[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.820 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Baseman77 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Lijkt me ook, al zie ik in beide spelers niet de gewenste potentie.

Ajax moet trouwens wel oppassen dat ze niet blijven kopen, ondertussen lopen er namelijk heel veel aankopen rond in de jeugdopleiding.
Een speler als Schuurs koos voor Ajax i.p.v. PSV omdat hij meer kans op speeltijd zag bij Ajax, maar als beide clubs op de huidige voet doorgaan draait dat beeld om.
Bij Onana was er ook twijfel.
Scherpen word gewoon gehaald op de gok, kijken hoe ver hij zich ontwikkelt. Want Onana zal ooit vertrekken. V Leer en Lamprou voldoen niet.
In de jeugd lopen El Maach en Kotarski dacht ik rond. Hij word gehaald om met hun te concureren.

Pieri. Zoals gezegd zal de Ligt vertrekken, Blind zie ik doorwschuiven naar het middenveld. Dan mag Pieri met Magellan en Schuurs vechten om een basis plek.
Daarnaast heb je dan een goede 2e optie voor de back positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Baseman77 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:01:
[...]

Klopt, maar Frenkie kwam uit de jeugd van Willem II en zat bij de senioren nog vooral op de bank.
Schuurs was aanvoerder en vaste basisspeler bij Fortuna en had dus minimaal 1 seizoen in de Eredivisie kunnen spelen, maar hij koos voor Ajax en speelt nu in de KKD. Dat lijkt me niet de gewenste sportieve stap.

Scherpen gaat waarschijnlijk degraderen met Emmen, waardoor hij bij Jong Ajax op hetzelfde niveau actief kan zijn.
Pieri daarentegen is actief bij een middenmotor/subtopper in de Eredivisie, dan is een stap naar de KKD een flinke stap achteruit.
Klopt allemaal wat je zegt.
Daartegenover staat dan wel weer dat je doorgaans op een hoger niveau traint en een hoger salaris krijgt. Van dagelijks trainen met Ziyech en Frenkie de Jong zal je niet een veel mindere voetballer worden lijkt mij.
Hij zat niet lang geleden eens op de reservebank in het Santiago Bernabeau. Ook een ervaring die niemand hem afpakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Yogibeer op 28-03-2019 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:48:
@Typhone, een erg zorgwekkend statistiek: 'Ten Hag pakte nog nooit punten tegen PSV'. Ik ben zelf erg bang voor weer een afgang, vraag me sterk af, of ik wel wil kijken zondag :9

[...]

Dat zou voor die jongen ook wel het beste zijn denk ik, maar ik denk dat ze hem bij de club willen houden. Hem daar trainen op het meevoetballende aspect, en hem in Jong Ajax te laten 'rijpen'.
Spoedzitting vanavond 20:00!

Nog NOOIT.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:35

Baseman77

We move

Deadsy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:06:
Scherpen word gewoon gehaald op de gok, kijken hoe ver hij zich ontwikkelt.
Ajax werkt steeds vaker met een groot sleepnet, het voordeel van veel geld.
Het nadeel is dat je ook teveel concurrentie kan creëren.
Dan mag Pieri met Magellan en Schuurs vechten om een basis plek.
Daarnaast heb je dan een goede 2e optie voor de back positie.
Als linksback vind ik Pieri heel matig, als CV vind ik hem nog veel te veel fouten maken en te weinig goed spelen.
Indien hij en Schuurs de backups worden, dan mag Ajax hopen dat de basis CV's heel blijven.
Yogibeer schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:07:
Daartegenover staat dan wel weer dat je doorgaans op een hoger niveau traint en een hoger salaris krijgt. Van dagelijks trainen met Ziyech en Frenkie de Jong zal je niet een veel mindere voetballer worden lijkt mij.
Hij zat niet lang geleden eens op de reservebank in het Santiago Bernabeau. Ook een ervaring die niemand hem afpakt.
Dat is ook zeker waar.
Maar van alleen trainen wordt een voetballer niet veel beter, het spelen van wedstrijden is erg belangrijk. En na een goed seizoen in de Eredivisie had Schuurs altijd nog kunnen vertrekken bij Fortuna.
Ik snap zijn overstap en keuze, maar hij valt vooralsnog niet echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik denk dat Schuurs gewoon nog jaar langer bij Fortuna had moeten ballen, dus gewoon terug verhuurd aan Fortuna. Zelfde voor Scherpen, prima als Ajax daar een talent of iets dergelijks in ziet, leg hem vast maar laat hem nog 1 a 2 jaar onder de lat staan bij Emmen. Daar speelt hij nu 34 wedstrijden op eredivisie niveau, waar hij bij Emmen best nog foutjes mag maken.

Edit:
Wel erg ik mij soms aan waarom er steeds keepers gehaald worden (Onana, van Leer, Lamprou, Varela en nu wellicht Scherpen), staan er dan echt alleen maar pannenkoeken onder de lat bij de andere Ajax elftallen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 28-03-2019 15:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
@Martinusz Helemaal mee eens. Had Ajax Schuurs terug verhuurd aan Fortuna, had Fortuna een goede back en kon Schuurs toch ervaring op doen op Eredivisie niveau, nu gaat hij er eigenlijk alleen maar op achteruit (weinig minuten, en nog geen eredivisie).

Scherpen zou ook zeker bij Emmen moeten blijven (op huurbasis). Niet alleen voor zijn eigen ontwikkeling, zodat hij meer eredivisie op kan doen, maar ook om de andere jonge keepers van Ajax (El Maach, van Bladeren en Kotarski) meer speeltijd te geven.

Het is qua keepers al zo druk bij Ajax.. Speeltijd krijgen is gewoon het probleem bij Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
LoeWn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:33:
@Martinusz Helemaal mee eens. Had Ajax Schuurs terug verhuurd aan Fortuna, had Fortuna een goede back en kon Schuurs toch ervaring op doen op Eredivisie niveau, nu gaat hij er eigenlijk alleen maar op achteruit (weinig minuten, en nog geen eredivisie).

Scherpen zou ook zeker bij Emmen moeten blijven (op huurbasis). Niet alleen voor zijn eigen ontwikkeling, zodat hij meer eredivisie op kan doen, maar ook om de andere jonge keepers van Ajax (El Maach, van Bladeren en Kotarski) meer speeltijd te geven.

Het is qua keepers al zo druk bij Ajax.. Speeltijd krijgen is gewoon het probleem bij Ajax.
Schuurs is in werkelijk niets een back.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ajax mag uitsupporters meenemen naar Juventus. Boete van €23.000 en that's it. Like expected.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:51
Typhone schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
Ajax mag uitsupporters meenemen naar Juventus. Boete van €23.000 en that's it. Like expected.
Mooi dan kan er nu tenminste echt een kwartfinale feestje van worden gemaakt, hopelijk is iedereen dan nu wel slim genoeg om niet weer iets in Turijn uit te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Yogibeer schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:33:
Ajax dat dan zo'n Scherpen en Pieri gaat halen, dat moet toch alleen maar zijn omdat de concurrentie ze dan niet kan halen? In niks zie ik in die twee directe versterkingen. Op lange termijn mogelijk (uiteraard) wel.
Snap ook niet dat die jongens zelf open zouden staan voor een dergelijke overstap. Zijn nu gewaardeerde ED spelers en mogen straks hopen op een plekje bij jong in de eerste divisie.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:16

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
Geen voorwaardelijk geneuzel erbij? Vraag me af of Ajax die boete ook gaat verhalen, net als boetes in de ArenA.
Ankona schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Snap ook niet dat die jongens zelf open zouden staan voor een dergelijke overstap. Zijn nu gewaardeerde ED spelers en mogen straks hopen op een plekje bij jong in de eerste divisie.
Geld.

