"When you grow up your heart dies"
Tot de zomerstop snaarstrak en sindsdien;sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:18:
[...]
O wacht, dat is waar...
Maar Max is helemaal niet de scrappy Max die jij bedoeld. De meeste dingen die na de zomerstop zijn gebeurd had hij totaal geen schuld aan. Dus wat dat betreft weet ik niet wat je bedoelt.
-Spa met Kimi, veel te enthousiast. Kopie fout 2016 op exact zelfde plek en zelfde persoon
-Monza voorvleugel compleet onnodig eraf rijden
-Singapore set-up blunders (samen verantwoordelijk met team)
-Mexico, weggooien pole die al binnen was en daarmee waarschijnlijk ook overwinning
Nee, statistiek is LEC polesjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:22:
Maar de provisional startopstelling is nu bekend. Ik begrijp dus dat Leclerc pole position heeft maar dat Max de pole position tijd behoudt voor de statistieken?
LEC fouten sinds zomerstop? Japan. Thats itArjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:18:
[...]
Hij maakt wel fouten maar Crappy at Best is zwaar overdreven, Lecrec maakt meer fouten, Hoe noem je hem dan?
Dat hoop ik ook voor Max, maar ben er bang voor.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:22:
Maar de provisional startopstelling is nu bekend. Ik begrijp dus dat Leclerc pole position heeft maar dat Max de pole position tijd behoudt voor de statistieken?
Verder lekker vanaf 4 starten, geen druk met poepstart en dan domme dingen in 1e bocht. Alles gewoon inhalen en lekker dikke vinger na de race vanaf het hoogste podium!
Mijn boefje is liev!
Help het je wensen, maar een veel waarschijnlijkere situatie is dat hij vast zit achter Hamilton terwijl de Ferrari’s uitcheckenJB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:24:
[...]
Dat hoop ik ook voor Max, maar ben er bang voor.
Verder lekker vanaf 4 starten, geen druk met poepstart en dan domme dingen in 1e bocht. Alles gewoon inhalen en lekker dikke vinger na de race vanaf het hoogste podium!
Lecrec maakt in de F1 veel domme fouten.Maar dat mag blijkbaar.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:20:
[...]
O, die gaat nog wel heel domme fouten maken. Zelf coureurs die meerdere wereldkampioenschappen op hun naam hebben staan maken nog steeds domme fouten. Of coureurs die al een paar honderd grand prix achter hun naam hebben staan maken nog steeds domme fouten. Zelfs Hamilton maakt wel eens domme fout (niet heel veel moet ik toegeven). Het hoort een beetje bij de F1.
Als max ook maar 1 stap verkeerd zet, meteen aan het kruis en afkraken....Niet vergeten dat Max jonger is dan Lecrec.
Kwalificatie statistiek: https://www.formula1.com/...17/mexico/qualifying.htmlsjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:22:
Startopstelling: https://www.formula1.com/...mexico/starting-grid.html (voor nu)
Testing, one, two ...
En vorig seizoen?Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:24:
[...]
LEC fouten sinds zomerstop? Japan. Thats it
En waarom sinds de zomerstop pas geleden? Is dat makkelijker om zijn fouten te vergeten?
[ Voor 20% gewijzigd door Arjantje72 op 27-10-2019 01:29 ]
HAM komt al 5 races geen Ferrari meer voorbij, zelfs met DRS niet. Dat gaat VER morgen ook niet doen.
Enige kans is een wereldstart.
Spa - was voor de zomerstopPyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:22:
[...]
Tot de zomerstop snaarstrak en sindsdien;
-Spa met Kimi, veel te enthousiast. Kopie fout 2016 op exact zelfde plek en zelfde persoon
-Monza voorvleugel compleet onnodig eraf rijden
-Singapore set-up blunders (samen verantwoordelijk met team)
-Mexico, weggooien pole die al binnen was en daarmee waarschijnlijk ook overwinning
Monza - was wel heel ongelukkig en kwam omdat degenen voor hem flink van het gas gingen
Singapore - was een fout van het team door een verkeerde setup in te laden en dat kun je Max niet aanrekenen
Mexico - tja... split second decisions die ik niet echt dom kan noemen de uitspraak in de persco was misschien niet handig ook al had hij zonder waarschijnlijk alsnog een straf had gekregen
Al met al vind ik het wel meevallen maar op de een of andere manier moet het wanneer het Max betreft hem altijd heel zwaar aangerekend worden. Zou dit komen vanwege de underdog positie die Red Bull heeft?
Mja die had ie op P1 ook nodig gehad... Die Honda komt niet echt altijd lekker van zijn plekd0s schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
Waarom denken mensen dat Max kan winnen?
