"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Euhmmm omdat mensen van ver komen, ik ben minimaal 1,5 uur onderweg met openbaar vervoer en bij late wedstrijden mis ik soms de laatste verbinding. En dan woon ik nog niet eens zover weg. Er komen mensen uit Noord Holland, Limburg en alle andere delen van het land. Prima in het weekend zo laat maar doordeweeks is het een drama voor de supporters van ver. Daarom dus.Zeara schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:14:
Ik snap niet helemaal waarom Feyenoord zo moeilijk doet.... De wedstrijden vinden alleen een uur later plaats... Ik zie daar het probleem niet.
Voor Groningen is het wat lastiger omdat ook de dag wordt verzet. Maar dan nog...
Je hebt ook helemaal gelijk. We mogen dat ene jaar absoluut nooit vergeten!ST10©DE schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:13:
[...]
Iedereen lijkt het jaar 2015-2016 vergeten te zijn waar PSV thuis won en uit gelijkspeelde tegen Manchester United.
En in de kwartfinale twee keer gelijk speelde tegen Atletico Madrid, de latere finalist. En de enige ploeg die dat jaar niet heeft verloren van Atletico Madrid. Iets wat Barcelona en Real Madrid wel deden.
Gekheid natuurlijk. Ik dacht oprecht dat AZ de laatste jaren toch de nodige punten had binnen gehaald. Mede omdat de EL natuurlijk net zoveel punten op kan leveren als de CL. Maar ik zat helemaal fout. My bad!
Stel je voor dat zo'n club Champions League haalt. Oh the drama. Alle Limburgers, Friezen en kinderen de lul.rikoos schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:16:
[...]
Euhmmm omdat mensen van ver komen, ik ben minimaal 1,5 uur onderweg met openbaar vervoer en bij late wedstrijden mis ik soms de laatste verbinding. En dan woon ik nog niet eens zover weg. Er komen mensen uit Noord Holland, Limburg en alle andere delen van het land. Prima in het weekend zo laat maar doordeweeks is het een drama voor de supporters van ver. Daarom dus.
Van 20:45 naar 21:05 (!). Kom ik in elk geval al niet meer mee thuis met de trein, maar daarom ging ik later ook met de auto
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 02-04-2019 16:34 ]
Vitesse As
Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?
Nek spel je met een k.Yogibeer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:26:
[...]
NEC zit onder je hoofd en NAC zit in je hart.
NEC is een voetbalclub, geen veredelde carnavalsvereniging of the place to be op een zaterdagavond.
(In Nijmegen spelen ze op vrijdag ... Snik)
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nijmegen Enigste Carnavalsvereniging. Ze hebben toch echt vier dagen per jaar carnaval, alleen ze moeten er zo'n eind voor lopen.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:43:
[...]
Nek spel je met een k.
NEC is een voetbalclub, geen veredelde carnavalsvereniging of the place to be op een zaterdagavond.
(In Nijmegen spelen ze op vrijdag ... Snik)
Laat AZ maar winnen van Vitesse. Hebben leuk voetbal.
In de 5/6 seizoenen met een seizoenkaart gingen we dan ook eerst met een flinke groep naar de kroeg, daarna naar de oude Goffert met sintelbaan om verkouden te worden in de open lucht.toolkist schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:57:
Maar wat ze in Nijmegen doen kun je ook geen voetbal noemen. Dan toch liever bier zuipen in Breda.
Dankzij die sintelbaan kon je hoe dan ook geen voetbal zien, bier maakte dat destijds goed. Toen verzamelde Jack de Gier nog kaarten als speler, niet als trainer ...
[edit]En nu is ook dat voorbij ...
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-04-2019 19:41 ]
Ik was het vergetenTyphone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:10:
Dat de stand maar zo blijft!
@Terranova VUL JE POULE IN!!!!
Zo wil ik je niet de baas zijn
Al zou Emmen ook met een gewijzigde opstelling geen probleem mogen zijn natuurlijk.
Ook wel heel erg benieuwd naar Excelsior - NAC. Als NAC deze verliest is het gedegradeerd lijkt mij.
[ Voor 24% gewijzigd door Yogibeer op 03-04-2019 11:05 ]
Ik denk dat NAC al gedegradeerd is. Ajax zal wel moeten rouleren. Dolberg in de spits vind ik ok, Veltman rechtsback al helemaal.Yogibeer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:54:
Ajax en rouleren heeft nog niet echt veel succes opgeleverd dit seizoen.
