Ja vond ook best vreemd, ronde na ronde zie je het ook op onboard filmpje(achtervolging perez)ArcticWolf schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:14:
[...]
Wel vreemd, dan zou je zeggen de gear ratio's niet goed waren... maar die zijn fixed.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Kwestie van tijd dus voordat ze het weer helemaal omgooien.Remy schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:27:
Dit betekent alleen maar dat er meer close racing zal gebeuren de rest van het seizoen: als de FIA zich aan hun nieuwe stance houdt vs hard-but-fair racing is het goed voor de F1 sport!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Afgelopen dagen heb ik na zitten denken over hoe dat probleem (als het al een probleem is) met de Qualys opgelost kan worden. Ik heb een ideetje, maar zelfs dit is verre van ideal.
Als men in de outlap zit terwijl de tijd verloopt, dan wordt het volgend rondje, de hotlap, nog meegeteld.
Probleem is dan mogelijk dat men intentioneel het gaat verschuiven. Dus misschien ook enkel voor wie al in S3 zit?
Als men in de outlap zit terwijl de tijd verloopt, dan wordt het volgend rondje, de hotlap, nog meegeteld.
Probleem is dan mogelijk dat men intentioneel het gaat verschuiven. Dus misschien ook enkel voor wie al in S3 zit?
Dan gaan ze dus allemaal nog later, dan hoeven ze pas de pit uit te zijn als de klok op 0:00 gaat.. Dan krijg je in Monza de vraag:Sir_Lion schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:56:
Afgelopen dagen heb ik na zitten denken over hoe dat probleem (als het al een probleem is) met de Qualys opgelost kan worden. Ik heb een ideetje, maar zelfs dit is verre van ideal.
Wie kan het langst doen over 1 outlap?
Ja vandaar dat men al in de outlap MOET zijn, en de toevoeging van in S3 zijn.BasvanS schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:58:
[...]
Dan gaan ze dus allemaal nog later, dan hoeven ze pas de pit uit te zijn als de klok op 0:00 gaat.. Dan krijg je in Monza de vraag:
Wie kan het langst doen over 1 outlap?
Dat samen met een tijdlimiet voor de outlap, 1.45 voor Monza bijvoorbeeld, zou voldoende moeten zijn.
Harde tijdlimiet voor de outlap is het enige wat je nodig hebt, indien nodig zelfs per sector.Sir_Lion schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:00:
[...]
Ja vandaar dat men al in de outlap MOET zijn, en de toevoeging van in S3 zijn.
Dat samen met een tijdlimiet voor de outlap, 1.45 voor Monza bijvoorbeeld, zou voldoende moeten zijn.
Waren de outlaps van alle drivers al niet boven de 1m45s in die laatste ronde?!BasvanS schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:03:
[...]
Harde tijdlimiet voor de outlap is het enige wat je nodig hebt, indien nodig zelfs per sector.
En een minimum snelheid.BasvanS schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:03:
[...]
Harde tijdlimiet voor de outlap is het enige wat je nodig hebt, indien nodig zelfs per sector.
Sainz stond ten slotte praktisch stil, maar haalde uiteindelijk wel de minimum tijd door simpelweg daarna gewoon vol gas te gaan.
Oh, minimumsnelheid klinkt goed! Maar hoe doen we dat dan in langzame bochten zoals bijv de hairpin in Monaco?demonic schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:06:
[...]
En een minimum snelheid.
Sainz stond ten slotte praktisch stil, maar haalde uiteindelijk wel de minimum tijd door simpelweg daarna gewoon vol gas te gaan.
Allemaal gediskwalificeerd!Sir_Lion schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:07:
[...]
Oh, minimumsnelheid klinkt goed! Maar hoe doen we dat dan in langzame bochten zoals bijv de hairpin in Monaco?
ik snap het hele gedoe om die Q niet.
Ze hebben zichzelf allemaal in de vingers gesneden door zo laat naar buiten te gaan. en daardoor geen 2e ronde neer kunnen zetten. dat is al een straf voor ze.
Dat ze bij de out-lap zo langzaam reden/elkaar in de weg reden, daar moet iets aan gedaan worden (minimaal anderhalve autolengte de ruimte geven bijvoorbeeld)
Ze hebben zichzelf allemaal in de vingers gesneden door zo laat naar buiten te gaan. en daardoor geen 2e ronde neer kunnen zetten. dat is al een straf voor ze.
Dat ze bij de out-lap zo langzaam reden/elkaar in de weg reden, daar moet iets aan gedaan worden (minimaal anderhalve autolengte de ruimte geven bijvoorbeeld)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wat zullen de Italiaanse krantjes over Vettel hebben geschreven
Niet veel goeds wat ik gelezen hebppbruins schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:12:
Wat zullen de Italiaanse krantjes over Vettel hebben geschreven![]()
Klopt. Minimum tijd van 1:45 tussen beide safety car lines. Maar ze reden allemaal pas naar buiten rond de 1:45 op de klok dus ze kwamen ook allemaal "op tijd" over de SC line.Sir_Lion schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:05:
[...]
Waren de outlaps van alle drivers al niet boven de 1m45s in die laatste ronde?!
Daarnaast is het iets wat de FIA gezegd heeft, m.b.t. die 1:45 maximum rondetijd. Maar daarachteraan zeiden ze blijkbaar ook meteen dat ze niemand kunnen straffen als ze er langer over doen. Want er zijn geen regels omtrend zo'n maximumtijd.
Wat maken we ons druk over de Q.. Dit is toch ook gewoon mooi (ja, het is jammer voor de mensen op de tribune). Het brengt reuring in de tent, er gebeurt tenminste wat. Maar nee, laten we even massaal wat regels toevoegen, want die heeft de F1 nog niet genoeg.
Hebben zichzelf gewoon in de vingers gesneden en dat doet zeer. Dit zullen ze niet snel nog eens doen denk ik.
Hebben zichzelf gewoon in de vingers gesneden en dat doet zeer. Dit zullen ze niet snel nog eens doen denk ik.
https://www.gazzetta.it/F...notto-3402350692929.shtmlppbruins schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:12:
Wat zullen de Italiaanse krantjes over Vettel hebben geschreven![]()
ff door DeepL gehaald:
Vettel, de kwetsbare pijler. Herstellen Seb is de grote uitdaging van Binotto en Ferrari is de grote uitdaging van Binotto en Ferrari
Op Monza 2008 de Duitse geopenbaard zijn talent, op hetzelfde spoor verscheen gisteren in extreme moeilijkheidsgraad: geef hem terug motivatie en de doeltreffendheid is een van de meest dringende verplichtingen van het team hoofd en het team.
