Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste
Acties:

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:29
lord_fh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:28:
[...]

Ja staat meteen op de hoofdpagina als je de app opent..
Hmm, bij mij staat daar de volgende vertrektijd. En de twee puntjes eronder ontbreken bij mij ook. Misschien de verkeerde app(versie)? Ook irritante aanhef, waar bemoeit die app zich mee? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9SYB6TcamEYM8irIH2Iv9I5bRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2ypDS0U32ip7EYzFueIpdh5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door pmiddeld op 11-12-2025 11:43 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19

lord_fh

PS5

pmiddeld schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:38:
[...]

Hmm, bij mij staat daar de volgende vertrektijd. En de twee puntjes eronder ontbreken bij mij ook. Misschien de verkeerde app(versie)? Ook irritante aanhef, waar bemoeit die app zich mee? ;)

[Afbeelding]
Dat zou kunnen, of zou dat verschil vorige kona en deze zijn ? al lijkt mij dat sterk... ik heb de MyHyundai app pas sinds vandaag dus ik weet niet hoe dat er eerst uitzag.

En over die aanhef: eens, ik vind dat ook echt irritant hahaha!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:07
Bij mij staat er momenteel de resterende laadtijd, maar ik meen idd dat als ik niet aan het laden ben daar de tellerstand staat. Wel kan ik de stand nu vinden onder Meer > Driving insight (staat vrij laag op de pagina 'Meer').

• pmiddeld
Eupeodes schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:54:
Bij mij staat er momenteel de resterende laadtijd, maar ik meen idd dat als ik niet aan het laden ben daar de tellerstand staat. Wel kan ik de stand nu vinden onder Meer > Driving insight (staat vrij laag op de pagina 'Meer').
Ja, daar kan ik het bij mij ook vinden, thanks!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:13
pmiddeld schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:38:
[...]

De oude Kona lijkt minder opties te hebben, ik zie inderdaad ook niet die puntjes (2020 model):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWtRhhk0-jIVMxadGcIUeye2s6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdLA9fBBodEOZlvuAloGsadv.jpg?f=fotoalbum_large

• Eupeodes
Bij de SX2 kan je naar links swipen, en dan krijg je energieverbruik van laatste rit en sinds laatste keer opladen (deze getallen kan ik in de auto ook in het cluster zien), heeft de vorige versie deze info wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNQkHYGsO-KdXIL4PnVoj2kln0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGo2bUiPNaryrQKDIHnvQg0z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Eupeodes op 11-12-2025 14:04 ]

• pmiddeld
Energieverbruik laatste rit zit bij mij (2020 model) achter "driving insight". Energieverbruik sinds laatste keer opladen heb ik niet gevonden.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:38
Kvibe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:39:
Zomerbanden vandaag ook maar vervangen naar Goodyear Vector 4Seasons Gen-3.
Ik was bang dat het meer geluid zou opleveren, maar ik hoor eigenlijk geen verschil. Wat dat betreft blij met de keuze.
Altijd zomer/winter banden gehad, dus ik ben benieuwd hoe dit bevalt.
Hoe bevallen de banden tot nu toe? Die van mij zijn ook aan vervanging toe, maar ben nog even aan het kijken welke ik dan zou halen (zo hebben anderen hier ook de Vredestein Quatrac Pro EV genoemd)

• Signor Doekie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:35
De Vredestein Quatrac Pro EV hebben wij inmiddels twee weken onder de Kona en bevallen tot nu toe goed. Ze maken voor mijn gevoel t.o.v. de Michelin Primacy banden niet meer geluid maar klinken wel anders. Ook de wegligging is prima, het stuurt iets directer doordat de banden stugger zijn en snelheids index W hebben. Hoe het doorslippen op nat wegdek is (en in de sneeuw) heb ik nog niet kunnen ervaren daar mijn wederhelft de Kona dagelijks gebruikt en ik er dus niet veel in rijdt. Zodra ik dat heb ondervonden Meld ik me weer. Tot nu toe tevreden dus.
Ik kwam er wel achter dat het profiel maar 7mm is.

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:06
darkfujita schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:36:
[...]

Hoe bevallen de banden tot nu toe? Die van mij zijn ook aan vervanging toe, maar ben nog even aan het kijken welke ik dan zou halen (zo hebben anderen hier ook de Vredestein Quatrac Pro EV genoemd)
Niks te klagen. Merk totaal geen verschil met mijn zomerbanden. Michelin Primacy 4+

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar home

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Hmm, de volgende reparatie aan m'n Kona (2019) zit er aan te komen: bochtenverlichting rechtsvoor lijkt defect. En op zich mis ik die niet zo... maar heb nu wel de hele tijd een waarschuwingslampje op m'n dashboard. :(

Heb wel verlengde garantie, maar 'verlichting' staat wel in de uitgesloten-van-garantie categorie. Wat wel suf is, want LED verlichting waarvan de handleiding stelt dat je die niet zelf kan vervangen. Nou ja, eind januari voor onderhoud en reparatie, kijken of ze dit alsnog onder garantie oplossen, maar verwacht van niet.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:34

XallaX

Meow

vanaalten schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:25:
Hmm, de volgende reparatie aan m'n Kona (2019) zit er aan te komen: bochtenverlichting rechtsvoor lijkt defect. En op zich mis ik die niet zo... maar heb nu wel de hele tijd een waarschuwingslampje op m'n dashboard. :(

Heb wel verlengde garantie, maar 'verlichting' staat wel in de uitgesloten-van-garantie categorie. Wat wel suf is, want LED verlichting waarvan de handleiding stelt dat je die niet zelf kan vervangen. Nou ja, eind januari voor onderhoud en reparatie, kijken of ze dit alsnog onder garantie oplossen, maar verwacht van niet.
Zit een normale gloeilamp in, kun je zelf vervangen als het goed is.

