Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 8 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trackerfire schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:43:
[...]

In het verleden is door een insider gezegd dat er per boot zo'n 300 kona's ingeladen zouden worden gedurende 2019. Er komen nu minder boten, dus minder Kona's. Wat er van waar is weet ik uiteraard niet, maar deze persoon had rechtstreeks contacten bij de importeur.
Zegt nu niet zoveel meer denk ik. Er kunnen duizenden auto's op zo'n boot, misschien is het logistiek handiger om minder vaak te varen met meer auto's per boot?
Die boot vervoert meer dan alleen Kona's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-12-2021
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Zegt nu niet zoveel meer denk ik. Er kunnen duizenden auto's op zo'n boot, misschien is het logistiek handiger om minder vaak te varen met meer auto's per boot?
Die boot vervoert meer dan alleen Kona's ;)
Het is in ieder geval niet waar gebleken dat Hyundai de leveringen naar Nederland ging versnellen.
Ondanks hun belofte in Oktober\November 2018.
Wachttijden zijn absoluut niet teruggelopen. De productie is wel verhoogd de laatste maanden, maar van voorrang voor Nederland is geen sprake gebleken.
Ik reserveerde mijn Kona rechtstreeks bij de dealer in mei 2018. Definitieve bestelling toen de prijzen definitief waren, op 22 juni.
Pulse Red, Zwart dak, open dakje.
Verwachtte levering was toen maart 2019. Onlangs kreeg ik te horen dat het juli wordt.
Dus, versnellen leveringen .............. ? Nee hoor.
Er is, zo lijkt het, juist voor gekozen meer landen te gaan leveren in plaats van een grote inhaalslag te realiseren in de landen waar de orderboeken reeds open waren.

[ Voor 15% gewijzigd door tdelint op 08-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
tja hyundai heeft het nog steeds niet voor elkaar, we hadden 2 maanden vertraging (levering januari) en de Kia e-niro is er morgen, veel later besteld maar wat die roepen klopt gewoon, worden netjes volgens planning geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Vandaag bij dealer in Den Bosch geweest. Hier is mijn Dark Grey besteld door Leaseplan. De dealer had een betrouwbare lijst, dat zei hijzelf. En mijn 2018 1888 zou eind maart in Rotterdam aankomen. En dan zou hij hem half april kunnen uitleveren. Hij had ook een iets oudere lijst waarin hij zelfs eind februari zou zijn gekomen. Dus er is idd vertraging van een maand of meer. Voor mij is het een maand eerder maar dat komt omdat Leaseplan gewoon mei als leverdatum afgeeft. We wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 22:28

Url

rechargingshow.com

Pff wat een verhalen hier allemaal over levertijden enz... Te bizar.

Een offerte voor een Tangerine Comet Kona is bij mij in juli 2018 de deur uit gegaan. Vervolgens kreeg ik van leaseplan de keuze.

1. Als je een zwarte (Dark knight) of grijze (Galaxy Grey) kiest dan is de auto er dit jaar nog.
2. Je blijft bij je keuze en het word juni 2019

Uiteindelijk toen voor een grijze gekozen met leverdatum half oktober. Vervolgens 2 maanden vertraging dus werd het eind december. Door kerstvakantie werd het uiteindelijk week 2 van januari. Maar aan alle verhalen te horen heb ik nog geluk gehad en heb ik geen spijt van mijn keuze.

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
@Url hehe, het verhaal over Tangerine Comet kan ik beamen, en lijkt ook te kloppen met wat we zien bij de RDW:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5hq1V9E.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:31
IVIaarten schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:33:
[...]

Ik noem Dark Knight zwart :) Nog niet gezien.
Ik rijdt sinds vandaag rond in een Dark Knight. Als het niet zo lastig was hier een foto te uploaden dan had ik dat al gedaan......
Of anders hier als je lid bent van de Kona EV groep op FB:
https://www.facebook.com/groups/342318569856468/?ref=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Marko72 Heb jij geen fotoalbum op tweakers dan? Eerst naar het album uploaden, dan link hier in het forum pasten. Is 1 stap meer dan facebook, dat wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Hey allemaal, net nieuw hier op het forum! Ik krijg net bericht van de dealer in Den Bosch dat ik mijn Kona de 21e kan ophalen. Hij was pas in week 19 verwacht, maar er zijn dus wat Kona's eerder gekomen. Heb in november via Leaseplan besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:53
Rob76 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:09:
Hey allemaal, net nieuw hier op het forum! Ik krijg net bericht van de dealer in Den Bosch dat ik mijn Kona de 21e kan ophalen. Hij was pas in week 19 verwacht, maar er zijn dus wat Kona's eerder gekomen. Heb in november via Leaseplan besteld.
Mooi! Welke kleur?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
Waar zitten nu toch die enorme verschillen in qua bestellen en leveren. Eind augustus/begin september 2018 besteld en verwachte levering okt/nov 2019. Ligt dat nu voornamelijk aan de LM of die wel of beslag heeft gelegd op productie slots of heeft het met de kleur te maken? Of wordt er maar wat aangerommeld.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixelatenl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-05-2020
Voor diegene die geïnteresseerd is in de side steps voor de Kona hierbij 2 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://dev000.com/kona/foto-voor-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dev000.com/kona/foto-achter-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Electrons schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Waar zitten nu toch die enorme verschillen in qua bestellen en leveren. Eind augustus/begin september 2018 besteld en verwachte levering okt/nov 2019. Ligt dat nu voornamelijk aan de LM of die wel of beslag heeft gelegd op productie slots of heeft het met de kleur te maken? Of wordt er maar wat aangerommeld.
Combinatie van beiden geloof ik. Athlon had een aantal in de pre-order staan, maar niet alle kleuren. Levering bij een pre-order bestelling zou in 2018 plaatvinden, maar werd januari/februari 2019.
Bestellingen niet uit de pre-order batch gingen al snel richting Q3/Q4 2019 (regulier bestelproces), ook daar afhankelijk van kleur.