Al zou Emmen ook met een gewijzigde opstelling geen probleem mogen zijn natuurlijk.
Ook wel heel erg benieuwd naar Excelsior - NAC. Als NAC deze verliest is het gedegradeerd lijkt mij.
Wat ik mooi(er) vind is dat ik opeens zie dat ADO erg slecht gaat en vlak boven de streep staat. Nog een paar keer verliezen en via de nacompetitie eruit zou ik helemaal niet erg vinden. Persoonlijke mening dus niemand zich aangesproken voelen aub.
Nou als NAC vanavond winst, dan krijgen ze bijv. Emmen en Fortuna nog thuis. Dan is er nog van alles mogelijk hoor.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat NAC al gedegradeerd is. Ajax zal wel moeten rouleren. Dolberg in de spits vind ik ok, Veltman rechtsback al helemaal.
Wat ik mooi(er) vind is dat ik opeens zie dat ADO erg slecht gaat en vlak boven de streep staat. Nog een paar keer verliezen en via de nacompetitie eruit zou ik helemaal niet erg vinden. Persoonlijke mening dus niemand zich aangesproken voelen aub.
Heb je weleens een wedstrijd van NAC gezien dit seizoen?Yogibeer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:13:
[...]
Nou als NAC vanavond winst, dan krijgen ze bijv. Emmen en Fortuna nog thuis. Dan is er nog van alles mogelijk hoor.
Man die te Vrede in de spits, harde werker hoor, maar die heeft 15 kansen nodig om er 1 in te schieten. Die kopt en schiet echt alles haast door het midden.
Nee ik zie NAC het niet redden, wat jammer is, want het is wel een club met volle tribunes (17.000), zelfs in de eerste divisie
Float like a butterfly, sting like a bee.
NAC is natuurlijk super slecht. Maar een thuiswedstrijd tegen Emmen kunnen ze maar zo winnen natuurlijk.Martinusz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:19:
[...]
Heb je weleens een wedstrijd van NAC gezien dit seizoen?
Man die te Vrede in de spits, harde werker hoor, maar die heeft 15 kansen nodig om er 1 in te schieten. Die kopt en schiet echt alles haast door het midden.
Nee ik zie NAC het niet redden, wat jammer is, want het is wel een club met volle tribunes (17.000), zelfs in de eerste divisie
En ze krijgen Feyenoord nog op bezoek, dus dat is al +3Yogibeer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:23:
[...]
NAC is natuurlijk super slecht. Maar een thuiswedstrijd tegen Emmen kunnen ze maar zo winnen natuurlijk.
Maar is natuurlijk leuk als ze 1 potje winnen van een Emmen of Fortuna, maar het gat is nu al 7 punten, dan moeten de paar ploegen daarboven dus al geen punt meer halen en Nac minimaal 3x winnen...nee zie ik niet gebeuren

Nou ik snap wel waar het gevoel vandaan komt. AZ heeft volgens mij meer wedstrijden gewonnen, toen ze meededen dan, dat is al best weer even geleden. Maar er is best een groot verschil in UEFA-punten. Als je groepsfase Champions League haalt krijg je 4 bonuspunten, plus alle punten van de wedstrijden in de groepsfase. In de Europa League krijg je gegarandeerd 3 punten, maar die komen niet bovenop je wedstrijden. Als je een keer wint en een keer gelijkspeelt in de groepsfase ben je de "bonus" kwijt. Maar goed, PSV heeft dus aan bonuspunten al meer dan AZ in totaal, puur omdat ze 3x kampioen zijn geworden de afgelopen 5 jaar.Yogibeer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:16:
[...]
Je hebt ook helemaal gelijk. We mogen dat ene jaar absoluut nooit vergeten!
Gekheid natuurlijk. Ik dacht oprecht dat AZ de laatste jaren toch de nodige punten had binnen gehaald. Mede omdat de EL natuurlijk net zoveel punten op kan leveren als de CL. Maar ik zat helemaal fout. My bad!