• vanaalten
XallaX schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:36:
[...]

Zit een normale gloeilamp in, kun je zelf vervangen als het goed is.
Hmmm... dan heeft de handleiding mij eerst op het verkeerde been gezet, maar nog eens doorkijken en je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dan is dit de "low beam assist" lamp, gok ik, en die is inderdaad vervangbaar. Klusje voor komend weekend gevonden, dank!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Halogeen H7, wel een enorm geklooi.

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Klopt het dat de Kona nog op diverse plekken gloeilampen heeft? Best raar voor een EV (voelt zo vorige eeuw). Zo wordt de binnenverlichting (bij het voorruit) best warm (dus vast geen led) en ook de koplampen komen niet in de buurt van de gasontladingslampen die we in onze bijna 20 jaar oude CX-7 hadden.

André Huisman (www.new-line.nl)

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
HuismAndré schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:32:
Klopt het dat de Kona nog op diverse plekken gloeilampen heeft? Best raar voor een EV (voelt zo vorige eeuw). Zo wordt de binnenverlichting (bij het voorruit) best warm (dus vast geen led) en ook de koplampen komen niet in de buurt van de gasontladingslampen die we in onze bijna 20 jaar oude CX-7 hadden.
afhankelijk van de uitvoering zitten er nog halogeenlampen of gloeilampen in ja.

• Miranda89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:24
HuismAndré schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:32:
In mijn 2020 Kona zit inderdaad voor koplampen en interieur halogeen lampjes. En ik ben blij dat ik dat heb, want vervangen kost me geen garagebezoek en duizenden euro's! Interieurverlichting heb ik zelf vervangen door ledlampjes en de koplampen ook zelf vervangen door een H7 led variant (heb ik al eens over geschreven op dot forum, LET OP, dit mag van de wet niet)

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:57
Kwam er vanochtend achter dat de cruise control knop RES+ kapot is en niet meer kan bedienen (kona electric uit 2019). De vrouw weet natuurlijk van niks. Zal van het weekend de knoppen unit eruit halen om achter het onderdelennummer te komen, maar weet iemand of zoiets ook nog ingelezen moet worden? Anders kan ik beter direct naar een dealer toe.

Gasloos sinds 2020.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:34

XallaX

Meow

Herkz schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:56:
Kwam er vanochtend achter dat de cruise control knop RES+ kapot is en niet meer kan bedienen (kona electric uit 2019). De vrouw weet natuurlijk van niks. Zal van het weekend de knoppen unit eruit halen om achter het onderdelennummer te komen, maar weet iemand of zoiets ook nog ingelezen moet worden? Anders kan ik beter direct naar een dealer toe.
Sterkte.... let op, de airbag moet er dan ook uit in/rond de posts hieronder is e.e.a. te vinden.
Dealer vraagt de hoofdprijs hiervoor.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83566944
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83573436

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:20
Herkz schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:56:
Ja, heb het laten vervangen door de dealer, het was veel werk, kostte ca. € 500. Bij mij is ie er ook gewoon midden in een rit zonder duidelijke aanleiding mee gestopt.

• Herkz
XallaX schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:21:
[...]

Sterkte.... let op, de airbag moet er dan ook uit in/rond de posts hieronder is e.e.a. te vinden.
Dealer vraagt de hoofdprijs hiervoor.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83566944
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83573436
Bedankt voor de info!

Gasloos sinds 2020.

• Herkz
Nova163 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:27:
[...]

Ja, heb het laten vervangen door de dealer, het was veel werk, kostte ca. € 500. Bij mij is ie er ook gewoon midden in een rit zonder duidelijke aanleiding mee gestopt.
Daar was ik al een beetje bang voor.. :(

Gasloos sinds 2020.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Miranda89 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:35:
[...]

In mijn 2020 Kona zit inderdaad voor koplampen en interieur halogeen lampjes. En ik ben blij dat ik dat heb, want vervangen kost me geen garagebezoek en duizenden euro's! Interieurverlichting heb ik zelf vervangen door ledlampjes en de koplampen ook zelf vervangen door een H7 led variant (heb ik al eens over geschreven op dot forum, LET OP, dit mag van de wet niet)
Heb de koplampen vervangen door Ultinon Pro6000 Boost, die zijn voor vele merken en typen auto's legaal, echter de Kona staat niet in de lijst van goedgekeurde auto's. Maar in het algemeen kun je er vanuit gaan dat ze in projector koplampen goed werken zonder te verblinden.

• Johnn
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-12-2025
Nou die Myhyundai app is ook een achteruitgang tov Bluelink. App laadt veel trager. Veel minder overzichtelijk. Veel troep zoals nieuws en configurator. Kan niks customizen? En waar is de kaart gebleven? Gebruikte ik regelmatig.

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:17
Johnn schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:00:
Nou die Myhyundai app is ook een achteruitgang tov Bluelink. App laadt veel trager. Veel minder overzichtelijk. Veel troep zoals nieuws en configurator. Kan niks customizen? En waar is de kaart gebleven? Gebruikte ik regelmatig.
Ik ben de kaart ook kwijt maar las hier laatst dat hij er nog wel in zit. Maar weet mijn god niet waar.

• Eupeodes
KerstRunner schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:28:
[...]

Ik ben de kaart ook kwijt maar las hier laatst dat hij er nog wel in zit. Maar weet mijn god niet waar.
Op het beginscherm onder 'Plan uw volgende bestemming' zit rechts naast het zoekveld zo'n locatiepinnetje, daarop tikken geeft de kaart.

En verder ben ik ook van mening dat niet alles even logisch bereikbaar is.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Miranda89 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:35:
[...]

