Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd
hehe, zoals een aantal mensen hier wellicht zullen zeggen; mazzelpikRunner15 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:16:
Ik meld me hier ook even. Per 1 maart een nieuwe baan bij een jong bedrijf dat inzet op duurzaamheid. De leaseauto moet dus elektrisch zijn. Daarom een Kona gekregen! Pas na het lezen van dit topic kwam ik er achter dat er eigenlijk een enorme wachtlijst is voor die dingen. Deze komt (voor zover ik weet) uit een serie die door een leasemij/inkooporganisatie besteld is, en waarvan mijn nieuwe werkgever er een aantal gereserveerd heeft (ook dat kon blijkbaar)....
Instant edit: EV-reel direct na ophalen naar zolder gebonjourd. Bedankt voor de tip!
[Afbeelding: Hyundai Kona Electric]
Het is inderdaad een fijne auto, voor wat betreft de LKA; he went snel. 1 handje los op het stuur, en ik was er vrij snel aan gewend.
Meest populaire "gelijk weggooien" product van het jaar .....Rick1855 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:37:
[...]
Ja, die EV-Reel wil je niet missen... de innovatie van het jaar
Moet een ongelooflijk goede verkoper zijn of een ongelooflijk domme inkoper
Gaat over Kia maar net zo goed over Hyundai lijkt mij. Als er na huidige indicatie van 15 maanden nog eens een half jaar bijkomt op uitstaande orders dan is dit gewoon niet meer te overbruggen met huidige aflopende leasecontract.
Everything has Pro's & Con's.....
Ik heb 2018 1786, staat voor september??Grijze Ridder schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:25:
[...]
Welk reserveringnummer heb je? Ik hen 2018 1888
Anoniem: 1186558
Ik heb lang getwijfeld of ik wel elektrisch wou blijven rijden want bij gebrek aan een thuislaadstation was ik het constant laden wel een beetje zat aan het worden maar ik heb zeker geen spijt.
Ik ben zeer onder de indruk van het vermogen en kom nu bijna 2x zo ver op een volle accu en hoef nu dus ook minder vaak te laden, toch hoop ik echt dat we niet 10 jaar hoeven te wachten op draadloos laden.
Over het uiterlijk vergeleken met mijn eerste generatie Nissan zal iedereen het met me eens zijn dat ik nu wel een mooiere auto heb waar ik goed mee voor de dag kan komen.
Ps. Bij mijn vorige auto zat een tas voor de laadkabel maar het was praktisch onmogelijk om de kabel daar weer in te krijgen en gebruikte hem ook nooit, ik keek daarom ook erg uit naar de haspel van Hyundai. In eerste instantie liep ik er ook mee te hanissen maar na een aantal keer gebruikt te hebben kan ik het wel waarderen, iig beter dan 6meter kabel los in de kofferbak.
Kabel past onder de vloer in de bak........ scheelt 25% kofferruimte (zo groot is die ev-reel !). Je laad nu toch minder.Anoniem: 1186558 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:02:
Recent mijn Nissan Leaf (2013) verruilt voor een Kona, wat een vooruitgang😄
Ik heb lang getwijfeld of ik wel elektrisch wou blijven rijden want bij gebrek aan een thuislaadstation was ik het constant laden wel een beetje zat aan het worden maar ik heb zeker geen spijt.
Ik ben zeer onder de indruk van het vermogen en kom nu bijna 2x zo ver op een volle accu en hoef nu dus ook minder vaak te laden, toch hoop ik echt dat we niet 10 jaar hoeven te wachten op draadloos laden.
Over het uiterlijk vergeleken met mijn eerste generatie Nissan zal iedereen het met me eens zijn dat ik nu wel een mooiere auto heb waar ik goed mee voor de dag kan komen.
Ps. Bij mijn vorige auto zat een tas voor de laadkabel maar het was praktisch onmogelijk om de kabel daar weer in te krijgen en gebruikte hem ook nooit, ik keek daarom ook erg uit naar de haspel van Hyundai. In eerste instantie liep ik er ook mee te hanissen maar na een aantal keer gebruikt te hebben kan ik het wel waarderen, iig beter dan 6meter kabel los in de kofferbak.