Gok dat via Athlon bijna geen auto's uitgeleverd gaan worden in Q2 door deze constructie. Ik gok dat dat voor meerdere LM's geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Mijn werkgever heeft 600 leaseauto's rondrijden en heeft een deal gesloten met meerdere leasemaatschappijen. Leaseplan had er twee in bestelling die geleverd konden worden voor mei. Alleen donkerrood en wit. Een andere kleur zou oktober worden. Ik heb gekozen voor wit. Ik kijk even hoe ik het vind, heb de optie om het dak en evt. de spiegels zwart te wrappen. Ik wilde ook 18 inch velgen bestellen, maar de dealer had ervaringen van medewerkers dat dit tussen de 10 en 15 % aan range scheelde. Dat vind ik best veel. Als het toch mee lijkt te vallen, dan kan ik er altijd nog 18 inch onder laten zetten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 22:20
Electrons schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Heeft gewoon te maken met feit dat aantal lease maatschappijen en andere grote bedrijven zoals Engie een voorrangspositie hebben gekregen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd! Ik weet dat ons bedrijf er 10 had gereserveerd bij LMx, geen van alle is uiteindelijk afgenomen (werd te duur geacht, geen idee van de leaseprijs). Misschien 1 van die 10?

Helaas heb ik in oktober bij een andere LM besteld... levering eind 2019. :( Wel raar om dan dit soort berichten tegen te komen. Blijkbaar heeft Hyundai er dus echt een enorm zootje van gemaakt. Belachelijk.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco008
  • Laatst online: 01-01-2021
Wackerstamfer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:01:
[...]

Telefoonkiekjes, de eerste 200km zijn echt een verademing. _/-\o_ :9~ O+
Dit weekend een lang tripje naar het hoge noorden (Groningen). Eens kijken hoe dat ons af gaat.

[Afbeelding: Kona voor]

[Afbeelding: Kona achter]
Vorige week een trip gemaakt naar Winterberg. Met dakkoffer en vijf personen rijdt de Kona 25 kwh per 100km. Terug een stuk binnendoor gereden. Na 25 km binnendoor 10,8 kWh per 100km gehaald. Iemand ervaring met de verschillende standen? Is eco echt zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-04 15:38
Remco008 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Vorige week een trip gemaakt naar Winterberg. Met dakkoffer en vijf personen rijdt de Kona 25 kwh per 100km. Terug een stuk binnendoor gereden. Na 25 km binnendoor 10,8 kWh per 100km gehaald. Iemand ervaring met de verschillende standen? Is eco echt zuiniger?
25 kwh/100km valt eigenlijk wel mee, vind ik. Ik rijd bijna alleen maar snelweg in comfort mode en zit gemiddeld op 21 kwh/100km. Heb afgelopen week de proef op de som genomen en 200 km in eco mode gereden: nog steeds 21 kwh/100km (wel eerst gereset). Als ik kijk wat het aandeel is van de airco, dan is dat bijna nihil. Mijn idee is dat het vooral je snelheid en rijstijl is die het verschil maakt. Snelweg vs binnendoor weggetjes, dat werk.

Vandaag op de A12 een donkergrijze Kona gespot, zowel op de heenweg als de terugweg. Gok dat het dezelfde was :) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 09:18
@allen ivm "ik zie geen KONA-EV's " dank. Ik zie wel heel veel Tesla's op. Ik rij vrij vaak workum, leeuwarden, drachten, sneek, alkmaar, opmeer, hoorn, volendam, amsterdam, hoofddorp, mijdrecht, abcoude, maarssen, hilversum, almere, lelystad lemmer, balk. Doe niet altijd alle clienten aan, maar dit is waar ik meestel rij. Tja, denk niet goed opgelet.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Oh en vanmorgen:

http://hamkaaz.nl/share/konafoutmelding.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hamkaaz op 09-03-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
ECO. op mn BMW zit ook een ECO stand : op 400 km rij ik 6 km meer (1,5%) Workum- Bonn.
ECO staat dan op niet harder dan 125, airco op eco
Nou, gebruik ik dus al 4 jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Hamkaaz ; en toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Een poosje ergens geparkeerd en toen het contact weer aangezet. Daarna ging hij weer normaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:26

3_s

[b]Hamkaaz in "Het grote Hyundai Kona Electric topic" Mijn idee is dat het vooral je snelheid en rijstijl is die het verschil maakt. Snelweg vs binnendoor weggetjes, dat werk.
Klopt helemaal. Verschil in verbruik tussen 100 en 130 is immens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
luchtweerstand is evenredig met kwadraat van de snelheid he... Dus volledig verklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Ik ben benieuwd naar jullie leaseprijsen. Mijn Kona was 740 per maand incl. winterbanden en metallic lak. 48 maanden en 30000 km per jaar. Ik had een leasebudget van 750 en 900, incl. eigen bijdrage. Dus bleef daar ruim onder :). Een model 3 werd echter net te duur en ik heb m laatst in het echt gezien en vooral van voren en achteren vind ik m niet mooi. En de Polestar 2 komt pas in de loop van 2020 en zal ook flink wat hoger liggen in leaseprijs. Dat is ook een mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mijn Kona: 888 euro, komt uit mijn eigen budget, dus betaal netto iets van 500 euro (incl elektra) daarvoor. Winterbanden. zonnedak, eigenlijk alle aanvinkbare opties gekozen bij 40k km/jaar. Een model 3 blijkt nu maar 100 euro bruto in de maand duurder te zijn, dat was dus een reële optie geweest, maar die was nog niet beschikbaar toen ik de Kona bestelde.

