Maar bij de video van vettel en max is de gele vlag bij max maar heel even zichtbaar. Bij Vettel is die veel duidelijker zichtbaar
Het zal ook weer eens niet... Max pakt morgen de overwinning dat kan nu niet meer missen.
"When you grow up your heart dies"
De FIA de schuld gaan geven van iets dat Max zelf deed, knap hoe mensen dat maar blijven doen. Zo dom van Max, wat had ie te bewijzen? En waarom greep team zelf niet in.
Nou kan iedereen veilig slapen.
Ik kruip mijn nest in en zie morgen de race wel.
En ja de FIA blijft de FIA
Ik kruip mijn nest in en zie morgen de race wel.
En ja de FIA blijft de FIA
Inderdaad. De straf is het probleem niet. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het is goed te verdedigen dat het gevaarlijk is.SomerenV schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:31:
Tering wat een aanfluiting dit. Tijdens de kwali niks, vervolgens na een paar uur een tweet die de pole van Max bevestigt en nu dit.
Kansloze toko. Maar dan ook echt.
Maar het proces, ongelooflijk. Eerst geen straf, einde discussie. En dat op basis van de data (objectief). Dan opnieuw gaan kijken, nadat iemand iets roept (subjectief). Vervolgens wel straffen.
Er gaat hier zoveel mis. Of de data is onjuist (onwaarschijnlijk), of de data is helemaal niet (goed) bekeken. Het eerste officiële besluit wordt teruggedraaid. Maar op welke basis dan? En fans mogen weer uren wachten. Erg bijzonder, maar het verbaast eigenlijk niemand meer.
Nergens voor nodig, bij geel reageer je. Ook als je Verstappen heet.Tethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:35:
Team had hem moeten informeren dat pole secure was
alles kan off-topic
Er was zeker een vlag! En die had max ook wel gezien.Zingo schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:36:
Ik vraag me alleen af, er was toch enkel een gele vlag te zien van de stewards? Geen geel bord, geen melding op het stuur? Max zag dat er wat met Bottas was, maar een auto langs de baan is nooit een reden om aan te nemen dat er geel is. Moeten rijdens dan voortaan maar eerst naar de kant staren en dan kijken of er misschien niet iets op de baan ligt?
Ik snap dat er een straf gegeven moet worden, maar de FIA is nog vloeibaarder met zijn strafbeleid dan de KNVB soms, dat maakt het er niet leuker op (Hoi Ferrari)
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://twitter.com/GregR...88181155432075264/video/1Leoon. schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:35:
Heeft iemand linkje naar dat filmpje van de persco dat max iets er over zegt?
jij had het over 5 plekken straf.. 3 is toch wat minder negatiefPhusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:35:
Hate to say I told you so...
I served in a company of heroes.
Als mensen nou eens het officiële strafdocument lezen dan zijn er een stuk minder comments zoals deze nodig;LAD93 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:35:
[...]
En in dit geval heeft Bottas het mechanisme om zeep geholpen - hoe zouden ze dit dan op moeten lossen zonder vlaggen?
Max en Red Bull wisten dat hij gecrashed was, ze wisten dat hij de auto aan de linkerkant zag, en ja, ze hebben ook gezien dat 1) max niet minder snel reed, terwijl de voorgaande auto WEL een mindere snelheid had. Daarbij zijn stomme statement in de persconferentie geeft t in zn algemeen genoeg reden tot deze straf. En terecht ook.
had die oetlul niet beter zijn mond dicht kunnen houden...wat een ongelofelijke onnodige actie weer...zo wordt je dus nooit WK
LECTethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Wie heeft nu de Pole.. voor de boeken?
Lec.Tethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Heeft hij dat ergens toegegeven of verzin je dit nu zelf?asing schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
[...]
Er was zeker een vlag! En die had max ook wel gezien.
Ah die van het karten?
Vraag Lecrerc wie van hem won met karten?
Vetten en Leclerc stonden al te lachen na de quali, die wisten direct hoe laat het was.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2019 00:40 ]
Het zal Max ook weer niet zijn die de gemoederen weer eens flink bezig houdt.
Verwijderd
Zo eens met Will Buxton.
