[F1 2019] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 89.361 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord
leekers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Newsflash , als je elke keer tegen iemand aanrijdt (inderdaad als er een crash is dan is Verstappen er altijd wel bij betrokken) dan wordt je nooit geen wereldkampioen !!
Volgens mij heb je vorige race liggen slapen dan. Daar kon Max echt niks aan doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
[...]

Newsflash , als je elke keer tegen iemand aanrijdt (inderdaad als er een crash is dan is Verstappen er altijd wel bij betrokken) dan wordt je nooit geen wereldkampioen !!
Gelukkig, dan wordt Verstappen dus toch wereldkampioen.

offtopic:
Ik heb overigens wel het idee dat je nogal alleen met oneliners reageert en de inhoudelijke reacties die op je posts volgen links laat liggen. Misschien kun je daar dus ook even inhoudelijk op reageren. Nu begint het IMO nogal voornamelijk op trollen te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Die inhaalactie van VER was nutteloos. BOT had DRS en had hem (ook zonder leeglopende band) op het rechte stuk weer gewoon ingehaald. Hartstikke leuk zo'n inhaalactie voor de compilaties aan het einde van het seizoen, maar het brengt je gewoon niet verder.
Waar en wanneer had hij BOT dan in moeten halen? Op zich een vreemde redenatie te zeggen dat het in halen nutteloos is om dat je toch weer ingehaald wordt omdat iemand achter je DRS krijgt/gaat krijgen. Als alle coureurs zo denken dan is het inhalen straks helemaal exit. Zo van: oh , wacht even, ik ga niet inhalen want ik wordt toch weer ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jolke schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:49:
Ik vond het stukje theater met Hamilton die op zijn auto naar het podium omhoog kwam wel wat overdreven, zeg. Pff, wat een toneelstuk. :)
Ik vermoed ook door Hamilton. Idee: leuk. Hamilton die meteen bovenop de auto moet gaan staan, hoeft van mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:21
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

En de actie op Bottas was opportunistisch, maar niet perse fout. En zoals ik al schreef "moest" hij Bottas wel langs om er nog iets van te maken.
Maar een paar posts hierboven zeg je dat Bottas toch niet hard ging op het rechte stuk en moeite had met de Mclaren voor hem, had hij ´m net zo goed met DRS kunnen pakken toch? 8)

@Jolke Was leuk geweest als hij kampioen was geworden, of als Max 3x op rij Mexico had gewonnen. Nu een beetje overdreven voor een race zoals vele anderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudolf op 28-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:50:
[...]

Gelukkig, dan wordt Verstappen dus toch wereldkampioen.
sterker nog, hij wordt het vanaf nu altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

maar Max zag een mogelijkheid en dan gaat hij.
En laat dat nu precies de kern zijn van autoracen. Alle woorden die je er verder aan besteedt is overtollige ballast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rudolf schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Maar een paar posts hierboven zeg je dat Bottas toch niet hard ging op het rechte stuk en moeite had met de Mclaren voor hem, had hij ´m net zo goed met DRS kunnen pakken toch? 8)
Waarschijnlijk had Bottas ook DRS van de McLaren? Daarnaast is inhalen in een treintje sowieso een stuk moeilijker omdat er vrijwel geen gat is waar je in kunt schuiven. Als Verstappen Bottas op het rechte stuk in wou halen zou Bottas hem waarschijnlijk aan de binnenkant laten gaan, maar dan moet Verstappen mid-corner de auto tussen Bottas en de McLaren in proberen te krijgen, wat kansloos is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Volgens mij heb je vorige race liggen slapen dan. Daar kon Max echt niks aan doen.
Laat nou, het is Leekers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Verstappen ging met zijn lekke band langzamer rijden, dat was vrij duidelijk. Dus of Bottas er langs was gekomen, is onbekend. Vond het wel opvallend dat het loopvlak er zo mooi af ging, dat maakte het voor Verstappen wel wat makkelijker om niet zijn hele vloer te slopen. Al weet ik niet hoeveel invloed de schade uiteindelijk had, zowel links (met Hamilton) als rechts (vanwege de lekke band).

Dat het ook vaak goed gaat, toont de actie tussen Vettel en Leclerc wel aan. Verstappen had wat dat betreft gewoon pech en het is niet echt aan hem toe te schrijven. Bottas stuurt gewoon te vroeg in nadat Verstappen erbij komt. Je ziet hem ook schrikken dat ie hem nog raakt. Een fractie van een seconde later en ze waren gewoon beide normaal door die bocht gekomen.

Ik snap Verstappen ook wel. De top rijdt van je weg terwijl je wordt opgehouden door de 2 McLarens. Verder kwam Bottas er al 2 ronden niet voorbij, dus dan moet je zelf maar actie ondernemen. Bottas moest vervolgens ook 5 seconden goed rijden en Sainz nog inhalen. Die brandstof en banden krijg je niet meer terug. Wellicht was dat de reden ook om voor hem ene 2-stop te doen. Ik had hem alleen andersom gedaan. Gooi er Hard onder en kijk of je er dan nog een keer voor moet wisselen. Dat Verstappen ermee aan de finish kwam, was erg knap. Dat had ik niet verwacht. Maar die heeft uiteindelijk van zijn 55+ seconden achterstand dit weten terug te brengen naar +45. En daarbij nog mensen inhalen. Dus de pace was er wel degelijk. Weer een overwinning weggenomen.

En Ferrari, ik weet niet wat die dachten met hun strategie. Ze hebben 2 alternatieve keuzes gemaakt en beiden zijn vervolgens achter Hamilton gevallen. Toch knap hoe je keer op keer de snelste auto zou hebben en dan toch zo je races aan het verkloten bent. Want ook die hebben een overwinning laten lopen. Laat toch in godsnaam iemand meegaan met Hamilton. Die lijkt elke keer de winnende strategie te krijgen bij Mercedes. Zo moeilijk is het niet.

En wat was Red Bull denkende met Albon? Ronde 16 en hij komt op zijn mediums binnen waar Vettel 30+ rondes op heeft gereden. 10 ronden later was perfect geweest. Brandde hij er dan doorheen of wat? Want uiteindelijk finisht ie op 10 seconden achter de leiders met een auto zonder schade. Die pitstop gooide hem ook nog even achter Sainz waarmee ie ook nog even wat vertraging op liep (al ging het deze keer wel beter).

Wat was er verder met Sainz aan de hand? Die 2e stint was echt poep. Plek 13 voor iemand in een duidelijke top 10 auto? Zo gingen ze van 2 auto's in de top 10 naar hopen op punten in een paar rondjes. Waarom Hulkenberg achter Ricciardo moest blijven zitten, snapte ik ook niet helemaal. Wellicht dat ze hem daarom maar binnen haalden. Perez terecht best-of-the-rest. Had een leuke race voor eigen publiek. En Kubica vond ik ook niet netjes met hoe ie Russell naast de baan werkte, maar de eerste ronde had al getoond dat je tegenwoordig gewoon mensen naast de baan mag duwen (Vettel + Hamilton). In de eerste ronde ben je namelijk vogelvrij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
PWM schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Ik wil rijders zien die eindigen op de plek waar ze horen en niet in ronde 2 op plek 20 rijden ;)

Die inhaalactie van VER was nutteloos. BOT had DRS en had hem (ook zonder leeglopende band) op het rechte stuk weer gewoon ingehaald. Hartstikke leuk zo'n inhaalactie voor de compilaties aan het einde van het seizoen, maar het brengt je gewoon niet verder.
Ah kijk nog iemand die een glazen bol heeft.

