Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste
Acties:
  • 199.174 views

Onderwerpen

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ten Hag: "Ik ben hartstikke chagrijnig. Vanwege het resultaat, maar vooral vanwege de manier waarop. We begonnen goed, kwamen verdiend op voorsprong, hadden de 0-2 kunnen maken. Maar daarna voerden we onze taken niet uit en kwamen we afspraken niet na."
Hij valt in herhaling ... :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Voor Feyenoord is dit dé wedstrijd van het jaar, voor Ajax geldt dat een stuk minder en is het eigenlijk gewoon één van de 34 op weg naar het kamioenschap. Wat dat betreft snap ik de opmerking van Ziyech wel.
Dat er nog steeds het label 'klassieker' aan hangt doet daar niks aan af.

Dit zie je ook wel terug bij de supporters:
Voor veel Feyenoorders is het seizoen nu geslaagd, was de uitslag omgekeerd dan geldt dat voor veel Ajacieden niet; die willen meer dan enkel een overwinning op de aartsrivaal.
Onzin, voor Ajacieden is dit net zo goed DE wedstrijd van het jaar (samen met de wedstrijd in Amsterdam). Belangrijkheid van de wedstrijd dus niet downplayen, gewoon met de billetjes bloot en de grapjes hier en van collega's, vrienden en bekenden (inclusief degenen die zich nu ineens weer herinneren dat ze voor Feyenoord zijn) accepteren.
Andersom zou het precies hetzelfde zijn geweest.

Ik hoop maar dat we, na vorige week het debacle Lamprou, nu weer een wijze les verder zijn in de top bij Ajax. Ten Hag kan niet wisselen. Hij ziet niet wat er verkeerd gaat en hoe ie het moet herstellen.
OMX2000 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Mentaliteit ook. Ziyech die het gewoon een wedstrijd zoals alle andere noemt. |:(
Heeft niks met mentaliteit te maken, Ziyech is gewoon niet opgegroeid als Ajaxfan maar een voorbijganger in een team. En 1 die niet popie jopie meedoet met de fans, of die zegt wat de fans willen horen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03
Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:54:
[...]
Maar dat zegt niet dat de Ajacieden niets om de wedstrijd geven.
Dat geloof ik ook niet, de wedstrijd zal altijd iets extra's in beide kampen naar boven brengen.
Maar zoals ik op de vorige pagina aangaf is het speciale er voor mij wat vanaf, vooral omdat Feyenoord de laatste jaren niet echt zijn best deed er een speciale wedstrijd van te maken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Vos

AFCA

Laat maar ;) ik ga niet mee het niveau van sommigen hier. Wat voetbal met sommigen doet...

[ Voor 183% gewijzigd door Vos op 27-01-2019 17:07 ]

Verwijderd

Ten Hag vind ik persoonlijk ook niet echt een trainer voor Ajax. Doet mij een beetje denken aan Fred Rutten bij Feyenoord een paar seizoenen geleden. Beiden op zich goede trainers maar bij zowel Ajax als Feyenoord moet je als trainer ook wel zo goedgebekt zijn dat je je staande kunt houden ten opzichte van de supporters. Zijn voor trainers de lastigste clubs van de eredivisie.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Wellicht is de tweestrijd tussen Ajax en PSV ook teveel opgeklopt. Als ik dan van diverse kanten de suggestie hoorde dat de onderlinge ontmoeting tussen beide teams de beslissing gaat brengen vraag ik me af of er dan geen overmoed in de koppies kan gaan zitten. Alsof de rest van de wedstrijden niet gespeeld hoeft te worden.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk tussen die twee maar het is waanzin om te denken dat een ploeg zonder puntverlies het einde van het seizoen gaat halen. Zelfs het Ajax van v Gaal en het PSV van Hiddink in '88 verloren punten.

In mijn ogen leefde deze Feyenoord-Ajax overigens een stuk minder bij de Feyenoorders dan voorheen. Ajax moest veel meer gezien de stand. Dat kan nooit een verklaring zijn voor deze uitslag.

Edit:
Wat de kritiek op Ten Hag betreft aangaande Sinkgraven. Het ging met Magallan inderdaad een stuk beter....

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 27-01-2019 17:09 ]

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:01:
Mooie reacties hier, wel lekker om een keer aan de goeie kant te zitten. Vaak doodziek van de klassieker maar nu een keer niet.

Die hele houding van met name Ziyech maar ook de rest van de club is tekenend. Net goed om kampioenschap te verspelen op arrogantie. Van zomer de hele rotzooi verkopen en zonder prijs weer opnieuw beginnen. Geef mij maar een Toornstra hoor.
Prima, jullie Toornstra, desnoods een flutprijsje als de beker (al zou dat betekenen dat we weer van jullie verliezen en dat is uiteraard niet de bedoeling), en nog steeds elke cent 10x om moeten draaien om een nieuw stadion te kunnen kopen. Terwijl wij na komende zomer dat stadion cash af kunnen tikken zo'n beetje.

En kampioenschap verspillen? Dat geloof ik echt niet. Wij zijn momenteel niet goed bezig, maar PSV ook niet. 5 punten inhalen in 15 wedstrijden is echt wel te doen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bossie schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Ziyech draagt een Ajax shirt maar is puur een contractspeler, dus zijn uitspraak verbaast me niet.
Dat valt hem toch ook niet te verwijten, dat hij een contractspeler is. Denk dat 99% van de spelers dat zijn, als je ziet voor hoeveel verschillende clubs ze spelen moeten ze dan voor elke club clubliefde hebben?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Superkiwi
Denk je dat echt?
PSV gaat vast nog wel ergens wat puntjes verspelen, maar niet meer dan wij :+

• toolkist
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:13:
Denk je dat echt?
Het is te doen... Ik zeg niet dat het makkelijk wordt of dat het ons überhaupt lukt.

• Superkiwi
Ik hoop met je mee :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20
Gynnad schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Dat valt hem toch ook niet te verwijten, dat hij een contractspeler is. Denk dat 99% van de spelers dat zijn, als je ziet voor hoeveel verschillende clubs ze spelen moeten ze dan voor elke club clubliefde hebben?
idd, vandaar deze opmerking/reactie

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Vraag me af of er nog consequenties aan dit potje vast hangen zowel voor spelers als staf.

discogs

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:25:
Vraag me af of er nog consequenties aan dit potje vast hangen ziwek voor spelers als staf.
Wat dan? Dit is collectief falen. Je kan vinden van de opstelling wat je wilt maar er stond had gewoon een beter resultaat opleveren. En de eerste 15 minuten ging het ook goed. Maar de mentale weerbaarheid is kennelijk in Florida achtergeleven, net als de wil om druk te zetten, de bal bij balverlies te veroveren en je mannetje te dekken. Dit is ook precies wat er mis ging tegen Heerenveen.

