de paniek na de 1-1 is gewoon onnodig. Er is toch genoeg ervaring in het veld om dan gewoon de rust te zoeken en op te bouwenQu3st schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:19:
Ik moet ook nog even mijn complimenten geven aan de spelers (behalve Mazraoui), dat ze 90 minuten lang hebben gestreden. Er was gelukkig niks mis met de mentaliteit vandaag, ondanks wat fouten her en der.
[...]
Op dat tijdstip was het rust bij PEC
Hoe doe je dat als PEC nog niet veilig zou zijn?
Ik ben je even kwijt.. ik reageer ~15 minuten geleden voor het eerst..[b]Qu3st in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2"
[...]
Op dat tijdstip was het rust bij PEC
Hoe doe je dat als PEC nog niet veilig zou zijn?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De laatste, maar dat doet de sfeer hier niet veel goeds, zeker niet aangezien het 10 tegen 11 is, en dan nog wat VAR momenten die discutabel zijn... gelukkig niet gekeken. Hoor het donderdag wel weer thuis...dvdkiwi schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:21:
[...]
Ik weet niet wat jouw club is maar als je voor Ajax of PSV bent vergoedt de spanning een hoop
VAR momenten waren niet discutabel. Terecht rood, terechte penalty.
Misschien bedoeld ie het niet bekijken van de actie van HendrixTyphone schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:24:
VAR momenten waren niet discutabel. Terecht rood, terechte penalty.
Ajacieden right now be like...🤯😍#ajapsv pic.twitter.com/lIFassrXem
— AFC Ajax (@AFCAjax) 31 maart 2019
Haha dit filmpje is wel briljant, Neres gooit zijn shirt in het publiek en Huntelaar zegt op het laatst dat hij nog zijn shirt nodig heeft dus moest hij terug naar de tribune.
Dat kan, de reactie die jij plaatste was op een reactie tijdens de rust van PEC-Emmen en dat jij wel een fijne middag zou zijn. En mijn eerste zin ging meer over dat feit, niet aanvallend bedoeldSt@m schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:23:
[...]
Ik ben je even kwijt.. ik reageer ~15 minuten geleden voor het eerst..
Ja dat was het ook zeker, snap dat het verdedigend niet 100% staat op het moment dat iemand met rood van het veld gaat. Maar dan het belachelijk uitkomen en niet mee springen van De Ligt waren gewoon verdedigende fouten.Deadsy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:22:
[...]
de paniek na de 1-1 is gewoon onnodig. Er is toch genoeg ervaring in het veld om dan gewoon de rust te zoeken en op te bouwen
[ Voor 37% gewijzigd door Qu3st op 31-03-2019 19:31 ]
De ten hag fanclub komt weer niet bijeen zeker? @Typhone
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben voor Ajax en heb niets met Feyenoord en heb nul ervaring als trainer. Maar ik twijfel dat ik het slechter kan doen dan Gio.
Wat een stelletje lamzakken.
Wat een stelletje lamzakken.
Goede resultaten betekenen niet dat Ten Hag niets fout heeft gedaan. Al bleef het vandaag bij discutabele wissel om 6 verdedigers in't veld te hebben.Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:30:
Hebben we op voorhand al gehad over de Tadic-variantMartinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:30:
o god dat bij NAC was toch wel een erg slechte schwalbe
Vond m juist heel knapDeadsy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:38:
o god dat bij NAC was toch wel een erg slechte schwalbe
Tegen viergever en schwaab moet je niet met een echte spits spelen, dan speel je ze in de kaart. Zwervende spits die uit de spits komt is veel lastiger voor ze.Qu3st schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Hebben we op voorhand al gehad over de Tadic-variant. Nog steeds zou ik niet met Schöne zijn gestart, en gewoon met een echte spits. Helemaal als je kijkt hoe dat controlerende blok van PSV stond.
Nou de Tadic-variant vond ik echt niet geslaagd vandaag hoor, er zijn niet heel veel kansen gecreëerd. Met Tadic op 10 had je meer aan gehad denk ik.Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:46:
[...]
Tegen viergever en schwaab moet je niet met een echte spits spelen, dan speel je ze in de kaart. Zwervende spits die uit de spits komt is veel lastiger voor ze.
De Ligt over Mazraoui: "Het is natuurlijk een jonge speler".
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ach ja. Al tijden klaagt men dat Ajax eens op resultaat moet kunnen sturen en de wedstrijd gewoon dood spelen. Dan regelt Ten Hag dat een keer en was het weer een fout ondanks het weergaloze resultaat.Terranova schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:32:
Goede resultaten betekenen niet dat Ten Hag niets fout heeft gedaan. Al bleef het vandaag bij discutabele wissel om 6 verdedigers in't veld te hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom is de gele kaart van Tadic eigenlijk niet teruggetrokken? Is het niet zo dat alles wordt teruggedraaid tot het VAR moment? (na het penaltymoment en voor het VAR-moment daarover kreeg Tadic een belachelijke gele kaart).
mwah ik vond het een onnodig risico. Als PSV zou scoren dan had Ajax geen wissels meer om aanvallender te gaan spelen. Maar het pakte goed uit.Gonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:07:
[...]
Ach ja. Al tijden klaagt men dat Ajax eens op resultaat moet kunnen sturen en de wedstrijd gewoon dood spelen. Dan regelt Ten Hag dat een keer en was het weer een fout ondanks het weergaloze resultaat.
Ik ga niet de hele dag terughalen. Maar, ik kijk net nog even de samenvatting in de Arena en denk dat.... Welke totale incompetente idioot met een fluit geeft daar geen rood voor, ook zonder VAR. En wat denkt zo'n man dan gezien te hebben dat hij geel trekt. Waanzin. Die Mazraoui mag wel 15 wedstrijden krijgen als ik zie waar anderen 3-4 voor krijgen. Wat een idioot.
Mensen die zeggen dat hij gewoon slecht uitkomt of het pech is met timing, zouden een gelijke straf moeten krijgen voor het kijken van wedstrijden.
Verder: Feyenoord volgens verwachting. Ajax redelijk goed en spanning terug.
Mensen die zeggen dat hij gewoon slecht uitkomt of het pech is met timing, zouden een gelijke straf moeten krijgen voor het kijken van wedstrijden.
Maar had hij het niet gedaan en had PSV gescoord dan werd hem wel verweten dat hij het meer dicht had moeten houden. Ten Hag kan dit niet winnen. Het is toch nooit goed, zelfs als het resultaat dat wel is.Terranova schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:12:
mwah ik vond het een onnodig risico. Als PSV zou scoren dan had Ajax geen wissels meer om aanvallender te gaan spelen. Maar het pakte goed uit.
Wat is er gebeurd met de winnende coach heeft altijd gelijk?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vond zelf Kuipers ook niet heel sterk fluiten. Soms wel fluiten voor een lichte overtreding en dan later weer door laten spelen. En ook bij een niet overtreding liet hij hetzelfde zien. Die rode kaart was het toppunt of dieptepunt, ik snapte niet waarom hij met geel aankwam zetten.PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:15:
Ik ga niet de hele dag terughalen. Maar, ik kijk net nog even de samenvatting in de Arena en denk dat.... Welke totale incompetente idioot met een fluit geeft daar geen rood voor, ook zonder VAR. En wat denkt zo'n man dan gezien te hebben dat hij geel trekt. Waanzin. Die Mazraoui mag wel 15 wedstrijden krijgen als ik zie waar anderen 3-4 voor krijgen. Wat een idioot.
