Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als Ziyech weg is gaat Tadic ookJoostje123 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:35:
[...]
Ajax hoeft niet te verkopen.
Tadic heeft het hier wel naar zijn zin.
De ligt en ziyech nog zonder prijs bij Ajax.
Ik zie genoeg redenen waarom dit Ajax niet perse uit elkaar valt alleen voor de Jong. Zal ergens een vervanger van 50 miljoen ofzo moeten worden opgepikt. Om dat gat op te vullen. Als je nu kwartfinale haalt zal toch genoeg motivatie moeten zijn voor de spelers om te blijven geef iedereen prestatie bonus van 2-5 miljoen als ze blijven. Toch genoeg geld in de kast.
aanhalingstekens mogen weg.Blind was gewoon goed gister.toolkist schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:42:
[...]
Zelfs zonder die aanhalingstekens. Gewoon goed. Grijpt al diverse keren goed in op belangrijke momenten.
[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 06-03-2019 08:43 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Anoniem: 170423

Bewijs dat de bal in was.
Zonder dollen heb ik echt genoten van Ajax gisteren. Nooit verwacht dat Ajax de winnaar zou worden, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het gaat ook leuk en spannend worden in de kwart-finale. Hopelijk loot Ajax een leuke tegenstander.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 06-03-2019 08:51 ]
@Quad
Dat vond ik ook. Blind viel niet negatief op. Donny viel overigens ook niet écht op maar is Europees gezien wel écht een beest. Als ik hem was zou ik die 'mekker-mentaliteit' toen hij moest banken gauw loslaten. Helemaal nu - Europees - zie je dat je alle spelers links of rechtsom nodig hebt. En dat je op dat podium wel degelijk opvalt als je goed speelt.
[ Voor 88% gewijzigd door Typhone op 06-03-2019 08:52 ]
Je hoeft helemaal niet te gaan juichen nu, maar je mag best blij zijn met dit resultaat. Dit zou ook zomaar heel positief voor Feyenoord uit kunnen pakken.JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:13:
[...]
Waarom zou het altijd zo moeten zijn? Ik heb niks met Ajax en zal ook nóóit iets met Ajax hebben. Ik vind het dan ook raar om nu te gaan juichen voor Ajax.
Lol ja ik zie hem nu
@KingKoning
Inderdaad doodzonde dat een groot deel zo uit elkaar valt van het elftal. Aan de andere kant staan er netto €170 miljoen euro tegenover (!) die geïnvesteerd kunnen worden. Je hebt alleen geen zekere Champions League positie maar in het algemeen zou je als Ajax zijnde moeten doorpakken. Zou ook wel vet zijn als spelers eens gewoon bijtekenen. Lekker blijven ballen en wekelijks de grote meneer zijn. Dat gezegd hebbende zei ik het wel gekscherend maar ik zou echt eens polsen bij bijv. een Vertonghen. Als vrees ik dat die nog zo goed is dat die komend jaar niet gaat komen. Suarez idem dito. Maar dat zijn wel kwaliteitsspelers die ondanks hun leeftijd iets toevoegen aan Ajax.
[ Voor 65% gewijzigd door Typhone op 06-03-2019 08:57 ]
Bossie schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:30:
[...]
Misschien, maar ik verwacht dat Madrid achteruit leunt en rustig afwacht. Als Ajax heel optimisch gaat aanvallen dan kan het nogal een vervelende avond worden.
Het zou een meevaller zijn als de return nog een wedstrijd gaat worden, maar aangezien dat in Madrid is, acht ik Ajax redelijk kansloos tenzij Ramos zich weer eens laat kennen.
Qu3st schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:33:
[...]
Met hun professionaliteit laten ze dat niet gebeuren in de Champions League.
[...]
De mindset van Real Madrid is denk ik ook heel anders in de knockout t.o.v. de groepsfase. In de groepsfase halen ze echt wel genoeg punten over die 6 wedstrijden, en dan maakt 1 of 2 wedstrijden punten verspelen niet heel veel uit. Tijdens de knockoutfase zijn ze gewoon heel professioneel en zullen ze deze voorsprong ook niet meer uit handen geven.
Mijn hoop is dat het nog wel gebeurd, maar mijn hart en hoofd spreken elkaar tegen. Ik luister nu wel naar mijn verstand, we zijn compleet kansloos 5 maart.
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:37:
[...]
Inderdaad. Je kan er niks mee.
Ik vind 1-2 geen goed resultaat tegen RM. Mijns inziens is de missie vrij kansloos. Ik hoop van harte dat ik er naast zit.
Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:02:
[...]
Ik snap het ook niet. Tegen Real Madrid met je B-team optreden en klaar is kees. Competitie moet de focus zijn nu. Als Ajax de winnende scoort in de 96e minuut tegen Madrid (de échte winnende dus (0-2)) dan komt de VAR toch wel in actie. We shall never win!
[/eierdopmodus uit]
En uiteraar speciale vermelding voor:Gonadan schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:58:
De kans is nooit nul, anders hoef je inderdaad niet heen zoals Schöne zei, maar de kans dat Ajax door gaat schat ik zeer laag in. Als het maar een mooie pot wordt, dan zit ik tenminste lekker te kijken.
In mijn ogen zijn er twee (realistische) scenario's:
Real wil er zo snel mogelijk vanaf zijn en gaat vol gas waardoor ze al snel één of twee keer scoren. Vervolgens mag Ajax de wedstrijd lekker uitspelen want het is toch al klaar.
Real gelooft het wel een beetje en laat Ajax z'n gang gaan. Daardoor gaat Ajax weer lekker stormen en lijkt Real te overrompelen, maar uiteindelijk staat er toch op basis van kwaliteit zoiets als 2-2 op het bord en is Real gewoon door.
@Typhone wanneer staat ie gepland?Wokschotel schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:09:
Zijn er nou echt serieus mensen die denken dat Ajax doorgaat? Wat schattig naïef.
Typhone schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:08:
[...]
En is er een spoedbijeenkomst van het Erik ten Hag committee!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Ach tijd voor de nadorst behandeling dan maar <_<
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Natuurlijk kan het ook positief voor andere clubs zijn, maar het gaat mij er om dat het nogal wordt opgedrongen dat je voor <insert clubnaam> moet zijn in Europees verband.KingKoning schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:39:
[...]
niks moet. Maar misschien omdat de hele ED, en dus ook Feyenoord, baat heeft bij hogere coefficientenlijst? Je wordt niet gevraagd te juichen voor Ajax, maar voor het effect wat daar aan vast hangt?
Tja, als je dat niet ziet of wilt zien, dan hoeft het ook niet inderdaad.