Je stond verdomme vorige week rond deze tijd virtueel eerste in de eredivisie. En nu, 5 punten achter en een verneukt doelsaldo. En de vedette als Blind en Tadic laten niets van hun ervaring zien. En (nu komt er een onpopulaire mening) ik vind de Ligt echt een goede speler, maar als aanvoerder brengt hij niets extra in het team in dit soort wedstrijden.

Goed uithuilen en opnieuw beginnen, nog twee weken tot Real op bezoek komt en zoals we voor de winterstop speelde maakte we enige kans nu niet meer.

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:13:
Denk je dat echt?
Misschien wel tegen Feyenoord in Eindhoven? Heeft Ajax het alsnog geheel in eigen hand in hun wedstrijd tegen PSV in Amsterdam.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Prima, jullie Toornstra, desnoods een flutprijsje als de beker (al zou dat betekenen dat we weer van jullie verliezen en dat is uiteraard niet de bedoeling), en nog steeds elke cent 10x om moeten draaien om een nieuw stadion te kunnen kopen. Terwijl wij na komende zomer dat stadion cash af kunnen tikken zo'n beetje.

En kampioenschap verspillen? Dat geloof ik echt niet. Wij zijn momenteel niet goed bezig, maar PSV ook niet. 5 punten inhalen in 15 wedstrijden is echt wel te doen.
Zo, je blaast best hoog van de toren. Met zo'n team en budget, dan met 6-2 afgedroogd worden en niet aan de leiding in de competitie. Wat een arrogantie. Ik kijk uit naar je reactie als jullie dit jaar weer helemaal niks in Amsterdam hebben, of misschien dan stiekem toch de blijdschap met dat "flutprijsje" als de beker. Of ga je dan ook zeggen dat de beker geen echte prijs is?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:46:
[...]
Zo, je blaast best hoog van de toren. Met zo'n team en budget, dan met 6-2 afgedroogd worden en niet aan de leiding in de competitie. Wat een arrogantie. Ik kijk uit naar je reactie als jullie dit jaar weer helemaal niks in Amsterdam hebben, of misschien dan stiekem toch de blijdschap met dat "flutprijsje" als de beker. Of ga je dan ook zeggen dat de beker geen echte prijs is?
Al de tweede Feyenoorder die het over arrogantie heeft en zelf arrogant doet.
En toevallig ook de enige die jou een +1 geeft. Zielig! ;w

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-01-2019 17:57 ]

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:45:
[...]

Misschien wel tegen Feyenoord in Eindhoven? Heeft Ajax het alsnog geheel in eigen hand in hun wedstrijd tegen PSV in Amsterdam.
Dat "in eigen hand hebben" is dus ook wel een eigen leven gaan leiden en het stoort me enorm. Ik hoor het Schöne nu al twee seizoenen roepen volgens mij. Zo ver voor het einde kun je daar dus nooit van spreken. Pas als je met nog twee of drie rondes te spelen ook daadwerkelijk bovenaan staat dan kun je dat eens gaan roepen.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ze roepen al jaren dat de beker een flutprijs is. Ik vind het prima, geef de wedstrijd maar kado volgende maand!

Clubliefde zit niet echt in hoeveel geld je als club hebt. En of je een stadion contant kan aftikken. Spelers als van de Beek of een de Ligt komen op mij over als echte club jongens. Met elf van zulke gasten zou je op instelling echt wel wat anders brengen in een klassieker.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:00:
[...]

Dat "in eigen hand hebben" is dus ook wel een eigen leven gaan leiden en het stoort me enorm. Ik hoor het Schöne nu al twee seizoenen roepen volgens mij. Zo ver voor het einde kun je daar dus nooit van spreken. Pas als je met nog twee of drie rondes te spelen ook daadwerkelijk bovenaan staat dan kun je dat eens gaan roepen.
Feitelijk geheel correct toch? Zolang je met alles winnen kampioen zou worden ben je niet afhankelijk van misstappen van concurrentie.

Dat het weinig realistisch is dat een club in een seizoen 0 misstappen maakt is een ander gegeven. Uiteindelijk zijn het voornamelijk vragen die aan spelers gesteld worden die naar de bekende weg leiden. Een speler gaat nooit zeggen dat ze bij een concurrent gaan verliezen. Dat "men" daar vervolgens over valt omdat het opeens arrogant, dom, onverstandig is om het op die manier te zeggen is net zo kortzichtig.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

OPSLAGHOND schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Al de tweede Feyenoorder die het over arrogantie heeft en zelf arrogant doet.
En toevallig ook de enige die jou een +1 geeft. Zielig! ;w
Kennelijk ben ik toch niet de enige die er zo over denkt... En arrogantie bij mij? Nou niet in mijn post hoor, mij hoor je niet zeggen dat dit Feyenoord fantastisch is en wel even die beker pakt. Feyenoord heeft vandaag gewoon dik gewonnen, maar dat is ook het Feyenoord dat onlangs nog werd afgedroogd door een promovendus.

• Vos

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:02:
Ze roepen al jaren dat de beker een flutprijs is. Ik vind het prima, geef de wedstrijd maar kado volgende maand!

Clubliefde zit niet echt in hoeveel geld je als club hebt. En of je een stadion contant kan aftikken. Spelers als van de Beek of een de Ligt komen op mij over als echte club jongens. Met elf van zulke gasten zou je op instelling echt wel wat anders brengen in een klassieker.
Bij Van de Beek zag je als enige wat passie, wel verrassend ja.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:10:
Bij Van de Beek zag je als enige wat passie.
Ja, toen hij gewisseld werd. Daarvoor was het weer ouderwets de ‘kip zonder kop’ en ‘ren je rot zonder doel’ spelers als in het begin van het seizoen. Leuke gozer, daar niet van, maar alleen als het draait, anders niet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Wat een pak slaag heeft Ajax vandaag gehad van Feyenoord.
Dat gaat wat worden op 27 februari als Ajax weer tegen Feyenoord moet.

Ik denk dat Ajax alleen nog maar een kleine kans heeft op de KNVB beker dit jaar,
maar je weet het maar nooit.