Origineel LED kost nu een 2-300 euro per gehele koplamp unit uit een schade auto (onderdelenlijn) en zal alleen maar goedkoper worden naarmate de tijd vordert.

• easyriider
  • Niet online
De pre-facelift Kona premium heeft net zoals de andere versies projector koplampen die er vanaf de buitenkant hetzelfde uitzien. Dus ik vraag me af wat er wezenlijk aan verschilt behalve de toegepaste ledlamp.

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 00:23
Johnn schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:00:
Ik vind het ook een achteruitgang.

Er zijn duidelijke marketing rakkers geweest die zich er mee hebben bemoeit.

Waarom zou ik in godsnaam een nieuwe Hyundai uit de app willen configureren?

• lord_fh

lord_fh

PS5

Ik vind de app wel sneller, hij is ook veel sneller verbonden met de auto. maar intuitief is het inderdaad zeker NIET nee, zit best wat te zoeken en kloten in die app als ik bijv. klima instellingen wil aanpassen kost dat veel handelingen.

On other news; ik ben benieuwd of meer mensen het volgende ervaren:

Ik heb bij mijn SX2 (dec. 2024 EV) het gevoel dat hij niet lekker meer midden op de baan blijft als ik stuurhulp aan heb. ik rijd daar ALTIJD mee (lekker lui :9 ) maar ik heb het idee dat sinds 2 dagen hij meer zit te sturen binnen de baan en soms heel erg rechts bijv. tegen de lijn gaat rijden. Ik kijk het nog even aan maar zijn er meer mensen die zoiets wel is ervaren ? zou het zin hebben langs de dealer te gaan ?

• Kvibe
lord_fh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:09:
Ik vind de app wel sneller, hij is ook veel sneller verbonden met de auto.
Bij mij het tegenovergestelde. Maar misschien heeft dat te maken met welke auto je hebt en welk OS. Ik heb zelf een iPhone icm een Kona 2022 model en het is een behoorlijk stuk trager.

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar home

• lord_fh

lord_fh

PS5

Ah ik heb android op samsung, bij de bleulink app moest ik echt een tijdje wachten tot hij verbinding had. Al met al is het niet echt top die apps

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-01 09:36
Iemand een idee hoe ik zonder CCcard mijn bluelink kan verlengen want deze loopt af in Januari.

Wel iets wat ze afgelopen augustus hadden moeten vermelden toen ik deze auto nieuw kocht, blijkbaar heb je maar een paar maanden gratis bluelink en daarna moet je betalen voor zaken als op afstand de verwarming aan zetten tijdens koude dagen, als ik dat geweten had, had ik een merk gekozen waar je geen CCcard nodig hebt, en waar je toch minimaal de garantie periode gratis de app kunt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronald1245 op 19-12-2025 17:11 ]

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02:10
Ronald1245 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:10:
Iemand een idee hoe ik zonder CCcard mijn bluelink kan verlengen want deze loopt af in Januari.

Wel iets wat ze afgelopen augustus hadden moeten vermelden toen ik deze auto nieuw kocht, blijkbaar heb je maar een paar maanden gratis bluelink en daarna moet je betalen voor zaken als op afstand de verwarming aan zetten tijdens koude dagen, als ik dat geweten had, had ik een merk gekozen waar je geen CCcard nodig hebt, en waar je toch minimaal de garantie periode gratis de app kunt gebruiken.
Je kunt bij bijvoorbeeld bij Trade Republic een gratis digitale credit card krijgen en via die card betalen.

• KerstRunner
Ronald1245 schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:28:
[...]

Vragen staat vrij lijkt mij, dat de horizon lamp niet werkt dat is hardware maar de auto heeft de nfc sensoren in de deur zitten want die kan ik scannen van buitenaf met mijn telefoon (geeft alleen een code als uitslag) dus dat is gewoon een software dingetje die ze gewoon kunnen aanzetten op afstand voor je.

Wat ik ook wat misleidend vindt in de folder dat ze zeggen dat de verlichting volledig led is maar dat is helemaal niet het geval, want achteruitrij en knipperlichten zijn gewoon gloeilampen.

In de folder staat dit erbij, is dat dan een tekst dingetje en open voor interpretatie?
Lijkt mij dat ik gewoon wat vragen kan stellen en antwoorden mag krijgen op de vragen, dat is toch wel normaal voor een bedrijf als Hyundai.

[Afbeelding]
De N-Line Business heeft toch 19-inch lichtmetalen 'N-Line' velgen met 235/45 R19-banden.

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Ronald1245 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:10:

Volgens mij kun je Bluelink met elke willekeurige Mastercard of Visa, debit of creditcard afrekenen. Dus de keuze is reuze.

Als je de auto nieuw koopt krijg je het abonnement de eerste jaren gewoon gratis, dat wordt ook netjes gecommuniceerd. Dus waarschijnlijk heb je hem niet nieuw gekocht. Daarnaast heb je als koper ook onderzoeksplicht en info over de bluelink abonnementen is eenvoudig te vinden.

Edit dit laatste is misschien niet juist zie ik nu. Je krijgt bluelink lite op nieuwe auto's dus daar zitten misschien niet alle functies in die je zou willen... Anyway is eenvoudig op te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door michaelvo op 19-12-2025 19:19 ]

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Ronald1245
FCTW schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:09:
[...]

Je kunt bij bijvoorbeeld bij Trade Republic een gratis digitale credit card krijgen en via die card betalen.
Kijk daar kan ik wat mee, bedankt voor de informatie.

• Ronald1245
KerstRunner schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:13:
[...]

De N-Line Business heeft toch 19-inch lichtmetalen 'N-Line' velgen met 235/45 R19-banden.
Dat klopt inderdaad 19” wielen met nexxus banden eromheen.

• Ronald1245
michaelvo schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:17:
[...]