Overigens vind ik geen Nederlandse teams in de EL helemaal niet zo erg. Kom ik ook niet in de verleiding om te kijken... Ik vind dat vaak zo'n domper na 2 avonden CL. Net alsof je op 90% snelheid kijkt. Wmb draaien ze het om: dinsdag EL, en dan woensdag en donderdag CL
Regeren is vooruitschuiven
Als Ajax, PSV en Feyenoord en AZ eens een keer allemaal de achtste / 16e (?) finales halen van de EL dan zouden wij in no time heel wat meer CL avondjes voor de boeg hebben. Maar helaas. De EL lijkt nog veel te hoog gegrepen en wordt onterecht als een afdankertje weggezet.T-MOB schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:06:
[...]
Overigens vind ik geen Nederlandse teams in de EL helemaal niet zo erg. Kom ik ook niet in de verleiding om te kijken... Ik vind dat vaak zo'n domper na 2 avonden CL. Net alsof je op 90% snelheid kijkt. Wmb draaien ze het om: dinsdag EL, en dan woensdag en donderdag CL
BTW over die verplaatsing van de CL wedstrijden waar ik nog niks over heb gehoord... als Ajax minimaal 1x gelijkspeelt tegen Juventus dan hebben we de Europese punten gered. Als Ajax dus doorgaat tegen Juventus dan is het belang van het Nederlandse voetbal allang 'gered' dus hoeven er toch ook geen wedstrijden meer verplaatst te worden? Of zie ik dat opeens helemaal verkeerd?
[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 03-04-2019 13:18 ]
Dan is het Nederlandse voetbal voor komend seizoen "gered". Maar voor de komende 5 seizoenen is elke extra punt mooi meegenomen.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:17:
[...]
BTW over die verplaatsing van de CL wedstrijden waar ik nog niks over heb gehoord... als Ajax minimaal 1x gelijkspeelt tegen Juventus dan hebben we de Europese punten gered. Als Ajax dus doorgaat tegen Juventus dan is het belang van het Nederlandse voetbal allang 'gered' dus hoeven er toch ook geen wedstrijden meer verplaatst te worden? Of zie ik dat opeens helemaal verkeerd?
Veel van de nederlagen in de EL van o.a. Ajax, PSV en Feyenoord (en indirect ook AZ natuurlijk) zijn toch gekomen door naiëf spel van de NL clubs. Dat doen we wel eventjes..... En dat verlies je van Rosenborg, Osijek, Trencin en dat soort veredelde amateurteams.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:17:
[...]
Als Ajax, PSV en Feyenoord en AZ eens een keer allemaal de achtste / 16e (?) finales halen van de EL dan zouden wij in no time heel wat meer CL avondjes voor de boeg hebben. Maar helaas. De EL lijkt nog veel te hoog gegrepen en wordt onterecht als een afdankertje weggezet.
Je merkt dat dit seizoen ook aan een Ajax. In de CL spelen ze magnifiek en winnen ze verdiend van een Madrid, houden ze Bayern in toom en domineren ze de andere teams. In de ED komen ze vaak goed weg waar puntverlies verdient was geweest (afgelopen zondag weer, ze overtuigen gewoon niet.)
Ligt toch aan de mentaliteit, want een Ajax, PSV, Feyenoord en AZ kunnen echt wel voetballen. Beter dan die B-competitieclubs uit midden en oost europa.
Dat gezegd hebbende zou elk punt nu betekenen dat er de komende jaren wellicht minder druk op komt, zou wel eens fijn zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2019 13:46 ]
hopelijk winnen ze nu wel …
ik hoop 0-3 of 0 -4 … of ben ik dan heel erg positief?
0-6! Erop en erover!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Met die keeper van Emmen zou ik niet verbaasd zijn als het 0-6 wordt ofzo.Aggressor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:54:
Vanavond emmen - ajax …
hopelijk winnen ze nu wel …
ik hoop 0-3 of 0 -4 … of ben ik dan heel erg positief?
Als de kiwi weer goed zit met zijn voorspelling ga ik voorzichtig een beeldhouwer zoeken!
ik hoop het voor ze!
Die gaat juist zijn dag van zijn leven keepen, let maar opLeon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:56:
[...]
Met die keeper van Emmen zou ik niet verbaasd zijn als het 0-6 wordt ofzo.
Daar ben ik ook bang voor...Martinusz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:01:
[...]
Die gaat juist zijn dag van zijn leven keepen, let maar op
Ik keek een dag te ver vooruit.
[ Voor 184% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2019 14:25 ]
Als Ajax doorgaat dan was er sowieso een probleem omdat je volgens Uefa regels niet binnen 48 uur 2x mag spelen oid(weet niet de precieze regel).Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:17:
[...]
