Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha nee nee. Spelling laat soms te wensen over maar de echte social media dat is een afvoerkanaal waar je bang van wordt. Toch?
Btw, ik hoorde de naam Tobias Sana? Kent iemand die nog?
Helemaal mee eens! Ik heb dan liever een Kristensen of Mazroui op links dan die smurf. Wat een aanfluiting is dat zeg. Hij kan totaal niet verdedigen, geen inzicht in lopende tegenstanders of waar de bal eventueel heen zou kunnen gaan, niks.Mugwump schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:12:
Maak me wel weer zorgen over het feit dat Sinkgraven weer als serieuze optie voor LB wordt gezien. Zag al gelijk weer 4-5 momenten waarop de tegenstander gevaarlijk kon worden via zijn kant, al was Fortuna te matig om daar wat mee te doen.

Zo, dat is er ook weer uit!
Een andere optie is om Blind linksback te zetten, maar dat pakte laatst in de CL of Feyenoord uit (?) ook niet zo goed uit.
Dat hoop ik dus eigenlijk niet. Juventus, Man Utd en Atletico zijn ploegen die weinig doen, veel achterover leunen, de tegenstander laten voetballen en in de counter toeslaan. Ajax moet het hebben van het druk zetten, de ruimte die ontstaat als de tegenstander in de aanval wil gebruiken om zelf in de aanval te gaan. Bij dit rijtje van 3 zou ik Man City ook willen toevoegen die we beter niet kunnen loten. Guardiola is tactisch erg sterk en City kan op zich ook wel een aardig balletje schieten.Typhone schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:36:
Doe mij trouwens Man Utd maar in de Champions League!
PSN: Curvaa_
Ødegaard speelde wel lekker bij Vitesse gisteren. Wat zou die kosten?
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 11-03-2019 07:40 ]
Gelukkig zijn er (Danny Blind of all people) nog mensen die de boel wat realistischer bekijken bij AjaxTyphone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:35:
Maarja om nou eerst Real Madrid en dan Barcelona eruit te gooien zou wel heel speciaal zijn niet? ^^
https://www.telegraaf.nl/...ind-ajax-moet-plek-kennen

[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 11-03-2019 08:52 ]
Alsof Typhone zijn post niet sarcastisch was? Hier loopt niemand de polonaise of wordt er geroepen dat we op 2 juni de cup met grote oren vast kunnen pakken.Leon Zwiers schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:32:
[...]
Gelukkig zijn er (Danny Blind of all people) nog mensen die de boel wat realistischer bekijken bij Ajax
https://www.telegraaf.nl/...ind-ajax-moet-plek-kennen
Ik zie van jou alleen maar negatieve posts over Ajax/Ajax supporters hier, vind je het echt zo erg dat we het een keer leuk doen in Europa?

Even serieus, hij speelt al weken echt goed bij Vitesse, ik zou het denk ik geen gekke aankoop vinden. Ik denk dat hij en die Doan op het lijstje staan?Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:35:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik denk niet dat je het daar moet zoeken, maar meer in het Ajax-gehalte in dit topic.Curva schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:55:
[...]
Ik zie van jou alleen maar negatieve posts over Ajax/Ajax supporters hier, vind je het echt zo erg dat we het een keer leuk doen in Europa?
Titel kan bijna aangepast worden naar het Centraal Ajaxtopic 2018/2019 - Deel 2.
Er wordt hier openlijk gegeild op alles wat met Ajax van doen heeft

Steam ID = Ackerfiets
Maak me klein beetje zorgen (lol hoor mij) om de mentaliteit. Eerst was Ajax niet goed genoeg, nu draait Ajax lekker en is alles plots een hele eer. Dat gaat mij een beetje te ver. Een wijs man denkt op zo'n jonge leeftijd beter na zou ik zeggen.
Ik heb gisteren ook heel specifiek zitten letten op de woorden van @Gonadan die Ten Hag credits gaf. Laat ik het zo zeggen dat ik zijn media optredens wel beter vind maar wedstrijdtechnisch zet ik nog wel mijn vraagtekens zo links en rechts. Zo begrijp ik echt niet waarom Sinkgraven gisteren minuten kreeg en Dani de Wit bijv niks?
Ben wel een beetje klaar met dat gegeil op Ajax overalCurva schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:55:
[...]
Alsof Typhone zijn post niet sarcastisch was? Hier loopt niemand de polonaise of wordt er geroepen dat we op 2 juni de cup met grote oren vast kunnen pakken.
Wordt ook benadrukt door o.a. v Gaal en Danny Blind. Mensen zijn een beetje in de euforie blijven hangen. Als ze niet Porto (of heel misschien Man U) loten is het komende ronde gewoon klaar.
Wat @Family Guy boven mij zegt dus
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 11-03-2019 09:25 ]
Ik vind het wel meevallen, maar misschien komt het door mijn Ajax-bril. Maar ik lees hier geen hosana, veel users die ook aangeven dat het seizoen pas geslaagd is, wanneer Ajax kampioen wordt.Family Guy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:10:
[...]
Ik denk niet dat je het daar moet zoeken, maar meer in het Ajax-gehalte in dit topic.
Titel kan bijna aangepast worden naar het Centraal Ajaxtopic 2018/2019 - Deel 2.
Er wordt hier openlijk gegeild op alles wat met Ajax van doen heeft
En om eerlijk te zien, door de weeks voetbalt er niemand, iedereen is uitgeschakeld behalve Ajax. Dus over de rest valt weinig te vertellen. Dit topic wordt op dit moment gedomineerd door Ajax gerelateerde posts, maar de wedstrijden die Ajax in de CL speelt, zijn erg belangrijke (en aantrekkelijke in dit geval) wedstrijden. Een logisch gevolg is dan dat er veel over wordt gepraat. Idem voor Verstappen post in het F1 topic als hij goed gereden heeft of een winst heeft behaald.
Weer die afbreuk. Bayern staat gewoon bovenaan in de Bundesliga...Leon Zwiers schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:24:
[...]
Ben wel een beetje klaar met dat gegeil op Ajax overal. Ja, het was een knappe prestatie, super voor NL en ik heb ook van de wedstrijd genoten maar laat ze vooral niet vergeten dat zowel Bayern als Real absoluut niet in goede doen waren.
Wordt ook benadrukt door o.a. v Gaal en Danny Blind. Mensen zijn een beetje in de euforie blijven hangen. Als ze niet Porto (of heel misschien Man U) loten is het komende ronde gewoon klaar.
Wat @Family Guy boven mij zegt dus
Inter staat mijlen ver weg van de #1 in de Serie A, had ook een slechte periode rond de 2e wedstrijd tegen PSV en daar was het helaas pindakaas en pech voor PSV want de tegenstander is beter en ze hebben zo'n zware poule. Maar wanneer Ajax doorgaat en wint, ligt het ook aan de tegenstander en aan het geluk van Ajax

[ Voor 32% gewijzigd door Curva op 11-03-2019 09:33 ]
Ik zou zelf oo keerder voor Odegaard gaan, heeft volgens mij wel het inzicht wat je bij Ajax wilt hebben, hij snapt het spelletje.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:24:
Ik vind die Doan helemaal niks. Dat lijkt me een beetje een Serero worden. Soms leuk maar op maximaal 80% van het niveau wat Ajax nastreeft. Ødegaard viel me gisteren op omdat mijn mountainbike ritje maar even geschrapt werd vanwege de wind waardoor ik alle tijd had om Feyenoord te bekijken. Zag toch een paar passjes en bewegingen die me deden denken aan Eriksen.
Tja laten we wel wezen, in die tijd speelde Ronaldo nog bij Real en wonnen ze CL'sMaak me klein beetje zorgen (lol hoor mij) om de mentaliteit. Eerst was Ajax niet goed genoeg, nu draait Ajax lekker en is alles plots een hele eer. Dat gaat mij een beetje te ver. Een wijs man denkt op zo'n jonge leeftijd beter na zou ik zeggen.
Daarnaast zie je als tegenreactie alweer dat men behoorlijk aan het bagatelliseren is geslagen, wat natuurlijk ook niet eerlijk is. Daar komt alleen maar meer discussie van.
Het beste is gewoon negeren als je het niet interessant vindt, zoals altijd op een forum, dan waait het vanzelf over.