Rechts Ferronaat
"Je bent vergeven, Charles." Het radioteam waarmee Mattia Binotto Leclerc bedankte voor het buitengewone succes van Monza, laat het duidelijk zijn dat bij Ferrari het kwalificatiegeval van Monza niet gemakkelijk in te dienen zal zijn. De overwinning van een GP van Italië na 9 jaar wachten was een wondermiddel voor iedereen, een soort "iedereen gelukkig en gelukkig", dat spreekt voor zich. Wie wint, heeft altijd gelijk, bij Monza en in het rood dan... Maar het is ook waar dat het gebrek aan hulp van de Monegaskische Sebastian Vettel in de tweede poging van de beslissende Q3 van de dag ervoor (onvrijwillig volgens Charles), zeker de Duitse heeft gekwetst. De Duitser had zich een week eerder nederig ter beschikking gesteld van zijn teamgenoot en zich opgeofferd aan een strategie die zeker nuttig was om hem in Spa te laten winnen.
GERARCHIE--
Commentaar eerst
De kampioenen zijn taai en weten hoe te nemen wat er op de tafel ligt: Leclerc is geen uitzondering en, na een eerste periode van stage, besloten om de Ferrari en de glorie te nemen, het losmaken van de verdwaasde Duitser die, zo niet technisch (maar zelfs daar, nu, het is moeilijk om het tegendeel te betogen ....), zeker op de loonlijst is de eerste troef van de stuurprogramma's park in Maranello. De geschiedenis zal zijn loop nemen, de chronometer zal de nieuwe hiërarchieën bepalen (misschien heeft hij dat al besloten).
PILASTRO FRAGILE- Maar Binotto heeft nu een delicate beheersuitdaging. Aan het einde van dit kampioenschap zijn er nog 7 GP's over, dan is er de 22e van 2020, het jaar waarvoor Seb nog steeds het contract heeft. Hoe doe je dat? "Seb is een pijler van ons project - zei in Gazzetta een paar dagen geleden, aan de vooravond van de Italiaanse GP - is een sleutelfiguur om Charles, het team en de auto te laten groeien, leidt ons om zeer analytisch over de prestaties. Om het op moreel niveau te houden hangt af van onze steun en ons vermogen om het te motiveren. Maar te oordelen naar de fout op Ascari na een paar ronden van de GP van gisteren, iets in dit proces van motivatie moet snel worden bijgewerkt. In 2008 op Monza, 21-jarige jongen, verbaasde de wereld door te winnen met Toro Rosso. In 2019 op Monza, opgericht 4 keer wereldkampioen, eindigde hij spinnen, terwijl zijn jonge teamgenoot ging om een overwinning in het rood dat hij droomt van vanaf 2015, het jaar waarin hij een Ferrari-coureur werd. Alfa en omega, de pilaar kraakt angstig. En om een wereldkampioenschap te winnen, heb je er twee nodig.
@Aardappelbakker Eens, ik maak me meer zorgen over wat Michael Masi gister vertelde tijdens de SKY analyse van Anthony Davidson.
Davidson dwong hem misschien een beetje hard (maar wel eerlijk) om duidelijkheid te geven, en vergeleek de move van VER/BOT (Monza 2018), met LEC/HAM (Monza 2019). Masi gaf hierop antwoord dat het waarschijnlijk puur het contact is geweest waardoor dat wel een 5 seconde straf was, en het gisteren een black-white flag was.
Ik wil niet meer penalty's, maar het moet nooit zo zijn dat het krijgen of nemen van een penalty, afhangt van het "slachtoffer" in het duel. Als Hamilton gisteren het risico had genomen en hem had laten staan > contact, had hij dus gewonnen. Dit gaat elke coureur vervolgens doen bij dit soort bewegingen.
@sjaool Volgens jou niet, maar de race director zei gisteravond dus het bovenstaande.
En tuurlijk wil niemand contact maken, maar als het om een race-win gaat, en je weet als coureur dat je 2 opties hebt*:
1 - Ontwijken, vuile banden en hooguit je 2e plek behouden
2 - Licht contact - klein risico op een spin/schade, maar een penalty voor de leider en dus een grote kans op een overwinning.
Kies jij dan maar
* Gaat dus alleen in het geval van een stuurbeweging in de rem-zone.
Hier het betreffende stuk, kan zijn dat hij al gepost was:
https://streamable.com/i099w
Davidson dwong hem misschien een beetje hard (maar wel eerlijk) om duidelijkheid te geven, en vergeleek de move van VER/BOT (Monza 2018), met LEC/HAM (Monza 2019). Masi gaf hierop antwoord dat het waarschijnlijk puur het contact is geweest waardoor dat wel een 5 seconde straf was, en het gisteren een black-white flag was.
Ik wil niet meer penalty's, maar het moet nooit zo zijn dat het krijgen of nemen van een penalty, afhangt van het "slachtoffer" in het duel. Als Hamilton gisteren het risico had genomen en hem had laten staan > contact, had hij dus gewonnen. Dit gaat elke coureur vervolgens doen bij dit soort bewegingen.
@sjaool Volgens jou niet, maar de race director zei gisteravond dus het bovenstaande.
En tuurlijk wil niemand contact maken, maar als het om een race-win gaat, en je weet als coureur dat je 2 opties hebt*:
1 - Ontwijken, vuile banden en hooguit je 2e plek behouden
2 - Licht contact - klein risico op een spin/schade, maar een penalty voor de leider en dus een grote kans op een overwinning.
Kies jij dan maar
* Gaat dus alleen in het geval van een stuurbeweging in de rem-zone.
Hier het betreffende stuk, kan zijn dat hij al gepost was:
https://streamable.com/i099w
[ Voor 32% gewijzigd door yorkick op 09-09-2019 16:22 ]
Ligt in ieder geval wel in één lijn dan met de pitstraat incidenten dit jaar wat betreft unsafe releases. Wel contact == straf, geen contact == niksyorkick schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:45:
@Aardappelbakker Eens, ik maak me meer zorgen over wat Michael Masi gister vertelde tijdens de SKY analyse van Anthony Davidson.