Zou kunnen inderdaad, mits Feyenoord eens een keer gaat presteren. Bij Feyenoord zelf lijken ze het allemaal prima te vinden, terwijl het nu lijkt dat we meer last hebben van het kampioenschap dan dat we er profijt van hebben gehad. Op het kampioensjaar na een straatlengte achter PSV en Ajax geëindigd.toolkist schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Je hoeft helemaal niet te gaan juichen nu, maar je mag best blij zijn met dit resultaat. Dit zou ook zomaar heel positief voor Feyenoord uit kunnen pakken.
Bij Feyenoord pretenderen ze een topclub te zijn, maar het kampioenschap was een incident en de bekerwinsten verbloemen een slecht seizoen.
Ik geef hem 6 maanden. Het probleem zit niet in de trainer, maar in het technisch beleid daar (van Geel, scouting etc).Vos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:21:
Japie naar Feyenoord dus.
https://www.ad.nl/nederla...r-van-feyenoord~a6cdffd0/
Dat nieuwe stadion ziet er fancy uit, maar gaat ze ook niet helpen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je zag het ook bij Feyenoord in het jaar dat we kampioen waren geworden en deelnamen aan de CL. De omzet schoot ineens richting de 100 miljoen.
Maar gelukkig focussen ze bij Feyenoord op een nieuw stadion waar bijna niemand op loopt te wachten en meent Jan de Jong dat het sportief wel oké gaat.
[ Voor 27% gewijzigd door JST94 op 06-03-2019 09:07 ]
Ontslagen bij Reading en 3 maanden trainer bij Zwolle. What could possibly go wrong?
Eensch met @PWM, het is niet netjes naar Zwolle toe. Kansen komen inderdaad niet altijd voorbij maar dit spreekt niet voor Stam.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ik denk dat het nog minder spreekt voor Feyenoord. Al ken ik Stam alleen als voetballer en absoluut niet als trainer. Maar ik denk niet dat zo'n type voor een dergelijke groep moet komen te staan.Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:09:
Eensch met @PWM, het is niet netjes naar Zwolle toe. Kansen komen inderdaad niet altijd voorbij maar dit spreekt niet voor Stam.
Ik kan als Bayern fan alleen maar tevreden zijn dat Real eindelijk over z’n klote krijgt. En het maakt me geeen reet uit dat het van Ajax is. Die smeerlappen.
Daarnaast stond die scheids als een eindbaas te fluiten. Alles viel eens terecht in het voordeel van de tegen partij, aangezien bijna alle scheidsen bang zijn voor Real en het debielen gedrag wat er altijd bij komt loeren.
Een proficiat aan de Ajacieden en een stinke finger voor Real
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 06-03-2019 09:14 ]
Ѫа$тёя чѳця аят
Finally ! El Salvador is opgestaan !
Ik vertrouw er maar op dat Ten Hag gewoon goed z'n werk doet met een spelersgroep. Krijg nog steeds jeuk van z'n interviews.
[ Voor 20% gewijzigd door loekf2 op 06-03-2019 09:16 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Idd. Stam heeft het grote voordeel dat hij als speler de wereldtop heeft bereikt, niet alleen door zijn talent maar met name door zijn mentaliteit. Spelers zullen denk ik wel respect hebben voor zijn status als oud-topvoetballen. Echter, dat wil nog niets zeggen over zijn kwaliteiten van Stam. Misschien heeft hij die wel maar vooralsnog niet laten zien.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat het nog minder spreekt voor Feyenoord. Al ken ik Stam alleen als voetballer en absoluut niet als trainer. Maar ik denk niet dat zo'n type voor een dergelijke groep moet komen te staan.
precies dit, alleen is er geen geld om hem eruit te gooien, dus dat wordt weer eens 2 jaar afzien voor de Feyenoord fans om hem vervolgens na 1 goed maandje aan het eind van die 2 jaar een contractverlenging te gevenloekf2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Ik geef hem 6 maanden. Het probleem zit niet in de trainer, maar in het technisch beleid daar (van Geel, scouting etc).
Omdat het dan een stuk gezelliger is in het topic. Je hebt nu feitelijk het juiste gedaan, als je niet blij wordt van Nederlands succes gewoon lekker niet posten.JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:13:
Waarom zou het altijd zo moeten zijn? Ik heb niks met Ajax en zal ook nóóit iets met Ajax hebben. Ik vind het dan ook raar om nu te gaan juichen voor Ajax. Natuurlijk is het leuk voor Ajax en hun supporters, maar ik word altijd een beetje moe van dat je voor <insert clubnaam> moet zijn want Nederlands voetbal. Daar reageer ik nogal allergisch op.
Heb je Van Geel ooit betrapt op zinnige uitspraken qua beleid die hij ook daadwerkelijk uitgevoerd heeft? Dit mag toch geen verrassing zijn?Dat gezegd hebbende, er is naar buiten gekomen dat Jaap Stam en Feyenoord rond zijn. Echt, ik begrijp he-le-maal niets van het beleid wat wordt gehanteerd bij Feyenoord. Ik heb niks tegen Jaap Stam, het zal best een prima gozer zijn, maar als je eerst roept een ervaren trainer te willen, hoe kom je dan bij Stam uit? Het is verder nou ook niet zo dat Stam bij zijn clubs goed gepresteerd heeft. Er was in zijn tijd bij Jong Ajax veel kritiek op hem, bij Reading is hij uiteindelijk ontslagen en bij PEC weet hij tot nu toe ook nog niet echt indruk op mij te maken.
Daarnaast, Van Geel lijkt niet van plan het beleid aan te passen dus serieuze groei aan kwaliteit van de selectie hoef je op korte termijn ook niet te verwachten. Ken jij ervaren trainers die daar graag in stappen?
Ik maak mij meer zorgen om de reputatie van Stam als trainer. Nu bij PEC lijkt hij dat wat op te poetsen, maar bij Feyenoord is de kans dat hij onderuit gaat groter dan dat het een onverdeeld succes wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 06-03-2019 09:18 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die actie in de verdediging met een tackle en Modric het bos in sturen mocht er ook zijn. Ik vergeef hem die actie in de 87e minuut. Ik word ook zo blij van z'n interviews na afloop.ilhanko schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:16:
Lekker nagenieten nog zeg, man man man![]()
[Afbeelding]
Edit: of was er gewoon echt geen enkele serieuze kandidaat te krijgen?
[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2019 09:20 ]
Wat mij het meeste aanspreekt aan Stam als trainer is dat hij een buitenstaander is. Voor zover ik kan zien niet iemand die per se uit het netwerk van Van Geel komt, en ook niet in iemand die allerlei vriendjes binnen de Feyenoord organisatie heeft. Iemand die hopelijk met frisse ideeën komt en niet bang is om mensen binnen de organisatie de waarheid te vertellen.Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:15:
[...]
Idd. Stam heeft het grote voordeel dat hij als speler de wereldtop heeft bereikt, niet alleen door zijn talent maar met name door zijn mentaliteit. Spelers zullen denk ik wel respect hebben voor zijn status als oud-topvoetballen. Echter, dat wil nog niets zeggen over zijn kwaliteiten van Stam. Misschien heeft hij die wel maar vooralsnog niet laten zien.
