[F1 2019] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste
Acties:
  • 89.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:30:
Max is gewoon een enorme sukkel die het alleen maar aan zichzelf te danken heeft. Ja ik heb ook een hekel aan Leclerc en de inconsequentie van de FIA qua straffen. Maar als je niet dit soort domme dingen doet en er dan vervolgens ook nog eens vol trots over gaat lachen en stoer doen, dan krijg je ook geen straffen.

Maar nee, Haantje Verstappen wil het stoerste jongetje van de klas zijn. Tja dan moet je ook op de blaren zitten.
Tot zover eens. Domme actie en imo nogal aso tegenover je collega's om volgas door te rijden. Geeft hen vast niet echt lekker gevoel de wetenschap dat Max schijt aan je heeft als je in de muur staat.
En exact dit, niks anders, is de reden dat hij nooit kampioen wordt (mits hij veranderd, maar iets met een vos en haren). De sponsors zullen hem langzaam verlaten en hij zakt in x jaar af naar een derderangs team en verdwijnt anoniem uit de F1.

Doemscenario, maar zo zie ik het.
Zie ik niet zo snel gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 27-10-2019 11:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
YakuzA schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Schumacher in Monaco was anders omdat die al in het vorige race weekend die straf had gekregen dacht ik.
Bij straffen in hetzelfde weekend telt het wel als pole.
Nop. Pole betekent dat je vooraan start. Als de definitie Fastest Quali was geweest had het wel geteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Help!!!! schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Tot zover eens. Domme actie en imo nogal aso tegenover je collega's om volgas door te rijden. Geeft niet echt lekker gevoel de wetenschap dat Max schijt aan je heeft als je in de muur staat.

[...]

Zie ik niet zo snel gebeuren.
Don't feed the troll.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wel een paar vreemde dingen die ik weinig terug zie komen over dit hele verhaal.

FIA veroordeeld Verstappen voor niet afremmen onder dubbel geel. De marshall zwaait echter maar met enkel geel en dus niet dubbel geel.

Hamilton verbeterde ook zijn tijd en reed achter bottas. Hier is ook geen onderzoek naar gedaan.

Elektrische systemen faalde door 1 defecte sensor. 1 miljoen boete incoming voor de FIA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
StealthyPeanut schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:27:
[...]

Dit was vooral bij Suzuka het geval, maar daar was het rechte stuk een stuk korter. Op Monza had Mercedes gewoon te weinig snelheid door de Parabolica, waardoor Hamilton er niet voorbij kwam.
Ferrari is zo verschrikkelijk snel en er is minder luchtweerstand hier dus veel minder slipstream en drs effect. Gaat heel erg moeilijk worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand nu door dat het gewoon een bewussie was van VER. Die dacht, ik wil helemaal geen pole, ik wil gewoon lekker bij de start achter de ferrari slipstreamen. Dus plek 4 is precies wat ik hebben moet. Die gast is slimmer dan wij allemaal bij elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Pannekoek81 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Dit denk ik dus ook. Nu kan hij in de slipstream mee en dan bij bocht 1 later remmen zoals hij vorig jaar deed met Hamilton en daarna weg rijden
Kijk naar vettel vorig jaar bij de start. Je zit simpelweg opgesloten als je vanaf de tweede rij of verder een wereldstart maakt (P3 uitgezonderd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik hoop echt dat iemand van Netflix hier meeleest en dat gebeurt als inspiratie voor seizoen 2.

Toch heb ik liever smiddags de race dan zoals nu.

Vooral met dit druilerige weer. Een heel mooi excuus om met een pilsje, haard aan voor de buis te zitten en nergens heen te hoeven.
Nu wil mijn vrouw nog gaan wandelen op de zondag. Want het is nu mooi in de bossen...

Maar... Ik heb zin in de race. Lijkt een mooie race te worden

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ekfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

[...]

Daarom dat ik ook van mening ben dat het aan zijn entourage ligt. Die moeten er voor zorgen dat hij in die competitieve wagen zit.
Eens. Dat contract tekenen in 2017 was oliedom. Anders had hij dit jaar waarschijnlijk in de Mercedes gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Melkaz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Gisteren zag je ook dat Leclerc in S1 al ruim 0.1 sneller ging dan z'n eerste run en S2 ging ie ook in groen, dit wist Verstappen waarschijnlijk wel via zijn race engineer, maar dat Leclerc zich verremde en daardoor S3 liet lopen wist hij waarschijnlijk niet. Zo snel lijkt mij die communicatie stromen ook niet te gaan.

Verder was het feit dat Vettel wel lifte logisch, die zat er vlak achter en zag de stofwolken nog. Uiteraard wel zeer netjes van hem want als je eenmaal op die positie ziet voel je waarschijnlijk als F1 coureur vast wel of je genoeg grip hebt of niet, dezelfde reden waarom Max waarschijnlijk niet lifte nadat hij opeens Bottas zag staan.

Iemand die de on boards radio heeft gevolgd? Was Max uberhaupt geinformeerd dat Bottas in de laatste bocht vast stond? Zo niet dan zie je op de on board gifjes zie je duidelijk dat Max Bottas en de gele vlag pas spot wanneer hij de apex van de voorgaande bocht voorbij is waardoor hij waarschijnlijk snapt dat liften op dat moment weinig zin heeft, waar hij rijd zal hij niet ineens op Bottas schuiven.

Kortom, ik snap het op zich van Max wel maar uiteindelijk is de straf terecht. Ik heb er zin in! Hopelijk geen T1 gezeik ;)
De engineer had direct toen de voorlaatste (Max was laatste) kunnen roepen: ABORT ABORT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Verplaats je eens in de gedachtengang van de FIA: je hebt een crash, je hebt een beschadigde wagen op de baan (geen run-off) en iemand die aan het proberen is daar uit te geraken. Dan komt Max er aan en stel je nu eens even voor dat hij diezelfde fout maakt (je kan niet zeggen dat het niet kan want het is net gebeurd door iemand die ook dacht die fout niet te maken). Max knalt recht op Bottas en, worst case, omdat hij op een stilstaande wagen knalt ipv tecpro zorgt de klap ervoor dat ze het alle twee niet overleven.

Zie je nu ineens waarom er straffen worden gegeven bij het negeren van geel? En niet gewoon de tijd die geschrapt wordt?
Klopt. Veiligheid boven alles.

Daarom snap ik ook niet dat Leclerc er relatief makkelijk vanaf kwam in Japan...
Overal carbonfiber op de baan, stukken van zijn auto die eraf vliegen, spiegel van HAM eraf. De veiligheid van ALLE coureurs op het spel.

De straf voor Max is terecht, maar of het in verhouding staat met bovenstaande mag je toch ook wel betwisten...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik vind wel dat we vanaf 2021 maar eens moeten kijken aan een vaste groep van 4 stewards voor een heel seizoen. Dat idee had ik overigens al voor gisteren.

Er is geen pijl op te trekken. Ferrari werd natuurlijk op een ongelooflijke manier gematst 2 weken geleden. Echter, het hele seizoen is een beetje up en down. De ene keer word de openingslap ongeveer alles toegelaten en de week erna geven ze een straf voor iemand die te laat remt in bocht 1.