I adore Max but my God he can be frustrating. That first lap was astonishing. He had P1 by rights. As soon as VB crashed nobody could improve. His belligerence in not lifting and then defending his actions have cost him and show despite his maturity this year, there’s a way to go.
I adore Max but my God he can be frustrating. That first lap was astonishing. He had P1 by rights. As soon as VB crashed nobody could improve. His belligerence in not lifting and then defending his actions have cost him and show despite his maturity this year, there’s a way to go.
LeclercTethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Wat is die Max toch gewoon ongelooflijk dom. "Papa, ik lijk steeds meer op jou"
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat komt omdat Vettel wel lift en daardoor langzamer langs de vlag door rijdtShaggie_NB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:36:
Maar bij de video van vettel en max is de gele vlag bij max maar heel even zichtbaar. Bij Vettel is die veel duidelijker zichtbaar
I stand correctedPyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:34:
[...]
Pole is gridpositie, dat is wat wordt bijgehouden. Niet ‘snelste kwalificatietijd’. Zie ook Schumacher Monaco 2012
Ben het er alleen niet mee eens
Smiling as the shit comes down...
je hoeft niet te liften als je geen vlag ziet..RobertMe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
[...]
Dat komt omdat Vettel wel lift en daardoor langzamer langs de vlag door rijdt
Ach, er wordt in ieder wel weer voldoende over de sport gepraat.

Slecht voorbeeld doet volgen.Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
Terecht dat ze hier een straf voor geven, hij maakt het er zelf naar.
Leclerc pole, Verstappen de snelste tijd in de kwalificatie..Tethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Pole gaat om startpositie, niet om wie het snelste was in de kwalificatie.
Hij rijd ook wel langzamer omdat de crash zeg maar 200meter voor zijn neus in zijn gezichtsveld gebeurd, helpt ook wel met het maken van de keuze :-pRobertMe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
[...]
Dat komt omdat Vettel wel lift en daardoor langzamer langs de vlag door rijdt
MR positievo is terugPhusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
Hij zegt toch zelf dat hij de crash heeft gezien?Shaggie_NB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:40:
[...]
je hoeft niet te liften als je geen vlag ziet..
Als mensen nou eerst lezen waar erop gequote wordt...
Ik zeg helemaal niet dat de straf onlogisch is, ik reageer op de discussie over vlaggen / lampen. Als de lampen ‘kapot’ zijn, blijven alleen de vlaggen over. Je kan er dus vanuit gaan dat die twee synchroon lopen.
[ Voor 11% gewijzigd door LAD93 op 27-10-2019 00:42 ]
per aspera ad astra
Phusebox gaat misschien soms een beetje ver, maar ik denk toch echt dat het tijd wordt dat Max een sportpsycholoog in de arm neemt. Jos kennende en de hele kliek om de Verstappens heen gaan die hem namelijk dit niet afleren. Die gaan zeggen dat het een belachelijke beslissing is.
Ja hij kan nu wel weer gaan miepen over straffen die niet consequent zijn. Als je ze geen reden geeft om je te straffen heb je dat probleem niet want ja ik vind ook dat ze Leclerc veel zwaarder hadden moeten straffen vorige race. Een diskwalificatie was daar op zijn plek geweest.
Daar gaat het niet om. In het document zeggen ze dat hij de gele vlag had moeten zien.Crysania schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:41:
[...]
Hij zegt toch zelf dat hij de crash heeft gezien?