Ajax tegen Real Madrid gaat ook een mooie worden.

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:00:
[...]

Waarom daaraan storen dan? Is toch gewoon zo wanneer Feyenoord inderdaad van PSV weet te winnen in Eindhoven?

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als je een keer zoekt op toolkist en beker, dan zul je alleen posts tegenkomen waarin ik aangeef dat de beker me echt helemaal niks interesseert. Ook niet als we em wel winnen. Een seizoen zonder kampioenschap is voor mij hoe dan ook een gefaald seizoen (met als enige uitzondering EL/CL winst, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren).
Lekkerboeie86 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:02:

Ik had het ook niet over clubliefde, ik had het over spelers van het niveau/transferwaarde Toornstra. Waar je als club dus niet mee vooruit komt.

Nu we tegen jullie spelen in de beker, wil ik die wedstrijd uiteraard winnen. Ajax-Feyenoord moet je altijd willen winnen, ook voor de beker.

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:14:
Wat een pak slaag heeft Ajax vandaag gehad van Feyenoord.
Dat gaat wat worden op 27 februari als Ajax weer tegen Feyenoord moet.

Ik denk dat Ajax alleen nog maar een kleine kans heeft op de KNVB beker dit jaar,
maar je weet het maar nooit.
Ehm, heb je de wedstrijd gezien? Ajax heeft vooral van zichzelf verloren, vrijwel alle doelpunten waren verdedigingsfouten (of dat nu van de echte verdedigers was of van middenvelder/aanvallers die niet mee verdedigen). Feyenoord speelde goed hoor, maar Ajax is niet door een briljant tactische plan van Gio weggespeeld. Ik neem aan dat dit alle spelers heeft wakker geschud en als men weer het niveau van voor de winterstop haalt dan sluit ik niet uit dat de 'revanche' van Ajax snel komt.

• Napo
  • Niet online
_O-

Idrissi scoort direct uit een corner omdat de keeper - en eigenlijk de hele verdediging van Heerenveen - met compleet andere dingen bezig was :+

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:18

OMX2000

By any means necessary...

Even voor de duidelijkheid. Beide verdedigingen stonden te klunzen! Ik heb m de eerste helft van Beek ook vervloekt. Echter was dit keer de aanval van Feyenoord veeeel effectiever. Ajax leek na de 3-2 een en al frustratie te zijn. Wat met hun kwaliteiten helemaal niet moet hoeven. Feyenoord heeft gewonnen op inzet!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• D-e-n
Napo schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Feitelijk geheel correct toch?
Feitelijk heeft ook Emmen bij de start van de competitie het halen van de titel nog in eigen hand. Het is domme retoriek.
Uiteindelijk zijn het voornamelijk vragen die aan spelers gesteld worden die naar de bekende weg leiden.
Mwah. Een speler als Schöne kwam daar toch zelf mee. Je kan in dit stadium ook zeggen "Parijs is nog ver"

Ik denk ook dat het de instelling niet ten goede komt als je al zo naar een wedstrijd kijkt die nog ver weg is.

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:26:
[...]

Feitelijk heeft ook Emmen bij de start van de competitie het halen van de titel nog in eigen hand. Het is domme retoriek.
Klopt toch ook gewoon, je kan er niets mee en zolang je de focus houdt op de komende wedstrijd is dat ook niet erg. Uiteindelijk als je het niet meer in eigen hand hebt is het enige wat je kan doen is je eigen wedstrijden winnen, dat geldt ook als je het wel in eigen hand hebt. Enige verschil is dat een speler dan niet hoeft te zeggen dat ze hopen op een misstap van de concurrent

Voor FC Emmen geldt het eigenlijk hetzelfde met het wegblijven uit de degradatiezone.
Mwah. Een speler als Schöne kwam daar toch zelf mee. Je kan in dit stadium ook zeggen "Parijs is nog ver"
Alsof de gemiddelde voetballer - of supporter - daar bij nadenkt. Ik kan me wel uitspraken herinneren maar niet in detail. Uiteindelijk wordt er vaak genoeg een voorzet gegeven door de interviewer en scoort een voetballer daar gemakkelijk mee of hij zit fout en dan komen voetbalvolgers daar x dagen later op terug Je moet dit soort interviews en statements ook niet al te serieus nemen, het zijn voornamelijk open deuren.

• Superkiwi
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:45:
[...]
Dat kan zeker! Als we er vanuit gaan dat Ajax de rest van haar (of zijn?) wedstrijden wint.
En juist daar ben ik niet zo heel zeker van, enkele verliespuntjes zijn snel gemaakt.
Net als vorig seizoen denk ik dat PSV wat dat betreft de wat stabielere ploeg is.
En dan heb ik het nog niet eens over de horde die PSV heet, daar spring je niet zomaar overheen ;)

Verwijderd

PolarBear schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:18:
[...]

Ehm, heb je de wedstrijd gezien? Ajax heeft vooral van zichzelf verloren, vrijwel alle doelpunten waren verdedigingsfouten (of dat nu van de echte verdedigers was of van middenvelder/aanvallers die niet mee verdedigen). Feyenoord speelde goed hoor, maar Ajax is niet door een briljant tactische plan van Gio weggespeeld. Ik neem aan dat dit alle spelers heeft wakker geschud en als men weer het niveau van voor de winterstop haalt dan sluit ik niet uit dat de 'revanche' van Ajax snel komt.
weer zo'n een die normaal niet wat laat horen en nu wel wat durft ze zeggen. Niet druk om maken en lekker laten gaan we kijken aan het eind van het seizoen wel hoe de vlag erbij hangt.

Leuk die beker maar niet meer als dat trouwens (het is gewoon echt een troostprijsje). Noem ons arrogant maar wat er al aangegeven is dat je met zo'n begroting en team maar voor 1 ding moet vechten en dat is het kampioenschap en Europees gewoon heel ver komen.
[...]