Verder qua Ajax-gehalte, dat is een kwestie van statistiek. Ajax is de club met de meeste 'aanhangers' en als enige op drie fronten succesvol, dan is het vrij logisch dat je veel uit die hoek hoort. Ik snap wel dat het niet altijd leuk is, maar die balans fluctueert nu eenmaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Prima natuurlijk, ik geniet ook van puinhopen bij Ajax, maar voor mij wel reden om dit topic steeds vaker links te laten liggen. Objectiviteit is ver te zoeken, en dat is juist de reden dat ik naar fora kom. Anders zou ik wel lekker op een PSV-forum gaan zitten.
Steam ID = Ackerfiets
Dan is de vraag of het ging om het geven van speeltijd of om het geven van rust. Qua speeltijd snap ik je redenatie, maar ik vermoed dat daar de motivatie niet lag.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:24:
Ik heb gisteren ook heel specifiek zitten letten op de woorden van @Gonadan die Ten Hag credits gaf. Laat ik het zo zeggen dat ik zijn media optredens wel beter vind maar wedstrijdtechnisch zet ik nog wel mijn vraagtekens zo links en rechts. Zo begrijp ik echt niet waarom Sinkgraven gisteren minuten kreeg en Dani de Wit bijv niks?
De Jong was in de rust al gewisseld voor Schöne, dus had je De Wit voor een Van de Beek moeten brengen. Donny heeft juist de laatste tijd niet alles gespeeld en wil wellicht juist graag minuten maken, moet je die er dan nu uit gaan halen?
Door Sinkgraven te brengen kan je Tagliafico rust geven, een zeer belangrijke speler die recent een blessure gehad heeft.
Dat alternatieve mogelijkheden ook logisch klinken betekent niet dat de gemaakte keuzes dat niet ook kunnen zijn. Mijn vermoeden is dat Ten Hag zich nu meer focust op het behouden van de sterkhouders dan het beter maken of bezig houden van de reserves.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het vooral vreemd dat je spelers (Schöne en De Jong in dit geval) een halve wedstrijd rust geeft. Dat is dus eigenlijk geen rust geven.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:00:
[...]
Dan is de vraag of het ging om het geven van speeltijd of om het geven van rust. Qua speeltijd snap ik je redenatie, maar ik vermoed dat daar de motivatie niet lag.
De Jong was in de rust al gewisseld voor Schöne, dus had je De Wit voor een Van de Beek moeten brengen. Donny heeft juist de laatste tijd niet alles gespeeld en wil wellicht juist graag minuten maken, moet je die er dan nu uit gaan halen?
Door Sinkgraven te brengen kan je Tagliafico rust geven, een zeer belangrijke speler die recent een blessure gehad heeft.
Dat alternatieve mogelijkheden ook logisch klinken betekent niet dat de gemaakte keuzes dat niet ook kunnen zijn. Mijn vermoeden is dat Ten Hag zich nu meer focust op het behouden van de sterkhouders dan het beter maken of bezig houden van de reserves.
Ik denk niet dat je die 2 factoren los van elkaar moet zien. Het versterkt zichzelf, als er meer over Ajax wordt gepraat trekt dat meer Ajacieden aan schrikt dat de rest af, waardoor er nog meer over Ajax gepraat wordt en nog meer mensen afhaken.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:35:
Het beste is gewoon negeren als je het niet interessant vindt, zoals altijd op een forum, dan waait het vanzelf over.
Verder qua Ajax-gehalte, dat is een kwestie van statistiek.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ben nog niet zo heel lang actief op dit forum, maar buiten vorige week op (bijzondere Ajax-week) vind ik het helemaal niet bijzonder veel over Ajax gaan hier.ph4ge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:06:
[...]
Ik denk niet dat je die 2 factoren los van elkaar moet zien. Het versterkt zichzelf, als er meer over Ajax wordt gepraat trekt dat meer Ajacieden aan schrikt dat de rest af, waardoor er nog meer over Ajax gepraat wordt en nog meer mensen afhaken.
Wil je dan beweren dat 90 minuten net zo zwaar is als 45 minuten?Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:04:
Ik vind het vooral vreemd dat je spelers (Schöne en De Jong in dit geval) een halve wedstrijd rust geeft. Dat is dus eigenlijk geen rust geven.
Natuurlijk is het nóg meer rust als ze helemaal niet spelen, maar nu geeft je twee spelers (die lichte pijntjes hebben) een helft rust zonder de balans van je elftal aan te tasten. Het is vaak genoeg gebleken dat als je te veel om gooit het niet meer draait, dus het lijkt mij juist een teken dat Ten Hag lerend vermogen heeft dat hij dat nu niet meer zomaar doet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien voelt het zo, zou kunnen.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:08:
Ik ben nog niet zo heel lang actief op dit forum, maar buiten vorige week op (bijzondere Ajax-week) vind ik het helemaal niet bijzonder veel over Ajax gaan hier.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tenzij deze spelers zelf hebben aangegeven niet op rust te zitten wachten, had ik Schöne sowieso niet gebracht nee. Gezien het spelbeeld, de kwaliteit van de tegenstander en de wedstrijd tegen PEC a.s. woensdag zie ik niet in waarom je hem dan toch wil belasten. De Wit, Labyad en Sinkgraven waren allen prima in staat geweest om de tweede helft te spelen ipv De Jong.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:09:
[...]
Wil je dan beweren dat 90 minuten net zo zwaar is als 45 minuten?
Natuurlijk is het nóg meer rust als ze helemaal niet spelen, maar nu geeft je twee spelers (die lichte pijntjes hebben) een helft rust zonder de balans van je elftal aan te tasten. Het is vaak genoeg gebleken dat als je te veel om gooit het niet meer draait, dus het lijkt mij juist een teken dat Ten Hag lerend vermogen heeft dat hij dat nu niet meer zomaar doet.
Begrijp ook niet waarom Huntelaar in dit soort wedstrijden geen speeltijd krijgt. Hij speelt niet met Jong Ajax en moet het hebben van dit soort potjes. Had hem lekker gebracht naast Dolberg en je had Neres op 10 kunnen zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Yogibeer op 11-03-2019 10:18 ]
Dat is zeker waar, maar daarin moet je als supporter ook realistisch zijn. Toen Feyenoord kampioen werd was het Feyenoord-gehalte ook hoog en was daar ook een 'overdreven' hosannastemming. Aan het begin van het seizoen was het PSV-gehalte een stuk hoger, maar daar gebeurt de laatste tijd niet zoveel.ph4ge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:06:
Ik denk niet dat je die 2 factoren los van elkaar moet zien. Het versterkt zichzelf, als er meer over Ajax wordt gepraat trekt dat meer Ajacieden aan schrikt dat de rest af, waardoor er nog meer over Ajax gepraat wordt en nog meer mensen afhaken.
Als supporter weet je dat het voetbal opportunistisch is en met bij succes hoor je dus (te) veel en bij gebrek aan succes een heel stuk minder. Als er verder geen echt nieuws te bespreken is weet je dus dat je continu wat over de succesvolle clubs zal horen en als je eigen club minder goed loopt hoor je daar weinig over. Dat is aan een lunchtafel niet anders en moet je ook maar gewoon tegen kunnen.
Los daarvan vind ik het juist wel prettig dat het hier over het algemeen nog redelijk inhoudelijk en respectvol kan blijven, op uitzonderingen na uiteraard. Hopelijk kan dat blijven en als Ajax dan de CL uit geflikkerd is en PSV nog steeds niet achterhaald heeft wordt het vanzelf weer een heel andere sfeer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan wordt er ineens weer heel hard gezaagd aan de stoelpoten van Ten Hag.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
[...]
Hopelijk kan dat blijven en als Ajax dan de CL uit geflikkerd is en PSV nog steeds niet achterhaald heeft wordt het vanzelf weer een heel andere sfeer.
Ik vind het trouwens opvallend als voetbaljournalisten zeggen niet zo veel van de trainer Stam te weten. Hij is toch al een paar jaar hoofdtrainer bij diverse clubs? Hoe kan je als journalist zijnde dan niet veel weten over Stam?
[ Voor 24% gewijzigd door JST94 op 11-03-2019 10:31 ]
Bij diverse clubs? 2 seizoenen Reading en 6 wedstrijden PEC Zwolle...JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:31:
[...]
Dan wordt er ineens weer heel hard gezaagd aan de stoelpoten van Ten Hag.
