaal,

Het is vandaag 3 januari 2022, dus de sepp kan weer aangevraagd worden. Ik heb vandaag het koopcontract getekend voor een nieuwe Kona en meteen de subsidie aangevraagd.
Zijn er hier meer mensen die in afwachting zijn van een nieuwe auto? Hebben jullie al een idee wanneer deze geleverd wordt?
Ik heb een 64 kwh premium in de kleur silky bronze besteld. De dealer verwacht deze in april te kunnen leveren.
Ik ga overmorgen een jonge tweedehands ophalen en zal mij daarna ook in de administratieve jungle wagen ;)

• Vlindertje01
gjtokkel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:07:
heb m ook net besteld. Subsidie ben ik aan het aanvragen maar ben al vanaf 10u bezig. Kom er niet door &^%&^%. Als het me eindelijk lukt koopovereenkomst te uploaden, zegt ie dat het geen koopovereenkomst is...
grmbll
Ik ben er ook 2 uur mee bezig geweest. Echt een ellende!
Bij mij werd er niet om een koopovereenkomst gevraagd. Bij welk gedeelte van de aanvraag vragen ze erom bij jou?
Ik heb sommige pagina's meerdere keren moeten laden, hoop niet dat er iets mis is gegaan bij mij.

• Vlindertje01
pmiddeld schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Ik ga overmorgen een jonge tweedehands ophalen en zal mij daarna ook in de administratieve jungle wagen ;)
Heel veel succes! En veel plezier met de auto.

• gjtokkel
Vlindertje01 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ik ben er ook 2 uur mee bezig geweest. Echt een ellende!
Bij mij werd er niet om een koopovereenkomst gevraagd. Bij welk gedeelte van de aanvraag vragen ze erom bij jou?
Ik heb sommige pagina's meerdere keren moeten laden, hoop niet dat er iets mis is gegaan bij mij.
er is een sepp aanvrag forum op tweakers. blijkt dat niet iedereen eennovereenkomst hoeft te uploaden. is steekproef. maar als je dat moet gaat het 100% fout. Gewoon een bug. fixen ze tussen 18 en 19... hele dag voor jan doedel bezig geweest

• Vlindertje01
gjtokkel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:45:
[...]

er is een sepp aanvrag forum op tweakers. blijkt dat niet iedereen eennovereenkomst hoeft te uploaden. is steekproef. maar als je dat moet gaat het 100% fout. Gewoon een bug. fixen ze tussen 18 en 19... hele dag voor jan doedel bezig geweest
En anders een nieuwe aanvraag starten. Misschien val je dan buiten de steekproef.

Succes ermee!

Welke uitvoering heb jij besteld? En wanneer verwachten ze de auto te kunnen leveren?

• gjtokkel
jaaaaa, gelukt...
heb n 64kWh fashion besteld. Met trekhaak voor de fietsen. Kleur sunset red pearl....
Zal wel ergens april worden....

[Voor 13% gewijzigd door gjtokkel op 03-01-2022 19:00]

• ldboer
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 12-01 08:28
Marc Groms schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:31:
[...]

757.

Gewoon de app installeren. Je wordt toegevoegd aan een lijst en zodra de teller op 0 staat wordt EEVEE beschikbaar voor Hyundai.
Ook gedaan, teller staat nu op 657. Installeer de eevee app en registreer je als Hyundai rijder, kost niks!
https://api.eeveeapp.com/referral/wrooazmrev

• Buske
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 25-01 17:56
Nu 652 :)

• Cemmey
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-01 14:47
650 :)

• Snacky817
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-01 19:37
Àls de teller op nul staat hebben we voorlopig nog niks aan de app.

Reactie van een medewerker van de app:
We receive more and more Hyundai and Dacia requests from our users worldwide. We are using the in-app voting system to collect the market 'need' from our interested users. We add car brands to our product roadmap whenever we receive some green light from the car manufacturer to integrate with their data. We integrate with the raw car data fields, so that takes some development time. But that also means that you do not need any hardware to make it work.

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:50
Snacky817 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:54:
Àls de teller op nul staat hebben we voorlopig nog niks aan de app.

Reactie van een medewerker van de app:

[...]
Ja daar dacht ik ook aan. Hoe krijgen ze de informatie van mijn auto zonder module/dongle/etc? Dat moet dus ergens anders van komen via api of iets. Dus wie dat beheerd moet toestemming geven tot die data. Verder, krijgt Hyundai inzicht in de data van mijn auto als ik geen blue link heb en dus geen verbinding met de buiten wereld?

Lijkt me stug dat Hyundai toestemming geeft voor de app terwijl ze duurdere modelen met bluelink kunnen verkopen.

• XallaX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-01 17:37

XallaX

Meow

649 voor de app nu.
Ik zal een paar collega's appen ook, alles is meegenomen.

• Marc Groms
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 21-01 08:58
s0larus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Ja daar dacht ik ook aan. Hoe krijgen ze de informatie van mijn auto zonder module/dongle/etc? Dat moet dus ergens anders van komen via api of iets. Dus wie dat beheerd moet toestemming geven tot die data. Verder, krijgt Hyundai inzicht in de data van mijn auto als ik geen blue link heb en dus geen verbinding met de buiten wereld?