Grappig, ik vond de EL juist wel leuk om te kijken. Veel minder de geijkte wedstrijden die je de afgelopen jaren in de CL steeds ziet. Door het inzakken van Bayern, Real en in mindere mate Barcelona is het daar ook weer wat spannender maar voor een verrassing hoefde je meestal niet te kijken.T-MOB schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:06:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarom beviel Bosz mij zo goed en zou ik hem graag weer (of een type Roger Schmidt) als trainer zien bij Ajax. Als je standaard met veel druk naar voren speelt is het voor je eigen spelers ook veel moeilijker om te 'verzaken', een hoger tempo is dan de standaard.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:45:
Ligt toch aan de mentaliteit, want een Ajax, PSV, Feyenoord en AZ kunnen echt wel voetballen.
Ze overtuigen niet, maar zijn als enige Nederlandse club nog actief in Europa op het hoogste niveau, een van de twee bekerfinalisten en doen nog volop mee voor het kampioenschap ondanks meerdere tactische blunders.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:45:
[...]Je merkt dat dit seizoen ook aan een Ajax. In de CL spelen ze magnifiek en winnen ze verdiend van een Madrid, houden ze Bayern in toom en domineren ze de andere teams. In de ED komen ze vaak goed weg waar puntverlies verdient was geweest (afgelopen zondag weer, ze overtuigen gewoon niet.)
Ik weet dat Ajacieden hoge eisen stellen, maar als Feyenoorder de lat nog hoger leggen ...
p.s. Speel je dan tegen de koploper die op bezoek komt om niet te verliezen en welke enkel nog actief is in de competitie dan kan het wel eens lastig worden om echt te overtuigen.
[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-04-2019 16:23 ]
Ben helemaal fan geworden van Eintracht Frankfurt, Rennes deed ook wel leuk. Arsenal en Napoli zijn ook mooie ploegen, ik vind die EL ook erg leuk zoals jij, niet de klassieke ploegen, maar elk jaar wel een leuke verrassing.Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:52:
[...]
Grappig, ik vond de EL juist wel leuk om te kijken. Veel minder de geijkte wedstrijden die je de afgelopen jaren in de CL steeds ziet. Door het inzakken van Bayern, Real en in mindere mate Barcelona is het daar ook weer wat spannender maar voor een verrassing hoefde je meestal niet te kijken.
Sta je daaronder en kijk je naar boven dan zou ik het wel benauwd krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-04-2019 16:34 ]
ook tegen PEC, Heracles, ADO en AZ overtuigde ajax niet. 2 van die potjes werden terecht verloren. 2 niet, waar een gelijkspelletje gezien het wedstrijdbeeld logisch was geweest.OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:11:
[...]
Ze overtuigen niet, maar zijn als enige Nederlandse club nog actief in Europa op het hoogste niveau, een van de twee bekerfinalisten en doen nog volop mee voor het kampioenschap ondanks meerdere tactische blunders.
Ik weet dat Ajacieden hoge eisen stellen, maar als Feyenoorder de lat nog hoger leggen ...
p.s. Speel je dan tegen de koploper die op bezoek komt om niet te verliezen en welke enkel nog actief is in de competitie dan kan het wel eens lastig worden om echt te overtuigen.
En dan heb ik het nog niet over de 6-2 gehad
En van al die wedstrijden alleen in de CL echt goed gespeeld. En dan nog het geluk hebben dat zowel Bayern als Madrid niet in goede doen waren. (gelukkig voor NL) Het blijft natuurlijk een enorm, enorm knappe prestatie, maar het zat ook niet bepaald tegen
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2019 16:36 ]
Allemaal clubs die niet tot nauwelijks actief in Europa en/of de beker zijn/waren.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:34:
[...]ook tegen PEC, Heracles, ADO en AZ overtuigde ajax niet. 2 van die potjes werden terecht verloren. 2 niet, waar een gelijkspelletje gezien het wedstrijdbeeld logisch was geweest.
En? Ook allemaal clubs die met een schijntje werken vergeleken met het budget en materiaal van Ajax.OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:35:
[...]
Allemaal clubs die niet tot nauwelijks actief in Europa en/of de beker zijn/waren.
Dat ze van PEC en Heracles verliezen mag gerust een schande heten voor Ajax. Of je nou in europa meedoet of niet.
