Gaan we ook niet doen inderdaad, lekker doorrijden met de huidige Niro!jaapzb schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:00:
[...]
En dan koop je een andere EV die net zo veel in prijs is gestegen dus heb je netto 0 winst
@Thomas19903 Komt door de brandstofprijzen in NL de laatste tijd dat een steeds grotere groep ineens een EV wilt, je ziet vraagprijzen van dit soort auto's per maand stijgen. Mijn private lease e-Niro liep bijna af en dit was voor mij ook reden om 'm iets voor einde van de looptijd al weg te doen zodat ik niet nóg meer hoef te betalen voor een privé aankoop van een EV.
Enige optie die ik anders nog had was de e-Niro uit de lease privé over te nemen, maar de auto is mij niet zo goed bevallen dat ik dat wilde doen.
Enige optie die ik anders nog had was de e-Niro uit de lease privé over te nemen, maar de auto is mij niet zo goed bevallen dat ik dat wilde doen.
Wij hebben onze E-Niro nu 3 maanden en een beetje een vergelijkbare is nu minimaal 3k duurder... Bizar gewoon! Maar ook niet leuk voor mensen die nu een EV willen kopen, dat wordt zo nog meer onbereikbaar:(
wacht maar als ze weer beginnen met een sudsidie. Dat schiet de prijs ter hoogte van de subsidie omhoog.onnaj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:31:
Wij hebben onze E-Niro nu 3 maanden en een beetje een vergelijkbare is nu minimaal 3k duurder... Bizar gewoon! Maar ook niet leuk voor mensen die nu een EV willen kopen, dat wordt zo nog meer onbereikbaar:(
Het is heel opmerkelijk dat de Niro zo duur is geworden in vergelijking met andere EV's. Veel andere occasions met een iets groter prijskaartje (zoals Hyundai Ioniq5, Kia EV6, Polestar 2, XC40 recharge) zijn niet of nauwelijks duurder geworden.
PV: 0kWp, Thuisbatterij: 0kW/0kWh, Clage 13kW doorstromer, Geen verwarming, Kia e-Niro 64kWh + Hyundai IONIQ5 73kWh AWD 'Project 45'
Ideale tussenmaat vwb ruimte en gewicht, en toch een wat meer behouden vormgeving.DaanTriple7 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:14:
Het is heel opmerkelijk dat de Niro zo duur is geworden in vergelijking met andere EV's. Veel andere occasions met een iets groter prijskaartje (zoals Hyundai Ioniq5, Kia EV6, Polestar 2, XC40 recharge) zijn niet of nauwelijks duurder geworden.
Ik vind het niet zo gek, de mijne is van 2019 en 120.000 km gelopen. Als ik hem nu 100% oplaad dan haal ik nog een bereik van 500 km bij een normaal rijgedrag incl af en toe snelweg. Netjes toch ?
Dat denk ik ook. De e-Niro is wars van allerlei design-uitspattingen die resulteren in kleine ramen achter. Het dashboard is redelijk conservatief vormgegeven en je hebt knoppen voor de meest gebruikte functies. Plus het bereik.gjcvro schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:25:
[...]
Ideale tussenmaat vwb ruimte en gewicht, en toch een wat meer behouden vormgeving.
Mee eens, voor mij geldt ook dat juist de fysieke knoppen op het conservatieve dashboard met toch een prima bemeten display juist een pre zijn boven de mega schermen in de nieuwere modellen, waarvan ik de interieurs om de één of andere reden.minder gezellig vind ogen.multikoe schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:53:
[...]
Dat denk ik ook. De e-Niro is wars van allerlei design-uitspattingen die resulteren in kleine ramen achter. Het dashboard is redelijk conservatief vormgegeven en je hebt knoppen voor de meest gebruikte functies. Plus het bereik.
We kunnen de Niro wel ophemelen, maar laat mij dat even relativeren door de andere kant te belichten.
