"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Alleen gaat het niet om 1 enkele vlag natuurlijk. Je hebt vlaggen, je hebt de digitale borden en je hebt een indicatie op je stuurwiel.Snowhite0901 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:42:
Het probleem is wel als je de vlag niet ziet weet je niet of die nu wel of niet gezwaaid wordt. Stel dat daar wat mis gaat en vet niet van zijn gas afgaat en pole zet maar niet bestraft omdat er niet met geel werd gezwaaid ben je ook de schlemiel
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Samsung Flip 7
Waarvan er 2 t niet deden dus blijft de vlag over. Het is wat t is ... Ik ben benieuwd ...hoop dat ie gewoon P1 pakt 🙃Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:48:
[...]
Alleen gaat het niet om 1 enkele vlag natuurlijk. Je hebt vlaggen, je hebt de digitale borden en je hebt een indicatie op je stuurwiel.
Samsung Flip 7
Wil je mijn post voortaan niet wijzigen als troll, terwijl ik gewoon gelijk had? Bij voorbaat dank.tweakduke schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:13:
Dat is wat ik ook zag. Max was al bijna of net over de finish toen Bottas crashte achter hem. Dus hooguit laatste tijd niet geldig en verder niks aan de hand.
Ik snap als de heilige max weer een fout maakt je dat niet mag constateren en opschrijven. Maar ik zei het gisteren gewoon al. Hij krijgt hiervoor een straf en leclerc op pole. Maar wordt het gezien als troll.
Zin in de race! Over de penalty is al genoeg gezegd, dus dat gaat ondergetekende dan ook niet doen. Wel benieuwd wat de eerste ronde brengt. Hoop dat Verstappen weer eens uit de malaise kan blijven, dat kan ie zelf ook wel gebruiken.
PSN: xMaurice93
Voor de stats blijft hij pole houden dacht ik.Exocet schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:28:
Heeft Max nu voor de statistieken er een pole position bij? Ik zou zeggen van niet aangezien een pole position betekent dat je vooraan start
Je koopt er alleen niets voor.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of niet natuurlijk
Vind de straf wel terecht, alleen jammer dat het zo lang moet duren. Dat vind ik tenenkrommend eraan. Ze hadden op het moment dat hij over de finish kwam direct een under investigation eruit kunnen gooien, je snelste tijd rijden bij een gele vlag dan weet je gewoon: niet gelift, punt. (in ieder geval niet als die gele vlag voor de rijder is natuurlijk). Dan had het nog steeds balen geweest. Maar nu lijkt het een beetje alsof de FIA het eerst wel goed vond, maar na wellicht wat hints van anderen toch dachten, oh ja, geel, snelste tijd, daar moeten we iets mee. Veiligheid of zoiets

Exact expert nodig?
Compleet mee eens. Gewoon niet slim om zo te reageren op en naast de baan. Zeker niet met wat er in Spa is gebeurd (volle impact op een reeds beschadigde auto).m0ridin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:21:
Dom van max op de baan en dom van hem naast de baan... Terechte en verwachtte straf.
Het grootste probleem is voor mij ook dat hij zelf het probleem niet inziet. "Ach, ik was de laatste die er langs ging, maakt toch niet uit? Ik weet heus wel wat ik doe, heb t wel onder controle"
Er zijn regels, hij houdt zich er niet aan, brengt mensen in gevaar en snapt niet dat niet iedereen maar voor zichzelf kan beslissen of ze t wel onder controle hebben.
Heel erg zonde, maar ook dom en terecht. Hij moet dat echt verstandiger en volwassener in worden want hij verknalt het zo alleen maar voor zichzelf en rb.
Geel is gewoon pech hebben en je gas los laten.
Heb je hier een bron van? Want in de regels lees ik dat de lampjes supplemental zijn. Ik laat me graag het tegendeel bewijzen.WhatsappHack schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:30:
Daarnaast is in ‘t verleden gezegd dat de elektronica leidend is (lampjes en lampje op t stuur) en niet de marshals.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ontopic:
Denk dat er binnen Red Bull ook de nodige stevige woorden gesproken zijn...het is gewoon niet handig om door te rijden tijdens geel en daarna zulke uitspraken te doen tijdens een interview.
Aan de andere kant mag ik zijn oprechtheid wel weer van die jonge gast. Gewoon eerlijk zijn kan ik toch wel waarderen in de mensheid. Een conclusie kan je wel trekken...handig is anders.
Persoonlijk denk ik dat hij die straf ook wel had gekregen als hij die bewuste uitspraak niet had gedaan. Het is zo'n politiek circus geworden dat je straks na 6 races alsnog een straf krijgt voor het een of ander.
Tja, en wat betreft Max als coureur ..... je mag een coureur of je mag hem niet...ik heb niets met Schumacher. Vond hem, ondanks alle records die hij reed, een verschrikkelijke kwal.
Maar naarmate je ouder wordt leer je vanzelf dat er belangrijkere dingen zijn in het leven.
Voor de Max fans (waar ik mezelf ook onder schaar): Uithuilen en hopelijk genieten van een paar mooie acties en vooral genieten van het spelletje dat F1 heet!
Voor de rest .... Fijne wedstrijd
Of hij rijd zwaar gefrustreerd tegen een ander aan bij de eerste 2 bochten of hij wordt de hele race opgehouden door 1 van de 2 Ferrari's. Lange stukken komt hij er niet voorbij en in de bochten zit hij in de versnellingsbak.