HAM komt al 5 races geen Ferrari meer voorbij, zelfs met DRS niet. Dat gaat VER morgen ook niet doen.
Mijn boefje is liev!
Klopt helemaal, maar 2 weken geleden had hij een wereldstart, ik ben benieuwdJB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:31:
[...]
Mja die had ie op P1 ook nodig gehad... Die Honda komt niet echt altijd lekker van zijn plek
Wellicht door underdog positie maar stel ik het heel vreemd door te zeggen dat het zonder Max geen reet aan issjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
[...]
Al met al vind ik het wel meevallen maar op de een of andere manier moet het wanneer het Max betreft hem altijd heel zwaar aangerekend worden. Zou dit komen vanwege de underdog positie die Red Bull heeft?
Mijn boefje is liev!
Nee, omdat het een Nederlander is. Iets met kop en maaiveld..sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
Zou dit komen vanwege de underdog positie die Red Bull heeft?
Wordt voor mij morgen toch nog een lastige keuze... Zet ik de F1 of Nascar aan op het grote scherm
-
Ik zag iedereen leclerc antwoorden en niet verder gelezen. Maar Max houdt de pole voor de boeken, start alleen 3 plekken terug. Letterlijk gezegd door Olav op Twitter.Tethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Wie heeft nu de Pole.. voor de boeken?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
En een safetycar.d0s schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
Nee, dat stel je zeer zeker niet vreemd. Als je Max uit de top 6 haalt dan krijg je een saaie optocht met politiek correct gezever.JB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:32:
[...]
Wellicht door underdog positie maar stel ik het heel vreemd door te zeggen dat het zonder Max geen reet aan isDit is ook weer koren op de molen... Iedereen praat wederom over de F1 en waarom? Door Max Verstappen...
Sinds Max in de F1 is gekomen heeft de pers weer te eten, kijken er weer mensen en hebben we volgend jaar een race in de duinen van Zandvoort (als die klimaathysterici tenminste niet gaan winnen bij de rechter).
Dit. Zonder Max inderdaad alleen maar gejank mbt posities, optochten en doorrijden met bungelend carbon zonder consequenties.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:35:
[...]
Nee, dat stel je zeer zeker niet vreemd. Als je Max uit de top 6 haalt dan krijg je een saaie optocht met politiek correct gezever.
Sinds Max in de F1 is gekomen heeft de pers weer te eten, kijken er weer mensen en hebben we volgend jaar een race in de duinen van Zandvoort (als die klimaathysterici tenminste niet gaan winnen bij de rechter).

Mijn boefje is liev!
sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
[...]
Spa - was voor de zomerstop (Ik vind dit ook zijn schuld, 2e keer, zelfde bocht, zelfde coureur)
Monza - was wel heel ongelukkig en kwam omdat degenen voor hem flink van het gas gingen
Max, niet gewoon om van achteren te starten, maar voor een chicane hoopt het op, Gewoon rustiger aan doen, een race win je niet in de eerste bocht, echter kun je hem wel verliezen. (Ik vind dit wel z'n fout)
Ferrari viert een feestje... Waar heb ik die foto nu ook alweer... ah hier...
Mijn boefje is liev!
Volgens mij maar dat weet ik niet zeker,krijgt hij 3 plekken straf maar blijft de pole(tijd en positie) wel staan.JB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:42:
Als Pole blijft staan voor Max, dan heeft ie dus ook het baanrecord te pakkenOf schrappen ze dan toch zijn laatste ronde? Want dat zou nooit gebeuren met zoiets lees ik uit de voorgaande replies?
Ja alleen is dan de vraag welke poletijd, want die 1e tijd in Q3 was ook al goed voor pole maar is geen baanrecord.Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:45:
[...]
Volgens mij maar dat weet ik niet zeker,krijgt hij 3 plekken straf maar blijft de pole(tijd en positi)0 wel staan.
Mijn boefje is liev!
Voor zover ik uit de documenten kan opmaken blijft het record ook gewoon staan.JB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:42:
Als Pole blijft staan voor Max, dan heeft ie dus ook het baanrecord te pakkenOf schrappen ze dan toch zijn laatste ronde? Want dat zou nooit gebeuren met zoiets lees ik uit de voorgaande replies?
Hier de uitleg van de stewards waarom ze de penalty hebben uitgedeeld.
BronMax Verstappen has been stripped of his Mexican Grand Prix pole position after the stewards handed him a three-place grid penalty for failing to slow for Valtteri Bottas’ Q3 crash…
Verstappen was running behind Bottas when the Finn crashed heavily at Turn 17. The Red Bull driver passed one yellow flag en route to bettering his initial leading lap time in qualifying.
After speaking to Verstappen and reviewing video, audio and telemetry evidence, the stewards ruled the Red Bull driver “attempted to set a meaningful lap time and failed to reduce his speed in the relevant marshalling sector.”