Het is maar een Kia. De afwerking is mèh, bij de gebruikte materialen ligt kostenbesparing er heel dik bovenop, wegligging lijkt absoluut geen punt van aandacht te zijn geweest en de klanten die geen JBL in het optiepakket hebben moeten het doen met luidsprekers die nog minder presteren dan de badkamerradio waarop je vader tijdens een uitgebreide scheerbeurt het nieuws luistert.
Ik heb trouwens ook een fully-loaded Ioniq5, en alles is daarbij net zo waar.
Leuke auto's hoor, maar in het geval van de Niro vind ik de huidige occasion prijzen niet in verhouding staan tot de kwaliteit van de auto die je ervoor koopt. Overigens heb ik Kia en Hyundai enkel door de fijne toeleverancier van de accu's hoog zitten. De rest is trial and error (zoals VAG dat al decennia doet) met mooie voorbeelden zoals tig-duizenden exemplaren waarbij de motor+gru vervangen moesten worden omdat ze niet in lijn lagen, condensor van de airco die gaat lekken omdat er materialen gebruikt zijn die elkaar niet zo liggen, kippenleer van de stoelen dat scheurt bij normaal gebruik, veerpoten die gigantisch lawaai maken binnen enkele jaren, tripodekoppelingen waarvan de splines uitlubberen, etc.
Het is maar een Kia. De afwerking is mèh, bij de gebruikte materialen ligt kostenbesparing er heel dik bovenop, wegligging lijkt absoluut geen punt van aandacht te zijn geweest en de klanten die geen JBL in het optiepakket hebben moeten het doen met luidsprekers die nog minder presteren dan de badkamerradio waarop je vader tijdens een uitgebreide scheerbeurt het nieuws luistert.
Leuke auto's hoor, maar in het geval van de Niro vind ik de huidige occasion prijzen niet in verhouding staan tot de kwaliteit van de auto die je ervoor koopt. Overigens heb ik Kia en Hyundai enkel door de fijne toeleverancier van de accu's hoog zitten. De rest is trial and error (zoals VAG dat al decennia doet) met mooie voorbeelden zoals tig-duizenden exemplaren waarbij de motor+gru vervangen moesten worden omdat ze niet in lijn lagen, condensor van de airco die gaat lekken omdat er materialen gebruikt zijn die elkaar niet zo liggen, kippenleer van de stoelen dat scheurt bij normaal gebruik, veerpoten die gigantisch lawaai maken binnen enkele jaren, tripodekoppelingen waarvan de splines uitlubberen, etc.
PV: 0kWp, Thuisbatterij: 0kW/0kWh, Clage 13kW doorstromer, Geen verwarming, Kia e-Niro 64kWh + Hyundai IONIQ5 73kWh AWD 'Project 45'
@DaanTriple7DaanTriple7 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:20:
We kunnen de Niro wel ophemelen, maar laat mij dat even relativeren door de andere kant te belichten.
Dan weer een beetje contragewicht de andere kant op.
De kwaliteitsproblemen die je noemt vormen een bijna volledige verzameling, en die treft niemand als geheel lijkt me. Na 7 jaar heb ik alleen tweemaal de airco verdamper lekkage gehad. En alles met en onder garantie.
De auto is redelijk zuinig en uiterst betrouwbaar, en dat kan ik na decennia VAG voor mezelf in elk geval wel concluderen (los van de rekening die je bij elk kwaliteitsprobleem bij VAG betaalt). Kijk bijvoorbeeld op fora van BEV Audi, I have learned that lesson the hard way.
En ja, het rijcomfort en functies als lane assist en navigatie kunnen beter, maar het was en is een prima auto voor het geld en de afschrijving (mijn Audi heeft me in %% 3 keer meer afschrijving per jaar gekost, en een flink veelvoud aan run cost).