Precies. Ik vraag me af of Max hier het zaakje niet bewust op scherp zet. Dan is ie op niveau Hamilton. De 1e plek is niet top om te starten.Dentist schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:03:
[...]
Zit tussen ":( wat dom" en "slim gespeeld om niet sitting duck te zijn tijdens de start".
Mijn boefje is liev!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nee je zei bij voorbaat al wat het zou worden terwijl niemand iets wist. Dat is gewoon stemmingmakerij.Joostje123 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:51:
[...]
Wil je mijn post voortaan niet wijzigen als troll, terwijl ik gewoon gelijk had? Bij voorbaat dank.
Ik snap als de heilige max weer een fout maakt je dat niet mag constateren en opschrijven. Maar ik zei het gisteren gewoon al. Hij krijgt hiervoor een straf en leclerc op pole. Maar wordt het gezien als troll.
Domme uitspraak van Max, terechte straf. Hij kan nog een hoop leren van Hamilton. Die reageert saai, politiek correct en voorspelbaar. Maar dan verpruts je niet je pole.
Nou ja, we gaan kijken wat het vanavond wordt
Dat was mijn eerste gedachte ookChiron schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:47:
Ah ja zelfs al zou Max vanaf P1 vertrekken zouden de Ferrari's hem links en rechts inhalen op dat lange rechte stuk. We gaan het zien.
Hij heeft de pole gehaald, over het hele circuit, maar de Ferrari's waren in sector 1 sneller door het lange rechte stuk.
Bij de racestart zou het net zo gaan, links en rechts schieten de Ferrari's hem voorbij, tot aan bocht één, waar hij zou kunnen uitremmen.
VER stond virtueel al op positie 3
Nu komt het aan op cool en tactic's, iets waar RBR toch wel aardig in thuis is, met een goede stop kunnen ze hun 2/10e wel terugverdienen ..
Sorry, ik lees op deze pagina ook allemaal stemmingmakerij. Die je niet zal kunnen weten. Worden ook niet verwijderd.tweakduke schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:57:
[...]
Nee je zei bij voorbaat al wat het zou worden terwijl niemand iets wist. Dat is gewoon stemmingmakerij.
Domme uitspraak van Max, terechte straf. Hij kan nog een hoop leren van Hamilton. Die reageert saai, politiek correct en voorspelbaar. Maar dan verpruts je niet je pole.
Nou ja, we gaan kijken wat het vanavond wordt
Bijv:
Hij zal toch ingehaald worden van de start lees ik twee keer.
Moeten die dan ook gewijzigd worden?
Je kan gewoon je fout toegeven. Zal je meer sieren.
Pit stops, banden degradatie, foutje ferrari(‘s) etc. Race kan van alles gebeuren.MaXeRs schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:56:
Het wordt een lastige race voor Max.
Of hij rijd zwaar gefrustreerd tegen een ander aan bij de eerste 2 bochten of hij wordt de hele race opgehouden door 1 van de 2 Ferrari's. Lange stukken komt hij er niet voorbij en in de bochten zit hij in de versnellingsbak.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Half, het was misschien niet handig ze tussen quotes te zetten maar hij reageerde in deze lijn/met deze strekking (kan me de exacte woorden niet meer herinneren) volgens mij in het interview met ziggo achteraf.Martinusz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:25:
Snap niet zo goed waarom Max wordt weggezet als gevaarlijke idioot. Hij gaf toch duidelijk aan die ene gele vlag niet gezien te hebben, dat is volgens mij niet uniek in de sport, daarnaast dus geen enkele indicatie via de digitale systemen.
Vervolgens vertelt hij de waarheid en eigenlijk wordt hij daar ook al op aangekeken![]()
Hamilton rijdt ook volgas langs zijn teamgenoot, is dat dan ook een gevaarlijke idioot? (Nee dan niet want er was nog geen gele vlag)
Straf is te billijken, maar waarom weer zo overdreven allemaal als het Max is?
@m0ridin zelf bedachte Quotes
En de 'overdreven' reacties komen volgens mij vooral doe hij er zelf over praat in de persco achteraf. Hij doet er een beetje lacherig over en alsof hij boven de regels staat.
Ik ben groot fan van Max, en normaal ook van zijn eerlijkheid en directheid, maar niet wanneer hij zich als een verwend kind gedraagt en totaal niet door lijkt te hebben dat de regels simpelweg voor iedereen gelden, ook al hebben die personen het idee dat ze alles wel onder controle hebben (en is dat waarschijnlijk ook zo... maar daar gaat het niet om, want je weet gewoon maar nooit)
Hopen dat de Ferrari's en Mercedessen hun banden wat sneller op gaan vreten idd. Gaat waarschijnlijk wel een 2-stopper worden deze race.FreshMaker schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:00:
[...]
Dat was mijn eerste gedachte ook
Hij heeft de pole gehaald, over het hele circuit, maar de Ferrari's waren in sector 1 sneller door het lange rechte stuk.
Bij de racestart zou het net zo gaan, links en rechts schieten de Ferrari's hem voorbij, tot aan bocht één, waar hij zou kunnen uitremmen.
VER stond virtueel al op positie 3
Nu komt het aan op cool en tactic's, iets waar RBR toch wel aardig in thuis is, met een goede stop kunnen ze hun 2/10e wel terugverdienen ..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Olav Mol:Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:00:
[...]