Hij is echt een topper, hopelijk ziet een Europese topclub dat niet in. /sGonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:18:
[...]
Maar had hij het niet gedaan en had PSV gescoord dan werd hem wel verweten dat hij het meer dicht had moeten houden. Ten Hag kan dit niet winnen. Het is toch nooit goed, zelfs als het resultaat dat wel is.
Wat is er gebeurd met de winnende coach heeft altijd gelijk?
[ Voor 20% gewijzigd door Qu3st op 31-03-2019 20:25 ]
Was Ajax vandaag goed? Ik raakte nota bene in discussie hier omdat ik het blok van PSV goed vond werken. En de counters ook. Lasse Schöne stond daar aanvallend nooit, verdedigend nooit met gigantische gaten tot gevolg. Zeer terecht werd in de rust opgemerkt dat dit tegen Juventus over en sluiten was geweest.Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:30:
Ten Hag kan ik vandaag niet zo heel veel verwijten behalve het relatief zwakke middenveld. Van Bommel veel meer denk ik. Die kwam niet voor de winst maar schakelde pas na de 1:1 alles om. Dat had ik anders gedaan gezien de vele keren dat PSV erg goed doorheen kwam. Dat zeiden we zelfs in het begin al een keer in dit topic: 1x stappen ze opeens en meteen 3 PSV’ers tegen 3 Ajacieden. PSV zit niet in de vorm van voor de winterstop. Anders hadden we 0-2 of 1-2 gestaan bij rust.
[ Voor 66% gewijzigd door Typhone op 31-03-2019 20:27 ]
Nou ook weer niet overdrijven, zo goed is hij ook weer niet. Maar zoeken naar hypothetische scenario's om hem toch af te kunnen branden na een 3-1 tegen PSV vind ik nogal flauw.Qu3st schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:19:
Hij is echt een topper, hopelijk ziet een Europese topclub dat niet in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verbaasde me meer over de gele kaart dan over de overtreding zelf... Kuipers liet zich hier toch wel kennen.PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:15:
Valt niet zo veel af te branden vandaag. Ik zeg meer aan de kant van van Bommel. Ik vond Ajax helemaal niet goed spelen. PSV zeer zeker de eerste helft ook niet. Die verbaasde kop van Mazraoui vond ik ook priceless. Ernstig slecht dat dat niet direct rood was. Maar ook... waarom doe je zoiets? Anno nu met camera’s er nog buiten gelaten....Gonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:27:
[...]
Nou ook weer niet overdrijven, zo goed is hij ook weer niet. Maar zoeken naar hypothetische scenario's om hem toch af te kunnen branden na een 3-1 tegen PSV vind ik nogal flauw.
Enige wat ik wel vind... er is eens karakter getoond. Niet met goed spel maar wel met inzet. Dat mag ook wel een keer!
De kritiek over de opstelling had ik vooraf al gegeven. En uiteindelijk was het niet de tactiek en opstelling die je de wedstrijd doen winnen, maar wel eindelijk de mentaliteit gelukkig. Ikzelf was ook wel blij met het vastzetten achterin, een mooie bus er neer zetten zeg maar. Complimenten daarvoor, maar neemt mijn kritiek van vooraf niet wegGonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:27:
[...]
Nou ook weer niet overdrijven, zo goed is hij ook weer niet. Maar zoeken naar hypothetische scenario's om hem toch af te kunnen branden na een 3-1 tegen PSV vind ik nogal flauw.
Ik vond de laatste wissel om Magallan in te brengen wel erg risicovol. Dat Kristensen Erik werd gebracht, is nog wel te beredeneren. De rechterkant van Ajax werd redelijk overlopen + maar 10 man. Maar mocht PSV nog gescoord hebben in voor hun de gebruikelijke laatste minuten, stond Ajax met bijna alleen maar verdedigers op t veld...Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:30:
Dit keer pakte het goed uit, gelukkig
PSN: Curvaa_
Deze kritiek snap ik ook wel, maar ik snapte de wissel ook wel, Donny van de Beek was ook aardig kapot. En Neres vond uiteindelijk nog een extra beetje energie. Alleen dat je dan met 6 verdedigers staat vind ik wel weer vreselijk, maar meer dan tegenhouden kon je ook weer niet. Hopend op die uitbraak, die uiteindelijk er kwam.Curva schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:37:
[...]
Ik vond de laatste wissel om Magallan in te brengen wel erg risicovol. Dat Kristensen Erik werd gebracht, is nog wel te beredeneren. De rechterkant van Ajax werd redelijk overlopen + maar 10 man. Maar mocht PSV nog gescoord hebben in voor hun de gebruikelijke laatste minuten, stond Ajax met bijna alleen maar verdedigers op t veld...
Dit keer pakte het goed uit, gelukkig
En dat het goed uitpakte was ook wel geluk hoor, want die Magallan maakte toch wel paar domme fouten

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 31-03-2019 20:44 ]
Dan had De Ligt gewoon in de spits gekund, eventueel met Veltman ernaast. Kunnen beiden prima aanvallen. 

Tja het Schöne stokpaardje is ondertussen weinig vernieuwend. Vandaar dat ik ook niet op jouw kritiek reageerde maar op kritiek achteraf die nu met hypothetische scenario's onderbouw wordt.Qu3st schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:35:
De kritiek over de opstelling had ik vooraf al gegeven. En uiteindelijk was het niet de tactiek en opstelling die je de wedstrijd doen winnen, maar wel eindelijk de mentaliteit gelukkig. Ikzelf was ook wel blij met het vastzetten achterin, een mooie bus er neer zetten zeg maar. Complimenten daarvoor, maar neemt mijn kritiek van vooraf niet weg
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch zal ik met dat stokpaardje niet ophouden haha. Ik zie wel in waarom sommige kritiek daar op hebben, en dat het goed uitpakte kan er toch prima over gepraat worden?Gonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:44:
Dan had De Ligt gewoon in de spits gekund, eventueel met Veltman ernaast. Kunnen beiden prima aanvallen.
[...]
Tja het Schöne stokpaardje is ondertussen weinig vernieuwend. Vandaar dat ik ook niet op jouw kritiek reageerde maar op kritiek achteraf die nu met hypothetische scenario's onderbouw wordt.
En dan het gooien op, winnende trainer heeft altijd gelijk vind ik wel beetje makkelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 31-03-2019 20:52 ]
Ik zeg toch ook niet dat praten niet mag? Dan mag ik toch ook mijn mening geven? 
Moet wel zeggen dat je niet goed hoeft te kunnen liplezen om Lozano te volgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zit net te lezen op Vi Pro wat de tactische omzetting was van en bij Ajax. We kunnen ophouden met lullen heren want we zaten er allemaal naast hahaha. Voorbeeld is De Ligt die vandaag specifiek non stop doordekte op De Jong zodat de afvallende bal niet bij PSV terecht kwam. En dat scheen maar 1x fout te gaan.
