![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 14
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 14
Pirelli Banden
GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Als ze die bizarre acceleratie weten te behouden, dan gok ik zomaar van wel. Hopelijk komt er wel genoeg actie in de rest van het veldDJTimo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:03:
2e overwinning voor Ferrari op rij?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij start toch achteraan.Pierre schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:09:
Hopelijk heeft Max zondag geen poepstart, race week yeah.
Kak dat is waar ook haha.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mijn boefje is liev!
Is juist goed. Hopelijk geen gedoe met bocht 1 en 2 en dan een inhaalrace. Ik denk dat de spec 4 er bij hem wel in zal liggen. Inhaalrace, doel is minstens P6. Ferrari gaat misschien zelfs een 1-2 scoren als ze ditmaal de strategie voor beide coureurs goed doen.
Meh... was een hoop giebelen en geinen. De race van Spa was snel besproken, want er viel weinig te bespreken buiten zijn crash met Kimi. Tja, dat hadden we al gehoord bij Jack. Max legde nog uit hoe een startprocedure gaat, maar dat is niks nieuws.JB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:34:
Lekker back to back! Iemand gisteren Peptalk gezienDe moeite om terug te kijken?
Is toch alleen maar die rechtervoet door het gaspedaal duwenDJTimo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:41:
[...]
Meh... was een hoop giebelen en geinen. De race van Spa was snel besproken, want er viel weinig te bespreken buiten zijn crash met Kimi. Tja, dat hadden we al gehoord bij Jack. Max legde nog uit hoe een startprocedure gaat, maar dat is niks nieuws.
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2019 08:43 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Klopt, maar bij Monza is de eerste bocht nog meer een flessenhals dan La Source in Spa.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Je moet het ergens doen. Al was het maar voor de motor pool. Als je ergens straf pakt, dan liever waar je al kansloos bent voor de overwinning.Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:52:
Sowieso de vraag of ze spec 4 er wel ingooien...begreep dat albon alleen de penalty had gepakt bij spa. Waarom zouden ze dat dan nu wel doen? Dit is net als Spa een powercircuit.
Daarom verwacht ik gelijk een leukere race, inhaal acties.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
4de iceG.Scholtens schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:02:
Waarom moet max achteraan beginnen dan? Puur vanwege de spec 4?
⛔ Trackers of betalen ⛔
PSN: xMaurice93
Staat het officieuze ronderecord niet op naam van Montoya en/of is dat het record van hoogste gemiddelde snelheid?alexbl69 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:00:
Ronderecord van Rubens zal ook dit jaar nog niet gebroken worden.
[ Voor 24% gewijzigd door B-Real op 03-09-2019 09:20 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat ligt eraan hoe veel meter het is tot de eerste bocht....demo31051987 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:19:
Heb er zin in. Max zal het ongetwijfeld beter doen dan de 350 meter van afgelopen weekend.
Dat, en hun chassis is gewoon gebouwd op straight-line-speed. Hier in Monza is het kat in het bakkie voor Ferrari als er geen rare dingen gebeuren, maar alle races daarna zijn ze de sjaak.Maurice079 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:08:
Present! Dit zou (normaal gesproken) toch gewoon de 2e overwinning van Ferrari moeten worden.
Erg knap hoeveel power ze uit die motor weten te persen!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
638m, aldus https://www.racefans.net/...taly-circuit-information/TakeAway schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:21:
[...]
Dat ligt eraan hoe veel meter het is tot de eerste bocht....
Dan heeft ie theoretisch gezien 2 keer meer kans om uit het gedrang te komen.demo31051987 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:24:
[...]
638m, aldus https://www.racefans.net/...taly-circuit-information/
Dus het kan bijna 2 keer zo goed gaan voor hem
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik vond het niet onaardig maar heb betere shows gezienJB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:34:
Lekker back to back! Iemand gisteren Peptalk gezienDe moeite om terug te kijken?
Waren we al klaar met de vorige welles/nietes discussie dan?
Waiting on the world to change
Die is beklonken met een mooi slotpinda powerrr schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:35:
[...]
Waren we al klaar met de vorige welles/nietes discussie dan?![]()
Let's go!!! Vai, Vai, vai!!!
Of twee keer meer kans om in het gedrang te komen, want je zit er immers langer tussenTakeAway schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:26:
[...]
Dan heeft ie theoretisch gezien 2 keer meer kans om uit het gedrang te komen.
Nu maar hopen dat dat ook gaat gebeuren
Daar heb je ook een punt, al met al zou het zomaar wederom een leuke race kunnen worden.ThomasG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:36:
[...]