Hij kan ook voorin...... iemand in de uk heeft de insert van de achterbak voorin gezet (zie uk kona forum).Anoniem: 1186558 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:23:
Nog niet geprobeerd maar dan kom ik ook niet meer bij me kabel als ik spullen bij me heb.
Ach, zoals je al zei ik hoef nu toch minder vaak te laden, voorheen was dat dagelijkse routine en zal dat zeker niet missen zeker niet met het vaak heerlijke Hollandse weer😉prettig schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:37:
[...]
Hij kan ook voorin...... iemand in de uk heeft de insert van de achterbak voorin gezet (zie uk kona forum).
Weet niet hoe het met de motorkap van de Kona zit, maar die van mijn huidige auto gaat alleen open met een hendel van binnenuit. Alleen dat zou ik al te vervelend vinden om er daadwerkelijk die kabel te bewaren.prettig schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:37:
[...]
Hij kan ook voorin...... iemand in de uk heeft de insert van de achterbak voorin gezet (zie uk kona forum).
Ik heb ook even gekeken en lijkt mij idd ook geen oplossingHoogie2004 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Weet niet hoe het met de motorkap van de Kona zit, maar die van mijn huidige auto gaat alleen open met een hendel van binnenuit. Alleen dat zou ik al te vervelend vinden om er daadwerkelijk die kabel te bewaren.
Met een eigen laadpunt met vaste kabel hoef je heel veel minder vaak die kabel eruit te halen. Dan kan 't een nuttige oplossing zijn. Mijn to-be laadpunt zal ook een vaste kabel hebben.Anoniem: 1186558 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:16:
[...]
Ik heb ook even gekeken en lijkt mij idd ook geen oplossing
Ik kan de post verder niet vinden, ben benieuwd naar een fotootje ofzo?
Ik heb 2019-1134. Stond initieel voor Juli, daarna November, daarna December. Wat het nu is weet ik niet blijft afwachten. Maar dealert zegt dat dit nummer niet leidend is voor uiteindelijke levering. Dat moeten we dan maar aannemen.
Ok...moet het niet 2019 1786 zijn. Ik heb 2018 1888 en die komt ergens in mei 2019. Met jou nummer zou je eerder zijn dan ik ben. Ik heb een Kona die rechtstreeks door werkgever zijn besteld. Die hebben er 75 besteld en dt is later door Leaseplan overgenomen.
Nope, door Arval besteld in dec met dit nummer... wel schuifdak..Grijze Ridder schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:42:
[...]
Ok...moet het niet 2019 1786 zijn. Ik heb 2018 1888 en die komt ergens in mei 2019. Met jou nummer zou je eerder zijn dan ik ben. Ik heb een Kona die rechtstreeks door werkgever zijn besteld. Die hebben er 75 besteld en dt is later door Leaseplan overgenomen.
Volgens mij zegt dat nummer niet heel veel m.b.t. de levertijd. Ik had reserveringsnummer 2018 2097. Ik heb de pre-order geplaatst op 7 mei. Toen op 25 juni de order definitief gemaakt nadat de definitieve prijs bekend was (21 juni). Mijn Kona heb ik op 8 februari opgehaald. Er werd mij wel verteld dat mijn auto er eerder was dan een andere die iets eerder was besteld. Het enige verschil was de kleur van de auto (Galactic Grey (mijn auto) vs Dark Knight)Grijze Ridder schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:42:
[...]
Zelfde situatie, flinke vooruitgang in die paar jaar. Vooral het gevoel dat je in een echte auto rijdtAnoniem: 1186558 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:02:
Recent mijn Nissan Leaf (2013) verruilt voor een Kona, wat een vooruitgang😄
Wat betreft de kabel, haspel ging na twee dagen ergeren uit de kofferbak die al niet te groot is. Ik heb uiteindelijk voor een plastic bak gekozen om de kabel gemakkelijk in kwijt te kunnen. Onder de laadvloer vind ik ook geen echte optie wanneer er spullen op de vloer liggen.