Het is goed dat Feyenoord veel oud spelers bij de club betrokken houdt, maar als ik bijv. naar de bank kijk zie ik allemaal vriendjes van elkaar zitten die ongeveer hetzelfde denken. Zet er nu maar eens iemand neer met hopelijk (voor Feyenoord) nieuwe ideeën. Hij heeft in ieder geval uitstraling en een grote bek. Daarnaast het voordeel dat de verwachtingen voor de komende seizoenen niet hoog zullen zijn.
Natuurlijk is het bizar dat je eerst aan Advocaat denkt en vervolgens mij Stam uit komt, maar laten we vooral blij zijn dat ze ten halve zijn gekeerd ipv ten hele gedwaald. We weten allemaal dat in de situatie waar Feyenoord zit je een zekere mate van opportunistisch beleid moet voeren.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2019 09:26 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hij had wel wat knullige momenten imo. Het voetballend willen oplossen wanneer het niet kan bijvoorbeeld.Quad schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:41:
[...]
Geloof het of niet, maar Blind heeft gister als CV zeer solide gespeeld. Te gek voor woorden eigenlijk.
Anyhow, 1-4 winnen, niet geflatteerd en geen moment de focus verloren, niemand was echt slecht.
Lasse Schöne die begin tweede helft een bal vrij aangespeeld krijgt, niet goed onder controle krijgt en balverlies lijdt...20 seconden later onderschept hij een bal en passt die bal zo weer in de voeten van een Madrid speler. 10 minuten later knalt hij de 1-4 binnen...
Wat kun je daar nu van zeggen?
Stam moet gewoon ballen hebben en die staf eruit flikkeren en zijn eigen assistenten aanwijzenph4ge schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:25:
[...]
Wat mij het meeste aanspreekt aan Stam als trainer is dat hij een buitenstaander is. Voor zover ik kan zien niet iemand die per se uit het netwerk van Van Geel komt, en ook niet in iemand die allerlei vriendjes binnen de Feyenoord organisatie heeft. Iemand die hopelijk met frisse ideeën komt en niet bang is om mensen binnen de organisatie de waarheid te vertellen.
Het is goed dat Feyenoord veel oud spelers bij de club betrokken houdt, maar als ik bijv. naar de bank kijk zie ik allemaal vriendjes van elkaar zitten die ongeveer hetzelfde denken. Zet er nu maar eens iemand neer met hopelijk (voor Feyenoord) nieuwe ideeën. Hij heeft in ieder geval uitstraling en een grote bek. Daarnaast het voordeel dat de verwachtingen voor de komende seizoenen niet hoog zullen zijn.
Natuurlijk is het bizar dat je eerst aan Advocaat denkt en vervolgens mij Stam uit komt, maar laten we vooral blij zijn dat ze ten halve zijn gekeerd ipv ten hele gedwaald. We weten allemaal dat in de situatie waar Feyenoord zit je een zekere mate van opportunistisch beleid moet voeren.
Bis!Mosin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:13:
Daarnaast stond die scheids als een eindbaas te fluiten.
1 echte Feyenoorder als assistent als een soort cultuurbewaker die zorgt voor de relatie met de rest van de organisatie en bijv. kennis heeft van de jeugd (Van Gastel? Kuijt? Van Persie?), en dan 1 of 2 assistenten ook van buitenaf zou ik zeggen.Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:29:
[...]
Stam moet gewoon ballen hebben en die staf eruit flikkeren en zijn eigen assistenten aanwijzen
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2019 09:31 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@ph4ge
En hoe verrassend, uit het netwerk van Van Geel die hem ook naar Ajax heeft gehaald om z'n carriere af te sluiten (en hem daarvoor ongetwijfeld al van Willem II kende).
Niet veel, buiten dat Ten Hag ze dat onder de neus moet wrijven dat dat beter moet.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:28:
Wat kun je daar nu van zeggen?
Het balverlies van Schöne viel ontzettend op, en is volgens mij in de eredivisie niet veel anders. De traagheid en onoplettendheid van Mazraoui idemdito. En geloof maar dat de coach van de volgende tegenstander daar de focus op gaat leggen.
Kijken naar het lijstje wie er nog in de race zijn:
Tottenham
Ajax
Vanavond Porto - Roma, dat zouden ploegen zijn die je kunt hebben.
PSG zal wel door gaan ten faveure van Man United
Manchester City zal wel doorgaan ten faveure van Schalke
Atletico Madrid zal wel doorgaan ten faveure van Juventus
Bayern - Liverpool en Barcelona - Lyon kan nog alle kanten op.
Wat het ook wordt, uitgezonderd van Porto - Roma heb je dus een serieuze tegenstander te pakken.
https://www.google.nl/sea...v3x1;2;/m/0c1q0;mt;fp;1;;
Mooi verwoordt.ph4ge schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:25:
[...]
Wat mij het meeste aanspreekt aan Stam als trainer is dat hij een buitenstaander is. Voor zover ik kan zien niet iemand die per se uit het netwerk van Van Geel komt, en ook niet in iemand die allerlei vriendjes binnen de Feyenoord organisatie heeft. Iemand die hopelijk met frisse ideeën komt en niet bang is om mensen binnen de organisatie de waarheid te vertellen.
Dat is de charme EN de tekortkoming van de Ajax DNA. Dat zie je bij vrijwel alle Ajax spelers, met name die (deels) de opleiding bij Ajax hebben genoten. Het zit niet in de Ajax DNA om de bal het stadion uit te rossen terwijl je bij topverdedigers bij andere ploegen dat juist wel ziet doen. Daar moeten ze hun man uitschakelen, verder niets. Klaar.418O2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:26:
[...]
Hij had wel wat knullige momenten imo. Het voetballend willen oplossen wanneer het niet kan bijvoorbeeld.
Bij Ajax moet een verdediger niet alleen dat maar ook het veld kunnen oversteken en scoren, kunnen opbouwen etc. Ze hoeven nog net niet de Dikke van Dale uit hun hoofd te kennen.....
Blind was echt heel, heel belangrijk qua positionering en onderschepping. Dat hij de draaicirkel heeft van een Scania is een feit, maar zijn ervaring heeft echt veel gebracht gisteren.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:49:
Ik zie het plaatje niet?
@Quad
Dat vond ik ook. Blind viel niet negatief op. Donny viel overigens ook niet écht op maar is Europees gezien wel écht een beest. Als ik hem was zou ik die 'mekker-mentaliteit' toen hij moest banken gauw loslaten. Helemaal nu - Europees - zie je dat je alle spelers links of rechtsom nodig hebt. En dat je op dat podium wel degelijk opvalt als je goed speelt.
Net als Donny. Die was wat onhandig en leek wat minder nuttig, maar zijn loopacties en continue beweging maakte dat die twee prutsers achterin bij Real volledig in de war raakten.