Verwijderd
Zet er dan ook meteen de songtekst bij:)Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
Ik heb dezelfde ogen
En ik krijg jouw trekken om mijn mond
Vroeger was ik driftig
Vroeger was jij driftig
Maar we hebben onze rust gevonden
En we zitten naast elkaar
En we zeggen niet zoveel
Voor alles wat jij doet
Heb ik hetzelfde ritueel
Papa, ik lijk steeds meer op jou
Ik heb dezelfde handen
En ik krijg jouw rimpels in mijn huid
Jij hebt jouw idee
Ik heb mijn idee
En we zwerven in gedachten
Maar we komen altijd thuis
De waarheid die je zocht
En die je nooit hebt gevonden
Ik zoek haar ook
En tevergeefs
Zolang ik leef
Want papa, ik lijk steeds meer op jou
Vroeger kon je steng zijn
En God, ik heb je soms gehaat
Maar jouw woorden
Ze liggen op mijn lippen
En ik praat nu
Zoals jij vroeger praatte
Ik heb een goddeloos geloof
En ik hou van elke vrouw
En misschien ben ik geworden
Wat jij helemaal niet wou
Maar papa, ik lijk steeds meer op jou
En jij gelooft in God
Dus jij gaat naar de Hemel
En ik geloof in niks
Dus we komen elkaar na de dood
Na de dood nooit meer tegen
Maar papa,
Ik hou steeds meer van jou
Ik heb een goddeloos geloof
En ik hou van elke vrouw
En misschien ben ik geworden
Wat jij helemaal niet wou
Maar papa, ik lijk steeds meer op jou
Ooh papa, ik hou steeds meer van jou
Ooh papa, ik lijk steeds meer op jou
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 00:44 ]
Tja, langs de kant staan en opmerkingen maken is makkelijker dan split second decisions bij hoge snelheid maken... Maar goed, het zal wel nooit veranderen...Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:39:
Zo eens met Will Buxton.
Max, zal erom lachen en weer doorgaan... De resultaten op de baan tellen en Leclerc mag nu dan wel pole hebben hij weet in zijn achterhoofd wie de snellere coureur in Mexico is...
Verwijderd
Klopt.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:42:
Phusebox gaat misschien soms een beetje ver, maar ik denk toch echt dat het tijd wordt dat Max een sportpsycholoog in de arm neemt. Jos kennende en de hele kliek om de Verstappens heen gaan die hem namelijk dit niet afleren. Die gaan zeggen dat het een belachelijke beslissing is.
Je kan Jos wel uit het kamp halen, maar je haalt de kamper niet uit Jos!
Als er iemand kan relativeren is het Max wel. Hij had geen reden om te liegen tijdens de persconferentie want uiteindelijk zouden ze het toch wel onderzocht hebben de FIA kennende...
WilliamsTethtoril schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:37:
Wie heeft nu de Pool.. voor de boeken?
alles kan off-topic
Jos en zijn kliek heeft Max als jongste Coureur in de F1 gezet, dus ze kunnen echt niks....
Ik ga er maar niet verder op in ..
Nou kunnen we weer niet slapen omdat we woest zijn op die dolende Fia.

Het gekke is wel dat meerdere journalisten eerder aangaven dat de FIA geen onderzoek ging doen. Vervolgens roept hij dit op de persco, en er komt officieel wel een onderzoek.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:45:
[...]
Als er iemand kan relativeren is het Max wel. Hij had geen reden om te liegen tijdens de persconferentie want uiteindelijk zouden ze het toch wel onderzocht hebben de FIA kennende...
Ja, de journalisten kunnen iets verkeerds gezegd hebben. Ja, andere teams kunnen geklaagd hebben. Maar het is wel toevallig dat pas na die uitspraken er een officiele bevestiging komt van het onderzoek.
Denk dat RedBull toch wel eens een hartig woordje met Max gaat spreken nu. Is al de zoveelste keer dat zijn woorden extra olie op het vuur gooien. Dit was een erg kostbare.
Lec lacht. Hij snapt dat de resultaten zijn wat tellen, en hij is degene die ze binnenhaalt de laatste maanden. Max heeft te veel Senna trekjes: bloedsnel maar te weinig doordacht (Monaco 1988, doorknallen en dan crashen als je al 50 sec voor ligt). Leclerc, hoe naar ventje het ook mag zijn is gewoon een stuk sluwer en slimmer sinds de laatste tijd. Om nog maar niet te spreken over Hamilton die een combo lijkt van Senna en Prost hun beste eigenschappen.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:43:
[...]
Tja, langs de kant staan en opmerkingen maken is makkelijker dan split second decisions bij hoge snelheid maken... Maar goed, het zal wel nooit veranderen...
Max, zal erom lachen en weer doorgaan... De resultaten op de baan tellen en Leclerc mag nu dan wel pole hebben hij weet in zijn achterhoofd wie de snellere coureur in Mexico is...