Achteraf had ik misschien beter de Ioniq kunnen bestellen, dan had ik nu al gereden. Andere BEV's zijn niet echt een optie, te duur of niet mooi/te weinig bereik. Nissan viel om die reden af, en VW wil ik niet (en voldeed ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Rob76 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:58:
Ik ben benieuwd naar jullie leaseprijsen. Mijn Kona was 740 per maand incl. winterbanden en metallic lak. 48 maanden en 30000 km per jaar. Ik had een leasebudget van 750 en 900, incl. eigen bijdrage. Dus bleef daar ruim onder :). Een model 3 werd echter net te duur en ik heb m laatst in het echt gezien en vooral van voren en achteren vind ik m niet mooi. En de Polestar 2 komt pas in de loop van 2020 en zal ook flink wat hoger liggen in leaseprijs. Dat is ook een mooie bak.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 10-03-2019 12:01 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
zonoskar schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:23:
@Marko72 Heb jij geen fotoalbum op tweakers dan? Eerst naar het album uploaden, dan link hier in het forum pasten. Is 1 stap meer dan facebook, dat wel.
Nee, zit nog in de puppy modus en heb blijkbaar niet genoeg karmapunten voor een album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
844 incl. Btw. Voor 60 maanden en 30k per jaar. Ook met winterbanden. Model 3 kwam ik boven lease bedrag uit. Kon wel, maar deel boven leasebedrag was dan voor eigen rekening. Netto 220,- p/m tegen 75,- voor de Kona. Van de week M3 in het wild gezien, was niet echt onder de indruk van model.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Ligt dus nog best uit elkaar die leaseprijzen... Heeft er al iemand ervaring met de 18 inch wielen qua range en weggedrag? En is er iemand die al een lange trip naar het buitenland heeft gemaakt? Ik ben benieuwd hoe de beschikbaarheid van laadpalen feitelijk in Zuid Europa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:33

Hoogie2004

Whohooooo

Voor 48 maanden en 35k per jaar: ~780 / maand incl. laadpaal en winterbanden.

Exact weet ik het pas als de laadpaal is geplaatst, en die wordt 100% afgeschreven, want die is van mij na de looptijd. Als ik het zo lees is dat iig geen slechte leaseprijs...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@rob76 : tik eens ABRP in, speel dan even met de door jou gewenste routes. Je kunt heel veel variabelen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
765 ex btw 926 incl btw op basis van 48 maanden en 40000 km per jaar inclusief winterbanden en vervangend vervoer na 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo Rob,

Ik heb vorige week woensdag de winterset de standaard wielen met Vredestein winterbanden laten omzetten naar de 18" set af fabriek welke ik erbij heb besteld eronder laten zetten.
De Yokohama banden maken zoveel lawaai dat ik deze laat vervangen door andere, de dealer heeft meegereden en vond het lawaai ook niet normaal en neemt deze wissel voor zijn rekening _/-\o_
Voor zover merk ik een iets hoger verbruik, maar kan ook door het onstuimige weer komen van deze week 8)7
Rob76 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:26:
Ligt dus nog best uit elkaar die leaseprijzen... Heeft er al iemand ervaring met de 18 inch wielen qua range en weggedrag? En is er iemand die al een lange trip naar het buitenland heeft gemaakt? Ik ben benieuwd hoe de beschikbaarheid van laadpalen feitelijk in Zuid Europa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Ja ik wilde ook mijn foto's plaatsen maar heb ook het probleem met het foto album, dat ik nog in puppy modus sta.
Dit ondanks dat ik al jaren een member ben. maar weinig heb gepost tot nu toe.
Ben bang dat je dus eerst een bepaalde hoeveelheid posts moet plaatsen voor dit beschikbaar komt?
Marko72 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Nee, zit nog in de puppy modus en heb blijkbaar niet genoeg karmapunten voor een album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Rob45 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:10:
Ja ik wilde ook mijn foto's plaatsen maar heb ook het probleem met het foto album, dat ik nog in puppy modus sta.
Dit ondanks dat ik al jaren een member ben. maar weinig heb gepost tot nu toe.
Ben bang dat je dus eerst een bepaalde hoeveelheid posts moet plaatsen voor dit beschikbaar komt?

[...]
je kunt ook altijd foto's uploaden naar een gratis hosting dienst als Imgur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
  • Laatst online: 28-02-2022
Rob45 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:07:
Hallo Rob,

Ik heb vorige week woensdag de winterset de standaard wielen met Vredestein winterbanden laten omzetten naar de 18" set af fabriek welke ik erbij heb besteld eronder laten zetten.
De Hankook banden maken zoveel lawaai dat ik deze laat vervangen door andere, de dealer heeft meegereden en vond het lawaai ook niet normaal en neemt deze wissel voor zijn rekening _/-\o_
Voor zover merk ik een iets hoger verbruik, maar kan ook door het onstuimige weer komen van deze week 8)7

[...]
Welke dealer was dat en welke banden heeft hij er nu onder gezet ? Ik heb ook de 18" velgen besteld die standaard Hankook banden erom hebben liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Hier nog een foto van mijn grijze Kona. Dit is de dag van ophalen... In de zon komt deze klaar een stuk beter uit