The yellow flag infraction that earned Verstappen a 3-place grid drop
They added: “[Verstappen] admitted that he was aware that car 77 (Valtteri Bottas) crashed and did see the car on the left hand side of the track, but was not aware of the waved yellow flag. He also admitted not reducing his speed on the yellow sector.
“The Stewards noted from the on board images of Car 33, that the waved yellow flag was clearly visible and was shown with enough notice.
“The previous driver (Vettel) reduced the speed significantly as per the regulations.”
As a result, they handed him a three-place grid penalty and two penalty points. It means he will start P4 on the grid, with Ferrari’s Charles Leclerc promoted to pole and Ferrari team mate Vettel joining him on the front row.
Lewis Hamilton, who can clinch a sixth world title by finishing 14 points clear of Mercedes team mate Valtteri Bottas, will start in P3.
Following the penalty, Verstappen said: "It is very disappointing to be handed a grid penalty for the race and Ferrari will be very quick tomorrow so tyre life will be important but we have a really good race car so it should be a close fight.”
Btw het is 01:45 en het is hier nog steeds behoorlijk druk...
Dat is niet de pole lap.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:46:
Formule 1 YouTube heeft net de pole lap gereleased...van lec.
Mijn boefje is liev!
Ver. was 2x een ronde sneller...Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:46:
Formule 1 YouTube heeft net de pole lap gereleased...van lec.
Verwijderd
Er staat letterlijk " onboard polo lap"
Ik mag wel een beetje aangeschoten zijn, maar zo dronken dat ik niet meer kan lezen, nee dat gebeurd me niet vaak.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 01:50 ]
Het klopt natuurlijk ook wel dat dat de pole lap is omdat Leclerc van pole start. Maar iedereen weet dat Max sneller was en de eigenlijke pole lap op zijn naam heeft staan. Maar ja, dat kun je natuurlijk nu niet meer op YouTube zetten.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:48:
[...]
[YouTube: Charles Leclerc's Onboard Pole Lap | 2019 Mexican Grand Prix | Pirelli]
Er kan van alles staan maar het klopt niet. LEC heeft pole position. De pole lap is gereden door Max.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:48:
[...]
[YouTube: Charles Leclerc's Onboard Pole Lap | 2019 Mexican Grand Prix | Pirelli]
Ik mag wel een beetje aangeschoten zijn, maar zo dronken dat ik niet meer kan lezen, nee dat gebeurd me niet vaak.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 27-10-2019 01:52 ]
Mijn boefje is liev!
I remember the good old days when Max had a pole at 2019 Mexican GP
Verwijderd
Ik vertel alleen wat formula one yt online set En hoe ze het noemen.
Formula one had gewoon de 1ste en 2de tijd van max moeten uploaden, en aan het eind de verklaring van de fia moeten zetten waarom hij 3 plekjes terug moet... Nog iets wat ik slecht vind. Los van de tijd die het koste.
Lec is 16 dagen jonger dan MaxArjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:27:
[...]
Lecrec maakt in de F1 veel domme fouten.Maar dat mag blijkbaar.
Als max ook maar 1 stap verkeerd zet, meteen aan het kruis en afkraken....Niet vergeten dat Max jonger is dan Lecrec.
Exact.d0s schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
Pole is verloren en daarmee overwinning
Zet dat dan ook meteen bij je 1e post... Nu staat er alleen;Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:55:
Ik weet dat het niet klopt.
Ik vertel alleen wat formula one yt online set En hoe ze het noemen.
Formula one had gewoon de 1ste en 2de tijd van max moeten uploaden, en aan het eind de verklaring van de fia moeten zetten waarom hij 3 plekjes terug moet... Nog iets wat ik slecht vind. Los van de tijd die het koste.
"F1 zet filmpje online"
Mijn boefje is liev!
Spa voor de zomerstopsjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:30:
[...]
Spa - was voor de zomerstop
Singapore - was een fout van het team door een verkeerde setup in te laden en dat kun je Max niet aanrekenen
Mexico - tja... split second decisions die ik niet echt dom kan noemen de uitspraak in de persco was misschien niet handig ook al had hij zonder waarschijnlijk alsnog een straf had gekregen

Olav Mol lult wel vaker uit zijn nek. Zoek maar op, Schumacher Monaco 2012Leoon. schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:34:
[...]
Ik zag iedereen leclerc antwoorden en niet verder gelezen. Maar Max houdt de pole voor de boeken, start alleen 3 plekken terug. Letterlijk gezegd door Olav op Twitter.
Damn, wel heel sneu om zo het te gaan vieren als social media persoon terwijl iedereen weet dat je verslagen bent op de baan vandaag.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:40:
[Twitter]
Ferrari viert een feestje... Waar heb ik die foto nu ook alweer... ah hier...