En sinds wanneer boeit de beker voor Ajax?
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2019 16:38 ]
De beker boeit bij elke club en/of supporters als de eigen club deze wint, als de ander (concurrent/vijand) wint dan is deze vaak ineens en/of tijdelijk niets (meer) waard.
De beker is en blijft een troostprijs in mijn ogen. Elke prijs telt alleen is deze wel het minst belangrijk van de drie waarvoor Ajax nog in de race is.
Financieel zijn de andere twee veel belangrijker + aantrekkelijker en al is de bankrekening goed gevuld, deze verder aanvullen en/of het wegnemen van inkomsten bij je grootste concurrent kan ook bepalend zijn voor de komende jaren.
Voor Ajax altijd al, net als voor mensen met een sportgedachte. Voor sommige fans echter niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax heeft straks 10 x zoveel geld in huis als Feyenoord. Eigen vermogen van Feyenoord is ongeveer 30 miljoen begin van dit seizoen. Dus ja, vergeleken met Ajax een schijntje. Ben het helemaal met je eens dat het nog minder lijkt door wanbeleid en mismanagement.OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:52:
Feyenoord werkt niet met een schijntje, dat lijkt alleen zo door jaren van wanbeleid aan hun zijde en goedkope/zuinige/verstandige keuzes aan de kant Ajax.
De beker boeit bij elke club en/of supporters als de eigen club deze wint, als de ander (concurrent/vijand) wint dan is deze vaak ineens en/of tijdelijk niets (meer) waard.
De beker is en blijft een troostprijs in mijn ogen. Elke prijs telt alleen is deze wel het minst belangrijk van de drie waarvoor Ajax nog in de race is.
Financieel zijn de andere twee veel belangrijker + aantrekkelijker en al is de bankrekening goed gevuld, deze verder aanvullen en/of het wegnemen van inkomsten bij je grootste concurrent kan ook bepalend zijn voor de komende jaren.
Beker troostprijs? Nou, het is een van de hoofdprijzen die je in NL kan winnen. Niet meer, niet minder.
De beker is iets belangrijker dan de ene schaal en veel minder belangrijk dan de ander.
De Johan Cruijff schaal zou in mijn ogen verschoven moeten worden zodat deze na competitie en de beker gespeeld kan worden zodat de teams/spelers die de prijs verdienen deze ook kunnen winnen ipv nieuwe aanwinsten die tot dan 0 bijdrage leverden of vertrekkende spelers die de prijs mislopen hierdoor.
[ Voor 54% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-04-2019 17:11 ]
U vraagt wij draaienOPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:33:
Eintracht Frankfurt met hun Pipi Langkous song
dvdkiwi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:56:
[...]U vraagt wij draaien![]()
[YouTube: Eintracht - Tribune wackelt]
OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:11:
[...]
WTF, ik krijg het al benauwd als ik naar het filmpje kijk, laat staan er tussen staan/springen. Hoe lang gaat dat nog goed voor er iets instort?
't moet buigen of breken.ElPaco schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:08:
[...]
WTF, ik krijg het al benauwd als ik naar het filmpje kijk, laat staan er tussen staan/springen. Hoe lang gaat dat nog goed voor er iets instort?
Duidelijk dat jij Emmen niet volgt.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:56:
[...]
Met die keeper van Emmen zou ik niet verbaasd zijn als het 0-6 wordt ofzo.
Maar wat is je punt nou? Dat we eigenlijk meer verliespunten dan Feyenoord hadden moeten hebben?Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:34:
[...]
ook tegen PEC, Heracles, ADO en AZ overtuigde ajax niet. 2 van die potjes werden terecht verloren. 2 niet, waar een gelijkspelletje gezien het wedstrijdbeeld logisch was geweest.
En van al die wedstrijden alleen in de CL echt goed gespeeld. En dan nog het geluk hebben dat zowel Bayern als Madrid niet in goede doen waren. (gelukkig voor NL) Het blijft natuurlijk een enorm, enorm knappe prestatie, maar het zat ook niet bepaald tegen
Altijd iets negatiefs bedenken over Ajax, dat is zijn punt. Wel erg vermoeiend hoor.toolkist schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:34:
[...]
Maar wat is je punt nou? Dat we eigenlijk meer verliespunten dan Feyenoord hadden moeten hebben?
Ja maar veel hoger budget. Ja wel knap, maar ook geluk. Ja maar..