Lijkt me stug dat Hyundai toestemming geeft voor de app terwijl ze duurdere modelen met bluelink kunnen verkopen.
Elke Kona heeft toch bluelink, dat hebben ze toch al verkocht. En die werkt goed, alleen, de reporting is toch maar een mager beestje.

Het is ook een beetje ’me too’. If it’s good enough for Tesla ...

• s0larus
Marc Groms schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Elke Kona heeft toch bluelink, dat hebben ze toch al verkocht. En die werkt goed, alleen, de reporting is toch maar een mager beestje.

Comfort uitvoering van het 2020 model niet in ieder geval. Geen menu item en ook geen mogelijkheid om te registreren via app/web. Als het er wel in zit dan was het fijn geweest om te weten hoe ik dat achteraf kan activeren.

edit: Sommige landen hebben blijkbaar wel bluelink in alle modellen. In Nederland zie je in de brochure dat Comfort het niet heeft. In deze thread heeft iemand wel een Comfort Smart waar Bluelink wel in zit.

[Voor 21% gewijzigd door s0larus op 04-01-2022 23:50]

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 12:40
Marc Groms schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Kona's van vóór 2020 hebben geen Bluelink!

• s0larus
En als ze wel bluelink kunnen dan moeten ze 1) een simkaart hebben van Hyundai, 2) VIN moet geregistreerd zijn voor bluelink anders keurt ie 'm af in de app, en 3) de app "unlocken" of toegankelijk maken in de software van de auto.

• pmiddeld
Vandaag mijn (bijna) nieuwe Kona 64 kWh opgehaald. Ben er erg tevreden mee!
Werd geadverteerd als een Premium zonder warmtepomp, maar is een import uit Duitsland en daar heet die volgens mij een Fashion. Boeien verder, er zit op en aan wat ik nodig vind.
Hopelijk net zoveel plezier van als van mijn ingeleverde Ioniq 28kWh.

• Vlindertje01
pmiddeld schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:45:
Vandaag mijn (bijna) nieuwe Kona 64 kWh opgehaald. Ben er erg tevreden mee!
Werd geadverteerd als een Premium zonder warmtepomp, maar is een import uit Duitsland en daar heet die volgens mij een Fashion. Boeien verder, er zit op en aan wat ik nodig vind.
Hopelijk net zoveel plezier van als van mijn ingeleverde Ioniq 28kWh.

[Afbeelding]
Heel veel plezier met je nieuwe auto!

• daemonix
  • Niet online
@pmiddeld Welkom hier en veel plezier met je Kona! ;)

• FransDvntr
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 25-01 21:15
Veel plezier en veilige kilometers met je Kona

Kona Premium 64 KWh Dark Knight 24-12-2020 (Powerdale 3 fase lader)

• Wurny
  • Laatst online: 06-01 14:57

Wurny

Kona 2020

Marc Groms schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Nog 689 inschrijvingen nodig. Dat is toch wel een stevig tempo.
Ter info, bij Kia staat de teller op 822.

Ik ga nog wat Hyundai FB-groepen vragen om mee te spelen.
En nu nog 625 te gaan

• daemonix
  • Niet online
Zullen we het gewoon weer over de Kona hebben in plaats van heel langzaam naar nul af te tellen?

• pmiddeld
En direct al een vraag: in mijn Ioniq uit 2017 kon ik via een WiFi hotspot verbinding verkeers- en weersinfo van het internet halen voor de navigatie. Bijkomend (tijdelijk) voordeel was dat je dan met enige Tweaks ook kon internetten en YouTube filmpjes kijken op het infotainment scherm. 8)
Nu zie ik in de Kona geen mogelijkheid om via WiFi te verbinden. Haalt de auto nu dan vanzelf verkeersinfo op? Dan zou er toch ergens een internetverbinding in de auto moeten zitten, ook voor Bluelink. Of werkt dat via andere methoden?

• s0larus
pmiddeld schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:53:
En direct al een vraag: in mijn Ioniq uit 2017 kon ik via een WiFi hotspot verbinding verkeers- en weersinfo van het internet halen voor de navigatie. Bijkomend (tijdelijk) voordeel was dat je dan met enige Tweaks ook kon internetten en YouTube filmpjes kijken op het infotainment scherm. 8)
Nu zie ik in de Kona geen mogelijkheid om via WiFi te verbinden. Haalt de auto nu dan vanzelf verkeersinfo op? Dan zou er toch ergens een internetverbinding in de auto moeten zitten, ook voor Bluelink. Of werkt dat via andere methoden?
Bluelink werkt doormiddel van een simkaart aangezien je een netwerk moet hebben waarmee je op afstand de auto zou kunnen starten of warm maken. Waar mogelijk heeft Hyundai een afspraak met een provider om deze dienst aan te kunnen bieden.

Plus, het is gekoppeld aan de VIN en daarmee registreer je ook in de app/online. Dat betekent dat Hyundai de VIN goed moet keuren zodat een gebruiker de app kan instellen en is het niet zomaar zelf te gebruiken.

[Voor 10% gewijzigd door s0larus op 06-01-2022 23:20]

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 25-01 07:21
pmiddeld schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:53:
Dan is het bouwjaar afhankelijk; mijn Kona zonder bluelink kan gewoon op een WiFI netwerk aanmelden en op die manier live traffic downloaden, zonder internet blijft het bij het RDS signaal van de radio

• Pandarrama
Mijn Kona maakt thuis gebruik van het huis wifinetwerk. Voor vertrek altijd dus de meest recente info.
Onderweg via een MiFi, telefoon- of Ziggo hotspot.