Natuurlijk!Gonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:54:
Ik zeg toch ook niet dat praten niet mag? Dan mag ik toch ook mijn mening geven?

Dat stokpaardje van de trainer heeft altijd gelijk ben ik het vandaag niet helemaal mee eens. Want die buitenspel situatie was denk ik wel de gelijkmaker geworden. Ja hypothetisch dat weet ik, en dat geluk heb je ook nodig. Dat geluk ligt niet aan Ten Hag zijn goede ingrijpen
Daar stond dan ook een knipoog bij. Maar hoe weet jij zo zeker dat het niet door deze keuzes kwam? Ajax scoorde ook met zes verdedigers nog, dus dat argument kan sowieso van tafel. Daarnaast wisten ze het aardig dicht te houden en had PSV het een heel stuk moeilijker dan de vorige keer. Ik zie allemaal feiten die in het voordeel van de trainer spreken en alleen maar onderbuikscenario's die daar tegenin gaan. Ik snap dat het lastig toegeven is als je hem al afgeschreven hebt, maar Ajax had het best goed voor elkaar vandaag en Ten Hag heeft daar net zo goed credits van verdiend.Qu3st schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:59:
Natuurlijk!
Dat stokpaardje van de trainer heeft altijd gelijk ben ik het vandaag niet helemaal mee eens. Want die buitenspel situatie was denk ik wel de gelijkmaker geworden. Ja hypothetisch dat weet ik, en dat geluk heb je ook nodig. Dat geluk ligt niet aan Ten Hag zijn goede ingrijpen
Waar ik blij mee ben is dat het trucje van Van Bommel met die middenvelder erbij niet gelukt is. En dat het nu gewoon eens niet in zijn voordeel uit viel. Anders was het hier helemaal niet te genieten geweest, dan hadden we echt een nieuwe messias gehad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Müller moest destijds toch voor het leven geschorst worden, of zoiets?PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:15:
Ik vond Kuipers al niet sterk fluiten, in het geval van die ‘penalty’ was de situatie bijzonder zwaar beoordeeld, je moet hem wel heel graag willen geven, als je ziet dat later volledig aan de schouder van De Jong hangen vervolgens - volgens Kuipers en de VAR - ‘niets’ is.
Slo-mo vertekent het beeld bij die glijpartij volledig.
Verder heeft PSV het zelf ook helemaal niet goed gedaan. Je kunt beter offensief beter staan en later wisselen om eventueel bij te sturen, dan zonder creatieve middenvelder van start gaan.
Dat vond ik een grote fout. Nu lijk je alleen voor een punt te komen, en die instelling snap ik gewoon niet.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is zeker lastig toegevenGonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:04:
[...]
Daar stond dan ook een knipoog bij. Maar hoe weet jij zo zeker dat het niet door deze keuzes kwam? Ajax scoorde ook met zes verdedigers nog, dus dat argument kan sowieso van tafel. Daarnaast wisten ze het aardig dicht te houden en had PSV het een heel stuk moeilijker dan de vorige keer. Ik zie allemaal feiten die in het voordeel van de trainer spreken en alleen maar onderbuikscenario's die daar tegenin gaan. Ik snap dat het lastig toegeven is als je hem al afgeschreven hebt, maar Ajax had het best goed voor elkaar vandaag en Ten Hag heeft daar net zo goed credits van verdiend.
Waar ik blij mee ben is dat het trucje van Van Bommel met die middenvelder erbij niet gelukt is. En dat het nu gewoon eens niet in zijn voordeel uit viel. Anders was het hier helemaal niet te genieten geweest, dan hadden we echt een nieuwe messias gehad.
Of het geluk door die keuzes kwam, kan ik net zoals jij niet zeker weten natuurlijk.
En die feiten heb ik ook wel gezien, maar het blijft ook wel een feit dat er een dosis geluk bij zat. Al vaart niemand wel zonder dat, dat moet ik toegeven. Ik ben heel erg blij dat het allemaal goed uitpakte.
Vond ik toen al niet, Müller zag Tagliafico echt niet aan komen.Ramzzz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:11:
Müller moest destijds toch voor het leven geschorst worden, of zoiets?
Mazraoui had z'n gezichtsveld wel de juiste kant op en maakt gewoon een achterlijke actie, dat is gewoon diepdonkerrood. Afleren dat soort houthakkerij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We winnen met 3-1Typhone schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:23:
[...]
Was Ajax vandaag goed? Ik raakte nota bene in discussie hier omdat ik het blok van PSV goed vond werken. En de counters ook. Lasse Schöne stond daar aanvallend nooit, verdedigend nooit met gigantische gaten tot gevolg. Zeer terecht werd in de rust opgemerkt dat dit tegen Juventus over en sluiten was geweest.
Ten Hag kan ik vandaag niet zo heel veel verwijten behalve het relatief zwakke middenveld. Van Bommel veel meer denk ik. Die kwam niet voor de winst maar schakelde pas na de 1:1 alles om. Dat had ik anders gedaan gezien de vele keren dat PSV erg goed doorheen kwam. Dat zeiden we zelfs in het begin al een keer in dit topic: 1x stappen ze opeens en meteen 3 PSV’ers tegen 3 Ajacieden. PSV zit niet in de vorm van voor de winterstop. Anders hadden we 0-2 of 1-2 gestaan bij rust.

Maar hey blijven jullie maar elke scheet bekritiseren of dood analyseren, voorlopig doen we in april nog op 3 fronten mee en heb ik al menig potje vermaak gehad met dit Ajax.
Ik zou niet weten wat je nog meer kan verlangen van een trainer

Nou een prijs zou wel fijn zijn. 
@Qu3st ik snap het goed hoor, mijn onderbuik is ook echt niet honderd procent overtuigd. Ik houd het echter wel graag bij de feiten en die geven vandaag gewoon krediet.
@Qu3st ik snap het goed hoor, mijn onderbuik is ook echt niet honderd procent overtuigd. Ik houd het echter wel graag bij de feiten en die geven vandaag gewoon krediet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie wordt er kampioen?Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:19:
[...]
We winnen met 3-1de man die nooit kon winnen van PSV wint van PSV, wanneer hij verliest ligt alles aan hem, nu win je hem, en ligt er nog van alles aan hem, behalve dat we winnen van PSV
![]()
Maar hey blijven jullie maar elke scheet bekritiseren of dood analyseren, voorlopig doen we in april nog op 3 fronten mee en heb ik al menig potje vermaak gehad met dit Ajax.
Ik zou niet weten wat je nog meer kan verlangen van een trainer
Diegene die over 7 wedstrijden bovenaan staat
Je kan ook stoppen met politiek correct denken.carpebios schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:47:
[...]
Joden, geuzenaam van Ajax.
Duitsers, omdat ze in de laatste seconden scoren.
Ik moet leraar worden.
We praten hier over voetbal. Dat is een andere wijze van onzin blaten, dan morgen bij de koffieautomaat, waar je verdorie ook nog 30 cent in moet gooien.
Vorige week vlogen de termen moffen en kutnazi's hier door het huis. Ik schaam me nu nog, maar er komt altijd een volgende wedstrijd. Dan gebeurt het gewoon weer.

edit: Ik bedoel het niet kwaad of leraarachtig.