[ Voor 32% gewijzigd door Qu3st op 28-03-2019 16:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Onana verlengd bij Ajax en blijft :) tenminste...de prijs is wat hoger deze zomer hierdoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:44:
Onana verlengd bij Ajax en blijft :) tenminste...de prijs is wat hoger deze zomer hierdoor :+
Dan hebben we die Scherpen helemaal niet nodig joh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Zou ik ook altijd zeggen. Dan kun je tenminste zeggen dat je bent uitgeschakeld door de winnaar :+

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ho ho eerst komende zondag maar effe. Daarna praten we over ofwel de bekerfinale ofwel de triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Of ze maken hele andere afspraken... Altijd mooi die voorbarige conclusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik steek hem ff gechargeerd in @Ankona :

Ze kunnen ook denken: “wekelijks voor lul bij FC Emmen of groeien in Jong Ajax, juiste coaching krijgen, tips, positionering, spel lezen etc etc.”

Na een jaar gaat Onana weg en staat er in de zomer een opvolger klaar (ligt aan de speler) of komt er een andere (ligt aan Ajax).

Even in het geval van Scherpen gesproken. Die stap hoeft absoluut niet slecht te zijn als je ziet hoe er getraind wordt bij Jong Ajax en hoe bij een FC Emmen.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 28-03-2019 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ajax heeft gewoon ook een goede trainingsorganisatie staan dat helpt je ook verder als speler. Elke week ED spelen helpt je niet perse verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zoals @Baseman77 al suggereert: op dit moment kun je als jonge speler beter naar PSV gaan dan naar Ajax. Neem Pierie. Op zeker dat ze voor De Ligt straks gewoon nog een buitenlandse vervanger halen.

De Jong heeft ook veel te lang in de eerste divisie rond gehangen. Dat had niet langer moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Nico verlengd niet bij Ajax, die gaat dus zeker weg deze zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nico heeft gelijk, maar ik vind het wel erg jammer. Steekt er echt wel met regelmaat bovenuit.

offtopic:
OTT is met een 't', gvd. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 28-03-2019 23:05 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Oh gun het hem wel, maar het was best kort dat ie er was, moeten we godver weer linksback zoeken :@

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:05:
Oh gun het hem wel, maar het was best kort dat ie er was, moeten we godver weer linksback zoeken :@
Hoezo? Ten Hag ziet Sinkgraven wel zitten toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:55:
Zoals @Baseman77 al suggereert: op dit moment kun je als jonge speler beter naar PSV gaan dan naar Ajax. Neem Pierie. Op zeker dat ze voor De Ligt straks gewoon nog een buitenlandse vervanger halen.

De Jong heeft ook veel te lang in de eerste divisie rond gehangen. Dat had niet langer moeten duren.
Veel te lang... Hoe lang was het ook alweer, 1 seizoen en een beetje? 8)7
(opgezocht: 46 wedstrijden)

Waar ie beter af is? Geen idee, ligt helemaal aan wat welke club met hem voor ogen heeft. Als het hem om 'gegarandeerde' speeltijd gaat kan ie volgens mij beter richting Feyenoord gaan.
Martinusz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:59:
Nico verlengd niet bij Ajax, die gaat dus zeker weg deze zomer ;)
Heeft een contract tot 2022. Hij wil dus alleen niet nu al beloven dat ie nog een seizoen blijft, wat niet heel onlogisch is als je geruchten hoort dat Real en Atletico je willen hebben ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 12:06

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:55:

Ja De Jong heeft echt de verkeerde keuze gemaakt. Ik hoop dat het nog goed komt met zijn carrière, ook met het oog op Oranje.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:15:
[...]

Waar ie beter af is? Geen idee, ligt helemaal aan wat welke club met hem voor ogen heeft. Als het hem om 'gegarandeerde' speeltijd gaat kan ie volgens mij beter richting Feyenoord gaan.

[...]

Heeft een contract tot 2022. Hij wil dus alleen niet nu al beloven dat ie nog een seizoen blijft, wat niet heel onlogisch is als je geruchten hoort dat Real en Atletico je willen hebben ;)
Jij hebt nog ijdele hoop dat ie nog een seizoen blijft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik hoop nog wel dat Nico een seizoen blijft. Hopelijk wordt er dan ook een goede back-up linksback aangetrokken. Of er moet er nog een met potentie in Jong Ajax lopen, maar echt goede alternatieven voor Nico zijn er niet helaas.

Waar ik toch wel erg benieuwd naar bent is de rol die Ten Hag voor Veltman heeft volgend seizoen. Centraal achterin ziet het er naar uit dat De Ligt weg gaat, dan ben ik benieuwd wie die plek mag opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik moet ook nog maar zien of die Onana echt blijft. Als er een club langskomt waar ie het veelvoud kan gaan verdienen wat ie nu binnenharkt is dat natuurlijk ineens een "droomclub"

Denk nog steeds dat ze komende zomer minimaal 5 spelers mogen gaan vervangen. In ieder geval de gehele as.

Tussenjaar inc ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Op FCUpdate geeft Tagliafico zijn zaakwaarnemer aan dat hij niet heeft verlengd omdat hij wil vertrekken:
In gesprek met Muy Independiente gaat Schlieper dieper in op de situatie rondom Tagliafico, die ruim een jaar geleden overkwam van Independiente en een uitstekend seizoen doormaakt in Amsterdam. Aan het geld dat de Ajacieden boden, lag het niet. "Ajax was bereid om te evenaren wat andere clubs aan Tagliafico zouden willen betalen. Maar we hebben het voorstel niet geaccepteerd, omdat dit het juiste moment is om een stap te maken. We zullen zien wat er op de markt gaat gebeuren."
Aan de ene kant is dat snel na slechts 1 seizoen, aan de andere kant is hij nu op zijn best qua leeftijd en als er mooie clubs komen is het begrijpelijk.
snmght schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:31:
Ja De Jong heeft echt de verkeerde keuze gemaakt. Ik hoop dat het nog goed komt met zijn carrière, ook met het oog op Oranje.
Beetje flauw, aangezien dit niet gezegd wordt.
Maar het is natuurlijk wel degelijk een aandachtspunt voor Ajax.

In de hogere jeugd worden nu al 'eigen spelers' verdrongen door aankopen en dat zal er niet beter op worden als Ajax spelers gaat inkopen voor het 1e. De kans bestaat dat het halve basisteam vertrekt bij Ajax en het lijkt er niet op dat veel jeugdspelers gaan doorstromen, dus er zullen aardig wat spelers aangetrokken worden.

PSV heeft momenteel het voordeel van een hele goede lichting (en van een coach die dure aankopen op de bank durft te zetten ten faveure van jonkies uit de opleiding), waardoor eventuele verkopen relatief eenvoudig opgevangen kunnen worden.