Het heeft imho te maken met de wisselende samenstelling. Bij de meeste sporten kunnen vaste scheidsrechters niet, aangezien er meerdere wedstrijden per ronde zijn. Bij de F1 is het makkelijk. 1 wedstrijd per ~ 2 weken. Gewoon de zelfde poppetjes neerzetten, voorkom je een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PWM schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:17:
Ik vind wel dat we vanaf 2021 maar eens moeten kijken aan een vaste groep van 4 stewards voor een heel seizoen. Dat idee had ik overigens al voor gisteren.

Er is geen pijl op te trekken. Ferrari werd natuurlijk op een ongelooflijke manier gematst 2 weken geleden. Echter, het hele seizoen is een beetje up en down. De ene keer word de openingslap ongeveer alles toegelaten en de week erna geven ze een straf voor iemand die te laat remt in bocht 1.

Het heeft imho te maken met de wisselende samenstelling. Bij de meeste sporten kunnen vaste scheidsrechters niet, aangezien er meerdere wedstrijden per ronde zijn. Bij de F1 is het makkelijk. 1 wedstrijd per ~ 2 weken. Gewoon de zelfde poppetjes neerzetten, voorkom je een hoop frustratie.
Precies, als je zo'n enorm circus elke week de wereld over kunt vliegen moeten een paar stewards ook nog wel passen. Zo moeilijk is het niet.

Al zou het consistent toepassen van regels ook prima te doen moeten zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen :)

Naar mijn mening was dit de domste actie van VER uit zijn carrière. En dat terwijl hij toch al wat streken heeft uitgehaald... Terwijl je op pole staat een gele vlag negeren terwijl je als coureur weet wat de straffen zijn, al niet heel erg slim. En dan dat wetende alsnog bij de persconferentie zulke domme uitspraken doen, zo'n beetje het meest slechte wat hij kon zeggen, dat heeft hij daar geroepen.

Je kan soms domme dingen doen in the heat of the moment, maar bij zo'n persconferentie moet je als professional toch wel weten wat je moet zeggen om jezelf niet verder in de problemen te brengen.

Vreemde gang van zaken bij de FIA om pas op basis van de uitspraken van VER te gaan checken, maar hoe dan ook, kijkend naar de beelden en de uitspraken kan ik het, helaas, alleen maar eens zijn met de straf.

Heel vervelend dat er weer een uitslag uren na de race komt. Los even van mijn eigen oranje bril, maakt dit het minder leuk om te volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:12:

(..)
Hamilton verbeterde ook zijn tijd en reed achter bottas. Hier is ook geen onderzoek naar gedaan.
(..)
Hier wilde ik ook nog wel een case van maken. De FIA heeft Max bestraft omdat hij de crash heeft gezien maar daar niet op heeft gereageerd, ondanks dat Verstappen heeft gezegd dat hij geen gele vlaggen heeft gezien. Van Hamilton kan hetzelfde worden gezegd, hij heeft de crash immers voor zijn ogen zien gebeuren en ook hij ging niet van het gas.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Jaap-Jan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Hier wilde ik ook nog wel een case van maken. De FIA heeft Max bestraft omdat hij de crash heeft gezien maar daar niet op heeft gereageerd, ondanks dat Verstappen heeft gezegd dat hij geen gele vlaggen heeft gezien. Van Hamilton kan hetzelfde worden gezegd, hij heeft de crash immers voor zijn ogen zien gebeuren en ook hij ging niet van het gas.
Hij heeft een straf gekregen omdat hij de vlag heeft genegeerd, niet om de crash. Als er geen gele vlag wsa geweest, maar wel de crash dan had hij gewoon vol door kunnen gassen.

De uitspraak was ook: de vlag was duidelijk zichtbaar.
Zelfs die knakker van ziggo die knetterhard max aan het verdedigen was met bullshitargumenten, terwijl je de gele vlag duidelijk kon zien :P(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Klopt. Veiligheid boven alles.

Daarom snap ik ook niet dat Leclerc er relatief makkelijk vanaf kwam in Japan...
Overal carbonfiber op de baan, stukken van zijn auto die eraf vliegen, spiegel van HAM eraf. De veiligheid van ALLE coureurs op het spel.

De straf voor Max is terecht, maar of het in verhouding staat met bovenstaande mag je toch ook wel betwisten...
LEC lijkt het lieverdje van de stewards te zijn op dit moment. Die gozer komt echt overal mee weg of krijgt een fopstraf. Hamilton had een tijdje terug ook zo’n periode waarin hij echt niets fout kon doen in de ogen van de stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:12:
Hmm wel een paar vreemde dingen die ik weinig terug zie komen over dit hele verhaal.

FIA veroordeeld Verstappen voor niet afremmen onder dubbel geel. De marshall zwaait echter maar met enkel geel en dus niet dubbel geel.
Ik denk dat je dit nergens terug ziet komen omdat dit niet zo is. Er staat duidelijk "Single waved yellow" in het officiele document.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4GB7NG6.png

En ook "Single waved yellow" betekent snelheid minderen.
2.5.5Signals used at marshal posts
b) Yellow flag
This is a signal of danger and should be
shown to drivers in two ways with the
following meanings:
- Single waved: Reduce your speed, do not
overtake, and be prepared to change
direction. There is a hazard beside or partly
on the track. It must be evident that a driver
has reduced speed; this means a driver is
expected to have braked earlier and/or
noticeably reduced speed in that sector.
- Double waved: Reduce your speed
significantly, do not overtake, and be
prepared to change direction or stop. There
is a hazard wholly or partly blocking the
track and/or marshals working on or beside
the track. During free practice and
qualifying, it must be evident that a driver
has not attempted to set a meaningful lap
time; this means the driver should abandon
the lap (this does not mean he has to pit as
the track could well be clear the following
lap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:23
Ik vind het wel een slechte zaak dat interviews met de drivers kunnen leiden tot extra straffen. Dat gaat de openheid van de drivers er niet beter op maken. Stel dat je na de race zegt: zag je LEC bij de start in je spiegels?, "Ja, ik zag hem wel, ik had kunnen remmen om de crash te voorkomen". Boem, extra penalty van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

Biggg schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:44:
Ik vind het wel een slechte zaak dat interviews met de drivers kunnen leiden tot extra straffen. Dat gaat de openheid van de drivers er niet beter op maken. Stel dat je na de race zegt: zag je LEC bij de start in je spiegels?, "Ja, ik zag hem wel, ik had kunnen remmen om de crash te voorkomen". Boem, extra penalty van de FIA.
Uh tja? Zo gaat 't in de grote echte mensenwereld ook toch? Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Dit is weer het zoveelste incident wat de sport om zeep helpt. Ik weet ook niet hoe het wel moet, want regels moeten er zijn, maar dat meten met twee maten wordt ik wel een beetje ziek van. Bij de vorige race in Japan vlogen de stukken carbon je om de oren en Leclerc komt daar gewoon goed mee weg. Zal wel komen, omdat de wind uit het Oosten waaide. Nu waait de wind uit het Westen, dus zijn de straffen zwaarder. Dat klinkt bullshit, maar zo komt het wel bij de toeschouwers over.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Biggg schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:44:
Ach, binnenkort alle rijders die alleen maar politiek correct geneuzel uitkramen bij interviews. Een soort Lewis in het kwadraat. Weet je ook op voorhand dat je daar niet meer naar hoeft te kijken :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik er nu over terug denk, het wat een domme actie, maar imho compleet te begrijpen.

