Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PSN: xMaurice93
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Lekker bijdehand van leclerc ook...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
FTFYZieglerNichols schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:03:
Mooi hoe Vettel Leclerc terug genaaid heeft door extra langzaam te gaan
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als de verschillen zo blijven voor volgend seizoen, daar teken ik voor
Dit circuit ligt Mercedes eenmaal goed. Geen voordeel voor RBR door hoogte. Goede tijd van HAM.
Er zat nog een rbr voor Vettel. Gewoon fout van Ferrari om ze te laat naar buiten te sturen.ZieglerNichols schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:03:
Mooi hoe Vettel Leclerc genaaid heeft door extra langzaam te gaan
U zei?lochpatje schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:20:
[...]
En nogmaals, wacht gewoon even tot het allemaal voorbij is. Tijdens de laatste vrije training was jij je ook al steeds druk aan het maken voor niks.
Red Bull Racing zit er dus wel dicht bij.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Geen voordeel voor RBR, maar gewoon een 3e tijd neerzetten!tweakduke schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:04:
Toch P2 voor Max door gridstraf Bottas.
Als de verschillen zo blijven voor volgend seizoen, daar teken ik voor
Dit circuit ligt Mercedes eenmaal goed. Geen voordeel voor RBR door hoogte. Goede tijd van HAM.
0.1 sneller als FER. en dat is wel een fijn beeld.
MERC is gewoon snel in de Q. in de race altijd wat minder
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Precies als dit zo blijft heb je een mooi seizoen volgend jaar. Op ieder circuit heeft een ander team weer voordeel, we moeten alleen de winterstop uitzittenbasvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:05:
[...]
Geen voordeel voor RBR, maar gewoon een 3e tijd neerzetten!
Ferrari heeft het zelf weer verkloot, die conclusie kan je op basis van Q3 niet trekken.basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:05:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Precies andersombasvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:05:
[...]
Alles voor de luchtweerstand!Ari Gold schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:06:
Die haarlijn van Hamilton wordt ook steeds hoger.
Juist, als het komend seizoen begint zoals dit seizoen is geëindigd (zegge, ongeveer de laatste 8 - 10 races ofzo) dan wordt het een spannend jaar. Vrees alleen dat Merc vruchten kan plukken van een half jaar doorontwikkelen en testen zonder druk (sinds de zomer waren ze al vrij zeker van beide kampioenschappen). Dat was de afgelopen jaren ook zo, en telkens kwam Mercedes daarna bijzonder sterk uit de winterstop, ik kan dat niet los van elkaar zien. Maar toch... Fingers crossed op een spannend seizoentweakduke schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:07:
[...]
Precies als dit zo blijft heb je een mooi seizoen volgend jaar. Op ieder circuit heeft een ander team weer voordeel, we moeten alleen de winterstop uitzitten
Moet dat echt elke keer weer herhaald worden? Daar veranderd echt helemaal niets door; hij leest niet mee hier en dus is het puur en alleen je eigen frustratie waar je de rest mee lastig valt..... Elke keer weer!
On topic..
Lekker max op 2. Hopelijk een goed einde van een best aardig seizoen.
Ook niet helemaal waar, want VET was wel door.hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:08:
[...]
Ferrari heeft het zelf weer verkloot, die conclusie kan je op basis van Q3 niet trekken.
En als max een goede ronde had gereden had hij ook rond de 0.15 van HAM gezeten.
Dan had VET het gaspedaal wat dieper in moeten drukken. Die conclusie kan ik wel trekken.hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:08:
[...]
Ferrari heeft het zelf weer verkloot, die conclusie kan je op basis van Q3 niet trekken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Die had een McLaren voor hem zitten, dus dat was geen optie.Spotmatic schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:12:
[...]
Dan had VET het gaspedaal wat dieper in moeten drukken. Die conclusie kan ik wel trekken.
Edit: of een andere auto...
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 30-11-2019 15:15 ]
ALB reed daar weer voor, VET liet eerst een gat vallen met hem. Anders had VET weer te dicht achter hem gezeten.Spotmatic schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:12:
Dan had VET het gaspedaal wat dieper in moeten drukken. Die conclusie kan ik wel trekken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Op de rechte stukken waren ze gewoon weer dominant hoorkevz schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:13:
't Is toch die fuel flow sensor bij Ferrari hoor. Ze kunnen nog zo veel excuses verzinnen, maar ze waren er gewoon weer niet goed bij
Ja en de reden zag je in de derde sector.Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:19:
[...]
Op de rechte stukken waren ze gewoon weer dominant hoor
Lekker weinig vleugel erop, dan gaat ie wel.
Wat denke gij zelf? Het is Mercedes en Hamilton. Die worden alleen aangepakt als het 100% obvious is en het niet om de knikkers gaat (poles, wins, titels). Een podiumpje pakken ze hem best af, maar andere dingen nooit. Dat gebeurde het laatst in zijn McLaren tijd.hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:19:
Gaat er nog iets gebeuren met die gele vlag voor Hamilton in Q1? Dat zou Max nog op pole kunnen zetten...
Kubica, tja. Heb hem hoog zitten, omdat die ooit een simracer is geweest. Richard Burns Rally-kampioen enzovoort. Die moet een stap terug doen. Misschien weer sim-racen of kinderen/tieners opleiden. Hij hoeft zijn passie niet op te geven, maar met die arm van hem gaat het nooit meer wat worden. Tenzij ze alle anderen ook een handicap geven, maar zo werkt de wereld niet.