Bottas kon hem bijna niet eens inhalen op het rechtse stuk met een leeglopende band. Zag je met de onboard wel eens hoe hard de auto van Max aan het trillen was. Hij kon daar onmogelijk nog harder, terwijl als die geen problemen had was het nog mogelijk om zijn hybride systemen te gebruiken om zo toch voorbij Bottas te blijven.

Hamilton gaf zelf aan dat de Red Bull een betere auto had dan Mercedes, beide rijders hadden veel problemen met te warme remmen en konden slecht volgen achter een auto.

Ik wil graag zien dat er echt geraced wordt, wanneer men kan inhalen dat het ook echt gebeurd en niet alleen maar rijders die inhalen omdat ze een DRS hebben. Dit is het grote probleem van de formule 1, het is gewoon optocht rijden tot men in de gelegenheid komt om met een DRS in te halen. Ik vind er in ieder geval geen zak aan om 71 rondjes te kijken en alle inhaalacties zijn alleen op het lange rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

leekers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Nee , je hebt gelijk het is beter in de eerste bocht schade te rijden en naar de pits te moeten op die manier is Verstappen er tenminste ook gelijk zeker van dat geen ander team hem ooit contracteerd ! |:( |:( |:(
Waar heb je het nu precies over? Welke actie haal je er nu bij uit de sloot vol met oude koeien?
Andyk125 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Ah kijk nog iemand die een glazen bol heeft.

Bottas kon hem bijna niet eens inhalen op het rechtse stuk met een leeglopende band. Zag je met de onboard wel eens hoe hard de auto van Max aan het trillen was. Hij kon daar onmogelijk nog harder, terwijl als die geen problemen had was het nog mogelijk om zijn hybride systemen te gebruiken om zo toch voorbij Bottas te blijven.

Hamilton gaf zelf aan dat de Red Bull een betere auto had dan Mercedes, beide rijders hadden veel problemen met te warme remmen en konden slecht volgen achter een auto.

Ik wil graag zien dat er echt geraced wordt, wanneer men kan inhalen dat het ook echt gebeurd en niet alleen maar rijders die inhalen omdat ze een DRS hebben. Dit is het grote probleem van de formule 1, het is gewoon optocht rijden tot men in de gelegenheid komt om met een DRS in te halen. Ik vind er in ieder geval geen zak aan om 71 rondjes te kijken en alle inhaalacties zijn alleen op het lange rechte stuk.
Binnen de top 4 zijn er niet eens inhaalacties op de baan gebeurd... De enige reden dat deze race enigszins te pruimen was, was dankzij de drama.

[ Voor 58% gewijzigd door Bansheeben op 28-10-2019 11:18 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bKtpsDPH3B6VpuVZ4VljrfD4/full.gif
Nog even nagenieten van beste actie van het weekend ! Vettel eindbaas !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01

Damian

Insane Obtrusion

v8power67 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:22:
[Afbeelding]
Nog even nagenieten van beste actie van het weekend ! Vettel eindbaas !
Eindbaas? Arrogante duutser is het :X

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Inderdaad dus geen fanboy lol

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Lijkt wel een Nederlander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Damian schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Aaah zeldzaam, een Lec fan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Aaah zeldzaam, een Lec fan?
Dus anti Vettel = Pro Lec? Die volg ik niet helemaal...

Vettel is facking grappig ventje, maar o zo arrogant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zag wat reacties over de agressiviteit van Hamilton in de eerste bocht. Ik heb net even een herhaling van de start gezien met een shot van boven en daar zie je dat Max als eerst begint te ‘driften’ en Hamilton raakt. Daarna zie je Hamilton ook ‘driften’ en raakt Max daarbij. Uiteindelijk gaan ze beide door het gras. Lijkt mij dus typisch een ‘race incident’ in de eerste bocht(en).

Edit: Dit filmpje

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-10-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:39:
Ik zag wat reacties over de agressiviteit van Hamilton in de eerste bocht. Ik heb net even een herhaling van de start gezien met een shot van boven en daar zie je dat Max als eerst begint te ‘driften’ en Hamilton raakt. Daarna zie je Hamilton ook ‘driften’ en raakt Max daarbij. Uiteindelijk gaan ze beide door het gras. Lijkt mij dus typisch een ‘race incident’ in de eerste bocht(en).
kreeg ham niet van een ander ook een tikje? (ik ben het absoluut met je eens hoor race incident)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Was het ook natuurlijk, alleen al omdat het de eerste bocht was. Maar ik vind het wel zeer onzinnig om Max voor de start door het slijk te halen en Lewis aan te prijzen als leep, terwijl voor hetzelfde geld Lewis de sjaak was geweest. Het zag er vooral bij Lewis erg klunzig uit.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Wognummer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

kreeg ham niet van een ander ook een tikje? (ik ben het absoluut met je eens hoor race incident)
Ham moest remmen/ aan de kant voor een FER.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Was er maar een manier om al die ellende voor te blijven in de eerste paar bochten...🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hippocampus schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
Was er maar een manier om al die ellende voor te blijven in de eerste paar bochten...🤔
Bottas had bijna de oplossing. Starten vanuit pitlane :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:19
[...]

Je wordt wereldkampioen als je snel kan rijden en in de snelste auto zit. Zit je niet in de snelste auto, dan moet je risico's nemen en relatief vaker inhalen. Het zou wel interessant zijn om wat statistieken te zien waarbij het aantal ongelukken in verhouding tot het aantal inhaalacties wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou dit vond ik wel een beetje raar.
Hadden ze wel even af mogen stemmen met Vettel dat die knakker daar zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
leekers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 06:10:
Veelzeggende uitspraak van Toto Wolf toen hem op de grid door een reporter van RTL D gevraagd werd wat hij dacht dat er gebeuren zou in bocht 1
"Der Max kegelt in bocht 1 beide Ferrari's eraf en vervolgens wint Hamilton en Bottas 2e"

Dat is hoe topteams denken over Verstappen en wat hij de laatste races telkens weer laat zien wild en onbezonnen !
Het zal enigzins met een kwinkslag zijn, maar over Hamilton, Vettel of Leclerc hoor je die grappen nooit. Het is dus toch wel onbewust een gevoel dat leeft bij de topteams dat Verstappen ultra-snel is, maar ook een behoorlijk ongeleid projectiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pyrone89 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Het zal enigzins met een kwinkslag zijn, maar over Hamilton, Vettel of Leclerc hoor je die grappen nooit. Het is dus toch wel onbewust een gevoel dat leeft bij de topteams dat Verstappen ultra-snel is, maar ook een behoorlijk ongeleid projectiel.
Prima toch... Laat ze maar wat extra ruimte houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Is dat een probleem dan? Liever bekend als 'probeer het, maar weet dat ik terug bijt' dan een 'ik zal stoppen met zeuren, maar blijf er later in de race toch over doorgaan'. Alsof in elk woord, elke zin, iets moet worden gevonden in nadeel van Max, of in iedergeval de illusie geven dat het zo is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vettel had vroeger crash kid als bijnaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyrone89
RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Tsja, dat kan ook positief uitpakken. Rosberg die het na Abu Dhabi had over dat het hem dun door de broek liep omdat hij 'crazy Max' moest inhalen om WDC te worden bv.