[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 31-03-2019 22:59 . Reden: nuanceren, want het is voetbal. ]
Dit was een voorbode op de wedstrijd die er echt om gaat.Typhone schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:58:
Ik zit net te lezen op Vi Pro wat de tactische omzetting was van en bij Ajax. We kunnen ophouden met lullen heren want we zaten er allemaal naast hahaha. Voorbeeld is De Ligt die vandaag specifiek non stop doordekte op De Jong zodat de afvallende bal niet bij PSV terecht kwam. En dat scheen maar 1x fout te gaan.
PSV is een prima team, maar een team dat ten oorlog gaat trekken maakt gehakt van dat prima team. Dat was wat men zag vandaag, en het beste gaat nog komen.
Al die voetbalanalysten kunnen de pot op met hun moeilijkdoenerij.

Als PSV-er wil ik vandaag alle Ajax-supporters feliciteren met de terechte overwinning.
Mijn cluppie heeft het af laten weten, met name in de 1e helft werden ze vrijwel zoek gespeeld. Mede daarom, maar ook de inzet van Ajax maakte vandaag het verschil.
Leuke variant met Sadilek, maar van Bommel had na een kwartier al moeten zien dat dat hem niet zou worden: te weinig balvast, te weinig body in de duels. Wat wel voor hem pleit is dat hij werkte als een paard, maar hij mist nog de ervaring om dit soort grote wedstrijden aan te kunnen gaan.
Het gaan nog 7 spannende weken worden, dat is dan wel weer een voordeel voor de voetballiefhebbers
Mijn cluppie heeft het af laten weten, met name in de 1e helft werden ze vrijwel zoek gespeeld. Mede daarom, maar ook de inzet van Ajax maakte vandaag het verschil.
Leuke variant met Sadilek, maar van Bommel had na een kwartier al moeten zien dat dat hem niet zou worden: te weinig balvast, te weinig body in de duels. Wat wel voor hem pleit is dat hij werkte als een paard, maar hij mist nog de ervaring om dit soort grote wedstrijden aan te kunnen gaan.
Het gaan nog 7 spannende weken worden, dat is dan wel weer een voordeel voor de voetballiefhebbers
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ja Ajax of PSV. Naam graag. Ik wil het nog zien na Juventus uit of thuis. FC Groningen uit zit daar ook nog bij dus hupsakee.Martinusz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Diegene die over 7 wedstrijden bovenaan staat
Hmmm, dat was mij niet specifiek opgevallen. Wat mij wel opviel was dat Luuk de Jong zo goed als elk luchtduel won... Dit vond ik toch wel zorgwekkend. Ik kan helaas even geen goede site vinden of dit ook feitelijk kloptTyphone schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:58:
PSN: Curvaa_
Wat een waardeloze maar zenuwslopende wedstrijd gisteren. Oprechte verbazing toen ik Van Bommel hoorde tijdens de nabeschouwing, want volgens mij was er tot de rode kaart van Mazraoui niks aan de hand voor Ajax.
Volgens mij deed PSV ook voor het eerst een doelpoging in de 55ste minuut. Dat was dan ook wel direct een goede kans.
En ja, PSV gaf ook weinig weg en dat doen ze heel goed, maar dat is toch iets anders dan 'de betere ploeg zijn', om volgens Van Bommels woorden te spreken.
De titelrace is weer spannend en ik sluit helemaal niet uit dat er woensdag alweer iets geks gaat gebeuren
Volgens mij deed PSV ook voor het eerst een doelpoging in de 55ste minuut. Dat was dan ook wel direct een goede kans.
En ja, PSV gaf ook weinig weg en dat doen ze heel goed, maar dat is toch iets anders dan 'de betere ploeg zijn', om volgens Van Bommels woorden te spreken.
De titelrace is weer spannend en ik sluit helemaal niet uit dat er woensdag alweer iets geks gaat gebeuren
Leuk dat je het aanhaalt, moest er direct aan denken. En dan te bedenken hoe die Ajacieden reageerde op dat van MüllerGonadan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:17:
[...]
Vond ik toen al niet, Müller zag Tagliafico echt niet aan komen.
Mazraoui had z'n gezichtsveld wel de juiste kant op en maakt gewoon een achterlijke actie, dat is gewoon diepdonkerrood. Afleren dat soort houthakkerij.
Was ook niet helemaal vergelijkbaar. Müller ging er met een gestrekt been in, noppen vooruit op het hoofd van Tagliafico. Hij zag het zelf niet aankomen, maar neemt natuurlijk wel een groot risico. Wat Mazraoui doet is zeker niet fraai en ook duidelijk rood, maar hij raakt hem met de zijkant van zijn schoen, dus dat komt een heel stuk minder hard aan. Je zag ook dat Angelino redelijk snel weer stond en niet echt schade had. Aan de andere kant zag Mazraoui Angelino wel aankomen, dus dat was echt gewoon superlomp en dus (nogmaals) terecht rood. Ben wel benieuwd wat hier voor schorsing uit komt. Ik hoop max drie wedstrijdjes waarvan één voorwaardelijk...Mosin schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:27:
[...]
Leuk dat je het aanhaalt, moest er direct aan denken. En dan te bedenken hoe die Ajacieden reageerde op dat van MüllerZullen ze vast niet bij deze Marokkaanse jongen doen
Oh ja wel hoor! 100% rode kaart. Wel of niet bewust, hij komt veel te hoog met zijn been en heeft daarmee de kans om zijn tegenstander (zwaar) te blesseren. Absoluut rood.Mosin schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:27:
[...]
Leuk dat je het aanhaalt, moest er direct aan denken. En dan te bedenken hoe die Ajacieden reageerde op dat van MüllerZullen ze vast niet bij deze Marokkaanse jongen doen
Gr
Een Ajacied.
Inderdaad, met Angelino was er weinig aan de hand. De woede moet dus alleen van de Ajax aanhangers komen want Ajax werd door deze domme actie benadeeld, maar Angelino of PSV leed er juist helemaal niet onder.Jorizzz schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:34:
[...]
Was ook niet helemaal vergelijkbaar. Müller ging er met een gestrekt been in, noppen vooruit op het hoofd van Tagliafico. Hij zag het zelf niet aankomen, maar neemt natuurlijk wel een groot risico. Wat Mazraoui doet is zeker niet fraai en ook duidelijk rood, maar hij raakt hem met de zijkant van zijn schoen, dus dat komt een heel stuk minder hard aan. Je zag ook dat Angelino redelijk snel weer stond en niet echt schade had. Aan de andere kant zag Mazraoui Angelino wel aankomen, dus dat was echt gewoon superlomp en dus (nogmaals) terecht rood. Ben wel benieuwd wat hier voor schorsing uit komt. Ik hoop max drie wedstrijdjes waarvan één voorwaardelijk...
Dat doet er toch niet toe? Als je zo inkomt heb je de kans om je tegenstander (ernstig) te blesseren en daar staat rood op.jaapstobbe schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:54:
[...]
Inderdaad, met Angelino was er weinig aan de hand. De woede moet dus alleen van de Ajax aanhangers komen want Ajax werd door deze domme actie benadeeld, maar Angelino of PSV leed er juist helemaal niet onder.