Olav Mol lult wel vaker uit zijn nek. Zoek maar op, Schumacher Monaco 2012
Verstappen behoudt zijn pole position staat dus op 2 poles . voor de grid gaat hij 3 plaatsen terug
Jack plooij:
https://twitter.com/jacko.../1188239976288444416?s=19
Maar moet zeggen heel erg boeiend vind ik 't allemaal niet. We gaan wel zien in de toekomst of ze 'm meenemen of niet
Bottom line is dat ze z'n tijd niet hebben afgepakt, maar wel gridstraf gegeven hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 27-10-2019 08:10 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien kan hij een lekkere tow krijgen richting het podium maar pole verliezen is hier echt heb ramp.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Schumacher in Monaco was anders omdat die al in het vorige race weekend die straf had gekregen dacht ik.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:00:
[...]
Olav Mol lult wel vaker uit zijn nek. Zoek maar op, Schumacher Monaco 2012
Bij straffen in hetzelfde weekend telt het wel als pole.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nu heb je eindelijk de kans op pole en in de laatste bocht zie je geel, je weet niet zeker wat de andere teams hebben gedaan, konden die er nog net langs? 3e, 4e, of 5e ben je al vaak genoeg...
Dat in combinatie met een stuur die niks aangeeft?
Vervolgens ben je goud eerlijk in de pers (zoals het hoort) en zeggen de meeste hier dat ie een beetje dom is. Stop eens met zuur zijn en geniet van de gave rijstijl/mentaliteit van Max
Het team had ook moeten ingrijpen. Toen ik de crash van Bottas zag wist ik meteen dat de pole veilig was want de rest kon de tijd niet verbeteren.talkatoo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:14:
Pff zuur hier allemaal zeg, verplaats je eens in Max: elke kwalificatie is Mercedes en Ferrari sneller (mede) door vaak een hogere topsnelheid.
Nu heb je eindelijk de kans op pole en in de laatste bocht zie je geel, je weet niet zeker wat de andere teams hebben gedaan, konden die er nog net langs? 3e, 4e, of 5e ben je al vaak genoeg...
Vervolgens ben je goud eerlijk in de pers (zoals het hoort) en zeggen de meeste hier dat ie een beetje dom is. Stop eens met zuur zijn en geniet van de gave rijstijl/mentaliteit van Max
Dat weet het team dan ook, en Max moet dat eigenlijk ook gewoon weten. Ach ja. Hopelijk krijgen we geen saaie optocht en komt Max verder dan de eerste 2 bochten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Want als Jack het zegt is het waar? Als er nou iemand in de paddock is die ik niet serieus neem, dan is het die verwaande tandarts wel.Leoon. schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:09:
[...]
Olav Mol:
Verstappen behoudt zijn pole position staat dus op 2 poles . voor de grid gaat hij 3 plaatsen terug
Jack plooij:
Maar moet zeggen heel erg boeiend vind ik 't allemaal niet. We gaan wel zien in de toekomst of ze 'm meenemen of niet
Bottom line is dat ze z'n tijd niet hebben afgepakt, maar wel gridstraf gegeven hebben
[ Voor 97% gewijzigd door Spotmatic op 27-10-2019 08:19 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Met dit verschil dat sinds een paar races Mercedes met drs al niet voorbij de Ferrari's komtJeroenTheStig schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:21:
Ik heb er overigens alle vertrouwen in dat Max vanavond de race gaat winnen. Bochtensnelheid is gewoon goed, dus als hij een goede exit heeft en een DRS meepakt, dan zie ik het gewoon gebeuren dat hij de Ferrari's één voor één inhaalt. Op het andere circuit (ook op grote hoogte overigens) met lange rechte stukken lukte het toch ook om te winnen na een inhaalrace?
Ja, maar Mercedes heeft dan ook middelmatige coureursMikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:23:
[...]
Met dit verschil dat sinds een paar races Mercedes met drs al niet voorbij de Ferrari's komt
Ik vind dit best een grappige reactie.talkatoo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:14:
Pff zuur hier allemaal zeg, verplaats je eens in Max: elke kwalificatie is Mercedes en Ferrari sneller (mede) door vaak een hogere topsnelheid.
Die eerlijke reactie was een arrogante reactie.
En hoe je het ook draait of keert, het is gewoon een domme reactie.
Ik heb al vaker gemerkt dat de arrogantie van de jonge Verstappen hem vaker in het nadeel stelde. Hij zou het ondertussen toch wel moeten geleerd hebben denk ik dan.
Eigenlijk komt het hier op neer. Gisteren tijdens de quali werd er door 2 commentatoren geopperd dat Max Verstappen de enige jonge titelkandidaat rijder is die er in zijn eerste 5 jaar in de F1 nog niet in slaagde om een wereldtitel te pakken.
Ligt dit aan zijn talent? Ongetwijfeld niet.
Ligt het aan zijn entourage? Je zou toch stilaan denken van wel.
Die jongen heeft betere begeleiding nodig, én een entourage die hem wel in een competitieve wagen stopt. Het is niet alleen geluk dat de jongen parten speelt, er is meer aan de hand.
Dit was vooral bij Suzuka het geval, maar daar was het rechte stuk een stuk korter. Op Monza had Mercedes gewoon te weinig snelheid door de Parabolica, waardoor Hamilton er niet voorbij kwam.MikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:23:
[...]