Ik bedoel daarmee niet dat alle acties van Verstappen goed zijn. Maar een imago dat je hard verdedigd en overal ruimte ziet om in te halen is nu ook weer niet perse zo slecht.

En daarnaast is het natuurlijk een politiek spel. Als de coureurs en teambazen Verstappen voldoende bekritiseren gaat de FIA er ook steeds meer op letten. Zoals de Verstappen regel.

Leclerc hoor je dan weer niemand over klagen, en die mag van de FIA anderen gewoon van de baan af 'duwen' (Hamilton Monza), in de tweede bocht van een race anderen compleet uitschakelen door een rookie fout, teamorders voor een verplichte pitstop negeren, meerdere races het circuit vol carbon bezaaien, ...
Geldboetes krijgen voor unsafe releases waar anderen penalties voor krijgen.

Die jongen is inderdaad de FIA golden boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
[...]

Ik weet niet hoe lang je al kijkt, maar Vettel werd crashkid genoemd in 2010, dat was ook niet voor niks. En Leclerc rijdt net een paar races in een competitive wagen. Als die zo door blijft gaan zal hij vast ook een paar keer zoiets over zich heen krijgen (met zijn kinderachtige verwende gedrag soms).

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-10-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wognummer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Nee, zie video hierboven. Max verliest de achterkant doordat hij teveel over de curbs ging.

Overigens vond ik Vettel eigenlijk wat te ver gaan met het naar buiten drukken van Hamilton. Hamilton moest wel van z’n gas om contact te voorkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-10-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Nee, zie video hierboven. Max verliest de achterkant doordat hij teveel over de curbs ging.
idd maar wel een race incident niet dat je VER hier echt de schuld van kan geven ITT zn lekke band

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[YouTube: Hamilton And Verstappen Tangle At The Start | 2019 Mexican Grand Prix]
Ik heb het idee dat Max bij het aanremmen van bocht 1 teveel ruimte voor Lewis liet.
Hij had voor het aanremmen van bocht 1 zich al verder naar links kunnen positioneren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:08

[YouTube: Hamilton And Verstappen Tangle At The Start | 2019 Mexican Grand Prix]
Ik ben het met je eens. VER kan de binnenbocht niet houden en komt vervolgens tegen HAM aan. HAM en VER zijn bezig om de auto's uit elkaar te krijgen/houden, waardoor HAM de volgende bocht niet haalt. Zoals ik eerder al zei: de eerste bocht is VER aan te rekenen, de tweede bocht is het gevolg. Omdat VER maar een relatief klein tikje geeft aan HAM (in tegenstelling tot LEC onlangs bij MAX), vind ik het ook een race-incident.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Ik heb het idee dat Max bij het aanremmen van bocht 1 teveel ruimte voor Lewis liet.
Hij had voor het aanremmen van bocht 1 zich al verder naar links kunnen positioneren.
Yup, dat idee had ik ook al.
Teveel ruimte gelaten en te voorzichtig geremd. Daarmee misschien ook wel Hamilton op het verkeerde been gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Prima toch... Laat ze maar wat extra ruimte houden...
SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Is dat een probleem dan? Liever bekend als 'probeer het, maar weet dat ik terug bijt' dan een 'ik zal stoppen met zeuren, maar blijf er later in de race toch over doorgaan'. Alsof in elk woord, elke zin, iets moet worden gevonden in nadeel van Max, of in iedergeval de illusie geven dat het zo is.
Ja, dit is een probleem, want ik denk persoonlijk dat Max een Mercedes of Ferrari nodig heeft om WK te worden. RB komt simpelweg net tekort als totaalpakket jaar op jaar. En dit kan betekenen dat ze hem niet in hun auto zetten, zeker niet als kopman als daar een Hamilton of Vettel/Leclerc rijdt. Als hij als Hamilton zou rijden hadden Mercedes en Ferrari denk ik al lang de portemonnee getrokken en hem gehaald als kopman. Zeker gezien zijn leeftijd vs. Hamilton.
warp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Vettel had vroeger crash kid als bijnaam.
StealthyPeanut schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet hoe lang je al kijkt, maar Vettel werd crashkid genoemd in 2010, dat was ook niet voor niks. En Leclerc rijdt net een paar races in een competitive wagen. Als die zo door blijft gaan zal hij vast ook een paar keer zoiets over zich heen krijgen (met zijn kinderachtige verwende gedrag soms).
Klopt. Kijk sinds 1999. Verschil is dat Vettel wel meevocht om de prijzen en het dus door de vingers gezien kon worden. In het genoemde jaar werd hij bijvoorbeeld WK. Ook zat hij op dat moment al bij het 'team to be at' dus speelde de situatie niet van een zitje te moeten scoren bij een Mercedes of Ferrari. Verschillende situaties dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 28-10-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Overigens vond ik Vettel eigenlijk wat te ver gaan met het naar buiten drukken van Hamilton. Hamilton moest wel van z’n gas om contact te voorkomen.
Eerste rondje is altijd wel wat 'ruig', maar het verbaasde me inderdaad dat deze actie niet eens een 'under investigation' kreeg. Voor hetzelfde geld spint Lewis door het gras.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Chiron schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Eerste rondje is altijd wel wat 'ruig', maar het verbaasde me inderdaad dat deze actie niet eens een 'under investigation' kreeg. Voor hetzelfde geld spint Lewis door het gras.
Inderdaad! met bijna 300 op de klok in het gras geduwd worden had op zijn minst een onderzoek gerechtvaardigd ja!

ohh.. wacht.. jij hebt het over VER niet VET. verkeerd gelezen
Overigens vond ik die actie heel veel lijken op LEC bij Ham in monza. schijnbaar mag het..

[ Voor 12% gewijzigd door demonic op 28-10-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Chiron schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Maar dat deed Lewis niet, daarom geen 'under investigation'. Het kostte hem slechts 1 of 2 plekken.

Dat ruige maakt het racen interessant :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 28-10-2019 12:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:26:
Ben benieuwd hoe McLaren het dit weekend gaat doen in Mexico.
Gok zomaar dat het Renault blok nog steeds relatief minder nadeel heeft dan de rest.
Even terug naar een moment dat het allemaal nog onduidelijk was voor dit weekend. Van dit team, en dan met name van Sainz, had ik eigenlijk ook veel meer verwacht. De start was uitstekend, maar daarna, en met name op de harde band, ging de kaars helemaal uit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
demonic schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Inderdaad! met bijna 300 op de klok in het gras geduwd worden had op zijn minst een onderzoek gerechtvaardigd ja!

ohh.. wacht.. jij hebt het over VER niet VET.
Nee, VET die HAM bij de start letterlijk van de baan drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Wognummer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

idd maar wel een race incident niet dat je VER hier echt de schuld van kan geven ITT zn lekke band
Je bedoelt dat de lekke band de schuld van Verstappen is terwijl Bottas op hem instuurt? Max zat ervoor dus had Bottas de positie moeten opgeven. Het is bovendien gezeur dat Max daar niet had moeten of kunnen inhalen. Op dat punt worden juist heel veel inhaalacties gemaakt. Als het ook al onverstandig is om daar in te halen, kun je het beter helemaal verbieden om überhaupt nog in te halen buiten de DRS-zones.

Het is juist een verademing dat coureurs als Verstappen niet wachten tot het rechte stuk, maar alle mogelijkheden van het circuit benutten. Zoals dat ook altijd al gebeurde voordat DRS ooit bestond en de auto's elkaar nog op korte afstand konden volgen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Wognummer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

https://streamable.com/2sjhy

Waar wil je precies VER de schuld geven van z'n lekke band? De ruimte was er, VER haalde de bocht gewoon, geen lockups, alles clean. BOT zag hem, week uit maar stuurde veel te hard/vroeg weer in. "Ja maar niemand haalt daar in" ja maar vorig jaar lag er geen DRS-zone vlak voor waardoor het dit jaar daadwerkelijk een optie is geworden. En het is verder in de race een aantal keren wel gewoon goed gegaan. Het was m.i. een racing incident maar als je iemand de schuld wilt geven moet je wel de juiste persoon aanwijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyrone89
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Je bedoelt dat de lekke band de schuld van Verstappen is terwijl Bottas op hem instuurt? Max zat ervoor dus had Bottas de positie moeten opgeven. Het is bovendien gezeur dat Max daar niet had moeten of kunnen inhalen. Op dat punt worden juist heel veel inhaalacties gemaakt. Ala het ook al onverstandig is om daar in te halen, kun je het beter helemaal verbieden om überhaupt nog in te halen buiten de DRS-zones.

Het is juist een verademing dat coureurs als Verstappen niet wachten tot het rechte stuk, maar alle mogelijkheden van het circuit benutten. Zoals dat ook altijd al gebeurde voordat DRS ooit bestond en de auto's elkaar nog op korte afstand konden volgen.
Dit was idd 100% fout Bottas.

Kwali was 100% fout Max.

Kort gezegd, 2 fouten van Bottas dit weekend brengen Max in de problemen, waarvan 1 Max had kunnen voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
DataGhost schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

[Streamable: F1 TV _ Race Mode - Mozilla Firefox 2019-10-27 22-51-05]
https://streamable.com/2sjhy

Waar wil je precies VER de schuld geven van z'n lekke band? De ruimte was er, VER haalde de bocht gewoon, geen lockups, alles clean. BOT zag hem, week uit maar stuurde veel te hard/vroeg weer in. "Ja maar niemand haalt daar in" ja maar vorig jaar lag er geen DRS-zone vlak voor waardoor het dit jaar daadwerkelijk een optie is geworden. En het is verder in de race een aantal keren wel gewoon goed gegaan. Het was m.i. een racing incident maar als je iemand de schuld wilt geven moet je wel de juiste persoon aanwijzen.
Hij stuurt in en stuurt terug.
Dan stuurt ie weer in (expres?) tegen zijn achterband!!! :? :? :?
Echt niet te vroeg, hij kon toch zien waneer ie wel kon insturen...................

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-09 19:30
Pyrone89 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Dit was idd 100% fout Bottas.

Kwali was 100% fout Max.

Kort gezegd, 2 fouten van Bottas dit weekend brengen Max in de problemen, waarvan 1 Max had kunnen voorkomen
Bottas is het niet met je eens.
Yeah, for me, just out of nowhere he appeared on the inside into Turn 13 and, you know, I couldn't disappear from there. He just dived in and we touched. He got a puncture from that, so… yeah, I couldn’t really avoid him, so I think he earned his own puncture, definitely.
Maar goed, dat is direct na de race, terwijl hij de beelden nog niet heeft gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

SunriseBGN schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

[...]

Maar goed, dat is direct na de race, terwijl hij de beelden nog niet heeft gezien.
Het gaat er niet zoveel om wat Bottas vindt, we hebben de beelden inderdaad. Zijn mening zal anders zijn doordat het op het moment zelf misschien zo voelde. Nadat 'ie z'n bocht had afgemaakt was er zelfs met de extra tik naar rechts (door het raken van Max) nog minimaal een autobreedte rechts van hem vrij dus er was ruimte zat. Of wellicht heeft 'ie in z'n achterhoofd wat er gebeurt als je eerlijk toegeeft dat iets waar geen investigation voor was jouw fout was en je het had kunnen voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 28-10-2019 13:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SunriseBGN schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

[...]

1) Hij had hem niet verwacht. En dat is prima, maar geen reden om de andere rijder de schuld te geven
2) Hij snijd hem pas bij ingaan volgende bocht, dus dat heeft weinig te maken met de inhaalactie zelf.
3) Het is achterband + voorvleugel. Dan ben je er in principe al gewoon voorbij
4) Hij had de volgende bocht ook prima kunnen halen zonder het kapotsnijden van de band. Het is vrij duidelijk te zien dat ie gewoon te vroeg instuurt en vervolgens na correctie gewoon de bocht kan halen.

Het is prima dat ie dit vindt, maar maakt hem niet onschuldig. Wij mogen het tegengestelde vinden en waarschijnlijk draait ie ook wel bij na het zien van de beelden, echter zal ie zijn schuld nooit toegeven. Want we hebben gezien met de kwalificatie wat er dan gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Even terug naar een moment dat het allemaal nog onduidelijk was voor dit weekend. Van dit team, en dan met name van Sainz, had ik eigenlijk ook veel meer verwacht. De start was uitstekend, maar daarna, en met name op de harde band, ging de kaars helemaal uit?
Ja wat daar nou mis is gegaan...
Sainz gaf in paddock pass aan dat ze de (harde) achterbanden niet aan de praat kregen, maar dit was wel heel erg dramatisch.

M.b.t. het Bottas incident in de race... Toen ik het 'live' zag, ging mijn eerste gedachte uit naar onhandigheid (overmoedigheid) van Max. Maar na het zien van deze beelden kan Bottas toch niet met droge ogen beweren dat het niet zijn schuld was dat er contact was...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2019 13:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Overigens, om het toch maar eens positief te bekijken voor afgelopen weekend. De RB15, met die Honda krachtbron, doet het dus uitstekend op grote hoogte. Hopelijk zien we daar nog iets van terug over 3 weken, zoals vorig jaar ook (zonder het Ocon akkefietje).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:17:
[...]
Ja wat daar nou mis is gegaan...
Sainz gaf in paddock pass aan dat ze de (harde) achterbanden niet aan de praat kregen, maar dit was wel heel erg dramatisch.
Tsja, iedereen had maar 1 set hard mee naar mexico, dus dat is dan gewoon eigen schuld van het team.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Martinspire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

1) Hij had hem niet verwacht. En dat is prima, maar geen reden om de andere rijder de schuld te geven
2) Hij snijd hem pas bij ingaan volgende bocht, dus dat heeft weinig te maken met de inhaalactie zelf.
4) Hij had de volgende bocht ook prima kunnen halen zonder het kapotsnijden van de band. Het is vrij duidelijk te zien dat ie gewoon te vroeg instuurt en vervolgens na correctie gewoon de bocht kan halen.

Het is prima dat ie dit vindt, maar maakt hem niet onschuldig. Wij mogen het tegengestelde vinden en waarschijnlijk draait ie ook wel bij na het zien van de beelden, echter zal ie zijn schuld nooit toegeven. Want we hebben gezien met de kwalificatie wat er dan gebeurd...
Op het moment dat ik het op tv zag gebeuren dacht ik ook dat dit Bottas moeilijk aan te rekenen was, aangezien Max een soort divebomb deed. Op de onboard van Bottas zie je ook dat Max uit het niets aan de binnenkant ziet en Bottas ‘schrikt’. Wat mij betreft een kwestie van dikke pech voor Max. Het was nu eenmaal een risicovolle actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Martinspire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Bottas en Max liggen elkaar gewoon niet, mogen elkaar niet. Max heeft 0,0 respect voor Bottas en heeft dat al eens aangegeven toen in Monza 2018 en eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Op het moment dat ik het op tv zag gebeuren dacht ik ook dat dit Bottas moeilijk aan te rekenen was, aangezien Max een soort divebomb deed. Op de onboard van Bottas zie je ook dat Max uit het niets aan de binnenkant ziet en Bottas ‘schrikt’. Wat mij betreft een kwestie van dikke pech voor Max. Het was nu eenmaal een risicovolle actie.
Het was misschien een risicovolle actie, maar die actie was al afgelopen op het moment dat bottas instuurde.
De ruimte was er, dus heeft Bottas die gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dat is elke inhaal-actie eigenlijk wel, je bent afhankelijk van de persoon die je inhaald/ingehaald hebt hoe hij daar op reageert. Ik dacht eerst ook, gebaseerd op de oorspronkelijke TV beelden, dat Bottas er totaal geen schuld aan had. Nu is duidelijk dat ie gewoon iets te vroeg instuurt, nadat ie werd verrast. Hij zat gewoon te slapen op dat moment, Verstappen zat al een hele poos kort achter hem terwijl hijzelf probeerde om Sainz voorbij te komen. Het is niet zo als dat ie het niet kon verwachten? De RB15 was het hele weekend al king of the ballpark?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]

Gewoon een domme actie van Bottas. Hij had Max al lang gezien, want hij stuurt eerst in een soort schrikreactie naar rechts. Als Max er bijna voorbij is stuurt hij in naar links en raakt dan z'n achterwiel. Snap ook niet dat dit niet onderzocht en bestraft is, want hierdoor is wel Max z'n race geruïneerd wat makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Lijkt in het filmpje zelfs bijna alsof het opzet was, zo precies als hij z'n voorvleugel tegen Max' achterwiel zet. Misschien was Bottas nog boos omdat Max niet remde voor de gele vlag in de kwali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
hardware-lover schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:18:
Overigens, om het toch maar eens positief te bekijken voor afgelopen weekend. De RB15, met die Honda krachtbron, doet het dus uitstekend op grote hoogte. Hopelijk zien we daar nog iets van terug over 3 weken, zoals vorig jaar ook (zonder het Ocon akkefietje).
Dus een flinke bak duinzand onder Zandvoort. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Die Berg Komt Er toch maar nieuw leven inblazen :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:33:
[...]
Wat mij betreft liever er overheen, maar daar is een ander topic voor in het leven geroepen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:19
Onhandig van Bottas en risicovol van Max... Maar dat is toch regelmatig het geval bij Max? Hij gaat voor bijna elke mogelijkheid, hoe minimaal ook en of er nou een 80% of 99% kan van slagen is. Het is iets meer wel overwogen geworden, maar heeft er alsnog een handje van.

Als je zoveel risico neemt en er altijd maar van uitgaat dat anderen je wel de ruimte geven, tja... dan gaat het ook wel eens mis natuurlijk. De eerste touch met HAM vond ik gewoon een puur race-incident, daar konden beiden niet veel aan doen. Bij de touch met BOT vond ik VER een groot risico nemen, leek het goed uit te pakken (hij heeft zelf wel altijd aardig de controle) maar door een foutje van BOT ging het alsnog mis. Shit happens, die dingen gebeuren als je dat risico neemt.

Balen, maar hier heeft hij zelf ook deels de controle over... Betere momenten afwachten of inderdaad de 'gok' nemen met alle risicos van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

m0ridin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:39:
Onhandig van Bottas en risicovol van Max... Maar dat is toch regelmatig het geval bij Max? Hij gaat voor bijna elke mogelijkheid, hoe minimaal ook en of er nou een 80% of 99% kan van slagen is. Het is iets meer wel overwogen geworden, maar heeft er alsnog een handje van.

Als je zoveel risico neemt en er altijd maar van uitgaat dat anderen je wel de ruimte geven, tja... dan gaat het ook wel eens mis natuurlijk. De eerste touch met HAM vond ik gewoon een puur race-incident, daar konden beiden niet veel aan doen. Bij de touch met BOT vond ik VER een groot risico nemen, leek het goed uit te pakken (hij heeft zelf wel altijd aardig de controle) maar door een foutje van BOT ging het alsnog mis. Shit happens, die dingen gebeuren als je dat risico neemt.
Wat een onzin. Ik denk dat je een heel jaar aan F1 races hebt over geslagen als je dat nog steeds denkt. Sterker nog, ga nog eens naar de start van deze race kijken en dan zul je zien dat Verstappen voor zowel Vettel (die naar de apex kwam zeilen, Max voorzag dat fantastisch en dat is de reden dat hij Hamilton niet kon uitremmen) als Hamilton (op momentje overstuur na) ruimte over liet. Je kunt niet zomaar met situaties van begin 2018 aan komen zetten zonder de rest van dat jaar en het eerste deel van dit jaar compleet te beschouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

Balen, maar hier heeft hij zelf ook deels de controle over... Betere momenten afwachten of inderdaad de 'gok' nemen met alle risicos van dien.
Ik snap niet waarom je het een 'gok' noemt. Het was gewoon een hele goede inhaalactie op een punt waarop iemand het niet snel verwacht. Hierdoor heb je ook niet het probleem dat iemand snel weer terug komt of een meer verdedigende lijn aanneemt.

Elke inhaalactie heeft een risico, maar wanneer iedereen zo gaat rijden zoals jij aan het beschrijven bent dan kijk ik geen Formule 1 meer. De races zijn nu al vaak een grote optocht en dan is er helemaal niets bijzonders meer aan. Kijk afgelopen race alleen al eens naar de eerste 5 posities, er is letterlijk helemaal niets interessants gebeurd. Het is de middenmoot en de problemen van Verstappen die de sport nog enigszins redden.

De formule 1 heeft nu eenmaal rijders nodig die tot het gaatje gaan en ook risico durven nemen. Alle grote rijders hebben dit gedaan en worden er later om geroemd. Hamilton heeft makkelijk praten met al jaren lang goed materiaal. Je merkt dat hij de tweede helft van dit seizoen steeds vaker aan zijn team twijfelt en begint te zeuren wanneer het wat minder gaat. Ik ben benieuwd hoe hij rijdt en wat hij allemaal doet wanneer hij niet in de luxe positie zit waar hij op dit moment nog steeds in verkeerd.