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PhGhP1s/export-2.png

Ik zou juist de 17 inch houden voor comfort en efficiëntie. Zitten nu nog Pirelli winterbanden op. Aankomende maandag gaan de zomerbanden er weer onder. Ben benieuwd naar de Nexen Nferas... volgens reviews van de Kona zijn ze gehorig maar vond het tijdens de proefrit toen wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Met betrekking tot de levertijd van de Kona zijn de vooruitzichten natuurlijk alles behalve rooskleurig. Toch hoor je hier en daar bedrijven of leasemaatschappijen die 'groot' hebben ingekocht, zoals deze https://www.zakelijkelekt...to/hyundai-kona-electric/ Wat is jullie ervaring? Is een Kona als leaserijder sneller te bemachtigen?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Royalpieter schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:18:
Met betrekking tot de levertijd van de Kona zijn de vooruitzichten natuurlijk alles behalve rooskleurig. Toch hoor je hier en daar bedrijven of leasemaatschappijen die 'groot' hebben ingekocht, zoals deze https://www.zakelijkelekt...to/hyundai-kona-electric/ Wat is jullie ervaring? Is een Kona als leaserijder sneller te bemachtigen?
Wat is sneller, mijn Kona is besteld via de lm op 25 juli 2018 en de levering wordt 14 juni 2019 als dit de juiste leverdatum wordt (is). :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
1.523 op kenteken t/m zaterdag. Niet slecht! Het komt in de buurt van de nummers van een aantal forumleden. Kan nooit lang meer duren.

*positieve modus aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Trackerfire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:28:
1.523 op kenteken t/m zaterdag. Niet slecht! Het komt in de buurt van de nummers van een aantal forumleden. Kan nooit lang meer duren.

*positieve modus aan*
Is mij inmiddels voldoende duidelijk dat er geen peil op de nummers valt te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Daacuso schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Is mij inmiddels voldoende duidelijk dat er geen peil op de nummers valt te trekken.
Zeker in de beginperiode, laat zeggen tot nummer 1.100 klopte het tot bijna aan de dag toe. Ben 't met je eens dat de nummering nu steeds minder te verbinden is aan verwachte levertijd maar het was heel betrouwbaar tot voorkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Royalpieter schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:18:
Ja dat klopt, lease daar ook. Uiteraard wel vertraging zoals iedereen, maar als ik zelf had besteld was het waarschijnlijk nog lang wachten geweest. Nu besteld rond begin juli 2018 en was het begin november 2018 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Trackerfire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:46:
[...]

Zeker in de beginperiode, laat zeggen tot nummer 1.100 klopte het tot bijna aan de dag toe. Ben 't met je eens dat de nummering nu steeds minder te verbinden is aan verwachte levertijd maar het was heel betrouwbaar tot voorkort.
Inderdaad, helemaal met je eens. Jammer dat het nu ineens van geen kanten meer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Net van Hilversum via A4 naar Den Haag gereden. 4 Kona's tegengekomen. Twee witte en twee grijze. Het gaat goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1164682

Mijn eerste bijdrage. Rijd sinds 14 februari de Kona en inmiddels 5.000 op de teller. Ik ben een apart verhaal want woon in Stadskanaal en werk in Kontich (B) bij Antwerpen. Ik rijd per week 1 keer heen en 1 keer terug. Positief is dat ik de enkele afstand zonder bijladen kan doen. Ik zit op een gemiddeld verbruik van 16,4 KWH per 100km en rijd bijna enkel snelweg, maar rond de 110 km per uur (bewuste keuze zodat ik zonder bijladen aan kan komen). Afgelopen zondag een wat minder goede ervaring dankzij mezelf. Ik vertrouwde op mijn geschatte range maar verbruikte 20% meer door de harde tegenwind en de koude. Ik kwam eerder op 20KWH per 100km. Op 4% acculading de oprit opgereden en op het laatst nog iets rustiger gedaan. Ben me nu wat aan het inlezen op mijn vakantie naar Kroatie.. dat vergt iets meer planning :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Die harde wind is inderdaad een rangekiller, vandaag bij stevige wind ritje op en neer Rotterdam/Goes gedaan... ging echt hard achteruit met de range, zeker bij 130km/h 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
In het algemeen ben ik zeer tevreden met m'n Kona, maar waar ik met na 14.000 km wel steeds meer aan stoor is de geluidsinstallatie. En dan vooral de subwoofer. Wat een overheersende en vervelende blubber-bas. Wie vond dat ook en heeft er al iets aan kunnen/laten doen? Ik heb in de 'equalizer' de bas al flink terug gezet. Terwijl ik zeker van een goede bas houd, heb jarenlang met een 12" subwoofer in een 22 mm. mdf kist rondgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
jgkt schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:21:
In het algemeen ben ik zeer tevreden met m'n Kona, maar waar ik met na 14.000 km wel steeds meer aan stoor is de geluidsinstallatie. En dan vooral de subwoofer. Wat een overheersende en vervelende blubber-bas. Wie vond dat ook en heeft er al iets aan kunnen/laten doen? Ik heb in de 'equalizer' de bas al flink terug gezet. Terwijl ik zeker van een goede bas houd, heb jarenlang met een 12" subwoofer in een 22 mm. mdf kist rondgereden.
Ik meen dit in het vorige topic ook gehoord te hebben. Dit terwijl andere forumleden de bass tot vrijwel nihil konden terugschroeven in de equalizer had dit forumlid zelfs met volledig terugschroeven nog veel teveel bass. Is daar opgelost door een bezoekje aan de dealer te brengen. Was iets verkeerd aangesloten vanuit de fabriek wat uiteindelijk het euvel bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Trackerfire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Ik meen dit in het vorige topic ook gehoord te hebben. Dit terwijl andere forumleden de bass tot vrijwel nihil konden terugschroeven in de equalizer had dit forumlid zelfs met volledig terugschroeven nog veel teveel bass. Is daar opgelost door een bezoekje aan de dealer te brengen. Was iets verkeerd aangesloten vanuit de fabriek wat uiteindelijk het euvel bleek.
Dankjewel voor de tip! (y)
Binnenkort voor de 15000 km beurt dus ga het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:26

3_s

@Anoniem: 1164682 die werkgever ken ik, volgens mij.
Onlangs mailtje van gekregen dat ze verschillende Kona’s hadden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

jgkt schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:21:
Ik herken dit zelf niet... Ik heb geen problemen met de bass oid... Zoals hierboven al gezegd misschien een bezoekje aan de dealer?