Hoe zat dat nou precies met dat schuifdak? Wordt dan zeker achteraf ingebouwd? Meen dat de eerste lading standaard premium uitvoeringen betrof. Ik heb destijds ook om dak gevraagd, maar dealer riep gelijk dat dan levertijd behoorlijk zou gaan oplopen. Ik heb zelf nummer 1472, nog niks gehoordMarko72 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:41:
Ik mag mijn zwarte Kona met schuifdak met nr 2018-1540 volgende week op gaan halen. Ik rijd nu tijdelijk een eGolf naar volle tevredenheid, behalve de range. Ben benieuwd hoe ik de Kona ga ervaren tov de Golf.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Zwarte Kona Electric? Zwart is toch niet leverbaar in Nederland? Die kon ik in juli 2018 in ieder geval niet bestellen. En met 2018-1540 en nu levering ben je ook een bofkont. Ik wacht met 2018-1216 nog steeds. Hij schijnt nu wel op de kade van de Rotterdamse haven te staan.Marko72 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:41:
Ik mag mijn zwarte Kona met schuifdak met nr 2018-1540 volgende week op gaan halen. Ik rijd nu tijdelijk een eGolf naar volle tevredenheid, behalve de range. Ben benieuwd hoe ik de Kona ga ervaren tov de Golf.
Hij zal vast dark knight bedoelen. Die krijg ik ook.RRvP schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Zwarte Kona Electric? Zwart is toch niet leverbaar in Nederland? Die kon ik in juli 2018 in ieder geval niet bestellen. En met 2018-1540 en nu levering ben je ook een bofkont. Ik wacht met 2018-1216 nog steeds. Hij schijnt nu wel op de kade van de Rotterdamse haven te staan.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Goed om te zien dat ondanks de grote vloed aan Kona's in Januari, er in Februari toch nog meer dan 300 op naam zijn gezet.
Bron;
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/m9d7-ebf2/data
Valt mij eerlijk gezegd tegen. Had eerder verwacht dat aantal leveringen gestaag zouden toenemen, of in ieder geval op peil zouden blijven. Ik zie nu in Februari een duidelijke teruggang t.o.v. Januari.IVIaarten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:53:
Tenaamstellingen per kleur bijgewerkt t/m 28-2-2019
Goed om te zien dat ondanks de grote vloed aan Kona's in Januari, er in Februari toch nog meer dan 300 op naam zijn gezet.
Bron;
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/m9d7-ebf2/data
Denk dat je er rekening mee moet houden dat de bulk van de uitleveringen in Januari eigenlijk de backlog was die in 2018 uitgeleverd had moeten worden....Daacuso schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:16:
[...]
Valt mij eerlijk gezegd tegen. Had eerder verwacht dat aantal leveringen gestaag zouden toenemen, of in ieder geval op peil zouden blijven. Ik zie nu in Februari een duidelijke teruggang t.o.v. Januari.
En hoeveel wordt de levering nu weer vertraagd? (Zie het bericht dat Kia een mailing heeft rondgestuurd dat zij leveringsproblemen hebben met nieuwe bestellingen, 1 jaar wachttijd ipv 6 maanden).
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Klopt!Daacuso schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:15:
[...]
Hij zal vast dark knight bedoelen. Die krijg ik ook.
Nee, dat weet ik, maar we kunnen toch het aantal leveringen afleiden uit de gegevens van de RDW, en zien of dat stabiel is?IVIaarten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:28:
@daemonix volgens mij hebben ze nooit uitspraken gedaan over aantal leveringen per maand.
Ik vermoed dat we maar een klein quotum krijgen van de totaal beschikbare hoeveelheid auto's, ook in de US is de Kona inmiddels bestelbaar en leverbaar.
dat valt niet op te maken uit de dataset van de RDW, ze zijn beiden 'grijs' helaas.Juggie0007 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:28:
Hoe is de verhouding Galaxy grey en Dark night?
Stoppen is aan/uit max regeneratie peddel, geen tussenstand. Bij stoplicht beetje gas en dan of peddel of toch remmen ! Ook dosering is er niet... gelijk max.
Remmen is rem vasthouden om stil te blijven staan of peddel inhouden om te blijven staan ! Laat je de rem los, dan loopt die gelijk door. Peddel indrukken en je blijft staan, even gas aantikken en hij rolt weer. Stop is weer rem of peddel....... wie dat bedacht heeft

De i3 is het gaspedaal van 0 tot max fegeneratie en stoppen (hold), veel gemakkelijker (alles met een voet op een pedaal).