Volgens mij kun je Bluelink met elke willekeurige Mastercard of Visa, debit of creditcard afrekenen. Dus de keuze is reuze.

Als je de auto nieuw koopt krijg je het abonnement de eerste jaren gewoon gratis, dat wordt ook netjes gecommuniceerd. Dus waarschijnlijk heb je hem niet nieuw gekocht. Daarnaast heb je als koper ook onderzoeksplicht en info over de bluelink abonnementen is eenvoudig te vinden.

Edit dit laatste is misschien niet juist zie ik nu. Je krijgt bluelink lite op nieuwe auto's dus daar zitten misschien niet alle functies in die je zou willen... Anyway is eenvoudig op te zoeken.
De auto is nieuw van de dealer gekocht afgelopen augustus en ik weet niet waar u uw auto koopt maar een dealer zal nooit zeggen dat je 6 maanden alles kan doen ermee en daarna werkt niets meer remote tenzij je betaalt, dat is geen populair verkoop praatje.

Dus er werd ook door mijn dealer gewoon gezegd wat je allemaal op afstand kan doen zonder beperkingen, lyrische verkoop praatjes zo blijkt.

De lite versie die idd 10 jaar geldig is vanaf moment dat de garantie ingaat stelt niets voor, je kunt echt niets meer op afstand doen, daar heb je minimaal een plus abonnement voor nodig namelijk.

En juist dat is echt niet verteld toen ik de auto ophaalde in augustus.

Ik ga maar kijken voor een CCcard terwijl ik dat belachelijk vindt.

• Ronald1245
Ronald1245 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:18:
[...]

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt voor de informatie.
Ik heb zojuist een virtuele CCcard kunnen aanmaken en die gebruikt om een plus abonnement voor te bestellen.

Blijf het wel gek vinden dat dit niet via normale bankpas kan, dat is tenslotte ook een mastercard label kaart.
Afijn met de virtuele kaart is het gelukt om te bestellen bedankt voor de tip.

• Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 00:28
Bij mij is de Bleulink pro abo gewoon 3 jaar geldig. Daarna pas verlengen.

• Ronald1245
Renger-oi schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:43:
Bij mij is de Bleulink pro abo gewoon 3 jaar geldig. Daarna pas verlengen.
Dan heb je jouw auto voor April 2025 gekocht denk ik want toen gold dat nog, en ligt aan type vlgs mij heeft de premium ook een verlengde termijn voor bluelink

• Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 00:28
Ronald1245 schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:27:
[...]

Dan heb je jouw auto voor April 2025 gekocht denk ik want toen gold dat nog, en ligt aan type vlgs mij heeft de premium ook een verlengde termijn voor bluelink
Dat klopt.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Die van mij is van dec 2024 en ik moet ook gewoon betalen nu, echt heel slecht geregeld van hyundai (toen ik de kona kocht was dat nog niet eens aan de hand van die nieuwe abonnementen), over die creditcard dat vond ik ook ruk , zeker omdat het een lease auto is, maaegoed je hebt weer eens geen keus dus jaar abo genomen op de plus ivm klima enzo, daarna die kaart er weer uitgepleurd. Ik weet toevallig dat er meer klachten zijn over het feit dat je perse je creditcard moet toevoegen, maargoed daar gaat hyundai niks mee doen gok ik zo.

• hvwees
lord_fh schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:36:
Die van mij is van dec 2024 en ik moet ook gewoon betalen nu....
Die van mij is uit oktober 2024 en ik hoef nog niet te betalen.

Creditcard is voor mij geen probleem, er zijn zat banken die een gratis "prepaid" creditcard aanbieden. N26 of Revolut bijvoorbeeld. Het is dat ik hier geen referral links mag plaatsen, anders had ik dat wel gedaan.

Overigens gaat Maestro eruit en worden alle banken passen MasterCard of Visa Card en zou je die dus ook als "creditcard" kunnen gebruiken.

• KerstRunner
lord_fh schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:36:
toen ik de kona kocht

zeker omdat het een lease auto is
Is hij nou gekocht of geleased?

• hvwees
KerstRunner schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:15:
[...]
Gekocht door de leasemaatschappij gok ik 🤣🤣🤣

[ Voor 7% gewijzigd door hvwees op 23-12-2025 15:37 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

KerstRunner schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:15:
[...]

Geleased (zaakauto dus gekocht, door de leasemaatschappij ;)), doet er verder ook niet toe voor.het verhaal van de creditcard

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 23-12-2025 13:40 ]

• pmiddeld
Beste mensen, ik zoek me een ongeluk naar een manier om in de Hyundai app het maximale laadpercentage voor AC in te stellen. Het is me een keer gelukt, maar nu lukt het me niet meer. Weet iemand raad?

• warnaar80
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPe_oa9zIFojM1bl58fd7GI9048=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rQYc3UtdiLbWjXxBtlyTOGr.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-01 19:41

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

pmiddeld schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:00:
Beste mensen, ik zoek me een ongeluk naar een manier om in de Hyundai app het maximale laadpercentage voor AC in te stellen. Het is me een keer gelukt, maar nu lukt het me niet meer. Weet iemand raad?
Ik gebruik daarvoor nog steeds Bluelink. Die trouwens nog steeds vaker gebruik dan de nieuwe. Gewoontemens.

• hvwees
Jan Lelie schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:35:
[...]

Ik gebruik daarvoor nog steeds Bluelink. Die trouwens nog steeds vaker gebruik dan de nieuwe. Gewoontemens.
Die gaat er natuurlijk op een dag ermee stoppen.