Er is nu een soort van overgangsfase in werking gegaan dus de meeste coureurs moeten er nog aan wennen wat nu wel en niet mag. Dan lijkt het er al gauw op dat er mensen bevoordeeld worden.Help!!!! schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:40:
[...]
Het moet zeker veilig blijven. Vind het vooral ergerlijk dat het allemaal zo inconsequent is en sommige teams/coureurs bevoordeeld lijken te worden. Het blijft mensenwerk maar toch.
Geloof mij maar dat niemand contact wil maken op die snelheden. Een beetje wheelbangen daargelaten. Maar een contact op het chassis en de bodemplaat wil je als het even kan vermijden. Was het wheelbangen geweest dan hadden de stewards volgens mij ook niet ingegrepen.yorkick schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:45:
@Aardappelbakker
[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 09-09-2019 16:05 ]
"When you grow up your heart dies"
devil-strike schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:51:
[...]
Was ook wel duidelijk te zien, harder dan 343km/h ging hij niet zelf met drs+ slipstream niet.

Testing, one, two ...
@hardware-lover dan zal het meschien een bug in de speedometer gui zijn, die ging niet verder dan 343-5km/h. op finish stuk.
Ik heb het niet zo op die GUI, ik zie wel vaker verschillen met het stuurdisplay en wat wij als kijker krijgen voorgeschoteld groot in beelddevil-strike schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:46:
@hardware-lover dan zal het meschien een bug in de speedometer gui zijn, die ging niet verder dan 343km/h. op finish stuk.
Testing, one, two ...
Dat probleem had VER pas tegen het einde van de race, dus waarschijnlijk is die 357 vlak daarvoor neergezet.hardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:49:
[...]
Ik heb het niet zo op die GUI, ik zie wel vaker verschillen met het stuurdisplay en wat wij als kijker krijgen voorgeschoteld groot in beeld
Helemaal mee eens. Zo ook met die trieste pitstraf van VER-BOT en LEC-GRO dit jaar. 5 sec en een geldstraf.....yorkick schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:45:
Het gaat om de handeling van de aanstichter.
Ah okhardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:49:
[...]
Ik heb het niet zo op die GUI, ik zie wel vaker verschillen met het stuurdisplay en wat wij als kijker krijgen voorgeschoteld groot in beeld
[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 09-09-2019 17:00 ]
Welk probleem was dat? Ik heb gelezen dat ie tegen de toerenbegrenzer aanliep (bij die 357 dan denk ik), maar jij doelt misschien op iets anders wat ik niet heb meegekregen?yorkick schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:52:
[...]
Dat probleem had VER pas tegen het einde van de race, dus waarschijnlijk is die 357 vlak daarvoor neergezet.
@meenkdrie, het ging nu enkel over de race, niet over het (brandstof/FIA) issue tijdens zijn Q run.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2019 20:16 ]
Testing, one, two ...
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Het probleem was vooral na bocht 2 toch? Dacht dat max zei dat hij daar in de begrenzer ging, zal wel door wielspin komen. Tijdens de Q stopte de auto met vermogen geven. In de race zullen ze die veiligheid wel weg hebben gehaald/veranderd hebben.hardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:05:
[...]
Welk probleem was dat? Ik heb gelezen dat ie tegen de toerenbegrenzer aanliep (bij die 357 dan denk ik), maar jij doelt misschien op iets anders wat ik niet heb meegekregen?
Nu weet ik eindelijk waar die gast in de Ferrari pitbox mij aan moet denken:
Jackie Haley toen die Rorschach speelde
(toen die 'do it, doooo itttt' gilde
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jolyon Palmer column: Charles Leclerc win at Monza leaves Formula 1 in a tangle.
https://www.bbc.com/sport/formula1/49629863
Ja, dat is wel zo, maar Verstappen was vaker dicht achter iemand (en ging toen inhalen) en ik dacht (maar dat viel dus mee) dat Hamilton steeds dichter bij Leclerc kwam. Ze lieten vaak veel NIET zien zeg maar..SinergyX schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:33:
[...]
Top 3 zit al 10 rondjes op dezelfde tijd, weinig interessant als je ziet wat er elders gebeurd.
...
Feli @Grimmie187 @TommyGun
Verdiende overwinning voor Leclerc, twee mercedessen van zich af gevochten van start tot finish.
Verdiende overwinning voor Leclerc, twee mercedessen van zich af gevochten van start tot finish.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Goed stuk.albino71 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:09:
Jolyon Palmer column: Charles Leclerc win at Monza leaves Formula 1 in a tangle.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik vind die speedtrap statistieken nooit zo accuraat. Vettel ging 365 km/h op het rechte stuk, maar de speedtrap staat dan bijvoorbeeld net een meter later. Het is dus niet zozeer hoe hard je kan, maar hoe hard kun je door de speedtrap. Ofwel: hoe laat durf je te remmen.
https://streamable.com/769bq
Edit: En als je Max vs Perez kijkt zie te dat Max niet over de 343 kwam. Al had hij wel een iets slechtere slipstream dan Vettel had.
[Streamable: verstappen vs perez monza 2019]
https://streamable.com/rax1l
[ Voor 16% gewijzigd door ThomasG op 09-09-2019 21:06 ]
Dit is 100% exact hoe ik er over denk, vanaf de race en de momenten zei ik en dacht ik hetzelfde. Geen rode roze oranje of zilveren bril, maar gewoon feitelijk exact juistalbino71 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:09:
De speedtrap waarde is vanzelfsprekend heel erg accuraat, deze geeft echter mogelijk niet de allerhoogste topsnelheid weer, dat zonder twijfel.ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:59:
[...]
Ik vind die speedtrap statistieken nooit zo accuraat. Vettel ging 365 km/h op het rechte stuk, maar de speedtrap staat dan bijvoorbeeld net een meter later. Het is dus niet zozeer hoe hard je kan, maar hoe hard kun je door de speedtrap. Ofwel: hoe laat durf je te remmen.
[Streamable: vettel 365 kmh monza 2019]
Edit: En als je Max vs Perez kijkt zie te dat Max niet over de 343 kwam. Al had hij wel een iets slechtere slipstream dan Vettel had.
Er werd echter geopperd dat Verstappen door de begrenzing en bak-verhoudingen, niet veel hoger kwam dan wat er achter Perez te zien was, en die aanname was dus onjuist. Vandaar het overzicht met speedtrap snelheden.