Of twee keer meer kans om in het gedrang te komen, want je zit er immers langer tussen
-
Ben ook niet rouwig dat ik hem via Ziggo Go moet gaan kijken, en niet live. Kan ik de saaie momenten (VSC)Martinspire schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:57:
De DRS baan van het jaar. Gaat weer saai worden met de inhaalacties ben ik bang...
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Is ook knap, alleen zoals het er nu voor staat win je met power om hard rechtdoor te rijden het kampioenschap niet. Meeste circuits hebben meerdere bochten gelukkig.Maurice079 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:08:
Present! Dit zou (normaal gesproken) toch gewoon de 2e overwinning van Ferrari moeten worden.
Erg knap hoeveel power ze uit die motor weten te persen!
Kimi had deze idd al verbroken. Officiële ronderecord is uiteraard alleen in de race mogelijk.B-Real schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:15:
[...]
Staat het officieuze ronderecord niet op naam van Montoya en/of is dat het record van hoogste gemiddelde snelheid?
Dacht dat hij in dat rondje ook het topsnelheidrecord had, maar die is een tijdje terug al gesneuveld.
Ben benieuwd of ze die gemiddelde/top snelheden nu eindelijk eens weten te evenaren
EDIT: die records zijn inmiddels al gesneuveld zie ik nu: https://en.wikipedia.org/wiki/2004_Italian_Grand_Prix
Maar dat was pas afgelopen jaar
Blijft toch lekker dit:
[YouTube: The Fastest Lap in F1 History* | Montoya at Monza 2004]
De grote Jack van Gelder-show is nooit de moeite om terug te kijken.JB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:34:
Peptalk was leuk. Het is gewoon de moeite om Max een keer off-track en in alle rust aan tafel te zien zitten.Rudolf schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:31:
[...]
De grote Jack van Gelder-show is nooit de moeite om terug te kijken.
"When you grow up your heart dies"
Vond ik ook zeker de moeite waard.sjaool schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:33:
[...]
Peptalk was leuk. Het is gewoon de moeite om Max een keer off-track en in alle rust aan tafel te zien zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 03-09-2019 10:59 . Reden: Link naar verstappen.nl toegevoegd ]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Het ligt er een beetje aan wie de gasten zijn, want met een aantal gasten (zoals Ruud Gullit) nemen het altijd een beetje over waardoor Jack min of meer op de achtergrond verdwijnt. Max zit regelmatig via internet even in de uitzending, wat wel weer leuk is aangezien er meestal wat betere vragen worden gesteld dan wat meneer Plooij en meneer Mol doen. De Verstappens (vooral Jos) hebben het niet zo op Kamphues, vandaar dat Max eigenlijk nooit te zien is in de F1 programma's van Ziggo zoals het Formule 1 Café.Rudolf schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:31:
[...]
De grote Jack van Gelder-show is nooit de moeite om terug te kijken.
Omdat ze deze race al incalculeren als een race die ze niet kunnen winnen i.v.m. power van de Ferrari en Mercedes.Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:52:
Waarom zouden ze dat dan nu wel doen? Dit is net als Spa een powercircuit.
Kamphues in 1 of andere onbekende race klasse laten rijden, robert laten presenteren en Max aan tafelThomasG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:05:
[...]
Het ligt er een beetje aan wie de gasten zijn, want met een aantal gasten (zoals Ruud Gullit) nemen het altijd een beetje over waardoor Jack min of meer op de achtergrond verdwijnt. Max zit regelmatig via internet even in de uitzending, wat wel weer leuk is aangezien er meestal wat betere vragen worden gesteld dan wat meneer Plooij en meneer Mol doen. De Verstappens (vooral Jos) hebben het niet zo op Kamphues, vandaar dat Max eigenlijk nooit te zien is in de F1 programma's van Ziggo zoals het Formule 1 Café.
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 03-09-2019 11:20 ]
Dat is iets van jaren geleden. Jos Verstappen zou in een programma van Kamphues komen. Hij reed toen nog Formule 1, en hanteerde voor alle televisie momenten dezelfde voorwaarden (net zoals vrijwel alle F1 coureurs buiten de races om). Maar Kamphues en zijn crew hield zich niet aan de gemaakte afspraken, dus had Jos afgezegd. Vervolgens probeerde Kamphues, ik geloof na een kart race van Max, om Jos ongevraagd alsnog in het programma te krijgen door ineens met een televisieploeg voor z'n neus de staan. En sinds dien wil Jos eigenlijk niets meer met Kamphues te maken hebben.garriej schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:19:
[...]