Ben nog steeds heel tevreden, en zelfs voor de nu geboden inruilwaarde gaat die niet weg.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Ik heb de e-Niro (Dynamicline my2021) nu een aantal maanden en ben ook erg tevreden. Hiervoor een Toyota uit 2009 gereden, qua verschil in comfort is dat wel groot. Ik vind de stoelen van de Kia lekkerder zitten en automaat + elektrisch is echt zoveel fijner. Betrouwbaarheid van de Toyota was wel echt heel erg goed, hopelijk kan ik dat over een paar jaar over de e-Niro ook zeggen 
Enige wat ik nu ervaar is dat de banden achter beginnen te cuppen, vooral op hoge snelheden wel hoorbaar maar nog niet irritant genoeg om er nu iets aan te doen. Wellicht tegen de winterperiode all-season banden laten monteren.
In vergelijking met andere elektrische auto's (zoals de ioniq5 of ev6) vind ik het wel fijn dat de e-Niro niet zo breed is, dat scheelt nogal qua ruimte op de oprit (waar ook fietsen langs gaan).
Enige wat ik nu ervaar is dat de banden achter beginnen te cuppen, vooral op hoge snelheden wel hoorbaar maar nog niet irritant genoeg om er nu iets aan te doen. Wellicht tegen de winterperiode all-season banden laten monteren.
In vergelijking met andere elektrische auto's (zoals de ioniq5 of ev6) vind ik het wel fijn dat de e-Niro niet zo breed is, dat scheelt nogal qua ruimte op de oprit (waar ook fietsen langs gaan).
Helemaal mee eens!EVfan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:29:
[...]
@DaanTriple7
Dan weer een beetje contragewicht de andere kant op.![]()
De kwaliteitsproblemen die je noemt vormen een bijna volledige verzameling, en die treft niemand als geheel lijkt me. Na 7 jaar heb ik alleen tweemaal de airco verdamper lekkage gehad. En alles met en onder garantie.
De auto is redelijk zuinig en uiterst betrouwbaar, en dat kan ik na decennia VAG voor mezelf in elk geval wel concluderen (los van de rekening die je bij elk kwaliteitsprobleem bij VAG betaalt). Kijk bijvoorbeeld op fora van BEV Audi, I have learned that lesson the hard way.
En ja, het rijcomfort en functies als lane assist en navigatie kunnen beter, maar het was en is een prima auto voor het geld en de afschrijving (mijn Audi heeft me in %% 3 keer meer afschrijving per jaar gekost, en een flink veelvoud aan run cost).
Ben nog steeds heel tevreden, en zelfs voor de nu geboden inruilwaarde gaat die niet weg.
Ik vind het verbazingwekkend dat met name bijvoorbeeld VAG producten als kwlaitatieve benchmark worden genoemd, terwijl de praktijk (en zeker ook mijn ervaring) echt heel anders is.
Na bijna mijn hele leven en vele honderdduizende erg tevreden kilometers Mazda ervaring is dit mijn eerste Kia. Ja, het weggedrag van de Mazda vind ik fijner, of vooral leuker, maar anderen vinden de onderstelafstelling daarvan juist weer te stug, maar met 150.000 km op de teller en 5 jaar op de weg, zien zowel het interieur als exterieur van mijn Kia er nog fris en netjes uit en blijkt het geheel zich juist erg goed te houden en robuust gebouwd te zijn. Of in ieder geval is dat mijn ervaring. Plus geen nare verrassingen of onverwachte hoge extra kosten.
En ja, ik heb maar 4 jaar ervaring met een Volkswagen. maar dat was wat mij betreft meer dan voldoende en de materialen die altijd zo geroemd worden, takelden veel sneller af (en zagen er wat mij betreft bij aflevering al minderwaardig uit).
Ik had ook zo’n probleem VAG. Seat dan wel. Meer dan €6000 aan garantie reparaties (na flink doorzeuren, waaronder de EGR) en nog €2500 aan openstaande reparaties bij verkoop. Waaronder: ledlampjes instrumentenpaneel gingen stuk. Vervangen kon alleen door heel instrumentenpaneel te vervangen , en dus gehele dashboard demonteren. Gelukkig bij inruil waardeerde de inkoper de materialen en naam van Seat wel, dus kreeg een bod dat 2,5x hoger was dan de werkelijke waarde.