Het probleem daarnaast is dat het de middelmatige rijders en pannenkoeken van vroeger zijn die tegenwoordig allemaal massaal op social media horen roepen hoe het moet en commentaar geven. Daar waar ze zelf al niet met het commentaar van de media om kunnen gaan, maken ze wel anderen het leven zuur. Ik neem ze in ieder geval niet serieus en het is allemaal mee liften op de roem, geluk of ongeluk van een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL

Heeft het niet gewoon met de fase van het seizoen te maken? Begin dit jaar vond iedereen hem zo volwassen en reed hij een stuk rustiger. Maar begin dit jaar stond er nog een kampioenschap op het spel. In de loop van het jaar werd steeds duidelijker dat RBR nog geen kampioensauto had gebouwd, dus had Verstappen niet zoveel te verliezen, behalve degelijke uitslagen. Maar hij rijdt niet voor degelijke uitslagen. Voor een P3 of P4 koop je niets. Die zijn er alleen voor de statistieken. Alleen overwinningen tellen en daarvoor moest hij na de fout in de kwalificatie risico nemen. En in hoeverre was het een fout of toch een hele bewuste actie? Mogelijk was het frustratie over een "zoveelste droeftoeter" die zijn kwalificatie verziekt omdat ze de auto niet eens uit de muur kunnen houden. En dat net toen hij bezig was de tijd van Ricciardo van vorig jaar uit de boeken te rijden. Mogelijk zit/zat er zoiets in zijn hoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

Heeft het niet gewoon met de fase van het seizoen te maken? Begin dit jaar vond iedereen hem zo volwassen en reed hij een stuk rustiger. Maar begin dit jaar stond er nog een kampioenschap op het spel. In de loop van het jaar werd steeds duidelijker dat RBR nog geen kampioensauto had gebouwd, dus had Verstappen niet zoveel te verliezen, behalve degelijke uitslagen. Maar hij rijdt niet voor degelijke uitslagen. Voor een P3 of P4 koop je niets. Die zijn er alleen voor de statistieken. Alleen overwinningen tellen en daarvoor moest hij na de fout in de kwalificatie risico nemen. En in hoeverre was het een fout of toch een hele bewuste actie? Mogelijk was het frustratie over een "zoveelste droeftoeter" die zijn kwalificatie verziekt omdat ze de auto niet eens uit de muur kunnen houden. En dat net toen hij bezig was de tijd van Ricciardo van vorig jaar uit de boeken te rijden. Mogelijk zit/zat er zoiets in zijn hoofd.
Er is maar 1 iemand die de kwalificatie van max heeft verziekt en dat is Max zelf :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

De ruimte was er, want Bottas had alle tijd van de wereld om terug te sturen en weer in te sturen. Maar hij stuurde gewoon veel te vroeg weer in. En hij had nog meer dan genoeg asfalt.

Met de DRS ervoor was het juist een uitgelezen mogelijkheid (en Bottas nam de bocht op een langzame manier).

Laten we AUB dit soort acties en rijders omarmen met z'n allen. We zien al genoeg DRS overtakes zonder enige spanning. Of gewoon geen poging, omdat bang zijn dat de banden teveel slijten etc.

Dit soort acties willen we toch juist zien met z'n allen?

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-10-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Heeft die dunnere band, sinds dat Mercedes er om vroeg en FIA dat onmiddellijk aanpaste, ook niet tot meer lekke banden geleid de laatste jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:35:
Heeft die dunnere band, sinds dat Mercedes er om vroeg en FIA dat onmiddellijk aanpaste, ook niet tot meer lekke banden geleid de laatste jaren?
Dat was het loopvlak toch?
Volgens mij ontstaan relatief meer lekke banden door schade vanaf de zijkant.
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
@Bansheeben Goed verhaal, maar komt volgens mj aardig overeen met het feit dat ik ook zeg dat hij niet veel kon doen aan de eerste touch? Als je zeg hoe chaotisch die eerste bocht was/bochten waren, niet alleen bij Max, zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik kijk alle wedstrijden en ben groot fan van Max, maar dat wil niet zeggen dat alles wat hij doet perfect is... Hij is volwassener geworden, maar heeft nog steeds acties waarbij hij veel risicos neemt. Dan is het of prachtig en geniaal, of uithuilen en op de blaren zitten.

@Andyk125 "Gok" tussen aanhalingstekens, elke inhaalactie brengt idd een risico mee... Van minimaal bij simpele slipstreamacties tot veel groter bij dit soort acties. Prima dat hij dit soort acties onderneemt, spectaculair en heeft ook regelmatig goed uitgepakt waarbij het dan geniaal is. Maar de keerzijde is dat je wel een risico neemt met het oog op hoe de andere rijder hier mee om gaat en kan gaan.

Zeg ook niet dat hij het niet moet doen, ik zeg alleen dat hij meer risicos neemt dan andere rijders en dus zowel mooiere inhaalacties maakt als ook vaker de sjaak is en bij incidenten betrokken is. Of hij altijd dat risico moet nemen, tja.. Niet altijd denk ik, maar dat is iets wat in een coureur zit en wellicht met de jaren kan groeien.

@KlaasjeNL Ook, ik denk dat hij een stuk volwassener is geworden maar het helpt ook als alles de goede kant op valt en je in die lekkere flow zit. Nu zit hij jammer genoeg aan de andere kant van de medaille, pakken zijn acties ongelukkiger uit of zit het niet mee... Misschien dat daardoor weer wat andere trekjes op gaan spelen. (Die kwali-lap en hoe hij daar mee om ging/op reageerde).

Wat betreft die kwalificatie, of het een fout was of een bewuste actie... het blijft een fout en compleet aan zichzelf te danken. Waarbij het in de wedstirjd nog eens best aardig uit had kunnen bakken, tot na die eerste bochten.

Als je ziet hoe hij daarna door het veld komt stormen maakt dat het extra zonde.

Verstappen moet inderdaad meer risico's nemen voor het top resultaat waar Hamilton het veiliger kan doen en moet doen, vooral icm het kampioenschap. Maar dat wil niet zeggen dat VER niet misschien soms een beter moment had kunenn kiezen.

Anyway, wat ik alleen maar wilde zeggen is dat Verstappen inderdaad steviger rijdt dan de gemiddelde coureur en meer risico's neemt. Heel leuk en spectaculair om te zien en heeft hem ook veel gebracht, maar dan is het ook niet gek dat hij ook vaker in de penarie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

m0ridin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:39:
@Bansheeben Goed verhaal, maar komt volgens mj aardig overeen met het feit dat ik ook zeg dat hij niet veel kon doen aan de eerste touch? Als je zeg hoe chaotisch die eerste bocht was/bochten waren, niet alleen bij Max, zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik kijk alle wedstrijden en ben groot fan van Max, maar dat wil niet zeggen dat alles wat hij doet perfect is... Hij is volwassener geworden, maar heeft nog steeds acties waarbij hij veel risicos neemt. Dan is het of prachtig en geniaal, of uithuilen en op de blaren zitten.
Helemaal mee eens. Maar Max zit nu niet op blaren naar mijn idee. Als er iemand op blaren zit dan zijn we het zelf, omdat we verwachtingen hadden van Max in de race. Ik denk dat Verstappen dit soort acties juist nu probeert, omdat hij relatief weinig te verliezen heeft bij een risicovolle inhaalactie en alles te winnen.