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 03-04-2019 18:38 ]
Ging in de eerste instantie over de europese prestaties van NL clubs, zou zeggem, lees de rest ook even. Het is allemaal niet zo geweldig bij Ajax als geschetst wordt, net zomin als dat het goed gaat bij Feyenoord en PSV nu.toolkist schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:34:
[...]
Maar wat is je punt nou? Dat we eigenlijk meer verliespunten dan Feyenoord hadden moeten hebben?
Dat mensen alleen maar het Ajax stukje eruit haalt kan ik weinig aan doen.
Beetje voetjes op de vloer houden. Maar fijn dat je dus niets echt leest en alleen kritiek aan het adres van Ajax zietVos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:36:
[...]
Altijd iets negatiefs bedenken over Ajax, dat is zijn punt. Wel erg vermoeiend hoor.
Ja maar veel hoger budget. Ja wel knap, maar ook geluk. Ja maar..

Ik lees jouw berichten altijd, misschien moet je ze zelf ook eens nalezen? Je praat vaker over Ajax dan over je eigen club. Dat hoor je hier ook vaak genoeg...Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:43:
[...]
Beetje voetjes op de vloer houden. Maar fijn dat je dus niets echt leest en alleen kritiek aan het adres van Ajax ziet
Emmen moet Schone toch wel kunnen doen.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:31:
Geen Ziyech, Kristensen en Schöne wel. Ai ai ai...
En daar gaat VVV,
edit:
Zou Venema nog eens mogen spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 03-04-2019 19:33 ]
Dus eigenlijk maar 1 wisseling (Ziyech). Valt mee toch? Ik had Veltman verwacht met oog op Juventus.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:31:
Geen Ziyech, Kristensen en Schöne wel. Ai ai ai...
't blijft Ten Hag he, met z'n vreemde keuzes af en toe. Veltman heeft totaal geen wedstrijd ritme nodig natuurlijkVos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:36:
[...]
Dus eigenlijk maar 1 wisseling (Ziyech). Valt mee toch? Ik had Veltman verwacht met oog op Juventus.
Ftfy.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:31:
Geen Ziyech, Kristensen en Schöne wel. Ten Hag heeft de opstelling bekend gemaakt. Ai ai ai...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vrees dat hij tegen Juventus ook met kristensen gaat spelenTerranova schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:41:
[...]
't blijft Ten Hag he, met z'n vreemde keuzes af en toe. Veltman heeft totaal geen wedstrijd ritme nodig natuurlijk

PSN: DutchTrickle PVoutput
Kunstgras en Veltman, ik zou dat ook even niet uitproberensnmght schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:00:
Weer minpunten voor Ten Hag wat mij betreft. Geen Veltman, onbegrijpelijk..
Ik heb sowieso geen 0 in m'n pool ingevuld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik had je posts en de verdere discussie vantevoren gezocht, want ik zag een latere post en vroeg me juist af waar dat vandaan kwam.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:43:
[...]
Ging in de eerste instantie over de europese prestaties van NL clubs, zou zeggem, lees de rest ook even. Het is allemaal niet zo geweldig bij Ajax als geschetst wordt, net zomin als dat het goed gaat bij Feyenoord en PSV nu.
Dat mensen alleen maar het Ajax stukje eruit haalt kan ik weinig aan doen.
[...]
Beetje voetjes op de vloer houden. Maar fijn dat je dus niets echt leest en alleen kritiek aan het adres van Ajax ziet
En nu ik het nog een keer lees snap ik het nog niet. Van Typhoon's 'De NL clubs moeten beter hun best doen in de EL', via je terechte 'de mentaliteit bij Ajax is lang niet altijd ok tegen de kleine clubs', via 'Ik weet dat Ajacieden hoge eisen stellen, maar als Feyenoorder de lat nog hoger leggen ...' naar "ook tegen PEC, Heracles, ADO en AZ overtuigde ajax niet."
Terwijl niemand ook maar iets zei dat Ajax in de Eredivisie wel de hele tijd imponeert of wat dan ook. Echt, ik snap het niet. Wat mis ik?
Jazeker!
Maar ik ben dan ook vrij (misschien té) optimistisch gestemd
Ik ben benieuwd!

Het hele "NL moet ajax maar dankbaar zijn" en als je daar dan kritiek ophebt dan mag dat niet, want "feyenoorder"toolkist schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:14:
[...]