Kamphues in 1 of andere onbekende race klasse laten rijden, robert laten presenteren en Max aan tafel
hoor dit overigens voor het eerst, wat is de reden dat ze elkaar niet zo liggen?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Als 'ie maar 1 hardere band nodig heeft zoals je zelf aangeeft, heeft het toch geen zin om er meer mee te nemen? Het is niet zo dat je bij de trainingen moet dobbelen om te zien met welke banden je gaat rijden, dat kies je zelf. Hij zal in de trainingen dus vooral op soft gaan rijden, waarschijnlijk met de spec4, om zoveel mogelijk info te krijgen over de motor op de snelste banden.nocalimero schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:36:
Is het niet vreemd dat Max juist op deze baan waar hij achteraan moet starten meer Soft banden heeft? Je zou verwachten dat beginnen op een hardere band (Medium of Hard) en later switchen naar de Soft juist dan een handiger strategie is?
Ik snap waarom je elkaar dan niet meer zo lief vind ja. Wat jammer is, want Max in een F1 programma lijkt mij wel leuk om te zien.ThomasG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:35:
[...]
Dat is iets van jaren geleden. Jos Verstappen zou in een programma van Kamphues komen. Hij reed toen nog Formule 1, en hanteerde voor alle televisie momenten dezelfde voorwaarden (net zoals vrijwel alle F1 coureurs buiten de races om). Maar Kamphues en zijn crew hield zich niet aan de gemaakte afspraken, dus had Jos afgezegd. Vervolgens probeerde Kamphues, ik geloof na een kart race van Max, om Jos ongevraagd alsnog in het programma te krijgen door ineens met een televisieploeg voor z'n neus de staan. En sinds dien wil Jos eigenlijk niets meer met Kamphues te maken hebben.
Daar waren beelden van, maar die kan ik zo snel niet vinden.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Maar het lijkt me voor het bepalen van de race strategie erg handig als je weet hoe de Harde (of Medium) band het uithoudt. En hoe hard je er mee kunt rijden met volle tank.DataGhost schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:42:
[...]
Als 'ie maar 1 hardere band nodig heeft zoals je zelf aangeeft, heeft het toch geen zin om er meer mee te nemen? Het is niet zo dat je bij de trainingen moet dobbelen om te zien met welke banden je gaat rijden, dat kies je zelf. Hij zal in de trainingen dus vooral op soft gaan rijden, waarschijnlijk met de spec4, om zoveel mogelijk info te krijgen over de motor op de snelste banden.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Is het niet zo dat de banden aan het begin van het seizoen al gekozen moeten worden? dus eerder bekend dan de (eventuele) updates?nocalimero schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:36:
Is het niet vreemd dat Max juist op deze baan waar hij achteraan moet starten meer Soft banden heeft? Je zou verwachten dat beginnen op een hardere band (Medium of Hard) en later switchen naar de Soft juist dan een handiger strategie is?
Revive the guild!
Oh yesp0st schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:50:
Ik ben ook lid van "Kamp Vettel" voor Monza, ik gun het 'm van harte!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Niet aan het begin van het seizoen, maar wel ruim van tevoren. Ik meen 8 weken van tevoren bij Europese races en 13 weken van tevoren bij fly-aways.Jelte,89 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:11:
[...]
Is het niet zo dat de banden aan het begin van het seizoen al gekozen moeten worden? dus eerder bekend dan de (eventuele) updates?
Met ZiggoGo kan men ook live TV kijken hè? Heeft leuke opties, maar naar de toekomst spoelen kan ie nietOme Ernst schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:25:
[...]
Ben ook niet rouwig dat ik hem via Ziggo Go moet gaan kijken, en niet live. Kan ik de saaie momenten (VSC)
voorbijspoelen.
[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 03-09-2019 13:11 ]
Testing, one, two ...
Is Vettel ook wel nodig om het te overleven bij Ferrari anders is hij straks de Bottas van Ferrari.p0st schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:50:
Ik ben ook lid van "Kamp Vettel" voor Monza, ik gun het 'm van harte!
oZy schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:02:
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar dan toch: deze mag Seb van mij winnen!! Laat die man lekker pole + winst pakken, dat gun ik hem echt. En dan zo'n typische pompiedompie ratatata audio erbij.
Die heeft volgens mij echt een k%tjaar achter de rug en toch een hoop sympathie weten te winnen.