[Afbeelding]

De eerste reacties...Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:03:
[...]
Damn, wel heel sneu om zo het te gaan vieren als social media persoon terwijl iedereen weet dat je verslagen bent op de baan vandaag.

Mijn boefje is liev!
Whoops foutje... Teveel achter het beeldscherm gezeten de afgelopen uren.
Verwijderd
Nee er staat "Formule 1 YouTube heeft net de pole lap gereleased...van lec."JB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:58:
[...]
Zet dat dan ook meteen bij je 1e post... Nu staat er alleen;
"F1 zet filmpje online"
En dat klopt, dat hebben ze net gedaan.
Ik moest alleen de link kopiëren en in dat bericht plakken.
Maar ik was langzaam, of jullie te snel voor mij... In elk geval daarom het 2de bericht met de link.
Maar nog steeds geen mening van mij of dit klopt ja of nee.
Nou mijn mening staat hier boven ergens.
Fia kan wel een reorganisatie gebruiken, en een plan van aanpak over straffen wanneer te geven en hoelang er over te doen...
Bv, gebeurtenissen tijdens de race worden ook in de race bestraft, tenzij de veroorzaker en slachtoffer allebei zijn uitgevallen. Of de veroorzaker uitvalt.
En bv ook een max tijd die gebruikt kan worden voor het onderzoek.
2 uur nu, 4 uur Oostenrijk dacht ik is gewoon veel te lang.
Vooral sneu omdat dit ook het team is wat allemaal belachelijke voordeeltjes, waaronder bakken met geld omdat ze toevallig al lang meerijden, krijgt van de FIA en ondanks dat een of andere duistere constructie moet bedenken met die motor om mee te komen. Dat onderzoek daarnaar mag ook wel eens snel komen, verschillende teams zijn er al over aan het klagen.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:03:
[...]
Damn, wel heel sneu om zo het te gaan vieren als social media persoon terwijl iedereen weet dat je verslagen bent op de baan vandaag.
Formule 1 is helaas zo corrupt als de neten.
Ferrari =

En die belachelijke mosterd na de maaltijd straffen voor LEC vorige keer. Had gewoon DQ moeten zijn, maar dat durven ze niet. Durf er vergif op in te nemen dat als die situatie omgekeerd had plaatsgevonden ze VER wel keihard hadden aangepakt.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:09:
[...]
Fia kan wel een reorganisatie gebruiken, en een plan van aanpak over straffen wanneer te geven en hoelang er over te doen...
Bv, gebeurtenissen tijdens de race worden ook in de race bestraft, tenzij de veroorzaker en slachtoffer allebei zijn uitgevallen. Of de veroorzaker uitvalt.
En bv ook een max tijd die gebruikt kan worden voor het onderzoek.
2 uur nu, 4 uur Oostenrijk dacht ik is gewoon veel te lang.
[ Voor 43% gewijzigd door LZ86 op 27-10-2019 02:12 ]
Verwijderd
Ferrari banned from F1 2019 due to illegal ICE unit?
Dat onderzoek komt pas in de zomerstop.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:09:
Nou FIA als je toch zo lekker bezig ben kom dan ook nog maar even met een melding over de ferrari motoren die al maanden op zich laat wachten.
Ferrari banned from F1 2019 due to illegal ICE unit?
Mijn boefje is liev!
Ferrari vreet zijn banden op en Mercedes krijgt weer last van de warmte en de motor die teveel vermogen verliest...
Ik hoop tenminste dat ik gelijk krijg...
Ik tolereer elke uitslag zolang er maar geen Ferrari wint.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:12:
Ach, morgen zullen we zien wie er de baas is in Maxico...
Ferrari vreet zijn banden op en Mercedes krijgt weer last van de warmte en de motor die teveel vermogen verliest...
Ik hoop tenminste dat ik gelijk krijg...