Testing, one, two ...
Wat ik mij dan af vraag is hoe vaak je geel kunt krijgen in de F1? In het voorbeeld van Leclerq:Holkers schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:08:
[...]
Dit is 100% exact hoe ik er over denk, vanaf de race en de momenten zei ik en dacht ik hetzelfde. Geen rode roze oranje of zilveren bril, maar gewoon feitelijk exact juist
- geel voor afsnijden 1e chicane
- geel voor weaving in de Curva Grande
- geel voor Hamilton het gras insturen
Ik tel 3 x geel. Klopt dit? Of krijg je bij hetzelfde vergrijp bij 2 x geel rood?
PSN: IS_DJ
Hangt er vanaf welke coureur en welke race het is...i-dj schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:20:
[...]
Wat ik mij dan af vraag is hoe vaak je geel kunt krijgen in de F1? In het voorbeeld van Leclerq:
- geel voor afsnijden 1e chicane
- geel voor weaving in de Curva Grande
- geel voor Hamilton het gras insturen
Ik tel 3 x geel. Klopt dit? Of krijg je bij hetzelfde vergrijp bij 2 x geel rood?
Die snelheid vs dat geluidThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:59:
[...]
[Streamable: vettel 365 kmh monza 2019]
vs dit:
YouTube: F1 Monza 2005 Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4/20

De film nooit gezien, maar graag gedaanSinergyX schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:48:
[...]
(toen die 'do it, doooo itttt' gilde)
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
ik dacht meer: hmm, die Lance Armstrong leeft wel erg mee zegSinergyX schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:48:
[...]
(toen die 'do it, doooo itttt' gilde)
- DaniëlWW2
- Niet online
Kennelijk is Binotto flink van leer gegaan tegen Leclerc na zijn Q3 handelingen. De afspraak was echt dat Vettel in de eerste run een tow gaf en de tweede run zou hij een tow krijgen.
Als hier iemand is die Italiaans verstaat. Kennelijk is het eerste wat Binotto zegt dat Leclerc vergeven is voor gisteren omdat hij heeft gewonnen.
https://streamable.com/ygh00
En Brundle roaste Rosberg ook nog even.
https://streamable.com/2be3v
(Ro)Bottas.exe stopped working. Hij maakte gewoon een grapje.
https://streamable.com/9f3i9
Als hier iemand is die Italiaans verstaat. Kennelijk is het eerste wat Binotto zegt dat Leclerc vergeven is voor gisteren omdat hij heeft gewonnen.
(Ro)Bottas.exe stopped working. Hij maakte gewoon een grapje.
https://streamable.com/9f3i9
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De informatie in die GUI klopt voor geen meter, dat valt mij al op sinds dat ze de grote variant (over de HALO) hebben geïntroduceerd. Volgens mij is die hele GUI voorgeprogrammeerd. Dingen die mij vaak opvallen zijn het groene balkje met power die niet gelijk loopt met het geluid van gas geven door de coureur en het verspringen van de versnellingen loopt niet gelijk met het schakelen. Soms zie je de versnellingen al omlaag gaan nog voordat een coureur begint met terugschakelen voor een bocht. Als het al realtime zou zijn, dan moet daar tenminste een kleine vertraging in zitten. En het zou me niets verbazen als de aangegeven versnelling niet overeenkomt met de werkelijke versnelling waarin de coureur een bocht neemt en dat het aangegeven toerental ook maar verzonnen is. In ieder geval ben ik er van overtuigd dat de informatie in die GUI geen realtime info vanuit de auto is.hardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:49:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickPR op 10-09-2019 09:05 ]
Ik denk eerder dat de data wel 100% correct is. Want deze wordt aangeleverd door de control electronics die juist zijn gestandaariseerd en waarvoor de FIA de hardware levert, alle data naar de FIA gaat, en van de FIA uit naar het team.PatrickPR schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:03:
[...]
De informatie in die GUI klopt voor geen meter, dat valt mij al op sinds dat ze de grote variant (over de HALO) hebben geïntroduceerd. Volgens mij is die hele GUI voorgeprogrammeerd. Dingen die mij vaak opvallen zijn het groene balkje met power die niet gelijk loopt met het geluid van gas geven door de coureur en het verspringen van de versnellingen loopt niet gelijk met het schakelen. Soms zie je de versnellingen al omlaag gaan nog voordat een coureur begint met terugschakelen voor een bocht. Als het al realtime zou zijn, dan moet daar tenminste een kleine vertraging in zitten. En het zou me niets verbazen als de aangegeven versnelling niet overeenkomt met de werkelijke versnelling waarin de coureur een bocht neemt en dat het aangegeven toerental ook maar verzonnen is. In ieder geval ben ik er van overtuigd dat de informatie in die GUI geen realtime info vanuit de auto is.
Alleen zal de data transmision vanuit de "boordcomputer" een stuk sneller / meer real time zijn dan de onboard camera. Dat laatste is iets wat je ook al altijd zag. Bv dat je een inhaalactie eerst vanaf de onboard camera ziet, en dat de achterste rijder net ernaast komt, vervolgens wisselt de regie naar een camera van naast het circuit en dan is de auto er al voorbij. Dus de onboard beelden lopen zeker 1 á 2 seconden achter op de rest van de beelden, en (waarschijnlijk) dus ook op de telemetrie.
Oorzaak waarom onboard zoveel achter loopt is vermoed ik dat er bv iets van compressie wordt gedaan in de auto, vervolgens worden de beelden verstuurd naar een van de tientallen masten/ontvangers naast de baan, en dan moeten de beelden van daaruit weer (neem aan bekabeld) naar de regie. Dat dat draadloze "beperkend" is blijkt ook uit het feit dat er maar 1 onboard camera (per auto) "ingeschakeld" kan zijn. De regie kiest dus op afstand welke onboard camera live de beelden verstuurd en volgens mij zijn er ook vaste punten/momenten waarop ze van camera kunnen wisselen (zo zie je ook nooit dat er tijdens een inhaalactie wordt gewisseld bv).
Ik vind dat zelf juist wel kunnen. Ik ben een enorme fan van dhr Verstappen (Junior) en benoem hem daarom over het algemeen als Max. Zijn concurrenten op de baan respecteer ik over het algemeen zeer maar ik ben geen fan van ze en benoem ze doorgaans als Hamilton (alhoewel ik hem ook wel als Lewis beschrijf) Vettel (soms ook wel Seb) en Leclerc (strikt Leclerc, zeker geen Charles).Trouble schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:00:
[...]