Dat kun je allemaal instellen.

• One-eye864
  • Laatst online: 10:27
Pandarrama schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:38:
Mijn Kona maakt thuis gebruik van het huis wifinetwerk. Voor vertrek altijd dus de meest recente info.
Onderweg via een MiFi, telefoon- of Ziggo hotspot.

Dat kun je allemaal instellen.
Wel de kanttekening dat dit alleen kan bij een MY2019 (en ouder) die GEEN Bluelink heeft

• s0larus
One-eye864 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Wel de kanttekening dat dit alleen kan bij een MY2019 (en ouder) die GEEN Bluelink heeft
Yep. MY2020 zonder Bluelink en ik heb geen wifi/mifi/hotspot optie voor verbindingen. Maar ik heb ook geen navigatie dus boeit het ook niet veel haha 😎 Wat is het leuk om zulke gefragmenteerde modellen te hebben!

[Voor 7% gewijzigd door s0larus op 07-01-2022 11:15]

• tjberkhof
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-01 20:34
Hi guys, ik heb een vraagje.

Ben aan het kijken naar een (bijna) nieuwe Kona 64kwh en tot mijn verbazing lijkt het voordeliger te zijn om voor een premium sky te gaan (wat voor zover ik weet de meest luxe uitvoering is) dan voor een premium of zelfs fashion.

Ter illustratie: deze premium sky 64kwh uit 2020 met 16000 op de teller gaat voor 37000, terwijl deze met vergelijkbare kilometerstand al voor 38500 gaat. Op beide autos is geen subsidie aan te vragen, dus daar kan het niet aan liggen. Er zijn vele vergelijkbare voorbeelden (tot zelfs een kona fashion met 35000km van 2019 die voor 37000 mag worden meegenomen)

Ik ben bij de eerst gelinkte auto gaan kijken, en hij ziet er echt compleet mint uit.. dus overweeg hem te kopen... wat mis ik? Gewoon dealers die hun onderzoek niet goed doen?

• plopobiel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-01 19:07
tjberkhof schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:45:
Hi guys, ik heb een vraagje.

Ben aan het kijken naar een (bijna) nieuwe Kona 64kwh en tot mijn verbazing lijkt het voordeliger te zijn om voor een premium sky te gaan (wat voor zover ik weet de meest luxe uitvoering is) dan voor een premium of zelfs fashion.

Ter illustratie: deze premium sky 64kwh uit 2020 met 16000 op de teller gaat voor 37000, terwijl deze met vergelijkbare kilometerstand al voor 38500 gaat. Op beide autos is geen subsidie aan te vragen, dus daar kan het niet aan liggen. Er zijn vele vergelijkbare voorbeelden (tot zelfs een kona fashion met 35000km van 2019 die voor 37000 mag worden meegenomen)

Ik ben bij de eerst gelinkte auto gaan kijken, en hij ziet er echt compleet mint uit.. dus overweeg hem te kopen... wat mis ik? Gewoon dealers die hun onderzoek niet goed doen?
Informatie van de verkoper
Bij aankoop €2000,- subsidie beschikbaar!!

• tjberkhof
plopobiel schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Zou knap zijn, aangezien catagoluswaarde van auto +45000 is. Of heb ik iets gemist?

• FransDvntr
Beide auto’s komen niet in aanmerking voor de €2000 subsidie. De catalogusprijs ligt inderdaad boven de maximale waarde van €45.000

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

tjberkhof schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Zou knap zijn, aangezien catagoluswaarde van auto +45000 is. Of heb ik iets gemist?
Misschien is catalogus waarde op rdw net onder de 45k.
https://www.rvo.nl/subsid...-aanvragen/koop-gebruikt#

En reden waarom die premium goedkoper is is vanwege de rode kleur die is minder populair.

[Voor 20% gewijzigd door elmo1 op 08-01-2022 09:42]

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

[...]

Zou het ff goed uitzoeken want de kona is op rdw dik 49000.
Daarnaast staat in advertentie 660km wltp!
Lijkt dat men niet zo zorgvuldig zijn.
Dus zou alle opties eens goed nalopen zeker de warmtepomp of die erin zit.
Daarnaast zit er 5 jaar fabriekgarantie op om niet teveel gedoe te krijgen moet hij dealer onderhouden zijn.

[Voor 7% gewijzigd door elmo1 op 08-01-2022 09:47]

• FransDvntr
elmo1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Misschien is catalogus waarde op rdw net onder de 45k.
Beide auto’s zijn op rdw.nl boven de 45k (ongeveer 47 en 49k).

• The Adder
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:38

The Adder

Happy racing from Holland

[...]

Even mijn bijdrage als Sky rijder ;-) : Is wel kicken met een EV op een zonnige dag met open dakje door bergen te rijden!