Hopelijk weer een slipstream van Vettel op Lec, halve wedstrijd zeuren dat hij niet meer zal zeggen, maar dat hij z'n plekkie terug wil hebben. Bochtenstuk kan max sneller, maar kan je amper inhalen, rechte stuk rijden ze beide weer weg. Enige wat dan nog speelt, pakt Ham z'n titel morgen of nog eventjes wachten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Belachelijke actie van Max, die snapt het e.e.a nog niet zo
Heel je leven in een autotje zitten wordt je ook niet slimmer van zal ik maar zeggen
[ Voor 16% gewijzigd door LockeJohn op 27-10-2019 02:32 ]
Verwijderd
Nouja de laatste 7 seconden van die lap dan...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 02:40 ]
Of ze moeten zorgen dat dat vlaggensysteem goed werkt.LockeJohn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:30:
Goede beslissing van de FIA, nog wel wat mild , schoren of achteraan starten was beter geweest
Heel je leven in een autotje zitten wordt je ook niet slimmer van zal ik maar zeggen
Anyway, ik weet niet of ie hier ontevreden mee moet zijn. Nu krijgt ie een tow ipv dat hij hem geeft aan reeds betere auto’s. De ferrari’s moeten nu helemaal op eigen kracht en Max juist niet. Dat kan interessant worden zolang Leclerc niet weer kortsluiting krijgt als ie ingehaald wordt door Max.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waarom altijd zo extreem reageren? Is nergens voor nodig. Dit soort dingen gebeuren en overkomt andere coureurs ook. Maar omdat het Max is moeten er hoge straffen gegeven worden? 3 of 5 plekken straf is normaal. Ze hadden zelfs geen straf kunnen geven.LockeJohn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:30:
Goede beslissing van de FIA, nog wel wat mild , schoren of achteraan starten was beter geweest
Het is nu 3 plekken geworden en daar zal hij verder ook vrede mee hebben.
Ik ben in ieder geval blij dat hij nu bij Leclerc uit de buurt start...
Je zag wel duidelijk iemand een vlag wapperen en het wrak van bottas zn auto natuurlijk, maar max blijft doodleuk volgas geven....WhatsappHack schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:46:
[...]
Of ze moeten zorgen dat dat vlaggensysteem goed werkt.Blijkbaar is één kapotte sensor genoeg om te zorgen dat dat niet meer werkt. Wat nogal achterlijk is imho gezien bij een crash er nogal vaak wat dingen verrot gaan. Hoe dan ook zijn de omstandigheden verwarrend en dus is mild straffen met 3 plekken al hard genoeg.
Anyway, ik weet niet of ie hier ontevreden mee moet zijn. Nu krijgt ie een tow ipv dat hij hem geeft aan reeds betere auto’s. De ferrari’s moeten nu helemaal op eigen kracht en Max juist niet. Dat kan interessant worden zolang Leclerc niet weer kortsluiting krijgt als ie ingehaald wordt door Max.
Ze zouden een automatisch systeem moeten hebben wat de auto limiteert imo
En dan krijg je juist weer gevaarlijke situaties waarbij wagens onbestuurbaar worden. Zoals je misschien weet is gas terugnemen in een F1 wagen net zoiets als vol op de rem gaan staan in een personenauto.LockeJohn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:48:
[...]
Ze zouden een automatisch systeem moeten hebben wat de auto limiteert imo
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat er meteen een rode vlag gezwaaid en de sessie direct gestopt had moeten worden vanwege de plek waar Bottas naast de baan stond...
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 27-10-2019 02:53 ]
Echter vind ik de straf wel terecht, de veiligheid gaat gewoon voor en vol doorrijden was enorm lomp.
Verwijderd
Op de boardcam zie je 1a2 seconden iemand vlaggen.LockeJohn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:48:
[...]
Je zag wel duidelijk iemand een vlag wapperen en het wrak van bottas zn auto natuurlijk, maar max blijft doodleuk volgas geven....
In slowmotion is het langer en duidelijker.
Maar was het zo duidelijk voor de rijder.
De rijder komt uit een bocht en ziet op afstand en vermoedelijk in 2 tiende van een seconde de auto van bottas. Maar meer tijd heeft hij ook niet, voordat hij weer rechts moet kijken voor de volgende bocht.
Dus ik vind het niet zo duidelijk. Wel vind ik de straf terecht.
Wat ik morgen even ga zoeken is de boardcam van Vettel.
Ging hij van het gas omdat hij de vlag zag, of zat bottas recht voor hem en reageerde Vettel op de crash nog voor de vlag.
Hoe dan ook links of rechts om,. Die P1 is hij kwijt. Hopelijk straks een super leuke race.
Straf is terecht, snap ook niet waarom hij niet lift en gewoon doorrijdt. Al had hij de vlag niet gezien dan de auto van BOT wel.
Voor de wedstrijd is het misschien wel beter, geen wanhoopspoging om de snellere Ferrari's bij de eerste bocht te blokken of zoiets. Nu zorgen dat je snel voor de Mercedessen zit en dan gaan battelen met de Ferrari's.
LEC z'n rondje als pole lap releasen door de FIA is wel vrij sneu. Dan heb je je eigen sport ook niet begrepen.
Daarnaast is in ‘t verleden gezegd dat de elektronica leidend is (lampjes en lampje op t stuur) en niet de marshals. Bottas is een tijdje geleden er ook mee weggekomen als ik t me goed herinner, rode vlag werd niet getoond op z’n stuur dus geen penalty.
Ik weet eigenlijk niet waarom ze Max wel een straf geven, waarschijnlijk omdat ie heeft toegegeven die vlag of ‘t wrak wel gezien te hebben. Blijft een tikkeltje vaag verhaal. Maar goed, in principe was liften beter geweest en is een milde penalty wel terecht en misschien in z’n voordeel. Tis alleen weer ietwat inconsistent, dat is wel irritant. En if anything had t team wel ff mogen zeggen dat ie kon liften omdat ie toch al pole had. De ronde snel afmaken was overbodig.
Nee. Wel blijft z’n tijd staan, dus Ric’s record is alsnog verslagen.Exocet schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:28:
Heeft Max nu voor de statistieken er een pole position bij? Ik zou zeggen van niet aangezien een pole position betekent dat je vooraan start
[ Voor 55% gewijzigd door WhatsappHack op 27-10-2019 02:36 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Voor Max zijn race zeker niet. Op pole wist ie dat hij wellicht gepasseerd ging worden. Nu gaat ie waarschijnlijk vandaag p4 alle risico nemen. En als ie al heel door de eerste ronde komt, dan zal ie toch moeten gaan passeren en dat is in Mexico lastig.sambalbaj schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:19:
...
Voor de wedstrijd is het misschien wel beter, geen wanhoopspoging om de snellere Ferrari's bij de eerste bocht te blokken of zoiets. Nu zorgen dat je snel voor de Mercedessen zit en dan gaan battelen met de Ferrari's.
..
Ach, we hebben Max op meerdere circuits zien inhalen op plekken waar dat niet voor mogelijk gehouden werd. Misschien weet hij ons morgen te verrassen. Bovendien blijft de dreiging van een regenbui nog steeds aanwezig...Exocet schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:37:
[...]
Voor Max zijn race zeker niet. Op pole wist ie dat hij wellicht gepasseerd ging worden. Nu gaat ie waarschijnlijk vandaag p4 alle risico nemen. En als ie al heel door de eerste ronde komt, dan zal ie toch moeten gaan passeren en dat is in Mexico lastig.
Dat klopt wel iddsjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:50:
[...]
En dan krijg je juist weer gevaarlijke situaties waarbij wagens onbestuurbaar worden. Zoals je misschien weet is gas terugnemen in een F1 wagen net zoiets als vol op de rem gaan staan in een personenauto.
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat er meteen een rode vlag gezwaaid en de sessie direct gestopt had moeten worden vanwege de plek waar Bottas naast de baan stond...
Maar een degelijk systeem waarbij de heren een groot geel of rood vlak op hun stuur te zien krijgen lijkt me toch niet zo heel moeilijk te regelen anno 2019
Dat is ook niet zo moeilijk, want het systeem om het met lampjes aan te geven is er al. Alleen moet dat systeem dan wel werken, en net zoals de borden langs de baan werkte het systeem ook niet. Dit omdat Bottas bij z'n crash een sensor had gesloopt. Of dat een sensor langs de baan was, of een sensor in de auto is mij niet helemaal duidelijk. Maar in beide gevallen kun je het de FIA IMO kwalijk nemen. Zeker als het een sensor naast de baan is.LockeJohn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:49:
[...]
Dat klopt wel idd
Maar een degelijk systeem waarbij de heren een groot geel of rood vlak op hun stuur te zien krijgen lijkt me toch niet zo heel moeilijk te regelen anno 2019
Maar de FIA doet z’n 2e naam weer eer aan! Ze blijven meten met 2 maten. Mogelijk een idee om de I voortaan te laten staan voor inconsistent.
[ Voor 21% gewijzigd door MazeWing op 27-10-2019 05:49 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De staf is compleet in lijn (100% hetzelfde) met eerdere straffen voor hetzelfde vergrijp. O.a. Verstappen kreeg hem vorig jaar in Rusland, en Ericsson in China.MazeWing schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 05:45:
Het was eerlijker geweest als ze gewoon z’n ronde geschrapt hadden. Dan had hij alsnog pole op basis van z’n eerste ronde...
Maar de FIA doet z’n 2e naam weer eer aan! Ze blijven meten met 2 maten. Mogelijk een idee om de I voortaan te laten staan voor inconsistent.
Hoe je dan inconsistentie kunt claimen is mij dan ook een raadsel.
Bottas had 'm anders niet gekregen omdat er vanwege een technisch probleem niets aan (het stuur) werd doorgegeven.Hoogie2004 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:24:
[...]
De staf is compleet in lijn (100% hetzelfde) met eerdere straffen voor hetzelfde vergrijp. O.a. Verstappen kreeg hem vorig jaar in Rusland, en Ericsson in China.
