Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat laatste heb ik, dankzij de dealerketen, in ieder geval.
Ze gingen al zeuren over de camwipe die ik erop had geklikt en het verwijderen van de bandenreparatie spullen met bakken, omdat ik de verlaagde bodem heb gemaakt.
De frunk verwijder ik soiweso bij ieder bezoek....

[ Voor 64% gewijzigd door rokil op 16-11-2025 21:04 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:34

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

rokil schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:02:
Dat laatste heb ik, dankzij de dealerketen, in ieder geval.
Ze gingen al zeuren over de camwipe die ik erop had geklikt en het verwijderen van de bandenreparatie spullen met bakken, omdat ik de verlaagde bodem heb gemaakt.
De frunk verwijder ik soiweso bij ieder bezoek....
Bedoel je werkelijk dat je dealer over garantie gaat zeuren als je een camwipe op je achterruitenwisser klikt? En omdat je je dubbele bodem eruit haalt omdat je achterin meer ruimte hebt?

Zullen we hier dan ff een crowdfunding starten voor een psychiater voor die arme man daar? Dat is werkelijk te gek voor woorden en zo iemand kun je niet echt serieus nemen. Die is z'n vak niet waard.

Ik zou zeggen: negeer dat soort onzin en hoop dat de mannen (m/v/x) in de werkplaats gewoon netjes en goed hun werk doen en dat ze (wel) deskundig zijn.

Pfffft |:(

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

13art schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:40:
[...]
- Oude accu er uit en dan de nieuwe er in. En dan weer hetzelfde doen maar omgekeerd. Dus beginnen met de klem vast te maken en dan de min pool er op zetten en vervolgens de pool.
@13art
Wil je de regel met weer aansluiten van de accu ff aanpassen in je post hierboven, zeker omdat hier een bookmark op staat. Je zegt eerst de MIN aan te willen sluiten en dan de pool.
Dat moet zijn:

- Oude accu er uit en dan de nieuwe er in. En dan weer hetzelfde doen maar omgekeerd. Dus beginnen met de klem vast te maken en dan de PLUS pool er op zetten en vervolgens de MIN pool.

<John O`Mill>

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03

13art

Moderator Mobile
Hippe Lip schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:48:
[...]

@13art
Wil je de regel met weer aansluiten van de accu ff aanpassen in je post hierboven, zeker omdat hier een bookmark op staat. Je zegt eerst de MIN aan te willen sluiten en dan de pool.
Dat moet zijn:

- Oude accu er uit en dan de nieuwe er in. En dan weer hetzelfde doen maar omgekeerd. Dus beginnen met de klem vast te maken en dan de PLUS pool er op zetten en vervolgens de MIN pool.
Je hebt helemaal gelijk. Heb het aangepast.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• rokil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:45:
[...]

Bedoel je werkelijk dat je dealer over garantie gaat zeuren als je een camwipe op je achterruitenwisser klikt? En omdat je je dubbele bodem eruit haalt omdat je achterin meer ruimte hebt?

Zullen we hier dan ff een crowdfunding starten voor een psychiater voor die arme man daar? Dat is werkelijk te gek voor woorden en zo iemand kun je niet echt serieus nemen. Die is z'n vak niet waard.

Ik zou zeggen: negeer dat soort onzin en hoop dat de mannen (m/v/x) in de werkplaats gewoon netjes en goed hun werk doen en dat ze (wel) deskundig zijn.

Pfffft |:(
Ja, helaas wel. Zodra ik zelf iets aan de auto ga sleutelen, in dit geval dus de camwipe, komt een eventuele garantie-aanvraag al in dicussie. Toen ik vroeg wat een kunststof klepje te maken zou hebben met bijvoorbeeld een motorprobleem zei hij dat dat niks uitmaakt. Voor een correcte aanvraag van garantieafhandeling, moet vanuit Kia altijd gekeken worden naar ongeoorloofde aanpassingen en dan kan de garantie afgewezen worden. Voornamelijk omdat Kia erg moeilijk doet als het op garantie aankomt.

Ik ben dus altijd eerst een halve dag bezig om de auto weer terug naar origineel te bouwen voordat ik naar de dealer moet. Iedere keer bedenk ik me dan weer dat de auto (bijna) perfect is, maar dat dit toch echt de laatste Kia is.
Bij Toyota keken ze bijvoorbeeld hoe mooi ik de velgen had gespoten met plasti-dip, omdat ze dat niet kenden. Er werd gevraagd of ze het sleutel batterijtje moesten vervangen.
Bij Kia is de batterij gewoon vervangen, voor een prijs waar ik er zelf 4 voor had kunnen kopen en die ik er toevallig een week ervoor in had gezet omdat die leeg was. Er is een aantekening gemaakt dat ik zelf de velgen, grille en de blauwe accenten had gespoten en dat dat dus ongeoorloofd is. 8)7

De soep zal waarschijnlijk niet zo heet gegeten worden, maar van fijn contact met de dealer is geen sprake. Vooralsnog voor mij geen Kia meer hierna...

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
rokil schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:06:
[...]
De soep zal waarschijnlijk niet zo heet gegeten worden, maar van fijn contact met de dealer is geen sprake. Vooralsnog voor mij geen Kia meer hierna...
Datzelfde gevoel had ik ook. We hebben net de auto overgenomen uit de lease, waarbij wel het grote nadeel telde dat we nog 3 jaar vast zaten aan de dealers voor onderhoud ivm garantie..

Aan de andere kant kan ik bijna elk merk afschrijven, want bij allemaal is de verkoop meestal prima geregeld (alhoewel die ook soms steken laten vallen) maar de service is bijna overal om te huilen. Zeker als links van de balie Ford zit en rechts peugeot. dan heb je meteen 3 merken minder. VAG valt bij voorbaat af. Toyota bij mijn ouders was erg goed, maar dat was nog een soort dorpsgarage waarbij je in ieder geval de indruk had dat ze hun klante kenden. Mijn ervaring: hoe groter de voorgevel hoe ellendiger de achterkant.

Maar de enige garantieclaim die ik tot nog toe deed werd door Kia NL zonder probleem opgelost.

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:24
gjcvro schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:26:
[...]
Maar de enige garantieclaim die ik tot nog toe deed werd door Kia NL zonder probleem opgelost.
Ik heb met mijn dealer in Zwaag geen problemen en de service is prima, maar ik probeer ook niet (meer) om goede maatjes te worden. Het is een bedrijf, met veel werknemers, regels en functies en managers enzo en jouw opmerking over die voorgevel is gewoon waar. Voor alle bedrijven eigenlijk.
Ik woonde lang in een dorp. Daar kwam de plaatselijke garagehouder de auto na een APK keuring gewoon bij mij thuis brengen en dan kreeg hij een kop koffie. Als je daar naar verlangt, dan zul je altijd maar weer teleurgesteld worden en daar pas ik voor.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wij hadden laatst een kapotte abs sensor. Rijhulpsystemen en regeneratief remmen deden het vaak niet en dan kreeg je een melding over het kop staart systeem.
Sensor is onder garantie vervangen en geen opmerkingen over vervangen varta accu, frunk of diepe kofferbak.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
multikoe schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:41:
[...]

Ik heb met mijn dealer in Zwaag geen problemen en de service is prima, maar ik probeer ook niet (meer) om goede maatjes te worden. Het is een bedrijf, met veel werknemers, regels en functies en managers enzo en jouw opmerking over die voorgevel is gewoon waar. Voor alle bedrijven eigenlijk.
Ik woonde lang in een dorp. Daar kwam de plaatselijke garagehouder de auto na een APK keuring gewoon bij mij thuis brengen en dan kreeg hij een kop koffie. Als je daar naar verlangt, dan zul je altijd maar weer teleurgesteld worden en daar pas ik voor.
Ik denk dat er veel verlangen naar een beetje normale behandeling. 8)
Maar zelfs al zou het een professionele behandeling zijn zou ik al tevreden zijn, maar wat ze nu doen is alsof je dankbaar moet zijn dat ze je toestaan binnen te lopen en dat ze zo goed zijn om je auto te onderhouden.

• Hippe Lip

Hippe Lip

rokil schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:06:
Ja, helaas wel. Zodra ik zelf iets aan de auto ga sleutelen, in dit geval dus de camwipe, komt een eventuele garantie-aanvraag al in dicussie. Toen ik vroeg wat een kunststof klepje te maken zou hebben met bijvoorbeeld een motorprobleem zei hij dat dat niks uitmaakt. Voor een correcte aanvraag van garantieafhandeling, moet vanuit Kia altijd gekeken worden naar ongeoorloofde aanpassingen en dan kan de garantie afgewezen worden. Voornamelijk omdat Kia erg moeilijk doet als het op garantie aankomt.
Vergeet niet dat jouw contact zich meestal beperkt tot de baliemedewerker en dat er in de werkplaats goed opgeleide mensen werken.

Ik heb ook wel eens ruzie gehad met die baliemedewerker en toen het te hoog opliep heb ik die op zeer luide toon terechtgewezen. De hele zaak leek mee te luisteren. Nadien heb ik die baliefiguur niet meer gezien, viel me later op.
Dat terugbouwen zou ik in jouw geval niet doen. Laat ze maar komen met hun opmerkingen, maar je tegenhouden kunnen ze echt niet. Negeer dat soort dingen, zou ik zeggen.

<John O`Mill>

• rokil
  • Niet online
De 'hoofd werkplaats' staat de klanten altijd te woord en doet dus vervelend. Tenzij hij gelijk heeft en Kia inderdaad liever geen garantie wil geven...

Om verder gezeur te voorkomen doe ik het terugbouwen iedere keer wel. Ik denk dat bij mijn naam/auto een kruisje staat, omdat ik al vanaf het eerste bezoek vervelend deed.
Het begon toen al dat ik, als e-niro rijder, toch moest betalen voor het KIW-pro abonnement, want e-niro's waren uitgesloten van de eerste 3 jaar gratis. De gratis basis was voor mij genoeg, maar dat ging dus niet op.
Ik heb toen rustig gevraagd of hij kon laten zien waar ergens vermeld staat dat dat speciaal voor de e-niro niet geld en waarom hij ongevraagd een batterij van € 4,- van een week oud had vervangen door een van € 12,-.
Er stonden meerdere klanten bij en hij was zichtbaar kwaad. De batterij kreeg ik dan gratis, maar voor de KIW moest ik toch echt betalen. Ik heb onder protest betaald en het bij Kia Nederland gemeld.
Een week later kreeg ik van de dealer een terugstorting van het KIW-pro abonnement en ik denk dat hij me sindsdien niet lief meer vindt. :?
Afgelopen jaar bij een andere vestiging een beurt laten uitvoeren. Bleek dat de andere locatie, die ook van hun is, een verbouwing had en het personeel gedurende die periode ook in die vestiging werkte.
Moest hij me weer helpen! Hij keek me niet eens aan _O-

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:43
rokil schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:53:
omdat ik al vanaf het eerste bezoek vervelend deed
Ja als je zelf begint met vervelend doen krijg je dit. :+
(grapje; ik neem aan dat het om een schrijffout gaat)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• rokil
  • Niet online
Niet zo zeer een schrijffout, maar had er beter misschien 'vervelend' van kunnen maken.
Ik neem tenminste aan dat de medewerker op dat moment zo over mij dacht...

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:10
Ik moet het altijd eerst nog zien, maar volgens Kia support komt in de volgende (winter-) update van de software het zoeken via Google POI database ook beschikbaar voor het gen5w systeem!
En in de november update in Canada zijn de Tesla superchargers toegevoegd, inclusief een optie in de filters.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i1xZs3PCM6OJcBYBebqCLXpWe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AXLNeJnuPw5ynDRchy7BJBs.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 355 356 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.