Zelfs Schöne heeft heel veel goed gedaan. Iedereen maakte wel foutjes, maar over het geheel gewoon allemaal goed gedaan.
Alleen jammer dat Neres zo zelfzuchtig is, anders hadden we misschien wel twee doelpunten extra gehad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Porto of Roma lijkt me ook een vrij serieuze tegenstander.loewie1984 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:35:
[...]
Niet veel, buiten dat Ten Hag ze dat onder de neus moet wrijven dat dat beter moet.
Het balverlies van Schöne viel ontzettend op, en is volgens mij in de eredivisie niet veel anders. De traagheid en onoplettendheid van Mazraoui idemdito. En geloof maar dat de coach van de volgende tegenstander daar de focus op gaat leggen.
Kijken naar het lijstje wie er nog in de race zijn:
Tottenham
Ajax
Vanavond Porto - Roma, dat zouden ploegen zijn die je kunt hebben.
PSG zal wel door gaan ten faveure van Man United
Manchester City zal wel doorgaan ten faveure van Schalke
Atletico Madrid zal wel doorgaan ten faveure van Juventus
Bayern - Liverpool en Barcelona - Lyon kan nog alle kanten op.
Wat het ook wordt, uitgezonderd van Porto - Roma heb je dus een serieuze tegenstander te pakken.
https://www.google.nl/sea...v3x1;2;/m/0c1q0;mt;fp;1;;
Op zich wil ik wel winnen van Kluivert!
Kwartfinale CL bedoel je zeker? We haalden namelijk pas nog een heuse finale..PWM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:53:
Nederlandse club haalt voor het eerst in 23 jaar een kwartfinale. Media be like:
[Afbeelding]
Precies, ik heb gister avond ook gewoon lekker wat anders gedaan. Vind het leuk voor Ajax en de supporters, maar ik lig er verder niet wakker van ofzo.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Omdat het dan een stuk gezelliger is in het topic. Je hebt nu feitelijk het juiste gedaan, als je niet blij wordt van Nederlands succes gewoon lekker niet posten.
Het is inderdaad geen verrassing, maar het is echt zó ontzettend frustrerend om je club maar telkens wat aan te zien kloten. En niemand binnen het bestuur, de RvC óf de STICO lijkt zich er druk om te maken.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Heb je Van Geel ooit betrapt op zinnige uitspraken qua beleid die hij ook daadwerkelijk uitgevoerd heeft? Dit mag toch geen verrassing zijn?
Mee eens, die serieuze groei in kwaliteit gaat er ook niet komen als er veel geld wordt betaald voor middelmatige Eredivisie-spelers. Jan de Jong ging ook lekker mee met van Geel in dat een Jong-team niet persee nodig is voor de ontwikkeling van talenten. Ondertussen staat Ajax met Onana, Mazraoui, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt wel even in de kwartfinale van de CL.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Daarnaast, Van Geel lijkt niet van plan het beleid aan te passen dus serieuze groei aan kwaliteit van de selectie hoef je op korte termijn ook niet te verwachten. Ken jij ervaren trainers die daar graag in stappen?
Ik ben benieuwd wanneer Feyenoord gaat inzien dat een fatsoenlijk Jong-elftal wél zijn vruchten gaat afwerpen.
Dit is het risico wat Stam zelf neemt natuurlijk. Maar dit geldt mijn inziens voor iedere trainer die aan deze klus wilt beginnen.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Ik maak mij meer zorgen om de reputatie van Stam als trainer. Nu bij PEC lijkt hij dat wat op te poetsen, maar bij Feyenoord is de kans dat hij onderuit gaat groter dan dat het een onverdeeld succes wordt.
Eigenlijk is er niet veel verschil met hoe Koeman bij Feyenoord kwam. Die had ook geen geld en een uitgeleefde/leeggeroofde selectie maar het is hem toch gelukt om voor de club en voor zichzelf iets moois op te bouwen.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:17:
Laten we hopen dat dat Stam ook lukt, daarna kan Kuyt het als man van de club weer afbreken.
alles kan off-topic
Zeker CL, aangezien de enige echte Europese topclub in Nederland in 2002 nog een Europese prijs paktesnmght schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Kwartfinale CL bedoel je zeker? We haalden namelijk pas nog een heuse finale..
Zou jij mij, die als realist nog wel een kans zag, niet over één kam willen scheren met die zuurpruim van een @Typhone die een B-elftal wilde sturen?Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:58:
Zoals beloofd een kleine selectie van de pessimisten![]()
Oh ja, en:
Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Wacht maar totdat Ajax kansloos eraf gaat tegen Real, Ajax wint van PEC en PEC die 2 wedstrijden erna verliest
Wil je die paar zuurpruimen niet als maatstaf voor de algemene opinie over Ajax nemen?vhal schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:50:
Maar zonder gekheid, gefeliciteerd met de overwinningPaar weken terug was het kommer en kwel en moest de trainer weg en nu is het allemaal fantastisch. Vluchtig geheugen noem ik het maar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is ook al een frustratiepuntje bij mij en meerdere supporters. Kuyt wordt al gezien als hoofdtrainer in de toekomst, maar Kuyt heeft nog helemaal niets laten zien waaruit blijkt dat hij een goede trainer gaat zijn. Bij Onder 19 gaat het ook niet geweldig. Waarom nu er dan al maar van uit gaan dat Kuyt die taak op zich gaat nemen over X-jaar?Ankona schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Laten we hopen dat dat Stam ook lukt, daarna kan Kuyt het als man van de club weer afbreken.
Dus PSV in 2005 en Ajax in 2003 tellen niet meer mee?PWM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:53:
Nederlandse club haalt voor het eerst in 23 jaar een kwartfinale. Media be like:
[Afbeelding]
Nouja, 15 jaar danaicaramba schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:59:
[...]
Dus PSV in 2005 en Ajax in 2003 tellen niet meer mee?
PSV was de laatste Nederlandse club die de 1/4 finale in de CL haalde en dat was in seizoen 2006/2007PWM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Zeker CL, aangezien de enige echte Europese topclub in Nederland in 2002 nog een Europese prijs pakte
Nou vooruit voordeel van de twijfelGonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Zou jij mij, die als realist nog wel een kans zag, niet over één kam willen scheren met die zuurpruim van een @Typhone die een B-elftal wilde sturen?
Ho ho, mind theOh ja, en:
[...]
[...]
Wil je die paar zuurpruimen niet als maatstaf voor de algemene opinie over Ajax nemen?
Misschien Ramos een kaartje sturen vanuit Amsterdam. Een gele. Gefeliciteerd Ajacieden, geniet ervan. #reaaja
— Raemon Sluiter (@raemonsluiter) 5 maart 2019

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2019 10:09 ]
Ik blijf erbij, het kwartje had gisteren ook meermaals de andere kant op kunnen vallenMartinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:58:
Zoals beloofd een kleine selectie van de pessimisten![]()
![]()
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
En uiteraar speciale vermelding voor:
[...]