Wel heb ik een vraagje aan andere Kona rijders. Ik ben in het begin naar de dealer geweest om ik een soort piepend(?) geluid hoor (net of er een snaar piept in een benzine of dielsel auto) tijdens accelereren of remmen. Dus eigenlijk als de elektromotor kracht geeft of regenereert. Ik zet de auto in een parkeergarage op werk en daar hoor je het voornamelijk goed. Ervaren jullie dit geluid ook?

Ik weet namelijk niet of het normaal is. De monteur bij de dealer hoorde natuurlijk niks maar ben toch zeker van dit het er is. Ik het niet heel storend ofzo (of hard) maar als het niet hoort heb ik het liever weg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Laatst online: 14-04 12:13
Anoniem: 1164682 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:40:
Afgelopen zondag een wat minder goede ervaring dankzij mezelf. Ik vertrouwde op mijn geschatte range maar verbruikte 20% meer door de harde tegenwind en de koude. Ik kwam eerder op 20KWH per 100km. Op 4% acculading de oprit opgereden en op het laatst nog iets rustiger gedaan. Ben me nu wat aan het inlezen op mijn vakantie naar Kroatie.. dat vergt iets meer planning :).
Wat een weer zondag hè?!? Ik zit nog een beetje in mijn ICE mentaliteit dus ik ging afgelopen zondag gewoon met 130 tegen de wind in. Met een verbruik van 26kWh/100km ging dat dan toch wel hard. Normaal zit ik rond de 17/18 kWh/100km en rij ook gewoon 130 km/h.
Url schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:57:
[...]
Ik herken dit zelf niet... Ik heb geen problemen met de bass oid... Zoals hierboven al gezegd misschien een bezoekje aan de dealer?

Wel heb ik een vraagje aan andere Kona rijders. Ik ben in het begin naar de dealer geweest om ik een soort piepend(?) geluid hoor (net of er een snaar piept in een benzine of dielsel auto) tijdens accelereren of remmen. Dus eigenlijk als de elektromotor kracht geeft of regenereert. Ik zet de auto in een parkeergarage op werk en daar hoor je het voornamelijk goed. Ervaren jullie dit geluid ook?

Ik weet namelijk niet of het normaal is. De monteur bij de dealer hoorde natuurlijk niks maar ben toch zeker van dit het er is. Ik het niet heel storend ofzo (of hard) maar als het niet hoort heb ik het liever weg :p.
Ik heb nu 1000 km op de teller.

Bij het remmen hoorde ik het in het begin af en toe een piep, het laatste stukje tot stilstand (nieuwe schijven en blokjes waarschijnlijk). Maar als je de hoge piep van de elektromotor bedoelt, dat is normaal en ook echt zacht bij mij. Nog niet eens 1% van een piepende v-snaar en totaal niet storend, wellicht ben je gevoelig voor de frequentie. Ik zou eens kijken of er een andere monteur een rondje wil doen met je.

Ik vind ook wel dat de Kona bijzonder snel kan afremmen. Ik heb bij een remgolf al twee keer gehad dat mijn achterligger met een verbaast duf gezicht opeens op de vluchtstrook naast me zit.

Ik rij ook bijna altijd op ACC. Even het "gas" aantikken om niet opeens af te remmen voordat je gaat inhalen vergt wel wat gewenning. Staat bij mij op de kortste afstand, volgens mij is dat tijdsgebonden (1s). Als je 130 rijdt best wel groot gat, sta je in de file dan word ik toch wel een beetje zenuwachtig en zet hem dan vaak op standje 2 :P .

Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

Nog een vraagje voor mijn mede Kona rijders, mijn OBDII dongle (die van $3) doet het niet zo goed. Heeft iemand er eentje gevonden die wel goed werkt en niet €60-€70 euro kost?

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 21:24
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Wackerstamfer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:19:
Bij het remmen hoorde ik het in het begin af en toe een piep, het laatste stukje tot stilstand (nieuwe schijven en blokjes waarschijnlijk). Maar als je de hoge piep van de elektromotor bedoelt, dat is normaal en ook echt zacht bij mij. Nog niet eens 1% van een piepende v-snaar en totaal niet storend, wellicht ben je gevoelig voor de frequentie. Ik zou eens kijken of er een andere monteur een rondje wil doen met je.
Het is ook zeker maar 1/5% ofzo van zo piepende v-snaar maar idd ik hoor het wel. Heeft niet veel haast heb nu 4000km erop zitten en dacht gewoon op de volgende beurt te wachten. Tenzij andere mensen zeggen had ik ook en door dit is het weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:21
Remco008 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Even over die dakkoffer: wat voor één heb je? En waar moet je op letten bij het aanschaffen van een dakkoffer?

Wil in de zomer op vakantie naar Frankrijk, maar met 2 kleine kinderen (dan +-3 maand en 2 jaar) is de Kona van zichzelf een beetje krap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
Uit het e-niro draadje:
Even een nieuwe uitgevonden bediening welke niet in de boekjes staat, en de dealer wist het ook niet.
Als je achteruit inschakelt, en je zet de selectieknop van de spiegels in links of rechts gaan de buitenspiegels kantelen naar beneden. Handig om geen stoepranden te raken.
Doe er je voordeel mee !!