Hoewel ik de blue link 10x beter vind, probeer ik zoveel mogelijk de Hyundai app te gebruiken. Hoe je het ook went of keert, je moet een keer over.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik mis Bluelink geen seconde. De schermen van myHyundai zitten veel logischer in elkaar, geven meer info en ik hoef ook niet meer voor iedere habbekrats steeds de pincode op te geven (bijv verversen accu laadstatus).

🖥️ | 🚗

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

XanderDrake

Build the future!

hvwees schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:41:

Hoewel ik de blue link 10x beter vind, probeer ik zoveel mogelijk de Hyundai app te gebruiken. Hoe je het ook went of keert, je moet een keer over.
Als ik dit zo lees blijf ik nog even op Bluelink. :Y)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Kvibe
MadMarky schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 01:37:
Ik mis Bluelink geen seconde. De schermen van myHyundai zitten veel logischer in elkaar, geven meer info en ik hoef ook niet meer voor iedere habbekrats steeds de pincode op te geven (bijv verversen accu laadstatus).
De pincode is iets wat je gewoon uit kan schakelen.
En hoe bedoel je meer info? nieuwsberichten een configurator en een proefrit plannen en al die onzin heeft toch niemand nodig. Zorgt er alleen maar voor dat het onoverzichtelijker wordt.
Als je nou alles kon customizen, nee ze willen persé al die Hyunday marketing erin hebben.
Wat zit er in jou ogen dan zoveel logischer in elkaar?

• DaTimMan
Heeft iemand al eens een v2l adapter in de neus van een MY2026 Pure edition geprikt? zou dat kunnen werken?

• Mediacj
  • Laatst online: 15:17
Ik rijd nu ruim anderhalf jaar in een Kona Electric (2020) en dat bevalt prima, op één punt na: de 'houd stuur vast'-detectie. Ondanks dat ik mijn handen constant aan het stuur heb, moet ik op de snelweg bijna elke 2 minuten een extra stuurbeweging maken om de melding weg te krijgen.

In maart heeft de auto een onderhoudsbeurt en ik wil dan vragen of ze deze detectie kunnen finetunen. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kvibe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:43:
[...]

De pincode is iets wat je gewoon uit kan schakelen.
En hoe bedoel je meer info? nieuwsberichten een configurator en een proefrit plannen en al die onzin heeft toch niemand nodig. Zorgt er alleen maar voor dat het onoverzichtelijker wordt.
Als je nou alles kon customizen, nee ze willen persé al die Hyunday marketing erin hebben.
Wat zit er in jou ogen dan zoveel logischer in elkaar?
Vanaf het allereerste scherm zie meteen het accupercentage staan (bij Bluelink pas in een ander tabblad) en die nuttige info hou je altijd overal in beeld. Verder heb je ook meteen een (aanpasbare!) widget voor klimaatcontrole klaar staan. De reclame voor de configurator staat daar weer onder maar daar hoef ik toch nooit te zijn. Eigenlijk net zomin als op de andere tabbladen. Bij Bluelink was ik continu aan het wisselen.

🖥️ | 🚗

• KerstRunner
DaTimMan schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:50:
Heeft iemand al eens een v2l adapter in de neus van een MY2026 Pure edition geprikt? zou dat kunnen werken?
Mijn Kona EV komt uit oktober '25. Is dat dan de MY2025 of '26? Waar staat dat MY überhaupt voor?

Warmtepomp, batterij verwarming & pre-conditioning & Vehicle to Load (V2L) zit standaard op alle uitvoeringen behalve de Comfort volgensmij. Bij de Comfort is het een optie.

In principe wordt de auto ook geleverd met een originele V2L adapter van Hyundai. (https://ebay.us/m/lbbl0D) Die van mij en die van een bekende iniedergeval wel. En ja dat werkt!

[ Voor 9% gewijzigd door KerstRunner op 02-01-2026 12:33 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Kan op een Pure , zolang je die optie maar koopt (v2l)

ik gebruik het regelmatig om de accu van mijn motorfiets te laden in de garagebox (scheelt weer de meterkast kosten voor de box) en werkt prima

• DaTimMan
lord_fh schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:22:

ik gebruik het regelmatig om de accu van mijn motorfiets te laden in de garagebox (scheelt weer de meterkast kosten voor de box) en werkt prima
zonder stopcontact in de auto kleine kans dan? in de pure had ik die optie niet te kiezen volgens mij.

MY = model year

• KerstRunner
lord_fh schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:22:
Die is niet te kiezen. Dus wat ik eerder zei, die zit er waarschijnlijk standaard op.

• DaTimMan
KerstRunner schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Die is niet te kiezen. Dus wat ik eerder zei, die zit er waarschijnlijk standaard op.
Er zit geen stopcontact binnenin, in een uitvoering hoger, nline business staat er wel expliciet v2l interieur bij, maar niets over als ik de v2l adapter los koop. helaas wel een beetje duur voor een test, misschien kan de dealer me er eentje laten proberen.

• lord_fh

lord_fh

PS5

KerstRunner schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Dus niet , bij de n line editie zit er wel een stopcontact binnen. Bij de pure niet.

De losse stekker zit er sowieso niet bij Dus die zal je sowieso moeten kopen als dat al kan

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Mediacj schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:04:
Ik rijd nu ruim anderhalf jaar in een Kona Electric (2020) en dat bevalt prima, op één punt na: de 'houd stuur vast'-detectie. Ondanks dat ik mijn handen constant aan het stuur heb, moet ik op de snelweg bijna elke 2 minuten een extra stuurbeweging maken om de melding weg te krijgen.

In maart heeft de auto een onderhoudsbeurt en ik wil dan vragen of ze deze detectie kunnen finetunen. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee?
Ben bang voor je dat hier weinig aan te doen is. De Kona heeft geen capacitieve sensor maar wil echt een stuurbeweging detecteren. Dus je ontkomt er niet aan om af en toe fysiek het stuur te bewegen.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• KerstRunner
lord_fh schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:24:
[...]
De losse stekker zit er sowieso niet bij Dus die zal je sowieso moeten kopen als dat al kan
Ik heb hem wel van de dealer erbij gekregen. En een bekende ook van een andere dealer.