Kan kruipen stoppen, beetje gas, los is stop, etc .....niks flipperen, niks remmen.
Gebruik nu gewoon de rem maar, gedoe. Gemiste kans. Of ik heb wat gemist ...... wil geen rem of flipper gebruiken (niet nodig).
[ Voor 4% gewijzigd door prettig op 02-03-2019 15:56 ]
One pedal drive lijkt mij ook het meest logisch. Maar helaas bij de Kona niet mogelijk. Volgens kies je in de praktijk gewoon een regen modus die je bevalt en gebruik je verder gewoon de rem om bij te remmen. Kan me niet voorstellen dat je inderdaad continu met die flippers bezig bent.prettig schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:55:
Dat peddelremmen in de kona: gewoon stom (na 3000km gebruik ik hem niet meer)
Stoppen is aan/uit max regeneratie peddel, geen tussenstand. Bij stoplicht beetje gas en dan of peddel of toch remmen ! Ook dosering is er niet... gelijk max.
Remmen is rem vasthouden om stil te blijven staan of peddel inhouden om te blijven staan ! Laat je de rem los, dan loopt die gelijk door. Peddel indrukken en je blijft staan, even gas aantikken en hij rolt weer. Stop is weer rem of peddel....... wie dat bedacht heeft![]()
De i3 is het gaspedaal van 0 tot max fegeneratie en stoppen (hold), veel gemakkelijker (alles met een voet op een pedaal).
Kan kruipen stoppen, beetje gas, los is stop, etc .....niks flipperen, niks remmen.
Gebruik nu gewoon de rem maar, gedoe. Gemiste kans. Of ik heb wat gemist ...... wil geen rem of flipper gebruiken (niet nodig).
Dit is wat ik gewend ben bij de Skoda die ik nu heb. Elk half jaar update downloaden en de kaarten zijn weer redelijk bij.
Heb er pas 450 km ok zitten, maar ik vond het juist wel handig met die pedalen! Ik gebruik het om mijn regen te maximaliseren. Standaard in regen 2 in stadsverkeer, en dan linker pedaal gebruiken om tot stilstand te komen. En op de snelweg terug naar regen 1, anders gaat het me te hard met afremmen.Daacuso schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:45:
[...]
One pedal drive lijkt mij ook het meest logisch. Maar helaas bij de Kona niet mogelijk. Volgens kies je in de praktijk gewoon een regen modus die je bevalt en gebruik je verder gewoon de rem om bij te remmen. Kan me niet voorstellen dat je inderdaad continu met die flippers bezig bent.
Kortom: handig om remgebruiken te minimaliseren en regen te maximaliseren.
Is gewoon super onhandig als je weet hoe het veel beter kan (bmw i3.... doet alles wat de peddels doen en compleet traploos te doseren met het gaspedaal). Kona is dan stap terug. En kona kan dat ook .... gewoon software aanpassen en optie in menu, kun je kiezen..... peddels of gaspedaal only.Runner15 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:01:
[...]
Heb er pas 450 km ok zitten, maar ik vond het juist wel handig met die pedalen! Ik gebruik het om mijn regen te maximaliseren. Standaard in regen 2 in stadsverkeer, en dan linker pedaal gebruiken om tot stilstand te komen. En op de snelweg terug naar regen 1, anders gaat het me te hard met afremmen.
Kortom: handig om remgebruiken te minimaliseren en regen te maximaliseren.
Regen op max en dan kun je best one-pedal rijden. Alleen het laatste stukje moet je even remmen.Daacuso schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:45:
One pedal drive lijkt mij ook het meest logisch. Maar helaas bij de Kona niet mogelijk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kona is geen true-one-pedal: je kunt niet stoppen met alleen het gaspedaal (altijd rem of flipper nodig) en dat is onhandig (verder prima maar kan gewoon veel beter). Regeneratie is ook niet snelheids/functie afhankelijk (hogere snelheid minder en houdt geen rekening met bv. het uitschakelen van de ACC).zonoskar schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:03:
[...]
Regen op max en dan kun je best one-pedal rijden. Alleen het laatste stukje moet je even remmen.
Bij de outlander phev ergerde ik me er ook al aan, ben de bmw i3 gewend en die doet doet vlekkeloos (eerste jaren ook niet perfect maar paar software versies verder en echt "smoov", je hebt de rem niet nodig en geen flippers).
Meest vervelende is gewoon stoplichten en langzaam verkeer: continue remmen of flipper. Terwijl in de i3 ik niks doe, gewoon minder/meer gas (die stopt namelijk volledig).
Hier eigenlijk precies hetzelfde. de Auto Regen werkt eigenlijk wel goed. En met het rempedaal regenereer je ook. Autohold gebruik ik wel. Dat was ik al gewend uit de Audi.Guia schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:11:
Ben ook van de flippers af. Tijd geprobeerd maar uiteindelijk uitgekomen op default standje 1 i.c.m. auto regenereren. Verder afremmen en stilstaan gewoon met het rempedaal. Autohold gebruik ik nooit. En zo veel mogelijk op de acc uiteraard.
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
Kan wel als je naar catalogus prijs kijkt. Dark Grey is de duurdere versieIVIaarten schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:40:
[...]
dat valt niet op te maken uit de dataset van de RDW, ze zijn beiden 'grijs' helaas.
Overigens: iemand hier vandaag tussen half 5 en kwart voor 5 in een grijze Kona Electric op de A50, tussen Zwolle en Apeldoorn? Kwam voor het eerst een andere tegen in het wild! (ik ging overigens de andere kant)
[ Voor 93% gewijzigd door vuurwerk2 op 05-03-2019 01:38 ]
Hoe toon je de info van je smartphone op het scherm van de Kona Ik bedoel niet Apple of Android carplay. Dat is allemaal te beperkt.
Ik wil dus wat er op mijn android telefoon gebeurt spiegelen op het scherm van de kona.
Dit moet kunnen. Maar hoe? Iemand die tips?
Screen Mirroring zou met Mirrorlink moeten kunnen. Heb het zelf nog niet getest.vuurwerk2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 01:36:
Screan mirror
Hoe toon je de info van je smartphone op het scherm van de Kona Ik bedoel niet Apple of Android carplay. Dat is allemaal te beperkt.
Ik wil dus wat er op mijn android telefoon gebeurt spiegelen op het scherm van de kona.
Dit moet kunnen. Maar hoe? Iemand die tips?
Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue
Anoniem: 1152667
Nou bij deze dan, vers van de dealerIVIaarten schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:45:
Trouwens, kan iemand al bevestigen of er inderdaad sinds deze/vorige week een nieuwe kaartupdate is voor de Kona? (en evt. screenshotje van het versienummer)

Leuk om te grasduinen in de RDW open data! Ik was even aan het kijken of ik kon zien of mijn Kona al op kenteken staat. Al spelende kwam ik nog achter een interessant feitje, namelijk dat het blijkbaar iemand gelukt is een Kona te bestellen van 54.220 euro catalogusprijs, dan moet je echt alles hebben aangevinktIVIaarten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:53:
Tenaamstellingen per kleur bijgewerkt t/m 28-2-2019
Bron;
Dat moet een foutje zijn. Er valt niets te configureren buiten een schuifdak en two-tone lak. Zo staat er in hetzelfde overzicht ook een Kona met BPMMarko72 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:32:
[...]
Leuk om te grasduinen in de RDW open data! Ik was even aan het kijken of ik kon zien of mijn Kona al op kenteken staat. Al spelende kwam ik nog achter een interessant feitje, namelijk dat het blijkbaar iemand gelukt is een Kona te bestellen van 54.220 euro catalogusprijs, dan moet je echt alles hebben aangevinkt(XP799G), de goedkoopste waren 39.115
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Congrats met de KonaWackerstamfer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:35:
[...]
Nou bij deze dan, vers van de dealer:
[Afbeelding: Firmware Versies]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
En hoe kan je zien dan of die van jou al op kenteken staat?Marko72 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:32:
[...]
Leuk om te grasduinen in de RDW open data! Ik was even aan het kijken of ik kon zien of mijn Kona al op kenteken staat. Al spelende kwam ik nog achter een interessant feitje, namelijk dat het blijkbaar iemand gelukt is een Kona te bestellen van 54.220 euro catalogusprijs, dan moet je echt alles hebben aangevinkt(XP799G), de goedkoopste waren 39.115
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Is dit de laatste update of de versie bij aflevering ?Wackerstamfer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:35:
[...]
Nou bij deze dan, vers van de dealer:
[Afbeelding: Firmware Versies]
Is denk ik oude versie (fabriek), tenzij je dealer al een update heeft gedaan. Zal die hier eens nakijken (die is 100% zeker oud).Wackerstamfer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:21:
@prettig Dit is de versie die op mijn Kona staat die ik vanmorgen mocht afhalen. Ergens ga ik er wel vanuit dat dit de meest recente zijn, but who knows.
prettig schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:24:
[...]
Is denk ik oude versie (fabriek), tenzij je dealer al een update heeft gedaan. Zal die hier eens nakijken (die is 100% zeker oud).
NietDaacuso schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:22:
[...]
En hoe kan je zien dan of die van jou al op kenteken staat?
Ja, helaas meer witMarko72 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:17:
[...]
Niet, dacht ff te zoeken op KONA en GRIJS (=Zwart) en Cat.prijs > 46.000, deze week op kenteken. Dat zijn er deze week toch al weer twee geweest. In totaal so far 18.....
Misschien even in het Tesla topic vragen?_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:25:
Vraag me af wat de levertijd en prijs worden van de Model 3 MR... Aangezien ik zoals het er nu uitziet tot September moet wachten op de Kona en je in een maand of 2 in een M3 LR kan rijden :-)
haha ja, ben aan het bijlezen. Aan de andere kant als veel mensen dat doen heeft dat uiteraard negatieve invloed op de M3 levertijden en positieve op de Kona :-)
Niet mijn witte/zwart dak helaas..... inmiddels 1.480 auto's in database RDW. Al wat gehoord @Daacuso want die van jou kan toch niet meer ver weg zijn zou je zeggen....
Ik krijg toch het idee dat grote bedrijven wat voorgetrokken zijn voor PR redenen et cetera.
[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 06-03-2019 12:46 ]
Laatste keer tegen dealer gezegd dat ik hem niet meer lastig zou vallen en het rustig af zou wachten...… Maar misschien toch volgende week maar weer eens bellenTrackerfire schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Niet mijn witte/zwart dak helaas..... inmiddels 1.480 auto's in database RDW. Al wat gehoord @Daacuso want die van jou kan toch niet meer ver weg zijn zou je zeggen....
Ik krijg toch het idee dat grote bedrijven wat voorgetrokken zijn voor PR redenen et cetera.
Hehe, dat heb ik ook geroepen. Maar op een gegeven wil je 'm toch....Daacuso schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Laatste keer tegen dealer gezegd dat ik hem niet meer lastig zou vallen en het rustig af zou wachten...… Maar misschien toch volgende week maar weer eens bellen
Originele afleverdatum op leasecontract staat op 15 maart 2019. Dat wordt ws een maandje later. Als dat 't is ben ik dik tevreden
[ Voor 15% gewijzigd door Trackerfire op 06-03-2019 13:57 ]
Maakt niks uit doet toch niks.cautje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:05:
Hebben jullie de winterstand nog aanstaan?
ik heb hem daarom inmiddels uitgezet
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
[ Voor 11% gewijzigd door Rick1855 op 06-03-2019 18:56 ]
Doet anders ff foto’s dan van de KonaRick1855 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:55:
Laats bij een temperatuur van pakweg 5 graden geladen bij een 175 kW station van Fastnet en het laadvermogen liep snel op naar 76 kW. Toch netjes lijkt mij. Accu zat op ongeveer 20% en ongeveer een uur gereden op snelwegsnelheid.

Schijnt toch deels aan de kleur te liggen (dark knight). En ook de voorkeursleveringen bevorderen het geheel niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Daacuso op 07-03-2019 09:55 ]
Ik lees dat jij een Dark Knight krijgt, wel handig om erbij te vermelden (scheelt weer zoekwerkDaacuso schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:26:
Zojuist vernomen dat mijn levertijd wederom is bijgesteld. Geplande datum wederom half april 😠
Schijnt toch deels aan de kleur te liggen. En ook de voorkeursleveringen bevorderen het geheel niet.
Ik hoop nog steeds op een levering over 1,5 tot 2 weken (week 12). Mijne wordt rood.
Morgen eerst de laadpaal laten plaatsen
Mijn Dark Knight (2018-1216) lijkt nu echt over 1 a 2 weken te worden afgeleverd. Daarmee uiteindelijk 2 maanden later dan verwacht.Daacuso schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:26:
Zojuist vernomen dat mijn levertijd wederom is bijgesteld. Geplande datum wederom half april 😠
Schijnt toch deels aan de kleur te liggen. En ook de voorkeursleveringen bevorderen het geheel niet.
Waarom heb ik nu voor Dark Knight gekozen pffff....kleur die schijnbaar weinig wordt verkocht?RRvP schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:45:
[...]
Mijn Dark Knight (2018-1216) lijkt nu echt over 1 a 2 weken te worden afgeleverd. Daarmee uiteindelijk 2 maanden later dan verwacht.
Tja...... ik heb deze ook nog met een open dakjeGrijze Ridder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
[...]
Waarom heb ik nu voor Dark Knight gekozen pffff....kleur die schijnbaar weinig wordt verkocht?

Ik denk dat die juist veel wordt verkocht maar dat is slechts een vermoeden. Ik wacht liever twee maanden extra op een auto met een kleur die ik mooi vind dan direct rijden met een kleur die ik maar zozo vind. Want er waren voor mij niet veel mooie kleuren bij.Grijze Ridder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
[...]
Waarom heb ik nu voor Dark Knight gekozen pffff....kleur die schijnbaar weinig wordt verkocht?
Vond zwart ook erg mooi, wit ook. Heb nu uiteindelijk ook een beetje Dark Knight, dak wordt zwart. De rest witRRvP schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:49:
[...]
Ik denk dat die juist veel wordt verkocht maar dat is slechts een vermoeden. Ik wacht liever twee maanden extra op een auto met een kleur die ik mooi vind dan direct rijden met een kleur die ik maar zozo vind. Want er waren voor mij niet veel mooie kleuren bij.
Yep ik ook met zon dakje....maar ik heb nog altijd mei als leverdatum.Jhb62 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:40:
[...]
Tja...... ik heb deze ook nog met een open dakje
Volgens mijn dealer was Dark Knight juist meest verkocht, 60% volgens hun.Grijze Ridder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
[...]
Ik juni, we wachten afGrijze Ridder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:18:
[...]
Yep ik ook met zon dakje....maar ik heb nog altijd mei als leverdatum.
Standaard staat LKA (Lane Keeping Assist) aan. Dit betekend dus dat de auto een beetje tegenstuurd mocht je de rijbaan verlaten. Nu kan je dit naar LDW (Lane departure warning) zetten, maar dit reset nadat je contact aan en uit zet
Persoonlijk heb ik liever LDW dan LKA.... Vind het alleen super irritant dat ik dit elke moet veranderen. Weet iemand of dit een bug of een feature is? En of er een manier is om het standaard op LDW te zetten?
Je kan wel de knop links van het stuur gebruiken maar dan gaat LDW ook uit... En dat wil ik ook weer niet.
Rechargingshow | rechargingshow.com
Feature..... en inderdaad stomUrl schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:40:
Vraagje aan de mede Kona rijders.
Standaard staat LKA (Lane Keeping Assist) aan. Dit betekend dus dat de auto een beetje tegenstuurd mocht je de rijbaan verlaten. Nu kan je dit naar LDW (Lane departure warning) zetten, maar dit reset nadat je contact aan en uit zet.
Persoonlijk heb ik liever LDW dan LKA.... Vind het alleen super irritant dat ik dit elke moet veranderen. Weet iemand of dit een bug of een feature is? En of er een manier is om het standaard op LDW te zetten?
Je kan wel de knop links van het stuur gebruiken maar dan gaat LDW ook uit... En dat wil ik ook weer niet.