Momenteel lijken de rollen dus even omgedraaid, best komisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tussenjaren doen ze maar in Rotterdam, maar in Amsterdam doen "we" daar niet aan.... althans, niet qua doelstellingen. Dan kun je een keer 2e worden omdat een andere ploeg beter is, maar dat noem ik dan geen tussenjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

Vos

AFCA

toolkist schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:15:
[...]

[...]

Ligt nog vast inderdaad, dus die kan nog prima jaar blijven en dan alsnog voor leuk bedrag vertrekken. Wie weet zelfs wel voor meer ;). Dat is nadeel van Europees leuk meedoen, ze trekken wel aan je.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 29-03-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Leon Zwiers Onana wilde dan ook gewoon weg, maar kreeg het advies om te blijven. Aangezien hij nu ook keeper van het nationale elftal is geworden zou het nogal zuur zijn als hij op de bank zou raken, dan staat zijn interlandcarrière waarschijnlijk direct op een laag pitje.
De opmerking over een zak geld voegt niet zoveel toe, dat geldt voor iedereen in de voetballerij op elk moment. Als het bod mooi genoeg is dan is een contract niets waard.
Feit is wel dat zijn contract nu weer een jaartje langer is dus mocht hij alsnog gaan dan staat er wel wat meer compensatie tegenover. Slechts een pleister op de wond maar toch lekker.
Baseman77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:14:
PSV heeft momenteel het voordeel van een hele goede lichting (en van een coach die dure aankopen op de bank durft te zetten ten faveure van jonkies uit de opleiding), waardoor eventuele verkopen relatief eenvoudig opgevangen kunnen worden.

Ja, toen na een half jaar de resultaten ineen in elkaar lazerden. Laten we niet doen alsof dat ineens een omkering van beleid is. ;)

Neemt niet weg dat ik bij Ten Hag nog geen plan kan ontdekken van specifieke jeugdspelers die door kunnen stromen. Als je dan leest dat die Noor Johnsen geen kans krijgt omdat Ten Hag zijn 'drive' niet genoeg vindt en er steeds meer Zuid Amerikanen gescout worden dan heb ik een onderbuikgevoel. Het lijkt er aardig op dat Ten Hag de 'mes tussen je tanden'-mentaliteit nogal belangrijk vindt, hopelijk niet zo belangrijk dat de rest er weinig toe doet want dan krijgen rustige maar zeer talentvolle jongens maar moeilijk een kans.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:44:
Ja, toen na een half jaar de resultaten ineen in elkaar lazerden.
Alleen bij PSV? ;)
Laten we niet doen alsof dat ineens een omkering van beleid is. ;)
Er liep al het nodige aan eigen talent rond, dat basisplaatsen verdiende, en er wordt nu nog meer van ingepast.

Als 'van de plank' gekochte spelers niet (geheel / constant) voldoen, is er een lichting 'jong' achter de hand, die je geleidelijk wilt laten instromen, zodat de 'van de plank' spelers - die zich hopelijk bewezen hebben - ook rust krijgen / geleidelijk verkocht kunnen worden / kunnen blijven.

Lijkt me geen slechte keuze?
Neemt niet weg dat ik bij Ten Hag nog geen plan kan ontdekken van specifieke jeugdspelers die door kunnen stromen. Als je dan leest dat die Noor Johnsen geen kans krijgt omdat Ten Hag zijn 'drive' niet genoeg vindt en er steeds meer Zuid Amerikanen gescout worden dan heb ik een onderbuikgevoel. Het lijkt er aardig op dat Ten Hag de 'mes tussen je tanden'-mentaliteit nogal belangrijk vindt, hopelijk niet zo belangrijk dat de rest er weinig toe doet want dan krijgen rustige maar zeer talentvolle jongens maar moeilijk een kans.
Het is wel de mentaliteit die je keihard nodig hebt wanneer je Europees wilt overwinteren. Ik geef hem daarin dan geen ongelijk... de jeugd kan dan dan toch de 'tricks of the trade' leren van deze 'bikkels'?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:14:
Op FCUpdate geeft Tagliafico zijn zaakwaarnemer aan dat hij niet heeft verlengd omdat hij wil vertrekken:

[...]

Aan de ene kant is dat snel na slechts 1 seizoen, aan de andere kant is hij nu op zijn best qua leeftijd en als er mooie clubs komen is het begrijpelijk.
Ik meende gisteren gelezen te hebben dat ze het niet het juiste moment voor verlenging vonden, niet zozeer dat ie weg wilde, maar kan het even niet vinden. Hoe dan ook is er een verschil tussen weg willen en weg mogen.
Beetje flauw, aangezien dit niet gezegd wordt.
Maar het is natuurlijk wel degelijk een aandachtspunt voor Ajax.
Hetgeen er wel gesteld werd was gewoon onzin dus ik zou niet weten waarom dit een aandachtspunt zou zijn.
In de hogere jeugd worden nu al 'eigen spelers' verdrongen door aankopen en dat zal er niet beter op worden als Ajax spelers gaat inkopen voor het 1e. De kans bestaat dat het halve basisteam vertrekt bij Ajax en het lijkt er niet op dat veel jeugdspelers gaan doorstromen, dus er zullen aardig wat spelers aangetrokken worden.
Het is ook niet reeel om te denken dat je even 5 spelers vervangt met eigen jeugd, allemaal tegelijk.

Die verkopen vang je dus ook niet op, want dan verzwak je je elftal, anders hadden die aankopen toch allang gespeeld?
Wie gaat spelen als je De Jong, Lozano en/of Bergwijn verkoopt? Voor alle 3 heb je geen fatsoenlijk alternatief. Dumfries en Angelino idem. Alleen op het middenveld heb je wat meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ik meende gisteren gelezen te hebben dat ze het niet het juiste moment voor verlenging vonden, niet zozeer dat ie weg wilde, maar kan het even niet vinden. Hoe dan ook is er een verschil tussen weg willen en weg mogen.

[...]

Hetgeen er wel gesteld werd was gewoon onzin dus ik zou niet weten waarom dit een aandachtspunt zou zijn.

[...]

Het is ook niet reeel om te denken dat je even 5 spelers vervangt met eigen jeugd, allemaal tegelijk.

[...]

Die verkopen vang je dus ook niet op, want dan verzwak je je elftal, anders hadden die aankopen toch allang gespeeld?
Wie gaat spelen als je De Jong, Lozano en/of Bergwijn verkoopt? Voor alle 3 heb je geen fatsoenlijk alternatief.
Gakpo, Lammers, Malen? Die hebben al aardig wat laten zien...
Dumfries en Angelino idem. Alleen op het middenveld heb je wat meer keuze.
Daar weet ik even geen opvolgers voor, maar ik werk dan ook niet in de staf bij PSV. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die mag Ajax wat mij betreft zo halen in plaats van Dolberg. Ik zie in Lammers echt de spits voor Oranje bij het volgende WK, geweldige voetballer is dat :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ja, toen na een half jaar de resultaten ineen in elkaar lazerden. Laten we niet doen alsof dat ineens een omkering van beleid is. ;)
De resultaten lazerden ineens in elkaar na de winterstop? Dat is nogal overdreven.
En voor de winterstop maakte Van Bommel natuurlijk ook al regelmatig gebruik van jeugdspelers, zoals Rigo, Sadilek, Gakpo en Malen. Nu krijgen sommige jeugdspelers alleen nog meer speeltijd en meer basisplaatsen.

Cocu maakte ook gebruik van de jeugd, totdat het spannend werd. Dan greep hij graag terug op routine en ervaring. Van Bommel daarentegen gooit 'gewoon' een 17 jarige jeugdspeler in het diepe. Dat verschilt nogal.
toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:13:
Het aandachtspunt is de verdringing van 'eigen' jeugd door de vele aangetrokken spelers.
Ajax werkt in de jeugd echt met een sleepnet, er worden heel veel spelers gehaald (ook van het buitenland). Sommigen kosten ook een aardige cent, maar Ajax kan het zich makkelijk veroorloven. Het risico daarbij is dat er (te)veel concurrentie is en dat er een groot verloop is.
Daarnaast wordt ook nog de doorstroming naar het 1e moeilijker door extra aankopen voor de selectie.

Dat is verder begrijpelijk, alleen slaat de balans bij Ajax door naar de aankopen. Men heeft heel veel geld en is dat nu ook uit aan het geven.
Wat opvallend is, omdat het juist heel lang andersom is geweest.
Klopt, maar een groter aantal jeugdspelers dan gebruikelijk krijgt geen tot nauwelijks speeltijd en dat zal er dan niet beter op worden.
Wie gaat spelen als je De Jong, Lozano en/of Bergwijn verkoopt? Voor alle 3 heb je geen fatsoenlijk alternatief.
Daar zijn juist wel alternatieven voor.
Gakpo en Malen krijgen niet voor niets aardig wat speeltijd, daarbij heeft PSV nog Mauro Jr. en kloppen Aboukhlal en Piroe aan de deur. Verder heeft PSV de beschikking over Romero (als die eindelijk fit blijft) en de dit seizoen verhuurde Lammers.
Aanvallend loopt er momenteel veel talent rond bij PSV.
Dumfries en Angelino idem. Alleen op het middenveld heb je wat meer keuze.
De back posities zijn inderdaad dun bezet, al heeft Ajax dit probleem ook.
PSV heeft weliswaar rechtsback Teze als jeugdspeler bij de selectie, maar die is (nog?) niet goed genoeg.

Op het middenveld is inderdaad keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Als de kwaliteit er niet is wordt er aangekocht. Ook de jeugd wordt aangevuld met aankopen. Je kan wel vast blijven houden aan spelers die het net niet zijn, maar daar wordt je ook niet beter van. Beter dat je dan een jonge talentvolle speler haalt die de kwaliteiten mogelijk wel heeft. Is jammer voor de speler die er al zit, maar uiteindelijk wil je als club groeien.

De lichting in jong Ajax is gewoon niet zo geweldig dat die zomaar door kunnen stromen naar het eerste elftal. Dat er geen duidelijke lijn te zien is in de doorstroom van de jeugd of Jong Ajax naar het eerste elftal is om die reden ook logisch. Er zit weinig bij die daar klaar voor is of die kans verdient omdat ze die stap wel kunnen zetten.

Schuurs en Gravenberg zijn wellicht een uitzondering die in de toekomst die stap wel kunnen zetten, maar een De Wit, Ekkelenkamp en Bakker bijvoorbeeld groeien in mijn ogen niet echt door naar het niveau waar je bij het eerste elftal naar wil streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
@Leon Zwiers Onana wilde dan ook gewoon weg, maar kreeg het advies om te blijven. Aangezien hij nu ook keeper van het nationale elftal is geworden zou het nogal zuur zijn als hij op de bank zou raken, dan staat zijn interlandcarrière waarschijnlijk direct op een laag pitje.
De opmerking over een zak geld voegt niet zoveel toe, dat geldt voor iedereen in de voetballerij op elk moment. Als het bod mooi genoeg is dan is een contract niets waard.
Feit is wel dat zijn contract nu weer een jaartje langer is dus mocht hij alsnog gaan dan staat er wel wat meer compensatie tegenover. Slechts een pleister op de wond maar toch lekker.

[...]

Ach hij compenseert hij ruim voldoende met consequent het ijskonijn op te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Irrelevant, het gaat over de keuzes van Van Bommel. Niet zo trollen jij. :P
Er liep al het nodige aan eigen talent rond, dat basisplaatsen verdiende, en er wordt nu nog meer van ingepast.

Als 'van de plank' gekochte spelers niet (geheel / constant) voldoen, is er een lichting 'jong' achter de hand, die je geleidelijk wilt laten instromen, zodat de 'van de plank' spelers - die zich hopelijk bewezen hebben - ook rust krijgen / geleidelijk verkocht kunnen worden / kunnen blijven.

Lijkt me geen slechte keuze?
Is helemaal geen slechte keuze, maar die werd pas gemaakt toen de resultaten om actie eisten. Eerder in de competitie viel het allemaal wel mee met dat instromen.
Het is wel de mentaliteit die je keihard nodig hebt wanneer je Europees wilt overwinteren. Ik geef hem daarin dan geen ongelijk... de jeugd kan dan dan toch de 'tricks of the trade' leren van deze 'bikkels'?
Mits de jeugd nog wel een kans krijgt. Een combinatie van de juiste mentaliteit en voetbalvermogen is het optimum. Ik ben zeker voorstander van het inbrengen van de mes-tussen-je-tandenmentaliteit, want ik heb Ajax jarenlang vaak beticht van slappekutteritis.
Het zou echter onwenselijk zijn als in de jeugd juist alles eruit geslagen wordt tot brave rondtikvoetballers en dat je dan ineens geen kans meer hebt omdat je in het eerste nu een trainer hebt die een heel andere stijl vereist.
Soms heb ik het gevoel dat die aansluiting niet helemaal klopt, maar daar heb ik ook niet echt een duidelijk zicht op.
Baseman77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:41:
Cocu maakte ook gebruik van de jeugd, totdat het spannend werd. Dan greep hij graag terug op routine en ervaring. Van Bommel daarentegen gooit 'gewoon' een 17 jarige jeugdspeler in het diepe. Dat verschilt nogal.
Eens, dat is zeker een positief veschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 29-03-2019 09:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:46:Irrelevant, het gaat over de keuzes van Van Bommel.
Dat was het hoofdonderwerp niet...
Is helemaal geen slechte keuze, maar die werd pas gemaakt toen de resultaten om actie eisten. Eerder in de competitie viel het allemaal wel mee met dat instromen.
En dat klopt dus niet. vasthouden aan een draaiend team doet elke coach zoveel mogelijk.