Verwar je niet simmen met rally?Ivysaur schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:23:
Nou. Benieuwd wat Hulkenberg en Kubica nog klaar krijgen deze laatste race. Had liever Hulkenberg naast Verstappen gezien. Als een soort mentor, ofzo. Maar met Albon er naast kunnen ze elkaar beconcurreren en das ook wel goed voor die jongen gastje. Lekker competitief.
Kubica, tja. Heb hem hoog zitten, omdat die ooit een simracer is geweest. Richard Burns Rally-kampioen enzovoort. Die moet een stap terug doen. Misschien weer sim-racen of kinderen/tieners opleiden. Hij hoeft zijn passie niet op te geven, maar met die arm van hem gaat het nooit meer wat worden. Tenzij ze alle anderen ook een handicap geven, maar zo werkt de wereld niet.
Edit: Petrobras logo met ducktape er overheen.
[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2019 15:30 ]
Probably the only time in #F1 history we'll have:
— Phillip Horton (@PHortonF1) 30 november 2019
Fastest: Pole Number 88
Slowest: Pole, Number 88
En op het shirt van z'n persmannetje erachter is Petrobras niet afgeplakt.MikeyMan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:29:
Professioneel afgeplakt logo op het shirt van lando !
(McLaren en Petrobras samenwerking is eerder deze maand per direct gestopt)
Nee. Hij is in zijn jeugd aantal keer RBR-kampioen geweest. In het echt heeft die niks klaargespeeld met Rally.
Er kwam toch al een screenshotje voorbij hier dat het gewoon groen was op het moment dat HAM de bocht uitkwam voor start/finish?hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:19:
Gaat er nog iets gebeuren met die gele vlag voor Hamilton in Q1? Dat zou Max nog op pole kunnen zetten...
Edit: Ook F2 heeft z'n laatste race van het seizoen btw, zie Algemeen race topic Deel 2
[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 30-11-2019 16:01 ]
Ja, en krijgen weer een fabrikant van direct (long) kanker verwekkende stoffen in camouflage op de McLaren in 2020.Fuwor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:31:
[...]
En op het shirt van z'n persmannetje erachter is Petrobras niet afgeplakt.
(McLaren en Petrobras samenwerking is eerder deze maand per direct gestopt)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Er stond mij iets bij ooit... dat vlaggen belangrijker waren dan lampjes.naitsoezn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:33:
[...]
Er kwam toch al een screenshotje voorbij hier dat het gewoon groen was op het moment dat HAM de bocht uitkwam voor start/finish?
Edit: Ook F2 heeft z'n laatste race van het seizoen btw, zie Algemeen race topic Deel 2
In dat screenshot zie ik zowel een vlag als een lamp, maar Mercedes en dus zijn de regels opeens weer anders te interpreteren dan wanneer RedBull
Was deze post, 2e pica:
Kudos voor de screenshotter @DataGhostDataGhost schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:27:
[...]
[Afbeelding]
Geel gewoon in S3
[Afbeelding]
Op het randje, de tv-feed was net een milliseconde naar groen gegaan maar de gele vlag werd nog steeds gezwaaid terwijl Hamilton al om de bocht was gekomen
[ Voor 29% gewijzigd door PalingDrone op 30-11-2019 16:10 ]
Daar is het gisteren ook al over gegaan. McLaren en British American Tabaco hebben al een sponsordeal. Daar vandaan komt ook de "A better tomorrow" reclame op de auto. Hetzelfde als de Mission Winnow op de Ferrari's. Gewoon een sponsordeal met een groot tabaks-merk alleen dan niet met reclame voor de sigaretten maar een of ander vaag iets.loekf2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:00:
[...]
Ja, en krijgen weer een fabrikant van direct (long) kanker verwekkende stoffen in camouflage op de McLaren in 2020.
Sowieso waren beide situaties niet te vergelijken. Bottas zat in de muur aan de buitenkant. Vet rolde aan de binnenkant op t rechte stuk. En dan volgens mij ook geel vs dubbel geelnaitsoezn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:33:
[...]
Er kwam toch al een screenshotje voorbij hier dat het gewoon groen was op het moment dat HAM de bocht uitkwam voor start/finish?
I served in a company of heroes.
Het enige verschil dat er toe doet is geel vs dubbel geel. Oordeel over de ernst ligt bij de marsells, niet bij de coureur. De coureur mag nooit denken "ja maar de auto stond aan de andere kant van de baan".Vuvuzela schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:06:
[...]
Sowieso waren beide situaties niet te vergelijken. Bottas zat in de muur aan de buitenkant. Vet rolde aan de binnenkant op t rechte stuk. En dan volgens mij ook geel vs dubbel geel
En had Hamilton wel zo'n goede derde sector tijd op dat moment? Bottas heeft daarna volgens mij nog paars gereden.
Jup, HAM had een prima 3e sectorRobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:09:
[...]
Het enige verschil dat er toe doet is geel vs dubbel geel. Oordeel over de ernst ligt bij de marsells, niet bij de coureur. De coureur mag nooit denken "ja maar de auto stond aan de andere kant van de baan".
En had Hamilton wel zo'n goede derde sector tijd op dat moment? Bottas heeft daarna volgens mij nog paars gereden.