Werkt deze truc ook in de Kona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Electrons schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:20:
Uit het e-niro draadje:
Even een nieuwe uitgevonden bediening welke niet in de boekjes staat, en de dealer wist het ook niet.
Als je achteruit inschakelt, en je zet de selectieknop van de spiegels in links of rechts gaan de buitenspiegels kantelen naar beneden. Handig om geen stoepranden te raken.

Denk wel, zit op heel veel auto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liesjuuh2106
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2021
Weet iemand van jullie toevallig of je de "auto hold" functie standaard aan kan zetten? Ik vind dit ideaal bij file rijden, maar moet iedere ochtend/avond het knopje indrukken om 'm aan te zetten. Het zou makkelijker zijn als dit ook standaard aangezet kon worden.

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@Wackerstamfer : dan zaten je achterliggers veel te dicht op je. Maar jij hebt mazzel gehad, bij mn BMW al 2x iemand er in gehad. U remt zo snel, uhh doe ik niet doet de auto zelf. Hou dan afstand en speel niet met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Url schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:41:
[...]

Het is ook zeker maar 1/5% ofzo van zo piepende v-snaar maar idd ik hoor het wel. Heeft niet veel haast heb nu 4000km erop zitten en dacht gewoon op de volgende beurt te wachten. Tenzij andere mensen zeggen had ik ook en door dit is het weg
Ik hoor het echt alleen als ik veel "gas" geef of max regenereer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:33:
Weet iemand van jullie toevallig of je de "auto hold" functie standaard aan kan zetten? Ik vind dit ideaal bij file rijden, maar moet iedere ochtend/avond het knopje indrukken om 'm aan te zetten. Het zou makkelijker zijn als dit ook standaard aangezet kon worden.
Volgens mij kan dit niet. Wat ik wel weet is als je tot stilstand komt met je linker flipper aan het stuur dan rolt de auto ook niet weg. Dus staat die ook in "auto hold" op dat moment. Wat ik wel eens doe als ik harder moet remmen is remmen met het voetpedaal en als ik tot stilstand ben gekomen even de linker flipper inhouden en tegelijkertijd voet van het pedaal.
Wackerstamfer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:13:
[...]
Ik hoor het echt alleen als ik veel "gas" geef of max regenereer. :)
Dan zal het wel zo horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
Niet mogelijk! Al navraag gedaan.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
krizzziz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Niet mogelijk! Al navraag gedaan.
Jammer, dit punt vind ik eigenlijk het enige storende in de bediening van de auto. Elke keer die knop indrukken voor je vertrekt.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Electrons schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:20:
Uit het e-niro draadje:

Zojuist geprobeert maar het heeft bij mij helaas geen effect. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als alles goed loopt kan ik volgende week mijn auto ophalen. Geplande leverweek wordt dan dus gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Top! De Sunrise Ace ligt ook al in Rotterdam dus er komen weer wat verse Kona's E-niro's en ander grut uit voor de NL markt. Ben benieuwd of er wat auto's van ons bij zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:03

Blokker_1999

Full steam ahead

Het kan wel, maar niet als instelling in de wagen. Ben op internet al 2 oplossingen tegengekomen:
- Iemand die met een papiertje de knop in de ingedrukte stand had geblokkeerd. Dan start de wagen met autohold aan
- Iemand die ging kijken om op elektronische manier een impuls te sturen naar die schakelaar bij het starten van de wagen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Trackerfire schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:34:
Top! De Sunrise Ace ligt ook al in Rotterdam dus er komen weer wat verse Kona's E-niro's en ander grut uit voor de NL markt. Ben benieuwd of er wat auto's van ons bij zitten..
Mag het wel hopen. Wordt hier behoorlijk chagrijnig van. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
Runner15 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Even over die dakkoffer: wat voor één heb je? En waar moet je op letten bij het aanschaffen van een dakkoffer?

Wil in de zomer op vakantie naar Frankrijk, maar met 2 kleine kinderen (dan +-3 maand en 2 jaar) is de Kona van zichzelf een beetje krap ;)
Kona is vrij kort, dus een lange koffer gaat erg uit steken. Heb zelf een hapro zenith 6.6 gekocht en dat bevalt prima. Je ziet de punt van de koffer niet als je in de auto zit, iets langere zou dus ook moeten kunnen. Kofferbak klep kan dan gewoon normaal open.

Had deze gekocht omdat hij vrij laag is en er wel strak uit ziet. Of dit nou een erg aerodynamische koffer is weet ik niet, lijkt wel zo en het oog wil ook wat... Als je hem achterstevoren monteert is hij waarschijnlijk aerodynamischer :? . Verbruik nam toe met 10 - 15% in de winter mits je onder de 110 km/h blijft anders wordt het dramatisch meer. Nu was dat ook met 4 personen er in, hond in de kofferbak en volle belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Blokker_1999 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:35:
[...]

Het kan wel, maar niet als instelling in de wagen. Ben op internet al 2 oplossingen tegengekomen:
- Iemand die met een papiertje de knop in de ingedrukte stand had geblokkeerd. Dan start de wagen met autohold aan
- Iemand die ging kijken om op elektronische manier een impuls te sturen naar die schakelaar bij het starten van de wagen.
Ik zou proberen een klein flexibel kunststof stripje zoeken dat aan de onder en bovenkant van de auto hold knop in het beperkte vrije sleufje gestoken kan worden. Weet niet hoe diep dat is in het eggie.