Wat heeft Jos er nu eigenlijk mee te maken vraag ik mij dan af... Max is volwassen en maakt zijn eigen beslissingen en doet zijn eigen uitspraken... De enige die hier schuld zou hebben is hijzelf... Het is alleen zo jammer dat de FIA zo lang doet over uitspraken als Max een straf wel of niet verdiend zou hebben. Bij anderen zijn ze altijd veel sneller, daar duurt het geen uren...Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:45:
Je kan Jos wel uit het kamp halen, maar je haalt de kamper niet uit Jos!
Ik vind het zwaar kl*te, maar objectief kan ik weinig tegen de straf inbrengen. Het is gewoon gevaarlijk en een terechte straf.
Het proces bij de FIA daarentegen.. Mijn god werk eens een beetje snel en consistent.
Overigens denk ik dat bij bij een pole de 2 Ferrari’s niet achter zich had kunnen houden. En als de pace net zo is als vorig jaar dan heeft hij nog alle kans op een overwinning.
Het proces bij de FIA daarentegen.. Mijn god werk eens een beetje snel en consistent.
Overigens denk ik dat bij bij een pole de 2 Ferrari’s niet achter zich had kunnen houden. En als de pace net zo is als vorig jaar dan heeft hij nog alle kans op een overwinning.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Verwijderd
Ach.
De fia heeft zich zelf voor dick gezet met de tijd die het koste die te beslissen.
Max is morgen lichtelijk geïrriteerd en rijd met een mes tussen zijn tanden... En wint... En na zijn winst stopt hij niet op de plek 1. Maar gewoon waar alle andere auto ook gaan staan...
De fia heeft zich zelf voor dick gezet met de tijd die het koste die te beslissen.
Max is morgen lichtelijk geïrriteerd en rijd met een mes tussen zijn tanden... En wint... En na zijn winst stopt hij niet op de plek 1. Maar gewoon waar alle andere auto ook gaan staan...
precies, waarschijnlijk zijn ze zo boos en sturen ze hem naar Ferrari of naar Mercedes, wie weet?Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:47:
Denk dat RedBull toch wel eens een hartig woordje met Max gaat spreken nu. Is al de zoveelste keer dat zijn woorden extra olie op het vuur gooien. Dit was een erg kostbare.
Misschien moet hij eens letten dat hij niet op twitch zit tijdens één of andere simrace waar dit soort puberale dan wel onhandige uitspraken orde van de dag zijn maar bij een officiële persconferentie van de F1...
Is er dan niemand bij RBR die dan even tegen hem zegt " joh Max, die uitspraak was niet zo handig?"
Is er dan niemand bij RBR die dan even tegen hem zegt " joh Max, die uitspraak was niet zo handig?"
Dit past juist bij Red Bull, die zijn wars van politieke correctheid en spelletjes... Max heeft juist datgene wat zij graag zien, snelheid en pit, ook in zijn uitspraken. Ik denk dat, ik weet wel zeker, dat Horner en Marko volledig achter hem staan...Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:47:
Lecler heeft in dit seizoen al meer domme en achterlijke dingen gedaan dan max in zijn hele carriere. Maar hij ontspringt de dans telkens.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:47:
[...]
Lec lacht. Hij snapt dat de resultaten zijn wat tellen, en hij is degene die ze binnenhaalt de laatste maanden. Max heeft te veel Senna trekjes: bloedsnel maar te weinig doordacht (Monaco 1988, doorknallen en dan crashen als je al 50 sec voor ligt). Leclerc, hoe naar ventje het ook mag zijn is gewoon een stuk sluwer en slimmer sinds de laatste tijd. Om nog maar niet te spreken over Hamilton die een combo lijkt van Senna en Prost hun beste eigenschappen.
Ik noem dat juist achterbaks en afwachtend maar dat is verschil van inzicht.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:47:
[...]
Leclerc, hoe naar ventje het ook mag zijn is gewoon een stuk sluwer en slimmer sinds de laatste tijd.
De directheid van Max lijkt ie van zijn vader te hebben.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:47:
[...]