• KerstRunner
DaTimMan schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Er zit geen stopcontact binnenin, in een uitvoering hoger, nline business staat er wel expliciet v2l interieur bij, maar niets over als ik de v2l adapter los koop. helaas wel een beetje duur voor een test, misschien kan de dealer me er eentje laten proberen.
Mijn schoonvader heeft wel mijn adapter getest op een 2021. Dus dat is wel een versie ouder. Die deed iniedergeval niks.

• hvwees
[...]

Mocht je in de regio Den Haag wonen, dan kunnen we best een keer afspreken om het te proberen.

• lord_fh

lord_fh

PS5

KerstRunner schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:41:
[...]

Ik heb hem wel van de dealer erbij gekregen. En een bekende ook van een andere dealer.
Heb je een pure ? Of een andere uitvoering ? Bij mijn comfort smart zat hij er inderdaad ook bij, maar daar staat/stond ook expliciet bij dat hij v2l had

• hvwees
Gisteren terug gereden vanuit Frankrijk, de geplande laadstop in België bleek slachtoffer geworden te zijn van koperdieven. De 2 laders (4 aansluitingen) die nog wel operationeel waren, waren bezet.

Dus maar doorgereden naar een Tesla lokatie, dat was voor mij voor het eerst dat ik bij Tesla ging laden.

Ik was al gewaarschuwd, maar man man man wat zijn die kabels daar kort.
Gelukkig had ik een lader aan het einde van een rij en kon ik mijn Kona een beetje scheef parkeren om wel te kunnen inpluggen.

Hoewel de app eerst wat tegensputterde, ik vermoed door een slechte dataverbinding, werkte die uiteindelijk prima.

Weer een ervaring rijker 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcuTgHzZKN4C_QOzvtPHiiGIoPE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHF4CcQQGfiH8qrPrx12k1R5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2d5sohbbAfEukzX3xWpCEv0wfc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BsH2Iw98lamjPhk8D7nbnmvP.png?f=fotoalbum_large

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Mediacj schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:04:

Volgens mij zitten er twee detectoren: een bij de handen op tien voor twee stand, die op druk werkt, en een die reageert op een kleine beweging van het stuur. Wanneer je dus onderin het stuur vast houdt, moet je af en toe een kleine beweging maken. Ook, en dat vind ik vervelend, wanneer je minder dan 30:in de file rijdt.

• Mediacj
  • Laatst online: 15:17
Jan Lelie schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:35:
[...]

Volgens mij zitten er twee detectoren: een bij de handen op tien voor twee stand, die op druk werkt, en een die reageert op een kleine beweging van het stuur. Wanneer je dus onderin het stuur vast houdt, moet je af en toe een kleine beweging maken. Ook, en dat vind ik vervelend, wanneer je minder dan 30:in de file rijdt.
Ik heb daar inderdaad ook al mee geëxperimenteerd met verschillende houdingen en grepen, maar ik merkte niet echt veel verschil, de meldingen bleven komen. Het wisselt ook per rit, soms komen ze aan de lopende band en andere keren is het minder vaak.

• Nova163
Onze Kona uit 2018/19 gaat volgend jaar de 200.000 km halen. Op dit moment merk ik weinig van de leeftijd. Het onderhoud is met name standaard-dingen en een keer banden en een nieuwe ruit. De accu lijkt in het dagelijks gebruik nog in prima staat.

Zijn er hier anderen met zo'n tellerstand? Zijn er bekende kwalen die met de (vele) jaren komen? Ik heb daar zelf nog weinig over gelezen, ik zie met name euvels die in de eerste jaren naar voren komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nova163 op 04-01-2026 21:26 ]

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Mediacj schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:39:
[...]

Ik heb daar inderdaad ook al mee geëxperimenteerd met verschillende houdingen en grepen, maar ik merkte niet echt veel verschil, de meldingen bleven komen. Het wisselt ook per rit, soms komen ze aan de lopende band en andere keren is het minder vaak.
Bij mij werkt de grip wel. En misschien rijd ik onrustiger. Ik vind dat mijn rijbaan detectie de auto teveel aan de rechterkant houdt bij een doorgetrokken streep en bij hogere snelheden, boven de 100 km/h, op de autoweg een beetje schommelt, mee met de onderbrekingen links. Ik ben dus gewend steeds een beetje te corrigeren.

• vanaalten
Nova163 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:25:
Onze Kona uit 2018/19 gaat volgend jaar de 200.000 km halen. Op dit moment merk ik weinig van de leeftijd. Het onderhoud is met name standaard-dingen en een keer banden en een nieuwe ruit. De accu lijkt in het dagelijks gebruik nog in prima staat.

Zijn er hier anderen met zo'n tellerstand? Zijn er bekende kwalen die met de (vele) jaren komen? Ik heb daar zelf nog weinig over gelezen, ik zie met name euvels die in de eerste jaren naar voren komen.
Dankzij Corona en sindsdien vaker thuiswerken gaat het bij mij niet meer zo hard, anders had ik nu wel op 270k ofzo gezeten. Hier ondertussen dus 'slechts' 150k op de teller.
  • Hoogspanningsaccu terugroepactie
  • 12V accu vervanging
  • Airco verdamper kapot
  • Lampje bochtenverlichting kapot
...lijstje van dingen die ik mij kan herinneren. Volgens mij ben ik hooguit nog aan het wachten op geratel van de GDU, dat is volgens mij een ander bekend euvel. Garantie loopt augustus dit jaar af, dus ALS dat optreedt hoop ik op komende maanden.