Of zijn derde sector wel of niet goed was doet er niet toe, op dat moment was 'ie volgens mij gewoon paars. Dat je nog sneller kan hoeft geen vrijbrief te zijn voor alle midfield-teams om gewoon volle bak langs een crash te scheuren.
een treffende spreuk
pro_6or schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:16:
Moest Max van de Engelse fans zwarte vlag krijgen voor Mexico. Dan lijkt me dat nu voor Hamilton ook te gelden.
Op het f1technical forum ging het nergens anders meer over, nu wordt er niet eens over gerept. Is geen huilie. Dit en dat zijn de enige forums die ik bijhoud. En het is fracking irritant.naitsoezn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:21:
[...]
Kunnen we dit soort sentimenten niet buiten het topic houden? Volgens mij zitten die 'engelse fans' niet in dit topic, bestaat 'de Engelse fan' uberhaupt niet, en is dit nou juist het typische 'hullie-zullie'-gehuil waar de meesten (volgens mij, hoop ik) een hekel aan hebben.... Insert oranje-bril-verwijten
een treffende spreuk
Hou het dan lekker op het f1technical forumpro_6or schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:23:
[...]
Op het f1technical forum ging het nergens anders meer over
Lijkt mij dus nogal overdreven gedoe om hier Mexico bij te slepen.
Ik heb ook de replay bekeken. Het is echt op het randje. Hij komt aan bij de gele sector, maar die is ook heel snel weer weg zodra hij daar in zit. Je ziet de gele lampen knipperen vlak voordat Hamilton er is en nog voordat hij er voorbij is, is het alweer groen..RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:29:
Even de onboard erbij gepakt dan maar. Voor de laatste bocht roept Bonno "Yellow, yellow on the pit straight" vrij snel gevolgd door "track clear". In dat eerste moment lijkt Hamilton ook even in te houden. Dus inderdaad, niet vol op de rem, maar dat hoeft ook niet voor (enkel) geel.
Q1 of Q3 zal ook nog wel verschil maken hoe streng men kijkt maar vooral de gevaarzetting, dit was totaal niet gevaarlijk (meer), VET was inmiddels al niet meer aan het spookrijden.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:29:
Even de onboard erbij gepakt dan maar. Voor de laatste bocht roept Bonno "Yellow, yellow on the pit straight" vrij snel gevolgd door "track clear". In dat eerste moment lijkt Hamilton ook even in te houden. Dus inderdaad, niet vol op de rem, maar dat hoeft ook niet voor (enkel) geel.
VER zag in Mexico die Mercedes echt wel staan, vlag of geen vlag, HAM zag vandaag een lege baan voor zich met een langzaam rijdende Ferrari buiten de racelijn, iets wat we in de laatste secondes van Q3 ook nog zagen, hehehe
Verwijderd
En als de fia een beetje structureel werkt dan hadden we gezien dat er vandaag een banner kwam met noted. En daarna under investigation.
En daarna zijn er 2 mogelijkheden.
Of er wordt aangetoond dat hij van het gas ging op dat moment.
Of niet. Is mij om het even.. de hele mogelijke straf of geen straf maakt me niet uit.
Maar als FIA moet je gewoon alles doen om er voor te zorgen dat er geen flintertje discussie kan zijn over de onpartijdigheid van de FIA
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2019 16:42 ]
En daarna "No further action" (desnoods een uurtje later) en dan was de kous af geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:39:
Ik vind het net als Mexico.
En als de fia een beetje structureel werkt dan hadden we gezien dat een banner kwam met noted. En daarna under investigation.
En daarna of hij heeft het goed gedaan en kan aantonen dat hij van het gas was, of niet. Is mij om het even.. de hele mogelijke straf maakt me niet uit. Maar als FIA moet je gewoon alles doen om er voor te zorgen dat er geen flintertje discussie kan zijn over de onpartijdigheid van de FIA
Er gaat hopelijk pittig vergaderd worden bij de FIA deze winterstop, wil je de races aantrekkelijk houden voor het publiek dan moet je toch minimaal de uitslag duidelijk hebben voor de podiumceremonie, of iig binnen het timeslot van zo'n race.
Zelfde geldt uiteraard voor de sessies.
Misschien durfden ze niet aangezien de grote baas weer de fanboy aan het uithangen was bij notabene MercedesVerwijderd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:39:
Ik vind het net als Mexico. Waarin de fia een prima besluit heeft gemaakt.
En als de fia een beetje structureel werkt dan hadden we gezien dat er vandaag een banner kwam met noted. En daarna under investigation.
En daarna zijn er 2 mogelijkheden.
Of er wordt aangetoond dat hij van het gas ging op dat moment.
Of niet. Is mij om het even.. de hele mogelijke straf of geen straf maakt me niet uit.
Maar als FIA moet je gewoon alles doen om er voor te zorgen dat er geen flintertje discussie kan zijn over de onpartijdigheid van de FIA
Als je die no further action een uur uitstelt is er dus ook een uur onduidelijkheid over de kwalificatie uitslag. Dan moet je niet daarna stellen dat je snel, het juiste, podium wilt hebbenPalingDrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:44:
[...]
En daarna "No further action" (desnoods een uurtje later) en dan was de kous af geweest.
Er gaat hopelijk pittig vergaderd worden bij de FIA deze winterstop, wil je de races aantrekkelijk houden voor het publiek dan moet je toch minimaal de uitslag duidelijk hebben voor de podiumceremonie, of iig binnen het timeslot van zo'n race.
Zelfde geldt uiteraard voor de sessies.
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja, Mercedes 1-2 was ergens wel te verwachten. Max dan P3 en starten als P2 rekende ik eigenlijk ook al op.
Ik denk dat dit het ook aardig opsomt.
https://streamable.com/fvv3n
Geweldige auto Ferrari. Het hele seizoen al een paar bochten en ze worden afgemaakt door Mercedes en RBR. Ook totaal niet lopen kloten met de fuel flow sensor om op de rechte stukken alles maar net goed te maken...

Helaas dus ook live de zoveelste spin van Vettel in Q1 gemist en Vettel die Leclerc naaide gemist.
Maar morgen lekker weer Hamilton en Verstappen op de eerste rij. Dat gaat leuk worden. Bottas doet niet mee, Albon eigenlijk ook niet en Ferrari verwacht ik ook niks van. Krijgen we hopelijk eens niet een doodsaaie race maar weer een prachtig gevecht tussen de twee allerbeste coureurs.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoezo naaide Vettel Leclerc dan? Voor Vettel reed Albon. Op de herhaling met de onboard van Leclerc kon je dat ook gewoon zien. Op dat rechte stukje tussen de voorlaatste en laatste bocht rijden dan Albon, Vettel, en Leclerc. En je ziet ook dat Vettel gewoon normaal volgt en niet na het vertrek van Albon nog overdreven blijft wachten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:29:
Helaas dus ook live de zoveelste spin van Vettel in Q1 gemist en Vettel die Leclerc naaide gemist.
Dus ik twijfel nu of je de beelden niet live hebt gezien of dat je ze überhaupt nog niet hebt gezien...
- DaniëlWW2
- Niet online
Veel meer dan de samenvatting heb ik nog niet gezien dus.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:42:
[...]
Hoezo naaide Vettel Leclerc dan? Voor Vettel reed Albon. Op de herhaling met de onboard van Leclerc kon je dat ook gewoon zien. Op dat rechte stukje tussen de voorlaatste en laatste bocht rijden dan Albon, Vettel, en Leclerc. En je ziet ook dat Vettel gewoon normaal volgt en niet na het vertrek van Albon nog overdreven blijft wachten.
Dus ik twijfel nu of je de beelden niet live hebt gezien of dat je ze überhaupt nog niet hebt gezien...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ik dan ook ff bijdehand ga doen, een timeslot is groter dan alleen de sessie, daar hoort ook de uitloopronde en de interviews op de grid bij.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:56:
[...]
Als je die no further action een uur uitstelt is er dus ook een uur onduidelijkheid over de kwalificatie uitslag. Dan moet je niet daarna stellen dat je snel, het juiste, podium wilt hebben
Sommige uitzendpartners fabrieken er zelfs nog een uurtje natafelen aan vast.
Voor, desnoods tijdens de interviews na de Q is tijd zat om een beslissing duidelijk te hebben, tenzij er niemand bij Ferrari de telefoon opneemt wanneer de (wedstrijd)leiding ff ruggespraak wil houden of ze HAM of VER een gridstraf moeten geven...
De FIA wil ook geen overhaaste beslissingen maken. En daarnaast is het ook nog eens zo dat de stewards zaken op volgorde oppakken en nu hadden ze een hele lijst met incidenten van coureurs die wel of geen DRS hadden gebruikt terwijl dat niet mocht. En daarnaast wouden in dit geval de stewards ook even Hamilton en Albon spreken. Hamilton spreken tijdens de in-lap of interviews zou nogal moeilijk zijnPalingDrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:52:
[...]
Als ik dan ook ff bijdehand ga doen, een timeslot is groter dan alleen de sessie, daar hoort ook de uitloopronde en de interviews op de grid bij.
Sommige uitzendpartners fabrieken er zelfs nog een uurtje natafelen aan vast.
Voor, desnoods tijdens de interviews na de Q is tijd zat om een beslissing duidelijk te hebben, tenzij er niemand bij Ferrari de telefoon opneemt wanneer de (wedstrijd)leiding ff ruggespraak wil houden of ze HAM of VER een gridstraf moeten geven...
En aanhalen dat sommige zenders nog uren napraten is ook nogal een raar argument. Want in Amerika begint de uitzending pas met de start, dus na het podium zal het daar ook vrij snel zijn afgelopen vermoed ik. Daarnaast zijn TV zenders bij mijn weten contractueel verplicht om alles van de FOM world feed uit te zenden tot na het podium. Dus dan zou je bv bij een Ziggo de verplichting neer leggen dat Mol & Plooij de uitzending vol babbelen totdat de stewards een beslissing hebben gemaakt en het podium is geweest.
Hamilton en max gaan voor plek 1 en 2. Max probeert Hamilton aan te vallen door als eerste naar binnen te gaan, Hamilton probeert dat te pareren om ook als volgende naar binnen te , situatie Brazilië, maar hier zijn de rollen omgekeerd. Ik denk zelf dat het dit keer beter uitpakt voor Hamilton.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:29:
Maar ik heb dus alles gemist...
Tja, Mercedes 1-2 was ergens wel te verwachten. Max dan P3 en starten als P2 rekende ik eigenlijk ook al op.
[Streamable: Ferrari: "We are missing 6 tenths in the final sector." Leclerc: "Whoaa... 6 tenths??"]
Geweldige auto Ferrari. Het hele seizoen al een paar bochten en ze worden afgemaakt door Mercedes en RBR. Ook totaal niet lopen kloten met de fuel flow sensor om op de rechte stukken alles maar net goed te maken...
Maar morgen lekker weer Hamilton en Verstappen op de eerste rij. Dat gaat leuk worden. Bottas doet niet mee, Albon eigenlijk ook niet en Ferrari verwacht ik ook niks van. Krijgen we hopelijk eens niet een doodsaaie race maar weer een prachtig gevecht tussen de twee allerbeste coureurs.
Voor plek drie, heel interessant. Leclerc start op P3 op mediums en Vettel die er niet helemaal bij is dit weekend op softs en wil graag nog een podium. Albon moet de Ferraris goed gaan volgen en de lachende derde (in meerdere opzichten). Bottas gaat het dan de Ferraris nog moeilijk maken (mits beide Ferraris nog op de baan zijn).
Ferrari's philosophy was to make a fast car on fast tracks. They have a low-downforce car which has little drag on long straights. They, however, have problems with mechanical grip in slow to medium speed corners, and do not have an efficient aerodynamic design for medium-speed corners.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:29:
Maar ik heb dus alles gemist...
[Streamable: Ferrari: "We are missing 6 tenths in the final sector." Leclerc: "Whoaa... 6 tenths??"]
Just take a look at sector 3
Ferrari was losing half a second to Red Bull, and 6 tenths to Mercedes in the final sector. That is a ridiculous amount of time to lose in just one sector, especially for a (supposedly) title-contending car.
source: me
Ik leef niet in het verleden maar reageerde op een opmerking dat er niets gezegd werd over geel bij het opkomen van het rechte stuk in Q1.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:59:
[...]
De FIA wil ook geen overhaaste beslissingen maken. En daarnaast is het ook nog eens zo dat de stewards zaken op volgorde oppakken en nu hadden ze een hele lijst met incidenten van coureurs die wel of geen DRS hadden gebruikt terwijl dat niet mocht. En daarnaast wouden in dit geval de stewards ook even Hamilton en Albon spreken. Hamilton spreken tijdens de in-lap of interviews zou nogal moeilijk zijn
En aanhalen dat sommige zenders nog uren napraten is ook nogal een raar argument. Want in Amerika begint de uitzending pas met de start, dus na het podium zal het daar ook vrij snel zijn afgelopen vermoed ik. Daarnaast zijn TV zenders bij mijn weten contractueel verplicht om alles van de FOM world feed uit te zenden tot na het podium. Dus dan zou je bv bij een Ziggo de verplichting neer leggen dat Mol & Plooij de uitzending vol babbelen totdat de stewards een beslissing hebben gemaakt en het podium is geweest.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik weet het.f1bythenumbers schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:11:
[...]
Ferrari's philosophy was to make a fast car on fast tracks. They have a low-downforce car which has little drag on long straights. They, however, have problems with mechanical grip in slow to medium speed corners, and do not have an efficient aerodynamic design for medium-speed corners.
Just take a look at sector 3
[Afbeelding]
Ferrari was losing half a second to Red Bull, and 6 tenths to Mercedes in the final sector. That is a ridiculous amount of time to lose in just one sector, especially for a (supposedly) title-contending car.
source: me
Ik zeg al het hele seizoen dat die Ferrari helemaal niet zo goed is en dat ze het elke keer in de bochten zo enorm afleggen. Het is ook een onwerkbaar concept in de huidige Formule 1 waar de meeste winst juist in de bochten ligt. Komt DRS er ook nog eens overheen. De meeste DRS detectiezones bevinden zich zeer bewust aan het einde van een bocht of bochtencombinatie. Dat is om auto's met meer neerwaartse druk, in de regel de snellere auto's in te laten halen op de rechte stukken. Omgedraaid kan een auto die sneller is in de bochten, net uitlopen buiten de 1 seconde en dan de DRS ontzeggen aan de achterligger. Verder heb je altijd DRS tijdens kwalificaties waardoor wat meer luchtweerstand weinig uitmaakt. Je maakt dat goed in de bochten. Zowel Mercedes als RBR begrijpen dit heel goed en hebben niet voor niks alle titels gewonnen sinds de introductie van DRS. RBR begon met de auto's met veel neerwaartse druk en Mercedes heeft dat model overgenomen met enorm succes. Ferrari heeft ondertussen geen seizoen meer een titel gewonnen...
Komt nog eens bij dat Ferrari eigenlijk systematisch faalt om Vettel de auto te geven die hij wenst en waar hij mee kan excelleren. In 2017 had Ferrari eindelijk een auto die veel neerwaartse druk achteraan genereerde en waar Vettel zich comfortabel bij voelde. Dat zag je meteen terug. Ik denk nog steeds dat de SF-70H de beste auto van 2017 was. Kimi kon er alleen niet mee omgaan omdat hij een meer traditionele rijstijl heeft, net zoals Leclerc. Een stijl waar je meer een balans tussen de voor en achterkant wil en rustiger instuurt met de voorvleugel dan Vettel die zeer laat wil remmen en heel scherp wil insturen. Dat kreeg Kimi in 2018 en opeens presteerde Kimi veel beter en Vettel minder. 2019 is helemaal een "anti Vettel" auto die keer op keer heeft laten zien, dramatisch te zijn in de bochten. Ze leggen het zo overduidelijk en zo zwaar af tegen zowel Mercedes als RBR. Het is dat ze opeens vanaf Spa, 40kW extra hadden die magisch zijn verdwenen sinds de FIA met een technische aanwijzing kwam net voor COTA, want anders was Ferrari dit seizoen zonder overwinningen de winter ingegaan...
Als het aan Leclerc ligt dan zal het niet alleen om die twee gaan. Zodra Leclerc "risk" in zijn zinnen gaat gebruiken, ben ik er niet gerust opRoamor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:54:
Hopelijk nog een mooi Ham vs Max duel om het jaar af te sluiten, net als vorig jaar, dat zou wel mooi zijn.
...
“Yes, definitely," said the Ferrari driver when asked if he can win, "and I will take quite a bit of risk at the start. I need to take some risk; I need to finish in front of Max for the championship, and in the end I will give it all and we will see what happens."
Testing, one, two ...
Kan zijn dat ik het verkeerd lees. Maar als hij het echt zo gezegd heeft komt het op mij nogal over als een persoonlijk vendetta naar Verstappen. Ook gezien hun historie.hardware-lover schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:01:
[...]
Als het aan Leclerc ligt dan zal het niet alleen om die twee gaan. Zodra Leclerc "risk" in zijn zinnen gaat gebruiken, ben ik er niet gerust op
...
“Yes, definitely," said the Ferrari driver when asked if he can win, "and I will take quite a bit of risk at the start. I need to take some risk; I need to finish in front of Max for the championship, and in the end I will give it all and we will see what happens."
En ik kon het niet laten en even F1TV aan geslingerd met de onboard van Leclerc. Op het moment dat hij de pitstraat uit rijdt zegt zijn engineer al "we are a bit thight on the outlap". En in bocht 7 (hairpin) is het "we have 5 second margin". Waarna ze beiden redelijk vol gas beide rechte stukken over gaan. In die zin denk ik dus ook niet dat Vettel heeft zitten ophouden, maar Ferrari ze echt veel te laat naar buiten heeft gestuurd.
Edit:
Dan ook nog maar even Vettel erbij gepakt.
ingaan T5: Albon 16 seconds in front and Charles 3 seconds behind
rechte stuk na T7: you have 5 seconds margin. You have 5 seconds margin
uitkomen T9: okay close to Albon, 5 second margin, 12 seconds in front, Albon
uitkomen T14: okay, speed up now, Albon in front 10 seconds
T17: and Charles is 5 seconds behind
T20: Vettel zelf: they're queueing
We need to go now, go now
there is a queue
Go now
Vervolgens rijdt Vettel bij de startlichten al onder de finish vlag door (maar daar is uiteraard de finish lijn niet), in T1 glijdt hij alle kanten op, en lijkt te vragen van "that's it?" waarop zijn engineer antwoord met "push". En na de ronde is het eerste wat Vettel zegt dat hij in T1 de auto bijna kwijt was en de banden te koud waren.
Lijkt toch wel een bewuste strategische keuze van Ferrari geweest te zijn om zo laat te gaan, mogelijk dan om verkeer / queueing te voorkomen om zo de banden op temperatuur te houden.
[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 30-11-2019 20:29 ]
Er was denk ik nog een reden. Gooi je Lewis eraf, zet je Sainz erop, en dan na een paar uur ook Sainz weer weg door dat DRS verhaal. Dat zou een blamage zijn geweest. Dus laat je Lewis gewoon staan en zoek je alles goed uit, en kijk je wat je met die drs doet, en pas dan publiceer je de beslissing. Zeker ook met drs moesten ze goed kijken wat er nu precies speelde, hoe en wat.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:59:
[...]
De FIA wil ook geen overhaaste beslissingen maken. En daarnaast is het ook nog eens zo dat de stewards zaken op volgorde oppakken en nu hadden ze een hele lijst met incidenten van coureurs die wel of geen DRS hadden gebruikt terwijl dat niet mocht. En daarnaast wouden in dit geval de stewards ook even Hamilton en Albon spreken. Hamilton spreken tijdens de in-lap of interviews zou nogal moeilijk zijn
een treffende spreuk
Hamilton and Verstappen’s role in the domino effect which cost Leclerc his last Q3 lapRobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:12:
[knip]
En ik kon het niet laten en even F1TV aan geslingerd met de onboard van Leclerc. Op het moment dat hij de pitstraat uit rijdt zegt zijn engineer al "we are a bit thight on the outlap". En in bocht 7 (hairpin) is het "we have 5 second margin". Waarna ze beiden redelijk vol gas beide rechte stukken over gaan. In die zin denk ik dus ook niet dat Vettel heeft zitten ophouden, maar Ferrari ze echt veel te laat naar buiten heeft gestuurd.
Testing, one, two ...
Their philosophy is just flawed. In order to win the WDC, you need more than raw speed. Mercedes understood that since the moment they joined F1. Red Bull understood that, but then lacked the engine power to challenge for the championship. Ferrari has failed to understand that.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:40:
[...]
Ik weet het.
Ik zeg al het hele seizoen dat die Ferrari helemaal niet zo goed is en dat ze het elke keer in de bochten zo enorm afleggen. Het is ook een onwerkbaar concept in de huidige Formule 1 waar de meeste winst juist in de bochten ligt. Komt DRS er ook nog eens overheen. De meeste DRS detectiezones bevinden zich zeer bewust aan het einde van een bocht of bochtencombinatie. Dat is om auto's met meer neerwaartse druk, in de regel de snellere auto's in te laten halen op de rechte stukken. Omgedraaid kan een auto die sneller is in de bochten, net uitlopen buiten de 1 seconde en dan de DRS ontzeggen aan de achterligger. Verder heb je altijd DRS tijdens kwalificaties waardoor wat meer luchtweerstand weinig uitmaakt. Je maakt dat goed in de bochten. Zowel Mercedes als RBR begrijpen dit heel goed en hebben niet voor niks alle titels gewonnen sinds de introductie van DRS. RBR begon met de auto's met veel neerwaartse druk en Mercedes heeft dat model overgenomen met enorm succes. Ferrari heeft ondertussen geen seizoen meer een titel gewonnen...
Komt nog eens bij dat Ferrari eigenlijk systematisch faalt om Vettel de auto te geven die hij wenst en waar hij mee kan excelleren. In 2017 had Ferrari eindelijk een auto die veel neerwaartse druk achteraan genereerde en waar Vettel zich comfortabel bij voelde. Dat zag je meteen terug. Ik denk nog steeds dat de SF-70H de beste auto van 2017 was. Kimi kon er alleen niet mee omgaan omdat hij een meer traditionele rijstijl heeft, net zoals Leclerc. Een stijl waar je meer een balans tussen de voor en achterkant wil en rustiger instuurt met de voorvleugel dan Vettel die zeer laat wil remmen en heel scherp wil insturen. Dat kreeg Kimi in 2018 en opeens presteerde Kimi veel beter en Vettel minder. 2019 is helemaal een "anti Vettel" auto die keer op keer heeft laten zien, dramatisch te zijn in de bochten. Ze leggen het zo overduidelijk en zo zwaar af tegen zowel Mercedes als RBR. Het is dat ze opeens vanaf Spa, 40kW extra hadden die magisch zijn verdwenen sinds de FIA met een technische aanwijzing kwam net voor COTA, want anders was Ferrari dit seizoen zonder overwinningen de winter ingegaan...
So far, Ferrari has made cars that excel in certain areas, but lack way too much in others. Today, even with superior engine power, they lost too much time to Merc and Red Bull on a single sector.
Regarding the drivers, I think they have in general struggled because the they develop the car, and then tell them "this is what we got, enjoy it", instead of working together to create a car that is developed specifically to the drivers.
Let's talk about Gasly for example. Is Gasly as good as Max? Not at all. Is he as bad as he was when he was a part of Red Bull? No. The car just was unsuitable to his style, and the pressure of not getting the appropriate results got to him. Look at him now at Toro Rosso again. He looks good. Not great, but good. At Red Bull he was just horrible.
Something like that I believe happens with Ferrari. They develop a new car each year, and drivers have to readjust to whatever they built. They don't look horrible each year because as much as people like to bash Vettel, he is still a world class driver. Give him a car that is unsuitable to his driving style, and he'll still more or less make it work. Only top drivers can do that.
Hadden we niet eerder dit jaar met de kwali dat niemand inhaalde bij de outlap vanwege gentleman agreements om het niet te doen en dat er toen 3 auto's hun laatste run konden doen.
Dus ik snap wel dat Lewis, Max en Bottas hem inhaalde, zodat ze hun kwali lap konden doen. Dus om de schuld bij die coureurs te leggen dat Leclerc zijn kwali ronde miste, vind ik onzin. Ferrari had ook gewoon Leclerc eerder naar buiten kunnen sturen.
Huh, artikel is nogal soort van tegenstrijdig? Of in ieder geval: het artikel stelt dat elke coureur/team zijn eigen out-lap bepaald (snel/langzaam) en vervolgens geeft Sainz aan dat Hamilton & Verstappen de laatste tijd wel vaker met elkaar vechten om positie. Maar in dit geval lag het probleem in die zin dan eerder bij de McLarens die juist een langzamere out-lap reden. Want het lijkt mij ook logisch dat anderen niet achter je aan sluiten als je een stuk langzamer rijdt. In die zin zou ik juist eerder stellen dat het de fout van McLaren is omdat ze hadden moeten weten dat ze een langzamer outlap zouden doen en als gevolg daarvan dus vrij laat aan de finish zouden komen. Niet dat ik daarmee McLaren de schuld wil geven, maar als het issue komt doordat de teams verschillende out laps rijden is het raar om de schuld te leggen bij de partij die het ander deed terwijl de manier an zich geen issue is maar beide tegelijk op de baan conflicteren.
En ik ben dan ook wel benieuwd wat Sainz bedoeld met Hamilton & Verstappen die met elkaar op de baan vechten
Testing, one, two ...
Overigens lijkt ook dat mij onzin? Want als Hamilton, Verstappen en Bottas achter Sainz waren blijven rijden, was de mate van queuing dan niet gelijk geweest, alleen met een andere volgorde van coureurs? Hoogstens dat Bottas pas vrij laat erlangs ging en er daardoor een extra groot gat was tussen Verstappen en Bottas. Maar ook dan kun je stellen dat als Sainz op zijn slakkengangetje was blijven rijden dat dat gat van hem naar Verstappen alleen maar was toegenomen.hardware-lover schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:40:
@Afke, ik lees het niet als "schuld van" eerder "als gevolg van".
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat zeg ik.f1bythenumbers schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:35:
[...]
Their philosophy is just flawed. In order to win the WDC, you need more than raw speed. Mercedes understood that since the moment they joined F1. Red Bull understood that, but then lacked the engine power to challenge for the championship. Ferrari has failed to understand that.
So far, Ferrari has made cars that excel in certain areas, but lack way too much in others. Today, even with superior engine power, they lost too much time to Merc and Red Bull on a single sector.
Ferrari ontwikkeld voor zover ik weet, meestal de auto rond de visie van de technische leiding en zadelen de coureurs ermee op. Als het niet werkt, dan is het de schuld van de coureur. Het werkt voor geen meter. De uitzondering was een zekere Schumacher die het kennelijk best wel aardig deed toen hij controle over dat team had.Regarding the drivers, I think they have in general struggled because the they develop the car, and then tell them "this is what we got, enjoy it", instead of working together to create a car that is developed specifically to the drivers.
Let's talk about Gasly for example. Is Gasly as good as Max? Not at all. Is he as bad as he was when he was a part of Red Bull? No. The car just was unsuitable to his style, and the pressure of not getting the appropriate results got to him. Look at him now at Toro Rosso again. He looks good. Not great, but good. At Red Bull he was just horrible.
Gasly is denk ik een slachtoffer van specifiek de RB15. Die auto lijkt extreem gevoelig en moeilijk af te stellen te zijn. Alsof je balanceert op een scherp mes. Verstappen is een racing nerd met een aantal jaar ervaring naast het extreme talent. Die kan die auto afstellen en onder controle houden en dan is die heel erg snel. Ik denk dat heel wat coureurs in de positie van Gasly, het niet veel beter hadden gedaan. Albon is eigenlijk ook niet erg indrukwekkend. Minder slecht dan Gasly, maar ook niet goed genoeg. Volgend jaar zal hij toch echt beter moeten. Dan moet de RB16 dat denk ik ook wel toestaan.
Wederom, dat zeg ik.Something like that I believe happens with Ferrari. They develop a new car each year, and drivers have to readjust to whatever they built. They don't look horrible each year because as much as people like to bash Vettel, he is still a world class driver. Give him a car that is unsuitable to his driving style, and he'll still more or less make it work. Only top drivers can do that.
Ik denk dus ook niet dat Vettel zo slecht is. Het is een coureur die gevoelig is voor het laatste beetje uit een auto halen en dat niet krijgt bij Ferrari. Ik zou hem eigenlijk willen zien in de RB15 naast Verstappen. Dat zou wel eens spektakel kunnen zijn. Ik denk niet dat Vettel het zou winnen over een heel seizoen, maar ik denk wel dat hij zeer dichtbij zou komen.
Het is te voorspellen of iemand de groene lampen nog gaat halen bij het uitgaan van de pits, indien iedereen zijn positie op de baan zo laat zoals ze uit de pits gekomen zijn. Er is sinds dat gedoe op Monza een maximale outlap ingevoerd (toch?), ik weet niet wat deze was voor dit circuit, maar blijkbaar dusdanig ruim dat Mclaren zich dat tempo kon veroorloven? Als de Ferrari's al zo vroeg in de ronde zijn gewaarschuwd dat het krap-aan zou gaan worden, dan hadden ze het pedaal maar wat verder in moeten trappen, dan maar wat korter op de ander, of er gewoon voorbij.RobertMe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:45:
[...]
Overigens lijkt ook dat mij onzin? Want als Hamilton, Verstappen en Bottas achter Sainz waren blijven rijden, was de mate van queuing dan niet gelijk geweest, alleen met een andere volgorde van coureurs? Hoogstens dat Bottas pas vrij laat erlangs ging en er daardoor een extra groot gat was tussen Verstappen en Bottas. Maar ook dan kun je stellen dat als Sainz op zijn slakkengangetje was blijven rijden dat dat gat van hem naar Verstappen alleen maar was toegenomen.
Edit: was die max. lap time er enkel voor Mexico misschien?
Volgens mij had Vettel dit jaar in China ook aardig schijt aan dat "gentleman's agreement" wat hier eerder al in een reactie wordt aangehaald? Toen werd Verstappen het "slachtoffer". Dit soort situaties zullen wel blijven, op circuits waar flinke lange rechte stukken zijn, en niemand de wind voor een ander wil breken.
Testing, one, two ...
Jezus wat is die MERC ziek in de langzame sector. Wat doen ze toch waardoor zij daar zo goed zijn.Tommy The Cat schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:53:
Het is wel interessant om deze video te pauzeren op 1:12 en het moment waarop Davidson 'm daarna stopzet. Volgens mij zijn de Red Bull en de Mercedes hier even snel op 't rechte stuk. Dat is - op deze (niet) hoogte - dan toch een behoorlijke prestatie van Honda in Q3.
[Streamable]
Een kabel die de sensor verstoord die de flow rondom de diffuser meet?Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:13:
[...]
Jezus wat is die MERC ziek in de langzame sector. Wat doen ze toch waardoor zij daar zo goed zijn.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Terecht ?
Hamilton is gewoon een klap sneller. Dus onder normale omstandigheden wordt het gewoon enorm moeilijk om te winnen.LockeJohn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:13:
De bookmakers hebben weinig vertrouwen in Max , ze geven 1:4
Terecht ?
Vergeet niet dat Honda met een verse motor rijdt en Mercedes al een tijd rondrijden met de huidige motor, voor Hamilton dan uiteraardTommy The Cat schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:53:
Het is wel interessant om deze video te pauzeren op 1:12 en het moment waarop Davidson 'm daarna stopzet. Volgens mij zijn de Red Bull en de Mercedes hier even snel op 't rechte stuk. Dat is - op deze (niet) hoogte - dan toch een behoorlijke prestatie van Honda in Q3.
[Streamable]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.