Ik weet vrij zeker dat ik gisteren een van de Coronelletjes Max Verstappen een jochie hoorde noemen. En dat vond ik vrij pijnlijk (nu vind ik Tim en Tom sowieso bloed fucking irritant dus ik ben wel redelijk biased denk ik)
Hopende u hiermee afdoende te hebben geinformeerd verblijf ik,
Dhr. Pro6or van Computer
een treffende spreuk
Pff, was alweer vergeten hoe vet dat geluid was. Het lijkt ook net of het de auto's sneller maakt.ArcticWolf schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:29:
[...]
Die snelheid vs dat geluid![]()
vs dit:
YouTube: F1 Monza 2005 Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4/20
[Afbeelding]
De MP4/20 was echt een super snelle bak, jammer dat de betrouwbaarheid zo matig was.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 10-09-2019 12:44 ]
Daarom hebben we tegenwoordig ook geluidseffecten.NotSoSteady schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:42:
[...]
Pff, was alweer vergeten hoe vet dat geluid was. Het lijkt ook net of het de auto's sneller maakt.
De MP4/20 was echt een super snelle bak, jammer dat de betrouwbaarheid zo matig was.
https://streamable.com/40gkt
Je moet er helemaal niks aan willen doen en ik hoop ook dat ze er niks aan doen.Sir_Lion schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:56:
Ik vond het hilarisch om te zien om dat clubje miljonairs op hun bek te zien gaan
En dat snap ik nog steeds niet. Het is toch niet Leclerc z'n schuld dat ze 1) te laat naar buiten gestuurd werden door het team en 2) opgehouden werden door Hulkenberg, Sainz en Strolliebollie?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 01:05:
Kennelijk is Binotto flink van leer gegaan tegen Leclerc na zijn Q3 handelingen. De afspraak was echt dat Vettel in de eerste run een tow gaf en de tweede run zou hij een tow krijgen.
[Streamable: Replay 2019-09-08 16-31-48]
Leclerc wordt ook pas op het rechte stuk voor Parabolica opgedragen om alvast voor Vettel te gaan rijden. Tot dat punt reed Vettel voor Leclerc dus het is ook niet zo dat Leclerc de boel op hield.
[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 10-09-2019 13:05 ]
"alvast". Bij de andere teams zag je dat ze al de hele out lap in de juiste volgorde rijden. En ook Leclerc en Vettel gaan in de juiste volgorde de pitstraat uit. In de chaos in T2 / T3 gaat Vettel langs Leclerc door, kan Hulkenberg & Sainz ook langs, en vervolgens houd hij in wachtende op Leclerc. Waarvan Leclerc naderhand zegt "Vettel hield zich niet aan het plan, ik wist niet wat te doen". Terwijl er toen alle tijd en ruimte was om Vettel weer terug in te halen en weer "in volgorde" richting start finish te gaan.FastFred schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:00:
[...]
En dat snap ik nog steeds niet. Het is toch niet Leclerc z'n schuld dat ze 1) te laat naar buiten gestuurd werden door het team en 2) opgehouden werden door Hulkenberg, Sainz en Strolliebollie?
Leclerc wordt ook pas op het rechte stuk voor Parabolica opgedragen om alvast voor Vettel te gaan rijden. Tot dat punt reed Vettel voor Leclerc dus het is ook niet zo dat Leclerc de boel op hield.
Hadden ze het dan wel beide gehaald voor de vlag? Geen idee. Maar het is in ieder geval raar dat Leclerc zo lang achter Vettel bleef rijden. En pas nadat het team hem ("nogmaals") vroeg om Vettel langs te gaan deed die dat.
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc had Vettel alleen al veel eerder moeten inhalen. Het gebeurd wel vaker bij Ferrari dat er tijdens kwalificatie, de ene auto de ander inhaalt voor een tow. Leclerc wachtte alleen tot het laatste moment en zorgde ervoor dat hij net de vlag haalde, maar Vettel niet. Dat was het probleem. Uiteindelijk heeft Leclerc namelijk de vlag wel gehaald. Als hij Vettel eerder had ingehaald en door had gereden, dan had Vettel ook de vlag gehaald. Halve veld alsnog niet, maar beide Ferrari's wel.FastFred schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:00:
En dat snap ik nog steeds niet. Het is toch niet Leclerc z'n schuld dat ze 1) te laat naar buiten gestuurd werden door het team en 2) opgehouden werden door Hulkenberg, Sainz en Strolliebollie?
En een kans dat hij zijn p1 kwijt raakte aan VETDaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:36:
[...]
*Knip*
Als hij Vettel eerder had ingehaald en door had gereden, dan had Vettel ook de vlag gehaald. Halve veld alsnog niet, maar beide Ferrari's wel.
- DaniëlWW2
- Niet online
En daarom waren Vettel en Binotto dus zo boos. Er is een verschil tussen werkelijk de snelste zijn en de snelste zijn door wel de hulp van je teamgenoot te accepteren, maar andersom niet.TrekDr0p schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:14:
[...]
En een kans dat hij zijn p1 kwijt raakte aan VET
Vind LEC sowieso een beetje een vies en egoïstisch mannetje. Ongeveer net zo arrogant als Lewis af en toe kan zijn, behalve dat Lewis wel even 5 (6?) titels heeft en dus wel enig recht heeft op wat arrogantie. LEC moet eerst maar eens aantonen dat ie echt wat kan.
Dan kijk ik liever naar een Norris / Albon / Verstappen als jonge coureurs. Die zijn gewoon bezig met zo hard mogelijk rondjes rijden ipv vieze spelletjes met hun teamgenoot spelen. Tuurlijk heeft elke topcoureur enige mate van egoïsme en is dat vermoedelijk ook waarom ze zo ver komen, maar er zijn er toch wel een aantal die echt (net wat) te ver gaan. Wat dat betreft erg veel respect voor vettel dat ie relatief rustig blijft in een seizoen waar alles hem tegen lijkt te zitten en hoop dan ook dat ie de laatste 7 races gebruikt om dat jonge ventje eens volledig om de oren te rijden.