Met dit verschil dat sinds een paar races Mercedes met drs al niet voorbij de Ferrari's komt
Ik ben het wel met je eens hoor, dat de Verstappens niet altijd de beste zijn in bescheidenheid.Ekfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
Ik vind dit best een grappige reactie.
Ik heb al vaker gemerkt dat de arrogantie van de jonge Verstappen hem vaker in het nadeel stelde. Hij zou het ondertussen toch wel moeten geleerd hebben denk ik dan.
Eigenlijk komt het hier op neer. Gisteren tijdens de quali werd er door 2 commentatoren geopperd dat Max Verstappen de enige jonge titelkandidaat rijder is die er in zijn eerste 5 jaar in de F1 nog niet in slaagde om een wereldtitel te pakken.
Die jongen heeft betere begeleiding nodig, én een entourage die hem wel in een competitieve wagen stopt. Het is niet alleen geluk dat de jongen parten speelt, er is meer aan de hand.
Maar het dikgedrukte deel heeft maar met 1 ding te maken en dat is zijn materiaal.
Hij heeft gewoon de pech dat het verschil in het v6 tijdperk zo gigantisch groot was en Red Bull niet de sterkste motoren had.
Daarbij: Er is ook nog nooit een wereldkampioen op zijn 17e in de F1 begonnen.
Met zijn entourage is niets mis. Het feit dat hij als 17-jarige in een F1 auto zat zegt genoeg. Volgens mij vergeet je even dat de F1 ook om kansen/geluk draait. Kijk naar Albon, aantal jaar geleden afgeschreven door Red Bull en opeens zit hij nu als tweede rijder naast Max.Ekfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
Max kan wel weg gaan bij Red Bull maar hoe weet je dat je niet een verkeerde keuze maakt? Wellicht is RB met de aankomende regelwijzigingen wel opeens hét topteam. Dus zo makkelijk is het allemaal niet...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
T rechte stuk is niet het hele circuit 😁MikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:23:
[...]
Samsung Flip 7
Dit denk ik dus ook. Nu kan hij in de slipstream mee en dan bij bocht 1 later remmen zoals hij vorig jaar deed met Hamilton en daarna weg rijdeniichel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:10:
Bekijk het positief... Vorig jaar zat Ricciardo op pole en werd ie links en rechts voorbij gereden in de slipstream. Dit jaar zou Verstappen echt geen betere kansen hebben tegen twee Ferrari's.
Misschien kan hij een lekkere tow krijgen richting het podium maar pole verliezen is hier echt heb ramp.
StealthyPeanut schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:31:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor, dat de Verstappens niet altijd de beste zijn in bescheidenheid.
Maar het dikgedrukte deel heeft maar met 1 ding te maken en dat is zijn materiaal.
Hij heeft gewoon de pech dat het verschil in het v6 tijdperk zo gigantisch groot was en Red Bull niet de sterkste motoren had.
Daarbij: Er is ook nog nooit een wereldkampioen op zijn 17e in de F1 begonnen.
Daarom dat ik ook van mening ben dat het aan zijn entourage ligt. Die moeten er voor zorgen dat hij in die competitieve wagen zit.MikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:31:
@Ekfad geloof dat de auto ook nog een klein aandeel heeft in een wereldkampioenschap...
Gisteren zag je ook dat Leclerc in S1 al ruim 0.1 sneller ging dan z'n eerste run en S2 ging ie ook in groen, dit wist Verstappen waarschijnlijk wel via zijn race engineer, maar dat Leclerc zich verremde en daardoor S3 liet lopen wist hij waarschijnlijk niet. Zo snel lijkt mij die communicatie stromen ook niet te gaan.talkatoo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:14:
Verder was het feit dat Vettel wel lifte logisch, die zat er vlak achter en zag de stofwolken nog. Uiteraard wel zeer netjes van hem want als je eenmaal op die positie ziet voel je waarschijnlijk als F1 coureur vast wel of je genoeg grip hebt of niet, dezelfde reden waarom Max waarschijnlijk niet lifte nadat hij opeens Bottas zag staan.
Iemand die de on boards radio heeft gevolgd? Was Max uberhaupt geinformeerd dat Bottas in de laatste bocht vast stond? Zo niet dan zie je op de on board gifjes zie je duidelijk dat Max Bottas en de gele vlag pas spot wanneer hij de apex van de voorgaande bocht voorbij is waardoor hij waarschijnlijk snapt dat liften op dat moment weinig zin heeft, waar hij rijd zal hij niet ineens op Bottas schuiven.
Kortom, ik snap het op zich van Max wel maar uiteindelijk is de straf terecht. Ik heb er zin in! Hopelijk geen T1 gezeik
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik durf te stellen dat als Max in zijn eerste jaar F1 in een Mercedes was gezet dat hij meteen WK was geweest, in de tijd bij Torro Rosso had hij 80% van de zendtijd vanwege zijn gave inhaal acties.Ekfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
50% auto, 50% coureur/team, dat is de sport.
Wie zijn entourage ook is, niemand krijgt hem in een betere auto als er geen ruimte is bij Mercedes en Ferrari.Ekfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Of ligt het aan de absolute dominantie van Mercedes sinds de introductie van de v6, waarEkfad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
Ligt het aan zijn entourage? Je zou toch stilaan denken van wel..
op zijn best slechts 1 plek beschikbaar was voor een duidelijke 2e rijder?