Er werden echter wel veel jeugdspelers gebruikt, als invallers, maar inderdaad wel minder in de basis.
Mits de jeugd nog wel een kans krijgt. Een combinatie van de juiste mentaliteit en voetbalvermogen is het optimum. Ik ben zeker voorstander van het inbrengen van de mes-tussen-je-tandenmentaliteit, want ik heb Ajax jarenlang vaak beticht van slappekutteritis.
Het zou echter onwenselijk zijn als in de jeugd juist alles eruit geslagen wordt tot brave rondtikvoetballers en dat je dan ineens geen kans meer hebt omdat je in het eerste nu een trainer hebt die een heel andere stijl vereist.
Soms heb ik het gevoel dat die aansluiting niet helemaal klopt, maar daar heb ik ook niet echt een duidelijk zicht op.
Dan lijkt me een lichtend voorbeeld dat met het mes tussen de tanden voetbalt wel zo wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:41:
Klopt, maar een groter aantal jeugdspelers dan gebruikelijk krijgt geen tot nauwelijks speeltijd en dat zal er dan niet beter op worden.
Maar de prestaties zijn er wel naar, iig in Europa. Een jeugdspeler moet toch spelen omdat ie goed genoeg is, niet omdat het een jeugdspeler is. Zelfs niet bij Ajax.
Daar zijn juist wel alternatieven voor.
Gakpo en Malen krijgen niet voor niets aardig wat speeltijd, daarbij heeft PSV nog Mauro Jr. en kloppen Aboukhlal en Piroe aan de deur. Verder heeft PSV de beschikking over Romero (als die eindelijk fit blijft) en de dit seizoen verhuurde Lammers.
Aanvallend loopt er momenteel veel talent rond bij PSV.
Dus jij denkt dat PSV met die spelers gaat spelen als Lozano, Bergwijn en/of De Jong verkocht worden? Ik weet wel zeker dat er gewoon een vervanger gekocht wordt voor de basis, want geen van die spelers heeft laten zien al klaar te zijn voor dat niveau. Laat staan een seizoen lang.
De back posities zijn inderdaad dun bezet, al heeft Ajax dit probleem ook.
PSV heeft weliswaar rechtsback Teze als jeugdspeler bij de selectie, maar die is (nog?) niet goed genoeg.

Op het middenveld is inderdaad keuze genoeg.
Wat interesseert het hier dat Ajax dat probleem wel of niet heeft? Het ging toch om je eigen stelling dat PSV genoeg jeugdspelers klaar heeft staan om verkopen op te vangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:01:
Wat interesseert het hier dat Ajax dat probleem wel of niet heeft? Het ging toch om je eigen stelling dat PSV genoeg jeugdspelers klaar heeft staan om verkopen op te vangen?
offtopic:
Het ging in eerste instantie helemaal niet om PSV, er zaten hier een aantal Ajacieden te speculeren, en die verwijzen vervolgens herhaaldelijk naar PSV, omdat iemand die vergelijking maakte, in verband met het 'jeugdbeleid'... :?

Houd verder maar op met die hinderlijke opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:55:
Dat was het hoofdonderwerp niet...
Goed als jij graag PSV vs. Ajax wil doen ga gerust je gang. Ik reageerde op de stelling dat Van Bommel heel veel met jeugd durft te doen.
En dat klopt dus niet. vasthouden aan een draaiend team doet elke coach zoveel mogelijk.

Er werden echter wel veel jeugdspelers gebruikt, als invallers, maar inderdaad wel minder in de basis.
Ofwel ook Van Bommel was gewoon terughoudend met jeugd, pas de laatste tijd lijken ze echt een kans te kunnen pakken.
Dan lijkt me een lichtend voorbeeld dat met het mes tussen de tanden voetbalt wel zo wenselijk.
Daar lopen er dan ook al een paar van rond, voorbeelden genoeg lijkt mij? Of telt het in jouw ogen pas als 90% daarop geselecteerd is?
Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:07:
offtopic:
Het ging in eerste instantie helemaal niet om PSV, er zaten hier een aantal Ajacieden te speculeren, en die verwijzen vervolgens herhaaldelijk naar PSV, omdat iemand die vergelijking maakte, in verband met het 'jeugdbeleid'... :?
offtopic:
Tja, discussies nemen nu eenmaal wel eens wendingen door opmerkingen. Als dan stellingen gedaan worden waarover discussie mogelijk is gaat de discussie door. Dat is toch niet vreemd? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 29-03-2019 10:11 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Goed als jij graag PSV vs. Ajax wil doen ga gerust je gang. Ik reageerde op de stelling dat Van Bommel heel veel met jeugd durft te doen.
Geen enkele behoefte aan.
Ofwel ook Van Bommel was gewoon terughoudend met jeugd, pas de laatste tijd lijken ze echt een kans te kunnen pakken.
Vind ik niet, als Bergwijn, Rosario, Malen, Rigo, Gakpo al speelminuten kregen (voor de winterstop). Geleidelijk instromen lijkt mij veel beter dan plompverloren ingezet worden, en zeker als invaller.

En Ihattaren, Sadilek zijn dan erg prettig voor 'achter de hand' en die pakten hun kansen. Prima toch?
Daar lopen er dan ook al een paar van rond, voorbeelden genoeg lijkt mij? Of telt het in jouw ogen pas als 90% daarop geselecteerd is?
Helemaal niet. Ik geniet ervan om jeugd 'met ballen' te zien spelen.

Zoals De Ligt, De Jong, Ihattaren, Bergwijn, Lammers, maar ook Kökçü, Stengs, etc. :)
Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:09:
Tja, discussies nemen nu eenmaal wel eens wendingen door opmerkingen. Als dan stellingen gedaan worden waarover discussie mogelijk is gaat de discussie door. Dat is toch niet vreemd? :?
offtopic:
Wel als er ineens verwijten worden gebruikt die nergens voor nodig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 29-03-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
'PSV heeft prima spelers om verkopen op te vangen'
'Nou, daar en daar wel maar niet op die en die plek'
'ja maar dat heeft Ajax ook niet'

En dan maak IK de ongewenste opmerking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:15:
Helemaal niet. Ik geniet ervan om jeugd 'met ballen' te zien spelen.

Zoals De Ligt, De Jong, Ihattaren, Bergwijn, Lammers, maar ook Kökçü, Stengs, etc. :)
Yup. In die zin ben ik blij dat Overmars wat 'Balkanmentaliteit' en 'mes tussen je tanden'-mentaliteit binnen heeft gehaald. Dat stukje heeft PSV namelijk al jaren in huis en als ik mij ergens aan erger is het wel dat als het voetballend niet lukt men dan maar blijft aanmodderen. Als de jeugd daarin meegenomen wordt is dat helemaal mooi en ook nog eens goed voor Oranje, die kunnen dat af en toe ook wel eens gebruiken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Kinders kinders, doe toch rustig, geen strijd nodig. Zowel Ajax als PSV zijn even kut. :+

Feyenoord boven alles!
Zonder v Geel winnen we de CL! En zonder Gio ook de ED!

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 29-03-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alleen de CL? Jij bent ook snel tevreden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:24:
Alleen de CL? Jij bent ook snel tevreden? ;)
Vooruit, ook de ED toegevoegd. Maar dat is natuurlijk maar een troostprijs }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:24:
Zonder v Geel winnen we de CLvoetbalpyramide!
:+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Vooruit, ook de ED toegevoegd. Maar dat is natuurlijk maar een troostprijs }:O
Jamaar de beker dan? Maak er gewoon de quadruple van joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:27:
[...]

Jamaar de beker dan? Maak er gewoon de quadruple van joh ;)
Neuh, de beker gun ik wel aan een of ander provincieclubje zoals Ajax O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Eredivisie!!!!

Eindelijk dat kloten Interlandvoetbal weer afgelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het is wel redelijk vreemd om bij Ajax nu te wijzen op de lichting jeugd die er wel of niet klaarstaat. Er komen twee uitzonderlijke talenten uit de eigen opleiding (De Ligt en De Jong). Dat je daar niet direct jeugd voor hebt om dat op te vangen is niet zo heel verwonderlijk toch?

Dat mag prima opgevangen worden door aankopen in een categorie tot 20 miljoen. Lijkt me vrijwel niets mis mee tenzij dit 30+ jarige spelers zijn voor zo'n bedrag. Een tussenjaar hoeft gezien de financiën helemaal niet. Lijkt me ook echt onzin. Er gaan spelers weg, er zullen spelers gekocht worden en de nieuwe talenten moeten zich bewijzen zo simpel gaat het. Een écht goed talent wat Ajax waardig is speelt zichzelf altijd wel in de kijker.

Het enige probleem (jajaja ik weet het mijn aloude stokpaardje) is onze coach. Ik ga niet schoppen om het schoppen nu maar ik heb absoluut nog nooit gezien welk idee er zit achter het inbrengen van jeugdspelers. Als ik er een gevoel bij zou moeten hebben dan zou dat hooguit zijn dat ze ingebracht worden 'om het inbrengen' maar niet dat er een plan achter zit. Mijn stokpaardje blijft natuurlijk Ryan Gravenberch. Die zou iets aan het spel moeten hebben kunnen veranderen bij een 3-0 achterstand in Eindhoven maar heeft sindsdien geen enkele minuut meer gespeeld. Je maakt me niet wijs dat hij de week ervoor goed trainde en op basis van 20 (?) minuten tegen PSV opeens alle credits verloren is in een reeds verloren wedstrijd.

Wat bij PSV gebeurt is positief namelijk dat de jeugd een kans krijgt. Of die lichting zo goed is weet ik maar het feit is wel dat de lichting een kans krijgt en niet na een mindere wedstrijd meteen ernaast staat. Daarmee doen ze niks beters of slechters dan Ajax maar volgen ze eerder dezelfde lijn. En dat zou voor jeugdspelers in Nederland toch wel een eye opener mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd hoe Overmars reageert als voor Ten Hag een club/land zich zou melden.
Qua topspelers was ie heel duidelijk, maximaal 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:20:
Het is wel redelijk vreemd om bij Ajax nu te wijzen op de lichting jeugd die er wel of niet klaarstaat. Er komen twee uitzonderlijke talenten uit de eigen opleiding (De Ligt en De Jong). Dat je daar niet direct jeugd voor hebt om dat op te vangen is niet zo heel verwonderlijk toch?

Dat mag prima opgevangen worden door aankopen in een categorie tot 20 miljoen. Lijkt me vrijwel niets mis mee tenzij dit 30+ jarige spelers zijn voor zo'n bedrag. Een tussenjaar hoeft gezien de financiën helemaal niet. Lijkt me ook echt onzin. Er gaan spelers weg, er zullen spelers gekocht worden en de nieuwe talenten moeten zich bewijzen zo simpel gaat het. Een écht goed talent wat Ajax waardig is speelt zichzelf altijd wel in de kijker.

Het enige probleem (jajaja ik weet het mijn aloude stokpaardje) is onze coach. Ik ga niet schoppen om het schoppen nu maar ik heb absoluut nog nooit gezien welk idee er zit achter het inbrengen van jeugdspelers. Als ik er een gevoel bij zou moeten hebben dan zou dat hooguit zijn dat ze ingebracht worden 'om het inbrengen' maar niet dat er een plan achter zit. Mijn stokpaardje blijft natuurlijk Ryan Gravenberch. Die zou iets aan het spel moeten hebben kunnen veranderen bij een 3-0 achterstand in Eindhoven maar heeft sindsdien geen enkele minuut meer gespeeld. Je maakt me niet wijs dat hij de week ervoor goed trainde en op basis van 20 (?) minuten tegen PSV opeens alle credits verloren is in een reeds verloren wedstrijd.

Wat bij PSV gebeurt is positief namelijk dat de jeugd een kans krijgt. Of die lichting zo goed is weet ik maar het feit is wel dat de lichting een kans krijgt en niet na een mindere wedstrijd meteen ernaast staat. Daarmee doen ze niks beters of slechters dan Ajax maar volgen ze eerder dezelfde lijn. En dat zou voor jeugdspelers in Nederland toch wel een eye opener mogen zijn.
Volgens mij heeft Ten Hag het wel eens aangegeven en toen we laatst deze discussie voerde gaf iemand (of meerdere users) het ook aan. Ten Hag die laat iemand niet invallen omdat hij jong is of omdat hij diegene minuten gunt. Maar laat iemand invullen omdat zijn kwaliteiten nodig zijn in het plan van Ten Hag. Bijvoorbeeld tegen PSV Ten Hag het tactisch anders invullen en de kwaliteiten van Gravenberg die pasten daar het beste bij.
Enerzijds vind ik dit een goede strategie, zeker Europees en bij nationale topwedstrijden. Maar anderzijds kan hij de jeugd wel wat meer kansen geven. Mocht hij dat hebben gedaan, wie weet had het dan tijdens Europese duels niet zo soepel gelopen aangezien Ajax wel bijna wekelijks met dezelfde 11 aan de wedstrijd begint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Volgens mij heeft Ten Hag het wel eens aangegeven en toen we laatst deze discussie voerde gaf iemand (of meerdere users) het ook aan. Ten Hag die laat iemand niet invallen omdat hij jong is of omdat hij diegene minuten gunt. Maar laat iemand invullen omdat zijn kwaliteiten nodig zijn in het plan van Ten Hag. Bijvoorbeeld tegen PSV Ten Hag het tactisch anders invullen en de kwaliteiten van Gravenberg die pasten daar het beste bij.
Enerzijds vind ik dit een goede strategie, zeker Europees en bij nationale topwedstrijden. Maar anderzijds kan hij de jeugd wel wat meer kansen geven. Mocht hij dat hebben gedaan, wie weet had het dan tijdens Europese duels niet zo soepel gelopen aangezien Ajax wel bijna wekelijks met dezelfde 11 aan de wedstrijd begint.
Dat verklaart meteen waarom hij Sinkgraven zo graag opstelt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Is er een statistiek beschikbaar welke wissels van Ten Hag een wedstrijd, die op dat moment een nadelige stand had voor Ajax, hebben doen kantelen? Dan is dat de enige statistiek die zegt of hij het snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Dat verklaart meteen waarom hij Sinkgraven zo graag opstelt... :+
Als ik iemand een waardeloze back vind....... 8)7
Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:
[...]

Is er een statistiek beschikbaar welke wissels van Ten Hag een wedstrijd, die op dat moment een nadelige stand had voor Ajax, hebben doen kantelen? Dan is dat de enige statistiek die zegt of hij het snapt.
Die heb ik niet, haha. Maar ik weet wel een voorbeeld van afgelopen wedstrijd tegen Zwolle. In de 83e minuut kwam Lang in het veld en die gaf in de 86e minuut een assist op de winnende goal van Blind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Als ik iemand een waardeloze back vind....... 8)7

[...]

Die heb ik niet, haha. Maar ik weet wel een voorbeeld van afgelopen wedstrijd tegen Zwolle. In de 83e minuut kwam Lang in het veld en die gaf in de 86e minuut een assist op de winnende goal van Blind :+
Diezelfde Lang kwam bij een 1-0 achterstand in Alkmaar in de 64e minuut erin. Huntelaar kwam in de 75e minuut.

Eindresultaat bleef 1:0.
Staan we weer quitte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Diezelfde Lang kwam bij een 1-0 achterstand in Alkmaar in de 64e minuut erin. Huntelaar kwam in de 75e minuut.