Wat heeft Jos er nu eigenlijk mee te maken vraag ik mij dan af... Max is volwassen en maakt zijn eigen beslissingen en doet zijn eigen uitspraken... De enige die hier schuld zou hebben is hijzelf... Het is alleen zo jammer dat de FIA zo lang doet over uitspraken als Max een straf wel of niet verdiend zou hebben. Bij anderen zijn ze altijd veel sneller, daar duurt het geen uren...
En precies daarom is Leclerc de morele winnaar. Hij is onschendbaar en bij elke discutabele situatie rondom Verstappen verliest Verstappen behalve Oostenrijk.Shaggie_NB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:50:
[...]
Lecler heeft in dit seizoen al meer domme en achterlijke dingen gedaan dan max in zijn hele carrier. Maar hij ontspringt de dans telkens.
Met Pole had hij tenminste nog 3e gelegen. Nu moet hij oppassen niet 5e te liggen na ronde 1. Dan kun je het schudden hoor, aangezien de rondetijd juist door hun bochtensnelheid komt en de zwakte ophet rechte stuk ligt. Kortom, je zult vast zitten achter andere auto’s. Hijheeft een superstart of gelukkige safty car nodig om nog kans te maken. Met pole had hij achter de Ferrari’s een undercutstrategie kunnen proberen, nu niet (te ver achter na paar ronden). Lec lacht zich nu echt de ballen uit zijn broek.VidaR-9 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:48:
Ik vind het zwaar kl*te, maar objectief kan ik weinig tegen de straf inbrengen. Het is gewoon gevaarlijk en een terechte straf.
Precies ik heb niemand zo vaak zien spinnen en van de baan af zien gaan als Lecrerc, maar nu bij Ferrari is hij het beste talent ooit...Shaggie_NB schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:50:
[...]
Lecler heeft in dit seizoen al meer domme en achterlijke dingen gedaan dan max in zijn hele carrier. Maar hij ontspringt de dans telkens.
1 ding snap ik alleen niet: waarom wordt niet alleen de snelste ronde afgepakt? Voor enkel geel negeren is nooit een gridstraf uitgedeeld in het verleden, en formeel gezien hing er ook geen geel omdat de sensors kapot waren.

Omdat Max.... Hij MOET en ZAL kapot, want Leclerc is de oogappel van de FIA...Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
1 ding snap ik alleen niet: waarom wordt niet alleen de snelste ronde afgepakt? Voor enkel geel negeren is nooit een gridstraf uitgedeeld in het verleden, en formeel gezien hing er ook geen geel omdat de sensors kapot waren.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Omdat Max..Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
Btw dit zijn de stewards dit weekend: Gerd Ennser, Silvia Bellot, Danny Sullivan en Freddy Van Beuren.
Omdat de FIA altijd een verrassing is welke paddenstoel ze nu weer oppakken.Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
Zucht,Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
Lees eens het topic. 11 recente gevallen. 3 no action, 8 grid penalty. Nooit een deleted lap time.
Wn waarom denk je zelf dat ze je niet laten wegkomen met een delete als enigste?
Apart, dat de twitter van de fia nog een tweet uit stuurt dat max pole heeft.
En na 20 min ofzo aangeeft dat hij 3 grid penalty kreeg.
En ook nog eens als je de download van de final Qualy download van: https://www.fia.com/documents
Dan staat Max ook nog op 1
* TrekDr0p snapt er niks meer van.
* TrekDr0p gaat slapen
En ook nog eens als je de download van de final Qualy download van: https://www.fia.com/documents
Dan staat Max ook nog op 1

* TrekDr0p gaat slapen
Dit topic?Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:58:
[...]
Zucht,
Lees eens het topic. 11 recente gevallen. 3 no action, 8 grid penalty. Nooit een deleted lap time.
Wn waarom denk je zelf dat ze je niet laten wegkomen met een delete als enigste?
Ik snap je post niet geloof ik
Proest...aluhoedje op en verder gaan met je leven.Wok schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:56:
[...]
Omdat Max.... Hij MOET en ZAL kapot, want Leclerc is de oogappel van de FIA...
Dacht altijd dat Tweakers een fatsoenlijk forum was waar de leden nog een beetje fatsoenlijk kunnen nadenken, maar sinds ene Max Verstappen het maakt in F1, gaat in ieder geval dit gedeelte van het forum hard achteruit.
Ik ben wel benieuwd welke bron er aangedragen kan worden dat het marshalling system de be-all en end-all van marshalling is. Waarom zouden anders de marshalls er uberhaupt nog staan met vlaggen?Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Kwalificatieuitslag zal zo wel blijven, definitieve startopstelling zal de straf en uiteindelijke startplek duidelijk gaan maken?TrekDr0p schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:58:
Dan staat Max ook nog op 1![]()
* TrekDr0p gaat slapen
Testing, one, two ...
Die tweet van de FIA was extreem laat.TrekDr0p schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:58:
Dan staat Max ook nog op 1![]()
* TrekDr0p gaat slapen
De uitslag van de kwalificatie is correct. Verstappen heeft de snelste tijd gereden. Start hij vanaf pole? Nee.
Verwijderd
In dit topic staat ergens de opsomming van straffen gegeven voor het negeren van geel...
8x grid. 3x geen actie. Maar nooit is de lap tijd afgenomen.
Simple omdat die straf te licht is voor het vergrijp
8x grid. 3x geen actie. Maar nooit is de lap tijd afgenomen.
Simple omdat die straf te licht is voor het vergrijp
Jammer. Morgen een mooie race. De RB is sterk hier
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Zucht,Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:58:
[...]
Zucht,
Leer eerst de regels voordat je anderen aanvalt. De regel van rondetijd schrappen is ingevoerd nadat Rosberg een omstreden pole in Hongarije haalde. Later zijn er bij mijn weten zeker 2 gevallen geweest waarbij rondetijden geschrapt zijn (Alonso en Sainz een paar jaar terug).
Je hebt wel gelijk maar van de andere kant: doe eens een mooie post dan..of is het enkel klagen zonder bijdrage want dat is wel heel makkelijk..Blister__ schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:00:
[...]
Proest...aluhoedje op en verder gaan met je leven.
Dacht altijd dat Tweakers een fatsoenlijk forum was waar de leden nog een beetje fatsoenlijk kunnen nadenken, maar sinds ene Max Verstappen het maakt in F1, gaat in ieder geval dit gedeelte van het forum hard achteruit.
Dit doen we dus absoluut niet...
[ Voor 102% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-10-2019 10:21 ]
Er is in dit topic eerder deze gisteravond al een tweet geplaatst met straffen die er recentelijk zijn uitgedeeld voor het negeren van gele vlaggen. 3x was er geen straf, Xx een 3 place penalty en Yx een 5 place penalty (samen dan 8 keer grid drop). Er is verder 0 keer een tijd verwijderd voor het negeren vaan gele vlaggen.Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:00:
[...]
Dit topic?
Waarom zou er in dit geval dan een tijd worden verwijderd als straf? Dat is in het recente verleden niet gebeurd, en daarnaast gaat het hier om een veiligheidsaspect waarbij je juist zwaar wilt straffen. En alleen de laatste rondetijd verwijderen was in dit geval een fopstraf en die worden alleen aan Ferrari uitgedeeld .
Ja, heb het de afgelopen pagina’s meerdere keren uitgelegd. Deleting lap time gebeurt alleen bij track limits. Bij veiligheidszaken gridstraffen.Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:00:
[...]
Dit topic?
Kies maar een van de genoemde stewards uit.
Ik hoop morgen op een mooie race. Voordeel is wel dat Max nu niet de stress van een pole en twee Ferrari's op zijn schouders heeft rusten. Ja, ik blijf het positief bekijken.
Het hoort allemaal bij de racestrategie van Red Bull...
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 27-10-2019 01:09 ]
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de mogelijkheid van beroep in deze?
Word dat binnen 18 uur behandeld? Anders heb je er niks aan. Behalve dat je die 2 extra punten kwijt bent. Als je gelijk krijgt.
Word dat binnen 18 uur behandeld? Anders heb je er niks aan. Behalve dat je die 2 extra punten kwijt bent. Als je gelijk krijgt.
Bedankt voor de vertaling, mijn Engels is een beetje roestig. Nu snap ik En de post beter En de straf beter.RobertMe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:06:
[...]