Dan kijk ik liever naar een Norris / Albon / Verstappen als jonge coureurs. Die zijn gewoon bezig met zo hard mogelijk rondjes rijden ipv vieze spelletjes met hun teamgenoot spelen. Tuurlijk heeft elke topcoureur enige mate van egoïsme en is dat vermoedelijk ook waarom ze zo ver komen, maar er zijn er toch wel een aantal die echt (net wat) te ver gaan. Wat dat betreft erg veel respect voor vettel dat ie relatief rustig blijft in een seizoen waar alles hem tegen lijkt te zitten en hoop dan ook dat ie de laatste 7 races gebruikt om dat jonge ventje eens volledig om de oren te rijden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit hoeft nu ook weer niet.kgd92 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:28:
Vind LEC sowieso een beetje een vies en egoïstisch mannetje. Ongeveer net zo arrogant als Lewis af en toe kan zijn, behalve dat Lewis wel even 5 (6?) titels heeft en dus wel enig recht heeft op wat arrogantie. LEC moet eerst maar eens aantonen dat ie echt wat kan.
Ben zelf ook niet bepaald gecharmeerd van zijn opstelling en ik zie het op termijn hem nog wel eens opbreken, maar de verwijten lossen helemaal niks op. Als het dan toch moet, denk maar zo. Hij zit bij Ferrari waardoor je eigenlijk al weet dat zijn perspectieven op een kampioenschap de komende jaren gering zullen zijn. Vervolgens zal op een gegeven moment, Ferrari hem eruit schoppen na de zoveelste interne machtsstrijd in dat wespennest. Wat dan?
Ik hoop ook echt dat Verstappen nooit naar Ferrari zal gaan. Ik denk niet dat hij daar goed zal kunnen functioneren. De interne politiek in dat team is verstikkend. Kijk naar Vettel. Vettel heeft gewoon een zekere rust om zich heen nodig en dan is die echt extreem snel. Dat is er niet bij Ferrari. Hamilton is denk ik niet veel anders. Die presteerde ook niet als hij zich over andere dingen zorgen moest maken dan de race. Ik zie eigenlijk geen coureur echt goed omgaan met voor Ferrari rijden. Alonso misschien, maar die zorgde er waarschijnlijk eerder voor dat ze binnen Ferrari elkaar de hersens insloegen en hij bespeelde dan wie achter wie aanging.
Klopt, maar zelfs Leclerc kan niet op een tiende nauwkeurig bepalen of Vettel achter hem de vlag nog haalt tijdens zn outlap..DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:36:
[...]
Leclerc had Vettel alleen al veel eerder moeten inhalen. Het gebeurd wel vaker bij Ferrari dat er tijdens kwalificatie, de ene auto de ander inhaalt voor een tow. Leclerc wachtte alleen tot het laatste moment en zorgde ervoor dat hij net de vlag haalde, maar Vettel niet. Dat was het probleem. Uiteindelijk heeft Leclerc namelijk de vlag wel gehaald. Als hij Vettel eerder had ingehaald en door had gereden, dan had Vettel ook de vlag gehaald. Halve veld alsnog niet, maar beide Ferrari's wel.
Dus ja, hij speelde het spelletje mee en zat te treuzelen aan het begin van het rondje maar ik denk niet dat hij de intentie had om Vettel de vlag niet te laten halen (hooguit de Mercedessen erachter). Hij kwam er te laat (net voor parabolica) achter dat het te krap werd, vandaar ook zijn reactie achteraf dat hij de chaos eerder had moeten ontwijken.
Kortom, domme fout? Zeker, maar geen evil master mind om zijn teamgenoot te naaien.
My 2 cents anyway..
- DaniëlWW2
- Niet online
Het verklaard alleen niet waarom niet alleen Vettel woedend was, maar Binotto ook.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:47:
[...]
Klopt, maar zelfs Leclerc kan niet op een tiende nauwkeurig bepalen of Vettel achter hem de vlag nog haalt tijdens zn outlap..
Dus ja, hij speelde het spelletje mee en zat te treuzelen aan het begin van het rondje maar ik denk niet dat hij de intentie had om Vettel de vlag niet te laten halen (hooguit de Mercedessen erachter). Hij kwam er te laat (net voor parabolica) achter dat het te krap werd, vandaar ook zijn reactie achteraf dat hij de chaos eerder had moeten ontwijken.
Kortom, domme fout? Zeker, maar geen evil master mind om zijn teamgenoot te naaien.
My 2 cents anyway..
Omdat LEC daarmee ook het team naaide. Dat zijn dure WCC punten.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:48:
[...]
Het verklaard alleen niet waarom niet alleen Vettel woedend was, maar Binotto ook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Waarom niet? Hij zat na de eerste chicance te trutten tussen het verkeer en daarna zaten ze vast achter de roadblock van Magnussen en Sainz (uit mn hoofd). Dat hoeft toch niet direct kwade intenties richting Vettel te impliceren?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:48:
[...]
Het verklaard alleen niet waarom niet alleen Vettel woedend was, maar Binotto ook.
Hij had gewoon eerder de boel in moeten halen en niet zo treuzelen, dat Binotto daar pissig om was snap ik heel goed. Maarja we zullen het nooit weten, ik krijg alleen de indruk dat hij eerder Mercedes en co een hak wilde zetten dan zijn eigen teamgenoot.
Jaja, tot op de tiende niet maar hij wist prima dat zijn actie die kans stukken groter maakte. Het is m.i. een berekenend ratje en dat gaat zich vanzelf nog een keer tegen hem keren.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:47:
[...]
Klopt, maar zelfs Leclerc kan niet op een tiende nauwkeurig bepalen of Vettel achter hem de vlag nog haalt tijdens zn outlap..
My 2 cents anyway..
Heb er verder geen problemen mee als Ferrari een eerste plaats pakt. Ik zie dingen alleen liever clean gebeuren.
Alhoewel ik ook geen echte VET fan ben had ik dus liever gezien dat hij netjes gewonnen had dan de manier waarop LEC dit weekend uiteindelijk op de bovenste plank terecht is gekomen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- DaniëlWW2
- Niet online
En dan zijn we dus terug bij de constatering dat Leclerc wel degelijk Vettel naaide.Chiron schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:52:
[...]
Omdat LEC daarmee ook het team naaide. Dat zijn dure WCC punten.
Het probleem is natuurlijk, zoals al eerder werd aangegeven dat hij nooit zo nauwkeurig kan plannen hoe laat ze over start finish komen. Als hij dat probeerde, wist hij dat er een risico was dat VET het ook niet zou halen.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:53:
[...]