Ik vind het trouwens opvallend als voetbaljournalisten zeggen niet zo veel van de trainer Stam te weten. Hij is toch al een paar jaar hoofdtrainer bij diverse clubs? Hoe kan je als journalist zijnde dan niet veel weten over Stam?
Dat is wel een aparte. In een centraal voetbaltopic zou iedereen opeens neutraal moeten zijn? Als Feyenoord tegen Ajax speelt dan mag ik hopen op goals van Ajax (dus tegen Feyenoord) maar als Feyenoord uitspeelt tegen PEC Zwolle dan mag een Ajacied niet meer hopen op goals van PEC Zwolle tegen Feyenoord (waarbij Feyenoord eerder een belager van Ajax is dan PEC Zwolle).Family Guy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:38:
Het 'centrale' of neutrale is er in dit topic wel uit hoor. Er wordt openlijk gepost dat gehoopt wordt op doelpunten voor NAC (niet door NAC-supporters zelf overigens) en als iets over PSV gezegd wordt, dan is het in het negatieve gezocht.
Prima natuurlijk, ik geniet ook van puinhopen bij Ajax, maar voor mij wel reden om dit topic steeds vaker links te laten liggen. Objectiviteit is ver te zoeken, en dat is juist de reden dat ik naar fora kom. Anders zou ik wel lekker op een PSV-forum gaan zitten.
Het is toch prima dat iemand die aangeeft voor PSV te zijn op doelpunten tegen Ajax hoopt? En vice versa?
Daar vind ik helemaal niks mis mee en dat hoort erbij natuurlijk. Sterker nog dat kan zo belangrijk zijn dat het kwartje soms de goede (2007 PSV) en soms de verkeerde (2007 Ajax) kant opvalt. Zolang dat 'in de geest van de dag' gebeurt is daar helemaal niks mis mee.
Even een voorbeeld van Ajax nemen want die heb ik wel paraat: zodra het tegenzit dan is het een stuk drukker met mensen die niet zoveel met Ajax hebben. Zelfs one-day-fly's die even braaf binnenkomen (zullen wel een tik op de vinger van iemand in het rood hebben gehad) komen even hun mening ventileren. Om daarna nooit meer gezien te worden. Als het dan opeens goed gaat en er niet zoveel te klagen valt (afgelopen week) dan zie je plots heel veel Ajacieden en sneeuwt de rest wat onder. Nu is natuurlijk niet iedereen even actief in het topic dus daar hoeft niemand zich over aangesproken te voelen.
Als Ajacied is het echter leuker om in discussie te treden met iemand als @Leon Zwiers, @Napo, @Baseman77 omdat die zienswijzen anders zijn en die soms kritiek (terecht) hebben op zaken van Ajax die wij met onze 'gekleurde' bril niet zien. Vice versa werkt dat net zo. Zolang dat met argumenten en respect gebeurt is daar toch niks mee ondanks dat er geen enkele vorm van neutraliteit is? Tuurlijk zit daar links en rechts ooit emotie bij maar het is nogal een verschil of dat een vaste bezoeker is of een moddergooier. Er worden ook Ajacieden aangesproken door Ajacieden hier die op een kinderachtige manier tekeer gaan tegen fans van andere clubs. Recent daarvoor zelf nog een TR aangemaakt omdat er weer zo'n 'kakkerlakken' term gedeponeerd werd.
Paar weken terug ook weer wedstrijden gezien (Heracles uit) met een PSV'er op de bank bij mij thuis. Tja die was blij toen Heracles scoorde en ook blij toen het afgelopen was. Gaat daarna weer over tot de orde van de dag dus zoveel vind ik daar niet mis mee. Of je het nu hoopt of schrijft op een forum. Overigens is er altijd @Gonadan nog. De Ajacied die zo neutraal is dat ik hem ervan verdenk banden te hebben met Kofi Annan. Zeg maar de NAVO in dit topic
Als ik het aantal posts dat dat seizoen over Feyenoord en Ajax ging dan werd dat seizoen ook veel meer over Ajax gepraat, maar lijkt de verhouding nu nog schever. Maar ik ben maar een simpele ziel dus misschien dat iemand hier wat zinnigers over kan zeggen.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
Dat is zeker waar, maar daarin moet je als supporter ook realistisch zijn. Toen Feyenoord kampioen werd was het Feyenoord-gehalte ook hoog en was daar ook een 'overdreven' hosannastemming.
Goed of slecht, het gaat inmiddels bijna alleen nog maar over Ajax lijkt het. Als het over een andere club gaat dan vooral uit het perspectief van Ajax, bijv. dat PEC niet zo moeilijk moet doen bij het verplaatsen van die wedstrijd op verzoek van Ajax of dat men blij is dat speler van club X niet naar Ajax is gekomen.
Ik denk dat we dit moeten koesteren. Natuurlijk begrijpen andere fans ook wel dat er wat extra aandacht is nu, maar het lijkt ook een structurele ontwikkeling. Net als dat plaagstootjes ook moeten kunnen maar die balans naar andere clubs ook niet echt prettig is op dit moment.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
Los daarvan vind ik het juist wel prettig dat het hier over het algemeen nog redelijk inhoudelijk en respectvol kan blijven, op uitzonderingen na uiteraard. Hopelijk kan dat blijven en als Ajax dan de CL uit geflikkerd is en PSV nog steeds niet achterhaald heeft wordt het vanzelf weer een heel andere sfeer.
Het is een beetje een meta discussie en misschien is het voorbarig, maar laten we het in ons achterhoofd houden. Hopelijk kunnen we weer allemaal "hand in hand" lopen als Oranje straks weer speelt.
LOLTyphone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Overigens is er altijd @Gonadan nog. De Ajacied die zo neutraal is dat ik hem ervan verdenk banden te hebben met Kofi Annan. Zeg maar de NAVO in dit topic.
Deels natuurlijk omdat Ajax nu de enige club is die Europees nog actief is. Wanneer dat er (hopelijk komend seizoen) minimaal 4 zijn tot aan de winterstop dan maakt dat dat er doordeweeks al veel algemener wordt gepraat. Die structurele ontwikkeling is ook niet zo heel vreemd want 2 jaar geleden speelde Ajax lang Europees en dit jaar - onverwacht - ook langer maar dan een niveau hoger.ph4ge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat we dit moeten koesteren. Natuurlijk begrijpen andere fans ook wel dat er wat extra aandacht is nu, maar het lijkt ook een structurele ontwikkeling. Net als dat plaagstootjes ook moeten kunnen maar die balans naar andere clubs ook niet echt prettig is op dit moment.
Die wedstrijd verplaatsen tegen PEC ging volgens mij niet zo heel lang over de wedstrijd zelf maar vooral over de afspraken die geschonden waren (waar nooit duidelijk van is geworden welke afspraken dat dan moeten zijn geweest).
Overigens als coach van AFCA Brigata in de voetbalpoule zijn er sommige clubs die ik onverwacht heel hard steun of heel hard de grond intrap. Zo kreeg ik gisteren nog bonje met @Vos omdat die knuppels (
Labyad en Sinkgraven hebben ook gewoon gespeeld, De Wit voor De Jong had gekund maar is wel een ander type. Wellicht wilde Schöne inderdaad zelf graag, geen idee.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:12:
Tenzij deze spelers zelf hebben aangegeven niet op rust te zitten wachten, had ik Schöne sowieso niet gebracht nee. Gezien het spelbeeld, de kwaliteit van de tegenstander en de wedstrijd tegen PEC a.s. woensdag zie ik niet in waarom je hem dan toch wil belasten. De Wit, Labyad en Sinkgraven waren allen prima in staat geweest om de tweede helft te spelen ipv De Jong.
Huntelaar als rechtsbuiten tegen Fortuna? Wie zegt dat Huntelaar daarop zit te wachten?Begrijp ook niet waarom Huntelaar in dit soort wedstrijden geen speeltijd krijgt. Hij speelt niet met Jong Ajax en moet het hebben van dit soort potjes. Had hem lekker gebracht naast Dolberg en je had Neres op 10 kunnen zetten.
Nogmaals, je kunt heel veel dingen verzinnen die je anders zou kunnen doen, maar dat maakt de huidige keuzes niet onlogisch of slecht. Kan jij keuzes noemen die echt stom waren om te doen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Huntelaar in de spits uiteraard. Met Dolberg als rechtsbuiten. Van oorsprong is het ook een rechtsbuiten, dus dat had dan prima gekund.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:04:
[...]