Het is maar net hoe je dingen wil lezen natuurlijk. zie ook bovenstaande en laten we eerlijk zijn 99% van de Ajacieden geeft ook gewoon het verlies terecht toe dus hoezo arrogant?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 18:47 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 22:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:07:
Wellicht is de tweestrijd tussen Ajax en PSV ook teveel opgeklopt. Als ik dan van diverse kanten de suggestie hoorde dat de onderlinge ontmoeting tussen beide teams de beslissing gaat brengen vraag ik me af of er dan geen overmoed in de koppies kan gaan zitten. Alsof de rest van de wedstrijden niet gespeeld hoeft te worden.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk tussen die twee maar het is waanzin om te denken dat een ploeg zonder puntverlies het einde van het seizoen gaat halen. Zelfs het Ajax van v Gaal en het PSV van Hiddink in '88 verloren punten.
Dat is iets waar ik mij al langere tijd aan stoor, alsof de rest automatisch gewonnen was. Hetzelfde geleuter wat je eerder hoorde over dat PSV met alleen winst kampioen zou worden.
De media hebben hier vaak een groot aandeel in maar ik vind het zelfs minachtend naar de rest van de competitie, alsof die er überhaupt niet meer toe doen.

Wellicht zijn ze dat inderdaad zelf gaan geloven, want zowel Ajax als PSV komen abominabel uit de winterstop.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Napo
Van Schöne herinner ik me dus meerdere uitspraken in dit kader. En ik zeg eerlijk: ik vind het een arrogante kwal. Die mag gewoon blij zijn dat hij basisspeler is bij Ajax maar gedraagt zich in de pers soms alsof hij degene is die straks voor 80 miljoen weg gaat. Jongens als De Ligt of Blind, nota bene opgeleid met de bekende Amsterdamse bluf, zijn dan vaak een stuk reëeler.

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Dat kan zeker! Als we er vanuit gaan dat Ajax de rest van haar (of zijn?) wedstrijden wint.
En juist daar ben ik niet zo heel zeker van, enkele verliespuntjes zijn snel gemaakt.
Net als vorig seizoen denk ik dat PSV wat dat betreft de wat stabielere ploeg is.
En dan heb ik het nog niet eens over de horde die PSV heet, daar spring je niet zomaar overheen ;)
Ajax heeft wat recht te zetten tegen PSV in Amsterdam toch? Moet het alleen zien of Feyenoord met dezelfde flair durft te gaan spelen in Eindhoven. Er is dit seizoen wel een erg groot verschil bij Feyenoord tussen thuis- en uitwedstrijden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 14:56
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Ajax heeft wat recht te zetten tegen PSV in Amsterdam toch? Moet het alleen zien of Feyenoord met dezelfde flair durft te gaan spelen in Eindhoven. Er is dit seizoen wel een erg groot verschil bij Feyenoord tussen thuis- en uitwedstrijden.
Het is heel wisselvallig, maar dat verschil is niet per se uit en thuis dit seizoen. Fortuna won ook in de Kuip.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:58:
Ajax heeft wat recht te zetten tegen PSV in Amsterdam toch?
Ajax had ook wat recht te zetten tegen Heerenveen. Dat viel uiteindelijk ook vies tegen.

@D-e-n als zo'n verslaggever weer op zoek is dat een uitspraak dan geeft Schöne hem gewoon, met een grijns. Het is al vaker gezegd en zelfs filmpjes gepost, maar goed, het is natuurlijk wel lekker om iemand op de korrel te hebben. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 27-01-2019 19:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
OMX2000 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:24:
Even voor de duidelijkheid. Beide verdedigingen stonden te klunzen! Ik heb m de eerste helft van Beek ook vervloekt. Echter was dit keer de aanval van Feyenoord veeeel effectiever. Ajax leek na de 3-2 een en al frustratie te zijn. Wat met hun kwaliteiten helemaal niet moet hoeven. Feyenoord heeft gewonnen op inzet!
Jaa, dankje voor deze reactie! Jij hebt de wedstrijd echt gezien en gelezen.
Wil trouwens toevoegen dat in begin bij de 1-0 er een bizare ruimte voor ajax op het middenveld was.

Feyenoord heeft 2x in de kuip laten zien dat ze op kracht bijzonder goed en effectief kunnen presteren. Tegen Ajax en PSV. Maar daarbuiten laten ze zichzelf zo kennen. Dat is hun grote zwakte dit seizoen.

Maar het geeft niet. Ze hebben gewoon recht op hun feestje vandaag.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zo. Leuk achteraf alles terug te lezen. Van hoogmoed via de 5 fases van rouw door naar teleurstelling, je ziet het de afgelopen 8 pagina's er aardig doorheen druipen bij de Ajacieden ;) Wel lekker na een weeklang plaagstootjes over het niveau van het huidige Feyenoord. :+

Eindelijk eens een pot waarin het liep bij Feyenoord. Op het eerste kwartier na dan. Die vrije trap zag je al hangen natuurlijk met die Schone in t veld.

Vrees nu wel voor de bekerwedstrijd. Daar wil Ajax natuurlijk wraak nemen.

Wat mij betreft vielen bij Ajax Mazraoui (zei toch dat ie niet kan verdedigen ;) ), Magallan (heel erg) en Dollie flink door de mand. De rest was vooral bezig met gefrustreerd doen.

Nu maar eens uitzoeken waarom het tegen PSV en Ajax wel lukt, en tegen de rest niet :/

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:15:
Zo. Leuk achteraf alles terug te lezen. Van hoogmoed via de 5 fases van rouw door naar teleurstelling, je ziet het de afgelopen 8 pagina's er aardig doorheen druipen bij de Ajacieden ;) Wel lekker na een weeklang plaagstootjes over het niveau van het huidige Feyenoord. :+

Eindelijk eens een pot waarin het liep bij Feyenoord. Op het eerste kwartier na dan. Die vrije trap zag je al hangen natuurlijk met die Schone in t veld.

Vrees nu wel voor de bekerwedstrijd. Daar wil Ajax natuurlijk wraak nemen.

Wat mij betreft vielen bij Ajax Mazraoui (zei toch dat ie niet kan verdedigen ;) ), Magallan (heel erg) en Dollie flink door de mand. De rest was vooral bezig met gefrustreerd doen.

Nu maar eens uitzoeken waarom het tegen PSV en Ajax wel lukt, en tegen de rest niet :/
Dezelfde reden waarschijnlijk waarom Ajax vandaag weer eens door de mand viel. De mentale toestand van de spelers. Op trainers kunnen we het beide niet afgeven gezien het allebei tactische onbenullen zijn.

• LZ86
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:17:
[...]

Dezelfde reden waarschijnlijk waarom Ajax vandaag weer eens door de mand viel. De mentale toestand van de spelers. Op trainers kunnen we het beide niet afgeven gezien het allebei tactische onbenullen zijn.
Tja, het is geen toeval dat het goed loopt als jorgensen mag banken, v Persie gewoon in de spits staat en Toornstra op het middenveld staat.

