Fuck VAR, Fuck UEFA!Typhone schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:49:
[...]
Wat stond daarop?
Ik was even koken net dus gemist.
Eetsmakelijk.
@vuurtjih misschien VAR vanwege de penalty?
[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 13-03-2019 21:55 ]
Zou kunnen.Qu3st schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Fuck VAR, Fuck UEFA!
Eetsmakelijk.
@vuurtjih misschien VAR vanwege de penalty?
Maar wtf, dat is toch geen penal

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Lange blessure behandeling van de keeper van Lyon. Uiteindelijk gewisseld.vuurtjih schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:52:
+6 bij Barca, wat is gebeurt?
is ook niet aan te raden om Ajax - PEC terug te gaan kijkenmavaros schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:13:
Allejeezes, wat is dit een saaie langzame en treurige wedstrijd.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:41
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Saaie pot zo, hopelijk zo eens wat wissels.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vandaag bedoel je, gister was Juve best OK voor de Ronaldo fans. Ondertussen Barca 2-1 best spannend daar.
[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 13-03-2019 22:23 ]
Dat lijkt maar zo, moet je maar denken.
Tering, wat slecht en traag.
- tweakduke
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ze hadden thuis Duitse scheidsrechters, niet om te kopen. Die in Amsterdam was nog wel gelukt.Deadsy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:25:
Denk dat Real eens met Barca moet bellen om te vragen hoe duur het is om de VAR aan jouw kant te hebben.
Deadsy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:25:
Denk dat Real eens met Barca moet bellen om te vragen hoe duur het is om de VAR aan jouw kant te hebben.

Misschien zijn de prijzen omhoog gegaan
Hopen dat Barca er nog één om de oren krijgt en zelfs niks meer scoort. Liefst dramatisch laat.
[ Voor 52% gewijzigd door Typhone op 13-03-2019 22:32 ]
Hij is al 10 min gewisseld hoorTyphone schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:29:
Zo’n Ribery voegt toch ook geen reet meer toe of wel dan?
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ja zie edit

- tweakduke

Life is what happens while you're busy making other plans
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De UEFA gaat een rematch regelen tussen Ajax en Juventus. Of het de finale is maakt niet uit, maar met al die kneuzenteams in de CL zou het zomaar kunnen.
Exit Duitsland en straks exit de Engelse clubs. Let maar op.
Ronaldo maakt gehakt van de tegenstander. Hij wint in zijn eentje belangrijke wedstrijden. Keer op keer. Heeft Messi nog nooit gedaanMartinusz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:45:
Grote verschil Messi en Ronaldo, Messsi heeft naast doelpunten ook heel wat assists.
* Typhone popcorn pakt!
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 13-03-2019 22:59 ]
Ik vraag me dan toch af wat er geleerd is, want ik heb het niet gezien. Of bedoelt ie dat je meer moet scoren dan de tegenstander?'We hebben geleerd van het duel met SC Heerenveen (4-4, red.) en trekken het vanavond wél over de streep. Wil je kampioen worden, dan moet je dit soort lelijke wedstrijden ook winnen.'
HAHAHAmavaros schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:56:
[...]
Ronaldo maakt gehakt van de tegenstander. Hij wint in zijn eentje belangrijke wedstrijden. Keer op keer. Heeft Messi nog nooit gedaan

Dit tikte ik voordat ik de samenvatting zag.
Messi is best goed.

Dat is behoorlijk lang geleden dat de Engelse clubs weer echt mee doenKaap schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 05:52:
Mooi man, 4 Engelse clubs er nog in. Ik hoop op Manu - Liverpool in de finale
Een beetje Jorgenson verhaal (ander niveau, maar toch). Als een speler op, relatief, iets oudere leeftijd opeens een seizoen draait dat alles maar dan ook alles lukt: Verkoop hem dan aan de hoogste bieder.Grindtegel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:36:
Salah is geen schim meer van de salah van vorig jaar
Het aantal spelers die dat niveau dan volhouden is echt niet groot, anders waren ze wel eerder op dat niveau geweest.