Er is in dit topic eerder deze gisteravond al een tweet geplaatst met straffen die er recentelijk zijn uitgedeeld voor het negeren van gele vlaggen. 3x was er geen straf, Xx een 3 place penalty en Yx een 5 place penalty (samen dan 8 keer grid drop). Er is verder 0 keer een tijd verwijderd voor het negeren vaan gele vlaggen.
Waarom zou er in dit geval dan een tijd worden verwijderd als straf? Dat is in het recente verleden niet gebeurd, en daarnaast gaat het hier om een veiligheidsaspect waarbij je juist zwaar wilt straffen. En alleen de laatste rondetijd verwijderen was in dit geval een fopstraf en die worden alleen aan Ferrari uitgedeeld .
Zucht,Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:04:
[...]
Zucht,
Leer eerst de regels voordat je anderen aanvalt. De regel van rondetijd schrappen is ingevoerd nadat Rosberg een omstreden pole in Hongarije haalde. Later zijn er bij mijn weten zeker 2 gevallen geweest waarbij rondetijden geschrapt zijn (Alonso en Sainz een paar jaar terug).
Wees niet zo eigenwijs en lees de statistieken voordat je door blijft gaan met eigenwijs zijn. En gebruik ook even zelf je verbeeldingsvermogen en bedenk waarom alleen time deleted misbruik in de hand zou werken vanwege te lichte straf.
Ach, met gridstraf staat hij nog steeds voor Albon.
O god.. krijgen we nu weer zo'n Ferrari 1-2 regeling waarbij Leclerc om z'n 1e plek gaat janken ondanks dat hij die nooit zou kunnen verdedigen?
I served in a company of heroes.
Duidelijk en helemaal gelijk, domme fout van Max.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:07:
[...]
Ja, heb het de afgelopen pagina’s meerdere keren uitgelegd. Deleting lap time gebeurt alleen bij track limits. Bij veiligheidszaken gridstraffen.
Er werd in de post toch zeker aangegeven dat het ook drie keer is gebeurt dat bij het negeren van een gele vlag de rondetijd werd gewist. Dat had hier dus ook kunnen gebeuren. Maar schijnbaar werd het gevaar hier zo hoog ingeschat dat ze het nodig vonden om drie plekken gridstraf te geven.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:10:
[...]
Zucht,
Wees niet zo eigenwijs en lees de statistieken voordat je door blijft gaan met eigenwijs zijn. En gebruik ook even zelf je verbeeldingsvermogen en bedenk waarom alleen time deleted misbruik in de hand zou werken vanwege te lichte straf.
Het is gebeurd, de straf is bekend en nu weer door met de orde van de dag en hopen op een mooie race.
Volgens mij is het niet mogelijk om tegen deze straf in beroep te gaan(?).
Dit zijn trouwens zaken die je in een nek-aan-nek WK de titel kunnen kosten. Snel kappen dus Max hiermee.
Weet trouwens niet wat hij in de zomervakantie heeft gedaan, maar sinds de zomerstop is het weer scrappy at best wat Max laat zien.
Weet trouwens niet wat hij in de zomervakantie heeft gedaan, maar sinds de zomerstop is het weer scrappy at best wat Max laat zien.
Nee, 3x no further actionsjaool schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:15:
[...]
Er werd in de post toch zeker aangegeven dat het ook drie keer is gebeurt dat bij het negeren van een gele vlag de rondetijd werd gewist. Dat had hier dus ook kunnen gebeuren. Maar schijnbaar werd het gevaar hier zo hoog ingeschat dat ze het nodig vonden om drie plekken gridstraf te geven.
Het is gebeurd, de straf is bekend en nu weer door met de orde van de dag en hopen op een mooie race.
Volgens mij is het niet mogelijk om tegen deze straf in beroep te gaan(?).
Verwijderd
Nope ik hoop een een Barcelona 2016 maar dan met rode autootjesVuvuzela schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:13:
O god.. krijgen we nu weer zo'n Ferrari 1-2 regeling waarbij Leclerc om z'n 1e plek gaat janken ondanks dat hij die nooit zou kunnen verdedigen?
Zo dom is LEC niet. En hij weet dat hij via een Cry-o-gram over de boordradio toch P1 cadeau krijgt, dus waarom moeilijk doen?Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:17:
[...]
Nope ik hoop een een Barcelona 2016 maar dan met rode autootjes
[ Voor 20% gewijzigd door Pyrone89 op 27-10-2019 01:18 ]
Totaal offtopic, maar nee, ben gewoon een lurker die lekker meeleest en heel af en toe een reactie plaatst.Arjantje72 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:04:
[...]
Je hebt wel gelijk maar van de andere kant: doe eens een mooie post dan..of is het enkel klagen zonder bijdrage want dat is wel heel makkelijk..
Maar wat ik ervan vind?
Geweldige kwali gereden door MV, Pole gepakt in de eerste run, en toen ging het fout, maar je kunt het ook aan hem zien tijdens de persco, de blik van iemand de betrapt is bij iets wat ie niet had moeten doen. Had z'n team hem moeten waarschuwen? (split second beslissing en inbreken in iemands kwalironde wordt niet echt gewaardeerd door de coureur denk ik.) In ieder geval had ie anders moeten antwoorden en dat had zn team hem wel kunnen influisteren, dat is de fout van MV en RB.
2e punt: in Spa is er een coureur overleden, ten gevolge van de tweede impact, dat wil zeggen dat er eerst een crash was (Hubert in de bandenstapel/Bottas in de muur) en er vervolgens een andere coureur op crashte (Correa/had verstappen kunnen zijn).
En nee, als coureur denk je daar op dat moment niet aan, maar dat had wel een gevolg kunnen zijn.
Dus ik vind drie plaatsen straf heel coulant.
O wacht, dat is waar...
Maar Max is helemaal niet de scrappy Max die jij bedoeld. De meeste dingen die na de zomerstop zijn gebeurd had hij totaal geen schuld aan. Dus wat dat betreft weet ik niet wat je bedoelt.
Hij maakt wel fouten maar Crappy at Best is zwaar overdreven, Lecrec maakt meer fouten, Hoe noem je hem dan?Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:15:
Dit zijn trouwens zaken die je in een nek-aan-nek WK de titel kunnen kosten. Snel kappen dus Max hiermee.
O, die gaat nog wel heel domme fouten maken. Zelf coureurs die meerdere wereldkampioenschappen op hun naam hebben staan maken nog steeds domme fouten. Of coureurs die al een paar honderd grand prix achter hun naam hebben staan maken nog steeds domme fouten. Zelfs Hamilton maakt wel eens domme fout (niet heel veel moet ik toegeven). Het hoort een beetje bij de F1.Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:17:
[...]
Zo dom is LEC niet. En hij weet dat hij via een Cry-o-gram over de boordradio toch P1 cadeau krijgt, dus waarom moeilijk doen?
Ik ben zelf maar even de regulations in gedoken.Bart-Willem schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:55:
Appendix H van de FIA International Sporting Regulations:
Ik kan de Supplementary Regulations niet vinden, maar de vlaggen zijn dus leidend. Niet de LED borden.2.5.3 Signal light specifications
Lights may be used to supplement waved red, yellow, green, blue and white flags. When lights are to be used at a competition they should be described in the Suppplementary Regulations and the following requirements should be respected:
[...]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Alleen niet. Maar met Vettel en team Ferrari gecombineerd gaan de kansen al omhoog....Pyrone89 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:17:
[...]
Zo dom is LEC niet. En hij weet dat hij via een Cry-o-gram over de boordradio toch P1 cadeau krijgt, dus waarom moeilijk doen?
Ik hoop op een mooie race, en ook al gun in Lec net zo weinig als Ocon, als hij hem wint dan wint hij hem... Niks aan te doen.
De straf is terecht, ookal vind ik die vlag iets aan de late kant.
Stel dat die vlag er al in het stadion was toen max daar was.. dan had ik het 100% terecht gevonden. Nu is het op de boordcam 1 sec te zien, waarvan je niet weet of de rijder op dat moment ook naar de auto van bottas keek en dus de vlag. Dus ik geef hem een 90% terecht score.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.