Ik ben wel blij dat CotA meteen al volgende week is overigens. Hopelijk zien we dan weer een wat betere race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-09 19:30
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
Mogelijk was het frustratie over een "zoveelste droeftoeter" die zijn kwalificatie verziekt omdat ze de auto niet eens uit de muur kunnen houden.
Dat kan iedereen overkomen, Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Het is idd vooral balen omdat het nu al een aantal races op rij ruk is en Mexico zo veel belovend leek en was... inderdaad fijn dat de volgende al komende week is en hopelijk dan de ommekeer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik heb het geaccepteerd en het is vooral voorde veiligheid van de Coureurs, maar als je dit filmpje zo ziet dan heb ik toch liever het uitzicht zonder halo :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Even mijn mening over het Max-Valtteri incident:
Max doet een soort van divebomb, op een plaats waar Bottas dat niet verwacht (Bottas zit precies wat te slapen daar). Niks mis mee, maar dat zorgt er wel voor dat Bottas schrikt.

Bottas ziet het nog op tijd, en stuurt naar rechts om Max niet te raken. Dan ziet hij Max wat doorschieten, en wil een switchback doen. Ik gok dat mede door het schrikken en de daarmee extra korte tijd om de situatie te evalueren Bottas net een paar cm te dicht zat, en nog net de achterband raakt.

In principe Bottas zijn fout, maar gezien de omstandigheden is dat nu ook weer niet extreem lomp of klungelig te noemen vind ik. Gewoon een race incident dus.

Strategisch gezien ben ik het met sommigen eens dat Max misschien beter gewacht had tot het rechte stuk, mede omdat als het manoevre lukte (en dat was ook zo), dat Bottas dan nog eens DRS had op het rechte stuk. En de kans dus reëel was dat Max de plaats gewoon weer kwijt was.

Maar ik vind het wel tof dat ie er gewoon voor gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat deze nog niet langs was geweest
https://www.motorsport.co...igation-fia-masi/4588523/

Stukje toelichting waarom de beslissing zo lang duurde. Lijkt plausibel, maar laat onverlet dat het aan de lange kant duurde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Hier moet Bottas gewoon avoiding action nemen anders is het boem:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1pujTsH.png

Doet ie ook keurig:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZjmzs7.png

Volgens mij heeft Verstappen daar gewoon niks te zoeken op dat moment en mag hij blij zijn dat Bottas in eerste instantie nog uitwijkt. Als ze daar tegen elkaar aan rijden is het een avoidable contact veroorzaakt door Verstappen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 14:26
Giesber schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:51:
[...]
Strategisch gezien ben ik het met sommigen eens dat Max misschien beter gewacht had tot het rechte stuk, mede omdat als het manoevre lukte (en dat was ook zo), dat Bottas dan nog eens DRS had op het rechte stuk. En de kans dus reëel was dat Max de plaats gewoon weer kwijt was.
DRS mag je in de eerste 2 rondes niet gebruiken
Ik vond het een logische tactiek van Max, dit hoort gewoon bij hem, gaat vaak goed en is voor de (neutrale) kijker alleen maar mooi.
Ik was vooral verbaasd over het eerdere akkefietje met HAM, vorig jaar liet hij Max min of meer gaan omdat hij vooral zijn WK veilig wilde stellen. Dat had Max nu ook weer verwacht denk ik

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iichel schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:

[Afbeelding]

Doet ie ook keurig:

[Afbeelding]

Volgens mij heeft Verstappen daar gewoon niks te zoeken op dat moment en mag hij blij zijn dat Bottas in eerste instantie nog uitwijkt. Als ze daar tegen elkaar aan rijden is het een avoidable contact veroorzaakt door Verstappen.
Zoals uit je eigen screenshots blijkt; is er meer dan ruimte voor een auto.
En aangezien Max niet blokkeert en gewoon de bocht netjes haalt, is er geen reden waarom hij daar niets te zoeken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Je hebt het dan over 4 jaar geleden in een STR tijdens FP2. En tuurlijk maakt Max ook zulke fouten. Maar bekijk het eens vanuit zijn perspectief. Hij heeft zelf de overtuiging de beste coureur op de grid te zijn, net zoals de meeste coureurs dat hebben, en ziet dan een Bottas zijn snelste ronde verzieken (waarvan hij terecht.geen hoge pet op heeft). Ergens wel logisch en heel menselijk dat je doorgaat.

Zowel in die actie, maar ook tijdens de race zie je een bepaalde onverschilligheid bij hem. Het lijkt hem allemaal niet meer zoveel uit te maken. Enkele GP-overwinningen zijn leuk, maar vallen in het niet bij het grotere doel. En dat grotere doel is dit jaar onhaalbaar. Voor wie pakt hij dan de overwinningen en de punten? Voor hetzelfde RBR waarmee Jos de verhoudingen al enigszins op scherp heeft gezet. Het RBR dat hem nu al een paar jaar een wortel voorhoudt maar de verwachtingen niet waarmaakt?

Tegen die achtergrond is het helemaal niet zo gek dat het nu gaat zoals het gaat. Tijdens Q3 wilde hij denk ik vooral bewijzen dat hij de absolute snelste man van het veld is en tijdens de race moest hij Bottas wel voorbij om nog uitzicht op P1 te houden. Dezelfde Bottas die zijn kwalificatie verziekte. Dan ga je niet zitten wachten achter een auto die in jouw beleving veel te traag is. Dan pak je elke kan, ook al is er een reëel risico.

Verstappen is net een mens, maar ook een hele goede coureur die om verschillende, begrijpelijke redenen wat gefrustreerd in de auto zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:46
:(
iichel schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:

[Afbeelding]

Doet ie ook keurig:

[Afbeelding]

Hoezo hoort die daar niet te zijn, het is racen man. De bedoeling van racen is elkaar inhalen waar het kan, en in deze situatie kon dat gewoon.

Trouwens, de internationale media is anders vol lof over Max zijn race hoor, niks mis met zijn acties maar gewoon pech. Maar ja, azijn zeikers in Nederland hebben altijd wel wat te klagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 28-10-2019 15:21 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Max doet een soort van divebomb, op een plaats waar Bottas dat niet verwacht (Bottas zit precies wat te slapen daar). Niks mis mee, maar dat zorgt er wel voor dat Bottas schrikt.
Hier moest ik wel even om gniffelen... Je bent verdorie F1 coureur dan moet je overal op voorbereid zijn. Zelfs gele vlaggen... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dus? Onderdeel van veel inhaalacties is dat de ingehaalde het niet verwacht omdat er dan meer plek is. Zolang er baan is om naartoe te sturen, is er niks aan de hand.
Bottas ziet het nog op tijd, en stuurt naar rechts om Max niet te raken.
Hij weet dat ie gepakt is, en moet uitwijken, daar is niks bijzonders aan.
Dan ziet hij Max wat doorschieten
Ehm nee, Max haalt gewoon de apex, niks aan doorschieten maar er is geen ruimte om de racelijn aan te houden als er iemand naast zit. Nog niks bijzonders
, en wil een switchback doen.
Helemaal niet. Dat gaat daar niet. Een switchback doe je om na de bocht meer snelheid te hebben voor het rechte stuk erna. Maar er zit geen recht stuk na. Er is zelfs geen plek waar je met 2 auto's tegelijk doorheen kunt. Zeker de laatste bocht niet, daar is het gewoon te vuil naast de ideale lijn. Op het punt waar Max inhaalt is dat geen probleem omdat de snelheid lager ligt.