Labyad en Sinkgraven hebben ook gewoon gespeeld, De Wit voor De Jong had gekund maar is wel een ander type. Wellicht wilde Schöne inderdaad zelf graag, geen idee.
[...]
Huntelaar als rechtsbuiten tegen Fortuna? Wie zegt dat Huntelaar daarop zit te wachten?
Nogmaals, je kunt heel veel dingen verzinnen die je anders zou kunnen doen, maar dat maakt de huidige keuzes niet onlogisch of slecht. Kan jij keuzes noemen die echt stom waren om te doen?
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar als buitenstaander vind ik het opmerkelijk. Thats it!
Het is echter wel een feit dat sommige spelers echt veel te weinig minuten maken en dat komt mede omdat ze niet in de beloften mogen uitkomen. Wellicht loop je binnenkort tegen blessures en schorsingen aan en dan wil je toch dat ze er direct staan.
Een wedstrijd als gisteren is een uitgelezen mogelijkheid om dat soort spelers meer speeltijd te geven dan het kwartier dat ze uiteindelijk krijgen.
Ik begrijp ook dat Ten Hag niet te veel wil wisselen en dat basis spelers daar zelf ook iets van vinden. Maar ik zou niet weten waarom je Schöne 45 minuten wil laten spelen in een wedstrijd die al gespeeld is en er genoeg andere opties zijn.
2 jaar Reading, 2 jaar Jong Ajax en nu PEC Zwolle. Als dat als voetbaljournalist niet voldoende is om erachter te komen wat voor trainer Stam is kan je beter opzoek naar een andere functie.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Bij diverse clubs? 2 seizoenen Reading en 6 wedstrijden PEC Zwolle...
Haha helemaal mee eens. Overigens lijkt Frank de Boer ook niet echt een succescoach te zijn is het wel?JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:11:
[...]
2 jaar Reading, 2 jaar Jong Ajax en nu PEC Zwolle. Als dat als voetbaljournalist niet voldoende is om erachter te komen wat voor trainer Stam is kan je beter opzoek naar een andere functie.
Het gemor in Amerika is reeds begonnen.
Ik ben het zeker met je eens, maar Jong Ajax telt niet echt mee toch.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:11:
[...]
2 jaar Reading, 2 jaar Jong Ajax en nu PEC Zwolle. Als dat als voetbaljournalist niet voldoende is om erachter te komen wat voor trainer Stam is kan je beter opzoek naar een andere functie.
Ja, hij was hoofdcoach in de Jupiler League, maar hij mocht in die periode de halve A-selectie gebruiken. Hij had geen vaste selectie en wekelijks een handvol eerste elftal spelers in de basisopstelling.
Niet helemaal realistisch om die periode mee te nemen in de beoordeling.
Maar uit die kleine 4 jaar kan je toch best wel halen wat voor soort trainer Stam is? Niet dat ik er veel van ga verwachten. Het zal wel het saaie U-voetbal worden zoals we nu gewend zijn van Gio.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:15:
[...]
Ik ben het zeker met je eens, maar Jong Ajax telt niet echt mee toch.
Ja, hij was hoofdcoach in de Jupiler League, maar hij mocht in die periode de halve A-selectie gebruiken. Hij had geen vaste selectie en wekelijks een handvol eerste elftal spelers in de basisopstelling.
Niet helemaal realistisch om die periode mee te nemen in de beoordeling.
Vandaar ook de eerste zin: Ik ben het zeker met je eens.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Maar uit die kleine 4 jaar kan je toch best wel halen wat voor soort trainer Stam is? Niet dat ik er veel van ga verwachten. Het zal wel het saaie U-voetbal worden zoals we nu gewend zijn van Gio.
Daarnaast ben ik het ook met veel journalisten eens wanneer ze stellen dat het een hele vreemde switch is van Advocaat naar Van Gaal en vervolgens Jaap Stam.
Zoals De Witte Chinees gisteren al stelde: 'Was Stam ook de nieuwe trainer van Feyenoord geworden als hij die 3 wedstrijden met PEC niet had gewonnen?'
Waarschijnlijk niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Yogibeer op 11-03-2019 11:20 ]
Frank haalt meer binnen via ontslag clausules dan door trainer te zijn. Dat gaat echt niet lekker he.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:13:
[...]
Haha helemaal mee eens. Overigens lijkt Frank de Boer ook niet echt een succescoach te zijn is het wel?
Niet beginnen met Veltman of Kristensen zou ik wel hoog op het lijstje zetten. Mazraoui is geschorst in de CL dus laat de beoogd opvolger maar wat minuten draaien zou ik zeggen....Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:04:
[...]
...aan de andere kant... never ever change a winning team. Dan gaan er zoveel automatismen uit op belangrijke sleutelposities dat zo'n wissel je een moeilijke middag tegen Fortuna kan bezorgen.
Is het gemor daadwerkelijk begonnen of schrijven onze hoogstaande clickbaitjournalisten dat weer?Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:13:
Haha helemaal mee eens. Overigens lijkt Frank de Boer ook niet echt een succescoach te zijn is het wel?
Maar goed, toch weer een 1-1 en Frank is al begonnen om het aan externe factoren te wijten. Ik wilde nog uitzoeken in hoeverre het spel wel een beetje om aan te gluren is, maar ik heb toch vaak de indruk dat De Boer heel rigide zijn filosofie boven alles zet. Ik snap dat je een bepaalde stijl wilt hanteren maar daar kan je ook in stapjes (met behoud van succes) heen groeien in plaats van alles om gooien naar je eigen filosofie en dan weer naar succes toe te bouwen.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het laatste zijn voorkeursstrategie is, hopelijk zit ik ernaast. Qua persoon gun ik hem wel een succesvolle carrière, maar vooralsnog lijkt het er meer op dat het snel klaar is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze hebben geen groot geldpotje en verschillende namen willen niet hun vingers branden ann Feyenoord op dit moment. Tja dan kom je bij namen als Stam.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Vandaar ook de eerste zin: Ik ben het zeker met je eens.
Daarnaast ben ik het ook met veel journalisten eens wanneer ze stellen dat het een hele vreemde switch is van Advocaat naar Van Gaal en vervolgens Jaap Stam.
Zoals De Witte Chinees gisteren al stelde: 'Was Stam ook de nieuwe trainer van Feyenoord geworden als hij die 3 wedstrijden met PEC niet had gewonnen?'
Waarschijnlijk niet.
Overigens, die witte chinees moet je lekker langs heen laten gaan. Die ene keer dat die wat nuttigs zegt kan je ook wel laten gaan.
Dat is het dus. Ze wisten het gewoon niet. En op dat moment kwam Stam binnen bij PEC en leek daar de boel compleet om te draaien, waardoor er ineens een lampje begon te branden.DoeEensGek schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:24:
[...]
Ze hebben geen groot geldpotje en verschillende namen willen niet hun vingers branden ann Feyenoord op dit moment. Tja dan kom je bij namen als Stam.
Overigens, die witte chinees moet je lekker langs heen laten gaan. Die ene keer dat die wat nuttigs zegt kan je ook wel laten gaan.
Ze hebben Van Gaal gepolst nadat Advocaat besloot om het niet te doen. Als je dan de intentie hebt om Van Gaal binnen te halen, dan is hij toch een onbetwiste eerste keuze?
Normaal kijk ik geen Studio voetbal, maar de aanwezigheid van Van der Sar trok mijn interesse.
Had gekund, maar is het echt stom? Kristensen is het gewoon niet en Veltman nog niet helemaal fit, dus daar wil je wel voorzichtig mee zijn.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:23:
Niet beginnen met Veltman of Kristensen zou ik wel hoog op het lijstje zetten. Mazraoui is geschorst in de CL dus laat de beoogd opvolger maar wat minuten draaien zou ik zeggen....
Precies. Lang niet al zijn keuzes zou ik zelf ook maken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie weinig keuzes waar ik geen onderbouwing voor kan vinden. Dat is echt wel eens anders geweest....aan de andere kant...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De laatste tijd heb ik geen vreemde konijnen meer uit de hoge hoed gezien verdedigend. Dat mag gerust eens gezegd worden. Al blijf ik Sinkgraven die als back speelt bij Ajax een enorm risico vinden. Ik hoop dat iedereen heel blijft in de interlands. Zou wel weer typisch zijn dat dalijk een Neres kampt met hamstringklachten, Tadic wat heeft, De Ligt last heeft van een bovenbeenblessure etc etc.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:26:
[...]