Maar terugkomende op de opmerkingen: ik denk dat je inderdaad ook geen subsidie zal krijgen omdat de RDW een fiscale waarde van > 45000 euro aangeeft, kan de verkoper nog zo vaak zeggen dat er wel subsidie opzit. Bij mijn zoektocht naar een Sky kwam ik verschillende verkopers tegen die beweerde dat er op sommige auto's subsidie zat, echter na via de RDW app de fiscale waarde te laten zien, werd het pas leuk onderhandelen en ging de verkoopprijs vaak ruim 1000 euro naar beneden. Ze zitten namelijk wel met deze Kona's in hun maag, tduur ingeruild en nu Hyundai de nieuwprijs van de Kona heeft verlaagd wordt het wel erg moeilijk deze te verkopen, maar daarvoor ben je ook verkoper geworden ;-)

Uiteindelijk heb ik een Kona Sky uit 2018 gekocht, met open dak en warmtepomp en alles erop en eraan met een fiscale waarde van 44995 euro , dus de subsidie gekregen en een open dakje :-)

Tevens een paar auto's gehad waarbij de onderhoudsgeschiedenis gaten vertoonde omdat deze auto's vaak al ruim een jaar bij de verkoper stonden en deze het tussentijdse onderhoud die niet alleen gebaseerd is km's maar ook op tijd vergeten waren. Via Hyundai NL kan je proberen de fabrieksgarantie in orde te krijgen, maar veel vertrouwen geeft dat niet....

suc6 met de aankoop, maar bedenk dat je nu als koper van een tweedehands Kona nu het voordeel bent, ondanks de krappe op de tweedehands auto markt.

Kona premium sky, polar white, 64kWh, december 2018, schuifdak, michelin cross climate, 55000km, [juni 2021-heden]

• 65marsman
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-01 20:44
Neem eens contact op met BLEEKER in Purmerend. Deze is gespecialiseerd in EV's en hanteerd zeer schappelijke prijzen.
Heb daar zeer goede ervaring mee.

[Voor 4% gewijzigd door 65marsman op 08-01-2022 16:48]

• Pbr2
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-01 00:10
Ik heb nu 2 keer in anderhalve week gestaan met een auto die niet wel starten omdat de 12V accu leeg is (gaf volgens hulpdienst nog maar 6V meer).
Beide hulpdiensten dachten dat de accu nog wel goed was maar dat ik iets aan zou hebben laten staan. Ik heb deze Kona 2,5 jaar (model 2019) maar nooit dit probleem gehad en nu 2 maal achter elkaar. Iemand een idee?
Ik lees hier ook iets over een "Hulpaccu laadfunctie" welke te activeren zou zijn via het dashboard menu (overige functies), is dat misschien iets van de nieuwere modellen? Ik zie de functie immers niet.
Ook lees ik iets over "noodstroom knop induwen en dan wordt je 12volt accu 20 seconden geladen" (CoolHead621) maar daar kom ik ook niet verder mee, geen idee wat dat inhoud en hoe dat zou moeten.
Iemand enig idee wat de oorzaak van de lege hulpaccu zou kunnen zijn en/of hoe het zit met de genoemde opties?

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pbr2 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:25:
Ik heb nu 2 keer in anderhalve week gestaan met een auto die niet wel starten omdat de 12V accu leeg is (gaf volgens hulpdienst nog maar 6V meer).
Beide hulpdiensten dachten dat de accu nog wel goed was maar dat ik iets aan zou hebben laten staan. Ik heb deze Kona 2,5 jaar (model 2019) maar nooit dit probleem gehad en nu 2 maal achter elkaar. Iemand een idee?
Ik lees hier ook iets over een "Hulpaccu laadfunctie" welke te activeren zou zijn via het dashboard menu (overige functies), is dat misschien iets van de nieuwere modellen? Ik zie de functie immers niet.
Ook lees ik iets over "noodstroom knop induwen en dan wordt je 12volt accu 20 seconden geladen" (CoolHead621) maar daar kom ik ook niet verder mee, geen idee wat dat inhoud en hoe dat zou moeten.
Iemand enig idee wat de oorzaak van de lege hulpaccu zou kunnen zijn en/of hoe het zit met de genoemde opties?
Ja overleden accu. Nieuwe in laten zetten door dealer. Ook al meet de dealer hem door en zegt dat hij goed is nieuwe eisen.
Ben nu een jaar zonder gedoe met mijn 3e accu bezig .
Mijn ervaring 1 keer plat is kapot.

Die nood laad functie zit helaas niet op 2019 model.
Enige oplossing een booster in de auto leggen ja klinkt bizar maar heeft mij al tientallen keren tijd bespaard. (Omdat de dealer accu niet wilde vervangen want was zogezegd nog goed)

• Pbr2
Bedankt voor je reactie elmo1. Ben benieuwd wat de dealer gaat doen komende week. Ga zeker aansturen op nieuwe accu.
Wat de booster betreft, wat zou een goede passende booster zijn. Wat heb je bijv zelf nu in je kona liggen. Zijn volgens mij nog wel prijzige dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Pbr2 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:25:
Een week na de aanschaf van mijn Kona uit 2018 een soortelijk probleem gehad: auto weggezet, twee dagen later proberen te openen, niets :'( Dichts bij zijnde dealer gebeld en deze gekomen en na een boost weer kunnen starten. Bood aan om in de garage de accu door te meten: conclusie accu defect -> nieuwe accu -> geen garantie (> 2 jr) -> 170 euro of zo iets. Ik had blijkbaar de achterklep laten openstaan, bekend euvel bij de Kona :?

Later de dealer gebeld waar ik de Kona had gekocht (> 150 km afstand) en het verhaal uitgelegd: zijn conclusie, software fout (dus geen open deur o.i.d.), accu kon waarschijnlijk worden (druppel) geladen en zou daarna weer goed zijn en omdat dit direct na de aankoop gebeurde, accu vergoed gekregen _/-\o_

Nu ruim een half jaar met nieuwe accu rond gereden (en soms ook achterklap open gelaten 8)7 ) met accu geen probleem gehad. Wat mij wel opvalt is het gele lampje / of gele rand rond laadstekker wat betekend dat de grote accu de 12V accu oplaadt. Ik vind dat een geruststellende gedachte dat nu blijkbaar de software beter in de gaten houdt wanneer de 12V accu moet worden opgeladen. Of dit in de toekomst zo blijft weet ik natuurlijk niet, maar tot dusver geen problemen meer.....

Echt normaal is het natuurlijk niet dat je elk jaar de 12V accu zou moeten vervangen!

Kona premium sky, polar white, 64kWh, december 2018, schuifdak, michelin cross climate, 55000km, [juni 2021-heden]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Pbr2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:04:
Wat de booster betreft, wat zou een goede passende booster zijn. Wat heb je bijv zelf nu in je kona liggen. Zijn volgens mij nog wel prijzige dingen.
Even snel gezocht, zelf geen ervaring mee maar deze Voltcraft Snelstarter is best wel geinig, kan benzine motoren tot 6L met startmotor aan de gang krijgen (voor een Kona EV heb je eigenlijk geen vermogen nodig, enkel een beetje om de elektronica te voeden) en is tevens powerbank en zaklamp en kost rond de 40 euro.

• pmiddeld
Ik krijg de app Hyundai Smart Charging niet aan de praat met mijn Kona. App geïnstalleerd alles ingevuld, maar op de statuspagina staat 0% lading. Af en toe ververst het scherm maar blijft op 0% staan. Het lijkt of de app geen contact krijgt met de auto of Bluelink. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pbr2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:04:
Bedankt voor je reactie elmo1. Ben benieuwd wat de dealer gaat doen komende week. Ga zeker aansturen op nieuwe accu.
Ik heb een noco ooit gekocht was toen rond 80,-
En wat is duur op een auto van 45k ;-)

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

The Adder schreef op zondag 9 januari 2022 @ 02:06:
[...]

Een week na de aanschaf van mijn Kona uit 2018 een soortelijk probleem gehad: auto weggezet, twee dagen later proberen te openen, niets :'( Dichts bij zijnde dealer gebeld en deze gekomen en na een boost weer kunnen starten. Bood aan om in de garage de accu door te meten: conclusie accu defect -> nieuwe accu -> geen garantie (> 2 jr) -> 170 euro of zo iets. Ik had blijkbaar de achterklep laten openstaan, bekend euvel bij de Kona :?

Later de dealer gebeld waar ik de Kona had gekocht (> 150 km afstand) en het verhaal uitgelegd: zijn conclusie, software fout (dus geen open deur o.i.d.), accu kon waarschijnlijk worden (druppel) geladen en zou daarna weer goed zijn en omdat dit direct na de aankoop gebeurde, accu vergoed gekregen _/-\o_

Nu ruim een half jaar met nieuwe accu rond gereden (en soms ook achterklap open gelaten 8)7 ) met accu geen probleem gehad. Wat mij wel opvalt is het gele lampje / of gele rand rond laadstekker wat betekend dat de grote accu de 12V accu oplaadt. Ik vind dat een geruststellende gedachte dat nu blijkbaar de software beter in de gaten houdt wanneer de 12V accu moet worden opgeladen. Of dit in de toekomst zo blijft weet ik natuurlijk niet, maar tot dusver geen problemen meer.....

Echt normaal is het natuurlijk niet dat je elk jaar de 12V accu zou moeten vervangen!
Dit is gelukkig verbeterd in de loop van de tijd bij de eerste software versie moest je de battery saver plus aan zetten.
Een of andere d.... had bedacht dat 1 keer in de 72 uur een accu checken slim was.
Niet dus uiteindelijk doet hij nu elke 4 of 5 uur laden er heeft iemand eens een grafiek van gepost.
Echter dit vind ik nog steeds een rare oplossing.
Heel simpel kun je checken op voltage indien lager dan 12.0 volt laad je accu, maar zal te simpel zijn vermoed ik.

• Usta
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:34
pmiddeld schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:49:
Ik krijg de app Hyundai Smart Charging niet aan de praat met mijn Kona. App geïnstalleerd alles ingevuld, maar op de statuspagina staat 0% lading. Af en toe ververst het scherm maar blijft op 0% staan. Het lijkt of de app geen contact krijgt met de auto of Bluelink. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Bedoel je Charge myHyundai?
https://play.google.com/s...chargingsolutions.hyundai
Daar kan je gewoon met je Hyundai account inloggen. Check even via browser of je login werkt.

• pmiddeld
@Usta Nee, ik heb het over Hyundai Smart Charging, een zuster app van Jedlix. Gaat over slim laden in perioden dat de reële stroomprijs op de energiemarkt goedkoop is en waar je zelf een deel van besparing terugkrijgt.