Vorig jaar pole door z'n neus geboord, dit jaar komt vanuit het niets Ferrari belachelijk hard opzetten, je gaat de laatste qualify rondje in en je weet niet of jouw tijd (krap 0,1sec sneller?) genoeg is. Ik verwacht niet dat z'n mannetje nonstop info geeft welke plek iedereen komt, en dan heb je 1 kans om die pole mogelijk vast te zetten voor jezelf.. pak je hem? Hij gokte, hij kreeg hem, maar verloor.

Alsof iemand in voetbal zijn hand gebruikt voor het winnende doelpunt, of dat extra duwtje om een doelpunt te voorkomen, je weet dat het fout is, je weet dat de kans groot is dat het niet mag, maar in die splitsecond gok je erop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Leoon. schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Uh tja? Zo gaat 't in de grote echte mensenwereld ook toch? Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden..
Tja, maar dit is weer typisch FIA. Het gaat hier om de veiligheid, want gele vlaggen. Dan kun je niet eerst zeggen: niets aan de hand, en daarna: of nee, eigenlijk wel. De stewards hadden direct een straf moeten geven, ongeacht wat er gezegd zou zijn in een interview. Ze hadden het prima aan de telemetrie kunnen zijn. Ofwel, de FIA heeft zichzelf wederom belachelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:26:
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen :)

Naar mijn mening was dit de domste actie van VER uit zijn carrière. En dat terwijl hij toch al wat streken heeft uitgehaald... Terwijl je op pole staat een gele vlag negeren terwijl je als coureur weet wat de straffen zijn, al niet heel erg slim. En dan dat wetende alsnog bij de persconferentie zulke domme uitspraken doen, zo'n beetje het meest slechte wat hij kon zeggen, dat heeft hij daar geroepen.

Je kan soms domme dingen doen in the heat of the moment, maar bij zo'n persconferentie moet je als professional toch wel weten wat je moet zeggen om jezelf niet verder in de problemen te brengen.

Vreemde gang van zaken bij de FIA om pas op basis van de uitspraken van VER te gaan checken, maar hoe dan ook, kijkend naar de beelden en de uitspraken kan ik het, helaas, alleen maar eens zijn met de straf.

Heel vervelend dat er weer een uitslag uren na de race komt. Los evan van mijn eigen oranje bril, maakt dit het minder leuk om te volgen.
Yup, dit was dommer dan Spa 2016 of Sjanghai 2018. Ergens denk ik dat de FIA er ook niks aan had gedaan als hij gewoon zijn kop had gehouden. Niet dat dit goed is, want alweer inconsistent, maar toch. Wat ook niet helpt is dat Hamilton kennelijk ook niet van zijn gas is gegaan. Ik kan de beelden alleen niet terugzien want F1TV is weer eens bizar incompetent omdat je de kwalificatie op het moment niet terug mag vinden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Yup, dit was dommer dan Spa 2016 of Sjanghai 2018. Ergens denk ik dat de FIA er ook niks aan had gedaan als hij gewoon zijn kop had gehouden. Niet dat dit goed is, want alweer inconsistent, maar toch. Wat ook niet helpt is dat Hamilton kennelijk ook niet van zijn gas is gegaan. Ik kan de beelden alleen niet terugzien want F1TV is weer eens bizar incompetent omdat je de kwalificatie op het moment niet terug mag vinden...
https://streamable.com/7sxa1

geen vlag...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar wel een gecrashte Bottas waar je helemaal niks van weet of hij snel die auto uit moet of er hulpdiensten moeten komen. Het gaat toch om de veiligheid en niet de vlag? Dat maakt dit extra bizar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Ik vind het Max wel sieren dat hij niet liegt, zijn er zat die het wel (zouden) doen.

Bovendien wil hij misschien wel lekker van p4 starten en de slipstream meepakken.

Ik heb er in ieder geval zin in vanavond!

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:23
Het valt me ook heel erg tegen van Verstappen. Hij was juist alweer tijden vrij volwassen bezig. Om dan op zo'n domme, arrogante wijze jezelf in je voet te schieten is echt vreselijk onprofessioneel. Je kunt van alles vinden van de wijze waarop de FIA dit incident behandeld, maar de straf is gewoon terecht.

De autosport kent vele veiligheidsmaatregelen omdat een (dodelijk) ongeluk in een klein hoekje zit. Geel betekent om die reden gewoon liften. Verstappen is inmiddels een ervaren coureur, die hoort dit te weten en er naar te handelen ongeacht emoties, dingen die tegenzitten of wat dan ook.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Hoe laat is nou de race? 8 uur of 7 uur voor de winter tijd. Ben een beetje mindfuck

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:03:
[...]

Maar wel een gecrashte Bottas waar je helemaal niks van weet of hij snel die auto uit moet of er hulpdiensten moeten komen. Het gaat toch om de veiligheid en niet de vlag? Dat maakt dit extra bizar.
Bedankte jij gister Bottas niet? :|

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kcetin1994 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:15:
Hoe laat is nou de race? 8 uur of 7 uur voor de winter tijd. Ben een beetje mindfuck
Ik ga voor de zekerheid vanaf 15:00 met een pot bier voor de tv zitten... Mij pakken ze niet met deze grappen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Oh Hamilton de arrogantie, {insert alle domme verwensingen die ook naar Max gaan}, hoe kun je de veiligheid zo in gevaar brengen door volgas langs een ongeluk te rijden!!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
[...]

Ja.. ik snap niet waarom niet direct de sessie gestopt is. Stel de auto was va de muur terug gekomen op de baan. Dat is gewoon gevaarlijk!

Ik vind het ook zeer beschamend dat er geen signaal op het scherm van stuur komt en borden het niet doen na een crash. Dit zou gewoon 3 dubbel uitgevoerd moeten zijn.

Wil ik nog toevoegen dat Fia echt de weg kwijt is, hun data toont aan dat Verstappen gas los liet... Verstappen rijdt een verbeterde tijd en op beelden valt te twijfelen of hij reageerde. Vervolgens moet hij op zijn woorden gestraft worden. Dit klopt van geen kant en je kan eens een goed nadenken of de Fia wel goed in staat is om de data correct te analyseren. Neem het incident van de valse start met Vettel, iedereen ziet een valse start en toch zegt de Fia, data correct geen valse start.

Vettel deed het trouwens netjes. Onboard Vettel en verstappen naast elkaar. Hier is duidelijk te zien dat Vettel zijn gas helemaal loslaat en Verstappen niet (groene balk!).

Wat Verstappen deed is niet goed... al kan je afvragen of hij het bewust heeft gedaan om niet op P1 te starten. Maar wat Fia aan het doen is, is nog erger. In mijn ogen hebben hun gespeeld met de veiligheid van Bottas! De sessie had direct gestopt moeten worden en het vlaggen systeem had nooit na een crash kapot mogen gaan.

Ik vindt dit echt een heel kwalijke zaak, zeker na Spa dit jaar... De Fia moet zich kapot schamen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mugwump schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:14:
Het valt me ook heel erg tegen van Verstappen. Hij was juist alweer tijden vrij volwassen bezig. Om dan op zo'n domme, arrogante wijze jezelf in je voet te schieten is echt vreselijk onprofessioneel. Je kunt van alles vinden van de wijze waarop de FIA dit incident behandeld, maar de straf is gewoon terecht.

De autosport kent vele veiligheidsmaatregelen omdat een (dodelijk) ongeluk in een klein hoekje zit. Geel betekent om die reden gewoon liften. Verstappen is inmiddels een ervaren coureur, die hoort dit te weten en er naar te handelen ongeacht emoties, dingen die tegenzitten of wat dan ook.
Juist eerlijk en straight to point zijn toont maar aan dat hij wel volwassener is geworden, zat coureurs die dat niet zullen doen..

Verstappen geeft een eerlijk antwoord, en de fia straft maar daarvoor. Dankzij de fia gaan straks meer coureurs liegen omdat ze schijnbaar de data niet hebben? Wtf :'l

[ Voor 9% gewijzigd door Bensimpel op 27-10-2019 12:25 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Mugwump schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:14:

Hamilton reed ook vol door na de crash, enige verschil met Max is dat er (nog) geen geel hing. Technisch is dat een terechte straf, maar wat Hamilton deed was net zo gevaarlijk. Als de marshalls te laat reageren hoef je dus volgens de regels niet af te remmen.

Max wordt er nu op aangevallen dat hij iets onveiligs deed, maar Hamilton deed precies hetzelfde. Alleen Lewis heeft het niet openlijk toegegeven en kan niet gestraft worden omdat er niet direct geel werd gezwaaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

Gisteren onderweg naar een feestje via F1TVPro (thnx Ziggo!) juichend op de A12 gevierd dat Max Pole had. maar na alle frustratie een paar uur later dit topic ook maar even vermeden. Vandaag een nieuwe dag en nieuw kansen! knallen met die bak! Ik heb er zin in!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 16:08

TinusTegengas

Formula Racing

Kcetin1994 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:15:
Volgens de F1 site over 7 uur en 40 minuten, dus 20:10 wintertijd (zoals ook in de TS staat)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
[...]

Je bent wel ineens volledig omgedraaid qua mening ofniet? :+

Naar mijn mening is die penalty volledig terecht, en ik kan ook niet begrijpen dat het wordt vergeleken met LEC in Japan
Je rijdt gewoon volgas bij een gele vlag door, dat is in geen opzicht goed te praten
Als je dan ook nog eens probeert stoer te doen door er over te praten in een persconferentie, spoor je gewoon niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

FabianGTI schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Als je dan ook nog eens probeert stoer te doen door er over te praten in een persconferentie, spoor je gewoon niet
Iemand anders zei net al arrogant, jij zegt stoer... Wat had hij dan moeten zeggen? Je kon niet om de vraag heen ofzo. Hij had een Leclerc kunnen doen door te zeggen "but the car still felt good so I didn't lift", dat is pas arrogant. Of had hij gewoon moeten liegen dat 'ie een groot object als een auto over het hoofd had gezien?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal stuk veiliger dan die wagen waar laatst gewoon de onderdelen van de wagen af vlogen en maar bleef doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Naar mijn mening is die penalty volledig terecht, en ik kan ook niet begrijpen dat het wordt vergeleken met LEC in Japan
Je rijdt gewoon volgas bij een gele vlag door, dat is in geen opzicht goed te praten
Penalty is volkomen terecht. Maar schijnbaar loont het meer om te gaan liegen of niks te zeggen.

Zou verwachten dat de fia dit soort zaken wel zal checken. Maar schijnbaar hadden ze geen zin en toen max antwoord gaf ze er maar iets mee moesten doen. Hamilton reed duidelijk ook te hard. Wees dan als FIA consistent..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

[...]

Inderdaad en dan ook nog durven te bekritiseren dat Max niet van gas ging. Schijnheiligheid ten top.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
MikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:03:
@Chiron niet helemaal eens over albon. 6 tienden tekort komen is best veel. Was ook gewoon 6e geworden als bottas niet was gecrasht.
Dan nog, denk ik niet dat Gasly het hier beter gedaan zou hebben in de RB15.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:35
Bensimpel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Penalty is volkomen terecht. Maar schijnbaar loont het meer om te gaan liegen of niks te zeggen.

Zou verwachten dat de fia dit soort zaken wel zal checken. Maar schijnbaar hadden ze geen zin en toen max antwoord gaf ze er maar iets mee moesten doen. Hamilton reed duidelijk ook te hard. Wees dan als FIA consistent..
Wat ik denk is dat Hamilton en ferrari geklaagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Chiron schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Dan nog, denk ik niet dat Gasly het hier beter gedaan zou hebben in de RB15.
Die had sowiezo poep in de uitlaat :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bensimpel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:45:
[...]
..........Wees dan als FIA consistent..
Het enige consistente aan de FIA is dat ze niet consistent zijn.

Erg vermoeiend.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Komop jongens. De FIA is gewoon de scheidsrechter. Scheidsrechters zijn helemaal niet perfect, en maken aan de lopende band fouten. Is dat erg? Nou hoe minder fouten hoe beter, maar ik ben blin met de FIA zoals die nu is. Vroeger was dat nog veel meer een wespennnest, nu proberen ze iedereen tenminste te laten racen.

Wat mij betreft;
Stop met de FIA te bashen
Stop met leclerc te bashen (wat in godshemelsnaam heeft hij toch steeds van doen als er iets met max gebeurd?)
Stop Hamilton te bashen

Weet je wat een goede eigenschap is voor succes in je leven? Gemaakte fouten snel achter je laten en doorgaan. Ik baal ook van Max zijn fout, maar hij is er voor bestraft en klaar is kees. Vanavond gaan we lekker met zijn allen genieten van een superrace.

Voorspelling? Ferrari’s rossen elkaar eraf, Hamilton kan max niet achter zich houden en er komt een 1-2 voor RBR en Albon heeft zijn eerste podium!!! Supergaaf dus.... owja, ik zou het gaaf vinden als de McLaren in de race in ieder geval een mercedes voorbij gaan :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Dus als je je fout toegeeft, dan krijg je straf. Op de beelden was het te zien, maar blijkbaar de telemetry niet.

Hou je echter vol dat je geen valse start maakte, ook al zijn er beelden van, dan maakt het niet uit want de data ondersteunt het verder en jij houdt je mond dicht. Ook al lach je, ala Bottas leuk mee, dan maakt ook dat niet uit.

Dus wat krijg je dan: Niemand geeft ooit meer zijn fouten toe want wie weet komt er nog een penalty overheen. Kom op FIA, je had dit al 10 minuten na de kwalificatie kunnen bestraffen. Dat je dan een onderzoek instelt na de interviews, is natuurlijk belachelijk. Krijg je meteen dat de interviews weer totaal irrelevant worden want rijders gaan daar nooit meer leuk mee babbelen en vol in de marketing-modus.

Dit is hoe de sport stuk gaat. Ferrari en Mercedes komen overal mee weg, maar Red Bull staat altijd onder het vergrootglas. Kunnen ze bij de stewards even gaan controleren op vooringenomen fanboys/girls?

Als het ze echt ging om veiligheid, hadden ze al lang de regels strenger gemaakt na het ongeluk van Bianchi. Het feit dat de regels gaan om het tonen van vlaggen is natuurlijk bullshit. Een rijder kan het ongeluk zien en moet afremmen. Alleen van je gas af is gewoon niet voldoende. Zelfs Hamilton zou je ervoor mogen bestaffen imo (gezien die ook niet van zijn gas ging maar Bottas wel had gezien, maar zo zijn de regels niet. Hamilton heeft het zelfs toegegeven hem gezien te hebben, maar op telemetry remt ook hij niet af. Maar er is geen geel dus is ie niet te straffen

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 27-10-2019 13:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowly schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:08:
Komop jongens. De FIA is gewoon de scheidsrechter. Scheidsrechters zijn helemaal niet perfect, en maken aan de lopende band fouten. Is dat erg? Nou hoe minder fouten hoe beter, maar ik ben blin met de FIA zoals die nu is. Vroeger was dat nog veel meer een wespennnest, nu proberen ze iedereen tenminste te laten racen.

Wat mij betreft;
Stop met de FIA te bashen
Stop met leclerc te bashen (wat in godshemelsnaam heeft hij toch steeds van doen als er iets met max gebeurd?)
Stop Hamilton te bashen

Weet je wat een goede eigenschap is voor succes in je leven? Gemaakte fouten snel achter je laten en doorgaan. Ik baal ook van Max zijn fout, maar hij is er voor bestraft en klaar is kees. Vanavond gaan we lekker met zijn allen genieten van een superrace.

Voorspelling? Ferrari’s rossen elkaar eraf, Hamilton kan max niet achter zich houden en er komt een 1-2 voor RBR en Albon heeft zijn eerste podium!!! Supergaaf dus.... owja, ik zou het gaaf vinden als de McLaren in de race in ieder geval een mercedes voorbij gaan :)
Vroeger had je gewoon meetings en kon je in discussie, was het veel meer open. Bekijk de Ayrton Senna film maar. En werden er ook gewoon besluiten ter plekke genomen. Werd er aan de racers gevraagd moet er iets specifieks gebeuren, handje in de lucht en t was klaar. Tegenwoordig gaan ze ellenlang in discussie en veranderd er nog niks. Nee het is er echt niet beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
wowly schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:08:
Ze zien in LEC een tweede VER, en daar zijn ze schijt benauwd voor :+
Want jah, dat is in de komende jaren wel de rijder die het VER moeilijk gaat maken om wereldkampioen te worden ;)

Tenzij een RUS naar Mercedes gaat, die gaat dan dezelfde shitstorm krijgen, misschien is het dan iets minder erg bij LEC

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 21-09 07:47

Zorro

Z

FabianGTI schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Ze zien in LEC een tweede VER, en daar zijn ze schijt benauwd voor :+
Want jah, dat is in de komende jaren wel de rijder die het VER moeilijk gaat maken om wereldkampioen te worden ;)

Tenzij een RUS naar Mercedes gaat, die gaat dan dezelfde shitstorm krijgen, misschien is het dan iets minder erg bij LEC
Onzin. Leclerc is gewoon een schijnheilige lul.
Als Russel naar Mercedes gaat of Norris bij een topteam komt gun ik ze van harte alle successen, maar Leclerc gun ik helemaal niks.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 11-09 17:46
Zorro schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Onzin. Leclerc is gewoon een schijnheilige lul.
Als Russel naar Mercedes gaat of Norris bij een topteam komt gun ik ze van harte alle successen, maar Leclerc gun ik helemaal niks.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/f51bb284fbb1da71188e4b981fb0af2b/tenor.gif?itemid=14011399

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:10
Behoudt ie nou z’n pole? M.a.w. staat hij op 1 of 2 poles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Heb ik mijn mening gegeven dan? ;)
Kijk, ik heb zeer bewust mijn mening gisteren dus niet gegeven. Eerst dacht ik dat er helemaal geen vlaggen waren en had ik de crash van Bottas niet eens goed gezien omdat ik naar de onboard van Max keek. Ik had niet eens door hoe zwaar de crash van Bottas was. Ik dacht dat hij de muur licht had geschampt en er verder weinig aan de hand was.

Toen kwam de herhaling van de FOM waar ze inzoomde op de niet functionerende borden en niet op die ene gele vlag. Het zal dan ook wel meevallen, klaar. Toen kwam de telemetrie en dacht ik helemaal, er gebeurd niks.

Daarna zag ik de crash van Bottas pas goed en kreeg ik door dat het wat ernstiger was. Zo ernstig dat ik me nog steeds afvraag waarom het slecht enkel geel was en niet gewoon rood. Vervolgens kwam de uitspraak van Max in de persconferentie en toen wist ik eigenlijk al dat het een gridstraf ging worden. Dat was gewoon veel te dom. Ga de altijd inconsistente stewards niet uitdagen want dan dwing je ze tot actie overgaan...

De drie plaatsen vallen me nog wel mee, want het had erger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
woess schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:44:
Behoudt ie nou z’n pole? M.a.w. staat hij op 1 of 2 poles.
Nope, 1 pole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

Wederom laat Olav zien het niet te snappen. Serieus, zoek nou eens even Schumacher Monaco 2012 op.
Nee jij snapt het lekker, het moment dat je kiest is totaal iets anders, daar heeft hij een grid penalty voor een fout in de vorige race, en niet tijdens de kwalificatie.
Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Nop. Pole betekent dat je vooraan start. Als de definitie Fastest Quali was geweest had het wel geteld.
Pole betekend dat je de snelste tijd in de kwalificatie hebt en als eerste mag starten in de race. En dat geld voor Max nog steeds, hij is alleen na plaatsing op de grid 3 plaatsen achteruit gezet.

[ Voor 35% gewijzigd door Barfman op 27-10-2019 13:55 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14
Volgens mij was dat Monaco 2006.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
josh-hill schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:59:
Volgens mij was dat Monaco 2006.
Waar doel je op?
Monaco 2006 blokkeerde Schumi bewust de baan, dat leverde hem een straf op en mocht achteraan starten.
Monaco 2012 haalde Schumi pole maar had een gridstraf vanwege een kapotte versnellingsbak. Nu is de vraag of die laatste pole wel wordt gerekend bij Schumi's pole aantal of niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Barfman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Nee jij snapt het lekker, het moment dat je kiest is totaal iets anders, daar heeft hij een grid penalty voor een fout in de vorige race, en niet tijdens de kwalificatie.

[...]

Pole betekend dat je de snelste tijd in de kwalificatie hebt en als eerste mag starten in de race. En dat geld voor Max nog steeds, hij is alleen na plaatsing op de grid 3 plaatsen achteruit gezet.
Weet je, ik ben een beetje klaar met mensen die de regels niet snappen en dan ook nog eens het hoogste woord menen te hebben tegen degene die het wel juist hebben. Een gridstraf is een gridstraf, ongeacht waar die vandaan komt. Pole refereert naar startpositie, niet tijd in sessie. Dat zit zelfs in het begrip zelf verwerkt.