Waarom niet? Hij zat na de eerste chicance te trutten tussen het verkeer en daarna zaten ze vast achter de roadblock van Magnussen en Sainz (uit mn hoofd). Dat hoeft toch niet direct kwade intenties richting Vettel te impliceren?
Hij had gewoon eerder de boel in moeten halen en niet zo treuzelen, dat Binotto daar pissig om was snap ik heel goed. Maarja we zullen het nooit weten, ik krijg alleen de indruk dat hij eerder Mercedes en co een hak wilde zetten dan zijn eigen teamgenoot.
En laten we eerlijk wezen, toen hij VET inhaalde, maakte hij nou niet echt haast op het rechte stuk! LEC was maar met 1 ding bezig: Zorgen dat IK niet als eerste over start finish ga!
Het is in ieder geval wel weer typisch Ferrari, een hoop gekibbel en spelletjes achter de schermen
Je ziet VET ook steeds meer berusten in het feit dat ie langzaamaan de tweede viool begint te spelen, ik ben benieuwd hoe lang hij nog bij het team blijft.
Als Ferrari WCC maximaal punten had wilen pakken, dan hadden ze dat de afgelopen 2 races moeten doen, en helemaal voor het 'thuispubliek' bij de tifosi in Monza.
Want in Singapore gaat het een pijnlijk verhaal worden en de rest van het seizoen waarschijnlijk ook. Misschien in Sochi nog iets, maar dat is het dan ook wel.
Als Ferrari WCC maximaal punten had wilen pakken, dan hadden ze dat de afgelopen 2 races moeten doen, en helemaal voor het 'thuispubliek' bij de tifosi in Monza.
Want in Singapore gaat het een pijnlijk verhaal worden en de rest van het seizoen waarschijnlijk ook. Misschien in Sochi nog iets, maar dat is het dan ook wel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Laten we Singapore eerst maar eens even afwachten. Misschien haalt Leclerc (of zelfs Vettel), daar ook meer uit de Ferrari dan er werkelijk in lijkt te zitten, zoals Verstappen dat ook lijkt (of leek), te doen met deze RB15. Inhalen blijft lastig daar en Ferrari heeft over één snelle ronde nog steeds de snelheid wel.Chiron schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:00:
Het is in ieder geval wel weer typisch Ferrari, een hoop gekibbel en spelletjes achter de schermenJe ziet VET ook steeds meer berusten in het feit dat ie langzaamaan de tweede viool begint te spelen, ik ben benieuwd hoe lang hij nog bij het team blijft.
Ik schrijf ze niet zomaar af, zeker niet met die brute power, waarbij ze zomaar iemand voorbij kunnen rijden in een eerste ronde.
Maar dat gaan we pas in het volgende (on)topic voor Singapore meemaken
Testing, one, two ...
Vind Lewis eigenlijk een stuk minder arrogant de laatste tijd. Komt misschien omdat hij sinds Bottas de onbetwiste nummer 1 is en niet bang hoeft te zijn voor z'n teamgenoot. Maar toch.kgd92 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:28:
Ongeveer net zo arrogant als Lewis af en toe kan zijn, behalve dat Lewis wel even 5 (6?) titels heeft en dus wel enig recht heeft op wat arrogantie.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Toen Leclerc Vettel uiteindelijk passeerde, was het nog niet echt aan volle snelheid. Had direct het idee dat ie de boel nogmaals een beetje wou ophouden. Op dat moment had hij eigenlijk al gewonnen spel. Vettel moest nog beetje plaats laten want op 1 seconde erachter is beetje teveel van het goede. Vettel kon er niet meer voor blijven omdat Leclerc de ideale lijn had genomen.
Vond het een vuil maar wel goed gevonden spelletje. Verbaasde me wel dat "de oude rotten" zich zo lieten vangen.
Ergens kan je wel zeggen van "afspraak is afspraak" en daar heeft Vettel dan wel gelijk in
Voor mij moet er niets aan de quali's veranderen. Het is niet omdat het nu eens in de soep loopt, dat het direct zo slecht is. Vind het nog altijd de meest eerlijke manier.
Het Superpole systeem benadeel je teveel de rijders die eerst moeten gaan (rubberafzetting) en teveel afhankelijk van weersomstandigheden. Sainz zei daarover iets van "tja, dat is dan pech". Wat is dan het voordeel ten opzicht van het huidige systeem? Ook nu kan je voor de achterliggers ook zeggen van "tja, pech".
De laatste jaren ben ik tactiek meer een meer beginnen appreciëren. En dit is onderdeel van het spelletje. Kan gebeuren. Op naar de volgende
Vond het een vuil maar wel goed gevonden spelletje. Verbaasde me wel dat "de oude rotten" zich zo lieten vangen.
Ergens kan je wel zeggen van "afspraak is afspraak" en daar heeft Vettel dan wel gelijk in
Voor mij moet er niets aan de quali's veranderen. Het is niet omdat het nu eens in de soep loopt, dat het direct zo slecht is. Vind het nog altijd de meest eerlijke manier.
Het Superpole systeem benadeel je teveel de rijders die eerst moeten gaan (rubberafzetting) en teveel afhankelijk van weersomstandigheden. Sainz zei daarover iets van "tja, dat is dan pech". Wat is dan het voordeel ten opzicht van het huidige systeem? Ook nu kan je voor de achterliggers ook zeggen van "tja, pech".
De laatste jaren ben ik tactiek meer een meer beginnen appreciëren. En dit is onderdeel van het spelletje. Kan gebeuren. Op naar de volgende
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Die geëpileerde wenkbrauwen kunnen niet genoeg geroast worden, moet je hem zien glunderen omdat het niet zo lekker loopt met Vettel.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 01:05:
[Streamable: Rosberg and Brundle on Ferrari]
Ferrari kondigt normaliter wijzigingen van coureurs toch altijd in/op de Monza GP aan?Chiron schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:00:
Het is in ieder geval wel weer typisch Ferrari, een hoop gekibbel en spelletjes achter de schermenJe ziet VET ook steeds meer berusten in het feit dat ie langzaamaan de tweede viool begint te spelen, ik ben benieuwd hoe lang hij nog bij het team blijft.
Geen aankondiging, dus ik gok dat VET er nog een jaar blijft?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik dacht precies het zelfde, wie was die uitslover?P.O. Box schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:31:
[...]
ik dacht meer: hmm, die Lance Armstrong leeft wel erg mee zeg
Dit maakt het nu wat duidelijker misschien?Divak schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
[...]
Kettingreactie? Max zat gewoon totaal te slapen. 100% eigen fout. Voor hem botste ook niemand op elkaar of remde plotseling. Hij hield veel afstand en was daardoor in slaap gesukkeld.
En ter bevestiging van de voorganger van Gasly...
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2019 20:36 ]
Testing, one, two ...
@hardware-lover Dus GAS moest bij de eerste bocht al hard in de remmen voor die Haas, daarna verderop in de race vlot uitwijken voor weer een Haas en later ook nog eens een Racingpoint ontwijken... das wel hard werken op zondag zo 😅
Overigens een lekkere inhaal actie van ALB op die Alpha Romeo voor de chicane 👍
Overigens een lekkere inhaal actie van ALB op die Alpha Romeo voor de chicane 👍
- DaniëlWW2
- Niet online
En de FOM gooit subtiel nog wat olie op het vuur.
Met een tow had Vettel dus waarschijnlijk pole gepakt.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2019 21:04 ]
Dat wist Leclerc natuurlijk ook. Verschillende journalisten melden dat bronnen binnen Ferrari bevestigen dat het gewoon de afspraak was dat Vettel de tweede run een tow zou krijgen. Vrijwel iedereen, waaronder ex-coureurs, vind dat wat Leclerc deed gewoon opzet was; hij had immers tijd en ruimte genoeg om er eerder langs te gaan en vaart te maken, wat de afspraak was.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:54:
*knip*
Als ik Vettel was doe ik de volgende keer of ik gek ben..
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb het ook echt niet allemaal zelf bedacht.ThomasG schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:24:
[...]
Dat wist Leclerc natuurlijk ook. Verschillende journalisten melden dat bronnen binnen Ferrari bevestigen dat het gewoon de afspraak was dat Vettel de tweede run een tow zou krijgen. Vrijwel iedereen, waaronder ex-coureurs, vind dat wat Leclerc deed gewoon opzet was; hij had immers tijd en ruimte genoeg om er eerder langs te gaan en vaart te maken, wat de afspraak was.
Als ik Vettel was doe ik de volgende keer of ik gek ben..
Maar ik zie Vettel eigenlijk al proberen zijn revanche te nemen in Singapore. Hij is daar normaal gesproken hartstikke goed. Eerste startrij zou daar al geweldig zijn voor Ferrari. Denk alleen dat dit erg moeilijk gaat worden en die eerste rij tussen Verstappen en Hamilton gaat.
Verder Leclerc. Tja, ergens doet het me allemaal heel erg aan Rosberg denken en ik weet niet of dat nu zo goed is...
Leclerc heeft zijn moment erg goed gekozen. Met deze actie heeft hij er naar alle waarschijnlijkheid voor gezorgd, dat alle Ferrari overwinningen van 2019 op zijn naam zullen staan, met als kers op de taart natuurlijk de thuis-race in Italië. Normaal gesproken zal Vettel met een revanche actie Leclerc niet meer van een overwinning kunnen beroven, dit seizoen. Hooguit van een podium.
Mits het met opzet was, natuurlijk...
Mits het met opzet was, natuurlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door DeKaerften op 10-09-2019 21:45 ]
Is Monza 2019 nu het moment waarop Schumacher reïncarneert in het lichaam van Leclerc?
* DoeEensGek Heeft een hekel aan al die onzinnige vergelijkingen met oud coureurs.
* DoeEensGek Heeft een hekel aan al die onzinnige vergelijkingen met oud coureurs.
Ik kan het hier eigenlijk alleen maar volmondig mee eens zijn.kgd92 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:28:
Gecombineerd met:
Tja... Ik zie wat dat betreft inderdaad een gelijkenis tussen LeClerc en Schumacher, maar dan niet op de positieve manier.DoeEensGek schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:58:
Is Monza 2019 nu het moment waarop Schumacher reïncarneert in het lichaam van Leclerc?
LeClerc is een gluiperd en speelt vals waar hij denkt ermee weg te kunnen komen. Zie Oostenrijk: hij probeerde daar Verstappen een penalty aan te smeren, omdat hij het op de baan niet kon winnen. Zie de actie op Hamilton: dit was gewoon de tegenstander proberen te elimineren, no matter what. Vergelijk Schumacher vs. Hill, Adelaide '94. Zie het bewust negeren van vooraf gemaakte afspraken en het daarmee mede traineren van Q3.
Nee, LeClerc heeft mijn sympathie niet meer... Waar hij mij in de Sauber juist wist te imponeren; in de Ferrari komt zijn ware aard naar boven en daar krijg ik zure oprispingen van.
Ben ook nooit een fan geweest van Hamilton, al komt dat meer door dat fake image wat hij creëert. Op de baan speelt hij het spelletje tenminste eerlijk. Dan kun je argumenteren dat hij het makkelijk heeft in de Mercedes en tot op zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo. Maar het is de combinatie van zelf steengoed zijn + de beste (allround) auto van het veld hebben. De absolute dominantie is er niet meer, getuige de (bijna) overwinningen van LeClerc en Verstappen dit seizoen.
Het huidige F1-veld barst van het talent, maar je hebt imho drie duidelijke categorieën:
1) De fair play rijders: zij beslissen de strijd op de baan, keurig binnen de lijntjes: Hamilton, Bottas, Sainz*, Norris, Perez
2) De 'op de grens' rijders: de strijd vindt plaats op de baan, maar de grenzen van het toelaatbare worden nadrukkelijk opgezocht: Verstappen, Raikkonnen, Vettel, Ricciardo, Kvyat
3) De 'teringlijers': geven geen f*ck om de rest of de regels en zullen alles binnen hun mogelijkheden aanwenden om de tegenstander uit te schakelen of een oor aan te naaien: LeClerc, Magnussen, Ocon**,
*Sainz was imo categorie 3 in zijn STR-tijd, ook vanwege de media shaming campaign jegens Verstappen samen met zijn vader, maar sinds zijn McLaren-tijd ben ik hem steeds meer gaan bewonderen.
** Brazilië 2018 zegt genoeg.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
- DaniëlWW2
- Niet online
En slotje erop. Volgende week gaan we naar Singapore.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.