Of hij z'n kop nu wel of niet kapot heeft doet er volgens de regels helemaal niet toe.
@Jorizzz @Yogibeer
Die van Müller zag er inderdaad wat harder en pijnlijker uit (en zal dat ook zeker zijn geweest). Beide rood, maar ik vind ook dat je in beiden gevallen ook kon zien dat ze ervan schrokken. Maakt het in principe de overtreding niet minder zwaar natuurlijk.
Alleen terug komend op lompe reacties.. Maar ja, emoties, dat snap ik ook wel.
Die van Müller zag er inderdaad wat harder en pijnlijker uit (en zal dat ook zeker zijn geweest). Beide rood, maar ik vind ook dat je in beiden gevallen ook kon zien dat ze ervan schrokken. Maakt het in principe de overtreding niet minder zwaar natuurlijk.
Alleen terug komend op lompe reacties.. Maar ja, emoties, dat snap ik ook wel.
Helemaal eens. Zo wel Müller als Mazraoui deden dit niet om hun tegenstander bewust te schoppen. Daar geloof ik ook niet in. Het is echter wel oliedom en terecht rood, omdat je met zo'n lompe actie wel iemand behoorlijk kan toetakelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Yogibeer op 01-04-2019 08:58 ]
Dan kun je elk kopduel wel gevaarlijk spel noemen. Niks is zo gevaarlijk als de koppen hard tegen elkaar knallen.Yogibeer schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:56:
[...]
Dat doet er toch niet toe? Als je zo inkomt heb je de kans om je tegenstander (ernstig) te blesseren en daar staat rood op.
Of hij z'n kop nu wel of niet kapot heeft doet er volgens de regels helemaal niet toe.
Lees eens terug in dit topic hoe er gereageerd werd. Dat geeft een goed beeld denk ik. Ik kan me geen enkele reactie herinneren die positief was richting Mazraoui. En zo'n beetje alles en iedereen (Ajacieden meerendeels) vond het een schandelijke, domme, idiote en debiele overtreding die terecht rood kreeg. Dat gebeurt niet zo vaak maar gisteren dus wel.Mosin schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:27:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 01-04-2019 09:04 ]
Hier kan je zelf teruglezen hoe "die Ajacieden" reageerden:
[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019
Neres speelde een prima pot (eigenlijk als enige), maar in de 96ste minuut je shirt uit trekken en een gele kaart pakken is zo dom. Het zal je toch gebeuren dat je in het voorlaatste potje nog een schorsing aan je broekje krijgt...
Houdoe
Correctie: Neres en Frenkie de Jong.Witte schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:13:
Neres speelde een prima pot (eigenlijk als enige), maar in de 96ste minuut je shirt uit trekken en een gele kaart pakken is zo dom. Het zal je toch gebeuren dat je in het voorlaatste potje nog een schorsing aan je broekje krijgt...
Ik heb het over de wedstrijd van gisteren en puur over Mazraoui en hoe daarop gereageerd werd.JanW schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:12:
Hier kan je zelf teruglezen hoe "die Ajacieden" reageerden:
De rest heeft er geen reet mee te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 01-04-2019 09:33 ]
Slim: nee. Begrijpelijk: absoluut. je knokt keihard voor een overwinning in een wedstrijd waar de druk vol op staat en dan valt de 3-1. Die emotie die dan bij een topsporter naar boven komt is op dat moment sterker dan het verstand
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Hoe zit het trouwens met die gele kaart van Dusan Tadic? Die viel toen er gewacht werd op de strafschop van Ajax bij het VAR moment.Chief schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:33:
Slim: nee. Begrijpelijk: absoluut. je knokt keihard voor een overwinning in een wedstrijd waar de druk vol op staat en dan valt de 3-1. Die emotie die dan bij een topsporter naar boven komt is op dat moment sterker dan het verstand
Was dat niet voor zijn overtreding op Bergwijn vlak daarvoor?Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:34:
[...]
Hoe zit het trouwens met die gele kaart van Dusan Tadic? Die viel toen er gewacht werd op de strafschop van Ajax bij het VAR moment.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Van Persie vond dat Feyenoord goed gespeeld heeft en dat het niet mee zat.
Gio verkondigt een heel tactisch verhaal over waarom Berghuis niet mee doet, Advocaat en Berghuis zetten hem voor schut door te vertellen dat er iets anders achter zat.
Berghuis heeft zich kennelijk weer misdragen van de week
Waarschijnlijk een vechtpartij. Gek genoeg ben ik blij dat het op lijkt dat er tenminste iemand in het elftal ziek is van de gang van zaken.
Ondertussen vragen jongens en als Kokcu, Burger, Geertruida en Ayoub zich af wat er moet gebeuren voordat een ander eens het vertrouwen krijgt.
De club of in ieder geval alles rond het eerste elftal is doodziek. Je gaat echt plek 4 ook nog weggeven zo. Het lijkt Gio wel, iedereen ziet dat het mis aan het gaan is en er wordt pas ingegrepen als het al te laat is. Je moet nu de bezem halen door de staf en het elftal want dit komt niet vanzelf 'goed'.

Gio verkondigt een heel tactisch verhaal over waarom Berghuis niet mee doet, Advocaat en Berghuis zetten hem voor schut door te vertellen dat er iets anders achter zat.

Berghuis heeft zich kennelijk weer misdragen van de week

Ondertussen vragen jongens en als Kokcu, Burger, Geertruida en Ayoub zich af wat er moet gebeuren voordat een ander eens het vertrouwen krijgt.
De club of in ieder geval alles rond het eerste elftal is doodziek. Je gaat echt plek 4 ook nog weggeven zo. Het lijkt Gio wel, iedereen ziet dat het mis aan het gaan is en er wordt pas ingegrepen als het al te laat is. Je moet nu de bezem halen door de staf en het elftal want dit komt niet vanzelf 'goed'.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@Chief
Ja volgens mij wel. Maar die situatie ontstaat omdat er geen strafschop gegeven werd. Zou er een goal voor PSV zijn uitgevallen dan valt de goal weg en krijgt Ajax de strafschop. Maar ik weet niet of dat met gele kaarten ook zo is.
@ph4ge
Ik ben het inmiddels wel met jullie eens dat Gio beter vandaag dan morgen kan opstappen (oprotten). Gisteren als een lamme hond op de bank gelegen en ook maar eens Feyenoord gekeken -tussen het plannen van vakantie door- maar ik begrijp niet wat je bij Feyenoord moet doen om IN de basis te mogen en ik begrijp nog minder hoeveel je fout MAG doen om uit de basis te komen.
Ja volgens mij wel. Maar die situatie ontstaat omdat er geen strafschop gegeven werd. Zou er een goal voor PSV zijn uitgevallen dan valt de goal weg en krijgt Ajax de strafschop. Maar ik weet niet of dat met gele kaarten ook zo is.
@ph4ge
Ik ben het inmiddels wel met jullie eens dat Gio beter vandaag dan morgen kan opstappen (oprotten). Gisteren als een lamme hond op de bank gelegen en ook maar eens Feyenoord gekeken -tussen het plannen van vakantie door- maar ik begrijp niet wat je bij Feyenoord moet doen om IN de basis te mogen en ik begrijp nog minder hoeveel je fout MAG doen om uit de basis te komen.