Als er nog meer mensen wijs willen gaan doen en een grote mond willen opzetten tegen degen die het wel correct hebben, stuur even lekker een mail naar de FIA en je zult zien dat we gelijk hebben en jij niet. ;w :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Laten we dan de race lekker afwachten. Gaat niet over zoveel meer hier met die betweter-strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Iemand die een voorspelling aandurft of Max nu wel eens van deze fout leert en niet weer herhaalt zoals bij zijn Monaco en Spa exacte kopieen fouten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:07:
Iemand die een voorspelling aandurft of Max nu wel eens van deze fout leert en niet weer herhaalt zoals bij zijn Monaco en Spa exacte kopieen fouten?
Kan je misschien ff lekker uitloggen en een stukje buiten gaan lopen om af te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Strikt technisch gesproken heeft LEC dus ook nog helemaal geen pole. Dat is vanavond om 20.10 uur pas het geval.

M.a.w. zelfs de FOM heeft het fout met hun leuke filmpje van LEC's zogenaamde pole lap. Hij kan nog een gridstraf krijgen omdat iets vervangen moet worden. Krijgen we dan ook een filmpje van VET's pole lap? :')

[ Voor 0% gewijzigd door Spotmatic op 27-10-2019 14:09 . Reden: Geldstraf > gridstraf ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

Kan je misschien ff lekker uitloggen en een stukje buiten gaan lopen om af te koelen?
Is het te warm voor buiten >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Spotmatic schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:08:
Strikt technisch gesproken heeft LEC dus ook nog helemaal geen pole. Dat is vanavond om 20.10 uur pas het geval.

M.a.w. zelfs de FOM heeft het fout met hun leuke filmpje van LEC's zogenaamde pole lap. Hij kan nog een geldstraf krijgen omdat iets vervangen moet worden. Krijgen we dan ook een filmpje van VET's pole lap? :')
Exact, klopt. Behalve dat het wel weer typisch LEC bevoordelen zou zijn als hij alleen een geldstraf krijgt voor iets waarvoor andere een gridstraf of tijdstraf krijgen en.... ohh wacht (Germany 2019) :+

Je zou zelfs heel strikt kunnen zeggen dat Coulthard in 2001 Monaco ook geen pole had omdat hij niet wegkwam bij de formatieronde, maar volgens mij wordt de pole als statistiek gelocked zodra de lichten uit gaan voor de formatieronde en wat dan de opstelling is. Dat is echter een vraag voor de echte regelfilosofen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Pyrone89 op 27-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Exact, klopt.

Je zou zelfs heel strikt kunnen zeggen dat Coulthard in 2001 Monaco ook geen pole had omdat hij niet wegkwam bij de formatieronde, maar volgens mij wordt de pole als statistiek gelocked zodra de lichten uit gaan voor de formatieronde en wat dan de opstelling is. Dat is echter een vraag voor de echte regelfilosofen :)

"Coulthard laat zien dattie intelligent is!" :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Maar even hè, los van alle discussie mbt wel/niet Max zijn schuld, wel/geen (dubbele) vlaggen etc. Het moment dat Bottas zijn auto in Q3 met nog 0:00 te gaan op de klok in de bocht vóór het rechte stuk in de muur zet moet het toch direct code rood zijn? Waarom zou je nog met vlaggen zwaaien, de kwalificatie sessie is per saldo toch sowieso afgelopen. Lijkt mij?

Dan hadden de coureurs denk ik ook allemaal direct over de radio gehoord code rood en de ronde afgebroken.

Wat ik ook nog een beetje miste was na Verstappen zijn ongemakkelijke lachje nog een wedervraag in de trend van “en was dat dan opzettelijk of had je het niet goed door?” Maar weet niet of ze uberhaubt nog een wedervraag mogen stellen volgens het protocol tegenwoordig. Daarmee had Max eventueel wel de angel nog iets uit het ‘conflict’ kunnen halen (of de spreekwoordelijke bal nog verder het stadion uit kunnen rammen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

Weet je, ik ben een beetje klaar met mensen die de regels niet snappen en dan ook nog eens het hoogste woord menen te hebben tegen degene die het wel juist hebben. Een gridstraf is een gridstraf, ongeacht waar die vandaan komt. Pole refereert naar startpositie, niet tijd in sessie. Dat zit zelfs in het begrip zelf verwerkt.

Als er nog meer mensen wijs willen gaan doen en een grote mond willen opzetten tegen degen die het wel correct hebben, stuur even lekker een mail naar de FIA en je zult zien dat we gelijk hebben en jij niet. ;w :F
Eigenlijk doe je nou hetzelfde wat je Max verwijd, arrogantie ten top om te denken dat jij de enige bent die wel alle regels exact kent.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
miekol schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:17:
Maar even hè, los van alle discussie mbt wel/niet Max zijn schuld, wel/geen (dubbele) vlaggen etc. Het moment dat Bottas zijn auto in Q3 met nog 0:00 te gaan op de klok in de bocht vóór het rechte stuk in de muur zet moet het toch direct code rood zijn? Waarom zou je nog met vlaggen zwaaien, de kwalificatie sessie is per saldo toch sowieso afgelopen. Lijkt mij?

Dan hadden de coureurs denk ik ook allemaal direct over de radio gehoord code rood en de ronde afgebroken.
Mee eens, ik hoop dat, of de straf nou wel of niet terecht was, ze wel onderzoek doen naar hoe het kan dat die borden niet aangingen en het niet direct code rood was. Een beetje jammer dat dat lijkt onder te sneeuwen in de hele straf discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Barfman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Eigenlijk doe je nou hetzelfde wat je Max verwijd, arrogantie ten top om te denken dat jij de enige bent die wel alle regels exact kent.
Je loopt te verkondigen dat JIJ degene bent die het beter weet terwijl al meerdere mensen aangeven hoe het echt zit. Ik ga je niet verder de spelregels proberen uit te leggen want;

1. Je luistert toch niet
2. Het is doodvermoeiend
3. Ik heb geen zin in een modbreak.

Succes en we horen wel weer van je als je de regels kent. ;w
Je hoeft dus ook geen moeite te doen in de hoop dat ik je berichten lees of reageer over dit onderwerp vanaf nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 27-10-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Krankenhausen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Mee eens, ik hoop dat, of de straf nou wel of niet terecht was, ze wel onderzoek doen naar hoe het kan dat die borden niet aangingen en het niet direct code rood was. Een beetje jammer dat dat lijkt onder te sneeuwen in de hele straf discussie.
Wel heel apart ja. Zeker aangezien het laatste bocht was. Bij eerste bocht zou het een ander verhaal zijn, want dan was het onnodig geweest om voor iedereen te red flaggen (de rest komt daar immers weer voorbij bij een cool down aangezien de vlag hing). Het is ook consequent met Canada toen er wel rood hing en het ten koste ging van...... jawel Verstappen.