Moet zeggen, ben al een redelijk aantal Kona's tegen gekomen in het wild, de bulk grijs, redelijk wat wit, redelijk wat blauw. Nog geen enkele zwarte gezien. Maarja.. .erg kleine steekproefDaacuso schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:46:
[...]
Volgens mijn dealer was Dark Knight juist meest verkocht, 60% volgens hun.
Volledig zwart is in Nederland niet leverbaar. Alleen een zwart dak in two tone is mogelijk.IVIaarten schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:50:
[...]
Moet zeggen, ben al een redelijk aantal Kona's tegen gekomen in het wild, de bulk grijs, redelijk wat wit, redelijk wat blauw. Nog geen enkele zwarte gezien. Maarja.. .erg kleine steekproef
Ik noem Dark Knight zwartRRvP schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:08:
[...]
Volledig zwart is in Nederland niet leverbaar. Alleen een zwart dak in two tone is mogelijk.
Ik heb juist voor Dark Knight gekozen omdat de LM zei dat deze het snelst leverbaar wasGrijze Ridder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
[...]
Hopelijk hebben ze dat niet bij tig andere mensen ook gezegd.

[ Voor 13% gewijzigd door nessio op 08-03-2019 10:58 ]
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Maar net waar je rijdt, elke dag rij ik 25 km heen en 25 km terug en elke dag: Kona's, I-pace's, i3's, tesla's (s, x en 3), alleen de e-niro soms (maar die staat volgende week hier op de parkeerplaats).nessio schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:58:
Ik rij door half Nederland en nog geen een Kona-ev gezien. Zelfs in Amsterdam niet. Trouwens ook geen E-Niro Zelfs niet bij fastned stations.
Ik heb er al 2 tegelijk gezien in het wild die elkaar aan het passeren waren, A15 tussen Gorinchem en Ridderkerk.nessio schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:58:
Ik rij door half Nederland en nog geen een Kona-ev gezien. Zelfs in Amsterdam niet. Trouwens ook geen E-Niro Zelfs niet bij fastned stations.
3x een Kona EV gezien op de A12 en een peer keer dezelfde e-Niro die blijkbaar vlakbij mij woont.nessio schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:58:
Bij FastNed heb je weinig te zoeken met een effectieve range van 350km snelweg-only, heb er 2x kort een paar minuten getest niet omdat het moest, maar voor de fun.
Sunrise Ace 12-3-2019
Morning Composer 25-3-2019
Morning Linda voor 26-4-2019
Dat is één schraal bootje voor eind april, begin mei. Toch weer problemen in de fabriek, of meer allocatie naar andere landen....
[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 08-03-2019 12:32 ]
Als ik kijk naar mijn leverdatum 14-06 hoop ik niet dat deze weer verschoven gaat wordenTrackerfire schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:07:
Wachttijd voor levering gaat weer fors oplopen. Normaal gesproken kwamen er 2 a 3 boten per maand. Nu staat gepland:
Sunrise Ace 12-3-2019
Dat is één schraal bootje voor eind april, begin mei. Toch weer problemen in de fabriek, of meer allocatie naar andere landen....

Was ook in het Niro topic gepost, maat wat zegt dit nu eigenlijk? Er is nooit duidelijk geworden hoeveel en welke modellen er in NL worden uitgeladen, wie weet komen er nu minder boten met juist meer Kona’s voor NL?Trackerfire schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:07:
Wachttijd voor levering gaat denk ik weer (fors) oplopen. Normaal gesproken kwamen er 2 a 3 boten per maand. Nu staat gepland:
Sunrise Ace 12-3-2019
In het verleden is door een insider gezegd dat er per boot zo'n 300 kona's ingeladen zouden worden gedurende 2019. Er komen nu minder boten, dus minder Kona's. Wat er van waar is weet ik uiteraard niet, maar deze persoon had rechtstreeks contacten bij de importeur.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Was ook in het Niro topic gepost, maat wat zegt dit nu eigenlijk? Er is nooit duidelijk geworden hoeveel en welke modellen er in NL worden uitgeladen, wie weet komen er nu minder boten met juist meer Kona’s voor NL?