Op VI.nl staat een leuke analyse Hiero met account kan je m gratis lezen

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:17:
[...]

Het moet complete zelfoverschatting zijn, hoe kun je anders zo door de mand vallen. Zeker na een prima eerste seizoenshelft.

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:15:

...
Je weet nog wat je zelf zei over Feyenoord? Je overtrof elke Ajacied wel denk ik.

• LZ86
  • Nu online
Vos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Je weet nog wat je zelf zei over Feyenoord? Je overtrof elke Ajacied wel denk ik.
Tja, ik had weinig hoop. Maar zelfs andere zaken die als tereurstellend beoordeeld werden (scheidsrechters ofzo) werden meteen ingekopt als "teleurstelling speelt zondag"

Wel gelijk gekregen, teleurstelling speelde inderdaad. Maar het was een keer niet Feyenoord! :+ :+

• Gonadan

Gonadan

@Leon Zwiers heeft gewoon gelijk hoor, er zijn zat steken onder water geweest. Terecht, want dat hoort bij foebele kijken. Daarom mag je er als Ajacied nu op rekenen dat je minstens een week zelf slachtoffer van die plaagstootjes bent, want het werkt natuurlijk wel twee kanten op. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
@Leon Zwiers gefeliciteerd! ;)

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:32:
@Leon Zwiers heeft gewoon gelijk hoor, er zijn zat steken onder water geweest. Terecht, want dat hoort bij foebele kijken. Daarom mag je er als Ajacied nu op rekenen dat je minstens een week zelf slachtoffer van die plaagstootjes bent, want het werkt natuurlijk wel twee kanten op. ;)
Dat is wel het laatste waar ik mijn als Ajacied druk om kan maken die plaagstootjes.

• LZ86
  • Nu online
Dank :) Nu v Geel weg en mijn week is weer goed!

Trouwens. @PWM De wedstrijd is voorbij. Ga eens los? :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ajax is de weg helemaal kwijt in de Kuip. Spelers zijn geïrriteerd en totaal niet mee bezig wat ze moeten doen. Verdediging faalt hopeloos en aanval ook slordig. Neem bij dat Feyenoord voor dit soort wedstrijden zich wel 110% kunnen inzetten en je krijgt dit resultaat.

Het maakt niks uit vandaag wat ten Hag had gewisseld, de mindset is niet goed.

Tweakers Discord

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Dank :) Nu v Geel weg en mijn week is weer goed!

Trouwens. @PWM De wedstrijd is voorbij. Ga eens los? :+
Die heeft zich van de kaart gezopen nu :+

Verwijderd

tweakduke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:35:
Ajax is de weg helemaal kwijt in de Kuip. Spelers zijn geïrriteerd en totaal niet mee bezig wat ze moeten doen. Verdediging faalt hopeloos en aanval ook slordig. Neem bij dat Feyenoord voor dit soort wedstrijden zich wel 110% kunnen inzetten en je krijgt dit resultaat.

Het maakt niks uit vandaag wat ten Hag had gewisseld, de mindset is niet goed.
Tja Ten Hag zorgt er wel voor dat die mindset gewoon niet 100% is bij de spelers.

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:21:
Op VI.nl staat een leuke analyse Hiero met account kan je m gratis lezen
Is dat die zesvoudige analyse? Daar moest ik een abonnement voor hebben zei 'ie. Op zich lijkt mij wel erg interessant omdat ik wel benieuwd ben wat men qua patronen ziet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat een doelpunt bij Heerenveen-AZ, dat zie je niet vaak :p Prachtig.

Ohja, in de Kuip werd ook nog gespeeld. De eeuwige prijsloze Nr. 2 kwam weer eens op bezoek :+

Maar, on a serious note: Het is mega knap wat Overmars doet, spelers veel te duur verkopen. Dat bedoel ik niet vervelend: Het is echt heel knap, deden wij het maar. Doch, de spelers die vandaag verder op het veld stonden, Dolberg, Sinkgraven, Mazraoui, dat is echt niveau Vitesse. Zolang dat niet op orde is (aan de financiën kan het niet liggen), word het natuurlijk niks.

En tjsa, Feyenoord. Mooi hoor. Maar je kan blijkbaar van Ajax en PSV winnen, terwijl je 8 en 12 punten achterstaat 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 27-01-2019 19:42 ]

Verwijderd

PWM schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:40:
Wat een doelpunt bij Heerenveen-AZ, dat zie je niet vaak :p Prachtig.

Ohja, in de Kuip werd ook nog gespeeld. De eeuwige prijsloze Nr. 2 kwam weer eens op bezoek :+

Maar, on a serious note: Het is mega knap wat Overmars doet, spelers veel te duur verkopen. Dat bedoel ik niet vervelend: Het is echt heel knap, deden wij het maar. Doch, de spelers die vandaag verder op het veld stonden, Dolberg, Sinkgraven, Mazraoui, dat is echt niveau Vitesse. Zolang dat niet op orde is (aan de financiën kan het niet liggen), word het natuurlijk niks.

En tjsa, Feyenoord. Mooi hoor. Maar je kan blijkbaar van Ajax en PSV winnen, terwijl je 8 en 12 punten achterstaat 8)7
Psst.. er bestaat nog een kans dat Feyenoord nog kampioen wordt :>

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Zit (met kleine vertraging) studio sport te kijken, maar iddrissi _O- slim bekeken :+

In de samenvatting van fey - ajax is idd goed te zien dat ajax na de 1-1 als een kaartenhuis in mekaar valt en de jong nog redelijk realistisch reageert door te zeggen dat de scheidsrechter niet schuldig is maar hij ( en het team) en de ligt de spijker op zijn kop slaat door te zeggen dat er sinds de winterstop geen team staat.

@naitsoezn i stand corrected , excuus :X mijn 'visualitatie' over mijn club staat idd in de regels |:(

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Vos

Vos

AFCA

PWM schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:40:

....
Mooi dat je dit inhaalt. Ik zag wat filmpjes over zeer uitbundige supporters, die o.a.riepen helemaal niets in A'dam. Ik snap dat je zeer blij bent met zo'n overwinning, maar de eerste klassieker verloor Feyenoord kansloos (dus 1-1 nu). En je staat 8 en 13 punten achter.

