[F1 2019] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 89.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamilton ook weer met wat steken onder water naar Max:
https://nl.motorsport.com...eel-ruimte-duels/4588384/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-07 15:48

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Ik lees daarin alleen maar het grote respect wat HAM kennelijk heeft voor de kwaliteiten/akties van VER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:30
Lewis moet / mag niet miepen want door zijn toedoen moesten hij en Max door het gras. Daardoor duwde hij zichzelf en Max in een situatie die risicovoller was dan als P3/P4 de race verder gaan. Bij Max resulteerde dat in een onbehouwen botsing met Bottas (waarom Valteri daar geen straf voor gekregen heeft ontgaat me volledig. Doelbewust insturen terwijl er iemand rijdt én dat niet doen om de bocht te moeten halen want hij kwam ruim voor de witte lijn de bocht door)

Max had twee keer pech met de beide Mercedes rijders die beide goed weg kwamen want ook Lewis z’n actie was ‘forcing am other driver off track’, ook al was het in de eerste ronde.

Of het rustiger of veiliger moet valt te bezien, want bij de start heb je de beste kans om posities goed te maken en dit waren de juiste kansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 18:40

Martinspire

Awesomeness

Opvallend dat Norris na zijn verklote pitstop nog steeds zo'n belabberde pace had. Hij moest dan wel nog wat mensen voorbij laten, maar hij kakt echt helemaal in. Was er toch schade of zo?Sainz was ook echt duideljik op. Maar niet zo erg als Norris volgens mij. Albon ook verder niet zo bijzonder. Die middelste stint van Perez was wel erg netjes trouwens. Bijna net zo snel als de top. Bij Verstappen zie je ook dat ie de pace wel had, maar door het middenveld gewoon niks meer goed kon maken omdat je daar zoveel tijd verliest achter anderen
Wat mij altijd opvalt is dat ze ook nooit een persoon met een camera hebben om even close-ups te maken. Zo kan je meteen wat conclusies trekken aan bv schade vs snelheid en wellicht strategie aanpassen. Vooral de onderkant van de auto kun je matig zien en ik snap niet dat ze daar niet even iemand bij laten lopen. Desnoods de reserve-krik gozer.

[ Voor 38% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2019 19:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Holkers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:38:
Lewis moet / mag niet miepen want door zijn toedoen moesten hij en Max door het gras. Daardoor duwde hij zichzelf en Max in een situatie die risicovoller was dan als P3/P4 de race verder gaan.
...
Als ik jou was zou ik deze video nog even een keertje bekijken: YouTube: Hamilton And Verstappen Tangle At The Start | 2019 Mexican Grand Prix Het is toch echt Max die met z'n linkerachterwiel een stuk uit de vloer/zijkant van HAM haalt wat zorgt voor onbalans bij HAM waardoor ze beide door het gras moeten. Het hielp niet mee dat de banden nog niet op bedrijfstemperatuur waren en ze beide op het vuil hebben gezeten maar toch. Als je het mij vraagt gaat Max iets te enthousiast op het gas waardoor zijn achterkant in de zijkant van HAM schuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Jorick schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:12:
[...]

Als ik jou was zou ik deze video nog even een keertje bekijken: YouTube: Hamilton And Verstappen Tangle At The Start | 2019 Mexican Grand Prix Het is toch echt Max die met z'n linkerachterwiel een stuk uit de vloer/zijkant van HAM haalt wat zorgt voor onbalans bij HAM waardoor ze beide door het gras moeten. Het hielp niet mee de banden nog niet op bedrijfstemperatuur waren en ze beide op het vuil hebben gezeten maar toch. Als je het mij vraagt gaat Max iets te enthousiast op het gas waardoor zijn achterkant in de zijkant van HAM schuift.
Trackposition. Lewis had die niet. Als een achterwiel van je tegenstander wat uit je bodywork haalt voor het achterwiel dan weet je al dat je fout zit. Max duwt Lewis naar buiten maar die blijft zitten en gaat dan zelf de fout in en duwt Max en zichzelf het gras op. Dit is nooit de fout van Max, Lewis kan die bocht niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Holkers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:17:
[...]

Trackposition. Lewis had die niet. Als een achterwiel van je tegenstander wat uit je bodywork haalt voor het achterwiel dan weet je al dat je fout zit. Max duwt Lewis naar buiten maar die blijft zitten en gaat dan zelf de fout in en duwt Max en zichzelf het gras op. Dit is nooit de fout van Max, Lewis kan die bocht niet halen.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ze zitten praktisch naast elkaar en het verschil is hooguit één wiel (in het voordeel van VER) echter neemt HAM meer snelheid mee de bocht in. VER probeert HAM te knijpen met als gevolg dat ze elkaar raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:24:
[...]
Ik lees daarin alleen maar het grote respect wat HAM kennelijk heeft voor de kwaliteiten/akties van VER
Ik haal dat er helemaal niet uit.

“Ja. Elke rijder is anders. Sommige coureurs zijn ontzettend slim, agressief en anderen doen domme dingen. Op basis van de ervaring die je hebt opgedaan door met elkaar te racen geef je bepaalde rijders meer ruimte. Bij anderen is dat niet nodig, zij hebben vrij veel respect. Met Max is het vrij aannemelijk dat je elkaar raakt als je hem niet wat extra ruimte laat, dus meestal doe je dat.”

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Jorick schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Zo lust ik er nog wel een paar. Ze zitten praktisch naast elkaar en het verschil is hooguit één wiel (in het voordeel van VER) echter neemt HAM meer snelheid mee de bocht in. VER probeert HAM te knijpen met als gevolg dat ze elkaar raken.
En daarom is het een raceincident. Maar ik zei ook niet dat het niet zo was alleen dat Lewis niet moet miepen als hij het heeft over het over agressief inhalen van Max want in deze situatie (en het gaat over deze situatie want er is geen andere in deze race) heeft hij meer schuld.