Precies. Lang niet al zijn keuzes zou ik zelf ook maken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie weinig keuzes waar ik geen onderbouwing voor kan vinden. Dat is echt wel eens anders geweest.
Komt dat door de CL wedstrijden dezelfde avond?
Ja er mag geen competitie gespeeld worden ten tijde van CL duels voor zover mij bekend.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:30:
Wat is eigenlijk de reden dat Ajax - PEC morgen al om 18:30 is?
Komt dat door de CL wedstrijden dezelfde avond?
Hoop dat ik het gewoon mis heb overigens
[ Voor 4% gewijzigd door Montaner op 11-03-2019 11:31 ]
Nu zei Rene van der Gijp een week of drie geleden het volgende:
'Ajax zou die keeper van Emmen moeten halen. Die jongen is nog niet goed genoeg om eerste keeper van Ajax te zijn, maar hij is pas 19 en ruim 2 meter lang. Voetballers kan je op die leeftijd niet veel beter maken, maar keepers kunnen zich nog vol op ontwikkelen. Als het Ajax dan lukt om die jongen 30% beter te maken, dan hebben ze een hele goede keeper in huis'.
Hier zit best wat in natuurlijk.
Zou kunnen hoor, ik heb ze niet geteld. In mijn herinnering was het een hoop Feyenoord, maar ik ben daarin ook niet objectief uiteraard. Ik merk wel eens dat mijn perceptie anders blijkt dan de waarheid als ik het echt terug ga zoeken.ph4ge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:48:
Als ik het aantal posts dat dat seizoen over Feyenoord en Ajax ging dan werd dat seizoen ook veel meer over Ajax gepraat, maar lijkt de verhouding nu nog schever. Maar ik ben maar een simpele ziel dus misschien dat iemand hier wat zinnigers over kan zeggen.
Dat bemerk ik ook in discussies af en toe, Ajax en in mindere mate PSV wordt er vaak met de haren bij gesleept, in positieve of negatieve zin. Dat vind ik zelf ook wel storend, dan gaat het eindelijk eens ergens anders over en vervalt het toch al snel in 'clubfitties'.Goed of slecht, het gaat inmiddels bijna alleen nog maar over Ajax lijkt het. Als het over een andere club gaat dan vooral uit het perspectief van Ajax, bijv. dat PEC niet zo moeilijk moet doen bij het verplaatsen van die wedstrijd op verzoek van Ajax of dat men blij is dat speler van club X niet naar Ajax is gekomen.
Precies, laten we ons daar ook op focussen met z'n allen.Ik denk dat we dit moeten koesteren. Natuurlijk begrijpen andere fans ook wel dat er wat extra aandacht is nu, maar het lijkt ook een structurele ontwikkeling. Net als dat plaagstootjes ook moeten kunnen maar die balans naar andere clubs ook niet echt prettig is op dit moment.
Het is een beetje een meta discussie en misschien is het voorbarig, maar laten we het in ons achterhoofd houden. Hopelijk kunnen we weer allemaal "hand in hand" lopen als Oranje straks weer speelt.
Plaagstootjes vind ik ook wel leuk, maar kijk wel even of iemand anders hem al niet gedaan heeft (lees gewoon het topic) want na tig keer hetzelfde tegen dezelfde persoon heeft de grap allang een baard.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scherpen: ‘De tweede mijlpaal: vaste doelman van Feyenoord worden’Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:33:
Ik kreeg zojuist mee dat Ajax een informeel gesprek heeft gehad met die keeper van Emmen.
'Ajax zou die keeper van Emmen moeten halen. Die jongen is nog niet goed genoeg om eerste keeper van Ajax te zijn, maar hij is pas 19 en ruim 2 meter lang. Voetballers kan je op die leeftijd niet veel beter maken, maar keepers kunnen zich nog vol op ontwikkelen. Als het Ajax dan lukt om die jongen 30% beter te maken, dan hebben ze een hele goede keeper in huis'.
Is die wel welkom daar dan?
Haha!JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:41:
[...]
Scherpen: ‘De tweede mijlpaal: vaste doelman van Feyenoord worden’
Is die wel welkom daar dan?![]()
Naja we gedogen Lamprou ook al, dus dat zal in dit geval ook wel lukken

Bij Scherpen kun je de lat wel een stuk hoger leggen.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Haha!
Naja we gedogen Lamprou ook al, dus dat zal in dit geval ook wel lukken
alles kan off-topic
Mwa, die jongen kan beter gewoon bij Emmen doorgroeien en wedstrijden pakken.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:33:
Ik kreeg zojuist mee dat Ajax een informeel gesprek heeft gehad met die keeper van Emmen.
Ajax heeft die nieuwe keeper nu gehaald achter Onana, daarnaast heb je nog van Leer. Als je die keeper van Emmen nu koopt, dan komt er denk ik niet veel meer van terecht.
Ik zie zoiets wel zitten hoor. Zo'n jongen kan bij Ajax trainen op een hoger niveau en zich ontwikkelen via de Jupiler League.Martinusz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:50:
[...]
Mwa, die jongen kan beter gewoon bij Emmen doorgroeien en wedstrijden pakken.
Ajax heeft die nieuwe keeper nu gehaald achter Onana, daarnaast heb je nog van Leer. Als je die keeper van Emmen nu koopt, dan komt er denk ik niet veel meer van terecht.
Daarnaast kan hij her en der zijn minuten maken in Ajax 1 (bijvoorbeeld in de beker).
Volgend seizoen is Onana weg en Van Leer (heeft zelfs na eigen zeggen) niet het gewenste niveau om eerste doelman te worden.
Dat ventje van Emmen kan zich dan op een Cillessen manier ontwikkelen in de schaduw van een nieuwe eerste keeper. Dat zal Varela wel worden.
Ik denk dat hij meer leert van 34 wedstrijden in de eredivisie nog 1 of 2 jaar, dan nu gaan banken en/of keukenkampioenYogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:51:
[...]
Ik zie zoiets wel zitten hoor. Zo'n jongen kan bij Ajax trainen op een hoger niveau en zich ontwikkelen via de Jupiler League.
Daarnaast kan hij her en der zijn minuten maken in Ajax 1 (bijvoorbeeld in de beker).
Volgend seizoen is Onana weg en Van Leer (heeft zelfs na eigen zeggen) niet het gewenste niveau om eerste doelman te worden.
Dat ventje van Emmen kan zich dan op een Cillessen manier ontwikkelen in de schaduw van een nieuwe eerste keeper. Dat zal Varela wel worden.

Lees in een push van VI dat Scherpen dan mogelijk nog één jaar terug verhuurd wordt aan Emmen.Martinusz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat hij meer leert van 34 wedstrijden in de eredivisie nog 1 of 2 jaar, dan nu gaan banken en/of keukenkampioenwedstrijden spelen.
Constructie zoals PSV dat nu heeft met die keeper van VVV dus.
Dat zou ik dan een beter idee nog vindenYogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Lees in een push van VI dat Scherpen dan mogelijk nog één jaar terug verhuurd wordt aan Emmen.
Die zouden ze dan kopen om te voorkomen dat een ander hem zou halen.Martinusz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:50:
[...]
Mwa, die jongen kan beter gewoon bij Emmen doorgroeien en wedstrijden pakken.
alles kan off-topic
Waarschijnlijk willen ze om die reden ook Pieri.Ankona schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:21:
[...]
Die zouden ze dan kopen om te voorkomen dat een ander hem zou halen.
Die jongen zal best talentvol zijn, maar is nog in niks een potentiele basisspeler voor Ajax.
Waarschijnlijk willen ze hem alleen al naar Amsterdam halen omdat anders misschien Feyenoord/PSV het doen.
PSV is aardig bezig met het verlengen van contracten las ik (Malen, Schwaab, Rosario), maar nog niet die van Pereiro terwijl die ook een aflopend contract heeft. Wat vinden de PSV'ers daar van? Het lijkt mij zo'n speler die wel gewoon lekker is om in je selectie te hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zullen wel een aardig doorverkoop percentage in het contract laten zetten.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Lees in een push van VI dat Scherpen dan mogelijk nog één jaar terug verhuurd wordt aan Emmen.