De hiërarchie in dat elftal klopt niet helemaal denk ik. Het is Van Persie boven de rest (logisch), maar ook daaronder lijkt het niet helemaal te stroken onderling. Lijkt er ook op dat Gio geen impopulaire beslissingen durft te nemen. Terwijl je nu zou denken: Pak door! Want het gaat nergens meer om.
Ik vind Van Persie boven de rest ook niet kloppen. Ondanks zijn geweldige carrière en talent laat hij in een hele wedstrijd veel te weinig zien, andere worden ook niet beter met hem in het elftal. Hij zou pinch hitter moeten zijn, geen onomstreden basisspeler. Ook omdat hij voorkomt dat andere jongens die de ervaring nog hard nodig hebben die krijgen.Yogibeer schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:01:
De hiërarchie in dat elftal klopt niet helemaal denk ik. Het is Van Persie boven de rest (logisch), maar ook daaronder lijkt het niet helemaal te stroken onderling. Lijkt er ook op dat Gio geen impopulaire beslissingen durft te nemen. Terwijl je nu zou denken: Pak door! Want het gaat nergens meer om.
Clasie als vice aanvoerder is nog het vreemdst. We moeten inmiddels concluderen dat hij niet de Clasie is die vertrok bij Feyenoord en eigenlijk niks te zoeken heeft in dit elftal. Jongens als Ambrabat, Tapia, Ayoub, Burger (etc. etc.) hadden ook allemaal op die positie kunnen spelen en al lang kansen moeten krijgen/niet zo makkelijk weggestuurd moeten worden.
Clasie is gehuurd en ondanks dat hij een clubman is moet je hem de rest van het seizoen niet meer opstellen. Zelfs als je hem gratis over kan nemen zou ik twijfelen.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 01-04-2019 10:04 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mij lijkt het dat een kaart niet teruggedraaid wordt. Je krijgt een kaart omdat je gedrag vertoont wat niet op het veld thuishoort. Dat het eigenlijk stil had moeten liggen vanwege een VAR-beslissing verandert weinig aan de wenselijkheid van bepaald gedrag. Je kunt ook geel (of rood) krijgen voor een overtreding terwijl de bal buiten de lijnen is.Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:55:
@Chief
Regeren is vooruitschuiven
Ja dat lijkt mij ook maar ik weet niet hoe dat in de regels zit m.b.t. de VAR. Stel direct daarop houdt iemand een shirtje vast bij een doorgebroken speler. Is het dan een rode kaart of wordt éérst het VAR moment terugbekeken en de situatie daarna afgedaan als niets? Want dan zou rood wel heel zwaar bestraft zijn aangezien de beslissing ervoor al fout was. Ik ben vooral nieuwsgierig wat er zou gebeuren en weet niet of zoiets al ooit gebeurd is.T-MOB schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:14:
[...]
Mij lijkt het dat een kaart niet teruggedraaid wordt. Je krijgt een kaart omdat je gedrag vertoont wat niet op het veld thuishoort. Dat het eigenlijk stil had moeten liggen vanwege een VAR-beslissing verandert weinig aan de wenselijkheid van bepaald gedrag. Je kunt ook geel (of rood) krijgen voor een overtreding terwijl de bal buiten de lijnen is.
Ik hoorde van Egmond praten over een perfect VAR-weekend maar onze vriend de grensrechter vergat gisteren wel mooi even te wachten met vlaggen. Blijkbaar vergeten dat er een VAR bestond (gelukkig voor Ajax).
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 01-04-2019 10:21 ]
je weet dat je een Ajacied citeert en derhalve je eigen stelling direct onderuit haalt?Mosin schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:27:
[...]
Ik zou zeggen gewoon rood. Een doorgebroken speler neerhalen is gewoon onsportief, ook als blijkt dat het onterecht was. Aan de andere kant, als de doorgebroken speler buiten spel liep zou je hem waarschijnlijk niet krijgen.Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:19:
[...]
Ja dat lijkt mij ook maar ik weet niet hoe dat in de regels zit m.b.t. de VAR. Stel direct daarop houdt iemand een shirtje vast bij een doorgebroken speler. Is het dan een rode kaart of wordt éérst het VAR moment terugbekeken en de situatie daarna afgedaan als niets? Want dan zou rood wel heel zwaar bestraft zijn aangezien de beslissing ervoor al fout was. Ik ben vooral nieuwsgierig wat er zou gebeuren en weet niet of zoiets al ooit gebeurd is.
Regeren is vooruitschuiven
Overzicht van de Eredivisie over kalenderjaar 2019: http://www.eredivisiestats.nl/jaarstand.php
Bijzonder om te zien hoe goed AZ het doet en het opvallend hoge aantal tegendoelpunten voor PSV en voornamelijk Ajax.
Feyenoord in de onderste regionen, zelfs onder De Graafschap. En Willem II valt natuurlijk ook positief op. Fran Sol weg, maar heel goed ingekocht en lijkt er niet slechter op geworden.
Bijzonder om te zien hoe goed AZ het doet en het opvallend hoge aantal tegendoelpunten voor PSV en voornamelijk Ajax.
Feyenoord in de onderste regionen, zelfs onder De Graafschap. En Willem II valt natuurlijk ook positief op. Fran Sol weg, maar heel goed ingekocht en lijkt er niet slechter op geworden.
Ik vind voornamelijk de Graafschap en FC Groningen heel erg opvallen. Groningen stond begin dit jaar heel lang op de laatste plek toch? Dat is opeens weer gaan draaien. Willem II scoort ook wel erg hoog trouwens inderdaad.
Integendeel, het was knap beroerd.Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:19:
[...]
Ik hoorde van Egmond praten over een perfect VAR-weekend maar onze vriend de grensrechter vergat gisteren wel mooi even te wachten met vlaggen. Blijkbaar vergeten dat er een VAR bestond (gelukkig voor Ajax).
In Ajax-PSV viel het VAR-advies 1x goed uit (geel -> rood), en pakweg 3, 4x niet (pingel hier, geen pingel daar, diverse andere dubieuze situaties), naast de reeks foute beslissingen van de scheids.
Je mag toch aannemen dat de 'beste scheidsrechter van Nederland' dit varkentje wel kon wassen zonder VAR, maar dat bleek weer een illusie.
En dan nog, voor de VAR hadden we volgens mij over het algemeen een betere 'Kuipers'.
Ik geloof niet dat (o.a. bij SV) men (in neutrale kringen) erg positief was over de arbitrage.
offtopic:
Misschien dat ik wat extra kritisch ben omdat ik zaterdag een totaal fiasco qua arbitrage (als in: nergens voor fluiten, een soort eenzijdige ijshockeywedstrijd) meemaakte als hockeycoach...
Misschien dat ik wat extra kritisch ben omdat ik zaterdag een totaal fiasco qua arbitrage (als in: nergens voor fluiten, een soort eenzijdige ijshockeywedstrijd) meemaakte als hockeycoach...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Welke momenten waren daar nog meer dubieus dan?Ramzzz schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:38:
[...]
Integendeel, het was knap beroerd.
In Ajax-PSV viel het VAR-advies 1x goed uit (geel -> rood), en pakweg 3, 4x niet (pingel hier, geen pingel daar, diverse andere dubieuze situaties), naast de reeks foute beslissingen van de scheids.
Wat shirtje trekken, aan spelers hangen, tackles van achteren... maar minder doorslaggevend, dat wel.Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:44:
[...]
Welke momenten waren daar nog meer dubieus dan?
Die vijf keer dat Luuk de Jong verongelijkt in de 16 aan 't rondkijken was wellicht? Ik vond het met mijn bril op nogal opzichtig zoeken naar strafschoppen. Het gebeurt aan beide kanten, als het écht een penalty zou zijn dan verwacht ik dat een VAR dat ook terugkijkt en doorgeeft. Misschien krijgen we nog een bericht van de KNVB of van Van Egmond hierover?
Dat Kuipers niet de beste wedstrijd floot is wel algemeen bekend lijkt me. Maar al die valpartijen in de zestien waren niet meer dan valpartijen. Geen enkel moment was een VAR-moment, en helemaal geen penalty. De VAR heeft 2 keer in moeten grijpen, en heeft 2 keer gelijk gehad.
Het seizoen is toch al kapot voor Feyenoord en een gifbeker leegdrinken is een zware opgave. Kijk naar PSV, vorig seizoen tegen Osijek.ph4ge schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:44:
Van Persie vond dat Feyenoord goed gespeeld heeft en dat het niet mee zat.![]()
Gio verkondigt een heel tactisch verhaal over waarom Berghuis niet mee doet, Advocaat en Berghuis zetten hem voor schut door te vertellen dat er iets anders achter zat.![]()
Berghuis heeft zich kennelijk weer misdragen van de weekWaarschijnlijk een vechtpartij. Gek genoeg ben ik blij dat het op lijkt dat er tenminste iemand in het elftal ziek is van de gang van zaken.
Feyenoord moet de trainer per direct op non actief zetten en proberen het seizoen nog redelijk af te sluiten. Dat ben je verplicht aan je 50000 fans die elke week afzien in de Kuip.
Dus stel je jeugd op voor de rest van het seizoen. Daar win je nu de wereldbeker niet mee, maar na dit seizoen komt er weer een nieuw seizoen, waarin alles weer opnieuw verdeeld gaat worden.
Feyenoord heeft gewoon een slechte periode, dat langzaamaan een chronisch verschijnsel begint te worden. Dat is niet goed voor de andere clubs in de Eredivisie.

Gio mocht blijven zitten na 7 partijen verlies op een rij, maar nu kijk je naar 5 punten uit 7 (!) wedstrijden, ook nog een verloren bekerpot tussendoor. Dat is echt Feyenoord onwaardig en je kan alles vinden van de kwaliteit van deze selectie maar zo'n reeks is schandalig.mavaros schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:09:
[...]
Het seizoen is toch al kapot voor Feyenoord en een gifbeker leegdrinken is een zware opgave. Kijk naar PSV, vorig seizoen tegen Osijek.
Feyenoord moet de trainer per direct op non actief zetten en proberen het seizoen nog redelijk af te sluiten. Dat ben je verplicht aan je 50000 fans die elke week afzien in de Kuip.
Dus stel je jeugd op voor de rest van het seizoen. Daar win je nu de wereldbeker niet mee, maar na dit seizoen komt er weer een nieuw seizoen, waarin alles weer opnieuw verdeeld gaat worden.
Feyenoord heeft gewoon een slechte periode, dat langzaamaan een chronisch verschijnsel begint te worden. Dat is niet goed voor de andere clubs in de Eredivisie.
Vele vonden de scheidsrechter gisteren bij AFC Ajax - PSV fantastisch fluiten, maar ik vind dat er toch wel een paar dubieuze momenten waren:
- Rode kaart van Mazaroui, als je ziet hoe de scheidsrechter daarbij staat dan vraag ik mij af hoe hij daar ooit geel voor kan geven
- Gele kaart voor Tadic, begreep dat deze niet ingetrokken gaat worden, wat vreemd is aangezien dat spelmoment nooit heeft plaats gevonden i.v.m. penalty Ajax
- Hij laat PSV een dubbele wissel doorvoeren terwijl de bal al op de stip ligt, die eerste wissel van de dubbele wissel was prima omdat die speler al klaar stond om Viergever te vervangen, maar Malen was zich nog aan het klaar maken, wat mij betreft had de scheidsrechter daar moeten zeggen dat ze maar moesten afwachten tot het volgende moment dat de wedstrijd weer stil lag
- Malen maakt een slaande beweging naar Veltman, hij krijgt hier een gele kaart voor. Wat mij betreft moet dit gewoon rood zijn en snap dan ook echt niet waarom de VAR in deze situatie niet ingrijpt, als het dan niets is dan moeten ze hier ook geen gele kaart voor geven (Op 16:40 -> https://nos.nl/uitzending/nos-studio-sport-eredivisie)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Daar zat ik ook nog even over na te denken. Met geel lijkt me dat een twijfelgeval, maar als je je die situatie voorstelt met een smerige, rood-waardige overtreding denk ik er anders over. Zoiets zou m.i. niet hoeven te vervallen.Gynnad schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:28:
- Gele kaart voor Tadic, begreep dat deze niet ingetrokken gaat worden, wat vreemd is aangezien dat spelmoment nooit heeft plaats gevonden i.v.m. penalty Ajax
Dit viel mij ook op inderdaad en ik kan de link ook niet leggen.Gynnad schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:28:
Wat mij trouwens verder opviel is dat Ziyech tijdens de wedstrijd aan het praten was met van Bommel en ook na de wedstrijd gaven ze elkaar een knuffel/omhelsing. Iemand enig idee waar dat vandaan komt, hebben verder toch nooit iets met elkaar gehad?
@Gynnad @Koppensneller
Antwoord op de vraag:
https://www.fcupdate.nl/v...aan-ondanks-penalty-ajax/
Vind het hoogst merkwaardig dit. Stel dat een speler daarna nog een keer geel pakt, dan krijgt hij natuurlijk rood. Dat terwijl één gele kaart is gegeven op een moment wat eigenlijk niet plaats had kunnen vinden als er correct was ingegrepen.
De KNVB spreekt zich met dit stuk ook wel erg tegen:
Antwoord op de vraag:
Vind het hoogst merkwaardig dit. Stel dat een speler daarna nog een keer geel pakt, dan krijgt hij natuurlijk rood. Dat terwijl één gele kaart is gegeven op een moment wat eigenlijk niet plaats had kunnen vinden als er correct was ingegrepen.
Dus op het ene moment kan iets niet plaats vinden en draaien we het terug, maar op het andere moment als iets niet normaliter niet plaats had kunnen vinden laten we het staan? Je werkt jezelf zo onnodig in een lastige situatie.Rood kan wél worden teruggedraaid
Bij rode kaarten is het overigens een ander verhaal. Als er rood wordt gegeven voor een professionele voetbalovertreding, bijvoorbeeld bij het ontnemen van een scoringskans, dan kan die wél worden teruggedraaid. Want door het ingrijpen van de VAR bij het moment daarvoor, had de scoringskans normaliter niet plaats kunnen vinden.