Los van zijn eigen domme handelingen zit het hem ook gewoon best vaak tegen op cruciale momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:49
miekol schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:17:
...
Wat ik ook nog een beetje miste was na Verstappen zijn ongemakkelijke lachje nog een wedervraag in de trend van “en was dat dan opzettelijk of had je het niet goed door?” Maar weet niet of ze uberhaubt nog een wedervraag mogen stellen volgens het protocol tegenwoordig. Daarmee had Max eventueel wel de angel nog iets uit het ‘conflict’ kunnen halen (of de spreekwoordelijke bal nog verder het stadion uit kunnen rammen).
Die ene journalist van ESPN heeft hem in totaal vijf vragen gesteld en hij heeft dus zeker de kans gehad om de angel er uit te halen.

Alleen het t-shirt met "Ik rem niet voor Bottas" ontbrak nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Ws staat dit topic na het weekend wel op pole position als het aankomt op het aantal replies :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 11-09 17:46
VER en NOR zijn weer eens aan het racen in de hotlap.
https://streamable.com/5s5zg

kimi

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Tsjonge waar maakt iedereen zich druk om, ja max heeft een fout gemaakt, bewust of onbewust, ja er staat een straf tegenover wat ook niet meer dan normaal is. Dus begint hij nu van plek 4 so be it?. Het hoe en waarom is toch niet meer relevant ? Menigeen hier maakt zich drukker dan max en z'n team zelf volgens mij 😄 heren en misschien dames, er zijn ergere dingen op de wereld ....vanavond lekker genieten van de race... En laat die kwali lekker voor wat t is.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Krankenhausen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Dat was toch al duidelijk? Ik heb iig begrepen dat tijdens de crash van Bottas de sensor is stuk gegaan die de matrixborden en het lampje in de auto's van de coureurs moest triggeren.

Schijnbaar is dat dus een automatisch systeem. De keuze geel of rood weet ik niet wie daar verantwoordelijk voor is.

NotSoSteady in "[F1 2019] Race 18 GP van Mexico"

[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 27-10-2019 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Als je zo her en der leest dat mensen er geen vertrouwen meer in hebben, dan is er toch echt serieus iets mis met de sport als je vanaf de 4e plek niet meer zou kunnen winnen.. :N

Zou imo. zoveel leuker zijn als bijvoorbeeld de 15e plek alsnog kan winnen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyrone89
We hebben het nu trouwens wel gehad over dat Max af en toe echt enorm dom is, maar niet over hoe dom Red Bull af en toe is.

Het mag inmiddels bekend zijn dat Verstappen nu eenmaal niet altijd even slim is in dit soort high pressure situaties. Toch snapt Red Bull, die elke race bijna 100 man meeneemt en nog eens talloze mensen in het Mission Control centrum heeft op de thuisbasis voor elke tiende van seconde winst, nog steeds niet dat het misschien handig is om elke race (niet soms):

1. Verstappen nog actiever te coachen zoals laten weten dat je voormalige aartsrivaal achter je loopt te kutten en net over de boordradio toestemming heeft gekregen je aan te pakken, dus laat die dwaas maar gaan (Brazilië 2018). Te laten weten dat je pole al safe is (je rijdt als laatste in de rij) en direct ABORT ABORT te roepen (Mexico 2019). Te laten weten dat je een significant voordeel hebt en het niet do or die hoeft (China 2018).
2. Verstappen voor de race apart te nemen en even te wijzen op dingen die fout zijn gegaan in het verleden op dezelfde plek/situaties (Monaco 2016 vs 2018, Spa 2016 vs 2019).
3. Een persofficier meestuurt die Nederlandstalig is en ingrijpt, niet alleen registreert (dan is de schade al gedaan). En die voor elk persmomentje even hem eraan herinnert wat wel en niet handig is om te zeggen over wat net is gebeurt. Nu kun je, met respect, elke 14-jarige stagiair meesturen om een recorder vast te houden, terwijl de belangen zo groot zijn en de toegevoegde waarde van een echte persofficier groot kan zijn zoals gezien gisteren.
4. Diezelfde persofficier of Jake zijn trainer klaar te hebben staan in zijn buurt als hij uit de auto komt voor het geval er net iets is voorgevallen. Zeker als hij net al in verkapte termen over de boordradio heeft aangegeven het liefst iemand een muilpeer te gaan verkopen (Brazilie 2018).

Komop, er gaat 400 miljoen euro door dat team heen per jaar. Ze hebben talloze procedures en analisten voor elke laatste honderdsten en dit kunnen ze niet even bedenken en regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
poor Leno schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:59:
Als je zo her en der leest dat mensen er geen vertrouwen meer in hebben, dan is er toch echt serieus iets mis met de sport als je vanaf de 4e plek niet meer zou kunnen winnen.. :N

Zou imo. zoveel leuker zijn als bijvoorbeeld de 15e plek alsnog kan winnen..
Ze zouden met variabel gewicht moeten werken. Eindig je 10e, gebeurt er niets voor de volgende race. Eindig je tussen 1-9 komt er voor de volgende race gewicht bij, eindig je 11-20 gaat er gewicht af. Hoe verder je van plek 10 eindigd, hoe hoger het gewicht. Bij de eerste race start iedereen met 150kg toegevoegd gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
15:10 Fijne race allemaal! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 22:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:04:
We hebben het nu trouwens wel gehad over dat Max af en toe echt enorm dom is, maar niet over hoe dom Red Bull af en toe is.

Het mag inmiddels bekend zijn dat Verstappen nu eenmaal niet altijd even slim is in dit soort high pressure situaties. Toch snapt Red Bull, die elke race bijna 100 man meeneemt en nog eens talloze mensen in het Mission Control centrum heeft op de thuisbasis voor elke tiende van seconde winst, nog steeds niet dat het misschien handig is om elke race (niet soms):

1. Verstappen nog actiever te coachen zoals laten weten dat je voormalige aartsrivaal achter je loopt te kutten en net over de boordradio toestemming heeft gekregen je aan te pakken, dus laat die dwaas maar gaan (Brazilië 2018). Te laten weten dat je pole al safe is (je rijdt als laatste in de rij) en direct ABORT ABORT te roepen (Mexico 2019). Te laten weten dat je een significant voordeel hebt en het niet do or die hoeft (China 2018).
2. Verstappen voor de race apart te nemen en even te wijzen op dingen die fout zijn gegaan in het verleden op dezelfde plek/situaties (Monaco 2016 vs 2018, Spa 2016 vs 2019).
3. Een persofficier meestuurt die Nederlandstalig is en ingrijpt, niet alleen registreert (dan is de schade al gedaan). En die voor elk persmomentje even hem eraan herinnert wat wel en niet handig is om te zeggen over wat net is gebeurt. Nu kun je, met respect, elke 14-jarige stagiair meesturen om een recorder vast te houden, terwijl de belangen zo groot zijn en de toegevoegde waarde van een echte persofficier groot kan zijn zoals gezien gisteren.
4. Diezelfde persofficier of Jake zijn trainer klaar te hebben staan in zijn buurt als hij uit de auto komt voor het geval er net iets is voorgevallen. Zeker als hij net al in verkapte termen over de boordradio heeft aangegeven het liefst iemand een muilpeer te gaan verkopen (Brazilie 2018).