Ik zit er een beetje dubbel in, de jonkies doen het goed, maar die zullen ongetwijfeld een dip gaan krijgen en dan is het lekker als je iemand als Pereiro achter de hand hebt. Aan de andere kant, het Eindhovens Dagblad geeft het volgende aan:Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:45:
Ja zo snap ik wel dat het altijd over Ajax gaat, een gerucht dat er misschien een nieuwe tweede keeper zou komen is toch geen nieuws mensen.
PSV is aardig bezig met het verlengen van contracten las ik (Malen, Schwaab, Rosario), maar nog niet die van Pereiro terwijl die ook een aflopend contract heeft. Wat vinden de PSV'ers daar van? Het lijkt mij zo'n speler die wel gewoon lekker is om in je selectie te hebben.
Als dit klopt zou ik er niet van uit gaan dat die na de zomer nog voor PSV speelt. Gelukkig zit er genoeg aan te komen om het wegvallen van Pereiro op te vangen.ED.nl
Een heikele kwestie is het contract van Gastón Pereiro, dat in het midden van 2020 afloopt. PSV heeft al in de tijd dat Marcel Brands nog technisch manager was meermalen (tot juni 2018) geprobeerd om dit te verlengen, maar kreeg steeds nul op het rekest. Achter de schermen trekt manager Paco Casal aan de touwtjes en hij is niet genegen om te verlengen. Dit betekent dat komende zomer een situatie kan ontstaan waarbij Pereiro door PSV verkocht moet worden om nog een transfersom te incasseren. PSV zal hem in dat geval in de etalage kunnen zetten en daarbij zullen de goede statistieken van de Uruguayaan zeker voor geïnteresseerden zorgen.
Guti is er natuurlijk nog als ervaren middenvelder, verder hoop ik dat Mauro ooit nog uit de lappenmand komt. Als v. Bommel echt gaat voor de jeugd zie ik in ieder geval genoeg back-up om er wel te komen.
[ Voor 9% gewijzigd door ElPaco op 11-03-2019 13:17 . Reden: Bron toegevoegd ]
Henk de Jong gaat de Graafschap deze zomer verlaten.
Als ze slim zijn gaan ze dit met diverse spelers doen die te goed zijn voor de kkd net niet goed genoeg voor het eerste.Yogibeer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Dan gewoon een optie erbij dat ze de speler altijd terug kunnen halen.
Pereiro is veel en veel te wisselvallig. Het is een speler die een goede techniek heeft maar te vaak niet thuis geeft. In sommige wedstrijden laat hij zijn kwaliteiten goed zien, goed aan de bal en een goede steekpass en ook nog goals meepikken, iets wat je van een middenvelder wil.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:45:
maar nog niet die van Pereiro terwijl die ook een aflopend contract heeft. Wat vinden de PSV'ers daar van? Het lijkt mij zo'n speler die wel gewoon lekker is om in je selectie te hebben.
Dat hij dan de volgende wedstrijd eigenlijk niet meedoet en je met 10 man op het veld staat maakt hem een groot vraagteken. Het is voor mij duidelijk dat hij wel een goede techniek heeft en dat het afdoende is voor PSV of eens tap daarboven maar het lijkt iets te zjin waardoor hij niet constant presteert.
Hij wisselt helaas de spreekwoordelijke 9 met een 3 af en dat moet je niet willen als club die in de top van de eredivisie speelt en ook Europese ambities heeft.
Al is het maar vanwege zijn ervaring. Een beetje tegengewicht voor jeugdig enthousiasme is in een groep nooit verkeerd.ElPaco schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:16:
Ik zit er een beetje dubbel in, de jonkies doen het goed, maar die zullen ongetwijfeld een dip gaan krijgen en dan is het lekker als je iemand als Pereiro achter de hand hebt. Aan de andere kant, het Eindhovens Dagblad geeft het volgende aan:
Van Guti krijg ik onderhand het gevoel dat hij puur gehaald is om Lozano te paaien, of zou hij echt zo tegen vallen?Als dit klopt zou ik er niet van uit gaan dat die na de zomer nog voor PSV speelt. Gelukkig zit er genoeg aan te komen om het wegvallen van Pereiro op te vangen.
Guti is er natuurlijk nog als ervaren middenvelder, verder hoop ik dat Mauro ooit nog uit de lappenmand komt. Als v. Bommel echt gaat voor de jeugd zie ik in ieder geval genoeg back-up om er wel te komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Betreft Guti: Ik zei het zaterdag (volgens mij?) al, als de jeugd het ineens een stuk beter doet dan verwacht, en Guti toch niet brengt wat ze verwacht hadden dan ben ik heel blij dat v. Bommel Guti niet opstelt omdat hij nou eenmaal gekocht is (zelfs als 'grote' aankoop).Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:49:
[...]
Al is het maar vanwege zijn ervaring. Een beetje tegengewicht voor jeugdig enthousiasme is in een groep nooit verkeerd.
[...]
Van Guti krijg ik onderhand het gevoel dat hij puur gehaald is om Lozano te paaien, of zou hij echt zo tegen vallen?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij er vooral is om Lozano nog een seizoen (het huidige dus) te houden.
De vraag is hoe hard je aan Pereiro moet trekken om hem binnen te houden, het is nou ook weer niet zo dat hij iedere week (toen hij nog een basisplaats had) de sterren van de hemel speelde. Mogelijk hem laten gaan en een andere ervaren middenvelder halen in de zomer? Ik zou dan zelf niet weten wie je moet halen, maar er zijn vast hele slimme mensen die dat wel weten
Luuk de Jong is ook alweer wat ouder toch? (google leert mij net 28 jaar). Ik denk niet dat die nog weggaat maar die vervangen lijkt me een stuk moeilijker dan Pereiro.
https://www.gelderlander....na-sanctie-knvb~acff8c07/
Dit voor het vuurwerk tegen PSV op 4 december. Voor de wedstrijd tegen Ajax 2x waarbij vuurwerk was zal dus ook volgen.
Lijkt me wel toch?JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:16:
Vooral een heel vak straffen omdat er een aantal (Waarvan je niet eens weet of ze op Vak S stonden) vuurwerk afstaken. Hup KNVB!

Overigens, wat een geouwehoer trouwens. Als het om deze fakkels gaat dan. Zodra er iemand overlijdt of herdacht wordt mogen dezelfde fakkels (niet eens Comet..) gewoon vastgehouden worden. Zodra het echter niet in samenspraak met de club gaat dan zijn die dingen opeens levensgevaarlijk en weet ik veel wat.
In ander licht bezien:
Feyenoord wordt bestraft met een heel vak maar een individuele gooier krijgt een laffe 7,5 jaar taakstraf (geen levenslang) opgelegd van de KNVB. Wat een farce.De man die in december 2018 vuurwerk gooide richting Ajax-keeper André Onana, heeft een stadionverbod van 7,5 jaar opgelegd gekregen van de KNVB. De FC Utrecht-supporter had eerder ook al een taakstraf van 150 uur gekregen van de rechter.
[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 11-03-2019 14:27 ]
Voordeel is dat je aan de Jong niet zoveel hoeft te trekken (dat doen tegenstanders tijdens de wedstrijd alTyphone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:15:
Als ik PSV was zou ik harder aan de Jong trekken dan aan Pereiro. Die speelt meer op een positie waarin de jeugd aantoont het goed op te pakken. De Jeugd is geld waard. Pereiro stukken minder (relatief). Die Ihattaren vormt samen met Bergwijn en Rosario wel de kip met de gouden eieren bij PSV momenteel.
Luuk de Jong is ook alweer wat ouder toch? (google leert mij net 28 jaar). Ik denk niet dat die nog weggaat maar die vervangen lijkt me een stuk moeilijker dan Pereiro.
@Typhone Ik stond al verbaasd te kijken naar zijn reactie.
[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 11-03-2019 14:27 ]
Vraag me dan gelijk af hoe dat juridisch zit tov de supporters die betaald hebben voor een plek in dat vak die wedstrijd. Vervalt ineens de leveringsplicht of mogen die omboeken naar een ander vak?JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:16:
Vooral een heel vak straffen omdat er een aantal (Waarvan je niet eens weet of ze op Vak S stonden) vuurwerk afstaken. Hup KNVB!
alles kan off-topic
Passende reclame voor Qurrent ook wel.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:19:
[...]