Ben benieuwd wat die supporters liever hebben, of meestrijden om de titel of zo'n overwinning.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 27-01-2019 20:01 ]

• Gonadan

Gonadan

@HanG-BuiK-ZwijN ik vond die foto beter om aan te zien dan Ajax vandaag. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PolarBear
  • Niet online
Vos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Mooi dat je dit inhaalt. Ik zag wat filmpjes over zeer uitbundige supporters. Ik snap dat je zeer blij bent met zo'n overwinning, maar de eerste klassieker verloor Feyenoord kansloos. En je staat 8 en 13 punten achter.

Ben benieuwd wat die supporters liever hebben, of meestrijden om de titel of zo'n overwinning.
Winnen van de eeuwige prijsloze 2e is natuurlijk belangrijker voor onze Rotterdamse vrienden ;)

• Gonadan

Gonadan

[...]

Mooi dat je dit inhaalt. Ik zag wat filmpjes over zeer uitbundige supporters, die o.a.riepen helemaal niets in A'dam. Ik snap dat je zeer blij bent met zo'n overwinning, maar de eerste klassieker verloor Feyenoord kansloos (dus 1-1 nu). En je staat 8 en 13 punten achter.

Meestrijden uiteraard, maar als dat niet haalbaar blijkt wat is er dan mis mee om te genieten van zo'n overwinning? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos

Vos

AFCA

Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Meestrijden uiteraard, maar als dat niet haalbaar blijkt wat is er dan mis mee om te genieten van zo'n overwinning? :?
Ik zeg toch dat ik het begrijp dat ze zeer blij zijn :?

Maar ok als het niet haalbaar is ben je misschien extra blij. Misschien begrijp ik het gevoel niet gewoon ofzo ;) en dan ook het anti gevoel erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 27-01-2019 20:06 ]

• Gonadan

Gonadan

Vos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:04:
Ik zeg toch dat ik het begrijp dat ze zeer blij zijn :?
Wat is dan je punt? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Mooi dat je dit inhaalt. Ik zag wat filmpjes over zeer uitbundige supporters, die o.a.riepen helemaal niets in A'dam.
Wellicht gebeurt het, maar het is wel een beetje voor de muziek uitzingen, want feitelijk strijdt Ajax nog vol-op mee op 3 fronten, en Feyenoord theoretisch op 2, maar praktisch gezien op maar 1 front.
(ik vrees echter dat de beker de enige prijs is die Ajax wellicht kan halen.. maar dat ding is alleen leuk als kers op een taart, als taart kan hij mij gestolen worden)

• LZ86
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:39:
[...]

Is dat die zesvoudige analyse? Daar moest ik een abonnement voor hebben zei 'ie. Op zich lijkt mij wel erg interessant omdat ik wel benieuwd ben wat men qua patronen ziet.
Als je een account maakt kan je 3 PRO artikelen per maand gratis lezen.

• Napo
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:06:
[...]

Wellicht gebeurt het, maar het is wel een beetje voor de muziek uitzingen, want feitelijk strijdt Ajax nog vol-op mee op 3 fronten, en Feyenoord theoretisch op 2, maar praktisch gezien op maar 1 front.
Als je vaststelt dat Feyenoord praktisch gezien op 1 front meestrijdt dan is het niet meer dan fair om dat bij Ajax ook te beperken tot 2 fronten. Ajax die de CL wint acht ik zelfs minder realistisch dan dat Feyenoord dit jaar kampioen wordt.

• LZ86
  • Nu online
Gewoon even zuur zijn. Laat maar even O-)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:00:
@HanG-BuiK-ZwijN ik vond die foto beter om aan te zien dan Ajax vandaag. :')
Dat was oorspronkelijk ook mijn idee erachter , maar de regels zijn er niets voor niets O-)

Ik kan nog tenminste zeggen dat ik mijn eerste ajax sjaal met Guldens betaald heb :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
[...]

Heerlijk haha je bent er echt zuur van (en zo hoort het ook) allemaal rand excuses erbij zoeken.
Net of Ajax dit andersom niet zou zingen of gewoon doen of het een van de vele clubs zou zijn als ze gewonnen hadden.

• Vos

Vos

AFCA

Marc3l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Heerlijk haha je bent er echt zuur van (en zo hoort het ook) allemaal rand excuses erbij zoeken.
Net of Ajax dit andersom niet zou zingen of gewoon doen of het een van de vele clubs zou zijn als ze gewonnen hadden.
Euh ik reageer op een quote van een Feyenoorder hoor.

En excuses? Misschien moet je dat woord even opzoeken in de Van Dale.

Maar zoals nogmaals gezegd, misschien dat ik (als in ik persoonlijk!) daar anders in sta. Dan ben ik blijkbaar vreemd dat ik zoiets nooit zou zingen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 27-01-2019 20:30 ]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Vos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:28:
[...]

Euh ik reageer op een quote van een Feyenoorder hoor.

En excuses? Misschien moet je dat woord even opzoeken in de Van Dale.

Maar zoals nogmaals gezegd, misschien dat ik (als in ik persoonlijk!) daar anders in sta.
En ik op jouw post ;)
Zal het morgen even opzoeken maak je verder niet te druk.

• Vos

Vos

AFCA

Marc3l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:31:
[...]

En ik op jouw post ;)
Zal het morgen even opzoeken maak je verder niet te druk.
Ik reageer gewoon op een discussie forum ;) als ik mij om alles hier druk moet maken heb ik geen leven meer :p

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 27-01-2019 20:33 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Heb je dat weleens...van die dagen waarbij je al vanaf het begin weet dat het niks wordt.. -O-

Wakker worden met hoofdpijn, je teen weer stoten tegen dat klote drempeltje :( , je naar buiten kijkt en het zeikt van de regen.
Je kinderen stront vervelend zijn, je vrouw weer zeurt om alles en niets. Je smiddags niet kan kijken naar de klassieker, maar je er gisteren er nog wel een goed gevoel bij had, maar dat ver te zoeken is vandaag tot dan toe.
Je snel even kijkt op 818 en je met een grijns toch ziet staat 0-1. Maar je nog steeds koppijn hebt en wanneer je nog een keer 818 checkt er alweer 1-1 staat. Je kinderen ondertussen de supermarkt onderste boven zetten en je nog steeds knallende hoofdpijn hebt. Je nog steeds denkt, ach komt wel goed.
Eenmaal thuis je nog maar ff checkt op 818 wat de rust stand is, 3-2 hmm die koppijn gaat voorlopig niet weg.
Tegen beter weten in nog steeds denken, ach komt wel goed, maar net als die hoofdpijn dat gevoel gaat niet zomaar weg.
Je durft eigenlijk niet meer te kijken, maar toch ff snel 818 checken, het kan 2 kanten op, of de hoofdpijn is spontaan verdwenen en het wordt alsnog een zonnige dag.....of naja....deze dag kan niet snel genoeg voorbij gaan.
Het is dat laatste geworden, het was vandaag zo’n dag, zo’n dag die vanaf minuut 1 niet leuk was, waarbij je hoopt dat het snel morgen is. :N
Gelukkig het is bijna maandag :(:)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