Hoe je dan inconsistentie kunt claimen is mij dan ook een raadsel.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hamilton reed direct achter Bottas. Ik denk niet dat die gele vlaggen gezien heeft, tenzij die ene marshall een 'Bottas reactietijd' van 0,2 seconden had.MaZo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 05:37:
Ik las dat Hamilton ook niet remde voor de gele vlaggen. Die is niet teruggezet?
Het gaat in dit geval om de veiligheid en deze straf dan te zwaar vinden is IMO onzin.MazeWing schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 05:45:
Het was eerlijker geweest als ze gewoon z’n ronde geschrapt hadden. Dan had hij alsnog pole op basis van z’n eerste ronde...
Nee, ze zijn juist consistent. Zowel in het straffen (van de 11 recenste gevallen 8x een grid drop, 3x geen actie), als de manier waarop de straf tot stand komt. Eerst de geruchten van No further action, dan een onderzoek, en 3 uur na de kwalificatie een straf. Prima volgens de FIA standaarden, en zeer slecht voor de sport.Maar de FIA doet z’n 2e naam weer eer aan! Ze blijven meten met 2 maten. Mogelijk een idee om de I voortaan te laten staan voor inconsistent.
Als ze in 2020 weer zo gaan rulen dan denk ik dat ze er wel genoeg van hebben.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het ging een hele tijd goed, dus geen reden om nu in paniek te raken en heftig te reageren. Alhoewel ik wel van mening ben dat Max er goed aan zou doen (ook met het oog op aankomende WKs) om een paar adviseurs in dienst te nemen ipv papa. Mensen met een iq van 3 cijfers voor de verandering.
Zit tussen ":( wat dom" en "slim gespeeld om niet sitting duck te zijn tijdens de start".Dentist schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:44:
Ben benieuwd. Vorig jaar Rusland soortgelijke situatie in q1 die uiteindelijk 3 plaatsen gridstraf en 2 penalty-points opleverde...
[ Voor 14% gewijzigd door Dentist op 27-10-2019 07:07 ]

Precies wat ik zei gisteravond. Ze wouden het door de vingers zien omdat hij zn laatste mini sector niet verbeterd had, dus ze konden zeggen hij heeft ingehouden. Echter door de opmerking op de persconferentie werd het onhoudbaar en moesten ze wel een straf uitdelen. Iemand die hardop zegt dat hij bewust de gele vlag situatie negeert moet je bestraffenFranco10 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:54:
Hij zegt letterlijk vol trots: ik zag Bottas en ik ging vol door. Dan kan een FIA niets anders doen dan een straf geven.
[YouTube: Holland Casino snelle jongens 230 kmh]
Het ging een hele tijd goed, dus geen reden om nu in paniek te raken en heftig te reageren. Alhoewel ik wel van mening ben dat Max er goed aan zou doen (ook met het oog op aankomende WKs) om een paar adviseurs in dienst te nemen ipv papa. Mensen met een iq van 3 cijfers voor de verandering.
Verwijderd
Dat heeft hem de kop gekost, het feit dat hij het toegaf.Franco10 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:54:
Hij zegt letterlijk vol trots: ik zag Bottas en ik ging vol door. Dan kan een FIA niets anders doen dan een straf geven.
De grootste grap vond ik weer de regie.... Wat is dat samen met het camerawerk weer slecht. Ingezoomd op de auto's terwijl ze door een geweldige bochten combinatie gaan.. zo krijgen we niets van de snelheid mee. Coureurs in een snelle lap die worden overgeschakeld naar Leclerc in een outlap.. of op het moment supreme de hele ronde Albon volgen omdat hij als eerste was.. wat een amateurs. Of wat dacht je van een snelle lap laten zien, maar dan na elke 2 bochten rustig de camera door laten pannen naar het publiek ipv de coureur....
Wat mij betreft ook weer 137 plaatsen gridstraf voor de regisseur.
Het grootste probleem is voor mij ook dat hij zelf het probleem niet inziet. "Ach, ik was de laatste die er langs ging, maakt toch niet uit? Ik weet heus wel wat ik doe, heb t wel onder controle"
Er zijn regels, hij houdt zich er niet aan, brengt mensen in gevaar en snapt niet dat niet iedereen maar voor zichzelf kan beslissen of ze t wel onder controle hebben.
Heel erg zonde, maar ook dom en terecht. Hij moet dat echt verstandiger en volwassener in worden want hij verknalt het zo alleen maar voor zichzelf en rb.
Bewust doorgassen bij een gele vlag vind ik zeer slecht van max. Terechte straf.