• Rick1855
  • Laatst online: 08:53
Vorige week mijn januari 2019 Kona omgeruild voor een oktober 2019 Kona. De laatste is import zonder warmtepomp. Beide premium. Laatste met sunroof. Opvallend dingetje dat de januari versie gewone binnenverlichting heeft en ook bochtverlichting. De versie uit oktober is full LED. Dus ook binnenverlichting en bochtverlichting.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• pol2710
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 12-01 14:21

sinds vanochtend op de oprit na een inruil van mijn Ioniq electric. Nog wennen en zoeken naar een goede zitpositie.
Heb de Limited Sky uitvoering die 345,- euro boven de 45K zat dus geen subsidie voor mij 🤔

• Banjy
  • Laatst online: 08:55
pmiddeld schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:02:
@Usta Nee, ik heb het over Hyundai Smart Charging, een zuster app van Jedlix. Gaat over slim laden in perioden dat de reële stroomprijs op de energiemarkt goedkoop is en waar je zelf een deel van besparing terugkrijgt.
Interessante ontwikkeling zeg. Ik snap alle concepten en ideeën achter V2G prima maar vraag mij al tijden af hoe we dit daadwerkelijk (grootschalig) gaan implementeren. Rechtstreeks vanuit de auto is wel een idee. Weet alleen niet of alle laadpalen dit ook al aankunnen. En je wilt (zeker met salderen) toch liever ook koppeling met jouw eigen meterkast/zonnestroom situatie. Maar dat straks iedereen (ik heb een Kona zonder Bluelink helaas) gewoon zijn auto beschikbaar kan stellen is wel interessant, al is het maar het tijdelijk trager laden of stopzetten. Als dat hele wagenparken zijn is dat wel boeiend. Al doen aanbieders van openbare laadpalen dat ook natuurlijk.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• daemonix
  • Niet online
Smart charging is geen V2G... ;)

• grimlock
Zijn er al oplossingen voor een Kona 2020 Fashion voor V2G? Eerste indruk is dat er geen mogelijkheden in deze versie beschikbaar zijn maar dat alleen de IONIQ dit zou kunnen?

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:16
pol2710 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:52:
[Afbeelding]

Heb de Limited Sky uitvoering die 345,- euro boven de 45K zat dus geen subsidie voor mij 🤔
Mooi kleurtje! Ik zou niet te lang terugkijken op die gemiste subsidie, ik heb die wel maar moet hem nog 2 jaar "uitzingen" voordat ik kan switchen naar een Ioniq 5 of beter :)

• rmzaltb
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 22-01 19:31
Martin99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:39:
Na de navigatie update krijg ik steeds de melding dat de batterij te weinig vermogen heeft om de bestemming te bereiken. Er zit echter meer dan voldoende capaciteit in de accu.[Afbeelding]
Ik loop tegen hetzelfde euvel aan als Martin99 en vraag me af of dit bij anderen ook is voorgekomen en wellicht opgelost

• Rick1855
rmzaltb schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde euvel aan als Martin99 en vraag me af of dit bij anderen ook is voorgekomen en wellicht opgelost
Is bij mij opgelost door (weer) een software update.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• rmzaltb
ok, heb je dat via deze weg gedaan? https://update.hyundai.com/EU/NL/navigationUpdate

• FransDvntr
Mooie Kona pol2710. Je ziet deze kleur niet veel voorbij komen.

• One-eye864
  • Laatst online: 10:27
grimlock schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:54:
Zijn er al oplossingen voor een Kona 2020 Fashion voor V2G? Eerste indruk is dat er geen mogelijkheden in deze versie beschikbaar zijn maar dat alleen de IONIQ dit zou kunnen?
nope idd alleen de Hi5 heeft V2G/V2L

• The Adder

The Adder

Op mijn vorige auto (Toyota Auris) had ik al keyless entry en dat beviel erg goed. Op de Kona zit dit gelukkig ook echter gaat het nu met een drukknopje op de handgreep i.p.v. van een veeg beweging.

Is niet erg, echter ik heb regelmatig het probleem dat er niets, of heel laat iets, gebeurt als ik op het knopje druk. Ook al hou ik de sleutel misschien maar 10-20 cm afstand, ongeveer 50% van de gevallen werkt het niet. Ik heb de batterij van de afstandsbediening al vervangen, echter zonder effect. Het probleem is bij beide voordeuren, al hoewel ik het idee heb dat de bijrijder iets 'beter' werkt.

Ga volgende week voor een accu wissel naar de dealer, dus zal daar eens vragen maar ik ben wel benieuwd of meer rijders hier last van (gehad) hebben?

• grimlock
The Adder schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:02:
Op mijn vorige auto (Toyota Auris) had ik al keyless entry en dat beviel erg goed. Op de Kona zit dit gelukkig ook echter gaat het nu met een drukknopje op de handgreep i.p.v. van een veeg beweging.

Is niet erg, echter ik heb regelmatig het probleem dat er niets, of heel laat iets, gebeurt als ik op het knopje druk. Ook al hou ik de sleutel misschien maar 10-20 cm afstand, ongeveer 50% van de gevallen werkt het niet. Ik heb de batterij van de afstandsbediening al vervangen, echter zonder effect. Het probleem is bij beide voordeuren, al hoewel ik het idee heb dat de bijrijder iets 'beter' werkt.