Vind het toch een vreemde regel, voor 'buitensporig' geweld blijft een gele/rode kaart wel staan, maar had Tadic Bergwijn neergehaald als doorgebroken speler dan was de kaart wel ingetrokken. Benieuwd wat ze hadden gedaan als het shirtje trekken was en het ook zijn 2e gele kaart was geweest, dan was ie dus wel ingetrokken..JanW schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:54:
@Gynnad @Koppensneller
Antwoord op de vraag:
[...]
Dus op het ene moment kan iets niet plaats vinden en draaien we het terug, maar op het andere moment als iets niet normaliter niet plaats had kunnen vinden laten we het staan? Je werkt jezelf zo onnodig in een lastige situatie.
https://www.fcupdate.nl/v...aan-ondanks-penalty-ajax/Concreet: als Tadic een doorgebroken PSV'er onderuit had getrokken en hij had daarvoor rood ontvangen, was die kaart ingetrokken. Immers kon die aanval ontstaan door een fout van de arbiter. Was de overtreding die Tadic nu op Bergwijn maakte nog buitensporiger én een rode kaart waard geweest, was die ondanks de gegeven strafschop voor Ajax, gewoon blijven staan.
Toch wel verwarrend aangezien een doelpunt wel wordt teruggedraaid omdat de situatie nooit voor had kunnen komen, maar het voor buitensporig geweld dan weer wel geldt. Aan de andere kant als er iemand door midden wordt geschopt wil je misschien ook niet dat een rode kaart daardoor wordt teruggedraaid..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwarrend? Het ligt toch gewoon aan de aard van de kaart. Als je tussentijds tegen de scheids gaat zeiken je krijgt een kaart, dat is en blijft dat toch terecht? Of zoals Tadic een dermate harde overtreding dat het geel kost. Een doorgebroken speler zonder onbesuisde actie (etc.. scheidsrechterstermen) onderuit halen terwijl het spel onterecht doorgaat is iets heel anders.Gynnad schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:02:
[...]
Vind het toch een vreemde regel, voor 'buitensporig' geweld blijft een gele/rode kaart wel staan, maar had Tadic Bergwijn neergehaald als doorgebroken speler dan was de kaart wel ingetrokken. Benieuwd wat ze hadden gedaan als het shirtje trekken was en het ook zijn 2e gele kaart was geweest, dan was ie dus wel ingetrokken..
[...]
Toch wel verwarrend aangezien een doelpunt wel wordt teruggedraaid omdat de situatie nooit voor had kunnen komen, maar het voor buitensporig geweld dan weer wel geldt. Aan de andere kant als er iemand door midden wordt geschopt wil je misschien ook niet dat een rode kaart daardoor wordt teruggedraaid..
Disagree. Als PSV scoort blijft het doelpunt ook niet staan waarna Ajax alsnog een penalty krijgt.Montaner schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:06:
[...]
Verwarrend? Het ligt toch gewoon aan de aard van de kaart.
Een gele kaart die ontstaat uit een verkeerd ingeschatte situatie kan een schorsing opleveren, tweede gele kaart - of wellicht de tweede gele kaart zijn - en die kan dan niet meer teruggedraaid worden. Dat terwijl het een situatie betreft wat ons stokpaardje is hier: een situatie die er nooit was geweest als het initiële fluiten goed gedaan was of het spel dan meteen even on hold was gezet.
De gele kaart was overigens terecht maar daar gaat het in de discussie niet om.
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 01-04-2019 13:10 ]
Jullie zouden niet misstaan op een VN vergadering.
En maar discussieren en maar lullen, maar ondertussen sterft er een complete club.
Op naar Emmen, zodat zij ook weer eens merken waarom voetbal een leuk spelletje is. 0-6 is mijn gok.
En maar discussieren en maar lullen, maar ondertussen sterft er een complete club.

Op naar Emmen, zodat zij ook weer eens merken waarom voetbal een leuk spelletje is. 0-6 is mijn gok.

Welke club zit dan te sterven?mavaros schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:36:
Jullie zouden niet misstaan op een VN vergadering.
En maar discussieren en maar lullen, maar ondertussen sterft er een complete club.![]()
Een goal volgt uit verder correct het reglement volgen, een gele kaart per definitie uit het breken van de regels. Je zou wellicht een uitzondering kunnen maken voor "professionele overtredingen", maar meestal krijg je een kaart voor iets wat je gewoon niet hoort te doen wat verder weinig met de spelsituatie te maken heeft.Typhone schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:09:
[...]
Disagree. Als PSV scoort blijft het doelpunt ook niet staan waarna Ajax alsnog een penalty krijgt.
Een gele kaart die ontstaat uit een verkeerd ingeschatte situatie kan een schorsing opleveren, tweede gele kaart - of wellicht de tweede gele kaart zijn - en die kan dan niet meer teruggedraaid worden. Dat terwijl het een situatie betreft wat ons stokpaardje is hier: een situatie die er nooit was geweest als het initiële fluiten goed gedaan was of het spel dan meteen even on hold was gezet.
De gele kaart was overigens terecht maar daar gaat het in de discussie niet om.
Dus maak je een professionele overtreding op het middenveld, bijv. een counter neutraliseren, kan ik het ergens nog volgens om die kaart te vergeten als de VAR ingrijpt voor een eerder moment, maar de meeste andere zou ik gewoon laten staan. Straks weet je dat de VAR aan het kijken is en grijp je de gelegenheid aan om even lekker iemand een rotschop te verkopen in de verwachting dat de VAR nog ingrijpt.
Nog iets meer dan twee dagen en we staan weer eens bovenaan!dvdkiwi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:58:
Nog minder dan twee dagen en we staan nog slechts 2 punten achter!
Kan niet wachten
Kan niet wachten
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er schijnt een sjeik bij de Kuip te zijn gesignaleerd ...
01 - 04
Grappige datum en mooie uitslag!
01 - 04
Grappige datum en mooie uitslag!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Als je zo blijft voorspellen krijg je van mij een standbeeldje in de tuin.dvdkiwi schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:07:
[...]
Nog iets meer dan twee dagen en we staan weer eens bovenaan!
Kan niet wachten
Mazraoui voor 2 wedstrijden geschorst, vrij weinig voor zo'n overtreding.
Dat kun je wel stellen ja...Qu3st schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:22:

Die tuinkabouter liep dan ook overdreven tegen zijn voet ...Qu3st schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:22:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Juve heeft problemen met blessures.
Denk dat heel Nederland en traantje moet weg pinken
.
Hoop dat dit zo blijft tot ze tegen Ajax moeten, kijken of Nederland nog wat punten kan pakken.
Die muts van Psg zat laatst ook te zeuren dat hij maar 14 fitte spelers had.
Neem dus aan dat ze geen jeugd hebben bij PSG?
Denk dat heel Nederland en traantje moet weg pinken
Hoop dat dit zo blijft tot ze tegen Ajax moeten, kijken of Nederland nog wat punten kan pakken.
Reken er maar op dat de meeste spelers gewoon weer fit zijn op 10 april hoor. En dan juist uitgerust aan de start verschijnen.Deadsy schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:39:
Juve heeft problemen met blessures.
Denk dat heel Nederland en traantje moet weg pinken.
Dit topic is gesloten.