Lijkt me wel toch?
[Afbeelding]
Overigens, wat een geouwehoer trouwens. Als het om deze fakkels gaat dan. Zodra er iemand overlijdt of herdacht wordt mogen dezelfde fakkels (niet eens Comet..) gewoon vastgehouden worden. Zodra het echter niet in samenspraak met de club gaat dan zijn die dingen opeens levensgevaarlijk en weet ik veel wat.
In ander licht bezien:
[...]
Feyenoord wordt bestraft met een heel vak maar een individuele gooier krijgt een laffe 7,5 jaar taakstraf (geen levenslang) opgelegd van de KNVB. Wat een farce.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Neuh. Zodra je een kaart hebt voor een van de vakken op de Noordzijde is het ontzettend makkelijk om gewoon S op te lopen.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:19:
[...]
Lijkt me wel toch?
[Afbeelding]
In ander licht bezien:
[...]
Feyenoord wordt bestraft met een heel vak maar een individuele gooier krijgt een laffe 7,5 jaar taakstraf (geen levenslang) opgelegd van de KNVB. Wat een farce.
Nope, niemand op S is welkom. Omboeken of een financiele compensatie mag ook niet. Er gaan nu geluiden om de wedstrijd te boycotten als statement richting de KNVB.Ankona schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:27:
[...]
Vraag me dan gelijk af hoe dat juridisch zit tov de supporters die betaald hebben voor een plek in dat vak die wedstrijd. Vervalt ineens de leveringsplicht of mogen die omboeken naar een ander vak?
[ Voor 20% gewijzigd door JST94 op 11-03-2019 14:31 ]
Lijkt me heel vreemd. Zeker als de knvb ook nog zou verbieden om benadeelde supporters te compenseren. Zeker daar zij Feyenoord daar mogelijk via de rechter weer toe zouden kunnen dwingen...JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:29:
[...]
Nope, niemand op S is welkom. Omboeken of een financiele compensatie mag ook niet. Er gaan nu geluiden om de wedstrijd te boycotten als statement richting de KNVB.
Misschien dus maar gewoon de vakken hernoemen. Vak S is een mooie naam voor het uit-vak
alles kan off-topic
Ik heb maar heel zelden dit soort fakkels gezien die goedgekeurd waren door de clubs. Als ik mij goed herinner bij een club als Utrecht (?) waarbij de supporters op de rand van het veld stonden en de fakkel aanstaken ter nagedachtenis van het een of ander. En volgens mij was dit ook een keer in de Arena, maar dit is al best een tijd terug.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:19:
[...]
Tegenwoordig organiseren veel clubs wel van die vuurwerkshows.
Hij krijgt 7,5 jaar een stadionverbod en 150 uur een taakstraf.Feyenoord wordt bestraft met een heel vak maar een individuele gooier krijgt een laffe 7,5 jaar taakstraf (geen levenslang) opgelegd van de KNVB. Wat een farce.
Dat zal nooit gebeuren. De straffen zullen alleen maar heftiger worden. Ze hebben liever bioscooppubliekJST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:50:
Ik snap best dat er straffen komen voor het afsteken van vuurwerk. Maar misschien moet de KNVB eens gaan kijken hoe dit veilig en gecontroleerd kan gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Curva op 11-03-2019 15:01 ]
Inderdaad, gewoon alles eruit. Laat dat zelfreinigend vermogen maar eens op gang komen.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:16:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een onzin. Je straft nu een grote groep omdat er een aantal zitten die zich niet aan de regels houden waarvan je niet eens weet of ze uberhaupt wel op Vak S zitten.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Inderdaad, gewoon alles eruit. Laat dat zelfreinigend vermogen maar eens op gang komen.
De goede moeten nou eenmaal onder de kwade lijden. Als ik kijk naar de reacties op de verschillende Facebook-groepen (FR12, FR-Fans e.d.) dan zijn het allemaal reacties dat ze het onzin vinden (alleen dan in wat minder vriendelijke taal). Het lijkt er dus op dat dit een terechte straf is. Jammer dat een stel hersenloze idioten "hun" club in diskrediet brengen. (Ja, ik ben een Feyenoord fan, al 25 jaar).JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:09:
[...]
Wat een onzin. Je straft nu een grote groep omdat er een aantal zitten die zich niet aan de regels houden waarvan je niet eens weet of ze uberhaupt wel op Vak S zitten.
Blijkbaar heeft Feyenoord het niet onder controle want de stadiondirecteur wordt er moedeloos van. Men beweert te fouilleren en controleren maar toch gebeurt het steeds weer, dat is toch niet geloofwaardig? Dan heb je gewoon een ernstig gat in je beveiliging en moet je daar wat mee doen. Blijkbaar is de gezelligheid en gastvrijheid belangrijker, dan moet je maar op de blaren zitten.
Je hoeft er niet aan te trekken hoor, ik was mij niet bewust van het feit dat het al moeizaam ging. Ik dacht meer dat als hij welwillend zou zijn een aanbieding op zich geen slecht idee zou zijn.ElPaco schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:09:
De vraag is hoe hard je aan Pereiro moet trekken om hem binnen te houden, het is nou ook weer niet zo dat hij iedere week (toen hij nog een basisplaats had) de sterren van de hemel speelde. Mogelijk hem laten gaan en een andere ervaren middenvelder halen in de zomer? Ik zou dan zelf niet weten wie je moet halen, maar er zijn vast hele slimme mensen die dat wel weten
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou me niet verbazen als deze zooi samen met de spandoeken vooraf naar binnen word gebracht.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:21:
@JST94 wat is dan jouw voorstel? Accepteren?
Blijkbaar heeft Feyenoord het niet onder controle want de stadiondirecteur wordt er moedeloos van. Men beweert te fouilleren en controleren maar toch gebeurt het steeds weer, dat is toch niet geloofwaardig? Dan heb je gewoon een ernstig gat in je beveiliging en moet je daar wat mee doen. Blijkbaar is de gezelligheid en gastvrijheid belangrijker, dan moet je maar op de blaren zitten.
[...]
Je hoeft er niet aan te trekken hoor, ik was mij niet bewust van het feit dat het al moeizaam ging. Ik dacht meer dat als hij welwillend zou zijn een aanbieding op zich geen slecht idee zou zijn.
Heb ooit eens gelezen dat dit een manier is waarop ze het doen en dat ze de spandoeken bijna nooit controleren.
Je kan ook gewoon kijken hoe vuurwerk (lees: Rookbommen en fakkels) op een veilige manier gefaciliteerd kunnen worden in stadions. Je ziet nu bij Feyenoord (en vele andere clubs) dat vuurwerk sfeerverhogend werkt en dat de vraag vanuit supporters hiernaar aanwezig is. Dan kan je ze wel gaan tegenwerken, maar op deze beslissing ga je weer protestacties krijgen.Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:21:
@JST94 wat is dan jouw voorstel? Accepteren?
Nee, gaat bijna niet meer op deze manier. Er is altijd iemand van Feyenoord aanwezig bij werkzaamheden rondom sfeeracties in het stadion. Ook worden spandoeken altijd gecontroleerd.Deadsy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Zou me niet verbazen als deze zooi samen met de spandoeken vooraf naar binnen word gebracht.
Heb ooit eens gelezen dat dit een manier is waarop ze het doen en dat ze de spandoeken bijna nooit controleren.
Ik wist ook niet dat het zo moeizaam ging, we gaan het meemaken!Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:21:
[...]
Je hoeft er niet aan te trekken hoor, ik was mij niet bewust van het feit dat het al moeizaam ging. Ik dacht meer dat als hij welwillend zou zijn een aanbieding op zich geen slecht idee zou zijn.
Je probeert gewoon iets goed te praten wat verboden is, legaal vuurwerk afsteken gebeurt al lang bij verschillende clubs en top wedstrijden. Voor de f-side bijvoorbeeld. (Ja er wordt ook op de f-side afgestoken en hier word ook voor gestraft!) Bij de top wedstrijden tegen PSV en Feyenoord vaak. Maar ook bij andere derby's.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:31:
[...]
Je kan ook gewoon kijken hoe vuurwerk (lees: Rookbommen en fakkels) op een veilige manier gefaciliteerd kunnen worden in stadions. Je ziet nu bij Feyenoord (en vele andere clubs) dat vuurwerk sfeerverhogend werkt en dat de vraag vanuit supporters hiernaar aanwezig is. Dan kan je ze wel gaan tegenwerken, maar op deze beslissing ga je weer protestacties krijgen.