Ga volgende week voor een accu wissel naar de dealer, dus zal daar eens vragen maar ik ben wel benieuwd of meer rijders hier last van (gehad) hebben?
Iets vergelijkbaars heb ik ook, de deuren gaan niet open, maar gelukkig heb ik dan de app waarmee ik de deur kan ontgrendelen. Zelfs met een fysieke sleutel gaat hij dan niet open. Iemand hier een oplossing voor?

• Rick1855
Nee, via de dealer. Het is meer dan alleen de navigatie update. Het gaat om een volledige update van het multimedia systeem.

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 12:40
Rick1855 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Nee, via de dealer. Het is meer dan alleen de navigatie update. Het gaat om een volledige update van het multimedia systeem.
Kun je ook zelf doen, alleen echte systeemupdates moeten door de dealer gedaan worden.

Heb recent de hele boel ge-update (navigatie én hele multimedia systeem), fluitje van een cent, half uurtje werk.

• Rick1855
gtabak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Kun je ook zelf doen, alleen echte systeemupdates moeten door de dealer gedaan worden.

Heb recent de hele boel ge-update (navigatie én hele multimedia systeem), fluitje van een cent, half uurtje werk.
Ik ben bang dat ik dan een systeemupdate bedoelde, maar weet het niet zeker. Hoe dan ook heb ik het bij de dealer laten doen, omdat ik zeker wilde weten dat het probleem opgelost was.

• Pbr2
elmo1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Ik heb een noco ooit gekocht was toen rond 80,-
En wat is duur op een auto van 45k ;-)
Dacht dat die apparaten aanzienlijk duurder waren. Deze bedragen prima idd. Toch nog even niet gekocht. Vandaag heeft garage nieuwe accu geplaatst ( bleek toch een cel defect). Navigatie is ook geüpdatet, weet nog niet of ik daar wel blij mee ben. Zoeken toch stukje lastiger. Monteur had het over optie dat adres spraakgestuurd ingegeven zou kunnen worden. Kon die optie nog niet vinden, wellicht ivm 2019 uitvoering?

• Cxxxx71
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:43
Staan we toch mooi op 1 met ons multimedia systeem.
https://www.autoweek.nl/a...media-in-compacte-klasse/

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-01 11:43
Bij model 2019 werkt spraak alleen via apple carplay of androidauto. zie handleiding

[Voor 3% gewijzigd door nessio op 14-01-2022 17:09]

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+ / sept 2019-heden

• nospam_Z
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-01 18:24
mijn navigaitiesysteem is vastgelopen vandaag, kreeg hem alleen weer aan de praat met de pen in het gaatje rechts op het display. Gebeurt dit vaker?
Heb de november 2021 update voor kona 2020

• piwakawaka
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:58
Hoe kan ik Android Auto full screen krijgen? Bij mij blijft altijd Aindroid Auto met het logo (en naam) staan.
De OS van mijn telefoon heeft versie 12 en is helemaal bijgewerkt.

• nessio
zie eerder posts : schijnt niet te kunnen

• pmiddeld
@piwakawaka Dat Android Auto logo kan je wel vervangen door bijvoorbeeld batterijstatus. Kun je instellen op het home screen.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 16:16
piwakawaka schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:24:
Hoe kan ik Android Auto full screen krijgen? Bij mij blijft altijd Aindroid Auto met het logo (en naam) staan.

[Afbeelding]
Niet. Dat is momenteel iig niet mogelijk. Wel schijn je te kunnen kiezen wat je in het andere vak wilt hebben.

Om dat uit te vinden kun je het beste even zoeken in dit topic; het is namelijk al een paar keer langsgekomen.

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

• Lenny1986
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-01 22:06
piwakawaka schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:24:

[Afbeelding]

Dat is (momenteel) niet mogelijk. Google heeft de mogelijkheid pak-m-beet een jaar geleden beschikbaar gesteld om Android Auto op verschillende beeldverhoudingen te kunnen draaien.
De actie ligt bij Hyundai om die optie te "activeren", bij een update vh navigatie systeem, dunkt me :)

Zoals eerder gezegd kan je dat android logo wel wisselen voor andere schermpjes zoals je met splitscreen al gewend bent. Uit mijn hoofd via schermprojectie-->Android Auto-->gesplitst scherm aanvinken

• The Adder

The Adder

Even een update over de terugroepactie hoogvoltage batterij (zoals Hyundai deze neemt).

Zojuist mijn Kona EV weer bij de dealer opgehaald en alles is zeer netjes verlopen:
- Gisteren mijn Kona met nog geen 30km in de accu bij de dealer afgeleverd.
- Kreeg een vervangende Kona Electric 2020 mee (moet zeggen dat deze toch 1 á 2dB stiller is t.o.v. 2018)
- Vandaag mijn Kona weer opgehaald met nieuwe, 100% gevulde, hoogvoltage batterij (aangegeven bereik 380km)
- Weer erg plezierig naar huis gereden met het vooruitzicht dat er nog een leuke attentie (VVV bon) aan zit te komen.

P.S. De garantie blijft 8 jaar/160.000km vanaf start garantie, dus in mijn geval nog 5 jaar/110.000km (maar daar heb ik alle vertrouwen in!)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De Kona nu 4 maanden in "bezit" en ik moet zeggen dat ie best wel heel ideaal is. :)

We maken eigenlijk te weinig kms om een auto te verantwoorden, maar het is toch wel handig om zo'n ding voor de deur te hebben.