Komop, er gaat 400 miljoen euro door dat team heen per jaar. Ze hebben talloze procedures en analisten voor elke laatste honderdsten en dit kunnen ze niet even bedenken en regelen?
Dit doet me denken aan Mclaren in 2000. Stijf, saai en zakelijk. Nee dank je en gelukkig zit Redbull ook niet zo in elkaar.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig voor jullie is niet aan mij, maar gezien alle commotie lijkt het mij prima om het topic op slot te gooien tot vannacht om 03:00 uur. Of pas weer een topic bij de volgende race te openen. Wordt er niet leuker op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
HaterFrame schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Dit doet me denken aan Mclaren in 2000. Stijf, saai en zakelijk. Nee dank je en gelukkig zit Redbull ook niet zo in elkaar.
Tja, dat kan wel zo zijn, en Mercedes is nu ook zo, maar ze halen wel de resultaten binnen.

Laat hem maar lekker rebels zijn na zijn carriere met 15x WDC, 150 wins, 150 poles terwijl hij lekker loopt te lullen op de bank bij Ziggo over het geweldige Verstappen-like talent genaamd John de Vries uit Zeewolde.

Het zal mij bijvoorbeeld ook boeien of ons elftal mooi voetbalt. Liever de 4x WK-titel van Duitsland met saai voetbal dan geroemd worden om je mooie voetbal met 1x EK-titel en meeste verloren WK-finales van alle landen.

Maar zo denk ik er dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Eens kijken of ik leuke pub/bar kan vinden om de race te zien. NFL leeft hier nu, shitload aan Amerikanen in de stad en pubs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Vos schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:15:
Eens kijken of ik leuke pub/bar kan vinden om de race te zien. NFL leeft hier nu, shitload aan Amerikanen in de stad en pubs ;)
Nu al? Is toch pas in januari dat het regular seizoen over is en de echte spanning er komt over wie nu weer de Patriots (het Mercedes van de NFL) mag proberen te stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Tja, dat kan wel zo zijn, en Mercedes is nu ook zo, maar ze halen wel de resultaten binnen.

Laat hem maar lekker rebels zijn na zijn carriere met 15x WDC, 150 wins, 150 poles terwijl hij lekker loopt te lullen op de bank bij Ziggo over het geweldige Verstappen-like talent genaamd John de Vries uit Zeewolde.

Het zal mij bijvoorbeeld ook boeien of ons elftal mooi voetbalt. Liever de 4x WK-titel van Duitsland met saai voetbal dan geroemd worden om je mooie voetbal met 1x EK-titel en meeste verloren WK-finales van alle landen.

Maar zo denk ik er dan over.
Prima dat jij saaie en emotieloze sport leuk vind, ik en vele met mij liever niet. Gelukkig gaat het om redbull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

Nu al? Is toch pas in januari dat het regular seizoen over is en de echte spanning er komt over wie nu weer de Patriots (het Mercedes van de NFL) mag proberen te stoppen?
Er spelen een aantal NFL ploegen op Wembley meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
HaterFrame schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Prima dat jij saaie en emotieloze sport leuk vind, ik en vele met mij liever niet. Gelukkig gaat het om redbull.
Ohh ben het helemaal met je eens. Alleen als neutrale toeschouwer. Wanneer ik fan ben en/of het gaat om Nederlands trots ben ik heel simpel: resultaten eerst, rest is bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Vos schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Er spelen een aantal NFL ploegen op Wembley meen ik.
Ohh dacht dat je in Amerika zat. Dat verklaart een hoop. Zijn niet perse de mooiste de partijen die komen naar Wembley. Beetje PSV vs RKC idee. Wordt niet echt spannend waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Ohh ben het helemaal met je eens. Alleen als neutrale toeschouwer. Wanneer ik fan ben en/of het gaat om Nederlands trots ben ik heel simpel: resultaten eerst, rest is bonus.
Zijn we t toch nog deels eens ;)
Vergeet niet dat Max een smaakmaker van de sport is, een goede coureur met persoonlijkheid die daar ook openlijk voor uit durft te komen. Gooi redbull in de mix en je hebt een mooie marketing machine (daar draait het uiteindelijk om).

Een mooie toevoeging aan de sport die de zakelijkheid van de afgelopen jaren er een beetje uit haalt. En gelukkig doen meer teams dat, waaronder McLaren. Word de sport nou net een stukje leuker en opener van, dat wat t het ook nodig heeft!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Vanaf nu mogen de zure reacties omtrent de gridstraf van Verstappen ophouden. Reageer normaal en constructief op de discussie en niet op de man.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgende keer moet VER gewoon als eerste de 2e stint beginnen, als ie al op plek 1 staat. In de laatste bocht iets te veel gas, mooie spin, gele vlag, iedereen afremmen }) dat zal ze leren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Ernemmer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:28:
Volgende keer moet VER gewoon als eerste de 2e stint beginnen, als ie al op plek 1 staat. In de laatste bocht iets te veel gas, mooie spin, gele vlag, iedereen afremmen }) dat zal ze leren :+
Dat noemen ze een Schumachertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
HaterFrame schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Zijn we t toch nog deels eens ;)
Vergeet niet dat Max een smaakmaker van de sport is, een goede coureur met persoonlijkheid die daar ook openlijk voor uit durft te komen. Gooi redbull in de mix en je hebt een mooie marketing machine (daar draait het uiteindelijk om).

Een mooie toevoeging aan de sport die de zakelijkheid van de afgelopen jaren er een beetje uit haalt. En gelukkig doen meer teams dat, waaronder McLaren. Word de sport nou net een stukje leuker en opener van, dat wat t het ook nodig heeft!
Allermooiste zou zijn als hij EN de resultaten pakt EN spektakel. Zeg maar elke race een Germany 2019 of Austria 2019 met elke keer pole, winst, snelste ronde en WK-titel. En ondertussen elke keer waanzinnig spektakel ook voor de plekken erachter a la Baku 2017.

We kunnen dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
En even voor alle wintertijdverwarring.

Ik schrijf dit om 15:33. De F1-app geeft aan dat de race nu over 4 uur en 37 minuten begint.

Je kunt meerdere quotes kwijt in 1 post. Ophouden met dubbelposten

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:33:
En even voor alle wintertijdverwarring.

Ik schrijf dit om 15:33. De F1-app geeft aan dat de race nu over 4 uur en 37 minuten begint.
En dat klopt dus.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik laat het je over iets meer dan 4 uur weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:28:
Wat zou hypothetisch gezien hier de consequentie van zijn? Als je in de laatste ronde de auto in de muur zet, hopend op rood? Begin je dan nog steeds op pole?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
LAD93 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Wat zou hypothetisch gezien hier de consequentie van zijn? Als je in de laatste ronde de auto in de muur zet, hopend op rood? Begin je dan nog steeds op pole?
Ja, als het niet te bewijzen is dat je expres dit deed. Maar dat lukt je 1x. Daarna hebben ze je wel door.

En je loopt een mega-risico achteraan te beginnen doordat de schade te groot is en je vanwege Parc Ferme condities (die zijn actief vanaf de START van de kwalificatie) achteraan of vanuit de pit moet starten. Niet de gok nemen dus.
Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.