Nee, uiteraard. Maar dat heeft gemiddeld genomen wel een groot aandel in de inhaalacties, al was het maar om er dichtbij genoeg te zijn een paar bochten later.
De esses is welhaast onmogelijk, stadion ook. Blijft er weinig circuit over. Maar misschien heeft max nog een mooi plekje bedacht
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2019 08:43 ]
Waarbij de borden en stuurwiel niet werkten...Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:48:
[...]
Alleen gaat het niet om 1 enkele vlag natuurlijk. Je hebt vlaggen, je hebt de digitale borden en je hebt een indicatie op je stuurwiel.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Verplaats je eens in de gedachtengang van de FIA: je hebt een crash, je hebt een beschadigde wagen op de baan (geen run-off) en iemand die aan het proberen is daar uit te geraken. Dan komt Max er aan en stel je nu eens even voor dat hij diezelfde fout maakt (je kan niet zeggen dat het niet kan want het is net gebeurd door iemand die ook dacht die fout niet te maken). Max knalt recht op Bottas en, worst case, omdat hij op een stilstaande wagen knalt ipv tecpro zorgt de klap ervoor dat ze het alle twee niet overleven.talkatoo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:14:
Zie je nu ineens waarom er straffen worden gegeven bij het negeren van geel? En niet gewoon de tijd die geschrapt wordt?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Twente komt eraan!
Ik zeg nergens dat de straf niet terecht is.Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:57:
[...]
Verplaats je eens in de gedachtengang van de FIA: je hebt een crash, je hebt een beschadigde wagen op de baan (geen run-off) en iemand die aan het proberen is daar uit te geraken. Dan komt Max er aan en stel je nu eens even voor dat hij diezelfde fout maakt (je kan niet zeggen dat het niet kan want het is net gebeurd door iemand die ook dacht die fout niet te maken). Max knalt recht op Bottas en, worst case, omdat hij op een stilstaande wagen knalt ipv tecpro zorgt de klap ervoor dat ze het alle twee niet overleven.
Zie je nu ineens waarom er straffen worden gegeven bij het negeren van geel? En niet gewoon de tijd die geschrapt wordt?
Maar dan moeten ze het meteen goed uitzoeken, in plaats van eerst half kijken en zeggen dat het goed is om vervolgens omdat iemand iets zegt tijdens een persconferentie een nieuw onderzoek doen...Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:57:
[...]
Verplaats je eens in de gedachtengang van de FIA: je hebt een crash, je hebt een beschadigde wagen op de baan (geen run-off) en iemand die aan het proberen is daar uit te geraken. Dan komt Max er aan en stel je nu eens even voor dat hij diezelfde fout maakt (je kan niet zeggen dat het niet kan want het is net gebeurd door iemand die ook dacht die fout niet te maken). Max knalt recht op Bottas en, worst case, omdat hij op een stilstaande wagen knalt ipv tecpro zorgt de klap ervoor dat ze het alle twee niet overleven.
En op een gegeven moment gaat iedereen als Hamilton op het podium staan, iedere keer hetzelfde praatje, maar hij zegt ook niets waarop iemand hem zou kunnen pakken.
Ik hoop zelf dat Verstappen op het podium komt en de stewards even op hun nummer zet door alleen maar opmerkingen te maken van het niveau "geen commentaar, anders moet ik weer naar de stewards".
Niemand van de FIA heeft ooit beweerd dat er geen onderzoek werd ingesteld of dat het goed was. Dit heeft een journalist de wereld in gebracht. Ten tijde van publicatie zou het wellicht waar zijn geweest, maar het is geen officiële beslissing geweest. Je kunt dus onmogelijk stellen dat de FIA het in de eerste instantie goed vond.Transportman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:07:
[...]
Maar dan moeten ze het meteen goed uitzoeken, in plaats van eerst half kijken en zeggen dat het goed is om vervolgens omdat iemand iets zegt tijdens een persconferentie een nieuw onderzoek doen...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat denk ik dus ook. Voor die koelolie heb je waarschijnlijk meer lucht nodig, en die is er niet tenzij je graag je turbo opblaast. Mag uiteraard.Holkers schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:56:
Leuk dat rechte stuk, maar Ferrari wint er ‘maar’ 0.2 seconden op Max (in kwalificatie mode) wat ze in het bochtige deel kwijt raken tov Mercedes en RBR. Ligt allemaal een stuk dichter bij elkaar en het K1+ voordeel van Ferrari is veel minder dan op banen die lager liggen. Kan een hint zijn richting de weg waarop ze illegaal zijn (ja, dat zijn ze). Als het een extra of zwaardere elektrische lading is, zou dat niets uit moeten maken qua hoogte, dus is iets extra (olie?)verbranding waarschijnlijker.
Die Ferrari's en Hamilton gaan eraan.Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:17:
Boze Max is snelle Max of niet @DaniëlWW2![]()
Mooie race vanavond, heb er zin in.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Laat dat. Lees eens de regels die de Fia na dat Rosberg-gedoe ingevoerd heeft: tijd die tijdens negeren gele vlag wordt neergezet wordt afgepakt, zelfs tijdens dubbelgeel. Wat de linkjes van forums zeggen boeit niet, het is de officiële lezing die de Fia destijds gaf. De coureurs en journalisten gingen er dan ook allen van uit dat zoiets ook bij Verstappen zou gaan gebeuren en hij de pole zou behouden. Maar de Fia heeft een dikke duim, Verstappen een te grote mond en Leclerc moet geholpen worden en dus is de straf anders dan wat de eigen regels van de Fia zeggen.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:10:
[...]