Hebben nu amper 1100 km gereden geloof ik..... in 4 maanden.... :+

Dus die 10.000km/j hebben we genoeg aan lijkt me. :P

We willen oog nog een keer naar Straatsburg dit jaar op familie bezoek. Dus dan ben je ook al gauw 1200 km verder, en ik neem aan dat we in de toekomst wel weer wat meer gaan rijden maar de 10k haalden we sowieso nooit.

Maar terug naar brandstof zien we niet echt mee zitten, ik rij dagelijks voor het werk in een golf diesel, maar ondanks dat ik maar af en toe in de Kona rijd vind ik die golf zo een vreselijk ouderwets trillend lawaaimakende traag hok dat ik privé niet gauw terug wil.

Zeker icm adaptive cruisecontrol is de Kona een prima vervoermiddel wat aan al onze wensen ruimschoots voldoet.

Vroeg me af of ik leasen wel zo prettig zou vinden, maar eigenlijk is het een heerlijk gevoel dat je je nergens druk om hoeft te maken, ik heb al jaren de behoefte niet meer om zelf mijn auto op te leuken, of dat ik me druk wil maken om welke softwareversie ik heb. /Care zolang het allemaal werkt en zo niet dat de dealer het lekker uitzoekt. :)

Ik denk dat we over 5 jaar (na de leaseperiode) of deze auto gewoon overnemen of tegen die tijd een ioniq 5 (of opvolger) gaan private leasen.

Of misschien wel een heel andere auto tegen die tijd ben niet heel merktrouw, wel heel loyaal naar bedrijven met een goede service.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://invite.bestsecret.nl/VAQ-JLR-89U

• pmiddeld
Kan iemand mij vertellen wat het principe is van de optie "winterstand". Er staat dat je range dan vermindert t.o.v. de zomerstand (niet-winterstand). Wat gebeurt er precies tijdens de winterstand? En scheelt dat veel in kilometers range?

• nessio
Klopt, zinloos in Nederland. Winterstand werkt pas bij -10!!! dan gaat ie de accu verwarmen o.a. bij het snelladen. Je kunt het rustig aanvinken, werkt toch niet.

• s0larus
pmiddeld schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:10:
Kan iemand mij vertellen wat het principe is van de optie "winterstand". Er staat dat je range dan vermindert t.o.v. de zomerstand (niet-winterstand). Wat gebeurt er precies tijdens de winterstand? En scheelt dat veel in kilometers range?
Naast het verwarmen van de batterij bij temperaturen onder de -10 zal het ook de laadsnelheid limiteren waardoor je niet boven 50-55kw komt als ik het goed heb.

• rmzaltb
Rick1855 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:39:
[...]

bedankt, ik was al bijna zelf aan de slag gegaan dan had ik misschien een verrassing gehad

• tjberkhof
Iemand hier die een obd connector aan zijn kona ev gehangen heeft? Hoe zien jullie voltages en soh eruit?kan niet nauwkeuriger dan 0.02v aflezen, maar de cellen lijken echt spot on gecalibreerd te zijn (niet op avg voltage letten, die loopt een beetje achter)

• Pandarrama
Ik.

Maar welke app gebruik je daar voor? Dan kan ik voor je kijken.

• pmiddeld
Dat is een screenshot van de Torque app. Volgens mij niet voor iOS beschikbaar. Kost wel wat handigheid om die werkend te krijgen met de Kona.
@tjberkhof Je kunt het voltage van de individuele cellen ook op 2 cijfers achter de komma op het display krijgen. Kijk in de instellingen van elk vierkantje.

• jaguarxj16
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:04
Even gezocht maar geen antwoord kunnen vinden: heeft iemand hier ervaring met drie (kinder) autostoeltjes op de achterbank in een Kona? Wij verwachten van de zomer de 3e. Andere kinderen zijn dan 3,5 en 6.

Ter achtergrond info: afgelopen zomer nieuwe baan. Mijn voorganger reed de Kona dus die kon/moest ik overnemen.

• FransDvntr
Ik denk niet dat het je gaat lukken om 3 kinderstoeltjes op de achterbank vast te zetten. Twee is m.i. toch wel het maximum.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 25-01 07:21
jaguarxj16 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:51:
Even gezocht maar geen antwoord kunnen vinden: heeft iemand hier ervaring met drie (kinder) autostoeltjes op de achterbank in een Kona? Wij verwachten van de zomer de 3e. Andere kinderen zijn dan 3,5 en 6.

Ter achtergrond info: afgelopen zomer nieuwe baan. Mijn voorganger reed de Kona dus die kon/moest ik overnemen.
Succes, een maxicosi voor een 7mnd en een stoeltje voor een peuter van 3 resulteert in een dunne spriet van 9 die er nog net tussen kan maar geen kant meer op kan (en dat is dus zonder stoel/stoelverhoger oid)

• jaguarxj16
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:04
Haha, dank.
Dat wordt dan: autostoel voorin. Volwassene, Zitverhoger en maxi cosi op de achterbank….

We hebben nog een privé auto, zal richting de zomer eens kijken of het daarin past.

• FransDvntr
Ik denk dat wat jij wil voor de meeste auto’s een uitdaging wordt.

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee