3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Jack, die zegt dat de wagens even uit zicht verdwijnen en onder de grond doorgaan...
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 30-11-2019 11:04 ]
"When you grow up your heart dies"
Edit: Breaking news; VER heeft een donatie gedaan voor de koala beertjes.
[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 30-11-2019 11:31 ]
Verwijderd
Race is 14.10TheBrut3 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:28:
Ben benieuwd hoeveel "boehoe, hoezo starten race en Q om 14:00?"-posts we gaan zien dit weekend.
Ik denk toch 2e startrij voor Max.Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:33:
Hamilton gaat pole pakken, damn wat gaat die hard. Hopen Max P2
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nou, het is mooi weer buiten en de dochter wilde uit lunchen vanmiddag... dus ja, een laatste race op de avond was wel fijn geweest. Nu dan maar vanavond wat zoeken als het tenminste nog doorgaat.TheBrut3 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:28:
Ben benieuwd hoeveel "boehoe, hoezo starten race en Q om 14:00?"-posts we gaan zien dit weekend.
Edit: Breaking news; VER heeft een donatie gedaan voor de koala beertjes.
Voor de rest maakt mij het eigenlijk niet uit aangezien ik toch maar in mijn uppie ben.
En die donatie daar hoor je alleen bij Ziggo wat over. Doet een Hamilton dat dan is het wereldnieuws.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 30-11-2019 11:35 ]
Hoeoz? Denk je dat Ferrari sneller is? BOT moet toch achteraan starten dus een eerste startrij voor Max is best wel realistisch.
Het was aan het begin van de FP min of meer de vraag of er uberhaupt gereden zou worden, aangezien de baan tijdens de Q en de race dermate anders is dan normaal, en er geen "rest van het seizoen" meer is waar je dingen voor hoeft te testen. Dus nee, erg veel gebeurt er niet, ook al zijn ze wel gaan rijden.basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:35:
Zie weinig bericht over fp3? Gebeurt weinig dus?
Ach dat is waar ook. Ik had niet aan BOT gedacht maar als hij geen penalty had dan idd 2e startrij.sjaool schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:36:
[...]
Hoeoz? Denk je dat Ferrari sneller is? BOT moet toch achteraan starten dus een eerste startrij voor Max is best wel realistisch.
Er zijn al wet near escapes geweest waarbij onder andere Albon flink moest uitwijken. Maar ze zijn wel lekker hun rondjes aan het rijden.basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:35:
Weinig spannend inderdaad, Q runs beginnen zo.basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:35:
[ Voor 85% gewijzigd door sjaool op 30-11-2019 11:42 ]
Verschil tussen Q en racepacePyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:43:
Wow, Merc vermoordt echt iedereen in S3. RB lijkt derde team te zijn. Snap niet waar Marko het vandaan haalt dat Max zou kunnen vechten hier met Merc.
Omdat volgens Olav ze de motor nog niet vol open hebben gedraaid bij Red Bull. Hij had het erover dat Max had gezegd dat er nog meer in zat dan ze tot nu toe hadden laten zien. Dus ik ben benieuwd.Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:43:
Wow, Merc vermoordt echt iedereen in S3. RB lijkt derde team te zijn. Snap niet waar Marko het vandaan haalt dat Max zou kunnen vechten hier met Merc.
Ferrari lijkt al vol in Q-stand te staan.
Klopt het dat Q over een ruim uurtje is?
Eat the bugs, live in a pod
Gewoon om 14:00 uur. Voorbeschouwing Q begint bij Ziggo geloof ik over een uurtje ofzo.HMC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
FP3 gemist.
Check de startpost!HMC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
FP3 gemist.
Om heel eerlijk te zijn heb je niet heel erg veel gemist.HMC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
FP3 gemist.
Nevermind.

Q is altijd 2 uur na FP3, behalve in USA volgens mij. Tijden staan ook gewoon netjes in de TS.HMC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
FP3 gemist.
Verwijderd
Dat staat notabene iedere race netjes in de startpost?!?HMC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:46:
FP3 gemist.

Maar ik zit in andere tijdzone, en schatte het even verkeerd in.
Mijn fout.
Hij heeft 6 uur tijdverschil en dan snap ik dat je je wel eens kunt verrekenen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:49:
[...]
Dat staat notabene iedere race netjes in de startpost?!?![]()
Aan het begin van het seizoen even naar https://www.f1calendar.com/ gaan en de juiste tijdzone instellen, dan ben je voor het hele seizoen voorzien van de juiste tijden.
Zo klaar met het feit dat wij als enigste land blijkbaar hobbyisten in plaats van professionele verslaggevers hebben
[ Voor 67% gewijzigd door Pyrone89 op 30-11-2019 11:53 ]
Maar goed Ferrari heeft zijn tijd op medium gezet.
[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 30-11-2019 11:53 ]
Mss gewoon ff wachten tot het is afgelopen, dan hoef jij je ook niet zo druk te makenPyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:43:
Waren dat geen tracklimits in die ronde? Hij ging een keer helemaal naast de baan
Die Honda hebben ze ook in de Q mode gezet
Zijn we anders gewend dan?Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:52:
Wat loopt die Plooij weer dom te lullen. Zelfs met een 1-2 kan Renault geen 4e meer worden,
Zo klaar met het feit dat wij als enigste land blijkbaar hobbyisten in plaats van professionele verslaggevers hebben
Aan het begin had hij het er ook over hoe geweldig Toro Rosso is geklommen, jah, niet zo gek met een wissel
Het hangt er vanaf wat het verschil is tussen de rode en de gele band. En we weten ook niet hoeveel benzine iedereen bij zich had etc. Maar het gaat zeker spannend worden vanmiddag.rik86 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:02:
Tja, FER op een band zachter op 0.4; theoretisch top 5 dus binnen 0.1 a 0.2?
NooouuuuuuB-Real schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:30:
[...]
Doorgaans rijden ze op de vrijdag niet met de kwalificatie/race motor van dat weekend, maar een oudere motor uit de poule.
Nu zou het prima zo kunnen zijn doordat Bottas een nieuwe motor nodig is, en deze alleen dit weekend gebruikt moet, deze al op vrijdag erin geschroefd is maar dat lijkt me geen vaststaand feit.
een treffende spreuk
Eeeuh, constructeurspunten blijven gewoon bij het team hoor, als de rijder overstapt neemt hij alleen zijn eigen WDC punten mee. WCC ongewijzigd.FabianGTI schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:55:
[...]
Waren dat geen tracklimits in die ronde? Hij ging een keer helemaal naast de baan
Die Honda hebben ze ook in de Q mode gezet
[...]
Zijn we anders gewend dan?
Aan het begin had hij het er ook over hoe geweldig Toro Rosso is geklommen, jah, niet zo gek met een wissel
een treffende spreuk
@pro_6or Alleen @f1bythenumbers mag engels praten. wij moeten gewoon Nederlands praten
[ Voor 40% gewijzigd door basvn op 30-11-2019 12:25 ]
Not saying Alex is bad, I like him, but that second stint on yellow flatters him enormously as he was in free air that whole run and Max and Lewis were stuck behind Vettel (who was also stuck but everytime Max attempted to let fall Some free space Vet slowed down as well). The second stint we have not seen the real pace of those 3. The Numbers are simply not enough here.f1bythenumbers schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:37:
[Afbeelding]
source: me
It's very hard to analyze the numbers with so few data points. With the interruption, pretty much everyone switched tires instead of doing a very long run with a single compound.
What I would say is that you should just take a look at the data points instead of the median (or average for the analyses done by other guys). Take Max for example. His numbers, especially for the stint with the yellow-striped tires, are not especially representative of ... anything.
I would take Bottas' stint as an impressive one though. Yes, he may have been among the "slowest" according to the median, but he did a long stint of 8 laps, and the times were quite consistent.
Alex Albon looked pretty good today. I think that his season with the Red Bull team has been just "good", not as impressive as the pundits have said. Having said that, the pace he showed in FP2 is pretty good. Credit where credit is due.
But THANK YOU massively!! I always look for your data and analysis.
P.s. Sorry, voortaan zal,ik in het Nederlands reageren.
een treffende spreuk
Albon moest behoorlijk uitwijken voor Hulkenberg.Catmandos schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:32:
[...]
Blijkbaar heb ik iets gemist in de FP3?
ditCatmandos schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:32:
[...]
Blijkbaar heb ik iets gemist in de FP3?
https://streamable.com/l2vl4
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2019 12:50 ]
Forever fans of Max Verstappen.Ari Gold schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:54:
En EXACT, echte fans van verstappen..
Hebben ze een upgrade gekregen?
De sponsordeal is afgelopen en dit is een afscheidscampagne.
Oja, dat was het.sjaool schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:59:
[...]
Forever fans of Max Verstappen.
Stopt Exact met Verstappen, is dat al een tijdje bekend? Dat is nieuw voor mij, zal Exact jammer vinden gok ik.sjaool schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:59:
[...]
Forever fans of Max Verstappen.
Never mind al gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 30-11-2019 13:08 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er wordt in ieder geval wel op gehint. Dus ik ga er inderdaad vanuit dat de sponsordeal stopt. Max heeft een nieuwe persoonlijke sponsor in CarNext.Pierre schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:06:
[...]
Stopt Exact met Verstappen, is dat al een tijdje bekend? Dat is nieuw voor mij, zal Exact jammer vinden gok ik.
Never mind al gevonden.
https://www.gptoday.net/n...onsordeal-met-carnext-com
https://www.gpblog.com/nl...-deal-op-zijn-einde-.html
Wie gaat het worden?
Ik denk dat HAM foutjes gaat maken, en dat toch VER op P1 kan komen!
FER komt er niet bij in de buurt in sector3
And the last Poleman of 2019 is....#AbuDhabiGP 🇦🇪 #Fit4F1 pic.twitter.com/SRUpENzUtG
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 30 november 2019
Tijd staat, lekker naar binnen en Q1 uitzingenbasvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:05:
wauw, Max een keer optijd naar buiten!
-
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
In stijl je rondetijd neer zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Ari Gold op 30-11-2019 14:09 ]
I served in a company of heroes.
Als er geel was wel.hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:09:
Dit lijkt me vergelijkbaar met Max in Mexico toch?
Heel kort, want op start finish hing de groene vlag alweer toen Hamilton de hoek om kwam.Vuvuzela schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:10:
Volgens mij was er geen geel.
Ja, met als verschil dat het systeem nu volgens mij wel fatsoenlijk werkt dus Lewis het ook op z'n scherm had moeten zien, en dan toch paars en snelste ronde rijden... tsja. Eens zien hoe consequent de FIA is.hoevenpe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:09:
Dit lijkt me vergelijkbaar met Max in Mexico toch?
In beeld voor ons kijkers wel.
Er was zelfs linksboven bij de klok geel op TV, ook nog toen Hamilton de bocht om kwam volgens mij. Hoe dan ook weet hij niet waar het gevaar zit, dus dan kan je niet zomaar fullspeed de bocht om komen totdat je weet waar je voor moet remmen.Vuvuzela schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:10:
Volgens mij was er geen geel.
Oké dat zag ik niet. Kom maar op met die penalty.Catmandos schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:10:
[...]
er hing Geel, voordat HAM de bocht door kwam
Dan kom maar op met de 5 (3) place grid penalty..DataGhost schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:12:
[...]
Er was zelfs linksboven bij de klok geel op TV, ook nog toen Hamilton de bocht om kwam volgens mij. Hoe dan ook weet hij niet waar het gevaar zit, dus dan kan je niet zomaar fullspeed de bocht om komen totdat je weet waar je voor moet remmen.
Zijn rondje was verre van foutloos. Die gaat nog wel een keer.Aardappelbakker schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:13:
Albon toch.. 9 tiende achter Max. Dat is wel fors vind ik.
Is al twee keer geweest. Eerst stond 'ie achter de McLarensSpotmatic schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:14:
[...]
Zijn rondje was verre van foutloos. Die gaat nog wel een keer.

Even zijn mails checkenJapser schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:15:
Wat doet Hamilton allemaal op zijn stuurtje? Stond daar 55 ineens.
Unsave release..Ari Gold schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:15:
Ging nog maar net goed met Gro en Kvy in de pit.
Natuurlijk is GRO weer de dupe..

dit is toch echt wel een circuit waar ze al jaren domineren volgens mijPyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:15:
Wow. Bizarre tijden Merc
Voor HAM en Merc gelden in de praktijk vaak andere regels.Pierre schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:12:
[...]
Oké dat zag ik niet. Kom maar op met die penalty.
Investigated after the session.basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:16:
[...]
Unsave release..
Natuurlijk is GRO weer de dupe..
Ze kunnen daarop instellen hoeveel honderdste (ongeveer) ze sneller willen zijn dan verstappen.Japser schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:15:
Desondanks zorgelijk met het oog op de WK kansen voor 2020 van Max. De algehele tendens in de media en hier was toch wel dat het gat (bijna) gedicht wasWognummer schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:16:
[...]
dit is toch echt wel een circuit waar ze al jaren domineren volgens mij

Ik probeer dan maar even serieus te reagerenJapser schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:15:
Ik heb het niet gezien, maar vermoedelijk een aanpassing van de rembalans.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.