Anoniem: 1164682 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:40:
Afgelopen zondag een wat minder goede ervaring dankzij mezelf. Ik vertrouwde op mijn geschatte range maar verbruikte 20% meer door de harde tegenwind en de koude. Ik kwam eerder op 20KWH per 100km. Op 4% acculading de oprit opgereden en op het laatst nog iets rustiger gedaan. Ben me nu wat aan het inlezen op mijn vakantie naar Kroatie.. dat vergt iets meer planning

.
Wat een weer zondag hè?!? Ik zit nog een beetje in mijn ICE mentaliteit dus ik ging afgelopen zondag gewoon met 130 tegen de wind in. Met een verbruik van 26kWh/100km ging dat dan toch wel hard. Normaal zit ik rond de 17/18 kWh/100km en rij ook gewoon 130 km/h.
Url schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:57:
[...]
Ik herken dit zelf niet... Ik heb geen problemen met de bass oid... Zoals hierboven al gezegd misschien een bezoekje aan de dealer?
Wel heb ik een vraagje aan andere Kona rijders. Ik ben in het begin naar de dealer geweest om ik een soort piepend(?) geluid hoor (net of er een snaar piept in een benzine of dielsel auto) tijdens accelereren of remmen. Dus eigenlijk als de elektromotor kracht geeft of regenereert. Ik zet de auto in een parkeergarage op werk en daar hoor je het voornamelijk goed. Ervaren jullie dit geluid ook?
Ik weet namelijk niet of het normaal is. De monteur bij de dealer hoorde natuurlijk niks maar ben toch zeker van dit het er is. Ik het niet heel storend ofzo (of hard) maar als het niet hoort heb ik het liever weg

.
Ik heb nu 1000 km op de teller.
Bij het remmen hoorde ik het in het begin af en toe een piep, het laatste stukje tot stilstand (nieuwe schijven en blokjes waarschijnlijk). Maar als je de hoge piep van de elektromotor bedoelt, dat is normaal en ook echt zacht bij mij. Nog niet eens 1% van een piepende v-snaar en totaal niet storend, wellicht ben je gevoelig voor de frequentie. Ik zou eens kijken of er een andere monteur een rondje wil doen met je.
Ik vind ook wel dat de Kona bijzonder snel kan afremmen. Ik heb bij een remgolf al twee keer gehad dat mijn achterligger met een verbaast duf gezicht opeens op de vluchtstrook naast me zit.
Ik rij ook bijna altijd op ACC. Even het "gas" aantikken om niet opeens af te remmen voordat je gaat inhalen vergt wel wat gewenning. Staat bij mij op de kortste afstand, volgens mij is dat tijdsgebonden (1s). Als je 130 rijdt best wel groot gat, sta je in de file dan word ik toch wel een beetje zenuwachtig en zet hem dan vaak op standje 2

.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
Nog een vraagje voor mijn mede Kona rijders, mijn OBDII dongle (die van $3) doet het niet zo goed. Heeft iemand er eentje gevonden die wel goed werkt en niet €60-€70 euro kost?