@Typhone wanneer staat ie gepland?
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het kan vriezen het kan dooien, Ajax had thuis ook met 4-2 kunnen winnen, maar deed dat niet.Bossie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:09:
[...]
Ik blijf erbij, het kwartje had gisteren ook meermaals de andere kant op kunnen vallen
Ja die 6-2 blijft toch een verhaal apart. Was Feyenoord zo goed? Was Ajax zo slap?JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:12:
Fijne gedachte dat Feyenoord in staat is Real Madrid helemaal ondersteboven te spelen als Ajax dat ook kan !!!![]()
Feit blijft toch dat mentaliteit een niet te onderschatten factor is/blijft in het voetbal
Precies, maar dat is toch prima? Ik doelde meer op het feit dat sommigen het soms nodig vinden om dan tegen een Nederlandse club te posten omdat ze er niet voor zijn. Dan kan je beter wat anders gaan doen inderdaad, leuker voor het topic.JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
Precies, ik heb gister avond ook gewoon lekker wat anders gedaan. Vind het leuk voor Ajax en de supporters, maar ik lig er verder niet wakker van ofzo.
Dat zien ze ook wel, alleen zijn ze heel principieel tegen de piramide en weigeren mee te doen. Ik ben benieuwd wat daar voor belangen achter zitten dat ze zo halsstarrig blijven weigeren.Ik ben benieuwd wanneer Feyenoord gaat inzien dat een fatsoenlijk Jong-elftal wél zijn vruchten gaat afwerpen.
Klopt, maar daarom denk ik dat het moeilijker is om een goede, ervaren trainer te vinden dan Van Geel initieel dacht. Stam is wat mij betreft te opportunistisch bezig, ergens snap ik het wel maar ik vind het zijn reputatie geen goed doen.Dit is het risico wat Stam zelf neemt natuurlijk. Maar dit geldt mijn inziens voor iedere trainer die aan deze klus wilt beginnen.
Mja, Koeman had Pellé, Janmaat, Mathijsen, De Vrij, Clasie (toen nog goed), etc. Dat is in mijn ogen toch écht een ander niveau dan wat nu op het veld staat. De jongens die toen op kwamen (bijv. Vilhena) staan er nu nog als sterkhouders, maar de aanvoer is gestagneerd en aankopen renderen niet.Ankona schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
Eigenlijk is er niet veel verschil met hoe Koeman bij Feyenoord kwam. Die had ook geen geld en een uitgeleefde/leeggeroofde selectie maar het is hem toch gelukt om voor de club en voor zichzelf iets moois op te bouwen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yep. Komend weekend tegen Sittard is mentaal gezien misschien wel de allerzwaarste wedstrijd van het seizoen nu.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Feit blijft toch dat mentaliteit een niet te onderschatten factor is/blijft in het voetbal.
Klopt!Bossie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:09:
[...]
Ik blijf erbij, het kwartje had gisteren ook meermaals de andere kant op kunnen vallen
Maar in de (eigenlijk onterecht verloren) thuiswedstrijd ook.
De ploeg die lekker aanvallend en attractief wilde ballen, is naar de volgende ronde, en dat gebeurt niet vaak in het moderne voetbal.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
In 2007 stond PSV toch nog in de kwartfinale CL? Tegen Liverpool als ik me niet vergis? En 2005 in de halve finale tegen Milan?PWM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:53:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 06-03-2019 10:20 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Beide. Feyenoord speelde gewoon heel goed en Ajax liet zich verrassen. Eigenlijk hetzelfde als gisteren gebeurde, zou RM in Amsterdam verloren hebben dan waren ze gisteren wel een stuk scherper geweest.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Ja die 6-2 blijft toch een verhaal apart. Was Feyenoord zo goed? Was Ajax zo slap?
Feit blijft toch dat mentaliteit een niet te onderschatten factor is/blijft in het voetbal.
alles kan off-topic
Ze kunnen ook Bernabéu kopen, leuk zo'n eigen trainingscomplex in Spanje. Tussendoor zouden ze het nog aan atletico kunnen verhuren voor hun wedstrijdjes.OPSLAGHOND schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:18:
Mocht Feyenoord City uitlopen op een financieel drama kan Ajax mooi het complex kopen voor Sparta of aan ze verhuren.
alles kan off-topic
Ik vond ze anders akelig scherp starten. Zowel de eerste als de tweede helft.Ankona schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Beide. Feyenoord speelde gewoon heel goed en Ajax liet zich verrassen. Eigenlijk hetzelfde als gisteren gebeurde, zou RM in Amsterdam verloren hebben dan waren ze gisteren wel een stuk scherper geweest.
Weet alleen niet wat grappiger is;
De gele kaart van Ramos of de uitspraak van Mourinho.
[ Voor 33% gewijzigd door OPSLAGHOND op 06-03-2019 10:28 ]
Die zat lekker een documentaire op te nemen op de tribune begreep ik. Best lullig, in je eigen stadion een documentaire opnemen en de hele tijd het Ajax-uitvak op de achtergrond. Yeeehaw!OPSLAGHOND schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:24:
Ramos had ook geen geel gepakt als hij/zij niet dacht(en) dat ze al een ronde verder waren.
Natuurlijk kon dat. Het kon overigens in Amsterdam ook. Maar als Real effectief is en Ajax mist veel kansen dan is dat vaak opeens 'het verschil tussen een eredivisieclub en de echte top'. De uitslag had ook in Madrid overigens nog wel groter kunnen uitvallen. De grootste gemiste kansen waren in mijn ogen voor Ajax.Bossie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:09:
[...]
Maar het ging ook niet zozeer om de vraag of Real dit had kunnen winnen, maar om het feit dat mensen riepen dat het vrijwel onmogelijk was dat Ajax door zou gaan.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
XXXVI
Je kan in mijn ogen ook een 2e profiel hebben, waarbij je om het team compleet te maken andere eisen stelt aan de assistenten.ephymerous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:29:
Stam naar Feyenoord. Bijzondere keuze, als trainer zeker niet onomstreden. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe je van Advocaat bij Stam uitkomt. Ik neem aan dat je als organisatie een profiel opstelt en daar passende personen binnen selecteert?
[ Voor 9% gewijzigd door groggy op 06-03-2019 10:36 ]
Tsja, daar ga je de mist in.ephymerous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:29:
Stam naar Feyenoord. Bijzondere keuze, als trainer zeker niet onomstreden. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe je van Advocaat bij Stam uitkomt. Ik neem aan dat je als organisatie een profiel opstelt en daar passende personen binnen selecteert?
Jij gaat uit van een professionele en competente clubleiding ...
Een misvatting.