Eindresultaat bleef 1:0.
Staan we weer quitte :P
:+

Ik denk wel hetzelfde als jou over Ten Hag. Het enige wat ik met mijn poste wilde zeggen is dat dat mij bijstond. En zo kijk ik tegen zijn wisselbeleid aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha ja het was geen aanval. Ik ben benieuwd of er ergens een logica te ontdekken is. Ik zou zeer graag zien dat mijn argumenten ontkracht worden met feiten. In the end blijf ik altijd supporter en geen coach dus wellicht zie ik dingen verkeerd (sterker nog die kans is groot lol).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Het is wel redelijk vreemd om bij Ajax nu te wijzen op de lichting jeugd die er wel of niet klaarstaat. Er komt twee een uitzonderlijke talenten uit de eigen opleiding (De Ligt en De Jong).
FTFY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
De Ligt en De Jong zijn uitzonderlijke talenten, maar het is niet zo dat er verder geen goede jeugdspelers doorbreken. Van de Beek is een vaste waarde, Eiting maakte zijn minuten al (zelfs in de CL), de Wit krijgt zijn kansen en ook Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang rammelen aan de poort. Neem daarbij dat ook Kluivert doorbrak, maar veel te vroeg is weggegaan. Net als Riedewald en El Ghazi.

Deze kunnen niet tippen aan De Jong en De Ligt, maar zijn weldegelijk spelers die zich vanuit de jeugdopleiding kunnen ontwikkelen tot gewaardeerde eerste elftal spelers.

[ Voor 10% gewijzigd door Yogibeer op 29-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Yogibeer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:19:
[...]

De Ligt en De Jong zijn uitzonderlijke talenten, maar het is niet zo dat er verder geen goede jeugdspelers doorbreken. Van de Beek is een vaste waarde, Eiting maakte zijn minuten al (zelfs in de CL), de Wit krijgt zijn kansen en ook Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang rammelen aan de poort. Neem daarbij dat ook Kluivert doorbrak, maar veel te vroeg is weggegaan. Net als Riedewald en El Ghazi.

Deze kunnen niet tippen aan De Jong en De Ligt, maar zijn weldegelijk spelers die zich vanuit de jeugdopleiding kunnen ontwikkelen tot gewaardeerde eerste elftal spelers.
Van Feyenoord en Sparta. :+

Ja, ja, veel teams halen spelers uit andere goede jeugdopleidingen die ‘vastlopen’, en/of juist doorbreken en groot worden dankzij de overstap.

Geen club is daar uniek in. ;)

PSV heeft daar bijv. ook prima keuzes in gemaakt, Willems, Wijnaldum, Dumfries, bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 29-03-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Ja, ja, veel teams halen spelers uit andere jeugdopleidingen die ‘vastlopen’, en/of juist doorbreken dankzij de overstap.

Ok, nu pik je El Ghazi eruit. Netjes! De rest spelen allemaal al (bijna) hun gehele 'carrière' in de jeugd van Ajax.
Ik liet bewust een aantal andere spelers uit dit lijstje omdat ik daarover twijfelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Ajacieden en PSV-ers begint het al een beetje te kriebelen voor zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Ja, ja, veel teams halen spelers uit andere goede jeugdopleidingen die ‘vastlopen’, en/of juist doorbreken en groot worden dankzij de overstap.

PSV heeft daar bijv. ook prima keuzes in gemaakt, Willems, Wijnaldum, Dumfries, bijvoorbeeld.
En Malen, Bergwijn, Rosario. Allemaal uit de jeugdopleiding van Ajax. Maar goed gebeurt de andere kant op idd ook, met Bazoer als bekendste voorbeeld.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:25:
Yep. En het duurt nog zo lang voor de wedstrijd begint :/

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 29-03-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:25:
Vanaf 15:00 zondagmiddag. Tot die tijd maak ik me druk om de mountainbike, BBQ en een verbouwing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:33:
[...]

En Malen, Bergwijn, Rosario. Allemaal uit de jeugdopleiding van Ajax. Maar goed gebeurt de andere kant op idd ook, met Bazoer als bekendste voorbeeld.
Precies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Interessant dat niemand het nog heeft gehad over dat volgens de NOS La Gazzetta dello Sport zegt dat CR7 onzeker is voor de eerste wedstrijd tegen Ajax en dat hij sowieso de komende 3 competitiewedstrijden moet missen, ik zeg niet het grote invloed zou hebben op de uitslag van de thuiswedstrijd maar alle beetjes helpen wel als hij er inderdaad niet bij zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:42:
Interessant dat niemand het nog heeft gehad over dat volgens de NOS La Gazzetta dello Sport zegt dat CR7 onzeker is voor de eerste wedstrijd tegen Ajax en dat hij sowieso de komende 3 competitiewedstrijden moet missen, ik zeg niet het grote invloed zou hebben op de uitslag van de thuiswedstrijd maar alle beetjes helpen wel als hij er inderdaad niet bij zou zijn.
Die wedstrijd is nog zo ver weg plus dat het maar een gerucht is... Eerst nog maar eens een weekje afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ziyech is ook niet zeker voor zondag. Als Ajax die mist leveren ze wel veel in op t middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En uitstel van de bekerfinale als CR7 er niet bij is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:54:
En uitstel van de bekerfinale als CR7 er niet bij is!
Ik heb zo'n gevoel dat dit een 1 april grap is. Op de sociale media gaat het al weer flink los _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat dit een 1 april grap is. Op de sociale media gaat het al weer flink los _O-
Ohja, 1 april komt er weer aan. Hele hordes bedrijven die weer de moeite gaan nemen zo dom mogelijk te doen inclusief de normaal 'betrouwbaardere' mediums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Er komen twee uitzonderlijke talenten uit de eigen opleiding (De Ligt en De Jong).
Waarom vinden Ajacieden altijd dat De Jong uit eigen opleiding komt? Hij is notabene pas op zijn 18e gekocht door Ajax. Ik vind het al apart dat spelers die op 16 jaar en ouder gehaald zijn als 'eigen jeugd' betiteld worden (Eriksen, Vertonghen, Aldeirwereld) maar daar valt nog iets voor te zeggen. Maar iemand die pas op zijn 18e gehaald is?
Dat je daar niet direct jeugd voor hebt om dat op te vangen is niet zo heel verwonderlijk toch?
Precies. Dergelijke uitzonderlijke talenten zijn niet makkelijk op te vangen. Wat men lijkt te vergeten is de leeftijd van deze 2 heren. Een 19-jarige aanvoerder/Oranje-klant met eigen jeugd vervangen is niet makkelijk tenzij je een even uitzonderlijk talent klaar hebt staan. En die kans is natuurlijk erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Die wedstrijd is nog zo ver weg plus dat het maar een gerucht is... Eerst nog maar eens een weekje afwachten
12 dagen en je mag altijd hopen toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Noiz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Waarom vinden Ajacieden altijd dat De Jong uit eigen opleiding komt? Hij is notabene pas op zijn 18e gekocht door Ajax. Ik vind het al apart dat spelers die op 16 jaar en ouder gehaald zijn als 'eigen jeugd' betiteld worden (Eriksen, Vertonghen, Aldeirwereld) maar daar valt nog iets voor te zeggen. Maar iemand die pas op zijn 18e gehaald is?
Heel simpel: hij is bij Ajax in de jeugdopleiding gaan spelen en daarna heeft hij zijn doorbraak gehad in Ajax 1. Finito. Hij komt dus overduidelijk uit de opleiding van FC Twente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Waarom vinden Ajacieden altijd dat De Jong uit eigen opleiding komt?
Dat vinden ze niet altijd. Sommigen wel, een hele boel anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Vanaf 15:00 zondagmiddag. Tot die tijd maak ik me druk om de mountainbike, BBQ en een verbouwing :D
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zowel wat mountainbiken, BBQ-en als verbouwen betreft. Jij bent vast geen vrouw, toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zowel wat mountainbiken, BBQ-en als verbouwen betreft. Jij bent vast geen vrouw, toch? :P
Ik wilde even typen: ik ben een vrouw ja puur om de reacties maar goed bij deze dus door de mand gevallen en zo mannelijk als iets ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Leon Zwiers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:49:
Ziyech is ook niet zeker voor zondag. Als Ajax die mist leveren ze wel veel in op t middenveld.
Met Ziyech leveren ze inderdaad veel in. Ballen vooral.

Maar idd. Zonder hem een stuk minder creativiteit. Maar gelukkig is de kans groot dat hij er wel bij is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yogibeer op 29-03-2019 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:05:
[...]

Heel simpel: hij is bij Ajax in de jeugdopleiding gaan spelen en daarna heeft hij zijn doorbraak gehad in Ajax 1. Finito. Hij komt dus overduidelijk uit de opleiding van FC Twente.
Ik kan er niet uit halen of je nu sarcastisch bent of niet. De Jong komt uit de jeugdopleiding van Willem II en had bij Willem II ook al zijn Eredivisie debuut gemaakt. Fijn dat Ajax hem daarna weer stalt bij Jong Ajax, maar dat betekent niet dat je eigen jeugd bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Noiz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:33:
[...]

Ik kan er niet uit halen of je nu sarcastisch bent of niet. De Jong komt uit de jeugdopleiding van Willem II en had bij Willem II ook al zijn Eredivisie debuut gemaakt. Fijn dat Ajax hem daarna weer stalt bij Jong Ajax, maar dat betekent niet dat je eigen jeugd bent ;)
Dat was extreem sarcastisch ;). Op 25 augustus 2015 maakte hij de overstap naar Ajax. Gerijpt in de opleiding van Ajax maar geen eigen jeugd dus. Hands down wordt daarmee in de volksmond echter hetzelfde bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Ik wilde even typen: ik ben een vrouw ja puur om de reacties maar goed bij deze dus door de mand gevallen en zo mannelijk als iets ja 8)
Voorzetje was te doorzichtig? ;)

Verbouwingen zijn echt wel leuk om te doen. Kan me voorstellen dat je dan wel iets anders aan je hoofd hebt en die wedstrijd eerst komt wanneer die komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Voorzetje was te doorzichtig? ;)

Verbouwingen zijn echt wel leuk om te doen. Kan me voorstellen dat je dan wel iets anders aan je hoofd hebt en die wedstrijd eerst komt wanneer die komt.
Ja helaas moet er nog wat voorbereid worden voordat de aannemer aan de slag kan. Lees: muur slopen, plafondplaten erafhalen en die rotzooi ook nog afvoeren richting milieustraat. Als ik zondag uitgeteld op de bank lig maar voldaan van het harde werken en het mountainbiken dan ben ik tevreden. Maar een goed resultaat zou welkom aangezien ik in Eindhoven werk of all places :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
De Ligt komt toch alleen uit eigen opleiding? Frenkie komt van Willem II en één jaartje 2de toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

Vos

AFCA

rikoos schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:18:
[...]

De Ligt komt toch alleen uit eigen opleiding? Frenkie komt van Willem II en één jaartje 2de toch?
Anders lees je iets hierboven even de nieuwste berichten ;)

Sommigen kunnen zich altijd zo druk maken over de term 'eigen jeugd'.

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 29-03-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Mountainbiken zonder zadel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Mazraoui, Van de Beek en Blind komen ook uit eigen opleiding mensen!
Dolberg vind ik ook uit eigen jeugd, ondanks dat hij van een Deense club komt, maar hij is echt bij Jong Ajax opgeleid, hetzelfde vind ik gelden voorFrenkie. Als je de opleiding volgt leer je er toch echt wel wat, als ik maar een jaartje Universiteit Utrecht heb gedaan telt het ook mee voor mijn opleiding :+

Excuus verkeerd gelezen! #duurtlang!
Groot nieuws mensen! Bandé is eindelijk fit, het heeft even geduurd maar het is eindelijk zo ver.

[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 29-03-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:34:
[...]

Mountainbiken zonder zadel ;)
Rare hobby zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Qu3st schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:35:
Mazraoui, Van de Beek en Blind komen ook uit eigen opleiding mensen!
Dolberg vind ik ook uit eigen jeugd, ondanks dat hij van een Deense club komt, maar hij is echt bij Jong Ajax opgeleid, hetzelfde vind ik gelden voorFrenkie. Als je de opleiding volgt leer je er toch echt wel wat, als ik maar een jaartje Universiteit Utrecht heb gedaan telt het ook mee voor mijn opleiding :+

Excuus verkeerd gelezen! #duurtlang!
Groot nieuws mensen! Bandé is eindelijk fit, het heeft even geduurd maar het is eindelijk zo ver.
Even serieus, Bandé zou ondertussen wel weer fit moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:00:
[...]

Even serieus, Bandé zou ondertussen wel weer fit moeten zijn toch?
Ja dat zou volgens mij wel moeten, duurt echt ongelooflijk lang. Maar wat hij nu precies heeft is erg vaag, en hoe lang het nog gaat duren ook. Volgens mij weten ze bij Ajax zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Qu3st schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Ja dat zou volgens mij wel moeten, duurt echt ongelooflijk lang. Maar wat hij nu precies heeft is erg vaag, en hoe lang het nog gaat duren ook. Volgens mij weten ze bij Ajax zelf ook niet.
Nou die had behoorlijk wat afgescheurd :P maar ik geloof begin januari las ik dat ie weer ging mee trainen e.d., maar verder niets meer van gehoord eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:05:
[...]

Nou die had behoorlijk wat afgescheurd :P maar ik geloof begin januari las ik dat ie weer ging mee trainen e.d., maar verder niets meer van gehoord eigenlijk.
Zeker, dat was niet niks. Ik denk zelf dat hij ook een terugslag heeft gehad, maar volgens mij wordt daar sinds de nieuwe privacywet niet meer over gecommuniceerd (zo komt het bij mij over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:22
Zou mij ook niet verbazen als ze Bandé bij tegenslag expres even in de luwte houden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52

Hij heeft 46 wedstrijden voor Jong Ajax gespeeld(anderhalf seizoen) voordat hij naar het eerste elftal ging. Het is in dit geval natuurlijk wel discutabel, maar wanneer spreek je anders van eigen jeugd? Waar ligt de grens? Mathijs de Ligt is voor zijn overstap naar Ajax uitgekomen voor FC Abcoude. Is hij dan ook geen eigen jeugd omdat hij begonnen is met tegen een bal te trappen bij FC Abcoude?
Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.