Dus nee, geen switchback mogelijk (er is geen voordeel te halen en je kunt niet volgen), gewoon een fout van Bottas die pas terug stuurt zodra ie contact maakt.
Ik gok dat mede door het schrikken en de daarmee extra korte tijd om de situatie te evalueren Bottas net een paar cm te dicht zat, en nog net de achterband raakt.
Hij schrikt bij het ingaan van de bocht maar het besef is er echt wel bij het uitgaan van de bocht. Maar hij onderschat hoe lang zijn auto is aan de voorkant.

Het is vooral jammer dat Bottas niet excuus aanbiedt dat het contact leidde tot een lekke band. Of ie het nou wel of niet expres deed, schuld toegeeft of niet, laat ik in het midden. Er was contact, hij snijdt de band open en je hoort hem er gewoon totaal niet over.

Idem met Kvyat die Hulkenberg in de muur laat knallen, totaal geen excuusje. Sterker, hij gaat hard in op de stewards "want hoe durven ze". Dit is echt het verkeerde voorbeeld. Serieus, F1 kan zoveel beter zijn voor toekomstige generaties maar ze maken de sport kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:05:
Geloof dat deze nog niet langs was geweest
https://www.motorsport.co...igation-fia-masi/4588523/

Stukje toelichting waarom de beslissing zo lang duurde. Lijkt plausibel, maar laat onverlet dat het aan de lange kant duurde.
Begrijp ik het goed dat er normaal gesproken geen gele vlaggen meer gebruikt worden, maar alleen met oplichtende displays (in de auto en naast de baan)?

Tja, enige wat je VER dan kunt verwijten is dat hij niet bedacht was op gele vlaggen en daardoor niet of te laat gelift heeft. Dan is hij gewoon conform reglement gestraft voor wat hij gedaan heeft: het negeren van (stille) gele vlag.

Inderdaad, het had allemaal wel een beetje sneller beslist mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Begrijp ik het goed dat er normaal gesproken geen gele vlaggen meer gebruikt worden, maar alleen met oplichtende displays (in de auto en naast de baan)?

Tja, enige wat je VER dan kunt verwijten is dat hij niet bedacht was op gele vlaggen en daardoor niet of te laat gelift heeft. Dan is hij gewoon conform reglement gestraft voor wat hij gedaan heeft: het negeren van (stille) gele vlag.

Inderdaad, het had allemaal wel een beetje sneller beslist mogen worden.
Nee, normaal gesproken drukt de marshall eerst op de knop voor geel, en hangt daarna gelijk de vlag uit.
In dit geval werkte de knop niet.

waar komen al deze geblokte user icons vandaan ineens eigenlijk? Heb het idee dat ik iets mis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:53
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

waar komen al deze geblokte user icons vandaan ineens eigenlijk? Heb het idee dat ik iets mis
ik gok dat mensen die geen usericon hadden (zoals ik) die nu standaard gekregen hebben?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:29:
plan: Werkervaring, opleidingen en Identicons - Development-iteratie #167

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

StealthyPeanut schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

De ruimte was er, want Bottas had alle tijd van de wereld om terug te sturen en weer in te sturen. Maar hij stuurde gewoon veel te vroeg weer in. En hij had nog meer dan genoeg asfalt.

Met de DRS ervoor was het juist een uitgelezen mogelijkheid (en Bottas nam de bocht op een langzame manier).

Laten we AUB dit soort acties en rijders omarmen met z'n allen. We zien al genoeg DRS overtakes zonder enige spanning. Of gewoon geen poging, omdat bang zijn dat de banden teveel slijten etc.

Dit soort acties willen we toch juist zien met z'n allen?
Natuurlijk, maar dan ook niet klagen als het in tranen eindigt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

We zijn meer met z'n allen aan het klagen om het geklaag denk ik. Want ik vond het vrij kut dat die puncture een einde maakte aan elke vorm van winst perspectief die Max nog had, maar ik accepteerde wel gewoon dat Bottas er een beetje van schrok en in die split second per ongeluk tegen Max z'n achterband aan zat. Daar kan ik inkomen en daar wil ik 'm verder niet voor afrekenen. Maar vervolgens kijk ik een keer op het internet (I know, BIG mistake) en daar zie ik dan een hoop mensen die het belachelijk(!) vinden dat Max een inhaal poging deed op iemand die de deur wagenwijd had open staan in een zeer langzame, vrij ruim op gezette bocht. Dat is waar de schoen voor een hoop mensen wringt naar mijn idee. Ik heb geen problemen met tranendalen, maar wel met het oeverloze gezeik op rijstijlen en de dubbele standaard die men erop na houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/uomsy3eugav31.png

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/e4bd729pgav31.png

[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 28-10-2019 16:22 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Jasphut heeft heerlijke in alle rust zitten kijken hoor :)

@Ari Gold ik heb momenteel een erg gezellig volle agenda. Haha. Lees wel mee. Maar heb weinig tijd uitgebreide foto posts te plaatsen of elke vijf minuten ergens op te reageren.

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 28-10-2019 16:06 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Jasphut heeft heerlijke in alle rust zitten kijken hoor :)
En dat is nu juist het probleem. :> :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

En dat is nu juist het probleem. :> :P
Crowdfunding voor een weekendje weg voor @Jasphur denk? :+
ergens in the middle of nowhere, zonder TV en internet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

@Damian edit : toch wel groter kunnen vinden

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 28-10-2019 16:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij heeft Verstappen niet de volledige race-afstand afgelegd ;)

WATCH: Max Verstappen's Gilles Villeneuve-like in-lap on three wheels

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb Max verder ook niet horen klagen. Ook niet over het pole incident. Maar misschien ben ik daar doof voor. ;)

Ik moet zeggen dat mijn identicon nog het meeste weg heeft van een papieren zak met gaten voor ogen en neus... :+

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 28-10-2019 16:26 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
hahaha, dat stadion deel ook. haaks links richting pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Tinuz___ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

DRS mag je in de eerste 2 rondes niet gebruiken
Ik vond het een logische tactiek van Max, dit hoort gewoon bij hem, gaat vaak goed en is voor de (neutrale) kijker alleen maar mooi.
Ik was vooral verbaasd over het eerdere akkefietje met HAM, vorig jaar liet hij Max min of meer gaan omdat hij vooral zijn WK veilig wilde stellen. Dat had Max nu ook weer verwacht denk ik
Het gebeurde in ronde 4, DRS was aan het eind van ronde 3 al enabled. Dan even terug naar de reactie die je quotete:
Norris had 1.8s tot Sainz dus geen DRS, Bottas en Max hadden allebei wel DRS en allebei ongeveer 0.5s tot hun voorgangers. Door de inhaalactie gaan ze allebei wat langzamer door de bocht (en Max had sowieso die extra 0.5s naar Norris) waardoor Max zo te zien net geen DRS krijgt van Norris. Als hij die inhaalactie niet gedaan had had Bottas alsnog DRS gehad dus was het vrijwel onmogelijk geweest om daar voorbij te komen. Ook verloor Max tijd door de tik van Bottas, waardoor hij zijn lijn niet kon houden en bovendien een stuurcorrectie moest doen. Als ik het frame-by-frame bekijk is het 1.24 seconden dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat hij ook DRS gehad zou hebben als het wel gegaan was zoals gepland.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.