[...]
Nee, gaat bijna niet meer op deze manier. Er is altijd iemand van Feyenoord aanwezig bij werkzaamheden rondom sfeeracties in het stadion. Ook worden spandoeken altijd gecontroleerd.
De oplossing is er al maar dan moet de club bereid zijn dit aantepakken, dat doen ze nu te weinig en daarom worden ze harder gestraft door de KNVB. Een individuele gooier zoals bij Utrecht wordt gewoon opgepakt en vervolgd, FC Utrecht heeft zijn taak uitgevoerd.
Het naar binnen smokkelen van zoveel vuurwerk is al vaker onderzocht, dit gebeurt veel georganiseerd. Een doek is daarvan een optie. Denkje dat elke frikandellen doos onderzocht wordt.
Daar heb ik vaak genoeg over nagedacht in mijn Ajax tijd (in het stadion). Weet je echter wat het probleem is? Zodra de emotie een keer hoog oploopt dan gaan al die regels overboord. Dan zijn fakkels opeens wapens van 1200 graden die op spelers, supporters, uitpubliek etc. gegooid kunnen worden. Idem knalvuurwerk et cum suis. Enige optie die overblijft: verbod.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:31:
[...]
Je kan ook gewoon kijken hoe vuurwerk (lees: Rookbommen en fakkels) op een veilige manier gefaciliteerd kunnen worden in stadions. Je ziet nu bij Feyenoord (en vele andere clubs) dat vuurwerk sfeerverhogend werkt en dat de vraag vanuit supporters hiernaar aanwezig is. Dan kan je ze wel gaan tegenwerken, maar op deze beslissing ga je weer protestacties krijgen.
Ik vind er overigens wel een grof verschil tussen zitten of er een fakkel bij opkomst of na een doelpunt is die netjes uitgaat of rookbommen / knalvuurwerk die overal heen gemieterd worden. Dat even geheel terzijde.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 11-03-2019 16:02 ]
Maar hier geef je het zelf al aan, het verschil zit hem in het normaal met fakkels/rookbommen omgaan of ermee gaan lopen gooien. Dat eerste moet mijn inziens gewoon toegestaan zijn.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Daar heb ik vaak genoeg over nagedacht in mijn Ajax tijd (in het stadion). Weet je echter wat het probleem is? Zodra de emotie een keer hoog oploopt dan gaan al die regels overboord. Dan zijn fakkels opeens wapens van 1200 graden die op spelers, supporters, uitpubliek etc. gegooid kunnen worden. Idem knalvuurwerk et cum suis. Enige optie die overblijft: verbod.
Ik vind er overigens wel een grof verschil tussen zitten of er een fakkel bij opkomst of na een doelpunt is die netjes uitgaat of rookbommen / knalvuurwerk die overal heen gemieterd worden. Dat even geheel terzijde.
Overigens is de campagne van Michael van Praag tegen vuurwerk in het stadion wel komisch om te volgen. De beste man is tegen pyro, maar ondertussen werkt hij hard aan het WK in Qatar. Koekoek .
Ja ik vind - onnodig wellicht maar voor de neutrale lezer -, als Ajacied, de straf voor Feyenoord veel te zwaar. Maar Feyenoord is al jaren een makkelijk slachtoffer als er eens wat gebeurd is. Ook wel dom als je onder een vergrootglas ligt trouwens. Maar zoals ik al zei: vuurwerk naar een keeper gooien (geen astronaut...) wordt bestraft met 7,5 jaar stadionverbod. Boo-fucking-hoo. De enige maatregel die daar ook maar normaal zou zijn (van dezelfde bond die deze straf aan Feyenoord oplegt) zou zijn: NOOIT MEER IN EEN STADION IN NEDERLAND (de rest van je leven).. Zolang ze dat niet durven kots ik op de KNVB.JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:08:
[...]
Maar hier geef je het zelf al aan, het verschil zit hem in het normaal met fakkels/rookbommen omgaan of ermee gaan lopen gooien. Dat eerste moet mijn inziens gewoon toegestaan zijn.
Overigens is de campagne van Michael van Praag tegen vuurwerk in het stadion wel komisch om te volgen. De beste man is tegen pyro, maar ondertussen werkt hij hard aan het WK in Qatar. Koekoek .
@Qu3st Ik wilde precies hetzelfde posten!
PSV - Ajax, Ajax - Standaard en return. Allemaal een reden om dit hard aan te pakken.Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Daar heb ik vaak genoeg over nagedacht in mijn Ajax tijd (in het stadion). Weet je echter wat het probleem is? Zodra de emotie een keer hoog oploopt dan gaan al die regels overboord. Dan zijn fakkels opeens wapens van 1200 graden die op spelers, supporters, uitpubliek etc. gegooid kunnen worden. Idem knalvuurwerk et cum suis. Enige optie die overblijft: verbod.
@JST94 Er is al een legale oplossing en die kan Feyenoord gewoon gebruiken. Professioneel bedrijf inhuren. Dat kan en mag gewoon met de juiste vergunningen. Heb je gewoon de sfeer en geen boetes of lege vakken.
@Typhone Ben het er mee eens dat de KNVB zich er makkelijk vanaf wil brengen. Die durven niet hard te zijn en statement te maken. Verschuilen zich snel achter een spreekwoordelijke boom.
[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 11-03-2019 16:17 ]
dat zou ik echt niet kies vinden. Gewoon praten met die jongen dat zijn kans bij Oranje wel komt en dan eerlijk zijn (dus niet de dezelfde methode als bij Ziyech toepassen) en hem pas selecteren als hij er klaar voor is. Als Marokko het vuil wil spelen en hij "trapt daar in" of "kiest daar bewust voor" dan is dat maar zo, maar ik vind het gewoon niet kunnen als er een Yilderimmetje gepulld wordt. Daar moet je als bond en als mens boven staan.Qu3st schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:09:
Marokkaanse bond gaat vol voor Ihattaren. Koeman je moet iets sneller handelen! Neem deze jongen mee volgende interland periode en laat hem debuteren. Het zou echt ontzettend zonde zijn voor het Nederlandse voetbal als dit talent gaat kiezen voor Marokkaanse elftal.
Dat zou wel zonde zijn ja. Die jongen heeft toch ook gewoon alle Nederlandse jeugdteams doorlopen?Qu3st schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:09:
Marokkaanse bond gaat vol voor Ihattaren. Koeman je moet iets sneller handelen! Neem deze jongen mee volgende interland periode en laat hem debuteren. Het zou echt ontzettend zonde zijn voor het Nederlandse voetbal als dit talent gaat kiezen voor Marokkaanse elftal.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Maar Feyenoord krijgt weer een heel vak zonder publiek ipv een boete. Snap jij het nog?DoeEensGek schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:15:
[...]
@Typhone Ben het er mee eens dat de KNVB zich er makkelijk vanaf wil brengen. Die durven niet hard te zijn en statement te maken. Verschuilen zich snel achter een spreekwoordelijke boom.
Dat praten zullen ze vast ook doen, maar ik ben er zelf niet echt gerust op! Ik vind het niet echt vuil spel als hij gewoon opgeroepen wordt voor Oranje. Is meer een soort investering.P.O. Box schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:18:
[...]
dat zou ik echt niet kies vinden. Gewoon praten met die jongen dat zijn kans bij Oranje wel komt en dan eerlijk zijn (dus niet de dezelfde methode als bij Ziyech toepassen) en hem pas selecteren als hij er klaar voor is. Als Marokko het vuil wil spelen en hij "trapt daar in" of "kiest daar bewust voor" dan is dat maar zo, maar ik vind het gewoon niet kunnen als er een Yilderimmetje gepulld wordt. Daar moet je als bond en als mens boven staan.
Ja zeker, alleen Jong Oranje en het echte Oranje heeft hij nog niet gehad.Mugwump schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Dat zou wel zonde zijn ja. Die jongen heeft toch ook gewoon alle Nederlandse jeugdteams doorlopen?
Typhone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:27:
Zidane is weer terug bij Real Madrid!

En jawel Kuyt wordt stagair bij Stam, man wat een voorspelbare wereld eigenlijkTyphone schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:27:
Zidane is weer terug bij Real Madrid!
Dit topic is gesloten.