• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45
rubke81 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:28:
[...]

Ik heb nu een vergelijkbare klacht bij een MY22. Op het bericht van Minxz is volgens mij nooit een reactie gekomen. Hebben meer mensen dit euvel gehad? Die van mij zit helaas net buiten de garantie (155K).
Cupping? Hoe oud zijn je banden

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-03 12:35
bnwgraaf schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:05:
[...]

Ik geloof ook wel dat de e-Niro technisch gezien meer zou kunnen trekken, maar om nu te stellen dat beide auto's technisch hetzelfde zijn, is wel wat kort door de bocht. Er zitten nogal wat verschillen in!
Bovendien, als ze technisch wel exact hetzelfde zouden zijn, zou dat juist kunnen aantonen, dat de e-Niro juist een stuk minder zou kunnen trekken.
De e-Niro is honderden kilo's zwaarder, dus zou je verwachten dat bij gelijke technische basis, het trekgewicht ongeveer dat verschil in gewicht lager zal zijn.

Maar ze zijn technisch niet hetzelfde. Remsysteem, gewicht, ophanging/schokbrekers en zelfs velgen/wielen. Alles bij elkaar opgeteld is het niet zomaar aan te nemen dat ze beiden ook technisch gezien hetzelfde zouden moeten kunnen trekken.
Ook is het al dan niet kapot gaan door een hogere gewicht niet het enige waar naar gekeken wordt, ook veiligheid en wegligging spelen een belangrijke rol.
En wellicht zitten er ook nog verschillen in kosten/papierwerk/verplichtingen wanneer een hoger trekgewicht op de auto toegelaten moet worden.
Klopt, misschien was ik te stellig. Maar als ze al verschillen dan is dat waarschijnlijk in positieve zin. Alle wijzigingen zouden een gevolg moeten zijn van het toegenomen gewicht en vermogen, waarmee de auto qua mogelijke belasting weer op hetzelfde niveau als de hybride zou moeten komen. Met daarbij dus het lagere zwaartepunt.
Maar goed, we weten het geen van allen precies.... Hoewel ik nog steeds van mening ben dat die 300 kg maximaal trekgewicht wel heel erg ontzettend aan de veilige kant is :)

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Na het volgen van de Home Assistant integratie voor de Kia (MY21) kom ik er nog niet helemaal uit.

Na het PowerShell command komt onderstaande foutmelding, op het moment dat de key eruit zou komen om te koppelen met HA. Iemand een idee hoe dit komt?

"An unexpected error occurred: 'NoneType' object has no attribute 'group'
Cleaning up and closing the browser
."

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:37:
Na het volgen van de Home Assistant integratie voor de Kia (MY21) kom ik er nog niet helemaal uit.

Na het PowerShell command komt onderstaande foutmelding, op het moment dat de key eruit zou komen om te koppelen met HA. Iemand een idee hoe dit komt?

"An unexpected error occurred: 'NoneType' object has no attribute 'group'
Cleaning up and closing the browser
."
Je bedoelt voor het verkrijgen van de inlog token?
Ik kreeg eerst ook die melding...

Uiteindelijk heb ik het met de methode op dit topic opgelost:
https://github.com/Hyunda...a_connect_api/issues/1030

Op een Windows computer heb ik python geinstalleerd.

Toen een bestand gemaakt met de naam:
kia_token.py

In dit bestand de volgende code gestopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
import re
from selenium import webdriver
from selenium.webdriver.common.by import By
from selenium.webdriver.support.ui import WebDriverWait
from selenium.webdriver.support import expected_conditions as EC
from selenium.common.exceptions import TimeoutException
import requests
from urllib.parse import urlparse, parse_qs  # Added for robust extraction

session = requests.Session()
CLIENT_ID = "fdc85c00-0a2f-4c64-bcb4-2cfb1500730a"
BASE_URL = "https://idpconnect-eu.kia.com/auth/api/v2/user/oauth2/"
LOGIN_URL = f"{BASE_URL}authorize?ui_locales=de&scope=openid%20profile%20email%20phone&response_type=code&client_id=peukiaidm-online-sales&redirect_uri=https://www.kia.com/api/bin/oneid/login&state=aHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbTo0NDMvZGUvP21zb2NraWQ9MjM1NDU0ODBmNmUyNjg5NDIwMmU0MDBjZjc2OTY5NWQmX3RtPTE3NTYzMTg3MjY1OTImX3RtPTE3NTYzMjQyMTcxMjY=_default" 
SUCCESS_ELEMENT_SELECTOR = "a[class='logout user']" 
REDIRECT_URL_FINAL = "https://prd.eu-ccapi.kia.com:8080/api/v1/user/oauth2/redirect"
REDIRECT_URL = f"{BASE_URL}authorize?response_type=code&client_id={CLIENT_ID}&redirect_uri={REDIRECT_URL_FINAL}&lang=de&state=ccsp"
TOKEN_URL = f"{BASE_URL}token"

def main():
    """
    Main function to run the Selenium automation.
    """
    options = webdriver.ChromeOptions()
    options.add_argument("user-agent=Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS")
    driver = webdriver.Chrome(options=options)
    driver.maximize_window()

# 1. Open the login page
    print(f"Opening login page: {LOGIN_URL}")
    driver.get(LOGIN_URL)

print("\n" + "="*50)
    print("Please log in manually in the browser window.")
    print("The script will wait for you to complete the login...")
    print("="*50 + "\n")

try:
        wait = WebDriverWait(driver, 300) # 300-second timeout
        wait.until(EC.presence_of_element_located((By.CSS_SELECTOR, SUCCESS_ELEMENT_SELECTOR)))
        print("✅ Login successful! Element found.")
        driver.get(REDIRECT_URL)

# Wait for the URL to change to one containing "code="
        wait.until(EC.url_contains("code=")) 
        current_url = driver.current_url

# --- UPDATED SEARCH LOGIC START ---
        # Robustly extract 'code' from URL without using Regex
        parsed_url = urlparse(current_url)
        captured_params = parse_qs(parsed_url.query)
        code = captured_params.get('code', [None])[0]

if not code:
             raise ValueError("Could not find 'code' in the redirect URL")
        # --- UPDATED SEARCH LOGIC END ---

data = {
            "grant_type": "authorization_code",
            "code": code,
            "redirect_uri": REDIRECT_URL_FINAL,
            "client_id": CLIENT_ID,
            "client_secret": "secret",
        }

response = session.post(TOKEN_URL, data=data)
        if response.status_code == 200:
            tokens = response.json()
            if tokens is not None:
                refresh_token = tokens["refresh_token"]
                access_token = tokens["access_token"]
                print(f"\n✅ Your tokens are:\n\n- Refresh Token: {refresh_token}\n- Access Token: {access_token}")
        else:
            print(f"\n❌ Error getting tokens from der API!\n{response.text}")

except TimeoutException:
        print("❌ Timed out after 5 minutes. Login was not completed or the success element was not found.")
    except Exception as e:
        print(f"An unexpected error occurred: {e}")
    finally:
        print("Cleaning up and closing the browser.")
        driver.quit()        

if __name__ == "__main__":
    main()
Via powershell naar de map gegaan waar dit bestand staat en vervolgens uitgevoerd via het commando:
python kia_token.py

Er opent dan een browser met inlogscherm van Kia.
Daar ingelogd met de gegevens van mijn Kia account.

Vervolgens sluit dit window na het inloggen en krijg je in je Powershell window de token. Deze gebruiken voor het inloggen van de Kia integratie binnen Home Assistant.

• rubke81
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-03 14:28
FitTiv schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Cupping? Hoe oud zijn je banden
Nee die zijn uitgelijnd, en ik merk ook geen verschil met de zomer- en winterbanden die ik vorige week gewisseld heb.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
bnwgraaf schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Je bedoelt voor het verkrijgen van de inlog token?
Ik kreeg eerst ook die melding...

Uiteindelijk heb ik het met de methode op dit topic opgelost:
https://github.com/Hyunda...a_connect_api/issues/1030

Op een Windows computer heb ik python geinstalleerd.

Toen een bestand gemaakt met de naam:
kia_token.py

In dit bestand de volgende code gestopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
import re
from selenium import webdriver
from selenium.webdriver.common.by import By
from selenium.webdriver.support.ui import WebDriverWait
from selenium.webdriver.support import expected_conditions as EC
from selenium.common.exceptions import TimeoutException
import requests
from urllib.parse import urlparse, parse_qs  # Added for robust extraction

session = requests.Session()
CLIENT_ID = "fdc85c00-0a2f-4c64-bcb4-2cfb1500730a"
BASE_URL = "https://idpconnect-eu.kia.com/auth/api/v2/user/oauth2/"
LOGIN_URL = f"{BASE_URL}authorize?ui_locales=de&scope=openid%20profile%20email%20phone&response_type=code&client_id=peukiaidm-online-sales&redirect_uri=https://www.kia.com/api/bin/oneid/login&state=aHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbTo0NDMvZGUvP21zb2NraWQ9MjM1NDU0ODBmNmUyNjg5NDIwMmU0MDBjZjc2OTY5NWQmX3RtPTE3NTYzMTg3MjY1OTImX3RtPTE3NTYzMjQyMTcxMjY=_default" 
SUCCESS_ELEMENT_SELECTOR = "a[class='logout user']" 
REDIRECT_URL_FINAL = "https://prd.eu-ccapi.kia.com:8080/api/v1/user/oauth2/redirect"
REDIRECT_URL = f"{BASE_URL}authorize?response_type=code&client_id={CLIENT_ID}&redirect_uri={REDIRECT_URL_FINAL}&lang=de&state=ccsp"
TOKEN_URL = f"{BASE_URL}token"

def main():
    """
    Main function to run the Selenium automation.
    """
    options = webdriver.ChromeOptions()
    options.add_argument("user-agent=Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS")
    driver = webdriver.Chrome(options=options)
    driver.maximize_window()

# 1. Open the login page
    print(f"Opening login page: {LOGIN_URL}")
    driver.get(LOGIN_URL)

print("\n" + "="*50)
    print("Please log in manually in the browser window.")
    print("The script will wait for you to complete the login...")
    print("="*50 + "\n")

try:
        wait = WebDriverWait(driver, 300) # 300-second timeout
        wait.until(EC.presence_of_element_located((By.CSS_SELECTOR, SUCCESS_ELEMENT_SELECTOR)))
        print("✅ Login successful! Element found.")
        driver.get(REDIRECT_URL)

# Wait for the URL to change to one containing "code="
        wait.until(EC.url_contains("code=")) 
        current_url = driver.current_url

# --- UPDATED SEARCH LOGIC START ---
        # Robustly extract 'code' from URL without using Regex
        parsed_url = urlparse(current_url)
        captured_params = parse_qs(parsed_url.query)
        code = captured_params.get('code', [None])[0]

if not code:
             raise ValueError("Could not find 'code' in the redirect URL")
        # --- UPDATED SEARCH LOGIC END ---

data = {
            "grant_type": "authorization_code",
            "code": code,
            "redirect_uri": REDIRECT_URL_FINAL,
            "client_id": CLIENT_ID,
            "client_secret": "secret",
        }

response = session.post(TOKEN_URL, data=data)
        if response.status_code == 200:
            tokens = response.json()
            if tokens is not None:
                refresh_token = tokens["refresh_token"]
                access_token = tokens["access_token"]
                print(f"\n✅ Your tokens are:\n\n- Refresh Token: {refresh_token}\n- Access Token: {access_token}")
        else:
            print(f"\n❌ Error getting tokens from der API!\n{response.text}")

except TimeoutException:
        print("❌ Timed out after 5 minutes. Login was not completed or the success element was not found.")
    except Exception as e:
        print(f"An unexpected error occurred: {e}")
    finally:
        print("Cleaning up and closing the browser.")
        driver.quit()        

if __name__ == "__main__":
    main()
Via powershell naar de map gegaan waar dit bestand staat en vervolgens uitgevoerd via het commando:
python kia_token.py

Er opent dan een browser met inlogscherm van Kia.
Daar ingelogd met de gegevens van mijn Kia account.

Vervolgens sluit dit window na het inloggen en krijg je in je Powershell window de token. Deze gebruiken voor het inloggen van de Kia integratie binnen Home Assistant.
Volgens mij gebeurt dit al via de methode, maar ik zal het nog een keer proberen met jouw code. Misschien dat het verschil maakt - bedankt voor de suggestie, laat het vanavond hier weten.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:25
Raoul413 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Even een follow up van bovenstaande post van mij. Uiteindelijk naar een lokale accuboer gegaan en daar de Varta A9 silver AGM 12v 50Ah 540A (maat 207x175x190) erin laten plaatsen. Was plug-and-play, de kapjes hoefden niet aangepast te worden. Mogelijk is het wat overkill maar ik ben er blij mee!
[Afbeelding]
Dank voor het delen, heb deze nu ook geplaatst en past inderdaad perfect incl kapjes.
150 euro, maar goed. De laatste tijd heb ik iets te vaak naar de mobiele starter moeten grijpen. De kofferbak een uurtje open laten staan was al voldoende voor een lege accu.
Zelf verwisselen was een eitje. Dopsleutel 12 voor de klem aan de onderkant en steeksleutel 10 voor beide contacten.
Eerst de min los, en bij aankoppelen eerst de plus vast.
Of AGM nu meerwaarde biedt zijn hier de meningen over verdeeld. Als deze het weer 7 jaar volhoudt vind ik het wel best :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-03-2026 09:06 ]

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb recent een Kia e-Niro uit december 2020 gekocht. Daarbij heb ik een Zaptec Go 2 lader.

Als ik mijn auto aan de lader heb, laad hij telkens maar max rond de 7kW. Ik zie in mijn P1-verbruiksmeter dat 2 van de 3 fases van mijn huis de 16A zo'n beetje aantikken (L1 en L3). L2 wordt niet belast. Ik neem aan als ik de 3-fasen versie heb dat ik eigenlijk met 11kW zou moeten kunnen laden en dat ook op L2 die 16A afgenomen zou moeten worden.

Ik heb een 3-fase laadpoort (onderste twee pinnen aanwezig), de laadpaal is een 3-fasen lader, die is afgezekerd op 3x16A. In de instellingen van zaptec staat ook dat de paal die 16A maximaal mag benutten (en dat doet hij dus ook op 2 fases).

Zo ver ik weet kan het ook geen loadbalancing zijn, want bij de zaptec worden alle 3 de fases tegelijkertijd teruggeschaald in stroom. Daarnaast zit er op het moment van laden ook maar 2A aan andere apparatuur op L2 (en mijn huis is afgezekerd op 3x25A).

Wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere kabel (weet niemand met een kabel die ik kan lenen).

Maar het lijkt alsof de Kia gewoon die L2 niet gebruikt. Zijn er bekende defecten waarbij de kia 1 van de 3 fasen niet meer gebruikt?

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03:02
jaapzb schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:05:
Ik heb recent een Kia e-Niro uit december 2020 gekocht. Daarbij heb ik een Zaptec Go 2 lader.

Als ik mijn auto aan de lader heb, laad hij telkens maar max rond de 7kW. Ik zie in mijn P1-verbruiksmeter dat 2 van de 3 fases van mijn huis de 16A zo'n beetje aantikken (L1 en L3). L2 wordt niet belast. Ik neem aan als ik de 3-fasen versie heb dat ik eigenlijk met 11kW zou moeten kunnen laden en dat ook op L2 die 16A afgenomen zou moeten worden.

Ik heb een 3-fase laadpoort (onderste twee pinnen aanwezig), de laadpaal is een 3-fasen lader, die is afgezekerd op 3x16A. In de instellingen van zaptec staat ook dat de paal die 16A maximaal mag benutten (en dat doet hij dus ook op 2 fases).

Zo ver ik weet kan het ook geen loadbalancing zijn, want bij de zaptec worden alle 3 de fases tegelijkertijd teruggeschaald in stroom. Daarnaast zit er op het moment van laden ook maar 2A aan andere apparatuur op L2 (en mijn huis is afgezekerd op 3x25A).

Wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere kabel (weet niemand met een kabel die ik kan lenen).

Maar het lijkt alsof de Kia gewoon die L2 niet gebruikt. Zijn er bekende defecten waarbij de kia 1 van de 3 fasen niet meer gebruikt?
Het kan (volgens mij) inderdaad zo zijn dat de omvormer in de auto op 1 fase stuk is. Je kunt inderdaad een andere kabel proberen, of een publieke laadpaal (geen snellader) om je thuissituatie uit te sluiten.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
gjcvro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:38:
[...]

Het kan (volgens mij) inderdaad zo zijn dat de omvormer in de auto op 1 fase stuk is. Je kunt inderdaad een andere kabel proberen, of een publieke laadpaal (geen snellader) om je thuissituatie uit te sluiten.
Ja precies, laadpunt met een ander voortuig gebruiken en het werkt wel kan je de thuissituatie echt uitsluiten

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
gjcvro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:38:
[...]

Dat is wel een goed idee, zal hem morgen even aan een publieke laadpaal hangen, kijken of hij daar wel 11kW pakt. Anders maar even de lokale dealer bellen, ik heb nog garantie dus hopelijk kan het daaronder geregeld worden als het inderdaad kapot is.

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2

• FitTiv
@jaapzb met name de ev6 en ioniq5 hadden last van ICCU issues. Zoek daar eens op, dan vind je denk ik wel wat checklists etc

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nou, hier is de 12v accu na 6 jaar eindelijk stuk. Even kietelen met de overmaatse powerbank en hij deed t weer. Maar die 12v accu ga ik nu maar eens vervangen.

Voor degene die de droom hadden om op basis van SOC van de 12v accu te zien of ie nog gezond is: nee dat zie je dus niet. Pas bij starten doet je auto het ineens niet meer. Als je mazzel hebt gaan je deuren nog open. Spiegels klapten al niet meer bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eal4QmEes0juizEvfzI_2rTei98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhC0H5jfX3LedC4Jmi2iXOnJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In t topic lees ik verschillende vervangende accu's. Ik betaal gerust een 10tje meer als het kwaliteit is.