Je kent Van Geel niet. Ze hebben idd een profiel opgesteld, Advocaat paste daar amper in maar was de kandidaat.ephymerous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:29:
Ik denk dat Stam beter past ook al heeft hij nu duidelijk het stempel tweede keus en loopt er een kroonprins in de vorm van Kuyt warm om hem voor de voeten te lopen.
alles kan off-topic
Weet jij het?JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:58:
[...]
Dit is ook al een frustratiepuntje bij mij en meerdere supporters. Kuyt wordt al gezien als hoofdtrainer in de toekomst, maar Kuyt heeft nog helemaal niets laten zien waaruit blijkt dat hij een goede trainer gaat zijn. Bij Onder 19 gaat het ook niet geweldig. Waarom nu er dan al maar van uit gaan dat Kuyt die taak op zich gaat nemen over X-jaar?
Voor mij ook onbegrijpelijk. Heb van Kuijt als voetballer genoten maar verder is er echt niets dat me - op dit moment - vertrouwen in hem als trainer doet hebben.
Maar het kan in een lang lijstje van zaken die m'n pet te boven gaan. Dat zo'n organisatie zo slecht geleid wordt vind ik echt mind blowing. Van het stadion tot de jeugd, van de directeuren tot de fanshops, van het communicatiebeleid tot het aankoopbeleid... Je kan toch vrijwel nergens positief over zijn?
Bij Feyenoord was het in beide periodes wel een grote meneer. Hopelijk trekt hij in zijn trainerschap vooral die Feyenoord periode door want anders kan hij beter bij de Kentucky Derby plaatsnemen
London schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:56:
Lekker dit, goeie overwinning. Puur op ervaring gewonnen, beetje geluk erbij, prima. In Madrid maar even afmaken, dan is Varane vast weer fit om Ramos te vervangen.

Extra grappig mocht (Atletico) Madrid Juve uitschakelen.
[ Voor 45% gewijzigd door OPSLAGHOND op 06-03-2019 11:04 ]
Hoezo wordt dat vergeten? Er werken wel meer oud-Ajacieden bij Feyenoord. Nog niet zo lang geleden was Koeman trainer en die had ook een verleden bij Ajax, wat maakt dat nou uit?toolkist schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:31:
Wat ik wel grappig vind is dat in Rotterdam nu ineens vergeten wordt dat Stam bij Ajax heeft gespeeld, er meerdere jaren trainer is geweest, vroeger Ajaxsupporter was, etc.
Ik wist niet dat die 2 een verleden hadden, maar ik zie daar verder ook geen probleem in.toolkist schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:31:
@ph4ge
En hoe verrassend, uit het netwerk van Van Geel die hem ook naar Ajax heeft gehaald om z'n carriere af te sluiten (en hem daarvoor ongetwijfeld al van Willem II kende).
Probleem is dat het wel of niet zijn van een grote meneer niks zegt over je trainerskwaliteiten. Wellicht dat het bij een grote club als Barcelona zo werkt. Als je spelers als Messi of Suarez maar tevreden houdt kun je al weinig verkeerd doen. Zo werkte Rijkaard ook bij die club destijds. Het veldwerk werd gedaan door Ten Cate.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:41:
Bij Feyenoord was het in beide periodes wel een grote meneer. Hopelijk trekt hij in zijn trainerschap vooral die Feyenoord periode door want anders kan hij beter bij de Kentucky Derby plaatsnemen.
Maar bij een club als Feyenoord (of welke Nederlandse club dan ook) heb je vooral ook behoefte aan iemand die spelers beter maakt, die het team laat renderen. Ik heb het idee dat ze bij Feyenoord het trainerschap als vak totaal niet serieus nemen. Men kijkt naar de uitstraling van de trainer en that's it. Van Geel en co wilden nu kennelijk een trainer met een krachtige uitstraling en dan krijg je Stam.
Wat Feyenoord werkelijk nodig heeft is een echte oefenmeester. Iemand die goed traint, die tactisch inzicht heeft, die een visie heeft op het voetbal, iemand die zorgt dat het team meer is dan de elf spelers bij elkaar opgeteld. Feyenoord had moeten zoeken naar een trainer die heeft laten zien met minder middelen meer te kunnen bereiken. Dat had iemand als Steijn kunnen zijn (succesvol bij een kleinere club) maar ook gewoon een onbekendere buitenlandse trainer. Ik vond de suggestie van Perez (die met een onbekende trainer uit Denemarken kwam) wat dat betreft een hele interessante.
We moeten nu maar hopen dat Stam inmiddels toch die sterke visie heeft ontwikkeld.
Mij maakt het ook niet echt iets uit, ik was blij met Bosz bij Ajax.ph4ge schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Hoezo wordt dat vergeten? Er werken wel meer oud-Ajacieden bij Feyenoord. Nog niet zo lang geleden was Koeman trainer en die had ook een verleden bij Ajax, wat maakt dat nou uit?
Maar gezien de echte haat die je tijdens Feyenoord-Ajax op de tribunes ziet vind ik het toch best opmerkelijk. Schijnbaar wordt dan toch ineens vergeten dat iemand bij de "vijand" vandaan komt.
Dat wordt er toch altijd bij gehaald? Ook Bosz bij Ajax zou niet kunnen volgens de geluiden toen. Toch herinner ik mij dat ze ook onze grootste speler geleend hebben dus het is niet echt iets nieuws onder de zon.ph4ge schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
Hoezo wordt dat vergeten? Er werken wel meer oud-Ajacieden bij Feyenoord. Nog niet zo lang geleden was Koeman trainer en die had ook een verleden bij Ajax, wat maakt dat nou uit?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het er bij wordt gehaald moeten Feyenoord-supporters niet zo kinderachtig doen, wanneer het er niet wordt bijgehaald wordt er weer benoemd dat er geen probleem van wordt gemaakt.toolkist schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:07:
[...]
Mij maakt het ook niet echt iets uit, ik was blij met Bosz bij Ajax.
Maar gezien de echte haat die je tijdens Feyenoord-Ajax op de tribunes ziet vind ik het toch best opmerkelijk. Schijnbaar wordt dan toch ineens vergeten dat iemand bij de "vijand" vandaan komt.
Ik lees overigens enkele supporters maar klagen over de achtergrond van Stam. Er wordt wel ontzettend veel geklaagd over het beleid wat van Geel hier laat zien. De poging om Advocaat te strikken sloeg nergens op, maar het benoemen van Stam ook niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En volgens mij is de komst van Bosz een zegen gebleken. Hij heeft meer gedaan voor modern aanvalsspel dan al die zogenaamde cultuurbewakers uit het Cruijff-kamp bij elkaar. Soms is een frisse blik van buitenaf noodzaak. Het succes nu is daar in mijn ogen ook een uiteindelijk gevolg van. Zonder Bosz waarschijnlijk geen Ten Hag en zonder Bosz had je nu wellicht nog naar het eeuwige balbezit gekeken.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:07:
[...]