Ik had je posts en de verdere discussie vantevoren gezocht, want ik zag een latere post en vroeg me juist af waar dat vandaan kwam.
En nu ik het nog een keer lees snap ik het nog niet. Van Typhoon's 'De NL clubs moeten beter hun best doen in de EL', via je terechte 'de mentaliteit bij Ajax is lang niet altijd ok tegen de kleine clubs', via 'Ik weet dat Ajacieden hoge eisen stellen, maar als Feyenoorder de lat nog hoger leggen ...' naar "ook tegen PEC, Heracles, ADO en AZ overtuigde ajax niet."
Terwijl niemand ook maar iets zei dat Ajax in de Eredivisie wel de hele tijd imponeert of wat dan ook. Echt, ik snap het niet. Wat mis ik?
Daar was ik even klaar mee en maakte de opmerking dat in NL het ook niet altijd zo goed is wat ze laten zien. Maar laat verder maar, er is een wedstrijd begonnen, het mag daar over gaan

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 03-04-2019 20:53 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
mwah doe mij maar een saaie 0-3 bij rust en dan lekker uitspelen. Komen belangrijkere wedstrijden aan.dvdkiwi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:53:
Tien tien tien!!!
Een paar hersenlozen bij elkaar daar in dat vak. Was echter ook weer snel weg, wellicht toch meer supporters met hersenen dan die paar hersenlozen.Vos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:43:
Omg dat spandoek, triest!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar dat was z'n punt niet toch? Typhoon klaagde net zo hard over Ajax, tenslotte deden wij het vorig jaar nou ook niet briljant in de ELLeon Zwiers schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:45:
[...]
Het hele "NL moet ajax maar dankbaar zijn" en als je daar dan kritiek ophebt dan mag dat niet, want "feyenoorder"
Wat staat erop?Vos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:43:
Omg dat spandoek, triest!
Oh alleen dat? Boeiend...
Tja beetje kansloos spandoek. De grootste Ajacied ooit was ooit ‘kakkerlak’. Gezeur om niks.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die mentaliteit he. Je ziet aan hoe snel KJH de bal pakte na die goa, hoe Ajax hierover denkt. Even snel veel scoren...HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:02:
Wat een gerommel bij ajax ondanks de voorsprong
Huntelaar is een van de enige die nog inzet toont, het is pure onkunde van emmen dat er niet van geprofiteerd word van alle kleine foutjes die ajax maakt.toolkist schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:03:
[...]
Die mentaliteit he. Je ziet aan hoe snel KJH de bal pakte na die goa, hoe Ajax hierover denkt. Even snel veel scoren...
Understatement van het jaar
Dit soort spandoeken moet je niet willen (en ja het zijn altijd de kansarmen die je bij iedere club rond hebt lopen die dit doen). Net zoals spreekkoren, focus je op je eigen team en moedig ze aan en doe heel misschien een steek naar de KNVB/UEFA/FIFA omdat ze weer eens iets twijfelachtigs hebben besloten.
Het aan- of afvallen van spelers van een ander team siert een "supporter" nooit.
En als je als "supporter" echt tegen de komst van Scherpen bij Ajax bent (ik kan geen andere reden verzinnen voor zo'n spandoek) val dan de man die over het transferbeleid van de club gaat af, en niet de speler.
Ook dat is voetbal, Hoe Kostas Lamprou van slechtste keeper ooit naar grootste ajacied ooit is gegaanTyphone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:01:
[...]
De grootste Ajacied ooit was ooit ‘kakkerlak’

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 03-04-2019 21:11 ]
Dat wel, maar zo'n actie zul je hem tegen PSV of Feyenoord niet zien doen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:05:
[...]
Huntelaar is een van de enige die nog inzet toont, het is pure onkunde van emmen dat er niet van geprofiteerd word van alle kleine foutjes die ajax maakt.
95% eens maar er zijn spelers waar ik graag een uitzondering voor zou willen opperen. Twee die mij als Ajacied te binnen schieten zijn Lex Immers en John Guidetti. Die laatste extreem na z’n Celta gedoe.
Maar verder volledig eens. Soms laten de aapjes op de F-side zich iets teveel gaan in zinloze emotie.
Pssssst wat zei jij over Lamprou
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 03-04-2019 21:15 ]
Dit topic is gesloten.