Dat een ander het ook gedaan zou hebben en geen of een mildere straf zou hebben gekregen vind ik dan een probleem bij de fia. Maar dit neemt niet weg dat ik dit een terechte straf voor max vind.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Vervolgens vertelt hij de waarheid en eigenlijk wordt hij daar ook al op aangekeken
Hamilton rijdt ook volgas langs zijn teamgenoot, is dat dan ook een gevaarlijke idioot? (Nee dan niet want er was nog geen gele vlag

Straf is te billijken, maar waarom weer zo overdreven allemaal als het Max is?
@m0ridin zelf bedachte Quotes
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 27-10-2019 07:27 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
QFT, mijn reactie van afgelopen vrijdag in dit draadje. Mijn voorgevoel laat me nooit in de steek; dat kutjoch heeft altijd high highs en meteen daarna low lows.Spotmatic schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:37:
Gelooft iemand dat Max dit keer niet weer de lul is??? Sinds de zomerstop wil het niet meer zo lekker...

Mijn intense haat jegens de FIA en Ferrari/LEC is alleen nog maar meer geworden. Als Max dat zo ook voelt dan gaat-ie ab-so-luut knallen vanavond!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Flickr PSN ID= cheironnl
Maar nee, Haantje Verstappen wil het stoerste jongetje van de klas zijn. Tja dan moet je ook op de blaren zitten.
En exact dit, niks anders, is de reden dat hij nooit kampioen wordt (mits hij veranderd, maar iets met een vos en haren). De sponsors zullen hem langzaam verlaten en hij zakt in x jaar af naar een derderangs team en verdwijnt anoniem uit de F1.
Doemscenario, maar zo zie ik het.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Goed... Straf heb ik vrede mee. Misschien nog wel een voordeel ook, wie weet...
Maar waarom moet dit weer uren duren voor er een beslissing is. Daar word je toch moe van. Zeker in dit geval was het beeldmateriaal al binnen enkele minuten voor ons beschikbaar. Neem een gefundeerde beslissing and be done with it...

Zoals Maxima zou zeggen: "Beetje dom."

Desalniettemin kijk ik uit naar de race. Wie weet wat er kan gaan gebeuren. Max zal gebrand zijn om die P1 terug te pakken.
Ik zou net zeggen dat dit bij de winnaarsmentaliteit hoort en dat dit hem net ooit kampioen zal maken. Je wordt geen kampioen als het braafste jongetje in de klas. Agressiviteit hoort er bij. Risico nemen hoort er bij. Max toont nog altijd dat hij de juiste mentaliteit heeft om een kampioen te zijn en gaat spijtig genoeg soms net iets te ver.Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:30:
En exact dit, niks anders, is de reden dat hij nooit kampioen wordt (mits hij veranderd, maar iets met een vos en haren). De sponsors zullen hem langzaam verlaten en hij zakt in x jaar af naar een derderangs team en verdwijnt anoniem uit de F1.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Sorry maar hij maakt nog steeds rookie fouten. Dit was een rookie fout. Die zou nog te vergeven zijn als je vervolgens niet, alsof je met je maten in de kroeg staat, gaat opscheppen in de persconferentie over hoe stoer je wel niet bent want je liet het gas niet los want jij bent zoveel beter dan de rest.Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:36:
[...]
Ik zou net zeggen dat dit bij de winnaarsmentaliteit hoort en dat dit hem net ooit kampioen zal maken. Je wordt geen kampioen als het braafste jongetje in de klas. Agressiviteit hoort er bij. Risico nemen hoort er bij. Max toont nog altijd dat hij de juiste mentaliteit heeft om een kampioen te zijn en gaat spijtig genoeg soms net iets te ver.
Kom op, dit is nu al de zoveelste keer.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Eens, domme actie.Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:30:
Max is gewoon een enorme sukkel die het alleen maar aan zichzelf te danken heeft. Ja ik heb ook een hekel aan Leclerc en de inconsequentie van de FIA qua straffen. Maar als je niet dit soort domme dingen doet en er dan vervolgens ook nog eens vol trots over gaat lachen en stoer doen, dan krijg je ook geen straffen.
Volgens mij heeft dit seizoen al bewezen dat hij kan veranderen (minder onnodige risico’s nemen in) dus waarom zou hij op dit punt niet ook wat kunnen leren?En exact dit, niks anders, is de reden dat hij nooit kampioen wordt (mits hij veranderd, maar iets met een vos en haren). De sponsors zullen hem langzaam verlaten en hij zakt in x jaar af naar een derderangs team en verdwijnt anoniem uit de F1.
Doemscenario, maar zo zie ik het.
En als je iets begrijpt van de economie achter sponsorships, dan begrijp je dat dit soort momenten juist een reden zijn om in te stappen. Hij vermoord doorgaans niemand hé
Ik ben toch malle pietje niet!

[ Voor 27% gewijzigd door basvn op 27-10-2019 07:53 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Samsung Flip 7
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.