Ook Bosz bij Ajax zou niet kunnen volgens de geluiden toen.
Blijkbaar gaan ze voor uitstraling, de grote naam. Wat dat betreft wel consequent, Koeman, Van Bronkhorst, Advocaat, Stam.
Ik vind het een beetje kinderachtig. Op individuele basis zijn er misschien wat Ajacieden te noemen die je niet verwacht als trainer van Feyenoord, zoals Sjaak Swart, maar verder is het geen enkel probleem. De voetballer en de mens Jaap Stam wordt denk ik in heel Nederland gerespecteerd en gewaardeerd.Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:07:
Dat wordt er toch altijd bij gehaald? Ook Bosz bij Ajax zou niet kunnen volgens de geluiden toen. Toch herinner ik mij dat ze ook onze grootste speler geleend hebben dus het is niet echt iets nieuws onder de zon.
Ik lees overigens veel kritiek op Van Geel zn beleid, maar als ik zo snel scroll op supporterssite kom ik nog geen een negatieve reactie tegen mbt zn Ajax verleden. Ze zullen er vast zijn, daar niet van.
Ik ben geen Jaap Stam expert, maar volgens mij heeft hij tot nu toe best vakwerk geleverd bij zn clubs als trainer. En, zoals ik al zei, volgens mij smacht Feyenoord naar een frisse blik van een buitenstaander. Fraser was ook een goede optie, maar brengt wellicht niet de frisse blik.DeKever schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:13:
Blijkbaar gaan ze voor uitstraling, de grote naam. Wat dat betreft wel consequent, Koeman, Van Bronkhorst, Advocaat, Stam.
[ Voor 37% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2019 11:22 ]
Ik dacht ivm de duw richting Ziyechgroggy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
Ik heb de samenvatting van ajax gekeken, blijft fijn om te zien, maar ik snap de rode kaart voor nacho niet. De commentator zegt dat hij zijn 2e geel kreeg voor mekkeren, maar dat zie ik niet. Zou de scheids gecorrigeerd zijn door de var?
13:37
Dat idee had ik ook en als ik me niet vergis maakte de scheids een trappende beweging als uitleg toen hij de rooie kaart uitgedeeld had.groggy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
Ik heb de samenvatting van ajax gekeken, blijft fijn om te zien, maar ik snap de rode kaart voor nacho niet. De commentator zegt dat hij zijn 2e geel kreeg voor mekkeren, maar dat zie ik niet. Zou de scheids gecorrigeerd zijn door de var?
De periode Bosz is zeker één die bij heeft gedragen aan waar we nu staan, of het de aanleiding is betwijfel ik. Ajax had zelf al besloten dat ze meer die kant op wilden en daarom juist Bosz aangesteld. Hij heeft het gelukkig wel laten zien waardoor nu ook het vertrouwen heerst dat het de juiste koers is. Dat heeft Keizer wel direct de kop gekost omdat het toen toch minder te zien was.D-e-n schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:13:
En volgens mij is de komst van Bosz een zegen gebleken. Hij heeft meer gedaan voor modern aanvalsspel dan al die zogenaamde cultuurbewakers uit het Cruijff-kamp bij elkaar. Soms is een frisse blik van buitenaf noodzaak. Het succes nu is daar in mijn ogen ook een uiteindelijk gevolg van. Zonder Bosz waarschijnlijk geen Ten Hag en zonder Bosz had je nu wellicht nog naar het eeuwige balbezit gekeken.
Is het ook. Ik weet dat we als supporter van Ajax gewoon blij waren toen hij nog even kwam spelen. Ook al had hij een PSV verleden, het was altijd een sympathieke kerel en een beest van een voetballer.ph4ge schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:15:
Ik vind het een beetje kinderachtig. Op individuele basis zijn er misschien wat Ajacieden te noemen die je niet verwacht als trainer van Feyenoord, zoals Sjaak Swart, maar verder is het geen enkel probleem. De voetballer en de mens Jaap Stam wordt denk ik in heel Nederland gerespecteerd en gewaardeerd.
Ik heb mij ook altijd kapot gelachen om de combinatie met Harry Vermeegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou het niet volledig aan Bosz willen toeschrijven. Ik denk dat er een aantal zaken samenvallen. Met de Ligt, de Jong en in mindere mate v/d Beek heb je toch echt wel de beste talenten sinds jaren. Een aantal sterkhouders uit de tijd van Bosz (met name Ziyech en Onana) zijn gebleven en er is eens echt diep in de buidel getast voor versterkingen zoals Blind en Tadic. Ook het feit dat ze weer eens wat meer in Zuid-Amerika shoppen lijkt zijn vruchten af te werpen. Sanchez (al is die weer vertrokken), Tagliafico en Neres (en pogingen om spelers als Lainez en Richarlison te halen) hebben wel een stuk meer toegevoegde waarde dan de Viergevers en Sinkgravens van deze wereld.D-e-n schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:13:
[...]
En volgens mij is de komst van Bosz een zegen gebleken. Hij heeft meer gedaan voor modern aanvalsspel dan al die zogenaamde cultuurbewakers uit het Cruijff-kamp bij elkaar. Soms is een frisse blik van buitenaf noodzaak. Het succes nu is daar in mijn ogen ook een uiteindelijk gevolg van. Zonder Bosz waarschijnlijk geen Ten Hag en zonder Bosz had je nu wellicht nog naar het eeuwige balbezit gekeken.
Onder de Boer is de selectie destijds aardig leeggezogen terwijl er nauwelijks fatsoenlijke vervanging werd aangetrokken. Destijds was er bovendien ook een vrij matige jeugdlichting. Dan moet je als Ajax ook gewoon realistisch zijn. Hoeveel extreem matige buitenspelers uit eigen jeugd heeft Ajax de laaste 10 jaar wel niet versleten? Hoeveel plichtmatige aankopen van 3-5 miljoen werden er gedaan die totaal niet rendeerden? Het was natuurlijk ook wel een reactie op het tijdperk met aankopen als Sulejmani, maar in mijn ogen ligt dat meer aan heel fors in de buidel tasten voor spelers die lekker in de luwte voetballen in de eredivisie.
Ik zie ook wel degelijk een stukje 'Cruijff-filosofie' in het huidige beleid, namelijk koop alleen echte (ervaren) versterking of toptalenten en vul de rest aan met jeugdspelers.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nog even over dat VAR moment bij de 3-0, ik denk dat het goed is als ze een tijdslimiet op zo een discussie gaan zetten. Als er binnen een minuut geen duidelijke reden (of camerastandpunt) is om de beslissing aan te passen, blijft de genomen beslissing staan en door. Dit was echt bizar lang.
Ja klopt, maar hij heeft niet meer getrapt oid na de eerste overtredingLord Sheep schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:27:
[...]
Dat idee had ik ook en als ik me niet vergis maakte de scheids een trappende beweging als uitleg toen hij de rooie kaart uitgedeeld had.