@Vos dat gaat het je puur om het 'helemaal niets in Amsterdam' stukje begrijp ik? Ach ja, die begrijp ik ook niet zo maar hij is wel populair geworden. Met name onder supporters van clubs die überhaupt nooit wat winnen is mij opgevallen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:37:
Met name onder supporters van clubs die überhaupt nooit wat winnen is mij opgevallen. :D
Dan mogen ze wel eens beginnen met het te zingen in de Arena :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:37:
@Vos dat gaat het je puur om het 'helemaal niets in Amsterdam' stukje begrijp ik? Ach ja, die begrijp ik ook niet zo maar hij is wel populair geworden. Met name onder supporters van clubs die überhaupt nooit wat winnen is mij opgevallen. :D
Je kunt beter over prijzenkast beginnen, dan houden ze tenminste allemaal hun kop dicht. ;)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Typhone schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:49:
Ok, we gaan voor de 6:2. Ik volg het niet helemaal deze wissel.
Kijk wat een voorspellende gave ik toch weer had...

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:34:
Heb je dat weleens...van die dagen waarbij je al vanaf het begin weet dat het niks wordt.. -O-

Gelukkig het is bijna maandag :(:)
Haha, vroeger in de 410 tijd was het 25x niks na gelijkspel of een verlies gedurende 3 dagen. Inmiddels is daar relativering voor in de plaats gekomen. Lekker koken (fajita's gemaakt), katten liggen hele wedstrijd op schoot, morgen nieuwe klant bezoeken voor het eerst enz enz. Nee Ajax zal mij nooit meer een week ziek maken. Ten Hag daarentegen... :+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:15:
Elke klutsbal staat de verdediging verkeerd. 7 fucking goals tegen in 2 competitiewedstrijden. Net zoveel als de 17 wedstrijden ervoor. Er is goed getraind in de USA!
10 in 2. 8)7

Heerlijke pot voetbal in de Kuip.

Feyenoord laat zien waar het toe in staat is, wanneer gemotiveerd.

Ajax laat zien waartoe het in staat is, wanneer ... niet gemotiveerd? - hoezo niet? Wat is daar aan de hand?

De verdediging was geitenkaas! /Cruijff

De Ligt liet zien wat een enorm transferpotentieel hij voor Overmars in het laatje kan brengen... 8)7

Iedereen, behalve Schöne (prachtige vrije trap, verder verwacht je er niet veel extra van) presteerde onder de maat.

Van de Beek speelt wel een behoorlijk goede pot, in de eerste helft. En dan brengt Ten Hag ... Sinkgraven? Of all people?

Hij had net zo goed een zak geld het veld op kunnen sturen. :+

Die Van de Beek zat volslagen begrijpelijk in zak en as op de bak na zijn wissel.

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 27-01-2019 21:05 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ephymerous
  • Nu online
Sinds Florida heeft de hele selectie het ineens over “restverdediging”. Daarvoor heb ik niemand binnen Ajax dat woord in de mond horen nemen. Waarschijnlijk is de interpretatie van de uitleg van ten Hag dat “de rest” verdedigd. Maar nu denkt iedere speler dat 8)7

Nee, ik was al kritisch na ten Hags eerste half jaar. Ik heb hem de kans gegeven, dank hem voor een paar aardige potten Europees maar nu ben ik echt klaar met hem. Na afgelopen weekend al tegen Heerenveen. Idiote keuzes m.b.t. spelers en tactiek. Wegwezen met die man.

XXXVI

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leuke tactieken voor een subtopper, maar een zwak tot matige coach voor een topclub. Overklast worden door Gio ... :+

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:38

Shabbaman

Got love?

Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Als je een account maakt kan je 3 PRO artikelen per maand gratis lezen.
Ik kan het zeker aanraden als je van analyses houdt. Je kan soms ook wel eens stukken via Blendle premium lezen. Dat boek van Pieter Zwart is ook een aanrader.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Sinds Florida heeft de hele selectie het ineens over “restverdediging”. Daarvoor heb ik niemand binnen Ajax dat woord in de mond horen nemen. Waarschijnlijk is de interpretatie van de uitleg van ten Hag dat “de rest” verdedigd. Maar nu denkt iedere speler dat 8)7
Restverdediging is niets nieuws en verdomde belangrijk bij het spel van Ajax. Als je heel kort door de bocht gaat niets meer en niets minder dan dat iedereen mee verdedigd.

Zie ook YouTube: 1 Restverdediging bij drukzetten - Frank de Boer VT193

• ephymerous
  • Nu online
PolarBear schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Restverdediging is niets nieuws en verdomde belangrijk bij het spel van Ajax. Als je heel kort door de bocht gaat niets meer en niets minder dan dat iedereen mee verdedigd.

Zie ook YouTube: 1 Restverdediging bij drukzetten - Frank de Boer VT193
Dat snap ik. Maar sinds Florida hoor ik het steeds en wordt er niet meer verdedigd.

XXXVI

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PWM schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:37:
[...]
Dan mogen ze wel eens beginnen met het te zingen in de Arena :+
Dit jaar waarschijnlijk voor het 5e jaar op rij 2e. Nog één keer en ze hebben Zoetemelks record geëvenaard ;).

Wel bijzonder slecht voor een club die jaar na jaar de hoogste begroting van de eredivisie heeft. Ook nu hebben ze weer geldpakhuizen vol, maar is de beker het beste waar ze op kunnen hopen.

Sjakie ziet het Swart in...

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 27-01-2019 21:34 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

alexbl69 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:29:
[...]

Dit jaar waarschijnlijk voor het 5e jaar op rij 2e. Nog één keer en ze hebben Zoetemelks record geëvenaard ;).

Wel bijzonder slecht voor een club die jaar na jaar de hoogste begroting van de eredivisie heeft. Ook nu hebben ze weer geldpakhuizen vol, maar is de beker het beste waar ze op kunnen hopen.