Eerste die ik tegenkom in dit topic is de 52A Varta Silver Dynamic C6

Of de c22 variant?

De laatste die ik tegenkom is de A9 AGM 50Ah

Welke moet t worden. Ik neig naar die laatste, als de ervaringen goed zijn en het gewoon een drop-in replacement is, zonder aanpassen van de ruimte/kapjes waar hij in moet.

[ Voor 70% gewijzigd door Get!em op 23-03-2026 09:20 ]

• FitTiv
Get!em schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:51:
Nou, hier is de 12v accu na 6 jaar eindelijk stuk. Even kietelen met de overmaatse powerbank en hij deed t weer. Maar die 12v accu ga ik nu maar eens vervangen.

Voor degene die de droom hadden om op basis van SOC van de 12v accu te zien of ie nog gezond is: nee dat zie je dus niet. Pas bij starten doet je auto het ineens niet meer. Als je mazzel hebt gaan je deuren nog open. Spiegels klapten al niet meer bij mij.

[Afbeelding]
Ja je kan pas zien dat je accu stuk is als je er een last op zet helaas. Ik heb goede ervaringen met Varta en zou daar ook voor kiezen. Dat is een drop in vervanger waarbij je alleen het polenkapje beetje moet bijschaven. Ik weet niet of een agm batterij toegevoegde waarde heeft ivm het niet hoeven aanzwengelen van de dinosap motor (zware stromen/last)

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 23-03-2026 10:37 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13

13art

Moderator Mobile
Get!em schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:51:

[Afbeelding]
Lastig te zeggen welke het moet worden.
Het er zelf de Varta C30 Silver Dynamic 12V 54Ah in gezet. Ging prima, alleen inderdaad van een kapje moet er minimaal iets uit gezaagd worden om het kapje er netjes op te krijgen. Maar dit was echt minimaal en niet meer dan een minuut werk. Ik zou het daar persoonlijk niet van laten afhangen wanneer ik jou was.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:15
Ik heb zojuist een beurtje laten doen bij 195k km. Ik ben na de 150k overgestapt op 1x per jaar, ongeacht de km stand. Mijn groene accuvloeistof is nooit vervangen. Desgevraagd gaf de dealer aan dat vanwege veel problemen (sensorstoringen door lucht in het systeem) ná vervanging, zij het niet meer volgens de voorgeschreven frequentie doen. Vervanging is pas aan de orde als (andere) sensoren op de oude vloeistof gaan protesteren. Dat blijkt niet heel vaak voor te komen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:25
@joepie de p ok, typisch.. hier is die koelvloeistof wel (zover ik weet voor het eerst) vervangen na 7 jaar van mn MY19. Weet niet welke kleur.
Was niet goedkoop, maar dealer gaf aan dat het nodig was omdat het anders meer zou gaan geleiden? Ivm behoud garantie maar geaccepteerd.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:15
@CyBeRSPiN
Als ze binnen de garantietermijn hadden voorgesteld om de vloeistof te vervangen dan had ik daar ook niet over getwijfeld. Nu vind ik het eigenlijk wel prima.
Ik had gevraagd naar de risico's en wat ik begreep wordt dat met een sensor gevolgd. Er zou bij veroudering niet sprake zijn van verslibbing o.i.d.

[ Voor 30% gewijzigd door joepie de p op 25-03-2026 07:15 ]

• gjcvro
CyBeRSPiN schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 05:08:
@joepie de p ok, typisch.. hier is die koelvloeistof wel (zover ik weet voor het eerst) vervangen na 7 jaar van mn MY19. Weet niet welke kleur.
Was niet goedkoop, maar dealer gaf aan dat het nodig was omdat het anders meer zou gaan geleiden? Ivm behoud garantie maar geaccepteerd.
Bij ons al binnen 4 jaar vervangen. 1e keer onder garantie ivm terugroepactie, 3 maanden er na nog een keer ivm onderhoud. Gelukkig toen nog lease. En ook daarna pas een melding over de spanningsregelaar.

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16
gjcvro schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:39:
[...]

Bij ons al binnen 4 jaar vervangen. 1e keer onder garantie ivm terugroepactie, 3 maanden er na nog een keer ivm onderhoud. Gelukkig toen nog lease. En ook daarna pas een melding over de spanningsregelaar.
Volgens mij is het onderhoudsschema op de koelvloeistof 1x per 3 jaar of 60.000 km

• gjcvro
bnwgraaf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:06:
[...]

Volgens mij is het onderhoudsschema op de koelvloeistof 1x per 3 jaar of 60.000 km
was toen bijna 4 jaar en 60k km.
Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.