Nova163 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:25:
Onze Kona uit 2018/19 gaat volgend jaar de 200.000 km halen. Op dit moment merk ik weinig van de leeftijd. Het onderhoud is met name standaard-dingen en een keer banden en een nieuwe ruit. De accu lijkt in het dagelijks gebruik nog in prima staat.
Zijn er hier anderen met zo'n tellerstand? Zijn er bekende kwalen die met de (vele) jaren komen? Ik heb daar zelf nog weinig over gelezen, ik zie met name euvels die in de eerste jaren naar voren komen.
212k km nu geen bijzonderen op delamineren van mijn scherm na.
Binnenkort wel de gru olie laten vervangen maar geen issues hiermee. Rij altijd in eco stand en laat uitbollen denk dat dit al heel veel scheelt mbt mogelijk ratel issue.
Mijn idee is ook dat dit waarschijnlijk vaak voorkomt bij de wat sportievere rijder, regelmatig de 400Newton op de gru is een flinke opdonder zullen we maar zeggen, maar niet gebaseerd op enige wetenschappelijke onderbouwing.
Doe nu zelf lucht filter vervangen en ruitenwissers, banden voor net vervangen.
Met apk volgend jaar de remvloeistof, de accu vloeistof moet ik nog uitzoeken hoe dat zit.
Verder verwacht ik de condensor die gaat meestal maar 4 jaar mee, is reeds vervangen nl.
Accu nu 5 jaar ong en 160k km maar nog geen tekenen van degradatie.