Sjakie ziet het Swart in...
[YouTube: AjaxPrimeur - Alles op Swart #83: Frustratie bij Sjaak]
Je gaat ervanuit dat alles al gespeeld is. Volgens mij hebben we nog een paar wedstrijdjes te spelen. (je lijkt wel een Ajax speler van vandaag die hadden ook zo'n makkelijke mindset).

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
ephymerous schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Nee, ik was al kritisch na ten Hags eerste half jaar. Ik heb hem de kans gegeven, dank hem voor een paar aardige potten Europees maar nu ben ik echt klaar met hem. Na afgelopen weekend al tegen Heerenveen. Idiote keuzes m.b.t. spelers en tactiek. Wegwezen met die man.
Twee wedstrijden tegenwind en de coach ligt weer onder vuur.

Die Malagan zakte zwaar door het ijs, daar kan de coach niks aan doen. Ook de rechtsback was zwak. De wissel met Sinkgraven was taktisch gezien niet zo gek (Blind naar het centrum, aanvallende speler erbij). Hij moest Malagan vervangen, die speelde niks klaar. Het is wel een gok, daar Sinkgraven nou ook nog niet de pannen vh dak gespeeld heeft. Dat pakte niet goed uit.

• Exocet
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:48:
[...]

Twee wedstrijden tegenwind en de coach ligt weer onder vuur.

Die Malagan zakte zwaar door het ijs, daar kan de coach niks aan doen. Ook de rechtsback was zwak. De wissel met Sinkgraven was taktisch gezien niet zo gek (Blind naar het centrum, aanvallende speler erbij). Hij moest Malagan vervangen, die speelde niks klaar. Het is wel een gok, daar Sinkgraven nou ook nog niet de pannen vh dak gespeeld heeft. Dat pakte niet goed uit.
Dat Sinkgraven überhaupt op de bank zat na de wanprestatie vorige week was al een fout.

• LZ86
  • Nu online
Niet zo gek dat die fans van de vorige club van Magellan zo blij waren dat ie weg ging. Staat gelijk aan de vreugde toen Bilal vertrok ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:52:
Niet zo gek dat die fans van de vorige club van Magellan zo blij waren dat ie weg ging. Staat gelijk aan de vreugde toen Bilal vertrok ;)
Alleen Bilal kan ook echt niets. :)

• D-e-n
Aan alle Ajaxfans: ik wil Gio en Ten Hag wel omruilen :)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:55:
Aan alle Ajaxfans: ik wil Gio en Ten Hag wel omruilen :)
Onze rotzooi mag best naar jullie :Y
maar andersom :N

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat mij betreft het beeld van de dag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxkVIquWIrT2WcrFm1bmlBil/thumb.png

Frenkie liep overal achteraan vandaag. Elke modale speler was beter, elke iets bovenmodale speler kon hij helemaal niet bijhouden. Klagen, handen omhoog, scheidsrechter vastpakken, het mocht allemaal niet baten.

Ik wens hem nog veel succes in Barcelona. Het leek nergens op.

Again: gefelicifatpstaart met de verkoop, maar deze jongen hoort imho niet op dat niveau thuis. We zullen hem over 2 jaar wel zien ergens bij de Nr. 10 van Italie.

Nu alleen nog Overmars naar Zuid overhalen :+

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 27-01-2019 22:08 ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

@PWM ik bookmark hem even ^^. En ik ben zo fair het ook te melden als hij bij Sampdoria terecht komt ^^.

• PWM
  • Niet online

PWM

Zat dus meer aan Torino te denken ;)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:09

Qu3st

PWM schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:07:
Wat mij betreft het beeld van de dag:

[Afbeelding]

Frenkie liep overal achteraan vandaag. Elke modale speler was beter, elke iets bovenmodale speler kon hij helemaal niet bijhouden. Klagen, handen omhoog, scheidsrechter vastpakken, het mocht allemaal niet baten.

Ik wens hem nog veel succes in Barcelona. Het leek nergens op.

Again: gefelicifatpstaart met de verkoop, maar deze jongen hoort imho niet op dat niveau thuis. We zullen hem over 2 jaar wel zien ergens bij de Nr. 10 van Italie.

Nu alleen nog Overmars naar Zuid overhalen :+
Dat beeld was me al heel snel opgevallen. Barça zou bijna het bonnetje opzoeken. En dan zijn er nog mensen op andere fora die hem een voldoende gaven. Ik ergerde me vandaag heel erg aan hem, helaas.

Dat hij een mindere dag had mag natuurlijk, want RvP heeft die meer gehad dit seizoen :p
En ik denk dat het niet zo zal lopen zoals jij zegt maar ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 27-01-2019 22:23 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:21:
[...]

Dat beeld was me al heel snel opgevallen. Barça zou bijna het bonnetje opzoeken. En dan zijn er nog mensen op andere fora die hem een voldoende gaven. Ik ergerde me vandaag heel erg aan hem, helaas.
Mijns inziens: oliedom om die transfer net op dit moment, vlak voor de klassieker te sluiten.

Het doet gewoon heel veel met zo’n joch, vlak dat niet uit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:09

Qu3st

Ramzzz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Mijns inziens: oliedom om die transfer net op dit moment, vlak voor de klassieker te sluiten.

Het doet gewoon heel veel met zo’n joch, vlak dat niet uit.
Mwah ik vond hem afgelopen donderdag echt sterk spelen. Dat bleek ook wel met het aantal passes die hij gaf. 120 waarvan 117 aankwamen. Toch netjes. Toen leek het alsof hij beetje opgelucht was dat het allemaal in kannen en kruiken was.
En een mindere dag mag altijd, helaas is het uitgerekend de Klassieker dat hij die heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 27-01-2019 22:26 ]

• LZ86
  • Nu online
Ramzzz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Mwah, hij was toch wel wat minder waard na een pot als vandaag. Goed gedaan juist van Overmars.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:25:
[...]

Mwah ik vond hem afgelopen donderdag echt sterk spelen. Dat bleek ook wel met het aantal passes die hij gaf. 120 waarvan 117 aankwamen. Toch netjes. Toen leek het alsof hij beetje opgelucht was dat het allemaal in kannen en kruiken is.
Je vergeet: Ajax had iets recht te zetten tegen H’veen.

En hier werden ze wel zwaar op de huid gezeten. En daar hadden ze, net als PSV destijds, geen antwoord op.

Overbluft en overklast.

Feyenoord was dan weer wel goed voorbereid. Best knap, na de berichten over het vertrek van Gio. Of zijn ze daar zo opgelucht? :+

Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.