Overigens waren deze uitspraken na de race zonder dat Lewis de beelden gezien had, kan best zijn dat hij het nu anders ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Allemaal mind games van Hamilton. Niet te zwaar aan tillen. Sterker nog, als positief zien, want dat doet hij bij elke bedreiging.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Martinspire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Wat mij altijd opvalt is dat ze ook nooit een persoon met een camera hebben om even close-ups te maken. Zo kan je meteen wat conclusies trekken aan bv schade vs snelheid en wellicht strategie aanpassen. Vooral de onderkant van de auto kun je matig zien en ik snap niet dat ze daar niet even iemand bij laten lopen. Desnoods de reserve-krik gozer.
Je bedoelt dat er geen "echte" fotograaf staat? Want ga er maar vanuit dat er echt wel camera's zijn. Ook vaak genoeg dat als Verstappen een aanrijding heeft gehad dat hij op de boordradio roept van "take pictures on the straight". En als ze een camera aan de pitmuur richting circuit hebben ga er dan maar vanuit dat ze ook een camera richting de pitstraat hebben (ook voor concurrentie), en boven de pitstop area zullen ze ook wel meerdere camera's hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:41

Best chill nummertje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
"Max Verstappen is volgens Motorsport.com definitief zijn poleposition kwijt. Volgens de FIA gaat de offici-euml;le poleposition in de statistieken naar Charles Leclerc. Wel kreeg Verstappen na de kwalificatie op zaterdag de "Poleposition Award" van Pirelli uitgereikt, maar dat blijkt na het raceweekend in Mexico onterecht te zijn geweest."

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:48
Jos was hier ook flink van over de zeik, blijkens het interview in peptalk :P

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:49
De pole is hij kwijt, maar het ronde record staat nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-07 09:55

Wmm

streamnl schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Ik haal dat er helemaal niet uit.

“Ja. Elke rijder is anders. Sommige coureurs zijn ontzettend slim, agressief en anderen doen domme dingen. Op basis van de ervaring die je hebt opgedaan door met elkaar te racen geef je bepaalde rijders meer ruimte. Bij anderen is dat niet nodig, zij hebben vrij veel respect. Met Max is het vrij aannemelijk dat je elkaar raakt als je hem niet wat extra ruimte laat, dus meestal doe je dat.”
Klopt, het was echt niet positief of onder de indruk zijnde bedoeld wat Hamilton zei. Hij zei ook nog iets van dat Verstappen het aan lijkt te trekken, en dat is ook gewoon zo. Het is dan wel niet altijd zijn schuld (zoals in Japan), maar als je toch zo vaak in zulke situaties terechtkomt dan moet je ook naar jezelf kijken.

Het ging een tijd erg goed, maar Verstappen trekt weer de nodige (negatieve) aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Nog even voor wie toch nog anders dacht: https://nl.motorsport.com...sch-kwijt-mexico/4588732/

Zullen we ook even afspreken nooit meer iemand van Ziggo als bron te nemen, incl. Mol die maar op Twitter bleef doorgaan dat de pole toch voor Max de boeken in ging? Of Doornbos die er heilig van overtuigd was dat je geen gridstraf kon krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Pyrone89 op 28-10-2019 21:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04

SomerenV

It's something!

Ik vind het ergens wel sneu hoe iedereen hier tot in den treuren door blijft gaan over of Verstappen nou wel of niet schuld heeft aan zijn weggegooide (potentiële) overwinning. Bij momenten zoals gisteren denk ik altijd aan één quote:

"Being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing."

You win some, you loose some. Zoals al vaker aangehaald hier: als het Verstappen gelukt was dan was het direct een van de betere acties van het seizoen, maar nu het niet gelukt is is hij dom, ongeduldig en weet ik wat nog meer. De lijn tussen dat het wel of niet lukt is echter flinterdun in dit soort situaties. Ik zie persoonlijk liever dat een coureur voor de volle 100% gaat, ongeacht risico's. Veel leuker en spannender dan altijd op safe gokken ook al gaat het wel eens fout. So be it. Je hebt dan tenminste wel écht racen en niet dat treintje rijden wat je enorm vaak ziet. Laat de wielen maar wat rubber uitwisselen, laat elkaar soms maar gras maaien, niet zomaar aan de kant gaan en proberen in te halen op punten waar het net wel of eigenlijk net niet kan. Beetje actie en pit in de sport zoals vroeger.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Pyrone89 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:26:

Zullen we ook even afspreken nooit meer iemand van Ziggo als bron te nemen, incl. Mol die maar op Twitter bleef doorgaan dat de pole toch voor Max de boeken in ging? Of Doornbos die er heilig van overtuigd was dat je geen gridstraf kon krijgen.
Nee dat spreek ik niet af Het feit dat iemand een bron vermelding geeft betekent nog steeds niet dat de bron het nooit fout kan hebben.
Dus als ik ergens voor een bron gebruik, of dat van Ziggo of Olav of de buurman is, dan is dat puur de bron... Niet de eindconclusie of een 100% gegarandeerd goed antwoord

Verder heb ik met jou geen discussie gevoerd over wie pole heeft/had/zou hebben/gaat hebben etc, en persoonlijk maakt het met ook geen fuck uit..

Wel heb ik me dit topic geïrriteerd aan de toon op dit topic.
Dus laten we met ze allen het gewoon over heel Tweakers en het volgende F1 topic gewoon gezellig houden... Al dat gesneer en opmerkingen op specifieke personen zijn helemaal nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En dit lijkt me wel een goede aanleiding om er een einde aan te maken.
Morgen verder voor COTA.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.