• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:53
@bnwgraaf Het zijn ook twee verschillende generaties de my21 en my22 dus dat kan het verschil in werking ook (deels?) verklaren. De my22 heeft een nieuwer entertainment systen en draait ook een andere software versie.
Ook de app ziet en qua keuze opties anders uit voor climate control.

Of de spiegel verwarming werkt zie ik aan de vocht/sneeuw/ijs op de spiegel. Achterruit zelfde verhaal, heb er nog nooit aan gevoeld.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:45
Ja, alles werkt. Sinds ik hier problemen lees, kijk ik wel steeds even of alle lampjes aan zijn, voordat ik een deur opentrek. Als de laadkabel is ingestoken blijft trouwens wel alles aan als ik de deur opentrek, zelfs als de lader niet laad (ingesteld schema in de laadpaal)

In de app kan ik naast de doeltemperatuur apart voorruit ontdooien aanzetten en stuur, zijspiegels en achterraam. Deze laatste 3 via 1 schuifknop alledrie samen.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
bnwgraaf schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 00:17:
Bij mijn my21 worden de spiegels en achterruit ook verwarmd, evenals het stuur, wanneer i de climate control start vanuit de app. Dan wel via handmatig starten, want op planning werken de spiegels, achterruit en stuur niet.
Blijft raar dat het voor sommigen wel werkt. Ik heb het gisterenochtend nog getest op mijn MY21 en is nog altijd hetzelfde; achterruit- en spiegelverwarming springt niet aan bij inschakelen via de app.
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:04:
@bnwgraaf Het zijn ook twee verschillende generaties de my21 en my22 dus dat kan het verschil in werking ook (deels?) verklaren. De my22 heeft een nieuwer entertainment systen en draait ook een andere software versie.
Ook de app ziet en qua keuze opties anders uit voor climate control.
Ja maar op hetzelfde modeljaar als van @bnwgraaf werkt mijn MY21 (zonder OTA enzo) niet. Dus er lijkt een andere variabele te spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door gertvdijk op 20-02-2026 13:01 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02

Arfman

Drome!

gertvdijk schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:59:
[...]

Blijft raar dat het voor sommigen wel werkt. Ik heb het gisterenochtend nog getest op mijn MY21 en is nog altijd hetzelfde; achterruit- en spiegelverwarming springt niet aan bij inschakelen via de app.
Same here. Ook MY21, oude logo, wel het brede infotainmentscherm.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:18
Zoals eerder aangegeven helaas hier ook problemen met de buitenspiegel-, achterruit- en stuurverwarming bij handmatige inschakeling via de app. Zijn er meer MY20's waarbij dat het geval is?

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis 1 op 20-02-2026 20:37 ]

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vandaag werd ik begroet met het "vul koelvloeistof spanningsregelaar" melding die niet weg te krijgen is..
Na wat google-werk wordt ik -iets- wijzer maar wat ik niet wijzer wordt is:

WAAR zit dit reservoir nou ? Hoe kan ik zien of het niet gewoon echt min/max probleem is? (ik zie remvloeistof en een vermoedelijk koelvloeistof reservoir, maar dat is blauw (en prima op min/max level) op internet lees ik alleen dat het 'blauwe' niet de spanningsregelaar vloeistof is?)

Is dit wel zo, en is het dus prima op level, dan heb ik denk ik te maken met 'vervuild' of 'geklonterd' vloeistof?
Ik begrijp dat je niet zelf kan doen als je bepaalde apparatuur niet bezit, hoewel een flesje vloeistof 40euro is, en het eruit laten lopen, nieuwer erin klinkt op papier niet als iets dat ik niet zou kunnen namelijk.
Enig idee hoeveel een spoeling kost gemiddeld van dat systeem bij de garage? Ondanks de 'transparante' prijzen die Kia beloofd op de website zie ik niet een prijslijst terug met deze handeling (SA512 zou dit moeten heten) terug.

Dus ik zoek wat advies van ervaringsdeskundige die al eerder met dit bijltje hebben gehakt :)

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:35
CT schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:38:
Vandaag werd ik begroet met het "vul koelvloeistof spanningsregelaar" melding die niet weg te krijgen is..

WAAR zit dit reservoir nou ? Hoe kan ik zien of het niet gewoon echt min/max probleem is? (ik zie remvloeistof en een vermoedelijk koelvloeistof reservoir, maar dat is blauw (en prima op min/max level) op internet lees ik alleen dat het 'blauwe' niet de spanningsregelaar vloeistof is?)

Is dit wel zo, en is het dus prima op level, dan heb ik denk ik te maken met 'vervuild' of 'geklonterd' vloeistof?
Ik begrijp dat je niet zelf kan doen als je bepaalde apparatuur niet bezit, hoewel een flesje vloeistof 40euro is, en het eruit laten lopen, nieuwer erin klinkt op papier niet als iets dat ik niet zou kunnen namelijk.
Enig idee hoeveel een spoeling kost gemiddeld van dat systeem bij de garage? Ondanks de 'transparante' prijzen die Kia beloofd op de website zie ik niet een prijslijst terug met deze handeling (SA512 zou dit moeten heten) terug.

Dus ik zoek wat advies van ervaringsdeskundige die al eerder met dit bijltje hebben gehakt :)
Waarschijnlijk is de geleiding van je kvs te hoog en is het niet perse een minmax probleem.
Ik geloof dat het bij de dealer ca 150-200 euro kost.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10235407-0001.pdf

Een viertal links naar berichten daarover:

Harvest2002 in "Het grote Kia e-Niro topic"

ningalloon in "Het grote Kia e-Niro topic"

[ Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 22-02-2026 10:33 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:27

Wij hadden een tijd geleden ook, terwijl een maand daarvoor juist de vloeistof gewisseld was.
Reactie garage: als die over 2 weken nog steeds op komt, rij dan ff langs... Dag er na was de melding al weer weg, ws een luchtbel of zo.

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:23

Nu weet ik niet hoe oud je auto is en met hoeveel kilometers, maar er is ook een terugroepactie geweest waarbij deze melding onder garantie werd verholpen door vervanging van de vloeistof.

• bnwgraaf
Overigens heeft mijn auto afgelopen week een onderhoudsbeurt gehad en is die vloeistof per onderhoudsschema vervangen. Die grap vergeleken met de verder zo lage onderhoudskosten.

Daarnaast is er een controle uitgevoerd naar aanleiding van een terugroepactie maar het is me niet duidelijk geworden wat er gecheckt is. Er zou ergens een sticker voor zijn geplaatst, maar geen idee waar.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
@bnwgraaf Misschien zoals bij mijn E-Niro hebben ze de ABS unit gecontroleerd op vocht.
Er zit nu een sticker met een BAR code op het zwarte plastic deksel helemaal onderaan waar het remvloeistof reservoir hangt.

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:48
Wat betreft die melding koelwater soanningsregelaar, dit is bij mij een behoorlijk lange weg geweest.
Dealer vertelde dat deze terugroepactie is ivm vaak valse meldingen.
Na de terugroepactie hebben ze meerdere keren ontlucht, opnieuw gespoeld en de driewegklep vervangen. Uiteindelijk lijkt het nu stabiel, maar kreeg meestal de melding bij hoge buitentemperatuur.

• bnwgraaf
ningalloon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:30:
@bnwgraaf Misschien zoals bij mijn E-Niro hebben ze de ABS unit gecontroleerd op vocht.
Er zit nu een sticker met een BAR code op het zwarte plastic deksel helemaal onderaan waar het remvloeistof reservoir hangt.
Ok, zou kunnen. Ik kan het door jouw genoemde zwarte deksel zo snel niet vinden...

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:50

Bij mij net weer vervangen na ruim 211k km. Dure grap: 351,20 euro inc btw.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Aangezien er nogal wat e-niro's uit de garantie zullen komen (en de mijne dit jaar ook), is er ergens een forum waarop meer DIY's te vinden zijn?
Sommige zaken zouden redelijk eenvoudig zelf te doen moeten zijn of bij een universele garage, maar ik kan bijvoorbeeld ook nergens vinden welk type koelvloeistof of bv. reductiebakolie er in zou moeten.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Betreft de koelvloeistof melding, gisteren was 1 rit de melding er wel, 2e niet, 3e wel.
Vandaag, typische zondag ritjes maar de melding is nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen lijkt het.

De auto is 170k+ dus heb theoretisch geen KIA garantie meer, en ik heb geen terugroep actie op mijn kenteken. Dus ik laat het voor nu even zo.

De garage waar ik vroeger met mijn auto kwam (pre-EV) heeft geen brug die EV's mag tillen en ziet dus af van reguliere fixes, ik vind dat wel jammer, merk dat ik eigenlijk op zie tegen dit soort euvels want ik moet dan veel rond bellen en begin weer met vertrouwen op 0 bij zo'n willekeurige garage die wel EVs kan bedienen en dat zijn er niet veel.. allicht omdat veel EVs nogsteeds lease zijn en dus geen klanten van lokale garages?
De banden heb ik nu gewoon bij een profile "kom nu langs direct klaar" laten doen en APK ook bij zo'n "kom nu langs vast bedrag meteen klaar" toko, puur omdat ze wel EVs doen en je dus geen afspraak hoeft te maken.
Bij dat 12v accu issue heb ik gewoon dit topic gevolgd en de beste accu die werd aangeraden besteld en er zelf in gezet. Wellicht is dit de nieuwe manier van werken, maar ik kom uiteraard uit een tijd dat je min of meer een vaste lokale garage had waar je ook met dit soort euveltjes even langs ging, en dat vind ik wel jammer nu verdwijnt. [/nostalgie rant]

• aartie
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 02-03 12:46
Hallo alllemaal,
ben nieuw hier , wil reageren op storing koelvloeistof spanningsregelaar heb deze storing al een paar jaar , eigenlijk alleen met erg warm weer, de oplossing voor mij is de dop van de blauwe koelvloeistof reservoir los te draaien en weer vast te draaien en de storing is weer weg (bouwt door de hoge temp. waarschijnlijk wat druk op en valt hierdoor in deze storing.)
dop los losdraaien is dacht ik tegen de klok indraaien? (is al weer een tijdje geleden)

• gjcvro
CT schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:45:
De garage waar ik vroeger met mijn auto kwam (pre-EV) heeft geen brug die EV's mag tillen en ziet dus af van reguliere fixes,
Apart, het gewicht is nou ook weer niet zo extreem hoog dat een brug hem niet mag tillen, Misschien de krikpuinten? Maar dan hoop ik dat hij richting pensioen loopt, want het zal toch wel meer en meer EV worden wat er rondrijdt.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

gjcvro schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:57:
[...]

Apart, het gewicht is nou ook weer niet zo extreem hoog dat een brug hem niet mag tillen, Misschien de krikpuinten? Maar dan hoop ik dat hij richting pensioen loopt, want het zal toch wel meer en meer EV worden wat er rondrijdt.
Ja het gaat om de manier van tillen, klassieke brug zou de batterij kunnen doorboren, die APK toko waar ik kom en wel EV kan heeft ook geen brug meer maar een 'kuil' ? dus ze takelen überhaupt niet meer, de burg is onderdeel van de grond.

• gjcvro
CT schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:02:
[...]

Ja het gaat om de manier van tillen, klassieke brug zou de batterij kunnen doorboren, die APK toko waar ik kom en wel EV kan heeft ook geen brug meer maar een 'kuil' ? dus ze takelen überhaupt niet meer, de burg is onderdeel van de grond.
Bijzonder verhaal. elke bandenboer pleurt een EV gewoon op de lift, eventueel met wat extra blokken, zelf kun je de krik gewoon op de krikpunten zetten en de hele auto optillen. Als de Niro als hybride wordt geleverd heeft ie volgens mij nog steeds dezelfde krikpunten, ik weet alleen niet zeker of er voor een 2 koloms brug er ander krikpunten zijn.
zo te zien niet:
YouTube: Virena Tech Talk: Accupakket Kia e-Niro

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
[...]

Ik vind dit ook een apart verhaal. Bij het ontwerpen van een auto lijkt me dit gewoon één van de criteria: "moet op een brug kunnen".

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:53
[...]

Die kuil zal een smeerkuil zijn en dat is een goedkopere optie dan een brug. Als die toko jou vertelt dat een smeerkuil beter is dan een brug vanwege bijv risico op doorboren dan wordt het hoog tijd om een andere toko te zoeken want wie weet wat voor onzin ze je nog meer wijs proberen te maken.
Een brug is handiger en veelzijdiger dan een smeerkuil, je kunt bijv ook werkzaamheden aan wielen/remmen uitvoeren en je kunt de hoogte varieren.
Een smeerkuil heeft ook bepaalde risico's zoals gassen en dampen die er in kunnen blijven hangen met gevaar voor de persoon die er in werkt. En een ander risico is dat iemand erin dondert als men vergeet om deze af te sluiten als er geen voertuig boven staat.
Een brug heeft dan weer een nadeel bij zeer zware voertuigen, daar is een smeerkuil weer in het voordeel omdat je het voertuig niet hoeft op te tillen.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 22:36
Ik heb via het entertainmentsysteem ingesteld dat m’n Niro tot 80 % laadt. Nu gaan we vandeweek een paar dagen weg en wil ik tot 100% laden. Kan ik dan eenmalig in de app de 80% overrulen, of moet ik de instelling in het entertainmentsysteem aanpassen, en later weer terugzetten?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

miles schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:48:
Ik heb via het entertainmentsysteem ingesteld dat m’n Niro tot 80 % laadt. Nu gaan we vandeweek een paar dagen weg en wil ik tot 100% laden. Kan ik dan eenmalig in de app de 80% overrulen, of moet ik de instelling in het entertainmentsysteem aanpassen, en later weer terugzetten?
Kunt t gewoon via app instellen.

• ASW1
  • Nu online
miles schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:48:
Het is dezelfde instelling; als je deze in de app verandert dan wordt hij ook aangepast in het infotainment en andersom.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:21
Ik was weer toe aan een beurtje voor de e-Niro. Een grote dit keer. Kan ik tot mijn verbazing binnen één week terecht!

Vraag: heeft iemand zelf de airco gereinigd? Deze ruikt muf. Wat ik nu het meeste tegenkom is een bus met schuim dat in de luchtaanzuig moet leeggespoten. Maar waar zit die inzuig eigenlijk?

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:38
Get!em schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:53:
[...]

Kunt t gewoon via app instellen.
Uhhh, vermits je niet een model hebt (2019-2020) dat nog met de mijnkia app werkt. Daarmee kun je niks bedienen, alleen enkele dingen uitlezen.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28
Het zit verstopt, maar in de nieuwe app zit het in control, dan bovenin de 'EV'-tab kiezen (rechts van de 'Control-tab') en dan het kleine tandwieltje net onder die tab.

Het is dan verder niet eenmalig wijzigen, maar je kan wel de DC/AC doelpercentage zetten.

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
sewer schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:56:
Het zit verstopt, maar in de nieuwe app zit het in control, dan bovenin de 'EV'-tab kiezen (rechts van de 'Control-tab') en dan het kleine tandwieltje net onder die tab.

Het is dan verder niet eenmalig wijzigen, maar je kan wel de DC/AC doelpercentage zetten.
Dat geldt voor de modellen vanaf 2020, niet voor de modellen daarvoor. Die gebruiken een heel andere app.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
joepie de p schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:25:
Ik was weer toe aan een beurtje voor de e-Niro. Een grote dit keer. Kan ik tot mijn verbazing binnen één week terecht!

Vraag: heeft iemand zelf de airco gereinigd? Deze ruikt muf. Wat ik nu het meeste tegenkom is een bus met schuim dat in de luchtaanzuig moet leeggespoten. Maar waar zit die inzuig eigenlijk?
Via de app een afspraak gemaakt, of gebeld? Mijn dealer in brabant is telefonisch vaak heel slecht bereikbaar. Heel vaak wordt er niet opgenomen.

Qua airco reiniging. Ik heb het laatst laten doen voor 35 euro. Dat was een aanbieding. Ik dacht dat dit de ozon reiniging was, maar op de factuur stond dat er aircoreiniger steraline aircon biopure gebruikt was. Dat is volgens google gewoon een busje wat ze erin spuiten. Volgens de kia website kan je voor 39 euro een ozon reiniging laten doen icm een nieuw interieurfilter.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:21
_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:31:
[...]

Via de app een afspraak gemaakt, of gebeld? Mijn dealer in brabant is telefonisch vaak heel slecht bereikbaar. Heel vaak wordt er niet opgenomen.

Qua airco reiniging. Ik heb het laatst laten doen voor 35 euro. Dat was een aanbieding. Ik dacht dat dit de ozon reiniging was, maar op de factuur stond dat er aircoreiniger steraline aircon biopure gebruikt was. Dat is volgens google gewoon een busje wat ze erin spuiten. Volgens de kia website kan je voor 39 euro een ozon reiniging laten doen icm een nieuw interieurfilter.
Via de website van Kia De Beer. Moet hem dan wel dagje laten staan; kan er niet op wachten. Maar goed, leenfiets mee, dat is prima te doen.

Zal vragen naar de actie. Ik vermoed dat ze bij het uihalen van het filter dan op die plek inspuiten.

• ASW1
  • Nu online
Die aircoreinigingspuitbussen kun je overal voor rond de 20 euro kopen. Een spuitbus leegspuiten is de meesten van ons waarschijnlijk wel toevertrouwd; de grote vraag is inderdaad waar je dat ding in leeg moet spuiten zodat het op de warmtewisselaar terechtkomt. Ventilator voluit zetten en dan idd via opening interieurfilter inspuiten?
Edit: als ik op youtube kijk moet de ventilatie uit, het schuim expandeert en dan laat je het een half uurtje staan. Inspuiten via de filteropening idd (maar naar boven of naar beneden, wat is de blaasrichting? Waarschijnlijk kun je dat aan de vervuiling op het filter zien en de warmtewisselaar zit ongetwijfeld pas na het interieurfilter)

[ Voor 33% gewijzigd door ASW1 op 25-02-2026 21:03 ]

• bnwgraaf
joepie de p schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:25:

Zowel bij mijn e-Niro als bij mijn Mazda heb ik dat wel eens zelf gedaan.
In beide gevallen ben ik ergens naar binnen gegaan via de ruimte waar de luchtfilter zit, zodat het schuim goed op en rond de verdamper komt.
Was wel even zoeken hoe daar goed bij te komen.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-03 17:23
evertmulder schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:27:
[...]

19-02-2026
Vandaag onderstaande email naar Kia verstuurd.
Hallo Christy,
Dit is mijn 12e email over dit onderwerp en de 1e dateert van begin november 2025.
Ik heb niet het gevoel dat er begrip is voor mijn situatie. Overigens betreft het niet alleen mijn frustratie maar ook die van vele andere Kia rijders die dit probleem hebben en zich uitten op diverse fora.
Als jullie hierover benaderd worden krijgt vrijwel iedereen dezelfde reactie.
Naar mijn mening moeten jullie een kwaliteitsslag maken.
Gezien de tijd (nu 4 maanden) had er m.i. al een oplossing moeten zijn mede gezien het gegeven dat de “oude” app de functionaliteit wel had.
Het lijkt mij zinvol, klantgericht en ook de klant serieus nemen dat ik (wij) nu helder en duidelijk geinformeerd worden waar het probleem ligt, wat er aan wordt gedaan, wanneer wij een oplossing tegemoet kunnen zien oftewel zet je proces in de PDCA en houdt ons op de hoogte van de voortgang.
Overigens heb je in je onderstaande email aangegeven dat je regelmatig om updates heb gevraagd maar ik ben over de uitkomst niet geinformeerd dus ook hier valt nog winst te boeken.
Mijn voorstel zij zijn om op jullie facebookpagina ons wekelijks te informeren over de voortgang. Zo wordt een ieder geinformeerd en neem je de klant serieus.
Ik zie met belangstelling je reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet
Evert Mulder

19-02-2026 Bericht van Kia
Van: noreply@salesforce.com <noreply@salesforce.com> Namens Support Kia Connect
Verzonden: donderdag 19 februari 2026 14:30
Onderwerp: Kia Connect Support: 00149503

Beste Evert,
Hartelijk dank voor je reactie aan Kia Connect.
We begrijpen je frustratie zeer, en nemen dit ook uiterst serieus. Wij zijn echter afhankelijk van ons technisch support team.
Zodra er een update is, zullen wij dit persoonlijk met je delen. Hiervoor hoef je Facebook niet in de gaten te houden.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Natasja

19-02-2026
Reactie van mij naar Kia
Hallo Natasja,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hoor nu al maanden dat, wanneer er een update is, ik geinformeerd wordt.
Dat is van jullie kant een te afwachtende houding.
Ik verwacht na al die maanden een proactieve houding in die zin dat jullie contact opnemen met het technisch support team en hen verzoekt jullie iedere 14 dagen een update te sturen wat de stand van zaken is.
Of escaleer het naar een hogere echelon (jullie direct leidinggevende) zodat die actie kan ondernemen.
Dus niet (meer) afwachten maar een pro-actieve houding, in het belang van jullie klanten,
Graag je reactie.
Evert Mulder

19-02-2026
Bericht van Kia (weinig hoopvol en weinig bemoedigend)
Beste Evert,
Dank voor je reactie.
Ik begrijp zeker dat dit vervelend is. Wij vragen ook regelmatig updates aan ons technisch support team. Ze zijn er erg druk mee bezig alleen hebben zij het probleem nog niet verholpen. Ik zal nogmaals een update vragen. Zodra wij meer weten zullen wij dit direct terugkoppelen.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Kaylee

19-02-2026
Reactie van mij
Hallo Kaylee,
Vraag niet alleen een update maar ook wat het probleem is zodat wij ook wat achtergrond weten en daarnaast wanneer men verwacht het probleem wel opgelost te hebben.
Ik neem over 1 week weer contact op als ik van jullie nog geen afdoende reactie heb ontvangen.
26-02-2026 Bericht van mij aan Kia
Hallo Kaylee,
Wij zijn inmiddels 1 week verder en zou graag willen weten wat jullie interventie heeft opgeleverd.
Jullie hebben inmiddels informatie opgevraagd over het probleem en zag graag dat je dit met mij deelt zodat ik het forum kan informeren.
Evert Mulder

26-02-2026 Bericht van Kia
Beste Evert,
Dank voor je reactie.
Ons technisch support team is nog steeds druk bezig om het te onderzoeken. Excuses voor het lang wachten. Zodra hier antwoord op is, zullen wij dit direct aan je terugkoppelen.
Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Kaylee

26-02-2026 Bericht van mij aan Kia
Hallo Kaylee,
Met excuses voor mijn opmerking maar ik heb hier geen goed gevoel meer bij. Ik heb het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.
Dit speelt nu al 3 maanden en ik heb grote twijfels bij de deskundigheid van het technisch support team.
Op geen enkele wijze krijgen wij inzicht of worden wij geinformeerd waar het probleem zit.
Ik moest deze frustratie even kwijt en heb het over 1 week weer in mijn outlook geplaatst.
Hopelijk heb ik eerder een afdoende reactie.
Evert Mulder

28-02-2026 Reactie van Kia
Beste Evert,
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik snap inderdaad je frustratie en twijfels aangezien dit probleem nu al een tijd speelt. Ik kan je verzekeren dat ons technisch support team hard bezig is met het zoeken naar een oplossing. Echter duurt dit helaas een stuk langer dan wat wij hadden verwacht. Zodra we een update hebben zullen we je informeren.
Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.
Met vriendelijke groet,
Kelly

28-02-2026 Wordt vervolgd

• gjcvro
Goede opleiding gehad, die helpdesk. keurig en beleefd en snel antwoord.
Persoonlijk had ik het (aan 2 kanten) allang opgegeven.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-03 17:23
gjcvro schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:14:
Ik kan het mij voorstellen dat je het al lang had opgegeven maar de aanhouder wint.
Daarnaast kan ik het niet geloven dat een aanpassing van een "bug" in de software (app) zo lang duurt mede gezien het gegeven dat de oude app de functionaliteit wel had.

• gjcvro
evertmulder schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:20:
[...]

Ik kan het mij voorstellen dat je het al lang had opgegeven maar de aanhouder wint.
Daarnaast kan ik het niet geloven dat een aanpassing van een "bug" in de software (app) zo lang duurt mede gezien het gegeven dat de oude app de functionaliteit wel had.
Dit is geen geval van de aanhouder wint, dit is een geval wellicht is het ooit opgelost, onafhankelijk van het aantal berichtjes dat iemand stuurt.

• bnwgraaf
gjcvro schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:14:
Ha ha ja precies!
En hoewel ik de frustratie begrijp, denk ik niet dat deze toon de oplossing sneller gaat brengen of de medewerkers zal motiveren een stapje extra te zetten.

Een hoewel het wat mij betreft ook wel eens opgelost had mogen zijn, weet ik ook dat wij van buitenaf niets zinnigs kunnen zeggen over complexiteit (al denken we dat het zo eenvoudig is, want het heeft altijd gewerkt), maar ook zeker niets over prioriteit, capaciteit en planning.

En wat betreft het op de hoogte houden: er is blijkbaar nog niets te melden en aan een tussentijdse update komt men bij Kia zeker niet toe, want dan ligt er ondertussen al weer een mail.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mooi, nu officieel voor mij de bevestiging dat ik van de verlengde garantie gebruik kan maken :) Zit nu in het 8e jaar en nog ruim onder de 150.000km
Ondanks de 1e beurt het interval met 5000km te hebben overschreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VALXYk5L8dsV0riZ3cSESRJXfUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59bjmjMJ92SEuwBw5mEF23YZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2026 15:41 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Mooi, nu officieel voor mij de bevestiging dat ik van de verlengde garantie gebruik kan maken :) Zit nu in het 8e jaar en nog ruim onder de 150.000km
[Afbeelding]
Goed gekozen dus. Ik zal er geen gebruik van kunnen maken. Met huidige tempo aan kilometers kom ik eerder bij de 150k dan de 7 jaar.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
[Afbeelding]
Dat is fijn! ondanks die 5000km! Ik heb net bevestiging dat ook een import variant (DE) die netjes volgens het schema onderhouden is, tóch in aanmerking komt voor de verlengde garantie van 10 jaar. De dealer zei dat import auto's niet in aanmerking komen, maar dat het misschien met een "speciale" keuring wel geregeld zou kunnen worden. |:(

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verdicampo schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:39:
[...]

Dat is fijn! ondanks die 5000km! Ik heb net bevestiging dat ook een import variant (DE) die netjes volgens het schema onderhouden is, tóch in aanmerking komt voor de verlengde garantie van 10 jaar. De dealer zei dat import auto's niet in aanmerking komen, maar dat het misschien met een "speciale" keuring wel geregeld zou kunnen worden. |:(
Ok, ook goed nieuws dus. Ja, ik snap wel dat het lastig is met imports. De dealers hebben met Kia Nederland te maken, die bepalen alles. En jouw auto is niet via hen naar Nederland gekomen.
De omzet van alle onderhoud is ook niet bij Nederlandse dealers beland. Het is natuurlijk ook een soort setup om de eigen dealers aan meer omzet te helpen, maar mooi dat het in jouw geval geaccepteerd is!

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2026 15:43 ]

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Ok, ook goed nieuws dus. Ja, ik snap wel dat het lastig is met imports. De dealers hebben met Kia Nederland te maken, die bepalen alles. En jouw auto is niet via hen naar Nederland gekomen.
Nee, dat is waar. Lijkt wel een een Duitse Kia dealer naar de NL dealer te zijn gegaan, maar dat hadden we toentertijd even wat beter naar moeten vragen. Die garage is inmiddels geen dealer meer...

• bnwgraaf
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:40:
[...]

De omzet van alle onderhoud is ook niet bij Nederlandse dealers beland. Het is natuurlijk ook een soort setup om de eigen dealers aan meer omzet te helpen, maar mooi dat het in jouw geval geaccepteerd is!
Lastig hoeft het niet te zijn.
Ik weet dat mijn Mazda dealer gewoon de gegevens kon inzien van een Duits exemplaar, zelfs toen die nog niet op Nederlands kenteken stond.
En toen onlangs weer bij diverse merken het takata airbag opspeelde heeft mijn Mazda dealer gewoon kunnen achterhalen dat die van mij toentertijd in Duitsland bij een Duitse Mazda dealer was vervangen; ik kreeg zefls de naam door.

Dus informatie over het wel of niet dealer-onderhouden zijn, is volgens mij niet zo'n probleem.

De verdiensten op dat onderhoud is dan inderdaad niet naar de nederlandse dealers gekomen, dat dan weer wel.
Pagina: 1 ... 362 363 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.