Nu de Niro, alleen de standaard beurten waarbij de onderhoudsbeurt netjes op de prijslijst staat per interval. Je weet dus wat er komen gaat.
Verbaasd me trouwens dat de 39kWh variant nu ineens veel meer en hoger aangeboden wordt. Dat was t sulletje vorig jaar voor 12k te koop. Nu minimaal 17-18k.
Nu de Niro, alleen de standaard beurten waarbij de onderhoudsbeurt netjes op de prijslijst staat per interval. Je weet dus wat er komen gaat.
Verbaasd me trouwens dat de 39kWh variant nu ineens veel meer en hoger aangeboden wordt. Dat was t sulletje vorig jaar voor 12k te koop. Nu minimaal 17-18k.
@Get!emGet!em schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:25:
Verbaast me trouwens dat de 39kWh variant nu ineens veel meer en hoger aangeboden wordt. Dat was t sulletje vorig jaar voor 12k te koop. Nu minimaal 17-18k.
Kwestie van vraag en aanbod, honger maakt rauwe bonen zoet.
En de range anxiety begint volgens mij ook minder dominant te worden bij de mensen die BEV ervaring hebben (je zal maar uit een oude Leaf komen
Anyway, my 2 cents.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Eens. Afwerking van het interieur maakt het ook een ontzettende rammelbak en het infotainment systeem is zo traag dat door het gebrek aan een permanente weergave van temperatuur van de kachel je nauwelijks weet waar ie op ingesteld staat. Draai je aan die knop duurt het minstens 2 seconde voordat het op dat scherm verschijnt, als je de auto net start vaak de eerste minuut helemaal niet. Of de achteruitrijcamera die pas verschijnt als ik 'm al in het vak heb staan.DaanTriple7 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:20:
Zo kan ik nog tientallen vrij kleine punten opnoemen, maar alles bij elkaar voor mij reden om geen Kia meer te kiezen en een andere auto heb gekocht.
Mijn buurman die zich weinig verdiept en anti verandering/electrificatie is (weigert ook de digitale meter in meterkast en weigert warmtepomp terwijl hij net zijn huis herbouwd heeft van kale muren), heeft zich net laten verleiden tot het kopen van een oude leaf....EVfan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:10:
[...]
@Get!em
Kwestie van vraag en aanbod, honger maakt rauwe bonen zoet.![]()
En de range anxiety begint volgens mij ook minder dominant te worden bij de mensen die BEV ervaring hebben (je zal maar uit een oude Leaf komen). Dan is een 39 kWh Niro met een range van 250-300 km (100% batterij genormeerd) toch niet zo gek?
Anyway, my 2 cents.
Hier een heel andere ervaring: het interieur komt op mij juist solide over en is na 150K en 5 jaar nog in nagenoeg nieuwstaat. En geen rammeltjes of kraakjes ......Chorro schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Eens. Afwerking van het interieur maakt het ook een ontzettende rammelbak ..........
Zoals ik eerder zei, in tegenstelling tot de ene Volkswagen die ik (zakelijk) heb gereden.
@bnwgraaf De laatste 50k km die ik ermee gereden had, zat er een onhebbelijke rammel in de achterbank. Echt iedere oneffenheid in de weg hoorde je 'm, behalve bij hele koude temperaturen. Ook al eens alles uit die auto gehaald om uit te sluiten dat het wat anders was, maar geluid bleef.
Tig keer gemeld bij de dealer en ze hoorden het ook. Op het laatst werd mij maar verteld dat het een producteigenschap is; zij konden er ook niks meer mee.
Het is het allemaal net niet bij Kia. 'T is niet slecht, maar het lijkt alsof bij alles in die ontwikkeling van de auto ze bij 95% zijn gestopt. Misschien uit kostenoverwegingen, maar ik vind het knap irritant. Waarom kan ik bij vooruit inparkeren 'm vol de heg in rossen, zonder enige waarschuwing en als ik dan terugkom en 'm in z'n achteruit zet, hij krijst alsof het een lieve lust is dat er voor mij een heg staat? Had je net moeten zeggen vriend.... Het is het allemaal net niet.