2x geel toch?snmght schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:37:
Begreep die rode voor Nacho ook niet, hij leek zijn gele kaart vrij gelaten te krijgen. In de herhaling nog gekeken of hij nog een trappende beweging maakt maar ik zie niets.
Nog even over dat VAR moment bij de 3-0, ik denk dat het goed is als ze een tijdslimiet op zo een discussie gaan zetten. Als er binnen een minuut geen duidelijke reden (of camerastandpunt) is om de beslissing aan te passen, blijft de genomen beslissing staan en door. Dit was echt bizar lang.
Hij accepteerde het ook gewoon, dat zegt meestal al veel
maar waar hij die tweede gele voor kreeg, geen idee. Ik heb niets vreemds gezien. (Zo staat het wel bij Fox in het overzicht, 93e minuut geel, 93e tweede geel-> rood)
alles kan off-topic
Ik vind dat soort verrassende uitslagen altijd leuk, het maakt het voetbal onvoorspelbaar.Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Ja die 6-2 blijft toch een verhaal apart. Was Feyenoord zo goed? Was Ajax zo slap?
Zo kreeg PSV vorig seizoen 5-0 op de broek uit bij WIllem II. De grootste club met de beste spelers wint niet altijd. Dat is het mooie van voetbal.
Of er altijd een 'motivatieprobleem' of iets aan ten grondslag ligt? Ik denk het niet. De bal is nu eenmaal rond en die kan raar rollen. Soms loopt het gewoon even niet en soms loopt het bij de clubs waarvan je het niet verwacht opeens wél.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hij krijgt geel voor de overtreding en ook geel voor de duw inderdaad. Maar omdat Nacho zich omdraait wacht Brych even met zijn gebaren / uitleg tot Nacho hem weer aan kijkt. Volgens mij.
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 06-03-2019 11:49 ]
Zo kregen wij (amateurs) eens met 8-1 klop van de koploper thuis, het rare was dat we de week erna weer tegen ze moesten spelen, maar dan uit. Toen wonnen we met geloof ik 1-4dvdkiwi schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:47:
[...]
Ik vind dat soort verrassende uitslagen altijd leuk, het maakt het voetbal onvoorspelbaar.
Zo kreeg PSV vorig seizoen 5-0 op de broek uit bij WIllem II. De grootste club met de beste spelers wint niet altijd. Dat is het mooie van voetbal.
Of er altijd een 'motivatieprobleem' of iets aan ten grondslag ligt? Ik denk het niet. De bal is nu eenmaal rond en die kan raar rollen. Soms loopt het gewoon even niet en soms loopt het bij de clubs waarvan je het niet verwacht opeens wél.

Spijker op z’n kop. Met name het stukje over het kritiek, die ik zelf ook zeer zeker heb gehad, is geheel terecht geformuleerd. Ja, Ten Hag maakt, en maakte zeker in het begin van dit seizoen, fouten en is absoluut niet mediageniek, maar in de eerste zinnen, de opsomming wat het Ajax tot nu toe heeft gebracht, zou elke vorm van kritiek in het verleden moeten verstompen, niks dan lof op dit moment. Sowieso ben ik heel blij dat Ajax de slechte start van de tweede competitiehelft heeft weten om te buigen tot het spel wat ze de afgelopen weken weer laten zien en dan met name Europees, het podium waar we jarenlang naar hebben gesnakt.Erik ten Hag
Wie de credits ook zeker verdient, is Ajax-trainer Erik ten Hag. In de competitie doen de Amsterdammers het qua punten beter dan de laatste seizoenen, in de KNVB Beker is voor het eerst sinds vier jaar weer eens de finale gehaald en ook in de Champions League blijft Ajax maar boven zichzelf uitstijgen. Ondanks alle kritiek die er, terecht of onterecht, ook was op het functioneren van de trainer, bewijst Ten Hag wederom een uitstekende veldtrainer te zijn, die met zijn ploeg (ver) boven zichzelf kan uitstijgen.
Natuurlijk waren ploegen als Bayern en Real niet in hun beste vorm. Maar in het verleden leverde dat hooguit een kleiner verlies op, maar niet de wedstrijden en resultaten zoals gisteravond of zoals tegen Bayern.
* Han is happy en trots
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Sorry, ik ben het simpelweg met je oneens. Zijn wissels zijn nog steeds meestal ruk en laat. Gisteren had hij Mazraoui er echt eerder uit moeten halen. Dat een winnende trainer altijd gelijk heeft is imho gewoon pure kul.Han schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:50:
Ik wil toch even een stukje uit een artikel van FC Update delen;
[...]
niks dan lof op dit moment
Fantastische pot en resultaat gisteren, maar niet dankzij Ten Hag.
Zelden alleen de schuld van de trainer. Als de ploeg kan presteren ondanks Ten Hag, kunnen ze ook falen zonder zijn invloed. Maar ja, als er fouten komen door gekke opstellingen of te late wissels dan reken ik hem dat zeker aan. Zo ook het eventuele mislopen van de titel omdat hij zo opzichtig blunderde in zo'n beetje de belangrijkste competitiewedstrijd (PSV). Die blunders mag je lekker elders maken, liever niet bij een topclub.JST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:55:
Maar als het dan even compleet ruk gaat is het wel de schuld van Ten Hag zeker?
De 6-2 bij Feyenoord reken ik bijvoorbeeld weer meer de spelers aan dan Ten Hag. Die gaven echt totaal niet thuis.
Hoe kun je dat nu zeggen? Zijn tactiek draagt toch ook bij aan het resultaat? Die optie om Tadic bij dit soort duels in de spits te zetten komt toch ook van hem? Ik zag gisteren op een bepaald moment een statistiek langskomen waarbij Real meer balbezit had dan Ajax maar toch kansloos achter stond. Die efficiëntie heeft Ten Hag toch wel degelijk toegevoegd aan Ajax.snmght schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Fantastische pot en resultaat gisteren, maar niet dankzij Ten Hag.
Dat hij Mazzouri er laat afhaalde kan ik ook wel begrijpen. Die Kristensen is toch ook niet geweldig en hoeveel spelritme heeft Veltman?
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 06-03-2019 12:00 ]
Van die criticasters wel jaJST94 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:55:
Maar als het dan even compleet ruk gaat is het wel de schuld van Ten Hag zeker?
Het is denk ik de huidige cultuur waarin we leven, alles moet 100% perfect zijn, anders bak je er niks van, alles moet volgens de logica die wij zelf hebben (wissels bijvoorbeeld) anders snapt je er niks van etc.
Geen enkele trainer (zelfs de ultieme top trainers) maakt geen fouten of neemt ook beslissingen die jij wellicht niet begrijpt/snapt.
We staan in de finale van de KNVB beker, spelen om het kampioenschap, zijn weer een ronde verder in de CL, maar nee die ten Hag snapt er niks van

Dit topic is gesloten.