En dan na augustus eens nadenken hoe lang ik nog wil doorrijden met deze auto. Ben er tevreden over, maar wil problemen liever voor zijn.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

elmo1

Kona Electric jan-2019

Nova163 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:25:

212k km nu geen bijzonderen op delamineren van mijn scherm na.
Binnenkort wel de gru olie laten vervangen maar geen issues hiermee. Rij altijd in eco stand en laat uitbollen denk dat dit al heel veel scheelt mbt mogelijk ratel issue.
Mijn idee is ook dat dit waarschijnlijk vaak voorkomt bij de wat sportievere rijder, regelmatig de 400Newton op de gru is een flinke opdonder zullen we maar zeggen, maar niet gebaseerd op enige wetenschappelijke onderbouwing.
Doe nu zelf lucht filter vervangen en ruitenwissers, banden voor net vervangen.
Met apk volgend jaar de remvloeistof, de accu vloeistof moet ik nog uitzoeken hoe dat zit.
Verder verwacht ik de condensor die gaat meestal maar 4 jaar mee, is reeds vervangen nl.
Accu nu 5 jaar ong en 160k km maar nog geen tekenen van degradatie.

• vanaalten
elmo1 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:25:
Accu nu 5 jaar ong en 160k km maar nog geen tekenen van degradatie.
Mja... afgelopen zaterdag volledig opgeladen van de laadpaal gehaald, geschatte actieradius: 323km. Dat is wel een all-time-low. Wellicht ergens komend half jaar een test doen om de gezondheid van de accu te bepalen.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@hvwees nog een beetje courante laadsnelheden gehaald of bleeft ie bij deze temperaturen steken op 40-50kW?

🖥️ | 🚗

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
vanaalten schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:06:
[...]

Mja... afgelopen zaterdag volledig opgeladen van de laadpaal gehaald, geschatte actieradius: 323km. Dat is wel een all-time-low. Wellicht ergens komend half jaar een test doen om de gezondheid van de accu te bepalen.
Ja mijn auto gebruikt nu ook snel 21 kwh/100 km... en dan rij je nog 30-40 km/u...

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:03
[...]

Ik hoor het graag aangezien ik de Pure deze maand krijg. Overigens de adapter is niet zo duur als je wat rond zoekt. De orignele vastwel, maar via andere kanalen kun je voor 40-80 euro klaar zijn.

• DaTimMan
Steeck03 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:31:
[...]

Ik hoor het graag aangezien ik de Pure deze maand krijg. Overigens de adapter is niet zo duur als je wat rond zoekt. De orignele vastwel, maar via andere kanalen kun je voor 40-80 euro klaar zijn.
misschien kan je het bij ophalen proberen bij de dealer.

• hvwees
MadMarky schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:13:
@hvwees nog een beetje courante laadsnelheden gehaald of bleeft ie bij deze temperaturen steken op 40-50kW?
Ik had de preheating van het accupakket aangezet, ik haalde 102kW op een moment.
Hij volgde netjes de laadcurve.

• Nova163
MadMarky schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:13:
Afgelopen zondag zelf ook uit Frankrijk teruggereden, zonder preheating was het max 52 kW bij de eerste stop. Bij de tweede stop haalde hij uiteindelijk wel de 70 kW+ waar voor mijn model de max ligt.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

elmo1

Kona Electric jan-2019

[...]

Zou me niet zo zorgen maken is GOM en door kou geeft hij ook minder aan.

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Snacky817 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Ja mijn auto gebruikt nu ook snel 21 kwh/100 km... en dan rij je nog 30-40 km/u...
Komt ook door de kou, tegenwind en verwarming. En bij het verwarmen voor ik vertrek zit ik rond 20 kWh/100km in het begin van de rit. En laden gaat ook langzamer (en met meer verbruik).

• HuismAndré
  • Laatst online: 18:52

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

[...]

Het is winter (en nog koud ook). Heater staat vaak aan (en vreet stroom). Logisch dat je actieradius in elkaar dondert.

André Huisman (www.new-line.nl)

• KerstRunner
[...]

Die van mij kwam vanmorgen vol met 305km van de laadpaal. In ECO, met climate control op Auto(1) op 19,5. Drie maanden oud, 64,8kWh en warmtepomp. Toen zei het dashboard ook dat het -7 was.

Vind de 323 die je Kona aangeeft niet persé schrikbarend.

[ Voor 10% gewijzigd door KerstRunner op 06-01-2026 11:53 ]

• vanaalten
KerstRunner schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:51:
Vind de 323 die je Kona aangeeft niet persé schrikbarend.
(en andere, soortgelijke reacties)

Nee, niet schrikbarend. Maar wel het laagste wat ik de afgelopen 6,5 jaar heb gezien bij deze auto. En aangezien ik nog garantie heb tot augustus dit jaar kan het wel zinnig zijn om de gezondheid van de accu te bepalen. Al weet ik eerlijk gezegd niet wat het criterium precies is voor de garantie op de accu - ik neem aan dat enige degradatie wel acceptabel zal zijn.

• An3zz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-01 15:21
Ik heb een vraag over gebruik van sneeuwkettingen voor de Kona (2021).
In de gebruikers-handleiding vindt ik geen eenduidige info over het al dan niet gebruiken van normale sneeuwkettingen, versus loopvlak-kettingen.

Welke ervaringen zijn er bij forumleden?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snacky817 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Veel vaste verbruikers aan (kachel, stoelverwarming) en nauwelijks afstand maken om het tegen weg te zetten, dan krijg je inderdaad een hoog energieverbruik per 100km te zien. Voor mij zijn waardes boven de 30kWh/100km niet ongewoon aan het begin van de rit bij koud weer. Zodra ik de stad uit ben zakt het verbruik uiteindelijk tot onder de 20kWh.

🖥️ | 🚗

• pmiddeld
vanaalten schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:38:
[...]

(en andere, soortgelijke reacties)

Nee, niet schrikbarend. Maar wel het laagste wat ik de afgelopen 6,5 jaar heb gezien bij deze auto. En aangezien ik nog garantie heb tot augustus dit jaar kan het wel zinnig zijn om de gezondheid van de accu te bepalen. Al weet ik eerlijk gezegd niet wat het criterium precies is voor de garantie op de accu - ik neem aan dat enige degradatie wel acceptabel zal zijn.
Pas bij een resterend percentage van 70% van de originele capaciteit is er sprake van vervanging onder garantie. Daar zit je waarschijnlijk nog wel boven.

• pmiddeld
An3zz schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:14:
In de gebruikers-handleiding vindt ik geen eenduidige info over het al dan niet gebruiken van normale sneeuwkettingen, versus loopvlak-kettingen.

Welke ervaringen zijn er bij forumleden?
Ik heb twee jaar geleden normale sneeuwkettingen gebruikt. Behalve gehannes met eromheen leggen, werkten ze prima.

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 15:02

The Adder

Happy racing from Holland

An3zz schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:14:
Is Nederland nu al zover ondergesneeuwd _O-

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:03
DaTimMan schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:38:
[...]

misschien kan je het bij ophalen proberen bij de dealer.
Ga ik zeker doen. Tegen die tijd hoor je het resultaat

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Veel vaste verbruikers aan (kachel, stoelverwarming) en nauwelijks afstand maken om het tegen weg te zetten, dan krijg je inderdaad een hoog energieverbruik per 100km te zien. Voor mij zijn waardes boven de 30kWh/100km niet ongewoon aan het begin van de rit bij koud weer. Zodra ik de stad uit ben zakt het verbruik uiteindelijk tot onder de 20kWh.
Kan ik helemaal beamen: gisteren ~375km gereden in 3 losse ritten (dus weer afgekoeld), 15.6kWh/100km gemiddeld, heel goed te doen (MY20)

• Dexter35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:06
Wij zijn aan het kijken naar nieuwe Hyundai Kona. Plan was om een flink deel aan te betalen en de rest te financieren. Maar nu zie ik dat het continu-plan van Hyundai nu voor 0,99% rente wordt aangeboden. Ik denk nu eraan niets aan te betalen en het bedrag te reserveren voor de slotaflossing. Dat lijkt me een stuk goedkoper dat de standaard financiering.

Iemand hier ervaring met dat continu-plan?

• DaTimMan
Dexter35 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:03:
Wij zijn aan het kijken naar nieuwe Hyundai Kona. Plan was om een flink deel aan te betalen en de rest te financieren. Maar nu zie ik dat het continu-plan van Hyundai nu voor 0,99% rente wordt aangeboden. Ik denk nu eraan niets aan te betalen en het bedrag te reserveren voor de slotaflossing. Dat lijkt me een stuk goedkoper dat de standaard financiering.

Iemand hier ervaring met dat continu-plan?
ik heb heb het continuplan. helaas met de actierente van 4.99. juist door de lage rente hebben we bewust gekozen het geld op de rekening te houden en de auto te zo te financieren. aanbetaling was de inruilprijs van de vorige auto.

voordeel is ook de restwaarde garantie, schrijft het als een malle af, dan geef je de auto gewoon terug

doorlooptijd was 3 weken, ivm kredietcheck en de auto moest klaargemaakt worden.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben nooit zo'n fan van het financieren van een nieuwe auto. Hyundai is geen liefdadigheidsinstelling dus je bent linksom of rechtsom toch die berg afschrijving aan het betalen.

Ik gok dat verreweg de meeste auto's in dit topic ofwel zakelijk geleased zijn ofwel privé als occasion zijn aangeschaft, nadat de 50% waarde afschrijving (na +/- 4 jaar) heeft plaatsgevonden.

🖥️ | 🚗

• DaTimMan
MadMarky schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:42:
Ik ben nooit zo'n fan van het financieren van een nieuwe auto. Hyundai is geen liefdadigheidsinstelling dus je bent linksom of rechtsom toch die berg afschrijving aan het betalen.

Ik gok dat verreweg de meeste auto's in dit topic ofwel zakelijk geleased zijn ofwel privé als occasion zijn aangeschaft, nadat de 50% waarde afschrijving (na +/- 4 jaar) heeft plaatsgevonden.
klopt maar geld lenen voor 1% kan, voor aankopen die je toch al wilde doen, serieus besparen. zeker als je het wel hebt staan.

laat je het op de beurs dan pak je die 1% over 4 jaar bijna zeker weer terug. Verder lost 4 jaar inflatie ook al een hoop risico op. Uitgaven de toekomst in schuiven en inkomsten naar nu is vaak een prima te verdedigen idee.

loopt het toch mis, dan tik je hem gewoon af. Het oude model was te klein voor ons, en de niro beviel niet. Dit nieuwe model was perfect, occasions van de sx2 waren door de enorme prijsdaling van nieuwe niet interessant meer.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
DaTimMan schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:51:
[...]
laat je het op de beurs dan pak je die 1% over 4 jaar bijna zeker weer terug.
Dat is wel een erg korte termijn om dat te classificeren als "bijna zeker".
Maar een spaarrekening/deposito zo rond/tegen de 3% is mogelijk, dus dat levert je dan 2% extra op (minus mogelijk een 0.5% VRH als je boven de grens zit).

Ik zou het alleen doen als je toch van plan bent om nieuwe te kopen en het geld toch hebt liggen en je de risico's van de beurs aankan of het gewoon op een spaarrekening/deposito zet.
Pagina: 1 ... 146 147 Laatste