Tig keer gemeld bij de dealer en ze hoorden het ook. Op het laatst werd mij maar verteld dat het een producteigenschap is; zij konden er ook niks meer mee.
Het is het allemaal net niet bij Kia. 'T is niet slecht, maar het lijkt alsof bij alles in die ontwikkeling van de auto ze bij 95% zijn gestopt. Misschien uit kostenoverwegingen, maar ik vind het knap irritant. Waarom kan ik bij vooruit inparkeren 'm vol de heg in rossen, zonder enige waarschuwing en als ik dan terugkom en 'm in z'n achteruit zet, hij krijst alsof het een lieve lust is dat er voor mij een heg staat? Had je net moeten zeggen vriend.... Het is het allemaal net niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Chorro op 16-07-2026 14:07 ]
Ik heb ook een heel andere ervaring. Ik heb Mitsubishi, Renault, Peugeot, Chevrolet, Mazda en Fiat (4x) gereden. Allemaal tweedehands en aangekocht met minder dan 100.000 op de teller. Mijn huidige e-Niro heeft bijna 150.000 op de teller en is kwalitatief veruit de beste auto die ik ooit heb gehad. Zelfs met deze km-stand.Chorro schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:06:
@bnwgraaf De laatste 50k km die ik ermee gereden had, zat er een onhebbelijke rammel in de achterbank. Echt iedere oneffenheid in de weg hoorde je 'm, behalve bij hele koude temperaturen. Ook al eens alles uit die auto gehaald om uit te sluiten dat het wat anders was, maar geluid bleef.
En ik vind juist dat het ontwerp helemaal "af" is. Ik zie geen losse eindjes, vlug-klaar oplossingen of halfbakken functies.
Maar goed, het heeft geen zin om tegen elkaar op te piesen hier, hoe je een auto ervaart is sterk persoonlijk en je kunt bij elk merk een brak exemplaar treffen.
En die vind dadelijk alle EV's waardeloos. Denk dat de leaf 1 van de slechtere keuze's is die je kunt maken, beetje afhankelijk van je gebruik, maar snelladen kun je wel redelijk vergeten. v2g kan dan weer wel.Get!em schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:31:
[...]
Mijn buurman die zich weinig verdiept en anti verandering/electrificatie is (weigert ook de digitale meter in meterkast en weigert warmtepomp terwijl hij net zijn huis herbouwd heeft van kale muren), heeft zich net laten verleiden tot het kopen van een oude leaf....
Dat geluid hoor ik bij mijn facelift e-Niro (2020, 113k km) ook. Dit wordt nog onder garantie opgelost. Het is waarschijnlijk de vanger van de achterbank. Verder horen we ook heel vaak piepjes/geluidjes van de ophanging voor. Dit zijn de draagarmrubbers. Deze zijn vorige week ingevet om te kijken of dit helpt, maar helaas is het nu alweer terug. Waarschijnlijk komen er nieuwe draagarmrubbers in.Chorro schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:06:
Maar ik denk dat als ik het vergelijk met onze Auris TS uit 2016 de Kia net minimaal minder degelijk in elkaar steekt, maar echt geen wereld van verschil.
Persoonlijk vind ik het interieur ook mooi. Net modern genoeg zonder dat het een grote tablet is.
Eigenlijk zijn we echt mega tevreden met de Niro. Hij doet alles eigenlijk goed, net zoals de Toyota alleen 200k ipv 150k km garantie was voor het gevoel wel lekker geweest
Daarnaast vind ik dat de range voor een auto die in 1e instantie niet als EV is ontworpen echt heel goed. Bij 100% opladen zien we vaak ergens tussen de 420-450 km staan.
Laatst een gecombineerde rit van 100 km over deels snelweg en deels 80 en 50 km/h en dan is het volgens de boordcomputer een nette 15kW per 100 km. We rijden vaak kortere stukjes maar dan nog is het vaak 15kW, gewoon echt top.
Laat de wielen links-rechts eens omdraaien zodat de draairichting verandert (als de banden dat toestaan qua draairichting). Grote kans dat het geluid daarna meerendeels verdwenen is, en je banden slijten vanaf dat moment tegengesteld af.prijsmeister schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:12:
Even een vraagje tussendoor: ik had afgelopen week bijna een andere woning gekocht waar een eigen oprit bij zat. Deze woning had een 1 fase aansluiting in de meterkast en aangezien er hier in de regio een wachtlijst is om op de wachtlijst te komen voor een verzwaring van je elektriciteitsaansluiting, vroeg ik me af hoe snel ik mijn e-niro 2021 3 fase dan zou kunnen laden?
Ik lees wel eens dat dat dan nog kan met 7,4 kW kan, maar ook wel dat dat beperkt is tot 3,6 kW. Hoe zit dat met mijn auto?
Ik lees wel eens dat dat dan nog kan met 7,4 kW kan, maar ook wel dat dat beperkt is tot 3,6 kW. Hoe zit dat met mijn auto?
3-fase e-Niro kan 3x16A en ook 1x32A (≈7kW) laden. Dus je hebt geen nadeel om een 3-fase auto te hebben bij een 1-fase huis. Andersom wel.rokil schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:02:
Even een vraagje tussendoor: ik had afgelopen week bijna een andere woning gekocht waar een eigen oprit bij zat. Deze woning had een 1 fase aansluiting in de meterkast en aangezien er hier in de regio een wachtlijst is om op de wachtlijst te komen voor een verzwaring van je elektriciteitsaansluiting, vroeg ik me af hoe snel ik mijn e-niro 2021 3 fase dan zou kunnen laden?
Let er wel op dat je een 32A kabel gebruikt. Bij een 3x16A kabel op een 1-fase lader ga je terugvallen op 1x16A.
[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 16-07-2026 22:11 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Dat ligt helemaal aan de omstandigheden:rokil schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:02:
- Op wat voor groep is het laadpunt aangesloten? 16A? Dan 3,6 kW. 32A? Dan 7,2kW.
- Heeft het laadpunt een loadbalancer en is het laadpunt met de P1-poort van de elektrameter verbonden?
- Dan kan je bij een aansluiting van 1x25A van je huis een groep van 20A gebruiken en met 4,5 kW opladen. De loadbalancer zorgt er dan voor dat de laadstroom wordt verminderd indien de rest van je woning meer dan 5A nodig heeft.
- Maar heb je een aansluiting van 1x35A, dan kan je een groep van 32A gebruiken en met 7,2 kW laden, en de loadbalancer zijn werk laten doen, alleen zal het dan vaker voorkomen dat de laadstroom moet worden verminderd, want 3A voor de rest van de woning is wel heel erg weinig.
Met 7,4 kW laden is bijna altijd geen probleem, de auto kan het als je lader en kabel het ook kunnen. Je zult wel een lader met loadbalancing moeten hebben zodat de laadstroom tijdelijk omlaag kan als je andere grote verbruikers in huis aan hebt staan.rokil schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:02:
Met zonnepanelen in de mix, afschaf salderingsregeling en terugleverboetes is met meer vermogen laden dan je PV panelen opwekken minder interessant aan het worden.
Tenzij je écht heel veel kms maakt en zsm veel wil kunnen laden ben je vaak goedkoper uit door tussen de 1,5 en 3 kW te laden.
Met een dynamisch contract kan het dan wel een paar uur per jaar handig zijn om juist met zoveel mogelijk vermogen te laden als het tarief negatief is en je juist geld toe krijgt.
Tenzij je écht heel veel kms maakt en zsm veel wil kunnen laden ben je vaak goedkoper uit door tussen de 1,5 en 3 kW te laden.
Met een dynamisch contract kan het dan wel een paar uur per jaar handig zijn om juist met zoveel mogelijk vermogen te laden als het tarief negatief is en je juist geld toe krijgt.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.