Soms staat er opeens een elftal zo, dat een speler daarin kan excelleren. Vallen dan 1 of 2 schakels weg, houdt het opeens op. Kijk naar een Pelle die voor 10 doelpunten gehaald werd als noodverband en er opeens 30 inschopt.
Nou is Salah geen stumper opeens, maar vorig jaar gaat hij niet nog een keer herhalen.
Hij is de laatste tijd ook veeeelste geforceerd op zoek naar zijn doelpunt, zowel in de PL als gisteravond waar hij vrijstaande medespelers gewoon over het hoofd zag. Volgens mij kan hij beter iets makkelijker gaan spelen en dan komt het vanzelf wel weer terugPWM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:44:
[...]
Een beetje Jorgenson verhaal (ander niveau, maar toch). Als een speler op, relatief, iets oudere leeftijd opeens een seizoen draait dat alles maar dan ook alles lukt: Verkoop hem dan aan de hoogste bieder.
Het aantal spelers die dat niveau dan volhouden is echt niet groot, anders waren ze wel eerder op dat niveau geweest.
Soms staat er opeens een elftal zo, dat een speler daarin kan excelleren. Vallen dan 1 of 2 schakels weg, houdt het opeens op. Kijk naar een Pelle die voor 10 doelpunten gehaald werd als noodverband en er opeens 30 inschopt.
Nou is Salah geen stumper opeens, maar vorig jaar gaat hij niet nog een keer herhalen.
Hij gaf wel echt een geweldige assist op Mane hoor. Briljante bal met buitenkantvoet.Pompi schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:49:
[...]
Hij is de laatste tijd ook veeeelste geforceerd op zoek naar zijn doelpunt, zowel in de PL als gisteravond waar hij vrijstaande medespelers gewoon over het hoofd zag. Volgens mij kan hij beter iets makkelijker gaan spelen en dan komt het vanzelf wel weer terug
True, maar daarvoor wou hij in zijn 1'tje 4 man en de keeper langs terwijl Mane vrij stond. En er waren nog paar momenten dat hij beter de bal door had kunnen spelen maar dat hij voor een zinloze dribbel ging en dan de bal weer verloor.Yogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Hij gaf wel echt een geweldige assist op Mane hoor. Briljante bal met buitenkantvoet.
Ik denk dat er genoeg kansen liggen voor Ajax als ze de verdediging bij elkaar weten te houden. Je bent niet per definitie verloren tegen een van deze 7 clubs. Maar je kan je geen fout veroorloven.
Voetballend is Ajax niet de minste. In standaardsituaties en verdedigend zijn ze echter de nummer laatst van iedereen die er nog in zit.
Overigens @Gonadan, neutraal beschouwer van Erik ten Hag en zijn technische staf. Wat is het plan van de jeugd doorschuiven naar het eerste elftal bij de huidige technische staf van Ajax?
Ik noem even de debutanten van Ajax onder ten Hag op (exclusief aankopen). Ik zie geen patroon of plan voor die spelers dus waarom die jongens laten proeven aan het eerste?
Dani de Wit 25-02-2018 caps: 4
Jurgen Ekkelenkamp 19-04-2018 caps: 3 (in huidige seizoen: 0)
Azor Matusiwa: 06-05-2018 caps: 0 (1 invalbeurt)
Kaj Sierhuis: 11-08-2018: meerdere invalbeurten, nu verhuurd
Ryan Gravenberch: 23-09-2018, Doomsday, caps: 1
Perr Schuurs: 07-10-2018, caps: 2
Noa Lang: 13-03-2019, caps: 1
Ik zou zeggen dat als zo'n speler goed zijn best doet, je die vaker een kans geeft.
Ajax - De Graafschap: 8:0, invallers: Sinkgraven, Neres, Kristensen. Debutanten: 0.
PSV - Ajax: Debutant: 1
Excelsior - Ajax, bij een stand van 1-1. Debutant: 1
Ajax - Heracles (1-1). Debutant: 1
Ajax - PEC bij 1-1. Debutant: 1
Mag ik dat onlogisch vinden? Ik blijf erbij dat Erik ten Hag het meeste puur en alleen aan spelers te danken heeft. De 'hand van' zoals die zichtbaar was bij andere trainers zie ik helemaal niet terug bij hem. Ik ben heel benieuwd (quote me gerust) of volgend jaar als de kern opnieuw neergezet moet worden wij gaan aanhaken in het begin. Ik vrees met grote vrees dat dat wel eens vies tegen kan gaan vallen.
De Ten Hag fanclub bestaande uit: @snmght @Qu3st @OPSLAGHOND @Terranova @Verwijderd @ephymerous overweegt zelfs een BBQ te organiseren om het reilen en zeilen te bespreken. U bent van harte welkom!
[ Voor 76% gewijzigd door Typhone op 14-03-2019 10:54 ]

Eigenlijk hoop ik dat er 4 engelse clubs bij de laatste 4 zitten. Misschien dat er dan wat belletjes gaan rinkelen dat de lol eraf gaat bij een zo nadrukkelijk door de centjes gedomineerde sport.loewie1984 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:04:
Nou hopen dat er straks wat Engelse clubs uitvliegen. Van de andere kant is het ook mooi om te zien dat de Spaanse dominantie er wel uit is ondertussen.
Ik denk dat er genoeg kansen liggen voor Ajax als ze de verdediging bij elkaar weten te houden. Je bent niet per definitie verloren tegen een van deze 7 clubs. Maar je kan je geen fout veroorloven.
alles kan off-topic
In dit geval heeft het niks met centen te maken toch? Alsof die vier Engelse clubs veel hogere uitgaven hebben dan Barcelona, Juventus, Bayern en PSG. Ken de cijfers niet exact, maar dat lijkt me niet.Ankona schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Eigenlijk hoop ik dat er 4 engelse clubs bij de laatste 4 zitten. Misschien dat er dan wat belletjes gaan rinkelen dat de lol eraf gaat bij een zo nadrukkelijk door de centjes gedomineerde sport.
1) Man United
2) Real Madrid
3) Barca
4) Bayern
5) Man City
6) Arsenal
7) PSG
9) Liverpool
10) Juve
11) Spurs
12) Dortmund
13) Atl Madrid
14) Leister city
15) Inter
16) Schalke
17) West Ham
18) Southampton
19) Napoli
20) Everton
Dus inderdaad veel Engelse clubs, maar de top 5 is niet geheel Engels en zitten er zelfs 2 niet meer in de CL.
Van de top 10 zitten er "maar" 5 nog in de CL
Ter illustratie, Ajax staat op plaats 46
Kan je niet veel mee met zo'n lijstje.mike0001 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:57:
top 20 2018 rijkste voetbal clubs:
1) Man United
2) Real Madrid
3) Barca
4) Bayern
5) Man City
6) Arsenal
7) PSG
Chelsea
9) Liverpool
10) Juve
11) Spurs
12) Dortmund
13) Atl Madrid
14) Leister city
15) Inter
16) Schalke
17) West Ham
18) Southampton
19) Napoli
20) Everton
Dus inderdaad veel Engelse clubs, maar de top 5 is niet geheel Engels en zitten er zelfs 2 niet meer in de CL.
Van de top 10 zitten er "maar" 5 nog in de CL
Ter illustratie, Ajax staat op plaats 46
Vertel mij eens wat 'rijk' dan precies inhoudt?
Sick overigens dat een Schalke, Everton, Southampton allemaal zo hoog staan... komen wij aan op plek 46 lol.
[ Voor 49% gewijzigd door Typhone op 14-03-2019 11:10 ]
Ik hoop echt dat we nog lang van dat ventje mogen genieten!
Van Dijk doet het trouwens ook niet onaardig bij Liverpool
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het plan van Ten Hag is wat dat betreft overduidelijk. Hij gebruikt jeugdspelers alleen om een plek op te vullen omdat hij iemand uit het veld wil halen, niet omdat hij specifiek een jeugdspeler minuten wil gunnen.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:11:
Overigens @Gonadan, neutraal beschouwer van Erik ten Hag en zijn technische staf. Wat is het plan van de jeugd doorschuiven naar het eerste elftal bij de huidige technische staf van Ajax?
Ik noem even de debutanten van Ajax onder ten Hag op (exclusief aankopen). Ik zie geen patroon of plan voor die spelers dus waarom die jongens laten proeven aan het eerste?
Dani de Wit 25-02-2018 caps: 4
Jurgen Ekkelenkamp 19-04-2018 caps: 3 (in huidige seizoen: 0)
Azor Matusiwa: 06-05-2018 caps: 0 (1 invalbeurt)
Kaj Sierhuis: 11-08-2018: meerdere invalbeurten, nu verhuurd
Ryan Gravenberch: 23-09-2018, Doomsday, caps: 1
Perr Schuurs: 07-10-2018, caps: 2
Noa Lang: 13-03-2019, caps: 1
Ik zou zeggen dat als zo'n speler goed zijn best doet, je die vaker een kans geeft.
Ajax - De Graafschap: 8:0, invallers: Sinkgraven, Neres, Kristensen. Debutanten: 0.
PSV - Ajax: Debutant: 1
Excelsior - Ajax, bij een stand van 1-1. Debutant: 1
Ajax - Heracles (1-1). Debutant: 1
Ajax - PEC bij 1-1. Debutant: 1
Mag ik dat onlogisch vinden?
Dus afhankelijk van wie eruit moet zal een andere jeugdspeler erin komen.
Volkomen verklaarbaar, maar het motiveert natuurlijk voor geen meter bij die jeugdspelers en bij de spelers die gewisseld moeten worden. Een Labyad mag dan eindelijk met het ongemotiveerde zootje meedoen doordeweeks tegen PEC, speelt als een natte krant en mag er dan ook nog eens uit voor Veltman omdat Ten Hag blijkbaar de nul wil verdedigen. Dan valt de 1-1 ineens en mag Lang erin om toch weer een beetje aan te vallen.
Nee, gisteren kon ik het ook niet zo goed volgen. Daar hebben vleespet en de slampampers gewoon goed gezwijnd.
Terug naar je vraag of ik een plan zie voor de jeugd: Nee, op het moment echt niet. Opportunistisch wisselen en meenemen zonder dat je talenten die op het randje zit een zetje geeft door ze wat vertrouwen te geven. Zo'n De Wit klopt aardig aan de deur, die zou ik nog vaker gebruiken dan maakt hij misschien echt stappen.
Wat ik in die zin nog mis is echt keuzes maken, dus ook spelers gewoon afschrijven. Een Labyad is het gewoon niet, doei, next. Zo'n Lang, of De Wit of zelfs een reservekeeper van het tweede doet het minimaal net zo goed op die positie. Neem die dan standaard mee dan creëer je wellicht nog groei.
Ik zie het niet zo als een spelletje 'wie krijgt gelijk' dus ga je niet citeren, ik hoop gewoon dat Ajax dit seizoen minimaal één prijs pakt en na de gegarandeerde leegloop niet weer een tussenjaar krijgt. Of dat dan dankzij of ondanks Ten Hag is zal mij enigszins jeuken, resultaat en kijkplezier (nog het belangrijkste imo) staat voor mij bovenaan.Ik blijf erbij dat Erik ten Hag het meeste puur en alleen aan spelers te danken heeft. De 'hand van' zoals die zichtbaar was bij andere trainers zie ik helemaal niet terug bij hem. Ik ben heel benieuwd (quote me gerust) of volgend jaar als de kern opnieuw neergezet moet worden wij gaan aanhaken in het begin. Ik vrees met grote vrees dat dat wel eens vies tegen kan gaan vallen.
Wat ik wel enigszins zorgelijk vind is dat het toch af en toe nog een slap zootje is. Nu snap ik wel dat de boog niet altijd gespannen kan zijn, maar als je het kampioenschap ruikt hoop ik daar wel op.
Ten Hag zou dat moeten aanzwengelen, maar ook ervaren krachten als Huntelaar, Blind en Tadic. Waar is dan de befaamde Balkanmentaliteit?
Barbecue ben ik altijd voor in, is dat op fietsafstand?De Ten Hag fanclub bestaande uit: @snmght @Qu3st @OPSLAGHOND @Terranova @Verwijderd @ephymerous overweegt zelfs een BBQ te organiseren om het reilen en zeilen te bespreken. U bent van harte welkom!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gisteren kwam de quote opeens dat er geleerd zou zijn van de wedstrijd tegen Heerenveen thuis (Ten Hag zelf overigens). Volgens mij voorspelde @P.O. Box de 1:1 al dus waar die quote op gebaseerd was is mij een raadsel. Zelfs na de 2:1 werd er geen moment meer aangezet door Ajax. Gelukkig heeft Frenkie niet gespeeld, zat Ziyech lekker op de tribune en is Mazraoui heel gebleven. Maar begin in godsnaam eens met een Noa Lang i.p.v. Labyad. Dat is geen Ajax type en zal ook nooit een Ajax type worden.
Waar ik wel eens kudo's voor wil geven is Daley Blind. Die kraken wij hier nogal eens af maar die staat de laatste weken toch wel sterk te spelen vind ik. Hopelijk krijgt die het niet hoog in zijn bolletje en wordt die gewoon een mister Ajax. Die tip zou ik Hakim Ziyech ook willen geven maar ik vrees het ergste. Als hij in een topwedstrijd zoveel balverlies heeft als hij - soms - bij Ajax heeft dan staat hij maanden aan de kant en is aangewezen op invalbeurten. Ziyech wordt volgende week dinsdag 26 jaar dus lekker blijven kerel. Maar nu spreekt het supportershart wellicht iets teveel
Zondag gaat beslissend worden voor de competitie denk ik. Het zou een bonus zijn wanneer PSV punten laat liggen in de koel maar geen 3 punten tegen AZ betekent einde competitie voor Ajax. Daar ben van overtuigd.
Zeker niet. Volgende week is minstens zo belangrijk. En mocht Ajax beide wedstrijden winnen, een verlies is zo geleden.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:54:
Zondag gaat beslissend worden voor de competitie denk ik. Het zou een bonus zijn wanneer PSV punten laat liggen in de koel maar geen 3 punten tegen AZ betekent einde competitie voor Ajax. Daar ben van overtuigd.
PSN: Curvaa_
Hè hè, het wordt gezien.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:54:
Waar ik wel eens kudo's voor wil geven is Daley Blind.
Het verschil is ook dat ze hem nu kennen. Vorig jaar kon hij nog verrassen en werd onderschat, al zag je dat ook tegen het einde van het seizoen moeilijker worden. Nu wordt hij gewoon continu gedekt en zal er harder voor moeten werken of slimmer in moeten worden.PWM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:44:
[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 14-03-2019 12:51 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat de pot tegen PSV belangrijker is. Verliest Ajax die, dan staat het meteen 5 punten achter in het onderlinge duel. Dan moet PSV ineens 2 x verliezen tegen clubs die allemaal minder zijn. De enige ploeg die betere spelers heeft op veel plekken is Ajax. Overigens denk ik wel dat PSV die pot in Amsterdam gaat winnen.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:54:
AZ presteert nooit tegen de traditionele top 3. Daar verwacht ik vrij weinig van, al helemaal omdat ze de afgelopen weken nogal uit vorm zijn. Al wordt ik natuurlijk graag positief verrast
[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 14-03-2019 12:59 ]
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:57:
[...]
Overigens denk ik wel dat PSV die pot in Amsterdam gaat winnen.

PSV die gaan winnen in Amsterdam? Ik zie het even niet gebeuren maar goed er zit een interlandperiode tussen en natuurlijk kunnen daar weer allerlei spelers geblesseerd raken. Ik zie ze niet zomaar even winnen in Amsterdam in hun huidige vorm. Daar zijn ze toch wel even heel erg veel te slecht voor uit de winterstop gekomen. Maar goed met de bus parkeren kom je ver.
[ Voor 38% gewijzigd door Typhone op 14-03-2019 13:06 ]
terwijl het elke 2 weken uitverkocht is, zelfs als ze tegen nr. laatst spelen in de bundesliga.
Zijn alle kaarten verkocht of is ook iedere plek bezet? Dat is wel even belangrijk voor de term 'uitverkocht'. En waar haal je dit getal vandaan? Want op zowel de website van de Uefa als die van Bayern zelf wordt geen toeschouwersaantal genoemd.JAN-B schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:05:
En weer snap ik dit niet: Bayern stadion capaciteit = 75.000, en gisteren maar ! 68.145 toeschouwers
terwijl het elke 2 weken uitverkocht is, zelfs als ze tegen nr. laatst spelen in de bundesliga.
Uitverkocht tijdens de competitie = seizoenskaarten, ook al komen een hoop mensen niet. Alle kaarten voor CL-duels moeten los verkocht worden, misschien lukt dat niet altijd.JAN-B schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:05:
En weer snap ik dit niet: Bayern stadion capaciteit = 75.000, en gisteren maar ! 68.145 toeschouwers
@Noiz: fcupdateNoiz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:11:
En waar haal je dit getal vandaan? Want op zowel de website van de Uefa als die van Bayern zelf wordt geen toeschouwersaantal genoemd.
Zeer betrouwbare bron dus!

Volgens mij waren er gisteren geen 7000 lege plekken zichtbaar of het moet aan de zijde zijn geweest waar de camera's staan.
[ Voor 27% gewijzigd door Yogibeer op 14-03-2019 13:27 ]
Je hebt ze geteld?Yogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Zeer betrouwbare bron dus!
Volgens mij waren er gisteren geen 7000 lege plekken zichtbaar of het moet aan de zijde zijn geweest waar de camera's staan.
Dat kan je toch zien?
Ik kan je ook wel vertellen dat Ajax gisteren uitverkocht was, maar dat er desondanks 10.000 lege plekken waren.
Bepaalde clubs gebruiken de verkochte kaarten als maatstaf en daarom uitverkocht echter andere clubs noemen alleen de werkelijke bezoekers aantallen. Dat is altijd zo geweest. Voor beide is wat te zeggen.Yogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:32:
[...]
Dat kan je toch zien?
Ik kan je ook wel vertellen dat Ajax gisteren uitverkocht was, maar dat er desondanks 10.000 lege plekken waren.
PS bij sommige clubs mag je (seizoen)kaarten doorschuiven naar andere personen ondanks dat ze op naam staan en bij andere mag dat absoluut niet, mede hierdoor zijn er vaak lege plekken.
Dat klopt.rikoos schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:55:
[...]
Bepaalde clubs gebruiken de verkochte kaarten als maatstaf en daarom uitverkocht echter andere clubs noemen alleen de werkelijke bezoekers aantallen. Dat is altijd zo geweest. Voor beide is wat te zeggen.
PS bij sommige clubs mag je (seizoen)kaarten doorschuiven naar andere personen ondanks dat ze op naam staan en bij andere mag dat absoluut niet, mede hierdoor zijn er vaak lege plekken.
Maar iedereen kon toch zien dat het bij Bayern gisteren vol zat. Tenzij de kant waar de camera's stonden vrijwel leeg was.
Een korte check leert mij dat elke Champions League thuiswedstrijd van Bayern bezocht wordt door 70.000 mensen. (waar dit keer de 68.145 vandaan komt weet ik niet). Maar zeer waarschijnlijk heeft dit te maken met bovenstaande reden. Ook zal de UEFA misschien andere eisen stellen aan het uitvak, zoals capaciteit en buffervakken.
Ajax heeft op de F-side tijdens competitie en bekerwedstrijden staan plekken. De stoeltjes staan omhoog en kunnen niet naar beneden worden geklapt. Tijdens EU wedstrijden worden deze vergrendelingen weggehaald, waardoor iedereen kan zitten. Of dit invloed heeft op de capaciteit weet ik niet. Maar ik kan mij zo voorstellen dat dat bij oudere stadions wel het geval is.
[ Voor 26% gewijzigd door Curva op 14-03-2019 14:04 ]
PSN: Curvaa_
Vanuit de site van de website van de Alianz ArenaJAN-B schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:05:
Met net iets meer dan 2,5% lege plaatsen doe je het niet slecht.Total: 75,000 seats (during national games)
standing area : total 15,930 (9,136 in the South and 6,794 in the North Stands)
Capacity during International Games: 70,000 (no standing areas)
Vanuit de UEFA is het uberhaupt niet toegastaan om staanplaatsen te hebben indien je stadion in categorie 2 t/m 4 wil laten vallen.
[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 14-03-2019 14:17 ]
Naar mijn weten zijn staantribunes in Europees verband nog verboden. Dat kost altijd plaatsen in een stadion.Curva schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:02:
Als ik mij niet vergis, zijn er in Duitsland ook veel staan tribunes. De UEFA wil dit niet, die wil dat iedereen kan (of eigenlijk moet...) zitten. Hier lever je dus plekken in.
Een korte check leert mij dat elke Champions League thuiswedstrijd van Bayern bezocht wordt door 70.000 mensen. (waar dit keer de 68.145 vandaan komt weet ik niet). Maar zeer waarschijnlijk heeft dit te maken met bovenstaande reden. Ook zal de UEFA misschien andere eisen stellen aan het uitvak, zoals capaciteit en buffervakken.
Ajax heeft op de F-side tijdens competitie en bekerwedstrijden staan plekken. De stoeltjes staan omhoog en kunnen niet naar beneden worden geklapt. Tijdens EU wedstrijden worden deze vergrendelingen weggehaald, waardoor iedereen kan zitten. Of dit invloed heeft op de capaciteit weet ik niet. Maar ik kan mij zo voorstellen dat dat bij oudere stadions wel het geval is.
Ik dacht dat in de competitie er wel weer bescheiden geexperimenteert mag worden. Maar dan hebben we het over een klein vak, dus niet zoals vroeger, een complete L-side in het PSV stadion.
Ik denk dat de capaciteit van een stadion wordt geteld door het aantal stoeltjes dat er zijn. Dus 70000 zitplaatsen. Met een beetje proppen zou je makkelijk 100000 mensen kwijt kunnen in zo'n stadion, zonder dat het een soort opgehokt gevoel geeft. Maar goed, ze zijn niet voor niets overgestapt op zitplaatsen.
In de nationale competitie mag het in de vorm die ze noemen Safe standing. Dus met van die hekjes ervoor.mavaros schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Naar mijn weten zijn staantribunes in Europees verband nog verboden. Dat kost altijd plaatsen in een stadion.
Ik dacht dat in de competitie er wel weer bescheiden geexperimenteert mag worden. Maar dan hebben we het over een klein vak, dus niet zoals vroeger, een complete L-side in het PSV stadion.
Ik denk dat de capaciteit van een stadion wordt geteld door het aantal stoeltjes dat er zijn. Dus 70000 zitplaatsen. Met een beetje proppen zou je makkelijk 100000 mensen kwijt kunnen in zo'n stadion, zonder dat het een soort opgehokt gevoel geeft. Maar goed, ze zijn niet voor niets overgestapt op zitplaatsen.
Bij Europees voetbal mag het helemaal niet, maar supporters staan dan gewoon voor hun stoeltjes. Kost wel capaciteit inderdaad.
Ik jat er even eentje van jou:
Dé wedstrijd van vanavond. Waarin iedereen Napoli supporter is denk ik (hoop ik):
18.55 uur | Red Bull Salzburg - Napoli 0-0 (0-3)
Wat gaat het worden?
6-1 voor RBS.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:39:
@Hackus
Ik jat er even eentje van jou:
Dé wedstrijd van vanavond. Waarin iedereen Napoli supporter is denk ik (hoop ik):
18.55 uur | Red Bull Salzburg - Napoli 0-0 (0-3)
Wat gaat het worden?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Welja.
Maar serieus, ik heb geen enkel idee welk team beter is. Napoli is bekend van Maradonna en wat kleine oprispingen. Voetballend gezien vallen ze de gemiddelde kijker denk ik niet op.
RBS heeft Ajax ooit een ongenadig pak slaag gegeven. Niet eens door mazzel, maar puur met het juiste voetbal tegen de ideale club om in een valkuil te laten vallen. Een soort Mierenleeuw die besloot om uit zijn kuil te komen en actief ging jagen. Hoe het nu zit bij RBS weet ik niet, maar het verleden telt ook een beetje mee.
Ik gok op RBS, maar het kan net zo goed Napoli zijn.
Gezien de uitslag van de eerste wedstrijd kan je natuurlijk wel een beetje zien wie de favoriet is.mavaros schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:56:
[...]
Welja.
Maar serieus, ik heb geen enkel idee welk team beter is. Napoli is bekend van Maradonna en wat kleine oprispingen. Voetballend gezien vallen ze de gemiddelde kijker denk ik niet op.
RBS heeft Ajax ooit een ongenadig pak slaag gegeven. Niet eens door mazzel, maar puur met het juiste voetbal tegen de ideale club om in een valkuil te laten vallen. Een soort Mierenleeuw die besloot om uit zijn kuil te komen en actief ging jagen. Hoe het nu zit bij RBS weet ik niet, maar het verleden telt ook een beetje mee.
Napoli heeft de laatste jaren een verassend leuk en fris team. Ik zeg 0-2 voor Napoli.
Zo hard hebben we nog nooit op onze kloten gekregen volgens mij. Wat een gruwelijke afgang was dat tegen RBS!mavaros schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:56:
[...]
Welja.
Dit seizoen nog. Op bezoek bij Heracles.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Zo hard hebben we nog nooit op onze kloten gekregen volgens mij. Wat een gruwelijke afgang was dat tegen RBS!
Dat was minder dan toen tegen RBS. Zelfs tegen Real Madrid in 2010 of 2012 deden we het beter ook al waren we kansloos als 10 muizen in een terrarium vol boa's.
Heb je de wedstrijd tegen Heracles wel gezien? Helemaal ondersteboven gespeeld. 2 halve kansen gecreëerd. Het lukte Ajax niet om de bal vaker dan drie keer naar elkaar over te spelen.Typhone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Dat was minder dan toen tegen RBS. Zelfs tegen Real Madrid in 2010 of 2012 deden we het beter ook al waren we kansloos als 10 muizen in een terrarium vol boa's.
RBS had destijds gewoon een heel aardig elftal. Dat kan je van Heracles (met alle respect en op enkele uitzonderingen na) toch niet zeggen.
Yogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Heb je de wedstrijd tegen Heracles wel gezien?
Tegen RBS werden we tactisch gewoon vernederd en daar kwam in een relatief goed draaiend elftal geen enkel antwoord op. Tegen Heracles zat iedereen aan de LSD.
Een paar jaar geleden trokken de echte fans van Heracles toch massaal naar Portugal. Nou ja, ze waren blij dat ze levend aangekomen waren. (Daar kan je de kleinkinderen mee imponeren. Wat een helletocht)Yogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Heb je de wedstrijd tegen Heracles wel gezien? Helemaal ondersteboven gespeeld. 2 halve kansen gecreëerd. Het lukte Ajax niet om de bal vaker dan drie keer naar elkaar over te spelen.
RBS had destijds gewoon een heel aardig elftal. Dat kan je van Heracles (met alle respect en op enkele uitzonderingen na) toch niet zeggen.
Toen gingen ze eruit in de voorronde van de EL. Maakt niet uit, want op dit soort verhalen kan je eeuwig teren.
Is Heracles gevaarlijk? Nee, natuurlijk niet. Ze trappen maar wat tegen een bal en soms valt ie goed. Meer niet.
In dit geval betekent "rijk" wat ze in kas hebben. Om het lijstje even weer compleet te maken, dit hebben ze in kasYogibeer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:09:
[...]
Kan je niet veel mee met zo'n lijstje.
Vertel mij eens wat 'rijk' dan precies inhoudt?
1) Man United 676 Mln
2) Real Madrid 674 Mln
3) Barca 648 Mln
4) Bayern 587 Mln
5) Man City 527 Mln
6) Arsenal 487 Mln
7) PSG 486 Mln
9) Liverpool 424 Mln
10) Juve 405 Mln
11) Spurs 355 Mln
12) Dortmund 332 Mln
13) Atl Madrid 272 Mln