Zucht,
Wees niet zo eigenwijs en lees de statistieken voordat je door blijft gaan met eigenwijs zijn. En gebruik ook even zelf je verbeeldingsvermogen en bedenk waarom alleen time deleted misbruik in de hand zou werken vanwege te lichte straf.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-10-2019 10:18 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgens mij is die 0,2 seconde de hele eerste sector in totaal toch? Niet alleen het rechte stuk. Meen me te herinneren dat daar dik een halve seconde werd verloren.Holkers schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:56:
Leuk dat rechte stuk, maar Ferrari wint er ‘maar’ 0.2 seconden op Max (in kwalificatie mode) wat ze in het bochtige deel kwijt raken tov Mercedes en RBR. Ligt allemaal een stuk dichter bij elkaar en het K1+ voordeel van Ferrari is veel minder dan op banen die lager liggen. Kan een hint zijn richting de weg waarop ze illegaal zijn (ja, dat zijn ze). Als het een extra of zwaardere elektrische lading is, zou dat niets uit moeten maken qua hoogte, dus is iets extra (olie?)verbranding waarschijnlijker.
Niet gevolgd, maar er is hier wel een opname ervan langs gekomen vanaf de laatste bocht in het stadion en in dat stukje wordt niks gezegd. De kans dat het team iets meld tijdens een Q lap is ook extreem klein. Meen dat bv in Monza de eerste reactie van Leclerc ook iets was van 'houd je mond' en pas als zijn engineer blijft door ratelen en duidelijk zegt dat de rest de vlag niet heeft gehaald en bij op pole staat hij van het gas gaat. En in dit geval gebeurde het allemaal zo snel dat GP daar geen tijd voor had. En v.w.b. Bottas in de muur mag je aannemen dat Verstappen zelf de gele vlaggen ziet en afremt. Daarnaast, gezien de borden langs de baan en lampjes op het stuur het niet deden vraag ik mij af of de gele vlaggen wel in de pitbox te zien waren. En mogelijk (grote kans?) dat GP ook niet wist dat Bottas in de muur stond, die zal zich namelijk voornamelijk met Verstappen bezig houden en niet met wat er op de rest van de baan gebeurt.Melkaz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
Iemand die de on boards radio heeft gevolgd? Was Max uberhaupt geinformeerd dat Bottas in de laatste bocht vast stond? Zo niet dan zie je op de on board gifjes zie je duidelijk dat Max Bottas en de gele vlag pas spot wanneer hij de apex van de voorgaande bocht voorbij is waardoor hij waarschijnlijk snapt dat liften op dat moment weinig zin heeft, waar hij rijd zal hij niet ineens op Bottas schuiven.
Ferrari zal tijdens de zomerstop naar alle waarschijnlijkheid zeker modificaties hebben gedaan. Immers steekt de regelgeving zo mooi in elkaar dat alleen de "autobouwer" hoeft te sluiten. De motor afdelingen mogen gewoon lekker doorwerken.Wim-Bart schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:16:
Ik kan me gewoonweg niet van de indruk ontdoen dat men hoe dan ook of Max wil naaien of Ferrari wil helpen. Zou mij ook niets verbazen wanneer over een paar jaar opeens naar buiten komt dat Ferrari in de zomerstop toch modificaties heeft uitgevoerd terwijl de FIA het door de vingers heeft gezien.
Ja, en F1TV ProVerwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:26:
Weet iemand waar en of de onboard van Vettel ergens te vinden is?
https://streamable.com/ggaqdVerwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:26:
Weet iemand waar en of de onboard van Vettel ergens te vinden is?
~ James May
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat ie daarna eerlijk is, is wellicht naïef, maar de opmerking dat ie wel weet wat ie doet, slaat helemaal nergens op. Wat dat betreft komt ie nog goed weg.
Ik neem aan dat Red Bull hier ook niet blij mee is.
[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 27-10-2019 09:29 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Geen beginnersfout, hij nam gewoon het risico om door te rijden en wist donders goed dat hij van het gast af moest.Exocet schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:29:
Max maakt hier gewoon een enorme beginnersfout. Geel dus van je gaf af, simpel.
Dat ie daarna eerlijk is, is wellicht naïef, maar de opmerking dat ie wel weet wat ie doet, slaat helemaal nergens op. Wat dat betreft komt ie nog goed weg.
Ik neem aan dat Red Bull hier ook niet blij mee is.
Dat klinkt als iets dat je in 2006 in de disco deed.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Thanks...
En tja die maakte het niet beter voor max.
Jammer helaas, terecht gestraft.
Hopelijk de volgende keer niet snel, maar vooral een snellere beslissing
Heb jij toevallig ook een link naar de rbr teamradio van het moment.
Zonee, dan ga ik even zoeken na mijn ontbijt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 09:45 ]
Als er niks geks gebeurd in de race zal Max een mega start moeten hebben en na de eerste ronde 1e liggen om te winnen. Of een goede start en na de eerste ronde 2e, waarna Ferrari een strategische blunder moet begaan, wat niet ondenkbaar is. Als hij na de eerste ronde op de plek ligt waar hij start, dan zie ik zijn kansen somber in. Ondanks de RBR pace.
