• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:24
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:07:
@Dennis 1 en als je regeneratie op “auto” zet?
Dat vind ik persoonlijk de prettigste stand: uitrollen wanneer het kan, afremmen wanneer het moet. Ik raak de flippers nooit aan.
@CyBeRSPiN Dat is zeker het proberen waard! Hoe zet ik het op auto?

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
Dennis 1 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:28:
[...]

@eltron inderdaad 1 ipv 3 :)

Maar helaas de drivemode instellingen houdt hij ook niet vast. Dat was het eerste wat ik heb geprobeerd :)
Het blijft vaag.
Ik had meerdere keren per week dat de ingestelde waardes versprongen, inderdaad naar 1. De instellingen per drive mode bleven dus niet behouden.

Totdat mijn auto in september en beurt kreeg en mij in mijn garage vertelde dat men het vast kon zetten, maar dat dat niet dezelfde manier was die ik als gebruiker kon vast zetten. Sindsdien heb ik het nog maar één met gehad....

Geen idee of zij het echt hebben kunnen aanpassen. Wellicht dat zij de dieper liggende default waarde kunnen instellen?

Of het sloeg nergens op wat men mijn vertelde en heb ik geluk gehad?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Dennis 1 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:24:
[...]

@CyBeRSPiN Dat is zeker het proberen waard! Hoe zet ik het op auto?
Staat in de handleiding maar uit mn hoofd moet je de linkerflipper lang naar je toe trekken.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:50
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:19:
[...]

Staat in de handleiding maar uit mn hoofd moet je de linkerflipper lang naar je toe trekken.
maar die blijft niet. Het gaat om de instellingen van de drive mode, ergens diep in de settings. Die blijft vast staan voor die drive mode.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:49
eltron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:58:
[...]

maar die blijft niet. Het gaat om de instellingen van de drive mode, ergens diep in de settings. Die blijft vast staan voor die drive mode.
Die blijft niet? Ik rij al ruim een jaar in auto mode (MY20). Of begrijp ik je opmerking verkeerd.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bnwgraaf schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:16:
[...]

Het blijft vaag.
Ik had meerdere keren per week dat de ingestelde waardes versprongen, inderdaad naar 1. De instellingen per drive mode bleven dus niet behouden.

Totdat mijn auto in september en beurt kreeg en mij in mijn garage vertelde dat men het vast kon zetten, maar dat dat niet dezelfde manier was die ik als gebruiker kon vast zetten. Sindsdien heb ik het nog maar één met gehad....

Geen idee of zij het echt hebben kunnen aanpassen. Wellicht dat zij de dieper liggende default waarde kunnen instellen?

Of het sloeg nergens op wat men mijn vertelde en heb ik geluk gehad?
Hier veranderden de door mij ingestelde waarden niet meer na de laatste update. Die ik zelf via USB deed.

Probleem heeft bij mij bestaan in de periode tussen de lente update en de herfst update.

Bij mij stond hij voor de lente update in “auto” en “stand 1” regeneratie in Ecomode. Na de lente update sprong dit regel naar “auto” en “stand 2”.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ok. Ja ook in de “auto” stand is er een standaard regeneratieniveau. Dan lost dit het probleem niet op waarschijnlijk.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:19
eltron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:58:
[...]

Mogelijk helpt dit om de instelling aan te passenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5RMsl4V1XCiyZj9YQ4v1k4KHCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XMJDB2artDWBbs3IIxmkHaB.jpg?f=fotoalbum_large

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:50
Emootje schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:49:
[...]

Die blijft niet? Ik rij al ruim een jaar in auto mode (MY20). Of begrijp ik je opmerking verkeerd.
Volgens mij is de default setting gekoppeld aan de drive mode.
Je kunt dan als je rijdt dat wel met de flipper aanpassen, maar vervolgens pakt hij bij de volgende rit weer de instelling van de drivemode waar je in rijdt.
Wellicht heb je bij jouw voorkeurs drive mode de instelling op auto staan en blijft dat dus ook zo (?)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
bartvl schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:21:
Ik kreeg vandaag de melding dat er een nieuwe OTA-kaart/software update is. Moet ik wel eerst het abonnement afsluiten 😉. Hopelijk is met deze update dat regeneratie-probleem opgelost.

Dit was overigens een andere melding dan die van afgelopen week om akkoord te gaan met de nieuwe Connect voorwaarden.
Je kunt hem ook gewoon zelf downloaden, abbo is dan niet nodig.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

eltron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:46:
[...]

Volgens mij is de default setting gekoppeld aan de drive mode.
Je kunt dan als je rijdt dat wel met de flipper aanpassen, maar vervolgens pakt hij bij de volgende rit weer de instelling van de drivemode waar je in rijdt.
Wellicht heb je bij jou voorkeurs drive mode de instelling op auto staan en blijft dat dus ook zo (?)
Het probleem van de lente update was juist dat de instelling die je via het scherm toepast op de drivemode, niet onthouden werd en terug ging naar factory default.
Dus als factory default Eco = regenerating 2, en je zette dit zelf naar eco = regenereren 1 of 3 dan stond hij na random aantal ritten ineens weer op regenerating 2.
Dit was onafhankelijk of je stand “auto” regenereren aan had staan of niet.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

gjcvro schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:52:
[...]

Je kunt hem ook gewoon zelf downloaden, abbo is dan niet nodig.
Klopt, ga ik ook proberen. Was eerder nog niet nodig omdat de ‘proeftijd’ van de OTA-updates nog liep.
De update lijkt overigens nog niet beschikbaar voor eigen download.

Life is not about specs, it is about joy!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
bartvl schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:42:
[...]

Klopt, ga ik ook proberen. Was eerder nog niet nodig omdat de ‘proeftijd’ van de OTA-updates nog liep.
De update lijkt overigens nog niet beschikbaar voor eigen download.
Is dit een nieuwe update of nog die van september?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bnwgraaf schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:14:
[...]

Is dit een nieuwe update of nog die van september?
Dit lijkt om de december update te gaan.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1 ... 357 358 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.