Plastic strip werkt dan als een soort boogveertje die de knop eronder naar beneden gedrukt houdt. Bij de bouwmarkt hebben ze die platte kunststof strips meestal bij de aluminium strips en kokerprofielen staan.
Beetje bijschaven op de bandschuurmachine om het passend te maken.
Heb zelf nog geen Kona dus kan het geknutsel nog niet bevestigen. :|

Jammer dat dit gepriegel allemaal nodig is omdat zo'n functie niet gewoon permanent gezet kan worden vanwege een onduidelijk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Guia schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:25:
[...]

Kona is vrij kort, dus een lange koffer gaat erg uit steken. Heb zelf een hapro zenith 6.6 gekocht en dat bevalt prima. Je ziet de punt van de koffer niet als je in de auto zit, iets langere zou dus ook moeten kunnen. Kofferbak klep kan dan gewoon normaal open.

Had deze gekocht omdat hij vrij laag is en er wel strak uit ziet. Of dit nou een erg aerodynamische koffer is weet ik niet, lijkt wel zo en het oog wil ook wat... Als je hem achterstevoren monteert is hij waarschijnlijk aerodynamischer :? . Verbruik nam toe met 10 - 15% in de winter mits je onder de 110 km/h blijft anders wordt het dramatisch meer. Nu was dat ook met 4 personen er in, hond in de kofferbak en volle belading.
En dat past allemaal in een Kona. Ik probeer het te visualiseren met de hoeveelheid rommel die ik zelf meezeul op een vakantie. Zie het alleen lukken als die hond een chihuahua is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Trackerfire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:28:
[...]

vandaag de afspraak gemaakt voor de eerste beurt en dit euvel ook gemeld. Ze hadden er nog niet eerder van gehoord en gaan het bekijken/beluisteren. Eind volgende week weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-04 21:37
Wackerstamfer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:19:
Bij mij waren het duidelijk de remmen die piepten bij het afstemmen op lage snelheid, daarvoor heeft de dealer de remblokjes afgeschuind (tijdens de terugroepactie werkzaamheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
Electrons schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:54:
[...]

En dat past allemaal in een Kona. Ik probeer het te visualiseren met de hoeveelheid rommel die ik zelf meezeul op een vakantie. Zie het alleen lukken als die hond een chihuahua is :*)
>:) Tja, en dan heeft de hond de hele kofferbak tot zijn beschikking! Maar dat gaat in de zomer ietsje minder worden. Tis een middelgrote hond 25kg.
Maar dochters zijn rond de 10 en bepalen nog niet zo veel. Aan de andere kant, een dakkoffer
is 360 liter en er is ruimte onder de kofferruimte.

Alles wat je niet mee neemt, is meegenomen las ik hier laatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Electrons schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:54:
[...]

Pro tip ga een paar jaar op de motor op vakantie, dan leer je vanzelf wat daadwerkelijk nodig is. :)

Mijn vriendin is (was) ook zo'n hoarder die alles wat je maar nodig kon hebben mee wilde nemen. Terwijl ik een keertje met de portemonnee zwaaide en creditcard dat alles wat we nodig hebben ook op de bestemming te koop is.

Laat gaan die troep. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Hahaha, ik doe het nu allemaal in een V40 (D3, Rica tuning). Die heeft nog iets minder kofferruimte dan de Kona als je de laadvloer in de Kona verlaagt. Afgelopen zomer met mijn vriendin en mijn twee kinderen naar Kroatië gereden zonder dakkoffer. Gewoon niet teveel meenemen en een relaxt huisje huren, hoef je ook geen tent en extra spullen mee te zeulen 😆.

Ik heb ook de fietsendrager besteld. Iemand daar ervaring mee? En welke app is het fijnste voor een laadpalenoverzicht in Europa? Thanks alvast voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@rob76 : kijk eens op ABRP Kun je je route plannen met laadpalen, etc. zie ook eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Mar.tin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:25:
@Wackerstamfer Als je er eentje zoekt voor bij je iPhone even op amazon zoeken naar Carista :)

https://www.amazon.de/Car...ualisierung/dp/B00YVHGTBM

Euro of €19,99

Werkt in mijn Leafje perfectemundo
Confirmed. Werkt in de Kona ook :) (Als het contact aan staat)

Nog even kijken of ik ook data krijg als ie aan een laadpaal staat. Dongle krijgt wel gewoon stroom als de Kona uit staat, alleen stuurt ie geen data door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
Als je op de SCC filerijdt dan stopt ie toch ook gewoon tot stilstand en blijft ie netjes staan tot je het stroompedaal weer een tikkie geeft. Dat werkt voor mij perfect en sluit de auto gewoon aan in het rijtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:21
Super! Goeie info. Dankjewel!

Zal eens kijken of ik die ergens 2e hands op de kop kan tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Marko72 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Als je op de SCC filerijdt dan stopt ie toch ook gewoon tot stilstand en blijft ie netjes staan tot je het stroompedaal weer een tikkie geeft. Dat werkt voor mij perfect en sluit de auto gewoon aan in het rijtje
Of het resume knopje op het stuur :9 Autohold is eigenlijk alleen chill bij een stoplicht oid. Bij parkeren is het irritant omdat je dan je voet moet verplaatsen van rem naar stroompedaal en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:36:
[...]

Of het resume knopje op het stuur :9 Autohold is eigenlijk alleen chill bij een stoplicht oid. Bij parkeren is het irritant omdat je dan je voet moet verplaatsen van rem naar stroompedaal en andersom.
Heb mezelf inmiddels aangeleerd het laatste stukje bij een stoplicht met het linker regen-hendeltje te remmen. Werkt eigenlijk best prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
IVIaarten schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:42:
[...]

Heb mezelf inmiddels aangeleerd het laatste stukje bij een stoplicht met het linker regen-hendeltje te remmen. Werkt eigenlijk best prima
Ik heb die flippers 1x aangeraakt toen ik hem op "auto" heb gezet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:43:
[...]

Ik heb die flippers 1x aangeraakt toen ik hem op "auto" heb gezet :+
ha, die van mij staat ook op auto, maar ik gebruik hem ook als letterlijke 'handrem'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
gewoon niet flipperen, onhandig. Alles moet met het gaspedaal kunnen anders is het weer extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:59:
gewoon niet flipperen, onhandig. Alles moet met het gaspedaal kunnen anders is het weer extra handelingen.
Jij bent 1 pedal driving gewend door je i3. Ik kom van 3 pedalen ;) voor mij is dit al geweldig. Op SCC in de file hoef je zelfs helemaal niks meer te doen! _/-\o_

Maar ik snap je wel. Is er eigenlijk een hyundai nederland contact voor suggesties, of kunnen we alleen bij de dealers terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Wackerstamfer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Jij bent 1 pedal driving gewend door je i3. Ik kom van 3 pedalen ;) voor mij is dit al geweldig. Op SCC in de file hoef je zelfs helemaal niks meer te doen! _/-\o_

Maar ik snap je wel. Is er eigenlijk een hyundai nederland contact voor suggesties, of kunnen we alleen bij de dealers terecht?
File rijden is inderdaad goed (maar kan ook met een i3 uit 2013). De Kona (en de e-niro) kunnen het (one-pedal) gewoon als ze de software aanpassen, maar ja dat zal wel niet in deze komen.
Enige wat ik eigenlijk echt nieuw/goed vindt is het level2 autonoom rijden (en de range uiteraad), verder is die niet zo spannend (e-niro ook niet, heb ze nu beide staan).

Is gewoon een heel slimme en zakelijk goedkope (4%/mia) EV. Doet alles wat die moet doen en meeste erg netjes. En vindt hem persoonlijk wel geslaagd qua ontwerp. De e-niro niet, maar die is van binnen mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Oei... productie februari 2019... om te janken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z0fqiXQ7w4N7LCGvZRJQqL2t/full.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Trackerfire op 14-03-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Trackerfire schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:48:
Oei... productie februari 2019... om te janken!

[Afbeelding]
Zonder reden zegt dat weinig.

Geen idee of ze daar bijv. chinees nieuwjaar vieren (~2 weken vakantie begin februari), of dat ze misschien aanpassing aan de productielijn hebben gemaakt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dus eind april /begin mei weinig af te leveren. Ach vind het niet erg, augustus levering maar later mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Hoogie2004 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Zonder reden zegt dat weinig.

Geen idee of ze daar bijv. chinees nieuwjaar vieren (~2 weken vakantie begin februari), of dat ze misschien aanpassing aan de productielijn hebben gemaakt o.i.d.
In principe zegt het inderdaad niet zoveel. Wel natuurlijk dat het aantal auto's weer redelijk schaars is momenteel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Trackerfire schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:22:
[...]

In principe zegt het inderdaad niet zoveel. Wel natuurlijk dat het aantal auto's weer redelijk schaars is momenteel... ;)
Klopt, laatst viel het iemand al op dat er ook een bootje minder kwam deze maand, dus misschien was het wel gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Vandaag eerst met LM gebeld met de vraag of zij toevallig nog een Niro of Kona in voorraad hadden. Maar helaas hadden niks. Vervolgens met Hyundai Nederland gebeld en die vertelde mij ook dat levering vertraagd is door populariteit van de Dark Knight. Zij hebben mij wel toegezegd me op de hoogte te houden. Meest krijgen ze op vrijdag weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Daacuso schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:33:
Vandaag eerst met LM gebeld met de vraag of zij toevallig nog een Niro of Kona in voorraad hadden. Maar helaas hadden niks. Vervolgens met Hyundai Nederland gebeld en die vertelde mij ook dat levering vertraagd is door populariteit van de Dark Knight. Zij hebben mij wel toegezegd me op de hoogte te houden. Meest krijgen ze op vrijdag weer een update.
Eerst de accu als excuus en nu een kleur, wel raar voor een fabrikant die miljoenen auto's per jaar maakt.
Of dat er in de rest van de wereld ook geleverd wordt. 25 juli dark knight besteld staat nu voor juni 2019 bijna een jaar. Ik hoop niet dat de leverdatum voor de 2de keer vertraagd gaat worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trackerfire
Update: De auto is in NL aangekomen en staat inmiddels bij de spuiter voor het zwarte dak. Aflevering volgt binnen 1 a 2 weken in Dordrecht :D 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 15-03-2019 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Update: Mijn Kona-Ev met opendak staat bij de dealer. :*) Helaas moet ik wachten tot volgende week vrijdag. ivm laadpas enzo.

Sidenote: Wat een gedoe met NewMotion om een laadpaal te krijgen. Ben al sinds Oktober bezig.
Dat NewMotion kan bestaan. ze komen geen enkele afspraak na en zijn nagenoeg telefonisch niet bereikbaar. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
internet4me schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:10:
Sidenote: Wat een gedoe met NewMotion om een laadpaal te krijgen. Ben al sinds Oktober bezig.
Dat NewMotion kan bestaan. ze komen geen enkele afspraak na en zijn nagenoeg telefonisch niet bereikbaar. :X :X
Same here, de LM heeft al tig keer aangegeven dat NM contact gaat openmen, nog steeds niets gehoord.... Gelukkig voldoende openbare laadpalen in de buurt

Edit: ze lezen mee denk ik: net gebeld door ze :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Marko72 op 15-03-2019 16:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 138 Laatste