Alleen ietsje beter betaald.ppbruins schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:42:
Is Vettel ook wel nodig om het te overleven bij Ferrari anders is hij straks de Bottas van Ferrari.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ferrari kennendeMaarten_E schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:53:
[Afbeelding]
Ik heb toch verdorie niet voor niks 5 minuten in Photoshop zitten klooien toch, Seb?![]()
![]()
Hup, winnen dit weekend, of toch op zijn minst Pole.
Hail to the king baby!
Uh wat? Jij denkt serieus dat RBR vanaf Ascari volgas door Parabolica kan?Bloodclot schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:12:
Max gewoon bij start eerste chicane rustig aan, en zo geleidelijk aan elke DRS een auto in halen, vooral de exit-speeds van de laatste snelle chicane is belangrijk, denk dat de redbull vanaf dan wel vol gas door de laatste bocht kan.
Verder geen enkele gevecht (tenzij voor overwinning/podium) aan gaan in de chicaantjes, zoals het toen mislukte met Massa 2 (3?) jaar terug.
Als max eerste ronde heel blijft, wordt het een mooie race. hopen dat de spec4 wat voor (figuurlijke) vuurwerk zorgt.
Groetjes
Die had je ook uit het topic van vorig jaar kunnen halenMaarten_E schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:53:
[Afbeelding]
Ik heb toch verdorie niet voor niks 5 minuten in Photoshop zitten klooien toch, Seb?![]()
![]()
Hup, winnen dit weekend, of toch op zijn minst Pole.
Revive the guild!
Hierna een week afkicken en dan weer back 2 backCrazyFool schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:15:
Ooooooohhh!! Ik heb niet goed in mijn agenda gekeken, maar we hebben deze week dus een back2back weekend!
Heerlijke verrassing voor mijzelf
I served in a company of heroes.
Mwoaa, beetje overdreven maar bijna 300 exit speed zou kunnen? We zullen het zienNhz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:16:
[...]
Uh wat? Jij denkt serieus dat RBR vanaf Ascari volgas door Parabolica kan?
True, maar ze hebben al meer dan een half seizoen + pre-season testing + in-season tests kunnen zien hoe soft, medium en hard zich ten opzichte van elkaar verhouden, ze weten van de afgelopen jaren hoe de banen erbij lagen en hoe dat verschillend is met dit jaar, dus ik denk dat ze uit soft en medium wel kunnen extrapoleren hoe hard het gaat doen, en ze verwachten waarschijnlijk op voorhand al dat ze die band niet gaan gebruiken, of dat het in ieder geval heel onwaarschijnlijk is. Ze willen nog wel eens een van de coureurs 2 hards geven om met 1 setje te testen, mara dat vonden ze hier dus niet nodig. Het lijkt me nuttiger om veel data over de motor te kunnen verzamelen op softnocalimero schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:57:
[...]
Maar het lijkt me voor het bepalen van de race strategie erg handig als je weet hoe de Harde (of Medium) band het uithoudt. En hoe hard je er mee kunt rijden met volle tank.
Nu lijkt het er op dat ze gewoon maar zien hoe lang de band het uithoudt ... Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd, maar het viel me gewoon op.
ik bedoelde ook daadwerkelijk in het chassis gooien oftewel ook de motor gebruiken.MikeyMan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:56:
[...]
Je moet het ergens doen. Al was het maar voor de motor pool. Als je ergens straf pakt, dan liever waar je al kansloos bent voor de overwinning.
idem dus voor monza.ppbruins schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:07:
[...]
Omdat ze deze race al incalculeren als een race die ze niet kunnen winnen i.v.m. power van de Ferrari en Mercedes.
[ Voor 27% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-09-2019 15:00 ]
We do what we must because we can.
[ Voor 96% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-09-2019 15:00 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zou het doen!
Ah, Stroll weer op het podium confirmed?basvn schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:45:
* basvn sluit zich aan bij kamp Verstappen![]()
![]()
[Afbeelding]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nee, VER op 4 en ALB op 5 finish. Dat is mijn voorspellingSpotmatic schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:31:
Ik denk echt dat ALB nu al voor Max finisht.
Helaas, de Merc's krijgen problemen, HAM voor ronde 15, BOT in ronde 39TakeAway schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:30:
Dan zal ik jullie uit de droom helpen... BOT wint hem met daarachter HAM, VET en LEC.
VER zie ik in mijn glazen bol op 6 eindigen
Yep. Dat laten ze tegenwoordig voor ieder raceweekend zo zien, trekt extra kijkers. En dan op zondag, hoppa, toch onverklaarbaar droog 🤡basvn schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:45:
* basvn sluit zich aan bij kamp Verstappen![]()
![]()
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq