I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
In voor de plof waarschijnlijk...
"When you grow up your heart dies"
Reference voor albon zodat hij kan zien waar verstappen sneller issjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:53:
Nette tijd hoor van VER > P2

PSN: xMaurice93
Meestal gaan motoren ook vaak flink harder voor ze ploffen.TheBrut3 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:56:
Die 1000pk Renault motoren doen het aardig.
I served in a company of heroes.
Wat mij betreft geef je de top 10 allemaal een vrije baan en 3 rondes. Warmup, knallen, cooldown, volgende rijder. Eventueel zou je dat ipv de top 10 ook voor de top 6 kunnen doen en ze dan allemaal 2 kansen kunnen geven.alexbl69 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:47:
[...]
Teamgenoten mogen niet binnen 3 seconden van elkaar een tijd neerzetten oid.
Een ander team is geen probleem. Die andere coureur zal gewoon doorrijden en voorspelbaar gedrag vertonen. Als je dan een tow hebt is dat geen probleem.
Je ziet nu dat teamgenoten meer op elkaar letten dan op de rest van het verkeer, onverwacht langzamer of sneller rijden om bij elkaar in de buurt te komen, communiceren via de radio. Het is de onvoorspelbaarheid voor de rest wat het probleem is.
[...]
Gaat puur om quali. Tijdens de race zullen teamgenoten niet langzamer gaan rijden om elkaar een tow te geven.
Daar was hij gisteren nog niet zo zeker van omdat je positie in de kwalificatie wel bepaald waar je achteraan op de grid wordt geplaatst.Vuvuzela schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:57:
Jammer dat we Max niet gaan zien in Q3.
Even een referentie zetten voor ALB, zo zeiden ze net bij SKY. Nou lekker dan voor ALB, heb je wat om tegenop te kijkensjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:53:
Nette tijd hoor van VER > P2

Waiting on the world to change
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
een treffende spreuk
Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:02:
Een beetje steenslag voor Vettel?
Een beetje boel aan de helm te zien.
I served in a company of heroes.
Dat hebben ze begin jaren 2000 als Q format gehad, met alle auto's. Op basis van de WK stand reden ze 1 voor 1 drie ronden op vrijdag. Op zaterdag nog een keer maar dan op basis van de uitslag van vrijdag. Zo kon het dat Jos Verstappen in zijn Minardi voorlopig op Pole terecht kwam omdat het regende op Magny Cours en hij als laatste een (bijna) droge baan had. Op zaterdag werd dit helaas wel rechtgezet toen de Q wel droog was.toolkist schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:57:
[...]
Wat mij betreft geef je de top 10 allemaal een vrije baan en 3 rondes. Warmup, knallen, cooldown, volgende rijder. Eventueel zou je dat ipv de top 10 ook voor de top 6 kunnen doen en ze dan allemaal 2 kansen kunnen geven.
PSN: IS_DJ
Verwijderd
hahah nice one, die had ik gemistVuvuzela schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:04:
[...]
Steenslag op de helm zit in het ontwerp
Niet alleen steenslag, ze hebben zelfs de vlekken van geplette insecten erop geschilderdVuvuzela schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:04:
[...]
Steenslag op de helm zit in het ontwerp

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Is er geen F3 of F2 tussendoor? Zie Ziggo Racing kanaal 404.TheBrut3 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:12:
Jammer dat Ziggo geen FP3 => F1 café => Q doet. Dat vond ik wel relaxt, nu moet ik een uur niksen
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja ziet er altijd wel vet uit die slomo beelden, nu ziggo nog even in 4k en we kunnen op en top genieten ervanpro_6or schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:03:
In de slomo net zag je de steentjes ook alle kanten opspatten. Gaaf!
Het lijkt me niet logisch om een goede tijd neer te zetten in Q2, aangezien je dan moet starten op die banden.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:58:
[...]
Daar was hij gisteren nog niet zo zeker van omdat je positie in de kwalificatie wel bepaald waar je achteraan op de grid wordt geplaatst.
Ik denk dat het alleen in Q1 een lekkere tijd neerzetten word, en misschien 2/3 runs doen voor het gevoel.
die laatste 2 plaatsen maken ook niet meer uit
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Denk het wel, maar de RBR wekt veel minder drag op op andere gedeeltes van het circuit, dus denk dat de RBR over ht hele circuit wel het voordeel heeft.pilskes schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:26:
Ik zag net de Williams met de DRS open rijden en daarna de RBR, heeft de Williams met die giga vleugel niet veel meer profijt van DRS? Het leek mij dat de oppervlakte van de omhoog geklapte vleugel bij RBR kleiner was dan bij Williams.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
That is ridiculous #FIAF3 #ItalianGP pic.twitter.com/3JGKodAQCP
— Mattzel89 (@Mattzel89) 7 september 2019
andere hoek van de crash (klik voor video).
Tribute helm van Gasly, voor Hubert

[ Voor 44% gewijzigd door basvn op 07-09-2019 13:31 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[YouTube: Formule 1 Café 6/9/2019 | Met Robert Doornbos, Tom Coronel en Renger van der Zande | Formule 1 2019]TheBrut3 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:12:
Jammer dat Ziggo geen FP3 => F1 café => Q doet. Dat vond ik wel relaxt, nu moet ik een uur niksen
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Asfalt runoff zal wel binnenkort wel weer uit de gratie raken.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:30:
[Twitter]
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nu ook live op ziggosport racing (en daarna gelijk door naar de Q)
We krijgen dus weer een maandenlange discussie over curbs, gravel, asfalt enz... met als gevolg dat we de motoren verplichten op 500pk, zodat de snelheid eruit is. Verder krijgen ze nog airbags, radar om automatisch te remmen en een ruitenwisser op het nieuwe aeroscreen.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:30:
[Twitter]
[Afbeelding]
Ben bang dat minstens één van bovenstaande fictiescenarios werkelijkheid wordt
Er moet gewoon goed gekeken worden per circuit wat echt de gevaren punten zijn.pinda powerrr schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:39:
[...]
We krijgen dus weer een maandenlange discussie over curbs, gravel, asfalt enz... met als gevolg dat we de motoren verplichten op 500pk, zodat de snelheid eruit is. Verder krijgen ze nog airbags, radar om automatisch te remmen en een ruitenwisser op het nieuwe aeroscreen.
een curb die kan lanceren, is gewoon slecht geplaatst.. dan moet daar wat anders komen.
Ik ben van mening dat de curb in T1/2 ook verkeerd ligt.
Tijdens F3 stond er een auto op vast, en gister tijdens de FP, stond er ook een STR op vast. ze zijn te hoog/stijl.
Er worden dit weekend nogal wat gridstraffen uitgedeeld. Maar Max was er zelf nog niet zo zeker van in het interview met Olav vandaar dat ik het meld. Ik denk dat ze het in de kwalificatie uiteindelijk beslissen.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
[...]
Het lijkt me niet logisch om een goede tijd neer te zetten in Q2, aangezien je dan moet starten op die banden.
Ik denk dat het alleen in Q1 een lekkere tijd neerzetten word, en misschien 2/3 runs doen voor het gevoel.
Zouden ze van mij wel mogen verbieden, Q1 rijden is prima, maar daarna blijf je lekker binnen staanbasvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
[...]
Het lijkt me niet logisch om een goede tijd neer te zetten in Q2, aangezien je dan moet starten op die banden.
Is wel apart dat als de top 6 allemaal penalty’s zouden hebben, dat ze alsnog de andere auto’s uit de Q kunnen drukken
Monza word moeilijk, maar het ziet er goed uit voor de komende races.
https://f1manager.info/ranking/4605

pilskes schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:26:
Ik zag net de Williams met de DRS open rijden en daarna de RBR, heeft de Williams met die giga vleugel niet veel meer profijt van DRS? Het leek mij dat de oppervlakte van de omhoog geklapte vleugel bij RBR kleiner was dan bij Williams.
Relatief ten opzichte van "geen DRS" heeft williams meer voordeel. Maar als DRS open staat, maakt het natuurlijk niet uit, open is open. Dat williams bij "dicht" veel meer drag heeft, zorgt er niet voor dat ze bij open ten opzichte van RB ineens meer voordeel hebben....Maarten_E schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
[...]
Denk het wel, maar de RBR wekt veel minder drag op op andere gedeeltes van het circuit, dus denk dat de RBR over ht hele circuit wel het voordeel heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het meest veilig is gewoon alle auto's op rails, met in de drs zones wissels zodat er ingehaald kan worden.pinda powerrr schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:39:
[...]
We krijgen dus weer een maandenlange discussie over curbs, gravel, asfalt enz... met als gevolg dat we de motoren verplichten op 500pk, zodat de snelheid eruit is. Verder krijgen ze nog airbags, radar om automatisch te remmen en een ruitenwisser op het nieuwe aeroscreen.
Dat is uiterst onveilig. Vroeger nooit zo'n slot racing baan gehad op zolder?LA-384 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:34:
[...]
Het meest veilig is gewoon alle auto's op rails, met in de drs zones wissels zodat er ingehaald kan worden.
locomotive racing, dat zie ik wel zitten ja.LA-384 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:34:
[...]
Het meest veilig is gewoon alle auto's op rails, met in de drs zones wissels zodat er ingehaald kan worden.
En dan n team met schoffels kolen in de oven scheppen, geweldig!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
FIA has set a new minimum time between the two SC-lines (1.45 min) to prevent drivers slowing down too much on their outlap and queueing up on the back straight, which could lead to dangerous situations.#F1 #AMuS #ItalianGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 7 september 2019
Flickr PSN ID= cheironnl
Lec en vet wel op geelcheiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:07:
Kijk die Renault eens gaan!
No signature required.
1.000+ HPcheiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:07:
1000pk hécheiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:07:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
voor de verandering

[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 07-09-2019 15:09 ]
Ik wordt helemaal simpel van hun 'tow' en het duiden ervan ...
Alsof ELKE actie lijkt te zijn om die tow te kunnen pakken
Die 1000 paarden zijn nu voor de verandering eens niet aan het stakencheiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:07:

Albon heeft toch al 3e tijd neergezet ?basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:08:
Waarom is max nog niet buiten?
voor de verandering
Ah, Ninja edit
[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 07-09-2019 15:10 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
jep, ninja-editBreezers schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:09:
[...]
Albon heeft toch al 3e tijd neergezet ?
Max zn cam is aan, dus zal zo wel naar buiten komen!
Banden sparen voor de race? Heeft geen zin, start toch achteraan.basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:08:
Waarom is max nog niet buiten?
voor de verandering
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
deze gaat er straks ook wel aanKimi Räikkönen recorded the fastest pole position lap at Monza in 2018, when he lapped in 1:19.119, at an average speed of 263.587 km/h (163.785 mph) – the fastest lap recorded in qualifying for a World Championship event.
Hij zal toch aan de minimumtijd moeten voldoen, anders altijd een risico dat je niet mag starten andersErapaz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:11:
Max gaat helemaal niet rijden? Renault heeft de motoren helemaal opengeschroefd?
Inderdaad, en hij is naar buitenFreshMaker schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:12:
[...]
Hij zal toch aan de minimumtijd moeten voldoen, anders altijd een risico dat je niet mag starten anders
Nee. Die 107% regel wordt alleen gehandhaafd als ze het hele weekend al langzaam waren. Aangezien Max in de vrije trainingen gewoon snel was, is dat geen probleem als hij geen tijd neer zet. Alleen staat hij dan wel helemaal achteraan.FreshMaker schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:12:
[...]
Hij zal toch aan de minimumtijd moeten voldoen, anders altijd een risico dat je niet mag starten anders
Je wilt wat plekken pakken als dat kan. Dan start je niet als 20e.Gé Brander schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:10:
[...]
Banden sparen voor de race? Heeft geen zin, start toch achteraan.
Ik ken de regels niet 100% uit mijn hoofdErapaz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:13:
@FreshMaker hebben ze zelfs niet de verplichting om aan elke sessie mee te doen ? Vroeger was die regel er wel.
Maar imho is erbij zijn, meedoen ...
Ze zitten in hun pitbox, ALB heeft al gereden ...
Heeft hij dan geen extra banden over voor de race of moeten ze die weer inleveren?Vos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:13:
[...]
Je wilt wat plekken pakken als dat kan. Dan start je niet als 20e.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Straks moet max achteraan startenBensimpel schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:14:
Rbr neemt weer teveel risico met met afwachten..
Scheelt ook weer kilometers op de motor.
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 07-09-2019 15:15 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De stewards geven echt wel toestemming aan RBR, want RBR heeft allang bewezen snel genoeg te zijn tijdens de race. Iets met uitstekende longruns.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat is nog niet bekend. Er zijn meer met straffen, daar kan je dan voor staan.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:15:
Ach, op zich maakt het niks uit voor Max. Hij start toch al achteraan.
Scheelt ook weer kilometers op de motor.
Klopt helemaal. Maar een heel grote ramp is het niet als hij niet kan kwalificeren door dit soort akkefietjes.Vos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:16:
[...]
Dat is nog niet bekend? Er zijn meer met straffen, daar kan je dan voor staan.
Bensimpel
Positieve meneer
Meerdere mensen hebben een motorwissel, dan wil je een beetje goed starten in de motorwissel poule, plus ik denk dat er straks nog wel een paar motors ploffen
😆 - Denk ook eens om ;)
Klopt, de regel is volgens mij ook al 15 jaar niet meer gebruikt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:15:
Achteraan starten of achteraan starten, who cares?
De stewards geven echt wel toestemming aan RBR, want RBR heeft allang bewezen snel genoeg te zijn tijdens de race. Iets met uitstekende longruns.
Vroeger hadden we party-teams, die kwamen alleen maar voor de drank en vrouwen en dure feesten
- DaniëlWW2
- Niet online
Red Bull dus?FreshMaker schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:17:
[...]
Klopt, de regel is volgens mij ook al 15 jaar niet meer gebruikt.
Vroeger hadden we party-teams, die kwamen alleen maar voor de drank en vrouwen en dure feesten
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee dat is zo. Ze nemen nu ook meer risico dan normaliter. Maar toch liever p17 dan p20.sjaool schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:17:
[...]
Klopt helemaal. Maar een heel grote ramp is het niet als hij niet kan kwalificeren door dit soort akkefietjes.
Tegenwoordig staan motorstraffen altijd achter de andere straffen. Alleen de volgorde van de auto's met motorstraffen moet nog gepaald worden, dat is niet meer in de volgorde van aanmelding; maar tijd in de kwalificatie. Het is dus eigenlijk een sub-grid.Vos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:16:
[...]
Dat is nog niet bekend. Er zijn meer met straffen, daar kan je dan voor staan.
De reden waarom Rich Energy dus sponsor van Haas wilde zijn...FreshMaker schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:17:
[...]
Jep, en minimale rondetijd is 1.45, dus ze kunnen niet te lang gaten blijven trekkenMaurice079 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:18:
Lekker handig dit heren. Allemaal op het laatste moment. Dat wordt gezellig
De 107% regel is er voor iedereen die in Q1 trager dan 107% van de snelste tijd. Tijden in voorgaande sessies dienen enkel om an te tonen dat de wagen op zich wel mee kan. Als je geen tijd zet in Q1 moet je alsnog aan de stewards toestemming vragen om te mogen starten. Hoewel dat een formaliteit is, is het wel een verplichting. Daarom ook dat de meesten gewoon een tijd zetten. Hebben de fans (en sponsors) er ook nog iets aan.ThomasG schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:13:
[...]
Nee. Die 107% regel wordt alleen gehandhaafd als ze het hele weekend al langzaam waren. Aangezien Max in de vrije trainingen gewoon snel was, is dat geen probleem als hij geen tijd neer zet. Alleen staat hij dan wel helemaal achteraan.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ferrari reed op mediums en Mercedes leek drukker te zijn met slipstreams oefenen.pinda powerrr schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:18:
Wow, eerst schakel ik te laat in, vervolgens zie ik nu pas dat HUL op P2 staat??? Renault door de 1100pk barriëre heen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.