Verwijderd
neemt niet weg. dat ik en fan van hem ben als rijder ....
google geeft aan 75% kans op regen tijdens de race
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Niet op pole starten kan ook zomaar eens voordelen opleveren (zeker met een Leclerc niet achter je hebben).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Maar als Max vervolgens tijdens de persco laat vallen dat ie het geel wel gezien heeft, is niet handig. Zal aan de andere kant ook op een andere manier wel naar boven zijn gekomen, dus je ontkomt als FIA niet aan een sanctie.
Het is allemaal op het scherpst van de snede
Albon er ook deze race weer netjes bij op P5 trouwens, dus staat half naast Max op de grid
Het was afgelopen nacht anders Thunderdome 😋Maarten_E schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:39:
Hakken op een nuchtere maag?
Dat klinkt als iets dat je in 2006 in de disco deed.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Als jij wel een clip hebt gevonden waarin hij vermeld dat hij de vlag 100% zag dan hoor ik het graag...
Verwijderd
Letterlijk..DaniëlWW2 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:14:
[...]
[...]
Die Ferrari's en Hamilton gaan eraan.
En dat zou hij niet gezien hebben lol

"Beautiful Clean Coal"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ah dat is wel een detail ja. Ik vierde zelf mn verjaardag gisteren en het werd een latertje, dus niet alles kunnen checken. Was in de veronderstelling dat ie gezegd heeft dat ie de vlag zag, en niet alleen maar Bottas in de muur.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:08:
@Chiron ook niet helemaal mee eens dat de stelling is dat max in de persconferentie verteld dat hij de vlag heeft gezien... Volgens mij was zijn antwoord "I was aware that bottas crashed" En later in het vierkantje toen de vraag was heb je de vlag gezien wat het antwoord " ik zag bottas auto staan, dus ja" of de dus ja over de vlag ging of over de niet gesteld vraag "wist je dat je van het gas af moest" dat weet ik niet.
Als jij wel een clip hebt gevonden waarin hij vermeld dat hij de vlag 100% zag dan hoor ik het graag...
Aan de andere kant had de raceleiding ipv geel ook meteen rood kunnen geven.
Vettel wel, wordt zelfs door de FIA naar verwezen in hunt statement...rimave schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:21:
Ik zag het filmpje op twitter van zijn snelste ronde te kijken en zie alleen geel in die bocht waar Bottas gecrashed is. Da’s twee meter voor de finishlijn! Daar kun je toch nooit zo snel op anticiperen? Ze zullen Max wel gepakt hebben op z’n eerlijkheid, want net na de finish gaf hij aan hem wel gezien te hebben en geen gas teruggenomen te hebben.
Het is nou wel klaar, straf is terecht, en zeker als je je ook nogal 'onhandig' opstelt natijd. Denk dat het de race misschien nog wel ten goede komt. Max hier vanaf P1 met links en rechts een Ferrari in de eerste bocht, en met een geen risico mijdende Max, ik zou mijn geld er niet op in willen zetten dat 'ie heelhuids uit die strijd zou komen.
Maar wel mooi dit, wanneer had het F1 circus hier op Tweakers voor het laatst al 70 pagina's aan comments en de race is nog niet eens begonnen
Daar kan je wel op anticiperen. Dat is gewoon onderdeel van zijn werk. Juist op hele hoge snelheid split-second beslissingen kunnen nemen hoor bij goede coureur. Gele vlag -> gas los. Seb deed het ook pas nadat hij de auto van bottas al voorbij was, maar hij deed het wel. Dus geef je aan het te snappen. Ben het wel mee eens dat geel wel al iets eerder dan die plek gezwaaid mogen worden voor duidelijkheid en ruimte om te vertragen.rimave schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:21:
Ik zag het filmpje op twitter van zijn snelste ronde te kijken en zie alleen geel in die bocht waar Bottas gecrashed is. Da’s twee meter voor de finishlijn! Daar kun je toch nooit zo snel op anticiperen? Ze zullen Max wel gepakt hebben op z’n eerlijkheid, want net na de finish gaf hij aan hem wel gezien te hebben en geen gas teruggenomen te hebben.
Ik ga straks nog even wat tortillachips kopen.....gaat ongetwijfeld een leuke race worden. De Red Bulls doen het hier erg goed, dus ook Albon kan een flinke PITA zijn voor de anderen. Vergeet niet dat Toro Rosso in het midfield lekker gaat, Haas niet vooruit komt en Ricciardo gefrustreerd is.
Komt wel goed vanavond
Waiting on the world to change
hamkaas croissantje hierFirePuma142 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:35:
Wat een sfeertje op de zondagochtend. Iedereen al ontbijt gehad of hakken we lekker door op nuchtere maag?
En verder zit ik gewoon als ramptoerist hier mee te lezen
Dat maakt niet uit, Verstappen rijdt straks met een zeer plaatselijk donderwolkje boven zich rond (Donald Duck-stijl).basvn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:49:
Valt me tegen hoeveel berichten er zijn over het voorspelde weer.
google geeft aan 75% kans op regen tijdens de race
Mooi hoe sommigen ervan overtuigd zijn dat een enkel moment bepalend kan zijn voor de einduitslag. Mexico is lang, en er gebeurt vaak veel meer dan alleen een inhaalactie in ronde 1, die race-bepalend is.TheBrut3 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:40:
Dom van Max om de stoere jongen uit te hangen, dom van het team om niet 100x abort te roepen in zijn oren.
Als er niks geks gebeurd in de race zal Max een mega start moeten hebben en na de eerste ronde 1e liggen om te winnen. Of een goede start en na de eerste ronde 2e, waarna Ferrari een strategische blunder moet begaan, wat niet ondenkbaar is. Als hij na de eerste ronde op de plek ligt waar hij start, dan zie ik zijn kansen somber in. Ondanks de RBR pace.
Het is nog lang niet gedaan.
Eerlijk gezegd klinkt menigeen eerder alsof ze minstens een krat Rich Energy op hebben...FirePuma142 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:35:
Wat een sfeertje op de zondagochtend. Iedereen al ontbijt gehad of hakken we lekker door op nuchtere maag?
Dit dus..Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:08:
@Chiron ook niet helemaal mee eens dat de stelling is dat max in de persconferentie verteld dat hij de vlag heeft gezien... Volgens mij was zijn antwoord "I was aware that bottas crashed" En later in het vierkantje toen de vraag was heb je de vlag gezien wat het antwoord " ik zag bottas auto staan, dus ja" of de dus ja over de vlag ging of over de niet gesteld vraag "wist je dat je van het gas af moest" dat weet ik niet.
Q: (Lawrence Edmondson – ESPN) Max, it looked like you set a fastest final sector despite the accident of Bottas. Can you explain whether you backed off or if you were aware of it, if you saw the yellow flags coming into that corner.
MV: I was aware that Valtteri crashed.
Did you back off?
MV: It didn’t really look like it, did it? No.
Er zaten luttele secondes tussen. Voor race control door heeft over hoe en wat waren alle wagens al afgevlagd. Geel gaat er direct (automatisch) uit. Rood wordt altijd vanuit rc gegeven, en die staan niet zelf langs de baan, die moeten met camera's gaan kijken wat er aan de hand is en dat duurt even.Chiron schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:27:
[...]
Ah dat is wel een detail ja. Ik vierde zelf mn verjaardag gisteren en het werd een latertje, dus niet alles kunnen checken. Was in de veronderstelling dat ie gezegd heeft dat ie de vlag zag, en niet alleen maar Bottas in de muur.
Aan de andere kant had de raceleiding ipv geel ook meteen rood kunnen geven.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Pijnlijk om toe te geven, maar je hebt gelijk. Hij blijft om de zoveel tijd dit soort gigantisch stomme momenten hebben en dat kan je gewoon niet hebben als je WK wil worden. Andere teams zullen dit ook langzaam doorhebben. Als hij zo doorgaat wordt het een strijd tussen Hamilton en Leclerc (rotjoch) de komende jaren voor de titels en daarna alleen Leclerc (of misschien Russell).Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:30:
Max is gewoon een enorme sukkel die het alleen maar aan zichzelf te danken heeft. Ja ik heb ook een hekel aan Leclerc en de inconsequentie van de FIA qua straffen. Maar als je niet dit soort domme dingen doet en er dan vervolgens ook nog eens vol trots over gaat lachen en stoer doen, dan krijg je ook geen straffen.
Maar nee, Haantje Verstappen wil het stoerste jongetje van de klas zijn. Tja dan moet je ook op de blaren zitten.
En exact dit, niks anders, is de reden dat hij nooit kampioen wordt (mits hij veranderd, maar iets met een vos en haren). De sponsors zullen hem langzaam verlaten en hij zakt in x jaar af naar een derderangs team en verdwijnt anoniem uit de F1.
Doemscenario, maar zo zie ik het.
Gedraag je eens als iemand die in 1972 geboren is....Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:38:
[...]
Ah die van het karten?
Vraag Lecrerc wie van hem won met karten?
Verwijderd
Nou nou nou... gooi een glas jus d'orange naar je vrouw haar hoofd en laat het allemaal even rustig bezinken.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:03:
Gewoon weer jaren 70 stijl actie, ongevallen met brandblussers blussen of gewoon helemaal niet helpen, doorscheuren terwijl ze liggen te creperen en gewoon een doek over het lichaam en pas na de wedstrijd bergen. Dat waren nog eens tijden en dat waren echte mannen ipv die snowflakes van nu.
Verwijderd
Iemand direct een sukkel noemen getuigd nou ook niet echt van... Slim is het niet nee, maar het gaat ook niet om een WK titel. Waarschijnlijk is hij nu ook beter af met zijn startpositie, twee rode torpedos achter hem was lastig geworden.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:03:
[...]
Pijnlijk om toe te geven, maar je hebt gelijk. Hij blijft om de zoveel tijd dit soort gigantisch stomme momenten hebben en dat kan je gewoon niet hebben als je WK wil worden. Andere teams zullen dit ook langzaam doorhebben. Als hij zo doorgaat wordt het een strijd tussen Hamilton en Leclerc (rotjoch) de komende jaren voor de titels en daarna alleen Leclerc (of misschien Russell).
Wederom laat Olav zien het niet te snappen. Serieus, zoek nou eens even Schumacher Monaco 2012 op.Leoon. schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:09:
[...]
Olav Mol:
Jack plooij:
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.